Zasto je ljudima tesko da kupe 4 kvalitetnije zimske gume zbog svoje bezbednosti, oko 400e. One ce im trajati sigurno 5 sezona, promena kod vulkanizera 3.000 rsd. Jaki ste mi vi vozaci i ozbiljni filozofi, prelazite smesne rute a ne smem da pitam da li uopste imate love za gorivo i putarine. Jad i beda.
(Djole, 3. decembar 2023 15:18)
Sa zimskim gumama si skroz legalan i leti, tako da sto se policije tice tu si ok.
Za sve ostalo ako imas pameti u glavi pa znas sta vozis, neces imati problema. Zimska guma ce ti obaviti posao kao i letnja, osim u ekstremu - nagla kocenja, nenadana ostra krivina , onda malo vise buke od letnje, malo se vise haba na 30 stepeni, onda malo losije performanse u snegu nakon toga … razmisli o svemu.
(Djorke, 3. decembar 2023 12:27)
Ušinuo sam se menjajući točkove sa letnjim gumama, točkovima sa zimskim gumama! Dve letnje su na granici, te bi trebalo nakon 18 godina kupiti dve nove gume, za šta nemam novca, jer sam nezaposlen, bez penzije i sredstava, a auto mi služi uglavnom do prodavnice ili do bolnice! Rešio sam da više ne menjam točkove, da,se be bih ponovo ušinuo 1.aprila 2024, te ću voziti stalno sa zimskim gumama, jer su predviđene za 200 km/h! Ne vidim gde bih vozio tom brzinom (i ne smem jer sam mator), a za 80 km/h koliko vozim, odlične su zimske i u letnjim uslovima! Ništa tu leti ne kliza, jer sam pre par godina vozio celo leto sa zimskim gumama, i nisam primetio nikakvu razliku od vožnje sa letnjim gumama! Sem toga, ne vozim divljački, obrtaji su retko preko 3500, a nemam potrbu za naglim kočenjem pri 150 km/h, jer nisam nikad vozio tom brzinom!
(Duki, 3. decembar 2023 08:53)
Ne.
Krenite u M+S gumama na Kopaonik, po sneznom i zaledjenom putu i naucicete definitivno. Naravno par ili dva para carapa za sneg, jer su prakticnije od lanaca, ukoliko to situacija zahteva.
U gradu, iako nema snega, ima bljuzgavice, leda ili rizle na nzim temperaturama, smesa u zimskim gumama se daleko bolje ponasa nego u M+S, kraci zaustavni put i bolja upravljivost.
(Joca, 3. decembar 2023 08:20)
Do one godine kada je donet prvi zakon da moraš na pogonskoj osovini da imaš zimske gume, ceo svoj votački vek sam vozio na letnjim gumama. Šta sam zaključio do danas? Da. Ima razlike izmadju zimskih i letnjih guma i svi vozači bi trebalo da ih menjaju u skladu sa zakonom i godišnjim dobima.E, sada, dolazimo do onoga što nije u redu. U pitanju su buxne od vozača koji su umislili da ako stave zimske gume na svoj auto, da će im kola imati stabilnost i upravljivost na snegu, kiši i ledu, kao na suvom putu u vrelim avgustovskim danima.
(Over And Out, 2. decembar 2023 20:48)
GoR
Nigdje nisam napisao da je Tigar losa guma, jer mi je Wintera bila najcesci izbor zimske gume (visestruko). Samo izmedju nje i Save Eskimo je mrtva trka, jer pripadaju istoj "budzet" klasi.
Dosta vozaca smatra Savu boljom po snijegu, mada po meni nije iako joj oznake efikasnosti (koje su i dokaz testiranja) kazu da je nesto bolja od Wintere. Kao sto Tigar pripada Michelinu, tako i Sava Good Year grupaciji. Na svom Kawasakiju (uvoz iz Svicarske) imam Michelin gumu na kojoj pise Made in Serbia. Realno dizajn Wintere trenutno ne prilici auto gumi i odbija me, jer vise nalikuje AT-u...
Vozao sam Zastave i na Trayalu, i na Tigru. Boljka Tigra davno prije je bila brza deformacija gaznog dijela, odnosno guma se ne potrosi ni do pola a deformise se i pocne "plesati"...
mile
Bas sa gumama dimenzije 145 ili 155 se nekako moglo i po snijegu dok se "vozalo" Stojadine i Golfove keceve... Al sa sirim gumama nema sanse kad na svaki stisak kocnice proradi ABS i vozilo klizi kao sanke... Jasno je iz komentara da ste "tankog" vozackog iskustva (bez uvrede)...
(Srđan BL, 2. decembar 2023 18:40)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
APN 4 ili APN 6, šta voziš?
(BDj, 2. decembar 2023 18:28)
@Ja kupion Hankook gume icept RS3, neverovatna guma i po suvom i po snegu.
(Replay, 2. decembar 2023 10:17)
To je zimska guma. Dosta dobra. Odlicna za zimu, sneg i led, ali dosta limitirana na suvom i toplom. Njihova guma za sva godisnja doba je Hankook Kinergy 4S. Nalazi se u vrhu u toj klasi. Malo je losija od Michelin Cross Climate 2 i Goodyear Vector 4, ali je i dalje odlicna.
(Black, 2. decembar 2023 18:10)
U principu sve novije Allseason gume imaju M+S i planinu sa pahuljicom tako da je cela diskusija suvišna osim ako ne iznosimo lična iskustva sa određenim brendom. Inače godinama koristim gume za sve sezone (Vojvodina) i potpuno zadovoljavaju moje potrebe bilo fa su Taurus, Rikken
(Kosta, 2. decembar 2023 16:59)
Svi ljubitelji ms,letnjih koji voze zimi grdno se iznenade kada "dobiju zahvalnicu" od osiguranja kada se desi neki udes....
(sofronije leghorn)
Šta je poenta ovakvog komentara?
Naravno da će neko ko vozi sa letnjim gumama zimi, u uslovima kada na putu ima snega, leda ili poledice, i doživi nezgodu, imati problem sa osiguranjem. I treba da ima problem. Ali neko ko vozi sa letnjim gumama zimi, a na putu nema snega, leda ili poledice, ne može imati problem sa osiguranjem. Baš kao što problem ne mogu imati vozači koji voze sa All season gumaama, bez obzira na uslove vožnje.
(hm, 2. decembar 2023 14:11)
Svake godine ista priča i još uvek ima ljudi koji ne znaju šta znači m+s. M+S je oznaka za konfiguraciju šare a u prevodu na naš jezik znači blato i sneg.
(Marko, 2. decembar 2023 13:52)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
Veoma arogantno razmisljanje. Predpostavljam da su tako razmisljali svi oni koji su uvili nekoga u saobracaju a i oni kojo su sopstvenom krivicom poginuli u saobracaju.
Nije dobar vozac onaj koji je spretan na snegu sa letnjim gumama, vec onaj ko odbija da vozi na njima.
Spretan i dobar vozac su dva veoma razlicita pojma. Dobar vozac je onaj ko vozi oprezno, postuje propise i pazi da ne ugrozi nikoga.
Po mom misljenji ti si medju najgorim vozacima. To sto ti radis je za svaku osudu jer ne samo da ugrozavas druge, vec svojim hvalisanjem nagovaras i druge da se ponasaju neodgovorno.
Da sam znas da sam ja spretniji vozac od tebe i da vozeci taj tvoj auto povredim, ili nedaj Boze ucinim nesto gore, nekome tebi blisko, da li bi ti bio ovakav ili priblizno ovakav stav: Posto je on dobar vozac a vozi auto koje i ka vozim u tim uslovima, nema veze sto je neko moj nastradao?
Cega se pametan stidi, budala se ponosi.
(avaks, 2. decembar 2023 13:39)
Nisam napisao za sve Tigar gume da su lose, samo za Tigar All season da je katastrofa na snegu. Wintera je fenomenalna.
(Blok45, 2. decembar 2023 13:13)
Vidi prijatelju, sebe smatram iskusnim vozacem, jer iza sebe imam oko 3000000 km, i to uglavnom u Srbiji, sa autobusom, kamionom, kombijem i automobilom. To sto tvrdis je toliko netacno, da ne kazem glupo. A to si napisao jer ti jos nisi video sneg na putu. Sa letnjom gumom, na utabanom snegu na putu ne mozes ni krenuti, a ne voziti, bez obzira koliko si iskusan.
(Zicer, 2. decembar 2023 13:01)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
mile legendo,vecu glupost sigurno nismo culi odaaaavno. hvala ti na tome.
(dovla, 2. decembar 2023 12:44)
Da li su m+s zimske gume?
Pa i jesu i nisu, to u stvari znaci more i sneg i jos i njima i planina sa snegom.
Znaci gume su za sve, sve je obuhvaceno.....
(pa, 2. decembar 2023 12:42)
Lep tekst i nadam se da vam je sve jasno.
Za Michelin i Tigar Tyres (koja je isto michelin) važi sve što je napisano . Kod Michelina i Tigra nema laži i prevara u slovnim oznakama. Ono što je napisano na gumi , to je svetinja. Zamislite da se najstarija firma sa najvećim svetskim kvalitetom pneumatika , osnovana 1888, igra sa slovima i brojevima .
Takođe uporediti Savu sa Tigrom koga drži Michelin, je krajnje neozbiljno i smešno . Tigrov pneumatik je svetlosnu godinu ispred Save. Zato nam gotovo sve gume i idu u Englesku , Španiju i još 70 drugih zemalja sveta. (Tigar je nekad bio 1 a sada je 4 izvoznik u Srbiji) Ovo nešto malo što ostane po Srbiji ,je ponajviše zbog Mišlenovog tržišta Rusije, jer trenutno ima 300 raznih peripetija, oko uvoza kod njih zbog ratnih dešavanja.
Dakle na Michelin i Tigar gumi ,oznake su ono što i znače. Nema ničeg skrivenog.
(GoR, 2. decembar 2023 12:27)
Proizvodjači guma marketinski guraju da bi povecali prodaju i ostvarili sto veci profit prodajom guma sa sezonu.
M+S je guma namenjena zemljama koje ih mogu koristiti tokom cele godine, ali se to ne odnosi na Rusiju, Finsku, Norvesku....
Sobzirom da je tehnologija znatno uznapredovala, nije problem napraviti i gumu koja se moze voziti na -20 i +30c, ali bi takve gume manje prodavali, dok ih ovako i zakon u nekim zemljama stiti, pa za svaki auto ljudi kupuju dva seta guma,ni na taj nacin uvecavaju prodaju i svoj profit.
(Alamunja, 2. decembar 2023 12:24)
Boze koje gluposti. Kako je bilo pre ko zna koliko godina... Stavis na Ficu gume i samo da je dobra šara i vozi. Sad izmisljaju ko zna sta samo da gumarska indistrija zivi. Ovde se vode rasprave kako je pravilno napisano. Ako toliko nisi naucio makar preko filma Engleski uzas jedan.
(Aca, 2. decembar 2023 12:13)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
Nisi ti prijatelju nikad vozio po snegu i ledu, inače ne bi ovako pisao. Bez zimskih guma je haos, imao sam priliku da me zateče sneg ili više poledica sa letnjim gumama, proklizavanje samo tako. Da ne bi bilo priče o kolima, kola su uvek bila nova, servisirana, sa raznim opremom i pored toga je bilo zanosenja. Ok ja ne umem da vozim...
(Sezonac - zapad VIP, 2. decembar 2023 11:55)
Baš sam prethodnih nedelja gledao brdo testova za all season I all weather gume. U suštini letnje su odlične za suvo i ok za mokro, ali užasne za led i sneg zbog šara i tvrdog materijala od kog su napravljene. Zimske su mekane i elastične i imaju dodatne proreze na šarama koje se ponašaju na snegu kao da ga kopaju i time daju dodatnu sigurnost. Zimske gume su užasne za suvo i toplo vreme jer nisu dovoljno sigurne za vožnju i brže se troše, ali su dobre kada je mokro i ekstremno dobre kada je sneg i led. All season I all weather gume su negde između i jako zavise od proizvođača. Premijum varijante znaju da budu mnogo kvalitetnije od manjih brendova. Ali suština tih guma je da su dobre za suvo, da su dobre za mokro, da su dovoljno dobre za sneg i led. Dakle ni u čemu nisu odlične ali mogu da odrade posao. Ako neko živi u gradu koji ima umerenu klimu one su pravi izbor. Ako neko živi tamo gde je zimi jako hladno i ima snega, takve gume nisu dovoljne. Zimske su daleko bolje i sigurnije za sneg i led.
(Black, 2. decembar 2023 11:05)
svi ljubitelji ms,letnjih koji voze zimi grdno se iznenade kada "dobiju zahvalnicu" od osiguranja kada se desi neki udes....
(sofronije leghorn, 2. decembar 2023 10:59)
Ja kupion Hankook gume icept RS3, neverovatna guma i po suvom i po snegu.
(Replay, 2. decembar 2023 10:17)
svi testovi je hvale. uvek bude u rangu mnogo skupljih. ja kupio lassa prosle godine i pokajao se sto nisam sacekao. ok su ali se cuju jako
(mrk, 2. decembar 2023 10:57)
@Djorke
Мени је смијешније кад Хрвати напишу стране ријечи онако како се пишу, па их онда мијењају по падежима, тако нпр. Дођемо до појма "Jacquesova pjesma", што би по њима било Жакова пјесма.
Мени је то фонетско правило некако нормалније.
P.S. није ми јасно да неко обраћа пажњу на те ствари, а није у стању да инсталира српску тастатуру(ћир. или лат.) него пише "komsinica me sisala(šišala)" и слично. Па је промјени једним додиром на екран.
Срби су далеко најнеписменији народ на Балкану и у Европи, такви примјери се ријетко срећу негдје у окружењу.
(Роко Прч, 2. decembar 2023 10:49)
m+s bukvalno to prevodimo kao blato i sneg ali po meni doslovnije bi bilo bljuzgavica i poledica. i to ja imam u vojvodini, nisam video vise od 20-30 cm snega nikad.
ono sto ide u pravo blato i pravi sneg je recimo "traktorasta" guma na ladi. uska i debeo balon.
kramponaste verzije guma za sneg imaju smisla za vece nadmorske visine gde ima vise snega, duzi period pod snegom i duzi period utabanog snega. u vojvodini toga skoro nema, osim bljuzgavice, zamrznute bljuzgavice, kacamak bljuzgavice...
(mirko sv, 2. decembar 2023 10:49)
uvek ovi nemci nesto izmisljaju.celom svetu dosad bilo sve u redu.sad kad nemacka industrija posustaje,daj malo da se uzmu pare od gradjana
(miki, 02. decembar 2023 09:01)
Pati nemačka gumarska industrija?
(Marx, 2. decembar 2023 10:42)
zamena guma na istim felnama nekih 30ak eur pa puta dva 60ak godisnje. za 5 god 300 eur. kupio sam dodatni set felni, namestio nove tigar vintere kod vulkanizera jos pre dve godine, kupio sam i dizalicu i gume menjam sam kad hocu. tj menjam ceo tocak. jer vulkanizeri su postali gori od muskih frizera - zakazivanje tri nedelje unapred, cekanje po dva sata dok ne dodjes na red i na kraju im je zajednicko - sisanje. sto se tice frizera kupio sam masinicu u osisam se sam 15min mi treba ukupno sa ciscenjem, a svakih par meseci lepo idem kod zenske frizerke jos i popijem kafu a ne moram da instaliram neki app da bi zakazao.
(sima strahota, 2. decembar 2023 10:32)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 2. decembar 2023 10:31)
Nadam se da je konacno stavljena tacka na ovu temu. Za Tigar All Season ne znam kakva je guma, ali Wintera je sasvim ok, nista losija od Save Eskimo. Jedino su je "poruznili" sa onim dizajnom "sare" (poput all terrain) i samo zbog toga me malo odbija od stavljanja na auto. Stara je ipak bila "oku ljepsa".
(Srđan BL, 2. decembar 2023 10:27)
Naravno da jesu ako pored sebe imaju i znak planine kao na slici.Pre par dana vest da Nemačka od sledeće godine priznaje zimske gume samo koje imaju znak planine.
Za neke baš ekstremne situacije tu su lanci jer ni zimska guma nije svemoguća.
(M+S+ znak planina, 2. decembar 2023 10:22)
@
Napokon jedan autor teksta koji pravilno koristi engleske reci u tekstu npr. nije napisao kao mad end snou. VELIKO HVALA na malom doprinosu znanja i obrazovanja!
(pi, 2. decembar 2023 09:05)
Napisao je pravilno, pre svega jer je stavio engleske reci pod navodnike (“mud” i “snow”).
Van toga, “po Vuku”, mogao je u recenici i da napise, na primer i rec snou - bez da napravi gresku (koliko god to glupo izgledalo).
“Pisi kao sto govoris, citaj kako je napisano” ima svoje prednosti, ali i mane. Na primer imena John, rutinski pisemo Dzon, ili upravo reci koje imaju “W” kao sto je “snow”. Ne mozes u “srpskoj” latinici pisati “W” i da budes ispravan jer mi “W” ni nemamo, a cirilica tek ima ogranicenja ako planiras da “prepevavas” strane reci.
“Stevie Wonder” - Стевие “W”(?)ондер ili Стиви Вондер
(Djorke, 2. decembar 2023 10:19)
Mi smo valjda jedini vozaci koji misle da su M+S univerzalne...
Osim sto su Mud and Snow od njih ne treba ocekivati cuda, narocito ako vozimo nizu srednju klasu ili nesto tome slicno.
Miselin, Pireli, Conti...to je vec prva liga.
(miske, 2. decembar 2023 10:16)
Vozim zimske gume preko cele godine i apsolutno ne vidim potrebu za ol sizons osim ako ne vozis suv na 22 cola niskog profila pa ti je ol sizon jedna 500€ a zimska 750.
Kao klinac sa taksijem prelazio i po 150000 sa istim zimskim gumama.
Nisam znao za promenu ovih oznaka. Kada okrenes prodavce guma, na telefonu se mnogo prave pametni, pogotovu kad provale da ne znas tacno sta hoces, pa se "razbacuju" sa oznakama kao Stiven Hoking teorijama nastanka univerzuma.
Koliko se secam, pre sam kupovao kao zimske MSI (led). Imale su neke posebne sare.
Koliko se secam, miselinke alpina6 iz 2016. imale su ovaj novi logo.
(Cetvrt veka iskustva, 2. decembar 2023 10:12)
Zato sto u Nemackoj, pogotovu na jugu ume tako da zaveje da se klizate i sa zimskim a kamoli sa M+S gumama.
Tamo gde su blaze zime sa manje snega i leda donekle M+S i moze da prodje, a u Nemackoj je to opasno.
(Pera, 2. decembar 2023 10:04)
Jeste to zimska guma. Samo jenkoristis po urbanom snegu tacnije gravima. Sa M+S ne bih isao na planinu ako su najavaili snezne oluje itd.
Inace vidim u komentarima kako su navodno Tigar gume lose za sneg... Ne znam odakle ti to druze koristim ih vec dugi niz godina i osim sto su bucne na auto putu za sam sneg ne videh jedan peoblem oko performanca?
(Stefan, 2. decembar 2023 09:47)
Naravno da nisu. Ili zimske ili auto nek sedi u garazi, naravno kada je temperatura tu oko nule ili ispod nule, ili kada je sneg i led. Ja sam siguran da necu nikog da ugrozim, proklizam, ogrebem, udarim, vise me brinu oni drugi kojima je problem da kupe zimske gume koje ce im trajati min 5 sezona ako su kvalitetne. Neodgovorni idioti. Ako nema snega a temperatura ispod nule, mala vlaznost pravi tanak sloj poledice, tako da ni to nema snega nije izgovor, plus smesa u zimskim gumama je elasticna i do -20 stepeni. Pametnom dovoljno.
(Filip, 2. decembar 2023 09:39)
Tako im se najviše isplati, da u garaži imam jedno 16 guma i da ih menjam dvaput mesečno, al ne, allseason na sve četri i vidimo se za 40k.
(B52, 2. decembar 2023 09:17)
S obzirom koliko se pise o ovoj temi poslednjih dana, mislio sam da nijedna guma kod nas ne ispunjava taj standard. Medjutim, sad pogledah na moja tri auta, sve gume (nisu premium) imaju tu famoznu planinu sa pahuljom, cak i Tigar All Season (koja je inace kriminalno losa na snegu).
(Blok45, 2. decembar 2023 09:13)
Napokon jedan autor teksta koji pravilno koristi engleske reci u tekstu npr. nije napisao kao mad end snou. VELIKO HVALA na malom doprinosu znanja i obrazovanja!
(pi, 2. decembar 2023 09:05)
uvek ovi nemci nesto izmisljaju.celom svetu dosad bilo sve u redu.sad kad nemacka industrija posustaje,daj malo da se uzmu pare od gradjana
(miki, 2. decembar 2023 09:01)
Napokon jedan autor teksta koji pravilno koristi engleske reci u tekstu npr. nije napisao kao mad end snou. VELIKO HVALA na malom doprinosu znanja i obrazovanja!
(pi, 2. decembar 2023 09:05)
Tako im se najviše isplati, da u garaži imam jedno 16 guma i da ih menjam dvaput mesečno, al ne, allseason na sve četri i vidimo se za 40k.
(B52, 2. decembar 2023 09:17)
S obzirom koliko se pise o ovoj temi poslednjih dana, mislio sam da nijedna guma kod nas ne ispunjava taj standard. Medjutim, sad pogledah na moja tri auta, sve gume (nisu premium) imaju tu famoznu planinu sa pahuljom, cak i Tigar All Season (koja je inace kriminalno losa na snegu).
(Blok45, 2. decembar 2023 09:13)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
mile legendo,vecu glupost sigurno nismo culi odaaaavno. hvala ti na tome.
(dovla, 2. decembar 2023 12:44)
zamena guma na istim felnama nekih 30ak eur pa puta dva 60ak godisnje. za 5 god 300 eur. kupio sam dodatni set felni, namestio nove tigar vintere kod vulkanizera jos pre dve godine, kupio sam i dizalicu i gume menjam sam kad hocu. tj menjam ceo tocak. jer vulkanizeri su postali gori od muskih frizera - zakazivanje tri nedelje unapred, cekanje po dva sata dok ne dodjes na red i na kraju im je zajednicko - sisanje. sto se tice frizera kupio sam masinicu u osisam se sam 15min mi treba ukupno sa ciscenjem, a svakih par meseci lepo idem kod zenske frizerke jos i popijem kafu a ne moram da instaliram neki app da bi zakazao.
(sima strahota, 2. decembar 2023 10:32)
Jeste to zimska guma. Samo jenkoristis po urbanom snegu tacnije gravima. Sa M+S ne bih isao na planinu ako su najavaili snezne oluje itd.
Inace vidim u komentarima kako su navodno Tigar gume lose za sneg... Ne znam odakle ti to druze koristim ih vec dugi niz godina i osim sto su bucne na auto putu za sam sneg ne videh jedan peoblem oko performanca?
(Stefan, 2. decembar 2023 09:47)
Vidi prijatelju, sebe smatram iskusnim vozacem, jer iza sebe imam oko 3000000 km, i to uglavnom u Srbiji, sa autobusom, kamionom, kombijem i automobilom. To sto tvrdis je toliko netacno, da ne kazem glupo. A to si napisao jer ti jos nisi video sneg na putu. Sa letnjom gumom, na utabanom snegu na putu ne mozes ni krenuti, a ne voziti, bez obzira koliko si iskusan.
(Zicer, 2. decembar 2023 13:01)
Naravno da jesu ako pored sebe imaju i znak planine kao na slici.Pre par dana vest da Nemačka od sledeće godine priznaje zimske gume samo koje imaju znak planine.
Za neke baš ekstremne situacije tu su lanci jer ni zimska guma nije svemoguća.
(M+S+ znak planina, 2. decembar 2023 10:22)
uvek ovi nemci nesto izmisljaju.celom svetu dosad bilo sve u redu.sad kad nemacka industrija posustaje,daj malo da se uzmu pare od gradjana
(miki, 2. decembar 2023 09:01)
Naravno da nisu. Ili zimske ili auto nek sedi u garazi, naravno kada je temperatura tu oko nule ili ispod nule, ili kada je sneg i led. Ja sam siguran da necu nikog da ugrozim, proklizam, ogrebem, udarim, vise me brinu oni drugi kojima je problem da kupe zimske gume koje ce im trajati min 5 sezona ako su kvalitetne. Neodgovorni idioti. Ako nema snega a temperatura ispod nule, mala vlaznost pravi tanak sloj poledice, tako da ni to nema snega nije izgovor, plus smesa u zimskim gumama je elasticna i do -20 stepeni. Pametnom dovoljno.
(Filip, 2. decembar 2023 09:39)
m+s bukvalno to prevodimo kao blato i sneg ali po meni doslovnije bi bilo bljuzgavica i poledica. i to ja imam u vojvodini, nisam video vise od 20-30 cm snega nikad.
ono sto ide u pravo blato i pravi sneg je recimo "traktorasta" guma na ladi. uska i debeo balon.
kramponaste verzije guma za sneg imaju smisla za vece nadmorske visine gde ima vise snega, duzi period pod snegom i duzi period utabanog snega. u vojvodini toga skoro nema, osim bljuzgavice, zamrznute bljuzgavice, kacamak bljuzgavice...
(mirko sv, 2. decembar 2023 10:49)
Baš sam prethodnih nedelja gledao brdo testova za all season I all weather gume. U suštini letnje su odlične za suvo i ok za mokro, ali užasne za led i sneg zbog šara i tvrdog materijala od kog su napravljene. Zimske su mekane i elastične i imaju dodatne proreze na šarama koje se ponašaju na snegu kao da ga kopaju i time daju dodatnu sigurnost. Zimske gume su užasne za suvo i toplo vreme jer nisu dovoljno sigurne za vožnju i brže se troše, ali su dobre kada je mokro i ekstremno dobre kada je sneg i led. All season I all weather gume su negde između i jako zavise od proizvođača. Premijum varijante znaju da budu mnogo kvalitetnije od manjih brendova. Ali suština tih guma je da su dobre za suvo, da su dobre za mokro, da su dovoljno dobre za sneg i led. Dakle ni u čemu nisu odlične ali mogu da odrade posao. Ako neko živi u gradu koji ima umerenu klimu one su pravi izbor. Ako neko živi tamo gde je zimi jako hladno i ima snega, takve gume nisu dovoljne. Zimske su daleko bolje i sigurnije za sneg i led.
(Black, 2. decembar 2023 11:05)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
Veoma arogantno razmisljanje. Predpostavljam da su tako razmisljali svi oni koji su uvili nekoga u saobracaju a i oni kojo su sopstvenom krivicom poginuli u saobracaju.
Nije dobar vozac onaj koji je spretan na snegu sa letnjim gumama, vec onaj ko odbija da vozi na njima.
Spretan i dobar vozac su dva veoma razlicita pojma. Dobar vozac je onaj ko vozi oprezno, postuje propise i pazi da ne ugrozi nikoga.
Po mom misljenji ti si medju najgorim vozacima. To sto ti radis je za svaku osudu jer ne samo da ugrozavas druge, vec svojim hvalisanjem nagovaras i druge da se ponasaju neodgovorno.
Da sam znas da sam ja spretniji vozac od tebe i da vozeci taj tvoj auto povredim, ili nedaj Boze ucinim nesto gore, nekome tebi blisko, da li bi ti bio ovakav ili priblizno ovakav stav: Posto je on dobar vozac a vozi auto koje i ka vozim u tim uslovima, nema veze sto je neko moj nastradao?
Cega se pametan stidi, budala se ponosi.
(avaks, 2. decembar 2023 13:39)
@
Napokon jedan autor teksta koji pravilno koristi engleske reci u tekstu npr. nije napisao kao mad end snou. VELIKO HVALA na malom doprinosu znanja i obrazovanja!
(pi, 2. decembar 2023 09:05)
Napisao je pravilno, pre svega jer je stavio engleske reci pod navodnike (“mud” i “snow”).
Van toga, “po Vuku”, mogao je u recenici i da napise, na primer i rec snou - bez da napravi gresku (koliko god to glupo izgledalo).
“Pisi kao sto govoris, citaj kako je napisano” ima svoje prednosti, ali i mane. Na primer imena John, rutinski pisemo Dzon, ili upravo reci koje imaju “W” kao sto je “snow”. Ne mozes u “srpskoj” latinici pisati “W” i da budes ispravan jer mi “W” ni nemamo, a cirilica tek ima ogranicenja ako planiras da “prepevavas” strane reci.
“Stevie Wonder” - Стевие “W”(?)ондер ili Стиви Вондер
(Djorke, 2. decembar 2023 10:19)
Zato sto u Nemackoj, pogotovu na jugu ume tako da zaveje da se klizate i sa zimskim a kamoli sa M+S gumama.
Tamo gde su blaze zime sa manje snega i leda donekle M+S i moze da prodje, a u Nemackoj je to opasno.
(Pera, 2. decembar 2023 10:04)
Mi smo valjda jedini vozaci koji misle da su M+S univerzalne...
Osim sto su Mud and Snow od njih ne treba ocekivati cuda, narocito ako vozimo nizu srednju klasu ili nesto tome slicno.
Miselin, Pireli, Conti...to je vec prva liga.
(miske, 2. decembar 2023 10:16)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
Nisi ti prijatelju nikad vozio po snegu i ledu, inače ne bi ovako pisao. Bez zimskih guma je haos, imao sam priliku da me zateče sneg ili više poledica sa letnjim gumama, proklizavanje samo tako. Da ne bi bilo priče o kolima, kola su uvek bila nova, servisirana, sa raznim opremom i pored toga je bilo zanosenja. Ok ja ne umem da vozim...
(Sezonac - zapad VIP, 2. decembar 2023 11:55)
uvek ovi nemci nesto izmisljaju.celom svetu dosad bilo sve u redu.sad kad nemacka industrija posustaje,daj malo da se uzmu pare od gradjana
(miki, 02. decembar 2023 09:01)
Pati nemačka gumarska industrija?
(Marx, 2. decembar 2023 10:42)
Lep tekst i nadam se da vam je sve jasno.
Za Michelin i Tigar Tyres (koja je isto michelin) važi sve što je napisano . Kod Michelina i Tigra nema laži i prevara u slovnim oznakama. Ono što je napisano na gumi , to je svetinja. Zamislite da se najstarija firma sa najvećim svetskim kvalitetom pneumatika , osnovana 1888, igra sa slovima i brojevima .
Takođe uporediti Savu sa Tigrom koga drži Michelin, je krajnje neozbiljno i smešno . Tigrov pneumatik je svetlosnu godinu ispred Save. Zato nam gotovo sve gume i idu u Englesku , Španiju i još 70 drugih zemalja sveta. (Tigar je nekad bio 1 a sada je 4 izvoznik u Srbiji) Ovo nešto malo što ostane po Srbiji ,je ponajviše zbog Mišlenovog tržišta Rusije, jer trenutno ima 300 raznih peripetija, oko uvoza kod njih zbog ratnih dešavanja.
Dakle na Michelin i Tigar gumi ,oznake su ono što i znače. Nema ničeg skrivenog.
(GoR, 2. decembar 2023 12:27)
Do one godine kada je donet prvi zakon da moraš na pogonskoj osovini da imaš zimske gume, ceo svoj votački vek sam vozio na letnjim gumama. Šta sam zaključio do danas? Da. Ima razlike izmadju zimskih i letnjih guma i svi vozači bi trebalo da ih menjaju u skladu sa zakonom i godišnjim dobima.E, sada, dolazimo do onoga što nije u redu. U pitanju su buxne od vozača koji su umislili da ako stave zimske gume na svoj auto, da će im kola imati stabilnost i upravljivost na snegu, kiši i ledu, kao na suvom putu u vrelim avgustovskim danima.
(Over And Out, 2. decembar 2023 20:48)
Svake godine ista priča i još uvek ima ljudi koji ne znaju šta znači m+s. M+S je oznaka za konfiguraciju šare a u prevodu na naš jezik znači blato i sneg.
(Marko, 2. decembar 2023 13:52)
Nisam napisao za sve Tigar gume da su lose, samo za Tigar All season da je katastrofa na snegu. Wintera je fenomenalna.
(Blok45, 2. decembar 2023 13:13)
@Djorke
Мени је смијешније кад Хрвати напишу стране ријечи онако како се пишу, па их онда мијењају по падежима, тако нпр. Дођемо до појма "Jacquesova pjesma", што би по њима било Жакова пјесма.
Мени је то фонетско правило некако нормалније.
P.S. није ми јасно да неко обраћа пажњу на те ствари, а није у стању да инсталира српску тастатуру(ћир. или лат.) него пише "komsinica me sisala(šišala)" и слично. Па је промјени једним додиром на екран.
Срби су далеко најнеписменији народ на Балкану и у Европи, такви примјери се ријетко срећу негдје у окружењу.
(Роко Прч, 2. decembar 2023 10:49)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
APN 4 ili APN 6, šta voziš?
(BDj, 2. decembar 2023 18:28)
Svi ljubitelji ms,letnjih koji voze zimi grdno se iznenade kada "dobiju zahvalnicu" od osiguranja kada se desi neki udes....
(sofronije leghorn)
Šta je poenta ovakvog komentara?
Naravno da će neko ko vozi sa letnjim gumama zimi, u uslovima kada na putu ima snega, leda ili poledice, i doživi nezgodu, imati problem sa osiguranjem. I treba da ima problem. Ali neko ko vozi sa letnjim gumama zimi, a na putu nema snega, leda ili poledice, ne može imati problem sa osiguranjem. Baš kao što problem ne mogu imati vozači koji voze sa All season gumaama, bez obzira na uslove vožnje.
(hm, 2. decembar 2023 14:11)
U principu sve novije Allseason gume imaju M+S i planinu sa pahuljicom tako da je cela diskusija suvišna osim ako ne iznosimo lična iskustva sa određenim brendom. Inače godinama koristim gume za sve sezone (Vojvodina) i potpuno zadovoljavaju moje potrebe bilo fa su Taurus, Rikken
(Kosta, 2. decembar 2023 16:59)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 2. decembar 2023 10:31)
Boze koje gluposti. Kako je bilo pre ko zna koliko godina... Stavis na Ficu gume i samo da je dobra šara i vozi. Sad izmisljaju ko zna sta samo da gumarska indistrija zivi. Ovde se vode rasprave kako je pravilno napisano. Ako toliko nisi naucio makar preko filma Engleski uzas jedan.
(Aca, 2. decembar 2023 12:13)
Nadam se da je konacno stavljena tacka na ovu temu. Za Tigar All Season ne znam kakva je guma, ali Wintera je sasvim ok, nista losija od Save Eskimo. Jedino su je "poruznili" sa onim dizajnom "sare" (poput all terrain) i samo zbog toga me malo odbija od stavljanja na auto. Stara je ipak bila "oku ljepsa".
(Srđan BL, 2. decembar 2023 10:27)
Vozim zimske gume preko cele godine i apsolutno ne vidim potrebu za ol sizons osim ako ne vozis suv na 22 cola niskog profila pa ti je ol sizon jedna 500€ a zimska 750.
Kao klinac sa taksijem prelazio i po 150000 sa istim zimskim gumama.
Nisam znao za promenu ovih oznaka. Kada okrenes prodavce guma, na telefonu se mnogo prave pametni, pogotovu kad provale da ne znas tacno sta hoces, pa se "razbacuju" sa oznakama kao Stiven Hoking teorijama nastanka univerzuma.
Koliko se secam, pre sam kupovao kao zimske MSI (led). Imale su neke posebne sare.
Koliko se secam, miselinke alpina6 iz 2016. imale su ovaj novi logo.
(Cetvrt veka iskustva, 2. decembar 2023 10:12)
Ušinuo sam se menjajući točkove sa letnjim gumama, točkovima sa zimskim gumama! Dve letnje su na granici, te bi trebalo nakon 18 godina kupiti dve nove gume, za šta nemam novca, jer sam nezaposlen, bez penzije i sredstava, a auto mi služi uglavnom do prodavnice ili do bolnice! Rešio sam da više ne menjam točkove, da,se be bih ponovo ušinuo 1.aprila 2024, te ću voziti stalno sa zimskim gumama, jer su predviđene za 200 km/h! Ne vidim gde bih vozio tom brzinom (i ne smem jer sam mator), a za 80 km/h koliko vozim, odlične su zimske i u letnjim uslovima! Ništa tu leti ne kliza, jer sam pre par godina vozio celo leto sa zimskim gumama, i nisam primetio nikakvu razliku od vožnje sa letnjim gumama! Sem toga, ne vozim divljački, obrtaji su retko preko 3500, a nemam potrbu za naglim kočenjem pri 150 km/h, jer nisam nikad vozio tom brzinom!
(Duki, 3. decembar 2023 08:53)
@Ja kupion Hankook gume icept RS3, neverovatna guma i po suvom i po snegu.
(Replay, 2. decembar 2023 10:17)
To je zimska guma. Dosta dobra. Odlicna za zimu, sneg i led, ali dosta limitirana na suvom i toplom. Njihova guma za sva godisnja doba je Hankook Kinergy 4S. Nalazi se u vrhu u toj klasi. Malo je losija od Michelin Cross Climate 2 i Goodyear Vector 4, ali je i dalje odlicna.
(Black, 2. decembar 2023 18:10)
GoR
Nigdje nisam napisao da je Tigar losa guma, jer mi je Wintera bila najcesci izbor zimske gume (visestruko). Samo izmedju nje i Save Eskimo je mrtva trka, jer pripadaju istoj "budzet" klasi.
Dosta vozaca smatra Savu boljom po snijegu, mada po meni nije iako joj oznake efikasnosti (koje su i dokaz testiranja) kazu da je nesto bolja od Wintere. Kao sto Tigar pripada Michelinu, tako i Sava Good Year grupaciji. Na svom Kawasakiju (uvoz iz Svicarske) imam Michelin gumu na kojoj pise Made in Serbia. Realno dizajn Wintere trenutno ne prilici auto gumi i odbija me, jer vise nalikuje AT-u...
Vozao sam Zastave i na Trayalu, i na Tigru. Boljka Tigra davno prije je bila brza deformacija gaznog dijela, odnosno guma se ne potrosi ni do pola a deformise se i pocne "plesati"...
mile
Bas sa gumama dimenzije 145 ili 155 se nekako moglo i po snijegu dok se "vozalo" Stojadine i Golfove keceve... Al sa sirim gumama nema sanse kad na svaki stisak kocnice proradi ABS i vozilo klizi kao sanke... Jasno je iz komentara da ste "tankog" vozackog iskustva (bez uvrede)...
(Srđan BL, 2. decembar 2023 18:40)
Ja kupion Hankook gume icept RS3, neverovatna guma i po suvom i po snegu.
(Replay, 2. decembar 2023 10:17)
svi testovi je hvale. uvek bude u rangu mnogo skupljih. ja kupio lassa prosle godine i pokajao se sto nisam sacekao. ok su ali se cuju jako
(mrk, 2. decembar 2023 10:57)
Da li su m+s zimske gume?
Pa i jesu i nisu, to u stvari znaci more i sneg i jos i njima i planina sa snegom.
Znaci gume su za sve, sve je obuhvaceno.....
(pa, 2. decembar 2023 12:42)
Proizvodjači guma marketinski guraju da bi povecali prodaju i ostvarili sto veci profit prodajom guma sa sezonu.
M+S je guma namenjena zemljama koje ih mogu koristiti tokom cele godine, ali se to ne odnosi na Rusiju, Finsku, Norvesku....
Sobzirom da je tehnologija znatno uznapredovala, nije problem napraviti i gumu koja se moze voziti na -20 i +30c, ali bi takve gume manje prodavali, dok ih ovako i zakon u nekim zemljama stiti, pa za svaki auto ljudi kupuju dva seta guma,ni na taj nacin uvecavaju prodaju i svoj profit.
(Alamunja, 2. decembar 2023 12:24)
Zasto je ljudima tesko da kupe 4 kvalitetnije zimske gume zbog svoje bezbednosti, oko 400e. One ce im trajati sigurno 5 sezona, promena kod vulkanizera 3.000 rsd. Jaki ste mi vi vozaci i ozbiljni filozofi, prelazite smesne rute a ne smem da pitam da li uopste imate love za gorivo i putarine. Jad i beda.
(Djole, 3. decembar 2023 15:18)
svi ljubitelji ms,letnjih koji voze zimi grdno se iznenade kada "dobiju zahvalnicu" od osiguranja kada se desi neki udes....
(sofronije leghorn, 2. decembar 2023 10:59)
Ne.
Krenite u M+S gumama na Kopaonik, po sneznom i zaledjenom putu i naucicete definitivno. Naravno par ili dva para carapa za sneg, jer su prakticnije od lanaca, ukoliko to situacija zahteva.
U gradu, iako nema snega, ima bljuzgavice, leda ili rizle na nzim temperaturama, smesa u zimskim gumama se daleko bolje ponasa nego u M+S, kraci zaustavni put i bolja upravljivost.
(Joca, 3. decembar 2023 08:20)
Sa zimskim gumama si skroz legalan i leti, tako da sto se policije tice tu si ok.
Za sve ostalo ako imas pameti u glavi pa znas sta vozis, neces imati problema. Zimska guma ce ti obaviti posao kao i letnja, osim u ekstremu - nagla kocenja, nenadana ostra krivina , onda malo vise buke od letnje, malo se vise haba na 30 stepeni, onda malo losije performanse u snegu nakon toga … razmisli o svemu.
(Djorke, 3. decembar 2023 12:27)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 2. decembar 2023 10:31)
uvek ovi nemci nesto izmisljaju.celom svetu dosad bilo sve u redu.sad kad nemacka industrija posustaje,daj malo da se uzmu pare od gradjana
(miki, 2. decembar 2023 09:01)
@Djorke
Мени је смијешније кад Хрвати напишу стране ријечи онако како се пишу, па их онда мијењају по падежима, тако нпр. Дођемо до појма "Jacquesova pjesma", што би по њима било Жакова пјесма.
Мени је то фонетско правило некако нормалније.
P.S. није ми јасно да неко обраћа пажњу на те ствари, а није у стању да инсталира српску тастатуру(ћир. или лат.) него пише "komsinica me sisala(šišala)" и слично. Па је промјени једним додиром на екран.
Срби су далеко најнеписменији народ на Балкану и у Европи, такви примјери се ријетко срећу негдје у окружењу.
(Роко Прч, 2. decembar 2023 10:49)
Vozim zimske gume preko cele godine i apsolutno ne vidim potrebu za ol sizons osim ako ne vozis suv na 22 cola niskog profila pa ti je ol sizon jedna 500€ a zimska 750.
Kao klinac sa taksijem prelazio i po 150000 sa istim zimskim gumama.
Nisam znao za promenu ovih oznaka. Kada okrenes prodavce guma, na telefonu se mnogo prave pametni, pogotovu kad provale da ne znas tacno sta hoces, pa se "razbacuju" sa oznakama kao Stiven Hoking teorijama nastanka univerzuma.
Koliko se secam, pre sam kupovao kao zimske MSI (led). Imale su neke posebne sare.
Koliko se secam, miselinke alpina6 iz 2016. imale su ovaj novi logo.
(Cetvrt veka iskustva, 2. decembar 2023 10:12)
Naravno da nisu. Ili zimske ili auto nek sedi u garazi, naravno kada je temperatura tu oko nule ili ispod nule, ili kada je sneg i led. Ja sam siguran da necu nikog da ugrozim, proklizam, ogrebem, udarim, vise me brinu oni drugi kojima je problem da kupe zimske gume koje ce im trajati min 5 sezona ako su kvalitetne. Neodgovorni idioti. Ako nema snega a temperatura ispod nule, mala vlaznost pravi tanak sloj poledice, tako da ni to nema snega nije izgovor, plus smesa u zimskim gumama je elasticna i do -20 stepeni. Pametnom dovoljno.
(Filip, 2. decembar 2023 09:39)
Tako im se najviše isplati, da u garaži imam jedno 16 guma i da ih menjam dvaput mesečno, al ne, allseason na sve četri i vidimo se za 40k.
(B52, 2. decembar 2023 09:17)
@
Napokon jedan autor teksta koji pravilno koristi engleske reci u tekstu npr. nije napisao kao mad end snou. VELIKO HVALA na malom doprinosu znanja i obrazovanja!
(pi, 2. decembar 2023 09:05)
Napisao je pravilno, pre svega jer je stavio engleske reci pod navodnike (“mud” i “snow”).
Van toga, “po Vuku”, mogao je u recenici i da napise, na primer i rec snou - bez da napravi gresku (koliko god to glupo izgledalo).
“Pisi kao sto govoris, citaj kako je napisano” ima svoje prednosti, ali i mane. Na primer imena John, rutinski pisemo Dzon, ili upravo reci koje imaju “W” kao sto je “snow”. Ne mozes u “srpskoj” latinici pisati “W” i da budes ispravan jer mi “W” ni nemamo, a cirilica tek ima ogranicenja ako planiras da “prepevavas” strane reci.
“Stevie Wonder” - Стевие “W”(?)ондер ili Стиви Вондер
(Djorke, 2. decembar 2023 10:19)
Jeste to zimska guma. Samo jenkoristis po urbanom snegu tacnije gravima. Sa M+S ne bih isao na planinu ako su najavaili snezne oluje itd.
Inace vidim u komentarima kako su navodno Tigar gume lose za sneg... Ne znam odakle ti to druze koristim ih vec dugi niz godina i osim sto su bucne na auto putu za sam sneg ne videh jedan peoblem oko performanca?
(Stefan, 2. decembar 2023 09:47)
S obzirom koliko se pise o ovoj temi poslednjih dana, mislio sam da nijedna guma kod nas ne ispunjava taj standard. Medjutim, sad pogledah na moja tri auta, sve gume (nisu premium) imaju tu famoznu planinu sa pahuljom, cak i Tigar All Season (koja je inace kriminalno losa na snegu).
(Blok45, 2. decembar 2023 09:13)
Nadam se da je konacno stavljena tacka na ovu temu. Za Tigar All Season ne znam kakva je guma, ali Wintera je sasvim ok, nista losija od Save Eskimo. Jedino su je "poruznili" sa onim dizajnom "sare" (poput all terrain) i samo zbog toga me malo odbija od stavljanja na auto. Stara je ipak bila "oku ljepsa".
(Srđan BL, 2. decembar 2023 10:27)
Proizvodjači guma marketinski guraju da bi povecali prodaju i ostvarili sto veci profit prodajom guma sa sezonu.
M+S je guma namenjena zemljama koje ih mogu koristiti tokom cele godine, ali se to ne odnosi na Rusiju, Finsku, Norvesku....
Sobzirom da je tehnologija znatno uznapredovala, nije problem napraviti i gumu koja se moze voziti na -20 i +30c, ali bi takve gume manje prodavali, dok ih ovako i zakon u nekim zemljama stiti, pa za svaki auto ljudi kupuju dva seta guma,ni na taj nacin uvecavaju prodaju i svoj profit.
(Alamunja, 2. decembar 2023 12:24)
Boze koje gluposti. Kako je bilo pre ko zna koliko godina... Stavis na Ficu gume i samo da je dobra šara i vozi. Sad izmisljaju ko zna sta samo da gumarska indistrija zivi. Ovde se vode rasprave kako je pravilno napisano. Ako toliko nisi naucio makar preko filma Engleski uzas jedan.
(Aca, 2. decembar 2023 12:13)
svi ljubitelji ms,letnjih koji voze zimi grdno se iznenade kada "dobiju zahvalnicu" od osiguranja kada se desi neki udes....
(sofronije leghorn, 2. decembar 2023 10:59)
Ne.
Krenite u M+S gumama na Kopaonik, po sneznom i zaledjenom putu i naucicete definitivno. Naravno par ili dva para carapa za sneg, jer su prakticnije od lanaca, ukoliko to situacija zahteva.
U gradu, iako nema snega, ima bljuzgavice, leda ili rizle na nzim temperaturama, smesa u zimskim gumama se daleko bolje ponasa nego u M+S, kraci zaustavni put i bolja upravljivost.
(Joca, 3. decembar 2023 08:20)
Napokon jedan autor teksta koji pravilno koristi engleske reci u tekstu npr. nije napisao kao mad end snou. VELIKO HVALA na malom doprinosu znanja i obrazovanja!
(pi, 2. decembar 2023 09:05)
uvek ovi nemci nesto izmisljaju.celom svetu dosad bilo sve u redu.sad kad nemacka industrija posustaje,daj malo da se uzmu pare od gradjana
(miki, 02. decembar 2023 09:01)
Pati nemačka gumarska industrija?
(Marx, 2. decembar 2023 10:42)
Svi ljubitelji ms,letnjih koji voze zimi grdno se iznenade kada "dobiju zahvalnicu" od osiguranja kada se desi neki udes....
(sofronije leghorn)
Šta je poenta ovakvog komentara?
Naravno da će neko ko vozi sa letnjim gumama zimi, u uslovima kada na putu ima snega, leda ili poledice, i doživi nezgodu, imati problem sa osiguranjem. I treba da ima problem. Ali neko ko vozi sa letnjim gumama zimi, a na putu nema snega, leda ili poledice, ne može imati problem sa osiguranjem. Baš kao što problem ne mogu imati vozači koji voze sa All season gumaama, bez obzira na uslove vožnje.
(hm, 2. decembar 2023 14:11)
Da li su m+s zimske gume?
Pa i jesu i nisu, to u stvari znaci more i sneg i jos i njima i planina sa snegom.
Znaci gume su za sve, sve je obuhvaceno.....
(pa, 2. decembar 2023 12:42)
zamena guma na istim felnama nekih 30ak eur pa puta dva 60ak godisnje. za 5 god 300 eur. kupio sam dodatni set felni, namestio nove tigar vintere kod vulkanizera jos pre dve godine, kupio sam i dizalicu i gume menjam sam kad hocu. tj menjam ceo tocak. jer vulkanizeri su postali gori od muskih frizera - zakazivanje tri nedelje unapred, cekanje po dva sata dok ne dodjes na red i na kraju im je zajednicko - sisanje. sto se tice frizera kupio sam masinicu u osisam se sam 15min mi treba ukupno sa ciscenjem, a svakih par meseci lepo idem kod zenske frizerke jos i popijem kafu a ne moram da instaliram neki app da bi zakazao.
(sima strahota, 2. decembar 2023 10:32)
Mi smo valjda jedini vozaci koji misle da su M+S univerzalne...
Osim sto su Mud and Snow od njih ne treba ocekivati cuda, narocito ako vozimo nizu srednju klasu ili nesto tome slicno.
Miselin, Pireli, Conti...to je vec prva liga.
(miske, 2. decembar 2023 10:16)
Lep tekst i nadam se da vam je sve jasno.
Za Michelin i Tigar Tyres (koja je isto michelin) važi sve što je napisano . Kod Michelina i Tigra nema laži i prevara u slovnim oznakama. Ono što je napisano na gumi , to je svetinja. Zamislite da se najstarija firma sa najvećim svetskim kvalitetom pneumatika , osnovana 1888, igra sa slovima i brojevima .
Takođe uporediti Savu sa Tigrom koga drži Michelin, je krajnje neozbiljno i smešno . Tigrov pneumatik je svetlosnu godinu ispred Save. Zato nam gotovo sve gume i idu u Englesku , Španiju i još 70 drugih zemalja sveta. (Tigar je nekad bio 1 a sada je 4 izvoznik u Srbiji) Ovo nešto malo što ostane po Srbiji ,je ponajviše zbog Mišlenovog tržišta Rusije, jer trenutno ima 300 raznih peripetija, oko uvoza kod njih zbog ratnih dešavanja.
Dakle na Michelin i Tigar gumi ,oznake su ono što i znače. Nema ničeg skrivenog.
(GoR, 2. decembar 2023 12:27)
m+s bukvalno to prevodimo kao blato i sneg ali po meni doslovnije bi bilo bljuzgavica i poledica. i to ja imam u vojvodini, nisam video vise od 20-30 cm snega nikad.
ono sto ide u pravo blato i pravi sneg je recimo "traktorasta" guma na ladi. uska i debeo balon.
kramponaste verzije guma za sneg imaju smisla za vece nadmorske visine gde ima vise snega, duzi period pod snegom i duzi period utabanog snega. u vojvodini toga skoro nema, osim bljuzgavice, zamrznute bljuzgavice, kacamak bljuzgavice...
(mirko sv, 2. decembar 2023 10:49)
Sa zimskim gumama si skroz legalan i leti, tako da sto se policije tice tu si ok.
Za sve ostalo ako imas pameti u glavi pa znas sta vozis, neces imati problema. Zimska guma ce ti obaviti posao kao i letnja, osim u ekstremu - nagla kocenja, nenadana ostra krivina , onda malo vise buke od letnje, malo se vise haba na 30 stepeni, onda malo losije performanse u snegu nakon toga … razmisli o svemu.
(Djorke, 3. decembar 2023 12:27)
Ušinuo sam se menjajući točkove sa letnjim gumama, točkovima sa zimskim gumama! Dve letnje su na granici, te bi trebalo nakon 18 godina kupiti dve nove gume, za šta nemam novca, jer sam nezaposlen, bez penzije i sredstava, a auto mi služi uglavnom do prodavnice ili do bolnice! Rešio sam da više ne menjam točkove, da,se be bih ponovo ušinuo 1.aprila 2024, te ću voziti stalno sa zimskim gumama, jer su predviđene za 200 km/h! Ne vidim gde bih vozio tom brzinom (i ne smem jer sam mator), a za 80 km/h koliko vozim, odlične su zimske i u letnjim uslovima! Ništa tu leti ne kliza, jer sam pre par godina vozio celo leto sa zimskim gumama, i nisam primetio nikakvu razliku od vožnje sa letnjim gumama! Sem toga, ne vozim divljački, obrtaji su retko preko 3500, a nemam potrbu za naglim kočenjem pri 150 km/h, jer nisam nikad vozio tom brzinom!
(Duki, 3. decembar 2023 08:53)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
APN 4 ili APN 6, šta voziš?
(BDj, 2. decembar 2023 18:28)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
mile legendo,vecu glupost sigurno nismo culi odaaaavno. hvala ti na tome.
(dovla, 2. decembar 2023 12:44)
Zasto je ljudima tesko da kupe 4 kvalitetnije zimske gume zbog svoje bezbednosti, oko 400e. One ce im trajati sigurno 5 sezona, promena kod vulkanizera 3.000 rsd. Jaki ste mi vi vozaci i ozbiljni filozofi, prelazite smesne rute a ne smem da pitam da li uopste imate love za gorivo i putarine. Jad i beda.
(Djole, 3. decembar 2023 15:18)
Nisam napisao za sve Tigar gume da su lose, samo za Tigar All season da je katastrofa na snegu. Wintera je fenomenalna.
(Blok45, 2. decembar 2023 13:13)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
Nisi ti prijatelju nikad vozio po snegu i ledu, inače ne bi ovako pisao. Bez zimskih guma je haos, imao sam priliku da me zateče sneg ili više poledica sa letnjim gumama, proklizavanje samo tako. Da ne bi bilo priče o kolima, kola su uvek bila nova, servisirana, sa raznim opremom i pored toga je bilo zanosenja. Ok ja ne umem da vozim...
(Sezonac - zapad VIP, 2. decembar 2023 11:55)
Naravno da jesu ako pored sebe imaju i znak planine kao na slici.Pre par dana vest da Nemačka od sledeće godine priznaje zimske gume samo koje imaju znak planine.
Za neke baš ekstremne situacije tu su lanci jer ni zimska guma nije svemoguća.
(M+S+ znak planina, 2. decembar 2023 10:22)
GoR
Nigdje nisam napisao da je Tigar losa guma, jer mi je Wintera bila najcesci izbor zimske gume (visestruko). Samo izmedju nje i Save Eskimo je mrtva trka, jer pripadaju istoj "budzet" klasi.
Dosta vozaca smatra Savu boljom po snijegu, mada po meni nije iako joj oznake efikasnosti (koje su i dokaz testiranja) kazu da je nesto bolja od Wintere. Kao sto Tigar pripada Michelinu, tako i Sava Good Year grupaciji. Na svom Kawasakiju (uvoz iz Svicarske) imam Michelin gumu na kojoj pise Made in Serbia. Realno dizajn Wintere trenutno ne prilici auto gumi i odbija me, jer vise nalikuje AT-u...
Vozao sam Zastave i na Trayalu, i na Tigru. Boljka Tigra davno prije je bila brza deformacija gaznog dijela, odnosno guma se ne potrosi ni do pola a deformise se i pocne "plesati"...
mile
Bas sa gumama dimenzije 145 ili 155 se nekako moglo i po snijegu dok se "vozalo" Stojadine i Golfove keceve... Al sa sirim gumama nema sanse kad na svaki stisak kocnice proradi ABS i vozilo klizi kao sanke... Jasno je iz komentara da ste "tankog" vozackog iskustva (bez uvrede)...
(Srđan BL, 2. decembar 2023 18:40)
ko je dobar vozac njemu ne trebaju zimske gume ...to je za zene i neiskusne vozace...
ja 30 godina vozim na letnje gume iskljucivo ... samo da je dobra sara minimum 5-3mm
(mile, 02. decembar 2023 10:31)
Veoma arogantno razmisljanje. Predpostavljam da su tako razmisljali svi oni koji su uvili nekoga u saobracaju a i oni kojo su sopstvenom krivicom poginuli u saobracaju.
Nije dobar vozac onaj koji je spretan na snegu sa letnjim gumama, vec onaj ko odbija da vozi na njima.
Spretan i dobar vozac su dva veoma razlicita pojma. Dobar vozac je onaj ko vozi oprezno, postuje propise i pazi da ne ugrozi nikoga.
Po mom misljenji ti si medju najgorim vozacima. To sto ti radis je za svaku osudu jer ne samo da ugrozavas druge, vec svojim hvalisanjem nagovaras i druge da se ponasaju neodgovorno.
Da sam znas da sam ja spretniji vozac od tebe i da vozeci taj tvoj auto povredim, ili nedaj Boze ucinim nesto gore, nekome tebi blisko, da li bi ti bio ovakav ili priblizno ovakav stav: Posto je on dobar vozac a vozi auto koje i ka vozim u tim uslovima, nema veze sto je neko moj nastradao?
Cega se pametan stidi, budala se ponosi.
(avaks, 2. decembar 2023 13:39)
Ja kupion Hankook gume icept RS3, neverovatna guma i po suvom i po snegu.
(Replay, 2. decembar 2023 10:17)
svi testovi je hvale. uvek bude u rangu mnogo skupljih. ja kupio lassa prosle godine i pokajao se sto nisam sacekao. ok su ali se cuju jako
(mrk, 2. decembar 2023 10:57)
@Ja kupion Hankook gume icept RS3, neverovatna guma i po suvom i po snegu.
(Replay, 2. decembar 2023 10:17)
To je zimska guma. Dosta dobra. Odlicna za zimu, sneg i led, ali dosta limitirana na suvom i toplom. Njihova guma za sva godisnja doba je Hankook Kinergy 4S. Nalazi se u vrhu u toj klasi. Malo je losija od Michelin Cross Climate 2 i Goodyear Vector 4, ali je i dalje odlicna.
(Black, 2. decembar 2023 18:10)
Svake godine ista priča i još uvek ima ljudi koji ne znaju šta znači m+s. M+S je oznaka za konfiguraciju šare a u prevodu na naš jezik znači blato i sneg.
(Marko, 2. decembar 2023 13:52)
Baš sam prethodnih nedelja gledao brdo testova za all season I all weather gume. U suštini letnje su odlične za suvo i ok za mokro, ali užasne za led i sneg zbog šara i tvrdog materijala od kog su napravljene. Zimske su mekane i elastične i imaju dodatne proreze na šarama koje se ponašaju na snegu kao da ga kopaju i time daju dodatnu sigurnost. Zimske gume su užasne za suvo i toplo vreme jer nisu dovoljno sigurne za vožnju i brže se troše, ali su dobre kada je mokro i ekstremno dobre kada je sneg i led. All season I all weather gume su negde između i jako zavise od proizvođača. Premijum varijante znaju da budu mnogo kvalitetnije od manjih brendova. Ali suština tih guma je da su dobre za suvo, da su dobre za mokro, da su dovoljno dobre za sneg i led. Dakle ni u čemu nisu odlične ali mogu da odrade posao. Ako neko živi u gradu koji ima umerenu klimu one su pravi izbor. Ako neko živi tamo gde je zimi jako hladno i ima snega, takve gume nisu dovoljne. Zimske su daleko bolje i sigurnije za sneg i led.
(Black, 2. decembar 2023 11:05)
Zato sto u Nemackoj, pogotovu na jugu ume tako da zaveje da se klizate i sa zimskim a kamoli sa M+S gumama.
Tamo gde su blaze zime sa manje snega i leda donekle M+S i moze da prodje, a u Nemackoj je to opasno.
(Pera, 2. decembar 2023 10:04)
U principu sve novije Allseason gume imaju M+S i planinu sa pahuljicom tako da je cela diskusija suvišna osim ako ne iznosimo lična iskustva sa određenim brendom. Inače godinama koristim gume za sve sezone (Vojvodina) i potpuno zadovoljavaju moje potrebe bilo fa su Taurus, Rikken
(Kosta, 2. decembar 2023 16:59)
Do one godine kada je donet prvi zakon da moraš na pogonskoj osovini da imaš zimske gume, ceo svoj votački vek sam vozio na letnjim gumama. Šta sam zaključio do danas? Da. Ima razlike izmadju zimskih i letnjih guma i svi vozači bi trebalo da ih menjaju u skladu sa zakonom i godišnjim dobima.E, sada, dolazimo do onoga što nije u redu. U pitanju su buxne od vozača koji su umislili da ako stave zimske gume na svoj auto, da će im kola imati stabilnost i upravljivost na snegu, kiši i ledu, kao na suvom putu u vrelim avgustovskim danima.
(Over And Out, 2. decembar 2023 20:48)
Vidi prijatelju, sebe smatram iskusnim vozacem, jer iza sebe imam oko 3000000 km, i to uglavnom u Srbiji, sa autobusom, kamionom, kombijem i automobilom. To sto tvrdis je toliko netacno, da ne kazem glupo. A to si napisao jer ti jos nisi video sneg na putu. Sa letnjom gumom, na utabanom snegu na putu ne mozes ni krenuti, a ne voziti, bez obzira koliko si iskusan.
(Zicer, 2. decembar 2023 13:01)