1. Istina ja sam medju svima koje poznajem da vole Hari Potera jedina knjige procitala(ove mrzi kao sta ce im imaju film)a ne znaju koliko su toga propustili😂
    (Kkk, 31. maj 2020 17:00)

    # Link komentara

  2. Interesantno da nigde nema Prusta, koji je po meni u obrazovanijem delu populacije u tom smislu šampion, praćen verovatno Fineganovim bdenjem :)))
    (EU Citizen, 16. maj 2020 14:07)

    # Link komentara

  3. Sirano@ LOTR petparačke priče?!!!! Harper Li izvikana?!

    Lista je pre svega bazirana na prosečnom britanskom čitaocu. Jer drugo je kad ti ovde ne pročitaš sve od Dikensa, a drugo je kad oni to ne pročitaju. Takođe Hari Poter se tamo smatra dečijim klasikom, kao ranije Mali Princ. Stvar opšte kulture u VB , kod nas još uvek nije, a možda klincima i jeste ne znam.
    (Maka@, 15. maj 2020 14:35)

    # Link komentara

  4. “Jadnici”, Igo.

    Zavisi od individualnih motiva, razloga i potreba za knjigama.
    Al ako bih morao da se odlucim za jednu knjigu, to je ta.
    (ime, 15. maj 2020 12:54)

    # Link komentara

  5. Ja sam procitao od A. Klark - Odiseja 2001, 2010,( druga ) 2061, ( treca ) Konacnu odiseju ( cetvrta ) i Izgubljeni svetovi 2001 ! I jos po nesto al ne bi da Vam nabijam komplekse !
    (Matori Kesa, 12. maj 2020 22:19)

    Ako nisi redovno i Modru lastu, dzaba svega!
    (plavusa, 13. maj 2020 21:11)

    # Link komentara

  6. @ brm
    Pa sad...kako za koga. Ja sam " gutala" klasike jos od osnovne skole i nije mi bio problem da ih razumem. Valjda je nesto i do zrelosti. Mislim sta ocekivati od klinca od 15 godina koji po ceo dan igra igrice, bulji u tv, sport, kakvu on dubinu i zrelost moze da poseduje???
    (Maja, 13. maj 2020 06:46)

    # Link komentara

  7. Upotreba coveka, Tisme.I kad god je vidim medju knjigama mislim da postoji to vreme u buducnosti kada cu je citati.A osoba koju sam slagala totalno nije zasluzila istinu.
    (Netrepavica, 13. maj 2020 03:21)

    # Link komentara

  8. @Bane

    Eh Bane. Si isao ti u skolu? Pa kod mene je bilo ovako: dodje lektira - tri "strebera" procitaju, ostatak procita prepricano ili pita strebera da mu preprica. A onda profesor izvlaci na kasicicu sta moze dok na kraju streber ne odgovara i sve isprica. To je prosek ljudske rase - nesposobnost bilo koju knjigu da procita i da razmislja, stvarno mislis da je iko citao Bibliju? Pa kulture sa daleko vecom posecenoscu crkvi bukvalno imaju svestenike koji "tumace" paragrafe iz knjige.

    Kao i svaku knjigu, Bibliju su napisali ljudi. Najobicniji ljudi koji su uz put sakupili i inoformaciju o tadasnjem drustvu. Problem Biblije je sto je pisan za covecanstvo iz tog vremena i sto je religija bila sredstvo ispiranja mozga nepismenom narodu. Samo propagiranje jednog uzvisenog bica koje mora da se slusa bez pogovora je imala paralelu u slusanje aposlutnog vladara tog vremena, a kroz knjigu se provlaci i jeziv odnos prema zenama (silujes devojku, platis njenom caletu, pa da je zenis) i podrzavanje ropstva - jednostavno je sama knjiga koriscena za to vreme.

    Problem religije je sto emotivno deluje na ljude, ljudi stvore imaginarnu ocinsku figuru i zbog svoje nesigurnosti i neuspeha u zivotu vezuju svoj identitet za religiju i svaka diskusija sa njima o dubljem znacenju religije je kao da im bukvalno napadate porodicu i dobijate emotivnu reakciju umesto racionalne. Religije su jednostavno kolektivni psiholoski problemi i nema tu nikakve veze sa tim da li Bog postoji ili ne.
    (Krik, 13. maj 2020 00:02)

    # Link komentara

  9. U potrazi za izgubljenim vremenom“ – Marsel Prust, ko je procitao svih sedam knjiga neka se slobodno javi.
    (dopuna, 12. maj 2020 10:23)

    Pokušao jednu, više puta. Ne ide.
    Ko je pročitao svih sedam svaka mu čast na izgubljenom vremenu:)
    (brr, 12. maj 2020 23:34)

    # Link komentara

  10. Ja sam procitao od A. Klark - Odiseja 2001, 2010,( druga ) 2061, ( treca ) Konacnu odiseju ( cetvrta ) i Izgubljeni svetovi 2001 ! I jos po nesto al ne bi da Vam nabijam komplekse !
    (Matori Kesa, 12. maj 2020 22:19)

    # Link komentara

  11. Ja, nazalost, poznajem mnogo onih koji se hvale da nisu procitali nijednu knjigu.
    (Goran, 12. maj 2020 22:14)

    # Link komentara

  12. Citam komentare pa se pitam da li mi zivimo u istoj zemlji?Ja nijednu lektiru nisam procitao nikada,pismeni iz Srpskog jezika ako je sastav u osnovnoj sam prepisivao u srednjoj uglavnom bezao ili sam napisem naslov (u srednjoj su uvek sastavi bili) nisam vise hteo da prepisujem.1 sam imao tokom godine iz Srpskog na kraju 2 a iz strucnih predmeta 4 i 5.Prilikom rasparave sa nastavnicom Srpskog rekao sam joj da sam hteo da budem knjizevnik upisao bi knjizevnost,nista nisam ucio sto me neinteresuje.Za citanje knjiga nemam zivce.
    (Dusan, 12. maj 2020 08:58)

    Lepo je što ste iskreni, ali i bez toga, iz vašeg komentara se jasno vidi koje ste ocene imali. Odavno nisam bio u Srbiji ali u moje vreme, nečitanje i nepismenost nisu baš bili za pohvalu.
    (Toronto, 12. maj 2020 21:56)

    # Link komentara

  13. @Kecman
    Kako znas da ti se ne svidja, ako nisi procitao?
    (ooo, 12. maj 2020 20:57)

    # Link komentara

  14. Niste u pravu gospodo. Knjiga je izdata krajem '39 u Engleskoj pod nazivom "Ten Little Niggers" a par meseci kasnije u Americi pod nazivom "And Then There Were None". U Engleskoj reč nigger u to vreme još nije imala pežorativan smisao, dok u Americi još od početka 20. veka ima rasističku konotaciju i otuda promena naziva. Reči vremenom mogu menjati značenje, takodje mogu u različitim kulturološkim kontekstima imati različito značenje. Jednostavno, u vreme kada je Agata Kristi pisala ovu knjigu reč nigger u Engleskoj je imala rasnu ali ne i rasističku konotaciju, kao kada mi kažemo crnac ili belac.
    (Toronto, 12. maj 2020 01:44)

    Agata Kristi je napisala "10 malih crnaca" i nema veze sa rasizmom. To što je izdata u drugoj zemlji pod drugim nazivom nema veze sa autorkom.
    A i kod nas je ranije izdata kao "10 malih crnaca", zato sam to i pomenuo.
    To što se Amerika bori sa svojim demonima nema veze sa nama, a ni sa nazivom knjige.
    Uostalom, ne možeš ispraviti istoriju, možeš samo da se pobrineš da se neke stvari ne ponove.
    Pozdrav.
    (Laki Topalović, 12. maj 2020 17:22)

    # Link komentara

  15. @dule
    "9. Zločin i kazna – Dostojevski
    nažalost da. hteo sam da ubijem i studenta i pisca."

    Hahahahahaha.... i ja legendo i ja.
    Prestao oko 100te stranice kada sam skužio da navijam za to da policija uhvati kret*na :D
    (ispocetka, 12. maj 2020 15:43)

    # Link komentara

  16. Alisa u zemlji čuda je u rangu malog princa - dovoljno da muvaš klinke od 20god i to je to.

    Gospodari prstenova isto, samo za 25+

    Hari poter, to je već ilegalno.
    (Pera, 12. maj 2020 15:10)

    # Link komentara

  17. „U potrazi za izgubljenim vremenom“ – Marsel Prust, ko je procitao svih sedam knjiga neka se slobodno javi.
    (dopuna, 12. maj 2020 10:23) Ima ih 12, ja sam studirao književnost i pročitao prve dve...Dalje nisam imao želju. Ima ona anegdota za grupu Pink Floyd, naterao ih menadžer da čitaju Prusta, jer će kobajagi to biti dobro za njihovu psihodeliju...Najbolji bio Rodžer Voters, posle dve knjige digao ruke, rekao da je to presporo za njega...Dejvid Gilmor batalio posle 18 strana prve knjige :)
    (cinik ovdašnji, 12. maj 2020 14:50)

    # Link komentara

  18. Nisam lagao da sam čitao ali sam prećutkivao da jesam:)Odnosi se na 50 nijansi(deo prvi).Računa li se i gledanje filmova ?Dikensove ekranizacije volim da gledam,ne mogu da tvrdim da sam baš pročitao sve sa spiska-stigle godine i brkam sećanje iz knjige i sećanje filma.Tolkina čitao i gledao filmove i navukao se na epsku fantastiku,Potera mislim samo jednu knjigu ili samo filmove?-zaboravih.Lovac u raži jesam,davno.Pticu rugalicu takođe,Karenjinu i Dostojevskog čitao kao deo literature u srednjoj(naravno,delove,a na faksu ostatak).Nisam čitao Alisu,blam me što nisam čitao 1984 ali jesam Životinjsku farmu.Jesam nešto od Agate ali ne mogu da razdvojim knjigu i film-isto kao sa Dikensom.Dobro,nije loše.Ali,jednom nađoh među komentarima lika koji tvrdi da je pročitao Hegela i Kanta-za Vebera mi nije odgovorio da li ga je čitao.E,to je čudo od čoveka.
    (analiza, 12. maj 2020 14:17)

    # Link komentara

  19. Nisam pročitao LOTR, H.Pottera, Sumornu Kuću, The Great Expectations i Catch 22.

    Ne žalim što nisam ni za jednu, jer Dickensa jesam čitao dosta, a ovi ostali....ne znam.

    Inače, neko pomenu Marcela Prousta. E, to je izazov. Kao i Ulysses, J.Joyce-a. Drugog jesam, a prvog nisam sve. To su čitalački izazovi prve kategorije. Takođe, ko voli izazove te vrste, neka se dohvati romana Calypso, crnogorskog pisca Ognjena Spahića.

    Inače, mislim da se uveliko laže i za "amblematične" romane svjetske književnosti: Don Kihot (po meni, najveći roman i najveće književno djelo ikada), Karamazove, Proces, Stranac, Lolita, Šekspira, Čehova i Gogolja, možda Bokovskog.
    (Armin, 12. maj 2020 14:16)

    # Link komentara

  20. ALHEMICAR gde vam je?????
    Pa svaka ucesnica za mis, koja ni bukvar nije videla se kune u ovu knjigu. Svaki fudbaler, pevaljka na tv... A realno, procitalo 5% ljudi, pritom knjiga nista posebno, suvi prosek...
    (Pedja J7, 12. maj 2020 13:08)

    # Link komentara

  21. 1. Alisa u zemlji čuda – Luis Kerol: DA (za dečiji uzrast ok)

    2. 1984 – Džordž Orvel: DA (nije ostavila neki naročiti utisak na mene)

    3. Gospodar prstenova - trilogija – Tolkin: DA 2x (MAESTRALNO!)

    4. Rat i mir– Tolstoj: NE (na žalost još uvek nisam, ali planiram)

    5. Ana Karenjina - Tolstoj: DA (sjajna)

    6. Avanture Šerloka Holmsa – Artur Konan Dojl: DA (odlične knjige)

    7. Ubiti pticu rugalicu – Harper Li: NE (ne planiram)

    8. Dejvid Koperfild – Čarls Dikens: DA (genijalna, kao i sve od Dikensa)

    9. Zločin i kazna – Dostojevski: DA 2x (pročitao sve od Dostojevskog)

    10. Ponos i predrasude – Džejn Ostin: DA (onako, ništa posebno)

    11. Sumorna kuća – Čarls Dikens: DA (genijalna)

    12. Hari Poter (serijal) – J.K. Rouling: DA, samo prve tri

    13. Velika očekivanja – Čarls Dikens: DA (sjajna)

    14. Dnevnik Ane Frank – Ana Frank: NE (ali planiram)

    15. Oliver Tvist – Čarls Dikens: DA (genijalna)

    16. Pedeset nijansi: NE (ni pod kojim uslovima)

    17. I ne osta nijedan – Agata Kristi: NE (ne planiram)

    18. Veliki Getsbi – F. Skot Ficdžerald: DA (i pokajao se)

    19. Kvaka 22 (Catch 22) – Džozef Heler: NE (prvi put čujem)

    20. Lovac u žitu – J. D. Selindžer: DA (nije mi se svidela)
    (Marko, 12. maj 2020 12:54)

    # Link komentara

  22. Svako čita ono što mu odgovara, nema tu prevare čovek čita za sebe i svoj mozak, mislim da bi orvela i sve od njega trebalo svako da pročita, a onda posle deset, dvadeset godina opet novo iščitavanje!
    (Superoperater, 12. maj 2020 12:03)

    # Link komentara

  23. 9/20
    (samo kažem, 12. maj 2020 11:50)

    # Link komentara

  24. Mnoge sa spiska sam pročitala, ali gde je "Proces" od Kafke!? Hari Potera nisam , niti ću ikad čitati i nijedan film neću odgledati. U slobodno vreme , naročito pred spavanje čitam , nekad opuštajuću literaturu, a često dela od Lj. Đurović Habljanović. Stvar ukusa i raspoloženja. Upoznala sam mnoge starije ljude, koji su nepismeni, ali vrlo mudri i imaš od njih mnogo naučiti o životu.
    (svest, 12. maj 2020 11:33)

    # Link komentara

  25. Na Drini cuprija :)
    (Apatrid, 12. maj 2020 11:29)

    # Link komentara

  26. zanima me samo dobra kuvarica
    (bog blagoslovio ladovinu, 12. maj 2020 11:19)

    # Link komentara

  27. Smatram da je uzrast u kojem citamo klasike u srednjoj skoli neadekvatan. Verovatno se oni koji smisljaju nastavni program vode mislju kako neke knjige nikad ne bi bile procitane slobodnom voljom da nisu obavezna lektira (mada se mnogi provuku s dvojkom i bez citanja). Ana Karenjina kad je citas sa 16 godina je jedna dosadna naporna i dugacka knjiga. Deca u tom uzrastu igraju igrice, idu po kaficima, zaljubljuju se... Ipak, kad je procitah drugi put sa skoro 30 godina oborila me je s nogu. Da ne poverujes da je to ista knjiga. Toplo preporucujem svima da se vrate i ponovo procitaju neka dela koja su ih smarala u skoli i shvatice da su prosto bili premladi.
    (Bobi, 11. maj 2020 23:44)

    Upravo to. Mene je to forsiranje čitanja klasika u srednjoj školi udaljilo od knjiga. Tek sam pri kraju studija ponovo zavoleo knjige, a sada obožavam da čitam. A pre tridesete sam ponovo dohvatio klasike i počeo da ih shvatam. Mislim da ću sa 40 moći još bolje da ih razumem. Te knjige nisu pisane za nekoga ko ima 15 god. One su mnogo apstraktne i duboke da bi neko u tim godinama mogao da razume te ideje. Nateraju nas da pričamo šta piše u interpretacijama zbog ocene, a možda 1% učenika može istinki da shvati klasike koji se čitaju i izučavaju u srednjoj školi. Uvek sam pristalica toga da u osnovnoj i srednjoj treba deci davati literaturu koja će da ih privuče knjigama i čitanju. Do 18. godine usaditi ljubav prema knjigama, a na da ih zamrzi. Jer treba da čitaju još narednih 50-60 godina.
    (brm, 12. maj 2020 11:14)

    # Link komentara

  28. Hahahaha imam tako snažan osećaj da ljudi i u komentarima lažu šta su pročitali. Urnebes!
    (Dispatch, 12. maj 2020 11:07)

    # Link komentara

  29. @realno: Zasto ti smetaju ljudi koji puno citaju? Po cemu su oni asocijalni? Kako to da ti znas ko i sta su oni? Ja sam jedan od onih, koji je naveo da je procitao sve ove knjige, osim Pottera i Shades of Grey. Studirao sam knjizevnost i filozofiju, bavim se i dalje tim temama. Imao sam ispunjenu mladost i nisam asocijalan. Ko ti kaze da sve to ne ide zajedno? To sto tebe knjige ne interesuju ne znaci, da su oni koji citaju puno i vole da citaju, neki cudni i nakaradni ljudi. To sto ti njih smatras asocijalnim i uvucenim, nije njihov problem, vec iskljucivo tvoj.
    (Zagor, 12. maj 2020 10:54)

    # Link komentara

  30. Slazem se sa Bobijem. Lektira u srednjoj je neprilagodjena uzrastu, a nema ni dovoljno vremena. Dete od 16god koga tresu hormoni da sedne i cita hiljade stranica nekog sumornog stiva, ne ide. Mozda to formira licnost, ali iskreno ne vidim da su starije generacije nesto prosvecenije vec je to vise individualna stvar.
    (Vudu, 12. maj 2020 10:52)

    # Link komentara

  31. Ko nije procitao Orvelovu 1984 i Zivotinjsku farmu ne razume sta se danas dogadje u svetu
    (Kiza, 12. maj 2020 09:41)

    pise to i u bibliji, samo treba poznavati kodove;)
    (eksera klizim, 12. maj 2020 10:40)

    # Link komentara

  32. Za mene je Biblija preteća enciklopedije. Piše i o najjobičnije stvarima, pravnim kako deliti zemlju, i finesama tadašnjeg doba gde su večina ljudi bili nepismeni gde čovek je imao potrebu da sve objasni i ima odgovor za sve. Voleo bih Zaista da je pročitate u celosti da shvatite koliko je suvoparna, zaostala ako imate hrabrosti da priznate ali je prvo u celosti pročitajte, ne samo neki delovi koji vam odgovaraju da je interpretirate samo kroz tu jednu misao. I interpretacije se ponavljaju kroz nekoliko ličnosti koji ponavljaju događaje na svojstven nacin. Večina vernika se zadovoljavaju sa spoznajom 10 zapovesti a i njih ne znaju sve garantovano a kamoli je primenjuju? Neki znaju "Oce nas" i to je njihov maksimum. Znaju za slave, božić, uskrs, ali ne znaju njihov uopšten simboličan značaj a kamoli pravi. To važi za vecina vernika svih religija koji nisu shvatili neke univerzalne poruke koje se pojavljuju u svih tim svetim knjigama, interpretiraju ih po njihovim zemljama i potrebama ali sto je zanimljivo primečuju razlike u običajima da bih zaključili da su drugačiji sto još više produbljuje taj jaz stvarajući mržnju zbog različitih običaja koji ponekad imaju indentična tumačenja ali ta površnost, neznanje i primitivizam je jači od njih a nisu u stanju bar jednu knjigu da pročitaju sa razumevanjem i da shvate sav besmisao njihove mržnje u ime vere i religije?




    k
    (Bane..., 12. maj 2020 10:23)

    # Link komentara

  33. „U potrazi za izgubljenim vremenom“ – Marsel Prust, ko je procitao svih sedam knjiga neka se slobodno javi.
    (dopuna, 12. maj 2020 10:23)

    # Link komentara

  34. Pročitao sam dosta, neke od ovih sa spiska još ne, ali mi nikada neće biti jasno zašto "Alisa u zemlji čuda" spada u klasike. Pokušavao sam i odustao. Kao LSD iskustvo.
    (Toni, 12. maj 2020 10:15)

    # Link komentara

  35. Sto volim sto sam primitivan...
    (mile, 12. maj 2020 10:04)

    # Link komentara

  36. najgore cak i od ove lazi da su procitali, jesu ljudi koji se toliko hvale kako su sve procitali, pokusavajuci na taj nacin da istaknu kako su pametni ili sebe time smatraju akademskim gradjanima, a generalno glupi su kao da ne kazem sta, ko hoce i ko ima vremena da cita knjige i to ga ispunjava, neka cita i neka uziva u tome, ali isto tako ima ljudi koji su vise za neki realan svet, fizicki kontakt, koji jednostavno nemaju vremena ili ih prosto ne drzi cinjenica da sede u mestu i citaju, ostavite te ljude na miru, Opasno smarate, mene vise zabrinjava cinjenica onih koji su procitali sve, odakle tim ljudima toliko vrmeena da leze, sede i ne rade nista, jel ti ljudi uopste imaju drustveni zivot, cesto takvi ljudi ne znaju ni da se ponasaju u drustvu, postanu asocijalni !!
    (Realno, 12. maj 2020 09:55)

    # Link komentara

  37. Devet od ovih dvadeset i da, nisam čitao Malog princa. Ali nikad ne bih priznao.
    (Halo Bing..., 12. maj 2020 09:51)

    # Link komentara

  38. "Чекајући Годоа", убедљиво најглупља књига коју сам морао прочитати (лектира), "Како се калио Челик" је много боља
    (Avaya, 12. maj 2020 09:43)

    # Link komentara

  39. Ko nije procitao Orvelovu 1984 i Zivotinjsku farmu ne razume sta se danas dogadje u svetu
    (Kiza, 12. maj 2020 09:41)

    # Link komentara

  40. Sivi Vuk
    (Jugoslaven i po, 12. maj 2020 09:29)

    # Link komentara

  41. A kod mene obrnuto, procitala 50 nijanski al me blam da kazem...
    (Milka, 12. maj 2020 09:16)

    # Link komentara

  42. Gde je ovde Alhemičar :)
    (Aleksandar Ivanovic, 12. maj 2020 09:06)

    # Link komentara

  43. Skoro svaku od navedenih knjiga, važno je pročitati na odredjenom uzrastu. Ako se to propusti, zaista je teško, često i nemoguće to nadoknaditi kasnije. Lovac u žitu se čita u tinejdžerskom uzrastu ili nikad. Isto važi i za većinu drugih knjiga.
    (Saveta, 12. maj 2020 08:59)

    # Link komentara

  44. Citam komentare pa se pitam da li mi zivimo u istoj zemlji?Ja nijednu lektiru nisam procitao nikada,pismeni iz Srpskog jezika ako je sastav u osnovnoj sam prepisivao u srednjoj uglavnom bezao ili sam napisem naslov (u srednjoj su uvek sastavi bili) nisam vise hteo da prepisujem.1 sam imao tokom godine iz Srpskog na kraju 2 a iz strucnih predmeta 4 i 5.Prilikom rasparave sa nastavnicom Srpskog rekao sam joj da sam hteo da budem knjizevnik upisao bi knjizevnost,nista nisam ucio sto me neinteresuje.Za citanje knjiga nemam zivce.
    (Dusan, 12. maj 2020 08:58)

    # Link komentara

  45. @Jasna

    Citala si carobni breg, u tim godinama...
    (red sladoled, 12. maj 2020 08:49)

    # Link komentara

  46. Ja nelazem nijednu nisam procitao i nemam nameru jer nevolim da citam knjige,nemam zivce za to.Zasto bi neko "morao" da cita knjige?1984 film moram da gledam dobro ste me podestili.
    (Dusan, 12. maj 2020 08:49)

    # Link komentara

  47. Carobni breg. Beskonacno prepricavanje.
    (pacija skola, 12. maj 2020 08:42)

    # Link komentara

  48. Garantujem da 95% posto vernika nije procitalo Bibliju. Procitajte, vidite sta u svetoj knjizi zaista pise. Nece vam se dopasti. To bi trebalo da je rec bozija.. a pogledajte kako je napisana.
    (Petar M, 12. maj 2020 08:41)

    # Link komentara

  49. Ne razumem kako neko moze da napravi listu gde se uporedjuju knjige kao sto su svetski klasici sa smecem pedeset nijansi sive. Naravno ima tu jos, ali takve i slicne knjige ne zasluzuju mesto pomena uz Tolstoja ili Dostojevskog. Mislim da iako neko laze za naslove klasika da je donekle mozada i opravdano, ali lagati za pedeset nijanse sive...pa to je...jadno. Ko i ima nesto u glavi to smece ne treba da cita...mada ima ovde jos kandidata.
    (Gost, 12. maj 2020 08:40)

    # Link komentara

  50. Lovac u razi, odustala posle dvadesetak strana, Rat i mir preskakala rat, nisam uspela kraju da privedem ni Autostoperski vodic kroz..., preskakala delove Pobunjenog atlasa i Islednika.
    (Ja, 12. maj 2020 08:37)

    # Link komentara

  51. Нема ничег лепшег него кад прво прочиташ књигу (превод) на српском, па онда на језику на коме је написана; два света, две уживанције.
    (бре, 12. maj 2020 08:28)

    # Link komentara

  52. Nemoj hari kvotera i tolkina u isti kos molim te. Daj tolkinu sansu. Covek je bio genije.
    (cvrci, 11. maj 2020 21:42)

    Tolkin je deda epske fantastike i nema se šta dodati. Zbog njega sam i zavoleo EF i danas je čitam. Ali ne znam čemu hejt prema Hariju Poteru. Isto vrhunske knjige sa dobrom pričom i sjajno napisane. Naravno, mora se poklopiti i uzrast kada se čita. Knjiga je pre svega namenjena tinejdžerima i za taj uzrast je odlična. Sad, što je Roulingova izgubila kompas je druga tema.
    (yuslaven, 12. maj 2020 08:10)

    # Link komentara

  53. Zamisli da moraš da lažeš da si pročitao Hari Potera. Pa time se treba ponositi. A na domaćoj političkoj sceni dobar deo laže da je pročitao i Ježevu kućicu i Kako živi Antuntun.
    (Sandinista, 12. maj 2020 08:03)

    # Link komentara

  54. Pročitao sam bukvalno na stotine knjiga, al sa ove liste tek par.
    1. Alisa u zemlji čuda (Alice’s Adventures In Wonderland) – Luis Kerol

    2. 1984 – Džordž Orvel - ne

    3. Gospodar prstenova - trilogija – Tolkin - da

    4. Rat i mir– Tolstoj - da

    5. Ana Karenjina - Tolstoj - samo prvih 50 strana

    6. Avanture Šerloka Holmsa – Artur Konan Dojl - ne

    7. Ubiti pticu rugalicu – Harper Li - ne

    8. Dejvid Koperfild – Čarls Dikens - ne

    9. Zločin i kazna – Dostojevski - da

    10. Ponos i predrasude – Džejn Ostin - ne

    11. Sumorna kuća – Čarls Dikens - ne

    12. Hari Poter (serijal) – J.K. Rouling - da

    13. Velika očekivanja – Čarls Dikens - ne

    14. Dnevnik Ane Frank – Ana Frank - ne, samo odlomke iz čitanke

    15. Oliver Tvist – Čarls Dikens - da

    16. Pedeset nijansi - trilogija (Fifty Shades - trilogy) – E. L. Džejms - NE, i ne pada mi napamet

    17. I ne osta nijedan – Agata Kristi - ne

    18. Veliki Getsbi – F. Skot Ficdžerald - ne

    19. Kvaka 22 (Catch 22) – Džozef Heler - ne

    20. Lovac u žitu – J. D. Selindžer - ne
    (Patak, 12. maj 2020 08:02)

    # Link komentara

  55. Mali Princ! Svi lažu
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (arksi, 11. maj 2020 23:57) # Link komentara

    Procitao kao klinac, kao obaveznu lektiru, secam se da je imala malo stranica,ali je zato bila naporna za citanje i sad se najezim kad se setim. Verovatno bi je sada shvatio a tad...
    (sibke, 12. maj 2020 07:59)

    # Link komentara

  56. Gospodar, Tri lista, Silmarilion, čiča Trišina koliba, Nedovrsene priče, uputstvo za upotrebu tostera Ciatronik, Black tower na engleskom, i ne sećam se još knjiga....
    (Made in serbia, 12. maj 2020 07:42)

    # Link komentara

  57. @Sinek
    Devet pročitanih knjiga od 20 na spisku nije većina.
    (Tatek, 12. maj 2020 07:42)

    # Link komentara

  58. Pop Ćira i pop Spira, za sva vremena!
    (Nebojša, 12. maj 2020 07:23)

    # Link komentara

  59. Meni nikad neće biti jasno zašto je Vladimir Nabokov proglašen velikim piscem a ne osuđen na dugogodišnji zatvor zbog promovisanja pedofilije.
    (Djoksa, 12. maj 2020 07:14)

    # Link komentara

  60. Nisam ni jednu i ne lazem o tome. Svakako mislim da ce me u komentsrima razvuci...
    (miki, 12. maj 2020 07:12)

    # Link komentara

  61. vise volim udzbenike i strucne knjige nego belettistiku, koju uopste ne citam.
    (penzioner, 12. maj 2020 07:10)

    # Link komentara

  62. Kao što su jedno vreme svi čitali alhemičara i pitragu za svetim gralom. Mada u Srbiji je daleko najčitaniji Umberto Eko. Poklanjali njegovu "Ruzu" uz novine.
    (Jare u mleku, 12. maj 2020 06:51)

    # Link komentara

  63. Vatra, 11. maj 2020 21:34

    Hvala na ohrabrenju, stvarno ću uzeti da je pročitam. A trebalo bi i Anu Karenjinu pročitati sad, kad se steklo životnog iskustva.
    Inače, svaki ozbiljan čitač zna da se ne mogu čitati samo vrhunska dela, jednostavno zato što ih nema na svakom koraku. Postoje remek-dela, tu i tamo naleti još ponešto dovoljno dobro, a između je "šareniš". Da biste pročitali jednu knjigu koja će vas oduvati, morate pročitati gomilu "šareniša".
    Moja preporuka su "Ja, Klaudije, car i bog" i "Ime ruže". Ljudi se plaše Eka, a ne znaju koliko je duhovit.
    (Ja, 12. maj 2020 06:39)

    # Link komentara

  64. Ja sam šokiran što je originalan naslov stvarno "10 Little Niggers". Ne bih rekao da je današnji naslov "politički korektan" već je originalan prilično rasistički.
    (adriano_galliani, 11. maj 2020 23:15)

    Naslov nije rasistički (a i da jeste, tada je bio prihvatljiv) nego se odnosi na stihove po kojima su ubijani likovi u romanu. Nešto slično dečijoj "Deset ljutih gusara"... jedan pao s kreveta... itd.
    (Laki Topalović, 12. maj 2020 04:32)

    # Link komentara

  65. Bibliju mnogi lažu da su pročitali 
    (Chalgar, 11. maj 2020 22:21) 

    Stari Zavet je bolji i interesantniji, meni se jako dopao Stari Zavet.
    (Will Mosley, 11. maj 2020 23:57)

    U Novom zavetu ima ovammo i onammo više freferencja... ?
    (vlada, 12. maj 2020 04:06)

    # Link komentara

  66. 4, 5, 9, 14, ostale knjige kako god hoćete, ali ove ako niste pročitali je žalosno.
    (didul.e, 12. maj 2020 03:49)

    # Link komentara

  67. 1. Alisa u zemlji čuda (Alice’s Adventures In Wonderland) – Luis Kerol
    NE

    2. 1984 – Džordž Orvel
    ДА

    3. Gospodar prstenova - trilogija – Tolkin
    НЕ, НА ЖАЛОСТ

    4. Rat i mir– Tolstoj
    Да, ВИШЕ ПУТА СЕ ВРАЋАЛА ДЕЛОВИМА

    5. Ana Karenjina - Tolstoj
    ДА, АЛИ САМО ЈЕДНОМ

    6. Avanture Šerloka Holmsa – Artur Konan Dojl
    НЕ

    7. Ubiti pticu rugalicu – Harper Li
    НЕ

    8. Dejvid Koperfild – Čarls Dikens
    ДА

    9. Zločin i kazna – Dostojevski
    ДА, ПАР ПУТА

    10. Ponos i predrasude – Džejn Ostin
    ДА

    11. Sumorna kuća – Čarls Dikens
    ДА

    12. Hari Poter (serijal) – J.K. Rouling
    НЕ, СА ИНДИГНАЦИЈОМ!

    13. Velika očekivanja – Čarls Dikens
    ДА

    14. Dnevnik Ane Frank – Ana Frank
    НЕ

    15. Oliver Tvist – Čarls Dikens
    ДА

    16. Pedeset nijansi - trilogija (Fifty Shades - trilogy) – E. L. Džejms
    НЕ, САЧУВАЈ БОЖЕ!

    17. I ne osta nijedan – Agata Kristi
    Да, ПОД СТАРИМ НАСЛОВОМ

    18. Veliki Getsbi – F. Skot Ficdžerald
    ДА

    19. Kvaka 22 (Catch 22) – Džozef Heler
    НЕ

    20. Lovac u žitu – J. D. Selindžer
    ДА

    Шта су били критеријуми за избор? Има класика (Достојевски, Толстој, Дикенс, Орвел, Џејн Остин, Скот Фицџералд, има осредњих и има тотално безвредних (Ј.К Роулинг, 50нијанси). На исту листу ставити Хари Потера или 50 нијанси, са Достојевским и Толстојем, по мени је светогрђе.
    (Ксенија, 12. maj 2020 03:47)

    # Link komentara

  68. Stari i Novi Zavet, Kulu Stražaru, NostRAdamusa, Tarabiće...ima tu nekih preferencija.
    Od Tolstojevskog pročitao sve sem Ane Karenjine...nju sam lično upoznao.
    (Avala...zašto su osumnjičeni drugovi Borhes i Markes, 12. maj 2020 02:36)

    # Link komentara

  69. Što se knjiga sa spiska tiče, neke jesam pročitao, neke nisam, i ne sećam se da sam ikad lagao oko toga. Mislim, čemu? Ne predstavljam se kao neko ko ekstremno mnogo čita (jer to nije istina), ali čitam onoliko koliko mi prija, recimo dve do četiri knjige godišnje. I to mi je sasvim u redu.

    No, nešto drugo sam hteo da kažem: tvrdim, već godinama, da je način na koji je regulisana obavezna lektira kod nas možda nanosi više štete nego koristi. Uzrasti su PROMAŠENI, ekstremno, a nametanje obaveze da pročitaš nešto za šta nisi spreman je jako, jako loša stvar. Imam čak tri lična primera ovde, tri knjige koje su apsolutni klasici nesumnjivo vredni čitanja, koje sam bio prisiljen da pročitam kada za to nisam bio spreman, što je dovelo do toga da sve tri knjige apsolutno mrzim i ne želim da taknem ni dan danas (deceniju i po kasnije): Ana Karenjina, Zločin i Kazna i Čiča Gorio. To je bilo pravo mentalno silovanje za mene u 15-16-17 godina, i mislim da doslovno imam neku vrstu traume od toga. Uzgred, kada neko pita jesam li pročitao te tri knjige - kažem da nisam. Jer nisam. Ono nije bilo čitanje.
    (Stefan, 12. maj 2020 02:24)

    # Link komentara

  70. Smatram da je uzrast u kojem citamo klasike u srednjoj skoli neadekvatan. Verovatno se oni koji smisljaju nastavni program vode mislju kako neke knjige nikad ne bi bile procitane slobodnom voljom da nisu obavezna lektira (mada se mnogi provuku s dvojkom i bez citanja). Ana Karenjina kad je citas sa 16 godina je jedna dosadna naporna i dugacka knjiga. Deca u tom uzrastu igraju igrice, idu po kaficima, zaljubljuju se... Ipak, kad je procitah drugi put sa skoro 30 godina oborila me je s nogu. Da ne poverujes da je to ista knjiga. Toplo preporucujem svima da se vrate i ponovo procitaju neka dela koja su ih smarala u skoli i shvatice da su prosto bili premladi.
    (Bobi, 11. maj 2020 23:44)


    Kod mene je takva situacija kod prvog čitanja romana ,,Na Drini ćuprija'': bio je obavezna lektira u sedmom razredu; iako sam već tada imala dug čitalački staž (sva ćirilična slova sam naučila do navršenih tri godine, tečno čitanje do kraja četvrte a do kraja pete godine sve to na latinici), nisam uspela da na pravi način shvatim svu suštinu i svu dubinu tog Andrićevog višeslojnog književnog remek dela - to sam uspela kad sam ga posle trideset godina ponovo pročitala. Isto iskustvo mi je kod čitanja ,,Gorskog vijenca''. Svaka kvaltetna knjiga zahteva da iza sebe moraš imati dug čitalački staž, pravilan razvojni čitalački put, dosta životnog iskustva (manje je važno koliko imaš godina) i prirodno nepresušno interesovanje za saznanje o društvu, vremenu i opštim okolnostima u njoj opisanim.
    (Samosvesna građanka, 12. maj 2020 02:11)

    # Link komentara

  71. ja od ovih 20 nisam cuo za 19.. cuo samo za rat i mir ... cuj citao... nisam cuo
    (Dosada se leci komentarima, 12. maj 2020 02:04)

    # Link komentara

  72. @Voja
    Kaze se hvali
    (Avetinja, 12. maj 2020 01:56)

    # Link komentara

  73. NEMA Proces Kafka?
    (DusanUS, 12. maj 2020 01:53)

    # Link komentara

  74. Nisam ni jednu pročitao od ovih, I ponosim se time. Ali sam pročitao mnoge druge, koje sam sam izbirao, a ne ove nametnute, koje su skoro sve ruske
    (Realan, 12. maj 2020 01:51)

    # Link komentara

  75. Agata Kristi - "I ne osta nijedan" je današnji politički korektan naziv za "10 malih crnaca". Slučajno znam, jer kad sam video u knjižari taj naslov, rekoh: "Šta je ovo... aha, to!" 
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Laki Topalović, 11. maj 2020 22:27) 

    Ja sam šokiran što je originalan naslov stvarno "10 Little Niggers". Ne bih rekao da je današnji naslov "politički korektan" već je originalan prilično rasistički.
    (adriano_galliani, 11. maj 2020 23:15)

    Niste u pravu gospodo. Knjiga je izdata krajem '39 u Engleskoj pod nazivom "Ten Little Niggers" a par meseci kasnije u Americi pod nazivom "And Then There Were None". U Engleskoj reč nigger u to vreme još nije imala pežorativan smisao, dok u Americi još od početka 20. veka ima rasističku konotaciju i otuda promena naziva. Reči vremenom mogu menjati značenje, takodje mogu u različitim kulturološkim kontekstima imati različito značenje. Jednostavno, u vreme kada je Agata Kristi pisala ovu knjigu reč nigger u Engleskoj je imala rasnu ali ne i rasističku konotaciju, kao kada mi kažemo crnac ili belac.
    (Toronto, 12. maj 2020 01:44)

    # Link komentara

  76. Da lažem da sam čitala Gospodara prstenova? Ne, ne želim to da čitam, nešto me nije sramota da to kažem.
    (A, 11. maj 2020 21:27)

    Ok. Ali ako jesi plagijatorskog Hari PLotera i ona ti je ok a Tolkin nije onda ...
    (delboj, 12. maj 2020 01:42)

    # Link komentara

  77. Secam se kada je profesorka u gimnaziji objavila da je Ljevin u Anu Karenjini najgori lik, a Stiva najposteniji. Mi klinci u soku. Svadjali se sa njom. Danas nekoliko decenija kasnije razumem sta je zena htela da nam objasni, pocivala u miru, setila sam je se kad mi je sin citao tu lektiru. Steta sto se takva dela citaju prerano u zivotu, a retko ko ima dobrog profesora da objasni. Isto je i za Hamleta rekla da je primer budale, i danas se i sa tim slazem, tada sam bila zgrozena
    (neka, 12. maj 2020 01:20)

    # Link komentara

  78. Ja sam od ovih procitala samo cuveni Dnevnik Ane Frank i Lovca u zitu (koju toplo preporucujem) i delimicno Anu Karenjinu i Zlocin i kaznu, u okviru skolske literature. Alisu u zemlji cuda, Hari Potera i Gospodara prstenova ne smatram nekom vaznom literaturom. Verujem da se kod nas najvise laze za pomenutu Anu Karenjinu, Rat i mir, Sto godina samoce i slicne klasike.
    (Kiki, 12. maj 2020 01:11)

    # Link komentara

  79. 1. Biblija
    2. Kapital
    (phoeb, 11. maj 2020 22:20)

    Slicno je to;)
    (isus hrist komunist, 12. maj 2020 01:10)

    # Link komentara

  80. Smesno je kad ljudi lazu, jer ovi koji citaju odmah provale ove sto ne citaju, a ovi sto ne citaju ionako nikada ne pricaju o knjigama. Ljudi koji su procitali neku knjigu nepogresivo znaju da neko laze, jer spominju bitan detalj iz romana, na koji ovaj sto nije procitao samo bledo gleda i ne zna da iskomentarise. Zato posteno kazite kada nesto niste procitali da ne ispadate glupi
    (neka, 12. maj 2020 01:09)

    # Link komentara

  81. 2,3,5,6,8,9,15,19,20 i nije loše :)
    (caba, 12. maj 2020 01:08)

    # Link komentara

  82. ne znam zasto ali ako dobru knjigu ne procitam makar tri puta kao i da nisam, salu na stranu, imam samo jednu knjigu i nju uvek nosim sa sobom, samo da plasim raju;)
    (magareca klupa, 12. maj 2020 01:00)

    # Link komentara

  83. '' Braca Karamazovi ''!
    (Milisav, 12. maj 2020 00:44)

    # Link komentara

  84. Хари пРотер.
    (МАЛИ ЧОВЕК, 12. maj 2020 00:29)

    # Link komentara

  85. Ružno je lagati. Laganje vas menja, menja percepciju, pravi probleme. Čemu to? Ako si pročitao super, ako nisi kažeš da nisi. Ako je bila lektira, a ti nisi pročitao, onda lepo kažeš da si loš đak :) Svakako ima vremena u životu, slušajte dobro šta vam preporučuju od knjiga i čitajte što više!
    (Joca, 11. maj 2020 23:55)

    ha, takvi smo!
    (laz je zivot moj, 12. maj 2020 00:22)

    # Link komentara

  86. 2,3,4 pročitao ali i neka druga dela nabrojanih pisaca. Agatini roamni su skroz OK, nisam razumeo zašto je izbačena skoro iz lektire.
    Števan Cvajg je napisao sjajne biografije "Tolstojevskih" i Dikensa kojem je baš "spustio", što može biti zanimljivo Srbendama, ako znaju da čitaju. Preporučujem i ostala dela jevrejskog Austrijanca.
    Uzeo sam rugalicu skoro iz bibl. ali mi je početak bi dosadan, mada je mama pročitala i svidela joj se knj.
    U vreme pol. časa baš je bilo na TV-u crno-beli serijal o Holmsu i pomogao mi je da preživim vikend, tako da ta dela svakako preporučujem kao i Kvaka 22 - odličan film
    (JivaNS, 12. maj 2020 00:12)

    # Link komentara

  87. @Miroslav B

    Luis Kerol je bio logičar, matematičar i filozof. I treba ga čitati isključivo u originalu za pravi utisak. Naši prevodi su svi bezveze.
    (Jovan, 12. maj 2020 00:10)

    # Link komentara

  88. @D10S

    Bulgakov je odličan, ali reći da je jedna pijana baraba kao što je Bukovski bolja od Dostojevskog je svetogrđe :) Daj mu opet šansu, npr. pogledaj po jutjubu šta Jordan Peterson govori o Dostojevskom. Psihologija njegovih romana bi mogla da služi kao udžbenik, bukvalno.
    (Voja, 12. maj 2020 00:05)

    # Link komentara

  89. Лично нисам много читао, али сваку књигу коју сам прочитао сам дуго анализирао, некад би по месец дана о истим размишљао свакодневно. Идиота од Достојевског највише волим од страних аутора, али Тврђава Меше Селимовића ми је омиљена књига, ванвременско дело. Волео бих поменути и песме од Десанке Максимовић Тражим помиловање. И још једно дело вредно помена у доба короне Сергеј Кара- Мурза Манипулација свешћу.
    (Милош, 12. maj 2020 00:02)

    # Link komentara

  90. Bibliju mnogi lažu da su pročitali 
    (Chalgar, 11. maj 2020 22:21) 

    Stari Zavet je bolji i interesantniji, meni se jako dopao Stari Zavet.
    (Will Mosley, 11. maj 2020 23:57)

    # Link komentara

  91. Mali Princ! Svi lažu
    (arksi, 11. maj 2020 23:57)

    # Link komentara

  92. I ja sam medju tim ljudima.
    (Will Mosley, 11. maj 2020 23:57)

    # Link komentara

  93. Ružno je lagati. Laganje vas menja, menja percepciju, pravi probleme. Čemu to? Ako si pročitao super, ako nisi kažeš da nisi. Ako je bila lektira, a ti nisi pročitao, onda lepo kažeš da si loš đak :) Svakako ima vremena u životu, slušajte dobro šta vam preporučuju od knjiga i čitajte što više!
    (Joca, 11. maj 2020 23:55)

    # Link komentara

  94. @Prodavac magle,

    Čarobni breg je nešto što vredi pročitati. Zaista. Lično sam uzela da čitam knjigu samo zato što se pominje u filmu Mi nismo anđeli ali na mene je ostavila utisak koji će tu ostati za života. Velika, pomalo naporna, za naturalizam reprezentativna ali knjiga puna atmosfere, imaš utisak da si gledao neki baš moćan film. Preporuka od srca, čak iako je arhaična pomalo.
    (Jasna, 11. maj 2020 23:52)

    # Link komentara

  95. Bukvar...
    (sendvicara Vucko, 11. maj 2020 23:51)

    # Link komentara

  96. Ljudi najviše lažu da su čitali npr. Lolitu, Uliks, Sto godina samoće, Čarobni breg, Zovem se crveno, Buku i bes, Lovca u raži, Serotonin, itd. ali i Na Drini ćuprija, Besnilo, Seobe, Derviš i smrt, Nečistu krv, Korene. Uopšte uzev, vrlo malo ljudi danas čita, pa čak i oni retki koji studiraju književnost. Ovaj vek njie vek znanja već informacija i trivijalnosti, a to složeni romani ne podnose.
    (Prodavac magle, 11. maj 2020 21:22)

    Од поменутог нисам прочитао Буку и бес и Серотонин. Не знам ни ко их је написао...
    (Јабучило, 11. maj 2020 23:46)

    # Link komentara

  97. @Emk

    Slažem se. Selindžer je totalni krš.
    (Bojan, 11. maj 2020 23:45)

    # Link komentara

  98. Ja znam neke koji se hvale kako nijednu knjigu nisu procitali.
    (mis, 11. maj 2020 23:45)

    # Link komentara

  99. Smatram da je uzrast u kojem citamo klasike u srednjoj skoli neadekvatan. Verovatno se oni koji smisljaju nastavni program vode mislju kako neke knjige nikad ne bi bile procitane slobodnom voljom da nisu obavezna lektira (mada se mnogi provuku s dvojkom i bez citanja). Ana Karenjina kad je citas sa 16 godina je jedna dosadna naporna i dugacka knjiga. Deca u tom uzrastu igraju igrice, idu po kaficima, zaljubljuju se... Ipak, kad je procitah drugi put sa skoro 30 godina oborila me je s nogu. Da ne poverujes da je to ista knjiga. Toplo preporucujem svima da se vrate i ponovo procitaju neka dela koja su ih smarala u skoli i shvatice da su prosto bili premladi.
    (Bobi, 11. maj 2020 23:44)

    # Link komentara

  100. Pa realno, ovo je neka lista otprilike koju svako ko drži do sebe treba da pročita za života, pre ili kasnije. Lično nisam sa liste pročitao ovu Dikensovu, i Harija Potera, što i ne planiram doduše.
    (Jovan, 11. maj 2020 23:43)

    # Link komentara

  101. I Bibliju mnogi lažu da su pročitali
    (Chalgar, 11. maj 2020 22:21)

    da, i jos lazu da su razumeli;)
    (eksera klizim, 11. maj 2020 23:32)

    # Link komentara

  102. Možda u Britaniji, u ostalim delovima sveta je verovatno drugačije. Kada se priča o nekoj knjizi koju nisam pročitao ja se bliže raspitam o njoj. Za mnogo zaista divnih naslova sam saznao upravo na taj način. Inače sam "knjiški moljac", puno čitam, često kupujem knjige I imam veliku biblioteku. Nikada, ali nikada me nije bilo sramota što neko delo nisam pročitao jer sam umesto njega pročitao mnogo drugih koja su jednako dobra a možda i bolja od te koju nisam.
    (Digitalni miš, 11. maj 2020 23:30)

    # Link komentara

  103. Knjiga koju najviše ljudi laže da je pročitalo je Biblija, a tu je negde i Kuran
    (djo, 11. maj 2020 23:29)

    # Link komentara

  104. Ha-ha! Pročitao Orvela i Agatu pre punoletstva, za ostalo nisam imao razumevanja, tako da neću ni pokušati.
    (Moglu Trapazoglu, 11. maj 2020 23:29)

    # Link komentara

  105. Na Drini ćuprija. :)

    Koreni. :/

    Odbijam da priznam. :(
    (466453, 11. maj 2020 23:21)

    # Link komentara

  106. Agata Kristi - "I ne osta nijedan" je današnji politički korektan naziv za "10 malih crnaca". Slučajno znam, jer kad sam video u knjižari taj naslov, rekoh: "Šta je ovo... aha, to!"
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Laki Topalović, 11. maj 2020 22:27)

    Ja sam šokiran što je originalan naslov stvarno "10 Little Niggers". Ne bih rekao da je današnji naslov "politički korektan" već je originalan prilično rasistički.
    (adriano_galliani, 11. maj 2020 23:15)

    # Link komentara

  107. Ja sam zbog Ane Karenjine zamalo isao na popravni. Ja budala nasao da se prepucavam s nastavnicom, sujeta je izbijala iz nje. Ja sam uporno tvrdio da je sebicna i nezrela glupacica (da ne kazem nesto drugo), a nastavnica meni keca u dnevnik.
    (duki, 11. maj 2020 22:00)

    Ja sam isto dobio keca (nisam ni pročitao knjigu) i još je profesorka htela da napravi primer pa pročitala moj rad na glas. Drugari umirali od smeha od prve do poslednje reči a na pola je i profesorka shvatila o čemu se radi ("čitajući knjigu tokom dugih, hladnih zimskih noći") i dala mi dve petice. Ista mi je bila teza (samoubisto je kukavičluk). Tada sam imao 16 godina, danas mnogo više i ne mislim isto.

    Knjigu još uvek nisam pročitao.
    (adriano_galliani, 11. maj 2020 23:12)

    # Link komentara

  108. @D10S. Drzi se ti prijatelju literautre koju poznajes a ovu koju ne razumes ne moj ni da kometarises i to jos satrovackim jezikom za dela Dostojevskog.
    (Jovan, 11. maj 2020 23:11)

    # Link komentara

  109. (Ja, 11. maj 2020 21:33)
    Morao bi onda da znaš da je naslov Gordost i predrasuda
    (skoba, 11. maj 2020 23:09)

    # Link komentara

  110. Odavde sam (do sada) pročitao samo Alisu i Gospodara prstenova. Za par knjiga sa ovog spiska sam slagao da sam ih pročitao (npr. Ana Karenjina, 1984) ali planiram da ih pročitam kad-tad.
    (Ser Kokeza od FSS-a, 11. maj 2020 23:08)

    # Link komentara

  111. Procitao 10 od 20 sa spiska. I to ovu polovinu koja necemu vrijedi.
    (boki, 11. maj 2020 23:05)

    # Link komentara

  112. Alhemičar
    (markons, 11. maj 2020 23:04)

    # Link komentara

  113. Više od pola knjiga sa spiska sam pročitala, sve ruske naslove plus Dikensa (u prvih pet omiljenih pisaca, preporuka za "Priču o dva grada"), Agatu (onaj što reče da kad čuje da neko čita Agatu, odmah zna koji je nivo, očigledno nije nijednu njenu knjigu pročitao), Tolkina i još par. Ali ne razumem zašto bi neko lagao da je pročitao neku knjigu, svakako ne može da učestvuje u razgovoru i da raspravlja o nečemu o čemu ne zna ništa. A filmovi...ni deseti deo bilo koje knjige koja je ekranizovana.
    (Howard Spring, 11. maj 2020 23:01)

    # Link komentara

  114. Procitao sam samo Lovac u žitu.
    (van ajk, 11. maj 2020 22:58)

    # Link komentara

  115. Evo treći put čitam knjigu Lovac u žitu i nikako da provalim zašto toliko Ameri tu knjigu toliko vole i hvale.Prosečna apsolutno.
    (Emk, 11. maj 2020 22:44)

    # Link komentara

  116. Zašto bi lagali? Ja sam osobno većinu ovih knjiga pročitao. Pročitao sam:1,2,3,4,5,10,12,13,14.
    (Sinek, 11. maj 2020 22:36)

    # Link komentara

  117. Stari i novi zavet. Kula stražara...
    (idiocracy, 11. maj 2020 22:36)

    # Link komentara

  118. Ovde definitivno fali "Uliks". I pre bih rekao da ljudi lažu za "Karamazove" nego za "Zločin i kaznu".
    (1kch4, 11. maj 2020 22:36)

    # Link komentara

  119. Možda ste mogli da napišete naslov koji će stariji prepoznati.

    Agata Kristi - "I ne osta nijedan" je današnji politički korektan naziv za "10 malih crnaca". Slučajno znam, jer kad sam video u knjižari taj naslov, rekoh: "Šta je ovo... aha, to!"
    (Laki Topalović, 11. maj 2020 22:27)

    # Link komentara

  120. I Bibliju mnogi lažu da su pročitali
    (Chalgar, 11. maj 2020 22:21)

    # Link komentara

  121. 1. Biblija
    2. Kapital
    (phoeb, 11. maj 2020 22:20)

    # Link komentara

  122. @Sirano
    Slazem se sa vecinom toga sto ste napisali ali da knjiga bude patnja e to ne mogu. Jeste da knjiga treba da nas nauci, prosvijetli a nekad i pokudi i podsjeti na neke nase greske ali isto tako treba da nas odvede u neke druge svijetove i probudi nasu mastu. Evo sad kad ovo pisem pade mi na pamet ne znam ni zasto Kafka na obali knjiga koju sam procitao prije 15 godina. Sad cu da je potrazim.
    (BaneBl, 11. maj 2020 22:13)

    # Link komentara

  123. Knjige su prevazidjen kao medij i nacin zabave i edukacije. ZIVELI FILMOVI ,ZIVEO INTERNET I YOU TUBE! ZIVELI I AMERI STO SU NAM TO SVE DALI I HVALA IM ZA TO.!
    (Sofronije 2, 11. maj 2020 22:05)

    # Link komentara

  124. Ja sam zbog Ane Karenjine zamalo isao na popravni. Ja budala nasao da se prepucavam s nastavnicom, sujeta je izbijala iz nje. Ja sam uporno tvrdio da je sebicna i nezrela glupacica (da ne kazem nesto drugo), a nastavnica meni keca u dnevnik.
    (duki, 11. maj 2020 22:00)

    # Link komentara

  125. Alhemičar
    (Nik Hamer, 11. maj 2020 21:56)

    # Link komentara

  126. 1. Alisa u zemlji čuda (Alice’s Adventures In Wonderland) – Luis Kerol - Da

    2. 1984 – Džordž Orvel - Da (Posedovao knjigu i pozajmio nekome zaboravio kome i nikad je dobio nazad)

    3. Gospodar prstenova - trilogija – Tolkin - Da, dvaput

    4. Rat i mir– Tolstoj - Da, obozavam istorijske knjige

    5. Ana Karenjina - Tolstoj - Da, druga knjiga me smorila

    6. Avanture Šerloka Holmsa – Artur Konan Dojl - Neke da, treba procitati Baskervilski pas

    7. Ubiti pticu rugalicu – Harper Li - Ne, ali bih mogao

    8. Dejvid Koperfild – Čarls Dikens - Zanimljivo ali ne

    9. Zločin i kazna – Dostojevski - Da, priznajem jedva

    10. Ponos i predrasude – Džejn Ostin - Da i tu knjigu posedujem

    11. Sumorna kuća – Čarls Dikens - Ne

    12. Hari Poter (serijal) – J.K. Rouling - Da, ali ne poslednje 2, 3 knjige

    13. Velika očekivanja – Čarls Dikens - Da

    14. Dnevnik Ane Frank – Ana Frank - Da

    15. Oliver Tvist – Čarls Dikens - Da

    16. Pedeset nijansi - trilogija (Fifty Shades - trilogy) – E. L. Džejms - Ne i mislim da necu

    17. I ne osta nijedan – Agata Kristi - Ne

    18. Veliki Getsbi – F. Skot Ficdžerald - Ne

    19. Kvaka 22 (Catch 22) – Džozef Heler - Ne ali je serija zanimljiva mogao bih i procitati

    20. Lovac u žitu – J. D. Selindžer - Da i mogao bih ponovo

    Preporucujem glavu punu tuge od Nika Dzonstona
    (Ns, 11. maj 2020 21:52)

    # Link komentara

  127. 1. Alisa u zemlji čuda (Alice’s Adventures In Wonderland) – Luis Kerol
    Nisam. Propustio kao klinac, sada mi se ne čita.

    2. 1984 – Džordž Orvel
    Pročitao.

    3. Gospodar prstenova - trilogija – Tolkin
    Pročitao.

    4. Rat i mir– Tolstoj
    Nisam. U srednjoj smo čitali Tihi Don od Šolohova umesto ovoga.

    5. Ana Karenjina - Tolstoj
    Čitao u srednjoj. Kako sam stariji bolje razumem onaj deo sa košenjem :)

    6. Avanture Šerloka Holmsa – Artur Konan Dojl
    Nisam. Nikada nisam voleo krimiće i misterije.

    7. Ubiti pticu rugalicu – Harper Li
    Pročitao.

    8. Dejvid Koperfild – Čarls Dikens
    Nisam čitao.

    9. Zločin i kazna – Dostojevski
    Njet.

    10. Ponos i predrasude – Džejn Ostin
    Nisam. Imam insuficijenciju estrogena.

    11. Sumorna kuća – Čarls Dikens
    Nisam.

    12. Hari Poter (serijal) – J.K. Rouling
    Pročitao.

    13. Velika očekivanja – Čarls Dikens
    Nisam.

    14. Dnevnik Ane Frank – Ana Frank
    Nisam.

    15. Oliver Tvist – Čarls Dikens
    Pročitao.

    16. Pedeset nijansi - trilogija (Fifty Shades - trilogy) – E. L. Džejms
    Isto kao pod 10.

    17. I ne osta nijedan – Agata Kristi
    Isto kao pod 6.

    18. Veliki Getsbi – F. Skot Ficdžerald
    Pročitao.

    19. Kvaka 22 (Catch 22) – Džozef Heler
    Pročitao. Jedna od omiljenih.

    20. Lovac u žitu – J. D. Selindžer
    Pročitao. Super napisano, ali meh.

    Vidim ima kolega kojima je ispod časti da čitaju išta drugo sem ruskih klasika i srpskih/jugoslovenskih disidenata. I da je knjiga samo knjiga ako posle čitanja treba brufena.
    Čitajte sve! Pogotovo ako ste mladi. Naravno, analizirajte, budite kritični. Vidite šta vama odgovara. Vremenom ćete izgraditi svoj ukus i znati šta vas zanima, a šta ne. Ali uvek budite otvoreni za sve.
    (yuslaven, 11. maj 2020 21:50)

    # Link komentara

  128. U zivotu sem za skolu nisam knjigu procitao, nista mi ne fali, dosadno je citati .
    (Voja, 11. maj 2020 21:49)

    # Link komentara

  129. sa spiska sam pročitala 8 komada, od toga 4 pod prinudom, za svoju dušu Selindžera, Tolkina, Orvela i Alisu
    (nije nego jeste nego, 11. maj 2020 21:46)

    # Link komentara

  130. Kao dete sam obožavao da citam bajke. I kada sam poceo da citam "Alisu u zemlji čuda" nikako mi nije bilo jasno zašto me svaka rečenica odbija od daljeg čitanja.
    I posle mnogo godina ne znam šta je to što je toj knjizi donelo toliku slavu!?
    (Miroslav B., 11. maj 2020 21:46)

    # Link komentara

  131. Najveći deo nisam pročitao.
    U osnovnoj sam maltene gutao knjige, primerene tom uzrastu, naravno. Od srednje samo lektiru.
    "Ana Karenjina" npr, nisam uspeo da se nateram da je završim iako sam pročitao preko 80% knjige. Jednostavno, meni kao dečku od 15-16 godina ta knjiga nije značila ništa, nisam ni na koji način mogao da se povežem sa njom. Možda bi sada, 15ak godina kasnije bilo drugačije, mada sumnjam.
    Sa druge strane, "Zločin i kazna" mi je i danas najomiljenija knjiga i pročitao sam je u jednom dahu.
    (Powerslave, 11. maj 2020 21:45)

    # Link komentara

  132. biblija je ubedljivo na prvom mestu...
    (Alex, 11. maj 2020 21:44)

    # Link komentara

  133. Ja sam sve navedene procitao, 50 nijansi realno najbolja. Hejteri ce reci da nista ne valja, ali mojoj zeni se zivot promenio nakon mog citanja. E to je knjiga jarane!
    (Twolf, 11. maj 2020 21:43)

    # Link komentara

  134. @(Sirano

    Nemoj hari kvotera i tolkina u isti kos molim te. Daj tolkinu sansu. Covek je bio genije.
    (cvrci, 11. maj 2020 21:42)

    # Link komentara

  135. Ja samo 1984u. Pre 25 godina.
    (Žika, 11. maj 2020 21:36)

    # Link komentara

  136. Ja lazem da sam citao tolstojevskog...
    (bregididzanum, 11. maj 2020 21:36)

    # Link komentara

  137. @posmatrac i sevedok: "Pornografija 50 nijansi i Hari Poter nema šta da traže na ovom spisku." Upravo te knjige nisam procitao. I ne nameravam. Sve druge jesam. Ha, kao da smo se dogovorili. Bez zafrkavanja. A i moram malo da se pravim vazan, jer u junu punim 50, pa da klinci vide sta se radilo pre interneta i twittera ili facebooka i sl. ;-) Mada klinci ovo i ne citaju.
    (Zagor, 11. maj 2020 21:36)

    # Link komentara

  138. Pročitala šest, tačnije pet jer sam Anu Karenjinu pročitala za lektiru, u godinama kad mi ništa nije značila, a od Zločina i kazne sam odustala na pola, bila sam trudna i knjiga mi je bila nepodnošljivo snažna, mračna i strašna.
    Ima još knjiga za koje bi se moglo pretpostaviti da ljudi lažu da su ih pročitali, ali sumnjam da je 50 nijansi među njima. Ja se povela za reklamom, pomislila da mora da je nešto opako dobro, kad ono teško, ali TEŠKO sr*nje.

    Probaj ponovo da procitas Zlocin i kazna, jeste mnogo jaka i teska, ali Dostijevski je bio neverovatan poznavalac ljudske duse, mnogo bolji od danasnjih priucenih psiho terapeuta sa jeftinim trikovima, inace pisci su verovatno naj bolji poznavaoci ljudske duse. Knjiga je bas odraz nepodnosljove patnje kad se javi jak sukob izmedju svesti i podsvesti pa jedno potiskuje drugo, zavisno od intenziteta dozivljaja, bukvalno dolazi do bunila kao u knjizi. Nije bitno oko cega je sukob, u knjizi je opisano ubistvo, ali moze oko bilo cega.
    Ta zaplet koji je opisao Dostojevski je koriscen u skoro svakom trileru, ali sturo u odnosu na knjigu.
    (Vatra, 11. maj 2020 21:34)

    # Link komentara

  139. I ja sam sve ove knjige pročitao ?
    (vladica, 11. maj 2020 21:34)

    # Link komentara

  140. Ne razumem što ljudi pljuju Harija Potera a nisu ni čitali knjige ?
    (nobra85, 11. maj 2020 21:33)

    # Link komentara

  141. Ponos i predrasude sigurno niko nije procitao, jer ne postoji. Naslov je kod nas preveden kao Gordost i predrasude.
    Moja najomiljenija knjiga.
    (Ja, 11. maj 2020 21:33)

    # Link komentara

  142. Od 20 naslova procitao sam 15.
    Osim Pedeset nijansi i serijala o Hariju Poteru, većinom su vredni ili značajni naslovi što visoke, što popularne kulture, koji nisu za potcenjivanje.
    (ab, 11. maj 2020 21:32)

    # Link komentara

  143. Čitao sam dosta, ali sa ove liste samo tri, ne privlače me ostale
    (Steky, 11. maj 2020 21:30)

    # Link komentara

  144. Da lažem da sam čitala Gospodara prstenova? Ne, ne želim to da čitam, nešto me nije sramota da to kažem.
    (A, 11. maj 2020 21:27)

    # Link komentara

  145. @Kecman,

    otkud znaš da ti se ne sviđaju kad nisi pročitao ;)
    (Randy Marsh, 11. maj 2020 21:26)

    # Link komentara

  146. Ovima sto lazu da su procitali Bibliju da kazem da to ne moraju da rade. Biblija nije knjiga koju procitas i kazes VAU, genijalno. Biblija je knjiga koju svakih toliko vremena, ako osetis potrebu, otvoris da procitas neki deo, psalm, jedno od jevandjelja koje ti se vise od ostalih svidja (sva su jako slicna) i to je to. Da citas i sve popamtis ne bi li u drustvu bio kul jer si "procitao" Bibliju ludilo je na kvadrat.
    Iz Starog Zaveta licno mi se najvise svidjaju psalmi Davidovi, price Solomunove, Knjiga propovednikova i Pesma nad pesmama. Iz "knjiga" Novog Zaveta malo malo pa procitam Otkrivenje svetoga Jovana bogoslova. To je to... i ne lazite da ste nesto procitali ako niste. Na kraju moze da ispadne teska blamaza iz toga.
    (Nikola '58, 11. maj 2020 21:25)

    # Link komentara

  147. Pročitao samo 6 (1, 2, 4, 9, 13, 20).

    Al ne mogu da zamislim da kažem da sam pročitao knjigu koju nisam. Bio bi me baš blam kad me provale, a sigurno bi tako bilo.
    (Randy Marsh, 11. maj 2020 21:24)

    # Link komentara

  148. Ljudi najviše lažu da su čitali npr. Lolitu, Uliks, Sto godina samoće, Čarobni breg, Zovem se crveno, Buku i bes, Lovca u raži, Serotonin, itd. ali i Na Drini ćuprija, Besnilo, Seobe, Derviš i smrt, Nečistu krv, Korene. Uopšte uzev, vrlo malo ljudi danas čita, pa čak i oni retki koji studiraju književnost. Ovaj vek njie vek znanja već informacija i trivijalnosti, a to složeni romani ne podnose.
    (Prodavac magle, 11. maj 2020 21:22)

    # Link komentara

  149. knjige su zlo!
    (plavusa, 11. maj 2020 21:21)

    # Link komentara

  150. Čuj Rat i Mir? Pad nemam ja svo vreme ovoga sveta.
    (Miki, 11. maj 2020 21:20)

    # Link komentara

  151. Citao lovca u zitu i zlocin i kaznu. Nista posebno.
    Od Dostojevskog citao jos Demone, Kockara, Bele Noci... sve dosadno. Ne mogu da ga zagotivim.

    Isto mi je tako i sa Gabrijel Garsijom Markezon.

    Realno, Carls Bukovski mi je mnogo zanimljiviji za citanje.

    Najbolja knjiga za mene ikada: Bulgalov-Majstor i margarita.
    (D10S, 11. maj 2020 21:18)

    # Link komentara

  152. Ja Crnjanskog citam, Kisa, Isidoru Sekulic, Rastka Petrovica, Lompara, Nikolu Milosevica, Ignjatovica. Procitao sam I par knjigea sa vaseg spiska. Mislim da ste Hemingveja preskocili.
    (jovan, 11. maj 2020 21:16)

    # Link komentara

  153. Hari P. i ove nijanse???
    (Besmislice, 11. maj 2020 21:07)

    # Link komentara

  154. Za pedeset nijansi i treba da lažu, kad ih pitaju, treba da kažu da nisu pročitali
    (shile, 11. maj 2020 21:06)

    # Link komentara

  155. što ne staviste u listu Igru prestola :)
    (lele_mood, 11. maj 2020 21:06)

    # Link komentara

  156. Hazarski rečnik!
    (I ja sam svoju, 11. maj 2020 21:05)

    # Link komentara

  157. Pročitao sam samo 1984 i Anu Karenjinu. Trebalo bi i Dostojevskog, ali mi je on preterano dosadan. Ostalo, osim Gospodara Prstenova, je ionako smeće.
    (QQ, 11. maj 2020 21:02)

    # Link komentara

  158. Covece, kad pomislim kakva sve remek dela sam do sada procitao i kakva citam, a od procitanih na ovom spisku nadjoh samo dva... Fidzeralda i Dostojevskog?
    (Nikola, 11. maj 2020 21:00)

    # Link komentara

  159. Sa ove liste sam procitao 4 knjige. Rat i mir, Ana Karenjina, Zlocin i kazna i Oliver Tvist. Procitao i sve obavezne lektire. Procitao sve sto je napisao Sidni Seldon. I stotine stripova, Alan Ford, Zagor, Blek, Komandant Mark, Teks Viler, Kit Teler, Kapetan Miki, stotine Tempa, Politikin Zabavnik, romana od Agate Kristi vise komada, Kekec, Neven, Tik- Tak, Mirko i Slavko, mnogo vestern romana ( Dok Holidej, Vajat Erp, Šejn ) i bar jos jedno 30 knjiga. I sve to do pojave interneta. Posle toga vrlo slabo jer ova moderna tehnologija ne ostavlja vremena za citanje knjiga, nažalost.
    (fenomen, 11. maj 2020 20:57)

    # Link komentara

  160. Vidite, ja čitam dosta, ali šta se meni sviđa. Sa ove liste sam pročitao tri knjige. Od toga dve pre 18e godine. Treba li da ih pročitam samo da bih rekao da jesam? Nikako, većina mi se jednostavno ne sviđa.
    (Kecman, 11. maj 2020 20:50)

    # Link komentara

  161. Biblija novi zavet
    (aca, 11. maj 2020 20:49)

    # Link komentara

  162. Zašto lagati uopšte o nečemu o čemu nemaš pojma? To je mnogo gora solucija.
    (Smeh, 11. maj 2020 20:44)

    # Link komentara

  163. Biblija
    (Ivan, 11. maj 2020 20:43)

    # Link komentara

  164. Od navedenih knjiga ne moram da lazem da sam sledece knjige procitao:

    - Zločin i kazna – Dostojevski

    - Veliki Getsbi – F. Skot Ficdžerald
    (Eugen, 11. maj 2020 20:43)

    # Link komentara

  165. Ma da, sramota me što nisam ČITAO Hari Potera, stadoh negde kod Andrića i Pekića, ili Markesa i Platona.
    (Dobro je, 11. maj 2020 20:41)

    # Link komentara

  166. Ja se kajem što sam pročitao pojedine knjige. Neke su i na ovom spisku.
    (uvekljubazan, 11. maj 2020 20:36)

    # Link komentara

  167. Dodao bih jos jednu knjigu na ovaj vas spisak, a to je, "Filozofija Palanke", delo srpskog knjizevnika i filozofa, Radomira Konstantinovica.
    U razgovorima sa ljudima sam primetio da se mnogi hvale time da su ovo, jedno od najvaznijih dela srpske postmoderne, procitali.
    NE! Nisu...jer da jesu, znali bi da je gotovo citav sadrzaj knjige objasnjavanje naslova! Znali bi da duh palanke "ispoveda religiju zatvorenosti" i za njega "nema sveta izvan duha palanke". Znali bi da palancani nisu na svom ličnom putu već su čuvari stila palanke. Znali bi da je u svetu palanke važnije držati se ustaljenog običaja nego biti ličnost.
    Jednostavno, NISU procitali! Jer da jesu...znali bi da prepoznaju Radomirov infantilizam.
    (klod, 11. maj 2020 20:36)

    # Link komentara

  168. klasike sam procitao jer je moralo tako u srednjoj a ovo ostalo smece nemam nameru da citam. mozda orvela jer je uvek aktuelna tematika
    (Novica, 11. maj 2020 20:34)

    # Link komentara

  169. Pročitala šest, tačnije pet jer sam Anu Karenjinu pročitala za lektiru, u godinama kad mi ništa nije značila, a od Zločina i kazne sam odustala na pola, bila sam trudna i knjiga mi je bila nepodnošljivo snažna, mračna i strašna.
    Ima još knjiga za koje bi se moglo pretpostaviti da ljudi lažu da su ih pročitali, ali sumnjam da je 50 nijansi među njima. Ja se povela za reklamom, pomislila da mora da je nešto opako dobro, kad ono teško, ali TEŠKO sr*nje.
    (ja, 11. maj 2020 20:33)

    # Link komentara

  170. Pornografija 50 nijansi i Hari Poter nema šta da traže na ovom spisku.
    (posmatrač i svedok, 11. maj 2020 20:31)

    # Link komentara

  171. Ana Karenjina je bila obavezna lektira u srednjoj školi, nadam se da je još uvjek. Koje su to muke bile, analiza I interpretacija...
    (Skateboarder, 11. maj 2020 20:30)

    # Link komentara

  172. Rat i mir kao i Anu Karenjinu nisam čitao i ne nameravam.

    Zločin i kaznu sam pokušao ali nisam mogao. Dosadna do zla boga

    Harija Šmokljana takođe ne nameravam da čitam.
    (Radule, 11. maj 2020 20:29)

    # Link komentara

  173. Nisam 1, 4, 6, 7, 11, 12, 13, 16, 17 i 19. I nisam Uliksa.
    (J., 11. maj 2020 20:29)

    # Link komentara

  174. To je kod Britanaca ali mislim da kod nas nije isto.Ja za knjigu koju nisam procitao kazem da nisam i obicno pitam one koji su je procitali kaskav utisak je na njih ostavila,Inace imam neki svoj ,,ukus,, sam odabiram sta cu citati,a u zadnje vreme to su vecinom domaci pisci.Nije retko da se nekoj knjizi vratim po nekoliko puta.
    (humanista, 11. maj 2020 20:28)

    # Link komentara

  175. Skoro pola od ovih naslova nisam citao ne zbog ovog i onog vec zato sto su to bezvredni naslovi, cist kiceraj i shund. Kad mi neko kaze da cita Agatu Kristi onda znam koji mu je nivo. Gospodar prstenova, Hari Poter,ma dajte,to su petparacke price.Alisu sam citao kao dete,to je mala knjigica.Jos u skoli za decu su bile ona izdanja Lastavica 100, sve sam ih procitao,pa i druge decije.Cak u osnovnoj skoli sam procitao celog Don Kihota i ako je to vise za neki uzrast od od 18 do 60 god.Konan Dojl je isto bezvezarija. Harper Li je takodje izvikan naslov. Lovac u zitu isto petparacka prica koja je sada kod nas na zalost i lektira.Ta knjiga se proslavila jer nju je navodno citao ubica Dzona Lenona,bezveze.Vidim ima dosta Dikensa, on je dobar pisac, verno oslikava englesku bedu i mogao bi biti poucan za danasnje nase prozapadnjake koji misle da je taj zapadni svet uvek bio bogat i posten. Sta reci za Pedeset nijansi,tuga. Heler isto nista. Mnogi citaju knjige iz zabave i zato se hvataju za lose naslove.Ne, knjige ne treba citati iz zabave,ne da bi nas knjiga opustila.Neka bude knjiga teska, neka nas zaboli glava od nje,neka nas natera da lupamo glavu i razmisljamo. Tako nas knjiga prosvetljuje a ne da sa njom ubijamo vreme.
    (Sirano, 11. maj 2020 20:28)

    # Link komentara

  176. Od svega sa liste sam pročitao samo ruske pisce jer ih smatram najvrednijima od navedenih. Neke od ostalih sa liste sam pogledao na filmu i neki mi se dopadaju a neki mi i nisu ostavili utisak. Volim rusku literaturu jer mi je mnogo bliskija i razumljivija, draža.
    (Rusi najbolji, 11. maj 2020 20:24)

    # Link komentara

  177. 1. Alisa u zemlji čuda (Alice’s Adventures In Wonderland) – Luis Kerol
    mislim da nisam

    2. 1984 – Džordž Orvel
    nisam

    3. Gospodar prstenova - trilogija – Tolkin
    jesam

    4. Rat i mir– Tolstoj
    nisam

    5. Ana Karenjina - Tolstoj
    počeo, pa odustao, mada je bila obavezna lektira

    6. Avanture Šerloka Holmsa – Artur Konan Dojl
    čitao sam par knjiga o Šerloku

    7. Ubiti pticu rugalicu – Harper Li
    ne

    8. Dejvid Koperfild – Čarls Dikens
    ne

    9. Zločin i kazna – Dostojevski
    nažalost da. hteo sam da ubijem i studenta i pisca.

    10. Ponos i predrasude – Džejn Ostin
    ne

    11. Sumorna kuća – Čarls Dikens
    ne

    12. Hari Poter (serijal) – J.K. Rouling
    ne

    13. Velika očekivanja – Čarls Dikens
    ne

    14. Dnevnik Ane Frank – Ana Frank
    ne

    15. Oliver Tvist – Čarls Dikens
    da

    16. Pedeset nijansi - trilogija (Fifty Shades - trilogy) – E. L. Džejms
    ne

    17. I ne osta nijedan – Agata Kristi
    ne

    18. Veliki Getsbi – F. Skot Ficdžerald
    ne

    19. Kvaka 22 (Catch 22) – Džozef Heler
    ne

    20. Lovac u žitu – J. D. Selindžer
    da


    Ima toliko dobrih knjiga. Ima i loših. Ako ne čitate loše knjige (ili barem probate) kako ćete moći da cenite dobre?
    (dule, 11. maj 2020 20:21)

    # Link komentara

  178. Kad procitam naslove vidim da je zapadna civilizacija u kanalu.
    Kakvi naslovi…

    Selindzera, Foknera i ostale obavezno precutim. Bezvredno.
    (ime, 11. maj 2020 20:16)

    # Link komentara

  179. Neko laze da je procitao Hari Potera?
    (Sarkazam, 11. maj 2020 20:15)

    # Link komentara

  180. Библију?
    (Читач, 11. maj 2020 20:14)

    # Link komentara

  181. Biblija na 1. mestu
    (dakro, 11. maj 2020 20:12)

    # Link komentara

  182. Nisam pročitao Peseset nijansi, Harija Potera i Gospodara prstenova. To su filmovi
    (Neplivač, 11. maj 2020 20:11)

    # Link komentara

  183. Znanje
    nikad
    dostupnije.

    Krdo
    nikad
    gluplje.
    (gost, 11. maj 2020 20:10)

    # Link komentara