1. Mozda el. aiti jesu buducnost, ali danas je njihova kupovina besmislena. Podseca na zacetke plasticne hirurgije kad se radilo dletom i krojackim koncem. Ili Zaka Kustoa i njegove ronilacke gedzete koji su danas smesni.

    Treba, dakle, sacekati da ovi pokusaji elektrifikacije presrastu u ozbiljne stvari…
    (lepota…, 26. septembar 2023 19:18)

    # Link komentara

  2. Toyota je DALEKO ispred svih u Hibridnoj tehnologiji i tu je pocela sa elektrifikacijom jos davne 1997 u Japanu. sadasnja strategija je da se razvija cvrsta baterija, laksa, digotrajnija i sa punjenjem od 10-15min od 20% do 80% i tu bateriju vec testiraju u relanom saobracaju u japanu bar jedno 3g. Poslednja vest je i da su prebrodili proizvodne probleme tako da ocekuju da ce 2026 poceti sa ugradnjom u EV. Ali posto prodaju ogromnu kolicinu vozila u Africi i Aziji nece odustati od MUS-a sto je i logicno. U medjuvremenu poboljsavaju bateriju u BZ modelu za 30% ugradnjom vece kolicine nikla. Njihova strategija je da svaki novi model bude bolji od predhodnog. kako stvari stoje TESLA i TOYOTA su sigurni igraci od 2030 pa nadalje a ko ce im se pridruziti, videcemo. Definitivno ce neki nestati sa scene. Elektrifikacija na baterije je neminovna i ne moze se izbeci.
    (EZeljko, 26. septembar 2023 17:44)

    # Link komentara

  3. (Roxy Music, 26. septembar 2023 11:34) Broj registrovanih automobila u 2021 je bio ispod 2,2 miliona. Apsolutno si u pravu i za nove zgrade i za klima uređaje. (Uzgred, tri posebne klime ti verovato troše više nego centralizovana klima za seo stan ili kuću). Srbiji će nezavisno od električnih automobila trebati više električne energije. Ali daleko od toga da će prelazak na BEV prouzrokovati kolaps sistema. Što se tiče Amerike, pojedine države uvode poreze kojima će nadomestiti gubitak prihoda od poreza na gorivo. To će na kraju da urade svi, svuda u svetu. Država mora od nečega da živi, zato i naplaćuje poreze. U Americi je gorivo puno jeftinije nego u Evropi, baš radi toga što su porezi niži. Osnovni motv velikog broja Amerikanaca koji su prešli na BEV nije toliko ušteda na gorivu, koliko na održavanju. Nema svih onih mogućih i nemogućih servisa, promene ulja itd. Neki auto servisi nude da ti dovezu zamenski automobil i odvezu tvoj na servis, ali to se posebno plaća. Većina traži da odvezeš kola na servis i dođeš po njih. Obično možeš da dobiješ zamenski automobil, ali ne uvek. Sve u svemu, izgubiš dva puta godišnje po četiri sata na redovno održavanje SUS automobila. I nikada ne znaš koliko će da košta, osim da će svaki put koštati više nego što si očekivao. Sa druge strane, Tesla ti za rotaciju točkova (najčešći servis) pošalje mobilni servis i obave to pred tvojom kućom, ili u garaži na poslu. Uopšte ne moraš da budeš prisutan, dovoljno je da im kažeš gde su kola.
    (Zok1, 26. septembar 2023 16:26)

    # Link komentara

  4. Postoje argumenti i za drugu stranu,a što se paljenja SUS motora tiče oni se pale zbog struje.
    (mile@, 26. septembar 2023 14:27)

    # Link komentara

  5. Ako su elektricna vozila sadasnjost i buducnost zasto su i dalje statisticka greska kada je prodaja u pitanju, u globalu. Nema od ove price nista, samo se trzaju kao riba na suvom, eno u USA poceli vec da im vracaju nameta kao SUS vozilima, ovi vlasnici sad gore kao licne. A Zoki1 ima istine u tome sto pricas, ali gde su fabrike koje se grade, skole, bolnice, zgrade u Beogradu nicu kao pecurke na svakom koraku su bukvalno koje ce dodatno opteretiti sistem koji je ionako nikakav, gde je to da klima uredjaji se sve vise i vise ugradjuju ja u kuci imam tri klima uredjaja itd. itd. pri tom ubedjen sam da u Srbiji ima vise od 2.3 miliona automobila, no dobro da ne detaljisemo. Slazem se delimicno i sa Djidjonijem i sa Zokijem1, videcmeo ko ce biti u pravu od njih dvojice u blizoj buducnosti.
    (Roxy Music, 26. septembar 2023 11:34)

    # Link komentara

  6. (Zok1, 26. septembar 2023 07:55)

    Nemoj tako matematikom u glavu u rano jutro.
    Ima puno ljudi koje mrze argumente. Naročito ako ne podržavaju njihovo mišljenje.
    Znaš ono, nema struje za sve aute kada bi bili električni, nema dosta dalekovoda, el. auti su preteški, baterije se brzo kvare (iako skoro svi daju 8 godina garancije što kod SUS motora ne daje nitko (osim Toyote), lako se zapale (iako statistika potvrđuje da se SUS auti češće zapale)...
    Dakle, zaključak. Električni auti nisu budućnost.
    Slažem se. Oni su sadašnjost.
    (Mario, 26. septembar 2023 09:06)

    # Link komentara

  7. ...EV nisu buducnost i to svako ko se iole razume u struju shvata...
    (Djidjoni, 25. septembar 2023 20:30)

    Ajde...!?
    (dipl.el.inz.energetike, 26. septembar 2023 07:58)

    # Link komentara

  8. Elektricna vozila nisu buducnost i to svako ko se iole razume u struju shvata. Kada bismo svi u Srbiji vozili EV, nastao bi kolaps elektro sistema. Trenutno cak ni USA ni Japan ni Nemacka, ali bukvalno ni jedna jedina zemlja na svetu, nemaju mrezni kapacitet da izdrze planirani broj EV do 2030.
    Dakle- puste zelje.
    (Djidjoni, 25. septembar 2023 20:30) U Srbiji ima oko 2,3 miliona automobila. Hajde da uzmemo da u proseku prelaze 12 hiljada kilometara godišnje. Kada bi sve te automobile zamenio sa Teslom, svaki bi trebao da se napuni 30 puta godišnje, sa po 80 kWh, ukupno 2400 kWh po vozilu. To je 5520 GWh. Srpske elektrane (u sastavu EPS) godišnje proizvedu preko 34,000 GWh. Drugim rečima, svi automobili u Srbiji bi opteretili mrežu sa oko 16% trenutnih kapaciteta. Ovo pod uslovom da niko od vlasnika tih 2,3 miliona automobila ne instalira solarne panele i da EPS ne proširi kapacitete. Evo još jednog poređenja: automobil koji prelazi 1000 km mesečno će potrošiti oko 200 kWh mesečno. Električni radijatori za sobu od 20 kvadrata (kapacitet 4KW) će za mesec dana potrošiti 960 kWh, pod uslovom da ih palite 4 sata dnevno. Efikasnije je grejati se na lož ulje, a voziti na struju :)
    (Zok1, 26. septembar 2023 07:55)

    # Link komentara

  9. Тојота де доста касно укључила у ову трку. Чак и сад они баш не верују скроз у ову причу. Пре нешто јаче од годину дана неки високи функционер у Тојоти је изјавио да не може инфраструктура да испрати политичаре. Ако како сви мора да се прилагоде, делује и да тојота да би опстала у кансел култури, мора да се скроз преорјентише.
    (Гиле, 25. septembar 2023 23:28)

    # Link komentara

  10. Elektricna vozila nisu buducnost i to svako ko se iole razume u struju shvata. Kada bismo svi u Srbiji vozili EV, nastao bi kolaps elektro sistema. Trenutno cak ni USA ni Japan ni Nemacka, ali bukvalno ni jedna jedina zemlja na svetu, nemaju mrezni kapacitet da izdrze planirani broj EV do 2030.
    Dakle- puste zelje.
    (Djidjoni, 25. septembar 2023 20:30)

    # Link komentara

  11. Tojota se do sada pokazala jako metodicna. Sta su smislili, to su i uradili.
    (Djorke, 25. septembar 2023 19:50)

    # Link komentara

  12. Divni planovi jedino sto je nejasno je kome ce da isporuce te elektro automobile posto je potraznja za ovakvim vozilima gotovo nikakva.
    (Mika, 25. septembar 2023 19:36)

    # Link komentara

  13. ko je lud da toliko plati za auto?
    (11, 25. septembar 2023 18:51)

    # Link komentara

  14. Sa cenama koje imaju tesko da ce doci do cilja u Srbiji, jednostavno su preskupi.
    (sale, 25. septembar 2023 18:14)

    # Link komentara

  15. Čim naprave bateriju od 100kg i koja se puni za 15 minuta, a ne košta kao pola auta, stajem u red. Lično znam lika koji je zamijenio Porsche Macan turbo benzinca sa Tesla Y i više nema nazad. Ali ne živi na Balkanu.
    (kele®, 25. septembar 2023 18:13)

    # Link komentara

  16. Lepo je to kad prodavac sebi zacrta cilj. Nego da li kupac to i zeli.
    (Rale, 25. septembar 2023 16:37)

    # Link komentara