1. "Predmet na kolovozu". U sta je udario kad je uspeo da pocepa pod i osteti baterije, u neku gredu, ciglu, kamencinu, sipku koja je lezala na putu... i odakle to tu?
    (Nuklearni mravojed, 5. decembar 2022 08:49)

    # Link komentara

  2. Elektricna Auta (Licijumske Baterije) se ne gase klasicno. Baterije (auto) se potapa u Cisternu sa vodom i ostavlja tako dok Licijum ne izgori kontrolisano-hladjeno. Drugaciji Nacin za sada ne postoji. Bitteschön.
    (Dejan: Elektrotechnik Köln, 30. novembar 2022 16:41)

    # Link komentara

  3. Smisao gasenja je da se zaustavi gorenje. Ako ne mogu da ga ugase, onda neka ga puste da izgori brze do kraja, nego da ga muce i trose vodu, izlaz je i ovako isti - spaljeni lim na gomili (do neprepoznatljivosti)
    (Observer, 30. novembar 2022 14:56)

    # Link komentara

  4. Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
    (Alex, 29. novembar 2022 12:13)
    Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.
    (Inception, 29. novembar 2022 21:14)

    Verovao ti ili ne tamo negde ljudi mnogo vise postuju propise a ne da samo gledaju da nekog prevare i da moras za sve da ih prisiljavas i kontrolises. Cak i kad znaju da ih nece proveravati oni to ne rade jer veruju da propis postoji za njihovo dobro. Neverovatno znam
    (hehe, 30. novembar 2022 10:04)


    Bio sam ironican u tom delu komentara koji si objavio. U drugom delu nisam. To radim da bih proverio koliko su obavesteni i osvesceni ljudi koji pisu komentare.
    (Inception, 30. novembar 2022 13:34)

    # Link komentara

  5. Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
    (Alex, 29. novembar 2022 12:13)
    Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.
    (Inception, 29. novembar 2022 21:14)

    Verovao ti ili ne tamo negde ljudi mnogo vise postuju propise a ne da samo gledaju da nekog prevare i da moras za sve da ih prisiljavas i kontrolises. Cak i kad znaju da ih nece proveravati oni to ne rade jer veruju da propis postoji za njihovo dobro. Neverovatno znam
    (hehe, 30. novembar 2022 10:04)

    # Link komentara

  6. Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
    (Sky, 29. novembar 2022 23:25)

    Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
    (Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)


    Da li stvarno mislis da u 6 vatrogasnih kamiona nisu imali jedan PP aparat?
    (Inception, 30. novembar 2022 09:48)

    # Link komentara

  7. Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
    (Sky, 29. novembar 2022 23:25)

    Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
    (Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)

    Pena nestaje vremenom i auto bi se ponovo samozapalio.
    (Sky, 30. novembar 2022 09:44)

    # Link komentara

  8. Ne gasi se sa vodom to. Dzaba im bogatstvo kad know how nemaju. Voda samo pogoršava požar izazvan električnom opremom.
    (ko je ovde lud, 30. novembar 2022 08:37)

    # Link komentara

  9. Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
    (Sky, 29. novembar 2022 23:25)

    Potrošili 6 cisterni vode, a mogli su to s jednom flašom pene iz protupožarnog aparata da ugase!
    (Sine ratio, 30. novembar 2022 08:16)

    # Link komentara

  10. pa znaci nisu ga ni ugasili vodom vec kada je ta supstanca dogorela poceo se gasiti
    (vladimir, 30. novembar 2022 08:13)

    # Link komentara

  11. Pa otkad se električni požari gase vodom?!

    Jaki vatrogasci!
    (Deep Throat, 30. novembar 2022 08:12)

    # Link komentara

  12. @kimi R
    Varnica može nastati i od trenja, a pod haubom SUS vozila ima puno pokretnih delova koji u kombinaciji sa isparenjima benzina, pre svega, daju uslove za paljenje. I meni se ne sviđa što EV kada se zapali nije lakše gasiv, ali su šanse za zapaljivanje daleko manje nego SUS.
    Da ponovim:
    "Fully electric vehicles, on the other hand, were deemed far safer than both hybirds and gas cars; they are far less likely to catch fire, with just 25.1 fires per 100,000 sales. That’s compared to 3,474 hybrid fires and 1,529 ICE fires per 100,000 sales respectively."

    Link:
    [link]/

    Dakle rizik je daleko manji nego kod SUS, pa neka svako odluči kako hoće, a postoji i osiguranje. I avioni su statistički najbezbedniji vid prevoza pa ne voli svako da leti, jer kad se slupa onda se baš slupa.
    (Gradimir, 30. novembar 2022 07:22)

    # Link komentara

  13. Komentari su dokaz tehnološke izolovanosti od sveta. Nikakva voda, prah, CO2 ne pomažu. Jednom kad se zapali zbog “thermal runaway” efekta, ne može da se ugasi jer se ponovo samozapali. Jedini način je da se trenutno cela masa litijuma ohladi ispod temperature kada počinje efekat, a to je često nemoguće jer u dodiru sa vodom se stvara vodonik gas koji se odmah pali usled toplote i varnica od jednom već započete reakcije. Zato i imate vesti o vatrogascima koji troše i po desetine hiljada litara vode da bi ugušili bateriju tj ohladili je ispod temperature samozapaljenja iako već gori. Inače je savet ako se zapali ovakva baterija da se pusti da izgori, tj da se mesto obezbedi i ne dira dok se litijum ne istroši. Postoje i specijalni prekrivači kojima se baterija prekrije da može bezbedno da izgori ispod i po pola sata i više. Autoradionice, i slični objekti koji rade sa ovakvim vozilima (viljuškari često imaju te baterije) imaju često te prekrivače spremne.
    (Los Angeles, 30. novembar 2022 05:48)

    # Link komentara

  14. "Električni automobili su manje skloni samozapaljenju od benzinaca"

    - Apsolutno netačno. Može se lako naći statistika koja pokazuje da je mnogo veći broj samozapaljenja kod električnih nego kod klasičnih automobila i to višestruko, naravno u odnosu na ukupan broj jednih i drugih u saobraćaju.
    Uostalom, iz teksta se vidi da se tesla zapalila nakon kontakta sa nekim predmetom na kolovozu. E pa sad vi vidite da li bi se klasični automobil zapalio u toj situaciji
    (Zacvo, 30. novembar 2022 02:00)

    # Link komentara

  15. Ostali samo dugmici jbt...
    (Milosav, 30. novembar 2022 01:05)

    # Link komentara

  16. Sve je to tačno samo ovo nije elektricni požar, po svoj prilici, nego metal koji gori. Alkalni metali, kao natrijum i litijum gore na vazduhu. U Li baterijama se ne koristi čisti metal nego soli metala koje su manje zapaljive, ali ipak dovoljno zapaljive da ne mogu da se gase vodom. Postoje razni aditivi koji smanjuju zapaljivost Li baterija ali još uvek nisu u komercijalnoj upotrebi, inače ne bi dolazilo do ovakvih požara.
    (Nisam odavde, 30. novembar 2022 00:40)

    # Link komentara

  17. Pa te vatrogasce bi sve otpustio jer oni nemaju pojma. Da ne ponavljam ovde je imalo dovoljno pametnih ljudi koji su rekli kako se ta vrsta pozara gasi. I drago mi je da vidim da ljudi znaju kako se gase pozari izazvani el. Kratkim spojem.
    (Vrana, 29. novembar 2022 20:06)

    Te baterije su sklone samopaljenju kada se "pocepaju" i unutrašnjost baterije dođe u kontakt sa vazduhom tako da ovaj požar nema veze sa gašenjem požada na el.instalacijama.
    (Sky, 29. novembar 2022 23:25)

    # Link komentara

  18. Pola komentara ovde ne zna sta pise.
    (Deda, 29. novembar 2022 23:05)

    # Link komentara

  19. pola kipera peska su mogli da prevrnu.
    (ži mi ti, 29. novembar 2022 22:45)

    # Link komentara

  20. Koji paket opreme nudi opciju sa unutrašnjim sagorevanjem?
    (0O, 29. novembar 2022 22:39)

    # Link komentara

  21. @Gradimir
    SuS vozila se pale zbog struje,a ne sama od sebe.Glavni uzročnik svakog požara je neka varnica,koju gle čuda izaziva struja.
    (kimi R, 29. novembar 2022 22:34)

    # Link komentara

  22. Ovi nije požar električne instalacije, nego hemijskih sredstava. Ne gori tako burno iznova zbog struje, nego zbog lako zapaljivog materijala.
    (Nenad, 29. novembar 2022 22:01)

    # Link komentara

  23. Bas se vodi kampanja protiv kompanije Tesla jeste da imaju mana ali ispravljaju greske prosto imas auto ko ima mogucnost moze da ga dopinjava kod kuce preko solarnog panela jeste cimanje al ce se manje biti nezavisan od naftasa…
    (miki, 29. novembar 2022 21:46)

    # Link komentara

  24. Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
    (Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23

    Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
    (Alex, 29. novembar 2022 12:13)


    Da, ispred svakog podzemnog parkinga stoji sluzbenik koji je licenciran da otvori svaki prtljaznik, zavuce se u njega, potrazi bocu za plin ili metan, i onda dozvoli konacno vozilu ulazak u podzemnu garazu.

    Samo da te obavestim, cak i da se vozilo na TNG ili metan zapali, sigurnosni ventil na rezervoaru mora da odradi svoj posao i da kroz njega ide kontrolisani plamen do potpunog praznjenja rezervoara. Naravno, ne postoji apsolutno nikakva opasnost od eksplozije, osim ukoliko vozilo nije ucestvovalo u posebno brutalnom sudaru (nesto poput sudara za vozom ili slicno).

    Kolektivno ludilo. I ljudi ti cak daju pluseve.
    (Inception, 29. novembar 2022 21:14)

    # Link komentara

  25. Kad se zapali EV, to je vest, iako su putnici regularno izašli. I u samom tekstu lepo piše da je verovatnoća paljenja mnogo manja nego kod benzinaca. Već sam ostavljao ovde neki link o istraživanju američkih osiguravajućih kuća gde su zaključili da je verovatnoća da se EV zapali višestruko manja nego benzinaca, koji se inače više nego dvostruko teže zapale od hibrida. Zdrava logika kaže da se od SUS vozila dizeli najteže pale, jer isparenja nisu zapaljiva kao benzinska.
    (Gradimir, 29. novembar 2022 14:45)


    I svaki put kada vi prokomentarisete to kao "cinjenicu", ja cu da vam kazem da kod benzinca imate realnu sansu da ugasite vozilo pre nego sto se napravi neka ozbiljnija steta, a kod EV mozete samo da sedite i placete.

    P.S. Ne pali se benzinac kao na filmovima, valjda to znate. I tu isto imate vise nego realnu sansu da izadjete iz vozila, osima ako niste bili u udesu.
    (Inception, 29. novembar 2022 21:09)

    # Link komentara

  26. Bas ekoloski...de nek plane neki zajedno sa ovim globalnim liderima u njemu, nek nas postede svoje mizerije...
    (Neko iz mase, 29. novembar 2022 20:53)

    # Link komentara

  27. Pa te vatrogasce bi sve otpustio jer oni nemaju pojma. Da ne ponavljam ovde je imalo dovoljno pametnih ljudi koji su rekli kako se ta vrsta pozara gasi. I drago mi je da vidim da ljudi znaju kako se gase pozari izazvani el. Kratkim spojem.
    (Vrana, 29. novembar 2022 20:06)

    # Link komentara

  28. Trebali su da probaju da zapisaju.
    (I1, 29. novembar 2022 19:48)

    # Link komentara

  29. Ovakav požar se gasi ili prahom ili penom, pošto je verovatno do dolaska vatrogasaca bilo kasno za prah(mada postoje navalna vozila sa velikim rezervoarima praha) onda se ovakav požar gasi penom. Ako su potrošili 45 000l vode onda je to pene toliko da su mogli da prekriju par hektara auto puta, a ne jedan automobil? A, ako su gasili samo vodom onda te baterije verovatno nisu mogli ni da ugase uopšte jer se "struja" ne gasi vodom?
    (Džoni, 29. novembar 2022 19:38)

    # Link komentara

  30. Jedva cekam da vozim auto sa litijumskim baterijama…..
    (Mika, 29. novembar 2022 19:27)

    # Link komentara

  31. Ako nemaš ko svabe tralala kamion sa specijalnom punom u koji ubace čep auto preko krana na kamionu, onda nemojte dzabe vodu da trošite.
    (Rđa, 29. novembar 2022 18:35)

    # Link komentara

  32. elektrika - CO2
    ulje i gorivo - prah
    vodom se gasi samo tamo gde ima žara
    (Vasobeci, 29. novembar 2022 14:20)

    I Gocija
    (?Срб_и_ја, 29. novembar 2022 18:21)

    # Link komentara

  33. i kao to je ekolosko vozilo!?
    (koko, 29. novembar 2022 18:16)

    # Link komentara

  34. Nisu ga oni ugasili ni sa tih 45 tona vode, nego je izgoreo do kraja.
    Najpametnije je i ne pokušavati gasiti EV.
    Obezbediš okolinu i pustiš da izgori do kraja.
    (Mikica, 29. novembar 2022 18:05)

    # Link komentara

  35. a kad nema specijalnih nezapaljivih cebeta onda jednostavno pustis da izgori?
    (konjo, 29. novembar 2022 10:40)

    ah vi prepametni. kad je krenula ta vasa vecna ljubav od benzina da se razvija po svetu, jer bilo pumpi na svakom koraku? su vatrogasci dosli odmah ili su konji vukli tu cisternu 2 sata do pozara?
    manite se patetike i takvih odgovora, svaka tranzicija je teska. sve ce se to srediti kao sto se sredilo i za ICE vozila
    (mrk, 29. novembar 2022 16:29)

    # Link komentara

  36. Nećete kopati litijum! Tačka
    (veljko, 29. novembar 2022 16:21)

    # Link komentara

  37. Mogli su benzinom da pokušaju ugasiti požar?Čuj vodom!
    (War Inside My Head, 29. novembar 2022 16:15)

    # Link komentara

  38. ostali samo dugmići tj. točkići ...
    (mika, 29. novembar 2022 16:09)

    # Link komentara

  39. Idealno vozilo za terorizam, gde god ga parkiraš , potencijalna bomba , plus ako je masivan parking , tržni centar, stadion, struju ima , samo prikačiš malo plastike, kad grune niko živ to neće moći da ugasi, godinama, jedna sačekuša ima pobije pola grada., ovo što je u Ukrajini sad ima da izgleda ko igračka.
    (H. P., 29. novembar 2022 15:32)

    # Link komentara

  40. Zapaljeni električni uredjaj gasiti vodom???

    Nikola Tesla se rodio,ziveo, radio i umro pre 80 godina. Posle njega jos gomila naučnika.
    Sve dzaba. Čovečanstvo nije odmaklo dalje od logorske vatre i kofe sa vodom.
    (Brzi, 29. novembar 2022 15:15)

    # Link komentara

  41. Ili SUS ili BUS!
    (Komša, 29. novembar 2022 15:08)

    # Link komentara

  42. Lepi autmobili lepo gore - a ružni ostaju ružni čak i kad gore.
    (LS, 29. novembar 2022 14:51)

    # Link komentara

  43. Kad se zapali EV, to je vest, iako su putnici regularno izašli. I u samom tekstu lepo piše da je verovatnoća paljenja mnogo manja nego kod benzinaca. Već sam ostavljao ovde neki link o istraživanju američkih osiguravajućih kuća gde su zaključili da je verovatnoća da se EV zapali višestruko manja nego benzinaca, koji se inače više nego dvostruko teže zapale od hibrida. Zdrava logika kaže da se od SUS vozila dizeli najteže pale, jer isparenja nisu zapaljiva kao benzinska.
    (Gradimir, 29. novembar 2022 14:45)

    # Link komentara

  44. Zapaljene baterije se ne gase vodom nego spec prahom, ali je jeftinije da pustis da sto prije sagori i cao
    (mayor Tom, 29. novembar 2022 14:40)

    # Link komentara

  45. Litijum u dodiru sa vodom burno reaguje. Exsplozivno i zapaljivo. Nikako se ne gasi vodom nego prahom.
    (Rusohejter, 29. novembar 2022 14:24)

    # Link komentara

  46. elektrika - CO2
    ulje i gorivo - prah
    vodom se gasi samo tamo gde ima žara
    (Vasobeci, 29. novembar 2022 14:20)

    # Link komentara

  47. kase mo ja Škoda Super Be Bajo moj sapalila nikoje ni je gasijo jerse sama ugasi la jerjeto specialan avuto koi vozu samo gospoda Bajo moj.
    (rkekoke, 29. novembar 2022 14:13)

    # Link komentara

  48. Treba ograniciti cene automobila da bi smanjile pare za neke buduce otimacine pod plastom uvodjenja demokratije.
    (LuKa, 29. novembar 2022 14:10)

    # Link komentara

  49. Lako je moguće da ni vatrogasci nisu znali kakav automobil i vrsta požara je u pitanju. Cena tranzicije, danak neiskustvu i navikama. Ne verujem da su baš toliki diletanti da požar električnih instalacija gase vodom. Još uvek niko pod "automobil" ne podrazumeva ove na baterijski pogon. Da je bio vodonični, automobil bi stigao do vatrogasne stanice, bar neki deo.
    (Bumbar, 29. novembar 2022 13:08)

    # Link komentara

  50. Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
    To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
    (Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

    Šta oće ovaj Jarić i Čutura.
    (Bljuzgo Drpović, 29. novembar 2022 12:59)

    # Link komentara

  51. elektro instalacije, elektro automobili se NE gase Vodom. To odlicno znaju svi koji su prosli obuku za ZOP. Pena, prah, i ostala sredstva su za elektro pozare.
    (s mile, 29. novembar 2022 12:45)

    # Link komentara

  52. Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
    (Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23

    Zato je npr.u Nemačkoj zabranjen podzemni parking automobilima sa pogonom na TNG ili metan.
    (Alex, 29. novembar 2022 12:13)

    # Link komentara

  53. Kakvi idioti, gase strujni požar vodom! To se gasi prahom!
    (kognitivna disonanca, 29. novembar 2022 11:42)

    # Link komentara

  54. Dabogda propao Tesla(zapalio se)!
    (kimi R, 29. novembar 2022 11:37)

    # Link komentara

  55. Kad je jedini alat koji znaš da koristiš čekić onda ti svaki problem izgleda kao ekser.
    Sreća da ih nisu zvali da gase gasovod ili rezervoar za naftu, i dan danas bi polivali...
    (Tannhauser, 29. novembar 2022 11:20)

    # Link komentara

  56. Lepa kola lepo gore.
    (Milos, 29. novembar 2022 10:42)

    # Link komentara

  57. Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
    To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
    (Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

    a kad nema specijalnih nezapaljivih cebeta onda jednostavno pustis da izgori?
    (konjo, 29. novembar 2022 10:40)

    # Link komentara

  58. Kad se zapali EV to mora Canader da gasi..
    (C i n i k, 29. novembar 2022 10:30)

    # Link komentara

  59. Vatrogasci bi trebalo da znaju da se zapaljeni elektricni uredjaji ne polivaju vodom.

    Inace, mom rodjaku je svojevremeno izgoreo Citroen na autoputu. Samo je jedna felna mogla da se prepozna. I to u roku od 15 minuta, sve je bilo gotovo pre nego sto su vatrogsci uopste izasli na lokaciju.
    (DC, 29. novembar 2022 10:25)

    # Link komentara

  60. Zamisli da se zapali u TC Usce, u podzemnoj garazi.
    (Kobaja Grande, 29. novembar 2022 10:23)

    # Link komentara

  61. Gašenjem vodom su prouzrokovali još veću vatru, jedno od alternativnih rešenja je definitivno pesak, kao i na pumpama, sa idejom da se smanji dotok kiseonika
    (dečko sa asflata, 29. novembar 2022 10:17)

    # Link komentara

  62. Molim da ostavite brojeve telefona za kontakt, u slučaju da se sledeća Tesla zapali, kako bi vatrogasci pravovremeno mogli da dobiju informacije o načinu gašenja požara.
    (Milan, 29. novembar 2022 10:09)

    # Link komentara

  63. Naš drugarić Vonja, konačno je uspeo u nameri!
    (Žurkolomac, 29. novembar 2022 10:02)

    # Link komentara

  64. Neko mi je pricao skoro da dal u Nemackoj kad dobiju poziv da se zapalio elektricni auto ide sprecijalni kamion. I ceo auto koji gori potope u neku gel ili tecnost bem li ga u kontejneru. A citao sam i za cebe
    (Milos, 29. novembar 2022 09:44)

    # Link komentara

  65. ameri su prosto genijalni, vodom gase struju...
    (dzomba, 29. novembar 2022 09:35)

    # Link komentara

  66. I šta su spasili kada su ga ugasili?
    Bora je svojevremeno imao EPP poruke tipa: "Jedite ka*** paštete čik ako smete".
    Vozite Teslom kuče ili dete, čik ako smete...
    Zbog supruge i tašte, trk u salon, zbog životne odštete.
    (Moram da kažem, 29. novembar 2022 09:30)

    # Link komentara

  67. Veoma wkoloski, a ta voda skupljena, nigde nije iscurela, nista zagadila nije.
    Sio mi ga Djura
    (Dejan L, 29. novembar 2022 09:28)

    # Link komentara

  68. Kad nije bilo benzina(u blizini) !
    (Superhik, 29. novembar 2022 09:21)

    # Link komentara

  69. Za neupućene,elektro automobipi se gase specijalnim nezapaljivim ćebetom,ceo auto se prekrije.
    To je skoro patentirano i uvedeno u proizvodnju.
    (Jarić T Živadin, 28. novembar 2022 23:28)

    # Link komentara

  70. ekološki.
    (mnemonic, 28. novembar 2022 21:16)

    # Link komentara

  71. Nek me vatrogasci isprave ako gresim ali zar se pozar na elektricnom autu ne gasi necim drugim, ne vodom? Pena mozda? Ovo je bilo uzaludno.
    (knez, 28. novembar 2022 21:14)

    # Link komentara

  72. Kome će da fakturišu tu vodu, nije to jeftino, ej, 6 cisterni !!!
    (Gustav, 28. novembar 2022 20:13)

    # Link komentara