1. Srećno Britancima, to nije za nas!!!
    (Realnost, 29. septembar 2023 22:58)

    # Link komentara

  2. "Стручњаци" који су поставили камере на раскрсницама у Н. Саду заслужују медаљу за инвентивност. Поставили су камере да снимају одназад. Да човјек не повјерује ко је све "стручњак".
    (Изногуд, 27. septembar 2023 22:31)

    Zašto misliš da nema logike, ako neko vozi 120km/h i proleti kroz raskrsnicu, kako će kamera da ga "uhvati", lakše je u odlasku, jer kako se udaljava, relativna brzina je manja pa kamera može lakše da fokusira kad je vozilo recimo udaljeno 50m.



    (Igor, 27. septembar 2023 23:01)

    Ta priča postoji i za London, kamere su u kućicama, pa mesečno jednom ili dvaput ispremeštaju kamere.
    Naime, kamere nisu u svim kućicama ne samo zato što su same kamere skupe da bi u svakoj kućici imala po jedna, već i zato što treba čuvati snimke sa tolikog broja kamera.


    ja bi ukinuo kamere,sa kojim pravom me nako snima i posmatra sve vreme???
    (goki, 28. septembar 2023 03:08)

    To možeš u svom dvorištu, na javnom mestu imaš pravo i ti da nosiš kameru i snimaš. U SAD su čak na sudu dobijali policiju u vezi tužbi za "neovlašćeno" snimanje policajaca tokom hapšenja i drugih aktivnosti, a sudije su presuđivale u korist tuženih uz obrazloženje da imaju pravo da snimaju policajce koji prekoračuju svoja ovlašćenja ili na drugi način krše zakon, ne poštuju pravila, itd.
    (Veliki brat, 29. septembar 2023 22:56)

    # Link komentara

  3. Kod nas su putevi užas, kao što je svima poznato.Ako su kazne toliko rigorozne, putevi treba da su ko puter!!!!
    (Krateri, 29. septembar 2023 20:16)

    # Link komentara

  4. U pravu si. Samo što IMA znak da se tu "nalazi" kamera.
    (Bosanac, 28. septembar 2023 09:21)

    Ima znaka da se na toj deonici nalazi kamera, ali ne i u kojoj je kutiji.
    (Igor, 28. septembar 2023 13:25)

    # Link komentara

  5. Ima znak koliko je ograničenje brzine. Ne znam zašto bi bio potreban znak da kamera može kontrolisati da li se ograničenje poštuje. To je isto kao da policija najavi gde će postaviti radar.
    (asd, 28. septembar 2023 11:57)

    # Link komentara

  6. Na ove dronove koji bacaju bombe po rovovima treba montirati kamere za detektovanje brzine.I nek lete tamo vamo iznad autoputa.
    (TDE, 28. septembar 2023 11:53)

    # Link komentara

  7. koliko god to zvucalo glupo kod nas u srb su jako dobre kazne u saobracaju, u smislu da su poprilicno skupe! problem je sto se to ne sprovodi nad svim stanovnistvom!
    ja kao normalan, porodican covek sa dvoje male dece ne jrucam i mene ne plasi nikakva visina kazne jer znam da u saobracaju necu napraviti prekrsaj (bar ne pri cistoj svesti). sa druge strane 'tatin' sin ili kumovi jurcaju i ne pisu im se kazne ... epilog je da od takve budale koja se ne kaznjava strada neko normalan!
    (lokal-patriota, 28. septembar 2023 10:05)

    # Link komentara

  8. Onda su im krivi stariji vozači koji voze po propisima i ne plaćaju kazne. Opet možda država baš ima cilj da isključi starije, em što im plaća penzije em što od njih nema prihoda od kazni. Ovi mladi bahati, pa šta! Oni ginu, ali preživeli plaćaju.
    (e, 28. septembar 2023 10:00)

    # Link komentara

  9. U ovoj drzava sve je otislo u PM. London je ceo prekopan i svaki druga ulica je zatvorena a to je sve zbog gradonacelnika koji je totalni idiot.Prosecna brzina je 8 milja na sat a ako si u centru onda je tesko da predje 5(taksiram pa znam)
    (Marko, 28. septembar 2023 01:46)

    Crni Marko pa šta radiš (mislim vidim da taksiraš) onda u Britaniji kad ništa ne valja? Taj tvoj posao možeš obavljati gde god da pođeš. Ludo je da trošiš vreme i živce u mestu koje ti ne odgovara. Meni je ok ovde, volim London, u centar nikad ne idem autom, uglavnom koristim tube i autobus. Ponekad, ali baš retko sednem na motor i napravim krug. Btw, prijavi se ti za gradonačelnika i smeni Sadiq Khana.
    (Londoner, 28. septembar 2023 09:44)

    # Link komentara

  10. Nije nuzno tacno. U nordijskim zemljama recimo koriste drugu taktiku. Na deonici nekog autoputa postave recimo 20 kucista za kamere pored puta a kamera se stvarno nalazi u samo 2. Svakih nekoliko dana kamere prebacuju iz jedne u drugu kutiju i vozaci nikada ne znaju gde su one u stvari aktivne. Onda uzmi pa vozi.
    (Igor, 27. septembar 2023 23:01)

    U pravu si. Samo što IMA znak da se tu "nalazi" kamera.
    (Bosanac, 28. septembar 2023 09:21)

    # Link komentara

  11. Ljudi su ovce, umesto da se pobune protiv Velikog Brata, nelegitimnog, antičovečanskog snimanja i prikupljanja podataka, oni ćute i trpe, a prava su im sve manja i manja. I tako je svuda u svetu, užas.
    (Orvel je mala beba za današnje tirane, 28. septembar 2023 08:18)

    # Link komentara

  12. Mene juče snimio dron, došao mi policajac na motoru ispred garaže da me legitimiše.
    (RundeLa, 28. septembar 2023 07:37)

    # Link komentara

  13. Koga briga za veliku britaniju
    (Dejan, 28. septembar 2023 07:13)

    # Link komentara

  14. interesantno opisan konc-logor
    (Goran, 28. septembar 2023 07:06)

    # Link komentara

  15. ja bi ukinuo kamere,sa kojim pravom me nako snima i posmatra sve vreme???
    (goki, 28. septembar 2023 03:08)

    # Link komentara

  16. Zašto je ovo epohalno rešenje?
    Jedna kamera "gleda" napred, druga nazad.
    Ne razumem oduševljenje.
    (žarko, 28. septembar 2023 01:57)

    # Link komentara

  17. U ovoj drzava sve je otislo u PM. London je ceo prekopan i svaki druga ulica je zatvorena a to je sve zbog gradonacelnika koji je totalni idiot.Prosecna brzina je 8 milja na sat a ako si u centru onda je tesko da predje 5(taksiram pa znam)
    (Marko, 28. septembar 2023 01:46)

    # Link komentara

  18. Kamere svuda i sve pokriti dronovima, da divljaci ne mogu ubijati u saobracaju. Ko se drzne, drakonske kazne!
    (Alter 5A, 28. septembar 2023 01:11)

    # Link komentara

  19. Ja ne razumem uopšte bolesnike koji predstavljaju sebe nekim narodom, vrlo je zapravo prosto...ako ne kršiš pravila, nećeš plaćati kazne !
    (Nikola, 28. septembar 2023 00:32)

    # Link komentara

  20. Успех је што узимају народу паре.
    (Мајкл Џондар, 27. septembar 2023 21:12)

    Pa pazi, mozgovima poput tvojeg, sve je uzimanje narodu para. Čak ni pauk ne bi trebao postojati, jer možeš parkirati kao govedo gde god poželiš !
    (Nikola, 28. septembar 2023 00:31)

    # Link komentara

  21. na zapadu su kamere obelezene da bi ljudi usporili. mi ih krijemo u saobracajne znake da bi se naplacivale kazne
    (pancevac, 27. septembar 2023 17:20) 

    U Svajcarskoj nisu obelezene i ne znas kad ces da naletis (osim ako ne poznajes put). Zato imaju blic koji "blicne" bas jako i obavesti te da si uslikan jer vozis prebrzo i mozes uskoro da ocekujes kaznu.
    (Vlasnik IMT 539 delux, 27. septembar 2023 23:13)

    # Link komentara

  22. Može li mi neko objasniti kako kamera računa brzinu kretanja?
    Ne verujem da ima neki Doppler mehanizam ugrađen?
    (zainteresovani posmatrač, 27. septembar 2023 16:30)

    Google? Saznas za par sekundi. Ovako pises komentar, cekas da neko odgovori, proveravas da li je neko odgovorio svako malo... Cemu to? Ako te ne prevari, kao sto nekad ume, i ChatGPT ce ti sve lepo objasniti.
    (Dex, 27. septembar 2023 23:10)

    # Link komentara

  23. @Može li mi neko objasniti kako kamera računa brzinu kretanja?
    Ne verujem da ima neki Doppler mehanizam ugrađen?
    (zainteresovani posmatrač, 27. septembar 2023 16:30)

    Bas tako, na osnovu doplerovog efekta.
    (Igor, 27. septembar 2023 23:03)

    # Link komentara

  24. @na zapadu su kamere obelezene da bi ljudi usporili. mi ih krijemo u saobracajne znake da bi se naplacivale kazne
    (pancevac, 27. septembar 2023 17:20)

    Nije nuzno tacno. U nordijskim zemljama recimo koriste drugu taktiku. Na deonici nekog autoputa postave recimo 20 kucista za kamere pored puta a kamera se stvarno nalazi u samo 2. Svakih nekoliko dana kamere prebacuju iz jedne u drugu kutiju i vozaci nikada ne znaju gde su one u stvari aktivne. Onda uzmi pa vozi.
    (Igor, 27. septembar 2023 23:01)

    # Link komentara

  25. "Стручњаци" који су поставили камере на раскрсницама у Н. Саду заслужују медаљу за инвентивност. Поставили су камере да снимају одназад. Да човјек не повјерује ко је све "стручњак".
    (Изногуд, 27. septembar 2023 22:31)

    # Link komentara

  26. I da su postavljene (a nisu) to je protivzakonito i neće zaživeti jer će ih građani dobiti na sudu !!!
    Kamere smeju da snimaju i uvažava se "samo" snimak (nedao Bog) neke nesreće na sudu . Kazne za ovakva dela jesu oduzimanje poena ali nikako "novčane kazne" i pretnje zatvorom.
    Svi ostali prekršaji u šta spadaju loše prestrojavanje i prolazak na crveno bez izazivanja nesreće i nedo Bog ljudskih žrtava su "protivzakonite" . To spada u protivpravno snimanje i kazne za ova dela se nigde ne plaćaju u svetu ,osim kod nas i u banana zemljama.
    (IC Team, 27. septembar 2023 21:39)

    # Link komentara

  27. Može li mi neko objasniti kako kamera računa brzinu kretanja?
    Ne verujem da ima neki Doppler mehanizam ugrađen?
    (zainteresovani posmatrač, 27. septembar 2023 16:30)

    Jedan od najjednostavnijih načina sa ovakve dve kamere je da prva snimi vozilo (napravi fotografiju) uz prepoznavanje tablica kada dođe na tačno određeno rastojanje od kamere (detektuje kada vozilo dođe tačno do određene tačke, sada bar postoji takvog softvera u izobilju), potom druga kamera uradi isti posao, samo što fotografiše vozilo u odlasku, na kraju se izmeri vreme između snimanja te dve fotke, podeli sa već poznatim rastojanjem, i eto prosečne brzine npr. na deonici od 500 metara.

    Takođe, kamere mogu biti umrežene npr. na Globessey Data Server, koji prima i obrađuje sve podatke (fotke sa ubeleženim vremenom snimanja), tako da je moguće određivati prosečnu brzinu vozila i na dužim deonicama - malo besmisleno na putevima gde neko može da napravi pauzu na pumpi ili kod prodavnice i slično, međutim oni koji voze prebrzo jer negde kasne će sigurno dobiti kaznu, jer da mogu da priušte pauzu zbog smanjenja prosečne brzine, ne bi ni vozili tako brzo.

    Na žalost, recimo ovo merenje prosečne brzine na autoputu je besmisleno ako neko vozi preko 200km/h da bi "uživao" u vožnji velikom brzinom i potom napravi pauzu na pumpi da se osveži ili čak i nešto pojede.
    (Veliki brat, 27. septembar 2023 21:37)

    # Link komentara

  28. Može li mi neko objasniti kako kamera računa brzinu kretanja?
    Ne verujem da ima neki Doppler mehanizam ugrađen?
    (zainteresovani posmatrač, 27. septembar 2023 16:30)

    Pa dovoljno je da ima daljinomer, snimi te jednom, posle jedne sekunde jos jednom, preracuna koliko si presao metara za tu sekundu i ima brzinu.
    Radar, odnosno dopler radi to isto samo koriscenjem radio talasa umesto optike.
    ne verujem da su u pitanju laserski daljinometri a postoje i aplikacije za mob. koje koriste isti princip (fotka, pa druga, pa racunanje razlike izmedju dimenzija objekta na slikama, malo trigonometrije i izbaci brzinu)
    (Nislija, 27. septembar 2023 21:31)

    # Link komentara

  29. Najbolje rešenje je potpuno ukinuti privatna vozila i uvesti sistem gde je bilo kakvo putovanje javnim transportom dozvoljeno vrlo ograničenom broju ljudi. To bi eliminisalo smrtne slučajeve u saobraćaju i spasilo planetu od klimatskih promena.
    (kzen, 27. septembar 2023 16:45)

    Genijalno rešenje pod uslovom da se ukinu sva vozila sirotinji. Jos dok ide pešice obavezno čežnjivim pogledom da isprati samozvanu elitu.
    (Superhik, 27. septembar 2023 21:19)

    # Link komentara

  30. Успех је што узимају народу паре.
    (Мајкл Џондар, 27. septembar 2023 21:12)

    # Link komentara

  31. kako su kazne uspeh?

    broj poginulih moze i da potpuno nestane vracanjem na konjsku zapregu.

    Uspeh je smanjiti broj poginulih uz povecanje brzine kretanja ljudi, sto povecava kvalitet zivota.
    (Kursula, 27. septembar 2023 17:56)

    S'obzirom na cene goriva konjska zaprega nam ne gine
    (trisa, 27. septembar 2023 20:15)

    # Link komentara

  32. U vreme toliko omrznutog komunizma, postojale su velike table za obaveštavanje gde je vršena radarska kontrola vozila, pa su ljudi pazili i kad nema kontrole! Sad se sakriju iza bandere da te uslikaju, a da ih slučajno ne primetiš, pa voziš 1km preko ograničenja.
    (gorski, 27. septembar 2023 19:58)

    # Link komentara

  33. Ih ih revolucijalno otkriće! Pa već 10 godina taj sistem funkcioniše u Smederevu i protivzakonito sakuplja podatke o svakom pokretu u gradu. Opsada grada!
    (imenjak, 27. septembar 2023 18:40)

    # Link komentara

  34. stavim ovu svevidecu kameru na auto i briga odmah padne za 50%.
    (mile, 27. septembar 2023 18:24)

    # Link komentara

  35. kako su kazne uspeh?

    broj poginulih moze i da potpuno nestane vracanjem na konjsku zapregu.

    Uspeh je smanjiti broj poginulih uz povecanje brzine kretanja ljudi, sto povecava kvalitet zivota.
    (Kursula, 27. septembar 2023 17:56)

    # Link komentara

  36. na zapadu su kamere obelezene da bi ljudi usporili. mi ih krijemo u saobracajne znake da bi se naplacivale kazne
    (pancevac, 27. septembar 2023 17:20)

    # Link komentara

  37. samo pare da dodju u praznu kasu
    to je cilj
    (nesa, 27. septembar 2023 17:06)

    # Link komentara

  38. Istraživanja su pokazala da su fiksne kamere za brzinu smanjile broj poginulih ili teško povređenih za 50 odsto na putevima na kojima su postavljene u Velikoj Britaniji.
    Glupo do bola...
    (deki, 27. septembar 2023 16:54)

    # Link komentara

  39. Najbolje rešenje je potpuno ukinuti privatna vozila i uvesti sistem gde je bilo kakvo putovanje javnim transportom dozvoljeno vrlo ograničenom broju ljudi. To bi eliminisalo smrtne slučajeve u saobraćaju i spasilo planetu od klimatskih promena.
    (kzen, 27. septembar 2023 16:45)

    # Link komentara

  40. Može li mi neko objasniti kako kamera računa brzinu kretanja?
    Ne verujem da ima neki Doppler mehanizam ugrađen?
    (zainteresovani posmatrač, 27. septembar 2023 16:30)

    # Link komentara

  41. A istrazivanje su radili oni koji zaradjuju od kamera :)
    (le, 27. septembar 2023 16:30)

    # Link komentara

  42. Neka mi objasne kako su kamere smanjile broj poginulih i povređenih za 50%? Ili je to samo opravdanje? Finansijski se isplati državi sigurno.
    (dejan, 27. septembar 2023 16:21)

    # Link komentara

  43. U Srbiji treba postaviti kamere za kontrolu i snimanje suludih vozača koji voze suprotnim trakama autoputa i za tako nešto uvesti 20 god zatvora.
    (Ethan Hunt, 27. septembar 2023 15:52)

    # Link komentara

  44. Kako su to kamere smanjile broj nesreća?
    Nikako. Samo su napunile budžet.
    (rebro, 27. septembar 2023 15:48)

    # Link komentara

  45. laz, povecali su budzet i jedino to je vazno.
    (Cvele, 27. septembar 2023 14:40)

    # Link komentara

  46. Dnevna doza izmišljotina
    (Ajmo mala u diskać, 27. septembar 2023 12:57)

    # Link komentara