1. Koristim Win11 već ima 2 meseca i zadovoljan sam.
    Ima malo bagova i nekih gluposti ali sve u svemu stabilno i redizajnirano lepo.
    Imam Intel 11th generacije i bez problema je prošla instalacija na NVME SSD Gen 4.
    (Nikola, 16. maj 2022 11:19)

    # Link komentara

  2. @Veliki brat
    Moj laptop je Ryzen serije 3000 (Zen+), pa svejedno ne podrzava Win11... Pasce uskoro neki Macbook sa M1/M2 procesorom. I Microsoft i Google me teraju da predjem na Apple.
    (Marko, 13. maj 2022 19:51)

    Nisu podržani svi modeli iz svake serije, kao što kod Intela na nekoj listi koju sam našao nisu navedeni Pentium i Celeron modeli.

    Bitno je da li CPU ima TPM 2.0 ili nema.
    Uostalom, već postoje na internetu uputstva kako da se to zaobiđe.




    Slazem se, zato razmisljam da predjem na Apple, i laptop i telefon Apple...
    (Marko, 13. maj 2022 18:23)

    Zbog Windowsa se razmišlja i o prelasku na Apple telefon? Važi.
    (Marx, 13. maj 2022 23:22)


    Verovatno je mislio da, ako već bude koristio Apple laptop, uzme i Apple telefon, jer će preko istog Apple naloga moći da sinhronizuje podatke, što je u slučaju Win + Android "malo" teže 'out of the box'.

    Uostalom, kod Apple-a to i jeste poenta, da koristiš njihov desktop, laptop, tablet, telefon... i sve preko jednog naloga.
    A to što je MS odustao od telefona, a praktično i tableta, je njihov problem. Doduše, većini nas to nije ni bitno, ali ima onih kojima jeste.
    (Veliki brat, 16. maj 2022 04:17)

    # Link komentara

  3. Sa Windows XP kojeg imam instaliranog još uvek mogu normalno sve raditi što mi je potrebno uključujući internet.
    (Đoko, 14. maj 2022 10:26)

    Zavisi od toga sta ti je potrebno. Nisam ljubitelj tehnologije, ali sam presao na Win10, jer neke poslove nisam mogao da zavrsim sa IE ili alternativnim pregledacima na Win7. Takodje ako vrsis neke finansijske transakcije, mislim da je bitno imati sigurnosne zakrpe uz komercijalni antivirus. Danas svi imamo osetljive informacije u mejlu, tesko mi je da poverujem da je XP bezbedan za koriscenje. Sigurno je dovoljan za zabavu, ali primorani smo da bar povremeno koristimo internet i za razne druge stvari. Nazalost sve je manje institucija i firmi koje posluju sa fizickom postom i faksovima, svi ti traze da aplodujes dokumenta, prijave, pa i uplate, a odbiju te ako koristis stariji sistem. Inace ne znam kakav je XP, nisam ga imao prilike koristiti, ali 10 je veliko osvezenje u odnosu na 7, jedino je mozda vizuelno inferioran
    (Splavar, 15. maj 2022 19:52)

    # Link komentara

  4. @mr.wolf - Google pokazuje da se i dalje koristi XP, spominju se Linux i desetka, ali nigdje sedmica.
    Daj mi neki link, čisto da pogledam. Ako griješim prihvatam, no moj post ionako govori o Wintel kombinaciji.
    (Miloš, 15. maj 2022 12:58)

    # Link komentara

  5. Desetka ispade ipak dobar sistem, a ovo ćemo preskočiti izgleda...
    (Nikola, 14. maj 2022 23:38)

    # Link komentara

  6. vidim da neki brane Wintel...
    A svakih 3-4 godine isto. Prvo ide "oh, vaš računar je preslab za ovaj OS", onda se pošteno istresete za novu kantu da biste čuli "oh, pa na ovaj računar idu samo najnajnaj-najnoviji windowsi. To vam je još samo 100 evrića." I tako u krug.
    A u isto vrijeme većina bankomata koristi Windows XP.
    (Miloš, 13. maj 2022 21:22)

    Bankomati svi do zadnjeg koriste Windows 7 Embedded....
    (mr.wolf, 14. maj 2022 15:17)

    # Link komentara

  7. Sa Windows XP kojeg imam instaliranog još uvek mogu normalno sve raditi što mi je potrebno uključujući internet.
    (Đoko, 14. maj 2022 10:26)

    # Link komentara

  8. Vidim da se mnogima ne sviđa uslov da imaju TPM čip, ali ta komponenta značajno popravlja bezbednost računara. Možete i da kupite TPM čip kao posebnu komponentu - vrlo je jeftina.
    (Aca, 14. maj 2022 06:47)

    # Link komentara

  9. Slazem se, zato razmisljam da predjem na Apple, i laptop i telefon Apple...
    (Marko, 13. maj 2022 18:23)

    Zbog Windowsa se razmišlja i o prelasku na Apple telefon? Važi.
    (Marx, 13. maj 2022 23:22)

    # Link komentara

  10. Moj msi laptop:
    16gb RAM
    Samsung NVMe 256gb
    Nvidia 1050Ti grafika
    Tri godine star laptop solidne konfiguracije nema mininum potreban za Win11. M$ i rukama i nogama gura svoje korisnike u ruke Eplu jer ispada da ti treba laptop u ceni MacBook-a samo za operativni sistem.
    (roki, 13. maj 2022 16:46)

    Ja na neki dual core laptop star preko 10 godina instalirao win 11 i radi bez problema... malo pretraži internet nije teško...
    (Jaaa, 13. maj 2022 23:11)

    # Link komentara

  11. vidim da neki brane Wintel...
    A svakih 3-4 godine isto. Prvo ide "oh, vaš računar je preslab za ovaj OS", onda se pošteno istresete za novu kantu da biste čuli "oh, pa na ovaj računar idu samo najnajnaj-najnoviji windowsi. To vam je još samo 100 evrića." I tako u krug.
    A u isto vrijeme većina bankomata koristi Windows XP.
    (Miloš, 13. maj 2022 21:22)

    # Link komentara

  12. @Veliki brat
    Moj laptop je Ryzen serije 3000 (Zen+), pa svejedno ne podrzava Win11... Pasce uskoro neki Macbook sa M1/M2 procesorom. I Microsoft i Google me teraju da predjem na Apple.
    (Marko, 13. maj 2022 19:51)

    # Link komentara

  13. @ Veliki brat

    U pravu si moj procesor je i7 sedme generacije. Sve lepo objasnjeno ali meni kao prosecnom korisniku je opet sokantno da sa i7 procesorom, 16gb ram i solidnom grafikom nemam potreban minimum za sistem. Pre par godina se konfiguracija budzila za Crysis, sad za OS.
    (roki, 13. maj 2022 19:14)

    # Link komentara

  14. Za (roki, 13. maj 2022 16:46)
    Napisi koji je procesor na laptopu.To ce ti reci sve potrebno o "starosti" tvog laptop.Ostalo sto si napisao je daleko manje bitno.Pozdrav
    (Sparrow, 13. maj 2022 18:32)

    # Link komentara

  15. @roki
    Slazem se, zato razmisljam da predjem na Apple, i laptop i telefon Apple...
    (Marko, 13. maj 2022 18:23)

    # Link komentara

  16. Tri godine star laptop solidne konfiguracije nema mininum potreban za Win11.
    (roki, 13. maj 2022 16:46)

    Možda si ga ti kupio pre 3 godine, ali teško da je star samo 3 godine kao model, jer Win11 zahteva TPM 2.0, što je podržano od 8. generacije Intel iCore procesora i 2. serije AMD Ryzen procesora (Zen+). Moguće je da pojedini modeli pomenutih generacija procesora nemaju TPM 2.0, možda oni jeftiniji modeli sa Pentium i Celeron procesorima kod Intela i ekvivalentnim kod AMD-a, ali to je na korisniku da proveri.

    Ovim nisam hteo da pohvali MS, oni umesto što troše vreme programera na razne gluposti bolje da se pozabave efikasnošću i brzinom osnovnih delova sistema, posebno pojedinih procesa koji bespotrebno jedu resurse.
    Takođe, politiku ažuriranja bi morali drastično da promene, jer ne kupujemo mi računare da po 10 puta na sat procesi i aplikacije proveravaju da li postoji ažuriranje i da na našem hardveru procesiraju nepotrebne podatke (npr. šta korisnik pokreće od aplikacija, koja podešavanja u OS-u i aplikaijama koristi, itd.) i potom rezultat te obrade šalju serverima MS-a ili proizvođačima softvera (što uveliko rade browser-i i mnoge druge aplikacije).

    Dakle, 20 godina su se trudili da što više korisnika prihvati OS i određene aplikacije, napravili monopol na tržištu, a sada primoravaju korisnike da pri instalaciji prihvate sve "uslove" korišćenja, što uključuje raubovanje korisnikove mašine za "rudarenje" podataka o navikama korisnika!
    (Veliki brat, 13. maj 2022 18:18)

    # Link komentara

  17. "Na primer, korisnik može da izabere broj telefona, nakon čega operativni sistem ponudi mali prozor koji iskače i koji inicira poziv"

    Ja mislim da je barem 99.9999% korisnika windowsa decenijama ceznulo da ukucaju broj a njinjdoz da pozove.
    Kari kari rukovodstvo nije primetilo ni nakon punih 10 godina da je broj odusevljenih tabletizacijom desktop OSa jednak broju onih koji su jedva docekali ovu novinu da im pametna akcija pozove broj telefona kad ukucaju
    (kaboom, 13. maj 2022 17:42)

    # Link komentara

  18. Svaki racunar mora imati UEFI boot da bi ga Win11 gurao…tako da kupiti bilo kakav laptop nije preporucljivo…
    (Marko, 13. maj 2022 17:26)

    # Link komentara

  19. Ne nudi nista, ne unapredjuj.. svako "unapredjenje" je smrt za admministratore.
    (Root, 13. maj 2022 17:24)

    # Link komentara

  20. @roki, izuzetno je lako da napravite boot-abilni USB koristeći Rufus program, gde možete deaktivirati te nepotrebne zahteve za Windows 11 (u Vašem slučaju samo TPM).
    Uzgred, moguće je da TPM čip dovoljne verzije već i imate, samo je do skoro po default-u bio deaktiviran u skoro svakom "BIOS"-u, proverite da li možete da aktivirate. Secure boot podržava sigurno, tako da je to sve od zahteva. A u svakom slučaju je sve to izuzetno lako zaobići, kao što rekoh.
    (Miloš, 13. maj 2022 17:21)

    # Link komentara

  21. Moj msi laptop:
    16gb RAM
    Samsung NVMe 256gb
    Nvidia 1050Ti grafika
    Tri godine star laptop solidne konfiguracije nema mininum potreban za Win11. M$ i rukama i nogama gura svoje korisnike u ruke Eplu jer ispada da ti treba laptop u ceni MacBook-a samo za operativni sistem.
    (roki, 13. maj 2022 16:46)

    # Link komentara

  22. Aha, ali vertikalni taskbar je previše komplikovan.
    (Xin Zhao, 13. maj 2022 16:10)

    # Link komentara