1. Iggy

    Ko ima 50k evra za električno vozilo, može da uskoči. ;) Što bi rekli, ne fali nama toliko pameti, nego nemamo "vremena". Mada, ide to sve jedno sa drugim.
    (putnik, 26. novembar 2022 14:05)

    # Link komentara

  2. Pisao sam ovde više puta, na komentare da je vožnja na struju skoro besplatna, da će to da bude samo na početku, dok država ne bude osetila manjak prihoda od akcize na gorivo. Onda ćao jeftinoj struji. Nema tog "goriva" koje će večno biti jeftino. Sutra da izume auto na vazduh, i njega će naplaćivati. To je tako i nikad neće biti drugačije. Možemo mi da raspravljamo do sutra.
    (putnik, 24. novembar 2022 19:09)

    Tačno skažem se, ali ako smo već toliko pametni zašto onda ne uskočimo na taj voz dok je vreme i da iskoristimo taj “početak” umesto što kritikujemo i klimamo glavom?
    (Iggy, 26. novembar 2022 12:32)

    # Link komentara

  3. djalek
    Hajde ti nama objasni matematiku kako Vatrogasac zaradi kuću od 320.000 eura? Recimo da mu je plata 3000 eura, treba mu 10 godina da ne potroši jedan jedini euro da zaradi takvu kuću?
    Razumem ja da vi verujete u te bajke o životu na Zapadu, da su istinite svi bi ljudi tamo živeli u lepim kućama sa dvorištem, Tesla u garaži (kad može vatrogasac može i automehaničar?) a dobro znamo da to nije istina
    (Timerlan, 26. novembar 2022 12:17)

    # Link komentara

  4. Joco, sa tim se slažem. Pa na kraju, električni motor je najefikasniji, neuporediv sa bilo kakvim SUS.

    Što se tiče krajnjih potrošača, država je ta koja će odrediti šta će i koliko biti skupo, a ako malo obratimo pažnju, skupo je (ili barem neopravdano skupo), uglavnom ono što se najviše troši. Tu država najbrže "namakne" novac. Cene su taman tolike da se dovoljno troši, a biće niže onda kada primete da se ne troši dovoljno. Sećate se korone. Gorivo bilo 100 dinara, a sve stalo. Zašto? Pa morali su nekako da poguraju kupovinu, makar i snižavanjem cena, da veći broj ljudi "natoči pun".
    (putnik, 25. novembar 2022 21:20)

    # Link komentara

  5. Slazem se sa @Joca, mnogo je jeftinija distribucija el energije ali poenta cele priče je da nama krajnjim konzumentima neće biti jeftiniji prevoz kad sve elekrifikuju.
    (Max, 25. novembar 2022 09:41)
    Da odgovorim i tebi i putniku. Šta će za krajnog korisnika biti jeftinije, zavisi od države, njenog karaktera i prioriteta. U sovjetskom lageru, energija je bila bagatelna i apsolutno i relativno. Svi oblici energije. Pa niko ni tada nije, ni sada ne govori da je to bilo društvo blagostanja. Ni u vicu.

    Ja kad govorim o uštedama govorim o energetskim uštedama. Bilo bi prirodno da se manji utrošak energije za isti rad (prevoz od tačke A do tačke B) reflektuje i na nižu cenu koštanja za kupca te energije, ali to nikada i nigde nije bilo nekakvo pravilo uklesano u kamen (a ni ta nisu). Nema energetike na svetu koja je odvojena od uticaja države, a uopšte nije retkost da je do poslednjeg kW/kWh pod monopolom države.

    Rekao sam i prošli put: vek nafte je stvorio vrlo loše "navike". To se ne odnosi samo na nas vozače i kupce, nego i na državni aparat svake države u kojoj je nafta bitna stavka energetskog bilansa. A praktično nema države na svetu u kojoj nije.

    Ono što ja tvrdim je da je prevoz električnim automobilima mnogo ENERGETSKI jeftiniji nego baziran samo na nafti. Paradoksalno naizgled, čak i za one zemlje koje sada izvoze naftu i žive od toga. Koliko će i da li će biti jeftinije izraženo u novcu, časovima rada ili nekoj drugoj "valuti", NE ZNAM. Ne znaš ni ti, ni iko.
    (Joca, 25. novembar 2022 16:32)

    # Link komentara

  6. propao projekat, a sad subvencija za stare dizele
    (DrKadzija, 25. novembar 2022 15:06)

    # Link komentara

  7. Sve je pitanje standarda. Navescu i jedan primer, moj novi komsija, vatrogasac, je kupio novu teslu model 3, ubrzo posto je kupio kucu pored moje koju je platio 320 000 evra. Vatrogasac.
    (djalek, 24. novembar 2022 19:34)

    Mislis zaduzio se jadnik da robuje bankarskim lihvarima dok god je iole fizicki sposoban. Kakav standard, pa oni i nemaju zivot, kuca poso poso kuca, otudjene porodice, niko se nisakim ne druzi, oni samo kupuju i koriste, tesko da znaju sta je zivot i pravo uzivanje. Kakav bre standard, ajde pali bre.
    (Stojko, 25. novembar 2022 14:57)

    # Link komentara

  8. (Swedsko vreme, 25. novembar 2022 09:59)

    vrati se prijatelju, ovde je zlatno vreme ako nisi cuo. ah, da neces se vratiti, jer je ipak 50x bolje nego u ekonomskom tigru.

    svima nam je lose, mislis da mi volimo polovnjake od 183 000 (po točku) da vozimo?
    (mrk, 25. novembar 2022 13:19)

    # Link komentara

  9. Ta zlatna milijarda je cudo.
    (LuKa, 25. novembar 2022 13:09)

    # Link komentara

  10. Resenje: Fiat Punto 1.4 na metan.
    500din na 100km.
    (Kobaja Grande, 25. novembar 2022 11:49)

    # Link komentara

  11. Sad bi bila fora da se opet vrate na SUS motore.
    (Kobaja Grande, 25. novembar 2022 11:46)

    # Link komentara

  12. Joco prijatelju, prije nego nekom kažete da je napisao glupost, prvo dobro proverite. Vi u svom komentaru pišete isto što i ja. Ako sam ja napisao glupost, i vi ste. Aj uzdravlje, i lakše malo sa korišćenjem reči "glupost". Kako je rekla jedna naša bivša ministarka nedavno, glup se ne traži, on se sam javi.
    (putnik, 25. novembar 2022 10:17)

    # Link komentara

  13. Država mora prikupljati poreze i od nečega živeti. U Švedskoj je sada gotovo sa praksom subvencionisanja kupovine EV.

    Upravo to...porez na EV 360 sek umesto 1500-9000 za vozila na sus motor.
    Zanimljivo da su uveli ekstra porez u trajanju od 3 godine na kupovinu novog auta sa sus motorom u visini od 3500-25 000 sek.
    Cena polovnih skocila 30%.
    U zadnjih godinu ipo Svedska vlada se izrazito trudi da nam zagorca zivot u svakom smislu.
    Kamate sa 1,30% na 4,30 na godisnjem nivou,cena namirnica oko 70% gore,gorivo na drugom mestu u celom svetu,struja 2,5× otisla gore,kirija u proseku 10%.
    Sve to znam jer zivim i Sveddkoj( Nortköping).
    Jedsn komentator je napisao da vecina moze sebi da priusti Teslu....ja kazem da vecina to nemoze i nece moci a to sto je komsija kupio kucu za 3,5 miliona kruna znaci da ce mu struja biti 12 000 mesecno,kamata 9000 mesecno a plata vatrogasca je 23 000 neto pa vi sracunajte+ ako ima dece on je donji( jedino ako mu zena zaradjuje 30 000 mesecno netto onda moze da prezivljava)
    (Swedsko vreme, 25. novembar 2022 09:59)

    # Link komentara

  14. Kladim se da ce Srbija ici u korak sa Evropom i odmah ukinuti subvencije koje smo tek uveli
    (markonjero, 25. novembar 2022 09:52)

    # Link komentara

  15. Slazem se sa @Joca, mnogo je jeftinija distribucija el energije ali poenta cele priče je da nama krajnjim konzumentima neće biti jeftiniji prevoz kad sve elekrifikuju. U ovom početnom periodu su se neki okoristili i prošli jeftinije ali sve ide ka tome da će na kraju biti isto po džepu za sve vrste prevoza. Do sad su kajmak skupljali Arapi, Rusi i ostali koji imaju nafte u izobilju a sad preuzimaju oni koji imaju struje. Razvijene drzave su već ulozile u nuklearke i ulazu i dalje a zemlje trećeg sveta tu struju plaćaju papreno. Ne bi me čudilo da sutra kod nas neki šeik napravi nuklearku napravi masu punjača i da njemu plaćamo masno punjenje automobila. Što se ekologije tiče vreme će pokazati da li će biti bolje. Definitivno će nekima biti bolje ali će beda( zemlje gde se kopa litijum) imati veće zagadjenje. Verovatno će i deponovanje i reciklaža baterija biti u tim istim zemljama.
    Obrni, okreni promeniće se struktura bogaćenja velikih ali meni kao krajnjem korisniku neće biti bolje. Štaviše biće mi teze( skuplje) da dodjem do automobila.
    (Max, 25. novembar 2022 09:41)

    # Link komentara

  16. Navescu i jedan primer, moj novi komsija, vatrogasac, je kupio novu teslu model 3, ubrzo posto je kupio kucu pored moje koju je platio 320 000 evra. Vatrogasac.
    (djalek, 24. novembar 2022 19:34)

    Pišeš bajke, nikakav vatrogasac ne može da kupi kuću od 320k evra. Može eventualno da je uzme na kredit ako mu žena zaradjuje jednako ili više.
    Ulazimo u zadnju fazu prevare zvane EV, prvo je bila besplatna struja, potom subvencije, sada sledi drastično poskupljenje struje, vozila dva do tri puta skuplja od normalnih i konačno i trajno uništenje srednje klase.
    (Deki, 24. novembar 2022 22:54)

    # Link komentara

  17. Pisao sam ovde više puta...
    (putnik, 24. novembar 2022 19:09)

    To što si više puta napisao glupost ne znači da nije glupost. Nema jeftine energije, niti električna može da bude jeftina, niti je nafta jeftina. Ne vozi se ni sada na vazduh pa da je struja skuplja varijanta. Vi neki notorno ne razumete da je uvoz nafte UVOZ ENERGIJE čak i za zemlje koje bi mogle da proizvode dovoljne količine električne. Elektrifikacija drumskog saobraćaja je neophodna zbog štednje energije jer su električni motori triput efikasniji od benzinskih, a transport i distribucija električne energije i do deset puta efikasniji od transporta nafte i naftnih derivata. Čak i da se nafta spaljuje radi dobijanja električne energije, stepen iskorišćenja energije nafte je veći najmanje za gubitke na rafinisanju derivata.

    Toliko velike uštede nije moguće dobiti nikakvim usavršavanjem SUS motora i sistema distribucije energije putem nafte.

    Primetićeš, uopšte nisam spomenuo, tojest do sada, performanse električnih automobila i "zero emission".

    Ceo vek jednog možda neophodnog, ali izuzetno lošeg sistema je stvorio i loše navike, loše potrebe i ukorenjene zablude. Još je Nikola Tesla upozoravao na to da je kolosalna glupost naftu trošiti radi energije. Nafta je dragocena sirovina. Ako je ta glupost i bila neophodna pre, više nije.
    (Joca, 24. novembar 2022 22:52)

    # Link komentara

  18. Nadam se da će i Srbija ubrzo ovim putem i da će par da uloži u nešto pametnije: gondola na Kalamegdanu, jarbol na Ušću, nacionalni stadion i slične gluposti
    (pedalaš, 24. novembar 2022 19:42)

    # Link komentara

  19. Elektricni auti nisu skupi. Mislim, nisu mnogo skuplji u poredjenju sa konvencionalnim automobilima koji su takodje skupi. Ali i sa tim cenama se u Svedskoj elektro/plug-in kupuju kao ludi. Problem Srbije je sto je to jedna, na zalost, veoma ekonomski siromasna zemlja tako da ove cene kao i cene konvecionalnih automobila izgledaju nedostizne. Istina je medjutim da za veliku vecinu svedjana te cene ne pretstavljaju nikakav problem. Sve je pitanje standarda. Navescu i jedan primer, moj novi komsija, vatrogasac, je kupio novu teslu model 3, ubrzo posto je kupio kucu pored moje koju je platio 320 000 evra. Vatrogasac.
    (djalek, 24. novembar 2022 19:34)

    # Link komentara

  20. Pisao sam ovde više puta, na komentare da je vožnja na struju skoro besplatna, da će to da bude samo na početku, dok država ne bude osetila manjak prihoda od akcize na gorivo. Onda ćao jeftinoj struji. Nema tog "goriva" koje će večno biti jeftino. Sutra da izume auto na vazduh, i njega će naplaćivati. To je tako i nikad neće biti drugačije. Možemo mi da raspravljamo do sutra.
    (putnik, 24. novembar 2022 19:09)

    # Link komentara

  21. BRAVO!!!
    (Rodion Gataulin, 24. novembar 2022 17:50)

    # Link komentara

  22. To je ta navlakuša.
    (Bljuzgo Drpović, 24. novembar 2022 16:55)

    # Link komentara

  23. Znao sam da ce da ih zeznu... A sad je i struja skuplja :/
    (Zelenilo pocrnelo, 24. novembar 2022 16:35)

    # Link komentara

  24. Posle toliko godina primata u auto industriji i vreme je. Sad su u modi dizeli. Oni proizvode co2 koji pospesuje rast biljaka i drveca koje stvaraju kiseonik i cist vazduh.
    (Trt, 24. novembar 2022 16:21)

    # Link komentara

  25. S obzirom na to da su električni automobili veoma skupi i da ih većina stanovništva (naročito u Srbiji) ne može priuštiti, ispostavlja se da države daju subvencije relativno bogatim ili bogatim ljudima, što je svakako svojevrstan nonsens. Subvencionisanje bogatih!
    (kWh, 24. novembar 2022 16:19)

    # Link komentara

  26. Šveđani sasvim sigurno ovom odlukom nece postati pioniri u Evropi jer Švajcarska nikada nije ni davala subvencije za kupovinu električnih automobila. Što nije sprecilo Švajcarce da im Tesla Model 3 bude najprodavaniji auto zadnje 2-3 godine.
    (DC, 24. novembar 2022 15:52)

    # Link komentara

  27. EA su skupe igračke da se bogatuni zajebavaju. Veze to sa ekologijom nema. Kada budu pravili jeftine gradske automobile, onda će imati smisla.
    (kognitivna disonanca, 24. novembar 2022 15:41)

    # Link komentara