1. Da li se u onih 16h sme piti kafa bez secera, malo iscedjenog limuna u vodu, lekovi (redovna terapija ili sirup za kasalj koji se uzima tri puta dnevno)?
    (Samo pitam, 29. septembar 2020 13:52)

    # Link komentara

  2. Kupis vagu, meris se svaki dan, racunas unos kalorija i potrosnju kalorija. Za nedelju dana manjka 3500 kalorija se mrsavi zdravih 0,5 kg.
    Make it simple...
    (Deki, 29. septembar 2020 08:44)

    # Link komentara

  3. Probao 2 meseca. Unosio istu kolicinu kalorija ko i inace i nisam smrsao. Nisam primetio povecanje energije ili raspolozenja.
    Jedino tokom ove ishrane izgubite osecaj za glad.
    (Deki, 29. septembar 2020 08:42)

    # Link komentara

  4. Mislim da je ovo odlična metoda za regulaciju težine. Sa 126 kg sam spao na 97 i planiram da padnem jos 5 6 kg kako bi došao do svoje idealne težine. Za svo ovo vreme sam izgubio 26 kg masti i svega 3 kg mišića što je odlično. Slažem se da treba voditi računa posle dolaska na željenu težinu, ali kao i za mrsavljenje tako i za održavanje težine je potrebna samo volja i nista vise. Ne postoji ni jedan jedini preparat ili tableta na ovom svetu koja će vam pomoći u tome (na duže staze).
    (mateka994, 29. septembar 2020 08:36)

    # Link komentara

  5. Samo pazite da ne uništite hormone.
    (Fanatik, 29. septembar 2020 08:30)

    # Link komentara

  6. LJudi to vam je dobra stara "nemojte večerati" dijeta. Eto ja sam tako skinuo 10 kg za dva meseca, pa mi se onda vratilo tokom COVID blokade. Sad moram sve ponovo :)))
    (Markus1975, 28. septembar 2020 09:30)

    Mnogo su bolji rezultati ako se preskoci dorucak jer telo ujutru koristi najvise energije koju pronalazi u sopstvenim zalihama. Mnogi profesionalni sportisti jutarji trening rade na prazan stomak.
    (nikolai valuev, 28. septembar 2020 10:41)

    E Nikola, davno je prošlo to vreme kada sam ja bio sportista a profesionalni nisam bio nikada :)))
    Vidim po mojoj decu koja su vrhunski karatisti za svoj uzrast, nikako im ne prija rani doručak i nikada se ne "odvaljujU" za večeru. I niko im to nije rekao da treba tako, prosto im telo samo tako traži.
    Kod ovih dijeta je uvek problem što one moraju ići u paru sa aktivnim životom i vežbanjem tj. izmenjenim metabolizmom inače su muka živa dok se telo prilagodi.
    Pozdrav!
    (Markus1975, 29. septembar 2020 08:18)

    # Link komentara

  7. Gomila vas, čak većina čita ovo i shvata da je autofagija dijeta za mršavljenje, ali nije. Cilj ovog režima ishrane je podmlađivanje ćelija organizma, samim tim se i reguliše telesna težina, ali to nije primarni cilj. Ko hoće i može ovo je super stvar, ja ne mogu jer imam nizak šećer i dugotrajno gladovanje me dovodi u ozbiljan rizik, žena mi praktikuje autofagiju i mnogo se bolje oseća tako.
    (mrp, 29. septembar 2020 07:55)

    # Link komentara

  8. Meni se ovo svidja i praktikovala sam, i nisam radila zbog mrsavljenja, jer sam vitka, vec zbog zdravlja. Naisla sam na problem da dosta smrsam, malo previse i drugi veci problem, nekako sam u stalnoj trci da pojedem sve sto trebam u tih 8h i to mi stvara anksioznost. Odnosno, navikla sam da imam mali vocni obrok kasno popodne, koji se ne moze racunati u pravi obrok, a iza njega treba ostati gladan 16h. Uglavnom, ja sam smanjila interval u kom ne jedem na 12-14h uglavnom.
    (Lola, 29. septembar 2020 07:25)

    # Link komentara

  9. @mina, bravo, kljucna je rec da je to nacin zivota a ne dijeta. Jezim se od izraza dijete jer na srpskom ona znaci mucenje bukvalno. Napravite sebi "dijetu" tj ishranu tako da je sto zdravija moguca ali u vremenskom intervalu od CEO ZIVOT. Bilo sta sto radite "sad cu 3 meseca ovako i onako", nije put ka zdravlju. AF je od mene nacinila mnogo zdraviju osobu, i ne, nemam nikakvih problema sa srcem kako je neko dole naveo. Ljudima zapravo treba jako jako malo ali kvalitetne hrane da bi bili zdravi. Zamislite autofagiju kao neki sokovnik, koji kada iscedi voce, ostavi puno socne pulpe koju bacamo, e autofagija je bukvalno da se ta pulpa jos jednom pusti kroz neki kvalitetniji sokovnik koji ce izvuci jos jednu casu hranjivih sastojaka iz te pulpe.
    (wlado, 29. septembar 2020 06:29)

    # Link komentara

  10. Nema ništa zdravije od lagane večere.
    (q77q, 29. septembar 2020 02:43)

    # Link komentara

  11. Zdrava hrana, razne mućkalice, trening mogu od debelog čoveka napraviti štapić za dva meseca a dokaz je na društvenim mrežama... Takođe priložen je dokaz iz nekog fensi hotela u svetu u đakuziju, prodavca navedenih proizvoda...
    (Nikola, 29. septembar 2020 02:15)

    # Link komentara

  12. Već 5 godina imam konstantnu masu 85Kg, a režim je sledeći, svaki dan ustajanje u 6:30, kafa dve cigare do 7:00, onda na posao, do 12 još jedna kafa i nekoliko cigara, kad prodje 12 bude i po neko pivo.
    Kući se vracam oko 17:00, još nekoliko piva, večera oko 21:00 i opet dva tri piva, krevet izmedju 23:00 i 1:00. Svaki dan tako već 5 godina i nikakvih problema zdravstvenih nemam, ponekad se desi da bude i neki obrok u toku dana ali veoma retko, obično je to jedan obrok u večernjim časovima, organizam ne jadikuje.
    Laku noć
    (Kangaroo, 28. septembar 2020 22:55)

    # Link komentara

  13. (Wlado, 28. septembar 2020 15:40)

    Preporuk-idi na ultrazvuk srca jer ga silujes samo tako
    (Dogodine do Prizrena, dogodine do Knina, 28. septembar 2020 22:43)

    # Link komentara

  14. Sto ljudi, sto recepata za mršavljenje, zato se manite ćorava posla.
    (Dixi, 28. septembar 2020 22:42)

    # Link komentara

  15. Previse jedete i to je to. Nema tu neke pameti. Molim i drugi put.
    (najkraci komentar a sustina je:, 28. septembar 2020 21:38)

    # Link komentara

  16. Prvo i osnovno, KUPIŠ VAGU, na njoj se pojavljuju brojke koje samo pratiš, više jedeš sve veći broj na vagi, manje jedeš broj se smanjuje. Ne treba nikakav Japanac da ti to govori.

    Kaže lik smršao 1kg za 2 dana, više nego logično, ne unošenjem hrane i izbacivanjem nagomilanog izmeta ste došli do toga, niste izgubili salo ili mišičnu masu za tako kratko vreme.
    (ARena, 28. septembar 2020 21:38)

    # Link komentara

  17. Ma kakva autofagija bre, necu da idem islod 100tke nikako, vole zene stomak i jake misicave ruke. Posle treninga zvekbem burek sa mesom i zajecarca pa da vidis kako se raste, a masti nestaju i salo prelazi u misic.. komplikujete mnogo
    (Ćire, 28. septembar 2020 21:38)

    # Link komentara

  18. Ja sam jos pre desetak i vise godina, bukvalno, slucajno praktikovao ovaj sistem. Samo mislim da nisam unosio hranu 15 sata neprekidno i osim voda sam konzumirao kafu sa vestackim zasladjivacem. Taj zadnji obrok uvece mi je bio izuzetno obilan. Rezultati jesu dosli; za mesec dana, ako se ne varam mislim da sam umanjio kilazu za 10-12 kg.
    (negovan, 28. septembar 2020 21:36)

    # Link komentara

  19. Ahtung
    Pogresno.Ne mora uopste da se redje jede.Ja sam jeo sest puta dnevno i smrsao 20 kilograma za 6 meseci a nisam bio ekstremno debeo,nego sa 95 na 75.Jedino treba voditi racuna o sastavu hrane i broju kalorija
    (Markos, 28. septembar 2020 21:03)

    # Link komentara

  20. @(Delije Čikago, 28. septembar 2020 19:13) Drugar, ako je kako kažeš zadnji obrok u 17h, onda se i te kako radi o autofagiji ako se ne doručkuje pre 9h ujutro. Međutim, ako neko ne ide na spavanje u 20h, kako da izdrži ako je zadnji obrok u 17h, nije mi nikako jasno.
    (City Slicker, 28. septembar 2020 20:48)

    # Link komentara

  21. Odgledajte epizodu Eat, fast and live longer BBC-eve emisije Horison. Koncept "intermittent fasting-a" je postao popularizovan nakon ove epizode iz 2012.god.
    Veoma zanimljiva epizoda koja mi je privukla paznju na ovu temu, kao i na to da danas unosimo previse kalorija i to uglavnom iz nezdravih i nehranljivih izvora sto dalje za posledicu ima razne bolesti modernog doba poput gojaznosti, dijabetese, alergija, zakrcenih krvnih sudova itd
    (gandra, 28. septembar 2020 20:34)

    # Link komentara

  22. Za dijetu preporučujem minimum jednu Šveđanku, noge do ramena. Posle tri meseca, ja se skroz usuko. Jedva me povratili svadbarskim kupusom i mladom prasetinom.
    (Ahtung, 28. septembar 2020 20:14)

    # Link komentara

  23. Može da se oslabi samo ako se manje i ređe jede, više kreće. Sve ostalo su trabunjanja! Da li nekom godi autofagija ili ne, neka sam isproba i uveri se, ali to nema veze sa dijetom. Kad jedeš dobro, možeš da se ugoiš i na autofagiji i na hemioterapijama, što se meni dogodilo.
    (Ahtung, 28. septembar 2020 20:04)

    # Link komentara

  24. @xp
    Akcenat je na zdravlju. Ako smatrate da je prihvatljivo da se hranite testom, suhomesnatim proizvodima, pohovanom hranom, šećerom, mastima u ogromnim količinama a vi izvolite. Kasnije u životu ćete se mučiti sa raznim boleštinama. Najmanje ćete razmišljati o kilogramima i izgledu.
    (Ffff, 28. septembar 2020 19:26)

    # Link komentara

  25. Malo nevezano za temu, ako ima muških čitaoca ovih komentara. Jel samo meni nekako simpatičan izraz lica gospođice sa prve fotografije?
    (Ovaj, 28. septembar 2020 19:16)

    # Link komentara

  26. Jesti sve što je zdravo po malo 5 puta dnevno, zadnji obrok nek bude u 17h, brzi hod, vežbe, autofagija nije prirodna, iako donosi benefite, ali određenoj grupaciji ljudi...sve skoro slatko izbaciti ili praviti od zdravih namirnica, ja isključivo jedem crnu čokoladu ili pijem čist kakao, to je moje lično iskustvo...
    (Delije Čikago, 28. septembar 2020 19:13)

    # Link komentara

  27. Kad sam pod stresom, ništa ne pomaže kao dobra klopa. A da deluje na hormone, to svakako.
    (Opšte poznata stvar, 28. septembar 2020 18:49)

    # Link komentara

  28. Skinuo 20kg za 6 meseci, autofagija + keto ishrana (minimalan unos ugljenih hidrata).
    (komentejtor, 28. septembar 2020 10:36)

    Čestitam. 26kg za isti period. Keto.

    Ne izgladnjujte se. Ako želite da smršate izbacite šećer, belo brašno, masne sireve i suhomesnato. I šetajte svakog dana. To radite zbog zdravlja, a dobar izgled dolazi kao bonus.
    (Ffff, 28. septembar 2020 12:55)

    Sirevima, slanini, suhomesnatom... nije mesto u listi zabranjenih. Low carb, keto - masti su gorivo organizma.
    (XP, 28. septembar 2020 18:11)

    # Link komentara

  29. Radim pos5 na vodi 16h od 2012. Kazu mi da izgledam 10 god mladje.. Mozda i genetika, doduse ne znam
    (mile, 28. septembar 2020 17:38)

    # Link komentara

  30. Na autifagiji sam vec 6 meseci, nisam bila zadovoljna u početku gubljenje kg ali sam onda rekla sebi da mi na prvom mestu bude zdravlje a kg kad odu ako odu.. Jako mnogo sam jela slatkiša i pogotovo uvece, testa grickalice, slatkiše, sokove... Jednostavno sam rekla ne posle 18 sati, zatim sam polako smanjivala sve to slatko i nezdravo,i vremenom sve manje i jedem skoro pa uopste i kad uzmem čokoladu malo pojedem, jednostavno ne mogu,malo pomalo i kg su otišli sad mi to više nije bitno,bitno mi je da zaista imam više energije osećam se zdravije, više nemam problem sa zelucem.. Ja ću nastaviti ovako, ovo je način života, ne dijeta.. Mnogo sam zadovoljna što sam uspela u tome
    (Mina, 28. septembar 2020 17:26)

    # Link komentara

  31. Ljudi, ovo je potpuno prirodan način. Verujte mi, jednostavno, nije ni dobro da telo držite stalno upaljeno celodnevnim unosom hrane. Prosto je, odaberite 8 sati u kojima ćete da jedete, ako iole imate sređen život, spavaćete od ovih 16 sati gladovanja najmanje 6-7 sati. Ja sam za 3 meseca potpuno prirodno izgubio 10 kilograma, i pritom ne samo da nisam izgubio energiju, već naprotiv, mnogo mi ceo organizam bolje funckioniše. Sad tek razumem moju babu koja mi je govorila davno, a mi smo se kao deca smejali - doručak pojedi sam, ručak daj pola prijatelju, a večeru neprijatelju. Baba je inače vitalna i zdrava bila do svoje 93 godine, tada je umrla, jednostavno žena nije više mogla. Ta njena izreka, malo se prilagodi, i dobijete u njoj sve što treba. Doručak je jednostavno obrok koji vam je potreban jak, dan počinje, trošimo se, trčimo svuda. Ručak je već negde kada se dođe sa posla, treba i tada lepo jesti, ali ne kao za doručak. Večera, lagana, smiraj je dana, ne treba puno organizmu. Naravno, svestan sam da je ovo idealni šablon nekog dana u životu čoveka. Ali uvek, kako god radili i kakav god vam raspored bio, možete sebi organizovati ovo. I zaista radi. Srećno!
    (Rale, 28. septembar 2020 17:21)

    # Link komentara

  32. Pa zar to nije kao muslimanski post, preko dana nista, tek uveče se jede? Ja mogu da ne jedem 16 sati bez problema, i još da vežbam, šetam 5,6 km, a kad jedem samo pazim da ne unesem više kalorija nego što treba (kalkulator na guglu sve kaže), i mrsavim. Ne prebrzo, neću da umirem od gladi, ali po pola kile na 25, 30 dana sasvim ok. Ni ne žurim nigde, nisam se toliko baš ugojila.
    (Tanja, 28. septembar 2020 17:18)

    # Link komentara

  33. Wlado,potpisujem svaku tvoju rijec...Ja praktiujem potpuno isti nacin.Ako je covjek diciplinovan,i izdrzi 3/4 mjeseca,posle ce vam biti sve lakse,necete imati potrebu za hranom uvece.
    (Simke_007, 28. septembar 2020 16:23)

    # Link komentara

  34. Ja koristim autofagiju 4 mjeseca.Jedem 2 obroka dnevno izmedju toga ponekad pojedem vockice.Ovo je jednostavno prirodan proces...Ko nije navikao,tesko mu je...Nije normalno da se prejednamo,na taj nacin opterecujemo nas organizam.
    (Simke_007, 28. septembar 2020 16:19)

    # Link komentara

  35. Nekad primjenjujem gladovanje i odlicno se osjecam. Svakom bih preporucio. Dodao bih i to da nakon dana gladovanja mokraca postane zutozelena. To je dokaz da metabolizam stvarno bolje radi.
    (ilijesku, 28. septembar 2020 10:50)

    Proveri ti bolje da nisi navukao neku polnu bolest.
    (Mr.Triper, 28. septembar 2020 15:57)

    # Link komentara

  36. Podelicu svoje iskustvo. Malo preko godinu dana se hranim ovako. Prvo je to bilo 12h,pa 13,sada je izmedju 18 i 20h da ne jedem i 4 do 6h jedem. Jedino razlog što sam pokusao AF je to što sam pre bio jako zavistan od hrane. Dalje ako je vreme za rucak i ja ne jedem u tom predvidjenom vr. Roku, postajao sam jako slab, nervozan i umoran. Znao sam da to nije normalno osecanje. Zeleo sam da mogu da treniram i bez obroka, naravno pre sam mislio da je tako nešto nemoguće. Sada odem u gym bez doručka i idradim trening bez da pomislim na hranu. Pre ako bih samo zakasnio sa obrok nisam išao na trening jer sam bio uveren da dzaba i idem, nece ici hrana u mišiće :D moj prozor je doručak u 14h,rucak u 18.to je to. Nema grickanja, ne treba mi, nisam izgubio bi gram za god i po. Ali jesam masti. Vrv zato što redovno dižem tegove.
    (Wlado, 28. septembar 2020 15:40)

    # Link komentara

  37. Najbolje sam se osećao kada sam jeo jednom dnevno i to bez ili sa vrlo malo ugljenih hidrata. Prema tradicionalnoj indijskoj medicini "Ajurvedi" idealno vreme za obrok je podne jer je tada Sunce u zenitu i tada probava najbolje funkcioniše. Nema padova šećera, nema slabosti, ničega. Treba 5-10 dana da se čovek navikne i to je to.

    Ako pitate nutricioniste reći će vam 5-7 obroka dnevno. Ja sam se frapirao kada sam video plan ishrane koji je jedan momak platio 200e. Za doručak margarin koji je kancerogen, zatim većera palenta (tako je moj deda gojio svinje), a između još 4-5 obroka. Ti česti obroci nenormalno opterećuju ceo organizam.

    Ljudi u prošlosti nisu jeli po ceo dan. Neki su jeli jednom u 3-4 dana kad uspeju da ulove neku životinju. Obrok jednom na 24 sata je sasvim dovoljan. To je prirodni ciklus. Ne može se 5-10 miliona godina evolucije obrisati za 100 godina.
    (Locutus, 28. septembar 2020 15:39)

    # Link komentara

  38. @arriba
    Nećeš se još dugo osećati fantastično ako tako nastaviš
    (#crvenosocivo, 28. septembar 2020 15:28)

    # Link komentara

  39. Tresla se gora - rodio se miš. Ej, pa ako u 21.veku ne znamo kako da smršamo na normalan način, bez bilo kakvih ekstrema kao što je ovaj, onda kao društvo i nismo ništa napredovali. Meni je npr jedan od izazova trenutno dobiti pločice na stomaku u svojih 36.godina koliko imam, iako izgledam daleko iznad proseka bilo koje žene u Srbiji, a smršati - pa to može svako samo ako ima dovoljno jaku želju - bez ikakve mudrosti i izmišljenih dijeta
    (#crvenosocivo, 28. septembar 2020 15:26)

    # Link komentara

  40. Citam komentare i razmisljam sa kakvim prascima ja delim isti vazduh. Smrsali 20-30 kila. Alo, momci, pa na sta ste vi licili pre tog.mrsavljenja? Jasno mi je da i sad niste bog zna sta, ali ste ranije sigurno bili jezivi.
    (Kukatilo, 28. septembar 2020 15:08)

    # Link komentara

  41. Kad izbaciš ugljene hidrate iz ishrane shvatiš da nemaš od čega da se ugojiš, a imaš i više energije, pa se više i krećeš pa samim tim i više kalorija trošiš i kilogrami sami idu. Kad god sam dobila na težini primenila sam ovu metodu i radi nepogrešivo.
    (mina335, 28. septembar 2020 15:03)

    # Link komentara

  42. Ssmo nije navedeno koliko kalorija mozemo unijeti za tih 8 sati kada smijemo da jedemo a to je kljucno.

    Totalno nebitno, bitno je kojih su vrsta namirnice koje si uneo, da li su ugljeni hidrati, masti ili belancevine!

    I da, nema JoJo efekta bar ne izrazeno kod drugih dijeta.
    (Ljuba, 28. septembar 2020 14:51)

    # Link komentara

  43. Ju, ju, prijatelji, sta cete napraviti od sebe... Ceo zivot treniram kao zver, jedem sve sto zelim i mogu da se kladim da izgledam bolje od 99% vas sto se izgladnjujete kao monasi.
    (Kukatilo, 28. septembar 2020 14:35)

    # Link komentara

  44. Pojeo sam 16 cevapa i popio 8 malih piva, jel to to 16/8??
    (Zoko, 28. septembar 2020 14:25)

    # Link komentara

  45. To je u stvari post.
    Ono sto religije propisuju hiljadama godina.

    To potvrdjuje nauka. Periodicno gladovanje s merom utice povoljno na mitohondrije, i pokrece ceo proces boljeg funkcionisanja celija.

    Kako su samo to znali pre 2 000 godina.
    (sve je u pravoj meri, 28. septembar 2020 13:50)

    # Link komentara

  46. После неких вишегодишњих здраствених проблема,страшно сам се угојио.Уз овај метод,вратио сам се на своју нормалну тежину од 80 кг за годину дана.У процесу сам изгубио 30 кг за неких 10 месеци.45 година,мушкарац,182 цм.Примењивао сам метод 20+4 ( храну уносио у периоду од 4 сата,остало време “гладовање”) .Никад нисам био гладан,мало у почетку док се нисам навикао.Крвна слика много боља,притисак нормалан,имам далеко више енергије него раније...Потражите савет лекара уколико желите да пробате овај метод.Нисмо сви исти нити имамо сличне проблеме.Мени је помогло.Свако може изгубити на телесној тежини уколико то жели.Много је теже жељену тежину одржавати.То захтева сталну физичку активност и здравији начин живота годинама касније.
    (Тамо_Далеко, 28. septembar 2020 13:42)

    # Link komentara

  47. :Moj deda pijo litar radze jeo svinje i ziveo 150godina:
    posts incoming
    (esi mi dobar !, 28. septembar 2020 13:35)

    # Link komentara

  48. Licno nikada nisam imao problem sa tezinom, vezbam dosta dugo vec, ali secam se kada sam hteo a se definisem radio sam fasting i dobra je stvar..
    (Carter, 28. septembar 2020 13:26)

    # Link komentara

  49. Moj slucaj - 4. maja stao na vagu i pokazala je 118kg na 193cm. Nikad nisam imao toliko ali vanredno stanje, rad od kuce i odsustvo treninga su bile objektivne okolnosti. Tada sam krenuo sa 16-8 i sa vezbanjem (trcanje, vijaca i posle mesec dana dok se malo ustalio, krenuo na krosfit). Takodje, u onih 8 sati kombinovao namirnice, hleb samo za dorucak, bez slatkisa, gaziranih pica, alkohola...
    Rezultat je bio taj da je 2. avgusta vaga pokazala 95kg. Sada sam u procesu odrzavanja te kilaze.
    P.S. Inace sam par nedelja radio i 24-0 sto je za nekog mozda ekstremniji rezim ali moram da kazem da sam trcao po 5-6km za tih 24 casa i nisam imao nikakve probleme, tipa glavobolja, malaksalost...
    (Jovan, 28. septembar 2020 13:18)

    # Link komentara

  50. То не важи за људе који раде смене од по 24ч. Испретумбано. Неко леже у 11 ујутру, устаје у 2 ноћу и слично.
    (Magnezijum, 28. septembar 2020 09:06)

    Onda 2 dana nemoj da jedes, pa dva dana jedi.Ja mogu tako i tako radim.

    Ti pronadji svoj ritam .Nema pravila da bas mora da bude 16h.

    Ja se osecam super.Smrsao sam 24kg a kazu prijatelji i podmladio.
    (123, 28. septembar 2020 12:57)

    # Link komentara

  51. Ne izgladnjujte se. Ako želite da smršate izbacite šećer, belo brašno, masne sireve i suhomesnato. I šetajte svakog dana. To radite zbog zdravlja, a dobar izgled dolazi kao bonus.
    (Ffff, 28. septembar 2020 12:55)

    # Link komentara

  52. @what

    Ili jedeš u okviru 8 sati svakog dana, a u drugih 16 ništa sem vode, ne brojiš kalorije (tzv "16/8")

    Ili 2 dana nedeljno (bilo koja, ne mora uzastopna) jedeš ili do 400-500 kalorija ili ne jedeš uopšte, ako ti odgovara. Drugih 5 dana jedeš normalno. Tzv "5/2".

    Ili jedeš svaki drugi dan do 400 kal ili uopšte, a ovih drugih jedeš normalno i ne brojiš kalorije ("adf").

    Ili jedeš samo jedan obrok dnevno (ne brojiš kalorije), tzv "omad".

    Itd itd, varijacije na temu.
    (Šta god, 28. septembar 2020 12:38)

    # Link komentara

  53. to se pre zvalo PREGLADNIO svima se desilo da su u nekom trenutku bili gladni ali nisu stigli da jedu i onda posle nekih sat vremena vise nisu bili gladni to je trenutak kada pocinje autofagija, ili ti sto se pre isto govorilo "doruckuj sam, rucak podeli, veceru daj neprijatelju" to je upravo to, doruckujem u 11 iako ustajem u 06:30 rucam oko 17:00 i to je to, tako sam navikao zadnjih 10 godina a pre toga sam se redovno borio sa viskom kilograma u jednom trenutku sam cak imao i 35 kg viska, otkako se ovako hranim stalno sam na 85 kg sto je savrseno na mojih 187 cm visine, plus ako se bavite rekreativno nekim sportom nema sanse da imate problema sa kilogramima. Ne kazem kad sam u drustvu padne i neka vecera u 20:00 ako se negde izadje ili se nesto sprema posebno i opet se kile ne vracaju
    (zivot je ringispil i kola na sudaranje..., 28. septembar 2020 12:31)

    # Link komentara

  54. Ja praktikujem juicing po 3 dana (5hladno cedjenih sokova u toku jednog dana, po receptu) i bez bilo kakve hrane. Budem gladna, mada sve manje a posle tri dana se osećam FANTASTICNO. I ono što mi upada u oči je da mi se apetit i svi receptori za hranu resetuju pa se i u nastavku hranim mnogo manje i zdravije. To uradim na 2/3 nedelje.
    (arriba, 28. septembar 2020 12:20)

    # Link komentara

  55. Ja lično preskočim doručak. Ručak izmedju 1 i 2 večera izmedju 9 i 10. Izmedju toga vocna užina. Tako funkcionišem već decenijama. Nisam do skoro ni znao kako se to zove.
    (Vladan R, 28. septembar 2020 12:17)

    # Link komentara

  56. Autofagija nije za svakog a to ću objasniti posle.

    Ako ste gojazni i želite smršati za početak što treba da uradite je da izbacite SVE pohovano, pomfrit, zapršku (sarma, pasulj, gulaš), sve suvomesnato (kobasice, slanine, šunke, salame, baš sve), da izbacite hranjenje po pekarama i pljeskarnicama i generalno kioscima brze hrane i da izbacite slatko. To samo po sebi je psihički udarac ali samo tri meseca ako ovo ne jedete (ili jedete tako što ga uzimaš u količinama dezerta jednom u 3 do 5 dana recimo a ne kao obrok) videćete rezultate. Unosite 3l vode dnevno, ne pijete nikakve sokove čak ni prirodne ceđenjene. Ne jedite od 2 do 4 sata pre spavanja. Ako lezete u 2 ujutro poslednji obrok može biti u ponoć.

    Da bi prešli na sledeći nivo uzmite da radite blage vežbe pola sta dnevno, recimo jogu. Ništa tegovi ništa kardio, ništa skakanje. Neki blag fitnes program ima ih na netu koliko hoćete.

    Autofagija je indvidualna stvar i treba prvo da uradite par pregleda da vidite u čemu je vaš organizam u deficitu pošto sa autofagijom će tog imati još manje i morate nadomestiti. Ja igrom slučaja ceo život jedem tek od 1-2 popodne pa do uveče i kada mi se sabere spavanje plus sati što ne jedem ispadne između 12 i 14 i tako već zadnjih 20 godina. Ali to nije zamena za pravilnu ishranu i svakodnevnu vežbu od sat vremena.
    (Boljac, 28. septembar 2020 12:17)

    # Link komentara

  57. Ssmo nije navedeno koliko kalorija mozemo unijeti za tih 8 sati kada smijemo da jedemo a to je kljucno.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (kaokakao, 28. septembar 2020 11:06)

    Unosiš koliko ti je neophodno. Ako se baviš fizičkim radom bilo koje vrste treba svakako da unosiš više nego neko ko presedi ceo dan. Dakle, nisu ovde kalorije u prvom planu jer se ne radi o dijeti, već je akcenat na periodu kada se ne uzima hrana (okvirno 16 sati), kada organizam treba da pokrene proces autofagije, tj. recikliranja, kao i odmor sistema za varenje hrane.
    Ovaj sistem ishrane čak i ne nameće obavezno izbor hrane, već je poenta u odnosu 16:8.
    (maxy, 28. septembar 2020 12:05)

    # Link komentara

  58. ja koristim ovaj vid izlecenja,zadnju deceniju vodim borbu sa bolestima koje su se stalno vracale,bez ikakvog napretka to je jedan zacaran krug,gde isprobate sve terapije i vracate se na isto,to je situacija kada vise nemate nikakav imunitet a metabolizam stao ko zna kad,dijete nisam nikada drzala nije bar tu bilo potrebe za tim,evo posle nekog perioda mogu da kazem da se vidi pomak u svakom pogledu,ne sad kao da sam se rodila ponovo ali vidan pomak,meni samo dovoljno da sam smanjila lekove koje sam morala da koristim svakodnevno,imam mnogo vise energije i snaga mi se vratila,da ne pominjem samopouzdanje koje mi se vratilo,jer pored svih bolesti koje je su me snasle i psihicki sam pala,imala strahove i napade panike
    ,izgubila par kg,znaci primetan pomak,potrebno je da proucite i pridrzavate se pravila,sad zavisi od slucaja do slucaja kako ce ko reagovati,takodje postoje slucajevi gde se stanje pogorsalo,posle nekog vremena nije lose uraditi kompletnu analizu nas koji smo vodili borbu sa odredjenim bolestima prosto da bi se video rezultat,postoje razni tekstovi i grupe gde mozete da naucite sve i proucite o ovom nacinu izlecenja,ovde je bitna disciplina da bi dosli do cilja,a gde cemo bolji cilj nego biti zdavi i zadovoljni sobom
    (menta, 28. septembar 2020 11:59)

    # Link komentara

  59. Pa ja tako "živim" već par godina i ne znajući da to ima ime.
    Jednostavno sam primetio da mi više prija da jedem npr od 18 do 21h nego doručak-ručak-večera.
    Jedem šta mi se jede i koliko mi se jede, lab. nalazi odlični, smršao 5-6 kg i sada na mojih idealnih 82kg.
    Ne kažem da je za svakoga i da je univerzalno, samo treba slušati svoje telo.
    (Zoran, 28. septembar 2020 11:52)

    # Link komentara

  60. Za 3 meseca fastinga 15kg manje
    Prvih par nedelja naporno, posle vam postane stil zivota
    (jocamel00, 28. septembar 2020 11:46)

    # Link komentara

  61. @A
    Pa to je potpuno normalno, ako radite trecu smenu, da tada morate nesto pojesti. Moj tim kad god bi nesto dezurali (podrska kod starta projekata, izbora i slicno) preko noci, na racun firme smo nesto narucivali i jeli oko 1-2 ujutro. A sedimo sve vreme. Ja sam obicno gladan oko 3 ujutro, ali tada srecom spavam, pa ne osetim :)
    (MisterNo, 28. septembar 2020 11:39)

    # Link komentara

  62. "Gladovanje može da se sprovodi na različite načine. Ona preporučuje da dinamika gladovanja bude 16 sati svaki dan (pri tome se u periodu od 8 sati uzima hrana, a u kontinuiranom periodu od 16 sati ništa ne jede, nego se pije samo voda), ili da se period gladovanja produži na više dana, npr. 2 dana u toku nedelje, ili 7 dana u toku nekoliko meseci"

    Sta je pjesnik htio reci? Gladovanje 16 sati svaki dan ili da se period gladovanja produzi na vise dana, npr. 2 dana u toku nedelje?
    (what, 28. septembar 2020 11:12)

    # Link komentara

  63. ja znam kako da doteram liniju. to sam nekoliko puta u zivotu uspesno radio. mogao sam mozda i ekstremnije. medjutim ono sto je cinjenica za mene, to je kada god ogranicavam ishranu, to se zavrsava tako sto se razbolim. pukne imunitet. to je to. za mene funkcionise trening. gladovanje ne. kad imam vremena da treniram, onda sam fit, kad nemam, onda sam debeo, a kad ne jedem onda sam bolestan. prosto.
    (veverica, 28. septembar 2020 11:12)

    # Link komentara

  64. Ssmo nije navedeno koliko kalorija mozemo unijeti za tih 8 sati kada smijemo da jedemo a to je kljucno.
    (kaokakao, 28. septembar 2020 11:06)

    # Link komentara

  65. 7kg za mesec dana..
    ne znam kako kome zvuci ali nije tesko, odprilike samo izbacis veceru.. posle nekoliko dana se naviknes, jos se i bolje osecas.. kad se aktivira autofagija ne oseca se glad, jer se organizam sam hrani suvisnim stvarima u telu..
    hteo sebe da testiram, jer nikad nisam postio, da vidim kako je kad duze gladujes, pa nisam jeo nekih 60ak sati, onako, nista posebno, mislio da ce da bude teze, a i nisam hteo sad tu da nesto preterujem.. Sada razvuko autofagiju na 18-19 sati bez problema, jedem 2x dnevno, puno povrca pre svega, voca, malo mesa, bez hleba grickalica, sokova.. kad osetim potrebu za secerom lepo uzmem i pojedem neki slatkis.. i tako..
    (Pant.LA, 28. septembar 2020 11:03)

    # Link komentara

  66. @Patdlizdan

    Ne znam gde ste to nasli da "insulin pumpa" kad se nista ne jede. Jedino kad on "pumpa" je kad unosite hranu, a ako ste jos i rezistentni na insulin onda ce da "pumpa" jos vise.

    Gladovanje s epreporucuje kod ljudi koji imaju problem sa insulinom, bas zato sto ne opterecujete pankreas stalno. Naravno us pratnju lekara.

    Sto se kortizola tice (sa kojim imam problem), kada gladujem pijem vodu obogacenu elektrolitima i nemam problem sa odnosom Na i K, a kortizol sse dovede u red. Samo dva dana gladovanja smanjuje nivo kortizola i neke upalne parametre.

    Takodje za one koji imaju problem sa secerom I/ili insulinom postoje razliciti rezimi koji favorizuju prevashodno biljnu ishranu.

    Na nivo kortizola utice stres. Dakle ako za vas gladovanje predstavlja nevidjen stres, onda ne vredi da se bacate na taj rezim. Ali ne mora sve da bude ili-ili. 16h gladovanja je ne samo izvodivo vec je jako lako. Jedete od 10h do 18h. Ili od 12h do 20h. Sve je pitanje navike.

    Mnogo je veca opasnost kod onih koji imaju neki nezdrav odnos prema hrani i picu da ih bilo kakva restrikcija ne odvede u prezderavanje.
    (Anja, 28. septembar 2020 10:57)

    # Link komentara

  67. Nekad primjenjujem gladovanje i odlicno se osjecam. Svakom bih preporucio. Dodao bih i to da nakon dana gladovanja mokraca postane zutozelena. To je dokaz da metabolizam stvarno bolje radi.
    (ilijesku, 28. septembar 2020 10:50)

    # Link komentara

  68. Kao sto neko rece dole, ovo je u sustini dijeta u kojoj izbacujes veceru. Dorucak normalno u 9 npr. onda neka uzinica na poslu, ali ne mora, rucak u 5 posle posla i do ujutru nista. Meni licno je ovo stresno pa uvece oko 9 pohasam jednu lepu sopsku salatu. Tako dam stomaku temu za razmisljanje a kalorija nigde. Efekat je skoro isti, mozda 20% manji u toku meseca ali zato nisam nervozan zato sto sam gladan pred spavanje a ima i vise vitamina.
    (Igor, 28. septembar 2020 10:49)

    # Link komentara

  69. Већина пише, "смршао сам 15 кг, а онда... па сам поново набацио охо-хо килограма". Џаба сте кречили!
    (Rusty, 28. septembar 2020 10:49)

    # Link komentara

  70. Zanimljivo, ja ovako funkcionišem veći deo života a nisam ni znao da postoji ime za to. Prosto mi metabolizam tako funkcioniše; sve što jedem pojedem između osam ujutru i četri, pet popodne, nikad ne večeram jer ni osećam potrebu za tim, perem zube rano uveče i ako pijem uveče to je samo voda, i do sutra ujutru prođe upravo toliko, nekih 16 sati.
    (..., 28. septembar 2020 10:44)

    # Link komentara

  71. Probali
    u ratu.
    Daleko bilo.
    (gost, 28. septembar 2020 10:43)

    # Link komentara

  72. LJudi to vam je dobra stara "nemojte večerati" dijeta. Eto ja sam tako skinuo 10 kg za dva meseca, pa mi se onda vratilo tokom COVID blokade. Sad moram sve ponovo :)))
    (Markus1975, 28. septembar 2020 09:30)
    Mnogo su bolji rezultati ako se preskoci dorucak jer telo ujutru koristi najvise energije koju pronalazi u sopstvenim zalihama. Mnogi profesionalni sportisti jutarji trening rade na prazan stomak.
    (nikolai valuev, 28. septembar 2020 10:41)

    # Link komentara

  73. Pa pobogu bre ljudi, preciznije zene!!!!!!!Autofagija????Pa to je stari termin odavno poznat u nauci koji vam je neko podvalio da sa njim zameni termin gladovanje i vi se sad primate na to kao paramecijusi, posto se na termin gladovanje nikad ne bi tako primile.Aman, zaman kao da je gladovanje neka nova revolucionarna dijeta, koja kolicina gluposti.
    (kiki, 28. septembar 2020 10:39)

    # Link komentara

  74. Skinuo 20kg za 6 meseci, autofagija + keto ishrana (minimalan unos ugljenih hidrata).
    (komentejtor, 28. septembar 2020 10:36)

    # Link komentara

  75. I ono najvažnije od svega,a to je da ovo nikada neće biti reklamirano, jer ne postoji proizvod iza svega ovoga, koji mogu da ti prodaju i uzmu pare.

    Ovo je princip samo regulacije organizma i kao takav nije dobar za bisnis.
    (Mrki, 28. septembar 2020 09:23)

    Dao bi ti 1000 pluseva. Ovo je suština zašto se ni jedan nutricionista ne slaže sa autofagijom. A teško će vam je i doktor preporučiti. Propade im biznis. A tek džinovski konglomerati Nestle, Heinz, Kellogs... Ima ih baš mnogo. Svi bi radili 70% lošije. Eto zašto dobitnik nobelove nagrade za svoje otkriće nije imao podršku da se više o ovome sazna. A zašto? Zar nisu tako živeli svi naši preci pa ako ih ne pokosi bolest poput tuberkuloze za koje nije bilo leka živeli su oko 80 godina. Nisam nikakav vernik ali post je odrađivao isti posao. Kako su znali ti koji su prvi tražili od vernika da poste? Odakle im ideja? A tu je i ono čuveno doručkuj kraljevski, ručaj kao ne sećam se a večeraj kao siromašan čovek. Ili doručkuj sam ručak podeli sa prijateljem a večeru daj neprijatelju. Zar to nije manje od 8 sati jela?
    Čuvajte se dijeta umeju da vam naprave daleko veći problem nego što su to kilogrami viška. AF ja jedem sve osim prerađene hrane, bez suhomesnatog, grickalica, slatkiša (kokice su mi jedine mislim čak da pomažu u čišćenju organizma) pa čak po neki sladoled i pivo ali to 2 nedeljno a i to ću da izbacim jer je leto prošlo. 3 obroka 10h voće, sat kasnije doručak, oko 16h orašasti plodovi, 18h zadnji obrok.
    (AF za sve nas, 28. septembar 2020 10:34)

    # Link komentara

  76. Milan Strongmen objasnio ovo. Primenjujem vec 6 meseci skinuo sa 95 na 90 odmah i tako ostalo do danas. Nemam strogu dijetu u ovih 8 sati jedwm normalno samo hleb izbegavam kolko je moguće
    (Bio vido, 28. septembar 2020 10:27)

    # Link komentara

  77. Znači jedem uveče kad se vratim iz druge mene oko 23h i sutra opet rucam oko 15h na poslu. Nista lakše poenta je preskočiti doručak. Kontra ovima sto preskacu veceru i legnu u 20h.
    (100 maski koštalo 530din, 28. septembar 2020 10:17)

    # Link komentara

  78. Nije bas za igranje, pokusao sam u vise navrata, ali kad naidje treca smena, a radim u fabrici, pocinju nenormalni padovi secera i vroglavice.Mozda za nekoga ko ima normalan bioritam(ja radim cetvorobrigadu), ja ne bih vise pokusavao.Inace, sa komentarima dole se slazem, nemojte se truditi samo da izbacite obroke, veliku ulogu igra fizicka aktivnost.
    (A, 28. septembar 2020 10:08)

    # Link komentara

  79. Autofagija nije dijeta, ne znam sto je tako tretirate? Ne sluzi kao proces mrsavljanja.
    Samo mala digresija, ko je to odredio da je pravilno jesti 3 puta dnevno, ko je odredio dorucak, rucak i veceru, uzine itd? Da li je to nesto sto je zaista najbolje za coveka? Da li je u skladu sa nekadasnjim covekom ili danasnjim? Zasto sisari u prirodi, pa cak i veliki predatori ne jedu 3 puta dnevno? Pritom imaju daleko vise energije od coveka. Neverovatno mi je da mi danas tvrdimo da smo najbolji do sad od svoje vrste, a nista od ranije ne dovodimo u pitanje. Neke stvari kao da su zauvek zacrtane.
    (aleksa, 28. septembar 2020 10:08)

    # Link komentara

  80. Frka je prvih par dana, a posle se organizam navikne na ovakav režim. Nisam izgubio na kilogramima (nemam višak), ali se osećam lakše, imam više energije, smanjuje se nadutost stomaka... i izbacio sam grickalice i ostale gluposti koje i jesam nejčešće jeo uveče (u principu ostaju doručak, užina i ručak kada se jedu konkretni obroci). Odnos 16:8 ili neki drugi približan, odredite kako to vama odgovara.
    Osnovni problem je kako se naterati da ovo bude stalni režim s obzirom da zahteva uredan ritam života. Ako se desi da ostanem npr. duže budan nego obično, javi se glad u sitne sate.
    Često počinjanje i prekidaje nije baš dobro, jer kao što rekoh, ume da bude kriza i frka dok se organizam ne privikne.
    (maxy, 28. septembar 2020 09:59)

    # Link komentara

  81. Већина људи који имају повишен кортизол ће имати проблема са овом дијетом. Чим шећери падну, скаче кортизол да врати у нормали. Лако води до дијабетеса, јер инсулин мора стално да пумпа - иско се шећер слабо уноси.

    Умереност и здраве навике су оно што је потребно за дугорочни успех, јер масти се нису преко ноћи ни створиле. Киви дијете и остале глупости служе само да вас ‘мотивишу’ да испоштујете некакве протоколе.
    (патлиџан, 28. septembar 2020 09:51)

    # Link komentara

  82. Ja sam 2012-2013 primenjivao IF, smršao 8kg za dva meseca, iako mi to nije bio cilj, već zdravstveni benefit. 2x nedeljno sam unosio do 400 kalorija dnevno. Znam da nikad veći fokus i više energije nisam imao nego tad. Mogao bih ponovo da probam, taman sam se nagojio.
    (Eto, 28. septembar 2020 09:49)

    # Link komentara

  83. Моја жена за три месеца смршала скоро 15 кила. Уз аутофагију је и избацила све шећере и брашно. Ја јој се дивим колико је била упорна. Ја нисам могао тако а верујем ни много других људи.
    (markus, 28. septembar 2020 09:38)

    # Link komentara

  84. Lako, jednostavno, produktivno. Regulisao sam težinu, spavanje, neuporedivo lakše organizujem život, nabavku namirnica i spremanje.
    (Nikola S, 28. septembar 2020 09:33)

    # Link komentara

  85. LJudi to vam je dobra stara "nemojte večerati" dijeta. Eto ja sam tako skinuo 10 kg za dva meseca, pa mi se onda vratilo tokom COVID blokade. Sad moram sve ponovo :)))
    (Markus1975, 28. septembar 2020 09:30)

    # Link komentara

  86. Ja smrsao 15 kg za 2 meseca. 2,3 x nedeljno sport i to je oko 25% dijete. Ostalih 75% je smanjen unos kalorija. Kako?

    Za dorurcak musliji sa mlekom a po nekad i jaja sa slaninom.
    Oko 11 voce jos bolje povrce.
    Za rucak supa sa hlebom ili spagete ili przeno meso.
    Oko 16 opet voce.
    Uvec pre 18:00 vecera i to bademi, lesnaci, orasi i vec tako nesto.

    Smrsao brzinom vetra, ne vraca se staro salo ali ....

    Pre sam vrlo lako mogao da zaspem a sada samo ako pojedem nesto oko 8. Naviko zeludac da vari preko noci pa ga to umori i zaspem. Kad je prazan onda je i odmoran i ne mogu da zaspem kako treba. Naravno ne zelim da kazem da treba vecerati posle 18:00 ali lagano sa dijetom. Negde moze nesto i da zatrokira kad se krene brutalno.
    (Djunta, 28. septembar 2020 09:27)

    # Link komentara

  87. Iskreno nisam čitao ceo tekst detaljno ali sam za ovaj oblik dijete čuo pre nekoliko godina od strane nekih bodybibera.
    Ako malo razmislite ovaj vid gladovanja i nije toliko težak. Period od 16 sati bez hrane je lako ostvariv. Neka vam doručak bude u 10h ujutru a poslednji obrok do 18 časova. Ostatak vremena je 16 sati bez jela. Ko želi neka proba, ako može Djole David 👨🏼možete i vi!
    (Brdjanin, 28. septembar 2020 09:23)

    # Link komentara

  88. Kada se sabere sve od ranije, kako su živele naša babe i dede, oni su ceo život bili na autofagiji, uglavnom zbog nedostatka hrane.

    I bili su zdraviji.

    Slučajno sam ovo primenjivao 2009-te, kada se nije još znalo dovoljno o ovome i smršao sa 130 na 105.

    Onda sam se vratio na 120 posle 10-tak godina totalne nepažnje oko ishrane.

    Od početka ove godine sam se sa 120 spustio sada na 107 i ne smatram ovo dijetom, nego uputstvom za život.

    I ono najvažnije od svega,a to je da ovo nikada neće biti reklamirano, jer ne postoji proizvod iza svega ovoga, koji mogu da ti prodaju i uzmu pare.

    Ovo je princip samo regulacije organizma i kao takav nije dobar za bisnis.
    (Mrki, 28. septembar 2020 09:23)

    # Link komentara

  89. Računica je prosta ulaz-izlaz... Ulaz kcal I izlaz, koliko trošiš... Kakva autofagija I glupiranje
    (MARKEDJANI, 28. septembar 2020 09:20)

    # Link komentara

  90. Počeo autofagiju... za 2 dana 1kg.Potrebni su meseci gladovanja da se rešim iz organizma nagomilanih masti, prasetine, ćevapa, jagnjetine, piva i rakije.
    (LJULJ, 28. septembar 2020 09:15)

    # Link komentara

  91. Najsmesniji su mi oni koji bi da smrsaju tako sto par sati dnevno ne jedu a zadnjicu nisu u stanju da pomere sa kreveta, samo sede i gledaju u telefon. Alo ljudi, prosetajte malo, fizicke aktivnosti.
    (sarma, 28. septembar 2020 09:14)

    # Link komentara

  92. Lepo, jasno objašnjeno za široki krug ljudi. Odličan tekst.
    (Milica, 28. septembar 2020 09:13)

    # Link komentara

  93. Dakle, jedem dobro u 18h i onda sledeći obrok narednog dana u 10h. I tako jednom nedeljno. Pa i ne deluje kao nemoguća misija.
    (dzigi, 28. septembar 2020 09:11)

    # Link komentara

  94. Kod mene je pomoglo, izgubio sam 13 kilograma u zadnjih 6 meseci bez problema
    (Puna Boca, 28. septembar 2020 09:09)

    # Link komentara

  95. Kakva slučajnost a ja od jutros počeo...
    (Borac, 28. septembar 2020 09:09)

    # Link komentara

  96. То не важи за људе који раде смене од по 24ч. Испретумбано. Неко леже у 11 ујутру, устаје у 2 ноћу и слично.
    (Magnezijum, 28. septembar 2020 09:06)

    # Link komentara

  97. "Postite, bicete zdravi"

    Muhammed, 630god. Nove ere
    (Qanon, 28. septembar 2020 08:55)

    # Link komentara