Fajzerova, Sputnjik ili Sinofarmova? Koja vakcina se najbolje pokazala u Srbiji

Građani Srbije najbrže su razvili imunitet sa Fajzerovom vakcinom protiv kovida, i to dve nedelje nakon prve vakcine, za nijansu sporije kada su primili vakcinu sputnjik ruskog institura Gamaleja. Kineskoj vakcini treba duže da stvori antitela, posebno kod starijih od 70 godina i naročito kod muškaraca.

Izvor: B92, Blic
Pošaljite komentar
  1. "Na osnovu praćenog uzorka kada je reč o vakcini Fajzera, više od 85 odsto vakcinisanih specifičan antitelni odgovor razvija već dve nedelje nakon primene prve doze. Nakon primene druge doze, preko 95 odsto ispitanika ima merljive vrednosti antitela"

    Da li bi Izraelsko ministarstvo zdravlja moze ovo da potvrdi?
    Cini mi se da us kod njih nesto drugacije brojke i to nakon 80% vakcinisanih gradjana.
    (Petar, 15. novembar 2021 16:39)

    # Link komentara

  2. @(Ložač, 16. april 2021 09:28): ne brini se, glava će da ti prodje. :)
    (XXX, 28. april 2021 23:34)

    # Link komentara

  3. Žena je na antikoagulantnoj terapiji i pojava ugrusaka ne bi trebalo da se dešava uopšte.
    (Nana, 17. april 2021 07:44)

    E pazi, vakcine znaju da okinu neke antigene koji znaju da se aktiviraju i kada primaš neke lekove protiv zgrušavanja, tipa Heparin/Fraksiparin, i onda kada ljudi dođu sa zgrušavanjem, lekari im odma po automatizmu daju Heparin, jer to je protokol ali samo u slučaju ugrušaka izazvanim vakcinama je jako skoro otkriveno da nipošto ne treba davati Heparin, jer pogoršava celu stvar.

    Bukvalno je SZO izbacio skoro saopštenje da se u slučaju zgrušavanja krvi izazvanog AZ vakcinama nipošto ne daje Heparin jer će samo da pogorša stvari, nego da se ljudima daju alternative.

    Saopštenje je jako novo (tipa 12. april) i verovatno se nije raširilo svuda, pripazi da nemaš "konflikt" između lekova za zgrušavanje i vakcine tu.
    (Dule, 23. april 2021 01:29)

    # Link komentara

  4. markus1975@ znaci ti mislis da cete kineska vakcina stititi ceo zivot od korone. a vec objavili kinezi i u emiratima da ce davati i trecu dozu. ccc
    (mio dio, 18. april 2021 11:53)

    # Link komentara

  5. Da sacekamo da se zavrsi testiranje pa cemo znati i koja je najbolja...Ops, pa na kome se testiraju?...
    (Moler, 17. april 2021 23:12)

    # Link komentara

  6. Statistika ke naučna disciplina matematike sa hiljadu mogućih a tačnih ishoda. Tako je i sa statističkm obradom podataka za vakcinaciju.
    Treba gledati odnose, treba za svaku vakcinu raditi poseban proračun jer se ne mogu mešati i porediti. Zašto? Zato jer su i osobe koje su h primile različitih godišta. Primer: kinesku je primilo najviše atarijih od 70 godina koji i imaju najslabiji imunitet. Faizer su primili uglavnom ljudi srednjih godina ali ima i starijih. Rusku i Astrzeneku srednjih godina i mladi! Pored toga različiti su i nrojevi datih vakcina pa nije fer porediti Astrazeneku sa kneskm kojih ke dato najviše i samim tim najverovatnije ima najviše obolelih, hospitalizovanih i na žalost umrlih.
    E sad, podaci susuper ali samo ako se gledaju posebno za svaku od vakcina, ukoliko oh poredite to nije dobro jer direktno poređenje nije moguće iz predhodno iznetog razloga. Treba gledati procentualno: Kineska od toliko i toliko vakcinisanih ima toliko obolelih, hospitalizovanih, umrlih...brojevi i procenti u odnosu na broj vakcinisanih, tako za svaku vakcinu! Onda bi se znalo otprilike prava efikasnost.
    (Vlada, 17. april 2021 13:57)

    # Link komentara

  7. Pa cekaju Nemci, cekaju...
    Evo npr. ovi mladji od 50 godina cekaju da dodju na red, nadam se da je i tebi sada malo jasnije to ono cekanja...
    (sweswe, 16. april 2021 21:40)

    Upravo, meni je jasno, opet ima i primera preko reda čak i u Nemačkoj. Recimo devojka 29, psiholog i zaposlena na klinici za psihijatriju, gde početkom marta stiže kontingent vakcina Astra Zeneke uz napomenu da se vakcinišu stariji pacijenti i zaposleni. Pola njih odbilo da se vakciniše, na upit uprave klinike da li da vrate preostale doze odgovor zavoda za javno zdravlje je bio da se iskoriste preostale doze i vakcinišu svi koji žele, bez obzira na starosnu dob.
    To se u slučaju nje, 29 godina, zove srećna okolnost.
    (BS, 17. april 2021 11:04)

    # Link komentara

  8. Primio sam Sinofarm vakvinu, najbolja je:)
    (Smuleco, 17. april 2021 10:43)

    # Link komentara

  9. Sve koje znam da su preležali kovid trče pravo posle na vakcinaciju pa vi se samo razvlačite i razmišljajte koju ćete. Koja je prva na redu, tu treba zgrabiti i da završimo sa ovom pošasti više!
    (Jovan, 17. april 2021 10:12)

    # Link komentara

  10. Ma čovek kao čovek. Čim malo popusti virus (a ide leto i očekivati je manje slučajeva zaraze), nikom ne treba vakcina. Videćemo na jesen ako se ponovi (ili bude još gore kako se najavljuje) decembar i virusa bude svugde? Da li će biti bolje primiti vakcinu ili se razboleti.
    (Vesna Savić, 17. april 2021 09:14)

    # Link komentara

  11. Nije mi jasna količina gluposti koju pojedinci mogu da napišu, bilo da kritikuju kinesko "smeće", preko toga da smo "zamorčići", da su vakcine različite poput Milka čokolade itd. Kineska vakcina je bez sumnje najprirodnija, jer se pravi na tradicionalan način. Treba joj više vremena da razvije antitela, ali prepoznaje kompletan virus, veće su šanse da prepozna virus koji je mutirao. Na drugoj strani spektra je Pfizer, koji prepoznaje samo jednu komponentu virusa, ali razvija imunitet za 7 dana. Ukoliko se daj deo koji prepoznaje promeni mutacijom, vakcina više ne deluje. AstraZeneca i Sputnik su između.
    (Zok1, 17. april 2021 08:19)

    # Link komentara

  12. U vezi sa pojavom trombova, da kažem da ni sinofarm nije izuzet. Moja mama se vakcinisala i iste večeri dobila tromb u ocnoj aorti koji je izazvao slepilo desnog oka. Žena je na antikoagulantnoj terapiji i pojava ugrusaka ne bi trebalo da se dešava uopšte.
    (Nana, 17. april 2021 07:44)

    # Link komentara

  13. Neka svako postupi po sopstvenom uverenju, ali pri tome neka drži u glavi činjenicu da pogrešan izbor može da dovede do fatalnog ishoda. Ruski rulet sa dva metka.
    (V5, 16. april 2021 23:34)

    # Link komentara

  14. Vec je proslo dovoljno vremena da se klasifikuju podaci u vezi vakcina, npr koja vakcina odgovara odredjenom godistu, polu, pridruzenim bolestima i terapijama.

    Mnogi ljudi koji jos oklevaju bi se tako ohrabrili i prikljucili vakcinaciji...
    (classification, 16. april 2021 22:02)

    # Link komentara

  15. zasto Nemci ne vakcinisu mlade..Zar stvarno neko moze da nas ubedi da Nemci nisu mogli da obezbede vakcine.Oni nesto cekaju a sta pokazace vreme
    (marko, 16. april 2021 14:40)

    Bravo Marko, provalio si Nemce. Čekali su da ih ti provališ da čekaju nešto.
    Nemci, kao i većina EU, idu po pravilu prvo najstariji, to teče sporo, takođe je raspodela spora, velika je EU (450 miliona stanovnika, do sada vakcinisano 100 miliona). Oni su raspodelu centralizovali, sve preko Brisela, neki to ne vide kao dobro rešenje pa nabavljaju sami (Mađarska prva naručila i ruske i kineske). Uglavnom, kada se osoba od 46 godina u Nemačkoj prijavi na portal za vakcinaciju dobije odgovor da njegova starosna grupa nije na redu za vakcinaciju.
    Nadam se da je sada jasnije. Mada sumnjam, neko te je ubedio da oni nešto čekaju...
    (BS, 16. april 2021 17:40)

    Pa cekaju Nemci, cekaju...
    Evo npr. ovi mladji od 50 godina cekaju da dodju na red, nadam se da je i tebi sada malo jasnije to ono cekanja...
    (sweswe, 16. april 2021 21:40)

    # Link komentara

  16. Diieee besteee...
    Dibeste, dibeste. Nemačka medicina je najbolja na svetu!
    (LordNevskius, 16. april 2021 21:13)

    # Link komentara

  17. ASOT@ pa dobro sam razumeo da ce trebati i treca vakcina fajzer i da sigurno stiti 6 meseci posle opada broj antitela. procitaj imas i na ovim vestima koronavurus. znaci ova vakcina nije isto kao za boginje i tbc vec je kao vakcina za grip koja se daje godisnje. e sad vi verujte da ce vas stititi do kraja zivota .
    (mio dio, 16. april 2021 19:35)

    # Link komentara

  18. @Mare, da li si se ikad zapitao zašto nikad nije napravljena vakcina za kijavicu? Pa nije moguće isto kao što nije moguće za Covid. Sad je ovaj soj, sutra drugi i tako u krug...
    (Mika, 16. april 2021 17:30)

    Kijavica? :)))))))))
    (otišla da gugla smrtnost od kijavice)
    (Nazdravlje!, 16. april 2021 19:14)

    # Link komentara

  19. zasto Nemci ne vakcinisu mlade..Zar stvarno neko moze da nas ubedi da Nemci nisu mogli da obezbede vakcine.Oni nesto cekaju a sta pokazace vreme
    (marko, 16. april 2021 14:40)

    Bravo Marko, provalio si Nemce. Čekali su da ih ti provališ da čekaju nešto.
    Nemci, kao i većina EU, idu po pravilu prvo najstariji, to teče sporo, takođe je raspodela spora, velika je EU (450 miliona stanovnika, do sada vakcinisano 100 miliona). Oni su raspodelu centralizovali, sve preko Brisela, neki to ne vide kao dobro rešenje pa nabavljaju sami (Mađarska prva naručila i ruske i kineske). Uglavnom, kada se osoba od 46 godina u Nemačkoj prijavi na portal za vakcinaciju dobije odgovor da njegova starosna grupa nije na redu za vakcinaciju.
    Nadam se da je sada jasnije. Mada sumnjam, neko te je ubedio da oni nešto čekaju...
    (BS, 16. april 2021 17:40)

    # Link komentara

  20. @Markus1975, 16. april 2021 15:35

    Bravo za komentar. Što se mene tiče, ciljano sam odabrao Sinopharm vakcinu iz razloga koje ste naveli (primio drugu dozu pre mesec i po). To mišljenje deli i Miroslav Radman, verovatno najznačajniji molekularni genetičar sa ovih prostora koji je dao ogroman doprinos u molekularnoj biologiji mikroorganizama. Pored toga što se radi o novim tehnologijama baziranim na DNK ili RNK molekulima čija dugoročna efikasnost tek treba da se pokaže, sve te vakcine su konstruisane oko čuvenog „Spike“ proteina, što ih na određen način limitira. Ako moderatori dozvole, naveo bih i primer DNK vakcine firme „Inovio“ koja se bazira na bakterijskom plazmidu (mali cirkularni komad DNK u koji je ugrađen gen za Spike protein). Oni su planirali da za ubacivanje strane DNK u ćelije koriste tehniku elektroporacije koju smo u laboratoriji (ovde u Beogradu) koristili još pre 20 godina, ali na bakterijama. Radi se o tome da se ubacivanje DNK u ćeliju olakša kratkim električnim impulsom od oko 2000 volti u trajanju od par milisekundi. E sad, zamislite paniku među narodom ako bi pri vakcinaciji trebalo malo da vas šoknu i strujnim udarom; ni Sava ni Dunav ne bi oprali lekare i struku. Na svu sreću, izgleda da ovaj projekat nije zaživeo. Lično, pozdravljam inovacije, ali se inovatori ponekad zanesu.
    (SPQR, 16. april 2021 17:37)

    # Link komentara

  21. @Mare, da li si se ikad zapitao zašto nikad nije napravljena vakcina za kijavicu? Pa nije moguće isto kao što nije moguće za Covid. Sad je ovaj soj, sutra drugi i tako u krug...
    (Mika, 16. april 2021 17:30)

    # Link komentara

  22. Možda je i bolje da primamo različite vakcine i da imamo određeni % antivaksera. Nekad su bogate porodice, a verovatno i sada govorile: „nikad svu porodicu u jedan avion.” Zato ne treba napadati i ubeđivati druge. Svako će na osnovu iskustava iz svoje okoline doći do određenih zaključaka i odlučiti se za ono što je po njegovom mišljenju najbolje. Svi smo već videli šta je ovo i ne treba patiti za kafanama nego uraditi ono što je najbolje za nas lično i za društvo u celini.
    (Dante, 16. april 2021 17:27)

    # Link komentara

  23. Jel zna neko kada ce nova tura "kineza". Otisao sa namerom da se pelcujem kad ono cvrc, kazu nema, samo Fajzer?
    (Posmatrac, 16. april 2021 17:23)

    # Link komentara

  24. zamisli da si toliko izmanipulisan da je bolje da imas jake simptome od vakcine, nego da dobijes simptome od virusa na koji si testiran da bi dokazao da ga imas jer nemas nikakve simptome.
    naravno da necu da se vakcinisem, jer nije korona virus niti jedini niti najopasniji virus na svetu. a sad pokusni kunici udrite minuse.
    (srbi mozga bez, 16. april 2021 17:21)

    # Link komentara

  25. Astra ZENICA BiH
    (Raven, 16. april 2021 17:21)

    # Link komentara

  26. "ali nije mi bilo svejedno kada sam čitao o ove dve vakcine od kojih su ljudi umirali u drugim državama"
    Treba shvatiti odnose. Broj umrlih je bio u najgorem slucaju jedan na milion. Cela Srbija da je bila vakcinisana "losom vakcinom" umrlo bi manje od 6 ljudi. A nama trenutno umire 40 ljudi *dnevno* od kovida. Mnogi drugi lekovi koje ljude redovno piju imaju veci rizik od toga. Let avionom do Australije ekonosmkom klasom je rizicniji od toga jer moze da ti stvori ugrusak, pa ljudi ni ne pomisljaju da odustanu od leta zbog toga, a zapravo je rizik veci. Godisnje 500 ljudi pogine u saobracaju. Oko 70 ljudi bude ubijeno godisnje. Ovo nije idealna situacija da postoji rizik, ali je rizik neuporedivo manji nego rizik koji ti sleduje ako se ne vakcinises od korone. Razlika je bukvalno 1000 puta - posto ce ove godine od korone umreti oko 6000 osoba. Ali ko ne zeli da rizikuje ni to malo, ima 3 druge vakcine na raspolaganju i slobodno neka izabere neku od njih. Fajzer i ruska sada stizu u vecim kolicinama, tako da zaista vise nije problem.
    (T, 16. april 2021 17:16)

    # Link komentara

  27. Bgd, 16. april 2021 09:51)

    Ovo se uskoro završava, a moli(te) Boga da rata ne bude! Jer ova situacija je slična onoj pred I i II Svetski rat. Ko ne veruje, neka prelista po istoriji malo.
    Ne dao Bog da se to desi, onda bi virus bio daleka prošlost i mnogo manji problem od rata...
    (Neo@, 16. april 2021 17:06)

    # Link komentara

  28. @Markus1975

    Sve se slažem sa onim što si napisao, samo bih korigovao deo oko vakcine za velike boginje (Variola Vera).

    Nisu lekari prvi primetili vezu između Variola Vere i kravljih boginja, nego farmer iz Dorseta, Benjamin Jesty a onda je to njegovo zapažanje razradio pretočio u vakcinu i doktor Edward Jenner.

    Benjamin Jesty je primetio da su poljoprivredni radnici zaraženi kravljim boginjama imuni na velike boginje, itd ...
    (Cojle Manojle, 16. april 2021 16:44)

    # Link komentara

  29. Obožavam ove hrabre muškiće koji ne veruju da im ova boleština može bilo šta, pa onda organizuju igranje srpskih kola.
    Nadam se da će, upravo iz svojih uverenja, otići u svaku srpsku KOVID bolnicu, i na licu mesta dokaže da su u pravu.
    Za početak, da zamene umorne čistačice po toaletima...
    (Brže ili sporije - bitno je da zaštitite sebe, svoje roditelje i decu, 16. april 2021 16:44)

    # Link komentara

  30. markus1975@ ove vakcine za velike boginje je glupo uporedjivati sa vakcinama za grip i sars cov. jer se ove druge prave svake godine i svake godine se dajy nove za grip . a za velike i ostale boganje ne.
    (mio dio, 16. april 2021 16:37)

    # Link komentara

  31. Kad kupite Milka čokoladu ona nije ista na zapadu i kod nas!? Pre 20 godina nas bombardovali i zatrovali nas osiromašenim uranijumom, a vi sad trčite da primite njihovu vakcinu, Srbi dal' ste normalni?
    (Drago, 16. april 2021 09:52)
    Coca Cola takodje nije ista, mnogo je bolji ukus u inostranstvu, tj. u zemljama EU. Tako da i ja nemam poverenje u te zapadne vakcine. Nisam primio vakcinu, Sinofarm mi deluje kao najbezbednija, ali nedovoljno efikasna, tako da Sputnik ostaje kao opcija.
    (Vucko, 16. april 2021 16:33)

    # Link komentara

  32. @keyboard

    Ti ne vidiš bolest na svakom ćošku?! Blago tebi onda. U mom ulazu je 10 stanova, samo u dva stana nije bilo bolesnih od kovida. Imamo troje preminulih komšija. Troje. Od deset porodica, troje. Za mesec dana. Samo u mom ulazu. Šta ti nije jasno?
    (Boki, 16. april 2021 16:13)

    # Link komentara

  33. AstraZeneca daleko najefikasnija, al su je poremetile konkurentske farmacije, jer je mnogo jeftinija i bolja od njihovih. Sem toga danas se njome vakcinisala Angela Merkel i predsjednik njemacke
    (hercegovina_berliner, 16. april 2021 16:12)

    # Link komentara

  34. Prijavila se za Fajzer preko eUprave u ponedeljak 12.04.2021. zakazali mi sms-om u sredu 14.04.2021. U ponedeljak stize jos 200000 Fajzera i 100000 Sputnjika V. Malo bol i utrnulost u ruci, sutradan malaksalost i to je sve. Zabrinula bih se da nije bilo navedenih nuspojava. Vakcinisite se ljudi, tako cuvate sebe ali i svoje najdraze.
    (Jedna, 16. april 2021 15:57)

    # Link komentara

  35. Pokazatelj da smo poligon za ispitivanje.
    (BracikaBraca, 16. april 2021 15:40)

    # Link komentara

  36. Slažem se sa komentatorima, imamo ubedljivo najgori sajt u poređenju sa drugim državama o merama i vakcinama, nigde nam se ništa ne govori, a o ovom istraživanju hoćemo da vidimo slike i objašnjenja, da vidimo neke detalje i delovanje. Ja sam primio Sputnik vakcinu i revakcinu i osećam se odlično, nisam imao nikakve tegobe ali nije mi bilo svejedno kada sam čitao o ove dve vakcine od kojih su ljudi umirali u drugim državama. Gospodo, ovo su ozbiljne stvari i morate da se oglašavate i obavestite kako se osećaju naši državljani koji su primili Astra Zenecu, da li prijavljuju tegobe, nekima nije prošlo ni 3 nedelje od primljene doze i šta im je dalje činiti?!
    (Dubioza, 16. april 2021 15:40)

    # Link komentara

  37. Nije greška to što "Sinofarm" nije efikasan kod svakoga a posebno kod starih osoba i što formiranje imuniteta najduže traje. To je "klasična" vakcina koja traži zdrav i dovoljno ispravan imuni sistem koji će da obradi "razbijeni" virus iz nje jednako kao i živi. Kome je imunitet preslab iz ovog ili onog razloga neće imati efikasnu reakciju ni na vakcinu, a kamoli infekciju.
    "Fajzer" i ove vektorske vakcine kao što je "Sputnik" direktno "hakuju" naše ćelije da proizvedu taj protein "šiljka" kako bi imuni sistem spremio anatitela. Time se preskače više koraka i dana u čitavom procesu i zato su te vakcine nazivno efikasnije. Ipak ako virus toliko mutira da se "šiljak" izmeni do neprepoznatljivosti, prednost ćemo imati mi koji smo dobili "Sinofarm" zato što klasična vakcina pravi više raznorodnih antitela koja se "kače" za različite delove virusa.
    Na tom principu radi i vakcina za užasne velike boginje (Variolu) najstarija na svetu, smišljena pre 200 godina. Naime "Vakcinija" virus koji izaziva relativno bezazlenu bolest kravljih boginja je genetski sličan Varioli do te mere da antitela za jedan uništavaju oba virusa. Naravno da niko od lekara tada pre 200 godina nije imao pojma o tome, samo su primetili da onaj ko je preležao "kravlje boginje" ne oboleva ili bar ne umire od Variole i tako su namerno zaražavali ljude "Vakcinijom" da ih zaštite. Eto odakle potiču reči "vakcina" i "vakcinacija" i molim moderatore da objave bar ovaj edukativni pasus.
    (Markus1975, 16. april 2021 15:35)

    # Link komentara

  38. Stric rodjeni mi je bio u bolnici nije vezano za kovid.Dok je lezao tri puta su ga testirali,tri puta je bio negativan.Primio je kinesku vakcinu.Na njega je izgleda delovalo,ali zato imam koleginicu isto je primila kineza obe doze broj antitela 0.Ja sam primio Fajzera prvu dozu uskoro me ocekuje revakcina nije bilo nikakvih nus pojava za sada osim jakog bola u ramenu.
    (Obi-Wan Kenobi, 16. april 2021 15:14)

    # Link komentara

  39. Iskreno, nijedna. Pogotovo za bolest koju neko zeli da nametne, inace bi se videla na svakom cosku. 20% slepo veruje narativu, ostali su svesni svega. Procice i ovo
    (keyboard, 16. april 2021 15:09)

    # Link komentara

  40. Fake...kao i sve made in China....nek se sad Prvorodjeni obrati svom bratu Siju sto nam je uvalio smece
    (Buvljak, 16. april 2021 15:00)

    # Link komentara

  41. Prelzao sam ipalu pkuca u januarau. Sportista, na granici profeaionalaca, nikad jaci nisam bio ivek zdrav... kad sam shvatio kako lako mozes da se zarazis i NISTA ne mozes da ucinis da sprecis tezi sliku mogu svima da porucim LJUDI VAKCINISITE se. sta god vam daju a daje ikakvubzastitu ako cemo tako bolje je nego da se zarazite, verujte.
    (Charapan, 16. april 2021 14:53)

    # Link komentara

  42. zasto Nemci ne vakcinisu mlade..Zar stvarno neko moze da nas ubedi da Nemci nisu mogli da obezbede vakcine.Oni nesto cekaju a sta pokazace vreme
    (marko, 16. april 2021 14:40)

    # Link komentara

  43. ja bi onu rajfajzen sto daju romima u u Nisu
    (sasa, 16. april 2021 14:36)

    # Link komentara

  44. Ja sam primio Fajzer vakcinu i revakcinu pre mesec dana. I evo od pre tri dana imam stomačne tegobe, dijareju, malaksao sam... Verovatno ima veze sa tim, a ne što sam imao dve maratonske pijanke u poslednjih nedelju dana.
    (Nine, 16. april 2021 14:35)

    # Link komentara

  45. Narod koji uvek gleda negativno na sve. Pozdrav iz Nemacke, u kojoj cekam na vakcinu i dobicu je ako budem imao srece tek u septembru. Tripujete da ste laboratorijski misevi a ne shvatate cak ni sada da nesto pozitivno moze da se desi i u nasoj zemlji i da u necemu i mi mozemo da budemo uspesni i najbolji.
    (Pedja, 16. april 2021 09:49)

    Kad te neko laze godinama, ne verujes mu ni da je dan u sred podneva.
    (Marko, 16. april 2021 14:30)

    # Link komentara

  46. Ja volim da uvek citiram akademika prof. dr. Vojina Sulovica, najveceg srpskog ginekologa:"U Srbiji se svi razumeju u medicinu, samo smo mi glupi morali da je zavrsimo."
    (Oliver, 16. april 2021 14:20)

    # Link komentara

  47. Prosta matematika, ako Sinofarm vakcinu primi milon ljudi kod 700.000 hiljada se sigurno stvaraju antitela , znaci da na tri milona 2.400.000 ljudi je zaštićeno . Bolje i ovako nego da smo čekali vakcine sa zapada i dobijali je na kašičicu .
    Sada bi imali manje od 5% vakcijisanih u zemlji . Sto znaci da bi onih 2.400.000 bili i te kako ugrozeni kao i svi ostali .
    (Sasa, 16. april 2021 14:17)

    # Link komentara

  48. "Primećen je znatno slabiji antitelni odgovor kod osoba starijih od 65 godina, posebno u grupi starijih od 70 godina"

    Preko 90% starijih ljudi u Srbiji je vakcinisano upravo kineskom...
    (Marko, 16. april 2021 14:15)

    # Link komentara

  49. Pustite vi vreme za koje se stvaraju antitela, pisite i o nupojavama koje svako od njih izaziva, to nas zanima.
    A antitela će se stvoriti, da li za 3 ili 5 nedelja, u redu.
    A šta, o tome u stvari ne sme da se pise, eeee...
    (milance, 16. april 2021 14:13)

    # Link komentara

  50. Pricam ti price... Dajte par grafikona da svima bude odmah jasno o cemu toliko davite. Jos uvek vazi ona stara: "jedna slika vredi hiljadu reci"... Ovako, smo pravite buku i kakofoniju prebrojavaljuci "tela i antitela"...
    (Bora bukva, 16. april 2021 14:07)

    # Link komentara

  51. @Očekivao sam konkretne brojke jednog ozbiljnog istraživanja koje je obuhvatilo sve građane Srbije koji su primili vakcinu. Koliko je dato doza svake od vakcina koje imamo? Koliko od datih su razvili antitela, a koliko njih su imali nuspojave? Kod koliko njih su se pojavili slučajevi tromboze? S obzirom da se kod nas daju dve, od tri vektorske vakcine koje postoje.
    Hoću da kažem, dobijamo konkretne brojke iz različitih zemalja, a naša nema za svoje građane, nego se uzima uzorak od 10.000 ljudi čije se stanje prati.
    Neozbiljno, nestručno, očekivano.
    (trla baba lan, 16. april 2021 09:48)
    Ti si izgleda veliki strucnjak i svaki dan vrsis naucna istrazivanja pa znas kako se radi.
    Da si barem nekad pogledao bilo koje istrazivanje znao bi i kako se radi. Uvek se uzima reprezentativni uzorak,znaci odredjen broj ljudi odredjenog pola,starosti, komorbiditeta i ostalo,zavisno od vrste istrazivanja. Sto je veci broj uzorka,istrazivanje je rrprezentativnije,ali prakticno je logisticki nemoguce vrsiti istrazivanje cele populacije. Istrazivanje radi odredjen broj ljudi,pa je nemoguce da oni u ovom slucaju provere antitela dva puta svakom vakcinisanom gtadjaninu. Prvo ne zele svi da ucestvuju u istrazivanju,necu da mi vade krv bezveze da se maltretiram i da idem dva puta na vadjenje krvi, a i to bi kostalo utaditi analize za milione gradjana. Imaju oni neki budzet za to.
    (ASOT, 16. april 2021 14:05)

    # Link komentara

  52. Opet antivakseri u panici. Sve vise je naucnih dokaza da su i ove vakcine delotvorne, a oni ih eto nece primiti. Sada im je mnogo krivo, sto pokazuju svojim bezbrojnim postovima protiv, jer ako ih prime ispadaju ovce. Sami ste krivi, izbrali ste los put.
    (Velja, 16. april 2021 14:03)

    # Link komentara

  53. RAJFAJZENOVA
    (Bane Bojanic, 16. april 2021 13:57)

    # Link komentara

  54. Nijedna
    (milorad, 16. april 2021 13:53)

    # Link komentara

  55. brendovi vakcina postaju popularni kao odevni. sad jos i logo da nosimo na sebi najatraktivnije vakcine ove sezone.... a sledece ko prati modu neka odmah promeni brend ako hoce da bude in
    (za svakog po nesto, 16. april 2021 13:41)

    # Link komentara

  56. @fajzer stiti samo 6 meseci. ali tih 6 meseci dobro stiti. ruska je isto dobra i stiti duze od 6 meseci.
    (mio dio, 16. april 2021 12:52)
    To si negde procitao na internetu i lose si razumeo. Pisalo je da sigurno stiti 6 meseci i verovatno duze, a zasto ta brojka,pa jer od primena i razvoja vakcine nije proslo deset godina,vec nepuna godina. Dakle ne moze da se tvrdi da nesto stiti dve godine,a proslo par meseci od pocetka primene.
    Zato ni za rusku ne mozes da kazes da stiti godinama,kad je pocela sa primenom prosle godine.
    (ASOT, 16. april 2021 13:31)

    # Link komentara

  57. Narod koji uvek gleda negativno na sve. Pozdrav iz Nemacke, u kojoj cekam na vakcinu i dobicu je ako budem imao srece tek u septembru. Tripujete da ste laboratorijski misevi a ne shvatate cak ni sada da nesto pozitivno moze da se desi i u nasoj zemlji i da u necemu i mi mozemo da budemo uspesni i najbolji.
    (Pedja, 16. april 2021 09:49)

    Па наравно да ћу негативно да гледам. Сигурно ће Јевреји и Срби једини да преживе, док ће богати запад да помре јер ето сироти не могу да набаве те 'спасоносне' вакцине.. У ком паралелном универзуму ти живиш човече, зар те историја ничему није научила?
    (Cevu, 16. april 2021 13:26)

    # Link komentara

  58. Rajfajzen vakcina
    (guu, 16. april 2021 13:24)

    # Link komentara

  59. @dd Jesi antivaxer i to se vidi iz svake tvoje rečenice (ako se to može nazvati istom).
    Lep primer kako neko pokušava da izvuče nakaradni zaključak, koristeći se lošim podacima i još lošijom logikom.
    Ranije mi je smetalo, sad me veseli kad vidim takve poruke :)
    (boris, 16. april 2021 13:23)

    # Link komentara

  60. (Bane, 16. april 2021 09:50)

    Bane, takvi tekstovi su gluposti. Tačno je da vektorske vakcine dođu do jedra ćelije gde je dnk čoveka ali isto tako i virusi koji izazivaju prehlade to rade. Da je to moguće, onda bi i prehlade izazivale promene dnk onih koji su prehlađeni a ne postoji čovek koji nije imao prehladu u životu. Uostalom, misliš da bi Englezi (Astrazeneka), Amerikanci (Džonson&Džonson) i Rusi (Sputnjik V) davali svom narodu nešto tako opasno?
    (Mare, 16. april 2021 13:19)

    # Link komentara

  61. @nikola drezgic
    Zasto mislis da je eksperiment?! Ljudi zatvoreni, nigde ne izlaze, uplaseni, depresivni, niko im nije dolazio jer se plase..nosili smo im potrepstine i uvece im malo pravili drustvo, uz kafu pricali. Svasta vama pada napamet..uostalom, delim iskustvo, cemu toliko minusa na moj komentar? Kako se vi ponasate prema zarazenim komsijama, rodjacima? Jadni svi sa vama..
    (g, 16. april 2021 13:12)

    # Link komentara

  62. Antivakseri stalno vrte istu staru, davno prezvakanu i osporenu pricu. Sto je jos gore, dosadni su.
    (L., 16. april 2021 13:10)

    # Link komentara

  63. Hteo sam i ja Fajzera ali su i rekli no no. Fajzer je VIP vakcina, koju dobijaju politicari, bogatuni, voditeljke i pevaljke dok je za nas sirotinju kineska. Tako da sam morao da primim kinesku.
    (Smuki, 16. april 2021 09:49)

    Ne znam zašto ovako bestijalno lažeš. Svako u Srbiji može da bira vakcinu, s tim da se na neke čeka duže a na neke kraće.
    (Bgd, 16. april 2021 13:07)

    # Link komentara

  64. Imam 34 godine, supruga 31. Gledali smo da se vakcinisemo sto pre i dobili Sinofarm. Meni od revakcine proslo vise od mesec dana, njoj tri i po nedelje. Smatram da kod nas "mladjih" svaka vakcina moze da pomogne da se izbegne teska slika. Starijima ipak treba davati ove jace poput Fajzera.
    (HozeArmando, 16. april 2021 12:54)

    # Link komentara

  65. fajzer stiti samo 6 meseci. ali tih 6 meseci dobro stiti. ruska je isto dobra i stiti duze od 6 meseci.
    (mio dio, 16. april 2021 12:52)

    # Link komentara

  66. Smuki
    Najnormalnije se prijavio za fazer, posle 10tak dana pozvali me. Pre neki dan primio drugu dozu.
    (Siniša brejnstormer, 16. april 2021 12:48)

    # Link komentara

  67. jednom kada pocnes da se vakcinises ti si gotov,moraces stalno evo vec najavljuju trecu dozu.na svakih 6-12 meseci po 3 doze drugovi moji!!!

    i da napomenem 500g smo imali grip i zvanican stav kako smo iskorenili visevekovnu gripu je MASKA!da maska drugovi,pa zasto su se onda ljudi vakcinisali protiv gripe kada su mogli maskama da je sprece???sta je jeftinije napraviti masku ili vakcinu???

    nema vise influence drugovi???pronadjen je lek a zove se maska!!!

    pa koje su to onda vakcine decenijama primali ljudi protiv gripe bez potrebe?znaci maska propusta samo koronu,gripu ne???

    i onda kada napises nesto ovako i razmislis svojim mozgom proglasavaju te za antivaksera!!!

    prosto pitanje:""jer maska propusta samo virus korone,a virus gripe ne""?jmo sad da vidimo strucnjake sta ce reci?
    (dd, 16. april 2021 12:48)

    # Link komentara

  68. bane @ zaboravio si fajzer on je rnk .i mnogo si bistar jesi ti virusolog i sve znas unapred .
    (mio dio, 16. april 2021 12:46)

    # Link komentara

  69. Za Sputnik V ne postoje pravi, konkretni podaci o efikasnosti i nuspojavama, verovatno sljaka ali clanak stvara lazni utisak da postoje obradjene inforamcije o ucinkovitosti i sigurnosti sto prosto nije slucaj, svidjalo se to nekome ili ne. Osim toga jako je malo te vakcine dato u odnosu na recimo Modernu ili Astru. Rusi na svaku ampulu vakcine po medijima prodaju, poklone itd. jos 100 nepostojecih komada. Zahtev za registrciju kod EMA-e ceka vec skoro dva meseca sto je indikativno za medikament koji je jos u julu 2020. proglasen za "spremnoga". Najrrelevantnije informacije dolaze za BioNTech iz Izraela gde je zahvaljujuci potpuno digitalnom zdravstvu i deal-u sa Pfizer-om oko analize i podataka te masovnom vakcinisanju bilo moguce dobiti pravu sliku a ona je odlicna! Sve ostalo, rekla kazala, moz' biti a ne mora da znaci...
    (Astrolog Veličković, 16. april 2021 12:46)

    # Link komentara

  70. Ja, muz i majka fajzer vakcinom, otac, brat i njegova zena kineskom..sestra nije htela i zarazila se, evo je u Misovic bilnici vec 8 dana. Ne znam zasto ljudi izbegavaju, zar je bolje prelezati a pojma nemas kako ce ti biti nego primiti vakcinu. Pa i korona ostavlja posledice, pluca nikad ne mogu da se oporave, komsija je prelezao u julu, i sada tesko dise, do prodavnice udaljene 100m od stana, pad puta odmara, a ima 54g.
    (Dragana, 16. april 2021 12:44)

    # Link komentara

  71. Imamo srecu zaista da smo mogli da biramo vakcinu. Ja sam proslog leta imala antitela iako nisam bila bolesna, ocigledno se organizam bio sam izborio. Stitili su me do ovog proleca. U martu sam ponovo vadila IgG bas u INEPu i sada ih uopste nemam, dakle od avgusta do marta su se izgubili. Pa sam se prijavila za Fajzer/Biontek i dobila za sad prvu dozu. Verujem u nove tehnologije, oni razvijaju vakcine i za tumore, to je buducnost.

    Ne treba imati straha, treba da dodjemo do kolektivnog imuniteta, a to nije samo licna stvar pojedinca. Ukoliko nas dovoljno bude imuno virus ce jenjavati.

    p.s. Fajzer mozda neko nije dobio pre jer je nije bilo. sada su dosle nove doze tako da ko se prijavi verujem da ce dobiti. Inace smo narucili kao drzava pola miliona te vakcine ya drugu polovinu godine. to je dobra vest.
    (Mica, 16. april 2021 12:44)

    # Link komentara

  72. fajzer je jos uvek neproverena texnologija, pre svega u smislu dugorocnih zdravstvenih posledica koje eventualno izaziva. Ne znamo nista o toj tehnologiji jer to nikada pre nije bilo primenjeno u populaciji.
    S druge strane Sinofarm tehnologija postojo vec 100tinjak godina i o njoj se svr zna, ali je "slabija" od fajzera u smislu titra antitela koji indukuje. Ali, visina titra antitela nije u korelaciji sa jacinom imuniteta niti stepena zastite od infekcije! To se zna.
    Vreme ce pokazati koja je vakcina najbolja.
    (miki, 16. april 2021 12:43)

    # Link komentara

  73. Najjači su mi ovi antivax likovi koji u komentarima trube kako smo mi ovde ispali zamorčići, laboratorijski pacovi i šta sve još. Pa svakom od tri navedene vakcine po svetu se do sada vakcinisalo po barem par stotina miliona ljudi, a takođe i ovde nepomenutom Astra Zenekom! I za svaku su uredno rađeni testovi prve, druge i treće faze! Tako da nijedna od njih definitivno više NIJE eksperimentalna!

    (Rotwang, 16. april 2021 10:10)

    A zasto bilo kome smeta da ucestvuje u ispitivanju vakcina kada je altruizam ispred svega? Ni jedna vakcina, prisutna na trzistu bilo gde u svetu, nije ispitana. 3. faza se kod vecine zavrsava u decembru 2022. To nikako ne znaci da ljudi puni brige za sve oko sebe ne bi trebalo da ucestvuju u ovom ispitivanju. Naprotiv! Napred ljubitelji ljudskog roda!
    (Danga, 16. april 2021 12:34)

    # Link komentara

  74. A Astra Zeka?
    (lemur na sedativima, 16. april 2021 12:28)

    # Link komentara

  75. Uzmimo da vakcine nisu delotvorne ni ispitane. Ipak, u 21. veku, radije biram da me ubije sto vodećih naučnika a ne neki virus. Nekako mi je tako lakše i dostojanstvenije.
    (Vakcinisana, 16. april 2021 12:27)

    # Link komentara

  76. Mi smo se svi porodično razboleli nedelju-dve dana nakon revakcine sinofarmom. Svi smo bili bolesni, ali smo se oporavili nakon nedelju dana, kao nakon obične prehlade. Od toga dva člana porodice preko 70g sa pratećim hroničnim bolestima.
    (v, 16. april 2021 12:23)

    # Link komentara

  77. ali najnovija istrazivanja pokazuju da je sinofarm vakcina najotpornija na mutacije jeli sadrzi ceo umrtvljeni virus
    (goran, 16. april 2021 09:52)

    Daj Bože, ja sam dobio dve doze iste, ali osim teorija i ličnih očekivanja pojedinih lekara na TV-u, nisam našao nigde ta “najnovija istraživanja”. Ako može neki link, vidim dosta pluseva na komentar, pa očekujem da ga neko ostavi, hvala.
    (Pa, 16. april 2021 12:21)

    # Link komentara

  78. Najjači su mi ovi antivax likovi koji u komentarima trube kako smo mi ovde ispali zamorčići, laboratorijski pacovi i šta sve još. Pa svakom od tri navedene vakcine po svetu se do sada vakcinisalo po barem par stotina miliona ljudi, a takođe i ovde nepomenutom Astra Zenekom! I za svaku su uredno rađeni testovi prve, druge i treće faze! Tako da nijedna od njih definitivno više NIJE eksperimentalna!

    (Rotwang, 16. april 2021 10:10)

    U pravu si, kada si je primio definitivno nije eskerimentalna, sada ste hodajući mrtvaci, jer životni vek posle ovih vacina je tri godine....
    (Boža, 16. april 2021 12:20)

    # Link komentara

  79. Astrazenekina je najbolja vakcina
    (Astra Zenekas, 16. april 2021 12:19)

    # Link komentara

  80. @Zagor

    Hajde priznaj da se samo bojiš boce.
    (Miloš, 16. april 2021 12:17)

    # Link komentara

  81. Po cemu je to bolje ako su primili neko neprovereno cudo kao test subjekti koje inace i ne radi bas ono za sta je i napravljena. Uopste ne kapiram, da razume covek i da su nuspojave neispitane do kraja, ipak su razvijene vakcine u rekordnom roku po misljenju svih strucnjaka, ali koja je poenta 10 vrsti vakcina, a sve nesto polu stite, sta ce nam ako ne rade.
    ....
    (Zagor, 16. april 2021 11:04)

    Neko mora biti prvi.
    (Locutus, 16. april 2021 12:15)

    # Link komentara

  82. Zagore ručak ti zagore.
    (Života, 16. april 2021 12:13)

    # Link komentara

  83. Hteo sam i ja Fajzera ali su i rekli no no. Fajzer je VIP vakcina, koju dobijaju politicari, bogatuni, voditeljke i pevaljke dok je za nas sirotinju kineska. Tako da sam morao da primim kinesku.
    (Smuki, 16. april 2021 09:49)

    ja sam totalni anonimus u srbiji. nemam vezu ni u lokalnoj pekari. prijavio se za fajzera i posle mesec i po dana dobio ga kad je stigao novi kontingent
    (trk, 16. april 2021 12:12)

    # Link komentara

  84. Zasto u istrazivanju nema Astrazeneke? Sa njom se najvise ljudi vakcinisalo u Velikoj Britaniji i pokazala se efikasna kao i Fajzer i cak efikasnija od njega u starijoj populaciji. I to vec 3 nedelje nakon prve doze. Ocigledno Evropi smeta sto je vakcina neprofitna i nema zarade pa se pisu naduvane price o nuspojavama (venska tromboza). Isto se javlja i kod drugih vakcina. Fajzeru je naravno skocila cena sa 12,5 na 19,5 dolara cim je EU objavila da ce se fokusirati na njega. Jasno kao dobar dan.
    (Pilot, 16. april 2021 09:12)

    @pilot
    da li si u toku? britancima zabranjen izlazak iz zemlje mesec dana. to ti je bolesna nacija i bez vakcine. sto dalje od oksforda i breksitovaca.
    (Čika Žika, 16. april 2021 12:09)

    # Link komentara

  85. Meni je dovoljno da ne završim u bolnici, ne umrem i ne ubijem stare roditelje. I jedva čekam da mi, dijabetičaru, oni koji znaju da vakcine štete, ponude neki bezbedan i delotvoran lek. Rado ću ga prva isprobati.
    (Fajzerovana, 16. april 2021 12:08)

    # Link komentara

  86. “Stvaranje ćelijskog imuniteta”, dajte molim vas. Jeste li čuli da se bilo koja vakcina ocenjuje preko tog parametra? (koji ne može ni da se izmeri, pri tom svako ima ćelijski imunitet i bez vakcine, vskcina ga MOŽDA osnaži). Ako imate nekog imunologa da ga privatno pitate, reći će vam: ako nemate antitela, računajte kao da niste primili vakcinu. Pri tom ne osporavam da je korisno vakcinisati se Sinofarmom. I Sinofarm dovodi do proizvodnje antitela, samo ne svima.

    Spasite bede ove koji nemaju antitela. Pozivam da se donese odluka da se omogući ponovno vakcinisanje. Vakcina ima. To su stari, ugroženi ljudi. Manite spekulacije tipa “onda više niko ne bi hteo Sinofarm”. Radi se o ljudskim životima.
    (Ristić, 16. april 2021 12:08)

    # Link komentara

  87. @pogled sa Rtnja

    "Najvaznije je da nema smrtnih slucajeva kod revakcinisanih" - od cega li je Tozovac umro? Od starosti mozda? Nece biti. Zna se da se revakcinisao i da je fasovao koronu nekoliko nedelja kasnije i da se u bolnici lecio od korone. Price izlecio se ali je umro od posledica - pa uvek se umre od posledica bolesti - ne razumem takve konstatacije. Ne umire se tako sto dobijes koronu, nego od posledica - tromb, otkazivanje srca, bubrega, pluca. A on je bio poznat pa se saznalo...
    (Trash, 16. april 2021 12:07)

    # Link komentara

  88. Od fajzera 127 mrtvih u Srbiji, od Ruske 98, a od Kineske 71.......definitivno je najbolja Kineska.
    (Boža, 16. april 2021 12:06)

    # Link komentara

  89. Da u Srbiji nisu dostupne vakcine, isti ovi koji se protive i zasigurno znaju da su štetne, komentarisali bi da smo mi zemlja trećeg sveta, da do nas tekovine nauke ne stižu, da smo zamorčići i pacovi ostavljeni da pocrkamo...Samo nek je kontra!
    (Kata, 16. april 2021 12:05)

    # Link komentara

  90. Bratoubilački rat vaksera.
    (Ivan, 16. april 2021 12:05)

    # Link komentara

  91. Narod Srbije je izmanipulisan i posluzio je kao poligon za testiranje vakcina.
    (dr, 16. april 2021 11:57)

    # Link komentara

  92. Ljudi su se tek vakcinisali, treba da prodje vreme pa da se vidi koja je najbolja koja je loša dal su nešto pomogle ili ne ali čim najavljuju svi da će morati svake godine da se vakcinise znaci da će od jeseni opet morati kampanja za vakcinaciju ili opet zatvaranje.
    (Delija, 16. april 2021 11:54)

    # Link komentara

  93. Cika zika
    Kako rus i amer najbolji. Kada je Fajzer nemacko americka vakcina koju je razvio Nemac turskog porekla.
    (Kliker, 16. april 2021 11:48)

    # Link komentara

  94. Preležao sam koronu u julu prošle godine. Revakcinu Fajzera sam primio pre mesec dana, pošto radim u školi, kod nas je bilo dosta zaražene dece i nastavnika pre dve nedelje, par mojih kolega nisu bili vakcinisani, zarazili se, jedan kolega primio prvu dozu Sinofarm i zarazio se, a ja se odlično osećam. Inače sam u decembru radio antitela i nisam ih imao, ušao sam u prepun dom zdravlja sa kovid pozitivnim sa maskom i udaljio se tri metra. Još jedan dokaz da maska štiti.
    (NikolaBg, 16. april 2021 11:46)

    # Link komentara

  95. Ako je imunitet kod starijih iznad 65 slabiji ,sto je i prirodno ocekivati.
    Da li vakcine sadrze stimulatore auto imunog odgovora ,tipa SALVEN,koji je u Americi zabranjen.
    Tada bi bilo objasnjivo zasto vakcinisani kada se razboli ,ne dolazi do tezih oblika i smrtnog ishoda.
    U suprotnom ,nas LAZU.
    Mogao bi Kon da nam odgovori ,ali ga molim da ne bude kao 2009g.
    (Ocekivanje ?, 16. april 2021 11:41)

    # Link komentara

  96. (Smuki, 16. april 2021 09:49)

    To nije tačno. Fajzera sada ima dosta, meni je od prijave do vakcinacije prošlo tačno 10 dana, znači zvali su me za 8 dana.
    (Mata, 16. april 2021 11:40)

    # Link komentara

  97. rajfajzen je najbolja 😄
    (iskosa, 16. april 2021 11:27)

    # Link komentara

  98. Jel' moze neko da mi objasni šta se dešava kada ćelija počne da proizvodi taj spajk protein, kada to prestaje?
    (Mutant, 16. april 2021 11:23)

    # Link komentara

  99. za ovu bolest ni jedna
    (lanmi, 16. april 2021 11:20)

    # Link komentara

  100. Ova studija nam dosta pomaze oko izbora vakcine. Da bi bila kompletna, nedostaje samo podatak o broju preminulih, nakon primljene prve i druge doze. To bi nam dosta pomoglo oko izbora vakcine.
    (DEX, 16. april 2021 11:18)

    # Link komentara

  101. Najjači su mi ovi antivax likovi koji u komentarima trube kako smo mi ovde ispali zamorčići, laboratorijski pacovi i šta sve još. Pa svakom od tri navedene vakcine po svetu se do sada vakcinisalo po barem par stotina miliona ljudi, a takođe i ovde nepomenutom Astra Zenekom! I za svaku su uredno rađeni testovi prve, druge i treće faze! Tako da nijedna od njih definitivno više NIJE eksperimentalna!

    (Rotwang, 16. april 2021 10:10)

    I da jesmo poligon, i da jesam zamorče onda sam i to sa punom svešću i spoznajom da činim nešto za kolektiv i za buduće generacije.
    Ja razumem strah donekle (ima ljudi plaše se igle, onako ozbiljno patološki), razumem i sumnje koje produbljuje neznanje, ali ne razumem osobe koje svesno to produbljuju kod neukih, posebno kod starijih ljudi koji nisu vični da izguglaju studije, radove, informacije ni na srpskom, a kamo li na stranom jeziku.
    (Vax, 16. april 2021 11:13)

    # Link komentara

  102. Очекивано.
    Ја примио руску.
    (Макарије, 16. april 2021 11:09)

    # Link komentara

  103. Bolje da su vakcinisani nego da nosu, ali bilo je bolje da su dobili Sputnjik V (ako nema Fajzera) nego Sinofarm.
    (Petar, 16. april 2021 09:19)

    Po cemu je to bolje ako su primili neko neprovereno cudo kao test subjekti koje inace i ne radi bas ono za sta je i napravljena. Uopste ne kapiram, da razume covek i da su nuspojave neispitane do kraja, ipak su razvijene vakcine u rekordnom roku po misljenju svih strucnjaka, ali koja je poenta 10 vrsti vakcina, a sve nesto polu stite, sta ce nam ako ne rade. Gde je tu ta korist je veca od stete analiza koju svi tako drago koriste. Eksperimentisati sa nepoznatim nuspojavama i dejstvima na ljudima vakcinama za koje je nepoznato i da li i koliko su efikasne? Realno covek mora da se zapita o cijoj oni steti razmisljaju zapravo kad nas tako ubrzano kljukaju neproverenim vakcinama. Cinjenica da odluka na visokim nivoima ne donosi nijedan lekar, nego politicari, a i oni koji su medju njima lekari su odavno u odelima umesto mantilima i odavno presli u politicare svi. Ja iskreno ceo zivot slusam a i u praksi video da su tacne izreke tipa nikad ne veruj politicari, ni orah iz ruke da mu ne uzmes i slicno. Zasto bi danas bilo nesto drugacije, ja sad odjednom treba da verujem ljudima koji zarad vlasti su spremni da prave ratove, podgrejavaju mrznju medju ljudima,... ljudi kod koji milioni nestaju iz kase, koji unistise ovu planetu svojom pohlepnoscu za jos para i jos moci? Ne verujem ni ovim raznim teoreticarima zavera svuda po netu, ali ne verujem ni ovim prvima realno i jedni i drugi su totalne psihopate. Samo je bitna razlika sto jedni donose odluke direktno vezane za nas zivot, a drugi lupetaju po internetu.
    (Zagor, 16. april 2021 11:04)

    # Link komentara

  104. I ja i muz fajzer. Dve nedelje smo svaki dan provodili po par sati sa dvoje zarazenih, pravili im drustvo, u maloj sobici i eto, nama je ok.
    (g, 16. april 2021 10:51). … Jel to kao bio neki eksperiment?
    (nikola drezgić, 16. april 2021 11:03)

    # Link komentara

  105. najbolja vakcina je kad si neobrazovan,
    bahat i prirodno glup,
    i kad ga primas na soko'cu...
    (wer, 16. april 2021 11:02)

    # Link komentara

  106. Za sve koji pitaju zasto nema Astra Zeneke, ajmo malo logicnog razmisljanja. Ne moze istrazivanje da bude potpuno dok se ne primi i druga doza. A na drugu dozu se ceka tri meseca. Znaci bice negde krajem maja, kada prve osobe kod nas budu revakcinisane.
    (Maja, 16. april 2021 10:57)

    # Link komentara

  107. Tašta moja i ja smo revakcinisani Sinofarmom. Ona polovinom februara, ja polovinom marta. Supruga moja je nakon prve doze Fajzera - polovinom marta, deset dana kasnije bila pozitivna na kovid-19. Blagi kašalj i kijavica, ko zna kako bi bilo da nije primila i tu dozu. Pritom slučajno je saznala, njena šefca je bila pozitivna, pa je proverila i ona. Tašta i ja nismo imali nikakve simptome. Evo sada tri nedelje kasnije uradio sam antitela. Ima ih. Vakcina štiti, neka priča ko šta hoće. Vakcnišite se da bismo što pre izašli iz ovog njesra!Inače nam prete novi sojevi i onda će sve da propadne, beu obzira ko je šta primio.
    (Mike, 16. april 2021 10:54)

    # Link komentara

  108. Raifaisen najbolji
    (vlada, 16. april 2021 09:51)

    Oni nikada nisu najbolji čega god da se uhvate, pogotovo ne bankarenja :-P
    (Dule, 16. april 2021 10:54)

    # Link komentara

  109. Браво, најзад добро пренесена вест са детаљно објашњеним стварима. Само још кад би и наслов као у стара добра времена садржао неку информацију.
    (Неко123, 16. april 2021 10:53)

    # Link komentara

  110. I ja i muz fajzer. Dve nedelje smo svaki dan provodili po par sati sa dvoje zarazenih, pravili im drustvo, u maloj sobici i eto, nama je ok.
    (g, 16. april 2021 10:51)

    # Link komentara

  111. ocigledno smo zamorčići drugih sila. Na nama se probavaju vakcine..
    (kokos, 16. april 2021 08:53)

    Ovo nije tacno, znam da je mnogo ljudi u Americi dobilo Dzonson i Dzonson vakcinu koja je najkontroverznija. Tako da nismo mi centar sveta ni u negativnom ni u pozitivnom smislu...
    (palop, 16. april 2021 10:18)

    Ne ruši nam iluziju... Velike sile nedeljno zasedaju i razmatraju kako da razvale Srbiju, iz brojnih nikom poznatih razloga, ipak smo mi nebeski narod
    (dinamore, 16. april 2021 10:50)

    # Link komentara

  112. Meni je sasvim dovoljan podatak da su se masovno vakcinisali Izraelci, Emiracani, Saudijci, Englezi! Znam nekoliko ljudi koji su odbijali da se lece od korone, jer su verovali da je to glupost, a sada jedan broj njih vise nije medju nama, upravo ih je ubila ta nepostojeca bolest! Vakcinistete se ljudi, ne slusajte neobrazovane pevaljke, razne ravnozemljase i polupismene tviterase, da ne bi bilo kasno!
    (rani, 16. april 2021 10:46)

    # Link komentara

  113. AstraZeneca, na zapadu je najvise ljudi primilo Astru i prestanite propagirati bidalastine. Pozdrav iz Svedske.
    (Milan, 16. april 2021 10:45)

    # Link komentara

  114. Ja bih se zapitao -da li je dobro da mi strano tijelo u organizmu stvara baš veliku količinu antitjela? Da li je nekad manje ustvari više.
    (Darko Banja Luka, 16. april 2021 10:29)

    # Link komentara

  115. Sinopharm sigurno nije. To su i kinezi sami priznali da njihova vakc8na ima dosta nižu efikasnost.

    Kakav je rezultat u trci između Pfizer-a i Sputnika ne znam ali čini se da su obe dosta efikasne.
    (marko_sthlm, 16. april 2021 10:25)

    # Link komentara

  116. @sinofarm odlican
    Kinez vas zarazio, kinez vas izlecio. Samo je uzeo novac u medjuvremnu.
    Drago mi je da ste svi dobro.
    (kD, 16. april 2021 10:19)

    # Link komentara

  117. ocigledno smo zamorčići drugih sila. Na nama se probavaju vakcine..
    (kokos, 16. april 2021 08:53)

    Ovo nije tacno, znam da je mnogo ljudi u Americi dobilo Dzonson i Dzonson vakcinu koja je najkontroverznija. Tako da nismo mi centar sveta ni u negativnom ni u pozitivnom smislu...
    (palop, 16. april 2021 10:18)

    # Link komentara

  118. Nista vam na vjerujem. O kolicini tzv. antitijela mozete tek da pricate na kraju ove godine a ne sada poslije 2-3 mjeseca od vakcinisanja. Najtuznije u cijeloj prici je da vakcina ne sprijecava zarazavanje sto sve vakcine za druge zarazne bolesti kroz istoriju to rade. Nisam ni za ni protiv vakcine, svako neka odluci po svom nahodjenju. A sto se tice statistike, cekamo ozbiljnije zemlje i naucnike, koji nisu pod partijskom i drugim kontrolama.
    (WWIII, 16. april 2021 09:32)

    Netačno. Ne štite "sve vakcine za druge zarazne bolesti" od zsražavanja, štite od komplikacija i smrtnog ishoda. A od masovnog zaražavanja nas štiti kolektivni imunitet. TBC i dalje postoji, ljudi se zaražavaju u zanemarljivom broju jer je većina populacije zaštićena kolektivnim imunitetom. Kao i MMR vakcina, čim opadne prag kolektivnog imuniteta bukne zaraza od malih boginja i problem je da onda ni ti ni ja više nismo zaštićeni jer nas vakcina koju smo primili davno više ne štiti, štite nas sve generacije nakon nas rođene, a vakcinisane. To je ono što niko ne kapira u celoj ovoj kakafoniji o bitnosti vakcinacije što većeg broja ljudi.
    (E, 16. april 2021 10:17)

    # Link komentara

  119. @(Mare, 16. april 2021 09:53)

    Ako je Petar bot kao što tvrdiš, onda si ti jedan od onih što pročitaju samo naslov ili pređu letimično preko teksta.

    Lepo piše u tekstu: " Primećen je značajno slabiji antitelni odgovor kod osoba starijih od 65 godina, posebno u grupi starijih od 70 godina i to muškog pola, sa čestom pojavom potpunog izostanka specifičnih antitela u cirkulaciji"
    (Bane, 16. april 2021 10:16)

    # Link komentara

  120. Najjači su mi ovi antivax likovi koji u komentarima trube kako smo mi ovde ispali zamorčići, laboratorijski pacovi i šta sve još. Pa svakom od tri navedene vakcine po svetu se do sada vakcinisalo po barem par stotina miliona ljudi, a takođe i ovde nepomenutom Astra Zenekom! I za svaku su uredno rađeni testovi prve, druge i treće faze! Tako da nijedna od njih definitivno više NIJE eksperimentalna!

    Šta mislite, u SAD su ludi jer je tamo do sada primljeno gotovo 200 miliona doza, u UK preko 40 miliona, u Kini oko 180 miliona itd? U Izraelu je preko 60% stanovništva već vakcinisano, ali vi u svojoj jutjub mudrosti znate da ni oni nemaju pojma sa preživljavanjem.

    Još gore, svuda se užurbano daje još, jer, zamislite, neki tamo ludaci misle da je bolje bocnuti se dvaput nego igrati ruski rulet u kome imate šansu oko 1% da poginete, a nekih 10% da imate vrlo neprijatne nusposledice od mikrotrombova sledećih barem nekoliko meseci.

    Ali naravno vi znate bolje od većine imunologa maltene svih država sveta i odmah ste provalili zaveru u kojoj zajednički učestvuju i Amerikanci i Kinezi i Rusi i Britanci i Indijci, ruku pod ruku. Svaka čast!

    Ili ste se već vakcinisali kao što je to uradila ona dama koja je slučajno jedna od predvodnica antivax pokreta kod nas, pa sada trolujete naivne.
    (Rotwang, 16. april 2021 10:10)

    # Link komentara

  121. Cela moja porodica je trazila Pfizer vakcinu i dobila Pfizer vakcinu. Nismo ni politicari, ni bogatuni, ni voditeljke ni pevaljke vec anonimusi. Doduse, u februaru smo mi stariji cekali 3 nedelje na poziv, u aprilu su mladji cekali jedan dan.
    (L. Beta, 16. april 2021 10:10)

    # Link komentara

  122. @Bane

    Uf, svašta si ovde napisao, baš svašta, a sve netačno. Ne brini, ništa od toga ne može da se desi.
    (Jovan, 16. april 2021 10:06)

    # Link komentara

  123. Fajzer naravno. To je buducnost i ne plasite se novih stvari, kao sto su Srbi svojevremeno za krompir koji je Dositej doneo u Srbiju, tvrdili da je djavolja biljka.
    (Milan Indjija, 16. april 2021 10:05)

    # Link komentara

  124. Znači mi smo većinu najstarijih vakcinisali sa vakcinom koja im stvara najmanji imunitet, a u dobrom procentu ne stvara uopšte.
    Bolje da su vakcinisani nego da nosu, ali bilo je bolje da su dobili Sputnjik V (ako nema Fajzera) nego Sinofarm.
    (Petar, 16. april 2021 09:19)
    Evo ovo vam je bot 101 :D Prvo gde si to procitao? I kod Sinofarma se stvaraju anitetela ali sporije i u NEKIM slučajevima kod ljudi starijih od 65, muškaraca, izostane. U NEKIM slučajevima. Kod svih postoji mogucnost infekcije ali nema umrlih kod revakcinisanih, to pročitaj, podvuci i odnesi u svoju antivakser grupu.
    (Mare, 16. april 2021 09:53)

    # Link komentara

  125. AstraZeneka je zakon
    (kritičko razmišljanje, 16. april 2021 09:52)

    # Link komentara

  126. Kad kupite Milka čokoladu ona nije ista na zapadu i kod nas!? Pre 20 godina nas bombardovali i zatrovali nas osiromašenim uranijumom, a vi sad trčite da primite njihovu vakcinu, Srbi dal' ste normalni?
    (Drago, 16. april 2021 09:52)

    # Link komentara

  127. ali najnovija istrazivanja pokazuju da je sinofarm vakcina najotpornija na mutacije jeli sadrzi ceo umrtvljeni virus
    (goran, 16. april 2021 09:52)

    # Link komentara

  128. Koja je poenta vakcine ako se daju izjave da nas od jeseni opet čeka povećani broj zaraženih? Kako to ako je vakcinacija u toku? Treba da bude suprotno i čemu priča o kolektivnom imunitetu ako se ne zna kraj pandemije?
    (Darkside, 16. april 2021 08:58)

    Niko ne zna šta nas čeka od jeseni ali može se pretpostaviti. Pandemija se može zaustaviti jedino vakcinom, sviđalo se to nekom ili ne. Na žalost, značajan procenat ljudi to i dalje ne razume a to je za virus idealno okruženje jer tako non stop cirkuliše i mutira. Kad na ludilo i neobrazovanost dodamo i geopolitičke igre onda je epilog više nego jasan: ovo će trajati godinama.
    (Bgd, 16. april 2021 09:51)

    # Link komentara

  129. moja zena izgleda lepse od sinofarm vakcinacije , jedino sto gura non stop pirinac u kao dodatak hrani a pre nikad ;)
    (kladzom do bola, 16. april 2021 09:51)

    # Link komentara

  130. Raifaisen najbolji
    (vlada, 16. april 2021 09:51)

    # Link komentara

  131. Naslov bi glasio.

    Fajzer, Sputnjik ili Sinofarm? Koja vakcina se nabolje pokazala nad pacovima?
    (sta reci, 16. april 2021 09:14)

    Pogresio si nesto deckonja, pacovi nas odavno prvi napustili, puna groblja. Zaostao je jos neki, zaostao u svakom smislu
    (mile, 16. april 2021 09:51)

    # Link komentara

  132. Pojavili su se tekstovi kako se vektorske DNK vakcine (AstraZeneka, J&J, Sputnjik V) mogu usaditi u ljudski DNK.

    Navodno Vektorske DNK vakcine koriste humani adenovirus u čiji DNK unose deo RNK virusa korona koji se odnosi na informacije o S proteinu. I navodno se takav DNK virusa može ugraditi u naš DNK.

    Mislim ja sam laik ali sve više je tekstova, i to ne mislim na youtube i slične izvore, na tu temu, pa eto, mogli bi da se pozavavite istraživačkim novinarstvom na tu temu.

    Mene je lično to poljuljalo.

    Takođe, pojava trombova, zato vektorske vakcine izazivaju trombove. Kod AstraZeneke je to jasno utvrđeno, naknadno i kod J&J a navodno Rusi tvrde da njihova Sputnjik V to ne izaziva.

    Razlike između Sputnjika V i AstraZeneke su jasne, AstraZeneka koristi adenoviruse šimpanzi, dok Sputnjik V koristi humane adenoviruse serotim 26 u prvoj dozi i serotip 5 u drugoj dozi. Međutim J&J takođe koristi humani adenovirus serotip 26, kao Sputnjik V u prvoj dozi a i on izaziva trombove, doduše u manjoj meri nego AstraZeneka.

    Da li su ovi trombovi vezani za onu gore priču koja se tiče tih mešanja DNK koja povlači neku autoimunu rekciju ili šta.

    Po svemu sudeći, definitivno ispada da je kineski Sinofarm najsigurnija vakcina sa tog aspekta, jedino što je očito i da je sporija i nešto manje efikasna u izgradnji zaštite.
    (Bane, 16. april 2021 09:50)

    # Link komentara

  133. Očekivani razultati. Ali ne zaboravite da su kapaciteti za proizvodnju Sputnik V vakcine u samoj Rusiji bili, i još uvek su, toliko mali da oni vakcinu za populaciju u Rusiji pune u Južnoj Koreji, pa uvoze. U Januaru je trebalo doneti odluku da li vakcinisati starije od 65 sa Sinopharmom (koja je jedino bila masovno dostupna) ili čekati minimum 3-6 meseci na masovnu vakcinaciju Pfizer, Sputnik V, Astrom,...
    Mislim da je doneta prava odluka pa makar stariji od 65 na jesen ponovo primali Pfizer ili Sputnik V. Znam dosta starijih i od 70 god koji su se mesec dana nakon revakcinacije Sinopharmom zarazili, a od simptoma imali blagu kijavicu i povišenu temperaturu celih 2-3 dana. Među njima i majka komšinice koja ima 68, srčani je bolesnik, ima dosta kilograma viška, dijabetičar i još ponešto. Njen sin i snaja su imali mnogo teže simptome od nje (oni su je zarazili). Njen lekar joj je rekao da bi najverovatnije završila u bolnici na kiseoniku da nije bila revakcinisana.
    Drugo je pitanje koliko će u populaciji mlađih od 65 god trajati antitela nakon revakcinacije Sinopharmom. Ja sam npr. revakcinisan njom pre 15 dana, imam 40 god, merio sam IGG antitela i imam vrednost 300 (50 je granica). Nekako razmišljam da ako neka vakcina sporije stvara antitela, kasnije ona vrv i sporije opadaju. Videćemo,...Radiću IGG ponovo za 3 meseca, možda i za 6 meseci, pa ću baš ispratiti.
    (Petar, 16. april 2021 09:49)

    # Link komentara

  134. Moderna je najbolja vakcina kao i najskuplja!Pa naravno ide Pfizer/ Biontech.
    (David, 16. april 2021 09:49)

    # Link komentara

  135. Hteo sam i ja Fajzera ali su i rekli no no. Fajzer je VIP vakcina, koju dobijaju politicari, bogatuni, voditeljke i pevaljke dok je za nas sirotinju kineska. Tako da sam morao da primim kinesku.
    (Smuki, 16. april 2021 09:49)

    # Link komentara

  136. Narod koji uvek gleda negativno na sve. Pozdrav iz Nemacke, u kojoj cekam na vakcinu i dobicu je ako budem imao srece tek u septembru. Tripujete da ste laboratorijski misevi a ne shvatate cak ni sada da nesto pozitivno moze da se desi i u nasoj zemlji i da u necemu i mi mozemo da budemo uspesni i najbolji.
    (Pedja, 16. april 2021 09:49)

    # Link komentara

  137. Znači mi smo većinu najstarijih vakcinisali sa vakcinom koja im stvara najmanji imunitet, a u dobrom procentu ne stvara uopšte.

    Bolje da su vakcinisani nego da nosu, ali bilo je bolje da su dobili Sputnjik V (ako nema Fajzera) nego Sinofarm.
    (Petar, 16. april 2021 09:19)

    Moji su se prijavili za Sputnjik, ali su prevideli da su prve isporuke Sputnjika bile ograničene na davanje populaciji do 65. Tada su jedino Sinfoarm i Fajzer bili bez gornje granice. Pošto su poverovali neke priče o štetnosti mRNA vakcina, primili su Sinofarm. Priče su im servirali razni Fejsbuk stručnjaci.
    (V, 16. april 2021 09:48)

    # Link komentara

  138. Fajzer najefikasniji na svetskomnivou,Rusi muljaju sa podacima,Kineska ublazava klinicku sliku,ali slabo stiti od zaraze!
    (dragan, 16. april 2021 09:48)

    # Link komentara

  139. Očekivao sam konkretne brojke jednog ozbiljnog istraživanja koje je obuhvatilo sve građane Srbije koji su primili vakcinu. Koliko je dato doza svake od vakcina koje imamo? Koliko od datih su razvili antitela, a koliko njih su imali nuspojave? Kod koliko njih su se pojavili slučajevi tromboze? S obzirom da se kod nas daju dve, od tri vektorske vakcine koje postoje.
    Hoću da kažem, dobijamo konkretne brojke iz različitih zemalja, a naša nema za svoje građane, nego se uzima uzorak od 10.000 ljudi čije se stanje prati.
    Neozbiljno, nestručno, očekivano.
    (trla baba lan, 16. april 2021 09:48)

    # Link komentara

  140. Juče neki imunolog izjavi da Sinofarm ne aktivira ćeliski imunitet. Sad razne priče ali otprilike usmerene na to da se ne izazove panika a poziva se na nešto što je nemerljivo.I šta znači ta granica od 65 godina. Nisu svi ljudi isti. Treba jasan odgovor šta ako neko posle protoka vremena nema antitela. Dati smernice i uputiti ljude. Samo Fajjzer i Ruska su izgleda delotvorne kako treba.
    (boki, 16. april 2021 09:47)

    # Link komentara

  141. Најбитнији је податак да код вакцинисаних са било којом од ове три вакцине нема смртних исхода у случају заразе.Надм се да ћемо до краја лета имати ниове вакцине које ће бити успешне и код мутација вируса.
    (Поглед са Ртња, 16. april 2021 09:47)

    # Link komentara

  142. Koliko komentara očigledno da ispituju na nama, očigledno ovo ono.. Meni je samo očigledno da prosečan srbin ima nizak nivo inteligencije i obrazovanja..
    (Miki, 16. april 2021 09:45)

    # Link komentara

  143. Ljudi, ovo je radio INEP i logično je da nema još podataka za AstraZeneku jer niko još nije primio drugu dozu AZ, ovo je obuhvat sa sve doze.
    Ovi što trabunjaju da smo poligon i da će sad tek EU da odluči koje će vakcine - oni uveliko vakcinišu, ali drugom metodologijom, od nastarijih se krenulo i to ide jako sporo jer je broj starije populacije u Nemačkoj recimo daleko veći, plus je bilo cimanja sa AstraZenekom - krenu, obustave, krenu obustave. Pa čas ne davati starijima do 65, pa sad ne davati mlađima od 60. Pa od skoro svi koji su primili prvu dozu AZ da prime drugu Fajzer jer to stvara daleko bolji odgovor.
    Ima krš familije i prijatelja po belom svetu i svi kukaju što vakcinacija sporo teče i ne računaju da tim tempom stignu na red pre septembra. Dve osobe koje su već primile Fajzer su 85 i 89 godina. Žive u Nemačkoj, Severna Rajna Vestfalija. Pozivi za 65+ polako pristižu i slobodni termini su u junu. Znači dobiju poziv, pismo, onda preko portala biraju termine koji su tek u junu.
    (BS, 16. april 2021 09:42)

    # Link komentara

  144. Šta je sa nama Astra Zeničanima?????
    (Jarić T Živadin®, 16. april 2021 08:45)

    Prica o pokusnim kunicima tek sledi.
    Inace vasu vakcinu daju iskljucivo siromasnima, bogati na zapadu hoce samo Fajzer.
    (rab bozji, 16. april 2021 09:39)

    # Link komentara

  145. Kako nema smrtnih ishoda kod vakcinisanih? Koliko je samo pomrlo poznatih posle obe doze vakcine? Jesu uglavnom bili stariji ljudi, ali umrli su od covid-a, bar je tako zvanicno i to posle obe doze. Nije bas da nema smrtnih ishoda. U svakom slucaju, verovatno je bolje vakcinisati se nego ne.
    (Mark9, 16. april 2021 09:38)

    # Link komentara

  146. Amerika najbolja, naravno. Kao i uvek i u svemu.
    (stranger, 16. april 2021 09:37)

    # Link komentara

  147. A kad uvozim japanski motocikl, traže mi homologaciju od naših stručmjaka da utvrde da li je po našim standardima laserski far...
    A ove vakcine smo uzeli i sa istoka i sa zapada, i one eksperimentalne, prvi sa najvećim prosekom vakcinisanih...
    Sve svetske laboratorije mogu da zatvore, jer treba samo da prate nas, i rezultate ispitivanja koje delimo besplatno. Kao najhrabriji i najhumaniji narod planete.
    (Mediocritical, 16. april 2021 08:57)


    a izraelci, amerikanci i britanci vakcinisali milione, sta reci za njih

    nego ajde oladite sa tim glupim komentarima kao mi specijalni zamorčići
    (promatrac, 16. april 2021 09:36)

    # Link komentara

  148. sinofarm je spasio moju porodicu od bolesti, cak i najstarije, doneo je mladji clan nevakcinisan, svi smo prosli dobro i imamo antitela!!!!
    (sinofarm odlican, 16. april 2021 09:34)

    # Link komentara

  149. najbolja je bosanska Astra Zenica.
    (singrrr!, 16. april 2021 09:32)

    # Link komentara

  150. Zasto je Astra Zeneca izostavljena?
    (Samopitam, 16. april 2021 08:59)

    Nije u modi, Đole.
    (MRZIM PROPAST, 16. april 2021 09:32)

    # Link komentara

  151. Nista vam na vjerujem. O kolicini tzv. antitijela mozete tek da pricate na kraju ove godine a ne sada poslije 2-3 mjeseca od vakcinisanja. Najtuznije u cijeloj prici je da vakcina ne sprijecava zarazavanje sto sve vakcine za druge zarazne bolesti kroz istoriju to rade. Nisam ni za ni protiv vakcine, svako neka odluci po svom nahodjenju. A sto se tice statistike, cekamo ozbiljnije zemlje i naucnike, koji nisu pod partijskom i drugim kontrolama.
    (WWIII, 16. april 2021 09:32)

    # Link komentara

  152. Najbolja je astrazeneka,ja primio samo malo boli glava dan dva.
    (Ložač, 16. april 2021 09:28)

    # Link komentara

  153. Fajzer elita.
    (Vakcinisan, 16. april 2021 09:23)

    # Link komentara

  154. Ispada da je Fajzer najbolji.
    Ali pisalo se da je Fajzer najslabiji za brazilijansku vrstu virusa.
    Šta je onda najbolje ukupno?
    Trebalo bi napisati i negativnosti od svake vakcine.
    (Finalff, 16. april 2021 09:22)

    # Link komentara

  155. rus i amer najbolji. sve ostalo krlje .
    (Čika Žika, 16. april 2021 09:21)

    # Link komentara

  156. Znači mi smo većinu najstarijih vakcinisali sa vakcinom koja im stvara najmanji imunitet, a u dobrom procentu ne stvara uopšte.

    Bolje da su vakcinisani nego da nosu, ali bilo je bolje da su dobili Sputnjik V (ako nema Fajzera) nego Sinofarm.
    (Petar, 16. april 2021 09:19)

    # Link komentara

  157. Naslov bi glasio.

    Fajzer, Sputnjik ili Sinofarm? Koja vakcina se nabolje pokazala nad pacovima?
    (sta reci, 16. april 2021 09:14)

    # Link komentara

  158. Zasto u istrazivanju nema Astrazeneke? Sa njom se najvise ljudi vakcinisalo u Velikoj Britaniji i pokazala se efikasna kao i Fajzer i cak efikasnija od njega u starijoj populaciji. I to vec 3 nedelje nakon prve doze. Ocigledno Evropi smeta sto je vakcina neprofitna i nema zarade pa se pisu naduvane price o nuspojavama (venska tromboza). Isto se javlja i kod drugih vakcina. Fajzeru je naravno skocila cena sa 12,5 na 19,5 dolara cim je EU objavila da ce se fokusirati na njega. Jasno kao dobar dan.
    (Pilot, 16. april 2021 09:12)

    # Link komentara

  159. Fajzer
    (Milos, 16. april 2021 09:11)

    # Link komentara

  160. Ispade da smo mi koji smo primili Sinopharm primili šećernu vodicu. Najsporije stvara antitela i najbrže se gube.
    (Zulu, 16. april 2021 09:10)

    # Link komentara

  161. Znao sam da je Srbija bila poligon za testiranje. Ko je to dozvolio, pa zna se. Sad će EU da lakše odluči čiju će.
    (ih, 16. april 2021 09:05)

    # Link komentara

  162. a astrazeneca
    (Zemunac, 16. april 2021 09:01)

    # Link komentara

  163. Ja se nisam vakcinisao, ne znam da li cu jer sam mlad i nisam imao koronu niti se plasim da dobijem, ali mislim da bi svi 60+ ttebalo da se vakcinisu. Mozda ne stiti od korone ali barem mrvicu pruza zastitu od smrti, tako mi se cini.
    (nemanja, 16. april 2021 09:01)

    # Link komentara

  164. i koja se najbolje pokazala?
    (deki, 16. april 2021 08:59)

    # Link komentara

  165. Zasto je Astra Zeneca izostavljena?
    (Samopitam, 16. april 2021 08:59)

    # Link komentara

  166. Koja je poenta vakcine ako se daju izjave da nas od jeseni opet čeka povećani broj zaraženih? Kako to ako je vakcinacija u toku? Treba da bude suprotno i čemu priča o kolektivnom imunitetu ako se ne zna kraj pandemije?
    (Darkside, 16. april 2021 08:58)

    # Link komentara

  167. A kad uvozim japanski motocikl, traže mi homologaciju od naših stručmjaka da utvrde da li je po našim standardima laserski far...
    A ove vakcine smo uzeli i sa istoka i sa zapada, i one eksperimentalne, prvi sa najvećim prosekom vakcinisanih...
    Sve svetske laboratorije mogu da zatvore, jer treba samo da prate nas, i rezultate ispitivanja koje delimo besplatno. Kao najhrabriji i najhumaniji narod planete.
    (Mediocritical, 16. april 2021 08:57)

    # Link komentara

  168. ocigledno smo zamorčići drugih sila. Na nama se probavaju vakcine..
    (kokos, 16. april 2021 08:53)

    # Link komentara

  169. Svi koji mogu nek se vakcinisu. Ja sam se vakcinisao i posle mene su jos dve osobe u mojoj blizini uradile isto. Od mene dovoljan doprinos.
    (B91, 16. april 2021 08:52)

    # Link komentara

  170. Mi smo ih sve realno testirali s' punim poverenjem i u istočnu i zapadnu i eksperimentalnu medicinu...
    Preskočili smo decenije laboratorijskih eksperimenata, na miševima, majmunima, ljudima...
    Kad je vanredna situacija mi se prvi istaknemo.
    (Mediocritical, 16. april 2021 08:50)

    # Link komentara

  171. Šta je sa nama Astra Zeničanima?????
    (Jarić T Živadin®, 16. april 2021 08:45)

    # Link komentara