1. Opasno dobar auto. Bacite pogled, koga zanima, na YT pod imenom Bradantura. Pozdrav!
    (Senf, 28. novembar 2020 00:04)

    # Link komentara

  2. Opasno dobar auto. Bacite pogled, koga zanima, na YT pod imenom Bradantura. Pozdrav!
    (Senf, 27. novembar 2020 23:40)

    # Link komentara

  3. Uporedite slike Jugo Floride i Citroena ZX. Florida je izasla 1988, a ZX 1990. Eto toliko smo zaostali ...

    Mentalitet, kvalitet i sankcije su odradile svoje.
    (ter, 19. maj 2020 20:18)

    # Link komentara

  4. Kako se za vecinu komentatora ovde svet svodi samo na svetske bogatune - 400-500 miliona 'bogatijih' ljudi? Svet je 7.5 milijardi ljudi. Od toga bogatih 5-10%. Ostali krpe.

    E sad, u autoindustriji imas kola za bogate i kola za ostatak sveta. Mi kola za bogate nismo imali (pravili), niti cemo imati. To nam ne bi ni dozvolili i da hocemo da pravimo takva kola. Jednostavno rucna kocnica za nasu proizvodnju nije u nasim rukama. Ali za jedan deo ostalih smo i te kako imali.

    Juga, keca i floridu su nam ukinuli, jer im ne treba konkurencija od 4000 evra (ma koliko losa bila). Zato su bombardovali zastavu automobile, a ne zastavu oruzje. A daleko od toga da nema onih, koji bi rado kupili nov auto od 4000 evra danas (ma koliko los bio). I to ne samo ovde nego svuda. I taj nas 'los'je mnogo bolji od danasnjeg indijskog Tata Nano od par hiljada $.
    Punto classic je los, ali bi bio savrsen domaci auto za 5-6k evra (kao zamena jugu ili kecu). Ni njega nam ne daju.

    I Fiat nije nas izbor, nego nam je dodeljen i tu nismo imali nista od izbora. Jer opel astra G je prosla celu liniju u zastavi i utvrdjeno je da mozemo da je sklapamo posle izbacivanja iz Poljske (Poljaci su prelazili na astru H), ali mi se tu ne pitamo. A oni od nas, koji su na mestima gde bi trebalo da se pitaju, samo slusaju sta im se komanduje. I eto nama latinskih prevaranata kod nas.

    Kec je los za svabu, japanca, severnog amera i engleza, ali super za afriku, pola azije, centralne i latinske amerike
    (ter, 19. maj 2020 20:14)

    # Link komentara

  5. Papageno, 17. maj 2020 16:21)
    ****
    Kad neko laže pa dobije toliko pluseva. Sedamdesetih si mogao da biraš oćeš WV Bubu iz Sarajeva, oćeš Reno 4 iz Slovenije ili hoćeš Zastavu iz Kragujevca. Moj otac je uzeo Bubu jer je bila skoro ista cena kao kec. 1982-ge uvezli smo Reno 5 bez ikakvih problema o kojima ti LAŽEŠ.
    (korvin, 19. maj 2020 17:52)

    # Link komentara

  6. Koja se bre to drzava obogatila od proizvodnje hrane. Daj ljudi, saberite se malo.
    (vladimir, 17. maj 2020 11:51)

    Holandija...
    (Memento, 17. maj 2020 13:49)
    ##$$
    Da, celih 2 posto BDP.
    (korvin, 19. maj 2020 17:28)

    # Link komentara

  7. Sve mogu da razumem ali da smo Amerima uspeli da uvalimo ono djubre od Yuga to mi nikad nece biti jasno.......
    (poltroni sa B 92, 17. maj 2020 13:48)
    ###
    Pogledaj slike iz to doba. Hunday, Daewoo (sada Kia), Toyota, Honda su izgledali još gore nego Yugo. Naš problem je što smo mi ostali tu gde smo a oni otišli napred.
    (korvin, 19. maj 2020 17:25)

    # Link komentara

  8. @velikibrat
    SFRJ je i propala jer smo 30-40 godina pravili iste proizvode, koji ni na početku proizvodnje nisu bili konkurentni na stranim tržištima.
    ###
    Ti proizvodi i onako nisu bili za izvoz već za unutrašnju upotrebu. Ono što smo tada izvozili je građevina. Pogledaj samo šta je Energoinvest radio po severnoj Africi i bliskom istoku. Neke od najvećih brana u to doba radili su naši inženjeri.
    (korvin, 19. maj 2020 16:31)

    # Link komentara

  9. zastava je keva. 2500din mali servis, das ga detetu da se igra da ga ofarba, trosi nista ni manje ni vise nego auto 2005o godiste. U gepeku imas omanju radnju auto delova, za svaki slucaj, pa kad nesto zakaze ti sam zamenis. A kad zakaze, to kosta 200din. Ne trazi nista, a puno daje. Najbolji auto u univerzumu.
    (pera, 19. maj 2020 14:57)

    # Link komentara

  10. @grof
    Jest vala, pre 2 meseca je vredela 200, a sad vredi 230 evra. A sve to jer si u medjuvremenu napunio rezervoar :D.
    (Milojko, 18. maj 2020 11:58)

    Vidi lepi,jesenas sam odvezao sto keca u fabrika stanju u Švajcarsku za 8500eur. Jeste stariji,ali je farban,i po nešto sredjivano. Ovo će tek da košta...e sad što si ograničen kao terasa pa ne znaš šta znači auto od 32god sa 26000km,makar to bila i 128ica je tvoj problem. Švajcarci to itekako cene.
    (grof, 19. maj 2020 00:24)

    # Link komentara

  11. nikada nismo cenili ono što sami proizvodimo, zato tako i živimo. sve što dođe sa strane odma hvalimo, a za naše proizvode zbijamo šale i unapred okarakterišemo kao nekvalitetno.Mnogi bi da imaju dobar standard, presipanjem iz šupljeg u prazno, a zaposleni u javnom sektoru kao da ne znaju da im domaća privreda obezbeđuje platu. Ovo vozilo je za to vreme imalo sasvim solidan dizajn.
    (sve što uvezemo je bolje, 18. maj 2020 23:23)

    # Link komentara

  12. Ne mogu a da ne bacim jednu anegdotu o zastavi 128. Zadnja reinkarnacija je bila pozanata kao "skala 55". Naravno u boji trule visnje.Brzo se pokazalo da je bilo vise trula nego visnja.Moj komsa koji imase beli 101 mediteran(kupe sa 3 vratiju) sa 1.3lit fijatovim motorom se upeca na reklamu,prodade ga i uplati za" skalu 55". Stize "skala", vozi se 3 nedelje,a zatim pocinje da se juri kupac "Mediterana" sa ponudom da mu se da "Skala" i jos nesto para da vrati "Mediterana" prvobitnom vlasniku.Eto, toliko je 128. bila dobra.
    (ceki opinionista del cazzo, 17. maj 2020 23:46)


    jeste, ali... prva i donekle druga serija su bile pouzdane masine. za razliku od juga i potonjih serija, nisu imale problem pri paljenju za vreme vlaznog vremena. kao i svuda, prve serije su najbolje, dok posle pocinje borba izmedju biroa za prpdukciju i sekundarne inzenjerije - to cesto reziltira u stilu "ajd da ustedimo ovde i onde".
    zato je i 128. srozala ugled potonjim varijantama i serijama, te skale nisu vredne voznje jer su nepouzdane. ja sam 2 godine vozio 128, u mladosti, druga serija, sa vecim otvorom za kasetofon :) - to je svasta prezivelo i to je za postovanje. odvezao u ocevo selo, ali me put odveo dalje pa je propala od stajanja. bolje da sam poklonio nekom ko treba. a bilo mi zao da je prodam.
    (neutralni felsh, 18. maj 2020 22:28)

    # Link komentara

  13. Kritičari, pričajte malo o tome šta se danas proizvodi u Srbiji. Kablove izostavite.
    (Nikodem, 18. maj 2020 20:01)

    # Link komentara

  14. Pre 44 godine sam rođen...na svoj 2.rođendan nacrtao sam ovaj auto, dan danas ja ne dobijam ni dinar za autorska prava. Jeste da svako ko ovo pročita ima pravo i za sebe, jer svi smo crtali auta zar ne, samo sam se ja prvi setio...
    (Srđan Savkovic, 18. maj 2020 13:33)

    # Link komentara

  15. ne zna se koji je ruzniji od istocnoevropskih automobila
    (najjaci, 18. maj 2020 12:09)

    # Link komentara

  16. @grof
    Jest vala, pre 2 meseca je vredela 200, a sad vredi 230 evra. A sve to jer si u medjuvremenu napunio rezervoar :D.
    (Milojko, 18. maj 2020 11:58)

    # Link komentara

  17. bilo bi nas za 30% više, da nije bilo zastavinih modela. davne 1976 fiat 101 je izbačen iz proizvodnje jer je nije bio siguran auto. skala 55 sa osveženim motorom iz devedestih, daj bože da je imala 40ks.
    (drina, 18. maj 2020 11:28)

    # Link komentara

  18. Mnogi sa ovih prostora su rođeni nakon seksa u nekom od Zastavinih modela :-)
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Dragoslav, 18. maj 2020 01:51)

    #Verovatno ste u pravu, mada "iskusni" smtraju da je Fica bio bolji, jer je bilo vise mesta na zadnjoj klupi, kad se prednja sedista preklope unapred. Pozdrav
    (Mile, 18. maj 2020 10:38)

    # Link komentara

  19. Ja bih na sve to dodao, *cega se pametan stidi,budala se time ponosi*!!!!!!!!
    Za 40 godina nasi inzenjeri su uspjeli samo da na jedan Auto dodaju desni retrovizor i L-leistnu da se prilikom otvaranja auta pored, ne bi grebala farba na limu.
    U drugim zemljama se za 40 godina promijenila i karoserija i inzenjeri i motor i potrosnja i puno puno toga.Kod nas Srba to nije bilo moguce.

    Hvala

    Vlado G.
    (Ginaca Vlado, 18. maj 2020 09:50)

    # Link komentara

  20. @posmatrac, vise trula nego visnja
    (abraham, 18. maj 2020 09:14)

    # Link komentara

  21. Početkom Februara sam bio u Kairu. Nisam mogao da verujem koliko tamo imaju Zastava 128, na deset vozila, sigurno dva-tri su 128ce. Cak sam video i jednu u karavan verziji, nešto što ovde nikad nisam video :)
    (Jovan, 18. maj 2020 08:51)

    # Link komentara

  22. Stojadina nisam voleo da vozim!
    Ovu nakaradu zvanu "128" nisam voleo ni da vidim na ulici!!!!
    (tanasije, 18. maj 2020 08:10)

    # Link komentara

  23. Imao je moj cale 128-cu(skala 55) i bas "trulu visnju". 89.godiste je bila i 5 godina ga je sluzila tip top dok ga nisu ukrali.
    (Posmatrac, 18. maj 2020 08:01)

    # Link komentara

  24. Nekad smo pravili automobile, kakve takve. Danas pravimo kablove, muzičke fontane i jarbole. Sve u svoje vreme.
    (stariji, 18. maj 2020 06:23)

    # Link komentara

  25. Rugoba...
    (Baba Vidana, 18. maj 2020 06:08)

    # Link komentara

  26. Тад су и Американци ишли на Месец ! Данас нико ништа...
    (мића, 18. maj 2020 04:37)

    # Link komentara

  27. Mnogi sa ovih prostora su rođeni nakon seksa u nekom od Zastavinih modela :-)
    (Dragoslav, 18. maj 2020 01:51)

    # Link komentara

  28. Takav fušeraj od kola teško je zamisliti kao što je bila Zastava 128 (skala 55). Ta vozila su iz fabrike izlazila poluispravna a onda ih na prvom servisu kao "popravljaju". Šta mi se sve izdešavalo u prvih godinu dana i šta je sve crklo ili nije radilo o tome može roman da se napiše. Kao da su tamo u Zastavi radili ljudi bez očiju i ruku a kontrola kvaliteta nešto za šta nikada nisu čuli. Jedino što stoji je da u vreme sankcija kada smo vozili na ono đubre od benzina pitanje da li bi neki drugi auto na to i hteo da ide. A i bilo bi mi žao da to sipam u neka dobra kola.
    (Dragoljub, 18. maj 2020 01:44)

    # Link komentara

  29. Gagi, pa ko kaze da mi imamo auto industriju?? Ja to nisam cuo osim od pojedinih politicara. Nemamo, sklapamo nesto malo i to je pitanje dokle. Sklapaju kod nas zato sto su dobili takve uslove koje nebi dao ni aladin iz čarobne lampe.
    (saša, 17. maj 2020 22:55)


    Preterujes.
    A sta rade americki radnici u pogonima BMW/a u South Carolina/i?
    Pa i oni srafe nemacki auto..
    Sta rade radnici Seat/a u Malagi,pa i oni samo srafe VW sa malo drugacijim limom..
    Sta rade Slovenci,pa i oni samo srafe renjola...
    Sto onda ne bi i mi srafili u KG pogotovo sto ipak imamo 49% udela..
    (C i n i k, 18. maj 2020 01:18)

    # Link komentara

  30. Vecina ljudi ovde nije svesna sta znaci veliki rat, destkovano stanovnistvo, razbuzana zemlja. Iz te pozicije,svake godine je bilo bolje i bolje, pa se nekako doslo i do proizvodnje automobila. Jako ste zasticeni, razmazeni ali jednu stvar ne vidite,a to je da ste samo kupci i potrosaci tudjeg proizvoda umesto da imate nesto svoje makar i losije. Ali kako bi ovo masa neobrazovanih i zeljnih svega mogla da razume. Nikako
    (pex, 18. maj 2020 01:11)

    # Link komentara

  31. @neko
    To sto ti nazivas pola Evrope i sto ste prosli za 10-11 dana, danas prosecni turski gastarbajter prodje za 12 sati na putu od Drezdena do Beograda. A onda prodje jos skoro toliko na putu do kuce negde u Anadoliji za narednih 12 sati.
    (Milojko, 18. maj 2020 01:03)

    # Link komentara

  32. Posedujem jednu crvenu. Prva boja, 1988 god i 26000 km na satu. Jednom pokisla. Stoji i raste joj cena.
    (grof, 18. maj 2020 00:43)

    # Link komentara

  33. Zoran Zato što Srbi i Zastava nisu Česi i Škoda.
    (samo kazem, 17. maj 2020 17:58



    Istina je da dok su se neki borili sa citavim svetom ni za sta,drugi su gledali da sto pre pobegnu od ruja i prikljuce se razvijenom zapadu kroz transformaciju privrede i sistema,i tek danas mi radimo ono sto je trebalo jos 80 i 90 godina kad su to radili svi drugi narodi u istocnoj Evropi...to stoji, ali, to vise nmz da se stigne, mnogo smo vremena i zivota uzalud potrosili,a to se Cesima nkd ne bi desilo..tu si u pravu..
    Ali, Zastava je bila uporediva sa Skoda/om.
    Tu gresis.
    Do trenutka 1989 i 1990/91, Zastava i Skoda su potpuno uporedive.
    Danas je Skoda 100 % VW, i belezi dobru pricu s prodajom jer zapravo se radi o VW modelima sa malo drugacijim oblikom lima i enterijera i sa manjom cenom od VW...
    Zastava je 51% Fiat, ali Fiat i VW tesko da mogu da se uporedjuju..
    Ali,nama je Fiat dosao po sistemu "daj sta das" jer ko sto napisah, nijedan narod ne bi ovoliko uzalud trosio vremena i zivota na unapred izgubljene bitke kao mi...
    Zato,kad smo se probudili, mi smo videli da su karte vec podeljene,da niko nas ne ceka,ljudi idu napred, tako da je Fiat bio manje/vise iznudjeno resenje, ali opet bolje i to nego da se ta fabrika zatvori skroz,sem toga Fiat belezi dobar izvoz pre svega u IT pa to dodatno pravi neku ok pricu..
    (C i n i k, 17. maj 2020 23:47)

    # Link komentara

  34. Ne mogu a da ne bacim jednu anegdotu o zastavi 128. Zadnja reinkarnacija je bila pozanata kao "skala 55". Naravno u boji trule visnje.Brzo se pokazalo da je bilo vise trula nego visnja.Moj komsa koji imase beli 101 mediteran(kupe sa 3 vratiju) sa 1.3lit fijatovim motorom se upeca na reklamu,prodade ga i uplati za" skalu 55". Stize "skala", vozi se 3 nedelje,a zatim pocinje da se juri kupac "Mediterana" sa ponudom da mu se da "Skala" i jos nesto para da vrati "Mediterana" prvobitnom vlasniku.Eto, toliko je 128. bila dobra.
    (ceki opinionista del cazzo, 17. maj 2020 23:46)

    # Link komentara

  35. U Egiptu se i dalje vozi zastava 128.Bio sam prosle godine u Hurgadi i bas sam se iznenadio kada sam ih video na ulicama.Egipcani su ih okitili raznim spojlerima i svetlima ?
    (aleksandar, 17. maj 2020 23:30)

    # Link komentara

  36. Cesi zadrzali Skodu i osvajaju svet.
    Zasto su Dinkic i Djindjic ubili z?Zastavu?
    Modla je i Srbija da ima svoju automarku!
    (Zoran, 17. maj 2020 16:21)

    Čoveče, Škoda nije Češka, kupili je Nemci. Nemci razvijaju model, Nemačka platforma, motori, inženjering, pamet....Čeh sklapa Škodu, kao što Srbin sklapa Fiat 500L.
    (Strawdog, 17. maj 2020 22:02)



    Uprkos tome sto si prosto objasnio, misim da ti ne veruje..
    Tesko ce poverovati prosecan narod po SRB da Skoda/Seat/Audi ni ne postoje kao samostalne firme, i da je rec o VW koji pod 3 tj.4 razlicite znacke prodaje 1 te istu stvar...
    Sutra da izadju novinari na ulice i pitaju te ljude sta misle, da li je stvarno Skoda pod upravom VW, misim da bi odgovor vecinski bio obratan, da je Skoda ustvari kupila VW...
    (C i n i k, 17. maj 2020 23:30)

    # Link komentara

  37. @dzoni, nije mnogo bitno, ali se Opeli nisu proizvodili u Kikindi. Proizvodili su se delovi u Livnici (bregaste, radilice, diskovi) i u protivvrednosti uvozila gotova kola, kojima smo šrafili znak IDA, lepili J na gepek i ugrađivali somborske akumulatore. However, bio je dobar posao, bolji od bilo čega što sad imamo.
    (SOUR LŽTK, 17. maj 2020 23:24)

    # Link komentara

  38. Za nase trziste se proizvodila do 2005-2006,a za Egipat u CKD lotovima slana do 2008,nisu nasi pogresili sto su je uzeli dosta se izvozila i jos se vozi u Egiptu,128 je bio dobar auto samo je taj zadnji kraj problematican kod nje,zbog toga je 101 bio i ostao najbolji
    (dete_Zastave05, 17. maj 2020 23:20)

    # Link komentara

  39. O kakvom lotencijalu pricas, citava auto industrija nam se svodila na licenciranu proizvodju. Nista nismo sami smislili. I to sto smo uzeli da radimo proizvodimo po 40 godina isto bez ikakvih poboljsanja. Sa li je to normalno?
    (Mad Max, 17. maj 2020 17:37)

    O potencijalu da smo imali izgrađenu fabriku i proizvodnju na hiljade modela godišnje i mogli smo povući najtalentovanije sa fakulteta da poboljšaju dizajn i unaprede tehnička rešenja. I u tom i je fora da nismo trebali izmišljati toplu vodu nego samo kopirati ono što je najbolje iz auto industrije u skladu sa proizvodnim kapacitetima. Al džaba kad su nas vodile janjeće brigade bez imalo ambicije. Ovaj drugi deo komentara neću ni da odgovaram jer si samo ponovio ono što sam i sam napisao.
    (SuperepuS, 17. maj 2020 23:18)

    # Link komentara

  40. Vidi ove sto su iz juga seli u wagen koji je presao 300 hiljada kako pljuju po Zastavi.
    (pokondirena gologuzija, 17. maj 2020 23:03)

    # Link komentara

  41. Hajde da pogledamo neke stvari realno, bez navijačkih motiva. U periodu do raspada SFRJ, zastavini automobili su više-manje bili u klasi onoga što se proizvodilo u Istočnoj Evropi. Pri tome su u Jugoslaviji imali i neku konkurenciju u vidu 4 kompanije moje su sklapale automobile (Opel, Renault, VW, Citroen). Produktivnost i kvalitet su bilo lošiji nego na Zapadu, radilo je više ljudi nego što je trebalo i samim tim bili su plaćeni manje... Moglo bi se nabrajati. Međutim, tu ulazimo u sferu ekonomije i izlazimo iz priče o automobilima. Ali ukratko: da nismo proizvodili automobile, morali bi da ih uvezemo, a za uvoz nismo imali para jer nismo dovoljno izvozili. Koliko god domaći automobili bili lošiji od uvoznih, zapošljavali su domaće radinke, bili su jeftiniji (ne samo radi carina nego zato što je GDP paritetom kupovne moći uvek bila veća od nominalne GDP), omogućili su našim inženjerima da nešto rade i nauče.
    (zoki (2), 17. maj 2020 22:57)

    # Link komentara

  42. Gagi, pa ko kaze da mi imamo auto industriju?? Ja to nisam cuo osim od pojedinih politicara. Nemamo, sklapamo nesto malo i to je pitanje dokle. Sklapaju kod nas zato sto su dobili takve uslove koje nebi dao ni aladin iz čarobne lampe.
    (saša, 17. maj 2020 22:55)

    # Link komentara

  43. Aj u 100 evra da 40.000 radnika u Zastavi koji su proizvodili ove kante nikada, ali nikada nisu ostvarili ni jedan dinar profita na svojim proizvodima, već su samo skrcali milijarde u rupu bez dna. Al nema veze, veruj ti i dalje u bajke o SFRJ, aj još napiši da se izvozilo i u Ameriku...hahhahah
    (x, 17. maj 2020 20:39)

    Naravno, jer se spolja samo misli da su u toj Zastavi radili "radnici", a gde je bar 50% administracije, "institut" sa hiljadama nekih istraživača koji su imali ogromne plate, dobijali stanove, letovanja, a nikad ništa napravili nisu?

    Na stotine inženjera išlo u Fiat na obuku, nikakvo znanje nisu vratili, oni su išli tamo turistički, a ne da nešto nauče.

    Sa druge strane, 80-ih je Samsung slao inženjere u SAD, a tamo negde oko 2008-2010. godine je KUPIO tu firmu.

    To bi bilo kao da je Zastava kupila Fiat.


    Treba malo analizirati zašto je Samsung od lanca piljarnica stigao dotle dokle je stigao, a naša sva industrija propala. Uvek smo "ulagali" u proizvodnju nečega što je prevaziđeno, pa smo retko kad mogli nešto da izvezemo (ne računam uslovljen izvoz uz tenkove i drugu vojnu opremu, tako su npr. Mona i Astibo uspevali nešto da izvezu).

    Druga stvar koja nas obmanjuje da smo "uspešni" su LOAN poslovi, u koje spadaju čak i one komponente za Boing pravljene u Prvoj Petoletki.

    Neko drugi sve isprojektuje i tebi da samo specifikacije kako i šta, i ti se onda hvališ da si svetski lider...
    (Veliki brat, 17. maj 2020 22:38)

    # Link komentara

  44. ‘76 uzmem ja keca od caleta pa sa ortakom za Trst po farmerke ...
    (rani radovi, 17. maj 2020 22:37)

    # Link komentara

  45. (Brdjanin, 17. maj 2020 09:53)
    Glavni problem je sto se Srbin bavi poljoprivredom jer je neobrazovan! Naravno uz to mora da se prehrani a ne zato sto moze od poljoprivrede da se obogati. Moras da imas puno zemlje ili da se ukrupnjavas sa komsijama ali je nas mentalitet takav da je kooperacija nemoguca misija. Dalje, garantujem da se ni jedan seljak ne bavi poljoprivredom zato sto voli vec zato sto mora. Poljoprivreda je fizicki jako tezak posao, ne moze svako da ga radi, potrebno je da cela porodica bude u prici. Danas mladi beze u gradove, sto je normalno, u potrazi za manje fizicki teskim poslovima. Da ne govorimo o tome da postoje talentovani ljudi koji se radjaju na selu i koji mogu mnogo vise da doprinesu drustvu preko drugih poslova osim poljoprivrede. Znaci nema sta drzava da uredjuje da li cemo biti poljoprivredno ili IT drustvo. Kljuc lezi u obrazovanju! Ubaci svakog stanovnika u dobar sistem obrazovanja koji mi nemamo i sistem ce najbolje da ga profilise i iskoristi gde je najbolji. Uredi pravo i pravdu, zdravstvo, policiju... Jednom recju institucije!
    (Dzaba kod nas to ne biva!, 17. maj 2020 22:06)

    # Link komentara

  46. Cesi zadrzali Skodu i osvajaju svet.
    Zasto su Dinkic i Djindjic ubili z?Zastavu?
    Modla je i Srbija da ima svoju automarku!
    (Zoran, 17. maj 2020 16:21)

    Čoveče, Škoda nije Češka, kupili je Nemci. Nemci razvijaju model, Nemačka platforma, motori, inženjering, pamet....Čeh sklapa Škodu, kao što Srbin sklapa Fiat 500L.
    (Strawdog, 17. maj 2020 22:02)

    # Link komentara

  47. @Gagi
    rekao bih ti nesto al nece da objave posle... Beograd ti je pare pojeo a ne Zastava...
    (lisica, 17. maj 2020 22:01)

    # Link komentara

  48. @Danas ste sretni ako vam neko uz subvenciju uvali najprljaviju tehnologiju gume i li kablova od koje ostaje unisten vazduh zemlja i voda i pluca radnika i to ih stave u dio zemlje gdje je poljoprivredno zemljiste.
    i te su fabrike u stranom vlasnistvu, profit izlazi iz zemlje a vama ostaju otrovani zemlja i ljudi.
    Pa ti vidi za sta je suvisan komentar..
    (Johny, 17. maj 2020 14:04)

    Bravo, pravo u centar.
    (navijac, 17. maj 2020 21:42)

    # Link komentara

  49. Sve sve ali zasto bas Fiat da dodvedemo posle zatvaranja Zastave? Najveci promasaj.
    (Н.И.К., 17. maj 2020 21:37)

    # Link komentara

  50. u tekstu fino piše 'Zastava 101, prvi moderan hečbek na svetu sa prednjim pogonom, nazubljenom letvom volana, poprečno postavljenim motorom pogonjenim zupčastim kaišem, mekferson ogibljenjem i prednjim disk kočnicama.' (za ovo da je prvi hečbek sam znao i ranije) - i ljudi kažu da je samo kopiran Fiat?! ne, nego je bolje da sva tehnička rješenja ostanu ista, ali da se promijeni oblik farova i brava na vratima, i to je novi model, koji se prodaje za 5000€ više nego prethodni... beeeeeeee
    (diplinž, 17. maj 2020 21:07)

    # Link komentara

  51. Vozio sam ga dok mi motor nije otpo al bukvalno. Losa limarija al je guro dobro do CG mora. 😎😎😎
    (Vlasta Skokoglavac iz Kozjaka, 17. maj 2020 21:01)

    # Link komentara

  52. Uzivam da citam komentare, ponesto i naucim, ukratko, ucio da vozim na Jugisi, zatim, vozio Jugisu, posle par godina, drug uzeo novog, presao oko 160.000km, nista posebno nije opravljao, a i da jeste, ne bi' ga kostalo ni 300 evra. Na kraju, dal' mi fali, da, dal' bi ga kupio opet, novog, da, umesto toga nema nas na automobilskoj mapi sveta, a tamo je sad jedna Dacia. Jesmo li mogli bolje, jesmo.... Imamo jednog sjajnog profesora likovnih umetnosti, on je nio dizajner u Pezou, nasa deca su sjajni inzinjeri, necu da mi niko kaze, da nismo mogli da proizvedemo konkurentan auto, kad jesmo, ali nismo. Sad umesto da imamo Zastavu, da je kupimo sa subvencijom, za 3-4000E imamo Fiat koji sa subvencijom placamo preko 11.000 Nema nas na mapi, a itekako smo mogli da budemo na mapi. Malo je poznato da pravimo super-automobil, nesto kao cini mi se Rimac, sto prave i Hrvati. Cini mi se da pravimo i formulu, dosta toga vezano za auto-indrustiju, ali istovremeno smo majstori da sve sto izgradimo i srusimo... Izgleda smo mi Srbi "Skadar na Bojani" bukvalno shvatili.... Zbogom Zastavo, gde god da si i da znas, mnogo mi nedostajes!
    (Luka Laban, 17. maj 2020 20:59)

    # Link komentara

  53. Toj fabrici u Kragujevcu trebalo je temelje porušiti, i dan danas naše pare se tu pumpaju, primaju plate neradnici, samo tobože kako bi i mi imali autoindustriju...
    (Gagi, 17. maj 2020 20:56)

    # Link komentara

  54. 11 godina nakon početka proizvodnje, kada je obustavljena u Italiji, prese su prebačene za YU i tu se proizvodio još 28 godina. Svaki komentar je suvišan...
    (x, 17. maj 2020 11:20)

    To su bile ekonomske mogucnosti industrije u Srbiji i Jugoslaviji tada.
    I ta auto industrija je podmirivala dobar dio domacih potreba, novac je ostajao u zemlji, sta vise ovaj se auto i izvozio i donosio devizni priliv mada nije bio skup proizvod.
    Fabrika u kojoj se proizvodio je bila u domacem vlasnistvu i takodje profit koji je pristizao.

    Danas ste sretni ako vam neko uz subvenciju uvali najprljaviju tehnologiju gume i li kablova od koje ostaje unisten vazduh zemlja i voda i pluca radnika i to ih stave u dio zemlje gdje je poljoprivredno zemljiste.
    i te su fabrike u stranom vlasnistvu, profit izlazi iz zemlje a vama ostaju otrovani zemlja i ljudi.
    Pa ti vidi za sta je suvisan komentar..
    (Johny, 17. maj 2020 14:04)

    Aj u 100 evra da 40.000 radnika u Zastavi koji su proizvodili ove kante nikada, ali nikada nisu ostvarili ni jedan dinar profita na svojim proizvodima, već su samo skrcali milijarde u rupu bez dna. Al nema veze, veruj ti i dalje u bajke o SFRJ, aj još napiši da se izvozilo i u Ameriku...hahhahah
    (x, 17. maj 2020 20:39)

    # Link komentara

  55. Osnovni problem sa zastavinim automobilima je bila limarija. Fiat 128 je bio auto godine početkom sedamdesetih, ali mislim da je dizajn Zastave 101 bio praktičniji. Naravno da je automobil već polovinom osamdesetih bio pomalo zastareo, međutim smanjivao je zavisnost od uvoza i pomagao domaću privredu. Zahvaljujući proizvodnji automobila u Zastavi radili su i mnogi kooperanti, od Makedonije do Slovenije. Produktivnost, loša kontrola kvaliteta i višak zaposlenih su bili opštepoznata boljka socijalizma, ni u drugim socijalističkim privredama nije bilo bolje.
    (zoki, 17. maj 2020 20:36)

    # Link komentara

  56. Poslednji je sišao sa trake 2008?
    Jel moguće da je neko ovo kupio 2008?
    Dajte da nadjemo te ljude, da napravimo emisiju o njima.
    (Petar, 17. maj 2020 20:29)

    # Link komentara

  57. Cesi zadrzali Skodu i osvajaju svet.
    Zasto su Dinkic i Djindjic ubili z?Zastavu?
    Modla je i Srbija da ima svoju automarku!
    (Zoran, 17. maj 2020 16:21)


    Zato što Česi nisu imali 10 godina ratova sa susedima i NATO paktom, nego su baš suprotno išli ka EU i tom istom paktu.

    Jel ti sad jasno do koga je ipak krivica?
    (dule, 17. maj 2020 20:17)

    # Link komentara

  58. Šta sve nisam radio sa njom i u njoj... Gde sve nije bila i šta sve nije bilo u njoj... Al je ubi rđa...
    (Ljuba, 17. maj 2020 20:06)

    # Link komentara

  59. Koja smo mi sila bili , i sopstvenu auto industriju imali. Pa koliko smo mi na kraju italijanima platili (posto nisu placali struju) mogli smo svoju fabriku i proizvodnju imati ponovo.
    (Milica, 17. maj 2020 20:02)

    # Link komentara

  60. (Papageno, 17. maj 2020 16:21) # Link komentara

    Zaboravio si cetvrto a to je da masu stranih auta u SFRJ si mogao da kupis u SFRJ bez carine jer su se proizvodili ili sklapali u SFRJ ..npr Renault,VW ,Opel i jos dosta njih..npr moju su kupili 1987 Opel Kadet ..sklapao se u IDI (zajedno sa jos nekoliko opel modela) ..nije imala nikakva carina.
    (dzoni, 17. maj 2020 19:55)

    # Link komentara

  61. Mene samo zanima, kako je moguce da masinci sa kvalitetnih fakulteta u Srbiji nisu mogli nesto uraditi da taj auto dobije neku reviziju kroz decenije. Mislim, jasno je meni da su se alati za presanje radili fleksaricom i turpijom, pa su morali biti kockasti, ali brate...! Pitam se da li bi se nesto drugacije razvilo da su imali na raspolaganju CAD/CAM alate, cnc masine, vazdusne tunele i slicno. Danas sa fakulteta izlaze da ne znaju sta je matrica ili determinanta, ali barem nesto znaju konstruisati, simulirati, izraditi,...! Nekad smo sa fakulteta izlazili kao profesori matematike, a ne daj Boze da nam neko zatrazi konstrukciju progressive alata, pitali bi ga "ljudino, konstruisacu ti, ako mi objasnis sta je to"! Na paus papiru, za jedno 2 godine. Proces je to.
    (tamo neki dr masinstva, pre-Bolonjac, 17. maj 2020 19:40)

    # Link komentara

  62. Cesi zadrzali Skodu i osvajaju svet.
    Zasto su Dinkic i Djindjic ubili z?Zastavu?
    Modla je i Srbija da ima svoju automarku!
    (Zoran, 17. maj 2020 16:21)



    Kako su to Cesi "zadrzali Skodu"?!
    Skoda je prodata i u 100% vlasnistvu je VW..
    Zastava je prodata i u 51% je vlasnistvu Fiat/a...
    (C i n i k, 17. maj 2020 19:28)

    # Link komentara

  63. Koja se bre to drzava obogatila od proizvodnje hrane. Daj ljudi, saberite se malo.
    (vladimir, 17. maj 2020 11:51)


    Nije jasno sta si se zapitao, ali "proizvodnja hrane" je visedimenziona prica.
    Npr.Nemacka,Holandija i FR su veliki izvoznici hrane i vina a vino se tritira ko hrana.
    Medjutim, nka je zemlja bogata jer ima prirodne resurse koje prodaje a neka nije jer to nzna da organizuje.
    Bogate zemlje?
    I to je relativan pojam,ali moglo bi se reci da su to USA,GB,DE,AUS,Izrael,Japan,SWE,NOR..
    Sta je zanimljivo kod njih?
    Pa upravljanje korporacijama,trziste i kontinuitet.
    Npr.neke africke zemlje imaju minerale,rude,zlato itd ali su globalno siromasne.
    Japan nema bas nista sem ribe i pirinca,ostrvo u okeanu, sa 100 miliona ljusi, ali su bogata zemlja..
    Kontinuitet je mozda najvazniji...
    Duga je prica ali je svakako odlicno ako neka drzava izvozi i hranu..
    (C i n i k, 17. maj 2020 19:26)

    # Link komentara

  64. Vidi se da u životu nisi bio u egiptu... Ali imaš taj telefon, malo proguglaj, vidi koja je to sila od države u odnosu na Srbiju, a i u svetu, koliko im je jaka ekonomija, i a o njima kao vojnoj sili, da ni ne trošim reči. Uglavnom, informiši se malo, pre nego što napišeš nešto
    (aalborg, 17. maj 2020 17:01


    Au brte pretera ga, ali bas..
    Nsm ni razumeo dal mu savetujes da ide u Egipat i vidi ili da izgugla?
    (C i n i k, 17. maj 2020 19:19)

    # Link komentara

  65. # Link komentara

    Takođe imao oba i slažem se da je "kec" da tako kažem upotrebljiviji. Svašta je to prevezlo i izdržalo. Godište '71, motor FIAT. Išao bi on do danas da je karoserija bila pocinkovana. Jedino je možda "osmica" imala malo čvršću karoseriju pozadi iza C stuba baš zbog nepostojanja petih vrata. U svakom slučaju, slatko sam se navozio u oba. Na parkingu radio lake i srednje popravke, u gepeku uvek set alata i delova (svećice, razvojna kapa, novina, kondenzator, kablovi...). Jedino motor nisam otvarao. Karburator Weber više puta otvarao, čistio, menjao dihtunge, plovak. I svaki put povećao potrošnju za cca 0,5 litara :-).
    (Balkan boy, 17. maj 2020 19:06)

    # Link komentara

  66. Uh, ni približno. Jedva 5% joj poljoprivreda ima udela u BDP-u.
    (123, 17. maj 2020 16:38)

    sad si pokopao snove ovih što su otišli iz sela, "naterani" naravno.
    (jaretina, 17. maj 2020 18:47)

    # Link komentara

  67. Sve mogu da razumem ali da smo Amerima uspeli da uvalimo ono djubre od Yuga to mi nikad nece biti jasno.......
    (poltroni sa B 92, 17. maj 2020 13:48)

    Yugo se dobijao kao poklon uz normalan auto...
    (Jovan, 17. maj 2020 18:22)

    # Link komentara

  68. Da onda smo svi bili lepi zgodni i srazmeri, i naravno mogli stati u isto vozilo, danas batice imaju 120+ i teško da udju i u gradski, a da ne pričam o dva i više vozila, bilo je tad sve jednostavnije zdravije, kulturnije, sada nam uvaljuju smeće i nama se to svidja, šta ti je 40 godina....
    (s tron, 17. maj 2020 18:15)

    # Link komentara

  69. Malo sam se smorio kada sam saznao da neke stvari nismo mi izmislili nego uzeli licence iz drugih drzava. Pogotovu za plazmu me je pogodilo da je Titov covek to kupio od Italijana..
    @Donesi divlje mirise
    Neke stvari?Unimeri gossen licenca,releji i kontaktori licence siemens,unilec...Iskra alati (Hidria perles) Skil licenca itd.
    Sve je po licencama.
    (Dusan, 17. maj 2020 16:43)

    И Еурокрем је италијанска лиценца. Јафа кекс и Манчмелоу су такође лиценце. Мислим да су једине лиценце које су фирме из СФРЈ некоме продале биле Вегета и неке керамичке плочице. Ако неко зна, нека ме исправи.
    (Куп је битан, 17. maj 2020 18:07)

    # Link komentara

  70. Nakon prestanka proizvodnje zastave 1300/1500 trebali je ubaciti nov model ali kompletna licencirana proizvodnja Fiata 132 nije bila usvojena vec se samo sklapao u zastavinom pogonu u Zagrebu, jer Italijani vise nisu imali zivaca za nas bezobrazluk i stavljanje na svaki model zastavin logo i njegovu distribuciju cak i u inostranstvo. Zato je ubacen 128, mogao je proci za prosjecnu jugoslovensku sirotinju, koliko para toliko muzike, dok se ne nadje neko bolje rjesenje. Iako se kao zastavin model do 1983 prodavao i pezejac 125, tristac koji je za klasu bio iznad 128, nikada u zastavi nije dobio nasljednika, odustalo se od tog segmenta. Ulagalo se u sopstvene nove modele yugo i florida, iako je i tu u pocetku bilo raznih boljki.
    (abraham, 17. maj 2020 18:02)

    # Link komentara

  71. Tako je nestala proizvodnja mnogih proizvoda (pa samim tim i razvoj) a na primeru lovca 4+ generacije se moze videti sva razornost raspada jednog sistema (ima toga na netu, pogledaj).
    (miša, 17. maj 2020 13:57)

    Dao sam ti plus na komentar ali za ovaj avion 4+ generacije ili ti Novi avion isto tako mozes procitati da je bio olaksana verzija Rafala. Sto se tice industrije u SFRJ sve se svodilo na licence i kad se to napravi nista se ne menja do iznemoglosti. Evo jedini preostali primer toga je FAP koji je gotovo 40 godina proizvodi skoro isti kamion. Dizajn se jedva za milimetar pomerio, jedino su motore menjali.
    (Mad Max, 17. maj 2020 18:00)

    # Link komentara

  72. @Zoran Zato što Srbi i Zastava nisu Česi i Škoda.
    (samo kazem, 17. maj 2020 17:58)

    # Link komentara

  73. ispodprosječno auto. bio je socijalizam i ljudi nisu imali para za bolje. danas to auto ne bi niko ni pogledao a onda i nekako. Skoda se ne moze ni usporedit s ovim..ona je na svjetskom rangu..kvalitetna i cjena dobra
    (joel, 17. maj 2020 17:56)

    # Link komentara

  74. Šteta samo zbog neiskorištenog potencijala i mogućnosti. Realno pre 40 godina ovo je bio solidan auto (Zastave uopšte) ali potpuno odsustvo inovativnosti i ono silovanje naroda sa proizvodnjom modela dobrih 20 i više godina duže nego što bi trebalo je i dovelo do potpune propasti. Ipak ostaje tužan osećaj kad vidim gde je danas jedna Dacia npr. A moglo se svašta nešto. Ali vodili nas volovi.
    (SuperepuS, 17. maj 2020 11:11)

    O kakvom lotencijalu pricas, citava auto industrija nam se svodila na licenciranu proizvodju. Nista nismo sami smislili. I to sto smo uzeli da radimo proizvodimo po 40 godina isto bez ikakvih poboljsanja. Sa li je to normalno?
    (Mad Max, 17. maj 2020 17:37)

    # Link komentara

  75. imali je ,srecom prodali na vreme,hranio nas za vreme inflacije i hvala mu na tome.Imali i dva nova keca ,prvi sa italijanskim motorom izgurao 300.000 a drugi sa onim iz rakovice zakovao na 35.000
    znamo mi da napravimo ali ne znamo da organizujemo i kontrolisemo ,sto mu dodje na to da ne znamo da napravimo.Ne znamo jednostavno da pravim ljudima prepustimo posao,ubi nas partijsko napredovanje.Domace kapitaliste su opljackali partizani i od tada ne uspevaju da stvore modernu drzavu,da ,da,partizani (banditi) jasu i dalje
    (uhoroskopuovca, 17. maj 2020 17:28)

    # Link komentara

  76. Pisite sta hocete, do pre desetak godina sam vozio 128 i to bas crvenu. Bio sam zadovoljan, nije se kvarila nikada, isao dvaput na more u Crnu goru sa njom. Za to vreme dobar auto.
    (Bob, 17. maj 2020 17:27)

    # Link komentara

  77. odlicno auto!
    (mile, 17. maj 2020 10:57),
    misliš odličan auto!
    (Petar, 17. maj 2020 11:17)
    mislim...
    (xLs, 17. maj 2020 17:15)

    # Link komentara

  78. Da je bilo pameti, onog trenutka kad je u Kragujevcu pocela proizvodnja Zastave 10 (Punta), trebalo je prodati liniju za sklapanje Egiptu, jer tamo taj auto i danas moze da prodje. Ali Mladjan napravio dil...
    (Kobaja Grande, 17. maj 2020 11:53)
    cekaj ti stvarno verujes da bi u Egiptu 2020 kupovali osmicu i keca, ajde malo realnosti
    (misa, 17. maj 2020 14:22)

    Vidi se da u životu nisi bio u egiptu... Ali imaš taj telefon, malo proguglaj, vidi koja je to sila od države u odnosu na Srbiju, a i u svetu, koliko im je jaka ekonomija, i a o njima kao vojnoj sili, da ni ne trošim reči. Uglavnom, informiši se malo, pre nego što napišeš nešto
    (aalborg, 17. maj 2020 17:01)

    # Link komentara

  79. Kupila ekva novog 1988. godine, učio da vozim na njemu 1997. opalio jednom u ogradu, grlio krivine po košutnjaku uz znojenje da se popnem do vrha, 3 puta išli njime u Pirovac (HR) na more, bio atrakcija u selu, nov auto. Alal mu vera
    (whitekangaroo, 17. maj 2020 16:54)

    # Link komentara

  80. Malo sam se smorio kada sam saznao da neke stvari nismo mi izmislili nego uzeli licence iz drugih drzava. Pogotovu za plazmu me je pogodilo da je Titov covek to kupio od Italijana..
    @Donesi divlje mirise
    Neke stvari?Unimeri gossen licenca,releji i kontaktori licence siemens,unilec...Iskra alati (Hidria perles) Skil licenca itd.
    Sve je po licencama.
    (Dusan, 17. maj 2020 16:43)

    # Link komentara

  81. Jugosvalija nije imala kapacitet da u globalnoj utakmici ima auto industriju. Ali, da nije bilo ratova, sada bismo u Srbiji imali našu Škodu u Zastavi. Za Srbiju, sasvim dovoljno, milion automobila godišnje. A da se to desilo, Rimac bi se verovatno dogodio u Srbiji. Propuštena je dobra prilika da se dovede ogroman proizvođač u Srbiju, sad dobijamo mrvice.
    (123, 17. maj 2020 16:43)

    # Link komentara

  82. Koja se bre to drzava obogatila od proizvodnje hrane. Daj ljudi, saberite se malo.
    (vladimir, 17. maj 2020 11:51)

    Holandija...
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Memento, 17. maj 2020 13:49)

    Uh, ni približno. Jedva 5% joj poljoprivreda ima udela u BDP-u.
    (123, 17. maj 2020 16:38)

    # Link komentara

  83. Smederevac na točkovima!
    (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 17. maj 2020 16:27)

    # Link komentara

  84. Cesi zadrzali Skodu i osvajaju svet.
    Zasto su Dinkic i Djindjic ubili z?Zastavu?
    Modla je i Srbija da ima svoju automarku!
    (Zoran, 17. maj 2020 16:21)

    # Link komentara

  85. Danas vozim turbo dizel od 136 konja, sedim u polu koznim sedistima, felne su 17, klima dvozonska, rucna na dugme itd... Ali i 128 ca je isti posao radila, i bili smo zadovoljni njome.
    (Andrej, 17. maj 2020 09:39)

    bio si mlađi
    (Zoki, 17. maj 2020 11:30)

    I nije imao mnogo drugog izbora.

    U to vreme, ko nije hteo da vozi Zastavin auto, mogao je da legalno nabavi nov inostrani auto samo na dva načina:

    - Kupovinom na konsignaciji. Izbor modela i opreme nije bio baš veliki, ali najgore je to što, baš zbog "zaštite domaće industrije" (čitaj Zastave) cene, a još više zbog uvoznih dažbina, cene su bile takve da su otpadale uši. Praktično si kupovao jedan auto sebi i (skoro još) jedan državi, što je malo ko hteo, a još manje imao para za to.

    - Uvozom na ime nekog gastarbajtera povratnika ili diplomate. Oni su imali pravo da pri konačnom povratku uvezu jedan auto bez carine, pa su to pravo često prodavali drugima.

    - Možda treća mogućnost je bila kupovina zaplenjenog auta na carinskoj licitaciji, ali to je bilo jako retko i zaista dobre prilike su bile prodate davno pre licitacije.

    Naravno, pošto smo mi generalno snalažljiv narod, bilo je masa nelegalnih šema i kombinacija o kojima znaju samo oni koji su ih praktikovali. Na primer, bilo je čak i slučajeva uvoza kompletnih novih auta u delovima i kasnije sklapanje kod nas u kućnoj radinosti.
    (Papageno, 17. maj 2020 16:21)

    # Link komentara

  86. avantura kad se putuje Zastavom. Sećam se da smo 1988. porodično išli u Paraliju Renoom 4, krenuli u 6h i stigli uveče. Sada je to putovanje max 8-9h bilo kojim autom napravljenim u poslednjih 20 godina. Kreneš ujutru i taj dan stigneš da se kupaš u moru.
    (samo kazem, 17. maj 2020 14:55


    Zavisi odakle iz SRB kreces i gde u GR ides..
    Posto je sve autoput, za 4,5 h si u Solunu ako si iz centralne SRB...
    (C i n i k, 17. maj 2020 16:16)

    # Link komentara

  87. Vec 1978 je dobrano bio zastareo..
    (C i n i k, 17. maj 2020 16:15)

    # Link komentara

  88. SFRJ je i propala jer smo 30-40 godina pravili iste proizvode, koji ni na početku proizvodnje nisu bili konkurentni na stranim tržištima.

    Umesto stranih, bolje je da subvencionišemo domaće firme koje od polufabrikata prave finalan proizvod nego što dajemo subvencije onima koji prave polufabrikate na kojima je minimalna zarada.
    (Veliki brat, 17. maj 2020 12:21)

    Sfrj je propala jer je sloba hteo sve Srbe u jednoj državi, franjica da napravi sebi drzavu, slovenci da izadju, Evropa nas je htela pod uslovom da konvertujemo ekonomiju u kapitalisticku i davala je pare za to, ne oni da kupe, nego da napravimo akcionarska i deonicka društva. Energoprojekt je bio 14ta građevinska firma, montaža, malo je mesta da se nabroje firme koje su imale proizvode za izvoz. Pežoi su se tretirali kao domaće vozilo jer smo pravili amortizere za njih, kikindska livnica radila glave za opela isto bila domaća kola, renoi u sloveniji, Mercedesi po licenci u priboju, tekstilna industrija jedna od razvijenijih, bane sekulić i dan danas najkvaliternije brave i katanci, mislim ono sto je ostalo iza naše *privatizacije '' jer je mafija ljubazno "obaveštavala" potencijalno zainteresovane za licitaciju pa, su kupovali fabrike, isplacivali zaposlene i prodavali sve u staro gvožđe. Sfrj nije bila velesila, ali jako ozbiljna država sa zastarelim politickim uređenjem koje smo prevazišli tako sto smo sami sebe uništili.
    (VP, 17. maj 2020 15:55)

    # Link komentara

  89. Meni je cale uvek govorio da je to kanta, covek je bio u pravu. Pa Golf 1 je bio zmaj za ovo.
    (Alexandro, 17. maj 2020 15:48)

    # Link komentara

  90. Najbolji kvalitet kako motora, tako i unutrašnjih materijala, donekle i kvalieta izrade sklopova imale su Zastave 101, serije "comfort" u periodu 1979-1986/87.god. Sa dolaskom modela "skala", moj je utisak da kvalitet polako, ali sigurno kreće da opada. 1988/89. pokojni tata je kupio novu Z-128, "skala 55", od početka nije valjala, bila je porozna glava motora i hiljadu drugih nerešenih sitnica, ali je išla i išla, prodata negde 2003.god., čini mi se sa oko 90000 km na satu. Opet, bejahu to neka druga, lepša vremena, barem mi se tako čini...
    (Saša, 17. maj 2020 15:42)

    # Link komentara

  91. Zašto je zastava imala izražene grejače zadnjeg stakla? Da ovom što gura da upali ne ozebu ruke
    (VP, 17. maj 2020 15:42)

    # Link komentara

  92. Koja se bre to drzava obogatila od proizvodnje hrane. Daj ljudi, saberite se malo.
    (vladimir, 17. maj 2020 11:51)

    Holandija...
    (Memento, 17. maj 2020 13:49)


    Nije tačno, to što su napredniji od nas 500 godina u poljoprivredi i to više zbog mentaliteta nego zbog bogatstva države i to je naš problem. Tamo ima kooperativa sa po 5000 članova, kod nas trojica ne mogu da se dogovore. Jos uvek ubiraju ogromne pare od kolonija, kontrolišu privredu južne afrike koja je veličine pola evrope i ima puno rudnika dijamanata i pravo je čudo što se niko od Južnoafrikanaca (holanđana, ili engleza) ne nalazi na forbsoboj listi. Italija, Holandija i poljska jesu evropski lideri u popoprivredi ukupno, ali ni u jednoj od te 3 zemlje poljoprivreda nije ni u 5 vodećih grana.
    Poljoprivreda ni u jednoj bogatoj zemlji nije vodeća grana privrede, gde to jeste, ta zemlja je, siromašna.
    (VP, 17. maj 2020 15:41)

    # Link komentara

  93. Kako prvi hečbek na svetu 101? Šta je sa Renault 4, raznim Tojotama, Mini Morisom, Golf 1 iz '74. Onda Honda civic...
    (idiocracy, 17. maj 2020 12:17)

    A eto, dobio si gomilu minusa. Ponavlja se ta glupa informacija non stop i ljudi poverovali, iako si im i primere dao. Ja bih dodao još i Citroen traction avant, Kaiser vagabond, Aston DB2, Ford pinto...
    (Mr Majestyk, 17. maj 2020 15:28)

    # Link komentara

  94. Sve mogu da razumem ali da smo Amerima uspeli da uvalimo ono djubre od Yuga to mi nikad nece biti jasno.......
    (poltroni sa B 92, 17. maj 2020 13:48)

    Em nismo mi (nego Briklin), em nismo uspeli. Tj. on nije uspeo.
    (Mr Majestyk, 17. maj 2020 15:20)

    # Link komentara

  95. @neko Uz dužno poštovanje, nije to ni blizu toliki put koliko deluje kao avantura kad se putuje Zastavom. Sećam se da smo 1988. porodično išli u Paraliju Renoom 4, krenuli u 6h i stigli uveče. Sada je to putovanje max 8-9h bilo kojim autom napravljenim u poslednjih 20 godina. Kreneš ujutru i taj dan stigneš da se kupaš u moru.
    (samo kazem, 17. maj 2020 14:55)

    # Link komentara

  96. Godisnji rekord proizvodnje 33 hiljade komada a zaposleno 6 hiljada ljudi. Posle se pitamo sto je propao socijalizam. Ispod 300 hiljada godisnje, fabrika se ne usplati..a sa ovom brojkom sve vam je jasno koliko je to jaka industrija bila..
    (slucajni prolaznik, 17. maj 2020 11:22)
    Najveca proizvodnja u Zastavi je bila 1989.godine kad su proizveli 220000 vozila sa skoro 20000 zaposlenih, od kako je Fiat preuzeo Zastavu rekordna proizvodnja je bila 2012.sa skoro 140000 proizvedenih vozila ali sa samo 3000 radnika.
    A inace mi je zanimljivo kad vidim da je Florida ukupno proizvedena u manje od 30000 komada, retka je kao neki modeli Porsche 911 :-)
    (nemanja, 17. maj 2020 14:39)

    # Link komentara

  97. Caletova stojadinka 76-to isla ko zmaj,posle kupimo 86-te osmicu,ajd kao stojadinka vec stara,osmica se nije nesto pokazala al nikad nije izneverila.Neverovatno koliko smo bili srecni,sto rekose mnogi u komentarima danas vozimo kud i kamo bolje,komfornije,jace automobile,al sve nam nesto fali.
    (boban,nis, 17. maj 2020 14:39)

    # Link komentara

  98. Samim tim sto smo preuzeli prese posle 11 godina proizvodnje, nije znacilo neko zaostajanje, vec bezvezno uvodjenje istom tipa modela auta! Imali smo keca 1976 sa svim tim tehnologijama iz 128ce samo su to bile 70te!!!
    (bali, 17. maj 2020 14:33)

    # Link komentara

  99. Da je bilo pameti, onog trenutka kad je u Kragujevcu pocela proizvodnja Zastave 10 (Punta), trebalo je prodati liniju za sklapanje Egiptu, jer tamo taj auto i danas moze da prodje. Ali Mladjan napravio dil...
    (Kobaja Grande, 17. maj 2020 11:53)
    cekaj ti stvarno verujes da bi u Egiptu 2020 kupovali osmicu i keca, ajde malo realnosti
    (misa, 17. maj 2020 14:22)

    # Link komentara

  100. Interesantno nika da pomene brujanje lonca auspuha u rezonanci po kome se 128 prepoznavala iza krivine. Imao sam i 101 i 128 definitivno je 128 bila bolja i novija i manje trajna.
    (Simpo, 17. maj 2020 14:10)

    # Link komentara

  101. Menjaj auto. Turbo dizel bez 150 konja i felni 18 je prevaziđen. Osim ako nije klasa Klio, 208 i slično. Ono barem nije da se hvališ.
    (Rico Suave, 17. maj 2020 12:16)

    2006 godište, nov nov nov sa pređenih "149.000km", skinutim katalizatorom, i zavesom crnog gustog dima iza u dužini od 10m...
    (aalborg, 17. maj 2020 14:05)

    # Link komentara

  102. @11 godina nakon početka proizvodnje, kada je obustavljena u Italiji, prese su prebačene za YU i tu se proizvodio još 28 godina. Svaki komentar je suvišan...
    (x, 17. maj 2020 11:20)

    To su bile ekonomske mogucnosti industrije u Srbiji i Jugoslaviji tada.
    I ta auto industrija je podmirivala dobar dio domacih potreba, novac je ostajao u zemlji, sta vise ovaj se auto i izvozio i donosio devizni priliv mada nije bio skup proizvod.
    Fabrika u kojoj se proizvodio je bila u domacem vlasnistvu i takodje profit koji je pristizao.

    Danas ste sretni ako vam neko uz subvenciju uvali najprljaviju tehnologiju gume i li kablova od koje ostaje unisten vazduh zemlja i voda i pluca radnika i to ih stave u dio zemlje gdje je poljoprivredno zemljiste.
    i te su fabrike u stranom vlasnistvu, profit izlazi iz zemlje a vama ostaju otrovani zemlja i ljudi.
    Pa ti vidi za sta je suvisan komentar..
    (Johny, 17. maj 2020 14:04)

    # Link komentara

  103. Ali proizvodila se do 2008... Puna su nam usta srbovanja, junastva i neke megalomanske bitnosti. Ali smo u bilo kakvim preduzetnickim i inovativnim kategorijama decenijama iza sveta.
    (vlasta, 17. maj 2020 10:48)

    Razumem da ti smeta srbovanje, stvar ličnog osećaja i opredeljenosti, vidim po formulaciji.

    Nego, jel i taj svet (cenim da misliš zapad) imao deset godina ratova, brutalnih razornih sankcija i na kraju bombardovanje koje je uništilo i ono malo što je ostalo?

    Takođe, što nije uništeno napred navedenim, jednostavno je prirodno nestalo raspadom Jugoslavije koja je u visokoj tehnologiji bila zasnovana na kooperaciji republika. Tako je nestala proizvodnja mnogih proizvoda (pa samim tim i razvoj) a na primeru lovca 4+ generacije se moze videti sva razornost raspada jednog sistema (ima toga na netu, pogledaj).

    Dakle, tvrdim da bi gore navedeno čak i jednu Ameriku vratilo 50 godina unazad. U stvari, tvrdim da smo mi još i zlatni kakav bi haos nastao u bilo kojoj od velikih ekonomija koje su sve redom zasnovane na kontinuitetu i konstantnom prilivu najboljih sirovina i najbolje, tuđe pameti iz celog sveta.
    (miša, 17. maj 2020 13:57)

    # Link komentara

  104. Vozio 2 komada
    (Milano, 17. maj 2020 13:52)

    # Link komentara

  105. Koja se bre to drzava obogatila od proizvodnje hrane. Daj ljudi, saberite se malo.
    (vladimir, 17. maj 2020 11:51)

    Holandija...
    (Memento, 17. maj 2020 13:49)

    # Link komentara

  106. Sve mogu da razumem ali da smo Amerima uspeli da uvalimo ono djubre od Yuga to mi nikad nece biti jasno.......
    (poltroni sa B 92, 17. maj 2020 13:48)

    # Link komentara

  107. @...Danas vozim turbo dizel od 136 konja, sedim u polu koznim sedistima, felne su 17, klima dvozonska, rucna na dugme itd... Ali i 128 ca je isti posao radila, i bili smo zadovoljni njome.
    (Andrej, 17. maj 2020 09:39)

    Menjaj auto. Turbo dizel bez 150 konja i felni 18 je prevaziđen. Osim ako nije klasa Klio, 208 i slično. Ono barem nije da se hvališ.
    (Rico Suave, 17. maj 2020 12:16)


    nije govorio o fiatu pandi, pobogu. a i da jeste, sta fali i takvim autima, ne moraju da budu ko ta tvoja formula. par godina sam se bezbrizno kotrljao po kraju sa jednim. za dalje destinacije je voz ili avion. osim ako ne volis da duze od 5-6 sati drezdis uz volan po dzadi. ima ko ne voli i kome auto ne treba za to.
    128 i 101 su dobri i uspesni automobili. za svoje vreme. i dizajn i tehnologija (za masovnu auto produkciju u klasi) su bili napredni i inovativni druga je prica sto smo se kod nas to vreme oduzilo daleko preko optimuma. recimo 128 je vec krajem 80 i devedesetih bio zmaj da kupis polovno i da se ucis da vozis kao tinejdzer dok zujis po gradu. jeftini delovi, svaki mechanix ume da opravi, boli te uvo i ako ga cuknes, ulubis ili usput negde zaboravis. zlatno vreme za voznju i dozovljaje, jos ako se ne robuje kubikazi i klasi kao sto ti radis, inace ti doba auto bezbriznosti umesto na opustenost ode na timarenje skupocene i u sustini tesko priustene masine. iju pazi da ne ogrebes po gradskim ulicama i prigradskim dzadama, iju ode retrovizor, krkni 50 dm ili sto e... cast izuzecima.
    posle dodje vreme kad treba da nadjes "dostojan" auto. nakon sto nadjes dostojan posao i standard, ili zenu i porodicu. nesto sto je dostojno brzo i komforno, da ima "kubikazu u klasi"...
    (neutralni felsh, 17. maj 2020 13:46)

    # Link komentara

  108. 1995. godine u Oluji djed nas 8 dovezao sa 128- icom iz Krajine u Srbiju.
    (Vladimir, 17. maj 2020 13:45)

    # Link komentara

  109. Zastavini automobili su bili sanduci na tockovima!
    (Brada, 17. maj 2020 13:31)

    # Link komentara

  110. Sve pohvale za dizajnere proizvodiš 30 god isti auto a nisi u stanju barem jedan šmigavac da mu promeniš dizanj.
    (klisura, 17. maj 2020 12:06)
    Nije tačno. Promenili su retrovizore. Štelovali su se iznutra. Malo li je?
    (Ranzo, 17. maj 2020 13:25)

    # Link komentara

  111. @abraham
    ti di se prika obrazovao na modelu po kojem je pre 45ete u jugi bio feudalizam,
    da si se za sve godine koje si blejao nesto citao znao bi da je u kraljevini bilo 12 fabrika aviona npr. da je poceta gradnja novog beograda i to pumpanjem vode iz reke i talozenjem peska a radile su danske kompanije ..
    kapitalizam je bio tada u drzavi bato moj a dinar stabilna valuta a svetska ekonomska kriza nas nije ni okrznula, na protiv nasi privrednici su iz nemacke kupovali za tepsiju ribe...
    (deda, 17. maj 2020 13:24)

    # Link komentara

  112. Mi se još dičimo sa njim a dok u celom svetu su otišli 1000godina ispred nas.
    (goran, 17. maj 2020 13:12)

    # Link komentara

  113. Čime se mi dičimo
    (Sumrak saga, 17. maj 2020 13:06)

    # Link komentara

  114. SuperepuS
    Ne sto su nas vodili, vec nas I dalje vodaju, tj. jasu
    (joj meni, 17. maj 2020 12:57)

    # Link komentara

  115. Evo gledam sad, dovode koje kakve kompanije i fokusiraju se na tešku industriju (Bor, železara Smederevo) i IT, umesto da se fokusiramo na ono od čega bi mogli da budemo jedna od najbogatijih država u Evropi a to je proizvodnja hrane...
    (Brdjanin, 17. maj 2020 09:53)

    Ti bi da se fokusiramo na teške poslove, tamo gde se moraju ruke zaprljati, gde se oznoji...?
    (O tebi Mile sve se zna, 17. maj 2020 12:51)

    # Link komentara

  116. i još si na isporuku ovog smeća morao čekati par godina
    (zare, 17. maj 2020 12:24)

    # Link komentara

  117. a sada ne umemo ni lopatu da napravimo nego je uvezemo iz Slovenije.
    (Dragisa, 17. maj 2020 11:25)

    Te lopate iz Slovenije kupuje bar polovina Evrope, ako ne i cela, jer se radi o relativno maloj privatnoj firmi, kvalitet je vrhunski, a cene takve da se nikom drugom ne isplati da proizvodi lopate samo za svoje tržište (za strana tržišta ne može da bude konkurentan slovencima).

    Lopata se ne kupuje svaki dan, kupiš je jednom, i 10 godina ti ne treba. Praviti fabriku samo zbog lopata, grabulja i vila je bacanje para, ako neko drugi već to proizvodi po pristupačnim cenama.


    Nego, gde su nama Mubadala čipovi?????

    Druga oblast gde Srbija može da ima veliki izvoz, pored IT sektora, je stolarija - Srbija je puna firmi koje proizvode vrata i prozore koji su po kvalitetu i cenama više nego konkurektni na tržištima EU. U Italiji vrata koštaju 600€, u Srbiji ista takva vrata od istih materijala koji se uvoze iz Italije koštaju 170€, pa naši proizvođači masovno dobijaju poslove prodaje stolarije za nove zgrade širom Evrope.


    SFRJ je i propala jer smo 30-40 godina pravili iste proizvode, koji ni na početku proizvodnje nisu bili konkurentni na stranim tržištima.

    Umesto stranih, bolje je da subvencionišemo domaće firme koje od polufabrikata prave finalan proizvod nego što dajemo subvencije onima koji prave polufabrikate na kojima je minimalna zarada.
    (Veliki brat, 17. maj 2020 12:21)

    # Link komentara

  118. Malo sam se smorio kada sam saznao da neke stvari nismo mi izmislili nego uzeli licence iz drugih drzava. Pogotovu za plazmu me je pogodilo da je Titov covek to kupio od Italijana..
    (Donesi divlje mirise, 17. maj 2020 12:18)

    # Link komentara

  119. Kako prvi hečbek na svetu 101? Šta je sa Renault 4, raznim Tojotama, Mini Morisom, Golf 1 iz '74. Onda Honda civic...
    (idiocracy, 17. maj 2020 12:17)

    # Link komentara

  120. (Kobaja Grande, 17. maj 2020 11:53)

    Pa i jeste linija tamo, ali to bas i nije nesto od cega moze bas da se profitira. Taj automobil je bio odlican u svoje vreme i mogao je da prodje do sredine osamdesetih, sve preko toga je zastarelost! Auto godine u Evropi 1970, znaci da je vec 1985 za njega trebalo da bude kraj, a ne da se pravi do 2008.
    (Rani, 17. maj 2020 12:17)

    # Link komentara

  121. @...Danas vozim turbo dizel od 136 konja, sedim u polu koznim sedistima, felne su 17, klima dvozonska, rucna na dugme itd... Ali i 128 ca je isti posao radila, i bili smo zadovoljni njome.
    (Andrej, 17. maj 2020 09:39)

    Menjaj auto. Turbo dizel bez 150 konja i felni 18 je prevaziđen. Osim ako nije klasa Klio, 208 i slično. Ono barem nije da se hvališ.
    (Rico Suave, 17. maj 2020 12:16)

    # Link komentara

  122. Sve sami auto-moto strucnjaci i pljuvaci svega bivseg. I takva osmica je samo 11 godina kasnila za svetom a sada ne umemo ni lopatu da napravimo nego je uvezemo iz Slovenije. Osmica je lepsi automobil od Keca, bar je imao pristojno uklopljena rikverc svetla i udobno zadnje sediste.
    (Dragisa, 17. maj 2020 11:25)
    Nije ne znaš , nego nećeš ,. Kupis mašinu , osmisliš marketing , nadjes kupca i proizvodis .. shvataš ??! Ne postiji komunizam i radnicko samoupravljanje .. shvataš ??! Eto ti prilike za posao.. biće ti jeftunija lopata nego iz uvoza ! Ali treba raditi , ne s.. ti!
    (Slav, 17. maj 2020 12:16)

    # Link komentara

  123. Bolje da su pravili dobre bicikle.
    (milorad, 17. maj 2020 12:13)

    # Link komentara

  124. Da se ne lazemo, bili smo uvek otpad autoindustrije. 11 godina nakon izlazenja modela ti tek kreces da ga pravis. Ljudi su emotivno vezani za Zastavine automobile, ali bi bili vezani i za bilo sta drugo bilo. Realnost je da je u ono vreme bio pristojan auto, ali ga je pregazilo vreme jos 80tih.
    (Zohan, 17. maj 2020 12:07)

    # Link komentara

  125. Sve pohvale za dizajnere proizvodiš 30 god isti auto a nisi u stanju barem jedan šmigavac da mu promeniš dizanj.
    (klisura, 17. maj 2020 12:06)

    # Link komentara

  126. Otac kupio novu '89 godine, za nepunih 9.000 DM. Brzo sam je naslijedio i prošao skoro 180.000 km. Odlično me je služila. Skoro sam djeci pokazivao jednu. Sad kad vozim duplo veće auto sa 3 puta više KS teško mogu da shvatim kako sam sa njom išao 140 km/h i pakovao 5- očlanu porodicu. A svuda sam stizao, i na more i na selo. Volio sam to auto.
    (neno, 17. maj 2020 12:02)

    # Link komentara

  127. Lep auto....
    (pop, 17. maj 2020 12:00)

    # Link komentara

  128. Imao sam i 101 i 128 i mogu da vam kazem da je Stojadin bio mnogo bolji i prakticniji.
    Da je bilo pameti, onog trenutka kad je u Kragujevcu pocela proizvodnja Zastave 10 (Punta), trebalo je prodati liniju za sklapanje Egiptu, jer tamo taj auto i danas moze da prodje. Ali Mladjan napravio dil...
    (Kobaja Grande, 17. maj 2020 11:53)

    # Link komentara

  129. (Brdjanin, 17. maj 2020 09:53)

    Koja se bre to drzava obogatila od proizvodnje hrane. Daj ljudi, saberite se malo.
    (vladimir, 17. maj 2020 11:51)

    # Link komentara

  130. Hoćeš da nam kažeš da voziš Opel insigniu??
    (Flesh, 17. maj 2020 11:47)

    # Link komentara

  131. Golf 1ca , bio je Svemirski brod za ove krseve .
    (a tek 2ka, 17. maj 2020 11:45)

    # Link komentara

  132. A napravljena od čuvenog na daleko poznatog lima tkz-og. 'smederevca' (kao i sva zastavina vozila). Imao '86 godište i naravno posle pet godina prodao u izuzetnom stanju, a za nju dobio više no kad sam kupio jer čovek nije hteo da se cenjkamo.
    (XXL, 17. maj 2020 11:43)

    # Link komentara

  133. Razlog zasto smo imali tako losu i katastrofalnu autoindustriju je sto smo iz feudalizma presli u jos zatucaniji komunizam a preskocili kapitalizam. Sve sto je ljepo u svijetu automobilizma dolazi iz kapitalistickih zemalja. Ne zato sto su tamo ljudi pametniji.. Tesla je porijeklom odavde
    (abraham, 17. maj 2020 11:42)

    # Link komentara

  134. Овај текст говори много тога не само о нашој аутомобилској индустрији, већ и о схватању економије и предузетништва. Кренули смо да производимо производ који је већ завршио свој животни циклус. А још већи проблем је то што се то радило наредних 30 година. За то време је тај лош производ штићен затварањем тржишта и због тога нисмо могли да возимо нормалне аутомобиле. И онда неко каже како смо имали фабрике. Да, имали смо, али то што су производиле, нико није хтео да купи. Занимљива је та прича о социјалистичкој ауто индустрији. Аутомобил је схваћен као средство превоза из једног места у друго. Дизајн и лепота нису битни. А у ствари, аутомобил је више од превозног средства. То је статус, сан, врхунац техничког и предузетничког знања једне земље.
    (Куп је битан, 17. maj 2020 11:38)

    # Link komentara

  135. Meni su jako zanimljivi ovi tekstovi i slike o istorijatu automobilizma, kad čovek vidi šta se nekad događalo, a šta je sad. Sećam se da je 80-ih FIAT bio najveći (najmasovniji) proizvođač automobila u Evropi, što već neko reče dole u komentarima - i prilično inovativan, sa vrlo konkurentnom gamom modela. Volkswagen je teškom mukom nekako uspeo da ih svrgne sa trona (konačna pobeda je došla tek pojavom Passat B3 i preuzimanjem Škoda brenda). A gde je FIAT sada? Neverovatno je kako je Italija uspela da sroza i uništi sopstvenu auto-industriju imbecilnom poslovnom politikom, a i mi sa njima. Svako ko je imao nesreću da se par dana kolima voza po gradovima kao što je Cairo može i danas da vidi značajan broj Zastava automobila na ulicama Egipta, a koliko se fiJata iz Srbije danas izvozi na to OGROMNO tržište da samo pitam ako neko zna? Neke stvari je stvarno nemoguće razumeti.
    (Frank Vercauteren, 17. maj 2020 11:36)

    # Link komentara

  136. Danas vozim turbo dizel od 136 konja, sedim u polu koznim sedistima, felne su 17, klima dvozonska, rucna na dugme itd... Ali i 128 ca je isti posao radila, i bili smo zadovoljni njome.
    (Andrej, 17. maj 2020 09:39)

    bio si mlađi
    (Zoki, 17. maj 2020 11:30)

    # Link komentara

  137. Sve sami auto-moto strucnjaci i pljuvaci svega bivseg. I takva osmica je samo 11 godina kasnila za svetom a sada ne umemo ni lopatu da napravimo nego je uvezemo iz Slovenije. Osmica je lepsi automobil od Keca, bar je imao pristojno uklopljena rikverc svetla i udobno zadnje sediste.
    (Dragisa, 17. maj 2020 11:25)

    # Link komentara

  138. Godisnji rekord proizvodnje 33 hiljade komada a zaposleno 6 hiljada ljudi. Posle se pitamo sto je propao socijalizam. Ispod 300 hiljada godisnje, fabrika se ne usplati..a sa ovom brojkom sve vam je jasno koliko je to jaka industrija bila..
    (slucajni prolaznik, 17. maj 2020 11:22)

    # Link komentara

  139. 11 godina nakon početka proizvodnje, kada je obustavljena u Italiji, prese su prebačene za YU i tu se proizvodio još 28 godina. Svaki komentar je suvišan...
    (x, 17. maj 2020 11:20)

    # Link komentara

  140. Mama, tata, brat i ja presli pola Evrope u Zastavi 128 davne 1990. godine. Preko Budimpeste i Balatona, Bratislava, Brno, Prag, pa kroz Austriju do Beca i nazad u Jugu... sve za 10-11 dana... bez navigacije, bukinga, rezervacija... vozis, stanes da vidis sta te interesuje, spavas u hotelu ili motelu gde nadjes mesto i naravno crveni pasos koji je prelazio sve granice.... a danas cele godine planiras odlazak do Paralije....
    (neko, 17. maj 2020 11:19)

    # Link komentara

  141. odlicno auto!
    (mile, 17. maj 2020 10:57), misliš odličan auto!
    (Petar, 17. maj 2020 11:17)

    # Link komentara

  142. Ali proizvodila se do 2008... Puna su nam usta srbovanja, junastva i neke megalomanske bitnosti. Ali smo u bilo kakvim preduzetnickim i inovativnim kategorijama decenijama iza sveta.
    (vlasta, 17. maj 2020 10:48)

    to sad manje vise, nego, problem je da i ono sto znamo ne uradimo kako bog zapoveda?
    (qq-qq, 17. maj 2020 11:13)

    # Link komentara

  143. Šteta samo zbog neiskorištenog potencijala i mogućnosti. Realno pre 40 godina ovo je bio solidan auto (Zastave uopšte) ali potpuno odsustvo inovativnosti i ono silovanje naroda sa proizvodnjom modela dobrih 20 i više godina duže nego što bi trebalo je i dovelo do potpune propasti. Ipak ostaje tužan osećaj kad vidim gde je danas jedna Dacia npr. A moglo se svašta nešto. Ali vodili nas volovi.
    (SuperepuS, 17. maj 2020 11:11)

    # Link komentara

  144. odlicno auto!
    (mile, 17. maj 2020 10:57)

    # Link komentara

  145. Kad pomislim koji su FIAT bili inovatori pre pedeset godina a koje smeće prave danas ...
    (Beta Julija, 17. maj 2020 10:55)

    # Link komentara

  146. Bila je u mojoj porodici 25 godina, kopljena nova '87-me i garazirana prvih nekoliko godina.Na njoj naucio da vozim,obrnuo kilometar sat,prosao sa njom svuda i svasta, iako su se pored nje vozili mnogi drugi automobili ona je bila i ostala mezimac.Na kraju sam morao da je prodam da ne bi istrulela od stajanja, jer nisam bio u mogucnisti da je garaziram.
    (Vule brat, 17. maj 2020 10:50)

    # Link komentara

  147. Ali proizvodila se do 2008... Puna su nam usta srbovanja, junastva i neke megalomanske bitnosti. Ali smo u bilo kakvim preduzetnickim i inovativnim kategorijama decenijama iza sveta.
    (vlasta, 17. maj 2020 10:48)

    # Link komentara

  148. Skoro sam video ovaj automobil na ulici, posle puno godina. Izgleda tako smešno i jadno, da je bolje da ga nisam video, jer mi je ostao u sjećanju kao pristojan automobil.
    (Milos Radunkovic, 17. maj 2020 10:44)

    # Link komentara

  149. Ova oznaka za britansko tržište me je stalno bunila kada sam viđao na ovom autu. Tek sam sada saznao šta znači.
    (Džej, 17. maj 2020 10:42)

    # Link komentara

  150. Imao si srednju klasu,imao si kola za srednju klasu. Danas nit' imamo srednju klasu,nit' obican radnik moze sebi da priusti kola od svoje plate.
    (Тајни детектив Ђидо Мова, 17. maj 2020 10:35)

    # Link komentara

  151. Ubedljivo najgluplji model... Uskraćeni Stojadin... Ko je odobrio proizvodnju ovako nećega trebalo bi da odgovara pred sudom!
    (irelandcalling, 17. maj 2020 10:20)

    # Link komentara

  152. aaa cestitam. sve najbolje ko slavi.
    (cvrci, 17. maj 2020 10:08)

    # Link komentara

  153. Čekaj - 100.000 do 1986., 200.000 do 1992. i onda do gašenja proizvodnje 2008. tj. još 16 godina proizvedeno još 28.000 primeraka... Haos...
    (Ivan, 17. maj 2020 10:07)

    # Link komentara

  154. I onda 11 godina stara tehnologija je vrhunska za YU i kasnije Egipat. Eto gde su nas 80tih smestili. A danas smo negde oko podsaharske Afrike, bez banana, ili teška indokineska gologuzija, samo malo "finije".
    (Yugo, 17. maj 2020 09:58)

    # Link komentara

  155. Fiat 128 bio auto godine 1970. godine. Kod nas se proizvodio do 2008.
    (Miki, 17. maj 2020 09:54)

    # Link komentara

  156. Bilo, prošlo, ne ponovilo se.

    Neverovatna smo mi zemlja i političari koji su je vodili i koji je vode. Znači Bog ti dao plodnu zemlju, ćistu vodu i vazduh. Imaš ogroman broj stanovništva koji živi na seli i obradjuje zemlju. Onda te iste ljude, seljake, zemljoradnike odvučeš u gradove i fabrike da prave katastrofu od kola. I to tako traje decenijama. I na kraju završiš ovako kako smo mi završili, nit imaš auto industriju nit imaš jaku poljoprivredu. Evo gledam sad, dovode koje kakve kompanije i fokusiraju se na tešku industriju (Bor, železara Smederevo) i IT, umesto da se fokusiramo na ono od čega bi mogli da budemo jedna od najbogatijih država u Evropi a to je proizvodnja hrane...
    (Brdjanin, 17. maj 2020 09:53)

    # Link komentara

  157. Neverovatno koliko je tehnika i automobilska indistrija napredovala za 30 godina. Kao detetu od 10 godina ovaj auto mi je bio ekskluziva kad ga je otac uzeo u zamenu za stojadina. Sa tim autom smo komforno isli na more,vozili se po bivsoj Jugi, 130 na sat autoputem, preticali su se kamioni na magistrali. Nije tad bilo vrucina kao sad, zivelo se i bez klime. Jeste da je put uvek bio rizik zbog moguceg kvara usput, ali ovaj auto je sluzio svojoj svrsi.
    Danas vozim turbo dizel od 136 konja, sedim u polu koznim sedistima, felne su 17, klima dvozonska, rucna na dugme itd... Ali i 128 ca je isti posao radila, i bili smo zadovoljni njome.
    (Andrej, 17. maj 2020 09:39)

    # Link komentara