1. Koliko se vidi iz vecine komentara, zakljucak je da u Srbiji ljudi ne znaju da koriste levu traku.
    (Nemi posmatrac, 20. avgust 2019 00:13)

    # Link komentara

  2. Ablendujem iskljucivo kada zelim da budem solidaran sa ostalim vozacima i upozorim ih na radarsku kontrolu. Na taj nacin dajem veliki doprinos bezbednosti u saobracsju jer oni koji mi dolaze u susret obavezno prilagode brzinu onoj koja je propisana a to je u interesu svim ucesnicima u saobracaju i postenom delu saobracajne policije. Zahvaljujem svima koji su meni nesebicno pruzili slicnu uslugu pomoci na drumu.
    (Glas razuma, 19. avgust 2019 19:48)

    # Link komentara

  3. Na auto putu kroz Srbiju se najgore ponašaju vozila sa beogradskim tablicama. Pretpostavljam zato što auto put koriste slično kao gradske ulice sa više traka. Možda imam takav utisak zato sto je na auto putu najviše vozila sa beogradskim tablicama. I da, beogradjani će ti obavezno zatrubiti (u gradu) ako slučajno usporiš ili kreneš da praviš minimalnu grešku. Čak mi je par ljudi iz drugih država reklo da su beogradjani verovatno najbahatiji vozači za koje znaju.
    (deda guta, 19. avgust 2019 19:35)

    # Link komentara

  4. mislite da nasa policija ovo zna..Nikad nisam video da je neko kaznjen sto je vozio 40km levom trakom
    (sasa, 19. avgust 2019 19:23)

    # Link komentara

  5. E niste vi vozili u Ontariju. Na ovih 1.5 autoputa sto imamo leva traka je za mini vanove sa porodicama koji idu na Nijagarau i jezde jedno 90km/h i to nedeljom ujutru kada je saobracaj najmanji. I ne pada im na pamet da pogledaju u ogledalo a kamoli da se sklone. Inace ambledovanje je zabranjeno. Tako je ovde najbrza ona krajnja desna traka kojom cak i kamioni ne voze sem ako nije uzbrdo pa moraju a Ontario ravan ko tepsija. Tako ja lepo vatam desnu traku i nema problema. Ince cestitam vam na novom putu i bezbedno.
    (Kanada, 19. avgust 2019 18:30)

    # Link komentara

  6. Hipohonder, 18. avgust 2019 13:40)
    Dalje od tvog tvrdjenja koliko kamion vozi nisam citao komentar jer nema potrebe. Pokazao si da nemas pojma a prozivas nekoga. KAMIONI NE SMIJU VOZITI PREKO 90KM/H!!! Ja mislim da si ti jedan id tih bahatih koji prave sqanja po putevima.
    (pavlaka, 19. avgust 2019 09:35)
    Prijatelju to je primer.Nisam im ja merio brzinu.Ako je 90 utoliko gore.Mogu li da pogodim za koga si glasao?!
    (Hipohonder, 19. avgust 2019 18:12)

    # Link komentara

  7. @Geronimo

    pa tue je voznja brze od propisa problem, kao i pritiskanje drugih vozaca da se sklone. i rekao sam da se ablendovanje koristi ako neko vozi levom trakom sporije od dozvoljene brzine bez potrebe (moze da vozi i desnom). to je isto bahata voznja (i kaznjivo) i u takvim slucajevima je ok davati signale da smetaju.

    inace ja vec zivim u eu.

    @DaLanik

    naravno da je problem sto se ablendovanje kombinuje sa pritiskanjem i da uglavnom idu u paketu, ali je poenta pritiskanje a ne signalizacija. vozaci ce cesto ablendovati vozacima koji odjednom i bez zmigavca predju u levu traku. tu se ponekad desava i da se zatrubi, cak i na auto putu. naravno da je ok "podsetiti" vozaca da je upravo napravio opasnu situaciju i oni se cesto onda rukom izvine (mozda su pogresno procenili situaciju, ali iz gresaka se uci). i sve govorim iz iskustva u voznji u eu, kao vozac i kao suvozac.
    (wiener, 19. avgust 2019 18:02)

    # Link komentara

  8. @DeLanik
    Uglavnom sve sto si napisao podrzavam. @ schomi, samo se ti igraj i sa 130 pretici kamione, pa kad te pokupi neka dilea sa 200 na sat, svi cemo da zakljucimo da si ti bio u pravu, ali ti to neces moci da procitas. Inace da vas obavestim da je mom zetu stigla kazna 5000 za prosecnu brzinu od 140 km/h na deonici od Pojata do Ikee. On koristi TAG pa mozda to sokocalo koriste za lakse racunanje. Nemam informaciju da to gledaju na obicnim naplatnim stanicama. Inace ako plati u roku od 8 dana 50% je popust.
    (kole, 19. avgust 2019 15:47)

    # Link komentara

  9. @wiener: Ok, nisam bas 100% siguran da je zabranjeno svuda u EU, ali znam da se npr. ablendovanje da bi signalizirao da je negde policija kaznjivo.

    Problem sa tim ablendovanjem je sto ti bahati vozaci rade i jedno i drugo: priblizuju se prevelikom brzinom i onda se zalepe za tebe i ablenduju... znaci skoro uvek postoji opasnost od sudara jer ne drze udaljenost. A sviranje na auto putu??? Mislim da to nikada nisam doziveo, to bi bio vrhunac nekulture. U normalnim zemljama, zvucni signali se koriste samo kad postoji OPASNOST od necega. Ako te npr. neko "isece" ali ti zakocis i nista se ne desi - kada bi zatrubio, policija moze da ti naplati kaznu - jer si trubio kada je opasnost vec PROSLA. Sto znaci - jer si bio iznerviran, a ne da bi SPRECIO opasnost....
    (DaLanik, 19. avgust 2019 15:42)

    # Link komentara

  10. @ wiener, 19. avgust 2019 11:27

    Amblendovanje je zabranjeno u EU (ako njime želiš da nateraš nekoga da ti se skloni jer ti voziš brže od ograničenja) klasificira se kao bahata i nasilnička vožnja. Ako ne veruješ i imaš viška para probaj, HR ti nije daleko :)
    (Geronimo, 19. avgust 2019 15:32)

    # Link komentara

  11. Neke stavke iz ovog članka ZOBS ne podrzava.

    Na pr. "Ablendovanje", voznju preko dozvoljene brzine ....
    (GuA, 19. avgust 2019 14:36)

    # Link komentara

  12. A koliko je to dozvoljeno levom trakom ?
    (GuA, 19. avgust 2019 12:54)

    ajde da pametujemo: isto koliko i desnom. celina fraze je vozi "sporije nego sto je dozvoljeno" + "levom trakom". ablendovanje vozacu koji vozi sporije nego sto je dozvoljeno desnom trakom bi bilo besmisleno.

    i ne, ablendovanje i zvucni signali nisu zabranjeni u evropi. takvi signali mogu biti i te kako od koristi, pa i vitalno vazni. ako vam vozac iza vas svetlosnim signalima pokazuje da nesto na vasem vozilu nije u redu, na primer (ne radi vam ili vam nije ukljuceno svetloili sta god). ne sluzi to samo da bi ste nekog naterali da vas propusti.
    (wiener, 19. avgust 2019 14:30)

    # Link komentara

  13. Koliko znam ablendovanje vozilu ispred sebe jeste zabranjeno u celoj Evropi, jer se smatra ugrozavanjem bezbednosti, sto shvata svako kome je neko ablendovao nocu, i tretira se kao agresivna voznja. Zvucni signali su takodje zabranjeni u naseljenim mestima, pa i u Srbiji, ali kako to objasniti Srpskom vozacu koji zna za sirenu ali ne i za pokazivac pravca!!
    U Srbiji se trubi i ablenduje kao nigde u svetu, ali kada treba dati migavac... misterija!!
    Takav primer daju vozila vlade sa ukljucenim blinkerima, saobracajne policije i hitne pomoci...pa narod valjda poceo slediti taj primer!!
    (Ako ne mozes pobediti, prikljuci se!, 19. avgust 2019 13:08)

    # Link komentara

  14. licno ja to koristim isto samo ako vozac ispred mene vozi sporije nego sto je dozvoljeno levom trakom.
    (wiener, 19. avgust 2019 11:27)

    A koliko je to dozvoljeno levom trakom ?
    (GuA, 19. avgust 2019 12:54)

    # Link komentara

  15. @71
    "Neizmerno" znači mnogo. Kolone ne mogu biti neizmerne.
    (Una, 19. avgust 2019 11:57)

    # Link komentara

  16. (DaLanik, 19. avgust 2019 10:01)

    ablendovanje u eu nije zabranjeno. to bi bilo kao da nekozabrani zvucne signale. ono sto jeste zabranjeno je priblizavanje vozilu ispred da bi se vozac naterao da predje u desnu traku. upravo da bi se to izbeglo se koristi ablendovanje. stvar je kulture da se to koristi samo u situacijama kada vozac ispred vas vozi sporije od vas i moze bez problema da se vrati u desnu traku. licno ja to koristim isto samo ako vozac ispred mene vozi sporije nego sto je dozvoljeno levom trakom. i da, kada meni neko svetlom signalizira da se sklonim mi je to draze od pomenutog pritiskanja koje je u prvom redu opasno.
    (wiener, 19. avgust 2019 11:27)

    # Link komentara

  17. Moja bivša vozila isključivo levom trakom jer je praznija, 140-160kmh. Pa kad joj se neko nabije i ablenduje od pozadi - panika. I kad joj objašnjavaš za šta služi preticajna, ne sluša jer pobogu ona zna da vozi (sujeta). A ja nakon svake vožnje s njom upala trbušnjaka i 2 kile manje.
    (Pera, 19. avgust 2019 10:46)

    # Link komentara

  18. Ma dajte, kakve su ovo gluposti???? Prvo, ablendovanje je u EU zabranjeno. Sta ima da mi ablenduje, moze da proceni moju brzinu. Ajde da idem 100 na sat, ali ako preticem sa 140-150 na sat, vozim i visom brzinom od dozvoljene!! A njemu se kao zuri? Ma ajde. Naravno da cu da se sklonim, ali cesto je u desnoj traci kolona kamiona, cak i da izmedju njih ima mesta - sta ja treba da radim, da sa 130 ili 150 kocim na 90 da bi se sklonio budali koja vozi 200???? Nema teorije!!! To da ja ne znam da li on zuri zbog necega nek okace macku o rep, u Srbiji (a i ostalim zemljama) ovi sa dijagnozom (vozaci BMW, Audi i Mercedesa) stalno imaju neki "emerdzensi"... Drugo, cesto se desava da desnom trakom idu kamioni, duuuuuga kolona, sva auta predju u levu i vozimo maksimalno koliko to ide. I onda se nadje neki pametnjakovic koji ablenduje da se sklonim????? A ispred mene jos 50 automobila? sta ocekuje, da mu se svih 50 skloni i uspori na 80 da bi on prosao? I trece, kamionima definitivno zabraniti preticanje! Naprave guzvu za tili cas! Kao da im je razlika da li voze 80 ili 85. I na kraju, da - ljudi nekada voze levom trakom jer je desna unistena od strane kamiona! Ovo najbolje znam u Ceskoj na D1. Na nekim deonicama je nemoguce voziti levom trakom koliko drnda...
    (DaLanik, 19. avgust 2019 10:01)

    # Link komentara

  19. (rebro, 18. avgust 2019 22:31)
    ZL1 si video na sličicama iz CungaLunga zvakacih guma, tako da suvise olako koristis rec "fizika" u svojim recenicama. Za to treba malko vise skole. Kao i za ispravljanje gramatickih gresaka.

    Takodje, onaj ko vozi TO AUTO nema potrebu da se dokazuje i vozi u gepeku jednom M5(2015).

    Pozdrav, etalonu srpakog vozaca!
    (nebitan, 19. avgust 2019 09:52)

    # Link komentara

  20. Leva traka sluzi iskljucivo za preticanje. Konstantna voznja levom trakom nije dozvoljena. Na autoputevima u Srbiji maksimalna dozvoljena brzina je 130 km/h. Ako ste krenuli u preticanje, apsolutno niste duzni da obracate paznju na pavijana koji velikom brzinom juri levom trakom za vama, svira, gestikulira i ablenduje. U takvom slucaju ne ubrzavajte niti se sklanjajte, jednostavno svojom brzinom zavrsite preticanje i nakon toga se bezbedno vratite u desnu traku.
    (Schomi, 19. avgust 2019 09:39)

    # Link komentara

  21. ja idem 130, kad odjednom kamion pretice tamica...bez migavca, bez ikakve naznake.
    samo sam legao na trubu i kocnicu i mislio daj boze da se ne zakucam u magarca. takve ljude bih na robiju slao
    (xiaomi, 19. avgust 2019 09:37)

    # Link komentara

  22. Hipohonder, 18. avgust 2019 13:40)
    Dalje od tvog tvrdjenja koliko kamion vozi nisam citao komentar jer nema potrebe. Pokazao si da nemas pojma a prozivas nekoga. KAMIONI NE SMIJU VOZITI PREKO 90KM/H!!! Ja mislim da si ti jedan id tih bahatih koji prave sqanja po putevima.
    (pavlaka, 19. avgust 2019 09:35)

    # Link komentara

  23. Cetiri stvari mi posebno idu na zive u voznji na auto putu.
    1. Voznja levom trakom kada vozaci pri brzini 100km/h zele obici bezbroj kamiona. Pa bez obzira da li ima neka bezbedna praznina od stotinjak metara uporno zele da obidju sve sto ima na tom putu i prave neizmerne kolone. Takodje koce bez razloga tako da cesto dolazi do naletanja vozila iza.
    2. isto tako vozaci koji voze znatno brze od tebe bez obzira da kolika je tvoja brzina u trenutku tvog obilazenja vrse pritisak otpozadi ablendujuci i lepeci se u gepek i zele da se dezintegrises istog momenta ispred
    3. Od svega najvise mrzim vozace koji kada vozis desnom trakom npr 140km/h a on u levoj u "obilazenju" tik iza tebe ali sa minimalnom razlikom u brzinama i dovede te u situaciju da moras kociti jer ne mozes da se prestrojis a niti da bezbedno ubrzas i pre njega izvedes obilazenje. A njemu ni na kraj pameti da nije sam na putu
    4. vozis nekom brzinom konstantno i nailazis na trenutno sporije vozilo, obilazis i istog trenutka taj isti krece naglo da ubrzava obilazi te i nakon minut dva opet isto. Ne razumem te komplekse.
    (71, 19. avgust 2019 09:33)

    # Link komentara

  24. @Enciklopedija košarke,
    E moja enciklopedijo, kad već žurim i neko me blokira, nemam vremena da se glupiram pa kočim i izazivam svima oko sebe smrtnu opasnost, nego dodam gas da nadoknadim prosek. Kad vidim nekog da to radi, odmah mi je jasno da 1. Ne žuri, 2. ima nekakav problem mentalne prirode ili jednostavan nedostatak mentalnog kapaciteta.

    Živ bio i razmisli dobro šta radiš.
    (Marko, 19. avgust 2019 09:29)

    # Link komentara

  25. @Radijator, 18. avgust 2019 10:40
    I šta kažeš, Stilo JTD munja, a?
    (putnik, 19. avgust 2019 09:27)

    # Link komentara

  26. Mi smo medju retkima koji jos uvek prave autoputeve sa dve trake plus zaustavnom, u drugim zemljama bar oko vecih gradova imaju 4-5 traka.
    (Vlada, 19. avgust 2019 09:26)

    # Link komentara

  27. Jedini problem je sto nema policije nigde na autoputevima! Nije dovoljan jedan presretac i kaznjavati samo prekoracenja brzine! A i nisu svi stranci koji voze kod nas nista bolji u ponasanju. Turci su po tom pitanju katastrofa. Bahatost, nasilnicka voznja... Svake god. ista prica, voznja u koloni po 3,4 pa i vise automobila i niko od njih nikada nece da se skloni sa leve trake, preticanje po desnoj a i zaustavnoj traci, jer se njima mnogo zuri, prolazak pored vas na pola metra sa 200 km na sat, onako sredinom trake-pola levo pola desno, da uhvati krivinu lepo valjda... I kome da se zalim? U sezoni treba sve da vrvi od policije na auto putu, i to po 3-4 auta presretaca istovremeno u jednoj patroli! Pa lepo kad vidis a ti celi taj komvoj stranaca koji divljaju lepo zaustavis i ne samo kazna, vec trajna zabrana ulaska u zemlju...!
    (Dejan, 19. avgust 2019 09:03)

    # Link komentara

  28. Šteta što kod nas nije zakonom obavezna kamera. Niko žmigavac da da. I kad staje i kad skreće, kao da ta ručica blokira pa će auto eksplodirati ako se slučajno pomeri gore-dole. A ovi što se bahate ovde i gađaju konjskim snagama su najgori. Voziš od tačke A do tačke B. Čemu bahatost? Šta kompenzujete?
    (Jeremy, 19. avgust 2019 08:07)

    # Link komentara

  29. 3 trake
    1. za kamione i buseve
    2. za automobile
    3. za preticanje
    (Joker, 19. avgust 2019 07:56)

    # Link komentara

  30. Problem je u članu 104 zakona o saobraćaju. U prvom paragrafu se spominje preticanje levom trakom i kretanje levom kada je u desnoj kolona. U petom paragrafu se izričito dozvoljava samo preticanje. Takođe je nejasno da li se stav 1 odnosi generalno na 3 i više traka jer je stav 5 samo za 2 trake. U svakom slučaju zakon nije ovde baš eksplicitno jasan.
    (živković, 19. avgust 2019 07:13)

    # Link komentara

  31. 1000€ za brzinu od 200+ km/h i zabrana upravljanja od godinu dana na teritoriji Srbije? Ne, oduzimanje automobila, trajna zabrana upravljanja vozilom u Srbiji. Pa zaobiđi Srbiju do kraja života, vozi se busom...
    (nnidza, 19. avgust 2019 06:56)

    # Link komentara

  32. U Srbiji je za gomilu vozača velika zagonetka normalno ponašanje u saobraćaju. U to spada - kretanje autoputem (konstantno voženje preticajnom trakom); kruzni tok (voznja do treceg izlaza spoljasnjom kruznom trakom); migavac (šta je to?); propustanje drugih vozila (nepropustanje istih pri ukljucivanju u saobracaj); trpeljivost prema ostalim ucesnicima (nedaj Boze da se neko zaustavi zbog bilo kakvog razloga ispred pojedinaca. Sledi sirena i psovanje...) a ima toga još...
    (vladimir, 19. avgust 2019 06:49)

    # Link komentara

  33. Da li ste sigurni da je dozvoljeno ablendovanje, u Evropi je to kao i približavanje težak prekršaj
    poz
    Dinko
    (Dinko, 19. avgust 2019 06:37)

    # Link komentara

  34. Leva traka nije problematicna. Ljudi se edukuju ali za neke stvari nema edukacija već kazna... Kad budu postavili kamere na svakih 200m i kad kazna stigne automatski za vožnju sa dugim svetlima, maglenkama, mobilnim telefonima na ušima, od ovog nema ništa!
    (ikodije, 19. avgust 2019 06:22)

    # Link komentara

  35. Znamo, ali ne poštujemo. Da vidite kako se na Zapadu ponašaju SRB automobili, sve finiji od finijeg. Nego, u Srbiji postoji tendencija da se automobili svih tablica pomalo "zaborave" i počnu da voze bahato. Da li to bahato znači 180 na sat, ili vožnja u koloni levom trakom, svejedno.

    Inače, ta vožnja u koloni je neverovatno opasna. Svaki vozač ima svoj stil i tempo i ritam preticanja. Ako putujete zajedno sa nekim, dogovorite se gde stajete sledeći put i vozite mirno kako vam odgovara, a nemojte praviti probleme svima oko sebe čekajući i jureći za nekim, van ritma. Postoje mobilni telefoni, to je to, ne morate se gledati sve vreme.
    (Miloš, 19. avgust 2019 03:22)

    # Link komentara

  36. zabraniti sleperima da ulaze u levu traku i obilaze osim u izuzetnim slučajevima kad vozilo isred ide dramatično manje od 80 u tom slučaju da može a kažnjavati to drakonski ako se to uradi garantujem da će se bar 5 života sačuvati godišnje .Ovako imamo situaciju da se dva šlepera pretiču kilometrima stvarajući duge kolone a samim tim opasnost za lančani sudar.
    (vlada, 19. avgust 2019 02:17)

    # Link komentara

  37. Све што је написано је јасно и требало би бити познато свим возачима. Ипак има једна ситуација која није јасна...
    Проблем је када неко вози успорено левом траком, а десна је слободна. И наставља тако иако сам иза њега, не реагује на сигнале... Доводи ме у дилему да ли да га претекнем десном траком. То може бити изузетно опасно ако се он изненада одлучи да скрене у десну! А при том нисам сигуран ни да ли ће упалити мигавац... (велики број наших возача тад и не користи мигавац). Да бих избегао ризик, преостаје ми само да аблендујем или легнем на сирену... и једно и друго сматрам непристојним, али...
    (sempervivum, 19. avgust 2019 01:09)

    # Link komentara

  38. U Americi je dozvoljena vožnja bilo kojom trakom (koliko znam), ali to je zato što je kod njih dozvoljeno preticanje i sa desne strane vozila, što je u Evropi strogo zabranjeno.
    (Marko, 18. avgust 2019 16:31)

    --

    Kako gde. U Americi sve varira od drzave do drzave, pa cak i od opstine (county) do opstine. U drzavi New Jersey, recimo, na glavnoj magistrali sever-jug (New Jersey Turnpike), dozvoljeno je voziti levom stranom (inace bi se ujutru i uvece stvorio nevidjeni krkljanac), jedino je zabranjeno voziti najekstremnijom levom trakom, tzv HOV (high occupancy vehicle lane) trakom , koja je izdvojena od ostalih traka i rezervisana iskljucivo za vozila sa 2 i vise putnika. Medjutim, samo 20 milja na istok, u opstini Monmouth, voznja levom stranom je izricito - i sa visestrukim znacima upozorenja - zabranjena, tako da covek mora dobro da se koncentrise (i da cita pisana uputstva) da bi znao koja pravila mora da postuje. Da situacija bude mnogo tragikomicnija, Sjedinjene Drzave nikada nisu ratifikovale Medjunarodnu Konvenciju o Putnom Saobracaju iz 1968. godine (niti njene pretece iz 1949. i 1925. godine), tako da SAD nisu obavezane da prate pravila koja vaze za ostatak covecanstva. Rezultat je, kao sto sam vec rekao, pacvork lokalnih, regionalnih, drzavnih i saveznih propisa koji su vrlo cesto u konfliktu jedni sa drugima.

    Inace, preticanje desnom trakom je izricito zabranjeno i u Americi, osim u nekolicini drzava koje su izuzetak.
    (DEDA CVETKO, 19. avgust 2019 00:56)

    # Link komentara

  39. Komšija, profesionalni vozač mi je pre desetak godina savetovao da kad mi neko od pozadi ablenduje ili svira dok pretičem i/ili mi se približi na manje od 15 metara obavezno upalim poziciono svetlo. Ne sećam se zbog čega, ali uvek nakon toga mamlaz iza mene uspori i poveća rastojanje u odnosu na mene tako da bezbedno mogu da završim preticanje.
    (Dragan, 19. avgust 2019 00:00)

    # Link komentara

  40. sve preko 130 kontrole vise nema
    (rino, 18. avgust 2019 11:44)

    mislim da ovaj srpski strucnjak treba da pozove frau merkel i da joj objasni neke stvari.

    inace, kada bi trake za ukljucenje bile duplo duze, i kada bi voznja ispod 70 bila sankcionisana, cak i ovakav autoput kroz BG bio bi duplo sigurniji.
    (bane, 18. avgust 2019 23:42)

    # Link komentara

  41. (Marko G, 18. avgust 2019 13:25)
    Vrh primitivizma i bahatosti! Bravo! Srbija se takvim kao ti "ponosi".
    (Rope, 18. avgust 2019 17:55)
    Sarkazam vristi iz Markovog komentara, tako da mozes slobodno da mu se izvinis.
    (Nervni slom, 18. avgust 2019 23:13)

    # Link komentara

  42. Ја мрзим кад претичем два три камиона рецимо са 130, а на пола претицања ми долети неко ниоткуда са 200 и аблендује као да ја могу да сколним у десну где има три камиона...
    У сваком случају подржавам то да је лева само за претицање и не подносим оне који заседну у левој траци...а то није само код нас случај...
    (Cinoeye, 18. avgust 2019 22:53)

    # Link komentara

  43. Samo niko nesme da kaze odkud kolotrazi u srednjoj traci. E pa zato sto drzava mora da obezbedi jeftin transport tajkunima. Onda kamioni koji rade za tajkune vrse pretovare i do 60 tona u brutu a zakon kaze 40. A policija, pa policija te kamione ne sme ni da pogleda. Pogledajte samo kamione koji transportuju kamen, repu za secerka, polj.proizvode za miska.... izgledaju kao da ce da se raspadnu. A novinari ako ih ima, onih pravih, neka obidju secerane, uljare, luke... pa neka naprave reportaze na ovu temu.
    (gorki, 18. avgust 2019 22:53)

    # Link komentara

  44. Nemam problem sa stranim, a ni domacim vozacima na autoputu, nisu coravi pa vide oznake na gepeku sa kim imaju posla, vozim po propisu, cuvam porodicu, sebe i druge, a takve napaljene majmune mogao bih preskociti vrlo lako!!!
    PS:
    Cipovan ML, 306hp :)
    (sumadinac, 18. avgust 2019 22:49)

    # Link komentara

  45. Auto putem se vozi, brzo i bezbedno, od tačke A do tačke B. Isti ne služi da se na njemu leče kompleksi, isteruje pravda bilo koje vrste, neko nekoga uči pameti... Ne znam zašto su svi toliko opsednuti preticanjem, ablendovanjem.. uopšte time kako neko drugi vozi. Ggledajte sebe, vozite po propisima i sve je u redu. Muškost, superiornost i ostalo se, za one koji imaju potrebu to da rade, dokazuju na drugim mestima i na druge načine. Na auto putu se pri velikim brzinama greši samo jednom - nemojte da zbog usijanih glava neko bespotrebno izgubi život. Neće vam pasti kruna sa glave ako nekog ko je brži i ablenduje propustiti, niti će se to dogoditi ako mirno čekate da neko završi preticanje.
    (TNT, 18. avgust 2019 22:49)

    # Link komentara

  46. @flojd, ti smeš da pretićeš samo jedno vozilo, a nikako dva ili više (kolona). Ako to radiš onda gušiš saobraćaj i dužan si da se skloniš čim si pretekao prvo vozilo.
    (rebro, 18. avgust 2019 22:33)

    # Link komentara

  47. Mnogi ne razumeju da jos ima nas, a to je nase pravo, ciji automobili imaju svega 100 Nm. Ako u trenutku kada zelim da preteknem autobus, koji se krece 100-110 km/h, iza mene na 300 m nema nikoga ja pocinjem preticanje i dok ga dovrsavam za mene se lepi baja koji ablenduje, ja verujem da mora biti i glup i bahat da ne ukapira da moj auto to ne moze da uradi brze.
    (A.P., 18. avgust 2019 22:33)

    # Link komentara

  48. @nebitan, Bosanac, nauči jednom za sva vremena da je reč "auto" muškog, a ne srednjeg roda. To znači da imaš "jači auto", a ne "jače auto". A sledeći put kada u retrovizoru vidiš crni ZL1, a ti se skloni da te ne oduva tajfun jer mene mnogo ne zanima tvoj jači auto. Možeš da dodaješ gas do sutra, ali kada ja i ZL1 prelećemo tu zakoni fizike ne važe.
    (rebro, 18. avgust 2019 22:31)

    # Link komentara

  49. Ne. Kao i vožnja u kružnom toku.
    (samo ja, 18. avgust 2019 22:04)

    # Link komentara

  50. Zašto ljudi voze levom trakom, iako na desnoj nema nikoga? Zato što je desna traka u večini slučajeva uništena od teških teretnih vozila. Kad se ne bi kralo kod izgradnje, asfalt bi imao duži vek, pa samim tim ne bi bilo rupe do rupe. Razmislite malo...
    (neopterecen, 18. avgust 2019 21:20)

    # Link komentara

  51. znam ko ne zna... Austrijanci ;)
    (Inžinjer, 18. avgust 2019 20:34)

    # Link komentara

  52. Odgovorno tvrdim, ne!
    (Vladabgd, 18. avgust 2019 20:33)

    # Link komentara

  53. Aj malo i napisite kad postoje 3 plus zaustvana. Ne vozi se srednjom kad nema nikoga na putu nego skroz desnom. To je ono kad u Austriji pise: Rechtsfahrgebot beachten! Ili keep right. Da ne bude stalno kukanje na kazne. Nije puno i ne hvataju cesto, 45 eura...
    (Beli, 18. avgust 2019 20:30)

    # Link komentara

  54. За оне који ми амблендују док претичем фићу и три камиона бих уградио дугме које ми интензивно пали штоп светла а не кочи и онда бих их ложио док им лете ствари по колима.
    (Весник води душевни болесник, 18. avgust 2019 20:04)

    # Link komentara

  55. A zašto ne objasnite da je manje-više ista situacija i u gradu ?! Čl. 35 ZOBS-a...
    (Niko bitan, 18. avgust 2019 19:44)

    # Link komentara

  56. @T
    'Sme se voziti levom trakom. Zakon kaže da se moraš kretati desnom trakom ako je slobodna. Ako nije, treba da se krećeš prvom sledećom slobodnom. To u praksi znači da je leva samo za preticanje, ali ako nemaš gde da se vratiš, smeš da ostaneš u njoj, nisi ni u kakvom prekršaju.'


    Normalno, e hvalim te Bože da neko ume logički da postavi stvari, i da objasni suštinu vožnje putem sa više traka po smeru, imao ih dve, tri... šest.
    (P. P., 18. avgust 2019 19:12)

    # Link komentara

  57. Imam malo sportskije(jace) auto sa nemackim tablama i prilicno cesto mi se nabiju u gepek i ablenduju. I to najcesce vidim da je genijalac izasao iz desne trake i krenuo u mene. Valjda hoce da pokaze da je za*eban, kompleksi i tako to...

    Ako mi se ucini u retrovizoru da je vozac OK, onda dam gas i napravim razliku od par stotina metara za par sekundi.
    A ako vidim da je iza turcin/klinac/zadrigli celavi magarac u audiju, onda pustim gas i polako zavrsim preticanje i polako menjam traku...

    Sto se tice Nemacke:
    ubedljivo najnizi procenat nesreca na AP u celoj Evropi je u Nemackoj. Ljudi znaju da se vozi brzo i vode racuna.
    Ali isto tako ubedljivo najveca smrtnost u tim nesrecama je u Nemackoj. Lada se smandrljas sa 200, ne izvade te iz auta
    (nebitan, 18. avgust 2019 18:52)

    # Link komentara

  58. Leva traka je za politicare jer oni stalno zure pa ponekad ulete kroz naplatnu rampu.
    (milivoje, 18. avgust 2019 18:47)

    # Link komentara

  59. Za one koji su u dilemi kada im ablenduju iza dok preticu levom trakom. Na autoputu isto kao i na svakom drugom vazi pravilo da vozilo ispred ima prednost. Sve dok vrsite bezbedno preticanje on je duzan da vas ceka da se vratite isto tako bezbedno u desnu traku. Tacnije duzan je da postuje vasu brzinu u toku preticanja ako se nalazite u levoj traci. Takvi slucajevi mogu tati da ablenduju do sutra, ne obracajte paznju.
    (flojd, 18. avgust 2019 18:24)

    # Link komentara

  60. @Autoputar
    Nisam uopste ni mislila na deo koji prolazi kroz grad na kom je ogranicenje 80. Od Tosinog bunara ka aerodromu je ogranicenje 100, a od Zmajeve pumpe (cini mi se) ogranicenje je vec 120. O tome delu autoputa pricam, lepo sam napisala.
    Zna se cemu sluzi preticajna traka, samo joj ime kaze. Slazem se sa tvojim odgovorom u potpunosti, samo ne znam sto si meni objasnjavao
    (Jeja, 18. avgust 2019 18:00)

    # Link komentara

  61. voznja autoputem ispod 80 je zabranjena...i to je opsno...sve preko 130 kontrole vise nena
    (rino, 18. avgust 2019 11:44)

    Kogod ti je to rekao znaj da te je slagao. Ne postoji zakonom odredjena minimalna brzina na autoputevima.
    (pera trtica, 18. avgust 2019 14:14)

    Tačnije postoji minimalna brzina od 40 km/h. GSP autobusi voze na koliko su registrovani, najčešće 50km/h i na autoputu gde je ograničenje 130.
    (Života, 18. avgust 2019 15:33)

    Ne. Zakonom regulisana minimalna brzina na autoputu ne postoji. Ti mešaš zabranu za motorna vozila cija maksimalna brzina ne prelazi 50km/h (ranije 40) i minimalnu brzinu.

    Minimalna brzina na delu puta moze biti regulisana samo okruglim plavim znakom sa belim brojem. Nikakvu univerzalnu minimalnu brzinu za autoput zakonodavac nije predvideo.
    (pera detlic, 18. avgust 2019 17:59)

    # Link komentara

  62. Pre par dana sam dosao iz Kusadadija,Turska.Voze brzo,po gradovima se znakovi i ne postuju uvek,ali sam sirenu i ablendovanje video tek na obilaznici oko Izmira,neki dzip iza...i da,table KV
    (Gile, 18. avgust 2019 17:58)

    # Link komentara

  63. @Leva traka je rezervisana za nemacke premium zveri. Ostali japanski i francuski krsevi nek ne prelaze. Obicno vozim samo tu i moram da blicam i sviram nekom sto obicno vozi auto ispod 200ks da se skloni jer je spor i blokira saobracaj
    (Marko G, 18. avgust 2019 13:25)
    Vrh primitivizma i bahatosti! Bravo! Srbija se takvim kao ti "ponosi".
    (Rope, 18. avgust 2019 17:55)

    # Link komentara

  64. Eto, vidiš kako pojma nemaš! Naravno, potpuno ista pravila važe na deonici autoputa kroz Beograd, kao i na 'ostatku'.

    I, molim te, objasni mi da li je srednja traka na autoputu sa dva puta po tri trake plus zaustavne - 'za vožnju', ili 'za preticanje'? Da ne idemo do Nemačke, eno ti u Grčkoj takav autoput.

    Dakle? Skroz desno traka za vožnju, pa jedna za preticanje, pa za preticanje onih koji pretiču? Je l' to ima smisla?

    Da li se to kod nas propisi pišu i tumače za konkretan tip saobraćajnice, sa tačno određenim brojem traka? Da li mi to imamo propise samo za autoput sa dve trake po smeru??
    (@maslačak, 18. avgust 2019 17:55)

    # Link komentara

  65. Savet za sve koji se pola puta muče i ablenduju levom trakom sporacima koji voze pet puta manje godišnje i deset puta sporije. Preteknes na silu sa desne strane uz kasno kocenje i zatim nabacis uterioca pravde na rep i opet naglo zakačiš do te mere da vidiš kako lete stvari po njegovoj Daciji i kako mu zena objašnjava da neće on više voziti.
    (Enciklopedija košarke, 18. avgust 2019 17:53)

    # Link komentara

  66. @ (Dacha, 18. avgust 2019 09:32)

    Druže, sve si odlično napisao osim detalja vezano za engleski jezik. Desno se na engleskom jeziku piše RIGHT, a ne kao u tvojoj verziji WRIGHT.
    (Maksimilijan, 18. avgust 2019 17:43)

    # Link komentara

  67. Radim u Makedoniji. Vozim kući za Beograd redovno.
    Do sada nemam ni jednu kaznu za brzinu! Vrlo brzo stižem. Koristim Tag.
    Leti izbegavam da vozim. Guzva.
    Turci ne znaju da voze! Levom trakom idu u koloni ili 125 ili 129 km/h. Nepismeni za vožnju totalno.
    Samo pojedinačni slučajevi voze preko ograničenja!
    Na zapadu se ablendovanje smatra nasilničkom vožnjom.
    Naučio sam da dotična gospoda ne reaguju na moje nailaženje preticajnom trakom i ne umeju da se sklone.
    Počeo sam da ablendujem.
    Jasno Vam je da sam na ovom mestu izbegao psovanje i klasifikaciju dotičnih šofera, koji po sezoni ostave 10 duša u Srbiji.
    Ablendujte braćo!
    I vozite savesno!
    (Nikolaj, 18. avgust 2019 17:42)

    # Link komentara

  68. @Maslačak
    Ja ne znam odakle ti ta informacija da autoput kroz Beograd nije baš autoput?Ako već spominješ znakove imaš znak da ulaziš na autoput na svakom uključenju u Beogradu (onaj lepi zeleni).Jedino što je drugačije u odnosu na ostatak autoputa E75 je što je ograničenje uglavnom 80km/h i što su gužve u popodnevnim časovima užasne, sve ostalo je potpuno isto kao na svakom autoputu u ovoj zemlji.Ili da prevedem,kad već gledaš znakove nemoj to činiti selektivno,to što postoji ograničenje brzine ne znači da neka saobraćajnica gubi identitet.
    (Batica, 18. avgust 2019 17:27)

    # Link komentara

  69. Sme se voziti levom trakom. Zakon kaže da se moraš kretati desnom trakom ako je slobodna. Ako nije, treba da se krećeš prvom sledećom slobodnom. To u praksi znači da je leva samo za preticanje, ali ako nemaš gde da se vratiš, smeš da ostaneš u njoj, nisi ni u kakvom prekršaju.
    (T, 18. avgust 2019 17:00)

    # Link komentara

  70. Novosađani, ne znam iz kog razloga, obožavaju da voze levom trakom na autoputu...!? Kada im blicaš sklone se u desnu dok ih ne pretekneš pa opet u levu. Nije mi jasan taj fenomen....
    (Zoran, 18. avgust 2019 11:44)
    Идемо често за Суботицу и Сегедин, па у повратку возиш по јако лошем путу где је средња трака ужасна, а лева је колко толко ок. Па изгледа навикли Новосађани.
    (комша, 18. avgust 2019 16:57)

    # Link komentara

  71. pre par dana..vozeci se autoputem od slovenije prema hrvatskoj,izvesni vozac,je upotno vozio levom(preticajnom)trakom autoputa naspram drugog vozila koje je islo srednjom trakom,vremeski vise od pola sata,i stvorio dosta veliku kolonu vozila iza sebe ..iako.je vozac iz srednje trake uporno pokusavao da ubrza ili smanji brzinu,da bi druga vozila mogla ga obici,vozac (kombi vozilo)iz leve trake je pratio na isti nacin.nakon sto je vozac iz druge trake pokazao mobilni,da ce ocito nazvati verovatno policiju,doticni vozac u levoj traci,je.ubrzao i vratio se u srednju traku.po ponasanju,i voznji,svedno i namerno tako vozio,jer kad sam ga i ja obisao,isti se smejao gledajuci prema svima nama..
    sta reci..nekultura i bezobrazluk pojedinaca..
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (mozaks, 18. avgust 2019 14:23)
    Tacno mogu da zamislim sliku kako je to bilo.Zimus mi je hobi bio gledanje kretena po svetu,na YT,nesto kao,losi vozaci,kako ne treba voziti i sve na tu temu.
    Ima budala svuda,Rusi se posebno izdvajaju.Vezano za tvoj primer,gledao isto,neki tip vozi levom trakom auto puta,i zajebava kamiondziju,ne da mu da ga pretekne,pa koci do mere da skoro stane.U tom trenutku pojavljuju su jos dva kamiona,blokirali ga,opkolili,i lepo nalupali samare.Ne verujem da ce vise da mu padne napamet da zajebava bilo koga na auto putu.Gine se katastrofa a i dalje se vozi nenormalno.
    (kiza, 18. avgust 2019 16:51)

    # Link komentara

  72. Bolje je stići pola sata kasnije nego nikad!!!
    (gendegen, 18. avgust 2019 16:49)

    # Link komentara

  73. A na prevojima, gde ima 3 trake, desna prazba, srednja ide 60, leva prepuna.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Mladen, 18. avgust 2019 13:18)

    Upravo to mi se desavalo jucer tokom cijelog puta od Ljubljane do Razdrtog. Upao mi u oko jedan madjarski "gospodin" u sedamdesetima (auto mu upola mladji od njega) gdje vrlo opusteno gleda kako ga autobusi i kamperi zaobilaze, dok je naravno desna traka potpuno prazna. Ne ne vracaju se ni autobusi ni kamperi na desnu traku, nema potrebe zasto bi isli kad tamo ne mogu nikome da smetaju. Ili imaaju razmisljanje pojedinaca zasto bi isli tamo kad se za 3 do 4 km put opet suzava na 2 trake.Pa da logicno.
    Nije falilo ni intelektualaca koji na odvajanju umjesto da cekaju kao i svi ostali, oni pretjecu kolonu od 500m da bi se u zadnji tren iskljucili. Pitam se samo zasto na takvim mjestima jako rijtko vidjam policiju.

    P.S. Inace me jako iznervira nekultura u prometu,juce sam zapanjujuce ostao miran ;)
    (pticica, 18. avgust 2019 16:49)

    # Link komentara

  74. Neko reče da mu se u Nemačkoj desilo par puta da mu neko ablenduje. Pa ako putujete preko Nemačke znajte da je ta radnja strogo zabranjena a umjesto toga se uključi levi migavac kao znak da se skloniš sa leve trake..
    (gendegen, 18. avgust 2019 16:47)

    # Link komentara

  75. Čitajući komentare, vidim da kod nas ima dosta nedoumica oko nekih pravila. Evo nekoliko pravila za koja znam da važe u Nemačkoj, ne znam da li je baš uvek tako definisano i kod nas, ali trebalo bi da bude:
    1. Na autoputu sa 2 i više traka, vozač je dužan da vozi u najdesnijoj traci koja je slobodna (neko je imao to pitanje u komentarima). U Americi je dozvoljena vožnja bilo kojom trakom (koliko znam), ali to je zato što je kod njih dozvoljeno preticanje i sa desne strane vozila, što je u Evropi strogo zabranjeno.
    2. Kad smo kod preticanja sa desne strane, to je zabranjeno na autoputu, a u Nemačkoj je precizno definisano šta se radi u slučaju kad se formiraju kolone u obe, ili više traka. U tom slučaju, ako se kolone kreću do 60km/h, dozvoljeno je preticanje i sa desne strane (tu se ustvari radi o kretanju dve kolone različitim brzinama). Ali ako se vozi preko 60, onda je isto zabranjeno preticati auto sa desne strane. To znači da čak i kad je ispred vas prazna traka, a levo od vas je kolona, ne smeju se preticati vozila koja su u levoj traci od vas (za brzinu preko 60).
    3. Neko je pomenuo da je isto pravilo na autoputu i u gradu, ali to nije tačno. U gradu ne postoji obaveza vožnje u najdesnijoj traci, već se slobodno može birati traka, a naravno, sme se preticati i sa desne strane vozila ispred vas.

    Odužio sam, ali valjda će nekom pomoći, pošto sam i ja ranije bio u nedoumici oko ovih stvari.
    (Marko, 18. avgust 2019 16:31)

    # Link komentara

  76. Sto bi meni smetalo necije ablendobanje???? Citam komentare i vidim da to svima smeta. Sta se mene tice ako neko hoce da vozi i 250kmh na autoputu,policija je tu da to sankcionise,ne ja. Drugo,mozda neko,ne daj boze,zuri u bolnicu,porodiliste,aerodrom itd... meni kada neko blicne ja se prestrojim,pa nije mi deda ostavio autoput i levu traku,i nece mi pasti kruna sa glave ako postoji neko ko je brzi na putu od mene.
    (doktor, 18. avgust 2019 16:28)

    # Link komentara

  77. Na autoputu koristim fazon koji mi se pokazao pametnim: teram oko 125 na sat i uglavnom niko oko mene na 200-300 metara, skroz opušteno.
    Naime, velika većina se trudi da drze 130 i oni su stalno u nekoj grupi ili svaki čas pretiču jedan drugog, prilično smorno zar ne?
    Takvi me prođu i odu a Turci ionako lete 150 levom i brzo prođu. Kad je preticanje kamiona očas to obavim jer vrlo retko na takvoj mojoj prosečnoj brzini ima nekog oko mene.
    (Lik, 18. avgust 2019 16:08)

    # Link komentara

  78. u Nemačkoj, za poslednjih 10 godina koliko ovde živim ablendovalo mi je dvoje ili troje kola dok sam bio u levoj traci, i u svim slučajevima su to bili klinci, po fizionomiji bih samo mogao da zakljucim da nisu bili Nemci. Toliko o ablendovanju, koje je kod nas sinonim za bahatost i bezobrazluk, i to ne samo na autoputu nego i po gradu.
    (kaboom, 18. avgust 2019 16:04)

    # Link komentara

  79. Znamo, samo nju i koristim poslednjih.. svih ukupno... godina. Ne blicam, ostavljam mesta svima ispred i iza, vozim tačno max brzinu skoro uvek, držim svoj auto ispravnim, znam svoj zaustavni put i vreme reakcije i hvala nebesima za njeno postojanje. Krajnja leva je u meni top ten stvari koje postoje.
    (ivan, 18. avgust 2019 15:35)

    # Link komentara

  80. voznja autoputem ispod 80 je zabranjena...i to je opsno...sve preko 130 kontrole vise nena 
    (rino, 18. avgust 2019 11:44) 

    Kogod ti je to rekao znaj da te je slagao. Ne postoji zakonom odredjena minimalna brzina na autoputevima.
    (pera trtica, 18. avgust 2019 14:14)

    Tačnije postoji minimalna brzina od 40 km/h. GSP autobusi voze na koliko su registrovani, najčešće 50km/h i na autoputu gde je ograničenje 130.
    (Života, 18. avgust 2019 15:33)

    # Link komentara

  81. Skoro mi se desilo da na autoputu naiđem na kolonu vozila sa bugarskim navijačima pod pratnjom naše policije. Voze u levoj traci oko 120 na sat, a ne daju ti da ih pretekneš desnom. Ja uspeo ipak da ih sve preteknem i ubacim se iza policije u levu, ali se dalje nisam usudio, jer bi me verovatno uhapsili. A nešto pre toga mi se desio još gori slučaj, dve kolone poljskih registracija u obe trake voze ispod ograničenja, pod našom pratnjom, nema sile da ih pretekneš bilo odakle. Jedino da staneš na pumpu i odmoriš desetak minuta dok odmaknu, pa da posle voziš kao čovek. Toliko o tome da leva ne služi za vožnju, nekome izgleda služi, i još dobije pratnju policije.
    (expert, 18. avgust 2019 15:33)

    # Link komentara

  82. Објаснити и да лева трака истог смера у булевару није трака за претицање
    (Пилипенда, 18. avgust 2019 15:25)

    # Link komentara

  83. @ Zoran
    Ha ha ha u pravu si. Valjda je to ta “kultura” sa severa :)
    (Hugoaberkrombisuarez, 18. avgust 2019 15:12)

    # Link komentara

  84. Sada je upravo aktuelno da se Turski vozači ne pomeraju iz preticajne trake, iako ih upozoravate oni neće da se prestroje u voznu traku, oni prave najveće probleme na autoputu !
    (Grada, 18. avgust 2019 14:56)

    # Link komentara

  85. Vozite malo na sever a ne samo u Grcku mnogo pravila saobracaja ce vam biti jasnija.
    (Bajker, 18. avgust 2019 14:40)

    # Link komentara

  86. Кренем да претичем, некад мало и дам јачи гас па одем и до 150, а у задњици ми вози неки баја у бембари и аблендује. Еј а ја претичем два камиона и немам где да се вратим у средњу траку. Тада обично спустим брзину на 130 и онда лаганица се враћам. А ретровизор окренем ка њему па нек аблендује до сутра кад не некултурни кркан.
    (комша, 18. avgust 2019 11:13)

    Tačno to i ja radim. Vozim desnom trakom, a kad krenem da pretičem, maksimalno ubrzavam jer želim da preticanje obavim što brže i vratim se u desnu traku. Ali ako mi se u trentku dok sam još u levoj traci iza nađe neka nestrpljiva i bezobrazna kretenčina što ablenduje, obavezno USPORAVAM i pretičem što SPORIJE mogu!

    Žao mi je samo što uglavnom ne shvataju da je uzrok mog usporavanja isključivo njihovo glupo i sasvim nepotrebno ablendovanje, nego misle da imaju posla s jadnikom koji "ne zna da vozi".
    (Monsieur Alphonse, 18. avgust 2019 14:33)

    # Link komentara

  87. Mi znamo , Turci ne znaju..
    (Usamljeni vuk, 18. avgust 2019 14:33)

    # Link komentara

  88. Ma problem je samo što dok se pretiče iza vas se zaleti neko sa 200 pa vam ablenduje, a vi nemate kud. A što se tiče saobraćajne policije za ovih 10 godina vožnje još ih nisam video na autoputu.
    (Chema, 18. avgust 2019 14:28)

    # Link komentara

  89. Ne volim da se inatim, i ne volim da vozim preko 130 na autoputu.
    Šta da radim kada pretičem kolonu u srednjoj traci i na sred kolone mi neko uleti u gepek?
    Nemam prostora da bezbedno udjem u srednju.
    Kamiondžije, koliko sam imao priliku da vidim, završe preticanje do kraja. Takođe, pretpostavljam da oni ljudi znaju bolje pravila od mene.
    Poučen ovim gore, diskretno povećam brzinu i završim preticanje. Posle pogledam šta se dešava u kolima koja jure - najčešće nema žene koja se porađa, ni suvozača koji proživljava infarkt, već samo jedna mlada i prazna glava.
    Drugo pitanje je - treba li, i ima li svrhe to prijavljivati?
    (Lepi Žika, 18. avgust 2019 14:27)

    # Link komentara

  90. (MP, 18. avgust 2019 10:59)... upravu si, nemamo pojma o saobracaju ali zato imamo predrasude i komplekse. Zasto bi se ti smatrao “gubitnikom” ako te neko pretice? Jedino ako si istog razmisljanja kao i ti vozaci kao sto kazes u raspalim dizelima! Iznajmi na dan jedan dobar i potentan auto, izadji na auto-put i vozi u srednjoj 120, videces, nece te nervirati takvi ni malo!
    (Metropola, 18. avgust 2019 11:57)

    Nisi razumeo, ne smatram sebe gubitnikom zato sto me neko pretice ni najmanje vec je to nihovo razmisljanje kako su oni mega sposobni i ultra dobri vozaci a sve su samo ne to. A to preticanje prati namrteno lice i streljanje pogledom.I ne brini vozim jako dobar i brz auto ali i postujem propise pa im je gust da me obicu dokazujuci da su njihovi traktori opake masine. Bice da si ti pripadnik onih koje sam pomenuo pa si se nasao uvredjenim?
    (MP, 18. avgust 2019 14:24)

    # Link komentara

  91. pre par dana..vozeci se autoputem od slovenije prema hrvatskoj,izvesni vozac,je upotno vozio levom(preticajnom)trakom autoputa naspram drugog vozila koje je islo srednjom trakom,vremeski vise od pola sata,i stvorio dosta veliku kolonu vozila iza sebe ..iako.je vozac iz srednje trake uporno pokusavao da ubrza ili smanji brzinu,da bi druga vozila mogla ga obici,vozac (kombi vozilo)iz leve trake je pratio na isti nacin.nakon sto je vozac iz druge trake pokazao mobilni,da ce ocito nazvati verovatno policiju,doticni vozac u levoj traci,je.ubrzao i vratio se u srednju traku.po ponasanju,i voznji,svedno i namerno tako vozio,jer kad sam ga i ja obisao,isti se smejao gledajuci prema svima nama..
    sta reci..nekultura i bezobrazluk pojedinaca..
    (mozaks, 18. avgust 2019 14:23)

    # Link komentara

  92. Valjalo bi da objasnite kako se koristi leva traka u kružnom toku jer to 90posta Srbije ne zna.
    (B B B B, 18. avgust 2019 14:17)

    # Link komentara

  93. Naravno, ako je desna traka autoputa potpuno zakrčena, može se voziti i levom trakom. Tako je na Gazeli i kroz Beograd, svaki dan, i tu nema govora da leva služi samo za preticanje.

    To fali u tekstu, kao i preporuka čemu služi koja traka na autoputu sa tri trake po smeru (toliko ih je po Evropi, a valjalo bi da i Beograd - Niš jednom bude proširen, jer se gužve povećavaju). Šta sa američkim autoputevima sa ukupno 10 traka? Dve desne za vožnju, osam za preticanje?

    Dakle, nije tako jednostavno: 'Desna je za vožnju, leva za preticanje'. Podela na 'bržu' i 'sporiju' u nekim slučajevima takođe ima legitimitet.

    A u suštini, sve je stvar zdravog razuma.
    (P. P., 18. avgust 2019 12:22)

    Koji tebi očigledno fali.

    Kao prvo, to što smo mi u Beogradu navikli da zovemo "autoput" jer je nekada zaista bio autoput, odavno više NEMA status autoputa, nego samo široke gradske ulica sa više traka, pa zato važe pravila za gradsku vožnju, NE za vožnju po autoputu!

    Drugo, na autoputu JESTE baš tako jednostavno: leva - SAMO preticanje, desna - normalna vožnja.

    Treće: da, ponekad na autoputu (uglavnom na uzbrdicama), postoje "brže" i "sporije" trake, ali to je onda izričito pokazano signalizacijom pored i na samom putu. Da li znaš šta znači plava tabla pored puta dna kojoj je belom bojom napisano, na primer, "80", pa bela vertikalna crta, pa "60"?

    Na autoputu NIJE na tebi da procenjuješ da li je leva traka brža ili sporija, nego da voziš DESNOM trakom, osim kad pretičeš!
    (Maslačak, 18. avgust 2019 14:17)

    # Link komentara

  94. voznja autoputem ispod 80 je zabranjena...i to je opsno...sve preko 130 kontrole vise nena
    (rino, 18. avgust 2019 11:44)

    Kogod ti je to rekao znaj da te je slagao. Ne postoji zakonom odredjena minimalna brzina na autoputevima.
    (pera trtica, 18. avgust 2019 14:14)

    # Link komentara

  95. text je primenljiv van granica zemlje.
    u srbiji je neprimenljiv zbog
    1 mentaliteta
    2 zbog toga sto je desna traka npr. od su do ns u oba pravca skoro neupotrebljiva koliko je propala.
    (uhmmm, 18. avgust 2019 14:09)

    # Link komentara

  96. kultura i postovanje zakona u saobracaju su nam kao i u ostalim segmentima drustva
    (medjunarodni vozac, 18. avgust 2019 14:06)

    # Link komentara

  97. ne može se nikom udeliti pamet ako je već nema ali Švaba bato takvim oduzima i uzima dozvole i pare i šalje kod onog čike sa kaučom ;)
    (jazAbdin ,, 18. avgust 2019 14:05)

    # Link komentara

  98. Najbolje je u Tokiju! Do Aerodroma put sa šest traka sa jedne, šest traka sa druge strane, pa izvoli izaberi brzinu koja ti odgovara. Gradski autobus u traci 150 na sat opušteno, radi klima, svi džonjaju.
    (dejanR, 18. avgust 2019 14:03)

    # Link komentara

  99. Sta vredi kada bahati vladnici 15 godina starog Audia BMWa misle da su se predplatili na levu traku a policije ni od korova.
    (igor, 18. avgust 2019 13:58)

    # Link komentara

  100. Neki pominju Švajcarsku! Imam nekoliko iskustava na proputovanjima, od čega je par puta bilo po otežanim vremenskim uslovima. Ljudi, tamo svi voze kao Švajcarci! Ta zemlja je primer kulture vožnje za ceo svet! Ma niko ni da pomisli da ablenduje. Kad vide strane table, predpostavljaju da prvi put prolaziš tim drumom i da si zbog toga dodatno oprezan. Poštuju ljudi sebe, ali i druge. Iskreno, nije mi ni bilo svejedno ići preko Alpa po pljusku ili magli, ali se ni jednom nisam osećao ugroženim. U severnoj Italiji voze po propisu što se tiče brzine, jer su svuda kamere, ali zato ne zaklapaju na telefon.
    (Аhtung, 18. avgust 2019 13:58)

    # Link komentara

  101. Ti sa CH tablama su uglavnom Albanci kojima je valjda nelagodno kroz Srbiju da voze manje od 150km/h.
    (andalaga, 18. avgust 2019 13:54)

    # Link komentara

  102. Evo pametnih Srba u komentarima, bravo, svako tumaci na svoj nacin! Daj, sedite kuci ili dajte nekom normalnom da vas vozi.
    (klm, 18. avgust 2019 13:52)

    # Link komentara

  103. takva guma je lako mogla biti i u preticajnoj a tu ti je bankina odma pored pa bi mozda jos gore bilo, tako da ti to nije neki razlog da ne postujes propise! Da si pomenuo kolotrage to moze da se razume, ali tada predjes u levu traku i ono sto je najvaznije, drzis levi migavac i ne davis na 90km/h.
    (Metropola, 18. avgust 2019 12:03) 

    Kamionska guma lako u preticajnoj traci? Metropolo moja,ti izgleda vozis po selu a ne po auto putu. Upali zmigavac u levoj traci i smejacu ti se do Novog Sada. Rekao sam sta mi se desilo KAD sam postovao propise. Znaci gluplji odgovor nisam procitao
    (Maki Ns, 18. avgust 2019 13:51)

    # Link komentara

  104. pazi kad amleduju i na gradskim bulevarima da se sklonis iz leve u desnu traku samouvereno tvrdeci da mu se moras skloniti iz preticajne trake jer eto on pretice a ti recimo vozis levom trakom jer se za sledecih 100 m iskljucujes u neku drugu ulicu sa tvoje leve strane
    (jazAbdin ,, 18. avgust 2019 13:50)

    # Link komentara

  105. za ove koji kažu da je ambledovanje sasvim ok i po zakonu,možda i jeste ali je osnovna stvar nekulture i ugrožavanja života kako svoga tako i tuđih! E sad ima tu jedna druga stvar jako bitna ,taj koji amleduje na auto putu da se drži zakona i bezbednosti ne bi ni imao potrebe da amleduje da se pridrzava bezbednog rasojanja koje je na velikim brzinama preko 50 m.
    (jazAbdin ,, 18. avgust 2019 13:47)

    # Link komentara

  106. Tekst je korektan i sve navedeno stoji.
    U Srbiji je masa pametnjakovica a posebno vozaca kamiona koji iz desne prelaze u levu sa 100km/h koji preticu kamion koji ide 98km/h i terajute da naglo kocis jer vozis recimo 130.To preticanje traje i ceo minut ali i vise jer se ludak kog preticu setio da jos malo ubrza.Tada dvojica kamiondzija voze paralelno koji km.dok se ne oformi kolona iza njih.
    I da ne zaboravim veoma grbave desne trake pune kolotraga i rupa koje te teraju da vozis levom trakom cak i kada je desna prazna.Cim nasi putari obezbede da obe trake budu bezbedne eto mene u desnoj traci.Ovako se vracam u desnu samo kad uocim brze vozilo iza sebe koje nema potrebe da ablenduje jer nonstop pratim stanje iza sebe.Desi se ponekad ali veoma retko kad neko bas tera 170 do 200km/h.
    Ablendujem onima ispred sebe u levoj traci kada uporno voze do 130km/h a desna traka prazna.Uvek dajem dovoljno vremena da me neko uoci i pomeri se u desno kad moze ali ocigledno je da mnoge vozace ne zanima sta se desava iza njih do te mere da ne vide ni ablendovanje ili su bas bezobrazni pa se inate,upravo iz razloga sto misle da ne treba da se pomere.Tad prelazim na sirenu.
    (Hipohonder, 18. avgust 2019 13:40)

    # Link komentara

  107. @driver
    Izgleda da Vasa ironija nije shvaćena .
    Zaista je "specijalitet" u svim većim gradovima "bivše nam" /za Ljubljanu ne znam , nisam bio 10-tak godina / preticanje s desne strane : desnom , zaustavnom trakom , a u Beogradu i izlaznom trakom za autobuska stajalista.
    Ko ima vremena neka proveze deonicu od Zmaja do Autokomande . Šteta je propustiti takvo "zadovoljstvo" .
    Nije potrebno da to bude bude u prepodnevnom ili popodnevnom špicu
    (milan, 18. avgust 2019 13:36)

    # Link komentara

  108. Срби су неписмени када је саобраћај и познавање истог у питању. Сви јашу леву траку. А још је горе што се сви врате САМО у средњу, а не скроз у десну!!!!
    (Фрфљави, 18. avgust 2019 13:35)

    # Link komentara

  109. @Metropola
    Pa dobro,savetujem ti da sedneš u auto i prvom prilikom na autoputu u Nemačkoj udariš po ablendu iz sve snage.
    Ništa ne pišem napamet,bio sam u automobilu sa čovekom koji je upravo to radio,preljubazni policajac mu je objasnio da se to smatra prisilom na drugog vozača ispred i još ljubaznije mu je uručio stravičnu kaznu i biranim rečima mu takođe objasnio da je jedini razlog zašto nije isključen odmah iz saobraćaja to što vozi automobil stranih tablica pa je procenio da je ta "sićušna" kazna dovoljna da ga nauči pameti.
    Kako prolaze godine za volanom ja sam sve više pristalica sklanjanja budalama a mi smo sad na nivou da skoro svako može da kupi automobil sa tolikom snagom koju ne zna da iskontroliše i tu nastaju problemi jer je u znanju ključ a imamo previše neznalica na putevima.Ako vam se divlja imate NAVAK track day pa divljajte,možda možete nešto i da naučite o svojim limitima kao vozača.
    (Batica, 18. avgust 2019 13:31)

    # Link komentara

  110. Leva traka je rezervisana za nemacke premium zveri. Ostali japanski i francuski krsevi nek ne prelaze. Obicno vozim samo tu i moram da blicam i sviram nekom sto obicno vozi auto ispod 200ks da se skloni jer je spor i blokira saobracaj
    (Marko G, 18. avgust 2019 13:25)

    # Link komentara

  111. Hrvati levu traku koriste za sletanje!
    (mica, 18. avgust 2019 13:24)

    # Link komentara

  112. (Over And Out, 18. avgust 2019 12:44)

    :D Bravo! Potpisujem i hvala ti na sarkazmu, nasmejah se posteno. :))) Ziva istina... Hahah
    (Timer, 18. avgust 2019 13:21)

    # Link komentara

  113. A na prevojima, gde ima 3 trake, desna prazba, srednja ide 60, leva prepuna.
    (Mladen, 18. avgust 2019 13:18)

    # Link komentara

  114. Ne.
    (danilo, 18. avgust 2019 13:11)

    # Link komentara

  115. (Jeja, 18. avgust 2019 11:22)
    Autoput kroz Beograd i autoput izmedju naseljenih mesta su dve razlicite stvari.
    Kroz grad (u ovom slucaju Beograd), ogranicenje je manje (uglavnom 80) i nije prekrsaj preticanje desnom trakom, isto kao sto nije preticanje ni kada na bulevaru vozis brze u desnoj traci od onoga u levoj.
    Ovo NE vazi za autoput van grada. Kao sto je vec elaborirano, leva traka se zove preticajna, i ne slozi da se njome vozi, vec samo obidje sporije vozilo od tebe.
    (Autoputar, 18. avgust 2019 13:06)

    # Link komentara

  116. Neko je pomenuo da pretiče više autobusa i da preticanje traje 30 sekundi. U Sloveniji ili Austriji dobio bi novčanu kaznu! Posle preticanja obavezno vraćanje u voznu traku. Kad je vozač pomenuo 30 sekundi, onda se radi za jako veliko rastojanje (500-1000m). Zbog takvih egoističnih vozača u Sloveniji prave se kolone na preticajnoj traci, a onaj prvi u koloni uvek tera neko svoje pravo - dok ga ne zaustavi policija.
    (vozač demokrata, 18. avgust 2019 13:04)

    # Link komentara

  117. Dolazi Beogradjanin na Kopaonik da provede novogodisnje praznike i usput zaglavi se u snegu.

    Staje covek lokalac pored njega i kaze:
    -Znam kako da ti pomognem.
    --Kazi brate samo da izadjem odavde !
    -Ubaci u cetvrtu, daj pun gas i lezi na sirenu.
    Ovaj uradi kako mu covek rece i nakon minuta prestaje, okrece se coveku i bespomocno gledajuci kaze:
    --Pa ovo nesto nece !
    A na to ce njemu covek:
    A u Beogradu hoce, je li pi*da ti materina ?!

    Sala naravno, ali pravi pokazatelj nase kulture u saobracaju.
    (hours of love, 18. avgust 2019 13:02)

    # Link komentara

  118. Meni redovno ablenduju kad sam u Novom Sadu, na deonici ka Zrenjaninu, konkretno od raskrsnice za Šangaj, pa do posle salona Toyote, do izlaska na autoput. Bozim 80, po ograničenju, a baja iza mene blica ko lud. To što ima dve trake, a nije auto put, da li znači da su ista pravila?
    (Prvog dana revolucije..., 18. avgust 2019 13:01)

    # Link komentara

  119. Na autoputu koristim fazon koji mi se pokazao pametnim: teram oko 125 na sat i uglavnom niko oko mene na 200-300 metara, skroz opušteno.
    Naime, velika većina se trudi da drze 130 i oni su stalno u nekoj grupi ili svaki čas pretiču jedan drugog, prilično smorno zar ne?
    Takvi me prođu i odu a Turci ionako lete 150 levom i brzo prođu. Kad je preticanje kamiona očas to obavim jer vrlo retko na takvoj mojoj prosečnoj brzini ima nekog oko mene.
    (Lik, 18. avgust 2019 12:57)

    # Link komentara

  120. samo vi i dalje izazivajte i ablendujte pa kad jednom dobijete
    po tamburi onda ce vam tek biti jasno jel' dozvoljeno il' nije?
    (kme,kme, 18. avgust 2019 12:55)

    # Link komentara

  121. Kakvi komentari! Svaki vozač je kao otisak prsta. Jedan i jedinstven. Svi različito tumače propise i prilagodjavaju ih sebi. Mi smo jedna od najsrećnijih nacija na svetu! Malo nas gine u odnosu na mentalno stanje ljudi. Svi sve najbolje znaju, svi su u pravu, svi imaju sva prava na način koji njima odgovara i na način na koji pojedinac tumači propise!
    (Over And Out, 18. avgust 2019 12:44)

    # Link komentara

  122. @nb
    Druze, nisu to pravi Švajcarci. Veći deo pravih Švajcaraca uopšte i ne vozi te automobile koji ‘lete’ po Srbiji tipa Bmw, Mercedes i Audi. Imućniji uglavnom voze Tesle, Lexus-e, ovi drugi Škode, Renault-e itd. Dodjite u CH i provozajte se manjim varošicama i selima gde je uglavnom veliki broj pravih Švajcaraca i videćete. Drugo, 95% njih poštuje propise bilo gde, ja sam vodio prijatelje Švajcarce u Srbiji i nisu verovali kako se vozi tamo. A, uopšte svi narodi u Švajcarskoj poštuju propise u CH jer su kazne velike, skoro su nekom Šeiku iz Katara zaplenili Rolls Royce jer ga je radar 2 puta hvatao na 200 km\h na autoputu, plus kazna, pritvor mesec dana i preko 10.000 franaka kazna. Što se tice voznje nije zabranjeno ablendovati, zato u CH na onim elektro tablama na autoputu cesto pise ‘ne rizikujte ablendovanje, vozite sporijom trakom’. Meni je cudno u tekstu ‘sta da radite kada neko ablenduje, a vi preticete’. Nema tu sta da radite, dok ne zavrsite preticanje idite skroz opusteno brzom trakom pa ako se ovom iza zuri neka vas preskoči, udari ili sta vec ako mu se isplati. Nikada ne ablendujem ljudima koji su u brzoj traci zato sto pretiču, cak kada voze i sporije od 120-130. Pustis coveka da zavrsi, pa gas. To sto ablenduju su ljudi iz CH koji tih 3 nedelja odmora dobiju krila jer u CH za 200 na sat gube dozvolu, zatvor, kazne i psihijatar kojeg sami placaju. Ja u Srb dodjem i vidim Turke nemackih tablica kako ablenduju ljudima u starijim vozilima nasih tablica, a ljudi preticu. Pa onda dam gas i ja pa ablendujem ja njemu jer je bezobrazan. Pa se on vrati u sporiju traku pa ja za njim, polako, na bezbednoj udaljenosti. Onda ga ne vidjam da ablenduje, pritom voze po zaustavnoj traci. Nemaju gde, pa po zaustavnoj. Idioti. U CH za preticanja iz trake u traku, šetnju itd te salju na ispitivanje kod psihijatra jer nije nesto u redu sa tobom cim ides na takav rizik da pogines ili ubijes nekog. Opusteno na autoputu, postujte brzinu. Preticete sporijeg dozvoljenom brzinom i neko vam ablenduje? Neka ablenduje, ne stresirajte jer stresom mozda napravite nesto sto ne treba, opusteno zavrsite i pritom mu pokazite znate sta kada zavrsite preticanje. A, ako vam ablenduje auto CH ili De tablicama, tada meni javite ima ko i njih da stigne i ablenduje im. Mnogi shvate posle toga da su bili bezobrazni i smire se. Poz
    (kako da ne, 18. avgust 2019 12:44)

    # Link komentara

  123. Све наведено ВАЖИ и у градским условима саобраћаја ! Наравно, уколико нису гужве у питању. Требало је и то напоменути у тексту.
    (Никола, 18. avgust 2019 12:32)

    # Link komentara

  124. Dok se on seti da se skloni iz leve trake, ja ga obiđem desnom.
    (Boban, 18. avgust 2019 12:28)

    # Link komentara

  125. Nije u pitanju hitni medicinski nego hitni psihijatrijski slucaj.
    (Bane, 18. avgust 2019 12:25)

    # Link komentara

  126. Naravno, ako je desna traka autoputa potpuno zakrčena, može se voziti i levom trakom. Tako je na Gazeli i kroz Beograd, svaki dan, i tu nema govora da leva služi samo za preticanje.

    To fali u tekstu, kao i preporuka čemu služi koja traka na autoputu sa tri trake po smeru (toliko ih je po Evropi, a valjalo bi da i Beograd - Niš jednom bude proširen, jer se gužve povećavaju). Šta sa američkim autoputevima sa ukupno 10 traka? Dve desne za vožnju, osam za preticanje?

    Dakle, nije tako jednostavno: 'Desna je za vožnju, leva za preticanje'. Podela na 'bržu' i 'sporiju' u nekim slučajevima takođe ima legitimitet.

    A u suštini, sve je stvar zdravog razuma.
    (P. P., 18. avgust 2019 12:22)

    # Link komentara

  127. Gde to u ZOBSu pise da treba prilikom voznje u levoj saobracnoj traci na autoputu da radi zmigavac celo vreme dok navodno preticete tj vozite levom trakom ? Na ostalim putevima da,sasvim razumljivo. 98 posto vozaca ne koristi zmigavce u voznji i ti zmigavci na vozilu im fakticki sluze kao dodatna oprema na vozilu?To policija treba da sankcionise i kaznjava. Zakonom treba doneti kaznu od 50000 dinara za ne koristenje zmigavaca u voznji!Kako ljudi voze po jednosmernim ulicama,neznaju i ne koriste propise,voze kako hoce,strasno. Neznaju da voze putevima sa vise saobracajnih traka u jednom smeru,neznaju da se prestrojavaju,neznaju da odaberu saobracajnu traku za skretanje levo ili desno na putevima sa vise saobracajnih traka u jednom smeru. Strasno je svakodnevno gledati sta i kako ljudi voze u saobracaju. To je javasluk i katastrofa koju policija tolerise. Fali nam saobracajna kultura,znanje
    (privatnik, 18. avgust 2019 12:22)

    # Link komentara

  128. Не треба заборавити ни утицај америчких филмова, где свако вози траком којом пожели, јер не постоји правило претицајне траке. Како су бројни возачи врло "танки" с теоријом, а о правилу претицајне траке се много нити говори нити се вежба током обуке, у подсвест им је "урезана" слика да могу да возе у било којој траци. Зато је идеја о обележавању трака на сваких неколико километара одлична. И мора се радити на убеђивању возача да притисну гас приликом укључивања на аутопут ради прилагођавања току саобраћаја, као и на коришћењу трака за престројавање пред излазима с аутопута.
    (Hrundi V. Bakshi, 18. avgust 2019 12:21)

    # Link komentara

  129. za preticanje valjda
    (Joker, 18. avgust 2019 12:19)

    # Link komentara

  130. @Slovenac Kao prvo, ablendovanje nije nasilnička vožnja. Kao drugo, članom 32. Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima propisano je :"Vozač ne sme da započne bilo koju radnju vozilom u saobraćaju na putu (uključivanje u saobraćaj, promenu saobraćajne trake, prestrojavanje, skretanje, polukružno okretanje, obilaženje, preticanje, vožnj a unazad, isključenje iz saobraćaja, zaustavljanje, parkiranje i dr.) pre nego što se uveri da radnju može da izvrši na bezbedan i propisan način. Vozač je dužan da druge učesnike u saobraćaju jasno i blagovremeno obavesti o nameri da izvrši radnju iz sta va 3. ovog člana dajući propisani znak pokazivačima pravca, a ako oni ne postoje, odgovarajući znak rukom. Vozač mora davati propisani znak za sve vreme vršenja radnje vozilom, a po izvršenoj radnji mora prestati sa davanjem tog znaka"
    Osim što me brine tvoje neznanje i pametovanje, još me više brine broj plusića koje si dobio.
    (punjenalignja, 18. avgust 2019 12:14)

    # Link komentara

  131. (Batica, 18. avgust 2019 10:26)... nije u Nemackoj zabranjeno ablendovanje, nije zabranjeno ni u jednoj drzavi jer da jeste ne bi imao tu mogucnost u kolima, ne bi se ablend ugradjivao! (Sem u slucaju kada se koristi da bi se drugi vozaci upozori na radar ili policiju).U Nemackoj je zabranjena voznja na braniku, za to se na autobanu iskljucuje iz saobracaja i sledi paprena kazna za nebezbednu voznju! I mi treba da razdvojimo “brzu voznju” od “nekulturne/divljacke voznje”!!! Velika je razlika.
    (Metropola, 18. avgust 2019 12:13)

    # Link komentara

  132. Prava stvar,svaka pohvala, edukujte kako se treba ponasati u saobracaju i dalje, i na TV-u ,uporno i ako treba sto puta ,da bi neki shvatili,i uciti ih pameti udarajuci snazno po dzepu da boli,bolje da boli po dzepu nego u dusi,jer ovo je ludilo na putu,uzas.Mnogi ne bi polozili ako bi ponovo polagali vozacki ispit .Predlazem da u nekom javnom glasilu mesecno date test za voznju i da ga citaoci resavaju da bi pojedinci videli koliko im je znanje i saobracajna kultura.
    (Iva, 18. avgust 2019 12:13)

    # Link komentara

  133. Zasto ovde ljudi misle da im neko ablenduje zato sto je bahat? Pre neki dan sam spasavao jedan zivot i morao sam da ablendujem ovim genijalcima sto nece da se sklone.Bili su u pitanju minuti. I ko je sad bahat, Vi sto necete da se sklonite ili onaj koji spasava neciji zivot? Izvinjavam se svima sto vozim crni BMW.
    (bili i ostali, 18. avgust 2019 12:11)

    # Link komentara

  134. koliko ima ovde savesnih i obzirnih vozaca covek da pomisli da je u Srbiji voznja uzivanje, kad ono, zamisli, nije

    glavni su mi savesni vozaci koji i kad preticu ne bi dosli do onih famoznih 130km/h da ne bi slucajno bas tad naisao presretac da bas njima meri brzinu pa se onda desi da preticu tri kamiona i duze od minuta

    desavaju nam se svima i ovi prepametni gastarbajteri koji sva pravila znaju ali ih se pridrzavaju samo u zemljama gde su gastarbajteri - o njihovoj voznji po gradovima ni Kusturica ne bi mogao film da snimi jer to vise deluje na kosmar nego na saobracaj

    desavaju se i ti vozaci sa CH i D tablicama, uglavnom Albanci i Turci, koji voze 150 u kolonama i nema za njih desne trake

    imamo i SLO tablice, uglavnom nasi ljudi koji tamo rade i nekulturu konstantne voznje od 150-160 iz SLO, sto sam doziveo vise puta vozeci tamo, prenose ovde....tamo to svi rade, da li da bi pokazali kakav su auto kupili ili nedostatak muskosti u gacama nisam siguran

    potrebno je postovati propise, propustati one koji zure i biti uvek obazriv...uvek stignes gde si posao, pa sad nesto ranije ili kasnije
    (jedan od mnogih, 18. avgust 2019 12:08)

    # Link komentara

  135. Аблендовање је у Немачкој, Аустрији и Холандији забрањено. Дозвољен је леви жмигавац.
    (А. Петров, 18. avgust 2019 12:07)

    # Link komentara

  136. Zato sto smo nekulturni, neobrazovani i bahati. Zato sto vecina vozaca nikada nije vozila u drugim drzavama, zato sto smo zatucani i zato sto smo propustili sve istorijske prilike da budemo primereno drustvo.
    Odlican tekst ali pitanje za koga, jer oni koji se tako ponasaju u saobracaju ovo nece procitati, njih zanima nesto drugo ako uopste citaju bilo sta, a i da procitaju nemaju kapaciteta da razumeju zasto ne mogu da se seljacki ponasaju na drumovima.
    (draganO, 18. avgust 2019 12:06)

    # Link komentara

  137. Ablendovanje i voznja `u guzici` me ni malo ne dotice, neka se nervira onaj iza mene. Vozim do ogranicenja koje je propisano, a taj neka lomi glavu za sebe.
    Za mene su opasniji oni `posteni` vozaci koji se kad me obidju ili preteknu vrate u desnu traku neposredno ispred mene, a sto je najgore nema nikog iza njih i nemaju zbog koga da tako zurno prelaze u desnu traku. Pri brzini od 120km/h to odstojanje je vrlo malo i ne prelazi cak ni jednu a kamoli 2 sekunde.
    (Drusko, 18. avgust 2019 12:06)

    # Link komentara

  138. Mene u Srbiji najvise nervira NEUPOTREBA pokazivaca pravca, narocito u naseljenim mestima gde valjda vozaci telepatski jedni s drugima komuniciraju zeljeni smer, a ovo se odnosi i na policiju...
    (R2D2, 18. avgust 2019 12:04)

    # Link komentara

  139. Tako sam ja,po zakony vozeci srednjom trakom iz Niša ka Bg,nocu,naleteo na protektirany kamionsky gumu,napravio sebi 300e stete,stres ne racunam. Istina je da je leva preticajna traka,ali je i istina da zivimo u zemlji Srbiji,gde se vise prica o zakonu i prekrsajima nego bilo gde.
    (Maki Ns, 18. avgust 2019 10:55) takva guma je lako mogla biti i u preticajnoj a tu ti je bankina odma pored pa bi mozda jos gore bilo, tako da ti to nije neki razlog da ne postujes propise! Da si pomenuo kolotrage to moze da se razume, ali tada predjes u levu traku i ono sto je najvaznije, drzis levi migavac i ne davis na 90km/h.
    (Metropola, 18. avgust 2019 12:03)

    # Link komentara

  140. Ne. Nemamo pojma o saobracaju. Vrhunac je uzeti neki polu raspali TDI, JTD i ostale krsine koje su dva puta obisle planetu i zajahati levu traku sa gasom ,,do patosa'' ostavljajuci iza sebe sve one ,,nesposobne vozace'' u oblaku dima.
    (MP, 18. avgust 2019 10:59)... upravu si, nemamo pojma o saobracaju ali zato imamo predrasude i komplekse. Zasto bi se ti smatrao “gubitnikom” ako te neko pretice? Jedino ako si istog razmisljanja kao i ti vozaci kao sto kazes u raspalim dizelima! Iznajmi na dan jedan dobar i potentan auto, izadji na auto-put i vozi u srednjoj 120, videces, nece te nervirati takvi ni malo!
    (Metropola, 18. avgust 2019 11:57)

    # Link komentara

  141. Zato letos dok sam bio u srbiji zapocinjem preticanje i preticem i doleti jedan i blica da se sklonim, pa gde ?!?! I to vecinom svajcarci i nemci, daj oladite majmuni!!... dal su to ljudi pukli od toplote ili im put udario u mozak?!?! I to najvise nemcima i svajcarcima!!! Pozdrav
    (Nb, 18. avgust 2019 11:24)

    Ti "nemci" i "svajcarci" su "nasi" gastarbajteri na pokaznoj vezbi svojih ljutih masina u Srbiji.
    (Jo, 18. avgust 2019 11:55)

    # Link komentara

  142. Oni koji se na putevima ponašaju bahato, bilo da voze stalno levom trakom ispod ograničenja ili se lepe drugima pozadi i ablenduju kao da im život zavisi od toga, takvi su isti i u svim drugim sferama života - osioni, sebični, grabežljivi, neuviđajni itd. U vožnji se najbolje pokazuje kakav je čovek stvarno, jer tu si praktično anoniman, a imaš određenu vlast i moć nad putem i nad svojim vozilom.
    (Društveni poredak, 18. avgust 2019 11:54)

    # Link komentara

  143. Licno sam platio kaznu od 60 evra za bespotrebno zadržavanje u levoj traci u Hrvatskoj. Pokazali mi snimak u presretacu. Momci izuzetno ljubazni ukazali mi na gresku. Eto resenja...za mesec dana prazna leva u Srbiji.
    (Mara, 18. avgust 2019 11:53)

    # Link komentara

  144. Jeja@
    Zasto ablendujes coveku koji pretice,to je kaznjivo !
    (cvrko, 18. avgust 2019 11:51)

    # Link komentara

  145. Da ne bude zabune-ablenduju i Nemci vrlo često na autoputu jer nije kažnjivo.Nije lepo ali nije ni zabranjeno.
    (Alex, 18. avgust 2019 11:01)... Druze koji Nemci, to su nasi, Turci, Bugari i Arnauti! To jedva cekalo da skine bukagije zapadne kulture voznje i da zadivlja sebi za dusu! Ali samo da dodam da ablendovanje nije nista lose, ako se primice velikom brzinom i treba vizuelno da ukaze na to! Potpuno druga stvar je ako se vozi na tvom braniku iako nemas gde da se sklonis!
    (Metropola, 18. avgust 2019 11:51)

    # Link komentara

  146. Zato letos dok sam bio u srbiji zapocinjem preticanje i preticem i doleti jedan i blica da se sklonim, pa gde ?!?! I to vecinom svajcarci i nemci, daj oladite majmuni!! Vozite normalno i nece vam niko smetati na putu, ili krenem da obilazim dam zmigavac a on da posle mene i krene da obilazi mene, dal su to ljudi pukli od toplote ili im put udario u mozak?!?! I to najvise nemcima i svajcarcima!!! Pozdrav
    (Nb, 18. avgust 2019 11:24)

    Druze..nisu ti takvi nemci i svajcarci..to su 99% balkanci i turci ! Svim nasim vozacima bih preporucio da dodju na edukaciju kod nemaca i svajcaraca sto se tice vozacke kulture
    (cuskija, 18. avgust 2019 11:48)

    # Link komentara

  147. (Nb, 18. avgust 2019 11:24)
    Prijatelju, ti imas vise svajcarske i nemacke krvi od njih.Sigurno imaju brade a i zene su im zabradjene.
    (bili i ostali, 18. avgust 2019 11:47)

    # Link komentara

  148. Vratite presretače, najbolji vid kontrole saobraćaja, selektivno kažnjavaju manijake , nikad nikog normalnog neće zaustaviti.
    (Milan, 18. avgust 2019 11:45)

    # Link komentara

  149. ..nije dobro objasnjenje. To znaci da bi leva traka bila uglavnom prazna, isto kao i zaustavna, samo po potrebi zaustavljanja i leva po potrebi preticanja. Trebalo bi brzina da odredi kretanje trakom. Desna do 100km na cas, a leva sve brze od 100 do 130 sto je i ogranicenje. Naravno ako neko smeta u levoj, vozi 100, a neko hoce brze, skloni se u desnu i opet vtati u levu. Tako bi kamioni sleperi autobisu ostajali u desnoj traci ispod 100, sto je i pozeljno.
    (saobracajni inzenjer, 18. avgust 2019 11:07)... cemu minusi? Trake na auto-putu imaju ogranicenje DONJE brzine. Za to se pise kazna po zakonu samo to niko ne sprovodi.
    (Metropola, 18. avgust 2019 11:45)

    # Link komentara

  150. Novosađani, ne znam iz kog razloga, obožavaju da voze levom trakom na autoputu...!? Kada im blicaš sklone se u desnu dok ih ne pretekneš pa opet u levu. Nije mi jasan taj fenomen....
    (Zoran, 18. avgust 2019 11:44)

    # Link komentara

  151. @saobracajni inzinjer - sedi kec ko vrata. Nit si soabracajni nit inzinjer. Leva traka je samo za preticanje. To pise u zakonu. Nije nista lose objasnjeno. Zbog takvih intrepretatora zakona ne moze da se vozi normalno. Treba strogo kaznjavati sve majmune u levoj traci koji ne preticu.
    (justarbeiterРФ, 18. avgust 2019 11:44)

    # Link komentara

  152. @Urke
    jedini savet koji mogu da vam dam je da ne pretičete sa 130, pogotovo nekog ko vozi 120. Dodajte gas i obavite to što pre, pretpostavljam i na regionalnom putu ne pretičete kamion sa 80 nego najbrže što možete. Pravila su u principu ista za oba puta.
    (Milan, 18. avgust 2019 11:44)

    # Link komentara

  153. voznja autoputem ispod 80 je zabranjena...i to je opsno...sve preko 130 kontrole vise nema
    (rino, 18. avgust 2019 11:44)

    # Link komentara

  154. I to vecinom svajcarci i nemci, daj oladite majmuni!! .... I to najvise nemcima i svajcarcima!!! Pozdrav
    (Nb, 18. avgust 2019 11:24)

    Само су таблице на возилима швајцарске и немачке али менталитет је турски, бугарски и делимично наш, српски + регион
    (МилеНС, 18. avgust 2019 11:44)

    # Link komentara

  155. Naravno da mnogi znaju.

    Pun gas a laganih 40km na sat.
    Tata im kupio levu traku, on ili najcesce ona lagana u razgledanje grada i okoline.
    (Aleksandar, 18. avgust 2019 11:43)

    # Link komentara

  156. Ako vozim maksimalnom dozvoljenom brzinom pa bila leva traka ili magistrala ne sklanjam se nikom osim vozilima sa rotacijom. Ako se nekom žuri nek preleti iznad ako može, žao mi je.
    (Gagi, 18. avgust 2019 11:41)

    # Link komentara

  157. @Driver Tebi je namenjen ovaj tekst kao i saobracajno pravilo. Takvim ponasanjem jednog dana ces nekoga opasno iznervirati. Ne bio ti ja u kozi kada taj dan dodje.
    (Hugoaberkrombisuarez, 18. avgust 2019 11:39)

    # Link komentara

  158. Više puta je bila ova tema na sajtu, ovo je možda i najbolje objašnjenje ali vidim da nekima ne pomaže. Dve greške su najčešće:
    Vožnja levom trakom kada je desna slobodna. Ovo uvek poštujem ali na žalost sam jedan od malobrojnih. Zaista bi bezbednost bila poboljšana kada bi se više pridržavali ovog pravila. Na žalost ni u evropi nije mnogo bolje osim u nemačkoj i severnije. Uopšte, nemci su najbolji vozači na autoputu a italijani najgori .Ako već i pretičete nemojte po tempomatu nego ubrzajte i obavite što pre.
    Drugi problem je nenormalna vožnja levom trakom i pokušaj da se sklone auta i kada su u pitanju kolone vozila u obe saobraćajne trake, što je čest slučaj od aerodroma ka gradu. Gde da se sklonim kad je sve puno, i ako se sklonim ostaje opet onaj ispred mene i ispred njega itd. Tu do izražaja dolazi nekultura superbrzih blic vozača a može uzrok biti i neki spori vozač u levoj traci. Pravilo je da ubrzate dok ne stignete vozilo ispred a ne da ostavljate praznu traku.
    (Milan, 18. avgust 2019 11:37)

    # Link komentara

  159. Hvala vam na tekstu. Iskreno. I na objasnjenju pojedincima da je leva traka namenjena samo za preticanje i da se to ne zove "brza traka" kako neki školarci to nazivaju. Leva služi da obidjes i vratis se u desnu. Konstantna vožnja levom trakom naravno da nije dozvlljena ali šta ti tu možeš.. čovek vozi "brzom trakom". I blica.
    (balkanTORO, 18. avgust 2019 11:34)

    # Link komentara

  160. Generalno, većina ljudi kod nas sasvim dobro vozi. Problem je manjina od dva-tri posto, ali nam oni svima upadaju u oči pošto su obično potpuno bezobzirni i bezobrazni. Svi vozači ponekad greše, uglavnom nenamerno, a pomalo nam fali razumevanje u takvim situacijama. Osnovni problem vožnje naših ljudi na auto putu je nedostatak iskustva. Malo ljudi kod nas je prošlo vožnju auto putem van granica SRB, a još manje van rute SRB-MKD-GR. Otud ovde besmisleni komentari, opravdanja o tome zašto se vozi levom trakom... Inače, ko nije vozio po Italiji neka ne komentariše da samo kod nas ima “nabijanje u gepek” i ablendovanje, niti da se u DE ne dešava da neko “spava” u levoj traci - to sam tamo nebrojano puta doživeo. Problem kod nas je i nepoznavanje propisa, što se ovakvim tekstovima može popraviti - na članku gde je pričano o auto putu kroz BGD, mnogi su pisali da je to obična ulica, sa pravilima koja važe za gradsku vožnju?!?
    (TNT, 18. avgust 2019 11:32)

    # Link komentara

  161. Nisu to Nemci i Svajcarci
    (strendzer, 18. avgust 2019 11:32)

    # Link komentara

  162. Prvo i osnovno: to je preticajna traka, ne leva. U nju se udje, pretekne i vrati u srednju traku. Sve ostalo je filozofiranje.
    (Vlad Rad, 18. avgust 2019 10:10)

    Pa pazi kad ga gazis 180-200 sve ces da pretices pa nema potrebe da se vracas
    (mi, 18. avgust 2019 11:30)

    # Link komentara

  163. Ne sine nego treba da se edukacija vozaca sa viskom ega da se vrsi tako sto ga jednom zaustavi policija zbog ovoga pa mu kaze "sine tako se ne vozi auto putem vec kako propisi nalazu, sada ti sledi upozorenje sledrci put je kazna..." tako se edukuje a ne odmah kazna od 150 miliona plus 36 poena... Jednom zaustavis i kazes pa lepo na sever zabelezis da je zaustavljen vozac i da je upozoren na prrkrsaj sledrxi put kada ga zaustavi zs isti onda lepo izvadi podafak i kaze gospodine vama je to vec receno bili ste upozorrni tad i tad sads pisemo kaznu
    (Sone, 18. avgust 2019 11:30)

    # Link komentara

  164. Kolima sam vozio u Rusiji, Izraelu, Ceskoj, Slovackoj, Madjarskoj, Austriji, Hrvatskoj, Nemackoj, Francuskoj...

    Samo u Srbiji sam doziveo da neko koristi "ablendovanje".
    Toliko o nasoj kulturi, odnosno nekulturi.
    (hours of love, 18. avgust 2019 09:42), ja ne videh u Nemačkoj Turke da voze u konvojima levom trakom i ne ...u živu silu da se pomere bržima od sebe. U redu je kad neko vozi slab auto pa ne može preticanje da odradi kako bi oni sa jačim kolima to želeli ali da takav prestiže konvoj gde su vozila u razmaku od 100m i uporno odbija da se skloni, e to je već bezobrazluk ili nesvest svojih postupaka.
    (Petar, 18. avgust 2019 11:28)

    # Link komentara

  165. Svi smo mi to ucili u auto-skoli,sta tu ima objasnjavati,samo malo je paradoksalno da desna kolona, recimo,vozi 130km/h dok leva ostaje prazna. Ko pretice rizikuje kaznu :(
    (cobo, 18. avgust 2019 11:26)

    # Link komentara

  166. U S.Makedoniji na ulasku na autoput postoje table na kojima je naglašeno da je leva traka samo za preticanje.
    Ove table bi bilo korisno postaviti i kod nas.
    (jednostavno, 18. avgust 2019 11:25)

    # Link komentara

  167. Zato letos dok sam bio u srbiji zapocinjem preticanje i preticem i doleti jedan i blica da se sklonim, pa gde ?!?! I to vecinom svajcarci i nemci, daj oladite majmuni!! Vozite normalno i nece vam niko smetati na putu, ili krenem da obilazim dam zmigavac a on da posle mene i krene da obilazi mene, dal su to ljudi pukli od toplote ili im put udario u mozak?!?! I to najvise nemcima i svajcarcima!!! Pozdrav
    (Nb, 18. avgust 2019 11:24)

    # Link komentara

  168. Ablendujem skoro svakog dana makar jednom, na posao idem autoputem, radim u predgradju. Potez ka aerodromu - gotovo svakog dana se nadje po jedan kom je desna traka spora jer se u istoj vozi 80, a on bi da vozi 90 preticajnom trakom,tj. levom. Ispred njega niko, prazno sve bar par kilometara, taj neko pravi zastoj i kolonu jer svi moraju da voze 90 zbog njega. Ablendujem, nego sta! Pa kad ne reaguju posle nekoliko ablendovanja, ponekad i sviram. Nekulturna sam? Super, neka sam, samo hocu da se izborim za svoje pravo da vozim PO ogranicenju, a ne daleko ispod njega. A sto je najcrnje, vrlo cesto se desava da se taj neko skloni u desnu traku da bi me propustio i cim ga preteknem, odmah se vrati u levu i opet 90, opet kolona iza njega... Da se razumemo, neka svako vozi kako zeli, samo neka bude u desnoj traci
    (Jeja, 18. avgust 2019 11:22)

    # Link komentara

  169. @nemaime
    То друго. У Европи се за претицање с десне стране губи дозвола, чисто да знаш ако будеш возио ван родне груде.
    (Прцош Бријић, 18. avgust 2019 11:22)

    # Link komentara

  170. A sta ..ne mozes na sekundu da udjes izmedju 2 autobusa da prodje brzi, pa onda da nastavis preticanje? 

     (Radijator, 18. avgust 2019 10:40) 

    A zašto bi rizikovao takvu vožnju, da bi ti prošao jer nemaš vremena da sačekaš desetak sekundi?, budalaština.
    (Lik, 18. avgust 2019 11:16)

    # Link komentara

  171. Koristite levu traku svaki put kada vidite da se vozilo ukljucuje u saobracaj na auto putu, ako je leva traka slobodna. Ako te ne ucinite, usporicete vozilo koje zeli da se ukljuci, mozda ga cak i zaustaviti, a onda ce takvo vozilo predstavljati opasnost, jer ce se morati ukljuciti u saobracaj sa niskom brzinom, sto povecava mogucnost udesa. Ovo je redovna procedura na auto putu u Madjarskoj, Austriji i drugim zapadnim zemljama. Nikada nisam cuo nekoga kod nas da govori o ovome, a cak ni ovaj tekst to ne spominje.
    (Jo, 18. avgust 2019 11:15)

    # Link komentara

  172. Osim vozaca koji ne znaju da koriste preticajnu traku na auto putu, mnogo je onih koji ne znaju da koriste ni voznu traku. Zapravo zelim da ukazem da je takodje veliki problem kada vozaci zapocnu sa usporavanjem u voznoj traci pre nego sto se prestroje u traku za isto i svojom radnjom primoravaju ostale ucesnike na ostro kocenje!!!
    (BsB, 18. avgust 2019 11:14)

    # Link komentara

  173. Кренем да претичем, некад мало и дам јачи гас па одем и до 150, а у задњици ми вози неки баја у бембари и аблендује. Еј а ја претичем два камиона и немам где да се вратим у средњу траку. Тада обично спустим брзину на 130 и онда лаганица се враћам. А ретровизор окренем ка њему па нек аблендује до сутра кад не некултурни кркан.
    (комша, 18. avgust 2019 11:13)

    # Link komentara

  174. ...nije dobro objasnjenje. To znaci da bi leva traka bila uglavnom prazna, isto kao i zaustavna, samo po potrebi zaustavljanja i leva po potrebi preticanja. Trebalo bi brzina da odredi kretanje trakom. Desna do 100km na cas, a leva sve brze od 100 do 130 sto je i ogranicenje. Naravno ako neko smeta u levoj, vozi 100, a neko hoce brze, skloni se u desnu i opet vtati u levu. Tako bi kamioni sleperi autobisu ostajali u desnoj traci ispod 100, sto je i pozeljno.
    (saobracajni inzenjer, 18. avgust 2019 11:07)

    # Link komentara

  175. A sta ..ne mozes na sekundu da udjes izmedju 2 autobusa da prodje brzi, pa onda da nastavis preticanje?
    (Radijator, 18. avgust 2019 10:40)

    Pa treba da nastavi po starom, covek je rekao da pretice 2 autobusa maximolnom dozvoljenom brzinom od 130km/h. Sto bi se sbog tebe sklanjao, kao tebi cini 15s.
    Pod 1 ako se skloni iza autobusa, on sebe mora na kocnicu da bi udovoljio tvom visocanstvu koje vozi 200 na sat da te slucajno ne natera da nekad pipnes kocnicu. Pod 2, ja vozim decu, i uopste mi se ne mili da udjem u sendvic izmedju 2 autobiusa. Kolika je sansa da se ja sklonim izmedju njih, a ti se taman svojom debilnom brzinom isred onog prvog busa skucas, on zakoci naglo, a mene sa familijom ne daj boze onaj drugi bus zgnjeci, i to sve zbog tvog sirovog i bahatog mozga.
    (bogi, 18. avgust 2019 11:07)

    # Link komentara

  176. Koje olicenje palanackog mentaliteta..i jos sav pun nekog pravdoljubivog opravdanja.
    A sta ..ne mozes na sekundu da udjes izmedju 2 autobusa da prodje brzi, pa onda da nastavis preticanje?
    To ti ne dopunjuje ego?
    A onda nista...nastavi po starom.
    Takvi kao ti bi prvi divljali i ablendovali, samo da imaju para za jaci auto.
    (Radijator, 18. avgust 2019 10:40)

    Ti njemu o palanačkom mentalitetu, a ti si oličenje brdsko-planinskog mentaliteta. Sišao sa neke čuke, pod obavezno kupio neki BMW i sad zbog tebe neko mora na sekundu da se vraća u srednju traku između dva autobusa i da čini prekršaj jer se ubacuje u odstojanje dva autobusa i time ugrožava ono pravilo o dve sekunde koje će početi i kod nas da se meri. I sve to da bi ti dopunio fragilni mali ego time što zajašiš levu traku i pokazuješ palančanima kako si najbrži baja.
    (ferdinand, 18. avgust 2019 11:06)

    # Link komentara

  177. Kad krene neko sa 7km da mi blica da se sklonim i leti 200 na sat sa nabijanjem u gepek, a vidi da sam u obilazenju i da ne mogu da skrenem i pocistim auto, kamion, autobus iz desne trke e onda krece bes i inat i skidanje noge sa gasa.
    Znam da ni to nije uredu, al jedna glupost vuce drugu.
    (Da, 18. avgust 2019 11:05)

    # Link komentara

  178. Koje olicenje palanackog mentaliteta..i jos sav pun nekog pravdoljubivog opravdanja.
    A sta ..ne mozes na sekundu da udjes izmedju 2 autobusa da prodje brzi, pa onda da nastavis preticanje?
    To ti ne dopunjuje ego?
    A onda nista...nastavi po starom.
    Takvi kao ti bi prvi divljali i ablendovali, samo da imaju para za jaci auto.
    (Radijator, 18. avgust 2019 10:40)

    Takav ,,brzi'' pre nekoliko dana zavio jednu porodicu u crno na auto-putu kada se zakucao od pozadi i ubio troje ljudi. Ja mislim da ti imas isti takav mentalitet kao doticni vozac koji je pobio neduzne ljude.
    (MP, 18. avgust 2019 11:02)

    # Link komentara

  179. Da ne bude zabune-ablenduju i Nemci vrlo često na autoputu jer nije kažnjivo.Nije lepo ali nije ni zabranjeno.
    (Alex, 18. avgust 2019 11:01)

    # Link komentara

  180. Слабо сте се изгледа возили кроз Мађарску када толико блатите наше људе где је ситуација 50:50... Мађари терају у претицајној 110, 120 и ама баш никако не капирају шта је погрешно у томе. Приђем Мађарима, укључим леви жмигавац и ништа, ништа... Пређем на "кварно" аблендовање за почетак само кратко2х и ништа, не мрдају из претицајне.. Блицнем онда рафално више пута, и ништа... Е онда седнем на трубу али чак и тада је било пацијената који не реагују. Шта друго могу него да извршим непрописно претицање са десне стране?!
    Сваки пут када сам путовао био сам близу напада беснила због Мађара на њиховом аутопуту све од Србије до границе са Аустријом.
    (МилеНС, 18. avgust 2019 11:00)

    # Link komentara

  181. Ne. Nemamo pojma o saobracaju. Vrhunac je uzeti neki polu raspali TDI, JTD i ostale krsine koje su dva puta obisle planetu i zajahati levu traku sa gasom ,,do patosa'' ostavljajuci iza sebe sve one ,,nesposobne vozace'' u oblaku dima.
    (MP, 18. avgust 2019 10:59)

    # Link komentara

  182. @Ovaj tekst otštampati o trošku onih samozvanih agencija i komiteta i deliti prilikom registracije vozila sledećih godinu dana. Inače meni par vozila godišnje trepne da se sklonim, zato što na auto putu često gledam u retrovizor. Prelazim do 1200 km nedeljno.
    (Vozač, 18. avgust 2019 09:37)

    Slažem se apsolutno, ali isto tako ovaj tekst se MORA štampati i NA TURSKOM i deliti na svim graničnim prelazima vozačima vozila sa D, A, S, NL, CH i ostalim stranim tablama. Turci putuju u krdima koja se isključivo kreću LEVOM trakom neprekidno, po bar 5 automobila zalepljenih branik na branik, za šta lično mislim da treba uvesti smrtnu kaznu na licu mesta, ali znam da zakonodavci to nažalost neće učiniti.
    (Frank Vercauteren, 18. avgust 2019 10:56)

    # Link komentara

  183. Hvala na zelji da opismenite ljude. Voznja levom, preticajnom trakom, rak je rana srpskih vozaca. Ljudi na potpuno praznom putu dremaju bez trunke razmisljanja. Mislim da je neznanje u pitanju, neiskustvo voznje dalje od granica Srbije. U Makedoniji imate simpatican znak - "za vozenje" i "za preteknuvanje", u Austriji isto lepo "keep wright". Mozda i kod nas? "Drzi desno!"
    (Dacha, 18. avgust 2019 09:32)

    Da, samo što u Austriji na svakih 5-10-15 km postoje kamere koje snimaju brzinu i saobraćaj, pa kad te uhvate da si vozio levom trakom, a da nisi vršio preticanje, NAJEBO SI!
    (MomaSRB, 18. avgust 2019 10:56)

    # Link komentara

  184. Tako sam ja,po zakony vozeci srednjom trakom iz Niša ka Bg,nocu,naleteo na protektirany kamionsky gumu,napravio sebi 300e stete,stres ne racunam. Istina je da je leva preticajna traka,ali je i istina da zivimo u zemlji Srbiji,gde se vise prica o zakonu i prekrsajima nego bilo gde.
    (Maki Ns, 18. avgust 2019 10:55)

    # Link komentara

  185. Turski gastarbajteri ne znaju kroz Srbiju i Hrvatsku. Tek kad uđu u Sloveniju saznaju.
    (Necko, 18. avgust 2019 10:51)

    # Link komentara

  186. svaki dan vozim autoputem i primetio sam da levu traku cesto zauzmu zene koje voze ispod 100,gledaju samo pravo a ne retrovizore i uopste ih se ne tice sta se desava iza. Onda ima likova koji krenu da obilaze sporije,ulaze u levu traku i onda voze jedva malo brze od tog kog obilaze. Nisam nasilnik u autu al takvima pridjem uz branik jer samo tako su u stanju da ukapiraju da treba da se sklone. Ponekad se uplasim samog sebe jer dobijam zelju da ih prosto izguram s puta,samo da mi nije zao auta.
    (pera, 18. avgust 2019 10:51)

    # Link komentara

  187. Vozi se levom trakom, jer je desna uništena kolotrazima.
    (Aki, 18. avgust 2019 10:39)
    gde,u Makedoniji?
    (pera, 18. avgust 2019 10:47)

    # Link komentara

  188. Komentari na ovu temu su uvek bili ogledalo koje nam vraća odvratan odraz nazad.
    Potpuno je UVEK bilo jasno da je leva samo preticajna, osim kada se vozi od granice do Šida, i da se onaj ko je koristi mora vratiti u desnu kada pretekne.
    Problem nastaje kada prosečan vozač sa natprosečnim doživljajem sebe, krene da se lepi i ablenduje dok pretičem maksimalno dozvoljenom brzinom a pre izvodivog vraćanja u desnu traku.
    Ogledalo nam tada vrati iskežen lik rajinskog Srbina koji nikada takvu stvar ne bi smeo da izvede u Sloveniji, Austriji, Holandiji, Nemačkoj, ali ovde je on na domaćem terenu i što se više oseća jadnim tamo, to ovde više gazi svakog ko mu se učini slabijim po nekom njemu važnom kriterijumu.
    (Nizak nivo samopoštovanja je put u patetičnu budućnost, 18. avgust 2019 10:47)

    # Link komentara

  189. Uvek vozim levom trakom. Ako hoce da me pretekne, ima desnu i parking traku, pa nek pretice.
    (Driver, 18. avgust 2019 10:46)

    # Link komentara

  190. Pretičem levom autobuse, oni idu 110 a ja 130, bude nekad situacija da ih bude nekoliko vezanih pa se preticanje oduži na čitavih 30 sekundi, neko dojuri i par metara od nazad krene da ablenduje kao blesav iako vidi da pretičem, e tu mi je nekulturni gušt da lagano završim započeto, kao i uvek dam žmigavac kad se vraćam u srednju traku, lagano bez naglih pokreta volanom a oni nestrpljivipa skoro očešu bankinu stvarajući sebi mesta da što pre legnu na gas, zvuči poznato? Šta je u tim glavama?

    Izvinite ali vozim levom kad je srednja oštećena a niko iza nema.
    (Urke, 18. avgust 2019 09:36)

    Koje olicenje palanackog mentaliteta..i jos sav pun nekog pravdoljubivog opravdanja.
    A sta ..ne mozes na sekundu da udjes izmedju 2 autobusa da prodje brzi, pa onda da nastavis preticanje?
    To ti ne dopunjuje ego?
    A onda nista...nastavi po starom.
    Takvi kao ti bi prvi divljali i ablendovali, samo da imaju para za jaci auto.
    (Radijator, 18. avgust 2019 10:40)

    # Link komentara

  191. Vozi se levom trakom, jer je desna uništena kolotrazima.
    (Aki, 18. avgust 2019 10:39)

    # Link komentara

  192. Treba nam sto vise ovakvih tekstova, jer je prevencija kljucna.
    (LudZbunjenNormalan, 18. avgust 2019 10:37)

    # Link komentara

  193. Džaba pisanje, džaba zakoni. Uvek će levu traku da okupira neki od umišljenih Šumahera.
    (punjenalignja, 18. avgust 2019 10:31)

    # Link komentara

  194. Priznajem da zmigavac koristim samo pri promeni trake ali od sada cu da ga drzim dok preticem.

    Meni se redovno desava da od Dobanovaca ka Beogradu udjem u levu traku u kojoj je kolona koja se krece 120-130. U desnoj je kolona koja se krece 100-110.

    Nisam siguran da li i tu treba da drzim zmigavac jer nemam nameru da se vracam u desnu traku, osim ako je prazna a skoro nikad nije. Naravno, sklonim se privremeno ako vidim kamikazu iza mene ali najcesce ceo put provedem u levoj traci.
    (uf, 18. avgust 2019 10:27)

    # Link komentara

  195. Kako to da je ablendovanje zabranjeno u Nemačkoj a u Srbiji je dozvoljeno?Kako to da prevezem 1500km u Nemačkoj a da se ne iznerviram ni jedan jedini put a veoma često vozim preko 200km/h?Dobro i tamo (pogotovo vikendom) ima ovih neznalica koji zabodu levu traku kao da im je otac ostavio istu ali je njihov broj zanemarljiv u odnosu na broj vozila.Takođe ima ljudi koji voze ekstremno brzo (preko 300) pa im ne pada na pamet da ablenduju kao pomahnitali jer ja pretičem nekog samo sa 190,dok kod nas svaki krelac misli da je najbrži i da mi ostali treba da nekako nestanemo ispred njega.Sve ovo vodi korene iz očajne obuke vozača,skoro niko ko položi nema pojma kako se stvarno vozi pa se uči na ulicama još par godina,velika većina nikada ne nauči.Klasičan primer je da skoro sve đake uče da se uključuju na auto-put sa 40km/h a tamo svi šibaju sa duplo većom brzinom (minimum) i nesretni početnik nema šanse da se normalno uključi u saobraćaj.Opet,sve ovo ima veze sa kaznenom politikom i selektivnom primenom iste,neki divljaju godinama i nikada ne plate ništa sem mita a ostali plaćaju kazne i za nerealne gluposti.
    (Batica, 18. avgust 2019 10:26)

    # Link komentara

  196. Ne, ablendovanje nije dozvoljeno i tretira se kao agresivna voznja (i kaznjava). Kao drugo, ne drzi se upaljen migavac dok se pretice. Ukljuci se iskljucivo kad prelazis u traku za preticanje i ugasis ga dok pretices. Trece, oko ukljucenih migavaca na preticajnoj traci: onaj pozadi, koji hoce da pretice, sa ukljucenim migavcem ti daje znak, da bi voleo da te obidje i moli da se maknes. Tako se radi u kulturnom svetu, a vi kako hocete, naravno.
    (Slovenac, 18. avgust 2019 10:25)

    # Link komentara

  197. @Urke - pročitaj ponovo članka i probaj da shvatiš da si maksimalno bahat i bezobziran.
    (TNT, 18. avgust 2019 10:19)

    # Link komentara

  198. Prvo i osnovno: to je preticajna traka, ne leva. U nju se udje, pretekne i vrati u srednju traku. Sve ostalo je filozofiranje.
    (Vlad Rad, 18. avgust 2019 10:10)

    # Link komentara

  199. Niste objasnili sve. Recimo, nema gužve, vozim 130 u desnoj traci i eventualno sustignem nekog ko konstantno vozi u levoj traci, recimo nekih 120 km/h. Šta raditi tada? Da nastavim i tako obavim preticanje sa desne strane, ili da se prebacim u levu traku, usporim i počnem da mu ablendujem dok se ne skloni?
    (nemaime, 18. avgust 2019 10:02)

    # Link komentara

  200. Lepo je znati pravila samo što je problem "svest" o rizicima sopstvenih postupaka i osećaj krivice koji se automatski prebacuje drugome. Ako se na primer putuje iz Mađarske prema Srbiji posle Horgoša, do kog se vozi desnom stranom, svi prelaze u levu, jer svi negde zure.. ko ima malo mozga vozi 110-120 desnom trakom i do Niša nema potrebe da menja brzinu, dok se u levoj trkaju ono koji žure, mnogi od njih sa raspalim krsevima možda pravo u smrt... ako država nema sredstava da postavi nadzor i šalje kazne na adresu treba oformiti tim presretača koji neprestano operise i kažnjavati najrigiroznije pogotovo što mnogi voze nevezani, decu bez sedišta, bebe u krilu, 7-8 osoba u autima sa 5 sedista, sa pregorelim svetlima, istrulelim glumicama brisača(koštaju kao 3-4l goriva) jer u Srbiji svako misli neće baš njega policija da uhvati i neće baš njemu udes da se desi..
    (plazma i cokolino, 18. avgust 2019 09:55)

    # Link komentara

  201. Sve je to lepo, osim što se gotovo niko ne pridržava više od pola tih stvari, počevši od dozvoljenog odstojanja.
    Pored toga, ne sećam se da sam ikada makad i čuo da je saobraćajna policija nekome napisala kaznu zbog amblendovanja ili konstantne vožnje u levoj traci. Toga kod nas, drage moje dame i gospodo, NEMA!

    Inače, lično nemam ništa protiv vožnje u desnoj traci, i držim se toga koliko god mogu. Ali na dobrom delu auto puteva kod nas, desna traka je toliko izrovarena, da levom idem čisto da sačuvam auto koliko mogu.
    (PD, 18. avgust 2019 09:47)

    # Link komentara

  202. Kolima sam vozio u Rusiji, Izraelu, Ceskoj, Slovackoj, Madjarskoj, Austriji, Hrvatskoj, Nemackoj, Francuskoj...

    Samo u Srbiji sam doziveo da neko koristi "ablendovanje".
    Toliko o nasoj kulturi, odnosno nekulturi.
    (hours of love, 18. avgust 2019 09:42)

    # Link komentara

  203. strasno ko je ovo ovako nakaradno napisao
    (Paul Banyan, 18. avgust 2019 09:39)

    # Link komentara

  204. Ovaj tekst otštampati o trošku onih samozvanih agencija i komiteta i deliti prilikom registracije vozila sledećih godinu dana. Inače meni par vozila godišnje trepne da se sklonim, zato što na auto putu često gledam u retrovizor. Prelazim do 1200 km nedeljno.
    (Vozač, 18. avgust 2019 09:37)

    # Link komentara

  205. Pretičem levom autobuse, oni idu 110 a ja 130, bude nekad situacija da ih bude nekoliko vezanih pa se preticanje oduži na čitavih 30 sekundi, neko dojuri i par metara od nazad krene da ablenduje kao blesav iako vidi da pretičem, e tu mi je nekulturni gušt da lagano završim započeto, kao i uvek dam žmigavac kad se vraćam u srednju traku, lagano bez naglih pokreta volanom a oni nestrpljivipa skoro očešu bankinu stvarajući sebi mesta da što pre legnu na gas, zvuči poznato? Šta je u tim glavama?

    Izvinite ali vozim levom kad je srednja oštećena a niko iza nema.
    (Urke, 18. avgust 2019 09:36)

    # Link komentara

  206. Ono sto je jos jako bitno, ubrzati kada se ukljucujete na auto put.
    (djdj, 18. avgust 2019 09:34)

    # Link komentara

  207. Hvala na zelji da opismenite ljude. Voznja levom, preticajnom trakom, rak je rana srpskih vozaca. Ljudi na potpuno praznom putu dremaju bez trunke razmisljanja. Mislim da je neznanje u pitanju, neiskustvo voznje dalje od granica Srbije. U Makedoniji imate simpatican znak - "za vozenje" i "za preteknuvanje", u Austriji isto lepo "keep wright". Mozda i kod nas? "Drzi desno!"
    (Dacha, 18. avgust 2019 09:32)

    # Link komentara

  208. Sve 5, samo ne to "u Srbiji". Ti kojima je leva traka dedovina ima svugde.
    (AfricA, 18. avgust 2019 09:29)

    # Link komentara