Gardijan ishvalio muziku u Jugoslaviji: "Zemlja se zbog rata raspala, a kultura je preživela"

Veseljaci u pantalonama sa širokim nogavicama i bleštavim košuljama koji plešu celu noć bili su uobičajeni prizor u svetskim prestonicama zabava oko 1970. godine. Ali u Novom Beogradu, građenom u brutalističkom arhitektonskom stilu, bilo je to potpuno novo iskustvo. U podrumu sportske dvorane otvorena je prva diskoteka u socijalističkoj Jugoslaviji.

Izvor: B92, index.hr
Pošaljite komentar
  1. @meda

    Sve si živo pomešao, imaš zbrku u glavi. Pre svega, otkrivaš toplu vodu, za sve što su kopije i pozajmice, poznavaoci i muzički kritičari su znali istog momenta po objavljivanju pesama, u "ono vreme".

    Izmešao si stvari koje se ne mešaju - pozajmice deonica, krađe melodija, legalne obrade, čak i semplove. Njima si dodao izmišljene, nabeđene slučajeve, koji to nisu. Od izuzetaka praviš pravila. Grupe koje su dugo radile, kao Riblja Čorba, imaju mnogo albuma, a na svakom albumu jednu do dve obrade i 8 do 10 originalnih pesama. Obrade su uvek u manjini. Oktobar 1864 su obradili The Four Tops. Druga obrada im je bila od Suncokreta, ostali singlovi mahom autorske stvari.

    "Dodirni mi kolena" nema baš nikakve veze sa ""Lay All Your Love On Me".

    "Džuli" od Danijela nema baš nikakve veze sa "Oh Julie" Shakina Stevensa, sem imena u nazivu. S druge strane, njegova "Đeni nosi kečke" jeste kopija, upravo "Oh Julie", a ne pesme koju pominješ.

    Dino Dvornik je u "Zasto pravis slona od mene" usemplovao ritam iz Billy Cobhamovog "Stratus", kao što su Massive Attack isti ritam semplovali godinu dana kasnije na albumu koji smatraju remek-delom, iako sadrži tuđe deonice. Dakle, ništa neobično.

    Ovo ostalo navođenje obrada je kao kad neko od 10 godina starosti otkriva stvari prvi put u životu (uz dosta pogrešnih primera tj grešaka). Nadam se da nisi stariji od 10 - 12 god.
    (Alex, 20. oktobar 2021 14:51)

    # Link komentara

  2. @b92 najbolji

    Vidis ovako. Gausova ili normalna raspodela jako lepo opisuje statistiku pojava koje se desavaju prirodno ili normalno u prirodi. Tako ti je i sa ljudskim osobinama, 65% ti je prosek, 15% gore, 15% dole, i po 5% u obe strane u ekstremum.
    I nije problem sto to tako raspodela kaze, bila bi takva bez obzira kolika je npr. inteligencija onoga sto posmatras. Problem je sto je razlika izmedju ovih 15% iznad i onih 5% u ekstremu jako jako velika. Toliko velika da covek koji je prosecan ne moze da pojmi kako onaj iznad razmislja, a onaj iznad ne moze da veruje koliko ovaj ne misli. I to je svet u kojem zivimo, i trenutno je u najboljem stanju u poslednjih 10000 godina jer je bar obrazovanje manje vise svima dostupno.

    E sada, sto se muzike tice, u pitanju je biznis. Cilj je profit i popularnost. Prodavace se i cuce se vise ono sto rezonuje sa vecinom. Jeste naravno prava muzika kada lagano upalis Rahmanjinova da ti koristi klavir skoro kao bubanj ili da odvrnes neki alternativni bend sa jako dobrim osecajem za ritam i melodiju poput npr. Gorillaz, ali i u kvalitetnoj muzici dosta je do toga sta tebi licno odgovora i kakva te muzika "pogadja".

    Samim tim jako je ruzno kada nekog nazivas "tunjavim" i "prostim" samo zato sto ga ne dodiruje muzika koju ti smatras superiornijom jer si mozda u visem delu normalne raspodele. Kada vredjas druge na taj nacin samo pokazujes svima koliko si nezadovoljan svojim zivotom, nikoga tvoje reci nisu stvarno uvredile.
    (eh, 16. oktobar 2021 20:15)

    # Link komentara

  3. Šta sad, ne treba da slušamo tu muziku iz političkih razloga? Bilo je i dobrih i originalnih pesama i sjajnih bendova. To što sada nema ništa bolje treba da se zapitamo.
    (Stigla teška vremena, 15. oktobar 2021 09:48)

    # Link komentara

  4. (andreas kisser, 14. oktobar 2021 12:41)

    Patareni ... mnogo pre Psihomodo Pop-a
    (Burek u svemiru, 14. oktobar 2021 23:43)

    # Link komentara

  5. Bilo i prošlo
    (YU, 14. oktobar 2021 21:44)

    # Link komentara

  6. Magareća muzika, za magarce iz magarećih godina. Zna se koje su tri pesme svetski poznate i priznate 1. Ajde Jano, 2. Djelem Djelem 3. Zajdi Zajdi. I to sve narodne kojih se magarci (neki su nažalost ceo život ostali magarci) stide ili šta već.
    (Kere, 14. oktobar 2021 18:20)

    # Link komentara

  7. (RaleNS, 14. oktobar 2021 09:50)

    Само сам хтео да кажем да је музика, са ових простора, глобално безначајна...
    (Црвена звезда 1913, 14. oktobar 2021 15:41)

    # Link komentara

  8. Na stranu i ogavna jugonostalgija i Tito, ali meni je najfrapantnije koliko ljudi misli da je popularna muzika (pre svega rok) nesto umetnicki vredno. Najosnovnije moguce harmonske progresije, infantilne melodije i prosti ritmovi uz naivne tekstove se smatraju nekakvom "kulturom", a to najcesce rade oni koji se nisu ni ocesali o pravu umetnost. Popularna muzika (ovde spada i veliki deo dzeza!), uz komercijalnu folk muziku( izvorni folklor je nesto drugo), i kod nas i u svetu, predstavlja uglavnom plitku trivijalnu muziku za tunjave i dosadne, primitivne ljude.

    Jos jedna bitna stvar,skoro svaka zemlja Istocnog bloka je bila kulturno jaca od Jugoslavije.
    (b92 najbolji, 14. oktobar 2021 15:20)

    # Link komentara

  9. E moj druže da je preživela sad bi 80% čjudi bilo vakcinsano i nornalno bi živeli. Ovako, Amidžiji, Zadruge i Anastasije.
    (4k4.Dex, 13. oktobar 2021 21:04)

    Nepismeni deo Srbije, deo koji uživa taj sadržaj koji pominješ uveliko je vakcinisan. Mi ostali, obrazovani rokeri, metalci, lekari, naučnici, mi razmišljamo svojom glavom.
    (Zadnji voz za Čačak, 14. oktobar 2021 06:24)

    Ovo jednostavno nije istina. Ti si zalutao u rok milje a intelektualca si video jedino na internetu ili TV-u. Kada bi to sto kazes bilo tacno ne bi stanovnistvo najcivilizovanijih zemlje sveta i evrope (celokupna skandinavija recimo gde je sav narod u rok/metal fazonu i gde se nepismenost meri u promilima) bilo vakcinisano u procentima od preko 80%, dok u najzatucanijim zemljama u kojima cvetaju lose obrazovanje, kic, rijaliti, turbo folk, krimosi, ulicne bande, djubre po ulicama i u koritima reka (Srbija, BiH, Bugarska, Hrvatska...) jedva 40% i to dobar deo da bi mogli putovati i sl.
    (cukarica, 14. oktobar 2021 14:16)

    # Link komentara

  10. Lepa Fahreta Brena likes this.
    (Tu_neki_mali, 14. oktobar 2021 13:34)

    # Link komentara

  11. I'm in love with Gobac, my beautiful Gobac.. Prva nasa grupa na MTV je bila Psihomodo Pop sa numerom Ja volim samo sebe. Inace pa normalno je da su im idoli bili Bitlsi, Stonsi, Ramonsi, Pistolsi i da su krali muziku od njih ali tekstovi Djordjevica, Stulica, Mladenovica, Bajagica, Balasevica, Dedica su kulturno blago ali bukvalno.
    (Nikola MNE, 14. oktobar 2021 01:10)

    i ne samo to! oni su mislim prvi nas bend koji je kao album izdao snimak sa koncerta u inostranstvu. bio je to 'live in amsterdam', ako se ne varam iz 1989. zahvaljujuci tom albumu, mi klinci smo tada prvi put culi za legendarne amsterdamske klubove 'milkveg' i 'paradiso' :) jeste da je vecina pesama bio klasican prepev pesama stranih bendova, recimo 'telegram sem' (t rex), 'rano jutro' (velvet underground), 'ramona' i 'hej djevojko' (ramones)... ali su zato pesme 'frida' i 'nema nje' neprevazidjeni vrh ju-pank-roka! casna rec, za mene je atmosfera u 'nema nje' na nivou poovog 'gavrana'. ma sta na nivou, ladno moze da sluzi kao muzicka podloga za 'gavrana'! da su postigli neku planetarnu slavu, ili da su iz londona, a ne iz zagreba, ubedjen sam da bi 'nema nje' bila deo vazan deo svetske muzicke istorije.
    (andreas kisser, 14. oktobar 2021 12:41)

    # Link komentara

  12. The Guardian i BBC su se baš potrudili, i još će, ne brinite, da šire i prošire projugoslovensku propagandu. Naročito im je drag Tito. SFRJ, kao što vidimo, odmah do njega. A sve prenosi idex. hr.
    Neprijatelji Srba i Srbije idu ruku pod ruku.
    Srpska politička elita mora da vodi računa o jačanju komunizma i socijalnoj pravdi. Inače će nići treća Jugoslavija, a to će biti konačan kraj pravoslavnih Srba.
    (Kladovo, 13. oktobar 2021 22:13)

    Ne treba mesati ex yu muziku sa sistemom u kojem smo živeli.
    A to je ono što te verovatno iritira (opravdano) jer jugonostalgicari i brststvojedinstvenici u nedostatku argumenata za svoje namere koriste ili prirodan zal ljzdi za mladoscu ili pomusavaju svoju ideoligiju da vezu za kulturu.

    Činjenica je da je ex yu rok scena bila u dobroj meri kontrolisana od strane partije,koja je procenila da se kulturnom uticaju slobodnog sveta ne moze odupreti pa je zaigrala na kartu da ona kanalise taj fenomen tog vremena.
    Sve je do pojedinca - kao sto nisam nosio puma patike jer mi se svidjao neki metal,nisam kacio zihenadle da glumim pankera a slusao sam i jedno i drugo i trece tako sigurno necu postati Juosloven ako slusam neku pesmu iz vremena Tita.

    Tacno je i da nam je "kulturna elita" jugonostalgicarska u velikoj meri i da tu i tamo proguraju nesto afirmativno o Titi i njegovima.
    Prepoznas i iskuliras.
    (Komša, 14. oktobar 2021 10:22)

    # Link komentara

  13. Veliko je nerazumavanje autora za muziku stare Juge. Još kaže i da je zaboravljena. To je posle anglosaksonske muzike, bila naj muzika u svetu.
    (Putniković, 13. oktobar 2021 22:23)

    Глупости....
    Најмузика у свету која није пребацила границу државе у којој је настала, осим у домовима гастарбајтера...
    Шта би рекао ако ти кажем да постоји грчка или шпанска музичка култура?
    Чуј, најмузика из комуно-експеримента Јаднославије...
    (Црвена звезда 1913, 13. oktobar 2021 22:43)

    U pravu si. Ne znam samo cemu minusi. Neka mi neko navede jedan svetski poznat Yugoslovenski bend. I ne samo Spanci i Grci, vec i italijanska progresiv rok scena s kraja sezdesetih i pocetka sedamdesetih, nemacki (kraut) rok, pa i Cehoslovaci, Madjari, skandinavci itd. su realno bili miljama ispred YU muzike. Osamdesete su donele odredjen napredak i priblizavanje na tom polju, a devedesete (makar u Srbiji) pravi bum i poplavu vrhunskih bendova. Inace objektivna prepreka proboju nase muzike u inostranstvo je nepremostiva jezicka barijera, ali cinjenica je da ni oni koji su pevali na engleskom nisu uspeli da se probiju.
    (RaleNS, 14. oktobar 2021 09:50)

    # Link komentara

  14. Jugoslavenska muzika i kvalitet(a)... Yeah, right.
    Da ne grešim dušu, bilo je sjajnih bendova - Smak, Atomsko Sklonište, Azra, Indeksi (ne ceo opus, ali...), rana Korni Grupa, Let 3 (nastali u ex-Yu), Leb i Sol (rane stvari su bile bolje, natch), KUD Idijoti... - pa i dobrih solo izvođača, ali to su bili izuzeci koji su potvrđivali pravilo. A isto je bilo da je ex-Yu muzika, by and large, bila dreck. Totalni. Pojava turbo-folka, je momenat koji se smatra početkom propasti Yu muzike. Nije netačno, ali ako ćemo biti iskreni, momenat u kome je Yu muzika zaista pokazala koliko je đubre, je pojava tzv. Novog Vala. Yup, toliko slavljeni i hvaljeni Novi Val, je bio đubre. Par bendova i muzičara koji su nešto vredeli, su isto bili ništa drugo do izuzetak koji potvrđuje pravilo. Sem toga, ne govori li dosta na temu percepiranog kvaliteta Novog Vala, činjenica da je jedna od najprominentnijih figura Novog Vala, Massimo Savić, daleko veći uspeh ostvario u periodu od 2003. naovamo, i da su albumi koje je u tom periodu objavio objektivno kvalitetniji od onoga što je sa Dorian Gray radio tokom 1980-tih? Not my cup of tea, but it is a fact.
    @mladići borovi, devojke jele, 13. oktobar 2021 22:51
    Hm... Možda zato što to zapravo i jesu? The Beatles, mislim. Tako su, ah, marketed zapravo. A priličan broj njihovih pesama je klasično pop formula smeće. Obratite pažnju na to koliko većina njih traje. Ne kažem da je njihov kompletan opus dreck - nije - ali su apsolutno precenjeni.
    (Low Key Lyesmith, 14. oktobar 2021 09:33)

    # Link komentara

  15. Ne znam mnogo o domaćoj muzici, uvek sam slusao stranu, samo engl. govorno područje. Nasa mi muzika nije imala ritam, nesto mi je nedostajalo, neka dubina. Jednostavno, telo i um mi nisu reagovali na nju. Ko poznaje muziku shvata. Tek kada je izasao "Program tvog kompjutera", eh naježih se, telo reagovalo. A za ostalo, socijalizam, mir, jednakost. Fuj. Zna se da nismo jednaki, ni pred Bogom a nejednaki i umiremo. To teranje jednakosti na silu, otvorilo mi je oci, pogotovo posle poslovice "mili boze vidi ove bede, jedan radi a trojica sede". I tako, uljuljkao nas socijalizam a kad dodje vreme posle 95-te da se zaista borimo za sebe, onda smo videli koliko su oni potomci neradnika postali odjednom "sposobni", pa počeše da nam kroje sudbinu. Strasno. Kad se samo setim, kako je jadni Alija Sirotanovic odbijao nagrade, kao prosjaci u Indiji, dajem mu 5 dolara, on nece, kaze, "tako mora, Bog mu rekao" (da on mora biti jadan...a zgulio sebi svu kozu od članka do koljena pa, kao prosi!). I tako, Alija (kao pojam "radnika) umre u bedi. Koliko je sistem zatrovan bio, da ti poremeti um, da prestajes i u Boga verovati, da ne zelis nagradu za svoj rad, da pomislis da su svi isti itd. Tako se i dogodilo, da čovek ima 5 sinova, sve vredni, radisni, zaradili sebi, obradjuju silnu zemlju, kupe stoke pa vlast dodje, pitaju "koliko dajes ovaca, volova i krava", kaze covek "nijednu". Pisi "dobrovoljno daje 20 ovaca, 5 volova, 10 krava". Ih, majku im.
    (Mike, 14. oktobar 2021 09:26)

    # Link komentara

  16. Zato je sada zlatno doba. Je li? Za 50 godina nismo imali ni jedan rat. 15 milijardi je zadužio državu za 50 godina i napravio na 100 fabrika širom Jugoslavije u kojoj su radili na 10-ine hiljada radnika po tim fabrikama. Ovaj zadnji je malu Srbiju za 10 godina vladavine zadužio preko 15 milijardi a zemlju dao strancima. Još bi orali drvenim plugovima i bilo bi 90% nepismenih u 21 veku da nije bilo tih 50 godina mira i stabilnosti. Zemlja koja je imala kulturu, fenomenalan dečiji program, fenomenalan film, muziku. Zemlja u kojoj je pamet vladala a kriminalci bili po zatvorima. Bilo je i tada partijskog zapošljavanja ali nisu mogli nepismeni, kriminalci i prostitutke da budu ministri.
    (Loznica, Gučevo, Cer…, 13. oktobar 2021 23:20)

    Vidis to je ta cena, generacije su propatile da bi se stvorila Jugoslavija i generacije moraju pate zbog toga sto je stvorena Jugoslavija. a sve samo da bi jedna generacija uzivala, pametno nema sta.
    (Guns N Roses, 14. oktobar 2021 09:25)

    # Link komentara

  17. Srpska politička elita mora da vodi računa o jačanju komunizma i socijalnoj pravdi. Inače će nići treća Jugoslavija, a to će biti konačan kraj pravoslavnih Srba.
    (Kladovo, 13. oktobar 2021 22:13)

    U komunizmu nije bilo socijalne pravde.
    Svuda je politička elita bila nedodirljiva, na istoku i na zapadu, ostatak društva ima jednako male uslove za uspeh.
    Druga stvar je bila što su na istoku svi građani imali jednako malo a na zapadu je bilo manje bede.
    (Neki ste dobili stan, a neki baš i nismo., 14. oktobar 2021 09:06)

    # Link komentara

  18. Ма музика је била одлична, ако је доживљавамо као добру забаву. Било је свачега, од лаких нота, добрих текстова, добрих извођача. Није било сељавштине, они који су слушали народњаке су то крили. Али, ако си рок музику доживљавао као озбиљну ствар и средство за мењање света, онда си био у проблему (као ЕКВ, Азра рецимо, људи су презупчили и знамо како су завршили ). Назив Поп култура није случајно измишљен и има своју намену, а то је лака забава и анестезија за широке народне масе, код нас и у свету
    (ivan 71, 14. oktobar 2021 08:59)

    # Link komentara

  19. Nije mi jasno kako su obično svi u komentarima protiv rijalitija, zvezda granda i sl. emisija a to su i dalje najgledanije emisije na tv, jer da nije tako ne bi se emitovale već bi prešli na nešto drugo.

    Sve TV kuće samo gledaju rejtinge, što je i za očekivati, i po tome kreiraju svoju programsku šemu. Ako neka emisija nije gledana neć se dugo ni emitovati. A svi šatro ne gledaju rijalitije i sl.

    Zato u potpunosti podražavam način na koji funkcioniše Pink i sl. njima, oni puštaju ono što narod traži tj. gledaju rejting emisija. Zašto bi oni ukinuli Zadrugu ako je gledana?! To je ogledalo našeg društva i pokazuje da sno dotakli dno, mada nije drugačije ni na zapadu, odakle sve te emisije i dolaze.

    Sad će neki reći, nije to što mi tražimo, oni nam nameću da to gledamo. Ako je tako, imaš daljinski, prebaci kanal ako to ne želiš da gledaš, bar danas ima mnogo kanala. Ali ljudima daj samo trač, šta je rek'o ovaj, šta onaj.
    (Ljudi su g...., 14. oktobar 2021 08:28)

    # Link komentara

  20. Што волим ове што проведе енглеске изразе "uostalom, iako nisu baš moja šolja čaja"...Затроцан културном контаминацијом..
    (Народ, 14. oktobar 2021 08:27)

    # Link komentara

  21. 80e su bile sjajne, ali su bile i 90e. Meni mozda cak i draze. RnR i pop su presli u underground. Tesko si ih mogao videti i slusati na TV, radiju. Preselili se u klubove. Joj kad se setim DLM, Plejboja, Kristala, Darkvuda i ostalih. A i scena van Beograda opako jaka. Vojvodina posebno je kidala. Oruzje, Prezir, Eva Braun, Ritam nereda, Dzukele...Bila je, bila je, dobra energija 90ih, usred tih prokletih ratova, inflacija, i ostale patnje, noc je nosila dobru zabavu, vrh zabavu...
    (Bumerang, 14. oktobar 2021 08:26)

    # Link komentara

  22. Ne`š ti kulture.. loša produkcija, osrednje pjesme, inventivnost nikakva. Sve neki svirači i muzičari, a onda pogledaš svijet i vidiš da je to sve "Hvalite me usta moja". Osim narodnjaka svi ostali poperi, rokeri, denseri samo gledaju kako da se ugrade u proračun nekog grada, općine ili mjesne zajednice.
    (gulag, 14. oktobar 2021 08:19)

    # Link komentara

  23. Auuuuu...kada se setim, Max & Intro, Boban Petrović, Oliver Mandić (period 80-tih) Džakarta...bili smo svet. Najkreativniji period.
    (Darkside, 14. oktobar 2021 08:10)

    # Link komentara

  24. Само да вас подсетим, једина музичка звезда која је сијала ван граница Јаднославије је Ђорђе Марјановић и то у СССР-у!
    Од осталих музичких култура вредне помена су још само севдалинке из БиХ и српска изворна народна музика, сви остали музички правци су били плагијати, културолошки безвредни!
    (Црвена звезда 1913, 13. oktobar 2021 22:52)

    Tvoje mišljenje je relevantno koliko i "godina osnivanja" pomenutog kluba.
    (Internet sve izdrži, 14. oktobar 2021 08:05)

    # Link komentara

  25. Patareni
    jedini bend iz ex-yu koji vredi ... sve ostalo je glupost
    (Burek u svemiru, 13. oktobar 2021 23:40)

    Ako ti tako kažeš, mora da je tako.
    (Zna mali, nema šta, 14. oktobar 2021 08:02)

    # Link komentara

  26. Imala je Jugoslavija veliki broj bendova . Imate kanal na youtub-u Dronempf gde mozete cuti bendove ( neki snimci su demo i slabog kvaliteta neki su odlicni ) za koje 90% ljudi nikad nije culo . Ono sto me je iznenadilo preslusavajuci je raznovrsnost scene . Ima tu eksperimentalne elektronike , gotike ,panka , kabarepanka i jos mnogo toga . U komentarima naci cete ljude sa svih strana zemljine kugle . Ako trazite ekv,azru ,pusenje i sl.toga nema ( najzvucnije ime koje sam nasao su boye i njihovi rani radovi .
    (Hepek, 14. oktobar 2021 07:57)

    # Link komentara

  27. Koliko ljudi je skapiralo da je ovde rec o izgubljenom popu? Naopako koliko su ljudi nerazumni.
    (Jana, 14. oktobar 2021 07:55)

    # Link komentara

  28. Nije se raspala zbog rata nego zbog zapada, odnosno "međunarodne zajednice", koja je dirigovala raspad i priznala, gle čuda, KOMUNISTIČKE granice unutar jedne suverene države.
    (Fuj, 14. oktobar 2021 07:53)

    # Link komentara

  29. Vecina komentatora nije procitala dalje od naslova. Strasno.
    (Gogi, 14. oktobar 2021 07:52)

    # Link komentara

  30. Mi smo njima viševekovni eksperiment!!!
    (m, 14. oktobar 2021 07:39)

    # Link komentara

  31. @che

    Otac te je lagao. Jugoslavija nikada nije mogla da sustigne Češku po standardu ni u to vreme, a kamoli sada kada su jedno 100 godina ispred nas. Nikada nismo bili ozbiljna država, samo je Jugoslavija naspram ovog danas ipak bila obećana zemlja
    (stole haringa, 14. oktobar 2021 07:29)

    # Link komentara

  32. Ahaahaha pa kultura je tek otišla dođavola - Stoje, Karleuše, Cece, Severine, Lukasi, Bube, Jale, Berović...
    Ima i dobre muzike, ali to je retkost.
    (NikolaBg, 14. oktobar 2021 07:15)

    # Link komentara

  33. Da, rokeri puni para, voze dzipove, bahate se, interet trac portali puni vesti o njima
    (jeste, 14. oktobar 2021 07:11)

    # Link komentara

  34. Evo samo neki hitovi:
    Zana "Dodirni mi kolena" ~ Abba "Lay All Your Love On Me"
    Zabranjeno pusenje "Zenica blues" ~ Johnny Cash "San Quentin"
    Viktorija "Samo teraj ti po svome" ~ Bon Jovi "Born To Me Baby"
    Oktobar 1864 "Nadji me" ~ The Four Tops "Reach Out I'll Bee There"
    Dino Dvornik "Zasto pravis slona od mene" ~ Billy Cobham "Stratus"
    Oliver Dragojevic "Nadalina" ~ Pink Floyd "Corporal Clegg"
    Bajaga "442 do Beograda" ~ Lou Reed "Fly Into The Sun"
    Električni Orgazam "Bejbe ti nisi tu" ~ Rolling Stones "Out of time"
    Bajaga i Instruktori "Vidi šta sam ti uradio od pesme mama" ~ Melanie Safka "Look what they've done to my song, Ma"
    Azra "Džoni budi dobar" ~ Chuck Berry "Johnny B good"
    Azra "Usne vrele višnje" ~ "Lily of the west" tradicionalna irska
    Divlje jagode "Motori" ~ Black Sabbath "Paranoid"
    Đorđe Balašević "Boža zvani pub" ~ Johnny Cash "A boy named Sue"
    Prljavo Kazalište "Zaustavite zemlju" ~ Peter Wolf "Come as you are"
    Danijel Popović "Džuli" ~ Shakin Stevens "Oh Julie"
    Danijel Popović "Đeni nosi kečke" ~ Dire Straits "Walk of life"
    Prljavo Kazalište "Ne zovi mama doktora" ~ Joan Armatrading "Drop the pilot"
    Azra "Kurvini sinovi" ~ Tom Waits "Bad as me"

    A recimo Psihomodo Pop, Toni Montano samo prepeve i imaju. Naravno da ne pominjemo Bregovića, Crvenu Jabuku i razne druge bosance, to su sve prepevi. Parni valjak je pokrao sve živo, Divlje Jagode, Prljavo Kazalište isto.
    (meda, 14. oktobar 2021 07:00)

    # Link komentara

  35. (Pera Srbin, 13. oktobar 2021 21:40)

    Pero, Srbine, u doba Varšavskog pakta sam bio u Poljskoj, tadašnjoj Čehoslovačkoj i Mađarskoj. Nisu imali farmerke, vegetu i žvake, ali su imali uredan i čist javni prevoz koji su ljudi čekali strpljivo u redovima. Čak i kad bi čekali neka sledovanja namirnica koje rijetko dolaze u radnje, stajali bi u redovima bez guranja, laktanja i gaženja. Fasade su im bile čiste i uredne, a takve su ostale i danas. Jezera i rijeke su im bile čiste, a mislim da je tako i ostalo. E sad ti isto ovo što sam ja naveo, uporedi sa našom današnjom situacijom, ili čak i tadašnjom.
    (Toni, 14. oktobar 2021 06:51)

    # Link komentara

  36. Au. Čitam komentare. Nema nam spasa, tonemo nikad da potonemo.
    (novak, 14. oktobar 2021 06:32)

    # Link komentara

  37. Pesme Dina Dvornika s' kraja 80-ih produkcijski toliko dobro zvuče i dan danas. Znao je znanje.
    (Peki, 14. oktobar 2021 06:30)

    # Link komentara

  38. exYu muzika su najvećim delom prepevi, palgijati i sl. Kralo se i krade sve i svašta, a poneki su i legalno kupovali pravo na obradu poneke pesme. Istina nije to samo srpska specijalnost, ima toga svuda.
    Meni se naravno svašta tu sviđa jer sam na muzici 80-tih odrastao, ali tražiti neku ozbiljnu vrednost u tome je šala.
    (meda, 14. oktobar 2021 06:28)

    # Link komentara

  39. Nisi smeo da se krstiš, da ideš u crkvu i slaviš slavu. Kupio vas ćopavi zagorac britanskim parama.. Pročitajte malo šta su komunisti sve radili po Srbiji... Primer:Žarko Zrenjanin silovao učenice, a grad se još uvek tako zove. E moj Srbine
    (mačva, 14. oktobar 2021 06:28)

    # Link komentara

  40. E moj druže da je preživela sad bi 80% čjudi bilo vakcinsano i nornalno bi živeli. Ovako, Amidžiji, Zadruge i Anastasije.
    (4k4.Dex, 13. oktobar 2021 21:04)

    Nepismeni deo Srbije, deo koji uživa taj sadržaj koji pominješ uveliko je vakcinisan. Mi ostali, obrazovani rokeri, metalci, lekari, naučnici, mi razmišljamo svojom glavom.
    (Zadnji voz za Čačak, 14. oktobar 2021 06:24)

    # Link komentara

  41. "pa evo ti tvoji zemljaci, a moj apsolutno najomiljeniji bend iz tog perioda, psihomodo pop! na godini zmaja (jos uvek imam kuci vinil) osim "ja volim samo sebe", mislim da nema ni jedne originalne melodije. oni su bar samo prepevali originale, dok bregovic ni sam vise ne zna sta je od koga ukrao, i to onako seljacki suptilno, malo ovde, malo onde... da se vlasi ne dosete :)"
    (andreas kisser, 13. oktobar 2021 23:40) 

    Sve 5, ne kažem da se nije "posuđivalo", nije to ništa neobično ni u stranoj muzici. Moj najomiljeniji bend iz tog razdoblja (EKV) je isto znao čvaknuti po nešto tu i tamo.
    Mene je zanimalo da mi navede primjer za ono što je napisao; da je netko iz 3 različite strane pjesme uzeo uvod, strofu i refren i od toga napravio jednu domaću pjesmu. Mislim da je to neizvedivo ali čekam da me razuvjeri :-).
    (Vatrogasac Mirko, 14. oktobar 2021 06:17)

    # Link komentara

  42. Kad si već Boru Čorbu pomenuo, on ima prepeva koliko hoćeš, evo desetak na prvu loptu.
    "Ostani djubre do kraja" ~ Lynyrd Skynyrd "Simple Man"
    "Zvezda potkrovlja i suterena" ~ ZZ Top "Beer Drinkers and Hell Raisers"
    "Poslednji voz za cacak" ~ Monkeeys - "Last Train to Clarksville".
    "Crna gora, Bar" ~ Chuck Berry "Memphis, Tennessee"
    "Kad sam bio mlad" ~ Animals "When I was Young"
    "Nemoj da kazes mome decku" ~ ZZ Top "La Grange" (1973)
    "Ljubomorko" ~ John Lenon "Jealous guy"
    "Daj mi lovu" ~ The Who "Boris the spider"
    "Danas nema mleka" ~ Hermans Hermits - "No milk today".
    "Zelena trava doma mog" je obrada kantri pesme koju su razni pevali, uključujući Tom Jonesa "Green green grass of home".
    ...
    (meda, 14. oktobar 2021 06:15)

    # Link komentara

  43. Shvatio sam jednu stvar.. istina je da se previše uljepšava stanje u Jugoslaviji, nego što je realno bilo.
    Kad je upala u probleme, izostale su potrebne reforme tržišta, a kad se napokon našao pametan da ih sprovede, Ante Marković, i pokazao da se može relativno bezbolno provesti, uskračeno mu je kreditiranje, a to je smrt za svaku državu, pogotovo u procesu reformi, plus politički krenuo raspad.
    I sad takvi, smo bili kao Švicarska za ove koji su stvarno bili "istočni blok". Zato nama nije razumljiv toliki njihov strah od Rusije. Jer realno, očekivati no što je danas Češka, Poljska, Mađarska itd za Srbiju, čak i za Hrvatsku, tada je bilo obrnuto.
    Tako i u glazbi.
    (Ante, 14. oktobar 2021 05:54)

    # Link komentara

  44. Imam dosta vinila iz tog vremena. Tada je ljudi bilo drugo vreme. Vidis oglas u nekon casopisu ili fanzinu. Pozoves telefonom slovence da ti posalju album borghesije ili prve singlice kud idijota. Nije ih bilo po prodavnicama ploca. Mozda u galeriji skc-a.

    Igre za komodor ili spektrum si snimao tako sto posaljes coveku u osijek ili rijeku prazne kasete a on ti nasnimi i vrati postom.

    To je drugi nivo svesti.
    (poz, 14. oktobar 2021 05:10)

    # Link komentara

  45. E moj druže da je preživela sad bi 80% čjudi bilo vakcinsano i nornalno bi živeli. Ovako, Amidžiji, Zadruge i Anastasije.
    (4k4.Dex,
    Ти стварно мислиш да је шишмиш узрок ове епидемије? Мисли мало дубље.
    (милан, 14. oktobar 2021 04:59)

    # Link komentara

  46. Rodjena sam u Jugoslaviji i nikakvu nostalgiju ne nosim za tom nakaradnom drzavom gde su dobili svi, samo Srbi i srpska elita i gospoda izgubila. Nosim jedino nostalgiju za izgubljenoj srpskoj zemlji koju je nas Regent tako velikodusno podelio drugima... kad je shvatio kakav je promasaj nacinio, kad je hteo da sve ponovo resetuje i Srbiju vrati Srbima, bilo je kasno, ubili su ga.
    (Srpski psiholog, 14. oktobar 2021 04:01)

    # Link komentara

  47. "To je bilo neko lepse
    I srecnije vreme,
    Ljubili smo se u parku
    Drhteci od treme"
    (vanzemaljac, 14. oktobar 2021 03:30)

    # Link komentara

  48. Hvala na tekstu
    (Kasna jesen, 14. oktobar 2021 03:30)

    # Link komentara

  49. Evo jos materijala s pocetka 70-ih godina za citanje. Cak bi bilo interesantno da neko se pozabavi najinteresantijim delovima, koji ce mozda uticati na otreznjenje zaludjenih "Titom" i SFRJ
    stranica 537 vrlo interesantna
    [link]
    (Kad pomislis da si stvarno nesto vredeo, a ziveo od tudje milostinje, 14. oktobar 2021 02:42)

    # Link komentara

  50. Koga zanima da malo procita, kao ilustraciju kako je najbolja zemlja na svetu imala problema da prehrani svoje stanovnistvo i primala bespovratnu pomoc u brasnu, dok se bavila velikom politikom "nesvrstanih" korespondenciju americke ambasadade u SFRJ iz 1961. telegram br 97 ili telegram broj 102, zasto su nas hranili, zbog cega.

    [link]
    (Kad pomislis da si stvarno nesto vredeo, a ziveo od tudje milostinje,, 14. oktobar 2021 02:10)

    # Link komentara

  51. (Zvezda šampion, 13. oktobar 2021 23:35)

    Srbi nisu bili nacionalisti sve do raspada SFRJ, a i to nema veze s geografijom, tu priču možeš da vežeš za zapadne 2 ex-državice... u suprotnom, 1918.g. jedino bi postojala "velika" Kraljevina Srbija.

    Što se tiče muzike - regionalno nam je bila odlična scena, svako je mogao da pronađe neki svoj pravac. Nismo se mnogo razlikovali od zapada, osim u finansijskom delu i marketingu i, naravno, jezičke barijere ako pričamo o nekom proboju na njihova tržišta.
    (možda mi nekad i propustite komentar na info delu, 14. oktobar 2021 01:16)

    # Link komentara

  52. nemam sluha pa nikad nisam bio u bendu, ali +/- dve ili tri generacije moje skole su imale tri benda. Nijedan nije postigao nista osim u lokalu, radili su covers, uz par svojih pesama. Neznam kako je sada, ali tada su mogli iznajmiti za dz. od mesne zajednice prostor da vezbaju.
    btw, bubnjari su manjkali jedan momak je pokrivao dva benda.
    (Pop Cira, 14. oktobar 2021 01:12)

    # Link komentara

  53. I'm in love with Gobac, my beautiful Gobac.. Prva nasa grupa na MTV je bila Psihomodo Pop sa numerom Ja volim samo sebe. Inace pa normalno je da su im idoli bili Bitlsi, Stonsi, Ramonsi, Pistolsi i da su krali muziku od njih ali tekstovi Djordjevica, Stulica, Mladenovica, Bajagica, Balasevica, Dedica su kulturno blago ali bukvalno.
    (Nikola MNE, 14. oktobar 2021 01:10)

    # Link komentara

  54. IDOLI su predstavljani kao novi Bitlsi,a EKV je savrsenstvo koje se nikad nece ponoviti na ovim prostorima...muzika,text,harizma,urbanost itd.
    (MunZe KonZa, 14. oktobar 2021 01:00)

    # Link komentara

  55. @Vatrogasac Mirko

    Owner of a lonely heart - u vrijeme otkazanih letova...

    setih se jedne kradje
    (Crvena Zvezda Tirana 22.04.1945., 14. oktobar 2021 00:59)

    # Link komentara

  56. (DEDA CVETKO, 13. oktobar 2021 20:45)
    Crni Cvetko.... Pa ti ne znaš ni šta je brutalizam? Si čuo za arhitekturu? Ako jesi, onda baci to iz ruku i google u šake!
    (Ouch!, 14. oktobar 2021 00:58)

    # Link komentara

  57. Ovi prvi i zlonamerni komentari pokazuju u kakvu smo bolesnu nacionalisticku dubiozu uleteli sa sve djubretom koje je isplivalo sa turbo folkom i raznim “Cecama”….stidim se pred sveton u sta nas je bolesna politika i kao posledica te idiotarije sledbeno i “kultura” prateca dovele:Cece i slicne seljancure su postali idoli nacije”srpske majke” i sl….ono nas nekad nije izdvajalo kulturoloski od sveta i Eveope a sada je nazalost jaz nepremostiv!
    U Z A S!!!!!!
    (posmatrac, 14. oktobar 2021 00:56)

    # Link komentara

  58. @joe: "... najgore što postoji cajke i turbofolk,to nas je stiglo, da ne povjeruješ...". Nije vas to stiglo. Prihvatili ste taj primitivizam dobrovoljno. Kao da vam je Srbija sve to poslala kao nekog inficiranog oblaka, pa se spustilo nad Hrvatskom. Ne. Čujem da u hrvatskim klubovima i diskotekama luduju za tom vrstom "muzike". Ja to nikad nisam slušao, čak i ne znam šta su to "čajke". Ali eto primilo se dobro kod vas. Ne zato što vam je neko to nametnuo, nego zato što se očigledno većini u Hrvatskoj sviđa. Niko neće otvoreno da prizna, a opet svi znaju te pesme i pevaju naglas kada se puštaju. Nije vam Srbija kriva za to.
    (Zagor, zvezdarski, 14. oktobar 2021 00:50)

    # Link komentara

  59. Koliko promasenih komentara, ovde se radi o muzici i rock-u iz ex yu, a ljudi ubacili nemanjice, americke kredite, tita koji je mrzeo srbe, pa bbc obnavlja sfrj..A o plagijatu yu muzike, pa zar led zeppelin, r.stones..nisu uzimali iz crnacke bluz muzike? A recite o leb i sol, makedonske narodne pesme u jazz rock fazonu, i to je cist plagijat? Ex Yu muzika je bila dosta kvalitetna, kvalitetnija od drzave iz koje je izasla, na zalost.
    (Poderimo rok, 14. oktobar 2021 00:46)

    # Link komentara

  60. Dusanom je bilo cak na ivici realizacije kao projekat koji su jos poceli Sveti Sava i Nemanja i Prvovencani a preko nekoliko generacija sledecih da se zavrsi.To je bilo smelo i hrabro i veliko.Gde smo sad i sta radimo kuda idemo?
    (Drax,

    daj i meni toga sto si uzeo da i ja uzivam malo
    (Gojkochea, 14. oktobar 2021 00:44)

    # Link komentara

  61. IDOLI su predstavljani kao novi Bitlsi,a EKV je savrsenstvo koje se nikad nece ponoviti na ovim prostorima...muzika,text,harizma,urbanost itd.
    (MunZe KonZa, 14. oktobar 2021 00:44)

    # Link komentara

  62. sto bi se srpska kultura raspala?
    (markoni, 14. oktobar 2021 00:31)

    # Link komentara

  63. Netačno za “novi talas” iliti pank . Krenulo je od Ljubljane (Pankrti) i. Rijeke (Paraf). Deco, guglajte Paraf. I ARA artistička Radna Akcija kasnije iz BG. Moji prijatelji iz Engleske nisu verovali da je to bilo kod nas u isto vreme kao kod njih!
    (Blek - Chicago, 14. oktobar 2021 00:22)

    # Link komentara

  64. Molim uvažene komentatore koji pljuju po muzici bivše YU da se izjasne ko je u Evropi imao jaču rock scenu od
    YU izuzimajući Engkesku koja naravno ne može da se poredi ni sa jednom zemljom na evropskom kontinentu? Istražite malo šta se sve sviralo i ko je sve svirao a ne da svoj sud donesete slušajući Bijelo Dugme koje i takvo kakvo je bilo svemirski brod za današnju muziku. Bili smo svoji u svakom pogledu. Naučene mantre o kreditima, dugovima, raspadu a koje mahom dolaze iz deagog nam komšiluka možete prodavati jedino onom ko nije poznavao privredu bivše YU. Srećan sam što sam rođen i veći deo života proveo u ozbiljnoj državi a ne u mafijaško korupcionaškim avlijama nastalim posle velike Yuge.
    (Milan, 14. oktobar 2021 00:14)

    # Link komentara

  65. Finansirana kreditima i bespovratnom pomoci koju smo dobijali od Amerikanaca. Bas je bila uspesna.
    (Kad pomislis da si stvarno nesto vredeo, a ziveo od tudje milostinje, 13. oktobar 2021 22:46)
    Komentar ti je tačan, ali potpis totalno netačan. Nije to bila "milostinja" nego cena. Jugoslavija je od osnivanja NATO bila "pridruženi član". Zbog straha od Staljina, razume se. To narodu nikada nije bilo rečeno. Tim aranžmanom, teritorija Jugoslavije je bila na raspolaganju NATO-a, ali bez učešća JNA i drugih obaveza redovnih članica.
    Sve bivše jugoslovenske republike su nasleđenu obavezu ćutke prihvatile, a neke i postale članice pakta. Osim Srbije. U Rambujeu i sasvim nedvosmisleno. I ceh za to se nije dugo čekao.

    Inače si u pravu, tom "pomoći" i jeftinim kreditima su kompenzirane mnoge slabosti privrede, promašene investicije i nezarađeni (mnogo) viši standard građana (u odnosu na sve druge socijalističke zemlje). To samo nije bila "pomoć" nego "renta" koju je Amerika uredno plaćala.
    (CATAPA, 14. oktobar 2021 00:05)

    # Link komentara

  66. Zestoko precenjena stvar. Muzika u Jugoslaviji je bila obicna imitacija i prepev onoga sto se u to doba sviralo na zapadu. Potpuno nekompatibilno sa nasim prostorima i sasvim nepotrebno ovdasnjem narodu.
    (Intelektualni krugovi, 13. oktobar 2021 22:11)
    Ok, koje pesme je skinuo Corba sa, kada hodas i andjele, pesmama?
    (xxxx, 13. oktobar 2021 23:45)

    # Link komentara

  67. Zestoko precenjena stvar. Muzika u Jugoslaviji je bila obicna imitacija i prepev onoga sto se u to doba sviralo na zapadu. Potpuno nekompatibilno sa nasim prostorima i sasvim nepotrebno ovdasnjem narodu.
    (Intelektualni krugovi, 13. oktobar 2021 22:11)

    Slazem se. Toliko se ufurali muzicari iz tog perioda da je bolelo slusati ih.
    (jos su demek verovali u to sto pevaju, 13. oktobar 2021 22:47)

    Ali zato Amadeusi raznorazni nisu nafurani i ne krvare usi od hibridnih metal narodnjaka koji se loze na Toto i Metaliku, a seku vene da budu predgrupa Ceci.
    (@jos su demek verovali u to sto pevaju, 13. oktobar 2021 23:44)

    # Link komentara

  68. Kultura je posle raspada totalno roknula i to u krater.Nema vise ni kulture ni manira i lepog ponasanja cast postenje i obraz zaboravi (Obraz je sada nacisticka organizacija).Ono sto je najvise pogodilo ceo ovaj nas raspali jugo region je gubljenje kompasa gde odjednom nista nase ne valja a valja zapadno ili istocno ili Izraelsko,Japansko itd..A mi smo imali nesto sto je bas nase i unikatno.Evo primer za Srbiju Nemanjici su cvrsto bili ubedjeni da je na njima da odrze onaj pravi Rim i onu hriscansku drzavu i to su bili ubedeni da mogu bolje od kvarnog zapada i propalog istoka.Cilj im je bio ni manje ni vise Izrael na zemlji bozija drzava i boziji narod,Treci Rim.To su bile krupne aspiracije i sa Dusanom je bilo cak na ivici realizacije kao projekat koji su jos poceli Sveti Sava i Nemanja i Prvovencani a preko nekoliko generacija sledecih da se zavrsi.To je bilo smelo i hrabro i veliko.Gde smo sad i sta radimo kuda idemo?
    (Drax, 13. oktobar 2021 23:43)

    # Link komentara

  69. Nekad smo imali cobane i ovce, a sad imamo ovnove.
    (Milorad, 13. oktobar 2021 23:42)

    # Link komentara

  70. Srpska politička elita mora da vodi računa o jačanju komunizma i socijalnoj pravdi. Inače će nići treća Jugoslavija, a to će biti konačan kraj pravoslavnih Srba.
    (Kladovo, 13. oktobar 2021 22:13)

    Odličan komentar, početak kraja je bio kada se uz naciju dodala verska odrednica.
    (don zujan, 13. oktobar 2021 23:42)

    # Link komentara

  71. Patareni
    jedini bend iz ex-yu koji vredi ... sve ostalo je glupost
    (Burek u svemiru, 13. oktobar 2021 23:40)

    # Link komentara

  72. Molim te daj jedan primjer za nas glazbeno nepismene i koji ništa ne znamo svirati. Znači, naziv domaće pjesme i točne nazive stranih pjesama odakle su intro, strofa i refren.
    Znači samo jedan jedini primjer. Hvala
    (Vatrogasac Mirko, 13. oktobar 2021 22:16)

    prijatelju, ja prvi obozavam ex-yu pop i rok 1980ih, ali da li si normalan ako zaista ovako nesto sumnjicavo pitas!? pa evo ti tvoji zemljaci, a moj apsolutno najomiljeniji bend iz tog perioda, psihomodo pop! na godini zmaja (jos uvek imam kuci vinil) osim "ja volim samo sebe", mislim da nema ni jedne originalne melodije. oni su bar samo prepevali originale, dok bregovic ni sam vise ne zna sta je od koga ukrao, i to onako seljacki suptilno, malo ovde, malo onde... da se vlasi ne dosete :)
    (andreas kisser, 13. oktobar 2021 23:40)

    # Link komentara

  73. Lako je razumeti nostalgiju za onim vremenom i onom zemljom. Za 99% njenih građana to je bilo pre i iznad svega jedno bezbrižno doba.



    E pa baš ta bezbriga je stvorila idiote, uništila im socijalni imunološki sistem i pretvorila "drugarice i drugove" u besne zveri.
    (CATAPA, 13. oktobar 2021 23:37)

    # Link komentara

  74. The Guardian i BBC su se baš potrudili, i još će, ne brinite, da šire i prošire projugoslovensku propagandu. Naročito im je drag Tito. SFRJ, kao što vidimo, odmah do njega. A sve prenosi idex. hr.
    Neprijatelji Srba i Srbije idu ruku pod ruku.
    Srpska politička elita mora da vodi računa o jačanju komunizma i socijalnoj pravdi. Inače će nići treća Jugoslavija, a to će biti konačan kraj pravoslavnih Srba.
    (Kladovo, 13. oktobar 2021 22:13)
    Srbi su najvece plate i najbolji standard imali upravo u Jugoslaviji. Srba je u Srbiji zivelo za skoro 2 miliona vise dok je postojala SFRJ nego sada a da je opstala SFRJ islo bi to i preko 10 miliona jer ne bi bilo ratova, sankcija, bede i beznadja... Nikakav argument nisi izneo osim praznih floskula o neprijateljima. Jedino sto mogu da se slozim oko socijalne pravde. Sto se muzike tice, nije bila najbolja. Nije bila ni savrsena ali je bila daleko kvalitetnija nego sada.
    (Zvezda šampion, 13. oktobar 2021 23:35)

    # Link komentara

  75. "Oktobar je, pocinje sezona kisa, Cola - Hold the line, TOTO"
    (Sly, 13. oktobar 2021 22:33) 

    To je praktički čisti prepjev a budući da je kao autor glazbe potpisan Bregović, ništa čudno.
    Mene je zanimao primjer da mi on kao svirač navede tri strane pjesme od koje je nastala jedna domaća.
    I hvala za ovaj primjer. Nisam znao za to i zvuči zbilja zanimljivo.
    (Vatrogasac Mirko, 13. oktobar 2021 23:31)

    # Link komentara

  76. Prve prave diskoteke u Jugoslaviji su bile otvorene u Hrvatskoj, u primorju, u Jelsi 1964. Amfora i kasnije u Opatiji 1967. Clubu 57.
    To su bile diskoteke zapadnog tipa, a Beograd je došao par godina kasnije.
    (Filip, 13. oktobar 2021 23:30)

    # Link komentara

  77. Finansirana kreditima i bespovratnom pomoci koju smo dobijali od Amerikanaca. Bas je bila uspesna.
    (Kad pomislis da si stvarno nesto vredeo, a ziveo od tudje milostinje, 13. oktobar 2021 22:46)



    Zato je sada zlatno doba. Je li? Za 50 godina nismo imali ni jedan rat. 15 milijardi je zadužio državu za 50 godina i napravio na 100 fabrika širom Jugoslavije u kojoj su radili na 10-ine hiljada radnika po tim fabrikama. Ovaj zadnji je malu Srbiju za 10 godina vladavine zadužio preko 15 milijardi a zemlju dao strancima. Još bi orali drvenim plugovima i bilo bi 90% nepismenih u 21 veku da nije bilo tih 50 godina mira i stabilnosti. Zemlja koja je imala kulturu, fenomenalan dečiji program, fenomenalan film, muziku. Zemlja u kojoj je pamet vladala a kriminalci bili po zatvorima. Bilo je i tada partijskog zapošljavanja ali nisu mogli nepismeni, kriminalci i prostitutke da budu ministri.
    (Loznica, Gučevo, Cer…, 13. oktobar 2021 23:20)

    # Link komentara

  78. Finansirana kreditima i bespovratnom pomoci koju smo dobijali od Amerikanaca. Bas je bila uspesna.
    (Kad pomislis da si stvarno nesto vredeo, a ziveo od tudje milostinje, 13. oktobar 2021 22:46)

    A sta mislis od cega sada zivis??? Nisi ni svestan da zivis od kredita vecih nego onda Yu. Pune vam glavu, a ni ne znate koliko kredita primate samo od EU. A ni najvece drzave nisu bez kredita. USA ima kredita da u realnosti nikada nece moci da ih isplate.
    Nego se ponasate i razmisljate kao razmazena deca koja su nasledila svasta, pa kada treba to odrzavati krivi su vam pokojni roditelji od cije rasprodaje imovine jos uvek zivite i kukate. Treba da vam bude jasno da ne postoji drzava koja nije u dugovima, ali ona prosla je od kredita toliko stvorila da sve bivse republike jos uvek rasprodaju i arce sve to. Od fabrika do ambasada i nekretnina po svetu.

    I molim da objavite komentar za promenu. Hvala.
    (@Kad pomislis da si stvarno nesto vredeo, a ziveo od tudje milostinje, 13. oktobar 2021 23:13)

    # Link komentara

  79. Oktobar je, pocinje sezona kisa, Cola - Hold the line, TOTO

    Inace, super uradjeno, volim mnogo obe pesme, ne gledam potcenjivacki na yu muziku, da se razumemo. Nije joj do kolena ovo cudo sto je trend poslednjih godina
    (Sly, 13. oktobar 2021 22:33

    "Красива", исти певач....
    (Црвена звезда 1913, 13. oktobar 2021 23:09)

    # Link komentara

  80. -samo je ostala propast srpskog naroda kao trajan spomenik SFRJ.
    (Milan, 13. oktobar 2021 22:07)

    Trajan spomenik RASPADA i to ne SFRJ nego Jugoslavije, u koju je Srbija toliko investirala (ne mislim na pare) da je njena propast značila i sunovrat Srbije. Samo slepci to nisu videli osamdesetih/devedesetih, i samo slepci to ne vide danas. Slepci i manjina prodanih duša.
    (Mika, 13. oktobar 2021 23:08)

    # Link komentara

  81. Mislim da rec rat i Srbija u britanskoj i americkoj stampi po nekom pravilu moraju da budu u istoj recenici,sta god da pisu o Srbiji mora da se spomene da se ovde ratovalo
    (milos, 13. oktobar 2021 22:55)

    # Link komentara

  82. Само да вас подсетим, једина музичка звезда која је сијала ван граница Јаднославије је Ђорђе Марјановић и то у СССР-у!
    Од осталих музичких култура вредне помена су још само севдалинке из БиХ и српска изворна народна музика, сви остали музички правци су били плагијати, културолошки безвредни!
    (Црвена звезда 1913, 13. oktobar 2021 22:52)

    # Link komentara

  83. Sve je to bilo Čobanski Rok, oduvek i ostalo m.
    (Bg Raketa, 13. oktobar 2021 19:52)




    sintagma nije glasila čobanski, nego pastirski rok.

    a bijelo dugme ne poštuju samo čobani, jer da nešto znaju - znali bi da su baš oni promenili ne samo način razmišljanja čitave generacije, nego i svest tadašnje omladine.

    uostalom, iako nisu baš moja šolja čaja - prvi, "bijelo dugme", album je jedna od najboljih evropskih bugi ploča tog vremena, "bitanga i princeza" jedna od najboljih simfo roka, a "uspavanka za radmilu m." folk i bluz roka.
    i ostali albumi sa bebekom su više nego solidni...

    neko je pomenuo azru kao svojevrsni simbol kvaliteta ex yu roka, sa čim sam apsolutno saglasan, ali čak je i ludi:) đoni sebe i svoj bend poredio jedino sa bijelim dugmetom i bregovićem...


    znači, voliš to što voliš, ali je akt dobrog domaćeg vaspitanja ne pljuvati po the beatles* i bijelom dugmetu, posle kojih, jednih na makro a drugih na mikro-planu - ništa više nije bilo isto...

    *ima samoproklamovanih rokera koji tvrde da su the beatles običan boy-band, što je stvar njihovog (ne)ukusa, ali je to što smatraju da sam im ja idealni sagovornik za dokazivanje te teze - vrlo bolno:)))))
    (mladići borovi, devojke jele, 13. oktobar 2021 22:51)

    # Link komentara

  84. Zestoko precenjena stvar. Muzika u Jugoslaviji je bila obicna imitacija i prepev onoga sto se u to doba sviralo na zapadu. Potpuno nekompatibilno sa nasim prostorima i sasvim nepotrebno ovdasnjem narodu.
    (Intelektualni krugovi, 13. oktobar 2021 22:11)

    Slazem se. Toliko se ufurali muzicari iz tog perioda da je bolelo slusati ih.
    (jos su demek verovali u to sto pevaju, 13. oktobar 2021 22:47)

    # Link komentara

  85. @Jugoslavija je prešla granicu između istoka i zapada te na neko vreme postala uspešan socijalistički eksperiment s otvorenim društvom

    Zato ste je i razvalili. Bila je opasan primer da može i drugačije od izrabljivačkog kapitalizma. Bila je to najsrećnija i najzadovoljnija nacija čak i ranih osamdesetih u vreme stabilizacije. Da niste danas bi većina evropskih država nosila socijalistički predznak.
    (cirka okruglo, 13. oktobar 2021 20:39)

    Finansirana kreditima i bespovratnom pomoci koju smo dobijali od Amerikanaca. Bas je bila uspesna.
    (Kad pomislis da si stvarno nesto vredeo, a ziveo od tudje milostinje, 13. oktobar 2021 22:46)

    # Link komentara

  86. Veliko je nerazumavanje autora za muziku stare Juge. Još kaže i da je zaboravljena. To je posle anglosaksonske muzike, bila naj muzika u svetu.
    (Putniković, 13. oktobar 2021 22:23)

    Глупости....
    Најмузика у свету која није пребацила границу државе у којој је настала, осим у домовима гастарбајтера...
    Шта би рекао ако ти кажем да постоји грчка или шпанска музичка култура?
    Чуј, најмузика из комуно-експеримента Јаднославије...
    (Црвена звезда 1913, 13. oktobar 2021 22:43)

    # Link komentara

  87. "Molim te daj jedan primjer za nas glazbeno nepismene i koji ništa ne znamo svirati. Znači, naziv domaće pjesme i točne nazive stranih pjesama odakle su intro, strofa i refren.
    Znači samo jedan jedini primjer. Hvala
    (Vatrogasac Mirko, 13. oktobar 2021 22:16)"

    Oktobar je, pocinje sezona kisa, Cola - Hold the line, TOTO

    Inace, super uradjeno, volim mnogo obe pesme, ne gledam potcenjivacki na yu muziku, da se razumemo. Nije joj do kolena ovo cudo sto je trend poslednjih godina
    (Sly, 13. oktobar 2021 22:33)

    # Link komentara

  88. Što se tiče elektronske muzike, izdvojio bih Lazu Ristovskog, koji je mogao mnogo više, da je država stala iza njega, kao što je Francuska podržala J.M. Jarre-a, da napravi instrumente i stvara remek dela.
    (Kvante, 13. oktobar 2021 22:25)

    # Link komentara

  89. Veliko je nerazumavanje autora za muziku stare Juge. Još kaže i da je zaboravljena. To je posle anglosaksonske muzike, bila naj muzika u svetu.
    (Putniković, 13. oktobar 2021 22:23)

    # Link komentara

  90. "izmešaju intro od jedne, strofu od druge, refren od treće pesme, i tu mislim na akorde ..."
    (Loznica, Gučevo, Cer..., 13. oktobar 2021 21:10)

    Molim te daj jedan primjer za nas glazbeno nepismene i koji ništa ne znamo svirati. Znači, naziv domaće pjesme i točne nazive stranih pjesama odakle su intro, strofa i refren.
    Znači samo jedan jedini primjer. Hvala
    (Vatrogasac Mirko, 13. oktobar 2021 22:16)

    # Link komentara

  91. The Guardian i BBC su se baš potrudili, i još će, ne brinite, da šire i prošire projugoslovensku propagandu. Naročito im je drag Tito. SFRJ, kao što vidimo, odmah do njega. A sve prenosi idex. hr.
    Neprijatelji Srba i Srbije idu ruku pod ruku.
    Srpska politička elita mora da vodi računa o jačanju komunizma i socijalnoj pravdi. Inače će nići treća Jugoslavija, a to će biti konačan kraj pravoslavnih Srba.
    (Kladovo, 13. oktobar 2021 22:13)

    # Link komentara

  92. Ne mogu da verujem da se toliko gura novi talas i mizika od pre 40 godina a nova scena se sve vreme gura pod tepih. Emisije, tekstovi... ko da zivimo u osamdesetim.
    Da me neko ne shvati pogresno super je to vreme bilo! muzika najbolja! Ali bilo... daj nesto novo. Bez ulaganja nece biti scene!
    (realista, 13. oktobar 2021 20:37) 

    Uloži.
    Iscimaj se do nekog kluba na svirku.
    I to se ne odnosi samo na tebe i mene nego bi i same grupe trebalo da porade na tome.
    Novo vreme je ubilo zivu svirku,nove grupe su okrenute ,isto kao i korisnici netu,pregledima i tu postoji zacaran krug koji neko mora da prekine.
    Prve nase rok grupe su se zavlacile po domovima kulture i svirale a danasnjim "mladim nadama" je ili "ispod časti" da sviraju u nekom lokalu ili smatraju da "od toga nema nista".
    Imsmo paradoks - rokere koji nece pred publiku i mlade nade narodne muzike koje nece u kafanu ?!
    Nista onda - neka se tskmice u pregledima sa koreanskim tinejdzerkama koje glume pop zvezde osamdesetih.

    Sa dve pesme hoce punu Arenu.
    Hoce ljudi da se prikace na net i da postanu Klepton.
    Hoce i Baka prase da bude mega star...

    Nista bez svirke.
    Pred 30,50 ,100 ljudi ,nebitno.
    (Komša, 13. oktobar 2021 22:12)

    # Link komentara

  93. Zestoko precenjena stvar. Muzika u Jugoslaviji je bila obicna imitacija i prepev onoga sto se u to doba sviralo na zapadu. Potpuno nekompatibilno sa nasim prostorima i sasvim nepotrebno ovdasnjem narodu.
    (Intelektualni krugovi, 13. oktobar 2021 22:11)

    # Link komentara

  94. Ćale mi je bio krajem 60ih na nekom doktorskom seminaru u Pragu. 5-6 dana se to održavalo. Kad se vratio u Jugu kaže da se ponovo rodio. Kaže da takvu bedu nije vidio ni kod nas u doba WWII. Družio se 6 dana s kolegama doktorima, a nije ni pivo popio. Ne zato što je bilo zabranjeno već što ga se nije imalo gde nabaviti. U Češkoj koja je danas sinonim za pivo..Mi ni ne znamo u kakvoj smo mi zemlji živeli. Naš komunizam i komunizam u ostalim državama nije bio isti..
    (Che, 13. oktobar 2021 22:08)

    # Link komentara

  95. Bukvalno jedina zaostavstina socialisticke Jugoslavije je nulifikacija ujedinjenja srpskog naroda za koju su nasi preci krvarili vekovima - komunistickim izmisljanjem nacija, republika i avtonomnih pokrajina.

    Sva muzika, svi filmovi, svi sportski uspesi, itd. su otisli u zaborav vec 30 godina posle raspada, sve te silne fabrike su vec propale -samo je ostala propast srpskog naroda kao trajan spomenik SFRJ.
    (Milan, 13. oktobar 2021 22:07)

    # Link komentara

  96. Sve je to bilo Čobanski Rok, oduvek i ostalo m.
    (Bg Raketa, 13. oktobar 2021 19:52)

    Tužno je što sam tek pre 3-4 godine čuo kako je dobar soul, fank i disko imala Jugoslavija.
    (Mare, 13. oktobar 2021 22:03)

    # Link komentara

  97. Jugoslavija ovo, Jugoslavija ono, bla bla bla, truć truć... Aj da čujemo kakva je bila muzika u Persijskom carstvu, kad smo već u fazonu da podgrejavamo leševe.
    (Samohrani pašenog, 13. oktobar 2021 21:52)

    # Link komentara

  98. Bez ulaganja nece biti scene!
    (realista, 13. oktobar 2021 20:37)

    Da država nije ulagala u CBGB, danas ne bi bilo panka. Marquee klub je otvorila kraljica lično kao pokušaj da se stvori inkubator rokenrola. Blue Note je tri puta prepravljao studiju izvodljivosti i biznis plan pre nego što mu je država odobrila da okuplja džezere.
    Niko to ne razume u ovoj Srbiji....
    (Mare, 13. oktobar 2021 21:52)

    # Link komentara

  99. Pa i nije da se nije i kultura raspala...
    (abraksas, 13. oktobar 2021 21:42)

    # Link komentara

  100. Da smo bili deo Varšavskog pakta bili bi čobani. Ko pamti 70-te i 80-te zna kakvi su bili Rusi, Rumuni, Mađari, Poljaci. Kada dođu u Yugu dožive kulturni šok. Pitaju te Rusi kako to može da kupiš odjednom gajbu piva. Kako to odeš i kupiš farmerice ili patike u radnji, zar nema lista čekanja od mesec ili Boga pitaj. Na TV idu američki filmovi, muzika rock pop domaći i svetski. Mučenici su mislili da je ovo nekakva propaganda zapada. Ceo istočni blok je živeo kao Severna Koreja. U Rumuniji si za flašu vinjaka i kilo vegete mogao da biraš žensku.
    (Pera Srbin, 13. oktobar 2021 21:40)

    # Link komentara

  101. Pricati o pocetku bez Mila Lojpura,bez pomentih Silueta,bez Yu grupe i Smaka.Ne pomenuti Azru.
    Nista oni ne znaju i nikada nece znati koliko smo kulturno veliki bili.
    (Dajbog, 13. oktobar 2021 21:39)

    # Link komentara

  102. Da niste danas bi većina evropskih država nosila socijalistički predznak.
    (cirka okruglo, 13. oktobar 2021 20:39)

    Верујеш ли заиста у ове своје комунистичке будалаштине?
    Комунизам је пројекат запада који је постигао све своје циљеве а ти и даље верујеш у утопију звану социјалистичко самоуправљање!
    Замисли, самоуправљање финансирано америчким доларима...
    (Црвена звезда 1913, 13. oktobar 2021 21:31)

    # Link komentara

  103. Glupost bre od muzike, da nije bilo Zlatnih dečaka, jedinih koji su pravili muziku, a ostalo sve sami prepisivači bre! To prepisivanje se prelilo posle Juge na raspale i propale republike!
    (Dušožder, 13. oktobar 2021 21:24)

    # Link komentara

  104. YU muziku i Yu film iz ‘70-ih i ‘80-ih treba uvesti u obaveznu lektiru za decu po školama. Ja sam bio dete tog vremena. Danas sam baš slušao kako Mile Anđelić peva “Jelena”. Kakav vokal? Zlatno vreme za sav narod sa ovih prostora su bile ‘80-te godine prošlog veka. Sad su zla vremena i zli ljudi.
    (Loznica, Gučevo, Cer…, 13. oktobar 2021 21:21)

    # Link komentara

  105. Sve je to bilo Čobanski Rok, oduvek i ostalo m.
    (Bg Raketa, 13. oktobar 2021 19:52)

    Ne, nego ti nisi cuo dalje od Bijelog dugmeta i Plavog orkestra... A i to je za danasnju scenu svemir.
    (@Bg Raketa, 13. oktobar 2021 21:18)

    # Link komentara

  106. Tek kada sam počeo da sviram gitaru sam otkrio koliko su naši tih godina pokrali sa Zapada, izmešaju intro od jedne, strofu od druge, refren od treće pesme, i tu mislim na akorde, ne na glas, ali nije bilo interneta da se to otkrije, tako da se ne treba mnogo zavaravati. Originalnost i kreativnost u nivou Kine, ali kapa dole za tekstove, koji su većinom vrhunski i bolji nego "originali". Svakako i tako isplagirano je bolje nego ova auto-tune debilana koju sluša naša zatupljena omladina.
    (Loznica, Gučevo, Cer..., 13. oktobar 2021 21:10)

    # Link komentara

  107. najgore što postoji cajke i turbofolk,to nas je stiglo, da ne povjeruješ.. poseljačilo se sve što se dalo poseljačiti i još na to ova presija s koronom. + kod nas u hr i potresi ! jedna spoznaja me tješi, kakvo nas je zlo snašlo super se i držimo !
    nakon ovog može i gore ali to je onda baš smak svijeta, zato vjerujem da će biti bolje jer je tako nekako da poslje najcrnje noći dođe svjetlo. ko izdrži uživat će, možda neće trebat tako dugo ni čekat
    (joe, 13. oktobar 2021 21:08)

    # Link komentara

  108. E moj druže da je preživela sad bi 80% čjudi bilo vakcinsano i nornalno bi živeli. Ovako, Amidžiji, Zadruge i Anastasije.
    (4k4.Dex, 13. oktobar 2021 21:04)

    # Link komentara

  109. Култура преживела у Србији?
    Већу глупост је тешко изговорити....
    (Црвена звезда 1913, 13. oktobar 2021 20:58)

    # Link komentara

  110. Da ste htjeli Jugoslaviju, bilo bi je.
    (Konfeder i EU, 13. oktobar 2021 20:47)

    # Link komentara

  111. Ostala kultura bacanja ves masina u reku ...
    (Mrxi, 13. oktobar 2021 20:47)

    # Link komentara

  112. "Brutalisticki" arhitektonski stil je pezorativni, omalovazavajuci naziv za sve sto se gradilo u bivsoj Jugoslaviji, i taj naziv su izmislili - ko bi drugi? - Englezi. Ako ZAISTA hocete da vidite autenticne primere staljinisticke arhitekture i brutalisticke naci-arhitekture, najbolje posetite delove Bruklina ili Mancester.
    (DEDA CVETKO, 13. oktobar 2021 20:45)

    # Link komentara

  113. Rec je o Hali sportova, al' disko klub nije bio u podrumu jer ga nema, vec ispod one tribine okrenute prema ulici Pariske komune.

    Sto se podruma tice, vec tada je po podrumima novobeogradskih solitera bilo nekoliko neformalnih disko klubova, tako da misam siguran da je onaj naveden u tekstu bas prvi.

    Inace znacaj Hale sportova za rok muziku je ogroman-kolosalan. Tamo je odrzano puno, puno koncerata domacih i stranih grupa. Nepisano pravilo je bilo da svirke traju satima do duboko u noc, jer je u programu uvek ucestvovalo po cak 10-tak, sto neafirmisanih kao predgrupe, tako i afirmisanih grupa.
    (Nadzirac, 13. oktobar 2021 20:45)

    # Link komentara

  114. Jugoslavija je prešla granicu između istoka i zapada te na neko vreme postala uspešan socijalistički eksperiment s otvorenim društvom

    Zato ste je i razvalili. Bila je opasan primer da može i drugačije od izrabljivačkog kapitalizma. Bila je to najsrećnija i najzadovoljnija nacija čak i ranih osamdesetih u vreme stabilizacije. Da niste danas bi većina evropskih država nosila socijalistički predznak.
    (cirka okruglo, 13. oktobar 2021 20:39)

    # Link komentara

  115. Ne mogu da verujem da se toliko gura novi talas i mizika od pre 40 godina a nova scena se sve vreme gura pod tepih. Emisije, tekstovi... ko da zivimo u osamdesetim.
    Da me neko ne shvati pogresno super je to vreme bilo! muzika najbolja! Ali bilo... daj nesto novo. Bez ulaganja nece biti scene!
    (realista, 13. oktobar 2021 20:37)

    # Link komentara

  116. Eto……. Svako ko tvrdi nešto suprotno verovatno tada još nije bio rodjen, ili pripada grupi hejtera Jugoslavije i svega u vezi sa njom….
    (Srkiboy, 13. oktobar 2021 20:36)

    # Link komentara

  117. Bilo je to doba procvata svih vrsta umetnosti,vrhunska filmska ostvarenja,avangardne pozorisne predstave,likovni umetnici osvajaju Pariz.Muzicki stvaraoci ostvaruju dela u zabavnoj muzici neprevazidjene vrednosti i lepote,pevaci i grupe su posebna klasa i prica za sebe.Jednostavno kao Perikleovo doba u antickoj Atini.Sada je vreme duhovne i moralne pustosi,pretuzno!
    (Teodor Tiron, 13. oktobar 2021 20:34)

    # Link komentara

  118. Није се земља распала због рата, него се рат десио због распада земље.
    (Kralj mača, 13. oktobar 2021 20:29)

    # Link komentara

  119. Jugoslavija? Kultura????????
    (Dušožder, 13. oktobar 2021 20:21)

    # Link komentara

  120. Kamo sreće...
    Generacija Pinka i nemorala.
    (Pera Ždera, 13. oktobar 2021 20:05)

    # Link komentara

  121. Britanska propaganda.
    (Gordana, 13. oktobar 2021 19:55)

    # Link komentara

  122. Sve je to tačno, Jugoslavija je imala neverovatnu muzičku scenu. I donekle tome može da zahvali time što je država bila mnogo liberalnija nego druge socialisticke države. Nažalost u toj umetničkoj slobodi i samoupravljanju u ekonomiji i politici leži i paradoksalno klica budućih ratova. devedesetih. Za nas je bolje bilo da smo ostali u Istočnom Bloku nego što smo krenuli drugačijim putem. Da smo bili u Varšavskom Paktu ne bi bilo ratova devedesetih. Jeste da ne bi bilo te vrste kulturnog i ekonomskog stvaralastva. Mi bi slušali sve što Moskva kaže i nakon propasti socijalizma krajem osamdesetih mi bi se okrenuli ka Briselu. U tom slučaju mi bi slušali njih i mirno bi se raspali. Kao Češoslovacka. Ovako mi smo kroz Nesvrstanost i Samoupravljanje razvili osećaj posebnosti što će kasnije da dovede do gordosti i nacionalizma.
    (Aron, 13. oktobar 2021 19:53)

    # Link komentara

  123. Sve je to bilo Čobanski Rok, oduvek i ostalo m.
    (Bg Raketa, 13. oktobar 2021 19:52)

    # Link komentara

  124. sramotno je kakvu imamo zaostavstinu iz Yuge..sa toliko vanserijskih muzicara…i onda se danas velica shund i lupetanje u mikrofon..
    (RoD, 13. oktobar 2021 19:52)

    # Link komentara