Plug in hibridi uopšte nisu ekološki

Nemačka automobilska asocijacija (ADAC) testirala je plug in hibridna vozila i došla do zaključka da stvari baš i nisu takve kako na prvi pogled deluju.

SN
Pošaljite komentar
  1. 100% naručeno istraživanja od strane diezl industrije. Neka neka nezavisna kuća tipa iz Kanade, Švajcarske ili Norveške u kojima nema jakog lobija bilo hibrida bilo električnih ili SUS motora. Koliko su samo varali iz VW grupe dok ih nisu otkrili, moguće da je slično i sa hibridima, ali to nikako ne znači da treba voziti SUS motore kao da sutra ne postoji...
    (DarthYeder, 7. jun 2020 14:07)

    # Link komentara

  2. Svima puna usta ekologije i manje potrosnje a najprodavaniji modeli su nepotrebno teski i glomazni suv. Ljudi kupuju 30% tezeg golfa samo zato sto je "dzip". O 30% tezem polou necu ni da pricam. Svaki put kada vidim suv, a da to nije zaista terensko vozilo (sa pravim integralnim pogonom, blokadom diferenciijala...) pripadne mi muka.
     (markonjero, 6. jun 2020 22:02)

    # Link komentara

  3. Vrlo ekoloski ako ga punis na struju iz TE koja przi lignit 
    (Lepo, 05. jun 2020 14:35) 

    ja punim samo na đerdap. jel to ok?
    (jaretina na minimalacu, 05. jun 2020 17:27)

    iz HE dobijamo oko 30 % električne energije, dok ostalo otpada na TE. S obzirom da naše TE ne zadovoljavaju ni minimum ekoloških zahteva, sa aspekta ekologije, ne postoje nikakvi benefiti upotrebe e-automobila, hibrida i sl.
     (maxy, 6. jun 2020 15:31)

    # Link komentara

  4. Ne vidim svrhu hibrida kad moze da se voze ljudi na plin kao prava gospoda.
     (oscar, 6. jun 2020 12:16)

    # Link komentara

  5. Samo nam bacaju prašinu u oči. Niko ne spominje azotne okside zbog kojih je i počela ova revolucija u auto industriji. Ajmo da vidimo taj odnos između hibrida i SUS motora na dizel i sve će biti jasno. Osim onima kojima je prašina već dugo u očima.
    (Dizelaš, 6. jun 2020 12:13)

    # Link komentara

  6. @Pera:

    Ako na pumpi nisi bio mesecima, to onda znači da nigde nisi išao van grada
    mesecima, i da ti ne treba hibrid nego čist električni auto. Uz to, verovatno ti je SUS motor zapeko.
     (Ahtung, 6. jun 2020 11:52)

    # Link komentara

  7. (eBiciklista, 5. jun 2020 16:26)

    Slažem se u potpunosti.
    (Bussines Ambition komercijalista ..., 6. jun 2020 07:13)

    # Link komentara

  8. Hibrid u seriji 7 i x5. Koga oni prave ludim? Mislim na sve proizvodjace a i kupce. Proturati pricu o hibridu i ekologiji u dzipcini od 2 tone i 300 konja je krajnje licemerno!
    (B. Z., 6. jun 2020 01:22)

    # Link komentara

  9. Koje je ovo istraživanje, ni ne pominju Tojotu kao pionira i iskusnog proizvođača u segmentu, a pritom porede neuporedivo. Auris karavan, običan hibrid, sa svojih 1350kg, mi u proseku troši 4.2l. Najpribližnija tome je bila Korola karavan sa 7. Da ne pominjem plug-in Priusa sa 1.5l. Govorim za aute normalne veličine i upotrebljivosti. Kako su došli do toga da više zagađuju od nehibridnig varijanti - ne znam. Savremeni dizeli su za mene nepoznanica što se potrošnje tiče, ne vozim ih jer ne volim zvuk, navalu NM a i smrde mi.
     (slabočitamizmeđuredovasadizNO, 5. jun 2020 23:53)

    # Link komentara

  10. Baljezgarije. Koga briga za CO2. Svi kao zaboravljaju zbo kakvog testa WV i dan danas plaća kazne i odštete.
    (Vlada, 5. jun 2020 21:26)

    # Link komentara

  11. Meni lično bi neki hibrid zaista obavljao posao. Imam nekih 10 km do posla i nazad pa bi mi ta autonomija bila više nego dovoljna. Taj električni motor od 20-30 kW bi bio sasvim solidna pomoć standardnom motoru prilikom preticanja po ovim bosanskohercegovačkim brdskim putevima. Ništa drugo ja ne bih tražio od tog hibrida.
    (mostarac, 5. jun 2020 19:32)

    # Link komentara

  12. @eBiciklista: sve mi ce cini da je tvoj komentar baziran na predrasudama...
    (IG, 5. jun 2020 18:54)

    # Link komentara

  13. Peugeot nikad nije lagao sa rezultatima izduvnih gasova kao VW i još neke Nemačke automobilske kompanije...
     (Aleksandar, 5. jun 2020 18:12)

    # Link komentara

  14. Boje se kokurencije s istoka.Toyota,kia,honda uzimaju sve vise trzista.A toyota prednjaci ulagenjem u nove tehnologije npr vodik.Lako je moguce da ce neke od velike 3 korporacije ww,bmw,mercedes imati sudbinu Nokije.
    (Joca, 5. jun 2020 18:05)

    # Link komentara

  15. Vrlo ekoloski ako ga punis na struju iz TE koja przi lignit
    (Lepo, 05. jun 2020 14:35)

    ja punim samo na đerdap. jel to ok?
     (jaretina na minimalacu, 5. jun 2020 17:27)

    # Link komentara

  16. Хибридни ауто је хидроавион који лети као брод ,а плови као летелица !
     (Суперхик, 5. jun 2020 17:07)

    # Link komentara

  17. Vrlo ekoloski ako ga punis na struju iz TE koja przi lignit
    (Lepo, 5. jun 2020 14:35)

    Ili na HE koja "prosipa" vodu
    (GuA, 5. jun 2020 17:07)

    # Link komentara

  18. Hibridni pogon je kombinacija najgorih osobina oba. Ne postoji automobil za svaku namenu, pa tako ni pogon. Ni baterijski elektromobili to neće biti, ali su za grad već sada najbliže idealnom rešenju jer su kompatibilni i sa gradskom infrastrukturom i ionako obavezno drugačijim gradskim saobraćajnim propisima.
    (Joca, 5. jun 2020 16:59)

    # Link komentara

  19. Samo da se vidi red veličine. Čovek se vrlo uspešno kreće sa svojih 200W snage, dok automobil u običnoj gradskoj vožnji troši 100 puta više, to jest oko 20KW. Danas, a verovatno i narednih sto godina emisije ugljen dioksida su proporcionalne potrošenoj snazi, nebitno da li je hibrid, dizel i slično jer i električna energija velikim delom dolazi iz fosilnih goriva.
    Znači vožnja automobila u gradu na kratkoj relaciji gde jedan čovek sedi u njemu je epsko rasipanje energije. Zar ne bi trebalo ekološke posledice upotrebe automobila najpre rešavati optimizacijom njihove upotrebe? Jednostavno destimulisati vožnju automobila u gradu na kratkim relacijama sa jednim čovekom u vozilu. Za tako nešto služi gradski prevoz, bicikl, ebicikl, moped. Mi ne shvatamo koje je to zlo ovo što radimo, što se bukvalno šetamo mašinama od dve tone kroz naseljena mesta, rasipamo energiju, pravimo buku, izbacujemo u vazduh kancerogene čestice, gazimo pešake, doprinosimo klimatskim promenama, ubijamo perspektivu budućim generacijama ...i uživamo u svojoj gluposti i oholosti.
    (eBiciklista, 5. jun 2020 16:26)

    # Link komentara

  20. Hibridi - sarena laza za tehnicki nedovoljno obrazovane, informisane ljude sa dubokim dzepom.
    Do skoro, samo prelazno resenje zbog nedostatka potpuno elektricnih vozila na baterije...
    Danas obicna navlakusa i prevazidjena tehnologija koja nema uporiste u mehanici...
    (evfreak, 5. jun 2020 16:03)

    # Link komentara

  21. Sve ima preko 90 konja i to više puta, a opet bi da ga prodaju kao ekološko. Nema smisla. Da im je do ekologije imalo bi oko 45. Ali ovde se radi o tome da se nešto što je van proporcije proda za validan standard iako nema smisla, a još ludje je ko se time bavi.
    (profitirati, 5. jun 2020 15:57)

    # Link komentara

  22. Kad le plug in hybrid u pitanju ide Toyota Prius Prime pa o da crna rupa, pa svi ostali...
     (brb, 5. jun 2020 15:46)

    # Link komentara

  23. Kia Optima plugin hybrid ima autonomiju od 60km. Punim ga kad idem na spavanje i dnevno predjem u proseku 50km. Na pumpi nisam bio mesecima.
    (Pera, 5. jun 2020 15:26)

    # Link komentara

  24. Vrlo ekoloski ako ga punis na struju iz TE koja przi lignit
    (Lepo, 5. jun 2020 14:35)

    # Link komentara

  25. Dobri su jedino za centar grada gde se vozi sto metara pa se stane, tu elektro motor uspeva da uradi sav posao, čime se štedi gorivo. Čim se izađe na put, pali se SUS motor, i onda je naravno sve isto kao kod SUS automobila, jedino što je pogonski agregat još komplikovaniji i skuplji nego kod SUS automobila, jer ima dva motora.
    (Keke, 5. jun 2020 14:05)

    # Link komentara

  26. Kad je testirano od strane nemackog ADACA onda je sve jasno!
    (Deša, 5. jun 2020 13:55)

    # Link komentara

  27. Pa zna se ko se najduže i najozbiljnije bavio kolima "na struju" i ko je imao primerke koji su se zaista vozili i voze se. Sada su svi požurili da ponude isto a pojma nemaju o tehnologiji. Većini je trend na prvom mestu, da bi što više prodali.
    (Vlaj, 5. jun 2020 13:50)

    # Link komentara

  28. Bezvredno istraživanje. Ako se već radi poređenje, treba porediti automobile iste snage. Kao kada bi poredili koji laptop troši više struje XPS ili Thinkpad, pri čemu u jedan ubacimo i3 i FullHD, a u drugi i7 i 4K ekran.
    Jedino zanimljivo je da su BMW i Mercedes na dnu...
     (apk, 5. jun 2020 13:42)

    # Link komentara

  29. Postovana rdakcijo 'B92'
    Ovakav nacin skrnavljenja srpskog jezika je za svaku osudu.
    Da li biste bili ljubazni da pitate nekog obicnog coveka da li zna sta znaci 'plug in' u tekstu o vozilima koja su na elektricni pogon???? Negujte sopstveni jezik da ga ne izgubimo; tuga!!
    (Jovan Jerermic, 5. jun 2020 13:30)

    # Link komentara

  30. WV i BMW malko varaju kada su ekološke norme u pitanju, ja sam šokiran! 😁
    (Timer, 5. jun 2020 13:03)

    # Link komentara

  31. Slažem se...
     (budimo realni!, 5. jun 2020 12:21)

    # Link komentara

  32. Bitno je da su Nemački dizel lekoviti.
     (Halo Bing..., 5. jun 2020 12:15)

    # Link komentara

  33. Evo ga... Švabe ne mogu da puste zlatnu koku ( dizel) tako lako...Sa obzirom da im treba barem 5 god. da stignu "Toyotu" sa hibridima, već su počeli da kukumavče kako taj hibrid uopšte nije dobar...A pitanje je: Pa što ste pooštravali regulativu ako ne možete da je ispunite? Malo ste se zaneli, a Fricevi ? Očekujem hajku na hibride, kao što je sada na dizele.A "Bosch" mudro ćuti!
     (Ceki opinionista del cazzo, 5. jun 2020 12:13)

    # Link komentara

  34. E do mojega i onaj neandertalac što je 'pronašao' vatru, a nije mislio na emisiju štetnih gasova i CO2. Da li može biti sagorevanja kod automobila pa i hibridnih tj. mutanata u kombinaciji sa strujom da emituju čist kiseonik, a ne CO2?
     (XXL, 5. jun 2020 12:05)

    # Link komentara

  35. Ne postoji ekološki auto, to su priče za malu decu.
    (Stanislav, 5. jun 2020 11:34)

    # Link komentara

  36. Meni je to odavno bilo jasno, nije bilo potrebe za ikakvim istraživanjem
    (Lol, 5. jun 2020 11:34)

    # Link komentara

  37. Švapska posla! Nisu testirali Toyotu, a Japanci su izmislili hibride. Korolu i Prijusa ti nama prikaži u realnim uslovima vožnje po gradu i otvorenom putu i sa automatskim menjačem. Mladen da napravi sveobuhvatno testiranje sa blagim i plug in hibridima, pa da poverujem u rezultat.
     (Ahtung, 5. jun 2020 11:11)

    # Link komentara

  38. uopste hibridna vozila su krajnje ekoloski diskutabilna: dok se vozite na benzin/dizel svo vreme morate da vucarate elektro motor i baterije; dok se vozite na elektro pogon, svo vreme morate da vucete SUS motor i njegove sisteme. holisticki gledano, hibridi su jedno veliko ....nje

    jedino sto se zaista moze smatrati ekoloskim jesu cisto elektricna vozila (pod uslovom da je struja za njihovo napajanje ekoloska, dakle ili snaga vetra, hidro ili suncana energija) ili vozila na vodonik (ponovo pod uslovom da je vodonik generisan ekoloski)

    sve ostalo su sarene laze auto industrije usmerene na prodavanje magle kvazi ekolozima
    (Preddy Baer, 5. jun 2020 11:04)

    # Link komentara

  39. Kako je moguće da kad 80% se koristi struja, zagađuje više nego auto koji uopšte ne ide na baterije?
     (Majkl Džondar, 5. jun 2020 10:59)

    # Link komentara

  40. Nijedan automobil nije ekološki. Električni ima smisla samo u zemljama koje električnu energiju dobijaju 100% iz obnovljivih izvora. To su, u Evropi Island, Albanija i Norveška.
    (commie, 5. jun 2020 10:59)

    # Link komentara

  41. naravno.
    hibrid po svojoj definiciji znači - njesra.
    malo od jednog, malo od drugog, ni jedno dobro, a gomila novih point of failures.
    (jaretina na minimalcu, 5. jun 2020 10:47)

    # Link komentara

  42. Svaki auto koji za isti motor ima i hibridnu i nehibridnu verziju, na auto putu troši više u hibridnoj verziji. Razlog je povećana masa i totalna neiskorišćenost elektro sistema. Sva energija sus motora se troši na savladavanje otpora vazduga, kotrljanja i gravitacije na usponima, jako malo ima kočenja, kada hibrid rekuperiše energiju.

    Hibridi imaju smisla u gradu (kreni stani) i magistralama (dodatno ubrzanje za preticanje, kočenja pred krivinu).

    Tako da, ne postoji idealno rešenje.
    Čisti hibrid je za onoga ko živi u gradu i nema gde da puni baterije.
    Plug in je za onoga ko živi blizu grada (do 20km), vozi često kratke relacije i ima utičnicu na raspolaganju.
    Benzinac je za onoga ko ne vozi često i treba mu auto jednom nedeljno ili mesečno ili pak voli da vozi i ne žali pare.
    Plin je za onoga ko prelazi oko 200km dnevno.
    Dizel je za onoga ko prelazi u cugu po 1000km.

    Ovo je moje viđenje.
    Vozim na plin, a čekam neki plug in do 80km ili elektro od 400km za male pare.
    (Mladen, 5. jun 2020 10:45)

    # Link komentara

  43. Tamo gde su poredili babe i žabe, rezultat je u korist SUS motora. Tamo gde su poredili motore ekvivalentne snage, rezultat je u korist hibrida.
    (Marko, 5. jun 2020 10:45)

    # Link komentara

  44. Ove jeseni krece proizvodnja nove Dacie Sandero 1.6 Plug-In Hibrid.
    Da vidimo sta ce Svabe da kazu za nju.
    Ima Rumun da im pojede dzigericu.
     (Kobaja Grande, 5. jun 2020 10:44)

    # Link komentara

  45. Овај БМВ и кад га возиш на струју он избацује чађ. Чађава нека струја.

    Швеђане када возиш на нафту избацује љубичице. Хладно ал стандард!
     (Добривоје, 5. jun 2020 10:44)

    # Link komentara