1. @m
    "ima pravo jer kada kupis nov auto potpisujes nesto sto se zove ugovor, obicno tu pisu uslovi kupovine kao i obaveze obe strane. a kod malog milutina mozes da odes ali gubis garanciju, to je nesto sto takodje pise u ugovoru."

    Mozes u ugovor da stavis kakve god hoces klauzule ali to ih ne cini obavezujucim.
    (betmen, 26. novembar 2022 10:02)

    # Link komentara

  2. Taj krajzler samo izmislja gluposti.Dok su bili mercedes bili bre napredni imali unutrasnji retrovizor na dugme. Oni drugi daju klimu na predplatu. Sve otislo u tri lepe...
    (Upsss, 25. novembar 2022 16:10)

    # Link komentara

  3. ovo je koristno zbog odredjenih stvari kao sto su npr grejanje sedista, volana, soferki... sve to ti realno ne treba duze od 2-3 meseca u godini. ako stave neki realni ceni pretplate onda ce biti uspesno. a ovo povecanje performansi je za budale koje i treba tresti za pare.
    (m, 24. novembar 2022 20:48)


    Kada mi neko kaze da je nesto "koristno", odmah znam da trebam da prihvatim njegov savet.
    (Inception, 25. novembar 2022 07:16)

    vau, svaka cast... nasao si gresku u tekstu, evo ti ispravka zivotna gromda. Korisno. sad ces mozda moci da nastavis sa svojim zivotom.
    (m, 25. novembar 2022 15:04)

    # Link komentara

  4. Sve je dobro dok ne uvedu 100% autonomnu vožnju po ograđenim koridorima i na električni pogon. Do tada ćemo imati neku slobodu kretanja, da ne kažem i offroad.
    Naravno od nas potrošača zavisi a ne od tih bezdušnih idijota dizajnera, inženjera, programera, radnika koje eksploatišu za platu u ovim lihvarskim korporacijama na čijem čelu su obično neradnici, paraziti i obični idijoti koji ne vide dalje od svoje šljaštece, komformističke guzice.
    (Džomba, 25. novembar 2022 13:50)

    # Link komentara

  5. On demand services business model je nazalost realnost i u tom smeru ce svi da idu.
    (achtwn, 25. novembar 2022 10:50)

    # Link komentara

  6. Razvoj blokade na 250km/h za bmw 850i kostao tada 5mil maraka, posle par meseci na oglasima za 50 maraka mogao si da kupis stvarcicu koja uklanja elektronsku blokadu. Ako smanjis snagu vracaju duplo love. Ali ima budaka tj takvih kupaca koliko hoces. Znaju oni sa kakvima imaju posla.
    (Trt, 25. novembar 2022 09:39)

    # Link komentara

  7. Hi Mercedes!
    How can i help you?
    Tell me a joke?

    Eto tako ja zamišljam auto industriju i prosečnog maloumnog vozača u budućnosti.

    Em te zrače svim tim digitalno-elektronskim instalacijama, špijuniraju, prate putanju, parametre u vožnji, snimaju razgovor saputnika, uslovljavaju nekim upgrejdovima, to ti je ŠESTI nepoželjni putnik kojeg ne želiš u svom okruženju.
    Ne mogu oni meni da u ugovoru unapred odrede nešto ŠTO SE KOSI SA MOJIM USTAVNIM PRAVIMA U VEZI SLOBODA I IZBORA.
    Sad što se tiče toga da se to polako zaboravlja prelazi površno preko toga i pravi opet neko feudalno društvo, vlasnici i radnici-robovi, za to su krive neobaveštene ovce potrošači-vozači koji pristaju na to.
    PS: Biće uvek neka normalna i racionalna alternativa a ovi džiberi velikih konglomerata koji misle da poseduju planetu i sav život nikada neće uspeti u toj nameri.
    (Jovan, 25. novembar 2022 08:48)

    # Link komentara

  8. ovo je koristno zbog odredjenih stvari kao sto su npr grejanje sedista, volana, soferki... sve to ti realno ne treba duze od 2-3 meseca u godini. ako stave neki realni ceni pretplate onda ce biti uspesno. a ovo povecanje performansi je za budale koje i treba tresti za pare.
    (m, 24. novembar 2022 20:48)


    Kada mi neko kaze da je nesto "koristno", odmah znam da trebam da prihvatim njegov savet.
    (Inception, 25. novembar 2022 07:16)

    # Link komentara

  9. Mercedes je jedna ... firma. Dakle, radim ovdje u Zg na radio stanici koja ima digitalno emitiranje DAB+. Većina novih auta ima u svojoj multimediji mogućnost praćenja DAB+. Naravno da ima Mercedes no mora se dodatno platiti. 230 e na njihov račun tj. dealera a tada on pošalje pristupni kod koji. Jadno.
    (Megatronman, 25. novembar 2022 06:32)

    # Link komentara

  10. Kako reče onaj glumac u filmu Kako je propao Rock'n Roll: "Kako ide otimanje para od naroda?"
    (Dejan, 25. novembar 2022 05:23)

    # Link komentara

  11. krekovacu ga i cao
    (mirasev, 25. novembar 2022 04:03)

    # Link komentara

  12. Prosle nedelje sam posetio Subaru i Mazda dilere i raspitivao se o Foresteru i CX-5.
    Za oba auta treba pretplata posle 3 i 2 godine da bi se omogucilo daljinsko paljenje automobila! Verovatno ima jos toga sto nisam pitao, a oni naravno ne zele da kazu.
    Mislim da je ovo samo proba za ono sto nas ceka u buducnosti. Verujem da ce eventualno biti i sa autima isto kao i sa puno toga sada gde vise ne mozes da kupis nesto i da bude tvoje vec ces celog zvota placati neku vrstu pretplate.
    Softwer je vec odavno presao na "pay per month" sistem, ne vidim zasto se to ne bi uradilo i sa svakodnevnim uredjajima poput TVa, frizidera, masine za pranje, itd. Cim ga prikljucis na iternet nema problema da ga daljinski kontrolisu i da te primoraju da placas.
    Sada, ovo ce teze da ide sa nama koji smo odrasli na "starom sistemu" medjutim kako mi starimo i eventualno nestanemo nove generacije ce biti naviknute na ovakav sistem da ce im to biti normalno.
    Ne verujem u teorije zavere, ali sam siguran da ce u ne tako dalekoj buducnosti veliki biznisi poput Google-a upravljati nasim zivotima.
    Ovo je samo pocetak.
    (Milosav, 25. novembar 2022 01:39)

    # Link komentara

  13. Неће мене они ни видети. Киа има само да пуца.
    (Majkl Džondar, 24. novembar 2022 23:06)

    # Link komentara

  14. U digitalnoj štampi neke kompanije naplaćuju kompletno održavanje i potrošni materijal po otisku. Možda ćemo uskoro plaćati i vožnju na sličan način, po km.
    (Gradimir, 24. novembar 2022 22:29)

    # Link komentara

  15. Ovo je prelazna faza ka ukidanju privatne svojine. Navikavaju nas na to malim koracima. Sama po sebi softverska nadgradnja nekako moze da se proguta, ali ovo, platim 1500 dolara da mi auto godinu dana ima 350 konja umesto fabrickih 300 npr. To je vec pokvareno, a i sa pravne strane upitno. Postavlja se pitanje, ciji je to auto.
    Verovatno nas navikavaju na globalisticku ideju "necete posedovati nista ali cete biti srecni"...malo morgen.
    (Realista, 24. novembar 2022 18:03)

    ne postavlja se pitanje, to je vec jasno. dajte sebi vremena doci ce vam.
    (m, 24. novembar 2022 21:00)

    # Link komentara

  16. mislim da ce sudovi ovde imati posla
    koliko ja razumem kupis nesto sto bi trebalo da je tvoje vlasnistvo a onda tu svoju imovinu nemozes da koristis nesto mi se tu neslaze
    (srbin, 24. novembar 2022 15:49)

    mislim sa si glup. ti kupujes auto koji niko ne moze da ti oduzme. a ako prilikom kupovine pristanes da iznajmljujes tu opremu gde je poblem ? kakvi te sudovi spopali.
    (m, 24. novembar 2022 20:58)

    # Link komentara

  17. Kad su ovce pristale da kupuju iphone od 1200 evra bez punjaca sve je bilo jasno kako ce se proizvodjaci ponasati ubuduce,zadatak pastira je da stiti stado ovaca od vuka!
    (Djidji, 24. novembar 2022 20:54)

    # Link komentara

  18. To se ranije u selima zvalo standardna oprema …

    Ok, kapiram da tehnologija omogucava da softverski cackas nesto na daljinu, ali mi je malo pitanje i pravno. Ako sam kupio auto, a i opremu koja je u njemu, da li neko ima pravo da mi zabrani da ja sam cackam po tome ? Ukljucujem, iskljucujem … odem u neki servis kod malog Milutina koji mi otkljuca neku opciju … ili ne smem. I ciji je zapravo taj auto ?
    (Djorke, 24. novembar 2022 13:01)

    ima pravo jer kada kupis nov auto potpisujes nesto sto se zove ugovor, obicno tu pisu uslovi kupovine kao i obaveze obe strane. a kod malog milutina mozes da odes ali gubis garanciju, to je nesto sto takodje pise u ugovoru.
    (m, 24. novembar 2022 20:51)

    # Link komentara

  19. Ne samo da je taj auto preskup nego sad teeba da placam i godisnji porez na budale !? Dokle doseze korporativna pohlepa... nadam se da ce ovi klinci sto znaju nesto o kompjuterima da ovo brzo provale i otkljucaju te opcije.
    Mercedes treba da se stidi ovakvog ponasanja
    (ZokiNS, 24. novembar 2022 12:04)

    nadam se da ti je jasna da su el vozila, a i dosta regularnih, konstantno povezani internet vezom sa fabrikom i da nece biti moguce hakovati ih. pa ni Sonu PlayStation koji je hakovan je mozes da prikacis na net.

    ovo je koristno zbog odredjenih stvari kao sto su npr grejanje sedista, volana, soferki... sve to ti realno ne treba duze od 2-3 meseca u godini. ako stave neki realni ceni pretplate onda ce biti uspesno. a ovo povecanje performansi je za budale koje i treba tresti za pare.
    (m, 24. novembar 2022 20:48)

    # Link komentara

  20. znači tegliš 200 kila dodatne opreme i baterija i grejača sedišta što ne služi ničemu dok se ne pljune pretplata. nije im dobro. aj zdravo Nemci
    (Goxy, 24. novembar 2022 11:47)

    svidja mi se tvoj optimizam sto mislis da ce ovo da se zavrsi sa nemcima, nazalost.
    (m, 24. novembar 2022 20:44)

    # Link komentara

  21. Sad razumete zašto je Tesla postao najprodavaniji auto u EU? Ili ne.
    (Goxy, 24. novembar 2022 13:45)

    Jedino što je istinski nemoguće razumeti su tvoji komentari.
    (čiča, 24. novembar 2022 14:36)

    Ne, ne mislim da si loš. Ti si jednostavno ona nadarena većina ovde. Dozvoli mi čiča da ti pomognem.

    Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Nemačkoj
    [link]

    Znači ne najprodavaniji EV, nego su 2 Tesle u prva tri mesta po prodaji automobila.
    (Goxy, 24. novembar 2022 18:10)

    mozda zato sto tesla pravi el vozila dosta godina duze od ostatka kompanija. nije tesko to skapirati. u ostalo zasto mislis da tesla nece raditi isto sto i mecka samo kad to postane malo rasprostranjenije.
    (m, 24. novembar 2022 20:41)

    # Link komentara

  22. Ovo je verovatno još jedna od XaaS platformi. Sve češće se koristi pristup SaaS (Software as a Service), IaaS (Infrastructure as a Service). Ovo će biti nešto kao Car as a Service. Neko je već primetio u komentarima, sve će da bude usluga, neko drugi će to da poseduje, ali korisnici neće. To je sada trend, videćemo da li će nastaviti tim putem.
    (putnik, 24. novembar 2022 20:07)

    # Link komentara

  23. @ status_update
    Izlupa se ti za sve pare. Kakve veze ima kartica u banci sa kupovinom automobila. U banci placas uslugu koriscenja, odrzavanja racuna. Da bi dobio tu uslugu, banka ti daje karticu kao sredstvo preko koga ce ti omoguciti ili olaksati koriscenje odredjene usluge. Tako npr. za podizanje novca na bankomatu, kartica ti ne treba, novac mozes podici u banci i bez koriscenja kartice (vecina starijih ljudi to radi).
    Pored toga, racun u banci nije nesto sto se moze kupiti, vec se moze koristiti. Ali tu cinjenicu svako zna unapred i sve to zna svaki iole pismen covek.
    U slucaju opisanom u tekstu javljaju se velika moralna, filozofska i pravna pitanja.
    (Realista, 24. novembar 2022 19:53)

    # Link komentara

  24. Sad razumete zašto je Tesla postao najprodavaniji auto u EU? Ili ne.
    (Goxy, 24. novembar 2022 13:45)

    Jedino što je istinski nemoguće razumeti su tvoji komentari.
    (čiča, 24. novembar 2022 14:36)

    Ne, ne mislim da si loš. Ti si jednostavno ona nadarena većina ovde. Dozvoli mi čiča da ti pomognem.

    Tesla Model Y najprodavaniji automobil u Nemačkoj
    [link]

    Znači ne najprodavaniji EV, nego su 2 Tesle u prva tri mesta po prodaji automobila.
    (Goxy, 24. novembar 2022 18:10)

    # Link komentara

  25. Ovo je prelazna faza ka ukidanju privatne svojine. Navikavaju nas na to malim koracima. Sama po sebi softverska nadgradnja nekako moze da se proguta, ali ovo, platim 1500 dolara da mi auto godinu dana ima 350 konja umesto fabrickih 300 npr. To je vec pokvareno, a i sa pravne strane upitno. Postavlja se pitanje, ciji je to auto.
    Verovatno nas navikavaju na globalisticku ideju "necete posedovati nista ali cete biti srecni"...malo morgen.
    (Realista, 24. novembar 2022 18:03)

    # Link komentara

  26. Naplaćivaće i korišćenje i paljenje svetala, pa ako možeš, voziš samo danju, ne platiš noćno svetlo. Budalaštine!
    (struja, 24. novembar 2022 13:44) 

    Nažalost,nisu budalaštine nego bezobrazan pokušaj kontrole potrošača.
    Žele da naprave sistem u kojem ceš što više zavisiti od servisne mreže i njihove podrške.
    Kupiš auto i kao telefon - kad ocene da si dovoljno koristio to što si kupio ukinu podršku i prisile te za još love.I još,i još ...
    Što je najgore ima ljudi koji ne kapiraju da je to vrsta porobljavanja i koji u tome nece videti ništa loše.
    (Komša, 24. novembar 2022 17:12)

    # Link komentara

  27. Ovo nikako nije dobro. Polako nestaju sve vrste tradicionalnih sloboda. Vise nije moguc bilo kakav “un-plug” i mentalno vracanje u analogni svet. Mi koji smo rodjeni u analognom svetu a adaptirali smo se na digitalni, donekle i mozemo da se mentalno odupremo jer razumemo obostrane prednosti i mane. Generacija Z i potonje imace ozbiljne probleme. Sto emocionalne, sto egzistencijalne.
    (Spiclov, 24. novembar 2022 17:06)

    # Link komentara

  28. mislim da ce sudovi ovde imati posla
    koliko ja razumem kupis nesto sto bi trebalo da je tvoje vlasnistvo a onda tu svoju imovinu nemozes da koristis nesto mi se tu neslaze
    (srbin, 24. novembar 2022 15:49)

    # Link komentara

  29. Kakvi hakeri, otkljucavanje, garaze, pa ko ima da dá 50-60 hiljada evra za jedan takav autic na baterije, ima valjda i tih par hiljadarki i za opremu! A kad taj auto bude polovan, nece ti padati na pamet bilo kakvo otkljucavanje, jer ce mu baterija jedva zadovoljavati i to sto imas, a ne jos i nove potrosace da otvaras. Bojim se da dolaze vremena gde ce samo bogati ljudi imati auto, ostali.... GSP.
    (Serbiko, 24. novembar 2022 15:42)

    # Link komentara

  30. Kupis ionako skup auto,placas registraciju, kasko osiguranje, plus godisnji update softvera u visini registracija+kasko osiguranje, redovni i vanredni servisi, HA HA HA.
    Bice manje svega, modernije a skuplje, bicemo srecni.
    Ovi stvarno nemaju meru i obraza.
    PS: Zamisli imas update da ti se migavci pale i gase fade-in, fade-out i da ti to naplate recimo 200e godisnje, otvaraju se mogucnosti za ozbiljnu zloupotrebu-eksploataciju ionako vrlo nepostovanih i krhkih prava krajnjih potrosaca. DEBILNA AUTO INDUSTRIJA U BUDUCNOSTI.
    (Ivan, 24. novembar 2022 15:36)

    # Link komentara

  31. @
    Tvoj je. Smeš da odeš kod Milutina mada mislim da će Milutin buljiti u auto kao tele. Ali ako Vukoje postane u međuvremenu haker slobodno neka ti ga šteluje kako želiš. Garancija ti je ionako istekla pre 10 godina niko se neće ljutiti.
    (Goxy, 24. novembar 2022 14:07)

    Bitno je da je tebi jasno kako stvari funkcionisu.

    Stagod da se desi u buducnosti, ti ces i dalje ziveti od mamine penzije i trolovati po netu. Dok te opet ne zabrane, pa moras opet da promenis “nick”. Shvatio si da ti je to domet, pa i ne guras dalje.

    Ali kicma ti nece izrasti od toga, sam si svestan, pa i ne pokusavas :)
    (Djorke, 24. novembar 2022 15:00)

    # Link komentara

  32. To se ranije u selima zvalo standardna oprema …

    Ok, kapiram da tehnologija omogucava da softverski cackas nesto na daljinu, ali mi je malo pitanje i pravno. Ako sam kupio auto, a i opremu koja je u njemu, da li neko ima pravo da mi zabrani da ja sam cackam po tome ? Ukljucujem, iskljucujem … odem u neki servis kod malog Milutina koji mi otkljuca neku opciju … ili ne smem. I ciji je zapravo taj auto ?
    (Djorke, 24. novembar 2022 13:01)

    Kad je u pitanju softver (a mislim da se vec primenjuje i na Apple proizvode u USA) prilikom kupovine jasno pise da placanjem nije "preneto vlasnistvo" nad kupljenom robom, vec je "kupovina" zapravo: "jednokratno placanje privilegije koriscenja koja moze biti ukinuta u tim i tim okolnostima jer firma zadrzava vlasnistvo". Zato i mogu da posle nekoliko godina prosto ukinu podrsku za uredjaj bez ikakvog objasnjenja. Kao na Vasoj platnoj kartici sto pise "kartica je vlasnistvo banke" i banka moze da je ugasi kad hoce iako je placate!
    Pravno je vec reseno...
    (status_update, 24. novembar 2022 14:59)

    # Link komentara

  33. Sad razumete zašto je Tesla postao najprodavaniji auto u EU? Ili ne.
    (Goxy, 24. novembar 2022 13:45)

    Jedino što je istinski nemoguće razumeti su tvoji komentari.
    (čiča, 24. novembar 2022 14:36)

    # Link komentara

  34. odem u neki servis kod malog Milutina koji mi otkljuca neku opciju … ili ne smem. I ciji je zapravo taj auto ?
    (Djorke, 24. novembar 2022 13:01)

    Tvoj je. Smeš da odeš kod Milutina mada mislim da će Milutin buljiti u auto kao tele. Ali ako Vukoje postane u međuvremenu haker slobodno neka ti ga šteluje kako želiš. Garancija ti je ionako istekla pre 10 godina niko se neće ljutiti.
    (Goxy, 24. novembar 2022 14:07)

    # Link komentara

  35. Sad razumete zašto je Tesla postao najprodavaniji auto u EU? Ili ne.
    (Goxy, 24. novembar 2022 13:45)

    Ne razumem, objasni zašto? I Tesla to isto radi sa njihovim "autopilotom". Da li to znači da će Mercedes postati najprodavaniji pošto koriste istu taktiku?
    (DeLorean, 24. novembar 2022 14:03)

    # Link komentara

  36. ČEKAJ BRE, GREJANJE SEDIŠTA DA IM PLAĆAM.OTKLJUČAĆE TO HAKERI ZA SIĆU.
    (šomi, 24. novembar 2022 13:47)

    # Link komentara

  37. Izregulisace sve njih Kinezi za par godina.
    U Spaniji se vec nudi MG 4 za 19.250eur, sa subvencijom. Ne mogu da isporuce koliko se trazi.
    (Kobaja Grande, 24. novembar 2022 13:47)

    # Link komentara

  38. Sad razumete zašto je Tesla postao najprodavaniji auto u EU? Ili ne.
    (Goxy, 24. novembar 2022 13:45)

    # Link komentara

  39. Iskreno radujem se jer mocices da kupis "klot" auto sa realnom full opremom koju ce neko sigurno hakovati, kao sto se sada vec radi otkljucavanje dodatnih opcija na kolima starim do 15ak godina.
    Tako da lepe vesti za sve nas :)
    (Logo, 24. novembar 2022 11:29)

    Znaci ti mislis da ce ta kola biti jeftinija jer oprema zakljucana. Kostace koliko sad plus sto ces da platis opremu, pa ce njih da bude briga cak i da se otkljuca.
    (ja, 24. novembar 2022 13:45)

    # Link komentara

  40. Naplaćivaće i korišćenje i paljenje svetala, pa ako možeš, voziš samo danju, ne platiš noćno svetlo. Budalaštine!
    (struja, 24. novembar 2022 13:44)

    # Link komentara

  41. Obožavam softverske inovacije kupujem nov automobil čim bude softver uređen tako da plaćam mesečnu zakupninu da mi softver uopšte i dozvoli koliko ću da ga vozim i koje sve opcije da koristim ... Neki IT srbadin nek' ubaci "klauzulu" za srpsko tržište i TV pretplatu i angažovanu snagu ...
    (XXL, 24. novembar 2022 13:28)

    # Link komentara

  42. To se ranije u selima zvalo standardna oprema …

    Ok, kapiram da tehnologija omogucava da softverski cackas nesto na daljinu, ali mi je malo pitanje i pravno. Ako sam kupio auto, a i opremu koja je u njemu, da li neko ima pravo da mi zabrani da ja sam cackam po tome ? Ukljucujem, iskljucujem … odem u neki servis kod malog Milutina koji mi otkljuca neku opciju … ili ne smem. I ciji je zapravo taj auto ?
    (Djorke, 24. novembar 2022 13:01)

    # Link komentara

  43. Iskreno radujem se jer mocices da kupis "klot" auto sa realnom full opremom koju ce neko sigurno hakovati, kao sto se sada vec radi otkljucavanje dodatnih opcija na kolima starim do 15ak godina.
    Tako da lepe vesti za sve nas :)
    (Logo, 24. novembar 2022 11:29)

    Da, divne vesti... Biće ti još lepše vesti kada budeš plaćao klimu u kolima 10€ mesečno... Bote
    (SS, 24. novembar 2022 13:01)

    # Link komentara

  44. Znaci, svi imamo istog djoku, samo moj je duzi. Narednih 12 meseci.
    (Djoka, 24. novembar 2022 12:28)

    # Link komentara

  45. Sve ide u model pretplate, cekam samo kada ce apple da uvede pretplatu od 50e i na svake dve godine da ti dostavi novi ajfon.
    Bice primis platu prvog u mesecu i sve ode na pretplate do treceg u mesecu.
    Samo su kinezi pametni kao nacija oni ne prihvataju nikakve pretplate, sve je pre paid.
    (ae, 24. novembar 2022 12:24)

    # Link komentara

  46. Ne samo da je taj auto preskup nego sad teeba da placam i godisnji porez na budale !? Dokle doseze korporativna pohlepa... nadam se da ce ovi klinci sto znaju nesto o kompjuterima da ovo brzo provale i otkljucaju te opcije.
    Mercedes treba da se stidi ovakvog ponasanja
    (ZokiNS, 24. novembar 2022 12:04)

    # Link komentara

  47. znači tegliš 200 kila dodatne opreme i baterija i grejača sedišta što ne služi ničemu dok se ne pljune pretplata. nije im dobro. aj zdravo Nemci
    (Goxy, 24. novembar 2022 11:47)

    # Link komentara

  48. Iskreno radujem se jer mocices da kupis "klot" auto sa realnom full opremom koju ce neko sigurno hakovati, kao sto se sada vec radi otkljucavanje dodatnih opcija na kolima starim do 15ak godina.
    Tako da lepe vesti za sve nas :)
    (Logo, 24. novembar 2022 11:29)

    # Link komentara