1. Vec 6 godina koristim Linux Mint i prezadovoljan sam!
    (Sasha, 10. jul 2020 11:17)

    # Link komentara

  2. neverovatan je doprinos Linusa Torvaldsa, svedjanina iz Finske danasnjem svetu. kudos. medjutim ako me pamćenje služi Linus Torvalds je poprilično doprineo tome da ljudi oklevaju da rade na kernelu jer nema meru i vrlo je neprijatna i nevaspitana osoba.
    kako je sadio sad i žanje ali je doprineo da se eliminišu click based so called Sistem Administratori i da pravi SA mora znati shell skripting, regex, bar perl ili php , c
     (auslander, 9. jul 2020 17:25)

    # Link komentara

  3. @Cirkuzanti..koliko reči si potrošio da opišeš svoj posao - babama i dedama objašnjavaš preko telefona kako da pošalju mail.
    pretpostavljam da pod serverom, kao it stručnjak, podrazumevaš konobara koji servira, ili tenisera?
    nego de.. koja to škola proizvodi taj cenjeni profil IT specijalista ili It stručnjak? my guess je da češ odgovoriti životna pa da zatvoriš krug gluposti koje prosipaš ovde po portalu.
     (auslander, 9. jul 2020 17:08)

    # Link komentara

  4. @cirkuzanti

    priznaj da si se prepoznao. 'ajde, nije to tako teško, a i ne boli previše.
    (kile, 8. jul 2020 08:31) # Link komentara

    IT strucnjak - osoba koja se bavi sistemskom administracijom. Odrzavam servere, mrezu, nekoliko online platformi itd. Moji asistenti rade stvari kao sto su zamena opreme, instalacija i osnovni troubleshooting. Od kodiranja koje se ovde spominje ne znam nista niti je potrebno da ga znam, jer se ne bavim programiranjem koje pismen svet svrstava u computer science. Dakle, ja sam po zanimanju IT strucnjak, a sta sve vi priucene kursadzije, to ni bog ne zna.
    (Cirkuzanti, 9. jul 2020 13:54)

    # Link komentara

  5. @www "Ne slazem se sa tim da se frontend brine samo o vizuelnom delu app."

    Kao sto rekoh, a to je lako proveriti, front-end developer po definiciji radi na sloju prezentacije. Cim krene da kodira na back-endu, recimo kodira stored procedure u bazi i radi biznis logiku to vise nije front end vec full stack developer. Zamisli, dodje kandidat za FE developera a ti ga pitas optimizaciju SQL-a ... Na oglasu za full stack developera normalno trazimo sve sto nam padne na pamet. To je bolje placeno ali tu treba najvise znanja.
    (Igor Gavran, 9. jul 2020 00:13)

    # Link komentara

  6. @Igor Gavran

    Ne slazem se sa tim da se frontend brine samo o vizuelnom delu app. To je bilo mozda pre 10+ god,kada ti je za FE dev-a bilo dovoljno poznavanje HTML-a i CSS-a, pomalo JS-a i jQuery. Sada kada na svakih par meseci izlazi neki novi library (tipa React) ili framework(tipa Angular) plus gomila stvari uz njih moras biti upoznat i sa business logikom aplikacije jer kako god da okrenes, moras na neki nacin na iskomuniciras sa API i dovuces podatke. U BE developmentu se ne menja puno toga i svakako ne tako rapidno kao u FE. Ne kazem da je laksi (daleko od toga), ali nije tako podlozan brzim promenama kao FE. Jaz izmedju FE i BE se sve vise smanjuje (npr uvodjenje TypeScript-a, Node.js i od skoro deno.js) tako da bi danas bio efikasan programer i trazen na trzistu (nebitno da li FE ili BE), jednostavno moras da budes u toku sa svim promenama i novinama u struci.
    (www, 8. jul 2020 15:52)

    # Link komentara

  7. @cirkuzant

    Stvarno si cirkuzant!
    (ajd ja, 8. jul 2020 12:27)

    # Link komentara

  8. @deus
    druze, napisao si takvu gomilu gluposti...
     (starac foco, 8. jul 2020 12:12)

    # Link komentara

  9. @deus i cirkuzant...momci jasno je da ste vi završili neku večernju školu i u it ušli zbog love ali niste ništa usput naučili. sa vama nema svrhe diskutovati več ću vam kao neko ko je prošao sve pozicije u it od programera preko direktora do vlasnika svoje firme reći da sa tim stavovima kod mene u timu nikad ne bi dobili posao. Dakle KODER je zanimanje oko kog je IT definisan. Rudar u rudniku. IT specijalista se tako zove jer je valjda it zanimanje . Uglavnom čisti ad hoc support babama kako upaliti kompjktor i poslati mail. velika stručnost potrebna.
    ko radi kao core IT a to je infrastruktura i kodiranje da bi bio dobar mora to da voli. ako to voli onda ne čeka jedva da prestane da radi to pšto voli.izrada it rešenja ume da ljude dovede na granicu mogućnisti. Stav koji Deus ima je stav osobe koja ne želi više takve situacije . večernje škole te ne uče ključnu stvar - upornost, problem solving i RCA. eeee kad postaneš Manager direktor samo se i baviš takvim situacijama a još vidiš i finansijski uticaj. pa sedneš sa timom da probaš da pomogneš.
    programiranje je složena struka sama po sebi sa vrlo striktnim pravilima i procesima i diletantizam tipa ja poznam DOMEN , tako se to kaže, pa ću da programiram rešenje je notorna glupost i ogromna greška. tako se nije radilo ni pre trideset i više godina kad su alati i okruženje bili jednostavniji .
     (auslander, 8. jul 2020 09:05)

    # Link komentara

  10. @cirkuzanti

    priznaj da si se prepoznao. 'ajde, nije to tako teško, a i ne boli previše.
    (kile, 8. jul 2020 08:31)

    # Link komentara

  11. @веверица Linux fondacija. Ali, hajde da zaboravimo i to. Zamisli koliko uzme kad ga neko pozove da im odrzi predavanje ili na konsalting.
     (Mega, 8. jul 2020 08:28)

    # Link komentara

  12. @Deus
    Ono sto Torvalds trenutno radi (code review) je takodje posao programere (doduse senior) ili u najboljem slucaju tech. lead. Licno mislim, kao neko ko je radio na razlicitim pozicijama, da je posao IT menadzera izuzetno stresan.
    Sa druge strane, za mene nema lepseg osecaja nego kada moj program napokon "proradi". E sad, druga je to prica sto mozak sa godinama vise ne radi onako kako je radio pa znas sta treba ali ne mozes :)
    (ccc, 8. jul 2020 06:03)

    # Link komentara

  13. Deus

    Evo ja već 26 godina rudarim u sreći i veselju. Pokušavali su dušmani već nekoliko puta da me nateraju da budem menađer, ali sam se ja svaki put junački odbranio.

    Ali shvatam šta hoćeš da kažeš. U današnje vreme biti "Aj ti stručnjak" je prilično prestižno zanimanje, pa privlači mnoge koji bi voleli taj prestiž ali bez da moraju da se drndaju sa tim đavoljim napravama. I otud nastaju problemi...
    (kile, 07. jul 2020 20:33

    Ti si za 26 godina mogao da naučiš da to što pišeš kod za nešto što će koristiti neko na nekom uređaju ne znači da imaš ikakve veze sa IT svetom. Meni u ugovoru piše da sam zaposlen kao IT Specialist, a od koda znam osnove html-a. Čime se bavim probaj da saznaš na internetu, u pauzi pisanja basni. U Srbiji postoji promil IT stručnjaka i gomila kodera koji nemaju veze sa IT svetom.
     (cirkuzanti, 8. jul 2020 02:55)

    # Link komentara

  14. Toliko o tome koliko je posao programera divan. Svako ko je mogao sklonio se od direktnog kodiranja. Posao kodera je posao rudara, oni cesto ni ne znaju pravu prirodu problema za koji pisu kod. Robija i iterativan, cesto zamoran, naporan i frustrirajuci posao.
    (Deus, 7. jul 2020 19:20)

    Ово занимање је атрактивно због могућности да се добро заради. Многи људи због тога желе да постану програмери иако то није оно што су заиста желели да раде. Међу њима има интелигентних, који се добро сналазе у програмирању, успевају добро да зараде, немају проблем да имплементирају било који захтев, али нису срећни јер се не баве оним што воле. Е, такви би хтели да се склоне са позиције програмера.

    Ја ни под којим условима не бих мењао овај посао. Почео сам да учим програмирање далеке 1987. године, када сам имао 8 година, када сам добио Commodore 64. Сјајан рачунар за учење програмирања. Исте секунде, када га укључиш, можеш да почнеш да пишеш програм у BASIC-у. Осим самог језика, научио сам и основе програмирања са датотекама (на магнетној траци), са графиком и спрајтовима, синтисајзером звука, џојстиком. Сјајно искуство. Програмирање је за мене била игра. Тада нисам познавао ниједног човека коме је то био посао, а камоли да сам знао какве су плате. Могао сам само да замишљам како тај посао заиста изгледа у пракси. Већина одраслих људи није разумела мој одговор на питање шта ћу бити кад порастем. Тек 20 година касније сам постао професионалац. И, наравно, још увек учим да програмирам.
    (Марко, 8. jul 2020 01:57)

    # Link komentara

  15. Sam je skoro rekao da se brine za buducnost kernela jer:
    1. talentovani klinci ne smatraju kernel zanimljivom oblascu programiranja,
    2. vecina aktivnih developera je u svojim 50im, 60im godinama,
    3. sve je steze naci dobre C programere...
     (g, 8. jul 2020 01:41)

    # Link komentara

  16. Slava teb je Linuse , slava teb je ...
    Mega car , kralj , prvak skoka u dalj ...
     (WD, 8. jul 2020 01:22)

    # Link komentara

  17. @икодије

    За даљи развој је задужена Линукс Фондација ([link]/)

    Ту имаш десетине пројеката које финансира ова фондација и међу њима је и сам Линукс кернел.
    (mng, 8. jul 2020 01:07)

    # Link komentara

  18. @PieptDePui

    Ti ga bas pretera. Linus nije nikakav genije. Linux je jedna od milion kopija UNIX-a nastao putem obrnutog inzenjeringa. Njegova zasluga je u tome da je jedan od prvih koji je uspesno pokrenuo koncept besplatnog operativnog sistema na principu otvorenog koda i to je sigurno veliki doprinos. Ali iz tehnicke perspektive, tu nema nikakve genijalnosti.
    (dev null, 8. jul 2020 00:37)

    # Link komentara

  19. откуд му паре?
     (веверица, 7. jul 2020 23:48)

    # Link komentara

  20. @Marx... Hvala sto si pojasnio sta rade fondovi... Smisao je da prestankom rada Linusa na kernelu, prestaje i razvijanje kernela u open-source-u... Svaka veca firma ce imati svoj kernel a razvijanje zavisi od njih samih... Ne fond ali neka free organizacija koje ce se baviti daljim razvijanjem kernela...
     (икодије, 7. jul 2020 23:39)

    # Link komentara

  21. Majstore, svaka ti se dala...Već sam spremio djenke za novi lap top,kada ono za 32 evra kupih usb stik sa oficijelnim "Linuxsom " ( lakša varijanta od 16 GB ) i gle čuda...Sada moj 6 god. stari " Vaio" radi brže nego ženin "Del" iz prošle godine. Intresantno je da sada brže radi sa "Chromom" nego sa "Mozilom", što ranije nije bio slučaj.Alal ti patka, majstore...
     (Ceki opinionista del cazzo, 7. jul 2020 23:29)

    # Link komentara

  22. @Noob "Znaci, cesto inzenjeri ne znaju prirodu problema kojim se bave?Kernel, game, deep learning i frontend developeri koje sam u karijeri upoznao su vrlo dobro poznavali prirodu problema."

    Svasta. Frontend developer po definiciji nema pojma o prirodi problema koji resava. On se brine o vizuelnom izgledu aplikacije. Backend developer radi logiku. Programeri koji imaju dobro razumevanje celokupnog sistema su po prirodi stvari full stack developeri. Posto si pomenuo kernel developere ... U sirem kontekstu i kernel ima svoj front-end, recimo syscall interfejs a ispod logiku koja to implementira. Kernel front-end developer uzme u ruke POSIX standard i na osnovu njega implementira interfejs, uzmimo na primer socket() syscall kroz koji ovo pisemo. On proverava validnost argumenata i poziva middleware. Strucnjak za mrezne protokole radi middleware a elektroinzenjer drnda registre, interapte i DMA mrezne kartice. Ako treba kaci osciloskop/logicki analizator na zice i gleda signale. Tako ti je to kod nas.
    (Igor Gavran, 7. jul 2020 22:54)

    # Link komentara

  23. Vidim ovde po komentarima da mnogi misle da je Linus tvorac onoga sto danas (pogresno) nazivamo Linux operativnim sistemom i ideje slobodnog softvera. Puno ime je GNU/Linux OS a pokretac GNU projekta i ideje free verzije UNIX-a je Richard Stallman. Mrzi me dalje da kuckam, koga zanima nek izgugla.
     (Sale, 7. jul 2020 22:29)

    # Link komentara

  24. Mogao bi Torvalds dok je gazda kernela da organizuje neki open-source fond za aktivno održavanje i napredovanje istog... Njegovim odlaskom, kernel jw pod velikim znakom pitanja... Svestan sam M$-ovog mesanja u sve i da na svaki moguci nacin pokusavaju da obezbede i linux prisustvo na Windows-u ali je linux, linux...!
    (икодије, 07. jul 2020 19:08)

    Fond obezbeđuju megakorporacije, među njima i tako mrski Microsoft. Od njih i sam Linus dobija platu.

    Inače, čoveku kapa dole.
     (Marx, 7. jul 2020 22:27)

    # Link komentara

  25. Znaci, cesto inzenjeri ne znaju prirodu problema kojim se bave?
    ---
    Prvo, teska je zabluda da su programeri i inzenjeri. Oni vrlo cesto to nisu. Vrhunski programeri najcesce to jesu ali cak ni oni ne znaju uvek srz problema. Sta zna IT strucnjak o prenosu toplote i mase? A npr pise neki kod sa tim u vezi. Najbolji programeri su inzenjeri sa jakim IT backgroundom koji poznaju materiju za koju razvijaju softver. Takvi ljudi su koderi samo u mladosti tj do maks 35 godine zivota. Pa ja sam u toj bransi od svoje 25te i znam odlicno ko ostaje koder posle 40te. To su ljudi ili bez dovoljno sirokog znanja, ili neambiciozni ili slabo socijalizovani likovi ili priuceni programeri dospeli u te vode iz drugih bransi prekvalifikacijom pa su zadovoljni i time sto su postigli. Ljudi sa strane misle kako je to divno sjajno sve..ma kakvi, svakodnevni rad kodera je mukotrpan, nezdrav i cesto stresan (to doduse zavisi i od firme).
    (Deus, 7. jul 2020 21:37)

    # Link komentara

  26. Iskopiro Unix pa ga dao narodu za dž. Dobar je Torvald.
     (Miki, 7. jul 2020 21:15)

    # Link komentara

  27. > Deus: Posao kodera je posao rudara, oni cesto ni ne znaju pravu prirodu problema za koji pisu kod.

    Znaci, cesto inzenjeri ne znaju prirodu problema kojim se bave?

    Kernel, game, deep learning i frontend developeri koje sam u karijeri upoznao su vrlo dobro poznavali prirodu problema. Ne verujem da bi ijedan od njih iznosio ovako generalizovane opaske, poput vase.
    (Noob, 7. jul 2020 21:10)

    # Link komentara

  28. @Deus

    Evo ja već 26 godina rudarim u sreći i veselju. Pokušavali su dušmani već nekoliko puta da me nateraju da budem menađer, ali sam se ja svaki put junački odbranio.

    Ali shvatam šta hoćeš da kažeš. U današnje vreme biti "Aj ti stručnjak" je prilično prestižno zanimanje, pa privlači mnoge koji bi voleli taj prestiž ali bez da moraju da se drndaju sa tim đavoljim napravama. I otud nastaju problemi...
    (kile, 7. jul 2020 20:33)

    # Link komentara

  29. Ejbre Linux
     (Neplivač, 7. jul 2020 20:32)

    # Link komentara

  30. Tata.
     (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 7. jul 2020 20:27)

    # Link komentara

  31. (Deus, 7. jul 2020 19:20)

    Sve zavisi od toga zasto nesto radis. I Koko Šanel je u samim počecima svog biznisa bila obična krojačica koja je šila sasvim obične haljine. Kada su njene radove počele da kupuju dame iz visokog pariskog društva ona je unajmila radnice, a ona samo crtala mustre. Kasnije je samo crtala idejne skice šta želi. Na kraju je vodila modnu imperiju i samo davala ideje. Makaze nauči da drži svaki krojački šegrt. Ali jedna je bila gospođica Koko. Slično je i u svetu svih ostalih biznisa, pa i softvera ...
    (Nik, 7. jul 2020 20:27)

    # Link komentara

  32. Što bi rekli Nišlije tvrd k...c i crne cipele nikada ne izlaze iz mode !
     (Maximus Decimus Meridius, 7. jul 2020 20:15)

    # Link komentara

  33. Car. Pokazao i dokzao da mu mega korporacije i kapitalizam ne mogu nista. Linux fercera bolje nego ikad
     (Grckaaa, 7. jul 2020 19:24)

    # Link komentara

  34. Овај човек је баш много допринео ИТ свету.
     (Линуксаш, 7. jul 2020 19:22)

    # Link komentara

  35. Toliko o tome koliko je posao programera divan. Svako ko je mogao sklonio se od direktnog kodiranja. Posao kodera je posao rudara, oni cesto ni ne znaju pravu prirodu problema za koji pisu kod. Robija i iterativan, cesto zamoran, naporan i frustrirajuci posao.
    (Deus, 7. jul 2020 19:20)

    # Link komentara

  36. Mogao bi Torvalds dok je gazda kernela da organizuje neki open-source fond za aktivno održavanje i napredovanje istog... Njegovim odlaskom, kernel jw pod velikim znakom pitanja... Svestan sam M$-ovog mesanja u sve i da na svaki moguci nacin pokusavaju da obezbede i linux prisustvo na Windows-u ali je linux, linux...!
     (икодије, 7. jul 2020 19:08)

    # Link komentara

  37. Ništa gerrit?
     (dule, 7. jul 2020 18:55)

    # Link komentara

  38. Kad bih imao bar 10 minuta razgovora sa ovim čovekom! Najpotcenjeniji genije našeg doba.
     (PieptDePui, 7. jul 2020 18:44)

    # Link komentara