(Zok1, 27. septembar 2023 12:36). … Nikakvo “ istrazivanje” nema tezinu kada vec sada VW mora da privremeno obustavlja proizvodnju ID vozila zbog slabe potraznje. Sta ce biti kada jos i drugi predju na proizvodnju iskljucivo EV? Nada da ce se kupci predomisliti? Ili ce ih silom (pistoljem, administrativnim merama) terati da to kupuju ?
(Nata, 28. septembar 2023 14:12)
Kada u siroku upotrebu (automobili, avioni i sve ostalo) udju najnovije NASA solid state baterije (You tube : Electric Viking: Nasa has cracked the code for replacing lithium…) te automobil moze bez dopune da predje i 2000 km, elektro mobilnost ce imati smisla. Sada, kada je realan domet 250-350 km, EV imaju smisla samo za gradsku upotrebu. A zasto bi sada neko platio 10-15 hiljada eura vise za gradski auto samo da bi bio u tom trendu i vozio se na struju? Nije slucajno da cela VW gama ID vozila ima slabu prodaju pa privremeno obustavljaju proizvodnju. Zivimo u sadasnosti.
(Nata, 28. septembar 2023 10:05)
Ljudi u EU racionalno donose odluke. Svesni su da će ako kupe fosilno vozilo u budućnosti imati razne probleme, od zabrane ulaska u određene delove grada, skupo gorivo opterećeno raznim eko taksama...
(asd, 27. septembar 2023 12:17). … Slazem se , to je moguce u buducnosti, ali sa EV vec sada imaju probleme, svi vec znamo koje, da ne ponavljam.
(Nikola, 28. septembar 2023 00:22)
Na pogrešnom mestu se obraćaš. Pitaj kako to funkcioniše u Oslo pa će ti sve biti jasno. A funkcioniše savršeno čisto da se ne blamiraš.
(Goxy, 27. septembar 2023 14:22). … Opet se javlja Goxy sa glupim komentarima. Brate postedi nas tvojih mudrolija…
(Mika, 28. septembar 2023 00:18)
@dudimen (mozda si hteo da stavis duduk?)
Iznosis puno neistina i siguran sam izmisljotina. Evo zivim u zgradi u Minhenu i imam el. auto. Punim ga 2 puta mesecno, dakle niko se nece puniti svaki dan ako vec nema kucni punjac. Dalje, el vozila se testiraju u mnogo rigoroznijim uslovima od fosilnih vozila. AKo nisi znao, fosilna vozila se testiraju bez goriva u njima. Baterije se recikliraju vec jedno 10 godina a mozda i duze, tako i to je netacno. Ne verujem da imas drugara, ali ako je neko nezadovoljan sto jednom godisnje kad krene na more ima manji domet a svih ostalih 363 dana po gradu ima mnogo veci domet, onda sa njima nesto nije u redu. El vozila po gradu mnogo manje trose i imaju mnogo veci domet nego bilo koji fosil. Tezina ne utice na radijus verovao ti ili ne, pogldaj malo po netu. Put do Srbije 1100 km, 3 stajanja, toliko bih stajao i sa fosilom, ako ni zbog ceg drugog onda zbog WC pauze.
Ne, el vozila nisu savrsena ali vec sada su bolja od fosila a njihovo vreme tek sledi
(Bavaria, 27. septembar 2023 16:49)
80 posto svih automobila prelaze 12.000km godišnje ili 35km dnevno zašta je po najgorem scenariju dovoljno 7kwh....Dalje računamo da prosečan auto od 60 kwh baterije možemo tako koristiti 8 dana.
Drugo baterije se recikliraju i to čak 95 % i prestanite lupati svakog dana mantru da se ne recikliraju.
Treće svaka šuko priključnica od 16A na ovom svetu može u toku noći isporučiti tih 7kwh dnevno ili 200kwh mesečno koloko je prosečnom čoveku dovoljno da funkcioniše i tako imamo 1600kwh do crvene zone na raspolaganju.
Četvrto svako ko prati razvoj zna da se prelazi na LFP baterije a da se uskoro i Natrijumske ukljucuju u igru pa ce i taj proboj razvoja iskoristiti da se razviju skladista energije sunca i vetra jer svi novi automobili imaju dvosmerno punjenje i struju mogu predati domacinstvu kada je to potrebno.
Ujedno to je i predlog EU da se samo takva ev vozila mogu subvencionisati.
I još milion razloga ima zašto su bolja ali to ostavljam ovim sledbenicima sudnjeg dana bez nafte da otkriju.
(Pera, 27. septembar 2023 14:35)
Neka mi objasne kako ce u Evropi u gradovima gde vecinom zive u zgradama, puniti, ujutro kad krenu na posao 10.000 automobila na javne punjace na po nekoliko sati ?
(dudimen, 27. septembar 2023 12:23)
Na pogrešnom mestu se obraćaš. Pitaj kako to funkcioniše u Oslo pa će ti sve biti jasno. A funkcioniše savršeno čisto da se ne blamiraš.
(Goxy, 27. septembar 2023 14:22)
(Nata, 26. septembar 2023 22:15) Objavi pun link: [link] Ono što u celoj priči nedostaje je da se radi o istraživanju koje je obavljeno među manje od 3 hiljade vozača u Velikoj Bitaniji, a istraživač je Društvo za proizvođače i trgovce motorima :) A rezultate prezentira VW. Evo ti malo ozbiljnijeg istraživanja, koje su obavili profesioanlci (Ernest & Yung): [link] Oko 48% Amerikanaca planira da kupi BEV ili PHEV u sledeće dve godine. Uostalom, pogledaj rezultate prodaje u EU, BEV čini 15% prodatih automobila, sa godišnjim rastom od preko 50%.
(Zok1, 27. septembar 2023 12:36)
Mozda u Americi gde veliki deo ljudi zivi u predgradju i ima svoju kucu i punjjac, pa preko noci moze da puni.
Neka mi objasne kako ce u Evropi u gradovima gde vecinom zive u zgradama, puniti, ujutro kad krenu na posao 10.000 automobila na javne punjace na po nekoliko sati ? Neka nam objasne kako prilikom sudara gase litijumske baterije koje gore uz strasnu reakciju i ispustanje veoma opasnog dima kad se probiju i dodju u dodir sa kiseonikom? Neka nam objasne odlaganje starih baterija koje se ne mogu reciklirati, a koje su pretnja ako se skladiste ne daj boze zapali. Zamislite skladiste od 20.000 starih baterija da se zapali, to je vatra i ekplozija ravna atomskoj bombi... Par mojih drugara je kupilo EV i gorko se pokajalo, jer do mora moraju 2 puta puniti. Domet koji je deklarisan je čista laž. To je u laboratorijskim uslovima. Kad natovarite auto i malo date gas smanjuje je do 50 %. Dakle imate negde oko 250 km realnog dometa, pa racunajte do mora 600 km, 2 punjenja po par sati... Bolje da idete vozom. Uporni su u guranju ovih vozila , a tehnologija jos nije dostigla potreban nivo
(dudimen, 27. septembar 2023 12:23)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Ljudi u EU racionalno donose odluke. Svesni su da će ako kupe fosilno vozilo u budućnosti imati razne probleme, od zabrane ulaska u određene delove grada, skupo gorivo opterećeno raznim eko taksama...
(asd, 27. septembar 2023 12:17)
Njihov Leaf EV se prodavao lepo i bio je jeftiniji od konkurencije. Pod jeftiniji mislim 30 i preko hiljada evra za auto velicine Opel Corse, ne mislim da je jeftin niti da vredi te pare, ali ipak spram ostalih …
(Djorke, 26. septembar 2023 16:37)
Prvi Leaf je izvana auto veličine Golfa, a iznutra klasu veći.
Općenito, električni auti imaju mjesta u unutrašnjosti kao auti sa SUS motorom koji pola metra duži.
Problem prvog Leafa nije bila veličina auta nego veličina baterije koja je bila mala i imala maskimalni domet od 160 km u gradu ili 100 na autocesti.
Problem je i to što baterija nije imala dobro riješeno hlađenje pa se pregrijavala pri brzom punjenju čime se skraćivao vijek baterije i padao joj je kapacitet. Baterija je imala samo 24 kWh.
(Mario, 27. septembar 2023 11:46)
šteta je što je Nissan propustio prednost koju je imao sa Leaf-om prve i druge generacije. Tesla ih je odavno zgazio, a u medjuvremenu i svi ostali. Leaf je po meni i dalje interesantan model, kompaktan, cena mu je bila pristojna i mogao je kao takav da se dalje razvija. Nove generacije baterije sa vecom gustinom da mu se podgne autonomija, jaci motori, softver itd. Da li im je marža bila niska, ili šta je u glavno skocili su sebi u usta. Sad su izbacili onaj tenkic Ariya, cena sitnica itd.
(žile, 27. septembar 2023 10:06)
(dzukela, 26. septembar 2023 23:47) Pogledaj, za početak, trenutne cene polovnih Qashqai vozila koji kupljeni novi u Srbiji a imaju razumni kilometražu i možda ćeš razumeti
(Bizon, 27. septembar 2023 09:56)
Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23)
Jeste. Vredno su radili na tome da im ulice i gradovi ne smrde. Po zasluzi im sleduje takav epilog. Zato mi šaljemo našu decu u EU.
(Goxy, 27. septembar 2023 09:27)
hoces hoces samo se ti nadaj. uzeces ogromnu lovu kad prodajes auto u Somaliji
(dzukela, 26. septembar 2023 23:47). … Mislis.. u Srbiji….
(Mika, 27. septembar 2023 08:48)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Nato, molim te objasni kako to da je Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Evropi cele godine, kako se to uklapa u tvojih navedenih 2% ? Hvala.
(Petar, 26. septembar 2023 17:48). … Petre evo ti link: www. jutarnji. hr. Samo 2%vozaca bi sada kupilo EV…Pozz.
(Nata, 26. septembar 2023 22:15)
Al su pritisli glupe evropljane ameri, rusi i žutaći. Ova elektrifikacija nije zastupljena kod njih kao u evropi. Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23) Molim te da pripaziš na rečnik i ne koristiš rasno uvredljive izraze. Znam da nisi namerno, ali hajde da održimo nivo diskusije. Ni ti ne bi voleo da te zovu gweilo (bela avet). A što se tiče prelaska na BEV, Kina je znatno odmakla. Amerika je specifična, zato što se ovde najviše prodaju pikapovi (kamioneti). Najpopularniji model je Ford T-150, koji se od ove godine prodaje i u BEV verziji. Kapacitet pogona za BEV je ograničen (150 hiljada godišnje, što je otprilike neštom manje od četvrtine godišnje proizvodnje, koja je oko 650 hiljada). Četiri meseca pre kraja godine, Ford više ne prima narudžbe za BEV model, jer je sve unapred rasprodato. To je veliki kontrast u odnosu na SUS modele koji obično uskoro odlaze na akciju, da bi napravili mesto za novi model (novo godište). Tesla je unapred prodao skoro 2 miliona Cybertruck modela, trebaće im četiri godine da to isporuče :) Tesla Y je najprodavaniji SUV, Tesla 3 je druga u klasi sedana, iza Tojote Kamri. Država investira 7,5 miljardi dolara u mreže brzih punjača. Zato ne bih rekao da zaostaju za Evropom. Ustvari, ako ne računamo Skandinaviju, mislim da je obrnuto.
(Zok1, 26. septembar 2023 22:08)
Al su pritisli glupe evropljane ameri, rusi i žutaći. Ova elektrifikacija nije zastupljena kod njih kao u evropi. Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23)
Jeeeeea, znači da ću moj Qashqai za 3 godine moći da prodam skuplje nego što sam gla platio novog. Samo napred braćo japanci, idemooooooo
(Bizon, 26. septembar 2023 18:07)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Nato, molim te objasni kako to da je Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Evropi cele godine, kako se to uklapa u tvojih navedenih 2% ? Hvala.
(Petar, 26. septembar 2023 17:48)
@
Odlicno, jos jedna marka manje u izboru novog automobila.
(Mare, 26. septembar 2023 15:11)
Njihov Leaf EV se prodavao lepo i bio je jeftiniji od konkurencije. Pod jeftiniji mislim 30 i preko hiljada evra za auto velicine Opel Corse, ne mislim da je jeftin niti da vredi te pare, ali ipak spram ostalih …
EV moze da ima buducnost ako obore cene, jer sada su preskupi za ono sta nude. Ovo sada je anomalija i paradoks - placas skuplje za nesto sto predstavlja kompromis. Obicno to ne ide tako.
(Djorke, 26. septembar 2023 16:37)
@
Odlicno, jos jedna marka manje u izboru novog automobila.
(Mare, 26. septembar 2023 15:11)
Njihov Leaf EV se prodavao lepo i bio je jeftiniji od konkurencije. Pod jeftiniji mislim 30 i preko hiljada evra za auto velicine Opel Corse, ne mislim da je jeftin niti da vredi te pare, ali ipak spram ostalih …
EV moze da ima buducnost ako obore cene, jer sada su preskupi za ono sta nude. Ovo sada je anomalija i paradoks - placas skuplje za nesto sto predstavlja kompromis. Obicno to ne ide tako.
(Djorke, 26. septembar 2023 16:37)
Al su pritisli glupe evropljane ameri, rusi i žutaći. Ova elektrifikacija nije zastupljena kod njih kao u evropi. Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Nato, molim te objasni kako to da je Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Evropi cele godine, kako se to uklapa u tvojih navedenih 2% ? Hvala.
(Petar, 26. septembar 2023 17:48)
Jeeeeea, znači da ću moj Qashqai za 3 godine moći da prodam skuplje nego što sam gla platio novog. Samo napred braćo japanci, idemooooooo
(Bizon, 26. septembar 2023 18:07)
Al su pritisli glupe evropljane ameri, rusi i žutaći. Ova elektrifikacija nije zastupljena kod njih kao u evropi. Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23) Molim te da pripaziš na rečnik i ne koristiš rasno uvredljive izraze. Znam da nisi namerno, ali hajde da održimo nivo diskusije. Ni ti ne bi voleo da te zovu gweilo (bela avet). A što se tiče prelaska na BEV, Kina je znatno odmakla. Amerika je specifična, zato što se ovde najviše prodaju pikapovi (kamioneti). Najpopularniji model je Ford T-150, koji se od ove godine prodaje i u BEV verziji. Kapacitet pogona za BEV je ograničen (150 hiljada godišnje, što je otprilike neštom manje od četvrtine godišnje proizvodnje, koja je oko 650 hiljada). Četiri meseca pre kraja godine, Ford više ne prima narudžbe za BEV model, jer je sve unapred rasprodato. To je veliki kontrast u odnosu na SUS modele koji obično uskoro odlaze na akciju, da bi napravili mesto za novi model (novo godište). Tesla je unapred prodao skoro 2 miliona Cybertruck modela, trebaće im četiri godine da to isporuče :) Tesla Y je najprodavaniji SUV, Tesla 3 je druga u klasi sedana, iza Tojote Kamri. Država investira 7,5 miljardi dolara u mreže brzih punjača. Zato ne bih rekao da zaostaju za Evropom. Ustvari, ako ne računamo Skandinaviju, mislim da je obrnuto.
(Zok1, 26. septembar 2023 22:08)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Nato, molim te objasni kako to da je Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Evropi cele godine, kako se to uklapa u tvojih navedenih 2% ? Hvala.
(Petar, 26. septembar 2023 17:48). … Petre evo ti link: www. jutarnji. hr. Samo 2%vozaca bi sada kupilo EV…Pozz.
(Nata, 26. septembar 2023 22:15)
Mozda u Americi gde veliki deo ljudi zivi u predgradju i ima svoju kucu i punjjac, pa preko noci moze da puni.
Neka mi objasne kako ce u Evropi u gradovima gde vecinom zive u zgradama, puniti, ujutro kad krenu na posao 10.000 automobila na javne punjace na po nekoliko sati ? Neka nam objasne kako prilikom sudara gase litijumske baterije koje gore uz strasnu reakciju i ispustanje veoma opasnog dima kad se probiju i dodju u dodir sa kiseonikom? Neka nam objasne odlaganje starih baterija koje se ne mogu reciklirati, a koje su pretnja ako se skladiste ne daj boze zapali. Zamislite skladiste od 20.000 starih baterija da se zapali, to je vatra i ekplozija ravna atomskoj bombi... Par mojih drugara je kupilo EV i gorko se pokajalo, jer do mora moraju 2 puta puniti. Domet koji je deklarisan je čista laž. To je u laboratorijskim uslovima. Kad natovarite auto i malo date gas smanjuje je do 50 %. Dakle imate negde oko 250 km realnog dometa, pa racunajte do mora 600 km, 2 punjenja po par sati... Bolje da idete vozom. Uporni su u guranju ovih vozila , a tehnologija jos nije dostigla potreban nivo
(dudimen, 27. septembar 2023 12:23)
Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23)
Jeste. Vredno su radili na tome da im ulice i gradovi ne smrde. Po zasluzi im sleduje takav epilog. Zato mi šaljemo našu decu u EU.
(Goxy, 27. septembar 2023 09:27)
šteta je što je Nissan propustio prednost koju je imao sa Leaf-om prve i druge generacije. Tesla ih je odavno zgazio, a u medjuvremenu i svi ostali. Leaf je po meni i dalje interesantan model, kompaktan, cena mu je bila pristojna i mogao je kao takav da se dalje razvija. Nove generacije baterije sa vecom gustinom da mu se podgne autonomija, jaci motori, softver itd. Da li im je marža bila niska, ili šta je u glavno skocili su sebi u usta. Sad su izbacili onaj tenkic Ariya, cena sitnica itd.
(žile, 27. septembar 2023 10:06)
Njihov Leaf EV se prodavao lepo i bio je jeftiniji od konkurencije. Pod jeftiniji mislim 30 i preko hiljada evra za auto velicine Opel Corse, ne mislim da je jeftin niti da vredi te pare, ali ipak spram ostalih …
(Djorke, 26. septembar 2023 16:37)
Prvi Leaf je izvana auto veličine Golfa, a iznutra klasu veći.
Općenito, električni auti imaju mjesta u unutrašnjosti kao auti sa SUS motorom koji pola metra duži.
Problem prvog Leafa nije bila veličina auta nego veličina baterije koja je bila mala i imala maskimalni domet od 160 km u gradu ili 100 na autocesti.
Problem je i to što baterija nije imala dobro riješeno hlađenje pa se pregrijavala pri brzom punjenju čime se skraćivao vijek baterije i padao joj je kapacitet. Baterija je imala samo 24 kWh.
(Mario, 27. septembar 2023 11:46)
@dudimen (mozda si hteo da stavis duduk?)
Iznosis puno neistina i siguran sam izmisljotina. Evo zivim u zgradi u Minhenu i imam el. auto. Punim ga 2 puta mesecno, dakle niko se nece puniti svaki dan ako vec nema kucni punjac. Dalje, el vozila se testiraju u mnogo rigoroznijim uslovima od fosilnih vozila. AKo nisi znao, fosilna vozila se testiraju bez goriva u njima. Baterije se recikliraju vec jedno 10 godina a mozda i duze, tako i to je netacno. Ne verujem da imas drugara, ali ako je neko nezadovoljan sto jednom godisnje kad krene na more ima manji domet a svih ostalih 363 dana po gradu ima mnogo veci domet, onda sa njima nesto nije u redu. El vozila po gradu mnogo manje trose i imaju mnogo veci domet nego bilo koji fosil. Tezina ne utice na radijus verovao ti ili ne, pogldaj malo po netu. Put do Srbije 1100 km, 3 stajanja, toliko bih stajao i sa fosilom, ako ni zbog ceg drugog onda zbog WC pauze.
Ne, el vozila nisu savrsena ali vec sada su bolja od fosila a njihovo vreme tek sledi
(Bavaria, 27. septembar 2023 16:49)
80 posto svih automobila prelaze 12.000km godišnje ili 35km dnevno zašta je po najgorem scenariju dovoljno 7kwh....Dalje računamo da prosečan auto od 60 kwh baterije možemo tako koristiti 8 dana.
Drugo baterije se recikliraju i to čak 95 % i prestanite lupati svakog dana mantru da se ne recikliraju.
Treće svaka šuko priključnica od 16A na ovom svetu može u toku noći isporučiti tih 7kwh dnevno ili 200kwh mesečno koloko je prosečnom čoveku dovoljno da funkcioniše i tako imamo 1600kwh do crvene zone na raspolaganju.
Četvrto svako ko prati razvoj zna da se prelazi na LFP baterije a da se uskoro i Natrijumske ukljucuju u igru pa ce i taj proboj razvoja iskoristiti da se razviju skladista energije sunca i vetra jer svi novi automobili imaju dvosmerno punjenje i struju mogu predati domacinstvu kada je to potrebno.
Ujedno to je i predlog EU da se samo takva ev vozila mogu subvencionisati.
I još milion razloga ima zašto su bolja ali to ostavljam ovim sledbenicima sudnjeg dana bez nafte da otkriju.
(Pera, 27. septembar 2023 14:35)
Ljudi u EU racionalno donose odluke. Svesni su da će ako kupe fosilno vozilo u budućnosti imati razne probleme, od zabrane ulaska u određene delove grada, skupo gorivo opterećeno raznim eko taksama...
(asd, 27. septembar 2023 12:17). … Slazem se , to je moguce u buducnosti, ali sa EV vec sada imaju probleme, svi vec znamo koje, da ne ponavljam.
(Nikola, 28. septembar 2023 00:22)
Na pogrešnom mestu se obraćaš. Pitaj kako to funkcioniše u Oslo pa će ti sve biti jasno. A funkcioniše savršeno čisto da se ne blamiraš.
(Goxy, 27. septembar 2023 14:22). … Opet se javlja Goxy sa glupim komentarima. Brate postedi nas tvojih mudrolija…
(Mika, 28. septembar 2023 00:18)
Neka mi objasne kako ce u Evropi u gradovima gde vecinom zive u zgradama, puniti, ujutro kad krenu na posao 10.000 automobila na javne punjace na po nekoliko sati ?
(dudimen, 27. septembar 2023 12:23)
Na pogrešnom mestu se obraćaš. Pitaj kako to funkcioniše u Oslo pa će ti sve biti jasno. A funkcioniše savršeno čisto da se ne blamiraš.
(Goxy, 27. septembar 2023 14:22)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Ljudi u EU racionalno donose odluke. Svesni su da će ako kupe fosilno vozilo u budućnosti imati razne probleme, od zabrane ulaska u određene delove grada, skupo gorivo opterećeno raznim eko taksama...
(asd, 27. septembar 2023 12:17)
(Nata, 26. septembar 2023 22:15) Objavi pun link: [link] Ono što u celoj priči nedostaje je da se radi o istraživanju koje je obavljeno među manje od 3 hiljade vozača u Velikoj Bitaniji, a istraživač je Društvo za proizvođače i trgovce motorima :) A rezultate prezentira VW. Evo ti malo ozbiljnijeg istraživanja, koje su obavili profesioanlci (Ernest & Yung): [link] Oko 48% Amerikanaca planira da kupi BEV ili PHEV u sledeće dve godine. Uostalom, pogledaj rezultate prodaje u EU, BEV čini 15% prodatih automobila, sa godišnjim rastom od preko 50%.
(Zok1, 27. septembar 2023 12:36)
(dzukela, 26. septembar 2023 23:47) Pogledaj, za početak, trenutne cene polovnih Qashqai vozila koji kupljeni novi u Srbiji a imaju razumni kilometražu i možda ćeš razumeti
(Bizon, 27. septembar 2023 09:56)
(Zok1, 27. septembar 2023 12:36). … Nikakvo “ istrazivanje” nema tezinu kada vec sada VW mora da privremeno obustavlja proizvodnju ID vozila zbog slabe potraznje. Sta ce biti kada jos i drugi predju na proizvodnju iskljucivo EV? Nada da ce se kupci predomisliti? Ili ce ih silom (pistoljem, administrativnim merama) terati da to kupuju ?
(Nata, 28. septembar 2023 14:12)
hoces hoces samo se ti nadaj. uzeces ogromnu lovu kad prodajes auto u Somaliji
(dzukela, 26. septembar 2023 23:47). … Mislis.. u Srbiji….
(Mika, 27. septembar 2023 08:48)
Kada u siroku upotrebu (automobili, avioni i sve ostalo) udju najnovije NASA solid state baterije (You tube : Electric Viking: Nasa has cracked the code for replacing lithium…) te automobil moze bez dopune da predje i 2000 km, elektro mobilnost ce imati smisla. Sada, kada je realan domet 250-350 km, EV imaju smisla samo za gradsku upotrebu. A zasto bi sada neko platio 10-15 hiljada eura vise za gradski auto samo da bi bio u tom trendu i vozio se na struju? Nije slucajno da cela VW gama ID vozila ima slabu prodaju pa privremeno obustavljaju proizvodnju. Zivimo u sadasnosti.
(Nata, 28. septembar 2023 10:05)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Nato, molim te objasni kako to da je Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Evropi cele godine, kako se to uklapa u tvojih navedenih 2% ? Hvala.
(Petar, 26. septembar 2023 17:48)
Al su pritisli glupe evropljane ameri, rusi i žutaći. Ova elektrifikacija nije zastupljena kod njih kao u evropi. Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Nato, molim te objasni kako to da je Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Evropi cele godine, kako se to uklapa u tvojih navedenih 2% ? Hvala.
(Petar, 26. septembar 2023 17:48). … Petre evo ti link: www. jutarnji. hr. Samo 2%vozaca bi sada kupilo EV…Pozz.
(Nata, 26. septembar 2023 22:15)
Al su pritisli glupe evropljane ameri, rusi i žutaći. Ova elektrifikacija nije zastupljena kod njih kao u evropi. Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23) Molim te da pripaziš na rečnik i ne koristiš rasno uvredljive izraze. Znam da nisi namerno, ali hajde da održimo nivo diskusije. Ni ti ne bi voleo da te zovu gweilo (bela avet). A što se tiče prelaska na BEV, Kina je znatno odmakla. Amerika je specifična, zato što se ovde najviše prodaju pikapovi (kamioneti). Najpopularniji model je Ford T-150, koji se od ove godine prodaje i u BEV verziji. Kapacitet pogona za BEV je ograničen (150 hiljada godišnje, što je otprilike neštom manje od četvrtine godišnje proizvodnje, koja je oko 650 hiljada). Četiri meseca pre kraja godine, Ford više ne prima narudžbe za BEV model, jer je sve unapred rasprodato. To je veliki kontrast u odnosu na SUS modele koji obično uskoro odlaze na akciju, da bi napravili mesto za novi model (novo godište). Tesla je unapred prodao skoro 2 miliona Cybertruck modela, trebaće im četiri godine da to isporuče :) Tesla Y je najprodavaniji SUV, Tesla 3 je druga u klasi sedana, iza Tojote Kamri. Država investira 7,5 miljardi dolara u mreže brzih punjača. Zato ne bih rekao da zaostaju za Evropom. Ustvari, ako ne računamo Skandinaviju, mislim da je obrnuto.
(Zok1, 26. septembar 2023 22:08)
Jeeeeea, znači da ću moj Qashqai za 3 godine moći da prodam skuplje nego što sam gla platio novog. Samo napred braćo japanci, idemooooooo
(Bizon, 26. septembar 2023 18:07)
Mada možda je i zaslužila evropa ovakav epilog
(Arigosakic, 26. septembar 2023 19:23)
Jeste. Vredno su radili na tome da im ulice i gradovi ne smrde. Po zasluzi im sleduje takav epilog. Zato mi šaljemo našu decu u EU.
(Goxy, 27. septembar 2023 09:27)
@dudimen (mozda si hteo da stavis duduk?)
Iznosis puno neistina i siguran sam izmisljotina. Evo zivim u zgradi u Minhenu i imam el. auto. Punim ga 2 puta mesecno, dakle niko se nece puniti svaki dan ako vec nema kucni punjac. Dalje, el vozila se testiraju u mnogo rigoroznijim uslovima od fosilnih vozila. AKo nisi znao, fosilna vozila se testiraju bez goriva u njima. Baterije se recikliraju vec jedno 10 godina a mozda i duze, tako i to je netacno. Ne verujem da imas drugara, ali ako je neko nezadovoljan sto jednom godisnje kad krene na more ima manji domet a svih ostalih 363 dana po gradu ima mnogo veci domet, onda sa njima nesto nije u redu. El vozila po gradu mnogo manje trose i imaju mnogo veci domet nego bilo koji fosil. Tezina ne utice na radijus verovao ti ili ne, pogldaj malo po netu. Put do Srbije 1100 km, 3 stajanja, toliko bih stajao i sa fosilom, ako ni zbog ceg drugog onda zbog WC pauze.
Ne, el vozila nisu savrsena ali vec sada su bolja od fosila a njihovo vreme tek sledi
(Bavaria, 27. septembar 2023 16:49)
80 posto svih automobila prelaze 12.000km godišnje ili 35km dnevno zašta je po najgorem scenariju dovoljno 7kwh....Dalje računamo da prosečan auto od 60 kwh baterije možemo tako koristiti 8 dana.
Drugo baterije se recikliraju i to čak 95 % i prestanite lupati svakog dana mantru da se ne recikliraju.
Treće svaka šuko priključnica od 16A na ovom svetu može u toku noći isporučiti tih 7kwh dnevno ili 200kwh mesečno koloko je prosečnom čoveku dovoljno da funkcioniše i tako imamo 1600kwh do crvene zone na raspolaganju.
Četvrto svako ko prati razvoj zna da se prelazi na LFP baterije a da se uskoro i Natrijumske ukljucuju u igru pa ce i taj proboj razvoja iskoristiti da se razviju skladista energije sunca i vetra jer svi novi automobili imaju dvosmerno punjenje i struju mogu predati domacinstvu kada je to potrebno.
Ujedno to je i predlog EU da se samo takva ev vozila mogu subvencionisati.
I još milion razloga ima zašto su bolja ali to ostavljam ovim sledbenicima sudnjeg dana bez nafte da otkriju.
(Pera, 27. septembar 2023 14:35)
@
Odlicno, jos jedna marka manje u izboru novog automobila.
(Mare, 26. septembar 2023 15:11)
Njihov Leaf EV se prodavao lepo i bio je jeftiniji od konkurencije. Pod jeftiniji mislim 30 i preko hiljada evra za auto velicine Opel Corse, ne mislim da je jeftin niti da vredi te pare, ali ipak spram ostalih …
EV moze da ima buducnost ako obore cene, jer sada su preskupi za ono sta nude. Ovo sada je anomalija i paradoks - placas skuplje za nesto sto predstavlja kompromis. Obicno to ne ide tako.
(Djorke, 26. septembar 2023 16:37)
Mozda u Americi gde veliki deo ljudi zivi u predgradju i ima svoju kucu i punjjac, pa preko noci moze da puni.
Neka mi objasne kako ce u Evropi u gradovima gde vecinom zive u zgradama, puniti, ujutro kad krenu na posao 10.000 automobila na javne punjace na po nekoliko sati ? Neka nam objasne kako prilikom sudara gase litijumske baterije koje gore uz strasnu reakciju i ispustanje veoma opasnog dima kad se probiju i dodju u dodir sa kiseonikom? Neka nam objasne odlaganje starih baterija koje se ne mogu reciklirati, a koje su pretnja ako se skladiste ne daj boze zapali. Zamislite skladiste od 20.000 starih baterija da se zapali, to je vatra i ekplozija ravna atomskoj bombi... Par mojih drugara je kupilo EV i gorko se pokajalo, jer do mora moraju 2 puta puniti. Domet koji je deklarisan je čista laž. To je u laboratorijskim uslovima. Kad natovarite auto i malo date gas smanjuje je do 50 %. Dakle imate negde oko 250 km realnog dometa, pa racunajte do mora 600 km, 2 punjenja po par sati... Bolje da idete vozom. Uporni su u guranju ovih vozila , a tehnologija jos nije dostigla potreban nivo
(dudimen, 27. septembar 2023 12:23)
Samo neznam ko ce da ih kupi. Mozda neko od onih 2% kupaca koji planiraju da kupe EV….
(Nata, 26. septembar 2023 15:04)
Ljudi u EU racionalno donose odluke. Svesni su da će ako kupe fosilno vozilo u budućnosti imati razne probleme, od zabrane ulaska u određene delove grada, skupo gorivo opterećeno raznim eko taksama...
(asd, 27. septembar 2023 12:17)
Neka mi objasne kako ce u Evropi u gradovima gde vecinom zive u zgradama, puniti, ujutro kad krenu na posao 10.000 automobila na javne punjace na po nekoliko sati ?
(dudimen, 27. septembar 2023 12:23)
Na pogrešnom mestu se obraćaš. Pitaj kako to funkcioniše u Oslo pa će ti sve biti jasno. A funkcioniše savršeno čisto da se ne blamiraš.
(Goxy, 27. septembar 2023 14:22)
Njihov Leaf EV se prodavao lepo i bio je jeftiniji od konkurencije. Pod jeftiniji mislim 30 i preko hiljada evra za auto velicine Opel Corse, ne mislim da je jeftin niti da vredi te pare, ali ipak spram ostalih …
(Djorke, 26. septembar 2023 16:37)
Prvi Leaf je izvana auto veličine Golfa, a iznutra klasu veći.
Općenito, električni auti imaju mjesta u unutrašnjosti kao auti sa SUS motorom koji pola metra duži.
Problem prvog Leafa nije bila veličina auta nego veličina baterije koja je bila mala i imala maskimalni domet od 160 km u gradu ili 100 na autocesti.
Problem je i to što baterija nije imala dobro riješeno hlađenje pa se pregrijavala pri brzom punjenju čime se skraćivao vijek baterije i padao joj je kapacitet. Baterija je imala samo 24 kWh.
(Mario, 27. septembar 2023 11:46)
(Nata, 26. septembar 2023 22:15) Objavi pun link: [link] Ono što u celoj priči nedostaje je da se radi o istraživanju koje je obavljeno među manje od 3 hiljade vozača u Velikoj Bitaniji, a istraživač je Društvo za proizvođače i trgovce motorima :) A rezultate prezentira VW. Evo ti malo ozbiljnijeg istraživanja, koje su obavili profesioanlci (Ernest & Yung): [link] Oko 48% Amerikanaca planira da kupi BEV ili PHEV u sledeće dve godine. Uostalom, pogledaj rezultate prodaje u EU, BEV čini 15% prodatih automobila, sa godišnjim rastom od preko 50%.
(Zok1, 27. septembar 2023 12:36)
(dzukela, 26. septembar 2023 23:47) Pogledaj, za početak, trenutne cene polovnih Qashqai vozila koji kupljeni novi u Srbiji a imaju razumni kilometražu i možda ćeš razumeti
(Bizon, 27. septembar 2023 09:56)
šteta je što je Nissan propustio prednost koju je imao sa Leaf-om prve i druge generacije. Tesla ih je odavno zgazio, a u medjuvremenu i svi ostali. Leaf je po meni i dalje interesantan model, kompaktan, cena mu je bila pristojna i mogao je kao takav da se dalje razvija. Nove generacije baterije sa vecom gustinom da mu se podgne autonomija, jaci motori, softver itd. Da li im je marža bila niska, ili šta je u glavno skocili su sebi u usta. Sad su izbacili onaj tenkic Ariya, cena sitnica itd.
(žile, 27. septembar 2023 10:06)
Ljudi u EU racionalno donose odluke. Svesni su da će ako kupe fosilno vozilo u budućnosti imati razne probleme, od zabrane ulaska u određene delove grada, skupo gorivo opterećeno raznim eko taksama...
(asd, 27. septembar 2023 12:17). … Slazem se , to je moguce u buducnosti, ali sa EV vec sada imaju probleme, svi vec znamo koje, da ne ponavljam.
(Nikola, 28. septembar 2023 00:22)
Na pogrešnom mestu se obraćaš. Pitaj kako to funkcioniše u Oslo pa će ti sve biti jasno. A funkcioniše savršeno čisto da se ne blamiraš.
(Goxy, 27. septembar 2023 14:22). … Opet se javlja Goxy sa glupim komentarima. Brate postedi nas tvojih mudrolija…
(Mika, 28. septembar 2023 00:18)
hoces hoces samo se ti nadaj. uzeces ogromnu lovu kad prodajes auto u Somaliji
(dzukela, 26. septembar 2023 23:47). … Mislis.. u Srbiji….
(Mika, 27. septembar 2023 08:48)
Kada u siroku upotrebu (automobili, avioni i sve ostalo) udju najnovije NASA solid state baterije (You tube : Electric Viking: Nasa has cracked the code for replacing lithium…) te automobil moze bez dopune da predje i 2000 km, elektro mobilnost ce imati smisla. Sada, kada je realan domet 250-350 km, EV imaju smisla samo za gradsku upotrebu. A zasto bi sada neko platio 10-15 hiljada eura vise za gradski auto samo da bi bio u tom trendu i vozio se na struju? Nije slucajno da cela VW gama ID vozila ima slabu prodaju pa privremeno obustavljaju proizvodnju. Zivimo u sadasnosti.
(Nata, 28. septembar 2023 10:05)
(Zok1, 27. septembar 2023 12:36). … Nikakvo “ istrazivanje” nema tezinu kada vec sada VW mora da privremeno obustavlja proizvodnju ID vozila zbog slabe potraznje. Sta ce biti kada jos i drugi predju na proizvodnju iskljucivo EV? Nada da ce se kupci predomisliti? Ili ce ih silom (pistoljem, administrativnim merama) terati da to kupuju ?
(Nata, 28. septembar 2023 14:12)