1. Jeli ravnozemljaši, jel su dovoljno dobro nacrtali Zemlju u pogledu sa Medjunarodne Svemirske Stanice?
    (niko i ništa, 2. jun 2020 10:49)

    # Link komentara

  2. Stvarno, što neko reče dole, ako vam nešto nije jasno - Google. Mene ovo zanima i pratim SpaceX odavno. Posle toliko godina, mogu samo da kažem da je ovo sjajna kompanija. Mask je CEO, ali njegova najveća zasluga je osnivanje, postavljanje ciljeva i, NAJBITNIJE, zapošljavanje hiljada ljudi čiji rad i znanje su doveli do ovog dana. Nije ovaj let kruna postojanja SpaceX-a, njihovi ciljevi su mnogo veći. Ovo je svim tim ljudima satisfakcija za godine provedene u razvoju raketa za višekratnu upotrebu, što im je u startu sa svih strana skoro sa podsmehom opisivano kao nemoguće, pa razvoj sopstvenih motora, i to najnovijeg superefikasnog full-flow, do skoro samo teorijskog koncepta. Nasa trenutno donosi samo delić profita ovoj kompaniji, ali je pomogla u kritičnom trenutku razvoja ugovorom o saradnji, da li iz želje da SpaceX stvarno uspe u svojim idejama, ili za svaki slučaj - ako uspe. I početne ideje o višekratnim raketama, o 42.000 komunikacionih satelita, o kolonizaciji Marsa izgledaju ludo i daleko, ali SpaceX ih ostvaruje, jednu po jednu.
    (Gradimir, 2. jun 2020 08:12)

    # Link komentara

  3. @Nenad Amerika je svejedno najveća svetska sila. Pozdrav.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (lul, 1. jun 2020 11:29)

    Pogledaj sta se desava u to Americi! To je ta sila!
    (Kontras, 1. jun 2020 22:40)

    # Link komentara

  4. @Nenad Amerika je svejedno najveća svetska sila. Pozdrav.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (lul, 1. jun 2020 11:29)



    Eno gori u plamenu!
    (Kontras, 1. jun 2020 16:50)

    # Link komentara

  5. Masa komentata mesa nosac raketu, i pogon tacnije motore koji iznose tu raketu u svemir. Ne znam nista o motorima koje je Ellon Musk upotrebio za ovaj let, ali se u svetu aeronautike zna da su ruski motori RD-180 savrsenstvo tehnike i po procenama mnogih nece skoro biti prevazidjeni
    (GHM, 31. maj 2020 11:33)

    Ti motori se koriste trenutno samo za Atlas V raketu, koja će uskoro biti zamenjena raketom Vulca koja će koristiti američke motore.
    Ameri su kupovali ruske motore ne zato što su savršenstvo tehnike, nego zato što su relativno jeftini, ali su zato dodatno plaćali zajedničku američko-rusku firmu sa sedištem u SAD koja je te motore isporučivala i davala tehničkup odršku oko ugradnje motora u rakete i šta god je drugo potrebno.

    Ali su u međuvremenu radili na novim motorima, i nova raketa Vulcan će koristiti BE-4 motore na metan, koje je razvio Blue Origin, a čiji osnivač je Džef Bezos, osnivač i vlasnik Amazona. Isti motor će koristiti i raketa New Glenn, koju takođe razvija Blue Origin, a čiji prvi let je planiran za sledeću godinu.

    Poenta je u tome da su ameri ukapirali da im je bolje da finansiraju svoje kompeanije i istraživanja nego da kupuju gotove ruske motore, jer tu nema napretka zbog ograničenja same tehnologije (prvi stepen rakete se ne koristi ponovo) bez obzira na pouzdanost.
    A drugi razlog - pa lepo puste privatan kapital u ovu oblast, a ako neko uspe nešto da napravi, onda se država uključi u finansiranje.
    (Veliki brat, 1. jun 2020 14:43)

    # Link komentara

  6. Masa komentara kao da pisu klinci od 5 godina. Ljudi imate li vi bar dve citave vijuge?! Pa mrdnite malo njima. Ako ne znas zasto ovake rakete idi pa googlaj, ako ne znas zasto let traje 19 sati idi pa googlaj, ako mislis da je zemlja ravna ploca upisi se ponovno u osnovnu skolu i prati fiziku! Mene sramota vase sramote vise!
    (sasa, 1. jun 2020 14:10)

    # Link komentara

  7. @Arch Enemy, 31. maj 2020 17:15
    Hm... Bez uvrede, ali Vaš je komentar klasičan primer ograničenog razmišljanja i nepoznavanja tematike. I razmišljanja u dve dimenzije. Dve reči - orbital mechanics. Ima nekoliko sjajnih članka, web strana i slično posvećenih tome. Preporučujem [link]/. Wikipedia strane na ovu temu, su takođe dobre.

    @Maja, 31. maj 2020 20:01
    Nije li to pomalo sebično razmišljanje? Uostalom, možete li biti sigurni u to da nije unapredilo naše živote? Lično mislim da jeste. Naročito živote budućih generacija. Ili barem stvorilo uslove za to.

    OK, mali problem jeste to što je ovo privatni poduhvat - OK, nije zaista, reč je o javno-privatnom partnerstvu / public-private partnership - iza koga stoji onaj krelac Musk. Naime, neće me uopšte iznenaditi ako on zloupotrebi uspeh poduhvata. Ali, uzev sve u obzir, ovo je nagoveštaj napretka. I - uz rizik da zvučim patetično - svetl(ij)e budućnosti Čovečanstva. I pored toga, mislim da je SpaceX još uvek samo jedan over-engineered technology demonstrator. Nadam se da će vreme pokazati da sam u krivu, ali za sada...

    *Nadam se da će komentar biti objavljen u celosti.
    (Low Key Lyesmith, 1. jun 2020 11:39)

    # Link komentara

  8. @Nenad Amerika je svejedno najveća svetska sila. Pozdrav.
     (lul, 1. jun 2020 11:29)

    # Link komentara

  9. Rusi salju kad stignu! To je za njih sitnica! U sred korone u aprilu su poslali posadu! Ovaj let kosta ko tri ruska leta, tu je razlika!
    (Kontras, 31. maj 2020 20:49)

    # Link komentara

  10. Sustina je da se spremnici i raketni motori spuste na zemlju kako bi se mogli ponovo koristiti, do sada su bili odbacivani, tj. jednokratna upotreba. Ovo je prvi put u istoriji da se prva faza prizemljava. U teoriji naspi goriva i vozi ponovo.
    ---…--
    Nista novo ni spektakularno,da li je i ovo isplativo pitanje je.Recimo raketa moze da se lansira samo po lepom vremenu inace nece moci da se spusti zbog jakog vetra,posle svakog lansiranja su sati i sati pregleda i zamene delova,da li je sigurna posle petog lansiranja i koliko je isplativo.Vec im je nekoliko puta eksplodirala.Na kraju ce biti da je isplativije napraviti novi stepen nego se zezati sa jednim viseputa upotrebljavanim .Na kraju da rezimiramo ovaj sistem spusta samo prvi stepen koji nije ubrzan na orbitalnu brzinu.To danas nije nikakva revolucija.Revolucija ce biti kada to urade za zadnjim stepenom a to ce biti malo sutra.
    (Knut, 31. maj 2020 15:57)

    # Link komentara

  11. de bre,ne vidim
     (uhuuu, 31. maj 2020 15:51)

    # Link komentara

  12. SUPER!
    Samo mi nije jasno sta rade ona dvojca...
    (zvezda, 31. maj 2020 14:38)

    # Link komentara

  13. Čestitam astronautima. Pametna odluka da napuste planetu!
     (Nick, 31. maj 2020 14:13)

    # Link komentara

  14. Blago njima , pobegoše sa ove lude zemlje
     (car, 31. maj 2020 14:08)

    # Link komentara

  15. Pre 50 godina su navodno sleteli na Mesec, a u 2020. se raduju kad uspesno lansiraju raketu u orbitu? Da li je ovo realno?
    (Analiticar, 31. maj 2020 13:47)

    # Link komentara

  16. Ovo nema sanse da zazivi. Sad su uspeli ali sledeci put nesto ce da krene naopako i odmah se sve gasi... Kao i uvek kada su u pitanju kaubojski svemirski programi!
    (zivibilipavideli, 31. maj 2020 13:19)

    # Link komentara

  17. Znate sta mi je zao,sto mnogo ljudi ne zeli da traga za istinom,jer im je mnogo lakse u ovom sistemu da samo rade sta im je receno bez zdravog skepticizma,ali istina je mnogo cudnija od fantazije,rece jednom covek koji izmeri brzinu svetlost,ljudi da li stvarno mislite da nas zivot nema svrhu,da smo proizvod slucaja,da je smrt konacna destinacija naseg boravka?Ustvari,odgovor znam ,jer su vidljivi na svakom koraku,mladji ne ustaju starijima,prosjake retko ko vidi a kad ste zadnji put nahranili napustenog psa ili coveka,cast izuzecima,zaista ste ubedjeni u Darvinovu teoriju,veliki prasak i proizvod ciste slucajnosti,jer da niste ne bi nam bilo ovako....ali zapamtite,da su ljubav,vera i nada jedini put do otvorenog srca i uma,jos jednom,nemoguce je da put traje 2020 19sati a na 1000puta vecoj razdaljini 69 put traje tri dana,jednostavno je nemoguce....pokajmo se za ruzne stvari,cinimo dobra dela i verujte u bezuslovnu ljubav i bi liju,sve ce onda imati smisla....
    (Vojkan, 30. maj 2020 23:58)

    Druže moj, koliko samo nisi svestan svoje nesvesti... Tražiš ljubav, veru i nadu na pogrešnom mestu. Iz ljubavi, vere i nade je nastao ovaj let (uz naravno puno nauke i pametnih mozgova koje je tvoj Kreator stvorio). Valja razdvojiti babe od žaba i malo pogledati oko sebe...
     (ime moje, 31. maj 2020 13:06)

    # Link komentara

  18. @Vojkan u pravi si ti, nedaj da te zbune ovi globusari sto veruju da je covek bio na Mesecu. za 400km treba im 19 dana dok za 400*10 samo 3. Ma vazi. Bravo Vojkane, dobro si to primetio
    (Svetozar, 31. maj 2020 12:51)

    # Link komentara

  19. Danas su preleteli Beograd. Sedela sam na llupi na kalemegdana i videla kapsulu,a astronauti su mi mahali i slali poljupce
    (Ruža crvena, 31. maj 2020 12:42)

    # Link komentara

  20. Meni je neverovatno, da sva ta lansiranja izgledaju sve manje spektakularno i sve vise rutinski. Kad se setim vremena kada sam bio klinac, pa nesto od toga vidis na tv-u, to je bila ogromna logistika i ceo dogadjaj se najavljivao nedeljama unapred, i komentarisao se nedljama nakon. Sada to izgleda ko da se skupila neka ekipa koja hoce dobro da se zeza, pa ajd da probamo da vidimo sta ce biti. Nema vise onih ogromnih amfiteatara prepunih razne upravljacke opreme, zabrinutih faca sa ogromnim dioptrijama i u kondukterskim kosuljama, ogromnih raketa sa gomilom onih buster motora i slicno. Kosmonauti obuceni u odelo, skoro pa radnicko sa gumenjaci na nogama, nema vise 50 kila opreme na coveku. Prenos uzivo sve vreme. Napravio je Mask, opasnu pricu, mogu samo da mu pljunu pod prozor.
    (novo doba, 31. maj 2020 12:34)

    # Link komentara

  21. Sta ti je marketing. Rusi do sada preko 30 puta odose gore sa ljudima.... Ovi uspeli posle skoro 10 godina i odmah krece mekdonalds propaganda. Sve za heppy meal
    (STEF, 31. maj 2020 12:28)

    # Link komentara

  22. Svaki dan kada niko ne pogine u Maskovim kantama je dobar dan!
    (Vlada, 31. maj 2020 12:13)

    # Link komentara

  23. Pola komentara o rusofilima, a od njih ni traga. Mislim da vi antirusofili imate nekakav kompleks, nije vam mirna duša
    (Oki, 31. maj 2020 01:04)

    nema jer ne smeju da dodju sad ovde jer su ispali glupi na vestima od pre neki dan hahahahaha
    (najjaci, 31. maj 2020 11:53)

    # Link komentara

  24. Mask je gotivac lik skroz .
    (Danilo, 31. maj 2020 11:52)

    # Link komentara

  25. Ja sam pisao i opet pisem da nije u redu to sto su prevarili citav svet sa onim "sletanjem" na Mesec jer mozda u doglednoj buducnosti ipak neko to uspe i nece biti heroj,uvek ce neko tvrditi "ej kad su ikada dedovi (za vreme parnjaca) bili gore ." :(
     (cobo, 31. maj 2020 11:43)

    # Link komentara

  26. Masa komentata mesa nosac raketu, i pogon tacnije motore koji iznose tu raketu u svemir. Ne znam nista o motorima koje je Ellon Musk upotrebio za ovaj let, ali se u svetu aeronautike zna da su ruski motori RD-180 savrsenstvo tehnike i po procenama mnogih nece skoro biti prevazidjeni ( najmanji ili gotovo nikakav gubitak energije). Ne favorizujem Ruse ali je upravo tako. E.Musku svaka cast na ovome. Let ima matematiku od 19h i nista nije sporno, posto je ??? gde ce i na kom polozaju uhvatiti medjunarodnu stanicu gde treba da se iskrcaju astronauti.
    (GHM, 31. maj 2020 11:33)

    # Link komentara

  27. I dalje ljudi veruju u ove gluposti!
     (Paja, 31. maj 2020 11:28)

    # Link komentara

  28. (zoran, 30. maj 2020 22:19)

    Space Shuttle je "kapsula" a raketa je raketa. Busteri i rezervoar su koštali užasno a nisu, u većini slučajeva, mogli da se ponovo upotrebe.
    Falcon 9 sleće netaknut na platformu.
    (zvezdarac, 31. maj 2020 11:09)

    # Link komentara

  29. Koncepcija ove rakete je totalna glupost, zašto bi lansirao gorivo u svemir koje će da se koristi za prizemljenje tela rakete nazad na zemlju? Koliko treba goriva za povratak i przemljenje nekog stvarno teškog nosača?
    (space f., 31. maj 2020 10:57)

    # Link komentara

  30. da bas ilon.mask,pentagon a neki sarlataan
     (marko, 31. maj 2020 10:49)

    # Link komentara

  31. Svaki put kad neko ne pogine u Maskovoj skalameriji može se računati kao uspešan pokušaj i podvig!
    (Vlada, 31. maj 2020 10:41)

    # Link komentara

  32. A za to vreme u balkanskom blatu litiije, takse, zvezkanje oruzjem, raspirivanje mrznje na svakom koraku, primitivizam, histerija, nekultura, stroka, zaostalost, promovisanje staleta tj. jeftinih prostitutki, kica i sunda!
    (Ccc, 30. maj 2020 22:38)

    kao i na ostatku posrnule planete. to sto si nabrojao su ti spremili za zabavu za tebe i tvoje naslednike i 99,9% covecanstva. a oni ce da uzivaju u napretku.
    (Milos, 31. maj 2020 10:36)

    # Link komentara

  33. Preleteli Srbiju, i zaobišli ostale zemlje regiona, a najviše Hrvatsku. Lepo je biti Srbin.
    (Pit, 30. maj 2020 23:49) 

    Odlicno ;)
    (Chemtrails, 31. maj 2020 10:18)

    # Link komentara

  34. Fascinantno, od dizajna, pa do funkcionalnosti i jednostavnosti. Priznajem da sam bio skeptik.
    Zao mi je sto nisam mogao videti prelet iznad Cacka i Uzica... a jos vise mi je zao onih u Cacku i Uzicu koji su za to vreme gledali Tijanu Ajfon.
    (VV, 31. maj 2020 10:08)

    # Link komentara

  35. Pre 50 godina ljudi bili na mesecu a danas sa mnogostruko naprednijom tehnologijom je senzacija poslati ljude u svemir... Nesto tu ne stima.
    Koliko ima dokaza da su stvarno bili na mesecu, isto toliko ima i da nisu. Na pojedincu je da veruje sta mu je draze. Meni je ipak da su bili.
    (rmd, 30. maj 2020 22:59)

    Pre 50 godina Srbi ziveli mnogo bolje nego sad sa mnogo naprednijom tehnologijom. Nesto tu ne stima, a dokaza ima koliko ih nema.
    (Hm, 31. maj 2020 10:07)

    # Link komentara

  36. ja sam doso samo da bih se smejao onima sto su pre 2 dana pricali kako ameri nemaju pojma i da ce jos da se slepaju uz ruse ahahaha volim da se smejem glupim ljudima jer glupi ljudi i sluze da im se smejes hahahaha
    (najjaci, 31. maj 2020 10:03)

    # Link komentara

  37. ovaj prelet je najveće dostignuće Srbije
    (mudri, 31. maj 2020 09:46)

    # Link komentara

  38. Zašto neki toksični pojedinci odmah kreću sa komentarima tipa "rusifili na aparatima" itd.? Ruski doprinos istraživanju kosmosa je potpuno očigledan, od Gagarina do svemirske stanice Mir. Američki astronauti su više puta išli u svemir iz Bajkonura, ljudi sarađuju profesionalno, odrađeno je mnogo zajedničkih misija, čemu pljuvanje? Samo ograničen čovek može da deli ljude na rusofile i rusofobe. Svakoj normalnoj osobi je drago zbog ovakvih naučno-tehnoloških dostignuća bez obzira odakle dolaze.
    (Mart, 31. maj 2020 09:30)

    # Link komentara

  39. Vojkane, imaš po Internetu objašnjenja orbitalne mehanike. Ne leti se u svemir pravo uvis, već kruženjem oko Zemlje i laganim povećavanjem brzine. Što je veća brzina, viša je orbita sve dok ta brzina ne savlada privlačnu silu i to se zove prva kosmička brzina. Da bi se odvojio od Sunčeve gravitacije treba ti druga kosmička brzina... Letelica u orbiti praktično sve vreme pada, ali ima taman toliku bočnu brzinu da ne padne na Zemlju, već kruži oko nje. Mene to podseća na motore na zidu smrti. Moraju da se kreću nekom brzinom da bi ostali na zidu, čim uspore - spuštaju se. Dragon i MSS se kreću brzinom od 27-28.000 km/h. Treba to fino uskladiti da se ne slupaju. Kad putuješ na Mesec, opališ po gasu i usporiš tek kad stigneš, kao na autoputu.
    (Gradimir, 31. maj 2020 09:28)

    # Link komentara

  40. @Vojkan
    nemoguce je da put traje 2020 19sati a na 1000puta vecoj razdaljini 69 put traje tri dana,jednostavno je nemoguce....



    Pa nakon što lansiraju raketu, ne idu direktno prema svemirskoj stanici. U slučaju najmanje greške, mogli bi se pozdraviti sa astronautima.

    Nakon lansiranja, raketa(kapsula) ide u orbitu, gdje polako povećava visinu. (početna orbita je na 200km, a svemirska stanica je na 400 i nešto, ne znam sada točno iz glave. Uglavnom, veća brzina=veća visina, tako da kapsula zapravo cijelo vrijeme ubrzava (samo to radi u etapama). Cijelo to vrijeme, kapsula polako stiže stanicu, da bi na kraju imale približno istu visinu i brzinu, kako bi se mogli tada spojiti.

    Kada bi ispalili raketu ravno prema stanici, u najboljem slučaju bi totalno promašili stanicu, a tada bi trebalo opet potrošiti duplo goriva da se raketa uspori i potom vrati. Uz svu ljubav svijeta..na taj način, bez goriva, ta dva astronauta ne bi baš bila voljena.
    (hm, 31. maj 2020 09:27)

    # Link komentara

  41. Poleteli s space X a vratice se Sojuzom ;)
     (igor miljus, 31. maj 2020 09:13)

    # Link komentara

  42. Preletela Srbiju? Neka provere prtljag....
    (sasa jokic, 31. maj 2020 09:08)

    # Link komentara

  43. Šta radi taj PVO?
    (Tekta iz amerike, 31. maj 2020 08:36)

    # Link komentara

  44. @ Vojkan

    E moj Vojkane, dobri Vojkane?!
    (eksera klizim, 31. maj 2020 08:30)

    # Link komentara

  45. Историјски моменат. Браво!
     (маркеђани, 31. maj 2020 08:26)

    # Link komentara

  46. @objektivno netacno.... booster rakete space shuttle-a su se spustale na zemlju padobramima i ponovo se koristile.
     (cirkus corona, 31. maj 2020 08:22)

    # Link komentara

  47. dzaba svega, protesti se ne smiruju?
    (qq-qq, 31. maj 2020 08:22)

    # Link komentara

  48. Space shuttle je bio ponovno upotrebljiv samo na papiru. Svaka nova misija koštala je između 500 i 1500 milijuna dolara (rakete na kruto gorivo, masa popravaka i zamjena). To nije definicija ponovne upotrebljivosti. Ni Falcon 9 ne spada u tu kategoriju jer ponovna misija i sa sačuvanim prvim stupnjem košta oko 60 milijuna dolara, ali ga čini najjeftinijom opcijom za slanje tereta u orbitu. Prva stvarno ponovno upotrebljiva raketa bit će Starship (ovaj koji je nedavno grunuo na testiranju) gdje će gorivo biti glavna stavka ponovnog leta i plan je da se cijena misije spusti na 1-5 milijuna dolara.
     (Kresho, 31. maj 2020 08:22)

    # Link komentara

  49. gledao sam tv prenos sa klincima, uzbudjen kao malo dete. setih se milivoja jugina i njegovih komentara. ostaje zal sto je nismo videli na nocnom nebu, izleteli smo na dvoriste ali avaj - kasno. kako beznacajno deluju ove provincijske prepirke, kojima svakodnevno prisustvujemo, ovo su najbitniji dogadjaji nase epohe.
     (singrrr!, 31. maj 2020 08:21)

    # Link komentara

  50. Zanimljivo je da su rusi Sojuz naplaćivali $20mil po astronautu da bi postepeno podigli na $80mil. A spacex će koštati oko $50mil. Iskreno, s obzirom da je raketa ponovo upotrebljiva, očekivao sam znatno nižu cenu. Ovako, rusi možda mogu da kažu - ma evo vam ipak za $30 milki i da zeznu koncept.
    (Eto ti ga sad, 31. maj 2020 08:15)

    # Link komentara

  51. Bravo Srbi, preleteni smo. To je nas najveci tehnoloski uspeh jos od Tesle.
     (Ajnstaj je Srbin, 31. maj 2020 08:14)

    # Link komentara

  52. otisli u svemir ili kruze oko nas? sta ce iznad srbije, ako je otisla u svemir? jos jedna laz za narod. niko nikada nije otisao u svemir i niko nikada nije napustio zemljinu orbitu.
     (comi, 31. maj 2020 08:14)

    # Link komentara

  53. Ma koji je to auto bolji od Moskviča?
    (Pera, 31. maj 2020 07:54)

    # Link komentara

  54. Da se zna ko je gazda na planeti.
    (Lala, 30. maj 2020 21:57

    Hehe pa odose te gazde kod Rusa u stanicu svemirsku.
     (sremac, 31. maj 2020 07:52)

    # Link komentara

  55. Pola strucnjaka sto ovde komentarisu mogu raditi ili za Maska ili za nasu, nema dalje.
     (ssss, 31. maj 2020 07:34)

    # Link komentara

  56. Mask i SpaceX je u stvari ništa više nego pokušaj države Amerike da malo suzbije NASA i besumučno trošenje budžeta bez rezultata.
    Međutim taj projekat odvajanja novca na drugu stranu, preuzimanje kadra je išlo traljavo. Bez NASA odlazak u svemir je nemoguć u USA. Pa da je moguć pojavilio bi se ko zna koliko kompanija, bogatih ljudi koji bi isto to hteli da urade. Pa nije svemirsko istraživanje period od par godina da tek tako neki privatnik lansira ljude u svemir. Čim se u svim vestima pominje NASA kao br.1 a SpaceX kao br.2 jasno je da je SpaceX bio zadužen za stajling astronauta i izgled kabine. Ostalo je izgleda sve tehnologija koju USA odavno ima. Cenu ovog poduhvata nikad nećemo saznati. Međutim zvati ga istorijskim je potpuno bezveze. Pa šatl je desetine koraka ispred prikazanog.
    Sad će neko reći da se ovde raketa vraća.... Pa ja to nigde nisam video (za ovaj slučaj). A niko nije ni objavio šta je sve upotrebljivo od rakete koja se vrati. Veliko pitanje je da li se išta koristi od rakete koja je već doživela veliko zagrevanje a kasnije i hlađenje.
    To da je potrebno vreme, iskustvo i strpljenje je primer i Maskovih automobila koji boluju od bolesti koje su ozbiljni proizvođači preboleli još pre 40 godina.
    Što se tiče Rusa. Oni mnogo jeftinije odlaze u svemir. To je njihova prednost u odnosu na ostale. Verujem da je tu zaslužna tehnologija izrade motora, rakete kao i sistema održavanja života.
    Ako USA ne bude više koristila Ruske usluge u budućnosti to znači da su uspeli sa deobom budžetskih sredstava između dve kompanije. U suprotnom ovo je bio propagandni trik.
    Nikad nisam sumnjao da USA može da u bilo kom trenutku pošalje astronaute u svemir. Samo je pitanje cene.
    Ako se pokaže da je preskupo opet ćemo u budućnosti gledati kosmonaute u kosmosu a ne astronaute u svemiru.
     (Mika, 31. maj 2020 07:28)

    # Link komentara

  57. Znao sam da postoje razni botovi, ali nisam znao da postoje Usa botovi. Znaci, neverovatno! Svaka čast, pozdravljam svaku inovaciju, ali neko ushićenje nije normalno.
    (Dark, 31. maj 2020 06:44)

    # Link komentara

  58. Ako je meni jasno zasto NASA masno placa privatniku da salje svoju posadu u svemir. Do sada su Rusima. pa zar je moguce da su toliko nesposobni da modernizuju spejs satlove ili naprave rakete kao Rusi. Ogromne pare dobija Spejs iks od drzave za svoje projekte, jer su slali tehniku preko njih. Svaka cast Masku, ali ovo je drzavni posao. Videcemo sta ce sa Teslom, tu jos nije uspeo da se izbori, a tu je cisto trziste ako drzava ne uleti sa subvencijama zbog ekologije. Za sada se jedino pokazao kod Pejpala, ali tu je bilo vise osnivaca. Tako da polako sa hvaljenjem Maska, prica on price o kolonizaciji Marsa ali to je jako, jako daleko.
    (Aca86, 30. maj 2020 23:26)
    Nasa je istrazivacka agencija a ne fabrika za pravljenje raketa. Oni ne mogu odrasitti to kao privatna kompanija.
    (coaco, 31. maj 2020 06:23)

    # Link komentara

  59. NASA laze o mnogim stvarima ali ne laze o obliku zemlje i svojim letelicama. Proleteo je iznad Srbije gledao sam ga, duplo brze od ISS jer je visina bila duplo manja. Eto vam ravnozemljasi, niste u pravu.
    (all seeing eye, 30. maj 2020 22:00)
    Ovo nije nasina oetelica nego SpaceX , ilon musk je ceo
    (coaco, 31. maj 2020 06:19)

    # Link komentara

  60. Za sve ove pametne koji su sracunali da je let pre pedeset godina do meseca trajao 3 dana, a pitaju se sto im sad treba 19 sati do Nedjunarodne Svemirske Stanice koja je neuporedivo blize - evo objasnjenje. Naime, raketi bi do visine MSS bilo potrebno svega desetak minuta. Ipak, nije cilj dobaciti do te visine, nego je cilj na siguran nacin se "prikaciti" za MSS koja se krece brzinom oko 27 miliona kilometara na sat, a zatim prebaciti ljude u nju. To spajanje je daleko tezi i pipaviji posao koji traje relativno dugo. Ali lakse je verovati u glupe teorije zavere nego se zaista zapitati kako stvari funkcionisu.
    (CanCanLah, 31. maj 2020 05:59)

    # Link komentara

  61. Vidim da nekima nije jasno zasto NASA sama ne lansira svoje astronaute. Prvo i osnovno, NASA je ogroman sistem, koji je izuzetno trom i spor. Drugo, rade sa drzavnim novcem, sto znaci da zbog odgovornosti prema novcu, i gradjanima ne smeju da dopuste sebi neuspeh. SpaceX nema tu odgovornost, dok su razvijali raketu eksplodirala je bar 5-6 puta. NASI ako bi se to jednom desilo, oduzeli bi im sredstva. Trece, radi se na komercijalizaciji svemira. Traze se poslovne sanse kako bi putovanja u svemir bila finansijski odrziva. To je jedini nacin da se tehnologija putovanka kroz svemir ubrzano razvija.
    Rusi su generalno daleko odmakli 50ih i 60ih godina sa svemirskim programom. Soyuz, tj. progres raketa je samo malo modernizovana, inace je u pitanju stara tehnologija. Nisu apsolutno nista novo razvili. FALCON 9 je baziran na najnovijim tehnologijama, te je zato i jeftiniji. Videcemo za pouzdanost, ali se do sada pokazao kao izuzetan.
     (Dejan, 31. maj 2020 05:10)

    # Link komentara

  62. Rusi salju kad stignu! To je za njih sitnica! U sred korone u aprilu su poslali posadu! Ovaj let kosta ko tri ruska leta, tu je razlika!
    (Kontras, 31. maj 2020 04:46)

    # Link komentara

  63. Cemu to sluzi ...za te pare mogli naranit dobar deo Somalije i celu Etiopiju a bitno da su odleteli da broje zvezde.
     (kiza Sever01, 31. maj 2020 04:00)

    # Link komentara

  64. A za to vreme u balkanskom blatu litiije, takse, zvezkanje oruzjem, raspirivanje mrznje na svakom koraku, primitivizam, histerija, nekultura, stroka, zaostalost, promovisanje staleta tj. jeftinih prostitutki, kica i sunda!
    (Ccc, 30. maj 2020 22:38)

    A za to vreme u Americi ubijen tamnoputi momak, bukti građanski rat...
     (Cxevu, 31. maj 2020 02:58)

    # Link komentara

  65. Elone kralju najveći na svetu!!
     (CND, 31. maj 2020 02:50)

    # Link komentara

  66. jos mene dete pita tata sta je ono na nebu, reko satelit
     (genijalac, 31. maj 2020 02:23)

    # Link komentara

  67. Da li ste vi ljudi svesni iznad koliko je država/gradova to proleto?
    Vi se toliko uzbudili kao da je lansiranje iz Beograda.
    Stvarno svaki dan pokazujemo koliko smo seljaci i zaostali.
    (Mrzli, 31. maj 2020 02:09)

    # Link komentara

  68. a kod nas jos uvek golfa dvojku racunaju za automobil
     (z, 31. maj 2020 02:05)

    # Link komentara

  69. Pre 50 godina ljudi bili na mesecu a danas sa mnogostruko naprednijom tehnologijom je senzacija poslati ljude u svemir... Nesto tu ne stima.
    Koliko ima dokaza da su stvarno bili na mesecu, isto toliko ima i da nisu. Na pojedincu je da veruje sta mu je draze. Meni je ipak da su bili.
    (rmd, 30. maj 2020 22:59) Iako smo u vise navrsta tamo bili pre 50 i kusur godina, to ne mora da znaci da bismo morali da imamo potrebu da visimo tamo svake godine, ne bismo li sacici ljudi iznova dokazivali da smo bili tamo. Kome da se dokazuje? Sve to kosta. Bili-videli i to je to. Zar je moguce da ljudima ne pada na pamet pomisao da trenutno nema svrhe bacati pare da bi se ponovo islo? Zasto ne probati uloziti u neki drugi program? Zasto je toliko tesko mucnuti glavom? Koja je svrha ljudi koji pokusavaju da dokazu da se put na Mesec nije desio? Sta imaju od toga, osim gubljenja vremena? To ti je kao da se, na primer, popnes na Mont Everest. Jednom je sasvim ok. Ti znas da si bio, ostali nek misle sta hoce. I dok oni teoretisu jesi li bio ili ne i bulje u snimke pokusavajuci da dokazu kako vetar zapravo duva na vrhu, ti u medjuvremenu obisao 100 drugih mesta.
    (..., 31. maj 2020 02:04)

    # Link komentara

  70. @objektivno Stručnjak iz Nase, lično... Prva ruka, sve zna o raketi.
     (Nikola, 31. maj 2020 01:59)

    # Link komentara

  71. Prvi put od 2011. godine Amerikanci su lansirali astronaute sa svog tla,a ne kazahstanskog. To je zasluga Donalda Trumpa u cijem mandatu se desava obnova americkog svemirskog programa koji je propao sa Obamom!
    (Oliver, 30. maj 2020 22:21)

    taj program je propao jos pod Busovim mandatom da si ti i ziv i zdrav. A ovo sada apsolutno nikakve veze nema sa Trampom, bukvalno.
     (m, 31. maj 2020 01:43)

    # Link komentara

  72. Rusofili u neverici i na aparatima.
    (Murta, 30. maj 2020 22:54)

    Rusi poslali prvi satelit oko Zemlje.
    Rusi prvi poslali coveka u svemir.
    Prvi poslali zenu u svemir.
    Prvi imali slobodnu setnju , van maticnog broda.
    Prvi izvrsili spajanje dve letelice u svemiru.
    Prvi spustili letelicu na Veneru.
    Prvi spustili letelicu na Mars.
    Prvi spustili letelicu na Mesec.
    Prvi napravili kosmicku stanicu za visemesecni boravak - Mir.
    Sojuz sve vreme prevozi putnike na Medjunarodnu stanicu.
    Ameri za svoje rakete koriste ruske motore.
    Energetski blok, srce medjunarodne stanice, ruska tvorevina.

    Zelis jos nesto..???

    Znas li ko stoji iza matematickih obraaca i konstrukcija koje su dovele do pravljenja "nevidiljivih" aviona danas..??? ako nisi znao - Rus.
    (Marko, 31. maj 2020 01:40)

    # Link komentara

  73. Ali vi sto se odusevljavata spacexu i ilonu masku, da nije drzavnih para i nasinih naucnika nista od ovog ne bi bilo. Malo procitajte odakle se najvise finansira spacex i tesla pa ce vam biti jasnije
    (scream, 31. maj 2020 01:38)

    # Link komentara

  74. Otisla je u pravcu Grocke...
     (vidiMiga, 31. maj 2020 01:09)

    # Link komentara

  75. Pola komentara o rusofilima, a od njih ni traga. Mislim da vi antirusofili imate nekakav kompleks, nije vam mirna duša
    (Oki, 31. maj 2020 01:04)

    # Link komentara

  76. A onaj međed, što je upao u bunar, pa ga izvukli... u Bosni... prešao u vegetarijance...
    (Bajo moj, 31. maj 2020 01:02)

    # Link komentara

  77. da me je neko i pre 30 godina pitao koliko će nam trebati vremena da napravimo rakete za višestruku upotrebu ja bih se i tad pitao zar to nemamo vec. Ovo nije nikakvo tehničko dostignuće. Jednostavno Nasa kao državna institucija nije imala potrebe da posebno štedi na ovim stvarima. Ilon želi da ljudi mogu pristupačno za top 1 posto bogatih da putuju Zemljinu orbitu do neke visine i naravno da mora da se racionalizuje. Pretežno privatna naspram javne investicije. Cela nauka sem razvoja veštačke inteligencije ozbiljno stoji u mestu već neko vreme.
     (joca, 31. maj 2020 01:01)

    # Link komentara

  78. Rusifile nisu nista napravili novo zadnjim 50 godina Niti he bila na mjesecu dok je NASA ozivilja roskosmos. To sto nisu letili 2011 je krivac bio kongres I politika. Sad je gotovo za ruse propadne roskosmos.
    (D, 31. maj 2020 01:00)

    # Link komentara

  79. @Vojkan

    I onda mrmot smota cokoladicu u omot
     (objavite pls, 31. maj 2020 00:57)

    # Link komentara

  80. Bravo. Go Space X, go America.
    (nixonn, 31. maj 2020 00:53)

    # Link komentara

  81. @Vojkan
    da li si nekada čuo pojam ORBITALNA MEHANIKA? Da jesi verovatno bi shvatio zašto im treba toliko vremena da dođu do MSS koja se kreće određenom brzinom na određenoj visini iznad zemlje. Raketa pri lansiranju samo nekoliko desetina sekundi leti vertikalno a onda se okreće u pravcu kretanja da bi dosegla svoju orbitu, razmisli malo o tome!
    (PeraNS, 31. maj 2020 00:33)

    # Link komentara

  82. Rusi izneverovali.
    (Miki, 30. maj 2020 22:33)

    Da da prosto je neverovatno sta su Ameri uspeli, ono sto su Rusi jos 1966.
    Prosto da izneverujes.
     (ikac klisa, 31. maj 2020 00:28)

    # Link komentara

  83. Rusofili i Rusi na aparatima. Još verovatno ovo nije jasno mnogima, ali Rusija je od danas marginalizirana u pogledu svemirske tehnike. Zašto? Prvo, nisu razvili ništa novo, još uvek lete na Gagarinovoj raketi. Drugo, NASA je održavala Roskozmos na životu, kad je plaćala $80M po sedalu na Sojuzu. Sama raketa Falkon (za posadu) košta ~$90M, a može maksimalno da ponese 7 članova posade. Dakle, računica je jasna svima. A I s obzirom da je ovo PRIVATNA kompanija, svaka vlada na svetu sada može da ima svoj svemirski program.
    (Aco, 30. maj 2020 22:15)

    Da da evo nas na raspiratorima svi.
    Sojuz napravljen pre 54 godine, ima preko 1700 letova, polece i po najvecoj sneznoj mecavi a ovi tvoji u 2020: "Vidim dva oblaka - bolje da otkazemo sve".
     (ikac klisa, 31. maj 2020 00:26)

    # Link komentara

  84. Ložite se na rusku raketu kao na vijetnamske jakne. Ključna stavka je cena. Ameri su u jednom trenutku pomislili da im se ne isplati da prave jakne i rakete, posto mogu da ih kupuju jeftino od trećeg sveta. Onda su promenili mišljenje, za sada za rakete, a izgleda da će i za mnogo drugih strateških stvari koje trenutno uvoze, na primer lekove, koje u ovoj pandemiji moraju da čekaju da im stignu iz Kine i Indije.
    (Pit, 31. maj 2020 00:25)

    # Link komentara

  85. Znate sta mi je zao,sto mnogo ljudi ne zeli da traga za istinom,jer im je mnogo lakse u ovom sistemu da samo rade sta im je receno bez zdravog skepticizma,ali istina je mnogo cudnija od fantazije,rece jednom covek koji izmeri brzinu svetlost,ljudi da li stvarno mislite da nas zivot nema svrhu,da smo proizvod slucaja,da je smrt konacna destinacija naseg boravka?Ustvari,odgovor znam ,jer su vidljivi na svakom koraku,mladji ne ustaju starijima,prosjake retko ko vidi a kad ste zadnji put nahranili napustenog psa ili coveka,cast izuzecima,zaista ste ubedjeni u Darvinovu teoriju,veliki prasak i proizvod ciste slucajnosti,jer da niste ne bi nam bilo ovako....ali zapamtite,da su ljubav,vera i nada jedini put do otvorenog srca i uma,jos jednom,nemoguce je da put traje 2020 19sati a na 1000puta vecoj razdaljini 69 put traje tri dana,jednostavno je nemoguce....pokajmo se za ruzne stvari,cinimo dobra dela i verujte u bezuslovnu ljubav i bi liju,sve ce onda imati smisla....
    (Vojkan, 30. maj 2020 23:58)


    Vojkane, put u svemiru mora tačno da bude proračunat, te da se ne bi zaleteli, preleteli ili slupali u ISS posada mora putovati znatno sporije nego do Meseca. Ubrzanje funkcioniše drugačije u svemiru
    (subzero, 31. maj 2020 00:22)

    # Link komentara

  86. a sta ce tamo?
     (vockica, 31. maj 2020 00:06)

    # Link komentara

  87. (Aca86, 30. maj 2020 23:26)

    Jednostavno, SpaceX je najjeftiniji. Ne mogu da mu pridju ni Rusi ni ESA ni Kinezi a tek NASA sa svojom birokratsko-korupcijskim skandalima zvanim Space Shuttle i (jos ni blizu zavrsetka) SLS.
    (reusable, 31. maj 2020 00:05)

    # Link komentara

  88. @(Aco, 30. maj 2020 22:15) Hahah. Jes privatna, a sve pare dobijaju od drzave i i dalje su u minusu. Nema bolje sigurice za privatnu firmu no kad kaplje s drzavne sise.
    (ivan, 31. maj 2020 00:04)

    # Link komentara

  89. @(Oliver, 30. maj 2020 22:21) Obama dao pare SpaceX za program.
    (ivan, 31. maj 2020 00:03)

    # Link komentara

  90. A mi pravimo prugu do Novog Sada, i to 4 godine...
    (sasa jokic, 31. maj 2020 00:02)

    # Link komentara

  91. Znate sta mi je zao,sto mnogo ljudi ne zeli da traga za istinom,jer im je mnogo lakse u ovom sistemu da samo rade sta im je receno bez zdravog skepticizma,ali istina je mnogo cudnija od fantazije,rece jednom covek koji izmeri brzinu svetlost,ljudi da li stvarno mislite da nas zivot nema svrhu,da smo proizvod slucaja,da je smrt konacna destinacija naseg boravka?Ustvari,odgovor znam ,jer su vidljivi na svakom koraku,mladji ne ustaju starijima,prosjake retko ko vidi a kad ste zadnji put nahranili napustenog psa ili coveka,cast izuzecima,zaista ste ubedjeni u Darvinovu teoriju,veliki prasak i proizvod ciste slucajnosti,jer da niste ne bi nam bilo ovako....ali zapamtite,da su ljubav,vera i nada jedini put do otvorenog srca i uma,jos jednom,nemoguce je da put traje 2020 19sati a na 1000puta vecoj razdaljini 69 put traje tri dana,jednostavno je nemoguce....pokajmo se za ruzne stvari,cinimo dobra dela i verujte u bezuslovnu ljubav i bi liju,sve ce onda imati smisla....
    (Vojkan, 30. maj 2020 23:58)

    # Link komentara

  92. Space shuttle su podizale rakete koje nisu ponovo koriscene. SpaceX ima glavni deo pogonske rakete koji slece na zemlju i moze ponovo da se koristi.
    (objektivno, 30. maj 2020 23:58)

    # Link komentara

  93. (Aco, 30. maj 2020 22:15)

    Covece, znas li ti da Rusi prevoze Amere jos od 2011. godine? Znas li koja drzava ima najvise prava na MSS? Informisi se malo pa se vrati. Cak su i Kinezi leteli par puta sami u poslednjih par godina, Ameri nisu.
     (Mare, 30. maj 2020 23:54)

    # Link komentara

  94. Pouka lansiranja:

    1. America first
    2. Businesses first second

    :)
     (abc, 30. maj 2020 23:54)

    # Link komentara

  95. Sustina je da se spremnici i raketni motori spuste na zemlju kako bi se mogli ponovo koristiti, do sada su bili odbacivani, tj. jednokratna upotreba. Ovo je prvi put u istoriji da se prva faza prizemljava. U teoriji naspi goriva i vozi ponovo.
    (ironman, 30. maj 2020 23:52)

    # Link komentara

  96. Preleteli Srbiju, i zaobišli ostale zemlje regiona, a najviše Hrvatsku. Lepo je biti Srbin.
    (Pit, 30. maj 2020 23:49)

    # Link komentara

  97. @Lalo
    Ovo je bila prva američka misija sa ljudskom posadom posle 2011. godine. Za to vreme je Sajuz leteo 35 puta i Kinezi još tri puta. Ako ćeš po nečemu da meriš ko ti je gazda, preskoči svemirske letove.
    (Nenad, 30. maj 2020 23:35)

    # Link komentara

  98. @(Bovan, 30. maj 2020 22:44)

    A što bi čekao rusofile sa komentarima. Pa evo, recimo bravo za amere. Posle toliko godina uspeli i oni da udu u svemir.
    Zadovoljan sa komentarom?
     (didul.e, 30. maj 2020 23:34)

    # Link komentara

  99. @Vojkan: pa treba im malo vremena i da uhvate korak sa iss
     (boki, 30. maj 2020 23:28)

    # Link komentara

  100. Ako je meni jasno zasto NASA masno placa privatniku da salje svoju posadu u svemir. Do sada su Rusima. pa zar je moguce da su toliko nesposobni da modernizuju spejs satlove ili naprave rakete kao Rusi. Ogromne pare dobija Spejs iks od drzave za svoje projekte, jer su slali tehniku preko njih. Svaka cast Masku, ali ovo je drzavni posao. Videcemo sta ce sa Teslom, tu jos nije uspeo da se izbori, a tu je cisto trziste ako drzava ne uleti sa subvencijama zbog ekologije. Za sada se jedino pokazao kod Pejpala, ali tu je bilo vise osnivaca. Tako da polako sa hvaljenjem Maska, prica on price o kolonizaciji Marsa ali to je jako, jako daleko.
     (Aca86, 30. maj 2020 23:26)

    # Link komentara

  101. Pre 50 godina ljudi bili na mesecu a danas sa mnogostruko naprednijom tehnologijom je senzacija poslati ljude u svemir... Nesto tu ne stima.
    Koliko ima dokaza da su stvarno bili na mesecu, isto toliko ima i da nisu. Na pojedincu je da veruje sta mu je draze. Meni je ipak da su bili.
    (rmd, 30. maj 2020 22:59)

    # Link komentara

  102. a Korona?
     (A3-5, 30. maj 2020 22:59)

    # Link komentara

  103. Gde su svi oni rusofili sa danasnje vesti koji su bili u fazonu 'Ako ne zna SpaceX nek nauci od brace Rusa'? Dogodine do Marsa! wp SpaceX,wp Elone!
    (Bogdan, 30. maj 2020 22:57)

    # Link komentara

  104. Rusofili u neverici i na aparatima.
    (Murta, 30. maj 2020 22:54)

    # Link komentara

  105. Iskreno,ukljucite zdrav razum,logiku,da li je moguce da im je tri dana trebalo da stignu do meseca na razdaljini 1000puta vecoj od razdaljine od 400km na kojoj orbitira medjunarodna svemirska stanica do koje im treba 19h i to sezdesetih godina proslog vela?zasto verujete uporno ljudima koji lazu
    (Vojkan, 30. maj 2020 22:45)

    # Link komentara

  106. Jedva cekam rusofile sa komentarima.
    (Bovan, 30. maj 2020 22:44)

    # Link komentara

  107. A za to vreme u balkanskom blatu litiije, takse, zvezkanje oruzjem, raspirivanje mrznje na svakom koraku, primitivizam, histerija, nekultura, stroka, zaostalost, promovisanje staleta tj. jeftinih prostitutki, kica i sunda!
    (Ccc, 30. maj 2020 22:38)

    # Link komentara

  108. Čestitam našim partnerima iz kompanije space x i njihovom CEO ilonu masku.
    (veljko, 30. maj 2020 22:38)

    # Link komentara

  109. Rusi izneverovali.
     (Miki, 30. maj 2020 22:33)

    # Link komentara

  110. "RIP astronauti. Ovo pisem pre lansiranja jer znam kako ce se zavrsiti. Pogledajte vreme objave ovog komentara..."
    (zivibilipavideli, 30. maj 2020 11:56)

    Sta jos znas, de nam reci...
    (Videli, 30. maj 2020 22:33)

    # Link komentara

  111. Jel' koristi jos uvek ruske more RS29?
     (trtemrte, 30. maj 2020 22:26)

    # Link komentara

  112. Prvi put od 2011. godine Amerikanci su lansirali astronaute sa svog tla,a ne kazahstanskog. To je zasluga Donalda Trumpa u cijem mandatu se desava obnova americkog svemirskog programa koji je propao sa Obamom!
    (Oliver, 30. maj 2020 22:21)

    # Link komentara

  113. @Los Angeles
    Pa nije, Space Shutle je visestruko upotrebljavana raketa u najsirem smislu te reci. Naime, njegovi motori su radili i podizali ceo onaj kompleks. Doduse tu su bile i dve pomocne rakete, na kruto gorivo.
    (Posmatrac, 30. maj 2020 22:20)

    # Link komentara

  114. Uključili Harp da rasteraju oblake i poslali ih na nas a prenos je išao putem 5g mreže pa će svakome naivcu koji je gledao izrasti treća mošnja (damama prva).
    (2024artemis.luda.dijana, 30. maj 2020 22:19)

    # Link komentara

  115. Prvi put u istoriji je u svemir poslata ljudska posada na višestruko upotrebljivoj raketi.
    (Los Angeles, 30. maj 2020 21:55)

    STS (Space Shuttle) je bio visestruko upotrebljiva “raketa“. Leteo u svemir i vracao se na zemlju sa posadom vise od 150 puta.
    (zoran, 30. maj 2020 22:19)

    # Link komentara

  116. Postoje ljudi koji će poverovati u ovu priču.
    (Stevo Vjepar 🐗, 30. maj 2020 22:18)

    # Link komentara

  117. zemlja je ravna ploca na ledjima kitova u velikim okeanu, sve ostalo je Foto montaza da nas drze zatvorene u kugli. nista se no oko ceg ne okrece vec pluta. mene nestalo tableta
     (trtemrte, 30. maj 2020 22:17)

    # Link komentara

  118. Rusofili i Rusi na aparatima. Još verovatno ovo nije jasno mnogima, ali Rusija je od danas marginalizirana u pogledu svemirske tehnike. Zašto? Prvo, nisu razvili ništa novo, još uvek lete na Gagarinovoj raketi. Drugo, NASA je održavala Roskozmos na životu, kad je plaćala $80M po sedalu na Sojuzu. Sama raketa Falkon (za posadu) košta ~$90M, a može maksimalno da ponese 7 članova posade. Dakle, računica je jasna svima. A I s obzirom da je ovo PRIVATNA kompanija, svaka vlada na svetu sada može da ima svoj svemirski program.
    (Aco, 30. maj 2020 22:15)

    # Link komentara

  119. bravo
     (dragan, 30. maj 2020 22:10)

    # Link komentara

  120. Thank you for flying with SpaceX
    (prevoz, 30. maj 2020 22:08)

    # Link komentara

  121. Pričajte šta hocete, Mask ispisuje istoriju!
    (Astro, 30. maj 2020 22:03)

    # Link komentara

  122. Ajd konačno i neku lepu vest da čujemo sa ove turobne planete.
     (dacha, 30. maj 2020 22:00)

    # Link komentara

  123. NASA laze o mnogim stvarima ali ne laze o obliku zemlje i svojim letelicama. Proleteo je iznad Srbije gledao sam ga, duplo brze od ISS jer je visina bila duplo manja. Eto vam ravnozemljasi, niste u pravu.
    (all seeing eye, 30. maj 2020 22:00)

    # Link komentara

  124. Ipak se okrece
    (Lazni Brkajlo, 30. maj 2020 21:59)

    # Link komentara

  125. Da se zna ko je gazda na planeti.
    (Lala, 30. maj 2020 21:57)

    # Link komentara

  126. Bravo Space-X !
    (zoran, 30. maj 2020 21:56)

    # Link komentara

  127. Prvi put u istoriji je u svemir poslata ljudska posada na višestruko upotrebljivoj raketi.
    (Los Angeles, 30. maj 2020 21:55)

    # Link komentara