Nije sigurno da će vakcina okončati pandemiju iz više razloga

Svetska zdravstvena organizacija (WHO) saopštila je kako je sigurna i delotvorna vakcina od "ključne važnosti za svetsko zdravlje", a mnoge kompanije, univerziteti i istraživački instituti pohrlili su da razviju efikasnu vakcinu protiv kovida 19.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Za čačanina Meni ja tako bilo pretprošle zime. Jedva sam ustao iz kreveta posle 7 dana. Budala se nije pazila kad se prehladila, pa sam nastavio pušiti, ne krkati voće i povrće i vitamine. Samo kuvana rakija i to je bilo sve prvih par dana. I logično proširila se upala na disajne puteve i na pluća. Pa ajmo infuzija, antibiotici za konje i tako dalje. 2 nedelje kasnije nisam bio pri sebi, a vratio se u normalu posle 3 meseca. Zamisli nije bila korona. Ovo je samo moje iskustvo. Razbolevali smo se i pre ovog medijsko koronalnog perioda, i blaže i teže.
    (dzox, 1. decembar 2020 09:38)

    # Link komentara

  2. Nikada ni jedna vakcina protiv Covid-a 19 neće biti dovoljno delotvorna, niti će bitnije zaustaviti napredovanje ove ogavne boleštine:((((
    (Smuleco, 30. novembar 2020 09:53)

    # Link komentara

  3. mora da se stvori nrki novi, ovog puta lekoviti virus, da istisne kovid 19.
    (penzioner, 30. novembar 2020 09:47)

    # Link komentara

  4. Pa sta se oni brinu za trajanje, zar to nije dobro za njih, umesto jednom da prodaju par milijardi vakcina, ovako mogu svake godine.
    (voodoo, 30. novembar 2020 09:42)

    # Link komentara

  5. @Molio bih Vas prosvetljene da ove sa ravnom pločom ne trpajte u isti koš sa nama koji neće vakcinu, mi smo budale za sebe...
    (P-76ers, 29. novembar 2020 21:52)

    Lijeci se ti lukom i rakijom, potpisi papir da neces vakcinu-nema bolnice i da krivično odgovaras ako se utvrdi da si nekoga zarazio bezobzirnim ponašanjem.
    A da ste ista fela - ista ste. Vi ste jedna od onih losih strana Intetneta.
    (poslovođa šestorice patuljaka :, 29. novembar 2020 23:20)


    Kako može nekog zaraziti, ako je taj primio vakcinu???
    Ostali “neodgovorni” već potpisali papir, ili nikog i nije briga za njih...
    (djuro, 30. novembar 2020 09:33)

    # Link komentara

  6. Novi virus, puno nepozatog, najbolji naučnici sveta lutaju u svojim pokušajima da dodju do najboljih rešenja, a mi uglavnom pljujemo po njihovim naporima, kao mi znamo bolje.
    (Pit, 30. novembar 2020 07:01)

    # Link komentara

  7. Popio sam ovaj virus u Bergamu dva puta u razmaku od 4 meseca: prvi put vrlo zeznuto, vratio sam se u normalu tek posle desetak dana provedenih u Vranjskoj Banji. Drugi put u februaru, isto Bergamo - zeznuto ali za 5 dana pun oporavak. Od avgusta pa do sada 5 negativnih pcr testova. Nemam drugi dokaz, ali na osnovu svog iskustva imuniet definitivno traje duze id 6 meseci
    (yosemite sam, 30. novembar 2020 01:31)

    # Link komentara

  8. Ne treba nam taj otrov. Tako misli i Bolsonaro.
    (IvoLolaRibar, 30. novembar 2020 01:19)

    # Link komentara

  9. Jedan rece zemlja je okrugla. Dodacu, vakcinacija u ranom uzrastu protiv decijih bolesti mora da bude obavezna! Kraj price.
    Medjutim naravno da sam protiv vakcine koja se pojavljuje posle 6 meseci od izbijanja pandemije. Ljudi koristite te sive celije. To nema nikakvog smisla. Cak i ona za sezonski grip je bezvezna, jer stiti od poznatih virusa gripa pre njihove poslednje mutacije. Sto zapravo govori da ne stiti uopste, jer se virusi retko pojavljuju u istom obliku. Da ne ulazim u to sta ona cini na duze staze. To apsolutno niko ne moze da zna.
    Za one koji su za ovakvu vakcinu jedno pitanje. Sta je sa onom cuvenom vakcinom protiv svinjskog gripa? Zasto ona danas vise nije u opticaju? Tad je skoro pa bila obavezna. Dan danas ima slucajeva svinjskog gripa. Milijarde tih vakcina su bile u opticaju 2009. godine. Fino se tu zaradilo, a nikog nesto nije radilo.
    (aleksa, 30. novembar 2020 00:44)

    # Link komentara

  10. Meni je Interesantno da kad si jadan bas si jadan. Korona je prvo udarila na najstarije I najslabije a sada ce I vakcina da udari na njih. Ako nesto I podje po zlu u sta sumnjam prvo ce oni da plate ceh pa onda svi ostali.
    (selasije 35, 30. novembar 2020 00:33)

    # Link komentara

  11. @poslovođa šestorice patuljaka, i ti potpiši da za tebe više nema lečenja ukoliko tvrdiš da promaja ubija i da se prehlada koja je virusno obolenje dobija od hladne vode, sladoleda i izlaska napolje sa mokrom kosom, ali samo u zimskom periodu.
    (rebro, 30. novembar 2020 00:27)

    # Link komentara

  12. Ok, da je efikasna i 100%, ok hocu da se vakcinisem,pobedicemo koronu. A jel se meni garantuje da mi to nece uzrokovati npr deformitet kod buduceg deteta, ostecenje nekog organa ili smrt usled nuspojava?
    (Jose Alvelade, 30. novembar 2020 00:10)

    # Link komentara

  13. Prvo nas truju, pa nam onda traze vakcinu i lekove.Gamad satanisticka,bolestan je ovaj svet mnogo.
    (air jordan, 29. novembar 2020 23:54)

    # Link komentara

  14. Pa nista te ne stiti duze od 6 meseci, to je max i za najjaci prirodno steceni imunitet.


    Decko uradjeno je izstrazivanje nad ljudima koji su imali SARS pre 17 godina, koji je isto u porodici korone i oni su otporni i na ovaj kovid 19 .Tako da po naucnim istrazivanjima objavljenim u casopisima ozbiljnim imunitet za sada dokazano traje 17 godina .Guglaj malo pa se.obrazuj...
    (danilo., 29. novembar 2020 22:34

    Evo da dodam i ja da sam sa nekih 10 godina prelezala rubeolu, i kada sam ostala trudna sa 30 godina, radjen mi je seroloski test i imala sam jos uvek antitela i to otprilike 10 puta vise nego poznanica koja je vakcinisana protiv rubeole.
    (Donglai Pei, 29. novembar 2020 23:27)

    # Link komentara

  15. Molio bih Vas prosvetljene da ove sa ravnom pločom ne trpajte u isti koš sa nama koji neće vakcinu, mi smo budale za sebe...
    (P-76ers, 29. novembar 2020 21:52)

    Lijeci se ti lukom i rakijom, potpisi papir da neces vakcinu-nema bolnice i da krivično odgovaras ako se utvrdi da si nekoga zarazio bezobzirnim ponašanjem.
    A da ste ista fela - ista ste. Vi ste jedna od onih losih strana Intetneta.
    (poslovođa šestorice patuljaka :, 29. novembar 2020 23:20)

    # Link komentara

  16. @ aaa
    Ja ih znam osmoro, od kojih je i moj rodjeni brat, izmedju 35 i 45 godina , bez ikakvih problema sa zdravljem pre ovoga sad i svi su ozbiljnije zarazeni, sa teskim upala pluca , u bolnicama , na kiseoniku.
    (Milan, 29. novembar 2020 22:57)

    # Link komentara

  17. Hahaha sta bre 6 meseci delotvorna ? Godinu dana ? hahahah
    (majstor, 29. novembar 2020 22:54)

    # Link komentara

  18. To je logicno.
    (Will Mosley, 29. novembar 2020 22:38)

    # Link komentara

  19. @Gatsby
    A sta ces ako se razbolis ponovo za godinu dana pa da te strefi neki tezi slucaj koji ti osteti srce/pluca? Pa onda se opet razbolis za par godina?
    (Vlada, 29. novembar 2020 22:37)

    # Link komentara

  20. Uopšte ne mora da okonča pandemiju, već je dovoljno da redukuje brojke obolelih i umrlih toliko da ovo postane virus opasan koliko i običan grip i da se ukinu mere. Pandemija side traje već 50 godina, pa se ne nose maske i ne drži distanca zbog nje.
    (expert, 29. novembar 2020 19:56)

    Slazem se sa prvom recenicom, ali imam komentar za drugu - znas valjda kako se sida prenosi, a kako npr. korona?
    (Dzi, 29. novembar 2020 22:37)

    # Link komentara

  21. ljudi u čemu vama prolazi život! dosta više o tom virusu, ne dozvolite da vam to utiče na život!
    (natalis, 29. novembar 2020 22:36)

    # Link komentara

  22. Pa nista te ne stiti duze od 6 meseci, to je max i za najjaci prirodno steceni imunitet.


    Decko uradjeno je izstrazivanje nad ljudima koji su imali SARS pre 17 godina, koji je isto u porodici korone i oni su otporni i na ovaj kovid 19 .Tako da po naucnim istrazivanjima objavljenim u casopisima ozbiljnim imunitet za sada dokazano traje 17 godina .Guglaj malo pa se.obrazuj...
    (danilo., 29. novembar 2020 22:34)

    # Link komentara

  23. Neće vakcina napraviti bitnu razliku.

    Potrebno je nositi maske, apotekarske a ne šivene!!
    Distanca kad god je moguće.

    Vi još ne shvatate da ovo može potrajati narednih 5+ god ako se neurazumite, para je već ponestalo za lečenje.
    VMA zna znanje što se organizacije bolnica tiče, ali mi moramo dati svoj maksimum da pomognemo.

    Politika statira u ovom filmu, narodna empatija je na testu:
    "Voli bližnjeg svog kao samoga sebe"!
    (Ankh, 29. novembar 2020 22:29)

    # Link komentara

  24. Da li je tačno da je Kina obuzdala virus i bez vakcinacije?

    Da li i danas postoji grip? I otkad se ljudi vakcinišu protiv toga?
    (Važna pitanja, 29. novembar 2020 20:04)
    Jeste, masovnim testiranjem, zabranama, zatvaranjem i disciplinom (koriscenje maski, dezinfekcije, distance, itd.). A krenuli su i sa vakcinacijom

    Postoji, iako se vakcinacija sprovodi decenijama. I korona ce uvek postojati, samo je poenta u smanjenju broja zarazenih, hospitalizovanih i preminulih
    (zato su lekovi skupi, 29. novembar 2020 22:18)

    # Link komentara

  25. Nisam siguran u ovu nemacko-americku vakcinu ,ona nema veze sa prethodnim,klasicnim vakcinama vec je nesto poput GMO vakcine ,za koju su potrebne 10 ne godina da bi se utvrdilo njeno stetno i korisno delovanje.
    (peki, 29. novembar 2020 22:14)

    # Link komentara

  26. @Antihrist: Ne, nije napisano. Tu postoje dva velika ako: ako vakcina samo sprečava razvoj simptoma, a ne i samo zaražavanje (što se jošuvek ispituje) i ako tako vakcinisana osoba i dalje može da bude efikasan prenosilac, onda bi mogao da usledi takav scenario. Da objasnim ovo drugo: znamo da osoba koja nema simptome može da bude prenosilac, ali postoji velika razlika između predsimptomatskih slučajeva (osobe koje još nemaju simptome, ali će ih dobiti za dan-dva), koji su dobri prenosioci, i pravih asimptomatskih slučajeva (osoba koje su se zarazile, ali koje nikad neće razviti simptome), koji su slabi prenosioci. Osoba koja je primila vakcinu koja ne štiti efikasno od zaražavanja, ali "štiti od simptoma", bi upala u ovu drugu grupu. Dodatno, taman i da virus nastavi da cirkuliše, pitanje je koliki bi to zapravo bio problem. Postoji "beskonačno" virusa koji cirkulišu, a da ih nismo svesni, jer ne izazivaju tegobe. Dakle, problem nastaje samo ako se zadovolji još neko "ako", npr ako vakcina uopšte ne deluje na određene populacije (što, izgleda, nije slučaj) ili ukoliko je zaštita koju daje izrazito kratkotrajna (jer bi bilo logistički jako teško vakcinisati celo čovečanstvo svakih npr 6 meseci), onda imamo problem koji si ti predstavio kao napisanu činjenicu. Dakle, potrebno je da baš sve što još nije ispitano pođe naopako sa baš svim vakcinama kandidatima da bi nam se to desilo.
    (Oooo, 29. novembar 2020 22:05)

    # Link komentara

  27. Ovim tempom mi ćemo se pre prirodno vakcinisati prokužavanjem nego što ćemo dočekati vakcinu. A za ove koji pominju mali procenat smrtnosti, ima i ono - kad umreš za tebe je procenat smrtnosti 100%. A ovima što im "nije bilo ništa", posle lakog ili asimptomatskog oblika moguće je rezaražavanje i tad je oblik teži, pa vi vidite. Jedino mladi i zdravi zapravo ne moraju da se vakcinišu, dok ne napune 40-45.
    (m.m., 29. novembar 2020 21:58)

    # Link komentara

  28. Virus postoji...
    Preležao sam ga, rekao bih dva puta...
    Bez poznatih simptoma...
    Zajeban je...
    Nisam se testirao...

    Ali pre mogu da me j.bu, nego da priđu vakcinom prema meni...

    Ja se odričem svog sledovanja u korist zainteresovanih...

    P. S. Zemlja nije ravna ploča koju drže tri slona, ali bez vakcine molim i hvala...

    Molio bih Vas prosvetljene da ove sa ravnom pločom ne trpajte u isti koš sa nama koji neće vakcinu, mi smo budale za sebe...
    (P-76ers, 29. novembar 2020 21:52)

    # Link komentara

  29. Pandemija side traje već 50 godina, pa se ne nose maske i ne drži distanca zbog nje.
    (expert, 29. novembar 2020 19:56)
    Itekako se nose "maske", samo ne na licu :D
    (zato su lekovi skupi, 29. novembar 2020 20:16)

    Ma jok bre isto kao sa gornjim maskama, samo smetaju...

    Bez maski se lakše i lepše diše...
    (P-76ers, 29. novembar 2020 21:40)

    # Link komentara

  30. @Silvester, 29. novembar 2020 17:24

    Nemam ja nista protiv da vi i vama slicni budete zrtva prirodne selekcije, ali imam itekako ako je neko meni blizak i drag u pitanju. I ne znam otkud vam ideja da imate pravo nekog drugog da ugrozavate?!

    Sto se tice nosenja maski, ni tu ne razumem gde je problem. Beograd, a i cela Srbija, je toliko zagadjena da bih je nosila I da nije obavezna. Epidemioloske maske KN-95 stite i od zagadjenja.
    (Prirodna selekcija budala, 29. novembar 2020 21:20)

    # Link komentara

  31. Vakcine zasnovane na DNK i RNK sa sobom nose teoretsku mogućnost da unošenjem stranog genetskog materijala u ćeliju on prodre u genetski materijal, genom, same ćelije.
    Moguće posledice su pojačano formiranje tumora ili autoimune bolesti
    (Fcrs, 29. novembar 2020 21:15)

    # Link komentara

  32. gde je soros stari poslednje vreme?
    (maler, 29. novembar 2020 20:46)

    # Link komentara

  33. @expert
    Pa kako si sidu našao da uporedjuješ sa respiratornim virusom?
    Zvog side ne nosiš maske ali imaš kondom.
    Vakcina će raditi ili neće. Ne može značajno ni da uspori širenje dok je dovoljno ljudi ne primi, a to su meseci od kad je prvi kod nas primi. Ne znam koliko dnevno ljudi možemo vakcinisati, pa revakcinisati iskreno. Da je 30K-50K potrebni su meseci, no mislim da precenjujem naše moći.
    (Papillon, 29. novembar 2020 20:45)

    # Link komentara

  34. @ expert

    Pa i od tog obicnog gripa svake godine premine veliki broj ljudi, pa niko ne dize frku. Drugo HIV se ne prenosi respiratorno, kao ova propast, tako da ta dva virusa uopste nisu za poredjenje. I trece, vakcina ce mozda nesto pomoci, a mozda ce nam doneti neke druge probleme. Uglavnom, lose nam se pise, ali cemo prebroditi i ovo.
    (Sasa, 29. novembar 2020 20:42)

    # Link komentara

  35. Fajzerova vakcina je 95% efektna, be 90%.
    (Saša, 29. novembar 2020 20:39)

    # Link komentara

  36. Sve si pogrešio.
    Jednom kada se zalaufa nije potrebno tako mnogo vremena da se proizvedu ogromne doze vakcina; tim pre što mnogo kompanija trči da ih napravi. Sve države imaju uslove i da skladište i da dopreme. Za ove gde treba niska temperatura - to je samo kontejnerski, a nakon toga one mogu u običan frižider do 28 dana.
    Podatak "malo manje od pola" želi ili ne da primi ne postoji ama baš nigde. Ako postoji navedi odakle ti? U Srbiji bar 70% ljudi deluje da ne želi, bar ne sada. Broj onih koji misle da virus ne postoji, kao i da će biti čipovani je zanemarljiv. Služe kao izgovor i mentalne kante za napucavanje fanaticima vakcinacije.
    (joja, 29. novembar 2020 19:21)
    U Srbiji veruju da je to otrov sa neba koji sipaju NATO avioni. Da će kroz vakcinu da nam Bil Gejts, Soroš i Rokfeler ubace nano čipove i da nam kontrolišu svest. Mada ja nemam lično lepo mišljenje o tim bogatašima koji zaista utiču politički i finansijski na Svet, ovakve stvari oko virusa i čipovanja spadaju u domen naučne fantastike u koje veruje masa ljudi. Što je najgore oni veruju da tamo neki virusi i ne postoje, kažu da smo imunitetom i sapunom iskorenili kugu, tuberkulozu i variolu a ne vakcinama i antibioticima. Ja slušam takve budalaštine i pomislim u sebi jel moguće da čovek toliko zastrani u modernom dobu. Kada se razbole trče kod lekara i prave redove tamo, ne znam zašto se ne okrenu lečenju biljkama.
    (Ratko, 29. novembar 2020 20:21)

    # Link komentara

  37. Pandemija side traje već 50 godina, pa se ne nose maske i ne drži distanca zbog nje.
    (expert, 29. novembar 2020 19:56)
    Itekako se nose "maske", samo ne na licu :D
    (zato su lekovi skupi, 29. novembar 2020 20:16)

    # Link komentara

  38. @Oooo

    "Isto i za sledeću tačku: "Prakticno pretvara simptomatske slucajeve u asimptomatske i tako siri zarazu.", to niko nije napisao!"

    Napisao je, ako znas da citas:

    "Zapravo, vakcina bi, u teoriji, mogla da pogorša situaciju. Ako suzbiju simptome, ali ne spreče samu zarazu i izbacivanje virusnih čestica iz organizma, to znači da su uspešno pretvorili simptomatske slučajeve u asimptomatske. To bi opet moglo dovesti do velikog broja zaraženih ljudi jer mnogi neće biti svesni da unaokolo šire virus i neće biti u samoizolaciji."
    (antihrist, 29. novembar 2020 20:13)

    # Link komentara

  39. Da li je tačno da je Kina obuzdala virus i bez vakcinacije?

    Da li i danas postoji grip? I otkad se ljudi vakcinišu protiv toga?
    (Važna pitanja, 29. novembar 2020 20:04)

    # Link komentara

  40. Uopšte ne mora da okonča pandemiju, već je dovoljno da redukuje brojke obolelih i umrlih toliko da ovo postane virus opasan koliko i običan grip i da se ukinu mere. Pandemija side traje već 50 godina, pa se ne nose maske i ne drži distanca zbog nje.
    (expert, 29. novembar 2020 19:56)

    # Link komentara

  41. @Antihrist: Koji si spin-doktor, trebalo bi da to profesionalno radiš! Redom: Nigde ne stoji da vakcina ne štiti najugroženije. U nekim od testiranja su stariji bili nedovoljno zastupljeni, međutim u drugima nisu, pa, iako nema podataka o efikasnosti po starosnim kategorijama, s obzirom na udeo starijih u tim testiranjima i prijavljenu ukupnu efikasnost od 90%+, zaštita tih vakcina je sasvim adekvatna i u ugroženoj grupi. Takođe, ne može se tvrditi da će zaštita trajati samo 6 meseci, već jedino da u ovom momentu ne možemo tvrditi da će ona trajati duže od toga. Prisetimo se: Koliko dugo postoje ove vakcine? Kad su počele 3. faze? Samim tim u ovom momentu ne možemo imati dokazanu efikasnost od godinu+, ali nemamo ni potvrdu da nećemo. Isto i za sledeću tačku: "Prakticno pretvara simptomatske slucajeve u asimptomatske i tako siri zarazu.", to niko nije napisao! Prema članku, u dosadašnjim testiranjima, davane su vakcina i placebo, pratila se učestalost oboljevanja u obe grupe i oboljevanja u vakcinisanoj grupi su bila izuzetno retka. To znamo. Ne znamo da li je to zbog toga što se ljudi iz vakcinisane grupe nisu ni zaražavali, ili zato što su preboljevali bez tegoba, zato što niko nije svaki dan 6 meseci radio PCR testove na 50.000 dobrovoljaca da vidi je li se neko zarazio. No čak i da je tako, da ljudi i dalje mogu da se zaraze, pa i da prenesu, a da samo nemaju tegobe, i to je super - uz vakcinu, korona postaje jedan od bezbroj virusa o kojima ni ne razmišljamo.
    (Oooo, 29. novembar 2020 19:41)

    # Link komentara

  42. Dok vi raspravljate da li virus posroji ili ne SAD i Engleska već prave redosled po kom će se primati vakcine.
    Vakcinacija kreće polovinom decembra.
    (On pomera brda i vozi leteći auto, 29. novembar 2020 19:41)

    # Link komentara

  43. Ne zracite negativnoscu, ni vi ni SZO!
    (Tanja, 29. novembar 2020 19:39)

    # Link komentara

  44. Plaćenici pripremaju teren za nastavak diktature.
    (EU Citizen, 29. novembar 2020 19:37)

    # Link komentara

  45. Pa šta nas zamajavate onda? Skidaj maske i teraj po starom, pa ko živ, ko mrtav, prirodna selekcija.
    (Silvester, 29. novembar 2020 17:24)

    Znači još ima dalabu koji misle da je ovo zamajavanje. Imam 60 godina i osmi dan ležim zaražen koronom sa temperaturom i svaki put kada zaspem samo se nadam da ću kada se probudim normalno disati, da neću morati u bolnicu.
    (Pravi stari Čačanin, 29. novembar 2020 19:27)

    # Link komentara

  46. @Ratko
    "Prvo zato što treba mnogo vremena da se naprave ogromne doze vakcina, drugo zato što mnoge države nemaju uslove tolike doze da skladište, treće i kada se napravi veća količina mnoge države nemaju uslove da to skladište i dopreme, četvrto malo manje od polovine ljudi ne želi da primi te nove vakcine"
    Sve si pogrešio.
    Jednom kada se zalaufa nije potrebno tako mnogo vremena da se proizvedu ogromne doze vakcina; tim pre što mnogo kompanija trči da ih napravi. Sve države imaju uslove i da skladište i da dopreme. Za ove gde treba niska temperatura - to je samo kontejnerski, a nakon toga one mogu u običan frižider do 28 dana.
    Podatak "malo manje od pola" želi ili ne da primi ne postoji ama baš nigde. Ako postoji navedi odakle ti? U Srbiji bar 70% ljudi deluje da ne želi, bar ne sada. Broj onih koji misle da virus ne postoji, kao i da će biti čipovani je zanemarljiv. Služe kao izgovor i mentalne kante za napucavanje fanaticima vakcinacije.
    (joja, 29. novembar 2020 19:21)

    # Link komentara

  47. Nemam reci... Dakle, vakcina ne stiti koga treba (najugrozenije), nego one sa najblazim simptomima i to samo sest meseci. Prakticno pretvara simptomatske slucajeve u asimptomatske i tako siri zarazu. Moguce dugorocne negativne posledice nepoznate... i sve za 35$. Bravo za vakcinu! Ipak, hvala lepo!
    (antihrist, 29. novembar 2020 18:09)

    Samo mi reci gde si pročitao ove budalaštine, jer ja nemam drugi izraz za ovo nego budalaštine i to opasne. Kamo sreće da se vakcina ranije pojavila, ne bih sada osmi dan ležao u krevetu sa temperaturom i kuckao odgovore takvima kao što si ti.
    (Pravi stari Čačanin, 29. novembar 2020 19:20)

    # Link komentara

  48. Pa šta nas zamajavate onda? Skidaj maske i teraj po starom, pa ko živ, ko mrtav, prirodna selekcija.
    (Silvester, 29. novembar 2020 17:24)

    Tako je, skidaj! Prirodna selekcija.
    (Petar, 29. novembar 2020 19:13)

    # Link komentara

  49. (antihrist, 29. novembar 2020 18:09)
    Pa nista te ne stiti duze od 6 meseci, to je max i za najjaci prirodno steceni imunitet.

    Posao vakcine (jednog lepog dana kad je bude dovoljno i ako ne bude vecih mutacija) je da smanji broj bolesnih (u bolnicama) i mrtvih, nista vise, na ostalo cemo morati da se naviknemo posto korona nigde nece nestati
    (zato su lekovi skupi, 29. novembar 2020 19:12)

    # Link komentara

  50. pa ko kaze da ce okoncati, sigurno je da ce znacajno umanjiti novozarazenih, do stotinak dnevno nije strasno imati dnevno, bitno da nece biti ko sad po 7000
    (ubf, 29. novembar 2020 19:08)

    # Link komentara

  51. @ Ratko

    Ja znam 10 slucajeva iz moje okoline koji su trenutno zarazeni,bukvalno im nije nista
    (aaa, 29. novembar 2020 19:07)

    # Link komentara

  52. Onda nema potrebe ni da je primamo.
    (Slobodan Božovic, 29. novembar 2020 19:02)

    # Link komentara

  53. @(Ratko, 29. novembar 2020 18:19)
    Evo ja neću da primim vakcinu, a nisam ni teoretičar zavere, niti neobrazovan. Supruga već 8 meseci radi kao lekar u Kovid bolnici, znam mnogo više o bolesti, od prosečnog čoveka. Preležao sam kovid sa najlakšim simptomima, bio sam samo kontakt, nisam imao nikakve simptome,ali ne pada mi na pamet da tvrdim da je bolest laka. Jednostavno, vakcina je stvar izbora. Smrtnost bolesti je 0,4%, što znači od 1000 , umre 4. Ako uzmemo da kažu da je barem 10 ili 100 puta veći broj zaraženih, dolazimo do smrtnosti od 0,04% ili 0,004%. Ja sam mlad i zdrav, tako da ta verovatnoća opada još barem 10 puta. Mladi mogu da žive sa tim rizikom. Rizik je i kad vozite kola, kada idete ulicom pa da vam padne saksija...Jednostavno, izgubili su ljudi svu veru u svetske institucije. I onako da bi vakcina bila skroz pouzdana, treba da prodje 3, ili neki kažu 10 godina. Hvala,ali ne hvala...I opet da kažem, virus postoji, stariji i bolesniji čuvajte se posebno. Ali mnogo je veliki panika dignuta oko ovog virusa, mislim najviše zbog prodaje vakcine
    (Gatsby, 29. novembar 2020 18:58)

    # Link komentara

  54. @Pravi stari Čačanin Pa ocigledno da oni mere uspesnost vakcine tako sto statisticki obradjuju podatke o zarazenosti za one koji vakcinu nisu ni primili. Nista cudno, sve je pod kontrolom.
    (antihrist, 29. novembar 2020 18:38)

    # Link komentara

  55. Inače nisam protiv vakcina ali u ovom slučaju sam VEOMA protiv. Ne samo da izgleda da "struka" ne zna šta radi već mi deluje da političari tačno znaju krajnji cilj cvega ovoga. Pre svega smrtnost je JAKO mala. Broj umrlih u odnosu na SVE zaražene a ne samo registrovane je 0.0X%. Ja sam pozitivan i cela moja porodica i pola kolega sa posla-NIKOM NIJE NIŠTA. Bez simptoma. Kako je to opaka bolest meni nije jasno. Juče u Covid ambulanti 120 ljudi, niko se zakašljao nije, 1 žena ima upalu pluća 5 puta je testiraju negativna a i sama kaže da je moguće da se dobije pneumonia bez korone ali lekari kao da su to zaboravili. Uglavnom, svi ti koji su imali neke simptome, kašalj, temperaturu.. i ako jesu pozitivni pa šta? Apsolutno nema razlike u odnosu na sezonski grip i tvrdim da se lažiraju podaci, kao da neko ima interes da je što više zaraženih i umrlih. Od tako malog procenta umrlih, OGROMNA većina su ljudi stariji od 75god.Fokus stavite na zaštitu njih i problem rešen. E sad kad se to pokazalo kao činjenica, odjednom "sve više mladih sa težim oblikom".. LAŽ!
    (Džudžutsu, 29. novembar 2020 18:25)

    # Link komentara

  56. Dvadeset prvi vek!!! Da li je moguće da nas svakodnevno zatrpavaju ovolikom konfuzijom???
    (kome ovo ide u prilog?, 29. novembar 2020 18:24)

    # Link komentara

  57. Naravno da neće okončati iz više razloga. Prvo zato što treba mnogo vremena da se naprave ogromne doze vakcina, drugo zato što mnoge države nemaju uslove tolike doze da skladište, treće i kada se napravi veća količina mnoge države nemaju uslove da to skladište i dopreme, četvrto malo manje od polovine ljudi ne želi da primi te nove vakcine, peto i dalje veliki broj ljudi ne veruje da bolest postoji, šesto manji broj ljudi misli da hoće da nas čipuju. Zaključak je da će ovo trajati mnogo duže nego što neki prosečan čovek misli. Pošto dosta njih ne želi da primi vakcinu barem u Srbiji, moraćemo trnovit put zdravstveni i ekonomski da prođemo dok ne steknemo kolektivni imunitet na ovu novu bolest. Pojedini ljudi iz okruženja površno razmišljaju i misle da danom dolaskom vakcine ovo znači kraj. Još kažu kako neće da prime te vakcine a očekuju neki kraj. :) Prosto neverovatno u doba interneta da ljudi ne žele da se edukuju, prosto ne žele da upoznaju dovoljno problem koji virus pravi jednom društvu. A dobar broj veruje svemu što se plasira na društvenim mrežama. Ja sam u čudu da niko nema iz svog okruženja nekoga ko radi u nekom od covid bolnica ili iskustva ljudi svojih komšija koji su zadobili teške forme bolesti. Lično znam trenutno oko 30 aktivnih inficiranih covidom19, dosta njih je promenilo mišljenje. Kako vreme odmiče polako se menja situacija, na žalost mora da nas zvekne jako da bi ukapirali.
    (Ratko, 29. novembar 2020 18:19)

    # Link komentara

  58. Nemam reci... Dakle, vakcina ne stiti koga treba (najugrozenije), nego one sa najblazim simptomima i to samo sest meseci. Prakticno pretvara simptomatske slucajeve u asimptomatske i tako siri zarazu. Moguce dugorocne negativne posledice nepoznate... i sve za 35$. Bravo za vakcinu! Ipak, hvala lepo!
    (antihrist, 29. novembar 2020 18:09)

    # Link komentara

  59. Preliminarni rezultati pokazali su baznu stopu uspeha od 90 odsto, što znači da je devet od 10 ispitanika koji su se kasnije zarazili primilo placebo, a ne vakcinu.

    Da li neko može da mi objasni ovu tezu, ja sam uvek mislio da 90% uspešnosti znači da je 90% onih koji su primili vakcinu razvilo imunitet i stvorilo antitela.
    (Pravi stari Čačanin, 29. novembar 2020 17:58)

    # Link komentara

  60. Evo ja spremam prebranac,cekam rezultate,pa javljam!
    (Munem ti blavora, 29. novembar 2020 17:56)

    # Link komentara

  61. U prevodu jedna velika sarena laza, kao i sve sto se desava. Narode, skidaj maske i idemo dalje, vreme je da se trgnemo i nastavimo sa zivotom.
    (Walter, 29. novembar 2020 17:43)

    # Link komentara

  62. Oni koji su prelezali virus, imaju imunitet. Ovo nece da vazi ukoliko se u medjuvremenu desi da dodje do ponovne zaraze onih koji su bili inficirani. Jos nije proslo dovoljno vremena da bismo mogli nesto da tvrdimo.
    (g4, 29. novembar 2020 17:42)

    # Link komentara

  63. Nadam se da će sledeće godine početi da umiru malo ovi iz WHO umesto sportista, glumaca, muzičara...
    (Detroit, 29. novembar 2020 17:35)

    # Link komentara

  64. Oni koji su prelezali virus, imaju imunitet. Ovo nece da vazi ukoliko se u medjuvremenu desi da dodje do ponovne zaraze onih koji su bili inficirani. Jos nije proslo dovoljno vremena da bismo mogli nesto da tvrdimo.
    (g4, 29. novembar 2020 17:28)

    # Link komentara

  65. Ni za živu glavu! neću jesti onu ženinu supu od brokolija, a vakcinu ću primiti. Šta sve do sada nisam popio, pojeo i udahnuo, vakcina je mačji kašalj. Ionako su me već naizbadali 100 puta, od detinjstva do danas.
    (Ogrežden, 29. novembar 2020 17:28)

    # Link komentara

  66. Pa šta nas zamajavate onda? Skidaj maske i teraj po starom, pa ko živ, ko mrtav, prirodna selekcija.
    (Silvester, 29. novembar 2020 17:24)

    # Link komentara

  67. Naravno da nesigurno, kraj je dosao.
    (ja, 29. novembar 2020 17:23)

    # Link komentara