1. Jedva cekam ove sto toliko hvale el. rucne da im se desi problem sa istom, pravice klasicnu ruchu od blata
    (Logo, 5. decembar 2022 21:23)

    # Link komentara

  2. Na ledu nema vrtenja sa el rucnom :(
    (Vlasnik, 30. novembar 2022 07:44)

    # Link komentara

  3. Imam automobil sa el.parkirnom kočnicom, ali realno klasicna rucna je prakticnije rjesenje...
    (Srđan BL, 30. novembar 2022 00:01)

    # Link komentara

  4. Što se tiče električne parkirne kočnice, nemaju svi automobili mogućnost da se ista deaktivira ručno. Stariji Scenic 2 je imao, onda su u novijim modelima dvojke izbacili. VW isto nema, ako zaglavi, mora na servis šlepom. E sad, da li se može akumulator toliko isprazniti da ne možete da deaktivirate ručnu, pa mislim da ne. Ovo nisam siguran, ali ako možete da date kontakt ključem, cenim da ima dovoljno napona i da deaktivira ručnu.
    (putnik, 29. novembar 2022 22:17)

    # Link komentara

  5. Ne mož normalan čovek ni ručnu da povuče više.
    (Mikica, 29. novembar 2022 10:00)

    # Link komentara

  6. Bas na Reno Seniku grande je moj drugar menjao taj sistem el. rucne. Kompjuter se nalazi ispod patosa izmedju zadnjih tockova. Polovno nije opcija jer mora da se prilagodi glavnom kompjuteru, pa je to novo kostalo 500 evra. Majstor je uzeo jos 100 jer posle ugradnje ide softversko prilagodjavanje. Drug je vozio jedno 20 min, a majstor je sa lap topom prikljucenim u OBD sedeo do njega i stelovao parametre. Ne kazem da nije pismena stvar, ali mi uglavnom kupujemo polovnjake i gledamo da odrzavanje bude sto jeftinije. Zaista mi nije problem da povucem rucnu i servisiram je jednom u 50.000km. Sta tek da kazu Vojvodjani kojima rucna zatreba samo kad odu na Frusku Goru na izlet.
    (kole, 28. novembar 2022 22:20)

    # Link komentara

  7. Ručna kočnica je ručna kočnica, dok je električna parkirna kočnica samo parkirna kočnica, i ne može se (ili bar ja to ne znam) koristiti za još nešto osim u situaciji parkiranja.
    Vozim jedan auto sa ručnom kočnicom, i povremeno drugi sa električnom.
    Sa ručnom kočnicom možeš drastično smanjiti prečnik okretanja vozila u slučaju potrebe, i zato bih zamolio cenjene komentatore koji se ovde kunu u električnu parkirnu kočnicu da objasne kako to može da se izvede bez ručne kočnice.
    Zamolio bih samo bez onih odgovora, a šta će mi to, pošto to onda znači samo da ili niste dovoljno vozili generalno, ili niste po različitim podlogama i u različitim uslovima, pošto samo velika kilometraža koja je "nabijena" manje ili više čestim dolascima iz zapadne Evrope u Srbiju, gde je preko 95% u pitanju auto-put, nije pravi argument.
    To okretanje na malom prostoru ume da bude veoma korisna stvar, i više puta me je vadilo iz nekih situacija, gužvi i slično.
    (vozač, 28. novembar 2022 16:35)

    # Link komentara

  8. Nije za tebe automobil druze, idi malo odmori pa za sipku busa da se fino uhvatis umesto da sednes. To je ta logika, ako stojim necu zaspati jer vec kad sednem...
    (Alex, 27. novembar 2022 22:19)

    Nije za mena automobil, kažeš... E pa vozim od '70.godine, bio sam instruktor, prešao stotine hiljada km po Evropi i svetu, bio glavni urednik dva auto magazina, član domaćih i medjunarodnih žirija za izbore automobila godine...

    E sad zamisli šta ja o tebi seronjo mislim...

    (Simpson, 27. novembar 2022 23:45)

    Baš imaš rečnik za "GLAVNOG UREDNIKA". Svaka čast!
    Možda si ipak mogao nekim drugim rečima da izneseš svoj stav.
    (bezbednost ne može biti samo opcija, 28. novembar 2022 10:44)

    # Link komentara

  9. Zastava101Specijal, 27. novembar 2022 23:53)
    Naravno da moze.. Imas u gepeku ispod tepiha rucicu koju povuces ako hoces rucno da oslobodis elektricnu rucnu
    (dzoni, 28. novembar 2022 10:25)

    # Link komentara

  10. Imam elektricni rucnu na senicu iz 2003.. 280 000 na Satu, verovatno Ima vise.. kod mene je 13 godina.. Nikad problem sa elektricnom rucnom.
    A svaki auto sa manuelnom rucnom Sam imao problema.. Te mora da zatezes sajlu svaki Par godina jer ne hvata dobro, pa na nekim I pukla it'd.. Sad Imam 3 auta.. Na dva su elektricni rucna dok na jednom (BMW E93) je Manuelna I to me I najvise nervira na Tom autu
    (dzo, 28. novembar 2022 10:22)

    # Link komentara

  11. Zato i postoji radarski tempomat u kombinaciji sa sistemom za aktivno centriranje vozila u sredini saobraćajne trake. Uz ta dva sistema (ako ih aktiviraš) čak i da ( ne daj Bože ) na kratko zaspeš na auto putu, do nesreće neće doći. Niti ćeš udariti onoga ispred, niti sa puta skrenuti, a sistem će pištati dok se ne probudiš.
    (bezbednost ne može biti samo opcija, 

    Lre nekih petnaestak dana sam upotrebio isto poredjenje kao @Simpson kada je tempomat u oitanju. Nazvao sam ga modernizovanom ciglom na gasu.
    I zanimljivo - kakav je Simpson dobio odgovor od vas takav sam ja od svog starijeg sina...

    Neman ništa protiv novih tehnologija,naprotiv i sam se često oduševim nekim novotarijama ali mislim da nikada ne bismo smeli da zaboravimo da preterano oslanjanje na njih može da dovede do "uljuljkivanja" ,preteranog opustanja,čemu su ljudi inače skloni.

    Davno sam polagao ali nekako pamtim instrukcije koje "nigde ne pišu" - kad osetiš pad koncentracije ,skreni i odmori .Tokom puta je pozeljna neka cokoladica ili nesto slično s vremena na vreme ...suvozač bi trebalo da razgovara sa vozačem, drzi ga budnim i upozori ako oseti umor...itd.
    Ako nisam siguran da mogu da drzim traku necu da sedam taj dan u auto. Moze to sokocalo koje pominjete da radi ali vouač mora da bude odmoran,svestan i koncentrisan maksimalno na vožnju.

    Lepo je sve to ali najbitnije je da shvatis da je vozač vozač.Ne mozes da vozis i budeš suvozač.
    Moze ali...
    (Komša, 28. novembar 2022 09:42)

    # Link komentara

  12. ... za tradicionaliste je moguće ugraditi i ručnu kočnicu uz doplatu.
    (Bukač, 28. novembar 2022 08:58)

    # Link komentara

  13. "Inače tvrdili smo za Turke da ginu na auto putu Bgd-Zg zato što stave ciglu na pedalu gasa, zadremaju, slete s puta i izginu... Eto ti njihov tempomat!"
    Očekivao bih od nekog ko je bio urednik dva auto magazina i uradio tri generalne da zna da tempomat nije isto sto i cigla na gasu, ali eto... Ovo mozda objašnjava nizak nivo auto casopisa u Srbiji.
    (T, 28. novembar 2022 07:49)

    # Link komentara

  14. Zašto se na svaku vest javlja gomila pećinskih ljudi koja bi najradije vozila Moskviča na olovni benzin kada bi mogla!?
    Kao da ste prespavali 50 godina pa se sada čudite i plašite savremenog sveta.
    (Vlade, 28. novembar 2022 07:44)

    # Link komentara

  15. K'o što rekoh kajlu il' klocnu kad uključiš električnu parkirnu kočnicu pa pod točak/dva da potkajlaš. Zar nismo čitali o tome da nekad i "popusti" ta el. kočnica... setimo se, a ja baš ne da volim ovu rubriku već obožavam zbog toliko sitnih al' korisnih stvari i naravno sve komentare koje pišu prijatelji komentatori jer se uvek nađe nešto korisno. I naravno pozz za sve ...
    (XXL, 28. novembar 2022 07:38)

    # Link komentara

  16. Toyota Prius ima i jedno i drugo, i parkirnu električnu kočnicu i klasičnu "ručnu" kočnicu sa sajlom, ali se ona upravlja ne rukom već levom nogom, pošto vozilo nema kvačila.
    (npr., 28. novembar 2022 00:37)

    # Link komentara

  17. 52

    Šta se dešava sa kočenjem kada nestane struje?
    (milan, 27. novembar 2022 12:49)

    Upališ sveću i onda kočiš....

    A ako si hteo da pitaš sta se dešava sa električnom kočnicom kad se isprazni akumulator, odgovor je - ništa.
    Ona ostaje u "podignutom" položaju.
    Inače, kakve svrhe ima tvoje pitanje, auto inače ne može da se upali, a samim tim ni vozi, kad mu "crkne" akumulator.

    Tako da - ne boj se ove neverovatno komplikovane tehnoligije junače.
    I da, od monitora kompjutera se ne dobija rak mozga
    (čiča, 27. novembar 2022 18:50)
    Mene zanima može li se auto odšlepati kada nestane struje ili moram platiti šlepanje do prvo servisa? Na to je i Milan verovatno tražio odgovor, a ti ako znaš mogao si da daš odgovor, a to dali se dobija rak mozga od kompijutera je malo komplikovanije da bi znao i dao jednostavan odgovor "od monitora i kompijutera se ne dobija rak mozga"
    (Zastava101Specijal, 27. novembar 2022 23:53)

    # Link komentara

  18. Nije za tebe automobil druze, idi malo odmori pa za sipku busa da se fino uhvatis umesto da sednes. To je ta logika, ako stojim necu zaspati jer vec kad sednem... Kad mi ovako zaglupesmo da mi je znati, koji je to momenat u novijoj istoriji...
    (Alex, 27. novembar 2022 22:19)

    Nije za mena automobil, kažeš... E pa vozim od '70.godine, bio sam instruktor, prešao stotine hiljada km po Evropi i svetu, bio glavni urednik dva auto magazina, član domaćih i medjunarodnih žirija za izbore automobila godine... Sam radio generalne na tri moja automobila koje sam u mladosti kupovao na carini... Nikad saobraćajku nisam imao... A stizao iz Bgd do Ženeve za 12 sati do Barselone preko Madjarske i Austrije, bio rat u Hr, za 23 sata... Do Pariza 18 sati, do Berlina 16 h...
    E sad zamisli šta ja o tebi seronjo mislim...
    I opet tvrdim, tempomat je za one koji ne znaju rizike u saobraćaju...
    Inače tvrdili smo za Turke da ginu na auto putu Bgd-Zg zato što stave ciglu na pedalu gasa, zadremaju, slete s puta i izginu... Eto ti njihov tempomat!
    (Simpson, 27. novembar 2022 23:45)

    # Link komentara

  19. Tempomat... Šteta što statistika ne beleži koliko je lančanih sudara i zaspalih vozača bilo zbog tog tempomata...
    Gledam bre televiziju i ako je film dosadan zadremam... Taj tempomat bih ja zabranio! Ako te boli noga na gasu , stani i odmori se, ili nemoj da voziš...tempomat smanjuje koncentraciju bar za 30 odsto!
    (Simpson, 27. novembar 2022 18:34)

    Zato i postoji radarski tempomat u kombinaciji sa sistemom za aktivno centriranje vozila u sredini saobraćajne trake. Uz ta dva sistema (ako ih aktiviraš) čak i da ( ne daj Bože ) na kratko zaspeš na auto putu, do nesreće neće doći. Niti ćeš udariti onoga ispred, niti sa puta skrenuti, a sistem će pištati dok se ne probudiš.
    (bezbednost ne može biti samo opcija, 27. novembar 2022 22:40)

    # Link komentara

  20. Tempomat... Šteta što statistika ne beleži koliko je lančanih sudara i zaspalih vozača bilo zbog tog tempomata...
    Gledam bre televiziju i ako je film dosadan zadremam... Taj tempomat bih ja zabranio! Ako te boli noga na gasu , stani i odmori se, ili nemoj da voziš...tempomat smanjuje koncentraciju bar za 30 odsto!
    (Simpson, 27. novembar 2022 18:34)

    Nije za tebe automobil druze, idi malo odmori pa za sipku busa da se fino uhvatis umesto da sednes. To je ta logika, ako stojim necu zaspati jer vec kad sednem... Kad mi ovako zaglupesmo da mi je znati, koji je to momenat u novijoj istoriji...
    (Alex, 27. novembar 2022 22:19)

    # Link komentara

  21. Ručna je ručna! Električnom parkirnom kočnicom ne možeš da trzneš zadnji kraj, ako želiš da zadriftaš ili skreneš pod oštrim uglom.Poenta cele priče je povečanje proizvodne cene automobila i održavanja istog. Kod ručne kočnice zameniš sajlu za 5 minuta i popravka košta 10-20evra, kod el parkirne popravka je preko 100evra, a ceo sklop (el motor, pužni prenosnik etc) je realno nepotreban teret. Ovo nije napredak ni po čemu osim po ceni.
    (Pera Srbin, 27. novembar 2022 21:56)

    # Link komentara

  22. Elektronska ručna kočnica je oslobodila prostor između sedišta, tako da je to plus sa strane komfora.
    Jedina mana, kao i svemu drugom novom delu koji se uvodi u auto, je skupa popravka svake sitnice.
    Generalno, smatram da se novi automobili suviše opterećuju nepotrebnim komplikovanim delovima koji samo služe da se skuplje proda auto, bez realne potrebe za njima.
    (Milan, 27. novembar 2022 21:00)

    # Link komentara

  23. @čiča
    Džaba objašnjavaš,sve majstor do majstora.Evo pun parking ispred zgrade ovih što popravljau automobile i što se plaše te đavolje rabote što se zove elektronika.
    (batica, 27. novembar 2022 20:58)

    # Link komentara

  24. Pouzdanost nekog sistema se računa kao proizvod pouzdanosti pojedinih komponenti sistema. Dakle što ih ima manje to je pouzdanost veća.
    Klasična kočnica sa sajlom je jednostavan sistem naspram električne parkirne kočnice koja zavisi i od akumulatora i od mehanizama i od komande. Tako da je pouzdanost smanjena.
    (duvar, 27. novembar 2022 20:48)

    # Link komentara

  25. ... treba nam mehanička ručna i da se zaustavimo ako propadne hidraulika, ako nestane struje, ako treba da zanesemo zadnji deo vozila u toku vožnje... sve to nećw biti moguće sa elektrikom..
    (Orač, 27. novembar 2022 19:59)

    # Link komentara

  26. Kod ne premijum proizvođača se još može naći u klotarama, čak i na novim modelima, ne samo na onim koji su već par godina u proizvodnji. Živele klotare!
    (Vozač, 27. novembar 2022 19:26)

    # Link komentara

  27. Šta se dešava sa kočenjem kada nestane struje?
    (milan, 27. novembar 2022 12:49)

    Upališ sveću i onda kočiš....

    A ako si hteo da pitaš sta se dešava sa električnom kočnicom kad se isprazni akumulator, odgovor je - ništa.
    Ona ostaje u "podignutom" položaju.
    Inače, kakve svrhe ima tvoje pitanje, auto inače ne može da se upali, a samim tim ni vozi, kad mu "crkne" akumulator.

    Tako da - ne boj se ove neverovatno komplikovane tehnoligije junače.
    I da, od monitora kompjutera se ne dobija rak mozga
    (čiča, 27. novembar 2022 18:50)

    # Link komentara

  28. Molim one koji ne znaju da ne komentarišu napamet. Elektronska kočnica je jedna od najboljih inovacija u auto industriji, zajedno sa automatskim svetlima, hill assistom i tempomatom.
    Ima i gluposti, slažem se, na primer start-stop sistem, ili odrzavanje vozila u traci. To već više smeta nego što koristi.
    (Petar, 27. novembar 2022 14:08)

    Tempomat... Šteta što statistika ne beleži koliko je lančanih sudara i zaspalih vozača bilo zbog tog tempomata...
    Gledam bre televiziju i ako je film dosadan zadremam... Taj tempomat bih ja zabranio! Ako te boli noga na gasu , stani i odmori se, ili nemoj da voziš...tempomat smanjuje koncentraciju bar za 30 odsto!
    (Simpson, 27. novembar 2022 18:34)

    # Link komentara

  29. @milan
    Baš me zanima kako ti zamišljaš da funkcioniše elektronska ručna?
    (Ha, 27. novembar 2022 17:58)

    # Link komentara

  30. Pa sada koliko je verovatno da neko emituje signal koji će biti dovoljno jak da omete to jest aktivira kočnicu i pošalje auto u punoj brzini u stanje bez kontrole i putnike u smrt?
    (zavisi koga pitaš, 27. novembar 2022 16:41)

    # Link komentara

  31. Vozim treći automobil zaredom od tri različita proizvođača bez klasične ručne kočnice i nisam imao ni najmanji problem sa tim.Ostale stvari su se kvarile ali to nikad pa ne razumem očigledan strah koji pojedinci imaju.Cenim da ovi strahovi potiču od manjka novca kako za kupovinu tako i za održavanje automobila a danas su automobili značajno pouzdaniji nego pre 30 godina npr bez obzira što većina ovde ima neka sećanja koja nemaju veze sa istinom.Pokušajte da se setite kolika je garancija bila pre samo 10 godina a šta sada daju pojedini proizvođači uprkos gomile novih sistema koji se "kvare kao besni".Verovatno je teško biti objektivan kada isključivo kupuješ izakane trabakule.
    (batica, 27. novembar 2022 16:27)

    # Link komentara

  32. Zato ja biram samo automobile sa pravom rucnom kocnicom i standard mjenjacem. Mozes sam da popravis i popravka nije skupa. Dok bude trajalo, trajace, a potrudicu se da traje.
    (Neko iz mase, 27. novembar 2022 14:51)

    # Link komentara

  33. Najpametnija inovacija u autoindustriji. Hiljadu puta pametnija od led ekrana koji nicemu ne sluze
    (Armadajj, 27. novembar 2022 12:09)
    @
    A sta je tu pametno majke ti, puno više nedostataka nego prednosti, čak i laik bi ti mogao nekoliko nabrojati. To sto su ljudi postali metiljavi i nesposobni jednu ručicu u povuci na gore to je druga stvar. Za ekrane se slazem, smeta telefon a ekran od 25" ne odvlaci paznju??? Postali smo kolektivno teletabisi, polako i sigurno svet se pretvara u scene SF americkih filmova, kiborzi, planeta istosena i pusta... ljudi be, mozga..
    (Boki, 27. novembar 2022 14:51)

    # Link komentara

  34. Molim one koji ne znaju da ne komentarišu napamet. Elektronska kočnica je jedna od najboljih inovacija u auto industriji, zajedno sa automatskim svetlima, hill assistom i tempomatom.
    Ima i gluposti, slažem se, na primer start-stop sistem, ili odrzavanje vozila u traci. To već više smeta nego što koristi.
    (Petar, 27. novembar 2022 14:08)

    # Link komentara

  35. To im je velika greska,davno sam imao auto sa automatskom rucnom,pa je pocela da blokira,nece da otpusti,a servis nije bas jeftin,da ne govorim situaciji kad mora prinudno auto da zaustavite rucnom a to kod automatske rucne ne postoji.
    (Vlada, 27. novembar 2022 12:32)

    U svakom vozilu se moze kociti elektronskom rucnom u voznji. I to mnogo efikasnije nego rucnom jer za vreme kocenja se sila regulise pomocu senzora abs-a, pa nije moguce izazvati blokiranje tockova. Da je zamena takve rucna skupa, tu si potpuno u pravu.
    (NeshaBg, 27. novembar 2022 13:43)

    # Link komentara

  36. Niko ne spori prednosti el kočnice, kao i hill holder.
    Bitna je statistika pouzdanosti i kvarova, koji se dešavaju u 10godišnjoj eksploataciji, novih vozila. Da li su to kvarovi parkirne kočnice, koji blokiraju pokretanje vozila, ili ako je auto najčešće automatik, a njen kvar može da prozrokuje odlazak parkiranog vozila?
    Što se kod ručne i manuelnog menjača, auto obezbeđuje ubačenom brzinom menjača, što je rezervni osigurač.
    (Moram da kažem, 27. novembar 2022 12:24)

    Kvar parkirne kocnice se vrlo, vrlo retko desava. Ukoliko se desi da se ne aktivira, vozac je obavesten i zvucno i svetlosno. Ako se desi da se ne deaktivira, onda se moze rucno otpustiti povlacenjem rucice. Kod automatika, pravilo je da se vozilo ostavlja u P polozaju menjaca sto samo po sebi onemogucava odlazak vozila, mnogo sigurnije nego kod rucnog menjaca gde ga zadrzava kompresija motora. Da bi se desilo da automatik sam ode zbog kvara rucne, potrebno je parkirati na nizbrdici, ne ubaciti u P i zanemariti pistanje. Ukratko, ne desava se. Mnogo sigurnija varijanta od mehanicke rucne kocnice.
    (NeshaBg, 27. novembar 2022 13:38)

    # Link komentara

  37. Najpametnija inovacija u autoindustriji. Hiljadu puta pametnija od led ekrana koji nicemu ne sluze
    (Armadajj, 27. novembar 2022 12:09

    A abs, esp, vazdusni jastuci, ventilacija sedista, klima uredjaj, elektro podesavanje retrovizora, el prozori, pojas, kamere senzori, radarsko kocenje...
    Nista, a? Bas elektro parkirna najbolja?
    Po mom misljenju potpuno bespotrebno, lakse za upotrebu ali manje funkcionalno i pouzdano od klasicne rucne. Mada s obzirom da je najbitnije ne dici nista teze od kasike, a onda kukati kako se krive ledja i atrofiraju misici, i ne cudi me.
    (metnem, 27. novembar 2022 13:24)

    # Link komentara

  38. Šta se dešava sa kočenjem kada nestane struje?
    (milan, 27. novembar 2022 12:49)

    # Link komentara

  39. To im je velika greska,davno sam imao auto sa automatskom rucnom,pa je pocela da blokira,nece da otpusti,a servis nije bas jeftin,da ne govorim situaciji kad mora prinudno auto da zaustavite rucnom a to kod automatske rucne ne postoji.
    (Vlada, 27. novembar 2022 12:32)

    # Link komentara

  40. pa kako u Srbiji na tehničkom?
    (Saša, 27. novembar 2022 12:31)

    # Link komentara

  41. Niko ne spori prednosti el kočnice, kao i hill holder.
    Bitna je statistika pouzdanosti i kvarova, koji se dešavaju u 10godišnjoj eksploataciji, novih vozila. Da li su to kvarovi parkirne kočnice, koji blokiraju pokretanje vozila, ili ako je auto najčešće automatik, a njen kvar može da prozrokuje odlazak parkiranog vozila?
    Što se kod ručne i manuelnog menjača, auto obezbeđuje ubačenom brzinom menjača, što je rezervni osigurač.
    (Moram da kažem, 27. novembar 2022 12:24)

    # Link komentara

  42. A je l' uz automobil koji ima električnu parkirnu kočnicu idu i tkz. kajle? Za ne dao Bog ako popuste ...
    (XXL, 27. novembar 2022 12:16)

    # Link komentara

  43. Najpametnija inovacija u autoindustriji. Hiljadu puta pametnija od led ekrana koji nicemu ne sluze
    (Armadajj, 27. novembar 2022 12:09)

    # Link komentara