“Nacionalnih penzija je više u sportu nego u kulturi”

"Iz komentara izbija uverenje da su svi umetnici džabalebaroši, da su to neki trutovi koji žive na račun poreskih obveznika i meni je naravno žao što ljudi tako misle. Niko od njih ne pomisli na to da je tih nacionalnih priznanja u oblasti sporta neuporedivo više."

Izvor: Tanjug
Pošaljite komentar
  1. u sportu su kriterijumi jasniji i objektivniji nego u kulturi.
    (stanovnik, 18. februar 2015 19:36)

    # Link komentara

  2. "To je knjiga od 400 stranica u kojoj se jasno vidi šta jedna država očekuje od svojih kulturnih radnika..." Šta ste se uhvatili za penzije, ovo je suština. Samo bih dodao - prvo definisati, u toj "knjizi", ko je i šta kulturni radnik. Za sada, 90% zaposlenih, kada su ustanove u pitanju, nema nikakvu kompetenciju da se bavi kulturom, a političko-nepotistički menadžment dodatno cementira status quo i sprečava svaku protuktivnost...
    (Nikola, 18. februar 2015 12:36)

    # Link komentara

  3. Da li ja ovo stvarno citam da nama umetnost predstavljaju kojkakve pevaljke i satorski zabavljaci? Mislim da je kultura nesto sasvim drugo. A u sportiste mi ne dirajte i ne mislite da ih ima puno sa penzijama, uglavnom isti ljudi uzimaju medalje na EP, SP ili OI tako da je to sasvim u redu.
    (Neko, 18. februar 2015 09:47)

    # Link komentara

  4. Nacionalne penzije u sportu dati u amaterskim olimpijskim sportovjma a ne teniserima i kosarkasima koji imaju ogromne pare a pravi istinski sportisti nisu dobili nista. Posebna nepravda su treneri u individualnim sportovima koji su ismejani i oonizeni. Svi sa malo znanja u soortu znaju da bez trenera nema ni vrh. sportiste. Ko je radio pravilnik vrh. je sarlatan. Ali kao i sve ostalo izvrgli su ruglu i ovu dobru ideju. a o kafanskim pevaljkama da ne govorimo.
    (ns, 18. februar 2015 09:38)

    # Link komentara

  5. Gospodine..zlatna medalja je neosporna jer je dobijena na javnom mestu u zestokoj konkurenciji!
    Kulturna "dostignuca" u Srbiji se postizu kroz sumnjive zirije a o muzickim dostignucima tek da ne govorimo! Po kojoj logici pevaci sund folk muzike koji su zaradili silan novac tokom karijere treba da dobiju nacionalnu penziju?
    Bolje da ih malo procesljaju poreske uprave!
    (bljak, 18. februar 2015 08:12)

    # Link komentara

  6. Zalosno je kako su nasi ljudi neprosveceni. Neporeredivi su umetnici i sportisti. Sportista traje samo danas i eventualno dok njegov rekord neko ne srusi. Umetnik radi za vecnost. Identitet jednom narodu daju umetnici.
    Ne kaze se dzabe da je Rusija zemlja Puskina, Dostojevskog...Nemacka Geteao...Srbija Vuka, Njegosa... Andrica, Isidore Sekulic...ali i Kisa, Albaharija...naravno i Tesle i Milankovica (ali takvih naucnika je jedan, dvojica u veku. To su izuzeci u narodima i nacijama. Zato je neshvatljivo da neko kaze da je vredniji za naciju jedan rudar, inzenjer, lekar...Vredna je i svaka domacica, ali za sebe i svoju porodicu ali ne za naciju.
    Znaci izuzetih
    (Radojka Lazicic, 18. februar 2015 07:56)

    # Link komentara

  7. Da li neko ima kompletan spisak svih osoba sa nacionalnim penzijama da objavi pa da se krstimo i zaprepascujemo.
    (Predrag, 18. februar 2015 01:52)

    # Link komentara

  8. Neuporedivo vise je uspesnih sportista, koji su proslavili ovu zemlju i ucinili da se za nju cuje i zna u svakom kutku ove planete, nego kulturnih radnika koji su ucinili isto pa je i neuporedivo vise sportista zasluzilo nacionalnu penziju!
    (Trifke, 17. februar 2015 23:08)

    # Link komentara

  9. Mislim da bi trebalo ukinuti nacionalne penzije. Ali hteo bih da ipak objasnimo neke nedoumice zbog nekih besmislenih komentara.
    Kultura i umetnost su lična karta, identitet jednog naroda, a ako su kulturni delatnici izašli iz okvira nacionalnog, onda njihova dela pripadaju ljudskoj civilizaciji. Kada vam neko dođe iz inostranstva, on, ako je obrazovan, pitaće za galerije, za arhitekturu, istoriju grada ili zemlje, gleda kako se ljudi ponašaju na ulici, kako se odevaju i kakvi su im maniri, kako se odnosite prema istorijskom nasleđu svoje zemlje, kakve pisce i naučnike imate, a to je sve u širem smislu kultura.
    Sport je stvar zabave, cirkus i spektakl (uostalom možete da vidite kako započinju olimpijade i kako se završavaju, čist paganizam u savremenoj formi). Sportisti su gladijatori, pri tom, u najvećoj meri dopingovani, te se postavlja pitanje ko koga tu obmanjuje, oni koji to gledaju (a ustvari obmanjuju sebe u ispravnost i čistotu sporta) ili oni koji su nepošteni jer se dopinguju uz sve ostalo što tu ide. Važno je samo smestiti narod u arene i ispred televizora, da tako stondirani i opijeni "sportom" slučajno ne pomisle da se pobune protiv siromaštva, nemaštine, obespravljenosti i sl.
    Za razliku od sporta zabave, umetnost, ako je prava, uvek ima subverzivnu ulogu, jer preispituje društvo i postavlja pitanja, a upravljači i kreatori globalnih politika to ne vole. Ne trebaju im oni koji misle svojom glavom i koji su nezavisni i slobodni ljudi.
    (Bgd_69, 17. februar 2015 22:33)

    # Link komentara

  10. Па то су зарад политичког опстанка увели Динкић и његова екипа. Тада је било пара јер су продали сва предузећа. Сад нема шта више па су нам смањили пензије и плате. Сваки успех треба једнократно наградити и здраво. Ово са националним и спортским пензијама је брука и срамота. Како су уредбом донете тако их уредбом треба и укинути.
    (Коста П., 17. februar 2015 22:07)

    # Link komentara

  11. Kakve nacionalne penzije, kakvi bakrači. Svi oni treba da dele sudbinu ovog bednog naroda.
    (Respector, 17. februar 2015 21:31)

    # Link komentara

  12. ...ukinuti to odmah.
    (voša, 17. februar 2015 20:56)

    # Link komentara

  13. Prvo, da li je nacionalna penzija priznanje ili socijalna pomoć? Drugo, koji su kriterijumi za dodelu? Da li postoje još neka polja društveno korisnog delovanja? Odluka da nacionalne penzije dobiju priznati umetnici i ostvareni sportisti je (iako zvuči apsurdno) estradizacija te vrste priznanja - jer bivaju nagrađeni oni koje narod vidi. A to su i Ceca i Maca. Takođe, vrhunski umetnici i vrhunski sportisti su najčešće finansijski obezbeđeni. Socijalna pomoć im ne treba. Zato mislim da je nacionalne penzije bolje ukinuti. Za sve drugo postoji orden za zasluge.
    (nego sta, 17. februar 2015 20:53)

    # Link komentara

  14. imaju kule od kuća i para za unučad još da su sirotinji na grbači ukidaj to ileči decu tim parama državo
    (milan, 17. februar 2015 20:38)

    # Link komentara

  15. U Smederevu, jedan bivši sportista, koji je nacionalnu penziju stekao nameštenim rezultatom, svakodnevno troši taj novac na kockanje i drogu.
    (Jordan, 17. februar 2015 19:50)

    # Link komentara

  16. @Alex
    vidi se da ne pratis sport ni najmanje. Ima dosta sportova koji nisu komercijalni, poput fudbala ili tenisa, a ipak donose medalje na Olimpijskim igrama i predstavljaju ponos svake nacije.
    (Vlada, 17. februar 2015 18:41)

    # Link komentara

  17. Napokon da se neko setio da potegne ovo pitanje, em sto "nacionalni" sportisti imaju neuporedivo vece penzije, em sto u njih odlaze u cvetu mladosti.
    (DRnda, 17. februar 2015 17:42)

    # Link komentara

  18. (Jasna, 17. februar 2015 12:17)

    Vi naprosto niste u pravu. U raznim zemljama postoji ova praksa. U nekima je skoro identicna, u nekima se manje ili vise razlikuje (na primer, neke velike nagrade povlace za sobom dozivotnu apanazu). Ja bih samo jedno molila da mi odgovorite: zasto pisete takve stvari ako niste upuceni u tematiku? Postoje nacini da nesto vise o tome saznate: imate internet, obavestite se. A da li ih treba ovde ukinuti ili ne - na to pitanje svakako imate pravo da iskazete svoje misljenje, pozeljno bi bilo da ono bude argumentovano.
    (Ana, 17. februar 2015 16:15)

    # Link komentara

  19. Sta je sa ucesnicima ratova, ratnim vojnim invalidima, porodicama poginulih boraca?
    (Doprinos, 17. februar 2015 15:21)

    # Link komentara

  20. U pravu je covek. Svakako treba strogo kontrolisati ko dobija nacionalne penzije i kako, narocito u oblasti kulture... Ali meni je malo muka od toga da jedino sportisti u ovoj zemlji imaju postovanje zajednice. Previse smo mi u Srbiji od sporta napravili kult. Postoje i drugi ljudi koji naporno rade i postizu rezultate i pitanje je da li ce ikada i doci do penzije sa ovom novom regulativom.
    (mile, 17. februar 2015 14:58)

    # Link komentara

  21. Ovo sa tzv. "nacionalnim penzijama" je neviđena PLJAČKA poreskih obveznika građana Srbije koje, uzgred, niko nije pitao za dozvolu da im se "zavuče ruka u džep".
    Uvedene da POLITIČKI potpomognu nesrećnu Vladu Vojislava Koštunice, "šminkajući mrtvaca" ove "penzije " su sve drugo, osim penzije. Jer , ksko znamo, po Ustavu, penzija je radom STEČENO pravo , zasnovano na doprinosima u penzioni fond - svakog meseca, svih godina ostvarenog rada.
    Kako znamo, niko od korisnika te nacionalne OTIMAČINE i LOPOVLUKA - a nemam preciznije izrae - nije uplaćivao ni u penzioni, ni u zdravstveni fond.Što se tiče zdravstva, ukoliko bi se razboleli lečili su se bez zdravstvenih knjižica, "preko veze" - dakle, besplatno - na teret poreskih obveznika. Sad "po istoj logici" im se udeljuju NEZASLUŽENE penzije - opet na teret poreskih obveznika.
    ZAŠTO Ustavni sud ne reaguje na ovo GRUBO i FLAGRANTNO kršenje Ustava RS ?
    Kao poreski obveznik, NE PRISTAJEM na ovakvu podlu eksploataciju od strane vlasti i tražim ZAŠTITU od Ustavnog suda.
    Predlažem da se mi građani organizujemo i uputimo ZAHTEV Ustavnom sudu za ocenu zakonitosti ove NEUSTAVNE odluke "branitelja i Tvorca Ustava - Vojislava Koštunice.
    (Reč ima Ustavni sud, 17. februar 2015 14:43)

    # Link komentara

  22. Zaista je tesko povjerovati da ima onih koji ne znaju da je umjetnicko stvaralastvo proces i da traje i trajace dokle postoji covjek. Knjizevnost se nece zauvijek temeljiti samo na piscima koje smo citali u skoli. Radjaju se i radjace se novi. Svako vrijeme ima svoje velikane. Toliko za one koji nisu nikada culi za M. Prodanovica. Moja preporuka: makar iz inata dotaknite umom njegovo djelo i, sigurna sam, necete zazaliti.
    (olja, 17. februar 2015 13:59)

    # Link komentara

  23. Koji je kriterijum za dodelu nacionalnih penzija za umetnike? Za sportiste kriterijum bar postoji, osvojena medalja na OI, SP, EP, a koji je za umetnike? Da li nagrade za svoje radove, perfomanse, predstave koje su dobili kod nas ili u inostranstvu, broj odrzanih koncerata kod nas ili u inostranstvu?
    (Acim, 17. februar 2015 13:44)

    # Link komentara

  24. pevacima drzava treba da omoguci sredstva od autorskih prava,sto je normalno,a ne iz budzeta u koji nikada nista nisu uplatili.sve je to zakuvao voljeni premijer,a nastavio svaki sledeci od nas izabrani ljubitelj naroda i narodnog!
    (neko iz mase, 17. februar 2015 13:07)

    # Link komentara

  25. Cuvene penzije su zazivele u vreme Kostunicine vlade. Osim sto ta odluka nije bila u skladu sa Ustavom, gradjani Srbije su najveci krivci sto su dozvolili ovu glupost. Nigde u svetu ne postoje ponezije za "zasluzne" gradjane!!!!!!!
    (Jasna, 17. februar 2015 12:17)

    # Link komentara

  26. Kategorija "nacionalna penzija" iritira vec na sam pomen. Svaka zemlja koja drzi do sebe drzi i do kulture, nauke, sporta itd. Ljudima koji su postigli izuzetne, ali zaista izuzetne rezultate kojima su donijeli dobro svojoj zemlji i po dobru je proculi u svijetu trebalo bi omoguciti da im starost, u materijalnom smislu, ne bude teska (sjetimo se samo zivota jednog Mocarta). Za takvu vrstu materijalne podrske bi trebalo da postoji poseban fond koji ne bi trebalo nazivati "nacionalna penzija". Trebalo bi izvrsiti potpunu reviziju spiska dosadasnjih primalaca i kad se to svede na ono sto treba, drzava ne bi imala teret nego bi se ponosila sto ima takve ljude. Ovo sto se danas radi je, cast izuzecima, popularizacija kica na najvisem nivou.
    (olja, 17. februar 2015 11:57)

    # Link komentara

  27. Sramota je ko sve u Srbiji prima nacionalnu penziju, zato sam da se svima ukine... pa da se taj novac usmeri u kvalitetne projekte!
    (D, 17. februar 2015 11:39)

    # Link komentara

  28. Da li je neko od vas ''prosvetljenih'' koji blate kulturu ikad cuo za naseg pijanistu Andreja Pregera? Naravno da nije a on je nas i na svetu najstariji aktivni pijanista jer iako ima 102 godine, i dalje uspesno nastupa na koncertima. E vidite, on nazalost nije doprineo dovoljno pa da bi mu drzava dodelila nacionalnu penziju sto je prava sramota za drzavu i posebno sve vas sto blatite pravu visoku kulturu jer on, svira svoj instrument od svoje pete godine pa sad vi vidite koliko je to rada do sad. Sa tim ne mozete porediti ni jednog naseg sportistu jer sportisti igraju do svoje 40-e godine a posle uzivaju u svojim zaradjenim milionima a takodje sa tim ne mozete uporediti ni jednog rudara i li inzenjera koji radi do svoje 65-e godine jer to svako moze da bude a za umetnost morate da budete rodjeni, tj. da imate odgovarajuci talenat tako da nemojte da se lazemo vise.
    (Kontrabasista, 17. februar 2015 11:32)

    # Link komentara

  29. Cofi95@
    Ne mozes koristiti Miroslava Ilica kao primer iz kulture jer to sto on peva nije kultura nego sund a prava kultura su nasi glumci,slikari,pisci,klasicni muzicari tako da oni i te kako zasluzuju nacionalnu penziju. Kladim se da ne bi mogao da nabrojis ni jednog zasluznog umetnika kod nas. Glumce bi mozda i znao ali slikare,pisce i muzicare tesko jer ti je takav i komentar-amaterski
    (Vule, 17. februar 2015 11:09)

    # Link komentara

  30. a otkuda stav da treba da ih bude manje?
    (fc, 17. februar 2015 11:02)

    # Link komentara

  31. savete, savete,toliko rada i primljenih novcsnih nadoknada u proteklim godinama, a nigde papira?
    (v mikic, 17. februar 2015 10:54)

    # Link komentara

  32. Te izmišljene, tzv. "nacionalne penzije" su POTPUN i APSOLUTAN promašaj - po svim osnovama i u svakom pogledu.
    Dekretom (!?) donete - da bi POLITIČKI podržali, tada vladajuću garnituru na vlasti ove, tzv. "penzije" to, zapravo i nisu jer NISU utemeljene na zakonskim osnovama.Ti,nazovi umetnici ( u nedostatku adekvatnijeg izraza) su, godinama tavorili, džabalebarilii i parazitirali na grbačama poreskih obveznika - sve "u slavu svoje umetnosti". Na pamet im nije padala ideja da uplaćuju doprinose za penziono i zdravstveno osiguranje - uprkos ogromnih zarada koje su imali. A sada bi da se opet bahate i šenluče na račun osiromašenog stanovništva.
    To je BRUKA i SRAMOTA za ovu vlast.
    Ukratko, tu nacionalnu OTIMAČINU je NEOPHODNO i po HITNOM postupku - U K I N U T I !!!
    Ukoliko to, ova, trenutno vladajuća garnitura ne shvati , vrlo brzo će postati BIVŠA !
    PS. Niti jedan glumac, niti jedna jedina glumica , niti jedan sportista NE ZASLUŽUJU da dobiju te tzv. penzije. O M. Iliću, Lepi Lukić i inim džabalebarošima - da se i ne govori.
    (UKINUTI to nacionalno LUDILO, 17. februar 2015 10:38)

    # Link komentara

  33. Mileta je divan covek i vrhunski umetnik! Verujem da moze da uradi dobar posao vezan za podrsku umetnicima i kulturi uopste !
    (Miki, 17. februar 2015 10:05)

    # Link komentara

  34. Zato sto je odnos prema visokoj, lepoj, umetnosti ovakav, zato nam tako i ide u zivotu i zato je ova zemlja konacno i propala. Zato je prisutna opsta estradizacija svakog dela drustva, zato je u dve najgledanije zabavne emisije, ono sto mnogi smatraju kulturom, polovina clanova zirija imala ili ima problema sa zakonom i zavisnoscu od alkoholizma i uzivanja opijata. Od onih koji su devedesetih isli da unesrecuju zivote drugim ljudima je mozda, mozda, svaki dvadeseti citao Aleksandra Tismu. Da su ga citali, ne bi isli da kradu, siluju i kolju. Da su citali Andrica ili Crnjanskog, vrlo lako bi uocili svevremeni obrazac u huskanju ljudi jedne na druge zarad licne koristi i svu promasenost isticanja svoje nacije kao superiorne. Ali nisu citali. Slusali su srbsku (jer smo Srbi, a ne Srpovi!) maiku i gledali RTS.
    (vinski podrum, 17. februar 2015 10:01)

    # Link komentara

  35. Profa na likovnoj stariji od Milete nama studentima je rekao, deco sreća, napredovalo se pa vas neće više terati da izvodite majmuna-da se penjete na drvo i da pevate, jer to našem čoveku pada na pamet kad čuje da je neko umetenik.
    (mille, 17. februar 2015 08:51)

    # Link komentara

  36. da li jos negde u svetu postoje sportske penzije? ozbiljno pitam...(frenchie, 17. februar 2015 06:39)
    U ovako propisanoj formi - nema. Samo da podsetim da je ovo uvela Snezana Samardzic Markovic, koja se naravno ne razume u ekonomiju, ali je zato ostavila nama svima problem. Zamislite kada bi Nemacka, SAD ili Rusija davale penzije sportistima ili umetnicima...ali zato im pomazu oko zaposljavanja i pripreme nekih novih sportista ili umetnika, sto je naravno daleko bolje i korisnije. Da li je normalno da ceo tim bez obzira na doprinos (ko jos pamti Zarka Cabarkapu?) ili strelac (Ivana Maksimovic, tada i nikada vise) ili plivac (Nadja Higl, ko to bese? A bese i neki stan, ej, pa kad je nacelnik kardiologije u Pancevu dobio stan???) dobija 1000 evra od 40e godine, a rudar mora da radi do 55e ili lekar i inzenjer do 65e da bi dobijao 400 evra, pa jos umanjeno za 10 ili koliko vec odsto? Evo uzmimo Noleta za primer, da li je normalno da mu se dodeli sportska penzija, kad svi njegovi prihodi idu njemu (sto je u redu!), a na njih se porez ne uplacuje u Srbiji, kako bi to neko objasnio ili opravdao? Da li ljudi znaju da placaju i medalje sa olimpijade iz 1956e!? Ekonomija ukazuje da se nacionalne i sportske penzije MORAJU ukinuti, jer nema finansijskog osnova, a merila je nemoguce uspostaviti!!! Mozda simbolican iznos za zlatne medalje sa Olimpijada ili svetskih prvenstava kao znak paznje, ali hedonizam i rasipnistvo nikako!
    (memorija, 17. februar 2015 08:39)

    # Link komentara

  37. PLJAČKA. Kako neko može da ima pravo da dobije pare iz fonda koji nije uplaćivao? Neka im država deli iz buđeta ali opterećivati penzioni fond protiv ustavnim rešenjima (povezivanje radnog staža ‚‚zaslužni građani‚‚) pa onda reći nemamo para za penzije, ljudima koji su po 40 god radili, stvarnoje i sramota ali i kriminal.
    (Slobodan, 17. februar 2015 07:54)

    # Link komentara

  38. da li jos negde u svetu postoje sportske penzije? ozbiljno pitam...
    (frenchie, 17. februar 2015 06:39)

    # Link komentara

  39. Uhvatili ste se Miroslava Ilica ne ispustate ga iz komentara, mozda zato sto su vam dometi u u "kulturi"upravo ti i takvi. Da objasnim jednu stvar umetnik na primer muzicar, ili baletski igrac svoj zivot podredi instrumentu i vezbanju od bar 4 sata dnevno i to od recimo 3,4 godine zivota pa dok ne ode u penziju, ako je umetnik rodjen, odnosno ako je imao srecu da se pronadje u tom uzrastu i dobije podrsku porodice ili nekog od mentora. Cime ste se vi bavili tako temeljno svaki
    dan od vase trece godine? Dakle kada se ovako pogleda da jedan umetnik radi citav svoj zivot u
    kontinuitetu da ne kazem bas kao sportista, i bas kao i sportista takmici se, osvaja nagrade i
    predstavlja zemlju. Takodje ga ocenjuju razni zjriji i svaki kvalitet je vrlo zapazen i da se
    komentarisati. Jer verovali ili ne postoje ljudi koji se bave upravo time kritikom savremene
    umetnosti. Biti umetnik znaci posvetiti ceo svoj zivot jednoj umetnosti, svaki zaradjeni novac
    uloziti u nju, cesto umetnici rade po vise razlicitih poslova da bi mogli da budu u toku sa
    savremenim svetskim tokovima, posalju rad na neko takmicenje (izlozbe van granica zemlje, za
    koje moras da budes u rangu bilo kog drugog svetskog umetnika da bi prosao selekciju) takodje
    bavis se svom mogucom birokratijom posto zemlja nije u EU zoni, tako da su uslovi slanja rada
    na neko takmicenje i skuplji i komplikovaniji. Pa valjda je neki od tih ljudi zasluzio da mu se drzava bar malo oduzi!
    (ana, 17. februar 2015 03:01)

    # Link komentara

  40. #adriano_galliani

    Novak je umetnik. ne huli!
    (casaBane, 17. februar 2015 02:22)

    # Link komentara

  41. Izvinite, ali umetnici rade za sebe, a sportisti se takmice za Srbiju i postizu uspehe za drzavu. Ne dobijaju penzije zato sto dobro igraju za neki klub vec samo i iskljicivo za medalje osvojene za nasu zemlju. Zatim, za razliku od kulture, karijera u sportu je kratka i smisao nacionalnih penzija jeste da onima koji su osvajali odlicja za Srbiju na najvecim takmicenjima obezbedi egzistencija. Oni su radili za drzavu i time je zaradili...
    (my way, 16. februar 2015 14:23)

    Odavno ovako nešto nisam pročitao, i izgleda da je autor teksta potpuno ozbiljan. Tužno. Uzmimo primer steljaštva, sporta u kome smo veoma uspešni. Imamo i jednu šampionku koja je nastupala na više OI, sada da je ne imenujem. Kažete, ona to radi za Srbiju, a ne za platu, slavu, nagrade ili zaposlenje u odgovarajućem savezu ili klubu? Kako onda možete da tvrdite da jedan kompozitor čija se dela izvode u Berlinu ne radi isto tako za svoju zemlju, ili balerina koja nastupa u Njujorku, ili slikar čija su dela izložena u Amsterdamu? Ili oni ipak rade samo za honorar.

    Sasvim je drugo pitanje da li Vi lično, kao građanin ove zemlje, veću satisfakciju nalazite kada sportista iz naše zemlje osvoji neku medalju na prvenstvu ili kada naš pisac dobije Nobelovu nagradu. To je izraz ličnih afiniteta svakog pojedinca; ali prema Vašem mišljenju, nadam se da razumete da Ivi Andriću ne biste dodelili ni dinara, ali zato osvajaču bronzane medalje na Evropskom prvenstvu u kajaku sleduje 100.000 mesečno do kraja života.
    (Miloš, 17. februar 2015 02:03)

    # Link komentara

  42. Pa nema mnogo kulturnih, ali bitno da je ima Miroslav Ilić!
    (Gile, 17. februar 2015 01:22)

    # Link komentara

  43. (my way, 16. februar 2015 14:23)
    Naravno da tako mislite kad je za vas Miroslav Ilic umetnik. A ko su drugi i koliko su dali za nasu zemlju - vi nemate pojma. Naravno da Miroslav Ilic nije smeo da se nadje na tom spisku, kao i mnogi drugi slicni njemu. A to sto vi ne znate koliko umetnici doprinose svojoj naciji i zemlji - to je samo vas problem. Da li vam je poznato da Austrija bukvalno zivi od Mocarta i Klimta? Da Amerika ostvaruje ogroman prihod od autorskih prava za svoje pisce? Da je Nemacka velika zato sto je imala Baha? Da su Rumuni naprasno usli u centar paznje zahvaljujuci svojim odlicnim mladim rediteljima? Ali kome ja pricam.
    (Ana, 16. februar 2015 16:56)

    Pa ako ti to stvarno misliš onda je to tragično. Austrija živi od Mocarta? Nemačka velika zbog Baha? A inženjere nemaju, proizvodnju nemaju, finansije, pravni sistem i uređenu državu, kvalifikovanu radnu snagu i mentalitet nemaju? Nego su im Bah i Mocart doneli tehnologiju i razvoj? Pa ovo je tragično koliko su kulturnjaci koji nam sole pamet neobrazovani.
    (Zoki, 16. februar 2015 21:25)

    Рекох ја, ово пије воду код оних који сада уздижу културу како би испали паметни, образовани, еманциповани, а лепо сам рекао и да по тој логици националну пензију пре треба дати лекарима, земљорадницима и сточарима (који задовољавају примарније људске потребе), индустријалцима, научницима... Културу треба чувати, неговати, без ње нема националног идентитета, али није ово прави одговор пљувачима, јер пљују и спортисте.
    (my way, 17. februar 2015 00:43)

    # Link komentara

  44. Sportska naconalna priznanja ukunuti. Sportistima se daje novcana nagrada nakon osvojene medalje koju pojedinac koristi sam a ekipni sport se izdeli izmedju svih. Nije mala svota.
    Drzava, ako ima neku posebnu zelju da se zahvali tim ljudima (u sta takodje verujem da je ispravno) zarad opsteg dobra ne treba da im daje penzije vec da im nadje posao u skladu sa strucnom spremom koju sportista poseduje. Ovako, imamo hiljade privatnika i kafe butikasa koji i da im propadne biznis imaju 2,5 plate do kraja zivota za ,neko od njih, jednu cetvrtinu u vaterpolo utakmici. A zavrsili vecernje skole umesto da je strateski da imamo visokoobrazovane mlade ljude.
    Mislim da je to nerealno uradjeno i naravno da je sada najteze promeniti nesto sto ne valja a vec je u sistemu.
    Mi smo siromasna zemlja da bi se tako razbacivali i novcem i ljudima.
    Sport kao i kultura mora na revidiranje. Ne vidim da oba ministra imaju veze sa resorom koji su dobili da vode.
    (V.B., 16. februar 2015 23:42)

    # Link komentara

  45. Većina naših "umetnika" stvarno žive kao trutovi i to od onoga što su dobili u nasleđe od tate i mame (pare, kuće na lepim mestima, stančuge u krugu dvojke) i zato imaju vremena da piskaraju i stvaraju "remek dela". A ta pisanija čitaju ili retki entuzijasti ili oni što to moraju zbog prirode svog posla. I sad bi hteli da se njihova umetnost plaća i uvažava. Pa stvarno, da li je iko ikada pročitao bilo šta od Milete Prodanovića? Ko je on uopšte? Pisaca koji stvarno nešto vrede u Srbiji možete da nabrojite na prste jedne ruke.
    (Profesor, 16. februar 2015 22:16)

    # Link komentara

  46. ja nevidim tu nista lose. ljudi su radili za to.
    (misa75, 16. februar 2015 22:15)

    # Link komentara

  47. (my way, 16. februar 2015 14:23)
    Naravno da tako mislite kad je za vas Miroslav Ilic umetnik. A ko su drugi i koliko su dali za nasu zemlju - vi nemate pojma. Naravno da Miroslav Ilic nije smeo da se nadje na tom spisku, kao i mnogi drugi slicni njemu. A to sto vi ne znate koliko umetnici doprinose svojoj naciji i zemlji - to je samo vas problem. Da li vam je poznato da Austrija bukvalno zivi od Mocarta i Klimta? Da Amerika ostvaruje ogroman prihod od autorskih prava za svoje pisce? Da je Nemacka velika zato sto je imala Baha? Da su Rumuni naprasno usli u centar paznje zahvaljujuci svojim odlicnim mladim rediteljima? Ali kome ja pricam.
    (Ana, 16. februar 2015 16:56)

    Pa ako ti to stvarno misliš onda je to tragično. Austrija živi od Mocarta? Nemačka velika zbog Baha? A inženjere nemaju, proizvodnju nemaju, finansije, pravni sistem i uređenu državu, kvalifikovanu radnu snagu i mentalitet nemaju? Nego su im Bah i Mocart doneli tehnologiju i razvoj? Pa ovo je tragično koliko su kulturnjaci koji nam sole pamet neobrazovani.
    (Zoki, 16. februar 2015 21:25)

    # Link komentara

  48. ove nacionalne penzije treba ukinuti . Nije posteno da primaju penzije a ne uplacuju radni staz. Da li je Posteno da Mirosla Ilicprima tu penziju a pravi je burzuj. Takvih primera ima jos mnogo . Jedino je Divac svoju penziju poklonio u dobrotvorne svrhe i pokazao kakva je velicina od coveka.
    (vladica, 16. februar 2015 21:11)

    # Link komentara

  49. Poenta je da treba ukinuti te vrste primanja. Znate, kad drzava, to jest poreski obveznici obezbede sale, dresove, vodu, struju, prevoze, onda nije primereno da za splet srecnih okolnosti od 2 meseca neko godinama dobija i TRI PROSECNE PLATE svakog meseca. Nije logicno da Zorana Arunovic u nepopularnom streljastvu osvoji medalju koja nista ne donosi drzavi uz stalno kukanje "kako nema priprema, nema municije i slicno', a onda se ispostavi da vozi BMW?! Cek, cek, nesto tu ne ide jedno sa drugim! I to u vreme kad oni koje 40 godina rade muku muce sa (ne)uplacenim platama, prevozom, doprinosima. Tako je to kad se o stvarima razmislja u srecna vremena i ne misli na sutra i o drugima. A umetnost? Umetnost je pre svega stvar ukusa i kao takva je tesko merljiva. Bolje je govoriti o doprinosu kulturi i kulturnom nasledju zemlje, inace imamo da Od izvora dva putica postanu kulturni obrazac Srbije isto koliko i ocuvanje Miroslavljevog jevandjelja. A to nismo hteli, zar ne? Sport i umetnost su oduvek dodatna zanimanja i nema logike da ga drzava, to jest ostali ljudi, kasnije izdrzavaju. Koliko god malo da ih ima treba ih ukinuti, jer ce uvek unositi razdor i sporenje. Na zalost, ovde ima najmanje razumevanja za normalne ljude sa normalnim porodicama, bolje je da budes tzv. samohrani roditelj, napaceni umetnik, usamljeni strelac, neko ce te vec zastititi... Jedino sto takva dekandencija drustvo odvede u propast! A kad je vec tako, onda neka i propadne!
    (memorija, 16. februar 2015 21:07)

    # Link komentara

  50. Ne mislim da su umetnici džabalebaroši ili trutovi, ali ... penzija se NE DODELJUJE, već se STIČE pod zakonom propisanim uslovima. Nacionalne, sportske, svešteničke ... i ostale poklonjene "penzije" se zato i isplaćuju po osnovu podzakonskih akata, uredbi.

    U isto vreme, preko 400.000 starih ljudi u Srbiji "živi" BEZ IKAKVIH primanja, jer imaju manje od propisanih 15 godina!? staža za penziju.

    Na kraju krajeva, Vlada koja već sedmu godinu sprovodi "oštre mere štednje" ne bi smela da bude ovako galantna tuđim novcem.
    (Luiz, 16. februar 2015 21:06)

    # Link komentara

  51. Ne samo da je nacionalnih penzija u sportu više, nego su i daleko veće. Recimo, imate primer sportiste koji je osvojio medalju na takmičenju u Segedinu koje je bilo evropskog nivoa, ali u malo poznatom sportu... On sa svojih 27 godina do kraja života sada prima i nagradu (ne penziju!) u visini od 2,5 prosečne plate u zemlji, dakle preko 100.000 dinara, dok su nacionalne penzije u kulturi (koje se primaju nakon 65. godine života) 45.000.
    (Miloš, 16. februar 2015 14:18)

    Ispravka. Sportska se penzija dobija od 40-te g. zivota, a za nacionalnu je uslov da imas svoju penziju i nebitno je koliko god. zivota.
    (Milos Ilic, 16. februar 2015 19:07)

    # Link komentara

  52. Izvinite, ali umetnici rade za sebe, a sportisti se takmice za Srbiju i postizu uspehe za drzavu. Ne dobijaju penzije zato sto dobro igraju za neki klub vec samo i iskljicivo za medalje osvojene za nasu zemlju. Zatim, za razliku od kulture, karijera u sportu je kratka i smisao nacionalnih penzija jeste da onima koji su osvajali odlicja za Srbiju na najvecim takmicenjima obezbedi egzistencija. Oni su radili za drzavu i time je zaradili, a objasnite vi meni po kom osnovu recimo Miroslavu Ilicu (slucajan primer, svo postovanje) narod placa nacionalnu penziju kad mu je sve sto treba platio kupujuci karte za nastupe, albume...
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (my way, 16. februar 2015 14:23)

    Ја за спорт признајем само фудбал. Ајде, може и кошарка. Са осталим држава да престане да се замајава. Буквално - кога брига? Тенис је ту небитан, сваки успешан тенисер заради много пара, та национална пензија му не треба, а и није да их имамо превише. Остале спортове прате само родитељи тих спортиста. Такође, ниједан није профитабилан. ФК Партизан прода једног играча, Шкулетића, за 4 милиона. То је већи профит ОД СВИХ ОСТАЛИХ СПОРТОВА ЗАЈЕДНО. Једино и једино има смисла уложити у ФУДБАЛ.
    (Adriano_Galliani, 16. februar 2015 18:50)

    # Link komentara

  53. interesantno kako svi smatraju u komentarima da su umetnici ove pevaljke i pevači a niko ne spominje recimo onu ženu koja ceo svoj radni vek brine o "Miroslavljevom jevanđelju" u podrumu Narodne biblioteke i promoviše srpsku srednjevekovnu kulturu za neku smešnu platu.Ili oni koji brinu o zaostavstini Tesle i Pupina ili se bore za naše muzeje i za lokakitet Vinca ili se bave očuvanjem srpske tradicije....ima ih mnogo....po meni sportisti uopšte ne bi trebalo da primaju tu penziju.Ionako se namlate para tokom te kratke igračke karijere i to neviđeno mnogo para. ..pa nek misle na starost
    (lenema, 16. februar 2015 18:06)

    # Link komentara

  54. Ukidajte i jedne i druge! Neko izabere da se "profesionalno" bavi bacanjem koplja ili streljaštvom i onda treba rudar i radnik u fabrici da ga ceo život izdržava! O kulturi da i ne trošim reči, neka rade nešto korisno pa neka se od svojih para bave kulturom.
    (Zoki, 16. februar 2015 17:11)

    # Link komentara

  55. (my way, 16. februar 2015 14:23)

    Naravno da tako mislite kad je za vas Miroslav Ilic umetnik. A ko su drugi i koliko su dali za nasu zemlju - vi nemate pojma. Naravno da Miroslav Ilic nije smeo da se nadje na tom spisku, kao i mnogi drugi slicni njemu. A to sto vi ne znate koliko umetnici doprinose svojoj naciji i zemlji - to je samo vas problem. Da li vam je poznato da Austrija bukvalno zivi od Mocarta i Klimta? Da Amerika ostvaruje ogroman prihod od autorskih prava za svoje pisce? Da je Nemacka velika zato sto je imala Baha? Da su Rumuni naprasno usli u centar paznje zahvaljujuci svojim odlicnim mladim rediteljima? Ali kome ja pricam.
    (Ana, 16. februar 2015 16:56)

    # Link komentara

  56. srbi su neprosvecen i povrsan narod,siguran sam da bi pre dodelili nacionalnu penziju milosu teodosicu nego isidori zebeljan
    (fargo, 16. februar 2015 16:47)

    # Link komentara

  57. Pa šta je tu čudno? Sportisti su krv i znoj prolili za dobrobit ove zemlje, a slikari nacrtaju žuti trougao iznad crvenog kruga i pozovu svoje "prijatelje" u galeriju na fensi koktel parti da se dive njihovoj genijalnosti, pa nam posle svi oni zajedno pričaju kako mi ne razumemo zašto je to toliko divno jer smo uskog pogleda na svet i ispod njihovog nivoa istripovanosti. Još hoće i penziju?!
    (gospodar svega, 16. februar 2015 16:35)

    # Link komentara

  58. Koja smo mi lobotomija!!!
    O čemu se ovde raspravlja, naravno da mislite da su u kulturi džabalebaroši kad vam je kultura Miroslav Ilić???!!! Da i kultura predstavlja jednu zemlju mnogo više i bolje od sporta a to što je kod nas sasečena u korenu pa više ni neznamo šta je to, to je drugi problem. Pravi džabalebaroši su u JAVNIM PREDUZEĆIMA i ADMINISTRACIJI!!!! Njih skidajte i biće para za sve!
    (flunf, 16. februar 2015 16:30)

    # Link komentara

  59. Pa današnji umetnici su Ceca, Karleuša i sl.
    Đoković ili Đorđević su za njih Van Gog i De Vinči :-)
    (spaceman, 16. februar 2015 16:27)

    # Link komentara

  60. Rekla bih da većini nije jasno čemu služi nacionalna penzija, kao ni poreske olakšice koje uživaju umetnici. Sve su to načini da društvo stimuliše ljude da se bave delatnošću za koju se smatra da doprinosi istom tom društvu. Primera radi, u Srbiji danas nema mnogo kompozitora ili balerina. Retko ko se odlučuje da se bavi tim profesijama, pa ako neko to uradi I bude uspešan, onda mu se odaje odgovarajuće priznanje.

    Ključna greška koja se do sada pravila je nerazlikovanje popularne I visoke kulture: visoka kultura danas nije isplativa i svuda se na svetu subvencioniše, jer se doživljava kao tradicija vredna ulaganja i negovanja. Konkretno, jedno je Miroslav Ilić, koji se od svoje umetnosti obogatio, a drugo je neki kompozitor, harfista ili prevodilac poezije. To važi i za sport.

    Lično, kao samostalni umetnik, više bih volela da nam država obezbedi poštovanje i zaštitu naših autorskih prava uz odgovarajuću nadoknadu (što je i inače njen posao i dužnost) nego da nam u starosti deli nekakvu milostinju iz tobožnje zahvalnosti, a da do tada pušta da nas pelješi ko kako stigne.
    (The Waste Land, 16. februar 2015 16:19)

    # Link komentara

  61. Šta je tu čudno g.Prodanoviću? U sportu se može egzaktno utvrditi sportski rezultat u svetskim razmerama. Drugo, sportski vek trajanja je veoma ograničen, a vrhunski sport zahteva enormnu posvećenost i rad. Na drugoj strani, jedan vajar, recimo, može da stvara celog života, umetnički nivo nemoguće je egzaktno utvrditi, niti ustanoviti jedinstvene kriterijume i merila, kao ni porediti sa drugim umetnicima...
    Mislim da su izneti razlozi dovoljno jasni za zaključak koji je suprotan Vašem stavu....pozdrav!
    (ostoja prvi, 16. februar 2015 16:14)

    # Link komentara

  62. Ukidajte te penzije i sportske i umetničke pod hitno!!! Bacanje para. Izračunajmo za sportske, tim, 20 članova dobije zlatnu medalju, penzija 1200 x 20 ljudi x 12 meseci x 30 godina dobijanja (dobija se od 40.), to je 8.6 MILIONA evra!!! Vredi li medalja 8.6 miliona???
    (KoleM, 16. februar 2015 15:15)

    # Link komentara

  63. znaci, jos je gora situacija nego sto smo mislili. jos veci džabalebaroši džabalebare.
    (pera, 16. februar 2015 15:15)

    # Link komentara

  64. Kada malo bolje razmislimo, Mileta je savršen izbor za ovu funkciju. Nekako se snalazi u pitanjima kulture, ima dovoljno vremena i voli ga foto-aparat.
    (Minja, 16. februar 2015 15:07)

    # Link komentara

  65. "Moramo biti uvereni da freske u Sopoćanima neće patiti od vlage ili nečeg drugog."

    SPC dobija znatna sredstva iz budžeta, valjda da bi brinula o toj baštini. Tako je u Evropi. Ali izgleda da kod nas nije taj slučaj. Ispada da Crkva dobija pare da bi gradila nove crkve, koje niču kao pečurke, a da ministarstvo kulture treba da brine o freskama i održava srednjovekovne crkve i manastire.
    (hmm, 16. februar 2015 15:06)

    # Link komentara

  66. Kada je školstvo bilo kvalitetnije ono što su dana Vukovci bilo je u svakoj osnovnoj školi svega 2 do 3 učenika koji su se tako isticali.Danas u svakom odeljunju imate oko 5 vukovaca. Upravo to se dešava i sa Nacionalnim penzijama. Mislim da su ozbiljniji kriterijumi da bi se u 4 do 5 godina dodelila jedna takva penzija.Svesno se ne grade institucije, jer mnogima to odgovara.
    (radomir, 16. februar 2015 14:29)

    # Link komentara

  67. Izvinite, ali umetnici rade za sebe, a sportisti se takmice za Srbiju i postizu uspehe za drzavu. Ne dobijaju penzije zato sto dobro igraju za neki klub vec samo i iskljicivo za medalje osvojene za nasu zemlju. Zatim, za razliku od kulture, karijera u sportu je kratka i smisao nacionalnih penzija jeste da onima koji su osvajali odlicja za Srbiju na najvecim takmicenjima obezbedi egzistencija. Oni su radili za drzavu i time je zaradili, a objasnite vi meni po kom osnovu recimo Miroslavu Ilicu (slucajan primer, svo postovanje) narod placa nacionalnu penziju kad mu je sve sto treba platio kupujuci karte za nastupe, albume... a jos uz to covek moze do kraja zivota da se bavi svojim poslom. Ovo je igranje na kartu da ce ljudi, ne zeleci da ispadnu glupi, podrzati kulturu kao nesto uzvisenije od sporta, ali to kod mene ne pali. Ako hoce penzije neka uplacuju za zivota kao svi ostali. Tom logikom pre doktori treba da dobiju nacionalne penzije, jer se ipak bave jos uzvisenijom i za naciju vaznijom delatnoscu od kulture. Iskreno, sportske penzije su jedine ciji su mi logika i osnov jasni, sto naravno ne znaci da mislim da je sport najvaznija delatnost u drzavi.
    (my way, 16. februar 2015 14:23)

    # Link komentara

  68. Ne samo da je nacionalnih penzija u sportu više, nego su i daleko veće. Recimo, imate primer sportiste koji je osvojio medalju na takmičenju u Segedinu koje je bilo evropskog nivoa, ali u malo poznatom sportu... On sa svojih 27 godina do kraja života sada prima i nagradu (ne penziju!) u visini od 2,5 prosečne plate u zemlji, dakle preko 100.000 dinara, dok su nacionalne penzije u kulturi (koje se primaju nakon 65. godine života) 45.000.
    (Miloš, 16. februar 2015 14:18)

    # Link komentara

  69. Naravno da ovom prilikom ne bih govorio o tome sta mislim o ljudima koji umetnike nazivaju dzabalebarosima i ne kapiraju da je iza ogromne vecine uspesnih, ili velikih umetnika dugogodisnji, krvavi rad. Uz sve druge preduslove i poteskoce... S druge strane, nije tesko napraviti poredjenje i shvatiti da mi imamo vise uspesnih, velikih imena u oblasti sporta, nego u kulturi, posebno u internacionalnim okvirima. Svakako treba napraviti drugaciji, jasniji i postenji kriterujum za dodelu istih.
    (Nole - Zeljko, 16. februar 2015 14:08)

    # Link komentara

  70. Bla bla truc. Pricaj ti nama zasto su konkursi namesteni decenijama, zasto se novac razbacuje na festivale umesto na produkciju i artefakte, dokle ce nepotizam da razara kreativnu energiju ovog naroda itd itd i sta ces ti sa svojim drustvancem na budzetu drzave da ucinis po tom pitanju. Sve ostalo je secerna vodica, zna narod sta je problem. Ovi iz Tanjuga postavljaju pitanja kao da ne zive u Srbiji vec najmanje u Belgiji.
    (Orwell Vegan, 16. februar 2015 14:04)

    # Link komentara

  71. Dati penzije onima koji su tokom karijere zaradili milione, je bas "pravedno". Po cemu su njihove penzije zasluzile da se zovu zasluzne "nacionalne"? Zasto su one vise nacionalne od penzija doktora, profesora, vojnika, vatrogasca-spasioca...Pa oni gospodo (iako ih izuzetno cenim i postujem), najvise igraju za svoju slavu i svoj dzep. Tek na trecem mestu bi mooozda i to mozda stavio patriotizam. Pustite prazne price i naklapanja. To je za malu decu.
    (Milan-Indjija, 16. februar 2015 13:38)

    # Link komentara

  72. ne vredi, dzabe pricas, mileta! ovde nije problem sto ce rezerva na sampionatu u pljuvanju semenki iz lubenica za osvajanje zlatne medalje da prima 3 prosecne penzije do kraja zivota, nije problem ni sto sekretar mesne zajednice ima reprezentaciju, makar to bilo i pivo na recku ispred zadruge, nije problem sto svaki stranacki aktivista ima svalerku koja je uvaljena na drzavne jasle, vec njene privilegije rastu polozajem i velicinom stikli... ne, ne, ne! sve je to pozeljno, dokaz necije uspesnosti! ono kad cujemo: "dobro se snasao!" ali, ako nekom umetniku, mislim zaista umetniku, bez obzira iz koje umetnosti damo crkavicu, da 40 000 dinara je crkavica, raja ce da kaze: "ajde, bre, nije ih sramota kerebecili se tamo po televiziji, pevali gastarbajterima, pare im u dekolte mecali, a sad da im ja placam da se bogate.../ovde ide spominjanje zenskog clana rodbine uz glagol.../ ali, zato, ako treba da se ide na "koncert" nekog "takvog" skinuce i gace sa sebe...
    p.s. nisam iz "druge srbije", uopste nemam lepo misljenje o "njoj", volim svoju zemlju i smatram se nacionalistom. a umetnost i nauka su vazni, jer bastine duh jedne drzave i naroda. hvala!
    (sveta iz zeleznicke, 16. februar 2015 13:37)

    # Link komentara

  73. Nacionalna penzija je predmet stalnih zloupotreba. Ljudima za svoje zasluge (sportske ili kulturne) treba dati ordenje, a ne kojekakvim političkim protuvama. A nacionalnu penziju možemo davati samo onima koji zbog svog zalaganja za državni interes nisu bili u stanju da uplate penziono osiguranje, a istovremeno nemaju nikakav kapital. Davati nacionalnu penziju npr. pevačima koji su kroz svoju karijeru još i tajili porez je suludo. Ili dati je sportisti koji je u karijeri zaradio desetine miliona dolara...
    (Alex, 16. februar 2015 13:35)

    # Link komentara

  74. Trutovi - nego šta.
    Rade ono što vole, neki čak ni školu nisu završili.
    Ne uplaćuju za svoj radni staž ni dinara.
    Banče, pijanče .... provode se po svetu ...
    I na kraju država im da i šakom i kapom.

    Ne može niko da mi dokaže da je doprinos tih ljudi veći od nekog rudara koji ceo svoj život kopa u jami da bi na kraju skončao ne doživevši penzionisanje.
    (pedja, 16. februar 2015 13:30)

    # Link komentara

  75. Pomenute penzije treba tako dodeljivati da nema sumnje u to dali je bilo politicke intervencije u vezi iste ili ne.Znaci postaviti standarde i kriterijume ali bez mogucnosti da se ove dvostruko sagledavaju,i definisati oblasti gde se ove mogu dobiti . Naprimer kad neko osvoji medalju za svoje postignuce na medjunarod nom planu .Jer postignuca na unutrasnjem planu imaju svi a stvar je ukusa koje je za naciju vaznije.Naprimer babica koja je pomogla da se rodi stotinak beba je nacionalno zasluznija od pisca nekog knjizevnog dela koje osim kriticara i uze familije niko nije ni primetio ni procitao.
    (Negoslav, 16. februar 2015 13:17)

    # Link komentara

  76. Nas narod 150 puta vise ceni sport nego kulturu, i ima potpuno nezdrav stav. Novak Djokovic se poredi sa Teslom, Svetim Savom, Milosem Obilicem.. Volim ja Noleta, ali on je sportista, zabavljac! E, umetnici su stepen iznad toga. Ili bi barem tako trebalo.
    (Adriano_Galliani, 16. februar 2015 12:50)

    # Link komentara

  77. Po meni je logicnije da nacionalnu penziju pre dobije Kolasinac, koji promovise Srbiju u svetu, nego Miroslav Ilic, recimo.
    (cofi95, 16. februar 2015 12:45)

    # Link komentara

  78. Nacionalne penzije za kulturu bi trebalo da ostanu, ali da se izbace pevaljke i politički šalabajzeri.
    (Samo razmišljam, 16. februar 2015 12:37)

    # Link komentara

  79. Ima Radovan III jedan dobar citat o odnosu prema kulturi na ovim prostorima...
    (Mihailo, 16. februar 2015 12:31)

    # Link komentara

  80. za razliku od umetnosti, sportski rezultati su merljivi. Ako si osvojio medalje na jednom od tri najveca takmichenja(EP, SP, OI) vala si zasluzzio tu penziju.
    (ranZo, 16. februar 2015 12:27)

    # Link komentara