1. U životu nisam poija po kila masti, samo svoje maslinovo ulje. Još koji dan i branje maslin. Novo ulje, šaka gavuni, blitva s fažolom mi je najdraža spiza. I opet kolesterol. Doktur mi je reka da ne smin isti puno kruva i piti crno vino. I ča sad ? Slušati doktura i postati patnjik oli po staromu pa dok dura.
    (Gavun, 17. oktobar 2021 19:38)

    Prijatelju, ne moraš postati patnjik, nego 30 minuta pre doručka, u 07:30 pojedi veliki grozd crnog grožđa kao meze, a onda pređi na blitvu sa grahom, uz šaku svežih maslinki. A ručak ili večera u 17:00 samo voće i ništa drugo, na prime jabuka+orasi ili grožđe ili smokve.
    Navedena vremena važe za naše vreme, a ne za ovo namerno pomereno.
    - Vino je kiselina, a grožđe delikates koji diže mrtvaca.
    - Današnji hleb je smeće i ne treba ti.
    - Svako meso, bilo da je riba,ptica ili zemaljsko, je čist holesterol.

    Maslina, smokva i grožđe su po redosledu koji sam naveo, životno najzdravije namirnice na planeti.
    Onda slede pšenica,pasulj,grašak,sočivo,kukuruz ali mi ne znamo da ih pravilno spremimo da bi organizam usvojio hranljive tvari.

    Kako praviš ulje od masline?
    (Radovan, 23. oktobar 2021 22:55)

    # Link komentara

  2. Svinjska mast ili ulje - šta je zdravije?

    Sudeći po teorijama najzdravije je biti mrtav, onda ne mora ni o čemu da se vodi računa.
    (Borax, 18. oktobar 2021 23:47)

    # Link komentara

  3. Nemacki naucnici jos pre 30 godina objavili studiju na ovu temu, MAST JE ZDRAVIJA, utvrdili su na osnovu dobijenih rezultata.
    (djolence, 18. oktobar 2021 23:04)

    # Link komentara

  4. jednom rečenicom - hranite se hranom s vašeg podneblja...

    @

    Svinjska mast hrana za sirotinju
    (britka sablja, 17. oktobar 2021 19:46)
    Evo da ti kazem da mi sa materijalne strane ne fali nista kao ni celom mom blizem i daljem okruzenju. Ali bas nista. Ima cak i viska i to bas. I da ti kazem da pre 17 godina posle odredjenih zdravstvenih problema sam se dao u potrahu za lekarima koji znaju sta pricaju. I dva nasa i jedan Nemac su mi rekli i sve u detalje objasnili. Od tada sam zabranio na stolu koji ja snabdevam bilo sta od budalastina kojima sam i sam bio sklon (ne znam zasto). A to su blabla hladno cedjena ulja, blabla avokada, mango, ananasi, blabla losos i ostale kojestarije koje su mi godinama poturali kao wow nesto jako zdravo i bitno. Jednostavno to su sve budalastine za kompleksase i skorojevice. Zdravlje je u svinjskoj masti, jabuci, sljivi, teletini, jagnjetini, povrcu domacem i sl. Mene zanima zdravlje i od pre 17 godina amam bas nikakvih problema sa bilo cim. A bilo je povuci potegni. Tako da izvoli da se hranis fenomenalno za jako male pare ili grozno za paprene novce. Tvoja volja ;)
    (dejan, 17. oktobar 2021 20:25)
    (možda mi nekad i propustite komentar na info delu, 18. oktobar 2021 22:02)

    # Link komentara

  5. Totalno je neumesno upoređivati ishranu ljudi i zveri. Zveri ne sole meso i salo, mi ga samo obilno posoljenog i jedemo. Svinjska mast naravno nije nezdrava, ali ko je ikada pojeo i kafenu kašičicu neposoljene masti? Mi i mesa jedemo previše misleći da volimo meso; da, ali mnogo više volimo so, ljudi su (pogotovo danas) teški zavisnici, narkomani soli. Osim voća solimo sve. Posoljenu piljevinu bismo jeli, meso i žitarice da ne pominjem. Mi i ne "postajemo" narkomani soli; takvi se rađamo.
    Sve životinje neophodne (i dovoljne) količine soli dobijaju iz biljne i životinjske hrane, one iste koju mi zovemo "neslanom" jer više ne osećamo toliko male količine soli. I životinje (neke, na primer goveda i ovce) obožavaju so, ali im je u prirodi nedostupna mineralna. Mi ljudi jedemo do nekoliko puta veće količine (dodate) soli i od onoga što SZO preporučuje kao maksimum, a i to je previše. Danas nam je dostupnija i jeftinija nego ikad pre. "Ubijamo se od soli", solju, bukvalno. U "modernom društvu" unosimo do 10-20 PUTA VIŠE soli nego što je potrebno.

    Onaj recept "baba namaže mast na lebac i pospe alevom", obično svi zaborave da je baba i posolila. A soli već ima više nego dovoljno u onom hlebu na kom je namazala mast.

    Nije u pitanju da li je zdravija mast ili ulje, nego šta je štetnije, čime unosite više soli? Najtačniji odgovor je: svejedno je. Da li ćeš u organizam uneti 5 ili 10 puta previše soli više ne pravi ni bitnu razliku.
    (CATAPA, 18. oktobar 2021 19:29)

    # Link komentara

  6. Za tercet prsta debeli sloj masti namazan na krisku polubelog hleba, posoljen prstohvatom soli i navr kasicice aleve paprike, je bolji specijalitet od Big Mac-a. Znam, probao sam oba.
    (Aleks, 18. oktobar 2021 17:31)

    # Link komentara

  7. E kad smo lijepo zakljucili da je prirodno bolje od vjestackog, ajmo onda to isto primijeniti I na ovo ludilo od korone. Daklem, prirodni imunitet je bolji od fabrickog, jelde?
    (Zemo, 18. oktobar 2021 16:28)

    # Link komentara

  8. I jedno i drugo zavisno od toga šta se sprema ali problem sa uljem je to da mu je cena nenormalna. Činjenica da je ulje srpske proizvodnje skuplje u srbiji nego u inostranstvu govori sve. Zbog visoke cene često se ulje koristi više puta a to nije zdravo, da ne kažem da je opasno.
    (Nikola, 18. oktobar 2021 15:57)

    # Link komentara

  9. Novi Beograd - nema potrebe da razmisljamo, ti si tu da u nase ime razmisljas ! A svinjske masti na svezem domacem hlebu sa crnim lukom, Ko nije probao taj ne zna sta je delikates !
    (Matori Kesa, 18. oktobar 2021 15:53)

    # Link komentara

  10. Ova budalaština kako je ulje i dustrijska podvala jednostavno nije tačna i ovo je istorijska činjenica i opšte je poznato da su mnoge civilizacije koristile maslinovo ulje hiljadama godina za jelo i osvetljenje, a mi smo koji živimo severniji koristili ulje repice i golice i drugih semenki za to isto. Ova ulja nisu bila rafinisana naravno. Ako pričamo o prženju, treba znati da je to generalno loš proces i da ga mi tradicionalno nismo koristili, samo rafinisano ulje je dobro za prženje jer druga postaju kancerogena, a mi smo zapravo pekli meso i druge stvari kad im je vreme. Tako je isto i meso viših kičmenjaka korišćeno samo za velike verske praznike i ovo je bilo praksa kod svih naroda. Ovo možete da nađete i u našoj književnosti 18og i 19og veka. Neumerenost je naš glavni problem a ne vrsta hrane. Najbolesniji ljudi su ovi u Panoniji koji neumereno jedu i jedu mnogo omega 6 masti, dok je mnogo zdravije kad se čovek drži tradicionalne ishrane i koristi riblja i biljna ulja i integralne žitarice i mlečne fermente. Kod nas su se nakalemile neke loše kuhinje raznih naroda i njihove poluvarvarske navike. Ova priča oko toga kako je tobože svinjska mast zdravija od biljne ili riblje masti je počela onog trenutka kada je Tenis(nemačka industrija svinjskog mesa) došao u Srbiju. Tada se pojavila salva raznih kvazidoktora, kvazilekara, kvazinutricionista i raznih potplaćenih naučnika koji su počeli da propagiraju svinjsku mast. Zašto baš svinjsku i odakle će te svinje doći.Razmislite
    (crni, 18. oktobar 2021 15:36)

    # Link komentara

  11. Opšte je poznato i ovo nema nikakve veze ni sa kakvim KPJ dekretima da je najbolje kad se iz ishrane izbace 4 bele smrti. To su svinjska mast, koja je zaista teška za ishranu jer je isključivo omega 6 i za naše fiziološke procese nesvariva, jer se tako teške masti ne mogu lepo asimilovati u naš organizam, slično mašinskim uljima i rastvaraju se jedino u stanju koje se naziva ketozni metabolizam, a koje je izuzetno retko kod modernog čoveka jer ne primenjuje stroge postove. Ovim procesom se stvaraju transmasti i štetni holesterol koji uništava krvne sudove i pogotovo one periferne krvne sudove u mozgu i tako uništava kapilarnu cirkulaciju i otuda mnogo više ljudi tokom vremena koji oboljevaju od alchajmerove bolesti. Druga bela smrt je belo brašno i ono predstavlja krajnji stepen rafinacije i u većini slučajeva je za nas nehranjivo i suviše je probrano. Treća bela smrt je beli šećer i on predstavlja krajnji stepen rafinacije i čist je otrov za nas, osim u vrlo malim količinama kad treba da digne glukozu u krvi, a to je samo jedna kockica. Četvrta bela smrt je bela so, tj onaj tip soli visoke rafinacije ala Tuzla, koji je suviše pročišćen i osim NaHl natrijumhlorida nema nikakav korisni mineral u sebi i više je kao mrvljeno staklo. Ovde se treba postaviti pravilno pitanje, a to je omega 6 ili omega 3, tj životinjska ili biljna mast. Odgovor je jednostavan i samo biljna i riblja mast omega 3 je pogodna za našu ishranu. Takođe su biljne masti korištene hiljadama godina.>
    (crni, 18. oktobar 2021 15:22)

    # Link komentara

  12. Ni jedno, ni drugo.
    (brm, 18. oktobar 2021 15:01)

    # Link komentara

  13. Danas od svih strucnjaka ubedljivo najvise lupetaju nutricionisti.
    To sto su nasi stari jeli samo mast, pa su, kao, bili zdraviji, ne znaci nista. Pre svega jeli su mnogo, mnogo manje nego mi danas, a i ta mast se stedela jer se nije nabavljala u prodavnici, nego kad se zakolje svinja, dakle trebalo je mnogo rada i hrane da se dodje do te masti. A na salatu od paprika ili krastavaca je sigurno nisu sipali. Osim ako neko ovde nije jeo paprike sa belim lukom zacinjene mascu (ja sam iz Pomoravlja, pa znam da tamo to ne rade, ali krkaju mast, svakako). Dakle nije bas crno-belo. Mi nikada nismo bili neki dugovecan i zdrav narod, da se ne zavaravamo. Spopala nas je boljka prezderavanja poslednjih decenija i u tome se ne razlikujemo od bogatog Zapada.
    (Ze, 18. oktobar 2021 14:32)

    # Link komentara

  14. Sećam se pre oko 14 godina kad je ulje isto ovako mnogo poskupelo, isto je bilo tekstova koji forsiraju mast. Slučajnost? Ne bih rekao.
    (Deda, 18. oktobar 2021 12:39)

    # Link komentara

  15. Slušam vas sve u kompletu i ne mogu čudom da se načudim.Ovo je dobro ovo nije,... Poenta je u umerenosti
    (Aleksandar, 18. oktobar 2021 10:48)

    # Link komentara

  16. Da li postoji neki zvanični medicinski udžbenik koji potvrđuje ove navode?
    (Ranzo, 17. oktobar 2021 17:23)

    Da, postoje. Izvolite na internet pa potražite.
    (Miloš

    Biće da ti pojma nemaš šta je to "zvanični medicinski Udžbenik" i gde on "postoji".
    (Ranzo, 18. oktobar 2021 10:07)

    # Link komentara

  17. Sto se tice dileme mast ili ulje.Kratko i jasno i jedno i drugo ali...Mast kao mast nema sta svi znamo sta je,sto se ulja tice DA suncokretovo ulje hladno cedjeno u kucnoj varijaniti i to je to.Nikakva industrija i nikakvi dodatci onome sto je priroda vec dala.I to je to.
    (Nikola, 18. oktobar 2021 07:48)

    # Link komentara

  18. Najopasniji po ljudski organizam su upravo svinjetina i njeni proizvodi, direktni su uzroci desetine najtezih bolesti, od kardiovaskularnih do meningitisa i drugih zaraznih bolesti
    (Milion bolestina, 18. oktobar 2021 07:36)

    # Link komentara

  19. Кад већ делите савете... ВАНИЛИЦЕ се, итекако, праве посне! Оно где је свињска маст неопходна су САЛАШЊАЦИ!
    (Фактор мира и стабилности, 17. oktobar 2021 18:51)
    Salčići
    (sladoledsmesom, 18. oktobar 2021 04:28)

    # Link komentara

  20. Kanta s'mas buraz gas!!!
    (Ludo_burazereeee, 18. oktobar 2021 04:05)

    # Link komentara

  21. (DEX, 17. oktobar 2021 20:08)
    Sve su to izgovori i mitovi i legende. Evo uskoro kod tasta trecu godinu zaredom. Dve svinje. Kanta i po masti. Perfektne. Hrani je cime stigne i naravno propisdanim koncetratom. Tri nedelje pred klanje samo trava. I mast i meso perfektne perfektnosti perfektnost.
    (Mladen, 17. oktobar 2021 20:37)

    Da tri nedelje pred klanje samo trava i sve što se trovala mesecima za tri nedelje se isčisti. To su mitovi i zablude a ne ono što sam napisao.
    (DEX, 17. oktobar 2021 23:16)

    # Link komentara

  22. samo jedno da vas pitam,nasi stari dozivese 80 godina na masti a vi mladi se ono..bas zdravo hranite..pa ste kilavi treba vam tabletica i da decu napravite..ne mozete dici 50 kila a svi utegnuti idete po teretanama...svi ste fenski ne znam jeste li muskarci ili muskarcici...vidim lika obuven kao srebrni letac..gore polu jaknica srebrna?pa jes ti musko matori??na nogicama uske farmerice..stiglic..a na glavi slusalice za kompjuter..verujem da on koristi ulje..jer mast ne moze da maze na guzicu hahahahahahahahah
    (nessa, 17. oktobar 2021 23:12)

    # Link komentara

  23. Maslinovo ulje koje ti ,ja i većina nas kupuje je ustvari mešavina raznih ulja u kome ima 20 do 30% i maslinovog ulja. Nije ni približno zdrava koliko se misli.
    Ako hoćeš da kupiš čisto maslinovo ulje onda ćeš ga platiti oko 10 eura litar koje je u staklenoj flaši i orginalno pakovana u italiji ili španiji na primer.
    Sva ostala ulja koja su dopremljena u buradima pa pakovana negde drugo nisu ni približno maslinovo ulje,ona u većim pakovanjima od litra da i ne pričam.
    Tako je svuda u svetu,ne samo kod nas.
    (Bane, 17. oktobar 2021 19:51)

    Italijani uvoze masline i ulje iz grčke i mešaju ga sa drugim uljima do granice koja je dozvoljena na drugim tržištima. Svakog leta i zime kupim maslinovo ulje od poljoprivrednika u grčkoj, nema nikakve veze sa ovim otpadom koji se nudi kad nas u marketima
    (ja, 17. oktobar 2021 20:33)

    Obojica lupetate za medalju. Maslinovo ulje koje se kupuje i kod nas, kao i svuda u svetu, je maslinovo ulje. Ali, kao i sa drugom robom, postoji gradacija po kvalitetu. A taj kvalitet zavisi od kvaliteta samih maslina i načina ekstrakcije ulja. Ono što Italijani rade, odnosno njihova mafija, je da ulje slabijeg kvaliteta izvoze kao ekstra devičansko ulje. Tako da ako kod nas kupite italijansko ekstra devičansko maslinovo ulje, velika je šansa da to nije ekstra devičansoo ulje.
    (La la iz Banata, 17. oktobar 2021 23:06)

    # Link komentara

  24. Umazite odecu mascu, a potom umastite uljem. Videcete da se mast daleko lakse skida. Ulje gotovo da se ne moze ukloniti. Zamislite tek kako se to smece lepi za nase telo. Ne znam zasto je uopste debata da li mast, ili ulje. Nasi stari su imali samo mast i daleko manje je bilo srcanih tegoba i visokog pritiska. Danas svaka druga osoba visok pritisak, holesterol, zadrigli, a o srcanim problemima i brojem umrlih usred koronarnih bolesti ne vredi ni pricati. Mast je prirodna, ulje nije, osim ako nije ono cisto cedjeno bez rafinisanja. Odrastao sam na helu, masti, paprici i malo soli. Kako ja, tako moji roditelji i moji baba i deda, a i njihovi roditelji.
    (Pljuvac svih stilova, 17. oktobar 2021 22:55)

    # Link komentara

  25. Pilići ne preživaju a u Islamu su dozvoljeni. Pri tome prilično su prljave životinje ako gledamo navike u ishrani. I zečevi su glodari i ne preživaju pa su dozvoljeni . Vaše objašnjenje jednostavno nema logike.
    (Rob Sinji, 17. oktobar 2021 22:17)

    Pilici imaju dva zeludca, necu da sirim. Napisao sam da postoje razlozi za to. Ovde ne mogu toliko da duzim. Ako vas interesuje mozete sami da procitate razloge i objasnjenja zabrane i to je jedino ispravno. Kada sami procitate nakon toga donesite sud.
    (exi, 17. oktobar 2021 22:49)

    # Link komentara

  26. Puter je jako zdrav i ja ga obožavam ali ubedljivo najgora varijanta je koristiti ga za prženje (čak i kratko) jer ima najnižu tačku dimljenja (oko 148 stepeni), što znači da najbrže od svih ulja i masti zagori, tj. najranije počne da otpušta štetne supsance. Za prženje je najbolja i najstabilnija svinjska mast, zatim kokosovo ulje (kome ne smeta miris istog) i maslinovo ulje od komine ali u principu prženje pogotovo dugotrajno ne treba često praktikovati.
    (hunter, 17. oktobar 2021 22:09

    Aj sad to kazi glupim francuzima i italijanima koji za razliku od prosecnog sveznajuceg srbina imaju puter za kuvanje(przenje) i puter za konzum i gde se 80% pripreme hrane pogotovo mesa zasniva na primeni putera uz odgovarajucu tehniku kuvanja/przenja/pecenja.
    (Kosta, 17. oktobar 2021 22:31)

    # Link komentara

  27. Beograđanka,
    Nisan u godinan da se k....n, samo san tija reći da se ranim uglavnom zdravo, a kolesterol ludi. Viruj mi, kad bi moga drage volje bi ti poklonija tri litre uja. Inače, iman samo za svoju obitelj, bez gnojiva, pest.herb. samo kiša. Prodaje se oko 150 Kn litra, ali većinom s umjetnim gnojivima. Želim ti puno zdrablja.
    (Gavun, 17. oktobar 2021 22:23)

    # Link komentara

  28. (exi, 17. oktobar 2021 21:42)

    Pilići ne preživaju a u Islamu su dozvoljeni. Pri tome prilično su prljave životinje ako gledamo navike u ishrani. I zečevi su glodari i ne preživaju pa su dozvoljeni . Vaše objašnjenje jednostavno nema logike.
    (Rob Sinji, 17. oktobar 2021 22:17)

    # Link komentara

  29. Svinjetina i svi njeni proizvodi nikada nece biti zdravi za ljudski organizam !
    (Lekar, 17. oktobar 2021 22:14)

    # Link komentara

  30. Prestala sam da jedem svinjsko meso već 6hodine ,Kad sam počela da treniram .Verujte da se Bolje osećsm i kolestatin mi je dobar i trikolcoride imam samo 36 jedem samo Maslinovo i laneno ulje i jedem samo pileće meso od ćurke i ribu
    (jasmina, 17. oktobar 2021 20:53)

    Prestala si i u skolu da ides posle treceg osnovne, priznaj :)
    (sused, 17. oktobar 2021 22:12)

    # Link komentara

  31. Kakvi mast, ulja itd . u moj tiganj ide samo puter .
    (Kosta, 17. oktobar 2021 21:10)

    Puter je jako zdrav i ja ga obožavam ali ubedljivo najgora varijanta je koristiti ga za prženje (čak i kratko) jer ima najnižu tačku dimljenja (oko 148 stepeni), što znači da najbrže od svih ulja i masti zagori, tj. najranije počne da otpušta štetne supsance. Za prženje je najbolja i najstabilnija svinjska mast, zatim kokosovo ulje (kome ne smeta miris istog) i maslinovo ulje od komine ali u principu prženje pogotovo dugotrajno ne treba često praktikovati.
    (hunter, 17. oktobar 2021 22:09)

    # Link komentara

  32. Muva sleti i na jabuku i na krusku. Zna i muva sta je dobro.
    (Daca, 17. oktobar 2021 22:06)

    # Link komentara

  33. Kolko smo ubogi začudo da smo živi ikako. Krkajte masti i paprike i pržite na hladno-ceđenim uljima, a što se koljete tupim? Ima bržih načina do smrti, zaboga... Bože pomozi poblesavio narod, a i ti doktori izlapeli, od 100 i nešto komentara - nijedan pametan. Mast se ne jede, ulje se ne prži, rafinisano ulje se ne jede, hrana se kuva, peče, prži na vodi, hladno ceđeno ulje se dodaje u tanjir. Začudo da nas ima živih. Uzdravlje vam, šta god jeli...
    (Ja, 17. oktobar 2021 22:06)

    # Link komentara

  34. @exi Idi ti lepo duboko se pomoli tvome bogu zato što čitaš vest u kojoj se spominje svinjska mast.
    (Nikola, 17. oktobar 2021 22:02)

    # Link komentara

  35. Svinjska mast jer se pod uticajem temperature ne raspada na transmasti kao zejtin. Ali nije zdravo ni jedno ni drugo.
    (Koza, 17. oktobar 2021 21:26)

    Potpuno netačno. Svinjska mast nikakve veze nema sa trans mastima. Trans masti nastaju hidrogenizacijom biljnih masnoća.
    (Rog, 17. oktobar 2021 22:01)

    # Link komentara

  36. svinjska mast - holesterol, ulje - kancerogeno na visokim temp...aj budi normalan
    (lokal-patriota, 17. oktobar 2021 21:42)

    A sta fali holesterolu, lokal-patrioto, da cujem? Znas li da ljudski organizam (jetra) proizvede 3/4 holesterola koji koristimo, dok samo 1/4 unesemo kroz hranu. Znas li da bez holesterola nema zivota jer je neophodan za sintezu hormona (npr. testosterona kod muskaraca) i da bez njega nema niza kljucnih procesa u organizmu? Znas li da ti je mozak 60% holesterol? Znas li da je majcino mleko prepuno holesterola?
    (spijun, 17. oktobar 2021 21:59)

    # Link komentara

  37. @Sabo

    Salo ostave jer se vec najele ukusnijeg mesa. Kao uostalom i mi kad se dohvatimo pecenja. Salo, masno, gule one zivotinje sto zakasne na gozbu, kao i gosti kod nas na slavlja.
    (Smuki, 17. oktobar 2021 21:59)

    # Link komentara

  38. Svinjska mast, dokazano kroz moju porodicu.
    jedemo mast ceo zivot, roditelji zdravi, 66 i 64, mi takodje...
    Zadnjih 6 godina sam potrosio 1 l ulja...suncokretovog.
    Ne pretvara se mast u mast, u telu, nego se šećer pretvara u mast.
    Sto se tice ulja, hm, ne konzumiram.
    (Lud, 17. oktobar 2021 21:57)

    # Link komentara

  39. Mislim da je to svejedno, ne postoje relevantne studije. Ja koristim vec skoro 20 godina maslinova ulja, jer prosto imaju aromu koja mi se dopada, ali male kolicine. Ponekad jedem hleb umocen u vrhunsko maslinovo ulje od 20 evra ili vise za litar. Ali volim recimo i cvarke. Kao dete se u nasoj porodici koristila svinjska mast, meni ne nedostaje, mozda bi trebao ponovo da probam. Sve u svemu, ko zeli da bude zdrav i fit, i u starosti, mora da izbegava duvan, alkohol i ugljene hidrate. Dakle, sve ono sto je u naosoj kulturi uobicajeno...
    (Žika, 17. oktobar 2021 21:55)

    # Link komentara

  40. Samo ulje od uljane repice.
    (Vladimir, 17. oktobar 2021 21:55)

    # Link komentara

  41. Sedamdesete ili sedamdesetprve, riblji restoran na Dunavu. Prozori na kujni širom otvoreni a na njima (naravno) mreže za komarce. E sad te mreže ko da su premazane tutkalom. Pitam od čega to, a kuvarica kaže, od ulja na kom prže ribu.
    Znate li kad sam posle toga nešto spremao, pržio, pekao, kuvao, na ulju? Nikad, ništa! Samo salatu sa uljem (poslednjih godina maslinovim ili "omegolom").
    (glukozamin, 17. oktobar 2021 21:52)

    # Link komentara

  42. "Imas na YT stotine video klipova pa pogledaj kad predatori jedu neku
    zivotinju. Pojedu sve a salo i loj ostave. Cak ni oni ne jedu masti zivotinjskog porijekla jer oni instiktivno znaju sta ne valja..
    (Sabo, 17. oktobar 2021 18:35)"

    Сине Сабо.
    Пуст Јутјуб. Узми парче сланине и дај га мачки да видиш шта ће с њим да уради.
    (Деда Максимилијан, 17. oktobar 2021 18:54)

    Pre četvrt veka imao sam ludog mačka Iveka, pojede sav kuvan kupus iz posudice i oliže slaninicu, ali je nije jeo! Da sam imao kameru u to vreme da snimim, pa da uzmem neke pare od reklama :P

    Inače ovo što je Sabo napisao je čista glupost, baš naprotiv predatori prvo jedu salo jer ZNAJU da je kaloričnije!
    Bukvalno neka pusti neki klip sa belim medvedima, uvek prvo jedu salo.
    Isto grizliji kada je naveća gozba lososom i kada ih ima u izobilju - jedu ikru, a ne meso.
    (NNN, 17. oktobar 2021 21:50)

    # Link komentara

  43. Маст је здравија. Одавно кувам на масти. А зејтин ставим у салату.
    (Јабучило, 17. oktobar 2021 21:45)

    # Link komentara

  44. Vidi druže ili drugarice, ne želim da vređam ničija verska osećanja, niti da ih svodim ne nešto prozaično, ali sve te tri religije su nastale na istom mestu kao što valjda znamo - u pustinjskoj zemlji sa veoma visokim temperaturama. U takvom podneblju i klimi ždrati svinjetinu i zalivati alkoholom je pogubno. Zato te vere a pre svega islam to i brane, ja tako to doživljavam.
    Svinjetinu inače i treba konzumirati samo u ograničenim količinama kao i svinjsku mast, ali sigurno je zdravija od rafinisanog ulja, to je ovde tema, jer je prirodna, a rafinisano ulje je iz fabrike.
    I koza jede sve i svašta, a njeno mleko je najzdravije (doduše posle kamiljeg kažu Arapi).
    (Beograđanka, 17. oktobar 2021 18:04)

    Vidi drugarice. Prvo treba da se informises zbog cega su u ISLAMU za jelo zabranjene razne zivotinje, ne samo svinja,pa nakon toga da pametujes. Pojma ti nemas o cemu pricas pa se ogranici na ono sto znas.
    Islam zabranjuje konzumiranje svih zivotinja koje ne prezivaju i zveri ( pas, macka, tigar...), ako znas sta znaci prezivanje onda ces da shvatis.
    Nije ISLAM tako plitak pa da zabrani nesto sto ce da se pokvari na vrucini. Da je to slucaj onda bi bili zabranjeni i mleko, jaja... Nista u Islamu nije bez razloga, shvati to.

    Molim vas objavite komentar, inace mi ne objavljujete.
    (exi, 17. oktobar 2021 21:42)

    # Link komentara

  45. svinjska mast - holesterol, ulje - kancerogeno na visokim temp...aj budi normalan
    (lokal-patriota, 17. oktobar 2021 21:42)

    # Link komentara

  46. Pustite muvu na maslac I margarin...nema sanse da sleti na margarin...ista prica sa mastima I uljem..!!..dali treba komentariisati dalje.
    (024, 17. oktobar 2021 21:42)

    # Link komentara

  47. Tri nedelje pred klanje samo trava. I mast i meso perfektne perfektnosti perfektnost.

    Tri nedelje samo na travi ? Brate ta svinja se obraduje kad dođete da je koljete :)
    (Rob Sinji, 17. oktobar 2021 21:38)

    # Link komentara

  48. Svinjska mast jer se pod uticajem temperature ne raspada na transmasti kao zejtin. Ali nije zdravo ni jedno ni drugo.
    (Koza, 17. oktobar 2021 21:26)

    # Link komentara

  49. prijatelj kao i njegovi roditelji samo mast i nikad nije imao holesterol povišen
    u 60 tim godinama je
    (ludoje, 17. oktobar 2021 21:15)

    # Link komentara

  50. Istina živa za losos. Ovaj kod nas nema veze sa pravim lososom, samo uvozni iz Aljaske.
    (Ivan, 17. oktobar 2021 21:12)

    # Link komentara

  51. Kakvi mast, ulja itd . u moj tiganj ide samo puter .
    (Kosta, 17. oktobar 2021 21:10)

    # Link komentara

  52. Samo burek mogu na svinjskoj masti.
    Možda je zdravija al' smrdi. Ne mogu jaja na masti ni mrtva. A tek one "slecijalitete" tipa kavurma, škembići ili pihtije, ama možda bi stavila zalogaj u usta da mi život od togazavisi...
    Jednostavno smrdi.
    (Tanja, 17. oktobar 2021 21:08)

    # Link komentara

  53. Vruca pogaca, mas, domaca tucana aleva, sitno sekcan beli lukac. Sa strane ajvarica i koziji sir. Odo da si namazem…
    (dexter-lab, 17. oktobar

    Ajde prijatelju, ne merači više, podje mi voda na usta...!
    (Čiča Miloje, 17. oktobar 2021 21:02)

    # Link komentara

  54. Sirotinjska hrana
    (cuvarkuća, 17. oktobar 2021 21:00)

    # Link komentara

  55. Zato što su po predanju gladni Jevreji naleteli na krdo divljih veprova i toliko se prejeli da su se porazboljevali i pomrli

    Ne znam za ovo predanje, ali znam da tamo odakle potiču i gde većinom žive muslimani i jevreji nema hrane za svinje. Samo malo trave koju mogu da pasu samo ovce... Nema kukuruza, pomija, žira, leševa, vode... A sve to svinjama treba. Ovce i goveda crpe vodu čak i iz ono malo trave...
    Svinje traže blato, vodu... masne su i ne trpe veliku vrućinu.
    (Čiča Miloje, 17. oktobar 2021 20:58)

    # Link komentara

  56. sada kada je poskupelo ulje, mast je bolja...
    (Deja, 17. oktobar 2021 20:56)

    # Link komentara

  57. Ima se, može se...
    (Abnor Mal, 17. oktobar 2021 20:54)

    # Link komentara

  58. Prestala sam da jedem svinjsko meso već 6hodine ,Kad sam počela da treniram .Verujte da se Bolje osećsm i kolestatin mi je dobar i trikolcoride imam samo 36 jedem samo Maslinovo i laneno ulje i jedem samo pileće meso od ćurke i ribu
    (jasmina, 17. oktobar 2021 20:53)

    # Link komentara

  59. Moji su samo na masti, ulje samo u salatu... Ćalevpoživeo 97, majka 90...Moja tašta ivtast damo zejtin... Oboje holesterol, pritisak.. Ne doživeše ni 80...
    Žena moja isti problemi... Ja preživeo dve operacije (debelo crevon, potom jetra zbog kafa, cigara i viskija) doktori rekli nikako više meso... Ja opičio samo masne krmenadle i moču, prešao na domaću mast i evo već 12 godina teram samo mast... Batalio samo viski... Mast čisti sve!
    Kad menjaš pločice na kočnicama pa isprljaš ruke, nema tog benzina da ih lepo opereš... Samo svinjska mast. Skida ko nitro razredjivač...
    (Čiča Miloje, 17. oktobar 2021 20:46)

    # Link komentara

  60. Hahaha, koliko smo jadni, a nismo ni svesni. Elementarno nepoznavanje osnovnih stvari. Želudac i nacin prerade hrane izmedju svinje i kokoske je drugačiji. Bez obzira sto su svastojedi, ne moze da se poredi. Kokoška (jaja,meso) je 1000 cisto, za razliku od svinjskog.
    (Istina, 17. oktobar 2021 20:45)

    # Link komentara

  61. Ovi vasi lekari nikad nisu culi za mediteransku dijetu. Postoji gomila istrazivanja koja je utvrdila da je maslinovo ulje daleko najzdravije. Kakva crna mast.
    (iva, 17. oktobar 2021 18:38)
    Samo ti prži na maslinovom ulju i ima da pucaš od zdravlja.
    (Milanche, 17. oktobar 2021 19:26)

    Nemoj da veruješ baš svemu sto pročitaš na netu. Grci apsolutno sve pripremaju na maslinovom ulju, sva riba, meso, baš sve, puše kao mi i turci (mi smo negde 6ti u svetu, grci odmah tu iza nas) pa su daleko zdraviji od nas
    (Brutus, 17. oktobar 2021 20:42)

    # Link komentara

  62. Svinjska mast iz peodavnice smrdi. Pokušao sam da kupim svinju i sam otopim mast. Opet smrdi jer se svinje hrane hemijom. Pitao sam ljude da mi očuvaju svinju na kukuruzu, kažu nije moguće. Izgubili smo domaću sortu koja može da poraste hraneći se domaćom hranom. Kažu da retko gde može da se pronađe prava domaća svinja generacijama hranjena na kukuruzu. Samo u planinskim selima kod nekih starijih ljudi koji nisu mogli da dovlače stočnu hranu pa su je tradicionalno odgajali. Uđite u prodavnicu stočne hrane i samo pomirišite hranu za svinje, onako kroz ambalažu pa će vam sve biti jasno i kakva je mast i kakvo je meso koje jedemo.
    (DEX, 17. oktobar 2021 20:08)
    Sve su to izgovori i mitovi i legende. Evo uskoro kod tasta trecu godinu zaredom. Dve svinje. Kanta i po masti. Perfektne. Hrani je cime stigne i naravno propisdanim koncetratom. Tri nedelje pred klanje samo trava. I mast i meso perfektne perfektnosti perfektnost.
    (Mladen, 17. oktobar 2021 20:37)

    # Link komentara

  63. Koje glupo pitanje,... Pa svi znamo da je svinjetina nezdrava...
    (johnny, 17. oktobar 2021 20:37)

    # Link komentara

  64. Maslinovo ulje koje ti ,ja i većina nas kupuje je ustvari mešavina raznih ulja u kome ima 20 do 30% i maslinovog ulja. Nije ni približno zdrava koliko se misli.
    Ako hoćeš da kupiš čisto maslinovo ulje onda ćeš ga platiti oko 10 eura litar koje je u staklenoj flaši i orginalno pakovana u italiji ili španiji na primer.
    Sva ostala ulja koja su dopremljena u buradima pa pakovana negde drugo nisu ni približno maslinovo ulje,ona u većim pakovanjima od litra da i ne pričam.
    Tako je svuda u svetu,ne samo kod nas.
    (Bane, 17. oktobar 2021 19:51)

    Italijani uvoze masline i ulje iz grčke i mešaju ga sa drugim uljima do granice koja je dozvoljena na drugim tržištima. Svakog leta i zime kupim maslinovo ulje od poljoprivrednika u grčkoj, nema nikakve veze sa ovim otpadom koji se nudi kad nas u marketima
    (ja, 17. oktobar 2021 20:33)

    # Link komentara

  65. samo puter.
    (wlado, 17. oktobar 2021 20:31)

    # Link komentara

  66. Svinjska mast hrana za sirotinju
    (britka sablja, 17. oktobar 2021 19:46)
    Evo da ti kazem da mi sa materijalne strane ne fali nista kao ni celom mom blizem i daljem okruzenju. Ali bas nista. Ima cak i viska i to bas. I da ti kazem da pre 17 godina posle odredjenih zdravstvenih problema sam se dao u potrahu za lekarima koji znaju sta pricaju. I dva nasa i jedan Nemac su mi rekli i sve u detalje objasnili. Od tada sam zabranio na stolu koji ja snabdevam bilo sta od budalastina kojima sam i sam bio sklon (ne znam zasto). A to su blabla hladno cedjena ulja, blabla avokada, mango, ananasi, blabla losos i ostale kojestarije koje su mi godinama poturali kao wow nesto jako zdravo i bitno. Jednostavno to su sve budalastine za kompleksase i skorojevice. Zdravlje je u svinjskoj masti, jabuci, sljivi, teletini, jagnjetini, povrcu domacem i sl. Mene zanima zdravlje i od pre 17 godina amam bas nikakvih problema sa bilo cim. A bilo je povuci potegni. Tako da izvoli da se hranis fenomenalno za jako male pare ili grozno za paprene novce. Tvoja volja ;)
    (dejan, 17. oktobar 2021 20:25)

    # Link komentara

  67. @ sandzak

    ne volim rasprave na temu vere, jer smatram to licnim i intimnim izborom , ali ovo za svinju moram da prokomentarisem.
    Slazem se da je svinja prljava zivotinja, koja je svastojed, ali u danasnje vreme svinja se gaji u kontrolisanim uslovima u kojima joj covek daje hranu. Dakle, ono je sto jede. Tako da nije realno poredjenje sa necim sto je bilo pre 2000 godina. Kokoska jede bube, crve, svastojed je takodje, pa je opet jedemo svi. Ne treba biti bas tako iskljuciv, treba posmatrati siru sliku i uzeti u obzir nacin ishrane (poredjenje nekad i sad). Pozdrav.
    (Kasiopeja, 17. oktobar 2021 20:18)

    # Link komentara

  68. za gosppodina iz raske oblasti. Prijatelju ne odredjuj ko ce sta da jede to je stvar izbora kao i tvoj. A kokoske su kao ciste kljucaju svinjski izmet i vade nesvarena zrna kukuruza. Da li si za to znao.
    (dragan, 17. oktobar 2021 18:34)

    Kokoške kljucaju jedna drugoj kloaku (otvor kroz koji seru, pišaju, polažu jaja), odvratne su, dok guske jedu samo biomasu
    (shtroka, 17. oktobar 2021 20:14)

    # Link komentara

  69. U životu nisam poija po kila masti, samo svoje maslinovo ulje. Još koji dan i branje maslin. Novo ulje, šaka gavuni, blitva s fažolom mi je najdraža spiza. I opet kolesterol. Doktur mi je reka da ne smin isti puno kruva i piti crno vino. I ča sad ? Slušati doktura i postati patnjik oli po staromu pa dok dura.
    (Gavun,
    E, ti se sad ku_cis sto imas svoje masline i ulje. Pošto litar i gde da kupim?
    (Beograđanka, 17. oktobar 2021 20:10)

    # Link komentara

  70. U životu nisam poija po kila masti, samo svoje maslinovo ulje. Još koji dan i branje maslin. Novo ulje, šaka gavuni, blitva s fažolom mi je najdraža spiza. I opet kolesterol. Doktur mi je reka da ne smin isti puno kruva i piti crno vino. I ča sad ? Slušati doktura i postati patnjik oli po staromu pa dok dura.
    (Gavun, 17. oktobar 2021 19:38)

    Bas zato sto ne jedes svinjsku mast, a jedes i pijes to sto si naveo, imas holesterol. Uz mast ubaciti i jaja koja dokazano podizu HDL, a snizavaju LDL i smanjiti taj hleb na minimum pod hitno, pa da vidis veselja.
    (Sartoreti, 17. oktobar 2021 20:09)

    # Link komentara

  71. Детињство, одлазак у село Трешњевицу и бабин домаћи кромпир сечен на плошке на домаћој масти, печен у смедеревцу...никад нешто слађе нисам јео..нити ћу...
    (Ненад Гвозденовић, 17. oktobar 2021 20:09)

    # Link komentara

  72. Svinjska mast iz peodavnice smrdi. Pokušao sam da kupim svinju i sam otopim mast. Opet smrdi jer se svinje hrane hemijom. Pitao sam ljude da mi očuvaju svinju na kukuruzu, kažu nije moguće. Izgubili smo domaću sortu koja može da poraste hraneći se domaćom hranom. Kažu da retko gde može da se pronađe prava domaća svinja generacijama hranjena na kukuruzu. Samo u planinskim selima kod nekih starijih ljudi koji nisu mogli da dovlače stočnu hranu pa su je tradicionalno odgajali. Uđite u prodavnicu stočne hrane i samo pomirišite hranu za svinje, onako kroz ambalažu pa će vam sve biti jasno i kakva je mast i kakvo je meso koje jedemo.
    (DEX, 17. oktobar 2021 20:08)

    # Link komentara

  73. Francuski paradoks - uprkos ishrani bogatoj mastima nemaju kardiovaskularne bolesti

    Srpski paradoks - ubija ih svinjetina ali je oni i dalje brane kao najzdraviju namirnicu
    (beli luk, 17. oktobar 2021 20:07)

    # Link komentara

  74. Izbacite zivotinjske masti iz jelovnika,sa maslinovim uljem spremajte salate, laku hranu sa ribljim ili pilecim mesom, verujte mi tu je zdravlje. Industrijske krave, svinje i ovce su pune antibiotika i ko zna jos kojih gadosti.
    (Click, 17. oktobar 2021 19:41)

    Kako verovati nekome ko pojma nema o stvarima o kojima pise? Krave, svinje i ovce su industrijske a riba, piletina, salate i masline nisu. E moj ti...
    (sakiba, 17. oktobar 2021 20:05)

    # Link komentara

  75. Svinjska mast zdravija od suncokretovog ulja, o Boze, svasta se moze procitati na netu!
    (Skojevac, 17. oktobar 2021 17:58)

    A ja, svašta i ljudi pišu po komentarima.
    (Miloš, 17. oktobar 2021 19:55)

    # Link komentara

  76. Svinjska mat je zdravija jer je to prirodni proces dobijanja a ulje je hemijski proces i u stvari skoro trosimo naftu . Ako nafta moze da bide zdravija ok!!
    (ulje, 17. oktobar 2021 17:10)

    :jede svaki dan kupljen hleb:
    (ommana, 17. oktobar 2021 19:52)

    # Link komentara

  77. Maslinovo ulje.
    (unknown, 17. oktobar 2021 19:21)

    Maslinovo ulje koje ti ,ja i većina nas kupuje je ustvari mešavina raznih ulja u kome ima 20 do 30% i maslinovog ulja. Nije ni približno zdrava koliko se misli.
    Ako hoćeš da kupiš čisto maslinovo ulje onda ćeš ga platiti oko 10 eura litar koje je u staklenoj flaši i orginalno pakovana u italiji ili španiji na primer.
    Sva ostala ulja koja su dopremljena u buradima pa pakovana negde drugo nisu ni približno maslinovo ulje,ona u većim pakovanjima od litra da i ne pričam.
    Tako je svuda u svetu,ne samo kod nas.
    (Bane, 17. oktobar 2021 19:51)

    # Link komentara

  78. Da li postoji neki zvanični medicinski udžbenik koji potvrđuje ove navode?
    (Ranzo, 17. oktobar 2021 17:23)

    Da, postoje. Izvolite na internet pa potražite.
    (Miloš, 17. oktobar 2021 19:51)

    # Link komentara

  79. Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14)

    Hajte molim Vas, te gluposti ostavite za malu decu. Ne trujte narod.
    (Miloš, 17. oktobar 2021 19:50)

    # Link komentara

  80. Kao dete pamtim da je deta hranio svinje sa namerom da dobije vise masti, "splacine" su jele...mast se ostavljala u metalna tri lonca bordo plavi i zeleni ona velika sa poklopcima i stajala su u pomocnoj prostoriji u hladnom...sve je po meni ukusnije na masti..przenice, popara, przeno jaje, przeni krompirici, i mislim da je zdravije, odrasla sam na masti...plus je dobro i za kozu mast isprana u 9 voda.
    (anica velickovic, 17. oktobar 2021 19:49)

    # Link komentara

  81. "Prof. dr Vojislav Perišić, gastroenterolog, istakao je da se nekada koristila samo mast, a kasnije je industrija donela upotrebu različitih ulja na tržištu. Isto tako je tehnički ženama olakšavala pripremanje obroka."

    Ne razumem. Zar nije i muskarcima olaksano pripremanje obroka sa uljima? Ili je njima ipak lakse kad koriste mast?
    (Ja, 17. oktobar 2021 19:48)

    # Link komentara

  82. Svinjska mat je zdravija jer je to prirodni proces dobijanja a ulje je hemijski proces i u stvari skoro trosimo naftu . Ako nafta moze da bide zdravija ok!!
    (ulje, 17. oktobar 2021 17:10)

    A ti druže misliš da se hranljivo ulje dobija iz bušotine?! Kakvih se ja gluposti neću načitati ovde.
    (Miloš, 17. oktobar 2021 19:48)

    # Link komentara

  83. Svinjska mast hrana za sirotinju
    (britka sablja, 17. oktobar 2021 19:46)

    # Link komentara

  84. Losos je "veštak" i hrani se u bazenima a svinje se industrijski love u prirodi.
    (Miloš, 17. oktobar 2021 19:45)

    # Link komentara

  85. Izbacite zivotinjske masti iz jelovnika,sa maslinovim uljem spremajte salate, laku hranu sa ribljim ili pilecim mesom, verujte mi tu je zdravlje. Industrijske krave, svinje i ovce su pune antibiotika i ko zna jos kojih gadosti.
    (Click, 17. oktobar 2021 19:41)

    # Link komentara

  86. domaca mast od domacih svinja e to je posao baco moj
    (otac troje dece, 17. oktobar 2021 19:40)

    # Link komentara

  87. U životu nisam poija po kila masti, samo svoje maslinovo ulje. Još koji dan i branje maslin. Novo ulje, šaka gavuni, blitva s fažolom mi je najdraža spiza. I opet kolesterol. Doktur mi je reka da ne smin isti puno kruva i piti crno vino. I ča sad ? Slušati doktura i postati patnjik oli po staromu pa dok dura.
    (Gavun, 17. oktobar 2021 19:38)

    # Link komentara

  88. Čvarci
    (Milan, 17. oktobar 2021 17:04)
    Bombone od svinje!
    (Milanche, 17. oktobar 2021 19:37)

    # Link komentara

  89. Bio sam u Kini i gledao kako kinezi jedu przenog masnog slepog misa uz neke grickalice od debelih, przenih na svinjsoj masti, crva. Kazu da im je to delikates. Ja nisam mogao da jedem to pa sam uzeo tek ispeceno prasece pecenje. Mogu vam reci da su kinezi majstori u pripremanju hrane.
    (Marko, 17. oktobar 2021 19:37)

    # Link komentara

  90. Očekujem sledeći tekst sa studijom da su cigare zdrave, alkohol poboljšava koncentraciju, a čokolada leči rak.
    (Milanche, 17. oktobar 2021 19:29)

    # Link komentara

  91. Ovi vasi lekari nikad nisu culi za mediteransku dijetu. Postoji gomila istrazivanja koja je utvrdila da je maslinovo ulje daleko najzdravije. Kakva crna mast.
    (iva, 17. oktobar 2021 18:38)
    Samo ti prži na maslinovom ulju i ima da pucaš od zdravlja.
    (Milanche, 17. oktobar 2021 19:26)

    # Link komentara

  92. Test je vrlo jednostavan.
    Uzmite krpu i umastite je sa svinjskom masti, a drugu sa ulje.
    Svinjska mast ce se oprati, a ulje nikada.
    Da ljudi znaju koliko je ulje stetnoni opasno po zdravlje i organizam nikada ga nebi kupili.
    Gotovo svi da ih nazovem nadr-nutricionisti o svinjskoj masti pricaju necuvene gluposti tj.daju na znanje svoje neznanje.
    (Dule, 17. oktobar 2021 19:23)

    # Link komentara

  93. Ko jos normalan to jede pored maslinovog ulja.
    (Petain, 17. oktobar 2021 19:23)

    # Link komentara

  94. Sve životinjskog porekla je nezdravo. Kada dođe veganska vlast toga neće biti u prodavnicama.
    (Veganski, 17. oktobar 2021 19:22)

    # Link komentara

  95. Maslinovo ulje.
    (unknown, 17. oktobar 2021 19:21)

    # Link komentara

  96. kazu da je lav kralj zivotinja al dok ne probam za mene je to svinja
    (dok, 17. oktobar 2021 19:20)

    # Link komentara

  97. Imas na YT stotine video klipova pa pogledaj kad predatori jedu neku
    zivotinju. Pojedu sve a salo i loj ostave. Cak ni oni ne jedu masti zivotinjskog porijekla jer oni instiktivno znaju sta ne valja..
    (Sabo, 17. oktobar 2021 18:35)


    I onda pojedu sav suncokret?
    (Gandalf Beli, 17. oktobar 2021 19:16)

    # Link komentara

  98. Mast mangulice i maslinovo. Najbolje
    (bVb, 17. oktobar 2021 19:15)

    # Link komentara

  99. Suncokretovo ulje sigurno nije zdravo. Suncokret je pre svega industrijska biljka. Kao što je već neko naveo, kada se ulje pomeša sa vodom u tiganju pretvori se u lepak. Tako se inače pravi margarin, hemijskim putem se sjedinjuje ulje i voda.
    (Locutus, 17. oktobar 2021 19:15)

    # Link komentara

  100. Nisi probao pecenje, mlado presence,25-26 kila, saceka se 1 sat da se malo ohladi pa se skine da raznja. Lepi se za prste. Da l je zdravo ili ne, posle pola kilograma pecenja i 3-4 piva, nije ni bitno. E sad, ovo sto Vera ne dozvoljava, to postujem. Nisam neki vernik ali postujem stav.
    (Kg, 17. oktobar 2021 18:10) Не мора ни да се сачека. Има под Авалом, у селу Бели Поток, један који сваког дана испече по два прасета и једно јагње. Кад скине прасе са ражња, суботом око два поподне, ред буде толики да буквално онако врело месо скида са ражња, сече сатаром на пању и продаје. Ако носиш, пакује у оне термоизолационе кутије од стиропора, које одржавају топлоту. А ако хоћеш, можеш и да седнеш код њега у кафану. Плане све за пола сата. Једном сам остао гладан, јер сам дошао без телефонске најаве. Хтео сам да купим кило печења, а остала му само ребра. После тога сам се опаметио, па наручио телефоном и дошао 15 минута пре уговореног термина. Замало да ми и тада све разграбе испред носа. Има више од пола године откад смо се тамо напуцали, жена, ја и двоје деце. Купило месо, а хлеб салату и сокове понели од куће, па јели на Авали, у шуми. Мислим свакога дана на то вруће печење и прижељкујем репризу, али ме мрзи да са Дорћола возим чак до тамо.
    (Pantagruel, 17. oktobar 2021 19:14)

    # Link komentara

  101. Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14)

    Zabranjena je zato što ta zabrana potiče od Mojsija, a sve tri religije počivaju na Starom zavetu. Zašto je Mojsije zabranio jedenje svinjetine?! Zato što su po predanju gladni Jevreji naleteli na krdo divljih veprova i toliko se prejeli da su se porazboljevali i pomrli.

    Verovatno da u pustinji na +50C nije mudro prejesti se masne svinjetine, naročito ako neko nije navikao. Kada su kolonisti posle drugog svetskog rata stigli u Vojvodinu mnogi su se porazboljevali od teške hrane. To ne znači da je svinjetina loša, već da ne treba preterivati.
    (Locutus, 17. oktobar 2021 19:13)

    # Link komentara

  102. Da li danas uopste ima nesto sto je zaista zdravo.
    (humanista, 17. oktobar 2021 19:10)

    # Link komentara

  103. Naravno da je svinjska mast bolja i naravno da je industrija gurala ulje. Ali to vam u danasnje vreme nista ne znaci, mast svinjska ima smisla samo ako vi drzite, hranite i koljete i znate sta ste tim svinjama davali da jedu.
    Mast iz industrije je isto losa kao i ovo ulje, ali je ulje svakako lakse proizvoditi tako da bi dosli na isto samo se pogurala stvar.
    Druga stvar su kolicine, ako mastite i uljite ko nenormalni dzaba sve.
    (Pera, 17. oktobar 2021 19:09)

    # Link komentara

  104. Kao studrnt- u koka koli je rakija u nuteli mast u sladoledu sarma
    (gejak, 17. oktobar 2021 19:08)

    # Link komentara

  105. Zavisi tko više plati reklamu ...
    (Mitar, 17. oktobar 2021 19:02)

    # Link komentara

  106. Svaka cast predsedniku Vucicu cija politika je dovela do toga da nemamo za ulje pa sad jedemo zdravu svinjsku mast.
    (Dragan, 17. oktobar 2021 19:00)

    # Link komentara

  107. "Imas na YT stotine video klipova pa pogledaj kad predatori jedu neku
    zivotinju. Pojedu sve a salo i loj ostave. Cak ni oni ne jedu masti zivotinjskog porijekla jer oni instiktivno znaju sta ne valja..
    (Sabo, 17. oktobar 2021 18:35)"

    Сине Сабо.
    Пуст Јутјуб. Узми парче сланине и дај га мачки да видиш шта ће с њим да уради.
    (Деда Максимилијан, 17. oktobar 2021 18:54)

    # Link komentara

  108. Takođe postoji i loj koji je još zdraviji. Naravno, bitno je i kako se životinje hrane.
    (dex, 17. oktobar 2021 18:54)

    # Link komentara

  109. Кад већ делите савете... ВАНИЛИЦЕ се, итекако, праве посне! Оно где је свињска маст неопходна су САЛАШЊАЦИ!
    (Фактор мира и стабилности, 17. oktobar 2021 18:51)

    # Link komentara

  110. jaja pečena na masti i jaja pečena na ulju...razlika k'o nebo i zemlja.
    ali mast mora biti domaća svinjska mast (oranija i dva sata mešanja na vatri), a ne ono s**** sto se industrijskim procesom dobija.
    (question markkk, 17. oktobar 2021 18:49)

    # Link komentara

  111. Inače je organizam svinje biohemijski najsličniji čovekovom. Zar nije prvi insulin dobijen iz pankreasa svinje. Od čovekovog se razlikuje u jednoj aminokiselini
    (mačva, 17. oktobar 2021 18:47)

    # Link komentara

  112. Šta lakše operete fleku od ulja ili od masti.Pametnima dovoljno
    (neo, 17. oktobar 2021 18:45)

    # Link komentara

  113. Plava kanta koja stoji u hladnom, mast bela kao sneg, a kad treba da zahvatiš, saviješ kašiku.
    Koje crno ulje, da smo ulja jeli svi bi od jeftike pocrkali...
    (Srem jug, 17. oktobar 2021 18:39)

    # Link komentara

  114. Ovi vasi lekari nikad nisu culi za mediteransku dijetu. Postoji gomila istrazivanja koja je utvrdila da je maslinovo ulje daleko najzdravije. Kakva crna mast.
    (iva, 17. oktobar 2021 18:38)

    # Link komentara

  115. Svinjska mast je sasvim ok, ako je svinja hranjena kako treba. A ako je kljukana za industriju, onda je kao i meso, nikakva ! Onomad sam citao, mast od mangulice prirodno hranjena, pa i na jugu francuske neke posebne rase koje su gajene po sumama i brdima, jedu prirodno, mast im je po kompoziciji si na Maslinovom ulju do 98% ! Prosto i jednostavno. Ako ti životinju loše hraniš, ne treba ništa očekivati.
    (JPR24, 17. oktobar 2021 18:36)

    # Link komentara

  116. Да. Сећам се као дете кад одем на село код мојих, одавно већ покојних предака, они су уља користили само и искључиво за кандило, а храну припремали на свињску маст. Убрзо је КП ФНРЈ изградњом фабрика за прераду сунцокрета, преко ноћи донела декрет да свињску маст прогласе за штетну намирницу по здравље и да становништво треба да пређе на сунцоретово уље које је наводно здравије.
    (Деда Сава

    Imas na YT stotine video klipova pa pogledaj kad predatori jedu neku
    zivotinju. Pojedu sve a salo i loj ostave. Cak ni oni ne jedu masti zivotinjskog porijekla jer oni instiktivno znaju sta ne valja..
    (Sabo, 17. oktobar 2021 18:35)

    # Link komentara

  117. Nijedno. Cim vi przite hranu, odmah, ali odmah otpisitie tu hranu kao zdravu. Makar I na masilnovom ulju, opet je izuzetno stetna.
    (B. P, 17. oktobar 2021 18:34)

    # Link komentara

  118. za gosppodina iz raske oblasti. Prijatelju ne odredjuj ko ce sta da jede to je stvar izbora kao i tvoj. A kokoske su kao ciste kljucaju svinjski izmet i vade nesvarena zrna kukuruza. Da li si za to znao.
    (dragan, 17. oktobar 2021 18:34)

    # Link komentara

  119. Svinjsku mast i maslinovo ulje stavljati u isti kontekst nema smisla, to je neuporedivo iz milion razloga.
    (hologram, 17. oktobar 2021 18:33)

    # Link komentara

  120. haram i jedno i drugo....plus jako nezdravo!!!!
    (nero, 17. oktobar 2021 18:32)

    # Link komentara

  121. Nijedna mast ili ulje nevalja prekomerno. Palmino ulje je naj gore jer moze da se kao koristi vise puta
    (star wars, 17. oktobar 2021 18:28)

    # Link komentara

  122. "Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14)"

    Еј пријатељу из Снџака. Цео свет сере у реке, мора и језера, а опет из њих извлачи најбољу храну. Зар није тако?
    (Нишлија, 17. oktobar 2021 18:28)

    # Link komentara

  123. @Sandžak, gledaj ti prvo u svoj tanjir pa onda komentariši tuđi. Kako vam vera ne brani da jedete kokoške koje su isto tako "nečiste" životinje? Sledeći put kad ga budeš imao na meniju seti se da će pile rado smazati bilo koju uginulu životinju, drugo pile ako je povređeno, izmet od drugih životinja, miševe i pacove, razne pomije itd.
    (Slavomir, 17. oktobar 2021 18:26)

    # Link komentara

  124. radio sam na aljasci i iz prve ruke saznao da vecina tamosnjih restorana gostima prica da servira domaceg, divljeg lososa, a u stvari ga uvoze iz kine, gajenog u bazenima.
    (key and peele, 17. oktobar 2021 18:24)

    # Link komentara

  125. Vruca pogaca, mas, domaca tucana aleva, sitno sekcan beli lukac. Sa strane ajvarica i koziji sir. Odo da si namazem…
    (dexter-lab, 17. oktobar 2021 18:21)

    # Link komentara

  126. Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14)

    Pričaš napamet.Hrišćanima je dozvoljena svinjetina i sve životinje razvodvojenih papaka...(u jevrejstvu zabranjeno) jer se hrišćanstvo širilo ka Evropi gde je hladnije i korisno je jesti.Apostol Petar piše da je imao viđenje i glas tri puta: "Što je Bog očistio ti ne pogani" {Dela Apostola 10-15). Ne prlja čoveka ono što jede nego zlo koje čovek govori ili misli...
    (TingolBg, 17. oktobar 2021 18:17)

    # Link komentara

  127. svi treba da predjemo na mast, pa ovi neka vide sta ce sa uljem kad prestanemo da kupujemo, joce li ga spustiti na 100 din ili ce da ga gomilaju.....
    (al samo jedna je shvacas...., 17. oktobar 2021 18:15)

    # Link komentara

  128. Koliko sam ja shvatio jedino što je opasno po zdravlje su trans masti, dakle zasićene, nezasićene, odnos omega-3 i -6, sve to telo podnosi, ali i minimalne doze trans masti razaraju krvne sudove. Suncokretovo ulje ne bi trebalo da ih ima za razliku od svinjske masti u kojoj se nalazi prirodno, mada ne nešto preterano.
    (biljna ulja rules, 17. oktobar 2021 18:14)

    # Link komentara

  129. Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14

    Hoces reci da su kokoske cistije od svinja??
    (milos, 17. oktobar 2021 18:12)

    # Link komentara

  130. Samo maslinovo ulje. I priprema hrane na pari. Razmislite.
    (Novi Beograd, 17. oktobar 2021 18:11)

    # Link komentara

  131. Hmmmm, salčići...
    Mjac...!!!!
    (Može biti samo je*an, 17. oktobar 2021 18:10)

    # Link komentara

  132. Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14)

    Nisi probao pecenje, mlado presence,25-26 kila, saceka se 1 sat da se malo ohladi pa se skine da raznja. Lepi se za prste. Da l je zdravo ili ne, posle pola kilograma pecenja i 3-4 piva, nije ni bitno. E sad, ovo sto Vera ne dozvoljava, to postujem. Nisam neki vernik ali postujem stav.
    (Kg, 17. oktobar 2021 18:10)

    # Link komentara

  133. "Да. Сећам се као дете кад одем на село код мојих, одавно већ покојних предака, они су уља користили само и искључиво за кандило, а храну припремали на свињску маст. Убрзо је КП ФНРЈ изградњом фабрика за прераду сунцокрета, преко ноћи донела декрет да свињску маст прогласе за штетну намирницу по здравље и да становништво треба да пређе на сунцоретово уље које је наводно здравије.
    (Деда Сава, 17. oktobar 2021 17:13)"

    Toga se secam i ja. To je bilo otprilike sredinom 60-tih godina kad je stanovnistvo masovno prelazilo na zejtin.
    (Baba Dana, 17. oktobar 2021 18:08)

    # Link komentara

  134. Ostavite nekoliko dana posle prženja one kapljice što izlete iz tiganja pa pokušajte da skinete...Ove od ulja postaju ko smola, nemoguće ih je jednostavno ukloniti
    (Mike, 17. oktobar 2021 17:25)

    Tačno. Užas.A svinjsku mast ne mogu smisliti. Smrdi mi.Jedino maslac ali je skup.
    (TingolBg, 17. oktobar 2021 18:05)

    # Link komentara

  135. Nerafinisano biljn ulje..i ne przenje nego jesti sirovo..u salate itd
    (Dunster, 17. oktobar 2021 18:05)

    # Link komentara

  136. Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak
    Vidi druže ili drugarice, ne želim da vređam ničija verska osećanja, niti da ih svodim ne nešto prozaično, ali sve te tri religije su nastale na istom mestu kao što valjda znamo - u pustinjskoj zemlji sa veoma visokim temperaturama. U takvom podneblju i klimi ždrati svinjetinu i zalivati alkoholom je pogubno. Zato te vere a pre svega islam to i brane, ja tako to doživljavam.
    Svinjetinu inače i treba konzumirati samo u ograničenim količinama kao i svinjsku mast, ali sigurno je zdravija od rafinisanog ulja, to je ovde tema, jer je prirodna, a rafinisano ulje je iz fabrike.
    I koza jede sve i svašta, a njeno mleko je najzdravije (doduše posle kamiljeg kažu Arapi).
    (Beograđanka, 17. oktobar 2021 18:04)

    # Link komentara

  137. (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14)

    Hahahahhaha
    (Dexx, 17. oktobar 2021 18:00)

    # Link komentara

  138. Pitanje na nivou šta je zdravije margatin ili puter.
    (sladoledsmesom, 17. oktobar 2021 17:58)

    # Link komentara

  139. Svinjska mast zdravija od suncokretovog ulja, o Boze, svasta se moze procitati na netu!
    (Skojevac, 17. oktobar 2021 17:58)

    # Link komentara

  140. ....ja sam iz 70ih, ljudi , strucnjaci, i...itd svasta pricaju kao u ovom tekstu te losa mast te jedit na ulju te maslinovo ulje , na kraju se vracamo na tu svinjsku mast ,iz srema sam, koja je jos najzdravija od svih tih silnih istrazivanja za 50 godina.,...da covek ne poveruje.,.poz
    (smiles, 17. oktobar 2021 17:56)

    # Link komentara

  141. Botovi, u nedostatku politickih tema, slave mast, jer nije u redu da slave poskupljenje ulja...
    (Gnugor Kornik, 17. oktobar 2021 17:53)

    # Link komentara

  142. Da li postoji neki zvanični medicinski udžbenik koji potvrđuje ove navode?
    (Ranzo, 17. oktobar 2021 17:23)

    Postoje samo zvanični ekonomsko-propagandni spotovi,
    koji forsiraju toplo ceđena ulja,
    u odnosu na domaću mast
    (sa levom parpikom)
    (činjenica, 17. oktobar 2021 17:52)

    # Link komentara

  143. Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14)

    Bez želje da ulazim u versku raspravu, jer podržavam svaku pa i svoju i tvoju veru ako propagira toleraciju i poštovanje.. Aj vidi samo ko je prljaviji u ishrani, svinja ili kokoška?
    (axon, 17. oktobar 2021 17:41)

    # Link komentara

  144. Pogrešno je postavljeno ovo pitanje. Trebalo bi - svinjska mast ili rafinisano ulje? Naravno, svinjska mast, jer je rafinisano ulje bez ikakve koristi a ima od njega i štete. Ali - nerafinisano ulje je najbolje za organizam.
    Inače, zejtin na turskom znači maslina ali je kod nas ušao u upotrebu za sva ulja - maslinovo ulje je najbolja masnoća. A svinjska mast u ograničenim količinama. Rafinisana ulja uopšte ne treba koristiti. Maslinovo ulje je skupo, svinjska mast je jeftina - u proseku je prihvatljiva kombinacija, a rafinisana ulja skroz izbaciti.
    (Beograđanka, 17. oktobar 2021 17:33)

    # Link komentara

  145. Dzem od svinje, brkove da mastim.
    (u sve se razume raja, osim kako da zaradi 400+ evra :), 17. oktobar 2021 17:33)

    # Link komentara

  146. Masti,leba,malo soli i aleve paprike...
    (Vule, 17. oktobar 2021 17:31)

    # Link komentara

  147. Mas', normalno.
    (Iskon, 17. oktobar 2021 17:30)

    # Link komentara

  148. Kad predatori ulove svinju pojedu sve osim sala. Zivotinje instiktivno
    znaju sta valja pa salo ne jedu. Rekao bih da nije zdravo ni jedno ni
    drugo. Ko svinjetinu voli najbolje je jesti sa rostilja da se mast
    ocijedi a uljem samo premazati posudu u kojij se kuha ili przi, tek
    toliko da se hrana ne zalijepi za posudu a ulje ne ide u kuhana jela.
    Piletina ili neko meso ce da oslobodi masnocu koju svakako treba pokupiti
    prilikom kuhanja.
    (prijatno, 17. oktobar 2021 17:30)

    # Link komentara

  149. Samo svinjska, i to od mangulice.
    (dzigi, 17. oktobar 2021 17:28)

    # Link komentara

  150. Ostavite nekoliko dana posle prženja one kapljice što izlete iz tiganja pa pokušajte da skinete...Ove od ulja postaju ko smola, nemoguće ih je jednostavno ukloniti
    (Mike, 17. oktobar 2021 17:25)

    # Link komentara

  151. Da li postoji neki zvanični medicinski udžbenik koji potvrđuje ove navode?
    (Ranzo, 17. oktobar 2021 17:23)

    # Link komentara

  152. Navikavajte se na mast dragi sugradjani, ulje ide na 250din.
    Ovi sto nas pljackalju odavno jedu maslinovo tako da za bolje i nismo.
    (Aleksandar, 17. oktobar 2021 17:23)

    # Link komentara

  153. Prvo svinja je svaštojed čistač prirode.. I zabranjena je za jelo kako muslimanima tako hrišćanima i jevrejima..
    I nešto što je nečisto i nezdravo ne može bit dobro..
    (Sandzak, 17. oktobar 2021 17:14)

    # Link komentara

  154. Да. Сећам се као дете кад одем на село код мојих, одавно већ покојних предака, они су уља користили само и искључиво за кандило, а храну припремали на свињску маст. Убрзо је КП ФНРЈ изградњом фабрика за прераду сунцокрета, преко ноћи донела декрет да свињску маст прогласе за штетну намирницу по здравље и да становништво треба да пређе на сунцоретово уље које је наводно здравије.
    (Деда Сава, 17. oktobar 2021 17:13)

    # Link komentara

  155. Svinjska mat je zdravija jer je to prirodni proces dobijanja a ulje je hemijski proces i u stvari skoro trosimo naftu . Ako nafta moze da bide zdravija ok!!
    (ulje, 17. oktobar 2021 17:10)

    # Link komentara

  156. Restorani a i domaćice muku muče sa flekama ulja na pamuku (stolnjaci i krpe) dok mast i maslinovo ulje se kako pere.Suncokretovo je užas. Isto je sa rernom i plehovima. Mogu misliti šta se dešava u krvim sudovima.
    (TingolBg, 17. oktobar 2021 17:06)

    # Link komentara

  157. Čvarci
    (Milan, 17. oktobar 2021 17:04)

    # Link komentara

  158. Pa svinjska mast, normalno!
    (komentar, 17. oktobar 2021 16:59)

    # Link komentara

  159. Pekmez od svinjskog sala.
    (Tika Taka, 17. oktobar 2021 16:59)

    # Link komentara

  160. Zna se svinjska mast.
    (Marko, 17. oktobar 2021 16:56)

    # Link komentara