- Komentari -

Poreski tretman IT-a? Sve da se plati ili preko agencije 10x manje

Vest da je srpski start-ap Frame prodat američkoj kompaniji Nutanix snažno je odjeknula u Srbiji i svakako je bila vest godine za srpski IT. Šta se promenilo šest meseci kasnije, kako gleda na IT kadar u Srbiji, plate i poreski sistem, razgovarali smo sa osnivačem i prvim čovekom tog srpsko-američkog start-apa Nikolom Božinovićem.

Izvor: B92, Jelena Stjepanović
Pošaljite komentar
  1. Imam agenciju i radim za kompaniju iz Amerike za fixnu platu i placam porez koji je drzava propisala pausalno. Naravno ako im kazem da mi treba jos novca jer se povecao porez ima da mi se zahvale. Ne znam samo kome ovo moze ici u korist. Srecom imaju vise registrovanih companija pa sam se dogovorio da ne uplacuju uvek sa iste.
    (atmos, 13. oktobar 2019 02:19)

    # Link komentara

  2. Srpski poreski sistem je pljacka. Cista pljacka.
    Srbija nekog nesto obrazovala? Naucila? Nemoj da ste smesni.

    Usluge zdrastva i skolovanja je vecina programera isplatila preko svojih roditelja. Oni su celog svog zivota placali masne poreze.

    Nazalost, kako koja profesija dobro krene da zaradjuje u Srbiji raznorazni lezilebovici koji zive na racun drzave, koji su ekonomski cist trosak celoj privredi - rese da se ogrebu o njih.

    Zato danas mladi i obrazovani odlaze i zemlje.
    A kada svi odu, razmisljajte - ko ce da izdrzava sve one koji se grebu o poreski sistem?
    (Mladen, 15. maj 2019 06:58)

    # Link komentara

  3. Ono kada neradnici protestuju zasto radnici nece da placaju porez od koga se izdrzavaju neradnici hahaha! Za sta ovoj drzavi placati porez hajde nadjite mi jednu jedinu uslugu koju drzava obavi brzo efikasno strucno? Znaci neko da se na globalbom svetskom trzistu takmici i parira amerikancima britancima francuzima da posao obavlja jednako kvalitetno kao oni a onda kada naplati taj posao da drzavi plati porez od koga ce drzava da isplati platu sudiji kome je zastareo slucaj u kome je rok zastarelosti 10 godina ili da plati one putare sto ih sneg krajem decembra svake godine iznenadi ili one lekare sto narod tretiraju kao stoku zato sto im je mala plata a ono sto dobiju u kesama i kovertama na to ni oni ne placaju porez! Ko ima bilo sta u glavi (vecina it strucnjaka ima) nece da dozvoli da ga neko pravi budalom i da mu svetski naplacuje usluge africkog kvaliteta! Evo ja mislim da nije posteno da neko ko se leci kod privatnog lekara MORA da izdvaja i za drzavno zdravstveno osiguranje, a zasto mora? Eto to je problem sto ovde sve MORA! Centralno grejanje MORA da se plati i ako necu da se grejem i leti kada je 38 stepeni, pretplata za rts MORA da se plati... ponudite vi kvalitet pozuzdanost profesionalnost pa nista nece morati da se plati nego ce svi zeleti da plate za takve usluge...
    (Nisam programer ali razmisljam, 22. januar 2019 20:22)

    # Link komentara

  4. Najviše bi voleo kada bi sve moglo da se završi onlajn, ok sad nije problem registracija preduzeća ili preduzetništva, samo treba imati e-potpis, ali šta ćemo sa ovim bankama, prosto je nemoguće da se sve završi onlajn, moraju da vas vidi i indentifikuju kad da su policajci, a ne samo banka. Ima milion različitih onlajn banaka koje sve završaaju u svetu onlajn, ali ne i kod nas, a to je velika kočnica u razvitku IT industrije. Možeš ti da imaš ne znam koliko invativni poreski sistem, kada imate ovakve ključne kočnice, onda nema promena. Banke su nam prepune administraijce, više od pola nepotrebno.
    (Dimitrije Miljuš, 22. januar 2019 16:32)

    # Link komentara

  5. Da bi se učestvovalo u diskusiji, treba se informisati o temi, pa da ovde dam važnu informaciju o određivanju iznosa paušalnog poreza - SVI paušalni poreski obveznici plaćaju ono što im država odredi da plaćaju. Programer, a ni bilo koji drugi paušalni obveznik, ne određuje sam koliko će da plaća. I frizer može da plaća paušalni porez 15000 dinara, a zarađuje 500000 mesečno. I limar, i baštovan i računovođa. Priče o tome kako je IT nesolidaran, jer neće da plaća porez jednostavno nemaju veze sa stvarnošću. Plaća se ono što je država odredila da se plaća. Neko ne izda fiskalni račun (što je i veći prekršaj, jer taj ne plati ono što treba da plati, a paušalni IT plati SVE što mu je rečeno da plati), pa ne vidim da vest o tome ima 100 i više komentara.
    (Srki, 22. januar 2019 16:26)

    # Link komentara

  6. Koliko si ti surovo u zabludi. Na svetu ima 7 milijardi ljudi i ti stvarno mislis da su programeri iz Srbije nesto mnogo posebni? Koji je to program, paket izasao iz Srbije? Tebi kao i onom sto sam danas preporucio: ne mrdaj iz Srbije jer samo tu si dobar, najbolji i moli se bogu da ti se sistem ne promeni da bi opstao u svom malom svetu
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pera zdera, 22. januar 2019 04:17)

    Mozda si ti u zabludi.
    Ako mislis da je postati top senior programer lako, izvoli upisi jedan od desetine kurseva u Srbiji i za 4-6 nedelja kursa postaces i ti senior programer i zaradjivaces 5 hiljada evra mesecno :).
    Vrlo je lako veruj mi :)
    Ne treba ti 20 godina svakodnevnog ucenja danju, nocu :), pare samo kaplju:)

    Kao drugo programeri svi placaju porez, nisu svi pausalci, mnogi imaju firme.

    Kao cetvrto, izbacivanje programa i njihov plasman na svetsko trziste rade velike USA kompanije , jer odredjeni program se razvija po par godina sa timom ljudi koji cesto prevazilazi cifru od 100 programera:), i gde po pravilu iza softwerskog resenja stoji jako poznata multinacionalna kompanija.

    Uzmi na primer 3D Max software, ako uopste znas sta je to, iza toga stoje stotine i stotine programera koji su proveli 10-ak godina na pravljenju i daljoj implementaciji programa.

    Koliko si ti u zabludi smesno je.
    Mislis da je Software decija aplikacija za Android telefon :)
    Softweri su mnogo vise od toga :)
    (Surovo Trziste, 22. januar 2019 14:33)

    # Link komentara

  7. A krajnje je neukusno ucenjivati državu koja vas je odškolovala za tepsiju ribe . Da ste to platili negde napolju još bi ste otplaćivali studentske kredite .

    E vidis, moja tepsija ribe u ovoj nesrecnoj drzavi me je kostala 30k jura. Imam 40 god. i otplacivacu ovu ribu jos nekoliko. Tu tepsiju ribe mi je drzava naplatila moje skolovanje i, umesto da kupim garniseru sa spijunku, ja te pare dajem drzavi.
    Ne dam za porez vise nego sto sada dajem. Ako budem morao da idem iz zemlje ovako mator, ici cu.
    Ekipa iz Nut.-a, Fis-a, Nord.-a i ostalih digit. srb. i sl. gluposti, neka na belo kesira 5k i nece im niko traziti agenciju. Ako je skupo, indusi su jeftiniji.
    (Mutamix, 22. januar 2019 13:47)

    # Link komentara

  8. Možeš ti sebe do sutra da ubeđuješ ovim pričama, na kraju dana ti si samo neko ko je prekršio zakon. Nema razlike između tebe i nekog šanera što valja ukradenu robu na pijaci i ne plaća porez jer se rukovodi time da obezbeđuje 'zdravi priliv deviza' i da time utiče na 'monetarnu stabilnost domace valute i zauzdavanje inflacije'.
    (Mirko, 22. januar 2019 00:40)

    Kako saner na pijaci unosi devize, ne razumem? Sta je IT-evac ukrao i sot ga ne juri interpol? Nije ni cudo sto morate da otimate od drugih kada ovako rezonujete. Sto se tice zakona, zakone pisu vlastodrsci da bi obezbedili sebe. Cesto se cuje ta glupost, pogotovo kod najneobrazovanijih slojeva stanovnistva da je nesto po zakonu pa mora. Po zakonu su i jevrejima stavljali zute treake oko ruke i sve ostalo sto je doslo posle. To sto je nesto zakon, ne znaci da je pametno,dobronamerno ili korisno. Barem je u ovoj nedodjijij takvih primera zapravo 95% zakona. Eh da, nikad nisam nista kupovao kod Sanera niti se petljam sa takvim slojem ljudi.
    (Mixi, 22. januar 2019 13:14)

    # Link komentara

  9. Evo i od mene par misli na temu IT-ija i poreza u Srbiji. Pre svega da napomenem da sam i ja sam u IT industriji (10 godina formalnog IT obrazovanja i skoro 20 godina profesionalnog rada, poslednjih 10 u inostranstvu).

    - Pre svega primedba vezana za procente. Ne razumem da pored ovoliko pametnih ljudi niko to nije već iskazao. Ukoliko uzmemo primer da je nečija neto plata 1000Eur i na to poslodavac plati 620Eur poreze i doprinose onda to znači da od bruto plate na davanja ide 38,2% a ne 60% kako neki tvrde. Da se razumemo u evropskim okvirima ovaj procenat je negde u sredini. Sad šta se dobija za ovo što se plati, druga je tema.

    - Plaćanje preko agencije je apsolutno legalno i prema tome može se podvesti pod ono što kompanije zovu optimizacija poreza (već su ljudi pominjali Delaver, Irsku, Holandiju, Luksemburg). Tako da ne može se govoriti o utaju poreza jer to nije.

    - Što se tiče socijalne odgovornosti, vrlo je diskutabilno treba li IT da plaća istu stopu kao i stalno zaposleni. Mislim da ima više argumenata protiv. Pored sumnje da se sredstva prikupljena porezom troše nenamenski (već burazerski i "domaćinski") i da se većina zaradjenog novca ionako potroši u Srbiji i plati PDV i akcize, napomenuo bih da većina IT inženjera verovatno ide kod privatnh doktora, teško da će ikad tražiti bilo kakvu nadoknadu za nezaposlene. U trenutnom stanju stvari, IT inženjeri nemaju potrebu da budu stalno zaposleni.
    (dipl.ing. Marković, NL, 22. januar 2019 12:49)

    # Link komentara

  10. Ovi tekstovi na temu IT struke i primanjima kod nas mi deluju nestvarno. Radim kao SysAdmin u opštinskoj upravi za 27.000 dinara. Doduše radim freelance sajtove lokalno na crno sa strane... Moram pod hitno da menjam zaposlenje u privatni sektor.
    (Cavilikon, 22. januar 2019 11:55)

    # Link komentara

  11. Ako već subvencionišu strane ulagače, daju 10.000 EUR po zaposlenom da mota kablove, neka onda subvencionišu IT, koji opstaje na zahtevnom međunarodnom tržištu. Najbolje je da ne diraju ništa.
    (Bojan, 22. januar 2019 11:27)

    # Link komentara

  12. Za Šumadinca i njemu slične imam pitanje: da li očekuju da kad (ako) odu ja i ostali zaposleni izdvajamo za penzije i lečenje njegovih roditelja? Jer što neko već napisa PIO fond radi tako što se od zarede zaposlenih izdvaja deo za njih, imovina koju su imali (po 1/3 ili više svega postojećeg) su prodali u bescenje u privatizaciji. Voleo bih i da mi objasni da li je samouk (kao Vuk Karadžić) ili je ipak išao u neku školu (koju je država izgradila i napunila nastavnicima i profesorima i dala im plate, kakve takve - nedovoljene priznajem) u kojoj je stekao osnovna znanja? Ili ga je majka kad se razboli lečila travama koje je skupljala u šumi umesto da ga odvede kod lekara da ga pregleda i propiše mu odgovarajuću terapiju?
    Ovo je tipično razmišljanje nekoga ko se kako tako domogao nekih para i sad misli da je došlo njegovo vreme da može da se ponaša kao najobičniji skorojević da se bahati i pravi važan zaboravljajući da je tokom života koristio (kao i svi mi) resurse sistema, besplatno obrazovanje i lečenje itd. Ja sam za 27 godina rada bio na bolovanju ukupno par meseci pa mi ne pada na pamet da predlažem da se izdvajanje za zdravstvo obustavi i da to ide u neto deo a da od neto dela plaćaš kad se razboliš. Sit sam nezahvalnih koji brzo zaborave ko su i šta su bili.
    Da se vratim na temu, porez svakako treba pažljivo odmeriti, nisam u toj materiji ne bih odmeravao. Povod da se javim je ton koji mi se nije svideo od pojedinih komentatora.
    I ne, nisam bot.
    (Von Misha, 22. januar 2019 10:19)

    # Link komentara

  13. "Jeste radi kroz LLC u Delaveru i gadja u centar. Placa 0% poreza jer posluje u Srbiji sto je za Delaver offshore i legalno. Pravi Batica, mislim da najbolje AV da ga imenuje za savetnika, a tebe kao zamenika."

    US Amerika nije na listi država pod nazovom "lista jurisdikcija sa preferencijalnim poreskim sistemom" tako da ni Srbija verovatnije nije na uzajamnoj bilateralnoj listi biznis poreskih olaškica. Ipak u trgovini oružja(od 2009. do današnjih dana) su postojali posebno veliki transferi i USA najveći kupac što je spektakulranije čak i od ove vesti planirang nacional marketinga - gde se priča kreće od srpske firme inkorporirane u N. franchise dok je u daljem tekstu vesti objašnjeno da je firma F. registrirana u US!?
    (Neki, 22. januar 2019 10:03)

    # Link komentara

  14. Uzmete platni listic, vidite tzv. bruto 1 iznos, pa bruto 2 iznos, pa PDV procenat. U svakom koraku izracunate procenat umanjenja, zvanog porez. Na kraju, dodjete da od 100din koje zaradite u bruto 1 cifri, dok platite 1l mleka, vama oporezuju 72.4%, tj. ostane vam 27.6din. Kada je osmanlijski porez 1875. izbio na 30%, digao se opsti ustanak i lihvari su poslati na tzv. ahiret, poznat i kao vecna lovista.
    (mitrofan, 22. januar 2019 09:49)

    # Link komentara

  15. @MarkoNS
    Bravo, lepo receno.

    Pored softver inzenjera, jos vise odlaze doktori i medicinske sestre koji lece vas, vasu decu i roditelje. Odlaze vozaci koji (bezbedno) voze vas, vasu decu i roditelje po gradu i ekskurzije.

    Zasto se ovde skoro niko ovde nije setio da ukljuci i njih u matematiku poreskih olaksica?
    Da li svi razumemo da su upravo to profesije koje prave razliku u kvalitetu nasih zivota?
    (Marko - Vracar, 22. januar 2019 09:28)

    # Link komentara

  16. U ekonomskoj teoriji, npr kod nas udžbenik koji se zove Teorija cena, piše da je paušalno oporezivanje bolje za razvoj ekonomije nego oporozivanje po stopi jer ne remeti relativne cene. Praksa se očigledno slaže.

    Takođe elementarno je da cena usluge, npr zdravstvene, treba da je ista za sve, tj da je fiksna, a eventualno treba je modifikovati i u zavisnosti od rizičnog ponašanja (pušenje, gojaznost itd).

    Igrom slučaja neko je to davno implementirao u naš poreski zakon u meri u kojoj je bilo moguće.
    Put kojim treba ići je proširivanje modela na druge delatnosti a ne ukidanje te mogućnosti koja je za razvoj ekonomi blagotvorna. Dakle, odrediti iznos za penziju koji želiš da uplaćuješ i to plaćaš, zdravstveno po rizičnosti ponašanja (to je problematično ali primenjuju životna osiguranja na primer, problematično je zato što oni koji imaju više su obično i zdraviji pa bi trebalo da plaćaju manje po ekonomskoj logici) a porez kao što i jeste.

    Tako da kada it sektor brani paušal, to je najbolji način da pokaže društvenu odgovornost i doprinese budućnosti ove zemlje, što neki spočitavaju.
    (tiziano sclavi, 22. januar 2019 09:26)

    # Link komentara

  17. ja kao QA tester u IT kompaniji radim preko preduzetnicke firme (pausalac). Slazem se da svi mi zakidamo porez na taj nacin. Ok, ako cemo da menjamo poresku politiku, onda kad budem video da advokati izdaju fiskalni racun za svoje usluge i kad budu placali porez, onda moze i IT.
    (asomakum, 22. januar 2019 09:04)

    # Link komentara

  18. U IT sam nekih 16 godina, a zadnje 3.5 sam pausalac i radim sam, preko agencije. U vecim firmama, posebno onim ciji su vlasnici stranci, nerado nude mogucnost rada preko agencije iako je firmi sto se tice totalnog troska isto. Placam pausalac oko 300 EUR svaki mesec, bez obzira koliko zaradim - a nije uvek isto. Ako naplatim 2.000, to je naci oko 15% poreza, tako da ne znam odakle se pojavljuje cifra od 5%. Troskovi su interesantna stavka: posto mi niko nije ostavio nista, placam stan (jos uvek), placam i lokal - znaci dupli troskovi. Kada saberem sve izdatke i porez to je oko 800 EUR mesecno. Nije da je malo. Vecinu zarade potrosim u Srbiji. Sad da vidimo i drugu stranu: nemam placeni godisnji, kada mi treba lekar moram da idem privatno jer zbog rada na sat ne mogu da cekam satima/danima/mesecima na pregled u drzavnoj.Cekao sam na zdravstveni knjizicu godinu dana.KAda kupim sitnu elektroniku koja mi nekad treba za posao u inostranstvu (jer je ovde nema), moram da pazim da nema WiFi negde spomenut (makar i kao mogucnost), jer se RATEL plasi da ne napravim svoju radio stanicu ili sta vec, pa mi ne daju da uvezem. Posta stize iz inostranstva za par dana, a onda cekam nedljama da se carinici smiluju da pocnu da rade. Ono sto naslednici komunista ovde ne razumeju, jeste da ja svaki mesec od svog pausalnog poreza platim jednu medicinsku sestru koja radi u gerantoloskom. Nama je neophodan manji porez i veci limit na robu koju uvozimo za potrebe posla.
    (Nikola Radovanovic, 22. januar 2019 08:35)

    # Link komentara

  19. Ja nisam, i svakome bez ustezanja govorim da nisam, platio ni dinara poreza na svoj dohodak drzavi niti planiram. Ljudi iz IT sektora unose cist kes, cist, zdrav kapital u ovu drzavu i to bez ikakvih drzavnih ulaganja, gradjenja fabrika, autoputeva, pratece infrastrukture itd. I taj zdrav kapital koji unose u zemlju trose u toj zemlji. Ja vec placam i enormni PDV i svemirske akcize i takse na sve i svasta i to je moj doprinos ovoj zemlji. Svi slicni meni rade istu stvar, a taj zdravi priliv deviza istovremeno znaci i monetarnu stabilnost domace valute i zauzdavanje inflacije. Onog trena kada drzava bude i pomislila da mi zavuce ruku u dzep i da naplati jos vise od ovoga, ja cu laptop da spakujem pod ruku i odoh u tri majcine odavde, a ako to isto uradi i vecina mojih kolega, onda drugovi komunisti i ostali drzavni sluzbenici, kada vam dinar padne jos i vise, a vasa dinarska plata dodatno izgubi vrednost, zalite se samim sebi.(Johny, 21. januar 2019 22:46)Ovo se desi kad neka grana napravi ekspanziju. Napravi se Frankestajn. Od cega ce se investirati u puteve? Vozite automobil? Ko ce da finansira penzije vase bake i deke? Ko ce da vam uci decu i za koliko novca? To sto mozes ne znaci da trebas. Imaj bar trunke odgovornosti. Da, radim u IT sektoru, na belo.
    (Trr, 22. januar 2019 01:20) Mislim da se uopste ne razumes u ekonomiju ali evo da ti plasticno objasnim. Svake godine u Srbiju udje nekoliko milijardi evra koje nasi gastosi salju rodjacima. Za te evre oni kupuju dinare, a evri ostaju drzavi. Ne ubire drzava novac samo preko poreza, vec i na ovaj nacin. Ne mozete na zapadu kupovati robu za dinare ona se kupuje za stabilnu devizu. Ako nema priliv deviza onda nema ni gasa ni nafte jer nemate od cega da je kupujete. Ako drzava napravi namete IT, povecace u prvo vreme priliv ali na duze staze ce izgubiti dragocene devize, koje su vaznije od poreza. Tako da od tih deviza ima dovoljno da se naprave i putevi i obdanista i ostalo. Jos da dodam svi u drzavi zive od priliv deviza a ne od poreza kako vi zamisljatr ekonomijiu.
    (pol, 22. januar 2019 08:08)

    # Link komentara

  20. Ne razumem o cemu pola ljudi ovde prica i nemam veze sa IT-em. Ono sro znam je da ovde u Holandiji vecina IT-a radi kao ZZP (nesto kao agencija u Srbiji) ili imaju svoj BV (u principu D.O.O.). I jeste tacno da placaju vece poreze od 30-40% efektivno, ali takodje morate da shvatite da ti ljudi zaradjuju 65-120 evra na sat, sto je 3-5 prosecnih zarada. Fakturisu firmama po 15000+ mesecno najcesce i onda im ostane preko 8000 mesecno, sto je i ovde odlicna cifra.
    Pride to je ako sve rade potpuno posteno, a ima i ovde nacina da se muva.
    Naravno ako zelis da budes zaposleni radi sigurnosti onda povecavas i rizik za firmu i primanja su bukvalno 2-3 puta manja.
    Na ovim komentarima redovno se javljaju ovi nasi vodoinstalateri i taksisti iz Nemacke sto rade za 3000 bruto i lupetaju gluposti i misle da pare mogu da se zarade samo ako si Nemac. E pa gospodo mogu i ako nisi, ali moras da imas nesto u glavi za to.
    (Nizozemljak, 22. januar 2019 07:19)

    # Link komentara

  21. Lično mislim da ljudi koji više zarađuju, treba da plate zdravstveno isto koliko i onaj ko zarađuje 300€, a porezi i penzioni se moraju smanjiti. Paušalni sistem je neodrživ, zloupotrebljava se. Novac se pere preko njega ne samo za potrebe naših kompanija, već sve više i stranih. Po meni, neko ko zarađuje 3000€, treba da plati porez ne više od 30%. Isto tako mislim da je nenormalno da zaradiš 4-5 000€ mesečno, a da plaćaš porez 250€. Da bi vam napolju ostalo toliko, treba da imate platu preko 10.000€, a tamo su spremačice i kućne pomoćnice, nekretnine da ne pominjem, mnogo skuplji.
    (Student, 22. januar 2019 07:11)

    # Link komentara

  22. nije problem srbija i porez već vaši partneri sa zapada koji vas plaćaju malo više nego indijce, zar ne it moguli?
    (nisamneznamkakosamzavrsioosnovnuskolu, 22. januar 2019 06:44)

    # Link komentara

  23. Ako krenu sa porezima kao u Evropi nije nikakav problem prijaviti se tamo, plata i svi porezi takodje tamo, a nastavis da sedis u Srbiji ako hoces. Srbija nece dobiti nista a ti na kraju dobijes dobru penziju i dobro lecenje ako zatreba. Druga opcija su firme kojekude po svetu, pocev od Madjarske gde je corporate tax 9%, pausal agencija u Hrvatskoj (limit 40k evra), pa sve do vec spomenutog Delavera.
    (Dejan, 22. januar 2019 06:26)

    # Link komentara

  24. @Surovo Trziste
    Koliko si ti surovo u zabludi. Na svetu ima 7 milijardi ljudi i ti stvarno mislis da su programeri iz Srbije nesto mnogo posebni? Koji je to program, paket izasao iz Srbije? Tebi kao i onom sto sam danas preporucio: ne mrdaj iz Srbije jer samo tu si dobar, najbolji i moli se bogu da ti se sistem ne promeni da bi opstao u svom malom svetu
    (pera zdera, 22. januar 2019 04:17)

    # Link komentara

  25. A krajnje je neukusno ucenjivati državu koja vas je odškolovala za tepsiju ribe . Da ste to platili negde napolju još bi ste otplaćivali studentske kredite .

    Ja stvarno ne mislim da iko ovde treba da ostane protiv svoje volje . Samo ne volim ucene . Ako treba menjati zakone , menjajmo ih za sve jednako !

    Egalite, fraternite, liberte ...
    (Lazar Bojanic, 21. januar 2019 22:50)

    Niko ne ucenjuje drzavu jer ucena je nesto sasvim drugo,a to je kada nekome pretis da ces mu naciniti zlo ako on tebi ne ucini sta ti treba.Meni od drzave (koja inace ne postoji vec godinama) ne trebe ama bas nista. Ne vidim takav odnos i poredjenje,kao sto bilo ko sa zdravim logickim konstrukcijama to ne vidi. Elem, ne, nije me drzava iskolovala jer sam iz informatike imao dvojku i to zato sto mi se profesorka smilovala da ne padnem na popravni. Zena izbeglica, pojma nema o zivotu,a u to vreme su nam davali da nesto radimo na tim 011 racunarima. Samo debil je mogao da pomisli da to ima smisla,ali eto,u nasim obrazovnim insitucijama je to bio oficijelni pravac. Ukrako,idjotizam. Drzava mi nije dala ama bas nita, osim najskupljeg interneta, dial upa dok su drugi bili uveliko na ISDN i ADSL,a na kraju, onemogucila je izvoz ficickih proizvoda sa svojim nenormalnim parazitskim zakonima. Dok "drzava" pare otete od pokornog naroda trosi na finansiranje "investitora" tj baca ih, mi uvozimo sveze devize u zemlju. Ne samo IT nego i gastarbajteri koji salju devize.
    (Mechanic, 22. januar 2019 01:53)

    # Link komentara

  26. Ja nisam, i svakome bez ustezanja govorim da nisam, platio ni dinara poreza na svoj dohodak drzavi niti planiram.

    Ljudi iz IT sektora unose cist kes, cist, zdrav kapital u ovu drzavu i to bez ikakvih drzavnih ulaganja, gradjenja fabrika, autoputeva, pratece infrastrukture itd. I taj zdrav kapital koji unose u zemlju trose u toj zemlji. Ja vec placam i enormni PDV i svemirske akcize i takse na sve i svasta i to je moj doprinos ovoj zemlji. Svi slicni meni rade istu stvar, a taj zdravi priliv deviza istovremeno znaci i monetarnu stabilnost domace valute i zauzdavanje inflacije.

    Onog trena kada drzava bude i pomislila da mi zavuce ruku u dzep i da naplati jos vise od ovoga, ja cu laptop da spakujem pod ruku i odoh u tri majcine odavde, a ako to isto uradi i vecina mojih kolega, onda drugovi komunisti i ostali drzavni sluzbenici, kada vam dinar padne jos i vise, a vasa dinarska plata dodatno izgubi vrednost, zalite se samim sebi.
    (Johny, 21. januar 2019 22:46)

    Ovo se desi kad neka grana napravi ekspanziju. Napravi se Frankestajn. Od cega ce se investirati u puteve? Vozite automobil? Ko ce da finansira penzije vase bake i deke? Ko ce da vam uci decu i za koliko novca? To sto mozes ne znaci da trebas. Imaj bar trunke odgovornosti. Da, radim u IT sektoru, na belo.
    (Trr, 22. januar 2019 01:20)

    # Link komentara

  27. Nazalost rasturice politicari i IT, uvek im malo...
    (Svemirko Marsovic, 22. januar 2019 01:09)

    # Link komentara

  28. ljudi ne shvataju da je porez preko agencije 200-300€ otpeilike isti kao porez koji u proseku pkaćaju ostali kojima je neto plata 400€.
    (bgd, 22. januar 2019 00:56)

    # Link komentara

  29. Janko je mozda otisao u krajnost, ali generalno u nasem drustvu nesto debelo ne stima. Proces oporezivanja objektivno je pogresan, ali posto u toj pogresnoj postavci postoji deo koji nekome odgovara onda ne sme da se dira ili ce neko da ode. Iskreno, toliko samoljubljivih stavova davno nisam procitao. Mislio sam kao intelektualci da cete dati siri doprinos da se drustvo izgradi na ispravan nacin. Na zalost postoji jako puno ljudi - verujem i medju vasim bliznjima koji se bave poslom koji ne mogu da spakuju u laptop (geograf, istoricar, biolog, matematicar, hemicar, fizicar itd. naravno oba roda) a koji su isto vrlo predano ucili skole. Takodje bas ti ljudi su ucestvovali u oblikovanju vas i vase licnosti i podneli zrtvu ostajuci u ovoj zemlji i radeci za 10 maraka. Nisu pretili odlaskom. Ko je hteo, otisao je. Svaka cast za napisan kod i sve vestine i znanja koje posedujete, cinjenicu da su plate u IT posledica trzista, ali ima li smisla da hirurzi zaradjuju plate koje zaradjuju? Toga nema nigde. I zato predlazem da svoja znanja, finansijsku nezavisnost (od poslova vezanih za politiku) i drustveni uticaj iskoristite da se ceo sistem pomeri na bolje. Nije sustina u pretnji odlaskom i mantri "od mene ce drzava videti 200 evra". Onda niste nista drugaciji od ostalih. Iskoristite uticaj koji imate, uticite na sva otvorena pitanja u drustvu (pa i model oporezovanja) i podsticite svoju struku jer zaista doprinosi nasoj skromnoj ekonomiji.
    (MareNS, 22. januar 2019 00:50)

    # Link komentara

  30. Ja nisam, i svakome bez ustezanja govorim da nisam, platio ni dinara poreza na svoj dohodak drzavi niti planiram.
    (Johny, 21. januar 2019 22:46)

    Kako ono ide, čega se pametan stidi, time se b....a ponosi.

    Ljudi iz IT sektora unose cist kes, cist, zdrav kapital u ovu drzavu i to bez ikakvih drzavnih ulaganja, gradjenja fabrika, autoputeva, pratece infrastrukture itd. I taj zdrav kapital koji unose u zemlju trose u toj zemlji. Ja vec placam i enormni PDV i svemirske akcize i takse na sve i svasta i to je moj doprinos ovoj zemlji. Svi slicni meni rade istu stvar, a taj zdravi priliv deviza istovremeno znaci i monetarnu stabilnost domace valute i zauzdavanje inflacije.
    (Johny, 21. januar 2019 22:46)

    Možeš ti sebe do sutra da ubeđuješ ovim pričama, na kraju dana ti si samo neko ko je prekršio zakon. Nema razlike između tebe i nekog šanera što valja ukradenu robu na pijaci i ne plaća porez jer se rukovodi time da obezbeđuje 'zdravi priliv deviza' i da time utiče na 'monetarnu stabilnost domace valute i zauzdavanje inflacije'.
    (Mirko, 22. januar 2019 00:40)

    # Link komentara

  31. (Lazar Bojanic, 21. januar 2019 22:50)
    Kao neko ko trenutno radi u IT firmi a ko se školovao napolju, mogu da ti kažem da apsolutno nisi u pravu. Država mora da nađe način da one delatnosti koje više zarađuju bolje organizuju da bi one pokrenule i druge grane. Ako jedan advokat zaradi dobre pare pa on će da te pare uloži u nešto drugo i deo tih para će da i drugi osete. A što se tiče pretnje stalnim odlascima iz zemlje, to ljudi ne rade barem u mojoj struci iz ličnog hira, nego iz opomene. Ja sam se vratio jer sam upravo i na Zapadu naučio da prvo treba da se svoja kuća izgradi. A kako ti da gradiš nešto kad te državni aparat sapliće na svakom koraku? Kako ti da očekuješ da bolje živiš ako ljudi koji mogu da donesu ovoj zemlji lovu bude sprečeni zbog nekih zastarelih zakona i procedura, kao i mita i korupcije koji prožimaju celo naše društvo.
    (bgd, 22. januar 2019 00:30)

    # Link komentara

  32. Nikola dugo živi u USA pa pogrešno tumači naš poreski sistem koji je dobar za IT i ne treba ga menjati i jedan je od ključeva uspeha.Programeri uvek plaćaju istu poresku stopu (porez na dobit ili porez na dohodak građana) kao i sav drugi narod i drugi privatnici. Međutim, faktički plaćaju manji procenat za doprinose za PIO ali zbog toga će imati i mnogo manje penzije nego što bi inače imali.Sistem je pravedan potpuno pravedan u širem smislu jer ko ne plati doprinose za PIO imaće manju penziju.Legalno je da se primeni u svakoj oblasti i više nego u IT sektoru primenjuju advokati i stručni konsulatanata.Svako zanimanje to može da uradi, svaki radnik u proizvodnji može biti angažovan na taj način ukoliko se poslodavac slaže. To znači da će primati malu penziju a novac trošiti sada.Stvar lične odluke i mogućnosti, ali je pravedno.
    (tiziano sclavi, 21. januar 2019 13:05)

    Vi i gomila drugih komentatora ocigleno uopste ne shvata o cemu covek govori. On ima firmu i zaposljava radnika. Za tog radnika mora da plati poreze, penziono i doprinose. Tu nema nikakve veze da li je u pitanju IT ili farmaceutska industrija ili je u pitanju bilo koje komunalno preduzece. To je uvek za sve isto. Zadnji put kada sam ja racunao to je iznosio dodatak od 46% ukoliko ste zeleli radniku da date platu od 500 evra. Prema tome to da je poreski sistem Srbije dobar i da ide u prilog ITju je cista glupost!
    (zzz, 22. januar 2019 00:27)

    # Link komentara

  33. Svi vi IT-jevci što pitate zašto da plaćate poreze i doprinose kad je ova država bla, bla, bla... i političari su bla, bla, bla... i ostale ilizane priče... odgovor je zato što to zakon ove države nalaže. Ako ste već tako uzvišeni članovi društva, da ne kažem elita ove države, onda bi po pravilu trebali da posedujete i društvenu odgovornost a da ne kažem da ni slučajno ne bi ste smeli da budete kriminalci (ako niste znali, ko utaji porez iznad određenog iznosa, taj je kriminalac). A to što su u vlasti hohštapleri koji uništavaju ovu lepu državu, i što je još gore, uništavaju i kvare ovaj narod namećući svoj naopaki sistem vrednovanja i napredovanja, to se rešava na drugi način a ne izbegavanjem zakonskih obaveza. Na primer, kad budu sledeći izbori, lepo svako od vas da nađe bar još dvoje, pa da zaokružite one koji nisu doveli do toga da je Srbija takva kakva je. A kad se već žalite na to što je ta država tako jadna, trebali bi ste u isto vreme i da ste zahvalni na tome, jer da je ova država sređena, do sad bi ste popasli najmanje prekršajnu prijavu a mnogi i krivičnu. Uostalom, kakvu savest može da ima neko pa da mirno spava znajući da je prekršio zakon? Možda sam ja naivan i glup, ali meni je to nezamislivo.
    (Za potencijalne snobove i malograđane koji će ovo komentarisati, da radim u IT-ju i da imam fakultet).
    (Mirko, 22. januar 2019 00:03)

    # Link komentara

  34. Ocigledno je covek u problemu jer ne moze da nadje kvalitetne seniore zbog nize neto plate koju moze da im ponudi. I razumem zasto je frustriran, on da bi dao platu nekome 3000e mora da isplati jos gomilu para za poreze i dorpinose i prosto mu se ne isplati (Indijci rade za mnogo manje para). Sa druge strane ,pausalci imali 300 ili 3000e placaju pausalno porez i doprinose od 200 do 300e sto je fakat smesna cifra u odnosu na prijavljene u firmama sa tom neto platom.
    Samo jedna stvar je ista u 99% slucajeva, i jedni i drugi svoju platu ce da potrose uglavnom u Srbiji. Kupice stan, auto, garferobu, hranu.. sve ovde, a novac opet uglavnom dolazi spolja. Tako da ne mrsite nego pustite svima da zaradjuju dobro ovde i dozvolite im da odaberu Srbiju kao mesto gde ce raditi.. i trositi svoj zaradjen novac.
    Ako ugasite agencije zatvoricete 90% domacih IT kompanija koje se realno bore na svetskom trzistu. I sve te ljude oteracete preko gde ce zaradjivati i na zalost trositi taj novac
    (Miki, 21. januar 2019 23:26)

    # Link komentara

  35. @Nikola
    Urusavanje sistema u Srbiji je samo od jedne strane: njenih gradjana. Vi birate svoje predstavnike u vlasti. To su vasi rodjaci, prijatelji, komsije. Nisu vanzemaljci. Isto tako gradjani biraju da ne placaju svoje obaveze, da varaju drzavu, da zakidaju i kradu jedni od drugih. I dalje tvrdim da nigde u svetu ne mozez da ne placas porez na prihod od izdavanja stanova.
    (pera zdera, 21. januar 2019 23:11)

    # Link komentara

  36. Jedini problem sa Nutanixom je sto iz nekog suludog razloga misle da ce mene kao iskusnog Erlang programera platiti sitne pare, samo zato sto zivim u Srbiji. Jos veca je iluzija da ce klinci koje oni sada uce Elixir, raditi za male pare kada nauce. Oni ce isto kao i ja raditi za 4-8k evra, svidelo se to Nutanixu ili ne.

    Mi Srbi IT-evci od 90tih godina uspesno radimo remote po celom svetu. Uspesno znamo do override_ujemo finansijske blokade u formi rata i sankcija, a kamoli ove danasnje. Verujem da su klinci koji dolaze, mislim na one koji su pravi ITevci, jos pametniji.

    Zato IT kompanije pamet u glavu. Napravite dobre radne uslove, a plate samo malo manje nego preko i bice svima dobro.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (pravda365, 21. januar 2019 20:29)

    Ubedljivo najbolji komentar.
    IT industrija je industrija umnih i jako obrazovanih ljudi, slobodno mogu reci vanserijskih umova, kojima je potreban samo jedan lap top i internet konekcija koju mogu imati u bilo kod delu sveta.

    IT je jedina industrija gde poslodavac ne moze igrati po njegovim pravilima, vec suprotno, vrhunski IT programer postavlja svoje uslove :) a poslodavac moze samo da cuti i klima glavom :).

    U suprotnom neka poslodavac ode na biro rada pa nek proba da nadje top senior programera :)

    Senior programer bira prstom za koga ce da radi, a buduci poslodavci koji zele da ukinu agencije, neka se spreme da plate razliku iz svog dzepa :)
    (Surovo Trziste, 21. januar 2019 23:06)

    # Link komentara

  37. Novi društveni sistem je kapitalizam u kom je ograničeno trajanje rada za državne jasle. 8 godina, dva mandata i kraj. Za ni za uhlebe ni za ne-uhlebe, nema razlike izmedju socijalizma i kapitalizma. Jednima je uvek ladna voda, mala plata, ali nikakve obaveze, a drugima sav teret na glavu, kraći život i muke.
    (eto, 21. januar 2019 23:01)

    # Link komentara

  38. jel neko zna odgovor na pitanje: "ko plaća ako pausalac ode na bolovanje?" odgovor je NIKO. da li paušalac ima plaćeni godišnji odmor? NEMA. nije sve samo glupa AV priča da njemu neko nešto uzima. izvolite vi partijski zaposleni, dajte otkaz, pa ponudite svoje usluge na tržištu i otvorite agenciju. razmislite kako je biti prodavac svoga rada. razmislite šta ako se razbolite u tom aranžmanu.
    (programer, 21. januar 2019 22:56)

    # Link komentara

  39. i sam radim u IT industriji ...

    naravno da programeri žele niske poreze . Želimo ih svi mi gradjani Repuplike Srbije !

    Ali nije lepo pretiti odlaženjem ako im se porez izjednači sa ostalim građanima. Isto mislim i za advokate.

    Po čemu ste vi programeri i advokati bolji od svih ostalih građana ove države ?

    I svi vi koji pretite da će otići ...idite .

    Odavno sam naučio se uvek može bez svakog . Idite , probajte pa se javite kako je . Želim Vam svako dobro. Svet je pun prilika i treba ih iskoristiti . A krajnje je neukusno ucenjivati državu koja vas je odškolovala za tepsiju ribe . Da ste to platili negde napolju još bi ste otplaćivali studentske kredite .

    Ja stvarno ne mislim da iko ovde treba da ostane protiv svoje volje . Samo ne volim ucene . Ako treba menjati zakone , menjajmo ih za sve jednako !

    Egalite, fraternite, liberte ...
    (Lazar Bojanic, 21. januar 2019 22:50)

    # Link komentara

  40. Ja nisam, i svakome bez ustezanja govorim da nisam, platio ni dinara poreza na svoj dohodak drzavi niti planiram.

    Ljudi iz IT sektora unose cist kes, cist, zdrav kapital u ovu drzavu i to bez ikakvih drzavnih ulaganja, gradjenja fabrika, autoputeva, pratece infrastrukture itd. I taj zdrav kapital koji unose u zemlju trose u toj zemlji. Ja vec placam i enormni PDV i svemirske akcize i takse na sve i svasta i to je moj doprinos ovoj zemlji. Svi slicni meni rade istu stvar, a taj zdravi priliv deviza istovremeno znaci i monetarnu stabilnost domace valute i zauzdavanje inflacije.

    Onog trena kada drzava bude i pomislila da mi zavuce ruku u dzep i da naplati jos vise od ovoga, ja cu laptop da spakujem pod ruku i odoh u tri majcine odavde, a ako to isto uradi i vecina mojih kolega, onda drugovi komunisti i ostali drzavni sluzbenici, kada vam dinar padne jos i vise, a vasa dinarska plata dodatno izgubi vrednost, zalite se samim sebi.
    (Johny, 21. januar 2019 22:46)

    # Link komentara

  41. Svaki porez i doprinos je kradja. Efektom 101 majmuna su nam isprali mozak da pristajemo na to.
    (all seeing eye, 21. januar 2019 22:43)

    # Link komentara

  42. @ pera zdera
    Nigde ali nigde u svetu nema da ceo radni vek uplacujes porez i to veoma visok porez ( na moju platu kada sam prijavljen u firmi koja me zaposljava to je oko 1500 evra) a da na kraju dobijes penziju od 200 evra kao i onaj kome je firma uplacivala minimalac jer se eto drzavi tako odjednom moglo da odluci. Takodje , nigde u svetu ne dolazis u situaciju da ne mozes da ostvaris punu penziju jer je drzava dozvolila da razni poslodavci mogu da te ne prijave , pa tako izgubis 10 tak godina staza ( to dobro znaju generacije koje su bile radno sposobne od kraja 90 do 2010 pa i sada to dozvoljava) . Najveci problem - zaposlenici na drzavnim sisama koji skoro nista ne rade, a uplacuje im se lep porez, imace penziju vecu nego ja koji je izgubio godine neprijavljen radeci, oni ce otici u punu penziju ( iako se nisu pretrgli radeci) a ja radio 7 godina neprijavljen, pa 17 godina sad u IT struci. Ja ne mogu otici u normalnu penziju, kao ti sa drzavnih jasli. I zasto ja sad da uplacujem ko zna koliko para kada znam da od toga necu videti skoro pa nista , umesto da taj visak para stavim na racun, kupim nekretninu pa od toga zivim kad dodje vreme za penziju? Da li taj drzavni zaposlenik kad na kraju dobije svoju punu penziju od oko 400 evra da se pita i brine sto ja sa 65 godina ne mogu iako sam uplacivao 5 puta vise od njega ( u periodu dok sam bio prijavljen ) imam penziju 200 evra. Naravno da nece, boli njega ona stvar..
    (Nikola, 21. januar 2019 22:15)

    # Link komentara

  43. Odakle dolaze ovi likovi kao sto je Janko koji bi da dele tudj rad i zalaganje sa takvom besramnom lakocom, prilikom cega mogu da izjave da programiranje nije nista posebno. Koje je to stanje svesti?Nisam programer i sumnjam da bi to mogao da budem,ali da se pozivam na to da od njih uzimam mi ne bi palo na pamet. Takodje me zanima koja je to dimenzija u kojoj zive ovakvi ljudi koji ne shvataju da nije problem u onima koji ne zele da finansiraju partijsku kvazi drzavu vec u onima koji nezadrzivo, bez ikakve odgovornosti utucavaju novac i bahate se bez trunke krivice ili svesti koliko je to nenormalno.Zar neko treba da klimata glavom i da se pravi da ne vidi kako se 10x ugradjuju u fontanu narucenu sa Aliexpresa a sve to parama otetih od poreza i penzionera, dok klinicki centar na 400 metara vazdusnom linijom odatle zjapi prazan?Od progamerovog truda ce da se krpe putevi koji oni "kraduckaju" svesno stavljajuuci tanje slojeve asfalta a zatim svake szeone krpeci iznova? Taj koji u IT ume da zaradjuje novac, tesko da ce progutati i aminovati ovakve nelogicnosti i nerazum. Kada se za potrosen novac bude odgovaralo,kada ne bude bilo tajnih (ej bre, tajni!) ugovora,kada se uvedu javne rasprave za sve odluke koje pogadjaju druge ljude, onda mozda se nesto promeni. A dotle uzivajte u novogodisnjoj rasveti koja se postavlja krajem avgusta! Podanicki mentalitet kaljen 500 godina pod turcima i bezrezervna servilnost su problem a svakako ne It-evci.Oni su tu jer drzava nije mesala prste.
    (Peki, 21. januar 2019 21:35)

    # Link komentara

  44. U francuskoj ili nemackoj imati po 4-5 puta vecu neto platu od prosecne je izuzetna retkost (ravno nemogucem)...Ali dobro, zbog nedostatka oporezivanja nece imati prilike da imaju normalan obrazovni i zdravstveni sistem, metro, autoputeve i niti bilo sta slicno.Neto plata od 1000-1200 evra bi trebala biti plafon u Srbiji u odnosu na cene tako da uzivajte dok je jos moguce uzivati u neuredjenom sistemu...
    (otisao, 21. januar 2019 18:25)
    Nema tu pravila. Plata se koriguje trznom ekonomijom i ponudom i potraznjom. Alo nema kadrova dovoljno logicno je da se plate vece. Kompanija smatra da joj developer vredi 2-3 ili 4000 ce da ga i plati. Sta kompanije briga sto je prosecna plata mimo it sektora u srbiji 300eura ili vec koliko.
    (achitwn, 21. januar 2019 21:24)

    # Link komentara

  45. Koliko ljudi ima koji su svetski poznati i priznati u svojim profesijama, pa im opet ne pada na pamet da se šetaju raspojasani po konferencijama. Osim naravno IT-jevaca.
    (Leandro, 21. januar 2019 16:30)
    U cemu je problem da se ide na tehnocke konferencije u farmerkama i majici?
    (achitwn, 21. januar 2019 21:19)

    # Link komentara

  46. Zivim u EU i isto tako se trudim da nikada ne platim porez.
    JER mi kancelarija gleda na jedno ministarstvo jednu državnu firmu sa kojima delimo kafanu dole. U toj kafani uhlebi isto kao i u Srbiji po ceo dan puše ispred i piju kafe i idu kući u 4 ko po komandi, ako se u opšte dogegaju do posla.
    Kada budemo uveli da niko ne može da radi za državu više od 8 godina u životu (oko dva mandata) i da svi moramo da dodjemo na red da nekada budemo uhlebi onda ću promeniti stav. Dotle Bugarska, Bosna, Madjarska, Delaver sve samo ne uhlebima.I lepo dva stana i penzija. A vi uhlebi nek čekajte kad vas pod stare dane dohvati taj isti sistem koji ste sisali godinama.
    Bliža familija su mi uhlebi, dodjemi da se ubijem kad krenu da se prenemažu i pro**** kako im je težak život jer eto ne rade ništa, ali kakva je to plata. Da slučajno izvan svog mikro (ne)radnog vremena uzmu nešto privatno da rade, pa ni u ludilu.
    Deca u školu, posle u školicu ovoga pa u školicu onoga, a njih dvoje kod kuće, raspao im se kauč od televizije i telefona. Ni zrna žita neprijatelju!
    (eto, 21. januar 2019 21:09)

    # Link komentara

  47. Pausalni porez je iz doba socijalizma kad se nije znalo kako nekima dati vise nego sto im pripada van ociju javnosti. Drugim recima lopovi napravili sistem za sebe. Tragicno je sto danas oni koji barem na recima ne vole vlast zahvaljujuci takvom sistemu lopovske drzave imaju lep zivot.
    Nikola je ziveo dovoljno dugo u USA da zna da je najomrazenije kad je neko na teretu drzave a najvece krivicno delo ne platiti porez.
    (pera zdera, 21. januar 2019 21:01)

    # Link komentara

  48. Ako se ukine mogucnost angazovanja kroz agencije, ne postoji nista sto ce spreciti ITevce da svaki otvori svoj DOO u kome ce da bude jedini zaposleni.
    U svom DOO ce da isplacuje sebi minimalac od 20,000 na koji placa doprinose 10,000. A platu od 3-4000 eura ce da isplati kroz isplatu medjudividende sa porezom od 15%.
    Prema tome, maksimalna davanja (porez i doprinosi) koji ce drzava moci da vidi od ITa je 15%, sve preko toga ce ih navesti da umesto agencija svaki ima svoj DOO kroz koji mogu da odbiju i dosta troskova, tako da ce realno placati i manje od tih 15%.
    Nadam se da drzava o ovome vodi racuna, jer osim administrativnog haosa nece nista uraditi ako ukupna davanja budu i dinar veca od 15%.
    (realan scenario i maksimalna stopa oporezivanja, 21. januar 2019 20:58)

    # Link komentara

  49. Komentarisete bre sve i svasta, a 99% vas nije ni procitalo sta pise:

    "Recimo, u Americi je preko 50% kompanija sa Fortune 500 kompanija registrovano u državi Delaver, iako se, naravno, nalaze u raznim američkim državama. Recimo, Apple, Coca-Cola, Google, i Wal-Mart su svi registrovani u Delaveru, a i ja sam, kada sam počinjao Frame, tamo registrovao kompaniju (naravno, ne morate fizički da budete tamo i putujete, sve se završava preko interneta za pola sata)."

    Federalni porez u Americi (onaj sto se placa IRS-u) je isti za sve firme. Svaka drzava (npr. Delaver) ima svoj porez, i mnoge imaju 0%, najvise je u Kaliforniji, preko 10%. To sto se u Srbiji naviklo da je sve neka muvaza, ne znaci da je svuda tako.
    (Mladez, 21. januar 2019 20:58)

    # Link komentara

  50. covek nije iskren
    firma se u delaveru registruje jer nema poreza a ovde mu smetaju dve krajnosti
    (alan ford, 21. januar 2019 20:51)

    # Link komentara

  51. @Dejan
    Ti ne mrdaj iz Srbije jer samo tu mozez da lovis u mutnom i da se radujes sto su na vlasti ovi koji su. NIGDE ALI NIGDE u normalnom svetu ne bi mogao da izdajes dva stana i da zadrziz 100% od toga a da ne platis barem 20% porez.
    Tragikomicno je da ovi koji najvise pljuju na vlast zahvaljujuci sistemu u Srbiji ostvaruju svoj lep zivot.
    (pera zdera, 21. januar 2019 20:45)

    # Link komentara

  52. Zašto je srpsko društvo propalo jasno je već iz komentara onih koji po definiciji treba da budu elita, dakle visokoobrazovanih i visoko plaćenih. Njima apsolutno nedostaje drustvene odgovornosti i solidarnosti. Da mogu, tako egoisticni i samozaljubljeni, zatvorili bi se u zlatne zidove, da ih lece privatni lekari i decu im neguju privatne učiteljice, da štede za penziju u privatnim fondovima. Imam jednu vest za vas: to tako ne ide ni u jednom društvu. Nije da nije bilo pokušaja, eno pitajte Francuze za priču o kolačima.
    Neko će reci da to nije isto. Nije, ali je slično. Niko nije svet za sebe, pa ni ti programeru. Da ti nije bilo drustvene solidarnosti dok si išao u školu, fakultet, dok su ti roditelji radili, dok te doktorka u drzavnom domu zdravlja lečila, ne bi ni ti sad programirao nego bi verovatno orao njivu kao deda i pradeda ti. Sve si to zaboravio, pa sad meris samo po tome koliko TI upravo SADA dobijaš nazad, zaboravljajući sve prethodno u tebe uloženo? Pa dobro, ali racunaj da si urusio sistem. Jer za uspeh svakog drustva bitna je inkluzija, koja svakome omogućava da se razvije. A nje nema bez drustvene solidarnosti, a to znaci da oni koji imaju više, i vraćaju društvu više. Ko u to ne veruje, neka pogleda koliko ima visoko plaćenih profesionalaca iz marginalizovanih grupa, crnaca u SAD ili Cigana kod nas. A nije da je programiranje teško. Samo treba imati prilike. Za tu priliku sto ste je dobili, i iskoristili, red je da svoju uslugu društvu i vratite.
    (Janko, 21. januar 2019 20:45)

    # Link komentara

  53. U sve što počnu da se mešaju unište i upropaste....
    (Nikola, 21. januar 2019 20:42)

    # Link komentara

  54. @EI Programmero
    Ti i slicni tebi neplacanjem poreza i zakidanjem drzavi zakidas najvise sebi i svojoj porodici. Seti se neplacenog poreza kad predjes kolima preko rupe, kad ti u kraju ne radi ulicno svetlo, kad odvedes dete kod lekara, kad ti se roditelji zale na male panzije.
    (pera zdera, 21. januar 2019 20:39)

    # Link komentara

  55. Ovaj batica gadja u centar.
    (Boki, 21. januar 2019 19:00)
    Jeste radi kroz LLC u Delaveru i gadja u centar. Placa 0% poreza jer posluje u Srbiji sto je za Delaver offshore i legalno. Pravi Batica, mislim da najbolje AV da ga imenuje za savetnika, a tebe kao zamenika.
    (srki, 21. januar 2019 20:36)

    # Link komentara

  56. Programeri pošteno zarađuju, ako je i više od proseka u Srbiji pa školuje se za programiranje pa udrite.
    A zna se ko ne plaća porez - firme političara mahom na vlasti i ne samo porez da ne plaćaju nego ni struju.
    (Sofoklej, 21. januar 2019 20:36)

    # Link komentara

  57. Jedini problem sa Nutanixom je sto iz nekog suludog razloga misle da ce mene kao iskusnog Erlang programera platiti sitne pare, samo zato sto zivim u Srbiji. Jos veca je iluzija da ce klinci koje oni sada uce Elixir, raditi za male pare kada nauce. Oni ce isto kao i ja raditi za 4-8k evra, svidelo se to Nutanixu ili ne.

    Mi Srbi IT-evci od 90tih godina uspesno radimo remote po celom svetu. Uspesno znamo do override_ujemo finansijske blokade u formi rata i sankcija, a kamoli ove danasnje. Verujem da su klinci koji dolaze, mislim na one koji su pravi ITevci, jos pametniji.

    Zato IT kompanije pamet u glavu. Napravite dobre radne uslove, a plate samo malo manje nego preko i bice svima dobro.
    (pravda365, 21. januar 2019 20:29)

    # Link komentara

  58. Svi mi imamo svoje razloge zasto smo tu gde jesmo.
    No, par cinjenica vaznih za razumevanje ovog problema:

    1. Zaposljavanje putem agencije nije u skladu sa zakonom o radu. Poreska nikog neceg zbog toga zatvoriti ili kazniti. Dok inspekcija rada ne radi svoj posao. Zato je Nutanix napustio "agencijski model".

    2. Procena je da da je putem agencija zaposleno oko 4000 ljudi. Postoje i druge brojke, ali ne dolaze iz relevantnih izvora (pitajte). Svakako je tu APR, sifre delatnosti su poznate, pa ko zeli neka proveri.

    3. Kada bi se svi ovi ljudi prijavili tj zaposlili drzava bi ubirala na ime poreza oko 3 miliona evra mesecno vise. Sto je 36 miliona evra godisnje. Bilo bi lepo kada bi smo razmisljali da ce to da ode na penzije nasih roditelja, fakultete koje smo (vecinski) besplatno zavrsili i vrtice/skole nase dece. Nada poslednja umire.

    4. Inzenjer koji prima oko 3000e bruto preko agencije, moze da zadrzi za sebe do 2700e. Da je prijavljen, primao bi platu oko 2100e. U tom slucaju imali bi smo i trosak poreza na dohodak oko 500e na godisnjem nivou (bez ikakvih umanjenja).

    5. Ljudi zaposleni preko agencije mnogo teze dobijaju kredite od banaka. Takodje, penzije ce im biti dosta manje, ali penzioni sistem ima vrlo upitnu buducnost.

    Razmislite da li bi ste selili porodicu u stranu zemlju, i ostavili sve sto ste gradili do tada, zbog 700e razlike u plati?

    Iskustvo ljudi, oko mene, koji to jesu uradili, je da je jedini razlog bio stanje u zemlji.
    (Zakon o radu, 21. januar 2019 20:19)

    # Link komentara

  59. @Dejan,

    A šta je onda fer prema ostalim preuzetnicima? Evo, ja nisam u ITu, radim drugi posao privatno. Nemam opciju da ne plaćam doprinose jer meni lako upadne inspekcija, vidljiva sam. Kroz doprinose za sebe i dva radnika sam dala bar tri stana, a ni ja ne računam na penziju. Plaćam uredno i ostale poreze, akcize, takse. Nemam načina da ne plaćam. I nemam stan, ne mogu da stignem da odvojim i za to. Da li je to fer? A, na primer, imaš decu i idu u školu - ko plaća to, ti ili ja? Ja. Za tvoju decu, za tvoje korišćenje puteva, za to što će neko da očisti put od snega (kad tad) itd. Da li je to fer? Nije. Jednostavno, stopa poreza i doprinosa u zemlji koja "pokušava" da ojača privredu je strašno visoka i nimalo ne stimuliše. Rešenje za sve, i vas i nas - manja stopa poreza.
    (Mia, 21. januar 2019 20:14)

    # Link komentara

  60. Mnogi pricaju o tome da nije fer da IT agencije placaju 5% a ostali 60%. Kao prvo, ostali placaju 40%, sto je manje bitno (meni).

    Glavni problem je sto iko placa 40% a ne dobijamo skoro nista. Eksperiment zvani komunizam je davno propao a njegov temelj je i dalje sa nama: oporezuj stanvonistvo zestoko, daj drzavi pare da se ona brine o stanovnistvu jer ono samo ne zna sta ce sa svojim parama. Vecina i dalje misli da je to ok, a sa druge strane je svima jasno da je najveci problem u zemlji u korupciji i moci politicara, a ta korupcija i moc politicara upravo dolaze od svog novca koji je prikupljen ogromnim oporezivanjem stanovnistva. Zdravstvo nam je katastrofalno, skolstvo isto, penzije nam male. Na svakom koraku vlast (i to svaka vlast, ne samo srpska) je neverovatno neefikasna, sve sto je pod njihovom nadleznoscu je intertno i nezainteresovano da pruzi kvalitetnu i jeftinu uslugu. Naravno mnogi ce pomisliti da je neki tamo drugi sistem jos gori i u pravu su. Zivim u zemlji u kojoj je drzavno skolstvo gore od srpskog (verovali ili ne) ali to ne znaci da nase nije katastrofalno. Samo postavite sebi pitanje "Na koliko casova sam umirao od dosade i jedva cekao da se zavrse a na koliko sam bio inspirisan? Koliko od stvari koje sam naucio u skoli mi je prakticno koristilo u zivotu?...". Ne zelim sada o "sirenju vidika" kroz skolstvo. Generalno nam vidici nisu uopste siroki, eto vam vrlo kratak argument protiv sirokih vidika komunistickog obrazovanja. Zdravstvo - da ne pricam.
    (Ivan, 21. januar 2019 20:01)

    # Link komentara

  61. A što da plaćamo i 5%, tj. 30.000? Zašto ne NULA?
    (avucic, 21. januar 2019 19:55)

    # Link komentara

  62. @LeandroKad dostignes nivo IT svesti (tetragram klerik), moci ces i ti da biras kao da se oblacis. Do tada oblacis se onako kako ti diktiraju vodja i pevaljke sa TVa. Nema ljutis.
    (DareIT, 21. januar 2019 19:14)

    Nema ljutiš ni kad vas predstavljaju kako vas predstavljaju, npr. kao u filmu “Južni vetar”. Kritika je bila dobronamerna, a ti samo nastavi onako kako diktira “nerd” kultura. Nemoj neko da se izdigne iz proseka slučajno.
    (Leandro, 21. januar 2019 19:55)

    # Link komentara

  63. Регистровао фирму у држави Делавер, већем пореском рају од разних Монака, Монте Карла и којекаквих острва, а сметају му агенције!
    (opet ja, 21. januar 2019 19:46)

    # Link komentara

  64. Ja sam prvo pomislio da ovo prica neko iz vladajuce garniture... Sve je placao preko agencije ranije, a sad prica neku drugu pricu.
    Sad ce ga uvuci oni u svoje igre...
    (nislija, 21. januar 2019 19:41)

    # Link komentara

  65. A za advokate sto su pausalci isto niko ne sme da pisne :D
    Stop IT Mafiji!
    (thelocal, 21. januar 2019 19:41)

    # Link komentara

  66. Idite u Nemacku, dobicete 5000e bruto, pa ce vam ostati 2500e neto... Porez se placa u svakoj normalnoj
    drzavi. Mozete i u SAD, pa da porez na pristojnu kucu placate 10.000 dolara godisnje, a zdravstveno osiguranje da vas sisa kao ovcu u maju. Ovde mnogo toga ne valja, ali nije ni na zapadu sjajno.
    (Marko, 21. januar 2019 19:36)

    # Link komentara

  67. Samo neka pritiskaju, odosmo svi u Estoniju. Bolje vam je da nas 'trpite' sa našim agencijama, uzimate još novac na ekstra dobit i na PDV nego da bez svega toga ostanete. A valjda se računa nešto i to što imamo dobre play liste, idemo u pozorište, čitamo knjige, kupujemo slike domaćih umetnika, javljamo se komšijama.
    (Bojan, 21. januar 2019 19:35)

    # Link komentara

  68. Nijedna evropska zemlja vam to ne bi omogucila. Od 35% pa navise u zavisnosti od bruto prihoda. Sem Svajcarske, poreska politika u toj zemlji mi bas nije poznata. Sem da milionerima/milijarderima daju neverovatne olaksice.
    (IL, 21. januar 2019 17:57)

    Druze, ti pricas o zaposlenima koji placaju income tax, a ovde je rec o ljudima sa firmama. Sve zamlje u okruzenju koje su u EU imaju slicne nivoe poreza, u zapadnoj Evropi je nesto vise ali tamo za te pare znas sta dobijes.
    (Dule, 21. januar 2019 19:33)

    # Link komentara

  69. Pre prodaje Nutanixu, dok je radio kao Frame u Srbiji, kako u Nisu tako i u Beogradu, SVE svoje zaposlene su placali kroz agenicje (ja sam jedan od njih).
    Prosto, to je jedini nacin u trenutnom sistemu da ljudi u ITu ostanu u Srbiji i da se toliko novca svake godine slije u zemlju (koji se posle potrosi u zemlji).
    To sto je placao SVE ljude kroz agencije, a sada zbog velike konkurencije u Sbriji ne moze bas zaposli svakoga koga hoce (sada zbog ambicije hoce vise ljudi), malo je licemerno da sada prica o ukidanju ove mogucnosti, kada je on uzeo toliko novca, a iza njega sada stoji Nutanix.
    Ovakva promena sistema, ako se ne napravi nesto bas kao u Belorusiji ili slicna ugasila bi domace firme odjednom, a jedinu korist bi imali Nutanix, Continental i slicni koji bi samo pokupili te sve ITevce koji sada rade i za domace firme.
    (Bivsi zaposleni, 21. januar 2019 19:19)

    # Link komentara

  70. Lepo je to da ti ne oporezujes nikog do 1200e kad ti svi primaju 3000e i vise. To je kao da mi ne oporezujemo nekog ko prima 5000din mesecno, a to u Srbiji realno ne prima niko. Tj, prima na crno, a to je dakle neoporezivo.

    A ti care imaj drzavu sa prosecnih 200-300e primanja i ne oporezuj nikog do 1200e pa gradi puteve, skole, daj penzije, placaj porodiljska od godinu dana itd itd.

    Tako da pricati kako je u zemljama svajcarskama, amerikama i holandijama drugacije i bolje - bravo care, bravo.
    (svi ovde pametni, 21. januar 2019 17:43)

    Pazi 'vako lave, spustis poreze na IT, dodje ti masa investitora i sada ti svi oni placaju takse, a iako su nize nego prevashodno, Srbija uzima vise od istih, i ulaze lovu u bolje obrazovanje kako covjek u tekstu fino kaze, ;)
    (Jedan_od_pametnih, 21. januar 2019 19:15)

    # Link komentara

  71. @Leandro
    Kad dostignes nivo IT svesti (tetragram klerik), moci ces i ti da biras kao da se oblacis. Do tada oblacis se onako kako ti diktiraju vodja i pevaljke sa TVa. Nema ljutis.
    (DareIT, 21. januar 2019 19:14)

    # Link komentara

  72. Mislim da treba malo objasniti realnu situaciju.
    Kao neko ko radi u ITu vec 18 godina u Srbiji, imamo situaciju danas da nasi programeri zato sto s uplaceni preko svojih agencija mogu da imaju veci neto mesecno i zbog toga donekle uporediv kvalitet zivota kao na zapadu, te stoga odlucuju da ostanu.
    Benefit za drzavu je sto se IT sektor toliko razvio da donosi direktne ciste $$$ iz inostranstva da li kroz prodaju proiizovda ili usluga, ti $$$ se investiraju u nasu privredu, ti ljudi potrose taj novac u Srbiji, te na taj nacin opet pare ostanu u zemlji.
    Ako uzmete i zabranite takav nacin rada, ubili ste IT industriju kroz period od par meseci jer ce se svi iseliti odavde (njima nije problem da dobiju vize).
    Ako uradite neko prelazno resenje i kazete od 3-5 godina, onda cete opet ubiti IT sektor jer ce oni planirati strateski da izmeste poslovanje iz Srbije, te ce opet ljudi otici.
    Sistem kao u Belorusiji gde se napravi izuzetak za IT industriju (njen vecinsko izvnozni deo barem) gde se placa izmedju 10 i 20% za sve doprinose i poreze mislim da je win-win i za drzavu i firme.
    Budimo realni, ne bi bilo Nutanix-a u Srbiji i Nikola ne bi mogao da prica ovo sto sada prica da nije i on kroz Frame placao SVE zaposlene preko tih istih agencija. Sada prica da to trbea uzeti drugima je pomalo licemerna i razumem je, njima kao Americkom gigantu sa milijardama iza sebe bi bilo svakako mnogo bolje ako ne bi bilo konkurencije.
    (Petar, 21. januar 2019 19:12)

    # Link komentara

  73. “Agencije” su posledica nakaradnog sistema koji su isforsirali advokati. Ucenili državu i izgurali da ne plaćaju. Ništa u ovoj zemlji nije “by design”.
    (Bora, 21. januar 2019 19:10)

    # Link komentara

  74. Programer zaradi izvozom (pameti) recimo oko 3000 evra mesecno. Da li je posteno od njega uzeti 1200 evra za doprinose, a na drugoj strani imate masovno da pojedinci kupuju uvozne automobile od 70000 evra, a najverovatnije nikakve poreze na dohodak pre toga nisu platili. Samo PDV ce platiti.
    (Zoran, 21. januar 2019 19:08)

    # Link komentara

  75. Čovek ima firmu u Delaveru i priča o poreskoj politici prema IT firmama u Srbiji. Ne znam kako bih nazvao ovo. Firme u Delaveru imaju poresku stopu od 0% za poslove koji se ne obavljaju sa američkim firmama. To, i ništa drugo je razlog zašto ljudi otvaraju firme tamo.
    (Srki, 21. januar 2019 17:44)

    Ja znam kako bih nazvao to ali necu nazvati. Kod "kontakata sa ljudima iz vlade" sam prestao da citam. PIO fond od mene trenutno dobija 21000 dinara mesecno, kome se to ne svidja, neka zna da ce posle "reformi" od mene dobijati 0. Pa ako im je 0>210000 neka uzivaju...
    (blabla, 21. januar 2019 19:03)

    # Link komentara

  76. Ovaj batica gadja u centar.
    (Boki, 21. januar 2019 19:00)

    # Link komentara

  77. Tako je, smanjiti primanja u ITju, nikako povecati sva ostala primanja... IT ce uvek ici tamo gde mu je najbolje. Trenutno je ovde dobro (tako kako je) i zato su ljudi tu. Kada povecate namet za preduzetnike, istog momenta Srbija ostaje i bez njih... Pa se vi zezajte i igrajte. I za sve koji kukaju na male doprinose za preduzetnike u IT, pa ljudi, sta mislite zasto je ova drzava jos uvek na nogama (klimavim doduse)? Razbijte i to i da gasimo definitivno svetlo.
    (blabla, 21. januar 2019 19:00)

    # Link komentara

  78. @ tasa
    Upravo tako. Ja ni ne racunam na penziju. Umesto toga za 10 godina rada oporezovanog na pausalac, IT sektor; ja sam kupio dva stana koje izdajem. Nasledio sam kucu tako da zivim u kuci a iznajmljujem ta dva stana koja sam kupio od svoje plate - posteno zaradio kao programer - jedan izdajem na Dorcolu za 400 evra mesecno, drugi u centru Zemuna za 300 evra .Znaci za dva stana u centru grada ukupno dobijem 700 evra mesecno. To ce mi biti penzija. Da sam uplacivao sve na firmu , sad ne bi imao nista ustedjeno a opet ne bi posle isao u punu penziju pa bi mi penzija opet bila oko 250 evra. Ovako sam od 4500 evra bruto mesecne plate svaki mesec stavljao sa strane 3000 evra i sad me nakon 10 godina Bog vidi. Iz tog razloga IT evci zele rad na agenciju. Ustedis , kupis nekretnine i siguran si za starost.
    (Dejan, 21. januar 2019 18:49)

    # Link komentara

  79. primetivsi da se mnogi iz IT sektora zale na velike poreze, moram da dodam da se u razvijenim zemljama zapadne evrope jos kako debelo oporezuje i placaju veliki doprinosi na primanja...
    IT-evci u Srbiji nisu svesni koliko su njihove plate visoke u odnosu na prosecnu platu u srbiji...
    U francuskoj ili nemackoj imati po 4-5 puta vecu neto platu od prosecne je izuzetna retkost (ravno nemogucem)...
    Ali dobro, zbog nedostatka oporezivanja nece imati prilike da imaju normalan obrazovni i zdravstveni sistem, metro, autoputeve i niti bilo sta slicno.
    Neto plata od 1000-1200 evra bi trebala biti plafon u Srbiji u odnosu na cene tako da uzivajte dok je jos moguce uzivati u neuredjenom sistemu...
    (otisao, 21. januar 2019 18:25)

    # Link komentara

  80. "Схватите већ једном, овде живим само због велике куповне моћи. Ако тога нема, идем тамо где нема ђубрета на улици, рупа на путу, и Господара на телевизији."
    (Шумадинац, 21. januar 2019 15:46)

    Ne podrzavam "Selite se iz Srbije" ali mi je istovremeno sokantno da je nekom zakonski omoguceno da placa porez od 5%. Nijedna evropska zemlja vam to ne bi omogucila. Od 35% pa navise u zavisnosti od bruto prihoda. Sem Svajcarske, poreska politika u toj zemlji mi bas nije poznata. Sem da milionerima/milijarderima daju neverovatne olaksice.
    (IL, 21. januar 2019 17:57)

    # Link komentara

  81. 90% ovih sto komentarisu, ukljucujuci i Nikolu,ne razlikuju porez od doprinosa, i bruto i neto platu. I mrtvi ladni ce preci u tretman agencije ali ce da kukaju kako nemaju lekara, profesora, vrtice ...
    (Kilo, 21. januar 2019 16:37)
    Samo ti investiraj u "njihov" sistem, ja cu u svoj kao i do sada. Placam vec godinama sve to sam i ni najmanje se nikada nisam pokajao.
    Kazes penzija, koja penzija sada da im dam hiljade evra godisnje da bi mozda docekao neku ogranicenu crkavicu i cekao godinu dana na skener i magnetnu rezonancu pa ako docekam.
    Moj otac tako placao ceo zivot, a radio dobro placene poslove na visim pozicijama i sada docekao da ga ja izdrzavam i placam lekare.
    (Tasa, 21. januar 2019 17:44)

    # Link komentara

  82. Čovek ima firmu u Delaveru i priča o poreskoj politici prema IT firmama u Srbiji. Ne znam kako bih nazvao ovo. Firme u Delaveru imaju poresku stopu od 0% za poslove koji se ne obavljaju sa američkim firmama. To, i ništa drugo je razlog zašto ljudi otvaraju firme tamo.
    (Srki, 21. januar 2019 17:44)

    # Link komentara

  83. @goran pal

    Lepo je to da ti ne oporezujes nikog do 1200e kad ti svi primaju 3000e i vise. To je kao da mi ne oporezujemo nekog ko prima 5000din mesecno, a to u Srbiji realno ne prima niko. Tj, prima na crno, a to je dakle neoporezivo.

    A ti care imaj drzavu sa prosecnih 200-300e primanja i ne oporezuj nikog do 1200e pa gradi puteve, skole, daj penzije, placaj porodiljska od godinu dana itd itd.

    Tako da pricati kako je u zemljama svajcarskama, amerikama i holandijama drugacije i bolje - bravo care, bravo.
    (svi ovde pametni, 21. januar 2019 17:43)

    # Link komentara

  84. Cekam da ovi drcni u Srbiji promene pravila za poslovanje preko agencije, offshore vec spreman i radi delimicno.
    Nije IT polupismen svet pa da ne zna da se zastiti od lopova, a pride sto bi onda i ovo malo ljudi sto je ostaolo krenulo da bezi.
    Preko 15% ne placam Srbiji sta god radili, za to sto od nje dobijam i to je mnogo, krivo mi samo porodice i prijatelja sto ih osiromasuje svaka lopovska banda koja zajase.
    (El programero, 21. januar 2019 17:39)

    # Link komentara

  85. Ako je izraz "agencija" upotrebljen kao sinonom za "preduzetnik", onda je cela priča o manjem porezu netačna. PR je privredni subjekat koji posluje i plaća poreze. Dakle, isto je da li imaš poslovnu saradnju oko iztade nekog softverskog rešenja sa privrednim društvom (doo ili ad) ili sa PR, razlika je u tome da PR odgovara za sve svoje obaveze celokupnom svojom imovinom (i toaletnim papirom u kući), dok privredna društva odgovaraju samo osnivačkim kapitalom, koji je več potrošen novac. Da se prevede cela priča na vozača, može firma da ima zaposlenog vozača ili ugovor sa taksistom ili autoprevoznikom ili sa privrednim društvom registrovanim za prevoz. Nema tu dualizma u poreskim opterečenjima za naručioca posla. Čvrst ugovor o radu ili čvrst projektni ugovor sa PR su upogledu pravne sigurnosti egal. Moje lično mišljenje, sigurniji je partnerski odnos sa PR, ako ne ispuni ugovorne obaveze, tužim ga za nadoknadu štete, a sa zaposlenim moram da idem u dugotrajni radni spor pred osnovnim sudom. Uvek je dobro imati izbor!
    (Pravnik iz Srbije!, 21. januar 2019 17:32)

    # Link komentara

  86. (Vlada, 21. januar 2019 16:11)

    Vase uslove nikad ne bi ispunila ni Evropska Unija a ni bilo koja od zemalja clanica.
    (IL, 21. januar 2019 17:30)

    # Link komentara

  87. Suština ispred forme! Ako su ljudi de fakto zaposleni u firmama, idu u kancelariju na posao i rade za tu firmu, a plaćeni su kao samostalni preduzetnici i time plaćaju 50000 dinara poreza (manje-više) na 300000 neto prihoda, onda naravno da tu nešto nije u redu. Mogu da kukaju, da prete da će otići iz zemlje, da izmišljaju sto hiljada opštih razloga zašto ne žele da plaćaju doprinose, ali je činjenica da je sve to nekorektno u odnosu na osale zaposlene koji plaćaju 66% dažbina. Ne kažem da ljude treba zacepiti i uzeti im sve, tema je kompleksna jer je svaki uvoz novca u Srbiju velika stvar. I to treba uzeti u obzir naravno. Ali dajte da ne slušamo kuknjavu i od njih, koji vanserijski zarađuju, van svih standarda i kriterijuma. Socijalni zdravstveni sistem je civilizacijska tekovina, pa ta priča ko više da u zdravsto da ima bolju uslugu, neće da može, kao ni ono - neću da plaćam porez jer sam nezadovoljan državnom administracijom, rupama na putevima, nerviraju me poslanici... Treba biti svestan da je taj hajp oko IT-ja kod nas i visokih plata delom i proizvod tog trenutnog poreskog raja, treba voditi računa da to neće beskonačno trajati. Imao sam u Srbiji solidnu inženjersku platu u bruto iznosu, u rangu jačih IT-jevskih, ali je u neto iznosu to bio jedan od razloga da odem. Sad razmišljam, da sam imao tu privilegiju koju IT firme daju svojim ljudima, to bi bio faktor u korist ostajanja.
    (bane, 21. januar 2019 17:25)

    # Link komentara

  88. Koliko ljudi ovde je pročitalo ceo članak? Jure klikovi sa naslovima koji veze nemaju sa tekstom a poenta je sasvim drugačija.

    Evo šta je čovek rekao:

    1. “za neku platu senior inženjera, pun porez (OK, zajebao se, trebalo je da bude “pun doprinos” ali poenta je ista) je često preko 60% (od neto plate). To je verovatno previše visok porez”

    2. “preko agencije, na tu istu neto platu, porez je nekad svega 5% ili čak i manji. Očigledno je da su firme spremne da plate više od toga u zamenu za dugoročnu sigurnost.”

    3. “Oba pristupa su kompletno legalna po trenutnim zakonima, ali na duže staze, ovo stanje nije održivo”.

    4. Rešenje je “negde između” - znači sistem koji svima daje priliku da se takmiče pod jednakim uslovima i takođe svima pruža stabilnost na duže staze.

    Šta nije jasno?
    (Petar, 21. januar 2019 17:23)

    # Link komentara

  89. Zar nije Frame zaposljavao gro ljudi na agencije do akvizicije od strane Nutanix-a?
    (Pitalica, 21. januar 2019 17:16)

    # Link komentara

  90. Mogu samo minimalno novca da izdvojim za zemlju koja ne moze da mi pruzi sigurnost, pravdu, pristojne puteve, zdravstvenu zastitu....
    (Maks, 21. januar 2019 17:15)

    # Link komentara

  91. Jedva čekam da ukinu agencije pa da imam još jedan dobar razlog da odem, a sa mnom i porodica. Ovim hostaplerima na vlasti dinar jedan ne bih dao. I ovih 160e što plaćam mesečno žalim.
    (PR agencija za SIS, 21. januar 2019 17:13)

    # Link komentara

  92. "Treće, za neku platu senior inženjera, pun porez je često preko 60% (od neto plate). To je verovatno previše visok porez, i liberalnija poreska politika bi stimulisala dodatno zapošljavanje. Sa druge strane, preko agencije, na tu istu neto platu, porez je nekad svega 5% ili čak i manji. Očigledno je da su firme spremne da plate više od toga u zamenu za dugoročnu sigurnost."

    Ala se nalupetao.
    Porezi i doprinosi nisu često, nego uvek preko 60% (tacnije nekih 63-64%)
    Dalje, kakve to veze ima sa troskovima firme? Firma i u slucaju redovno zaposlenih i u slucaju agencijasa isplacuje bruto platu. Ja poslodavca kostam isto, ne vidim o kakvoj neravnopravnosti covek prica. Porezi i doprinosi kod pausalaca nisu 5% nego fiksno - u ns je za programere oko 30.000 dinara.
    (localhost, 21. januar 2019 16:40)

    # Link komentara

  93. 90% ovih sto komentarisu, ukljucujuci i Nikolu,ne razlikuju porez od doprinosa, i bruto i neto platu. I mrtvi ladni ce preci u tretman agencije ali ce da kukaju kako nemaju lekara, profesora, vrtice ili su im male penzije roditelja ili baka i deka? A sami potkopavaju taj sistem, kombinacijom preko agencija. Sto im ocito jeste omoguceno losim zakonskim resenjem, odnosno rupom u istom, sad dal' iz je neznanja dal' iz neke namere.
    (Kilo, 21. januar 2019 16:37)

    # Link komentara

  94. Baš je sladak ovaj Nikola :)
    (Mia, 21. januar 2019 16:33)

    # Link komentara

  95. Izgleda da je ovaj poceo da bulazni. Hoces da ukines agencije? To nije nelegalno,ljudi rade i placaju drzavi svaki mesec pausal. I ja to radim. Ukinite pausal,ljudi ce prebaciti firme u Bugarsku. Necu da diskutujem sta dobijamo time sto placamo porez,infrastuktura se raspada,zdravstvo i skolstvo su pukli odavno. Pravi kriminal su buvlje pijace ili ti agencije gde politicari zaposljavaju svoje ljubavnice.
    (GosnAjti, 21. januar 2019 16:33)

    # Link komentara

  96. @LeandroMi iz IT sektora nemamo potrebu da ubedjujemo i ostavljamo utisak kosuljama i kravatama, imamo druge adute, tako da odatle dolazi taj stil.
    (IT, 21. januar 2019 16:14)
    Sve je meni jasno prijatelju, ne padam ni ja na mašne i lakovane cipele, ali treba imati meru. Koliko ljudi ima koji su svetski poznati i priznati u svojim profesijama, pa im opet ne pada na pamet da se šetaju raspojasani po konferencijama. Osim naravno IT-jevaca.
    (Leandro, 21. januar 2019 16:30)

    # Link komentara

  97. Ne razumem u cemu je problem ako je sve legalno. Hoce covek nama pausalcima da digne porez a njemu da se smanji a iza njega stoji firma od nekoliko milijardi dolara a iza nas niko osim nas samih. Neka oni daju svojim developerima mogucnost da idu preko pausala i to je to. Na ruke bruto kao sto se radi u zapadnim zemljama pa neka covek bira gde ce da uplacuje i koliko. Mesaju babe i zabe. Zato je uostalom i napravljen pausal da se dozvoli i zastiti mali biznis (zanatlije,...) koji nemaju jaka ledja kao sto on ima Nutanix. Plus oni su to dozvoljavali svojim developerima pre nego sto je doslo do ove akvizicije pa su onda ljudi iz Nutanixa resili da prekinu tu praksu. Dakle zali se njima a ne ovde da trazis sredinu i ostetis nekog drugog ko ti nista lose nije uradio. Uostalom neka te drzava poslusa pa mi odosmo odavde a samim tim i drzava ce da izgubi jedno 70-100 miliona evra koje do sada skuplja od nas na osnovu pausala po razlicitim osnovama.
    (Milos, 21. januar 2019 16:30)

    # Link komentara

  98. Dok sirotinju globe koja radi za 30.000 dinara.
    Ti programeri prvo da plate porez ako neće neke se sele iz Srbije. Dok oni varaju državu njihovim roditeljima drugi plaćaju penzije, vrtić, puteve i sl.
    (mare, 21. januar 2019 13:56)

    Tipičan Srbin, uvek naopako hoće da reši problem. Da, poreski sistem jeste nakaradan, ali nisu ga programeri izmislili i ne sprovode ga oni. 99% paušalaca radi u propisanom zakonskom okviru. To što bi ti da "odrapiš" nekoga neće rešiti suštinski problem siromaštva koji proizilazi iz nepotizma i korupcije političkog sistema. Treba da se boriš da tebi bude bolje, a ne da drugima bude gore.
    (Bojan, 21. januar 2019 16:28)

    # Link komentara

  99. @Leandro
    Mi iz IT sektora nemamo potrebu da ubedjujemo i ostavljamo utisak kosuljama i kravatama, imamo druge adute, tako da odatle dolazi taj stil.
    (IT, 21. januar 2019 16:14)

    # Link komentara

  100. Nikakav problem nemam da plaćam porez, penziono i zdravstveno osiguranje na pun iznos bruto plate, jedino što onda očekujem sledeće:
    1. Porodica radnika koji 40 godina uplaćuje PIO i umre u penziji treba da dobije pun iznos koji je radnik uplatio tokom radnog veka plus kamatu umanjen za isplaćene penzije do smrti.
    2. Visina penzije se ne sme menjati niti umanjivati nikakvim aktima i uredbama vlade i mora biti u korelaciji sa uplaćenim sredstvima tokom radnog veka radnika
    3. Osim u hitnim slučajevima, zdravstvena nega se mora skalirati u zavisnosti od uplaćenih sredstava, tj. ako radnik uplaćuje više, mora imati i prioritet.
    4. Omogućiti lećenje u privatnim klinikama i inostranstvu ukoliko je čekanje duže od vremena definisanog zakonom
    5. Omogućiti izbor privatnog PIO i ZDR osiguranja ukoliko tačke iznad nisu moguće
    6. Duplo podići minimalan iznos za porez za ekstraprofit - sada je cifra sramotno niska
    (Vlada, 21. januar 2019 16:11)

    # Link komentara

  101. U Srbiji ne postoji IT industrija. Postoji mozda samo jedna firma koja posluje ovde i zaradjuje od proizvoda - Nordeus, a i oni moraju da se dovijaju.
    Jel vama jasno da recimo u Srbiju NE SME da udje xbox sdk konzola? Dakle, na teritoriji Srbije ne mozes (legalno) da razvijas igre za xbox. Microsoft Srbija POJMA nema o tom problemu, oni su samo "salter" za legalan Windows.

    IT firme koje posluju u Srbiji mozemo nazvati "IT industrijom" onog momenta kada prodavnice Zare budemo smatrali "tekstilnom industrijom" ili prodavnice telefona "elektronskom industrijom".

    Sljakeri za reportove za postojece programe, i ljudi koji ce za relativno male pare non stop-putovati i instalirati vec postojece programe klijentima.
    Salteruse i trgovacki putnici. Daleko od "industrije".

    Zato svi samo kratko rade ovde, jer su plate nesto vece za ove uslove, i onda pale preko pa isto rade za 5-6 soma.
    (Nindza, 21. januar 2019 16:07)

    # Link komentara

  102. Vidi se da tip ima zdravu pamet i logiku, obaška poslovni uspeh sa firmom. Najviše mi se dopala izjava da se stručnjak stvara kroz godine kaljenja na realnim poslovima, a ne dobijanjem diplome fakulteta. Zato mi uvek para uši kad čitam o odlasku domaćih “mladih stručnjaka” u inostranstvo. Prvo, nisu stručnjaci. Drugo, ako ostanu u Srbiji nikad se neće ni razviti u stručnjake, pa je onda slaba vajda od njih. Imam samo jednu zamerku-dojadiše IT-jevci sa svojom “opuštenom” garderobom. Ako već idete medju ljude, na konferencije i prezentacije, ajd’ se malko uljudite, ne morate baš svi da izgledate kao da idete da pijete pivo ispred radnje. Što se kaže, ružno je za videti.
    (Leandro, 21. januar 2019 12:41) seljana koja misli da se na IT konferencijama ide sa karavatom i leptir masnom. Idi na zapad na neku konferenciju pa obuci samokosulju pa da vidis kako ce da te gledaju kao neku budalu iz Rusije. Nemas pojma sta pricas.
    (pol, 21. januar 2019 16:00)

    # Link komentara

  103. Ljudi, da vam kazem kako je to u Nemačkoj. Ovde nema tog izbora kao u Srbiji.

    Dakle, oko 35% se izdvaja za poreze, zdrastveno itd... Sa poslodavcem dogovaras isključivo bruto platu. A kolika će ti biti plata zavisi samo od toga koja se ti poreska grupa. A to zavisi od toga da li si u braku, single i slično.

    Kad si freelancer (preduzetnik) doprinose plaćaš sam i to ne možeš minimalac koji svi uplaćuju u Srbiji. nego...

    Porez ne plaćaš ako su ti primanja u godini dana manja od 8200e. Ako su iznad onda uračunavaš pdv i ostale poreze. To ti opet izadje sve ukupno oko 35%.

    Što se tiče zdrastvenog, njega plaćaš zavisno od prihoda. Dakle ako imaš mala primanja (manje od 700e/mesečno) onda je to nekih 200e mesečno, a ako imaš npr primanja od 2-3.000 onda to ide do 750e.

    Pa vi sad vidite.

    Čovek je govorio o tome da nije pravedno da on zaposli čoveka na 2.000 neto i plati na tu cifru + 63% doprinosa, a neko drugi da tom istom platu 2300e od kojih taj lik sam plati 200e doprinosa i ima 2100e neto.

    Nadam se da ste sad razumeli. Ćao
    (Milos, 21. januar 2019 15:59)

    # Link komentara

  104. dobar deo zivota proveo u US, a kaze da poslodavac daje za "pun porez" vise od 60% neto plate. sta znaci pun a sta znaci polu porez!?
    poslodavac placa porez na zaposlenog, dok zaposleni od svoje bruto plate placa svoje poreze drzavi. a da su porezi visoki i za poslodavca i za zaposlenog, jestu!
    (beGe, 21. januar 2019 15:56)

    # Link komentara

  105. @mare
    "Ti programeri prvo da plate porez ako neće neke se sele iz Srbije."

    Важи пријатељу, иселићемо се. то је нама најмањи проблем. Онда остаје без посла моја кућна помоћница, госпођа која ми продаје бурек преко пута, учитељице и тренери моје деце... Људи који нису имали среће и памети да програмирају, али покушавају да поштено зараде парче хлеба. Шта су ти они згрешили?

    Кад ја одем, иду и два одлична ђака. Вероватно Теби не требају, али ће их нека нормална држава оберучке дочекати.

    Схватите већ једном, овде живим само због велике куповне моћи. Ако тога нема, идем тамо где нема ђубрета на улици, рупа на путу, и Господара на телевизији.
    (Шумадинац, 21. januar 2019 15:46)

    # Link komentara

  106. To sto je Frame pre prodaje Nutanixu isto zaposljavao preko agencije, a nakon prodaje samo nudi zaposlenje, to je zaboravio da spomene, ali zato sada daje mudre predloge oko visine poreza
    (vladimir, 21. januar 2019 15:41)

    # Link komentara

  107. “Međutim, faktički plaćaju manji procenat za doprinose za PIO ali zbog toga će imati i mnogo manje penzije nego što bi inače imali.Sistem je pravedan potpuno pravedan u širem smislu jer ko ne plati doprinose za PIO imaće manju penziju.” Da li vi ljudi uopšte znate kako funkcioniše penzioni sistem? Niko ne uplaćuje u penziono za sebe, nego za sadašnje penzionere. A kad mi budemo penzioneri, naše penzije će da uplaćuju tadašnji zaposleni. U prevodu, za vaše roditelje penzionere ja plaćam penziju, a vi ne. Pravedno, jel da?
    (Aleksa, 21. januar 2019 15:37)

    # Link komentara

  108. Побркао си лончиће мало, ми имамо срећу што можемо да затражимо бруто плату од послодаваца па да уплаћујемо порезе и доприносе по својој вољи. Бруто плата је иста у оба случаја и послодавцу је исто, наш нето се мења. А ко овде верује у пензију, нек мућне главом још који пут.
    (banos, 21. januar 2019 15:11)

    # Link komentara

  109. Malo pojašnjenje za neupućene: ugovor o radu pruža jednaku sigurnost firmi kao i ugovor preko agencije. U oba slučaja zaposleni može da da otkaz i ode bez problema. Plaćanje poreza preko agencije je obaveza zaposlenog, a firma sa tim nema ništa.
    Zapravo, firma sa zaposlenima preko agencije ima mnogo manje birokratije kojom mora da se bavi.
    (Anci, 21. januar 2019 14:59)

    # Link komentara

  110. "Treće, za neku platu senior inženjera, pun porez je često preko 60% (od neto plate). To je verovatno previše visok porez, i liberalnija poreska politika bi stimulisala dodatno zapošljavanje. Sa druge strane, preko agencije, na tu istu neto platu, porez je nekad svega 5% ili čak i manji. Očigledno je da su firme spremne da plate više od toga u zamenu za dugoročnu sigurnost."

    Apsolutno neprecizno formulisano, a samim tim i dobro spinovano.
    Doprinosi iznose 63% na neto platu, a porez je samo deo toga.

    Obicaj je da poslodavac isplacuje uvek istu svotu, bila to NETO plata + doprinosi ili agencija, jer agencijama isplacuje bruto. Dakle, sa tacke gledista te firme, trosak po zaposlenom je isti.

    Agencije plate manji porez, tzv. pausalni, koji je drzava propisala i koji u apsolutnim iznosima jeste manji nego sto bi bio porez na NETO platu.
    Drzava je taj porez propisala, ne vidim sta je problem.

    Kad vidim preduzetnika koji brine o tome kako je drzava ostala bez poreza, odmah mi je jasno da ne zeli da daje onolike plate kolike su potrebne da bi bio konkurentan na trzistu.
    (agencijas, 21. januar 2019 14:52)

    # Link komentara

  111. Izgledalo je da je g-din Bozinovic opljuvao agencijski sistem poslovanja u IT-ju. Kad ono, dade covek dobar primer kako bi mogao da izgleda. "recimo Belorusija ima porez od samo 9% na bruto plate u IT-u."
    (Pera, 21. januar 2019 14:29)

    # Link komentara

  112. IT u Srbiji zapošljava mlade, zadržava mlade, uglavnom je izvozno orjentisan. Tako da je višestruko dobar za državu.
    IT se sam razvio u okviru postojećeg zakonodavstva i u inat državi.
    I sada ćemo da menjamo sistem poslovanja zato što je neki genije iz USA u saradnji sa NALED-om smislio kako da se to 'poboljša'. Epilog toga je da ćemo se svi preregistrovati da nam firme budu u inostranstvu, a nepredni i drugari neka smišljaju kome će da naplaćuju porez. Što se tiče dugoročne stabilnosti - ne mešajte nam se u posao i mi ćemo biti dugoročno stabilni.
    (Paja, 21. januar 2019 14:29)

    # Link komentara

  113. Kad država ostaje bez dobrog zdravstvenog sistema, bez inžinjera (osim ako se ne misli na one u penziji), po pa putevima nije sigurno ići, ili šetati ispod novih zgrada, kad mozak se meri po težini u gramima a ne po znanju, koji informatičar neće otići odavde. Mene iskreno još drži potreba da se nađem roditeljima, ali dokle ću?

    Kao i puteve, država mora umanjiti zahvate, pa će imati odakle, mora pustiti ljude da rade i razvijaju se, a to trenutne apetite nije lako. Recimo broj poslanika ne bi trebalo da bude veći od 80, i eto već tu je velika ušteda. I tako svugde po malo se smanji i biće bolje svima. Ovako, samo nam je kofer siguran start.
    (U kofer ili ne - AjTi, 21. januar 2019 14:29)

    # Link komentara

  114. Ne plaćate vi ništa. Vi dogovorite bruto platu, a izvršilac bira hoće uplatu na firmu ili da bude zaposlen.
    (Života, 21. januar 2019 14:17)

    # Link komentara

  115. Ako Srbija pocne da zeza otvarace se firme u BiH, ako BiH pocne da zeza eto je CG i Makedonija. Sto se mene tice moze i Kosovo i Albanija. Samo neka Vucko i Pantela misle da se pametniji :)
    (QA, 21. januar 2019 14:12)

    # Link komentara

  116. Promenom načina oporezivanja agencija ogroman broj ljudi će napustiti državu ili naprosto drastično manje trošiti, a ni država, iako naizgled sada u plusu sa većim oporezivanjem, neće biti na dobitku jer će biti drastično manje potrošnje...bez agencija (kakve su sad) biće teže pronalaženje naših programera od strane stranih poslodavaca, čime će naposletku opasti i potražnja za srpske programere itd....Jasno je da su velikim firmama agencije trn u oku, jer za manje plate oni placaju ozbiljan bruto...ali treba uzeti u obzir da neretko (bar u NS) u velikim firmama i ne rade u velikom procentu top seniori, pa su im i plate mnogo manje od naslova po novinama...takodje, velike firme nisu nevinašca, jer su najčešće u jezivim sukobima interesa sa Fakultetima...i raznoraznim dilovima oko regrutovanja kadra/"stipendiranja"/navlacenja citavih smerova kod sebe i sl.

    Dakle, jako bi bilo dobro za sve da je vesti o IT mnogo manje, a upliva države nimalo.
    (ajti, 21. januar 2019 14:08)

    # Link komentara

  117. Slažem se da opcija sa zapošljavanjem preko agencije nije "fer" ,ali su ovim , naravno potpuno nesvesno, privremeno usporili odliv IT stručnjaka. Na ovaj način, oni su u mogućnosti da sebi obezbede značajno veće plate, na uštrb penzionog osiguranja. Ovim se smanjuje inače veliki jaz između plata ovde i "preko" ,a samim tim i razlozi za odlazak, bar oni finansijski, nisu više toliko jaki.
    Takođe, ova mogućnost je dostupna svima, pa firme koje je ne koriste same sebe čine nekonkurentnim na tržištu kadrova.
    Kao što rekoh, sama mogućnost rada preko agencije nije do kraja "fer" prema ostalim strukama, gde to nije moguće, ali u ovom slučaju ima pozitivan efekat koji je, čini mi se, važniji od negativnog, i treba dobro razmisliti pre nego što se ovako nešto ukine ...
    (Zagi, 21. januar 2019 14:07)

    # Link komentara

  118. Samo u Srbiji i radnik u trgovinskom lancu i neko ko zaradjuje 1000€ ima istu poreznu stopu. Treba uvesti progresivni porez kao na Zapadu dok bi niske zarade bile neoporezive jer ti ljudi zaradjuju nedovoljno. Tako je u Americi gde 50% ljudi nema mogućnosti da plaća porez na prihod.
    Treba u porezni sistem ubaciti; male preduzeznike koji rade na crno, automehaničari, stolari, električari, gradjevinci, advokati, stomatološke ordinacije, IT sektor, estrada...to je strašno šta je dozvoljeno da oni koji zaradjuju najviše ne plaćaju porez.
    Dok sirotinju globe koja radi za 30.000 dinara.
    Ti programeri prvo da plate porez ako neće neke se sele iz Srbije. Dok oni varaju državu njihovim roditeljima drugi plaćaju penzije, vrtić, puteve i sl.
    (mare, 21. januar 2019 13:56)

    # Link komentara

  119. "Postoji neka granica posle koje značaj same visine plate opada u korist nekih drugih faktora kao što su kvalitet projekata na kojim radite, mogućnost učenja i napredovanja, i dobri međuljudski odnosi u kolektivu"

    U pitanju je nesto sasvim drugo. Dok si mlad mozes da grizes, ucis nove stvari svakih mesec dana, putujes na neki teren na drugom kraju sveta uz prethodnu najavu od 2 sata, radis prekovremeno jer kod uporno baguje, radis vikendom jer si dobio posao u petak uvece a rok je ponedeljak jutro ... Ali kad-tad dospes u srednje godine, a onda krenu problemi. Prvo dodju isijas i vrat, pa srce ili bubrezi, pa se stomak pobuni od silnih bureka, sendvica i burgera, glava puca od koka-kole i kafe, doktor te pita zasto nisi vezbao. Jos odozgo problemi s decom, problemi u braku, bolest i smrt roditelja ... Hteo ne hteo, moras da se oprostis od stresnog posla i prihvatis nesto mirnije, makar to bilo i slabije placeno i nesto sto nikada ne bi radio u zivotu. Ali da je koliko-toliko sigurno, da to bude nesto sto mozes lako i brzo da naucis da se ne menja bas svakih nedelju dana, a da to ujedno stvori znacajnu kompetitivnu prednost u odnosu na mladjariju. Ili batalis sve i otvaras farmu pilica ili leglo rasnih pasa. Tezak je ovo hleb, ko u ovom poslu izdrzi do 60-te, a ne zavrsi u Lazi, taj nije normalan!
    (IT senior, 21. januar 2019 13:50)

    # Link komentara

  120. Za pocetak bi trebalo ukinuti godisnji porez na dohodak za IT sektor (ako smo vec posveceni razvoju IT sektora).
    (abc, 21. januar 2019 13:34)

    # Link komentara

  121. Muljanje sa agencijama je bukvalno ozakonio SNS. A sada kao briga za drzavu.
    (ministarstvo za lobotomiju, 21. januar 2019 13:28)

    # Link komentara

  122. Srbija je ovo, my friend. Ovde su naučili samo da otimaju i da ti tovare na leđa čim pokažeš da vrediš. Osim toga, za sada imate sreće pa vam se nisu nakalemili i reketaši zato što se ne razumeju u IT. Drži se ti Belorusije i sličnih zemalja koje prepoznaju momenat, ovu nedođiju zaobiđi u širokom luku. Prijateljski savet.
    (Bgd, 21. januar 2019 13:26)

    # Link komentara

  123. OK nema problema samo se vi potrudite da ukinete preduzetnike, vec koliko sutra eto nas u Nemackoj a vi radite sa ovima sto vam ostanu.
    (Preduzetnik, 21. januar 2019 13:17)

    # Link komentara

  124. U Srbiji prvih 120 eura/15 hiljada dinara plate bilo kog radnika pa i programera je 65%.

    U Holandiji prvih 1200 eura je neoporezivo,u Nemackoj prvih 900 eura.Sve preko toga ide ali progresivno 5% do 1400 eura,potom 10% od 1500 eura i tako dalje.Pravo oporezivanje krece sa 2000-2500 eura plate.

    U Srbiji nema progresivnog vec iskljucivog agresivnog oporezivanja plata i to sa prvih 120 eura prihoda jer se to u slucaju poreske uprave,penzionog i zdravstvenog fonda smatra"osnovicom za zivot".Po tome ispada da Vlada Republike Srbije smatra da je 120 eura "osnovica za zivot" kao sto je 1200 eura u Holandiji li 900 eura u Nemackoj pa preko toga se "slobodno moze oporezivati i to bum tras 65%. bez pardona".

    65% oporezivanja na bilo koju platu je model nepostojece SFRJ iz 1965-e godine kada je 99% firmi bilo drzavno i drzava je jednostavno sama sebi uplacivala.U 2019-oj godini nema vise drzavnih firmi ali zato ima 65% drzavnog poreza kao da smo i dalje u 1965-oj godini.

    Oporezivanje plata po modelu nepostojece SFRJ je i jedini razlog zasto Srbi u Srbiji rade za 190 eura plate i zasto ce raditi dok su zivi.Neoporezivi deo plata treba podici na barem 500 eura i primeniti koncept progresivnog ne agresivnog oporezivanja i za 1-2 godina prosecna plata u Srbiji lako moze dosstici i 700-800 eura.

    To ce naravno biti nikad jer narod zeli 2 hiljada eura plate a ne shvata da zivi u zakonima nepostojece SFRJ.
    (Goran Pal, 21. januar 2019 13:06)

    # Link komentara

  125. Nikola dugo živi u USA pa pogrešno tumači naš poreski sistem koji je dobar za IT i ne treba ga menjati i jedan je od ključeva uspeha.

    Programeri uvek plaćaju istu poresku stopu (porez na dobit ili porez na dohodak građana) kao i sav drugi narod i drugi privatnici. Međutim, faktički plaćaju manji procenat za doprinose za PIO ali zbog toga će imati i mnogo manje penzije nego što bi inače imali.

    Sistem je pravedan potpuno pravedan u širem smislu jer ko ne plati doprinose za PIO imaće manju penziju.

    Legalno je da se primeni u svakoj oblasti i više nego u IT sektoru primenjuju advokati i stručni konsulatanata.

    Svako zanimanje to može da uradi, svaki radnik u proizvodnji može biti angažovan na taj način ukoliko se poslodavac slaže. To znači da će primati malu penziju a novac trošiti sada.

    Stvar lične odluke i mogućnosti, ali je pravedno.
    (tiziano sclavi, 21. januar 2019 13:05)

    # Link komentara

  126. g din IT uz plajvaz pokaza da 60% poreza prevelika obaveza za poslodavca i da su nasa socijalna prica o doprinosima i dodatnim doprinosima i porezu neinventivna; kompletno nerazumljiva trzisnom poslovanju.Zacarani krug nedovoljnih javnih prihoda decenijama se resava na vec vise puta potvrdjen nedelotvoran nacin putem hiperprodukcije nameta.Trenutak je za realizovanje trzisnih modela ciji rezultati ce biti u startu bolji a dugoricno voditi modelima prosperiteta a ne ģenerisanju sveukupnog siromastva i odsustva perspektive.
    (zeljko951, 21. januar 2019 13:01)

    # Link komentara

  127. Uvedite poreze 60% pa ce se ljudi prijaviti u Nemackoj, kad vec placaju toliko bar ce znati gde idu pare - imace dobru penziju i vrhunsko zdravstvo, a mogu da sede u Srbiji i rade na udaljenost kao i do sada. Poreski neto efekat, umesto 5% Srbija ce da dobije 0%.
    (Dule, 21. januar 2019 12:51)

    # Link komentara

  128. Vidi se da tip ima zdravu pamet i logiku, obaška poslovni uspeh sa firmom. Najviše mi se dopala izjava da se stručnjak stvara kroz godine kaljenja na realnim poslovima, a ne dobijanjem diplome fakulteta. Zato mi uvek para uši kad čitam o odlasku domaćih “mladih stručnjaka” u inostranstvo. Prvo, nisu stručnjaci. Drugo, ako ostanu u Srbiji nikad se neće ni razviti u stručnjake, pa je onda slaba vajda od njih. Imam samo jednu zamerku-dojadiše IT-jevci sa svojom “opuštenom” garderobom. Ako već idete medju ljude, na konferencije i prezentacije, ajd’ se malko uljudite, ne morate baš svi da izgledate kao da idete da pijete pivo ispred radnje. Što se kaže, ružno je za videti.
    (Leandro, 21. januar 2019 12:41)

    # Link komentara

  129. Ne znam šta je tačno nejasno... za samu IT kompaniju nema razlike u troškovima kada su ljudi plaćeni kao agencije (ugovor sa drugom kompanijom) ili ukoliko su plaćeni po ugovoru o radu. Ovo takodje nije uopšte stran princip i u inostranstvu kada govorimo o ljudima koji imaju 5-6-7x veću prosečnu zaradu.

    Ako Developer ima recimo 350.000 bruto II... on može da odluci da placa poreze i doprinose na 50k (prosek u Srbiji)... a sam se pobrine da ostatak novca ulozi kako želi... šta je tu nepošteno?
    (Pera Kojot, 21. januar 2019 12:39)

    # Link komentara

  130. unistice brzo i to. sve sto je bilo zdravo vise nije pa nema razloga ni IT da ostane
    (m, 21. januar 2019 12:19)

    # Link komentara

  131. Sviđa mi se ovaj tradicionalni farmerski pristup IT sektoru, koji će povećati prinose, između 300 i 500%
    (Mediocritical, 21. januar 2019 12:15)

    # Link komentara