1. Bio sam svedok na granici mercedes madjarkse registracije ispustila guma al ne moze da odvrne srafove da zameni. Ljudi izlazili iz kola da pomognu, jedno 30 njih pokušalo, covek od po 150 kila skakao po srafu, neko doneo i polugu od metar i po i probali i sa njom i Nista, nisu mogli jedan saf da odvrnu.
    (dzo, 11. februar 2024 14:15)

    Да нису можда вртили у погрешном смјеру, као мој водоинсталатер неки дан?
    (Боске, 12. februar 2024 07:34)

    Ne mora da znači ni da je kontra smer, ni da su srafovi pretegnuti. Desava se da sraf i felna zapeknu medjusobno kao da su zavareni zbog oksidacije, pogotovo kad je skinuta boja ili lak sa felne pa celicni sraf zapekne za cist aluminijum.Narocito kad se dugo ne skidaju tockovi. Gledao sam kod vulkanizera kako bas na Mercedesu (ML je bio)pucaju dva kljuca za skidanje tockova zbog toga. Zato neki ljudi ili namazu mast na konuse srafova pa proveravaju redovno zategnutost ili koriste srafove sa podloskama kod felni koje imaju takve rupe.
    (Nislija, 13. februar 2024 00:53)

    # Link komentara

  2. 3. najbitnije : ako vam pukne amortizer i auto nalegne na gumu malo ima da je odere ako vozite . Međutim ako imate ćopavca koji ke uži i niži od vaše gume i montirate ga imaćete dovoljno prostora da normalno odete kući, kod majstora gde god bez struganja.....
    (profesor Dušan, 12. februar 2024 11:33)

    Amortizer ako pukne sigurno auto nece da nalegne, on ublazava (amortizuje) udarce i poskakivanje tocka a opruge(lisnate ili spiralne) ili torzija drze visinu. Ako pukne amortizer moguce je da opruga ispadne i da tada auto legne, ali u tom slucaju nece pomoci ni da skines tocak, moj profesore....
    (Nislija, 13. februar 2024 00:38)

    # Link komentara

  3. Oprečna mišljenja i zanimljivi komentari. Jasno je da se retko dešava i čini se da ne treba, ali onda ako se vodimo istom logikom onda ne treba ni uplaćivati pomoć na putu. Realno, koliko ste ga puta iskoristili? Ali poenta nije koliko ste puta iskoristili, nego u slučaju da se desi, imaš opciju svuda i evropi (ako je uplaćen evropa paket), isto tako i guma, ne želim da mi se desi peh i da je menjam, ali ukoliko se desi imam komfor da je brzo zamenim i nastavim put. Tako da glasam i za pomoć na putu i za gumu, ne jede leba, što kažu, a ako zatreba, tu je.
    (ronin, 12. februar 2024 18:22)

    # Link komentara

  4. Vrlo nezgodna situacija - Srbi bi da vozaju 30+ kilograma mrtvog tereta a istovremeno kukaju kako im vozila mnogo trose. Ne moze i jare i pare.
    (Geometar, 12. februar 2024 17:09)

    # Link komentara

  5. Naravno. Auto nije auto ako nema MOBILNOST. Nikad ne kupujem auto bez rezervnog točka a ako nema, naručim obavezno. Ako nema prostor za rezervni točak, ne kupujem ga i idem dalje. Ima dovoljno proizvođača koji to nude. Možda je njihova poslovna politika takva ali pare su moje i biram kome ću da ih dam. Niko neće da se bakće u sred neke nedođije sa šlep službama po nekoliko sati ako može za 10 min da zameni gumu i nastavi put.
    (Alex, 11. februar 2024 11:22)

    Druže, i ja sam generacija koju nerviraju novotarije i jajarenja ovog tipa, ali, ako gledamo objektivno, danas je drugo vreme. Prvo, više nema nedodjija. I da se popneš na vrh Stare planine i pukne ti guma, mobilnim ćeš pozvati pomoć bez problema. I da tri sata dolazi do tebe, sedneš pored nekog potoka, uživaš u prirodi i drugi ti sve obavi.
    Vozim već 27 godina, promenio sam nekoliko polovnih i nekoliko novih automobila...prelazio sam prosečno po 20-30000 km, bilo je godina i sa 50000...Elem, za kompletnu vozačku karijeru, desilo mi se samo jednom da sam ja morao da menjam točak, i to posle bombardovanja kad smo vozili zemljanim i sporednim putevima oko srušenih mostova, pa sam pokupio šraf negde oko Vladičinog Hana. Čak sam i pecaroš, i vozio sam po raznim kamenjarima i blatištima, i nikad mi nije stradala guma.
    Ukoliko pred svaki malo duži put, sam proveriš gume i pritisak, nema da brineš. Šanse da ti se to desi vrlo su male.
    (Mali Hijavata, 12. februar 2024 13:42)

    # Link komentara

  6. (Inception, 11. februar 2024 12:32)

    Ako stvarno vozis 5icu, imas run flat pneumatike i ne treba ti rezervni tocak - na svom mozes do prvog servisa da odvezes lagano
    (Lord of the Flies, 11. februar 2024 23:14)


    Pogledaj odgovor @Dzomba. Objasnio je covek, da se ne mucis da puno razmisljas.
    (Inception, 12. februar 2024 11:45)

    # Link komentara

  7. Vidim da deo vas kritikuje opštezvane ćopavce .
    Dok deo vas bi da kupi gumu u veličini ostalih guma.

    grešite i jedni i drugi. A evo i zašto :

    Ćopavac je super guma zapravo.
    1. koliki god da vam je prtljažnik ima da stane unutra
    2. ako izbušite gumu tu je

    3. najbitnije : ako vam pukne amortizer i auto nalegne na gumu malo ima da je odere ako vozite . Međutim ako imate ćopavca koji ke uži i niži od vaše gume i montirate ga imaćete dovoljno prostora da normalno odete kući, kod majstora gde god bez struganja.....
    (profesor Dušan, 12. februar 2024 11:33)

    # Link komentara

  8. Kao i kod svega kad se lomi na ledjima kupca a da je zarada proizvodjaca veca (tj manji trosak), pokusava se predstaviti i puno njih i prihvati (i jos brani!) kao neki benefit ili "sta ce ti to".
    Rezervni tocak, pa makar i copavac kao minimum tj mora biti sastavni deo. Set za popravku sa penom ne resava problem ako se pocepa guma, plus unistava gumu, ona je posle za bacanje. Dalje, price o mobilnim vulkanizerima - sve je to super, ali guma uvek se probusi kad je najgore - u nekoj si nedodjiji, zuris, inostranstvo... Sta ako se iskrivila felna, pukla...
    Zamena tocka (koju bi inace trebali da uce u skoli voznje jer neverovatno koliko njih ne zna)se brzo obavi, za 10 minuta mozes da nastavis putovanje.
    Dakle rezervni tocak (copavac minimalno), plus onaj mali set koji stvarno je jeftin za krpljenje gume ako ti je npr ekser ili sraf probusio (kao malo silo i trakice gume i lepak, za bukvalno 2min se bez problema krpi guma ako te mrzi da menjas tocak). Od ovog seta sa penom samo zadrzati mali kompresor ako treba da naduvas gumu i to je to.
    Sve se svodi na usetdu proizvodjaca - prvo su presli na copavce, pa sad na kitove za popravku sa penom. Usteda po vozilu i makar 50 evra, puta broj prodatih vozila jasno je gde je logika proizvodjacima.
    (ee, 12. februar 2024 11:15)

    # Link komentara

  9. @Žarko
    Kakve veze ima što si ti vozio Mazdu sa rezervnim tockom ?
    (kimi R, 12. februar 2024 10:15)

    # Link komentara

  10. Vozim 36 godina. Za to vreme sam probio gumu 10-ak puta.
    Poslednjih 10 godina samo 2 puta.
    Poslednji put kada sam je probio (letos) nisam imao rezervni točak, jer je takvo vozilo, bez ikakve predispozicije za smeštaj rezervnog točka, ali mi je to pretežno gradsko vozilo. Srećom, tada sam i probio gumu baš u gradu i uspeo sam da sa skoro izduvanom gumom stignem do moje garaže, gde sam nabacio točak iz zimskog seta.
    Ako je moguće, za vozila koja se voze i van grada mislim da je pametno imati rezervni točak. Jer, vi čak i u Srbiji (ali i okruženju) imate dosta područja i puteva koja uopšte nisu pokrivena signalom mobilne mreže. A i mnogo brže se stavi rezervni točak nego što vam stigne pomoć na putu. A kada vam i stigne, nema garancije da se to neće desiti u nedelju, da vam guma neće biti uništena (jer ste možda nagazili kamenod malog odrona) i da vas šlep služba neće odvući do nekog vulkanizera koji uopšte nema gumu vaše dimenzije.
    (moron, 12. februar 2024 09:39)

    # Link komentara

  11. Za 50. godina vožnje guma mi pukla dva puta,(verovatno imamo zbog toga samo dvoje dece), ali ipak rezerva je uvek samnom. Sigurno je ipak sigurno, čak i u mojim godinama!:)
    (Slovenac 1952, 12. februar 2024 08:50)

    # Link komentara

  12. Dobro vam jutro gospodo vozači. Pa dokle više sa glupostima, doduše,ima i pametnih komentara.
    (NIKOLA, 12. februar 2024 08:43)

    # Link komentara

  13. Dođavola! Moj Reno Klio koji sam kupio polovan u ful opremi, sa alu felnama, ima pravi rezervni točak, sa istom Continental gumom, ali na crnoj čeličnoj felni?! Za 10 god. koliko je auto kod mene, fala bogu nisam nijednom imao gumi defekt, ali zar ne bi bilo glupo da vozim sa tri lepe alu felne, i jednom crnom čeličnom? U mom slučaju, dobar točak, sa dobrom gumom, koji služi samo kao "ćopavac" do vulkanizera!
    (Dušan, 12. februar 2024 08:33)

    # Link komentara

  14. Od 2000te vozim Mazdu: 323 je imala ćopavac, upotrebio par puta. Zatim Mazda 6, pa skyactiv 3, dve 2ke, pa 3ka skyactiv X: lepak za gumu I kompresor. Nikad upotrebio. Za 24 godine jedno sečenje gume, mobilni vulkanizer. Vreme pokazalo da rezervni točak ne treba.
    (žarko, 12. februar 2024 08:26)

    # Link komentara

  15. Slazem se ,eventualno onaj manji zamjenski !
    (Marko, 12. februar 2024 08:14)

    # Link komentara

  16. konacno da se slozim sa britancima oko neceg
    (sasa, 12. februar 2024 07:58)

    # Link komentara

  17. @Boki
    i 52 stručnjaka koji najverovatnije voze ili su videli nekog japanca koji često fabrički dolaze sa brezonima umesto šrafova i 17 koji nisu videli dovoljno toga...
    (Zivadin, 12. februar 2024 07:52)

    # Link komentara

  18. Onda kupite Skodu
    (Mile, 12. februar 2024 07:51)

    # Link komentara

  19. Vozim tridesetak godina i prelazim 20tak k km godišnje u zamišljenom krugu 1.5k oko Beograda . Samo dva ili tri puta sam imao gumi defekt.
    Više od dvadesetak puta nisam imao priliku da usput vidim nekog da to radi i sad će civilizacijski sunovrat biti vožnja sa setom ili ćopavcem.
    Sunovrat je nastao iz drugih razloga i prvi znak oporavka će biti kad natpolovična većina vozača na Balkanu počne koristiti migavce.
    (milan, 12. februar 2024 07:49)

    # Link komentara

  20. Bio sam svedok na granici mercedes madjarkse registracije ispustila guma al ne moze da odvrne srafove da zameni. Ljudi izlazili iz kola da pomognu, jedno 30 njih pokušalo, covek od po 150 kila skakao po srafu, neko doneo i polugu od metar i po i probali i sa njom i Nista, nisu mogli jedan saf da odvrnu.
    (dzo, 11. februar 2024 14:15)

    Да нису можда вртили у погрешном смјеру, као мој водоинсталатер неки дан?
    (Боске, 12. februar 2024 07:34)

    # Link komentara

  21. Kažu nema mesta za rezervni točak.
    Automobili sve veći a ono nema mesta...
    Alavost i štednja na svemu što se može uštedeti.
    Za 25 god vožnje, svega 2 puta sam ga montirao, i to u nedođiji, da ga nije bilo šta bi?
    (Gagi, 12. februar 2024 06:55)

    # Link komentara

  22. @Zok1
    Interesantna je proizvodjacka racunica za jednu felnu i gumu 1200$.
    Ne secam se da su ti isti proizvodjaci svojevoljnim ukidanjem rezervnog tocka, koji je dobijan uz auto poslednjih minimum 60-70 godina, spustili cenu za tih 1000/1200$.
    Ili su to tada strpali u dzep, a sada bi jos jednom da naplate isto.
    (Conbe, 11. februar 2024 22:01) Nisam napisao da je cena felne i gume $1000-1200, nego sam naveo koliko dva proizvođača zarađuju po automobilu koji prodaju. Dao sam primer rezervnog točka sa alatom koji košta $400. Radi malih prihoda, nemaju mogućnost da absorbuju dodatni trošak na račun svojih prihoda. Uvedi im obavezu - automobil sa tim rezevnim točkom će u startu biti skuplji za $400 (ili koliko ih već to košta). Kada su izbacili ove modele, koji dolaze bez rezervnog točka, formirali su cenu tako da su izbacili rezervni točak i radi toga nisu podigli cene koliko bi ih podigli da je uključen taj točak. Šta tu nije jasno? Čokolada je imala 100 grama, a sada ima 85, da ima 100 poskupela bi. Kome treba rezervni točak, može da ga kupi. Ne vidim razlog za toliko uzbuđenje. Ako nećeš kola koja dolaze bez točka - kupi ona koja dolaze, još uvek ih ima. Ako kola stignu sa ćopavcem, a ti hoćeš pravi peti točak, kupi točak normalne veličine. Ako ti je jedan malo (a ima ljudi koji idu na terensku vožnju i kojima je jedan točak malo) - kupi 2. Meni ne treba ni jedan, samo bi mi zauzimao prostor u garaži. Ako zaključim da mi treba, kupiću komplet i ubaciti u prtljažnik.
    (Zok1, 12. februar 2024 01:04)

    # Link komentara

  23. a komplet sa 'naduvavanje" ima rok trajanja 6 meseci pa kupuj nov. ko misli da je to dostojna zamena rezervnog točka, nikad mu nije pukla guma
    (BobbPenn, 12. februar 2024 00:40)

    # Link komentara

  24. @Jovan - konačno si dao odgovor kako treba i jesi li se zadovoljio ... naravno iz drugog pokušaja ... i naravno pozz prijatelju ...
    (XXL, 12. februar 2024 00:23)

    # Link komentara

  25. Rezervni tocak je relik proslisti. Skoro svaki BMW u nemackoj se isporucuje sa run-flat gumama i nema prostor za rezervni tocak. Kada pukne guma (ili vise njih) nastavljas sa voznjom iako u gumi nema vazduha do 80km brzinom do 80km/h. Verujem da indrugi prizvodjaci imaju slicnu ponudu.
    (R, 11. februar 2024 23:17)

    # Link komentara

  26. (Inception, 11. februar 2024 12:32)

    Ako stvarno vozis 5icu, imas run flat pneumatike i ne treba ti rezervni tocak - na svom mozes do prvog servisa da odvezes lagano
    (Lord of the Flies, 11. februar 2024 23:14)

    # Link komentara

  27. Da li je realno da nikom ne padne na pamet da je takva odluka i trend ne zbog IT ili kakve druge gluposti nego da svi proizvodjaci zbog zakonskih i ekoloških normi moraju na nivou cele flote i modela imaju ili balansiraju težinu vozilami nekad se gledaju i grami. Milion vozila npr. Tojote ako oduzmu 10 kg.. izracunajte u koju ekološku kategoriju spadaju i koliko automobil manje troši na računu koji moraju da ispostave na nivou i koliko uštede na tome. I ukupni co2 im je skoro najbitniji.
    (Mickey, 11. februar 2024 23:13)

    # Link komentara

  28. @XXL Hajde jos jednom objasnite ovo napisano: "Softver kod dizajna novog automobila ne prepoznaje potrebu za rezervnim točkom, a IT stručnjaci koji ih projektuju nikad nisu ni čuli da se guma može zameniti - svojeručno. Jednostavno ljudi su atrofirali ...
    (XXL, 11. februar 2024 12:45) "
    Kakve veze ima softver sa prepoznavanjem tocka? Softver koji se koristi za projektovanje ne prepoznaje nista. Njime se crta i 3d modeluje. Njega koristi inzenjer masinstva, a on je opet deo tima koji ima glavog projektanta. Pa da ili su resili da projektuju mesto za rezervni tocak ili nisu nema nikakve veze ni sa softverom ni sa IT inzenjeromkoji je radio na softveru, opet kao deo IT tima a po zahtevu klijenta. Kakve veze imaju IT inzenjeri sa projektovanjem cega? Projektovanjem tocak ili automobila ili softvera? A to da li je neki IT inzenjer nekada menjao tocak ili nije kakve to tek vez ima sa bilo cime? Naravno da ima IT inzenjera koji nisu menajli tocak ali ima ih koji su bolji automehanicari od mnogih koji se time profesionalno bave - stvar afiniteta. Koliko ima bilo koga iz neke druge ili trece profesije koji nesto zna ili ne zna iz drugih oblasti - opet stvar afiniteta.
    (Jovan, 11. februar 2024 23:01)

    # Link komentara

  29. УФО, 11. februar 2024 11:17)

    Nijedan auto nema brezone na točkovima.
    (Boki, 11. februar 2024 12:53) # Link komentara
    Preporučujem(+16)Ne preporučujem (-52)

    52 stručnjaka ne zna šta je brezon a šta je šraf.
    (Boki, 11. februar 2024 23:00)

    # Link komentara

  30. Jos malo ce na vozackom mestu ugradjivati pomocno sediste, a ko hoce sva cetiri ili pet normalnih, morace da doplati. Slicno kao i mesecna pretplata na grejanje, tako i ovo za rezervni tocak. Polako su izbacili standardni tocak, zamenivci ga pomocnim. Sad i pomocni izlazi. Baterije su im teske i zapaljive, ali uzasno zagadjuju. Sve super ideje woke komesara. Oni ce vam objasniti da kineski automobili ne valjaju. Taman posla da svi gradjani voze automobile. Ako se pita komesare, EU nece biti zlatni kavez, vec bez onog zlatni. Zlato ce da zadrze za sebe. Plati tocak, sta je.
    (Mandarina, 11. februar 2024 22:49)

    # Link komentara

  31. @Zok1
    Ima veze sa tvojim komentarom,ti nešto nećeš tako ni ja neću ali me prisiljavaju.Ti točak bar možeš da biraš,a ja otimačinu ne mogu.
    (kimi R, 11. februar 2024 22:39)

    # Link komentara

  32. Ubacili su rezervnu kao dodatna oprema, alavost i nista vise.
    (duki, 11. februar 2024 22:23)

    # Link komentara

  33. To bi Zakonom trebalo propisati. Msm, obavezna oprema je Prva pomoć, koju je retko ko ikada upotrebio, a nije rezervni točak koji svakome nekada zatreba.
    (Poznavalac, 11. februar 2024 22:17)

    # Link komentara

  34. @Zok1
    Interesantna je proizvodjacka racunica za jednu felnu i gumu 1200$.

    Ne secam se da su ti isti proizvodjaci svojevoljnim ukidanjem rezervnog tocka, koji je dobijan uz auto poslednjih minimum 60-70 godina, spustili cenu za tih 1000/1200$.
    Ili su to tada strpali u dzep, a sada bi jos jednom da naplate isto.
    (Conbe, 11. februar 2024 22:01)

    # Link komentara

  35. @Žika Pavlović Gledamo brat i ja gepeke nasih automobila. Njegov auto tri puta skuplji od mog. Ima set za reparaciju. Ali ne moze da ode da kupi celicnu felnu i neku jeftinu gumu (ukupni trosak manji od 100e) i da stavi u kola - treba mu plastika koja se stavlja u rupu za tocak, inace ce tocak da seta po rupi. A on u toj rupi ima plastiku koja je napravljena da popuni prostor tako da ostavi mesto za taj mali set, ali ne za regularni tocak ili copavac.
    (T, 11. februar 2024 21:46)

    # Link komentara

  36. Svaki auto je priča za sebe i tu nema mnogo šablona. Vozim malog korejanca i isporučen je fabrički sa ćopavcem. Međutim, probao sam da li na njegovo mesto (ispod poda u gepeku) staje točak standardnih dimenzija i - staje bez problema. Do sada nisam išao s njim na neki znatno duži put (najdalje do NS, malo više od 100 km), ali znam da bih, u tom slučaju, umesto ćopavca poneo jedan točak iz druge garniture (zimi iz letnje i obrnuto, jer imam obe na original felnama komplet) i mogao skoro normalno voziti dalje, jer ćopavac je samo "prva pomoć" do prve vulkanizerske radionice, a sa ovom solucijom bih, možda, stigao i do kuće.
    (Kalesu, 11. februar 2024 21:34)

    # Link komentara

  37. @Jovan - nisam se ni malo uzbudio ALI moj postavljeni prvi komentar niko nije pročitao i razumeo kako treba i to što si napisao nema nikakve veze sa mojim komentarom da mi sad nešto razjašnjavaš šta je meni prethodni komentator razjašnjavao jer to nije ni poenta mog komentara, a to mi smeta - glupost. NE možeš da budeš dipl.ing., a da NE razumeš - srpski jezik. Prijatelju nemoj samo da odgovoriš da si fakultetski obrazovan jer je meni lično neukom i laiku NEPRIJATNO da napišem da si promašio - temu ili školovanje. I naravno pozz prijatelju ... inače ubuduće volim da pročitam dobre komentare kao i ispravke mojih komentara ako sam izneo nešto u zabludi ili vođen pogrešnom informisanošću ali da to budu kompetentni odgovori u skladu sa nečijom strukom i školom. A samo sam napisao da niti jedan IT stručnjak nije promenio točak sad ispade ni na bicikli, a kamo li na AUTOMOBILU. Ko me nije razumeo nazad u školu i bukvar u ruke nije sramota ... i naravno pozz prijatelju ne razumem šta si hteo da objasniš meni kad ni sam ne razumeš gde je zapelo ...
    (XXL, 11. februar 2024 21:06)

    # Link komentara

  38. Pre 15 godina, išli u jedno selo u Madjarskoj "Bogu iza nogu". I pukne guma.
    Em ne znamo tacno gdje smo ( tada jos nije bilo telefona sa navigacijom),
    (Mare, 11. februar 2024 12:59)

    tad je uveliko bilo telefona sa navigacijom :D
    (mrk, 11. februar 2024 14:01)

    - Ja sam otprilike rekao 15 godina. Nisam ocekivao da moram biti tacno u dan precizan. :)
    A u stvari to je bilo 17,5 godina jer se desilo u leto 2006 godine.
    Sad me zanima koji su to telefoni imali tada navigaciju?
    Prvi telefon sa navigacijom je bio Nokia N95 koji se pojavio u septembru 2006 godine. Dakle 3 meseca nakon našeg putovanja.
    (Mare, 11. februar 2024 20:32)

    # Link komentara

  39. @Pitam se pitam - svaka čast na zvanju dipl.ing. sada IT inženjer ALI nisi naveo KOLIKO si točkova sa probušenim gumama na automobilu promenio kada već imaš "zlatne ruke" majstore ... šalim se al' priznaj da radiš na projektu softvera je l' tako, a to si izbegao da navedeš ... kad ga "napraviš" nadajmo se da će biti uspešan, a ne k'o onaj što se pohvali da je radio softver za naplatu struje pa sad vidi koje probleme potrošači imaju ... i naravno pozz prijatelju ...
    (XXL, 11. februar 2024 20:05)

    # Link komentara

  40. @XXL. Druze mnogo si se uzbudio bez razloga a silono gresis. Covek ti je lepo objasnio da IT inzenjer nema veze sa tim da li je masinski inzenjer, koji projektuje automobil, isprojektovao mesto za rezervni tocak ili nije a sve koristeci softver koji jeste napravio IT inzenjer - zapravo tim IT inzenjera. Sa stanovista IT inzenjera on o rezervnom tocku ni ne mora nista da zna. To je jedan komponenta nacrtana ili ne nacrtana i deo je celokupnong plana/projekta automobila.
    (Jovan, 11. februar 2024 19:31)

    # Link komentara

  41. @Zok1
    Zašo bi ja plaćao da neko vozi EV (subvencije).
    (kimi R, 11. februar 2024 17:22) Izaberi vlast koja neće davati subvencije :) Ali pitanje rezervnog točka nema veze sa EV. Tojota je prošle godine zarađivala $1200 po automobilu bez rezervog točka, VW ispod $1000. Obavezan rezervni točak (o kome niko ne razmišlja) bi povećao cenu automobila, jer se proizvođači ne bi odrekli svojih prihoda. Ako je cena točka i alata $400, on bi povećao cenu za tih $400 po automobilu, nezavisno od broja automobila. Drugim rečima, ti ne bi dobio nikakav popust zato što bi neko drugi morao da kupi taj točak. Niko ne bi subvencionisao tvoj točak. Gde je onda logika? Ako ti treba točak, niko ti ni danas ne brani da ga kupiš.
    (Zok1, 11. februar 2024 19:18)

    # Link komentara

  42. velik je I problem gde staviti rezervni total, ako je vozilo projektovano za "ćopavu" ili reparacioni kit...
    (boban, 11. februar 2024 10:51)
    Шта фали "ћопавцу"? Користио сам га и немам никакве примедбе
    (Хаџија, 11. februar 2024 11:57)

    Problem to sto uvoznici ne uvoze gume smanjenih dimenzija a autosaloni i njihovi servisi ih nemaju. Imaju samo felge jer su im one rezervni dijelovi, dok gume nisu.
    Prosle godine sam kupio auto i htio kupiti i ugraditi rezervni tocak i gumu ali kad su montirani znacajno su mi smanjili kapacitet gepeka pa sam odustao.
    (Serpico, 11. februar 2024 19:11)

    # Link komentara

  43. Ne čeka se AMSS 2 sata već 20 minuta na izlazu Vrčin. Provereno.
    (Goran, 11. februar 2024 18:24)

    # Link komentara

  44. Mislim da nije glavni problem da li neko želi ili ne želi da plati za rezervni točak normalnih dimenzija već je problem što proizvođači pri konstrukciji vozila smanjuju prostor predviđen za rezervni točak pa onda imate varijante sa ćopavcem ili setom za krpljenje.
    (Žika Pavlović, 11. februar 2024 18:18)

    # Link komentara

  45. @Pitam se pitam - niko ti ne brani da se pitaš u XXI veku u eri informatike ALI softver uređuju tj. projektuju mladi IT, a NE automobile needukovani srbine ni srpski ne razumeš da pročitaš, a znaš paste-copy da izvedeš sa mojim komentarom. Dakle IT stručnjaci koji projektuju softver za autoindustriju kada ga kako ti kažeš "naprave" šta god ti to značilo nikada nisu ručno promenili gumu na automobilu i sami čine propust (JA sam se lično namenjao k'o dete i dečkić guma i guma na "FIĆA"-i i "Stojadinu" pa nisam atrofirao u glavi) kod - projekta. Obzirom da poznajem lično nekolicinu IT inženjera oni kada preuzmu posao dobili su da rade PROJEKAT. Nije mi jasno da u Srbiji ima toliko mladih tupsona uz pluseve koje ovaj dobi na proste stvari da je prosto neshvatljivo ... i naravno pozz prijatelju ... i napravi nešto od svog znanja ...
    (XXL, 11. februar 2024 16:01)

    Evo ja sam upravo IT inzenjer po zanimanju. Trenutno radim na softveru iz oblasti medicine i radim ga po zahtevu klijenta. O medicini znam taman toliko - karikiram "da grip prodje za 7 dana ako se leci i za nedelju dana ako se ne leci". Pa hajde da ponovim: Softver se radi po zahtevu klijenta. U suprotonom moze se "staviti katanac na radnju". A sto se "mastorisanja" tice skoro da ne postoji nesto sto nisam radio. Inace sam dipl. el. ing po obrazovanju i sve sto ima veze sa inzenjerstvom mi nije strano.
    (Pitam se pitam, 11. februar 2024 17:58)

    # Link komentara

  46. @Dzomba
    Mislim da je Miki mislio na rezervni točak sa runflat gumom, a ne na sva četiri točka sa takvim gumama. Vidiš da je napisao: "Nastaviš samo lagano do prvog većeg naseljenog mesta i tamo rešiš problem"...
    (hm, 11. februar 2024 17:49)

    # Link komentara

  47. Moj VW Golf Country 4x4 ima rezervni na vratima gepeka.
    (starac bez mora, 11. februar 2024 17:40)

    # Link komentara

  48. @Zok1
    Zašo bi ja plaćao da neko vozi EV (subvencije).
    (kimi R, 11. februar 2024 17:22)

    # Link komentara

  49. A zašto ne runflat gume, mnogi ih već imaju kao standardnu opremu. Mnogo bolje i BEZBEDNIJE od rezervnog točka ili kita za reparaciju.
    Možda jesu malo skuplje, ali realno vrede. Nastaviš samo lagano do prvog većeg naseljenog mesta i tamo rešiš problem.
    (Miki, 11. februar 2024 13:54)

    Pa ovako, skuplje su, tvrdje, bucnije, neudobnija voznja, vise se habaju, kod nekih modela dolazi i do tzv. crabbing-a usled okretanja volana/tockova, vise se trose po bocnim ivicama.
    Kupi kvalitetnu gumu letnju-zimsku i ne brigaj, evo vec 5 godina Michelin letnje/zimske, oko 60.000 km, nema greske. Komfor, upravljivost, bezbednost, nisu nesto ni potrosene a vozio sam ih svuda, zimske do Kopa redovno, autoput od 130km/h do 180km/h, to traje brajko moj, nema greske. Rezervni copavac za svaki slucaj, ali nije bilo prilike za njega.
    (Dzomba, 11. februar 2024 17:02)

    # Link komentara

  50. "Honda" stavlja kit za opravku guma umesto rezervnog točka.

    Ako jednom vidiš kako vulkanizer krpi gumu , a ti u kitu imaš sve isto što i on , onda stvarno moraš da budeš budala da ne umeš da je opraviš sam ...

    Meni se desilo da žurim da uhvatim let iz Minhena , a guma se buši na pola puta u nedelju popodne ...

    Izgubio sam 15 minuta za celu operaciju traženja uzroka ( šraf za drvo ), vađenja pribora , opravku gume ,naduvavanja i nastavak putovanja !

    BMW je recimo nekada stavljao točak prave veličine i to ispod gepeka, što je bilo gotivno, ali pojavom niskoprofilnih guma širine 245,255,275,295...pretpostavljam da više nema toliko prostora ispod podvozja ...
    (Čeki opinionista del cazzo, 11. februar 2024 17:00)

    # Link komentara

  51. Da su uradili anketu da li bi automobili trebali da budu 500 dolara ili evra skuplji da bi došli sa obaveznim rezervnim točkom i alatom, tih istih 88% bi bilo protiv. Zašto bih ja plaćao da bi neko imao "obavezni" rezervni točak? Ako mu treba, neka ga plati. Može da kupi točak pune veličine, može da kupi razne varijante "ćopavaca", u kompletu sa alatom i bez njega. Neki ljudi kupuju komplete za popravku koji im omogućuju da sami utisnu čep (plug) u gumu. Neki koriste kompresore i sprej koji privremeno zatvori manju rupu. Nekome je dovoljan mobilnin telefon.
    (Zok1, 11. februar 2024 16:50)

    # Link komentara

  52. Pocepa ti se tocak stanes, skines za 6minuta stavis novi za 6min i za 15 minuta si na putu stigao si i ruke da obrises.

    Ajde da vidim koja ce to sluzba da dodje uopste za 15 minuta da ti zameni gumu...

    Zvao sam Mercedesovu sluzbu u luksembuegu i idalje cekao 2 sata ... Sta onda reci za ostatak evrope....
    (Stefan, 11. februar 2024 16:49)

    # Link komentara

  53. Punih 48 godina vozim automobil. Još nikada mi nije trebao rezervni točak. Ne razumem ove histeriju. Mjenjaš gume najkasnije svake pete godine i to ti je to.
    (Higs, 11. februar 2024 16:48)

    # Link komentara

  54. Bitno je imati ključ,pa tražiš pasujući točak :)
    (cobo, 11. februar 2024 16:41)

    # Link komentara

  55. Za 26 godina koliko vozim nikad nisam menjao gumu na putu, nosim uvek kompresor za svaki slučaj i ako imam rezervnu jel toliko zavrnu šrafove da ni supermen ne može da ih odvrne.
    Bio sam svedok na granici mercedes madjarkse registracije ispustila guma al ne moze da odvrne srafove da zameni. Ljudi izlazili iz kola da pomognu, jedno 30 njih pokušalo, covek od po 150 kila skakao po srafu, neko doneo i polugu od metar i po i probali i sa njom i Nista, nisu mogli jedan saf da odvrnu.
    (dzo, 11. februar 2024 14:15)

    Samo kupiti krstaka 17 19 20 22 i nositi čekić od 2 kile i nema te matice koja se neće odvrnuti..
    (fddfh, 11. februar 2024 16:30)

    # Link komentara

  56. Uplatis AMSS, Vozzi ili nesto slicno i bole te usi i za reparacioni kit i za copavce i za rezervne gume...
    (plej, 11. februar 2024 14:37)

    Jeste. I cekas 2-3 sata da dodju i urade ti posao od 10min,koji mozes i sam.
    (doktor, 11. februar 2024 16:24)

    # Link komentara

  57. @Pitam se pitam - niko ti ne brani da se pitaš u XXI veku u eri informatike ALI softver uređuju tj. projektuju mladi IT, a NE automobile needukovani srbine ni srpski ne razumeš da pročitaš, a znaš paste-copy da izvedeš sa mojim komentarom. Dakle IT stručnjaci koji projektuju softver za autoindustriju kada ga kako ti kažeš "naprave" šta god ti to značilo nikada nisu ručno promenili gumu na automobilu i sami čine propust (JA sam se lično namenjao k'o dete i dečkić guma i guma na "FIĆA"-i i "Stojadinu" pa nisam atrofirao u glavi) kod - projekta. Obzirom da poznajem lično nekolicinu IT inženjera oni kada preuzmu posao dobili su da rade PROJEKAT. Nije mi jasno da u Srbiji ima toliko mladih tupsona uz pluseve koje ovaj dobi na proste stvari da je prosto neshvatljivo ... i naravno pozz prijatelju ... i napravi nešto od svog znanja ...
    (XXL, 11. februar 2024 16:01)

    # Link komentara

  58. @Kaligula

    Posljednji model sa staklenim farovima je predstavljen 1998. godine - Alfa Romeo 166.

    Poz iz Tamnog
    (cosmo, 11. februar 2024 15:50)

    # Link komentara

  59. Nemojte da kupujete golfa pa će biti mesta za točak.
    (Stara Mo, 11. februar 2024 15:49)

    # Link komentara

  60. Juce: vozim 75, ogranicenje 70. Tip iza mene me obilazi sa Sevi SUV a prednji desni rezervni onaj mali. Taj se NIKAKO ne stavlja napred i koristi se jedino za da se doveze do vulkanizera.
    Nekada je bolje da nema rezervnig ako nije pune dimenzije kako i treba
    (EZeljko, 11. februar 2024 15:48)

    # Link komentara

  61. Uplatis AMSS, Vozzi ili nesto slicno i bole te usi i za reparacioni kit i za copavce i za rezervne gume...
    (plej, 11. februar 2024 14:37)

    To ti pomaže ako izbušiš gumu i nećeš da se mlatiš oko zamene točka ili krpljenja izbušene gume.
    Ako pocepaš gumu ili iskriviš felnu, ovi će ti šlepati auto do vulkanizera ili kuće. Oni nemaji kod sebe gomilu točkova da bi ih montirali umesto oštećenih.
    (Z.Dj., 11. februar 2024 15:39)

    # Link komentara

  62. Za 30 godina voznje, samo jednom mi je pukla guma. Bili na planini u nedodjiji, nedelja. Ovi sto seku i cepaju drva bacili klin na put, ja pregazio i u sekundi izduvala na nulu. Sreca imah rezervnu, zamenih i nastavih.
    E zbog takvog dogadjaja 30 godina vucaram po autu rezervnu gumu u gepeku - preciznije auto vuce, a kad zatreba nema para koje mogu da je zamene. Imao sam u gepeku i sprej za popravku, ali nema smisla uduvavati ga u praznu gumu sa tolikom rupom da ne mogu da je naduvam (kompresor sporije naduvava nego sto guma ispusti)
    (Cobbe, 11. februar 2024 15:26)

    # Link komentara

  63. Kakvi su to komentari " nisam koristio rezervni 15-20 g." . Pa nisi ali onda kad ti zatreba, platio bi i više samo da ga u tom trenutku imaš. Za takve situacije, rezervni točak nema alternativu.
    (Alex, 11. februar 2024 15:19)

    # Link komentara

  64. Tocak glavu cuva!
    (Beobrad, 11. februar 2024 14:53)

    # Link komentara

  65. Uplatis AMSS, Vozzi ili nesto slicno i bole te usi i za reparacioni kit i za copavce i za rezervne gume...
    (plej, 11. februar 2024 14:37)

    # Link komentara

  66. Po kvalitetu puteva i kraterima na njima u Srbiji,treba imati pet rezervnih tockova ako vozite samo po putevima Srbije.
    (nis, 11. februar 2024 14:30)

    # Link komentara

  67. Za 26 godina koliko vozim nikad nisam menjao gumu na putu, nosim uvek kompresor za svaki slučaj i ako imam rezervnu jel toliko zavrnu šrafove da ni supermen ne može da ih odvrne.
    Bio sam svedok na granici mercedes madjarkse registracije ispustila guma al ne moze da odvrne srafove da zameni. Ljudi izlazili iz kola da pomognu, jedno 30 njih pokušalo, covek od po 150 kila skakao po srafu, neko doneo i polugu od metar i po i probali i sa njom i Nista, nisu mogli jedan saf da odvrnu.
    (dzo, 11. februar 2024 14:15)

    # Link komentara

  68. Pre 15 godina, išli u jedno selo u Madjarskoj "Bogu iza nogu". I pukne guma.
    Em ne znamo tacno gdje smo ( tada jos nije bilo telefona sa navigacijom),
    (Mare, 11. februar 2024 12:59)

    tad je uveliko bilo telefona sa navigacijom :D

    ja imam copavac i mislim da je to najbolje resenje. ne uzima puno gepeka a opet imate bar nesto fizicki. kolega uleteo u rupu tj provaliju na putu, isekao gumu, iskrivio felnu. nema tog kit-a koji ce da zalepi to
    (mrk, 11. februar 2024 14:01)

    # Link komentara

  69. U svetu se vozi po pistama, tamo se gume ne buse (tako cesto).
    To je odgovor.
    (citaj tekst, 11. februar 2024 13:58)

    # Link komentara

  70. A zašto ne runflat gume, mnogi ih već imaju kao standardnu opremu. Mnogo bolje i BEZBEDNIJE od rezervnog točka ili kita za reparaciju. Zamislite neosvetljenu nedođiju zimi u mraku ili autoput, i sve je jasno. Još ako vozač ili vozačica nije vičan, pa šta će, samo da zove AMS i čeka...

    Možda jesu malo skuplje, ali realno vrede. Nastaviš samo lagano do prvog većeg naseljenog mesta i tamo rešiš problem.
    (Miki, 11. februar 2024 13:54)

    # Link komentara

  71. Nikad ne bih kupio auto koji nema staklene farove i rezervni točak. Ako je proizvođač i na tome štedeo onda šta očekivati od takvog auta? Kako im ne padne na pamet da štede na gomili kompjutera koje naguraju u auto? ... kompjuteri su tu da koriste proizvođaču a ne kupcu.
    (Kaligula, 11. februar 2024 13:52)

    # Link komentara

  72. Softver kod dizajna novog automobila ne prepoznaje potrebu za rezervnim točkom, a IT stručnjaci koji ih projektuju nikad nisu ni čuli da se guma može zameniti - svojeručno. Jednostavno ljudi su atrofirali ...
    (XXL, 11. februar 2024 12:45)

    Kakve veze imaju IT strucnjaci sa projektovanjem automobila?! Sa softverom imaju toliko da ga naprave shodno zahtevima. A zahteve ne daju oni sami vec oni kojima taj softver treba.
    (Pitam se pitam, 11. februar 2024 13:34)

    # Link komentara

  73. Ja na Camaru kabrioletu sa 2 različite dimenzije točkova i super malim gepekom nisam ni pomislio da mogu da stave bilo kakav rezervni točak. 2 spreja za "popravku" guma...i vozi Miško
    (DrKadzija, 11. februar 2024 13:33)

    # Link komentara

  74. Kako je krenulo bice prgo uplata pa isporuka za dve godine kao u Sssr nekad a potom uolati pa se pravi da imas auto. Vozila vise nisu kvalitetna. Ono sto se pravilo do 2012 nema veze sa ovim danas. Jeste skupo ali je i lose. Niti je trajno niti je pouzdano kao nekad. Moj auto iz 2010 je kao formula i sad. jeste kosta dosta ali raei kao sat. Novi modeli su truba
    (mience, 11. februar 2024 13:21)

    # Link komentara

  75. За 20 година, само једанпут сам користио резервни точак. И то јер сам га имао, а могао сам да наставим путовање и да га нисам имао јер није било велико оштећење гуме, могао сам да је закрпим на путу, имао сам чиме.
    (крпљено, 11. februar 2024 13:11)

    # Link komentara

  76. Zato ja iskljucivo vozim terence koji imaju na zadnjim vratima tzv “out-back spare wheel”. To je savrseno resenje za sve automobile i uopste mi nije jasno zbog cega se moderni SUV vise ne prave sa tim.
    auto izgleda lepse, robusnije, imate lako dostupan tocak u punoj velicini, ostaje puno mesta u gepeku.
    Ako tresnete u nesto kada idete unazad, auto ostaje zasticen.
    Uz sve to, ne deluje mi da nesto znacajno poskupljuje proizvodnju.
    Mana je sto su poslednje serije sa ovom varijantom vec stare 10-15 godina.
    (dexter-lab, 11. februar 2024 13:05)

    # Link komentara

  77. Pre 15 godina, išli u jedno selo u Madjarskoj "Bogu iza nogu". I pukne guma.
    Em ne znamo tacno gdje smo ( tada jos nije bilo telefona sa navigacijom), em mobilni nema tu signal. Zamjenili gumu i nastavili dalje.
    Ali šta bi bilo da nisam imao rezervni točak?
    (Mare, 11. februar 2024 12:59)

    # Link komentara

  78. (УФО, 11. februar 2024 11:17)

    Nijedan auto nema brezone na točkovima.
    (Boki, 11. februar 2024 12:53)

    # Link komentara

  79. Onda ne kupovati tako projektovani auto. Moj auto ima normalnu rezervnu gumu. Eno je u garazi a na nejnom mestu je boca za TNG a copava je u gepeku i jedva da malo smeta, a nikada mi nije zatrebala za 20 godina. Sreca valjda. Inace menjao sam automobile za to vreme i svi su bii benzinci kojim sam ugradjivao TNG. Da sam kupovao dizelase verovatno bih i sa copavom bio zadovoljan ali onda kao prinudno resenje. Radije bih voleo da imam normalnu rezervnu i ceo gepek na raspolaganju. Ovako ponekada malo pomerim tu copavu levo ili desno, uspravno ili horizontalno, retko doduse.
    (Mali Jova, 11. februar 2024 12:47)

    # Link komentara

  80. Softver kod dizajna novog automobila ne prepoznaje potrebu za rezervnim točkom, a IT stručnjaci koji ih projektuju nikad nisu ni čuli da se guma može zameniti - svojeručno. Jednostavno ljudi su atrofirali ...
    (XXL, 11. februar 2024 12:45)

    # Link komentara

  81. razmislite Zašto biste kupovali auto bez rezervnog točka
    (Pičkoslav, 11. februar 2024 12:33)

    # Link komentara

  82. U velikom broju slucajeva je dovoljno imati i tocak sa gumom manjih dimenzija, popularni "copavac". Kompleti za krpljenje guma nisu resenje, zato sto su te gume za bacanje posle ubacivanja pene umesto vazduha kada se probuse. Vozim BMW serije 5, i jedna od njegovih najvecih mana je sto nema apsolutno nikakav prostor ispod poklopca za smestaj stvari u gepeku (o rezervnom tocku ni govora), tako da i obaveznu opremu nosim u jednoj torbi koja zauzima prostor. Cemu to vodi, ja stvarno ne znam.
    (Inception, 11. februar 2024 12:32)

    # Link komentara

  83. Jajarenju nikada kraja, jel auto jeftiniji za vrednost tocka? naravno da nije.
    gledam svoj auto kao rezerva ubacen onaj skrnavi tocak gledam onu rupu za isti tocak normalan po obimu fali 1-2cm po visini oko 4cm gledam od od dole i pokusavam da shvatim sta je to toliko smetalo da se napravi leziste za normalni tocak. mesta ima mnogo vise nego sto je potrebno cak i za veci rezervoar.
    jedini odgovor je izvlacenje jos para, a pokriveno nekom skrnavom filozofijom.
    (mile, 11. februar 2024 12:28)

    # Link komentara

  84. Nigde bez rezervnog točka i kvalitetne teleskopske poluge za ključ za odšrafljivanje. Obavezno treba imati i klasičnu "žaba" dizalicu. Nedavno mi ispustila guma. Bio parkiran delom na izdignutom trotoaru, a ispustila guma na kolovozu. Stubna dizalica koju nam auto kuća uvalila jednostavno je bila previše visoka da bi stala pod sada još više nagnuta kola. Pozajmio od nekog čoveka "žabu" i zamenio za 10 min.
    (Pingvin iz Nišavu, 11. februar 2024 12:26)

    # Link komentara

  85. @
    velik je I problem gde staviti rezervni total, ako je vozilo projektovano za "ćopavu" ili reparacioni kit...
    (boban, 11. februar 2024 10:51)

    Pa bolje i copavac, nego nista.

    Inace, ja imam samo set za reparaciju, tako mi je na prosla 3 auta. Ranije sam uvek kupovao copavac makar jer sam se osecao sigurnije, ali sam sada odlucio da rizikujem sa setom za reparaciju, bez copavca ili punog rezervnog.

    Zadnji put sam menjao tocak pre 15 godina, uvek imam nove gume, a prelazim dovoljno da nikad ne ostare previse, sto je jedan nivo sigurnosti. Imam TPMS senzore, tako sa je mala verovatnoca da guma ispusti, a ja da ne osetim i da je isecem felnom ili tako nesto. Racunam, snacicu se sa setom za reparaciju ako se probusi.

    Ako bas budem baksuz, pa je isecem - imam ono placeno osiguranje, pa sta mi Bog da. Nadam se da necu “kampovati” tri sata dok ne stignu :-)
    (Djorke, 11. februar 2024 12:23)

    # Link komentara

  86. @dzigi, automobili su sve manji i manji.
    Pogledaj KIA Sorento sad i pre 10 godina. Pogledaj Reno Espejs na šta liči. Suzuki Vitara se smanjio kao da je Golf.
    (rebro, 11. februar 2024 12:13)

    # Link komentara

  87. Proizvodjaci su rezervni tocak izbacili iz ponude kako bi ga prodavali uz bezobraznu doplatu.
    (Sitna Slova, 11. februar 2024 12:10)

    # Link komentara

  88. velik je I problem gde staviti rezervni total, ako je vozilo projektovano za "ćopavu" ili reparacioni kit...
    (boban, 11. februar 2024 10:51)
    Шта фали "ћопавцу"? Користио сам га и немам никакве примедбе
    (Хаџија, 11. februar 2024 11:57)

    # Link komentara

  89. velik je I problem gde staviti rezervni total, ako je vozilo projektovano za "ćopavu" ili reparacioni kit...
    (boban, 11. februar 2024 10:51)
    Шта фали "ћопавцу"? Користио сам га и немам никакве примедбе
    (Хаџија, 11. februar 2024 11:57)

    # Link komentara

  90. Naravno. Auto nije auto ako nema MOBILNOST. Nikad ne kupujem auto bez rezervnog točka a ako nema, naručim obavezno. Ako nema prostor za rezervni točak, ne kupujem ga i idem dalje. Ima dovoljno proizvođača koji to nude. Možda je njihova poslovna politika takva ali pare su moje i biram kome ću da ih dam. Niko neće da se bakće u sred neke nedođije sa šlep službama po nekoliko sati ako može za 10 min da zameni gumu i nastavi put.
    (Alex, 11. februar 2024 11:22)

    # Link komentara

  91. Ништа то не вреди, јер вулканизер када затегне брезоне ко манијак... Никад чули за момент (кило) кључ.
    Треба законом то решити да се заврну по пропису.
    (УФО, 11. februar 2024 11:17)

    # Link komentara

  92. Tako je . . .
    (Markane ;) . . ., 11. februar 2024 10:58)

    # Link komentara

  93. Pa i da ga kupimo, gde da ga stavimo? Automobili jesu sve veći ali gepeci nisu toliko, plus su točkovi ogromni. Profitna ludnica, na svim nivoima.
    (dzigi, 11. februar 2024 10:53)

    # Link komentara

  94. velik je I problem gde staviti rezervni total, ako je vozilo projektovano za "ćopavu" ili reparacioni kit...
    (boban, 11. februar 2024 10:51)

    # Link komentara