Lexus Hybrid UX 250h na danskom autoputu pri brzini od 100-120 Km/h prosek 4,9 litre benzina.Testiran na deonici od 135 km sa upaljenom klimom i tempomatom.Vise nego zadovoljan potrosnjom.
(Djordje, 25. jun 2022 16:59)
Citam komentare i cudim se sta sve ljudi pisu....uporedjivati podatke iz fabrickog uputstva o potrosnji i podatke sa borda su prava ludost...uporedjujete kada auto ima nula kilometara i auto sa preko 350.000 km.,kakva je vecena u srbiji, naravno sa vracenom kilometrazom na 160.000km
(Milos, 24. jun 2022 23:21)
Ovde pojedini prozvode gorivo svojim automobilima....pogotovo vlasnici magicnih dizela🤣 Proslo je vrema golfa dvojke i mercedesa 123 124 ...Ne trose mnogo automobili nego je skupo gorivo! Mi smo Tristacem svojevremeno isli na more po gradu i niko nije se pitao koliko trosi a trosio je ludacki🤣
(Rade, 24. jun 2022 21:54)
Nemoj misliti da je jako pametno sa 55 km/h voziti u petoj i ubrzavati na niskim obrtajima.
(ja, 21. jun 2022 18:06
Dizel može, jer komon reil ubacuje samo potrebnu količinu goriva, za razliku od benzinca, gde jači gas u neadekvatno višem stepenu prenosa pri niskim obrtajima može da ošteti ležajeve radilice (ležele ležajeve). To i po zvuku može da se čuje...
(Todor, 24. jun 2022 16:48)
Znaš šta Rale... Moja alfa gt 180 ks na otvorenom pri 170 u petoj (ima 6 brzina) troši izmedju 6 i 7 litara, ali u gradu, sa toliko konja nema auta da spusti ispod 8 da hebe oca... Možeš da miluješ pedalu, da radiš šta oćeš nema leba!
(Todor, 24. jun 2022 16:43)
1970.za pežo 404 fabrički podatak za pritisak u gumama bio je napred 1.6, pozadi 1.8...
A gume bile duplo trajnije od današnjih, osim premijum klase...
Ko koga danas zahebava sa 2.4 i slično. Tako se samo rastura trap, auto čini neudobnim... I ništa više. 2.0, do 2.2 je normala koju praktikujem već više od 30 godina...
(Todor, 24. jun 2022 00:44)
videces ti koliko si ustedeo kad ti pocrkaju sinhroni...
(mrk, 23. jun 2022 21:55)
Oće sinhroni na motoru da riknu ali samo na prvom cilindru... Zato sad prave motore bez bol ni... Zbog slobodnog hoda radilice...
(Todor, 24. jun 2022 00:31)
Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
videces ti koliko si ustedeo kad ti pocrkaju sinhroni...
(mrk, 23. jun 2022 21:55)
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Vec napisah dole, ako stedi 0.5l benzina to izadje oko 165e na 20kkm. Ali i da su regularno napumpane gurale bi oko 40kkm, ali ne bi stedeo tih 165. Sta znam, pitanje da li jedan set na 40kkm i 330e "gubitka" na gorivu ili dva seta za tu kilometrazu bez ustede. Pitanje koliko stedi zaista (0.5l je bas pausalna izjava sa moje strane, mozda je 0.2l?)...
(Nuklearni mravojed, 23. jun 2022 08:55)
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Ako smanjuju potrosnju za 0.5l (optimisticno) tako naduvane, to ti je 160e ustede na 20kkm. Ne znam dimenziju koju koristis, ali to ti je verovatno dovoljno da kupis jednu, jednu ipo gumu, dve ako ces neki zlj.
(Nuklearni mravojed, 23. jun 2022 08:37)
Nissan X trail 1.6 dci 96kw-131ks.Put od Beograda do Peree(kod Soluna) 660 km od stana do apartmana.Po bordu 6.8-nije bilo klime,putovao nocu.Tempomat na 128km kroz Srbiju,a kroz Makedoniju,Grcku po ogranicenjima.Prosecna brzina po bordu 116 km/h
(Vlajko, 22. jun 2022 19:16)
Kod mene je podesen fabricki TPMS na 3.1bar prednje i 2.6bar zadnje gume, a sve zbog emisije stetnih gasova, i da bi se ostvario podatak iz brosure. U realnosti, to nema veze s vezom.
U gradu opusteno moze da trosi 14L ako je malo veca guzva, na autoputu je tu negde oko 8-8.5L, magistralni put je jedino priblizno brosuri, a to je 6-6.5L.
Fabricki podatak je da prosecna potrosnja od 8.2L, meni je to lagano 10, s tim da imam mnogo voznje po autoputu, nekih 70% mi je autoput. Kada bih vozio vise po gradu, ne bi to bilo ispod 12L nema sanse.
Motor je 2 litre, auto ima 300ks.
Poenta ovog komentara nije da bih kukao, vec da skrenem paznju na to koliko proizvodjaci automobila seru. I da, set guma sam potrosio za 22.000km, zato sto su se potrosile po sredini, zbog prevelikog pritiska u istim.
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Ja vas ljudi ne razumem,ako vec imas auto ko gleda koliko mi trosi.Evo npr kupim nov tv a ne ukljucim ga u struju da mi ne trosi struju (banalan primer dajem)
Ljudi za vas i nije auto ako se patite oko j… potrosnje.
(daniel, 22. jun 2022 10:32)
Fiat punto 1.3 multi jet, 2004. godište, napunjen do čepa, resetovan bord.
U gradu je prešao 197 km, ponovo otišao na pumpu, sipao tačno 10.2 litre dizela, znači da troši 5.1 litar po gradu na 100 km. Bord je pokazao 5.2 litre.
Inače je pre ko zna koliko godina kupljen u Italiji, i ko zna koliko je prešao, bord je pokazivao 4.2 litre, verovatno je stalno vožen na otvorenom.
(Larva, 22. jun 2022 10:19)
Nije zamajavanje. Zapravo, naprotiv - istim testiranjem dolazimo do uporedivo podatka u relativnom smislu (pod pretpostavkom da niko nije u podacima).
Stvarna potrošnja je svakako veca i na to racunas kod svakog automobila.
Moje iskustvo je - u odnosu na uzorak od nekoliko rezervoara - da mi je svako auto trosio oko 20-25% vise u odnosu na fabricki podatak (starija varijanta, manje realna, ne WLTP).
Clio 4 1.5 dCi - oko 4,5 litara (u odnosu na 3,6 fabricki)
Captur 4 dCi - skoro isto, mozda za 0,2 - 0,3 vise od Clija
Peugeot 1.5 HDi - oko 4,8-5 litara (fabr 3,9)
Alfa 147 1.6 TS - oko 10 litara (fabr. 8,1)
BMW 116i automatik F20 - oko 7 - 7,5 litara (fabr 5,8)
BMW 320i E92 automatik - oko 8 litara (fabr 6,3)
Alfa Giulia 2.2 JTD136 automatik - oko 5,5 (fabr 4,2)
U praksi, benzinci imaju veci raspon od minimuma do maksimuma - pri laganoj voznji, mogu trositi znacajno manje od deklaracije, ali u gradskoj i na autoputu i znacajno vise od deklaracije. Kod dizela je raspon manji i na minimumu i na maksimumu.
(cosmo, 22. jun 2022 09:55)
@Rale
Tvoj BMW proizvodi gorivo, ne trosi. A meni prica vlasnik, bio do Italije i nazad sa 520d F10, kaze 7.5l na otvorenom.
(Replay, 22. jun 2022 02:39)
BMW 530D Xdrive. Na auto putu ako vozim 80kmh troši oko 4litra, ako vozim 170kmh troši 8 litra. Po gradu kad su gužve, a gužve su stalno, troši 9 litra. Ako po gradu vozim agresivno ide i do 20 litara. Sve zavisi od stila vošnje i spoljašnih uticaja na vožnju
(Bojan, 22. jun 2022 00:36)
Ja vozim 508, dizel. Kad je na rezervi ja provozam po otvorenom putu i regeneriše mi se gorivo do polovine rezervoara. Po gradu ipak nešto potroši, tako da moram praviti balans između gradske vožnje i otvorenog puta kako ne bih išao na pumpu da sipam...
(Srbin iz RS, 21. jun 2022 23:30)
Imam Forda Taunysa 3500 kubika,( stari ) trosi oko 17L. u gradu, i pošto sam ga morao prodati izvrsio sam naj naj noviji tes potrosnje.( da bih mogao dati buducem kupcu tacnu info o potrosnji ) otisao na pravac pored stadiona i zamolio tu par njih sa dzoginga da me malo poguraju. Necete verovati do 30km/h potrosnja je bila 0.5 L. Po gradu. Kad to podelis sa onih 17l. Tacno dodje na 7.5l . Pa kad može fabrika...
(Ivan, 21. jun 2022 23:28)
Rale, 21. jun 2022 18:19
To je i normalno, dizelaš i treba da troši manje nego benzinac.Meni lično bolji auto od ove Dačije na treba.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 19:30)
Definitivno prevara vozim novog suziki swifta benzin+elektro(smešna baterija od 1.2kw) sa automatskim menjacem jul 2021 pise da trosi 3.8/4.6/5.2
sa rezervoarom 37l predjem 500km +-20 km uvek mi je ukljucen sistem stop start
Vozim vec 42 godine nedivljam i nema sanse da bude ispod 6.6-7 l
Kad sam u ovlascenom servisu pitao za podatak iz knjizice odgovor je bio da trosi 4-5l al sa japanskim gorivom
Dakle prevara
(Slobodan, 21. jun 2022 19:29)
Ja sam odusevljen sa potrosnjama vasih automobila! Nije ni cudo sto nam ovoliko skace cena goriva, kad nadlezni iscitaju ove komentare, nemaju sta drugo nego da dizu cenu, jer nama to nije nikakva stavka. Vazno je naglasiti da je prosecna starost vozila u Srbiji 17 godina, sta bi tek bilo da su novi, NIS bi morao da vam da po 200 evra mesecno.
(gagi4, 21. jun 2022 18:59)
imam c5 2003god. dizel 2.0 hdi potrošnja po kompu prosečna od 7.1-7.9 a metodom od čepa do čepa 4.9 do 5.6 zavisi od leto zima i kako klima radi
(pajin komšija, 21. jun 2022 18:48)
Dacia Logan 1.2 16v 75ks:u specifikaciji piše da na putu troši 4.9 l a u gradu 7.7.Moja iskustva su-na magistrali oko 5.5 do 6 l, na auto putu oko 7-8 litara(brzina 120-150km/h). U gradu potrošnja 6.6-6.8l litara, često kočim motorom i strogo poštujem indikator promene brzine.Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
Ma udarite mi hiljadu minusa baš me briga, ljubomorne duše.
Ko ga poseduje zna o čemu pišem.
Tvoja Dačija 1.2 75 ks u gradu 6,6 - 6,8 a moj BMW 520 2.0 190 ks u gradu ne pređe
6,5 litara.
Prosečna potrošnja poslednjih 10 000 km 6,1 litra, zimi zna da digne na 6,5 litara a do Grčke auto put uz poštovanje ograničenja bude 5,1 litara noću bez klime a u povratku danju sa klimom 5,3 litra.
(Rale, 21. jun 2022 18:19)
Na potrosnju utice svasta nesto,zimi vise trosi,klima povecava potrosnju,grad povecava potrosnju,navika vozaca ako vozi na vise obrtaja(kao ja npr) za mene je gusenje auta ici cetvrtom brzinom 40-50 km/h.
(Malo nas je al smo g*vna, 21. jun 2022 18:14)
Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
Nemoj misliti da je jako pametno sa 55 km/h voziti u petoj i ubrzavati na niskim obrtajima.
(ja, 21. jun 2022 18:06)
Hyundai je prilicno tacan. Vrlo su mala odstupanja za razliku od drugih proizvodjaca. Takodje bord kompjuter pokazuje tacnu potrosnju u mililitar.
(vozac, 21. jun 2022 17:21)
Zavisi mnogo kako se vozi. Kad mi je auto kod majstora I kada ga preuzmem kompjuter pokazuje 8, 9, 10 potrosnju. Restartujem I krenem od nule I posle nekoga vremena kad se ustali neki prosek ispada 5,1 5,3, tako da ima svega
(Miroslav, 21. jun 2022 17:19)
Benzinac, 1.8... 122Ks .... iskljucivo grad ( 11-12l ) ko kaze drugacije, taj ne vozi samo grad, uvek ima deonicu za 4-5 brzinu....
(Dovoljno je da samo 20 kilometara od 100 vozim u 5. i obaram prosecnu potrosnju na 8-9 ), ali kada kazemo grad, to je nesto drugo za mene.
Drugo, svaki grad je prica za sebe, a svaki vozac tek prica za sebe. Ne moze neko ko zivi na relaciji koja mu daje mogucnost za 4-5 brzinu da trosi isto, kao neko ko ima drugaciju relaciju za kretanje i maltene nikad ne ubaci u 4. A ima takvih situacija.
(GEOS, 21. jun 2022 17:02)
Sve zavisi od stila vožnje. Jako ubrzavanje i nepotrebno kočenje na svakih 50 metara, eto potrošnje veće za 50% i više. Sa malom koncentracijom na vožnju, smanji se potrošnja da ne veruješ.
(dejan, 21. jun 2022 16:33)
Dacia Logan 1.2 16v 75ks:u specifikaciji piše da na putu troši 4.9 l a u gradu 7.7.Moja iskustva su-na magistrali oko 5.5 do 6 l, na auto putu oko 7-8 litara(brzina 120-150km/h). U gradu potrošnja 6.6-6.8l litara, često kočim motorom i strogo poštujem indikator promene brzine.Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
U mojoj Mazdi 6, 2.0D, 103KW, je komp prilicno precizan (nisam primetio neke razlike u odnosu na stvarne).
U gradu je potrošnja veća, ali pošto ne vozim mnogo u gradu, nemam tačne podatke. Komp mi pokazuje prosečno 6.2, bazirano na poslednjih, jedno 40000 Km. Doduše, prosečna brzina je i preko 50Km/h (drugi auto koji vozim samo po gradu ima prosečnu brzinu 18Km/h).
(mazdaš, 21. jun 2022 16:03)
Evo upravo sam napunio električnog za €12, za 300 kilometara, Klima i automatik uključeni. Ukupno tri tone, sutra idemo na more. Kućni ljubimac više nije pas i mačka, pakiram konja za put.
(Svjesno potrošačko tijelo, 21. jun 2022 15:30)
Slažem se da je te rezultate teško postići u svakodnevnoj vožnji, ali postoje i nerealna očekivanja naših vozača. Kupio auto NOVNOVNOV, gume poluizduvane, trap kriv, u gepeku pečeno prase i dva džaka cementa, a želeo bi fabričkih 5.5L na 100km... Ne ide to tako.
(haralampije, 21. jun 2022 14:42)
Honda Accord 2010 god. 2.0L benzinac 155hp automatik.
8.5L na 100km gradska voznja Niš. Tako pokazuje komp tako pokazuje metoda od čep do čep.
(japanac, 21. jun 2022 14:40)
kad pominjete potrošnju po kompu uvek napišite i prosečnu brzinu jer je to jedino merodavno za potrošnju. Nekom je gradska vožnja 25 km/h ali to sigurno nemože biti Beograd ili slični gradovi takva prosečna potrošnja u Beogradu može da bude noću ili praznicima kad je grad prazan. Špicevi u Beogradu nemogu da budu preko 15 km/h prosek tada i dizel 1.9 troši prosek 9l nafte a benzinci zavisi od kubikaže 9-12 litara . Skoro mi lik pričao kako je došao iz inostranstva auto-put pasat 1.6 dizel 4.4 l potrošnja a drugar koji vozi isti auto samo 2.0 dizel 5.8 l jel vam ima logike da karavan pasat troši kao skuter a vozi ga i 200 na sat ... Ovaj što vozi 2.0 mora na 15 hiljada da doda 1l ulja a ovaj sa slabijim motorom nikad ništa nije dodao a kaže tera isto ulje i do 20 hiljada kilometara
(Janko, 21. jun 2022 14:33)
"...automobil polako ubrzava do 50 km/h za 26 sekundi..."
Za pola minuta do 50kmh? Fići je toliko trebalo do 100kmh. Valjda je jasno da je čak i prosečni biciklista startniji od vozila na testu, onda i ne čude nerealno niski rezultati potrošnje.
(milan, 21. jun 2022 13:18)
Jedan jedini komentator procitao tekst. Svaka cast. Normalno da ce stvarna potrosnja biti uvek visa. A3 2.0 TDI sa 150ks, kombinovanje autoputa i grada uglavnom mi je oko 0.5-0.7 vise od propisanih 4.1. E sad ako hocu da ga gazim, da prvi odletim sa semafora i da obidjem svakog ko je ispred na putu, onda ce otici preko 5.5 naravno. jednom sam se samo smorio apsolutno, nigde nisam zurio i vozio lagano u koloni i zavrsio na 3.9. To se desilo jednom i vise nikad nece. :)
(Logika, 21. jun 2022 14:25)
Kod mene bord pokazuje 6.6l prosečne potrošnje. Auto je Volvo S60 2.4 dizel 5 cilindara, 200ks, automatik.
Merio sam od cepa do cepa pokazuje 7 prosek, a kad je pun i predjem 100km i sipam pun pokazuje 6.8. Pa posle mi kazu da lazem da auto od 1.5 tonu, 2400 kubika i 200ks mora da trosi preko 10-11.
Ako ja lažem, laže i pumpa.
(nnmn, 21. jun 2022 14:24)
Bmw 535d 3.0 dizel karavan sa 313ks i 2100kg, prosek u zadnjih 15000km: 8.8 l/100km - Inace po gradu oko 8-9.5 litara, autoput 6.5-7.5 litara.
(Nexa, 21. jun 2022 14:17)
Naravno da je zavaravanje..BMW E93 2.0 benzin.. prosek zadnjih 5000 km 13.3 litara...od toga 80% grad ...i ne gazim ga nesto ,manje vise normalno ga vozim..fabrika kaze 6,6 kombinovano a 9 u gradu..sto nema teorije.
(dzoni, 21. jun 2022 14:07)
Cinjenica je da moje raspolozenje utice na potrosnju vise nego bilo sta drugo. Par puta sam na razlicitim automobilima iz zezanja pokusavao da vidim koliko mogu da se priblizim fabrickim podacima. Bio sam par puta blizu, u smislu na pola litra / litar od deklarisane, ali to je uz ekstremnu koncentraciju na potrosnju. Svaki put mereno na rezervoar.
Kada vozim normalno - to je vec litar-dva iznad deklarisane. Kada vozim zustrije, ode na 2-3-4 iznad deklarisane.
Dakle prvo je do vozaca, ako je bolid koji vozi samo tako da ustedi kap venzina, priblizice se fabrici. Ako se opusti … druga prica.
(Djorke, 21. jun 2022 14:04)
Ford Focus 1.8 16v benzinac, vala po gradu mi nije ispod 11l , na otvorenom oko 7.5-8 l
Samo VW trosi ispod 3l po gradu, haha...
(M3CH4N1C, 21. jun 2022 13:58)
Postoji i treći standard pored dva pomenuta. To je HCSK , po kojem je potrošnja znatno manja čak i od deklarisane po pomenutim. HCSK - hvalio ciga svoga konja :)
(Kosta, 21. jun 2022 13:46)
Ja imam benzinca 2.0 sa 122kw 166ks vozim polako ne bodem gas i u gradu trosi 8.7l a na otvorenom ako vozim 90 do 110 kmh trosi od 5.8 do 6.4l na malo duzi put bar 300km a cesto idem. u pitanju je alfin JTS benzinac
(ngx, 21. jun 2022 13:40)
Uvek piše malim slovima da je potrošnja ostvarena u kontrolisanim uslovima. Drugačije i ne može, jer nisu ni gradovi isti, putevi, gorivo, temperature i ostali uslovi. Plus sami vozači.
(dzigi, 21. jun 2022 13:31)
Jedino ovi sto voze skode i vagen imaju potrosnju manju od deklarisane. Njima superb 4x4 trosi nesto malo preko 3 litra, tj 3,2.
(Surovo realan, 21. jun 2022 13:19)
"...automobil polako ubrzava do 50 km/h za 26 sekundi..."
Za pola minuta do 50kmh? Fići je toliko trebalo do 100kmh. Valjda je jasno da je čak i prosečni biciklista startniji od vozila na testu, onda i ne čude nerealno niski rezultati potrošnje.
(milan, 21. jun 2022 13:18)
Mali benzinac sa automatikom na mjenjaču i klima uređajem 9L na 100 po gradu.
Malo veći benzinac oko 25% više
3 - 4 puta skuplje od goriva na električni pogon
(Konkretni odgovor, 21. jun 2022 13:11)
i bord u autu laze malo, 0.3 - 1 litar, vise laze u gradskoj voznji a manje na otvorenom.. u sustini to je to manje vise, problem je sto je cena goriva aposultno nerealna.. minimum 30-40% skuplja od realne cene!!
(realno, 21. jun 2022 12:58)
Ja nisam uspio primjetit razliki sa upaljenom klimom i bez nje, sto mi je iskreno drago, moja peocjena da razlika u gorivu nije veca od 0.3 l sto je smiješno
(pero, 21. jun 2022 12:44)
Прво, овај што је преводио текст се сморио исто као и ја што сам престао да читам на другом пасусу, статистика узалудна.
Друго, живим у Немачкој и на путу до посла имам 35км. У задње време сам спустио вожњу са 120-130 на 90-100. Уштедим 1,2-1,5 литара на 100км а изгубим макс.10 минута јер су и цене отишле горе.
Возим турбо бензинца 1.6 Б класу и са 6-6,2л сам спустио чак на 4,7! Али говорим о путу без семафора, већином аутопут и благе низбрдице и узбрдице.
Нисам гледао у проспект, и не треба да гледам, возим како ми финансијски одговара, или неки други разлог ако постоји. Значи само рационално, а то шта статистика каже је само прича за себе...
(Саша, 21. jun 2022 12:31)
Zavisi od nacina voznje. Ali cak i ako imate naviku da vozite polako, bez naglog kocenja pa naglog ubrzavanja, i tako ce potrosnja biti minimum pola litre iznag fabrickih podataka. A ludacka voznja moze biti i 2X fabricki podatak i vise od toga ...
(W, 21. jun 2022 12:21)
Imao sam dva malolitrazna benzinca. Potrosnja na otvorenom putu od npr 250km im je bila po proizvodjacu. Oko 5L. E sad, ima i do tempa voznje. Ovo je bila umerena voznja.
Mada u principu, na njihove cifre bolje dodati 20 do 30%, to su realnije vrednosti.
(s mile, 21. jun 2022 12:06)
Imam automobil 2018. godiste, 1.6 benzinac 110 konja. Fabricka deklarisana potrosnja iznosi 7.6L na 100km gradske voznje. Cinjenicno stanje je da mi trosi od 8.3-11L u zavisnosti da li je klima upaljena ili nije. Ne znam kako su sprovodili testove, da li im je klima radila ili ne, da li je vozac bio sam u automobilu il nije imao putnike, ali svakako nikad nisam uspeo da postignem fabricki deklarisanu potrosnju u gradskoj voznji. Za otvoren put i nekako se priblizim na oko litar razlike, ali gradska voznja nikako ni blizu.
(Goxy, 21. jun 2022 11:54)
Jedino ovi sto voze skode i vagen imaju potrosnju manju od deklarisane. Njima superb 4x4 trosi nesto malo preko 3 litra, tj 3,2.
(Surovo realan, 21. jun 2022 13:19)
Imam automobil 2018. godiste, 1.6 benzinac 110 konja. Fabricka deklarisana potrosnja iznosi 7.6L na 100km gradske voznje. Cinjenicno stanje je da mi trosi od 8.3-11L u zavisnosti da li je klima upaljena ili nije. Ne znam kako su sprovodili testove, da li im je klima radila ili ne, da li je vozac bio sam u automobilu il nije imao putnike, ali svakako nikad nisam uspeo da postignem fabricki deklarisanu potrosnju u gradskoj voznji. Za otvoren put i nekako se priblizim na oko litar razlike, ali gradska voznja nikako ni blizu.
(Goxy, 21. jun 2022 11:54)
Прво, овај што је преводио текст се сморио исто као и ја што сам престао да читам на другом пасусу, статистика узалудна.
Друго, живим у Немачкој и на путу до посла имам 35км. У задње време сам спустио вожњу са 120-130 на 90-100. Уштедим 1,2-1,5 литара на 100км а изгубим макс.10 минута јер су и цене отишле горе.
Возим турбо бензинца 1.6 Б класу и са 6-6,2л сам спустио чак на 4,7! Али говорим о путу без семафора, већином аутопут и благе низбрдице и узбрдице.
Нисам гледао у проспект, и не треба да гледам, возим како ми финансијски одговара, или неки други разлог ако постоји. Значи само рационално, а то шта статистика каже је само прича за себе...
(Саша, 21. jun 2022 12:31)
Postoji i treći standard pored dva pomenuta. To je HCSK , po kojem je potrošnja znatno manja čak i od deklarisane po pomenutim. HCSK - hvalio ciga svoga konja :)
(Kosta, 21. jun 2022 13:46)
Imao sam dva malolitrazna benzinca. Potrosnja na otvorenom putu od npr 250km im je bila po proizvodjacu. Oko 5L. E sad, ima i do tempa voznje. Ovo je bila umerena voznja.
Mada u principu, na njihove cifre bolje dodati 20 do 30%, to su realnije vrednosti.
(s mile, 21. jun 2022 12:06)
"...automobil polako ubrzava do 50 km/h za 26 sekundi..."
Za pola minuta do 50kmh? Fići je toliko trebalo do 100kmh. Valjda je jasno da je čak i prosečni biciklista startniji od vozila na testu, onda i ne čude nerealno niski rezultati potrošnje.
(milan, 21. jun 2022 13:18)
Uvek piše malim slovima da je potrošnja ostvarena u kontrolisanim uslovima. Drugačije i ne može, jer nisu ni gradovi isti, putevi, gorivo, temperature i ostali uslovi. Plus sami vozači.
(dzigi, 21. jun 2022 13:31)
i bord u autu laze malo, 0.3 - 1 litar, vise laze u gradskoj voznji a manje na otvorenom.. u sustini to je to manje vise, problem je sto je cena goriva aposultno nerealna.. minimum 30-40% skuplja od realne cene!!
(realno, 21. jun 2022 12:58)
Ja nisam uspio primjetit razliki sa upaljenom klimom i bez nje, sto mi je iskreno drago, moja peocjena da razlika u gorivu nije veca od 0.3 l sto je smiješno
(pero, 21. jun 2022 12:44)
Ja imam benzinca 2.0 sa 122kw 166ks vozim polako ne bodem gas i u gradu trosi 8.7l a na otvorenom ako vozim 90 do 110 kmh trosi od 5.8 do 6.4l na malo duzi put bar 300km a cesto idem. u pitanju je alfin JTS benzinac
(ngx, 21. jun 2022 13:40)
Ford Focus 1.8 16v benzinac, vala po gradu mi nije ispod 11l , na otvorenom oko 7.5-8 l
Samo VW trosi ispod 3l po gradu, haha...
(M3CH4N1C, 21. jun 2022 13:58)
Zavisi od nacina voznje. Ali cak i ako imate naviku da vozite polako, bez naglog kocenja pa naglog ubrzavanja, i tako ce potrosnja biti minimum pola litre iznag fabrickih podataka. A ludacka voznja moze biti i 2X fabricki podatak i vise od toga ...
(W, 21. jun 2022 12:21)
Ja sam odusevljen sa potrosnjama vasih automobila! Nije ni cudo sto nam ovoliko skace cena goriva, kad nadlezni iscitaju ove komentare, nemaju sta drugo nego da dizu cenu, jer nama to nije nikakva stavka. Vazno je naglasiti da je prosecna starost vozila u Srbiji 17 godina, sta bi tek bilo da su novi, NIS bi morao da vam da po 200 evra mesecno.
(gagi4, 21. jun 2022 18:59)
Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
Nemoj misliti da je jako pametno sa 55 km/h voziti u petoj i ubrzavati na niskim obrtajima.
(ja, 21. jun 2022 18:06)
Ja vozim 508, dizel. Kad je na rezervi ja provozam po otvorenom putu i regeneriše mi se gorivo do polovine rezervoara. Po gradu ipak nešto potroši, tako da moram praviti balans između gradske vožnje i otvorenog puta kako ne bih išao na pumpu da sipam...
(Srbin iz RS, 21. jun 2022 23:30)
Sve zavisi od stila vožnje. Jako ubrzavanje i nepotrebno kočenje na svakih 50 metara, eto potrošnje veće za 50% i više. Sa malom koncentracijom na vožnju, smanji se potrošnja da ne veruješ.
(dejan, 21. jun 2022 16:33)
Benzinac, 1.8... 122Ks .... iskljucivo grad ( 11-12l ) ko kaze drugacije, taj ne vozi samo grad, uvek ima deonicu za 4-5 brzinu....
(Dovoljno je da samo 20 kilometara od 100 vozim u 5. i obaram prosecnu potrosnju na 8-9 ), ali kada kazemo grad, to je nesto drugo za mene.
Drugo, svaki grad je prica za sebe, a svaki vozac tek prica za sebe. Ne moze neko ko zivi na relaciji koja mu daje mogucnost za 4-5 brzinu da trosi isto, kao neko ko ima drugaciju relaciju za kretanje i maltene nikad ne ubaci u 4. A ima takvih situacija.
(GEOS, 21. jun 2022 17:02)
Naravno da je zavaravanje..BMW E93 2.0 benzin.. prosek zadnjih 5000 km 13.3 litara...od toga 80% grad ...i ne gazim ga nesto ,manje vise normalno ga vozim..fabrika kaze 6,6 kombinovano a 9 u gradu..sto nema teorije.
(dzoni, 21. jun 2022 14:07)
Definitivno prevara vozim novog suziki swifta benzin+elektro(smešna baterija od 1.2kw) sa automatskim menjacem jul 2021 pise da trosi 3.8/4.6/5.2
sa rezervoarom 37l predjem 500km +-20 km uvek mi je ukljucen sistem stop start
Vozim vec 42 godine nedivljam i nema sanse da bude ispod 6.6-7 l
Kad sam u ovlascenom servisu pitao za podatak iz knjizice odgovor je bio da trosi 4-5l al sa japanskim gorivom
Dakle prevara
(Slobodan, 21. jun 2022 19:29)
Slažem se da je te rezultate teško postići u svakodnevnoj vožnji, ali postoje i nerealna očekivanja naših vozača. Kupio auto NOVNOVNOV, gume poluizduvane, trap kriv, u gepeku pečeno prase i dva džaka cementa, a želeo bi fabričkih 5.5L na 100km... Ne ide to tako.
(haralampije, 21. jun 2022 14:42)
Imam Forda Taunysa 3500 kubika,( stari ) trosi oko 17L. u gradu, i pošto sam ga morao prodati izvrsio sam naj naj noviji tes potrosnje.( da bih mogao dati buducem kupcu tacnu info o potrosnji ) otisao na pravac pored stadiona i zamolio tu par njih sa dzoginga da me malo poguraju. Necete verovati do 30km/h potrosnja je bila 0.5 L. Po gradu. Kad to podelis sa onih 17l. Tacno dodje na 7.5l . Pa kad može fabrika...
(Ivan, 21. jun 2022 23:28)
kad pominjete potrošnju po kompu uvek napišite i prosečnu brzinu jer je to jedino merodavno za potrošnju. Nekom je gradska vožnja 25 km/h ali to sigurno nemože biti Beograd ili slični gradovi takva prosečna potrošnja u Beogradu može da bude noću ili praznicima kad je grad prazan. Špicevi u Beogradu nemogu da budu preko 15 km/h prosek tada i dizel 1.9 troši prosek 9l nafte a benzinci zavisi od kubikaže 9-12 litara . Skoro mi lik pričao kako je došao iz inostranstva auto-put pasat 1.6 dizel 4.4 l potrošnja a drugar koji vozi isti auto samo 2.0 dizel 5.8 l jel vam ima logike da karavan pasat troši kao skuter a vozi ga i 200 na sat ... Ovaj što vozi 2.0 mora na 15 hiljada da doda 1l ulja a ovaj sa slabijim motorom nikad ništa nije dodao a kaže tera isto ulje i do 20 hiljada kilometara
(Janko, 21. jun 2022 14:33)
BMW 530D Xdrive. Na auto putu ako vozim 80kmh troši oko 4litra, ako vozim 170kmh troši 8 litra. Po gradu kad su gužve, a gužve su stalno, troši 9 litra. Ako po gradu vozim agresivno ide i do 20 litara. Sve zavisi od stila vošnje i spoljašnih uticaja na vožnju
(Bojan, 22. jun 2022 00:36)
Mali benzinac sa automatikom na mjenjaču i klima uređajem 9L na 100 po gradu.
Malo veći benzinac oko 25% više
3 - 4 puta skuplje od goriva na električni pogon
(Konkretni odgovor, 21. jun 2022 13:11)
Evo upravo sam napunio električnog za €12, za 300 kilometara, Klima i automatik uključeni. Ukupno tri tone, sutra idemo na more. Kućni ljubimac više nije pas i mačka, pakiram konja za put.
(Svjesno potrošačko tijelo, 21. jun 2022 15:30)
Na potrosnju utice svasta nesto,zimi vise trosi,klima povecava potrosnju,grad povecava potrosnju,navika vozaca ako vozi na vise obrtaja(kao ja npr) za mene je gusenje auta ici cetvrtom brzinom 40-50 km/h.
(Malo nas je al smo g*vna, 21. jun 2022 18:14)
Nije zamajavanje. Zapravo, naprotiv - istim testiranjem dolazimo do uporedivo podatka u relativnom smislu (pod pretpostavkom da niko nije u podacima).
Stvarna potrošnja je svakako veca i na to racunas kod svakog automobila.
Moje iskustvo je - u odnosu na uzorak od nekoliko rezervoara - da mi je svako auto trosio oko 20-25% vise u odnosu na fabricki podatak (starija varijanta, manje realna, ne WLTP).
Clio 4 1.5 dCi - oko 4,5 litara (u odnosu na 3,6 fabricki)
Captur 4 dCi - skoro isto, mozda za 0,2 - 0,3 vise od Clija
Peugeot 1.5 HDi - oko 4,8-5 litara (fabr 3,9)
Alfa 147 1.6 TS - oko 10 litara (fabr. 8,1)
BMW 116i automatik F20 - oko 7 - 7,5 litara (fabr 5,8)
BMW 320i E92 automatik - oko 8 litara (fabr 6,3)
Alfa Giulia 2.2 JTD136 automatik - oko 5,5 (fabr 4,2)
U praksi, benzinci imaju veci raspon od minimuma do maksimuma - pri laganoj voznji, mogu trositi znacajno manje od deklaracije, ali u gradskoj i na autoputu i znacajno vise od deklaracije. Kod dizela je raspon manji i na minimumu i na maksimumu.
(cosmo, 22. jun 2022 09:55)
Cinjenica je da moje raspolozenje utice na potrosnju vise nego bilo sta drugo. Par puta sam na razlicitim automobilima iz zezanja pokusavao da vidim koliko mogu da se priblizim fabrickim podacima. Bio sam par puta blizu, u smislu na pola litra / litar od deklarisane, ali to je uz ekstremnu koncentraciju na potrosnju. Svaki put mereno na rezervoar.
Kada vozim normalno - to je vec litar-dva iznad deklarisane. Kada vozim zustrije, ode na 2-3-4 iznad deklarisane.
Dakle prvo je do vozaca, ako je bolid koji vozi samo tako da ustedi kap venzina, priblizice se fabrici. Ako se opusti … druga prica.
(Djorke, 21. jun 2022 14:04)
U mojoj Mazdi 6, 2.0D, 103KW, je komp prilicno precizan (nisam primetio neke razlike u odnosu na stvarne).
U gradu je potrošnja veća, ali pošto ne vozim mnogo u gradu, nemam tačne podatke. Komp mi pokazuje prosečno 6.2, bazirano na poslednjih, jedno 40000 Km. Doduše, prosečna brzina je i preko 50Km/h (drugi auto koji vozim samo po gradu ima prosečnu brzinu 18Km/h).
(mazdaš, 21. jun 2022 16:03)
Ja vas ljudi ne razumem,ako vec imas auto ko gleda koliko mi trosi.Evo npr kupim nov tv a ne ukljucim ga u struju da mi ne trosi struju (banalan primer dajem)
Ljudi za vas i nije auto ako se patite oko j… potrosnje.
(daniel, 22. jun 2022 10:32)
Honda Accord 2010 god. 2.0L benzinac 155hp automatik.
8.5L na 100km gradska voznja Niš. Tako pokazuje komp tako pokazuje metoda od čep do čep.
(japanac, 21. jun 2022 14:40)
Dacia Logan 1.2 16v 75ks:u specifikaciji piše da na putu troši 4.9 l a u gradu 7.7.Moja iskustva su-na magistrali oko 5.5 do 6 l, na auto putu oko 7-8 litara(brzina 120-150km/h). U gradu potrošnja 6.6-6.8l litara, često kočim motorom i strogo poštujem indikator promene brzine.Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
Ma udarite mi hiljadu minusa baš me briga, ljubomorne duše.
Ko ga poseduje zna o čemu pišem.
Tvoja Dačija 1.2 75 ks u gradu 6,6 - 6,8 a moj BMW 520 2.0 190 ks u gradu ne pređe
6,5 litara.
Prosečna potrošnja poslednjih 10 000 km 6,1 litra, zimi zna da digne na 6,5 litara a do Grčke auto put uz poštovanje ograničenja bude 5,1 litara noću bez klime a u povratku danju sa klimom 5,3 litra.
(Rale, 21. jun 2022 18:19)
Kod mene je podesen fabricki TPMS na 3.1bar prednje i 2.6bar zadnje gume, a sve zbog emisije stetnih gasova, i da bi se ostvario podatak iz brosure. U realnosti, to nema veze s vezom.
U gradu opusteno moze da trosi 14L ako je malo veca guzva, na autoputu je tu negde oko 8-8.5L, magistralni put je jedino priblizno brosuri, a to je 6-6.5L.
Fabricki podatak je da prosecna potrosnja od 8.2L, meni je to lagano 10, s tim da imam mnogo voznje po autoputu, nekih 70% mi je autoput. Kada bih vozio vise po gradu, ne bi to bilo ispod 12L nema sanse.
Motor je 2 litre, auto ima 300ks.
Poenta ovog komentara nije da bih kukao, vec da skrenem paznju na to koliko proizvodjaci automobila seru. I da, set guma sam potrosio za 22.000km, zato sto su se potrosile po sredini, zbog prevelikog pritiska u istim.
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Ovde pojedini prozvode gorivo svojim automobilima....pogotovo vlasnici magicnih dizela🤣 Proslo je vrema golfa dvojke i mercedesa 123 124 ...Ne trose mnogo automobili nego je skupo gorivo! Mi smo Tristacem svojevremeno isli na more po gradu i niko nije se pitao koliko trosi a trosio je ludacki🤣
(Rade, 24. jun 2022 21:54)
@Rale
Tvoj BMW proizvodi gorivo, ne trosi. A meni prica vlasnik, bio do Italije i nazad sa 520d F10, kaze 7.5l na otvorenom.
(Replay, 22. jun 2022 02:39)
Rale, 21. jun 2022 18:19
To je i normalno, dizelaš i treba da troši manje nego benzinac.Meni lično bolji auto od ove Dačije na treba.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 19:30)
Fiat punto 1.3 multi jet, 2004. godište, napunjen do čepa, resetovan bord.
U gradu je prešao 197 km, ponovo otišao na pumpu, sipao tačno 10.2 litre dizela, znači da troši 5.1 litar po gradu na 100 km. Bord je pokazao 5.2 litre.
Inače je pre ko zna koliko godina kupljen u Italiji, i ko zna koliko je prešao, bord je pokazivao 4.2 litre, verovatno je stalno vožen na otvorenom.
(Larva, 22. jun 2022 10:19)
Bmw 535d 3.0 dizel karavan sa 313ks i 2100kg, prosek u zadnjih 15000km: 8.8 l/100km - Inace po gradu oko 8-9.5 litara, autoput 6.5-7.5 litara.
(Nexa, 21. jun 2022 14:17)
Nissan X trail 1.6 dci 96kw-131ks.Put od Beograda do Peree(kod Soluna) 660 km od stana do apartmana.Po bordu 6.8-nije bilo klime,putovao nocu.Tempomat na 128km kroz Srbiju,a kroz Makedoniju,Grcku po ogranicenjima.Prosecna brzina po bordu 116 km/h
(Vlajko, 22. jun 2022 19:16)
Hyundai je prilicno tacan. Vrlo su mala odstupanja za razliku od drugih proizvodjaca. Takodje bord kompjuter pokazuje tacnu potrosnju u mililitar.
(vozac, 21. jun 2022 17:21)
"...automobil polako ubrzava do 50 km/h za 26 sekundi..."
Za pola minuta do 50kmh? Fići je toliko trebalo do 100kmh. Valjda je jasno da je čak i prosečni biciklista startniji od vozila na testu, onda i ne čude nerealno niski rezultati potrošnje.
(milan, 21. jun 2022 13:18)
Jedan jedini komentator procitao tekst. Svaka cast. Normalno da ce stvarna potrosnja biti uvek visa. A3 2.0 TDI sa 150ks, kombinovanje autoputa i grada uglavnom mi je oko 0.5-0.7 vise od propisanih 4.1. E sad ako hocu da ga gazim, da prvi odletim sa semafora i da obidjem svakog ko je ispred na putu, onda ce otici preko 5.5 naravno. jednom sam se samo smorio apsolutno, nigde nisam zurio i vozio lagano u koloni i zavrsio na 3.9. To se desilo jednom i vise nikad nece. :)
(Logika, 21. jun 2022 14:25)
Znaš šta Rale... Moja alfa gt 180 ks na otvorenom pri 170 u petoj (ima 6 brzina) troši izmedju 6 i 7 litara, ali u gradu, sa toliko konja nema auta da spusti ispod 8 da hebe oca... Možeš da miluješ pedalu, da radiš šta oćeš nema leba!
(Todor, 24. jun 2022 16:43)
1970.za pežo 404 fabrički podatak za pritisak u gumama bio je napred 1.6, pozadi 1.8...
A gume bile duplo trajnije od današnjih, osim premijum klase...
Ko koga danas zahebava sa 2.4 i slično. Tako se samo rastura trap, auto čini neudobnim... I ništa više. 2.0, do 2.2 je normala koju praktikujem već više od 30 godina...
(Todor, 24. jun 2022 00:44)
Dacia Logan 1.2 16v 75ks:u specifikaciji piše da na putu troši 4.9 l a u gradu 7.7.Moja iskustva su-na magistrali oko 5.5 do 6 l, na auto putu oko 7-8 litara(brzina 120-150km/h). U gradu potrošnja 6.6-6.8l litara, često kočim motorom i strogo poštujem indikator promene brzine.Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
Kod mene bord pokazuje 6.6l prosečne potrošnje. Auto je Volvo S60 2.4 dizel 5 cilindara, 200ks, automatik.
Merio sam od cepa do cepa pokazuje 7 prosek, a kad je pun i predjem 100km i sipam pun pokazuje 6.8. Pa posle mi kazu da lazem da auto od 1.5 tonu, 2400 kubika i 200ks mora da trosi preko 10-11.
Ako ja lažem, laže i pumpa.
(nnmn, 21. jun 2022 14:24)
imam c5 2003god. dizel 2.0 hdi potrošnja po kompu prosečna od 7.1-7.9 a metodom od čepa do čepa 4.9 do 5.6 zavisi od leto zima i kako klima radi
(pajin komšija, 21. jun 2022 18:48)
Zavisi mnogo kako se vozi. Kad mi je auto kod majstora I kada ga preuzmem kompjuter pokazuje 8, 9, 10 potrosnju. Restartujem I krenem od nule I posle nekoga vremena kad se ustali neki prosek ispada 5,1 5,3, tako da ima svega
(Miroslav, 21. jun 2022 17:19)
videces ti koliko si ustedeo kad ti pocrkaju sinhroni...
(mrk, 23. jun 2022 21:55)
Oće sinhroni na motoru da riknu ali samo na prvom cilindru... Zato sad prave motore bez bol ni... Zbog slobodnog hoda radilice...
(Todor, 24. jun 2022 00:31)
Lexus Hybrid UX 250h na danskom autoputu pri brzini od 100-120 Km/h prosek 4,9 litre benzina.Testiran na deonici od 135 km sa upaljenom klimom i tempomatom.Vise nego zadovoljan potrosnjom.
(Djordje, 25. jun 2022 16:59)
Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
videces ti koliko si ustedeo kad ti pocrkaju sinhroni...
(mrk, 23. jun 2022 21:55)
Citam komentare i cudim se sta sve ljudi pisu....uporedjivati podatke iz fabrickog uputstva o potrosnji i podatke sa borda su prava ludost...uporedjujete kada auto ima nula kilometara i auto sa preko 350.000 km.,kakva je vecena u srbiji, naravno sa vracenom kilometrazom na 160.000km
(Milos, 24. jun 2022 23:21)
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Ako smanjuju potrosnju za 0.5l (optimisticno) tako naduvane, to ti je 160e ustede na 20kkm. Ne znam dimenziju koju koristis, ali to ti je verovatno dovoljno da kupis jednu, jednu ipo gumu, dve ako ces neki zlj.
(Nuklearni mravojed, 23. jun 2022 08:37)
Nemoj misliti da je jako pametno sa 55 km/h voziti u petoj i ubrzavati na niskim obrtajima.
(ja, 21. jun 2022 18:06
Dizel može, jer komon reil ubacuje samo potrebnu količinu goriva, za razliku od benzinca, gde jači gas u neadekvatno višem stepenu prenosa pri niskim obrtajima može da ošteti ležajeve radilice (ležele ležajeve). To i po zvuku može da se čuje...
(Todor, 24. jun 2022 16:48)
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Vec napisah dole, ako stedi 0.5l benzina to izadje oko 165e na 20kkm. Ali i da su regularno napumpane gurale bi oko 40kkm, ali ne bi stedeo tih 165. Sta znam, pitanje da li jedan set na 40kkm i 330e "gubitka" na gorivu ili dva seta za tu kilometrazu bez ustede. Pitanje koliko stedi zaista (0.5l je bas pausalna izjava sa moje strane, mozda je 0.2l?)...
(Nuklearni mravojed, 23. jun 2022 08:55)
Ja imam benzinca 2.0 sa 122kw 166ks vozim polako ne bodem gas i u gradu trosi 8.7l a na otvorenom ako vozim 90 do 110 kmh trosi od 5.8 do 6.4l na malo duzi put bar 300km a cesto idem. u pitanju je alfin JTS benzinac
(ngx, 21. jun 2022 13:40)
Dacia Logan 1.2 16v 75ks:u specifikaciji piše da na putu troši 4.9 l a u gradu 7.7.Moja iskustva su-na magistrali oko 5.5 do 6 l, na auto putu oko 7-8 litara(brzina 120-150km/h). U gradu potrošnja 6.6-6.8l litara, često kočim motorom i strogo poštujem indikator promene brzine.Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
Ma udarite mi hiljadu minusa baš me briga, ljubomorne duše.
Ko ga poseduje zna o čemu pišem.
Tvoja Dačija 1.2 75 ks u gradu 6,6 - 6,8 a moj BMW 520 2.0 190 ks u gradu ne pređe
6,5 litara.
Prosečna potrošnja poslednjih 10 000 km 6,1 litra, zimi zna da digne na 6,5 litara a do Grčke auto put uz poštovanje ograničenja bude 5,1 litara noću bez klime a u povratku danju sa klimom 5,3 litra.
(Rale, 21. jun 2022 18:19)
Evo upravo sam napunio električnog za €12, za 300 kilometara, Klima i automatik uključeni. Ukupno tri tone, sutra idemo na more. Kućni ljubimac više nije pas i mačka, pakiram konja za put.
(Svjesno potrošačko tijelo, 21. jun 2022 15:30)
Mali benzinac sa automatikom na mjenjaču i klima uređajem 9L na 100 po gradu.
Malo veći benzinac oko 25% više
3 - 4 puta skuplje od goriva na električni pogon
(Konkretni odgovor, 21. jun 2022 13:11)
imam c5 2003god. dizel 2.0 hdi potrošnja po kompu prosečna od 7.1-7.9 a metodom od čepa do čepa 4.9 do 5.6 zavisi od leto zima i kako klima radi
(pajin komšija, 21. jun 2022 18:48)
Kod mene bord pokazuje 6.6l prosečne potrošnje. Auto je Volvo S60 2.4 dizel 5 cilindara, 200ks, automatik.
Merio sam od cepa do cepa pokazuje 7 prosek, a kad je pun i predjem 100km i sipam pun pokazuje 6.8. Pa posle mi kazu da lazem da auto od 1.5 tonu, 2400 kubika i 200ks mora da trosi preko 10-11.
Ako ja lažem, laže i pumpa.
(nnmn, 21. jun 2022 14:24)
"...automobil polako ubrzava do 50 km/h za 26 sekundi..."
Za pola minuta do 50kmh? Fići je toliko trebalo do 100kmh. Valjda je jasno da je čak i prosečni biciklista startniji od vozila na testu, onda i ne čude nerealno niski rezultati potrošnje.
(milan, 21. jun 2022 13:18)
Jedan jedini komentator procitao tekst. Svaka cast. Normalno da ce stvarna potrosnja biti uvek visa. A3 2.0 TDI sa 150ks, kombinovanje autoputa i grada uglavnom mi je oko 0.5-0.7 vise od propisanih 4.1. E sad ako hocu da ga gazim, da prvi odletim sa semafora i da obidjem svakog ko je ispred na putu, onda ce otici preko 5.5 naravno. jednom sam se samo smorio apsolutno, nigde nisam zurio i vozio lagano u koloni i zavrsio na 3.9. To se desilo jednom i vise nikad nece. :)
(Logika, 21. jun 2022 14:25)
Hyundai je prilicno tacan. Vrlo su mala odstupanja za razliku od drugih proizvodjaca. Takodje bord kompjuter pokazuje tacnu potrosnju u mililitar.
(vozac, 21. jun 2022 17:21)
Jedino ovi sto voze skode i vagen imaju potrosnju manju od deklarisane. Njima superb 4x4 trosi nesto malo preko 3 litra, tj 3,2.
(Surovo realan, 21. jun 2022 13:19)
Bmw 535d 3.0 dizel karavan sa 313ks i 2100kg, prosek u zadnjih 15000km: 8.8 l/100km - Inace po gradu oko 8-9.5 litara, autoput 6.5-7.5 litara.
(Nexa, 21. jun 2022 14:17)
Dacia Logan 1.2 16v 75ks:u specifikaciji piše da na putu troši 4.9 l a u gradu 7.7.Moja iskustva su-na magistrali oko 5.5 do 6 l, na auto putu oko 7-8 litara(brzina 120-150km/h). U gradu potrošnja 6.6-6.8l litara, često kočim motorom i strogo poštujem indikator promene brzine.Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
"...automobil polako ubrzava do 50 km/h za 26 sekundi..."
Za pola minuta do 50kmh? Fići je toliko trebalo do 100kmh. Valjda je jasno da je čak i prosečni biciklista startniji od vozila na testu, onda i ne čude nerealno niski rezultati potrošnje.
(milan, 21. jun 2022 13:18)
Imam automobil 2018. godiste, 1.6 benzinac 110 konja. Fabricka deklarisana potrosnja iznosi 7.6L na 100km gradske voznje. Cinjenicno stanje je da mi trosi od 8.3-11L u zavisnosti da li je klima upaljena ili nije. Ne znam kako su sprovodili testove, da li im je klima radila ili ne, da li je vozac bio sam u automobilu il nije imao putnike, ali svakako nikad nisam uspeo da postignem fabricki deklarisanu potrosnju u gradskoj voznji. Za otvoren put i nekako se priblizim na oko litar razlike, ali gradska voznja nikako ni blizu.
(Goxy, 21. jun 2022 11:54)
Ja nisam uspio primjetit razliki sa upaljenom klimom i bez nje, sto mi je iskreno drago, moja peocjena da razlika u gorivu nije veca od 0.3 l sto je smiješno
(pero, 21. jun 2022 12:44)
i bord u autu laze malo, 0.3 - 1 litar, vise laze u gradskoj voznji a manje na otvorenom.. u sustini to je to manje vise, problem je sto je cena goriva aposultno nerealna.. minimum 30-40% skuplja od realne cene!!
(realno, 21. jun 2022 12:58)
Postoji i treći standard pored dva pomenuta. To je HCSK , po kojem je potrošnja znatno manja čak i od deklarisane po pomenutim. HCSK - hvalio ciga svoga konja :)
(Kosta, 21. jun 2022 13:46)
Zavisi mnogo kako se vozi. Kad mi je auto kod majstora I kada ga preuzmem kompjuter pokazuje 8, 9, 10 potrosnju. Restartujem I krenem od nule I posle nekoga vremena kad se ustali neki prosek ispada 5,1 5,3, tako da ima svega
(Miroslav, 21. jun 2022 17:19)
Zavisi od nacina voznje. Ali cak i ako imate naviku da vozite polako, bez naglog kocenja pa naglog ubrzavanja, i tako ce potrosnja biti minimum pola litre iznag fabrickih podataka. A ludacka voznja moze biti i 2X fabricki podatak i vise od toga ...
(W, 21. jun 2022 12:21)
Imam Forda Taunysa 3500 kubika,( stari ) trosi oko 17L. u gradu, i pošto sam ga morao prodati izvrsio sam naj naj noviji tes potrosnje.( da bih mogao dati buducem kupcu tacnu info o potrosnji ) otisao na pravac pored stadiona i zamolio tu par njih sa dzoginga da me malo poguraju. Necete verovati do 30km/h potrosnja je bila 0.5 L. Po gradu. Kad to podelis sa onih 17l. Tacno dodje na 7.5l . Pa kad može fabrika...
(Ivan, 21. jun 2022 23:28)
Fiat punto 1.3 multi jet, 2004. godište, napunjen do čepa, resetovan bord.
U gradu je prešao 197 km, ponovo otišao na pumpu, sipao tačno 10.2 litre dizela, znači da troši 5.1 litar po gradu na 100 km. Bord je pokazao 5.2 litre.
Inače je pre ko zna koliko godina kupljen u Italiji, i ko zna koliko je prešao, bord je pokazivao 4.2 litre, verovatno je stalno vožen na otvorenom.
(Larva, 22. jun 2022 10:19)
Ja vozim 508, dizel. Kad je na rezervi ja provozam po otvorenom putu i regeneriše mi se gorivo do polovine rezervoara. Po gradu ipak nešto potroši, tako da moram praviti balans između gradske vožnje i otvorenog puta kako ne bih išao na pumpu da sipam...
(Srbin iz RS, 21. jun 2022 23:30)
Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
videces ti koliko si ustedeo kad ti pocrkaju sinhroni...
(mrk, 23. jun 2022 21:55)
Honda Accord 2010 god. 2.0L benzinac 155hp automatik.
8.5L na 100km gradska voznja Niš. Tako pokazuje komp tako pokazuje metoda od čep do čep.
(japanac, 21. jun 2022 14:40)
U mojoj Mazdi 6, 2.0D, 103KW, je komp prilicno precizan (nisam primetio neke razlike u odnosu na stvarne).
U gradu je potrošnja veća, ali pošto ne vozim mnogo u gradu, nemam tačne podatke. Komp mi pokazuje prosečno 6.2, bazirano na poslednjih, jedno 40000 Km. Doduše, prosečna brzina je i preko 50Km/h (drugi auto koji vozim samo po gradu ima prosečnu brzinu 18Km/h).
(mazdaš, 21. jun 2022 16:03)
Imao sam dva malolitrazna benzinca. Potrosnja na otvorenom putu od npr 250km im je bila po proizvodjacu. Oko 5L. E sad, ima i do tempa voznje. Ovo je bila umerena voznja.
Mada u principu, na njihove cifre bolje dodati 20 do 30%, to su realnije vrednosti.
(s mile, 21. jun 2022 12:06)
Прво, овај што је преводио текст се сморио исто као и ја што сам престао да читам на другом пасусу, статистика узалудна.
Друго, живим у Немачкој и на путу до посла имам 35км. У задње време сам спустио вожњу са 120-130 на 90-100. Уштедим 1,2-1,5 литара на 100км а изгубим макс.10 минута јер су и цене отишле горе.
Возим турбо бензинца 1.6 Б класу и са 6-6,2л сам спустио чак на 4,7! Али говорим о путу без семафора, већином аутопут и благе низбрдице и узбрдице.
Нисам гледао у проспект, и не треба да гледам, возим како ми финансијски одговара, или неки други разлог ако постоји. Значи само рационално, а то шта статистика каже је само прича за себе...
(Саша, 21. jun 2022 12:31)
Već na 40km/h možete da prebacite u četvrtu brzinu a na 55km/h u petu. Moraju često da se menjaju brzine ako sa ovim motorom mislite da uštedite gorivo.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 16:06)
Nemoj misliti da je jako pametno sa 55 km/h voziti u petoj i ubrzavati na niskim obrtajima.
(ja, 21. jun 2022 18:06)
Definitivno prevara vozim novog suziki swifta benzin+elektro(smešna baterija od 1.2kw) sa automatskim menjacem jul 2021 pise da trosi 3.8/4.6/5.2
sa rezervoarom 37l predjem 500km +-20 km uvek mi je ukljucen sistem stop start
Vozim vec 42 godine nedivljam i nema sanse da bude ispod 6.6-7 l
Kad sam u ovlascenom servisu pitao za podatak iz knjizice odgovor je bio da trosi 4-5l al sa japanskim gorivom
Dakle prevara
(Slobodan, 21. jun 2022 19:29)
Ja vas ljudi ne razumem,ako vec imas auto ko gleda koliko mi trosi.Evo npr kupim nov tv a ne ukljucim ga u struju da mi ne trosi struju (banalan primer dajem)
Ljudi za vas i nije auto ako se patite oko j… potrosnje.
(daniel, 22. jun 2022 10:32)
kad pominjete potrošnju po kompu uvek napišite i prosečnu brzinu jer je to jedino merodavno za potrošnju. Nekom je gradska vožnja 25 km/h ali to sigurno nemože biti Beograd ili slični gradovi takva prosečna potrošnja u Beogradu može da bude noću ili praznicima kad je grad prazan. Špicevi u Beogradu nemogu da budu preko 15 km/h prosek tada i dizel 1.9 troši prosek 9l nafte a benzinci zavisi od kubikaže 9-12 litara . Skoro mi lik pričao kako je došao iz inostranstva auto-put pasat 1.6 dizel 4.4 l potrošnja a drugar koji vozi isti auto samo 2.0 dizel 5.8 l jel vam ima logike da karavan pasat troši kao skuter a vozi ga i 200 na sat ... Ovaj što vozi 2.0 mora na 15 hiljada da doda 1l ulja a ovaj sa slabijim motorom nikad ništa nije dodao a kaže tera isto ulje i do 20 hiljada kilometara
(Janko, 21. jun 2022 14:33)
Benzinac, 1.8... 122Ks .... iskljucivo grad ( 11-12l ) ko kaze drugacije, taj ne vozi samo grad, uvek ima deonicu za 4-5 brzinu....
(Dovoljno je da samo 20 kilometara od 100 vozim u 5. i obaram prosecnu potrosnju na 8-9 ), ali kada kazemo grad, to je nesto drugo za mene.
Drugo, svaki grad je prica za sebe, a svaki vozac tek prica za sebe. Ne moze neko ko zivi na relaciji koja mu daje mogucnost za 4-5 brzinu da trosi isto, kao neko ko ima drugaciju relaciju za kretanje i maltene nikad ne ubaci u 4. A ima takvih situacija.
(GEOS, 21. jun 2022 17:02)
Ford Focus 1.8 16v benzinac, vala po gradu mi nije ispod 11l , na otvorenom oko 7.5-8 l
Samo VW trosi ispod 3l po gradu, haha...
(M3CH4N1C, 21. jun 2022 13:58)
Rale, 21. jun 2022 18:19
To je i normalno, dizelaš i treba da troši manje nego benzinac.Meni lično bolji auto od ove Dačije na treba.
(Moje iskustvo, 21. jun 2022 19:30)
Na potrosnju utice svasta nesto,zimi vise trosi,klima povecava potrosnju,grad povecava potrosnju,navika vozaca ako vozi na vise obrtaja(kao ja npr) za mene je gusenje auta ici cetvrtom brzinom 40-50 km/h.
(Malo nas je al smo g*vna, 21. jun 2022 18:14)
Citam komentare i cudim se sta sve ljudi pisu....uporedjivati podatke iz fabrickog uputstva o potrosnji i podatke sa borda su prava ludost...uporedjujete kada auto ima nula kilometara i auto sa preko 350.000 km.,kakva je vecena u srbiji, naravno sa vracenom kilometrazom na 160.000km
(Milos, 24. jun 2022 23:21)
1970.za pežo 404 fabrički podatak za pritisak u gumama bio je napred 1.6, pozadi 1.8...
A gume bile duplo trajnije od današnjih, osim premijum klase...
Ko koga danas zahebava sa 2.4 i slično. Tako se samo rastura trap, auto čini neudobnim... I ništa više. 2.0, do 2.2 je normala koju praktikujem već više od 30 godina...
(Todor, 24. jun 2022 00:44)
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Ako smanjuju potrosnju za 0.5l (optimisticno) tako naduvane, to ti je 160e ustede na 20kkm. Ne znam dimenziju koju koristis, ali to ti je verovatno dovoljno da kupis jednu, jednu ipo gumu, dve ako ces neki zlj.
(Nuklearni mravojed, 23. jun 2022 08:37)
Slažem se da je te rezultate teško postići u svakodnevnoj vožnji, ali postoje i nerealna očekivanja naših vozača. Kupio auto NOVNOVNOV, gume poluizduvane, trap kriv, u gepeku pečeno prase i dva džaka cementa, a želeo bi fabričkih 5.5L na 100km... Ne ide to tako.
(haralampije, 21. jun 2022 14:42)
BMW 530D Xdrive. Na auto putu ako vozim 80kmh troši oko 4litra, ako vozim 170kmh troši 8 litra. Po gradu kad su gužve, a gužve su stalno, troši 9 litra. Ako po gradu vozim agresivno ide i do 20 litara. Sve zavisi od stila vošnje i spoljašnih uticaja na vožnju
(Bojan, 22. jun 2022 00:36)
Cinjenica je da moje raspolozenje utice na potrosnju vise nego bilo sta drugo. Par puta sam na razlicitim automobilima iz zezanja pokusavao da vidim koliko mogu da se priblizim fabrickim podacima. Bio sam par puta blizu, u smislu na pola litra / litar od deklarisane, ali to je uz ekstremnu koncentraciju na potrosnju. Svaki put mereno na rezervoar.
Kada vozim normalno - to je vec litar-dva iznad deklarisane. Kada vozim zustrije, ode na 2-3-4 iznad deklarisane.
Dakle prvo je do vozaca, ako je bolid koji vozi samo tako da ustedi kap venzina, priblizice se fabrici. Ako se opusti … druga prica.
(Djorke, 21. jun 2022 14:04)
Uvek piše malim slovima da je potrošnja ostvarena u kontrolisanim uslovima. Drugačije i ne može, jer nisu ni gradovi isti, putevi, gorivo, temperature i ostali uslovi. Plus sami vozači.
(dzigi, 21. jun 2022 13:31)
Nemoj misliti da je jako pametno sa 55 km/h voziti u petoj i ubrzavati na niskim obrtajima.
(ja, 21. jun 2022 18:06
Dizel može, jer komon reil ubacuje samo potrebnu količinu goriva, za razliku od benzinca, gde jači gas u neadekvatno višem stepenu prenosa pri niskim obrtajima može da ošteti ležajeve radilice (ležele ležajeve). To i po zvuku može da se čuje...
(Todor, 24. jun 2022 16:48)
@Rale
Tvoj BMW proizvodi gorivo, ne trosi. A meni prica vlasnik, bio do Italije i nazad sa 520d F10, kaze 7.5l na otvorenom.
(Replay, 22. jun 2022 02:39)
Sve zavisi od stila vožnje. Jako ubrzavanje i nepotrebno kočenje na svakih 50 metara, eto potrošnje veće za 50% i više. Sa malom koncentracijom na vožnju, smanji se potrošnja da ne veruješ.
(dejan, 21. jun 2022 16:33)
Lexus Hybrid UX 250h na danskom autoputu pri brzini od 100-120 Km/h prosek 4,9 litre benzina.Testiran na deonici od 135 km sa upaljenom klimom i tempomatom.Vise nego zadovoljan potrosnjom.
(Djordje, 25. jun 2022 16:59)
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Vec napisah dole, ako stedi 0.5l benzina to izadje oko 165e na 20kkm. Ali i da su regularno napumpane gurale bi oko 40kkm, ali ne bi stedeo tih 165. Sta znam, pitanje da li jedan set na 40kkm i 330e "gubitka" na gorivu ili dva seta za tu kilometrazu bez ustede. Pitanje koliko stedi zaista (0.5l je bas pausalna izjava sa moje strane, mozda je 0.2l?)...
(Nuklearni mravojed, 23. jun 2022 08:55)
Nissan X trail 1.6 dci 96kw-131ks.Put od Beograda do Peree(kod Soluna) 660 km od stana do apartmana.Po bordu 6.8-nije bilo klime,putovao nocu.Tempomat na 128km kroz Srbiju,a kroz Makedoniju,Grcku po ogranicenjima.Prosecna brzina po bordu 116 km/h
(Vlajko, 22. jun 2022 19:16)
Ovde pojedini prozvode gorivo svojim automobilima....pogotovo vlasnici magicnih dizela🤣 Proslo je vrema golfa dvojke i mercedesa 123 124 ...Ne trose mnogo automobili nego je skupo gorivo! Mi smo Tristacem svojevremeno isli na more po gradu i niko nije se pitao koliko trosi a trosio je ludacki🤣
(Rade, 24. jun 2022 21:54)
Kod mene je podesen fabricki TPMS na 3.1bar prednje i 2.6bar zadnje gume, a sve zbog emisije stetnih gasova, i da bi se ostvario podatak iz brosure. U realnosti, to nema veze s vezom.
U gradu opusteno moze da trosi 14L ako je malo veca guzva, na autoputu je tu negde oko 8-8.5L, magistralni put je jedino priblizno brosuri, a to je 6-6.5L.
Fabricki podatak je da prosecna potrosnja od 8.2L, meni je to lagano 10, s tim da imam mnogo voznje po autoputu, nekih 70% mi je autoput. Kada bih vozio vise po gradu, ne bi to bilo ispod 12L nema sanse.
Motor je 2 litre, auto ima 300ks.
Poenta ovog komentara nije da bih kukao, vec da skrenem paznju na to koliko proizvodjaci automobila seru. I da, set guma sam potrosio za 22.000km, zato sto su se potrosile po sredini, zbog prevelikog pritiska u istim.
Pa sad, sta je jeftinije, malo veca potrosnja, ili set guma na svakih 20.000km.
(Aleks, 22. jun 2022 10:56)
Nije zamajavanje. Zapravo, naprotiv - istim testiranjem dolazimo do uporedivo podatka u relativnom smislu (pod pretpostavkom da niko nije u podacima).
Stvarna potrošnja je svakako veca i na to racunas kod svakog automobila.
Moje iskustvo je - u odnosu na uzorak od nekoliko rezervoara - da mi je svako auto trosio oko 20-25% vise u odnosu na fabricki podatak (starija varijanta, manje realna, ne WLTP).
Clio 4 1.5 dCi - oko 4,5 litara (u odnosu na 3,6 fabricki)
Captur 4 dCi - skoro isto, mozda za 0,2 - 0,3 vise od Clija
Peugeot 1.5 HDi - oko 4,8-5 litara (fabr 3,9)
Alfa 147 1.6 TS - oko 10 litara (fabr. 8,1)
BMW 116i automatik F20 - oko 7 - 7,5 litara (fabr 5,8)
BMW 320i E92 automatik - oko 8 litara (fabr 6,3)
Alfa Giulia 2.2 JTD136 automatik - oko 5,5 (fabr 4,2)
U praksi, benzinci imaju veci raspon od minimuma do maksimuma - pri laganoj voznji, mogu trositi znacajno manje od deklaracije, ali u gradskoj i na autoputu i znacajno vise od deklaracije. Kod dizela je raspon manji i na minimumu i na maksimumu.
(cosmo, 22. jun 2022 09:55)
Naravno da je zavaravanje..BMW E93 2.0 benzin.. prosek zadnjih 5000 km 13.3 litara...od toga 80% grad ...i ne gazim ga nesto ,manje vise normalno ga vozim..fabrika kaze 6,6 kombinovano a 9 u gradu..sto nema teorije.
(dzoni, 21. jun 2022 14:07)
Znaš šta Rale... Moja alfa gt 180 ks na otvorenom pri 170 u petoj (ima 6 brzina) troši izmedju 6 i 7 litara, ali u gradu, sa toliko konja nema auta da spusti ispod 8 da hebe oca... Možeš da miluješ pedalu, da radiš šta oćeš nema leba!
(Todor, 24. jun 2022 16:43)
videces ti koliko si ustedeo kad ti pocrkaju sinhroni...
(mrk, 23. jun 2022 21:55)
Oće sinhroni na motoru da riknu ali samo na prvom cilindru... Zato sad prave motore bez bol ni... Zbog slobodnog hoda radilice...
(Todor, 24. jun 2022 00:31)
Ja sam odusevljen sa potrosnjama vasih automobila! Nije ni cudo sto nam ovoliko skace cena goriva, kad nadlezni iscitaju ove komentare, nemaju sta drugo nego da dizu cenu, jer nama to nije nikakva stavka. Vazno je naglasiti da je prosecna starost vozila u Srbiji 17 godina, sta bi tek bilo da su novi, NIS bi morao da vam da po 200 evra mesecno.
(gagi4, 21. jun 2022 18:59)