- Komentari -

Majka ubijene devojčice iz "Ribnikara" potresnim rečima obratila se roditeljima dečaka ubice

Nina Borović Kobiljski, majka E. K., devojčice ubijene u masakru 3. maja u OŠ "Vladislav Ribnikar", potresnim rečima obratila se roditeljima dečaka koji je ubio njihovu ćerku i još osam školskih drugova, kao i domara škole. U pismu naslovljenom "Roditeljima nelečenog dečaka", ona iznosi niz do sada nepoznatih detalja o životu dece iz odeljenja VII2 pre masakra.

Izvor: B92
Pošaljite komentar
  1. Mali je trebao na ekskurziji da bude sam u sobi a prihvacen je?
    (NS, 26. maj 2023 13:04)

    # Link komentara

  2. Jer izolovati nekog takvim "dobrim cinom" kao sto je dati mu samom dvokrevetnu sobu kad ostala deca spavaju po dvoje u sobama je nasilje!
    Neopterecen si pamecu. Neko je morao biti sa njim u toj sobi, jer kako se zna da je spavao u fotelji a ne u krevetu ako je bio sam?
    (Aleksandar, 23. maj 2023 14:17)

    Bravo Aleksandre, lijepo primjeceno...
    ...a mozda je ta fotelja bila i na hodniku, pa su ga svi vidjeli da tu spava (samim tim i ova majka ima informaciju o tome), a to situaciju cini jos komplikovanijom. Da stvari nisu ciste vidi se po protoku informacija. Da se mnogo toga objavljenog u medijima kontrolise, cak i diriguje, trebalo bi svima biti jasno. Sve ovo sto citamo i sto se objavljuje treba uzeti sa velikom dozom opreza. Cudna su vremena, cudno nam je novinarstvo. Ocaj majke ubijene djevojcice razumijem (patim zbog ovog sto se desilo u skoli), ali pisma je trebala poslati privatno mami i tati djecaka, a ne cijeloj Srbiji i novinarima. Zalosno je reci, ali kao da je naruceno i da je cista propaganda i populizam.
    (sweswe, 24. maj 2023 23:34)

    # Link komentara

  3. Pitanje je, sta je radio skolski psiholog. Zasto njega / nju niko ne spominje?
    (Eto, 23. maj 2023 11:36)

    Školski psiholog nije vrač, on ne vidi u kugli kom detetu je potrebna pomoć. Roditelj ili nastavnik upućuje dete kod psihologa, a on dalje radi sa njim.
    Mnogi roditelji izbegavaju da šalju dete kod psihologa jer ono tamo "ume da priča svašta". Neophodna su pitanja o porodici, a dete tada prepričava i porodične svađe. Psihologa ne zanimaju lične stvari i etika mu ne dozvoljava da ih prepričava bilo kome, ali one su ipak ključne za razvoj deteta iz čega se pravi zaključak. Zatim psiholog razgovara sa roditeljom koji crveni dok mu se objašnjava da neke stvari ne treba govoriti i činiti pred decom. Kasnije se roditelj ustručava da ga dovede kako ne bi ponovo pričalo o privatnim stvarima. Ali i dalje ga može dovesti nastavnik. Tada roditelj promeni nastavnika ili odeljenje ili školu, pod izgovorom da mu je dete u redu, a nastavnik preuveličava. Time se gubi kontakt sa detetom što može da utiče negativno na psihološki razvoj samog deteta.
    (etc, 24. maj 2023 19:50)

    # Link komentara

  4. I mi se još Čudimo, pa nam je kriv te direktor škole, te ministar ovoga ili onoga, ili predsednik ovoga ili onoga!??!? Molim vas, ako želimo da rešimo, počnimo od svoga dvorišta, kuće, odeljenja, škole, grada....
    Što bi pokojni, dragi nam Mirko Rašić na kraju rek'o 'Ljubi brat"
    (Sloba Sloboda, 23. maj 2023 18:15)

    Niko nije okrivio direktora, ministre, predsednika itd. direktno za tu tragediju. Rec je o necem sasvim drugom. Kada se u drustvu dogodi neka tragedija ostavka direktora i resornog ministra je normalan cin. To je izraz licnog izvinjenja javnosti za sve eventualne propuste zbog kojih se tako nesto dogodilo. To je onaj momenat kada covek sa osecanjem za moral kaze: ovo nije smelo da se dogodi, nisam ucinio dovoljno da to sprecim, zato vas molim da prihvatite moju ostavku, jer sam pao na ispitu. Time bi izbegli i optuzbe i pljuvanje. Direktori, ministri i predsednici nisu gospodari naroda, vec sluge naroda, oni nisu gazde naroda, vec sluzbenici u sluzbi naroda kao poslodavca. Jednom kada to shvatite i prestanete sa kultom licnosti Srbija ce krenuti napred. Dotle cete tavoriti u blatu.
    (Voja, 24. maj 2023 19:27)

    # Link komentara

  5. U kriznim situacijama, neko se bori, a neko beži, instinktivno. Malena je, sa još jednom devojčicom, krenula golim rukama na pištolj…

    Da spasi sebe, drugove…

    (Pseudoharms, 23. maj 2023 20:09)

    Koliko god ti zeleo da tako bude, nije se desilo. Ne lupetaj i ne pravi se pametan, ne ide ti.
    (Replikator, 24. maj 2023 11:02)

    Desilo se, jedna od devojčica je stala ispred njega i rekla "Kosta zašto to radiš?" i upucao je. Za to vreme su dečaci zbrisali kroz prozor. Oni su to ispričali. Ne znam koja je to devojčica ali desilo se.
    (maleni veliki heroj, 24. maj 2023 18:23)

    # Link komentara

  6. (Sasa, 23. maj 2023 20:09) # Link komentara


    Mali jeste monstrum i 40 godina mu ne gine.

    A filozofiju ostaviti filozofima.
    (gatto nero, 24. maj 2023 16:07)

    # Link komentara

  7. U kriznim situacijama, neko se bori, a neko beži, instinktivno. Malena je, sa još jednom devojčicom, krenula golim rukama na pištolj…

    Da spasi sebe, drugove…

    I onda se nađe moralna nakaza poput tebe, da joj i to oduzme. Vazda su kmetovi vitezovima zavidili i vazda se znalo, što je neko kmet, a neko vitez. Ti si, dragi moj, eklatantan primer toga.

    Nek ti je na čast.
    (Pseudoharms, 23. maj 2023 20:09)

    Koliko god ti zeleo da tako bude, nije se desilo. Ne lupetaj i ne pravi se pametan, ne ide ti.
    (Replikator, 24. maj 2023 11:02)

    # Link komentara

  8. Nina, svaki dan se borimo za dah, sa vama zajedno. Mislimo na vas (roditelje)... pa, neprestano. Svi se pitamo hoce li ikad biti odgovora i odgovornosti. Svim srcem se molimo za vasa srca.
    (Sandra, 23. maj 2023 22:04)

    # Link komentara

  9. Zašto se majka ubijene devojčice nije obratila onima koji su znali za problem a nisu ga prijavili/rešavali.

    Šta su radile direktorka škole, psiholog i razredne starešine starog i novog odeljenja?

    Zašto je Kosta uopšte menjao odeljenje?

    Hoćemo li ikada saznati istinu?
    (Marjan, 23. maj 2023 11:07)

    Budite sigurni da će više istine biti u filmovima koji će biti snimljeni nego što ćemo danas saznati. A biće ih više sigurno.
    (Vozač GSP, 23. maj 2023 21:39)

    # Link komentara

  10. Malom monstrumu doživotna pa idemo dalje (i bez njega).
    (gatto nero, 23. maj 2023 16:59)

    Najlakse je tako, proglasiti nekog monstrumom, zatvoriti ga dozivotno, i skinuti odgovornost sa svih drugih. Ali, sta god se sa njim bude desavalo, to nazlost nece vratiti nastradale. Treba pokusati i razumeti sta se u stvari desavalo u njegovoj glavi, kako se slicne stvari nebi desavale. On nije poceo da puca na ljude koje ne zna, nego ciljano na ljude koji su ga po njegovom misljenju povredili. Sta su mu oni radili, ne znam, ali to treba ispitati. Zasto je on na eksurziji trebalo da bude sam u dvokrevetnoj sobi? Je l je to oni koji su organizovali tu ekskurziju, ili drugi djaci, trebalo da dozvole? Da li je to opravdanje za ono sto je uradio? Pa naravno da nije. Ali sta sad? Zrtve ne mogu da se vrate. Da ga lincujete, nije resenje. Da ga drzite nelegalno zatvorenog, nije resenje. A upravo je to poenta ovog pisma. Da se stvori takva klima da se on mora drzati zatvorenim, "na lecenju", bez sudjenja. I to je nasilje, a nasilje nikad ne proizvodi nista dobro. U ovom trenutku je on najmanja opasnost za bilo koga sem samog sebe.
    (Sasa, 23. maj 2023 20:09)

    # Link komentara

  11. Ali, dete uleti sa puskom i krene da ubija ostalu decu, a jedno bude dovoljno prisebno da pokusa da urazumi osobu sa puskom, a koja je pritom ubila vec par ljudi... izvini, ali sanse da se tako desilo su skoro pa nepostojece. Takav nivo prisebnosti i svesti ne bi imali ni ti, ni ja, ni bilo ko u tom momentu.
    (Replikator, 23. maj 2023 15:07)

    U kriznim situacijama, neko se bori, a neko beži, instinktivno. Malena je, sa još jednom devojčicom, krenula golim rukama na pištolj…

    Da spasi sebe, drugove…

    I onda se nađe moralna nakaza poput tebe, da joj i to oduzme. Vazda su kmetovi vitezovima zavidili i vazda se znalo, što je neko kmet, a neko vitez. Ti si, dragi moj, eklatantan primer toga.

    Nek ti je na čast.
    (Pseudoharms, 23. maj 2023 20:09)

    # Link komentara

  12. Čudnu i usamljenu decu, iako nisu sva sposobna da povrede, premestite u specijalna odeljenja za pomoć pri socijalizaciji jer biće i toj deci lakše.

    Decu koju roditelji zapostavljaju u vaspitanju i koja su nasilna prema drugoj deci, premestite u specijalne vaspitne škole (sagradimo ih ako treba).

    I treće, onu decu koju roditelji uče da pucaju, premestite u domove za specijalno vaspitanje, tj. oduzmite roditeljima pravo na dalje starateljstvo.
    (Srbija uči na greškama, 23. maj 2023 19:38)

    # Link komentara

  13. @gorane loznica


    Znam da cu dobiti brdo minusa

    Sa prvim delom se slazem ali sa drugim, covece pa u USA bi onda padala vlada 3-5 puta godisnje.

    Ovo je strasno sto se desilo, ali treba svima da bude nauk da nije pitanje vlasti vec stanja u drustvu ( sto u osnovi postavlja vlast) ali da se roditelji malo vise bave decom a ne da ih guraju nastavnicima , istruktorima crtanja, sporta, glume , muzike itd i kad bi se malo vise usadile vrednosti.

    Da li Vi Gorane gledate reality programe, da li Vasa deca, sestrici, bratanci?
    U mojoj kuci svi kanali su otkljucani i niko od 3 generacije ne pomislja da gleda bilo sta od toga.
    (linijas, 23. maj 2023 18:56)

    # Link komentara

  14. Ponekad je najbolje oćutati.
    (Dick, 23. maj 2023 18:52)

    # Link komentara

  15. @mojnemenito
    Da jesu.. mozda bi mogla i da se odbrane?
    To ti nije palo napamet?
    Moja jesu. I branice se momentalno i uspesno
    A ti ako ocekujes da drzava treba da ih brani.. zao mi je tvoje dece
    (bolr, 23. maj 2023 18:30)

    # Link komentara

  16. Prvo, saučešće porodicama koje su izgubile najvrednije, najsvetlije, najnevinije, najdraže, najslađe, najmilije... Jooj, hoću da puknem od nemoći poslednjih 20-ak dana!!!
    Činjenica da želimo Evropu u Srbije, alu eto slučajno su nam nametnuli najgori deo i to ne Evrope već Amerike...
    Ubedili su nas da deca treba da imaju veća prava, a roditelji mnogo manja, da učitelji, nastavnici i profesori imaju još daleko manja... Da nam je neophodna Inkluzija(a ne sprecijalne škole), da pametne i prosečne sputavamo!
    SocKomunizam stvarno nije valjao, ali su bar ludaci smeštani u ludnice(a ne u "parove"), nevaspitani (problematični) u vaspitne ustanove(a ne u druge razrede, škole), kriminalci u zatvore(a ne u "zadruge" i svakako ne sa narukvicama i nanogicama sopstvenim domovima/hacijendama)...
    I mi se još Čudimo, pa nam je kriv te direktor škole, te ministar ovoga ili onoga, ili predsednik ovoga ili onoga!??!? Molim vas, ako želimo da rešimo, počnimo od svoga dvorišta, kuće, odeljenja, škole, grada....
    Što bi pokojni, dragi nam Mirko Rašić na kraju rek'o 'Ljubi brat"
    (Sloba Sloboda, 23. maj 2023 18:15)

    # Link komentara

  17. Necu ni da čitam komentare. odmah je jasno kokva je diagnoza naseg naroda i potpuno je očekivana posledica takvih glava i takvih ljudi. Da imate ra?umevanja jedni za druge nebi se ovo sve ni dogodilo. Ne sudi da ti ne bude suđeno.
    Постоји текст који је неке навео да схвате да Библија учи о казни греха из генерације у генерацију, али ово тумачење је погрешно. Споменути стих налази се у књизи Излазак 20:5, где се у вези са идолима каже: "не клањајте им се и не служите им, јер сам ја Господ, Бог ваш, Бог ревнитељ који кажњава децу за кривицу Отаца до трећег и четвртог рода који ме мрзе". Овај текст не говори толико о казни, већ о последицама. Он каже да ће последице људских грехова осетити наредне генерације. Бог је упозорио Израелце да ће њихова деца бити под утицајем генерације својих родитеља као природна последица њихове непослушности и мржње према Богу. Деца одгајана у таквом окружењу вежбаће слично идолопоклонство, пратећи тако њихов пример непослушности. Њихова непослушност је томлико дубоко укорењена да је требало неколико генерација да се исправи. Бог не захтева од нас да извештавамо о греховима наших родитеља, али понекад патимо као резултат грехова које су починили, као што илуструје Исход 20:5.

    A vi i dalje produzite da radite tako kako vi hocete i da je svaki od vas u pravu. Prvo i pre svega neka svaki roditelj deteta koje ide u tu skolu pohleda u ogledalo i iskreno seebi prizna zasto je upisao svoje dete baš u tu školu - da li zato sto je najbliža po teritoriji gde zive ili nekih drugih i kojih razloga. Neka svako ko nema greha na dusi uzme kamen i baci ga na Mariju Magdalenu.
    (Zemunac, 23. maj 2023 17:12)

    # Link komentara

  18. Malom monstrumu doživotna pa idemo dalje (i bez njega).
    (gatto nero, 23. maj 2023 16:59)

    # Link komentara

  19. Meni je vec muka od roditelja te dece koja su ubijena, sta te tera da izlazis u javnost i iznosis svoje ideje, normalan covek bi se zatvorio sa ostatkom porodice i prijatelje u svoj svet nbar u tig prvih 20 dana od gubitka, ne bi mogao da ide po televizijama da gostuje, da pise javna pisma ili daje intervjue novinama.

    A na stranu elitisticki nastup, VII-2 razred genijalaca, razred prijatelja, razred koji ide u jezicki kamp u Francuskoj... Srbija je zemlja koja je uz takvu elitu sa Cracara i Dortjola dodirnula dno, a ima jos prostora da potone do kraja.
    (pacificka_obala, 23. maj 2023 16:55)

    # Link komentara

  20. Ovo je kolektivni zlocin.
    Traziti krivca u roditeljama, sluzbama i sl je besmisleno.

    Problem je drustva jer kao drustvo ne prastamo prosecnost, svi moraju biti najbolji i odlicni i svi svoje frustracije besmisla svog zivotinja usmeravaju ka deci. Dete mora ici na slikanje, pevanje, tenis, kosarku, sah, umetnicko klizanje i sl. Zasto? Zato sto su roditelji nesrecni cinjenicom da nisu uspeli zivotu time sto su u Srbiji i sto se ritaju na poslu kroz korupciju za neki drustveni status.

    Ja sam na primer bio apsolutna zvezda svoje gimnazije, najbolji u apsolutno svemu. Ali to je generacijski talenat koje ima samo par dece, a mene apsolutno niko nije u porodici terao da idem na sve zivo. Isao sam jer mi je bilo interesantno. Odrastao sam sa babom od 70 godina i 4 razreda skole koja nije mogla ni pojmi matematiku, fiziku, literaturu i sl. I isto tako dok sam ja bio u skoli, drugi roditelji su maltretirali svoju decu: budi kao on. I naravno da su deca nesrecna.
    Sada na to dodajte korupciju i raspad naseg sistema i drustvenih vrednosti, i zacinite bezidejnoscu sluzbenih aparata da razmisljaju unapred - u USA, svaka skola ima redovne vezbe protiv zemljotresa, pozara, pa cak i ovakvih pucanja. U Srbiji nikome ne pada napamet da zemljotres moze sutra da razori skolu i da treba razviti i uvezbavati protokole protiv toga. Tako je bilo i sa ovim klincem.
    (s, 23. maj 2023 16:53)

    # Link komentara

  21. Otkud gospodja Kobiljski zna da je dete K.K. dve nedelje spavalo u fotelji ???
    (Mollder, 23. maj 2023 16:39)

    # Link komentara

  22. Odlična poruka, osnova za spasenje je pokajanje, a da bi do njega došlo potrebno je da se prihvati odgovornost za učinjeno i neučinjeno. Da sam na mestu roditelja nelečenog dečaka, oberučke bih prihvatio bilo kakvu kaznu društva, tako bi mi savest lakše podnela svaki novi dan. Nažalost, kako je navedeno, živimo u svetu bez sramote, ali i bez osećanja odgovornosti za sopstvenu decu pa i sopstvene postupke. Dodao bih samo da se istorija ponavlja, nedopustivo je da, kao inteligentna bića pravimo iste greške u roditeljstvu, a da očekujemo drugačije rezultate (to kažem jer želim da verujem da roditelji nelečenog dečaka nisu želeli da se ova tragedija dogodi). Primera ovakvih propusta je mnogo, poput Čarlsa Vitmena koga je nasilni, autoritarni otac, čije standarde je retko kad uspeo da zadovolji, odmalena učio da puca. Svi mogu da saznaju kako se ta priča završila, svi zapravo to već i znaju.
    (Loše roditeljstvo, 23. maj 2023 16:21)

    # Link komentara

  23. Можда мој запитани народ, склон високој филозофији да се замисли над појмом НЕВИНЕ ЖРТВЕ.. са којим се сусретао ако не у личном искуству, Божијом милошћу, а онда у уметности за коју није ускраћен остао надам се на свом животном путу.

    Овде говоримо о жртвама, НЕВИНИМ. Све су жртве овде невине, били а небили на морбидном списку.

    Чисто зло је табу тема.

    Нарочито када је гајено, дуго и некомпензовано а пре уобичајеног времена објављено у "детету". Не дао нам Бог да му икада гледамо у лице, што су доживеле све несрећне жртве .

    Надајмо се само да су представници релавнтне струке дорасли овом изазову и ономе што се мора учинити, у супротном бићемо друштво у коме је норматив да се право злих храни животима добрих и живом џигерицом немоћне публике.
    (carnal flower, 23. maj 2023 16:18)

    # Link komentara

  24. @Горан
    "Slažem se sa time da veliku moralnu odgovornost snose roditelji."
    Свако, наравно, и а право на своје мишљење, али нису баш сва мишљења исправна. (Сад, шта је то исправно мишљење? То зависи од критеријума, зар не?)
    Мене само занима зашто и како неко може да каже да родитељи детета убице сносе моралну одговорност. А ко онда сноси пуну одговорност за овако нешто??? Да ли је случајно што у свим законима света родитељи одговарају за поступке своје деце? Док свим родитељима не постане јасно да су ОНИ одговорни за своју децу, да су деца резултат њиховог (не)васпитања, неће ни бити боље деце. Ко очекује да му држава и школа подижу децу, имаће проблематичну децу. Туђа рука свраб не лепе, зар не?
    Наравно, какви родитељи - таква деца.
    (Џорџ, 23. maj 2023 16:13)

    # Link komentara

  25. Hajde da budemo realni, za promenu.

    Ko bi od vas, da vidi problematično dete, isto prijavio? I rizikovao bes njegovih roditelja. Niko!

    E to je tužna istina naših života.

    Ako bi promena vlasti uticala na promene naših navika, ja sam za. Ali, čisto sumljam da bi.

    A vama, koji napadate ovu nesrećnu ženu i tražite krivicu u talentima dece koja su pobijena, sram vas bilo!
    (Tigar, 23. maj 2023 16:08)

    # Link komentara

  26. Ubijena djeca nisu isla u streljanu i pucali iz vatrenog oruzja. Tu se sva prica zavrsava.
    (mojnemenito, 23. maj 2023 15:52)

    # Link komentara

  27. Тakvi se rađaju. Uzalud rasprave. Genetika je presudna.
    (Niš, 23. maj 2023 15:28)

    # Link komentara

  28. Ljudi, shvatite da smo deo eksperimenta, koji pocinje da daje rezultate.
    (Cobi, 23. maj 2023 15:15)

    # Link komentara

  29. Bolje da se on ubio nego sto je 10 zivota oduzeo.Sto je njegov zivot toliko vrijedniji od drugih zivota?Jeste da bi bila tragedija i tada ali jedan zivot naspram deset velika je razlika.
    (Mira, 23. maj 2023 15:14)

    # Link komentara

  30. Da li je iko ukazao školskom psihologu da obrati pažnju na ovog dečaka? Ne očekuješ valjda da stoji na vratima škole i prepozna problematičnog đaka.
    (GoranH, 23. maj 2023 12:28)

    GoranH, dete je nekoliko meseci prebačeno u taj nesrećni razred iz drugog odeljenja. Da li misliš da se deca prebacuju iz razreda u razred bez razgovora sa psihologom?
    (profesor, 23. maj 2023 13:27)

    Zavisi od razloga prebacivanja, ako je tačno da je na zahtev roditelja da bi bio u odeljenju sa dvojezičnom nastavom, onda ga psiholog nije video.
    (GoranH, 23. maj 2023 15:08)

    # Link komentara

  31. Njeno dete nije bilo na spisku. Njeno dete je stradalo jer je pokusalo da ga urazumi.
    (Ja, 23. maj 2023 14:08)

    Uvek ostavljam mogucnost da sam nesto pogresno protumacio i da nisam u pravu.

    Ali, dete uleti sa puskom i krene da ubija ostalu decu, a jedno bude dovoljno prisebno da pokusa da urazumi osobu sa puskom, a koja je pritom ubila vec par ljudi... izvini, ali sanse da se tako desilo su skoro pa nepostojece. Takav nivo prisebnosti i svesti ne bi imali ni ti, ni ja, ni bilo ko u tom momentu.
    (Replikator, 23. maj 2023 15:07)

    # Link komentara

  32. Koliko smo bolestan narod, ovo je fascinantno, neki kazu da se majka ubijenog deteta zapita zasto je njeno bilo na spisku? Ej, rodjace, sta je s tobom? Hoces da kazes da ga je maltretiralo 8 devojcica i cuvar?? Sramota je kakav smo narod, sramota!
    (Hanzo, 23. maj 2023 14:08)

    Чувара је дословце хладнокрвно елиминисао као сметњу извршењу плана да се освети. Нико не каже да је имао право да убије било кога - наравно да није, чак и да су га малтретирали. Али је битно шта је све довело до трагедије, а ту постоји могућност удела појединца или колектива. И могуће потпуно одсуство интересовања родитеља и надлежних у школи. То треба истражити без болећивоџти и пристрасаности. Због превентиве убудуће.
    (Јабучило, 23. maj 2023 14:58)

    # Link komentara

  33. Ja ne mogu da verujem kada čitam ove komentare gde osuđuju majku i roditelje nastradale dece... Zar ovoliko debila ima.. Šta nam je sistem uradio.. Šta god da su ta nastradala deca uradila ovom bolesnom i zapuštenom ubici nije dovoljan razlog da ih ubije! Sistem je stvorio uslove da nam deca izrastaju u pahuljice a ovi koji osuđuju nastradalu decu su žrtve ovog sistema kao i njihova deca ali toga nisu svesni jer ipak treba imati malo pameti da bi to osvestili.. Mnogo dece je danas zanemareno i izrasta bez super ega. Zatrovani smo pogrešnim informacijama, intelekt nam se srozao ispod proseka i u nemogućnosti da sve obradimo i da se osvestimo postajemo agresivni zato što smo nemoćni, zato što nam je kapacitet za obradu ispod granice diktiran pogrešnim uverenjima i pogrešnim ili nedovoljnim informacijama. Bes i rat izbijaju iz nemoći... Da li je to ono što nas čeka ili ćemo da radimo na sebi da se osvestimo, menjamo sebe, sistem i društvo
    (jaggy jaggy, 23. maj 2023 14:57)

    # Link komentara

  34. Replikator, 23. maj 2023 12:08)

    Devojcice su bile na spisku zato sto su bile bolje na takmicenju od ubice. Napravio je spisak sve dece kojoj je zavideo. Je li ti sada jasno?
    (svakakvih ima, 23. maj 2023 14:55)

    # Link komentara

  35. da je pistolj usmerio u sebe, bio bi jos jedan mali samoubica zrtva vrsnjackog nasilja, a mozda niko ne bi ni spomenuo kao sto ne spominju takvu decu
    (borko, 23. maj 2023 14:49)

    # Link komentara

  36. Hoces da kazes da ga je maltretiralo 8 devojcica i cuvar?? Sramota je kakav smo narod, sramota!
    (Hanzo, 23. maj 2023 14:08)

    A jel ti hoćeš da kažeš da je dečake namerno izbegavao da upuca? Ne misliš li da je slučajno, nasumično, upucao koga je upucao? Njemu je pol tada u tom činu bio nebitan. To je bilo upereno protiv svih, protiv sve dece. Nešto su mu loše naneli ili je hteo da bude poznat, po lošem. Naravno, ne opravdavam, katastrofalan je način odabrao. Ali ne zaboravi, na spisku su bili i dečaci. Po par iz svakog odeljenja (koje i ne zna, verovatno su bili bolji od njega u nečemu pa mu smetali). Na kraju je pucao samo u jednom odeljenju. Na kraju nije bilo po planu kako je zacrtao, srećom. Imao je još mnogo metaka. Verovatno se uspaničio i plašio za svoju bezbednost, šta bi bilo kad nestane metaka. Izašao je i sačekao policiju da ga odvedu/spasu. Cilj je možda bio da bude (i postao je) svetski poznat, jer je napisano na eng Primary targets. I moguće da je znao da neće odgovarati.
    (Goran Dnevna Doza Bon Jovija, 23. maj 2023 14:45)

    # Link komentara

  37. @Jel ti mislis da deca svaki dan idu na razgovor kod psihologa? Kako mislis da je skolski psiholog trebalo da zna i spreci ovaj masakr? Stvarno bih voleo da mi objasnis cisto da se za ubuduce zna patent za otkrivanje potencijalnog ubice.
    (aca, 23. maj 2023 12:26)

    Deca koja imaju problem idu svaki dan kod psihologa ako je to potrebno. Psiholog po sluzbenoj duznosti mora da zna i da radi sa svakim detetom. Psiholog je taj koji u skoli odobrava prebacivanje deteta u drugo odelenje. Psiholog je taj koji je morao da zna sve detalje zasto i zbog cega je uopste postojala inicijativa za prebacivanje. Psiholog je morao da zna da je to dete u velikom problemu. Psiholog je morao da zna i za tu fotelju i za sve ostale druge detalje zbog kojih je ovo dete bilo ocajno. PSIHOLOG U OVOM SLUCAJU NIJE RADIO SVOJ POSAO KAKO TREBA. Tacka.
    (Igor, 23. maj 2023 14:40)

    # Link komentara

  38. Dobro bi bilo da se i ona pogleda u ogledalo i zapita zasto je njeno dete bilo na tom spisku.
    (Replikator, 23. maj 2023 12:08)

    Da je komentator informisan kao što nije, znao bi da E.K. nije bila na spisku deteta ubice. Pisati komentar radi komentara, uz ignorisanje dobro poznatih činjenica, ne doprinosi kvalitetu rasprave, i ne vodi ama baš nikuda.
    (Srki, 23. maj 2023 14:39)

    # Link komentara

  39. Svakako im treba oduzeti drugo dete.
    (Balkan boy, 23. maj 2023 14:35)

    # Link komentara

  40. Pre desetak godina,u Svajcarskoj se srusio ruski avion koji je vracao ruske studente sa ekskurzije iz Spanije ili nesto slicno.Posle nekoliko godina,jedan od oca zrtve je otisao u Svajcarsku i ubio kontrolora leta koji je bio kriv za udes.Mislite o tome...
    (Aca bg, 23. maj 2023 14:26)

    # Link komentara

  41. Dobro bi bilo da se i ona pogleda u ogledalo i zapita zasto je njeno dete bilo na tom spisku. Time sto negira svoj, iako mali udeo, je ne cini nista drugacijom od roditelja malog ubice.


    Sram te bilo. Njedo dete je bilo na spisku zato što je bilo bolje od malog debila kome su roditelji napumpali ego!
    (Blaster, 23. maj 2023 14:25)

    # Link komentara

  42. zasto nije smeo da spava u krevetu, vec je 7 dana spavao zgrcen na fotelji?? da nije zlostavljan mozda???
    (da pojasnim...sistem te laze, 23. maj 2023 12:41)

    Mozda je odluka da ih pobije bas u Francuskoj i pala? Nikad necemo saznati, jer je IN da se prica kako su svi bili okej, samo Kosta nije.


    Pa moze da pojasni Kosta...kad je mogao to da planira i uradi, moze i da pojasni.
    (koja, 23. maj 2023 14:25)

    # Link komentara

  43. I sa decom se RAZGOVRA. O svakom problemu.
    (?, 23. maj 2023 14:25)

    # Link komentara

  44. Vidim iz komentara da je vaznije Ko ce Koga poklopiti, ispasti pametniji ili ironicniji nego pokusati shvatiti sustinu samog dogadjaja ! Apropo da li su se roditelji ubice izvinili i molili za oprostaj - mislim da je nemoguce naci suvisle reci i ne cudi me cutanje - sta u opste mozes reci ( osim floskula )nakon ovakve trgicne situacije !
    (Sofercina, 23. maj 2023 14:24)

    # Link komentara

  45. Podpisujem sve što je ova žena i majka napisala.
    (Mare, 23. maj 2023 14:19)

    # Link komentara

  46. Komentari na ovu vest potvrđuju tužnu istinu, da smo na dnu IQ lestvice u Evropi. O moralnim kvalitetima društva, da ne trošim reči.

    Deca išla u Francusku, to većini najviše smeta. Verujem da se potajno raduju tragediji “razmaženih buržuja”.

    Pretužno.
    (Pseudoharms, 23. maj 2023 14:17)

    # Link komentara

  47. Jer izolovati nekog takvim "dobrim cinom" kao sto je dati mu samom dvokrevetnu sobu kad ostala deca spavaju po dvoje u sobama je nasilje!
    Neopterecen si pamecu. Neko je morao biti sa njim u toj sobi, jer kako se zna da je spavao u fotelji a ne u krevetu ako je bio sam?
    (Aleksandar, 23. maj 2023 14:17)

    # Link komentara

  48. Moram samo da pitam, da li u svim skolama u Srbiji, postoji praksa, da deca tog uzrasta idu u jezicke kampove u inostranstvu? Iskreno, to mi deluje skroz neprimereno tom uzrastu... mozda sam ja malo zaostao, ali ja to mom detetu ne bih dozvolio
    (Nebojsa, 23. maj 2023 14:13)

    # Link komentara

  49. Neosporeno velika tragedija, pogotovo za roditelje koji su izgubili svoju decu. Moje saučešće. Ali ovaj mali nije njih pobio iz čistog hira.Nije on tek tako uzeo pištolj i otišao njih da pobije. Tu nešta više ima što mi ne znamo ili neko zna a ne želi da se o tome prića. Mislim da tu ima svega
    (Sandokan,Sandokan, 23. maj 2023 13:27)

    Monstuozna recenica: mali nije njih pobio iz cista mira. Napisao bih ti da se stidis ali cim mozes da satavis takav komentar kakav si sastavio verujem da nemas ni trunke stide.
    (aca, 23. maj 2023 14:12)

    # Link komentara

  50. Koliko smo bolestan narod, ovo je fascinantno, neki kazu da se majka ubijenog deteta zapita zasto je njeno bilo na spisku? Ej, rodjace, sta je s tobom? Hoces da kazes da ga je maltretiralo 8 devojcica i cuvar?? Sramota je kakav smo narod, sramota!
    (Hanzo, 23. maj 2023 14:08)

    # Link komentara

  51. @replikator
    Njeno dete nije bilo na spisku. Njeno dete je stradalo jer je pokusalo da ga urazumi.
    (Ja, 23. maj 2023 14:08)

    # Link komentara

  52. Da razmišljamo racionalnije. I da je bio zlostavljan od strane te dece ili bilo koga drugog, ne može se opravdati to što je učinio. Pogotovo što se radi o deci. Mada se može razumeti ogorčenje zlostavljanog deteta, opet nije opravdano. Zamislite tugu roditelja, rodbine, prijatelja.

    S druge strane, ima primera dece koja su izvršila samoubistvo zbog vršnjačkog ili drugog nasilja. Nije ni to u redu. Naprotiv. Strašno je. Kako god okrenete, nema tu nekog razrešenja. Samo da se u budućnosti više obrati pažnja na svu decu, na njihov emotivni razvoj, ne samo na postignuća. I što se tiče roditelja i što se tiče škole.
    (:(, 23. maj 2023 14:06)

    # Link komentara

  53. Ma mislim nije lako ni jednom roditelju, ni onom ko je izgubio dete, al i ovim ljudima čiji je sin svirepi ubica, treba živeti sa tim i bez te dece
    (zaostrog, 23. maj 2023 14:00)

    # Link komentara

  54. Bas lepo napisano. Steta sto ova zena ne ostavlja gram mogucnosti da je malom namerno sve to radjeno sa ciljem koji je ostvario, onda bi razumela da je mozda uzaludno se obracati roditeljima jer je sto se njih tice sve kako treba
    (Tor, 23. maj 2023 13:46)

    # Link komentara

  55. Nije sve samo crno ili belo. Ima i sivog. Sama cinjenica da je mali imao spisak meta ipak govori o necemu.

    Uz svo uvazavanje bola ove unesrecene majke, malo i ona preteruje i pere deo svoje krivice, mizerno male, ali dovoljne za sve sto se desilo.

    Dobro bi bilo da se i ona pogleda u ogledalo i zapita zasto je njeno dete bilo na tom spisku. Time sto negira svoj, iako mali udeo, je ne cini nista drugacijom od roditelja malog ubice.

    Znam da zvuci surovo i neempaticno, ali smatram da svako treba da izvuce neku pouku iz ovoga. Najvise roditelji ubice, to bez sumnje, ali i svi mi ostali, ukljucujuci i roditelje nastradale dece.
    (Replikator, 23. maj 2023 12:08)



    Pa eto, majka je dala svoje vidjenje. Ako se ne slazete sa njom, i smatrate da ima njene krivice, izvolite napisite sta je to tacno.
    (dule, 23. maj 2023 13:44)

    # Link komentara

  56. Da li je vlada išta ozbilno učinila? Npr da spusti granicu odgovornosti na 12 god. Ili da roditelje osudi na 20 god. Ili srušila školu i podgla memorijalni centar. Ukinula realitije? Ovako, kao da se ništa nije dogodilo. Ubistvo ko ubistvo. Policajci još neko vreme ispred škole i to je sve.
    (zare, 23. maj 2023 13:43)

    # Link komentara

  57. Njegovi roditelji su unisteni paihicki. Kakvo crno izvinjenje, to je totalno besmisleno u ovoj situaciji i reci i prihvatiti
    (aca, 23. maj 2023 11:35)

    U tekstu se izvinjenje spominje u kontekstu negiranja krivice roditelja prilikom privođenja. Kako za to nisu bili psihički uništeni i kako im to nije bilo besmisleno reći?
    (elementarna ljudskost, 23. maj 2023 13:36)

    # Link komentara

  58. Pitanje je, sta je radio skolski psiholog. Zasto njega / nju niko ne spominje?
    (Eto, 23. maj 2023 11:36)

    Jel ti mislis da deca svaki dan idu na razgovor kod psihologa? Kako mislis da je skolski psiholog trebalo da zna i spreci ovaj masakr? Stvarno bih voleo da mi objasnis cisto da se za ubuduce zna patent za otkrivanje potencijalnog ubice.
    (aca, 23. maj 2023 12:26)

    Pa skolski psiholog nije mozda mogao da spreci masakr, ali je mogao da spreci da decak bude izolovan ili da se izoluje iz drustva. Ako je isao na ekskurziju, sigurno je zeleo da bude deo grupe. Kako je onda moglo da se desi da je trebalo da bude sam u dvokrevetnoj sobi? I kako je moglo da se desi da on pokazuje toliko ogorcenje zbog toga odbijajuci da tu sobu koristi, a oni koji su organizovali ekskurziju ne reaguju na to. Psiholog je trebalo da radi i sa drugom decom.
    (Pitam se, 23. maj 2023 13:35)

    # Link komentara

  59. mnogo je to tuge i bola, da covek nesto ne kaze, ne uputi bar pismo. kuda i zbog cega i sta sad...
    i nema tu garancije da se ovako nesto nece ponoviti. mozda da se oruzje generalno zabrani, a narocito do 21 godine da nema pristupa tim specijalnim streljanama..., pa da racunamo da ce do 21 godine da se primeti neki poremecaj i osoba da se leci.
    ljudi koji su objavili licne podatke te dece, ceo onaj spisak, pa i ime i adresu ubice treba takodje da snose posledice, tj. ostavke. svojim cinom su ugrozili zivote dece sa spiska. dal treba da menjaju imena sad za svaki slucaj...
    od prodice ubice ne treba vise nista ocekivati, nikakva pisma, uljudnost. nije im palo na pamet da izadju, kazu ili posalju poruku tim roditeljima i deci koje su licno poznavali. prosto su tako priznali svoju krivicu
    (samo kazem, 23. maj 2023 13:34)

    # Link komentara

  60. Ne razumem bio je zlostavljan, a pobio je sve devojčice i onog malog pijanistu za kojeg sam siguran da nikad nikoga nije zlostavljao, jer je iz njega zračila umetnička mala duša. Ubio je radnika obezbeđenja kojeg su sva deca volela i zvala ga "čikom" kao što je on i njih voleo. Kako mogu da devojčice zlostavljaju dečaka koji je fizički bio veoma napredan za svoje godine. Ja kad sam bio u ovim godinama tukao sam se isključivo za muškarcima, po nekad su me devojčice zadirkivale, ali daleko od toga da sam to smatrao zlostavljanje, više kao neko simpatisanje.
    (Ivan, 23. maj 2023 13:33)

    # Link komentara

  61. @ Replikator Кажеш да би требало и да се нека мајка УБИЈЕНОГ ДЕТЕТА запита зашто је њено дете било на списку МОНСТРУМА. Можда га је погледало мрко или
    га игнорисало, а МОНСТРУМ по пиштољ!!! Ја ништа накарадније нисам прочитао! Молим Вас објавите коментар.
    (Cile, 23. maj 2023 13:28)

    # Link komentara

  62. Pitanje je, sta je radio skolski psiholog. Zasto njega / nju niko ne spominje?
    (Eto, 23. maj 2023 11:36)

    Da li je iko ukazao školskom psihologu da obrati pažnju na ovog dečaka? Ne očekuješ valjda da stoji na vratima škole i prepozna problematičnog đaka.
    (GoranH, 23. maj 2023 12:28)

    GoranH, dete je nekoliko meseci prebačeno u taj nesrećni razred iz drugog odeljenja. Da li misliš da se deca prebacuju iz razreda u razred bez razgovora sa psihologom?
    (profesor, 23. maj 2023 13:27)

    # Link komentara

  63. Neosporeno velika tragedija, pogotovo za roditelje koji su izgubili svoju decu. Moje saučešće. Ali ovaj mali nije njih pobio iz čistog hira.Nije on tek tako uzeo pištolj i otišao njih da pobije. Tu nešta više ima što mi ne znamo ili neko zna a ne želi da se o tome prića. Mislim da tu ima svega
    (Sandokan,Sandokan, 23. maj 2023 13:27)

    # Link komentara

  64. Ne mogu shvatiti da pojedinci govore nije ovaj odgovoran nije onaj.10 ljudi ubijeno i pojedincima je normalno da nema odgovornosti.
    (mario, 23. maj 2023 13:25)

    # Link komentara

  65. Ne shvatam ovo prozivanje Vlade na ostavku? Pa onda bi u SAD vlada trebala da se menja na svakih 18 sati!? Jednostavno nije moguce predvideti ovakve stvari. Najveci krivci su roditelji koji su ga vodili u streljanu, imali oruzje kod kuce i dali mu sifru za sef sa oruzjem!? Pa onda majmuni u streljani koji dozvoljavaju deci da puca. Pa tek onda skolski psiholozi itd.
    (ogi, 23. maj 2023 12:31) # Link komentara

    da ti pojasnim nesto, USA ima 350 miliona ljudi i svake godine 5 miliona ljudi vise se doseli, rodi itd, nas ima svakih 10 godina 10% manje, ako nam budu trule institucije kao sada, ima da nestanemo. Problem Srbije su trule institucije, zdravstvo, skolstvo, policija, sudstvo itd, sve nam je trulo a niko ne pokusava reforme jer nemaju znanje, ljudi nas vode koji nikada nisu vodili ni jednu firmu sem pricali suplje price .

    sto se tice streljane, kako je neko napisao dole, nije isao u streljanu vec je igrao paintball, to je igra kao mi nekada sto smo imali replike pistolja i igrali se kauboja i indijanaca.
    (boki, 23. maj 2023 13:23)

    # Link komentara

  66. Da li neko stvarno misli da su roditelji KK u stanju bilo šta da izjave, kažu uopšte? Jesu krivi, sigurno su i oni toga svesni, ali nemojte očekivati sada neko javno samospaljivanje.

    Otac je u pritvoru, majka je garantovano pod lekovima da ne zna ni kako se zove, pustite sad te priče o izvinjavanjima. Možda jednog dana, ko od njih preživi pričaće.
    (Midnight Rocker, 23. maj 2023 13:20)

    # Link komentara

  67. zasto nije smeo da spava u krevetu, vec je 7 dana spavao zgrcen na fotelji?? da nije zlostavljan mozda???
    (da pojasnim...sistem te laze, 23. maj 2023 12:41)

    Mozda je odluka da ih pobije bas u Francuskoj i pala? Nikad necemo saznati, jer je IN da se prica kako su svi bili okej, samo Kosta nije.
    (Deki, 23. maj 2023 13:12)

    # Link komentara

  68. na ovakve vesti treba zabraniti komentare!
    (milan, 23. maj 2023 13:12)

    # Link komentara

  69. Matematika ogoljuje veličinu tragedije koja nam se desila. Na planeti od 8 milijardi ljudi, u konkurenciji dvocifrenog broj država sa bar sto miliona stanovnika, rekordni maloletnički masakr se dogodio u onoj koja broji manje od 7 miliona. Samo ovaj podatak govori dovoljno o beznadežnosti našeg društva i ne sme se tretirati izdvojenim slučajem, kao – desilo se, slučajno. Kako je moguće baš kod nas?!
    Svi smo svesni moralnog sunovrata i degradacije društva po svim parametrima unazad 30-ak godina, bolesne podeljenosti, netolerancije, agresije prisutne na javnim mestima... elemenata koji na svoj način doprinose genezi generacija koje u takvom ambijentu odrastaju. U mikro sredini kakav je jedan razred postoji po neka asocijalna osoba, specifična na način na koji je opisala majka stradale E.K. Svako u kolektivu na poslu ima bar jednog „specifičnog“ kolegu. Ko se njima bavi?! Ko procenjuje njihov, ali potencijal svih ostalih?! Da li imamo toliko psihologa i stručnih ljudi, resurse i procedure, i da li je naš sistem spreman za takvu preventivu, kada se sa druge strane na obično snimanje (magnet, ultrazvuk...) stavljaš na spisak i čekaš po godinu dana da dođeš na red?! Ne nosimo se sa najbanalnijim, stvarima lakim za rešavanje, kako očekivati da u okolnostima nefunkcionisanja institucija rešimo jedan ovako golem, najsloženiji problem? Uspeh u tom smislu izgleda kao SF, ali nemamo izbora osim da verujemo da ćemo napraviti uslove za život dostojan čovek. Ovo je pitanje našeg opstanka.
    (Nebo7, 23. maj 2023 13:06)

    # Link komentara

  70. Ovo pismo je pokusaj sudjenja, bez sudjenja. Klasican primer, gde se uzmu cinjenice pa pokusaju da interpretiraju na nacin kako bi neko zeleo da ih interpretira. Gospodji duboko saucesce, ali nije na njoj da presudjuje sta koje cinjenice znace. Meni cinjenice koje je ona navela govore u prilog tome da nije bio prihvacen. Je l sigurno je postojao razlog zasto je na eksurziji spavao na fotelji a ne u "celoj dvokrevetnoj sobi". Zasto je on bio sam u dvokrevetnoj sobi? Je l nije mozda bila situacija da su druga deca bila po dvoje u dvokrevetnim sobama a da niko nije zeleo da bude s njim u sobi, pa on iz revolta nije zeleo ni da koristi sobu? Ako se ispostavi da je tako, onda je to velika potvrda da je vrsnjackog nasilja bilo. Nazalost, tragedija se desila, i ovoj gospodji niko ne moze da nadoknadi gubitak, ali to ne znaci da ona treba da preuzme ulogu sudije bez sudjenja. Svakako je neko trebalo da reaguje na to sto on spava nedelju dana sam na fotelji, ali to su bili ti koji su organizovali tu ekskurziju. Jer izolovati nekog takvim "dobrim cinom" kao sto je dati mu samom dvokrevetnu sobu kad ostala deca spavaju po dvoje u sobama je nasilje!
    (Sasa, 23. maj 2023 13:05)

    # Link komentara

  71. Za sve one koji pitaju "zasto drugi nisu reagovali":

    malo pre se tip parkira na 2 mesta, ja ga pitam zasto se parkirao na 2 mesta, a on kaze "ma sledeci sam u redu, sada ce da pokupe moja kola pa ce se osloboditi". Nailaze sledeca kola koja nemaju gde da se parkiraju, ja mu kazem "eto vidis da nekome treba to mesto", a zena mi kaze "kako te ne mrzi da se raspravljas sa ljudima"....

    Drugi se ne zale zato sto su naisli na zatvorena vrata kada se zale. Ja volim da ukazem na gluposti, i svaki put krenem, ali cesto vidim da cu razgovarati sa bahatom osobom od koje samo mogu da dobijem neprijatnosti.

    Ljudi su otupeli na nepravdu i skoro pa da se takmice kome manje smetaju gluposti i bahatost oko njih. Oni retki koji dignu glavu su bez podrske okoline koja je otupela. Prodali smo dusu na sitno, korak po korak. Kroz godine su se ti koraci nakupili, i sada se isplati biti bahat.

    Inace o roditeljima ubice, kao i o samom ubici ne zelim da pisem sta mislim. Komentar mi ne bi bio objavljen.
    (Ivan, 23. maj 2023 13:04)

    # Link komentara

  72. "Jel možda Kosta bio dete iz inkluzije? Ajmo sad da vidimo sta je i kako je. Kako je sad lud i za psihijatriju, a išao je u normalnu školu? Ajde majstori, dajte odgovor!"

    Bravo!

    Urlao sam kad se krenulo u inkluziju.
    Losa obuka, nedostatak kadrova, ogromni problemi sa decom koja su trazila poseban tretman, a prebacena su na teret ostale dece i profesora koji nisu imali dovoljno vremena ni za 30 ostalih ucenika, a kamoli samo za jednog, roditelji koji ne zele i nece da vide da njihovo dete ne moze da postigne takav ritam i nacin obrazovanja.

    Svuda bes i ljutnja i "neshvatanje svetskih trendova u pristupu deci sa posebnim potrebama".

    Cujem, Kosta je spavao u fotelji u Francuskoj sedam dana. Malo je komunicirao sa vrsnjacima. Ko je i kome to prijavio, ko ih je vodio u Francusku, zasto tome nije pridat veci znacaj, da li je neko kontaktirao roditelje tim povodom?
    (ex, 23. maj 2023 13:04)

    # Link komentara

  73. Ljudi koji zive u krugu dvojke misle da se ruzne stvari desavaju samo drugima, i da su oni nedodirljivi i u pravu za sve. Imas se moze se "jezički kamp u Francusku".

    Svako zivo stvorenje moze da se proglasi psihopatom, ako se ostavi u nedefinisam sistem vrednosti. u CG se smatras msukarcem jer znas da koristis oruzije, a oni koji to ne znaju i nisu muskarci. Albanci ubijaju zbog zadate reci. Hrvat koji ima i jednu lepu rec za Srbina. Srbin koji ne mrzi Engleze.
    Srbin koji ne voli Ruse. Opozicija koja se bori za vlast.

    Dete jeste ubuca, ali mi smo njegov primer.
    (Boza, 23. maj 2023 13:01)

    # Link komentara

  74. zasto nije smeo da spava u krevetu, vec je 7 dana spavao zgrcen na fotelji?? da nije zlostavljan mozda???
    (da pojasnim...sistem te laze, 23. maj 2023 12:41)

    ako opet negde procitam zlostavljanje kao razlog masakra ovog monstruma pocecu da mislim da smo glup narod.
    (dovla, 23. maj 2023 13:01)

    # Link komentara

  75. Ružić je, pre nego je podneo ostavku, rekao da je dečak prebačen u to odeljenje na zahtev roditelja da bi dete pohađalo dvojezičnu nastavu, tj nije bio malttetiran u starom odeljenju.
    (Соко сиви, 23. maj 2023 12:57)

    # Link komentara

  76. Zašto vlasnik streljane nije u zatvoru? Po kom zakonskom osnovu je pustio mlađeg maloletnika da puca iz vatrenog oružja, sa bojevom municijom?!
    (Goran Loznica, 23. maj 2023 10:44)

    Imenjače, jesi li siguran u to, bojeva municija? Mislim da nije u klasičnoj streljani, nego u nečemu sličnom pejntbolu.
    (Goran Dnevna Doza Bon Jovija, 23. maj 2023 10:54)

    Sve je to oruzarka iz streljane vec objasnila, ali nekome odgovara da se u medijima stalno plasira prica kako je otac vodio Kostu u streljanu da vezba gadjanje bojevom municijom. Bedno, providno, odvratno.
    (Nik, 23. maj 2023 11:35)

    Zato sto Zakon ne predvidja delo koje ti pominjes. Izmedju ostalog i zato sto je u predvojnickoj obuci koriscena bojeva municija.

    A te gluposti o oruzju i municiji su samo te...gluposti. Ja pucam od 14. godine. Od kad je cale vratio oruzje zbog visine poreza pre desetak godina, ne pucam vise. Ali pucao sam redovno dvadesetak godina i ni na pamet mi nije palo da uperim oruzje u coveka. Otac me naucio kako se bezbedno rukuje naoruzanjem.

    Ovde su problem otac i majka. Nije morao da ubije devetoro pistoljem. Ubio bi jednog nozem, silovao bi drugaricu, bio bi psihopata sef koji bi zagorcao zivote stotinama ljudi.

    To ignorisemo. Ignorisemo gomile psihopata koji nisu pobili devetoro, a zive sa nama.
    Ignorisemo lose ponasanje pedagoga u skolama. I gajimo psihopate...ne nuzno ubice, ali siledzije sigurno
    (Mrgud, 23. maj 2023 12:56)

    # Link komentara

  77. Eletkrotehnicka skola, prva godina, pocetak, sada vec davno, razredni staresina nam je bio psiholog skole. Odveo onas je u kabinet neki na spratu na upoznavanje sa njom i nje sa nama. U jednom momentu smo pojedinacno svako morao iz svog glasa da kaze svoje ime, a posle toga AAAA da se prodere. Ja nisam, narednih nekoliko dana me pozvala kod nje, pricali smo. Prepoznala je depresiju umeni, razlog devojka... Da skratim, ekonomska skola je prihvatila da me prihvati. Svannuo mi zivot posle 3 dana.
    (Milutin, 23. maj 2023 12:55)

    # Link komentara

  78. DA NIJE OVAJ MONSTRUM BIO DETE IZ INKLUZIJE!!?!?
    Ko i zasto cuti o ovome???
    (kole, 23. maj 2023 12:52)

    # Link komentara

  79. zasto nije smeo da spava u krevetu, vec je 7 dana spavao zgrcen na fotelji?? da nije zlostavljan mozda???
    (da pojasnim...sistem te laze, 23. maj 2023 12:41)

    # Link komentara

  80. UH ... ŠTA REĆI VIŠE. DECO,POČIVAJTE U MIRU ??
    (daneN, 23. maj 2023 12:36)

    # Link komentara

  81. Zašto im je pisala? I zasto preko medija?
    (ekos, 23. maj 2023 12:31)

    # Link komentara

  82. Ne shvatam ovo prozivanje Vlade na ostavku? Pa onda bi u SAD vlada trebala da se menja na svakih 18 sati!? Jednostavno nije moguce predvideti ovakve stvari. Najveci krivci su roditelji koji su ga vodili u streljanu, imali oruzje kod kuce i dali mu sifru za sef sa oruzjem!? Pa onda majmuni u streljani koji dozvoljavaju deci da puca. Pa tek onda skolski psiholozi itd.
    (ogi, 23. maj 2023 12:31)

    # Link komentara

  83. Ko je sve ovo mogao da predpostavi a kamoli predvidi. Sda se praviti naknadno pametan...
    (AJA, 23. maj 2023 12:30)

    # Link komentara

  84. Pitanje je, sta je radio skolski psiholog. Zasto njega / nju niko ne spominje?
    (Eto, 23. maj 2023 11:36)

    Da li je iko ukazao školskom psihologu da obrati pažnju na ovog dečaka? Ne očekuješ valjda da stoji na vratima škole i prepozna problematičnog đaka.
    (GoranH, 23. maj 2023 12:28)

    # Link komentara

  85. Zasto proizvodjac oruzja nije u zatvoru,kakva je ovo drzava
    (Darko, 23. maj 2023 11:34)

    A zašto nije u zatvoru proivodjac pertli koje je decak ubica nosio? Drzava je kriva ,hahahhahaha. Na ovim komentarima ima teskih ludaka.
    (Hahahahahaha, 23. maj 2023 12:27)

    # Link komentara

  86. Pitanje je, sta je radio skolski psiholog. Zasto njega / nju niko ne spominje?
    (Eto, 23. maj 2023 11:36)

    Jel ti mislis da deca svaki dan idu na razgovor kod psihologa? Kako mislis da je skolski psiholog trebalo da zna i spreci ovaj masakr? Stvarno bih voleo da mi objasnis cisto da se za ubuduce zna patent za otkrivanje potencijalnog ubice.
    (aca, 23. maj 2023 12:26)

    # Link komentara

  87. Da li mislite da zaista bilo koji psiholog, pedagog mogao je reći Kecmanovićima da im nije nešto uredu sa detetom? Potegli bi sve veze da taj psiholog bude diskreditovan i završi u nekoj školi daleko od njihovih očiju. Da li vlasnik streljane reći će ne može maloletan da puca ili će ga pustiti a doktor da završi preglede nekom u familiji? Moja generacija, rođeni 70tih odgovorna je što smo napravili ovakvo društvo, novac, priviligije, moć su bitni. Deca su projekti koji moraju samo biti uspešni. Dete nije hardver i softver, ne možeš ga praviti savršenim. Dete je čovek i ima dušu koja se ne projektuje. Roditelj od deteta treba da napravi odraslog sa dušom i otvorenim srcem, vrednog i najbitnije srećnog u životu
    (Djordje, 23. maj 2023 12:20)

    # Link komentara

  88. Secam se osnovne skole i koliko su deca surova i bezosecajna kada se neko ne uklapa u drustvo. Ipak, nikada to nije rezultiralo ni tucom a kamoli zeljom da se nekome sveti. Ovaj decak ubica je imao tu okolnost da ga je otac obucio da puca i dobije pristup oruzju i to je bila fatalna kombinacija okolnosti. Ja jos uvek nisam cuo sta ce biti sa njim za par godina. Plasim se da bi mogli da ga puste. Sto se mene tice, ne bi smeo vise da udje u Srbiju ako ga uopste puste da se pridruzi porodici van Srbije.
    (Nenad, 23. maj 2023 12:17)

    # Link komentara

  89. Ova majka se nada da oni imaju gram ljudskosti. E pa nemaju. 20 dana bez reci izvinjenja i zaljenja. Kao probudice im se savest? Shvatite da ti ljudi nemaju ni savest ni empatiju. Prema tome i dete im je takvo bez savesti i empatije. Ljudi bez obraza koji glume "ugledne"lekare, a zapravo su egocentricni, narcisticki lovatorski sljam. Sa veoma jakim ledjima, zato su se i bahatili!!!
    (Zemunac, 23. maj 2023 10:37)

    Lepo je rekla, u 21 veku nema srama ali izgleda ni obraza.
    (..., 23. maj 2023 12:16)

    # Link komentara

  90. Nije sve samo crno ili belo. Ima i sivog. Sama cinjenica da je mali imao spisak meta ipak govori o necemu.

    Uz svo uvazavanje bola ove unesrecene majke, malo i ona preteruje i pere deo svoje krivice, mizerno male, ali dovoljne za sve sto se desilo.

    Dobro bi bilo da se i ona pogleda u ogledalo i zapita zasto je njeno dete bilo na tom spisku. Time sto negira svoj, iako mali udeo, je ne cini nista drugacijom od roditelja malog ubice.

    Znam da zvuci surovo i neempaticno, ali smatram da svako treba da izvuce neku pouku iz ovoga. Najvise roditelji ubice, to bez sumnje, ali i svi mi ostali, ukljucujuci i roditelje nastradale dece.
    (Replikator, 23. maj 2023 12:08)

    # Link komentara

  91. @Jabucilo
    Ovaj klinac je sa pola svoga odeljenja presao u dvojezicno odeljenje. Pola odeljenja skoro su bili njegovi drugari. Ako je i bilo nekog vrsnjackog nasilja, to je bilo na tik tok-u ili tako nesto.
    (Kure, 23. maj 2023 12:05)

    # Link komentara

  92. Velika tuga i zalost se nadvila nad Srbijom. Samo promenama sistema i cuvanjem tih promena mozemo dalje. Zato vidimo se u subotu. Budimo jaki kad je najteze.
    (Perica, 23. maj 2023 12:03)

    # Link komentara

  93. Opet ne govori što je ta objektivnost niti pravno utemeljenje za postupanje ni posljedica tog postupanja. Izmišlja se propust gdje propusta nije bilo.

    "
    Vi dobro znate da su ga deca VII2 naivno prihvatila, pružila mu ruku prijateljstva i to je sve što su njihova zlatna srca mogla da urade...sve drugo je bilo na vama koji ste za njega odgovorni i stručnim službama koje su morale da zadrže objektivnost onda kada nastupi roditeljska slabost.
    (Ustaše, 23. maj 2023 11:50)

    # Link komentara

  94. Meni je neverovatno da roditelji ubice nisu izgovorili bilo šta tipa: mnogo nam je žao nevine dece ili bilo šta slično što piše ova tužna majka.
    Tj. možda i jesu rekli, težio sam da što manje pratim tabloidizaciju ovog događaja, ali čim ova žena kaže da nisu ja joj verujem.
    I prosto sam šokiran monstruoznošću takvog ponašanja nakon svega ovoga.
    (Randy Marsh, 23. maj 2023 11:45)

    # Link komentara

  95. Gospođo primite najiskrenije saučešće!
    Više sam o ovom zločinu shvatio iz ovog vašeg pisma nego svih ovih dana pitajući se kako je to moguće!?
    (Dunster, 23. maj 2023 11:45)

    # Link komentara

  96. Kao sto se kaze u tekstu 21. vek je vek bez srama. Sta nam se servira svaki dan preko medija? Koje vrednosti? Blud, razvrat, homoseksualizam, lopovluk, kriminal...Jurnjava za novcem,slavom, laznim sjajem, estetskim operacijama...i sve to deca gledaju i upijaju kao sundjeri... Pogledajte razvode na primer, vise razvedenih nego u braku, nekad je razvod bio sramota, danas ko dobar dan. Sve je pogresno. Zakoni su pogresni, oni koji su ih doneli i uspostavili ovakav sistem su pogresni.
    I sta ocekujete od dece, od njihovog razvoja u ovakvom okruzenju. U okruzenju koje smo licno mi napravili i dozvolili. Hitan restart...
    (mile, 23. maj 2023 11:44)

    # Link komentara

  97. Bila sam svedok vrsnjackog nasilja u skoli za gluve i nagluve u Beogradu. Nisam mogla preci preko toga , nocima nisam spavala, pa sam napisala pismo direktoru humanitarne organizacije koja me je angazovala kao asisitenta. Odgovor je bio... nista nije moguce uciniti, jer zakon je....! Uvek sam govorila da nasilniku treba prvo pruziti pomoc, da smo pomogli KK do ovoga ne bi doslo. Ko je kriv, tasko je reci, ali posle tuge i ovako teskih dana koje smo nekako preziveli.. kako ostati normalan, ma sta to normalno znacilo. Moje misli su stalno sa porodicama dece koja vise nisu sa nama. Roditelji... postujte decu!
    (Mirjana, 23. maj 2023 11:44)

    # Link komentara

  98. Bilo bi poželjno da neko iz Ribnikara detaljnije objasni, ali u sedmom razredu se formiraju bilingvalna odeljenja, tako da se odeljenja na kraju šestog razreda dele. Naravno, deca sa boljim uspehom imaju pravo prečeg biranja, i zato je više puta spomenuto da su deca iz VII 2 bila izuzetna, zbog toga se spominje i put u Francusku. Tako da moguće da Kosta nije prebačen zbog vršnjačkog nasilja i neprilagođenosti.
    Zanimljivo je da niko nije spomenuo pretnje koje dobijaju preživela deca, to je skandalozno i osoba koja je prikazala čuveni spisak sa imenima dece treba da snosi najteže posledice, a ne sumnjam da će ga i roditelji tužiti!
    (Cica, 23. maj 2023 11:42)

    # Link komentara

  99. u francusku ... kazes
    (vladimir, 23. maj 2023 11:41)

    # Link komentara

  100. Pokajanje, Pokajanje, Pokajanje, molitva, molitva, molitva
    Versku nastavu vratiti u skole za sve vernike kao obavezan predmet.
    (rade, 23. maj 2023 11:41)

    # Link komentara

  101. Jel možda Kosta bio dete iz inkluzije? Ajmo sad da vidimo sta je i kako je. Kako je sad lud i za psihijatriju, a išao je u normalnu školu? Ajde majstori, dajte odgovor! Meni je žao ubijene dece, žao mi je i Koste i njegovih roditelja. Sve su to bili ljudi koji su bili potrebni ovom društvu.
    Mere koje potiču rađanje su takođe dosta čudne, rađaju se deca da se uzmu neke pare, dodje lakse do stana, itd. Ali posle nastaju problemi ljudi! I to je vreme koje dolazi!
    (Beli, 23. maj 2023 11:39)

    # Link komentara

  102. Pitanje je, sta je radio skolski psiholog. Zasto njega / nju niko ne spominje?
    (Eto, 23. maj 2023 11:36)

    # Link komentara

  103. Zašto vlasnik streljane nije u zatvoru? Po kom zakonskom osnovu je pustio mlađeg maloletnika da puca iz vatrenog oružja, sa bojevom municijom?!
    (Goran Loznica, 23. maj 2023 10:44)

    Imenjače, jesi li siguran u to, bojeva municija? Mislim da nije u klasičnoj streljani, nego u nečemu sličnom pejntbolu.
    (Goran Dnevna Doza Bon Jovija, 23. maj 2023 10:54)

    Sve je to oruzarka iz streljane vec objasnila, ali nekome odgovara da se u medijima stalno plasira prica kako je otac vodio Kostu u streljanu da vezba gadjanje bojevom municijom. Bedno, providno, odvratno.
    (Nik, 23. maj 2023 11:35)

    # Link komentara

  104. Ova majka se nada da oni imaju gram ljudskosti. E pa nemaju. 20 dana bez reci izvinjenja i zaljenja. Kao probudice im se savest? Shvatite da ti ljudi nemaju ni savest ni empatiju. Prema tome i dete im je takvo bez savesti i empatije. Ljudi bez obraza koji glume "ugledne"lekare, a zapravo su egocentricni, narcisticki lovatorski sljam. Sa veoma jakim ledjima, zato su se i bahatili!!!
    (Zemunac, 23. maj 2023 10:37)

    Njegovi roditelji su unisteni paihicki. Kakvo crno izvinjenje, to je totalno besmisleno u ovoj situaciji i reci i prihvatiti
    (aca, 23. maj 2023 11:35)

    # Link komentara

  105. Zasto proizvodjac oruzja nije u zatvoru,kakva je ovo drzava
    (Darko, 23. maj 2023 11:34)

    # Link komentara

  106. Жалост нема речи којима се може описати. Родитељ којем је та срећа угашена поручује да се сви погледамо у огледало, па једни друге у очи. Хвала! Нисте сами у болу.
    Можда разумеју, једног дана, сви... Сваког дана још неко да разуме Вас!
    Казна за оне којима је биологија дала могућност да изроде потомство, а који су донели на свет и одгајили убицу треба да буде осуда за саучесништво у овом трагичном злочину. Можда чак и више од саучесништва, они су на неки начин инспиратори. Казна због других који чине исто, а за спасење заиста је потребно покајање. Ето, храбра мајка указала је на пут спасења.
    (Nemanja Bg, 23. maj 2023 11:33)

    # Link komentara

  107. Ja mislim da oni nemaju nikakvu savest. Oni sad samo gledaju kako da izvuku malog psihopatu i nece se ni okrenuti za ubijenom decom. Ma sta da napisu ili objave javno, ne bih verovao ni sekunde u istinitost.
    (Vatra, 23. maj 2023 11:31)

    # Link komentara

  108. Ajnštajne, ne vredjaj genija. Naravno da je zabranjeno da se udje u streljanu ispod 18god!.
    (luka, 23. maj 2023 11:29)

    # Link komentara

  109. Tragedija je da članovi Vlade nisu podneli kolektivne ostavke posle dva velika masakra gde je puno dece izgubilo život.
    (Goran Loznica, 23. maj 2023 10:38)

    Licno smatram da je vlada zbog mnogih stvari trebala da podnese ostavku ali ne zbog ovoga. Odredjeni ministri bi trebali sami da podnesu ostavku zbog ovoga.

    Problem je ovde mnogo siri od same vlade.

    Vlada podnese ostavku i sta onda? Novi izbori? Na njima cemo izabrati polticke opcije kojima je program da odstrane uzorke koji su doveli do ovoga?

    Iskreno, ne vidim takvu politicku opciju na nasoj sceni.

    Ovi dogadjaji su posledica procesa koji se desvaju u zadnjih 80 godina, mozdda i vise ali u zadnih 30 se samo ubrzavaju.

    Za obasnjavanje procesa koji su doveli do ove tragedije potrebna bi bila ozbiljna naucna studija a ne jedan komentar na portalu.

    Uglavnom ne vidim da bilo gde u evropi postoji politicki pravac koji bi se uhvatio u kostac sa tim procesom, pa tako ni kod nas.
    (pajo, 23. maj 2023 11:29)

    # Link komentara

  110. (Јабучило, 23. maj 2023 11:00)

    Ne pravi se blesav, svi znamo razlog zašto se neko dete prebacuje u drugo odeljenje...ili ti nisi išao u školu !
    (Nikola, 23. maj 2023 11:25)

    # Link komentara

  111. @Goran Loznica

    Zakon ne zabranjuje maloletnim licima da pucaju u streljani!

    Jedan ministar je podneo ostavku!

    Nije valjda da treba da padne vlada svaki put kada neki psihopata odluci da pobije neduzan narod. I posto ostavljas po nekoliko komentara na svaku vest, bar se informisi pre nego sto nesto napises!
    (Ajnstajn, 23. maj 2023 11:18)

    # Link komentara

  112. Zašto se majka ubijene devojčice nije obratila onima koji su znali za problem a nisu ga prijavili/rešavali.

    Šta su radile direktorka škole, psiholog i razredne starešine starog i novog odeljenja?

    Zašto je Kosta uopšte menjao odeljenje?

    Hoćemo li ikada saznati istinu?
    (Marjan, 23. maj 2023 11:07)

    # Link komentara

  113. Ovo treba da se pročita na svakom prvom ginekološkom pregledu u trudnoći oboma roditeljima. Ovo treba se čita na svakom roditeljskom sastanku od jasli pa do završetka školovanja.
    (Joko, 23. maj 2023 11:07)

    # Link komentara

  114. Vršnjačko nasilje se suzbija u školi. Pod hitno doneti zakon, po kome se nasilnik može kazniti prebacivanjem u specijalno odeljenje a ukoliko ponovi nasilje, trajno izbacuje iz škole.
    Na taj način bi za par meseci rešili problem vršnjačkog nasilja u školama...
    (Željko, 23. maj 2023 11:05)

    # Link komentara

  115. Тешка тема, претешка. Једна ствар ми само није јасна: шта је разлог пребацивања младог Кецмановића у ново одељење? Да ли је малтретирање или неприлагођеност? Ако јесте малтретирање, да ли су кривци кажњени или не? Ако нису, сасвим је нормално да млади Кецмановић (тада још недужан) пребацивање доживи као казну Ако је разлог неприлагођеност, зашто није посвећена пажња укључивању у нову заједницу. Одговорност родитеља је велика. Али, зашто се занемарује могућа одговорност школе?

    Посредно везано, шта ћемо са децом која врше самоубиство због малтретирања на које се сви оглушују? Ено покојног малог Алексе као најизразитији пример.

    Да се млади Кецмановић убио, опет би било заташкано. Он је, на трагичну жалост, одлучио да убије. И спровео је одлуку у дело. Деца нису неспособне будале, али су незрела и рањива. И никога надлежног није за то брига.
    (Јабучило, 23. maj 2023 11:00)

    # Link komentara

  116. Sve je rekla kako jeste.
    (MadamX, 23. maj 2023 10:58)

    # Link komentara

  117. Zašto vlasnik streljane nije u zatvoru? Po kom zakonskom osnovu je pustio mlađeg maloletnika da puca iz vatrenog oružja, sa bojevom municijom?!
    (Goran Loznica, 23. maj 2023 10:44)

    Imenjače, jesi li siguran u to, bojeva municija? Mislim da nije u klasičnoj streljani, nego u nečemu sličnom pejntbolu.
    (Goran Dnevna Doza Bon Jovija, 23. maj 2023 10:54)

    # Link komentara

  118. Slažem se sa time da veliku moralnu odgovornost snose roditelji. Veliku. I sumnjam da oni nisu svesni toga. Ali se takođe postavlja pitanje i zašto drugi koji su eto znali za problem nisu reagovali i obratili se tim roditeljima, zašto nije neko razgovarao sa razrednim starešinom, školskim psihologom, pa na kraju i sa svojim detetom? Zato što nas je baš briga. Računamo uvek da se neće desiti nama, ili da će neko drugi umesto nas. Odsustvo brige i prema deci kupujemo slanjem na razne klavire, plivanja i jezičke kampove i tešimo sebe da smo dobri roditelji. Ova tragedija rezultat je propusta celog sistema čiji smo (postali) deo i koji mora da se menja. Ali je prvi korak priznavanje sopstvene odgovornosti i uloge, a zatim i pozivanje na odgovornost svih direktno uključenih u ovaj sunovrat. Ovoj deci i onom čoveku, pa i roditeljima, dugujemo da iz ovoga izvučemo da postanemo makar malo bolji ljudi.
    (goran, 23. maj 2023 10:53)

    # Link komentara

  119. Ova majka se nada da oni imaju gram ljudskosti. E pa nemaju. 20 dana bez reci izvinjenja i zaljenja. Kao probudice im se savest? Shvatite da ti ljudi nemaju ni savest ni empatiju. Prema tome i dete im je takvo bez savesti i empatije. Ljudi bez obraza koji glume "ugledne"lekare, a zapravo su egocentricni, narcisticki lovatorski sljam. Sa veoma jakim ledjima, zato su se i bahatili!!!
    (Zemunac, 23. maj 2023 10:37)

    # Link komentara

  120. Kao i kod svakog psihopate znaci za uzbunu su itekako morali postojati samo sto niko tome nije pridavao paznju.A i da im je neko rekao,slušajte vasem detetu je potrebna pomoć oni bi ga gledali sa prezrenjem.Ti ces meni da je moje dete ovakvo ili onakvo.Tako reaguje vecina roditelja kad im spomenes dete u takvom kontekstu a onda se cude kad napravi neku nesrecu.
    (Aleksandar, 23. maj 2023 10:34)

    # Link komentara