- Komentari -
  1. A ćiriličari stalno tvrde kako su u apsolutnoj većini, što nas dovodi do zanimljivog zaključka: ili lažu i u debeloj su manjini, ili su najveći licemeri koji se prvi odriču "svog" pisma.
    (Trt, 19. mart 2023 12:50)

    # Link komentara

  2. (Леми Поп, 17. mart 2023 07:24)
    Sirce je turcizam kao i zejtin
    (Aha, 18. mart 2023 22:23)

    # Link komentara

  3. Interesantno kako lingviste koji i trebaju čuvati i brinuti o srpskom jeziku ne smeta veliki broj turcizama koji su se ukorijenili u srpskom jeziku. Smetaju ih anglizmi ali turske riječi su zaštićene iako nisu u duhu slavenskih jezika. Ako se ćirilicom, koju treba čuvati, napiše sunđer, sirće, bašta i mnoge druge, to ne znači da su to srpske riječi.
    (Rade ZG, 16. mart 2023 00:21)
    Сирће је словенска реч, долази од речи сир, јер када се сипа у млеко оно се посири. А оцат долази из латинског acetum, кад смо већ код тога да хрватски нема позајмљеница. А за вас који кукате да на телефонима немате ћирилицу овако се то ради: задржите размак, добијете опцију додај тастатуру (или add keyboard ако нисте подесили телефон на српски) и изаберете српску ћирилицу. Ова опција остаје запамћена и онда сваки пут када се задржи размак можете одмах мењати писма. Verujte mi, nije teško, немојте тражити изговоре ;)
    (Леми Поп, 17. mart 2023 07:24)

    # Link komentara

  4. Ја бих увео десетодупле порезе за све медије и фирме које користе латиницу. Па да видиш како се то реши за пола године.
    (Детелинара, 16. mart 2023 12:54)

    Znači, ti bi uveo dvadesetostruke poreze?
    Deset puta 2 (duplo) je 20. Slabo matiš, a bogami i pismenost, a? Džabe ti ćirilica.
    Nego, čik da te vidim da me nateraš da ime moje firme preimenujem na ćirilično pismo...
    (Rezident, 17. mart 2023 00:43)

    # Link komentara

  5. @Hammer

    Ma živela velika Srbija brate i ti da nas predvodiš. Da možemo da odbrusimo svima u lice i svi da ćute od blama.

    @(Realno, 16. mart 2023 15:53)




    Žao mi je ako te je pogodila istina.
    (Hammer, 16. mart 2023 23:59)

    # Link komentara

  6. @(Hammer, 16. mart 2023 14:39)

    Auuuu covece. Na ovim prostorima je Latinica ili to Rimska abeceda bila prisutna mnogo pre cirilice. Mi se moramo odluciti da li smo mi starosedeoci ili smo se mi doselili na ove prostore? Ako smo se doselili onda postoji mogucnost da smo odmah prihvatili glagoljicu i preskocili latinicu a ako smo starosedeoci onda nam latinica ne gine. Onako uz put cime su onda pisala pokatolicena braca Srbi ili ti kako oni sebe zovu Hrvati? Ako uzmemo u obzir da je Vizantija nastala dosta kasnije a za njom i cirilica bice da se latinica na ovim prostrima i te kako koristila u slovenskom narodu.

    I jos jedno pitanje, Vizantija je na nasim prostorima bila pristuna sve ukupno koliko godina? 250? Maksimalno 300? Na prostrima Hercegovine i Krajine su bili jedva 100 godina prisutni ako uzmemo u obzir da je to ognjiste Srpskog naroda pa tek onda Kosovo i Metohija.

    @(Feler, 16. mart 2023 19:43)




    Stvari su vrlo jednostavne, jedan broj Srba je oduvek živeo na ovim prostorima kao starosedelački narod, a jedan broj se konstantno doseljavao i to u više navrata, kao što nam se u ovih poslednjih godinu dana naselilo 200 hiljada Rusa i Ukrajinaca, što se latinice tiče ona je nastala od prastare etrurske azbuke, e sad ko su bili Etrurci to je jedno veliko pitanje, jedino što se pouzdano zna u vezi sa njima je da su oni sebe zvali "Rasena".
    (Hammer, 16. mart 2023 23:58)

    # Link komentara

  7. Iskreno koga briga da li ces ti doci u Beograd za novu godinu? Zamisli ja kad odem u Norvesku ili Belgiju pa nista ne razumem sta im pise na tablama i znakovima. A o Madjarskoj da ne pricam.
    (samo_kazem, 16. mart 2023 20:41)

    Meni samo nije jasno zašto to isto ne može da važi za vas kad dođete u Novi Sad, nego tripujete da će sve ovde da se prilagođava vama?
    (Vojvođanin, 16. mart 2023 20:49)

    # Link komentara

  8. Pitanje za ćiriličare. Zašto da idem u Beograd za NG, ako teško čitam ćirilicu? Dog pročitam šta piše na busu, gde ide, ode on u pm!
    (Slovenac 1952,

    Iskreno koga briga da li ces ti doci u Beograd za novu godinu? Zamisli ja kad odem u Norvesku ili Belgiju pa nista ne razumem sta im pise na tablama i znakovima. A o Madjarskoj da ne pricam.
    (samo_kazem, 16. mart 2023 20:41)

    # Link komentara

  9. Da smo iz Srbije podseca nas smece na svakom koraku, zagadjene reke, cirilicno ponasanje u drustvenom zivotu, cirilicno ponasanje u saobracaju, cirilicna iskrenost u politici. Hvala, hocu da budem Srbin Latinicar koji je pravoslavne veroispovesti. I latinica i cirilica su srpska pisma. Mozete lupati i dezinformisati narod koliko hocete ali mi volimo jednako oba pisma.
    (Goran

    Cirilicno ponjasanje u saobracaju,cirilicno ponjasanje u drustvenom zivotu? Au prijatelju koliko tebi nije dobro. S obzirom na to da 90% ljudi u Srbiji ne koristi cirilicu, ja bih rekao da se to "latinicari" ponasaju tako kako ti opisujes. Logicno, zar ne?
    (samo_kazem, 16. mart 2023 20:40)

    # Link komentara

  10. @(Hammer, 16. mart 2023 14:39)

    Auuuu covece. Na ovim prostorima je Latinica ili to Rimska abeceda bila prisutna mnogo pre cirilice. Mi se moramo odluciti da li smo mi starosedeoci ili smo se mi doselili na ove prostore? Ako smo se doselili onda postoji mogucnost da smo odmah prihvatili glagoljicu i preskocili latinicu a ako smo starosedeoci onda nam latinica ne gine. Onako uz put cime su onda pisala pokatolicena braca Srbi ili ti kako oni sebe zovu Hrvati? Ako uzmemo u obzir da je Vizantija nastala dosta kasnije a za njom i cirilica bice da se latinica na ovim prostrima i te kako koristila u slovenskom narodu.

    I jos jedno pitanje, Vizantija je na nasim prostorima bila pristuna sve ukupno koliko godina? 250? Maksimalno 300? Na prostrima Hercegovine i Krajine su bili jedva 100 godina prisutni ako uzmemo u obzir da je to ognjiste Srpskog naroda pa tek onda Kosovo i Metohija.
    (Feler, 16. mart 2023 19:43)

    # Link komentara

  11. Tehnicko sam lice pa zbog stranih izraza koje cesto koristim jednostavno na uredjajima nemam vremena da stalno prebacujem, ali privatna komunikacija, pisanje teksta olovkom ili dopisi na kompu, sve vrlo radim cirilicom. Srpkinja me majka naucila pre skole i naucio sam prvo cirilicu a posle i ja svoju decu. Pismo je jedno od stubova jednog naroda i nikada ga ne treba zaboraviti. Imamo i latinicu ali cirilicu koristiti gde god mozemo.
    (energo data, 16. mart 2023 18:26)

    # Link komentara

  12. vojislave, čuo si za ćirila i metodija? normalno da će u bugarskoj biti sve na ćirilici, kada je ćirilica izvorno (i jedino) bugarsko pismo. srbi su se kroz istoriju prvo sreli sa latinicom na jadranskoj obali, pa kratko sa glagoljicom, pa tek onda prešli na ćirilicu.

    @(kiki, 16. mart 2023 04:35)

    Voime oca pa šta je onda izmislio Vuk Stefanovič Karađorđević? Još da se neko pojavi da kaže da Tesla nije izumeo struju nego auto i onda sam sve čuo.
    (Loki, 16. mart 2023 18:25)

    # Link komentara

  13. Ја бих увео десетодупле порезе за све медије и фирме које користе латиницу. Па да видиш како се то реши за пола године.
    (Детелинара, 16. mart 2023 12:54)

    A ja bih suprotno - desetostruke poreze za medije i firme koji koriste ćirilicu.
    Šalu na stranu, to što ti predlažeš je kompletno neustavno i diskriminišuće je, a diskriminacija je zabranjena ustavom.
    (Bender, 16. mart 2023 18:13)

    # Link komentara

  14. Tradicija, bla bla bla...

    (Туга, 16. mart 2023 14:55)

    Mi smo kao narod gomilu puta napuštali razne tradicije, kao i drugi narodi. I to je prirodni sled dogadjaja.

    Napustili smo glagoljicu, crkvenoslovensku ćirilicu, narodnu nošnju, porodične zadruge, itd. Pa šta?
    (Bender, 16. mart 2023 18:11)

    # Link komentara

  15. Pitanje za ćiriličare. Zašto da idem u Beograd za NG, ako teško čitam ćirilicu? Dog pročitam šta piše na busu, gde ide, ode on u pm!
    (Slovenac 1952, 16. mart 2023 17:54)

    # Link komentara

  16. Štampana latinica i pisana ćirilica, tako pišem ako nekoga baš zanima.
    Kamo lepe sreće da nam je pismo koje koristimo najveći problem.
    (Pedja, 16. mart 2023 17:46)

    # Link komentara

  17. Ne samo da smo učili ćirilicu, nego smo učili i srpsku povijest i književnost, sjećam se Krvavu bajku smo morali naučiti napamet!
    (Deep Throat, 16. mart 2023 08:31)

    Krvavu bajku ste ucili napamet iz drugih razloga.

    Složio bih se ovde sa nekima - Ćirilica je krasnopis. Za svoj potpis, pozivnice, beleške ... uvek koristim Ćirilcu.
    Latinica je za posao, kao traktor ili Golf :-)

    Ćirilica je posebna. Jedna od stvari kojim se ponosim u vezi sa nama je što koristimo dva pisma.
    (Brzi, 16. mart 2023 16:19)

    # Link komentara

  18. To nije nikakav problem za nas koji otvoreno preferiramo latinicu. Nego ovi što se zalažu za ćirilicu kao jedino pismo i što se lože da su u većini - neka se zapitaju zašto i koga lažu.
    (Vlada, 16. mart 2023 15:56)

    # Link komentara

  19. @Hammer

    Ma živela velika Srbija brate i ti da nas predvodiš. Da možemo da odbrusimo svima u lice i svi da ćute od blama.
    (Realno, 16. mart 2023 15:53)

    # Link komentara

  20. Ne znam zbog čega se beži od latinice, kad je i ona srpsko pismo, imamop č, ć, dž, nj, lj, đ koji je Đuro Daničić uveo. Normalno koristimo i šta je sad tu problem- Ljudi pišu kako hoće, čemu nametanje, prisiljavanje bilo čega, nismo valjda Severna Koreja. Omogućiti ljudima sve slobode pa i slobodu pisanja! Hej o čemu pričamo?
    (Miljan, 16. mart 2023 15:42)

    # Link komentara

  21. (Туга, 16. mart 2023 14:55)


    Sve si upravu, ali ne pecaj se na bljuvotine naših "susjeda" i ove šake jada domaćih autošovinista, jeste da su glasni, ali ih ima malo, beda u svakom smislu te reči.
    (Miloš Bg, 16. mart 2023 15:42)

    # Link komentara

  22. A zasto je to porazavajuce ? Mi smo bili nepismen narod do pre 100 godina. Cirilica i latinica, oba pisma su nam dosla od drugih civilizacija. ne vidim kakve veze cirilica ima sa srpstvom. jevreji i grci imaju pismo hiljadama godina, drugo je to. Mi smo tudje pismo preuzeli, bila to cirilica ili latinica nebitno je.
    (Miroslav, 16. mart 2023 15:37)

    # Link komentara

  23. @doktor
    više preferiram је плеоназам. Преферирати је од preferire више волети, желети.
    (Лаерт, 16. mart 2023 10:40)


    Odlično sine, samo što u srpskom jeziku kao pozajmica nema to značenje, nego se više odnosi na nešto čime ste skloniji ili prijemčiviji, isti slučaj je i sa brojnim drugim pozajmicama iz stranih jezika koje se ne prevode uvek bukvalno na srpski jezik, evo primer iz latinskog: "margo" na latinskom doslovno znači "ivica", margo, marginalis - ivica, ivično, a kod nas se u srpskom jeziku koristi za označavanje neke vrste skrajnutosti ili
    perifernosti - marginalan,a,o. Pozdravlja te čika doktor, sine.
    (doktor, 16. mart 2023 15:20)

    # Link komentara

  24. Имају, управо ти пишем са Самсунга. Само мало боље претражи у подешавањима.
    (Милица, 16. mart 2023 14:56)

    # Link komentara

  25. ne vidim u tome ništa poražavajuće.
    (mile, 16. mart 2023 04:28)

    Због таквих као ти нам и јесте овако како нам је. Пуна је Србија људи који мисле да знају како свет функционише, и да се у, складу са тим, треба одрећи свог националног идентитета.
    Двадесет две године сам радио у највећим компјутерским фирмама у западној Европи. Заузимао сам високе функције, пропутовао Европу уздуж и попреко - имао сам преко 200 ноћи годишње у Хилтону. Током свих тих путовања сам схватио да СВАКА европска нација, с правом, инсистира на својој традицији и са поносом говори о својој земљи. У Немачкој чак са поносом говоре о својим покрајинама и не пада им напамет да буду као други (разлике су огромне између Диселдорфа, Минхена, Берлина). Или, можете да будете супер пријатељ са неким Британце, нпр већ годину дана се виђате сваке недеље у истом хотелу, идете на вечеру и пијете. Онда га чујете да критикује своју владу - упецаш се и кажеш нешто крично. Он те погледа и само што не каже: who the fuck are you да критикујеш моју земљу? Зато су они сила, пре свега поштују себе. А ми, ми ни своје писмо нисмо у стању да сачувамо... Људи по свету уче санскрит, кинески, арапски да би више знали, а ми се одричемо знања које нам је рођењем дато. Јад и беда, земља трећег света.
    (Туга, 16. mart 2023 14:55)

    # Link komentara

  26. Ja svu pisanu komunikaciju na poslu obavljam na cirilici. Deca mi koriste iskljucivo cirilicu, dok zena pise latinicom. Ne vidim nikakav problem. Za razilu od svih ostalih koji nas okruzuju, mi imamo dva pisma pa mozemo da biramo.
    (Goran, 16. mart 2023 14:52)

    # Link komentara

  27. U Bugarskoj, koja je clanica EU, bas sve je iskljucivo na ciriluci. U Grckoj i Kipru je sve takodje na njihovom alfabetu. Dakle, opet je problem iskljucivo u nama, a u isto vreme su nam puna usta patriotizma, pravoslavlja, majke Rusije itd.
    (Vojislav, 15. mart 2023 19:03)

    vojislave, čuo si za ćirila i metodija? normalno da će u bugarskoj biti sve na ćirilici, kada je ćirilica izvorno (i jedino) bugarsko pismo. srbi su se kroz istoriju prvo sreli sa latinicom na jadranskoj obali, pa kratko sa glagoljicom, pa tek onda prešli na ćirilicu.

    @(kiki, 16. mart 2023 04:35)




    Još jedna autošovinistička laž od laži, ali šta kažu stvarne činjenice...
    Najstariji sačuvani rukopis na srpskom jeziku su Dimitrijevi zapisi i datiraju s kraja 10. veka, a napisani su na glagoljici, zatim slede neki drugi dokumenti na glagoljici i srpskom jeziku, pa potom i Miroslavljevo jevanđelje iz 1186. godine kao najstariji ćirilički dokument sa ovih prostora pisan na srpskom jeziku i na takozvanoj ustavnoj srpskoj ćirilici, nadalje je sve na ćirilici do ovih novijih vremena kada se pojavljuje i latinica, tako da je apsolutna laž da su se Srbi prvo susreli sa latinicom, druga velika laž je i da su Ćirilo i Metodije bili Bugari, u istorijskim dokumentima se navode isključivo kao Sloveni, tako da bi mogli u teoriji da budu i Srbi i Rusi, pa i Bugari. Lepo vas je opisao Dobrica: "Laže okupator, lažu izdajnici..."
    (Hammer, 16. mart 2023 14:39)

    # Link komentara

  28. Toliko problema u ovoj zemlji, ovo je potpuno nebitna stvar.
    (Milos-Nish, 16. mart 2023 14:24)

    # Link komentara

  29. Pismo nekog naroda je pismo kojim narod piše. Ne uteruje se silom i nametanjem. To je besmisleno i kontraproduktivno. Neka svako izabere kako mu je volja.
    (Marko, 16. mart 2023 13:58)

    # Link komentara

  30. Ja sam ceo život koristio ćirilicu, dok u poslednjih nekoliko godina se nisu poavili ti "ćirilicari", klerofašisti koji na silu štite ćirilicu.

    Od tad mi se smučila i od tad pišem latinicom, jer nemam nista sa takvim profilima.
    (Sebe Se, 15. mart 2023 20:19)

    oko sedamdeset odsto komentara na ćirilici su teške gluposti.
    (neutralni felš, 16. mart 2023 13:32)

    # Link komentara

  31. @ Bender,
    Sta kazete, upotrebom cirilice umanjuje se nas uticaj na Balkanu? A koja su zvanicna pisma u Bugarskoj, Makedoniji i Crnoj Gori?
    (Meka sila i tvrda pamet, 15. mart 2023 20:25)

    ako su te 3 države ceo balkan...
    (neutralni felš, 16. mart 2023 13:30)

    # Link komentara

  32. Samo latinica. Ćirilica je glupost.
    (Latiničije, 15. mart 2023 18:14)

    Daleko od toga da je ćirilica glupost; glupost je to izjaviti.
    Iako živim u inostranstvu četvrt veka, iako ne koristim ćirilicu, ponekad uzmem papir i olovku i ručno je pišem. Ne želim da je zaboravim jer je to prvo pismo koje sam naučila, prvo sa kojim sam pisala i potipisala se. Onda je došla i latinica - dobrodošla i ona; nju koristim na poslu jer radimo posao sa celim svetom i svi se sporazumevamo na engleskom koji koristi latinicu. Kad kažem svi, mislim i na Kineze, Jevreje, Armence, Japance, Arape,sve Evropljane, itd.
    Ja sam ponosna što mi imamo dva pisma, ali slobodan izbor je koje ćemo od ta dva pisma koristiti. Ionako ćirilicu imamo tek nekolicinu vekova, i ona nije izvorno pismo naših predaka. Tako da, smanjiti doživljaj i strasti. Živite i pustite druge da žive. OK?
    (Vanja Petrović, 16. mart 2023 12:55)

    # Link komentara

  33. Ја бих увео десетодупле порезе за све медије и фирме које користе латиницу. Па да видиш како се то реши за пола године.
    (Детелинара, 16. mart 2023 12:54)

    # Link komentara

  34. A šta da rade ljudi koji žive u Srbiji i rade za strane kompanije koje investiraju novac u Srbiji ? Rade 90% od kuće. Poslovnu korespodenciju vrše elektronskom poštom . Poreze i doprinose plaćaju redovno u Srbiji, ali rade za zapadne firme . Ćirilica samo za potpis. Tekst mora na engleskom. Sory. Ne gade se ćiriličari na evro? Samo na latinicu!! Moj komšija izdaje stan Rusima. Isključivo za evre. Ne gadi se iako je latinično pismo na novčanicama.
    (VUK, 16. mart 2023 12:05)

    # Link komentara

  35. Ćirilica je krasnopis, lepa na oko. Brže pišem latinicom i to je cela filozofija. U osnovnoj školi sam pisala ćirilicom ali čim je krenulo hvatanje beleški prešla sam na latinicu zbog efikasnosti, ništa više.
    (bez zezanja, 16. mart 2023 11:45)

    # Link komentara

  36. Vazda je Srbinu bilo sve tuđe slađe. Zato i nestajemo. Ne znamo čak ni da imenujemo naše pismo, jer to pismo nije nikakva ćirilica/kirilica nego AZBUKA. U azbuci svako slovo ima svoje jasno značenje i ta azbuka se na ovim prostorima koristila hiljadama godina (srbica, glagoljica...). Ali koga to briga danas, pišemo latinicom jer smo moderni, a uskoro ćemo preći i na engleski kako je krenulo.
    (Nebojša, 16. mart 2023 11:29)

    # Link komentara

  37. На тастатури (гугловој) на телефону стоји тастер одмах поред тастера "размак" који једним додиром мења тастатуру у ћириличну и обрнуто.

    Што се тиче рачунара, задржите тастер "виндовс" и притисните тастер "размак", аутоматски ће се променити тастатура.

    Дакле, ко хоће наћи ће начин. :)


    Svi kukaju za ćirilicom a 90% komentara na latinici... Stavite onda lepo i na telefon ćirilicu...

    Realno koristim latinicu jer na poslu komuniciram na nekoliko jezika (kad bi stalno menjao sa latinice na ćirilicu poludeo bih od praznog hoda).

    Ukratko - smanjenje prisustva ćirilice je direktna posledica globalizacije.
    (Alex V, 15. mart 2023 18:53)
    (Никола, 16. mart 2023 11:29)

    # Link komentara

  38. Зато што смо нација пуна ленчуга и покондирених тикви пријатељу. Све то нам је тешко и смара нас. И зато има да нас одува ветар у заборав, јер не поштујемо себе, него хоћемо да будемо нешто што нисмо.
    (Огледало, 16. mart 2023 11:13)

    # Link komentara

  39. @Linguini, 15. mart 2023 20:07
    Tisuća je jedna, pa, ružna, rogobatna, slavenska reč. Noje ni čudo što smo je mi Srbi zamenili jednim lepim helenizmom hiljada, od χιλιάδα.
    BTW, u Dalmaciji, noročito južnoj se do relativno skoro - poslednjih 80, 90 godina - nije moglo čuti u svakodnevnom govoru lokalaca da neko koristi tisuća umesto hiljada. Pa i danas stariji, i malo tradicionalniji ljudi sa tih prostora će pre koristiti hiljada. Neretko i druge helenizme i romanizme. Čisto da se zna čija je kultura bila dominantna na ovim prostorima pre upada Slavena... Just saying
    (Low Key Lyesmith, 16. mart 2023 10:41)

    # Link komentara

  40. @doktor
    više preferiram је плеоназам. Преферирати је од preferire више волети, желети.
    (Лаерт, 16. mart 2023 10:40)

    # Link komentara

  41. Гигатрон цензурише ћирилицу! Када год сам покушао да оставим коментар након куповине на ћитилици, њихови модератори су исправили и објавили на латиници. Страшно.
    (Никола, 16. mart 2023 09:54)

    # Link komentara

  42. Ја просто не могу да верујем колико негативних ракција има коментар коју подржава ћирилицу на било који начин, чак и они у којима се не намеће другима. Ово је језиво. Говорите да је су писма равноправна, да имамо право избора а не можете да поднесете то што користимо ћирилицу. Шта се дешава са овим народом? Ими ли стварно толико србомрзаца међу нама или овај портал читају и наше драге комшије (ово се односи само на део популације који нас мрзи)? Молим неког да ми објасни у чему је проблем са коришћењем ћирилице. Користим је сваки дан и користићу је док сам жив, јер не постоји лепше и савршеније писмо. А Вама могу да поручим само да ће је и Ваша деца кортистити, у то будите сигурни! Ћ
    (Никола, 16. mart 2023 09:31)

    # Link komentara

  43. Tužan sirak bez iđe ikoga, pleme moje snom mrtvijem spava...
    (Stihovi by Aca Margarin, 16. mart 2023 09:15)

    # Link komentara

  44. PS. Grci se drze svog pisma, i ne odistaju. Zasto?
    (Desa, 15. mart 2023 18:57)

    Drže se svog pisma koje je izvorno njihovo, hiljade godina unazad.

    Jednako tako arapski, hebrejski, japanski, korejski, kineski, to su sve baš njihova pisma i samo njihova.

    A Srbi nemaju pismo koje su sami izmislili, nego su slučajno u istoriji više koristili ćirilicu pa se to onda smatra srpskim pismom.
    (Homo Sapiens, 15. mart 2023 19:52)

    Hahah, pa ako se malo zainteresuješ za staru Grčku videćeš da su oni dobili svoje pismo od severnih naroda kako opisuju.
    Koji li su to severni narodi bili u odnosu na Grčku ? Oni su ih zvali Hiperborejci, a onda dalje, pročitaj nešto od Crnjanskog na tu temu ili priču o Grku Zorbi (Sorbi, Srbi) - gde odlazi Zorba na kraju priče ?
    Srbi imaju najstarije pismo, starije i od grckog i latinskog. To pismo je vinčansko, odnosno azbuka, odnosno ćirilica - kako joj je najnoviji naziv i ako smo to pismo koristili pre dolaska Ćirila.
    Moraš malo da sedneš i čitaš, a ne samo propaganda.
    (Nbgd, 16. mart 2023 08:55)

    # Link komentara

  45. U vreme dok sam radio u Srbiji cirilicu sam koristio samo za sluzbena pisma, ona stampana na papiru sto dobijaju svoj delovodni broj i pecat. Tehnicku dokumentaciju smo mogli da radimo latinicom. Sada cujem od kolega da ih teraju da i projekte pisu cirilicom, pa ljudi em sto gube vreme u stalnoj promeni fonta, em sto cesto grese i mesaju pisma, ti dokumenti su sada cesto necitljivi. Sto se mene tice od kada radim za strance i koristim samo engleski za pisanje dokumenata zivot mi je olaksan 99%, veci deo posla zavrsim uz copy/paste gotovih tekstova sa Interneta, kada mi zatraze neki dokument ja pokradem po jedan pasus od svuda, sklopim 50 stranica za jedan dan, potpisem sebe i vozi, Misko!
    (Vasa, 16. mart 2023 08:55)

    # Link komentara

  46. @домаћински
    У тој "антисрБској" Југославији су ћирилицу учили и Хрвати и Словенци ако ниси знао.
    (Jugosloven, 15. mart 2023 20:29)

    Потпуно сте у праву да су Срби сами себи криви за овакво стање. Тридесет година је прошло од распада а ми још увек месечаримо. Међутим, у великој сте заблуди да су се ћирилица и латиница училе равноправно у целој Југославији. То је било тако само у изворно "ћириличним" крајевима и у БиХ. у Хрватској и Словенији ћирилица се НИЈЕ учила. (Поменута можда једном на почетку 6. часа и тоето!) Мој пријатељ из војске, Сплићанин, када је видео ћирилицу није знао шта је то. Та пракса у основној школи: један дан ћирилица, други дан латиница - практикована је само међу нама, блесавим Србима. И, као што и сами кажете, сами смо себи за то криви.
    (Malo realnosti, 16. mart 2023 08:49)

    # Link komentara

  47. @ (Домаћински, 15. mart 2023 18:56)

    Jugosloven nije anti-Srbin, već nad-Srbin, samo što to ogromna većina ljudi poput tebe nikad nije mogla da shvati i zato smo tu gde jesmo. Nacionalizam je najniži oblik društvene svesti u modernom dobu i najgora je moguća ideologija, zato što objektivnu realnost posmatra kroz naočare “slomljene” potpuno pogrešnim i krajnje iracionalnim premisama. Naciju ne gradi pismo (Turska), religija (Nemačka), etničko poreklo (Rusija), pa čak ni jezik (Švajcarska), već svest o zajedničkoj istoriji, kulturi, sudbini, društvenoistorijske prilike i osećaj bliskosti. Da su se političke elite na ovim prostorima manje bavile nacionalizmom, a više radili na opismenjavanju i približavanju svih ovih etničkih skupina i skupinica koje imamo na ovim prostorima, sad bi svi mi živeli u ozbiljnoj zemlji od 30 miliona stanovnika, sa standardom jedne Italije, koja ja bitan faktor i regionalno (EU) i globalno. A ono što je danas faktor podele (pismo, jezik, religija, etničko poreklo), bio bi faktor zbližavanja i bogatstvo diverziteta, a ne nešto oko čega se koljemo i figurativno (preko tastatura) i doslovno (iako sad nijedna od ovih banana republičica više nije sposobna ni da ratuje međusobno)…
    (ja, 16. mart 2023 08:47)

    # Link komentara

  48. Latinicu koristim kao glavno pismo od tipa 4. razreda osnovne. Koji je bio razlog? Kompjuter.

    Osim toga latinica je starije evropsko pismo, Srbija je dio evropske kulture tako slobodno neka Srbi koriste cirilicu.
    (Realno, 16. mart 2023 08:35)

    # Link komentara

  49. Problem je jezik , a ne pismo. Mora se insistirati na srpskom jeziku, a ne na poštovanju uputstava koja povremeno šalju međunarodne organizacije.
    (Pera Srbin, 16. mart 2023 08:32)

    # Link komentara

  50. У тој "антисрБској" Југославији су ћирилицу учили и Хрвати и Словенци ако ниси знао. Зато се и СРПСКОХРВАТСКИ језик не пише само латиницом него И ЋИРИЛИЦОM a што се тиче тога да свега само 10% грађана Србије користи ћирилицу.. За то прво питајте себе зашто.
    (Jugosloven, 15. mart 2023 20:29)


    Ne samo da smo učili ćirilicu, nego smo učili i srpsku povijest i književnost, sjećam se Krvavu bajku smo morali naučiti napamet!
    (Deep Throat, 16. mart 2023 08:31)

    # Link komentara

  51. Смешна су објашњења која сугеришу да се за нешто мора користити латиница.
    А све је у ствари веома једноставно. Рачунари и паметни телефони подржавају употребу ћирилице 100% !
    Лекари само дијагнозу пишу на латинском - остало је и тако на Српском.
    У привреди, написао ти српску реч на латиници или ћирилици - и тако је странци неће разумети.
    Називе улица треба писати Српском ћирилицом и на Енглеском (а не латиницом).
    Шта би сметало да на тастатурама поред енглеских слова у црвеној боји, у десном горњем ћошку, имамо и ћирилична слова (исти распоред као латиница) ?
    Google Maps омогућава претрагу ћирилицом (али зато наш ПланПлус све преводи у латиницу, исто као и Gmail који 100% подржава ћирилицу али зато СББ не подржава ћириличне е-мејлове. Срамота !
    Сви уџбеници би без поговора требали бити на ћирилици.
    У слободној/личној употреби, наравно, може се користити било која азбука.
    (А. Илић, 16. mart 2023 08:29)

    # Link komentara

  52. U Srbiji je po Ustavu samo ćirilica službeno pismo, latinica se uopće niti ne spominje, a paradoksalno Ustav šta sam našao je napisan na latinici!
    (Sokrat, 16. mart 2023 08:26)

    # Link komentara

  53. Kirilica arhaicno pismo. Srednji vek nazalost, korov koji treba otkinuti da bi se krenulo napred, ali koliko vidim izgleda da se vracamo na glagoljicu
    (Grunf, 16. mart 2023 08:24)

    # Link komentara

  54. Odkako sam se opsimenio pre nekih 40 godina koristio cirilicu uvek i svuda. Pocetkom devedesetih kad je olosh i fukara pocela da je glorifikuje napustim je. Kad je olos i fukara ostave na miru i izvade iz usta eto me opet. I to je sva prica.
    (dejan, 16. mart 2023 08:21)

    # Link komentara

  55. Некада ме је срамота што сам припадник овог народа. Колико смо посрнули, видљиво је на сваком кораку. Не користимо своје писмо, језик нам се претворио у бљувотину, не поштујемо никога, градови и села су нам сметлишта, све нам је старо, запуштено и никога није брига. Влада корупција, влада подмуклост, похлепа и самовоља. Тужна сенка некада великог народа...
    (Copab, 15. mart 2023 18:03

    Kao narod nikad veliki bili nismo. Jeste bilo izuzetaka ali sve na pojedinacnom nivou. Sve je laz i izmisljotina. Guslarska istorija i kamenjarski obicaji. A da smo propali, propali smo i tek cemo da skliznemo u nistavilo.
    (Biljana, 16. mart 2023 08:21)

    # Link komentara

  56. Uskoro ce se i onako pisati ruski, srpski se ukida.
    (Viktor, 16. mart 2023 08:17)

    # Link komentara

  57. Samsung telefoni NEMAJU ćirilicu kad se prebaci na Srpski, samo latinicu!!! :(
    (DaLanik, 16. mart 2023 08:14)

    # Link komentara

  58. Некада ме је срамота што сам припадник овог народа. Колико смо посрнули, видљиво је на сваком кораку. Не користимо своје писмо, језик нам се претворио у бљувотину, не поштујемо никога, градови и села су нам сметлишта, све нам је старо, запуштено и никога није брига. Влада корупција, влада подмуклост, похлепа и самовоља. Тужна сенка некада великог народа...
    (Copab, 15. mart 2023 18:03)

    Kad je bilo drugačije? Kad je bio veliki narod?
    (Neko, 16. mart 2023 08:14)

    # Link komentara

  59. Ja sam ceo život koristio ćirilicu, dok u poslednjih nekoliko godina se nisu poavili ti "ćirilicari", klerofašisti koji na silu štite ćirilicu.

    Od tad mi se smučila i od tad pišem latinicom, jer nemam nista sa takvim profilima.
    (Sebe Se, 15. mart 2023 20:19)

    Какав дебилан коментар.
    Јеси ли постао стрејт у међувремену јер ови из прајда намећу своје вредности? Или обрнуто можда?
    (Реалиста, 16. mart 2023 08:03)

    # Link komentara

  60. Rukom uglavnom sve pišem na ćirilici i potpis mi je ćirilični oduvek bio. Ali u digitalnom svetu preovladava latinica (i to bez onih kukica) s obzirom da je 80% stvari i posla na engleskom, pa ko ce sad da prebacuje tastaturu na srpsku latinicu ili nedajboze ćirilicu i jura ona sva slova po ćoškovima tastature.
    Ali kad mi u nekoj državnoj ustanovi daju da popunim formular i on je na latinici, naježim se i popunim ga na ćirilici iako to ne bi trebalo da se radi.
    (Raspad, 16. mart 2023 08:02)

    # Link komentara

  61. I tih 10% je mnogo! Čitajući komentare, prosto mi je neverovatno koliko ljudi ne znaju otkud uopšte ćirilica kod nas?
    (ekonomista, 16. mart 2023 07:59)

    # Link komentara

  62. Требало би као у Бугарској да законом све МОРА бити на Ћирилици!!!
    А све што није Српски кезик на писму другог језика и . Све остало су празне приче и бла бла трућ трућ
    (RIP EUsROSONG, 16. mart 2023 07:59)

    # Link komentara

  63. Ja nzm što su ljudi protiv latinice,, pa ova latinica je naša latinica, ako nista uporedite je sa zapadnom latinicom i videćete razliku
    (ber, 16. mart 2023 07:58)

    # Link komentara

  64. @Copab
    Некада ме је срамота што сам припадник овог народа. Колико смо посрнули, видљиво је на сваком кораку. Не користимо своје писмо, језик нам се претворио у бљувотину, не поштујемо никога, градови и села су нам сметлишта, све нам је старо, запуштено и никога није брига. Влада корупција, влада подмуклост, похлепа и самовоља. Тужна сенка некада великог народа...

    Tačno... Kako je došlo do toga = Realnost je da većina intelektualno nadarenog i sposobnog stanovništva gleda da obezbjedi što bolju egzistenciju sebi i porodici. Po cijenu da odu i u nekada najomrženiju zemlju, rade i bore se za nju, njihovu ekonomiju, njihov narod, njihove interese, pa i njihovo pismo... Iz prostog razloga jer prihvataju (za njih) bolji sistem, ekonomiju, zdravstvo, opšti standard... Iako vole svoju zemlju, selo, prirodu, narod... Na žalost kod mnogih je jača želja da imaju materijalnu dobit i uslove obezbeđene, bolju mogućnost da iskoriste svoj potencijal, nego da ostanu tamo gdje jesu i bore se sa svim tim stvarima koje su gore navedene.
    (realnost, 16. mart 2023 07:53)

    # Link komentara

  65. Nije bitno pismo, zapitajmo se da li fizički nestajemo kao narod zbog lopova na vlasti.
    (VV, 16. mart 2023 07:48)

    # Link komentara

  66. Srbi ili građani Srbije?
    (Nije isto, 16. mart 2023 07:43)

    # Link komentara

  67. Pisanje ćirilice je jedno u odnosu na užasavajuć tip ljidi koji je kuca po društvenim mrežama.
    (Miki, 16. mart 2023 07:22)

    # Link komentara

  68. Kad vidim taj nivo ljudi koji kucaju ćirilicu, dođe mi da je prestanem pisati...
    (Bane, 16. mart 2023 07:20)

    # Link komentara

  69. Ja sam ceo život koristio ćirilicu, dok u poslednjih nekoliko godina se nisu poavili ti "ćirilicari", klerofašisti koji na silu štite ćirilicu.

    Od tad mi se smučila i od tad pišem latinicom, jer nemam nista sa takvim profilima.
    (Sebe Se, 15. mart 2023 20:19)

    Не мислиш ли да је то поприлично глупа одлука?
    (Јабучило, 16. mart 2023 07:12)

    # Link komentara

  70. srpski veze s vezom nema, sa preko 8000 turcizama ko i da nije slavenski jezik, nema gotovo nikakve sličnosti s ovih 4 navedenih jezika, npr. svi imaju neku varijantu tisuće, jedino Srbi kažu hiljada.
    (Linguini, 15. mart 2023 20:07)
    Зато што је то грчка реч, а ако нисте знали ми смо више били у заједничкој држави са Грцима него са вама тисућљетњима.
    (Комша, 16. mart 2023 07:08)

    # Link komentara

  71. Kada bi, pre svega, svi bili ljudi, a ne samo plemenski obeležene individue, sve bi bilo bolje u ovom nesrećnom svetu.
    (vanja, 16. mart 2023 06:57)

    # Link komentara

  72. "Poražavajuća statistika: Srbi koriste ćirilicu deset odsto"

    E, to je zbog "benefita" u latinici!
    Hrvati izmisljaju "hrvatske" reci a mi (da bi pokazali svoje "obrazovanje") koristimo kojekakve strane reci za koje vrlo cesto ni ne znamo sta u stvari znace. Kada pitate omladinu za Mocarta, oni vam govore o kladionici! Latinica je u Srbiji ... hrvatsko pismo! Ovo je haos koji se na resava "ukazima" i "uredbama".
    (deda sima, 16. mart 2023 06:57)

    # Link komentara

  73. potpuno razumem da postoje neki poluparaziti u drzavnoj strukturi koji platu zaradjuju tako sto filozofiraju i smisljaju nove ne bas inteligentne zakone, pravila, tako sto su glasni u tome, a izneseni argumenti sve samo veze sa zivotom nemaju...
    ali samo da vam kazem dosadni ste i preterujete u tome, bas nekog briga zaradite platu na drugi nacin.
    nebitan licni primer: dokument koji sam imao na latinici hrvatska mi je prihvatila bez problema, oni sto su bili na cirilici morao sam da prevodim kod sudskog tumaca ( za cirilicu verovatno ), davno bilo ne znam kako je sada.
    (aca, 16. mart 2023 06:49)

    # Link komentara

  74. Ћирилица је прелепо, да не кажем, савршено писмо. Колико је лепа и савршена, о томе сведоче и међународно признати стручњаци. Као неко ко је годинама читао уговоре и пресуде на ћирилици, када сам прешао у страну фиру, дуго ми је требало да се навикнем на уговоре на латиничном писму. Сачувајте ћирицу, требаће нам.
    (predator, 16. mart 2023 06:28)

    # Link komentara

  75. Lingvisti bi trebalo da znaju da se jezik ponasa kao zivi organizam. On se menja, evolvira, nekada na bolje a nekada ne.

    Pitajte crkvenjake iz vremena Vuka Karadzica.
    (DC, 15. mart 2023 19:24)

    Није ни чудо што пишете туђим писмом, јер очигледно не схватате о чему се ради. Дакле, не говори се о језику, него о писму, те лингвисти могу да дискутују о особеностима тог писма, али да ли је неко писмо део националног идентитета или није, није посао лингвиста. Узгред, уверена сам да огромна већина лингвиста, који су из Србије нема дилему о томе које је једино наше писмо.
    (Ксенија, 16. mart 2023 06:04)

    # Link komentara

  76. srbi govore hrvatskim jezikom.
    (ivana, 15. mart 2023 18:48)

    Ajde probajte da napravite tablicu od 1000 riječi, da bude srpski, hrvatski, češki, poljski i ruski.

    Ova 4 jezika osim srpskog imaju sve slične riječi, slično se pišu i/ili se slično izgovaraju.

    A srpski veze s vezom nema, sa preko 8000 turcizama ko i da nije slavenski jezik, nema gotovo nikakve sličnosti s ovih 4 navedenih jezika, npr. svi imaju neku varijantu tisuće, jedino Srbi kažu hiljada.
    (Linguini, 15. mart 2023 20:07)


    Glupo mi je da napišem da si glup, ali moram. Hiljada je reč grčkog porekla.
    (mile rizik, 16. mart 2023 06:01)

    # Link komentara

  77. Po obrazovanju sam lekar i ja sve radne dijagnoze pišem na latinskom jeziku, dakle na latinici, ali zato sve ostalo pišem na ćirilici, pečat mi je na ćirilici i potpis mi je na ćirilici, većina ljudi u Srbiji svojeručno pisano uglavnom koristi čirilicu, latinica se mahom koristi na internetu zbog uređaja koji su sa latiničnim pismom. Nisam protiv latinice, ali više preferiram ćirilicu i smatram je za svoje pismo, a što se tiče ovih koji podržavaju navodni nestanak ćirilice ili slave nekakvo njeno nestajanje ne mogu, a da ne kažem da je upitanju klasičan fašizam.
    (doktor, 15. mart 2023 20:16)


    Zato kad treba da se pročita recept ili dijagnoza mora da se ide kod grafologa.
    (mile rizik, 16. mart 2023 05:57)

    # Link komentara

  78. Stvarno je lepo što imamo dva pisma i ja sam ponosan kada pričam strancima o tome kako mi u školama učimo oba podjednako.
    Ipak, mesto ćirilice u svakodnevnom životu će biti sve manje vremenom. Nije to stvar ponosa, zakona ili izdavanja tradicije. Jednostavno, praktičan život je nemilosrdan. Možemo mi da donesemo i strožiji zakon i tome, ali neće se promeniti mnogo. Siljenje bilo čega nikada ne može da radi na duge staze tako ni ovoga. Treba insistirati na tome da svi podjednako uče i razumeju ćirilicu i negovati činjenicu da imamo dva pisma jer to je ono po čemu smo jedinstveni u svetu. A forsiranje korišćenja bilo kojeg od ova dva pisma jednostavno nema mnogo smisla
    (gundelj, 16. mart 2023 05:53)

    # Link komentara

  79. U Bugarskoj, koja je clanica EU, bas sve je iskljucivo na ciriluci. U Grckoj i Kipru je sve takodje na njihovom alfabetu. Dakle, opet je problem iskljucivo u nama, a u isto vreme su nam puna usta patriotizma, pravoslavlja, majke Rusije itd.
    (Vojislav, 15. mart 2023 19:03)

    vojislave, čuo si za ćirila i metodija? normalno da će u bugarskoj biti sve na ćirilici, kada je ćirilica izvorno (i jedino) bugarsko pismo. srbi su se kroz istoriju prvo sreli sa latinicom na jadranskoj obali, pa kratko sa glagoljicom, pa tek onda prešli na ćirilicu.
    (kiki, 16. mart 2023 04:35)

    # Link komentara

  80. ne vidim u tome ništa poražavajuće.
    (mile, 16. mart 2023 04:28)

    # Link komentara

  81. Mi smo nepismen narod bez obzira... to je problem a ne cirilica.
    (Lars, 16. mart 2023 04:17)

    # Link komentara

  82. Stvar je otišla toliko daleko da se u medijima mogu čuti i nakaradni konstrukti poput borkinja, generalica, bekica itd", navodi ovaj lingvista.
    Да ли неко зна шта значи БЕКИЦА???
    Остале незграпне речи бар разумем, мада звуче ужасно.
    (pera filolog, 15. mart 2023 19:55)

    Stvar je jasna - bekica je starija,rodno neutralna osoba koja insistira da tako bude tretirana. Ni dekica, ni bakica, nego jedino moguce - bekica.
    (Alain Charnier, 16. mart 2023 02:43)

    # Link komentara

  83. Па погледајте само коментаре по социјалним мрежама. Поражавајуће је што сви Срби пишу латиницом. У Македонији рецимо је апсолутно и тотално доминантна ћирилица.
    (Вук, 16. mart 2023 02:13)

    # Link komentara

  84. Ćirilica je počela manje da se koristi pojavom računara. U tehničke svrhe, veoma je nepraktična. Teško je hemijske simbole, fizičke parametre i brojne druge znakove pisati na ćirilici. Ljudi se iz praktičnih razloga opredeljuju za ćirilicu. Inače, smatram da je po izgledu, ćirilica možda i lepše pismo od latinice. Dakle, izuzeo bih samo pisanje stručnih, tehničkih projekata od obaveze pisanja ćirlicom. Svi ostali tekstovi - ćirilicom, obavezno!
    (Bole, 16. mart 2023 02:11)

    # Link komentara

  85. Uvedite 2% manji porez za svaku firmu ciji je logo , natpis , oglasna tabla ,proizvod - ispisan cirilicom .
    (Alex, 16. mart 2023 01:28)

    # Link komentara

  86. Најјаднији су ови који као питају “где се то још користи ћирилица”! Ало! Шта је следеће? “Где се то још користи српски језик?” Ћирилица се користи бар у још неколицини земаља, али српски језик се не користи нигде осим у Србији. Дакле, хоћемо ли зато престати да га користимо? Што да не, шта ће нам језк који се нигде другде не користи? Узгред, није латиница најраспрострањенија. Не мислим да Азијатима , Јеврејима, Арапима пада на памет да се одрекну свог писма, да би били привлачнији странцима. Зна се, којим језиком пишеш, користиш одговарајуће писмо. За српски хезик то је ћирилица. Увек била и увек ће да буде. А ви који и даље чезнете за “регионом”, можда да ипак размислите где желите (и где можете!) да живите, пре бего што намећете једнакост тамо где му није место.
    (Ксенија, 16. mart 2023 01:14)

    # Link komentara

  87. Извините, којим словима је исписан овај прилог?
    (Симо, 16. mart 2023 01:04)

    # Link komentara

  88. Срамотно је тражити изговоре. Погледајте статистике и видећете да Бугари имају далеко више посета странаца од нас, а користе искључиво ћирилицу, ако је комуникација на бугарском језику. Наравно да ће, ако комуницирају на страном језику, користити одговарајуће писмо. Ми смо смешни са сталним тражењем изговора. Као да ће странац да разуме натпис на српском језику, ако је написан латиницом. Узгред, латиница је постала и “наше” писмо 1954. Ни пре ни касније. А сви знамо шта нам је то “братство и јединство” донело како се завршило.
    (Ксенија, 16. mart 2023 00:54)

    # Link komentara

  89. Не разумем људе који пљују ћирилицу.
    Ponos je baratati sa oba pisma!

    Dajte ljudi malo se uzmite u pamet! Sa svih strana nam otimaju i grabe da sagrade svoj "nacionalni" identitet!

    A ми се одричемо своје историје, писма, идентитета!

    Само погледајте како се комшије, (које не кривим нити именујем), грчевито боре за све што могу да присвоје! Научнике, писмо, речи, језик, изуме, градове!

    A srbadija se odrice onog sto je krasi!

    Не дај Боже да се одрекнемо сплавова, freestylera i ostalog.
    (Ђоло инг, 16. mart 2023 00:34)

    # Link komentara

  90. Najjači su mi ovi koji su sada promenili na ćirilicu samo da bi komentarisali, trebalo im je pola sata da na telefonu pronađu našu tastaturu haha
    (misa, 16. mart 2023 00:30)

    # Link komentara

  91. Interesantno kako lingviste koji i trebaju čuvati i brinuti o srpskom jeziku ne smeta veliki broj turcizama koji su se ukorijenili u srpskom jeziku. Smetaju ih anglizmi ali turske riječi su zaštićene iako nisu u duhu slavenskih jezika. Ako se ćirilicom, koju treba čuvati, napiše sunđer, sirće, bašta i mnoge druge, to ne znači da su to srpske riječi.
    (Rade ZG, 16. mart 2023 00:21)

    # Link komentara

  92. Латиницу у Србију као окупациону меру уводе Аустроугари.
    (Јабучило, 15. mart 2023 20:13

    Eeee.. ime im se po dobrom pominjalo.
    (Lala, 16. mart 2023 00:20)

    # Link komentara

  93. @домаћински
    У тој "антисрБској" Југославији су ћирилицу учили и Хрвати и Словенци ако ниси знао. Зато се и СРПСКОХРВАТСКИ језик не пише само латиницом него И ЋИРИЛИЦОM a што се тиче тога да свега само 10% грађана Србије користи ћирилицу.. За то прво питајте себе зашто.
    (Jugosloven, 15. mart 2023 20:29)

    # Link komentara

  94. Lingvisti bi trebalo da znaju da se jezik ponasa kao zivi organizam. On se menja, evolvira, nekada na bolje a nekada ne.

    Pitajte crkvenjake iz vremena Vuka Karadzica.
    (DC, 15. mart 2023 19:24)

    Kako da pitamo crkvenjake iz vremena Vuka Karadžića?!

    Ali možete pitati najvećeg lingvističkog stručnjaka iz Hrvatske, prof.dr. Milorad Pupovac!

    Kakav god da je čovjek i političar, on je zaista vrhunski lingvistički stručnjak.
    (Deep Throat, 15. mart 2023 20:26)

    # Link komentara

  95. @ Bender,
    Sta kazete, upotrebom cirilice umanjuje se nas uticaj na Balkanu? A koja su zvanicna pisma u Bugarskoj, Makedoniji i Crnoj Gori?
    (Meka sila i tvrda pamet, 15. mart 2023 20:25)

    # Link komentara

  96. Oba pisma su nasa i deo naseg identiteta. Koristim cirilicu kad god mogu i kada mi to odgovara. Medjutim, u privredi moze da napravi stetu ako se koristi. Administracija treba da je koristi.
    (Peki, 15. mart 2023 20:25)

    # Link komentara

  97. Ja sam ceo život koristio ćirilicu, dok u poslednjih nekoliko godina se nisu poavili ti "ćirilicari", klerofašisti koji na silu štite ćirilicu.

    Od tad mi se smučila i od tad pišem latinicom, jer nemam nista sa takvim profilima.
    (Sebe Se, 15. mart 2023 20:19)

    # Link komentara

  98. Ја вала 90% пишем ЋИРИЛИЦОМ!
    (aleks, 15. mart 2023 20:18)

    # Link komentara

  99. Po obrazovanju sam lekar i ja sve radne dijagnoze pišem na latinskom jeziku, dakle na latinici, ali zato sve ostalo pišem na ćirilici, pečat mi je na ćirilici i potpis mi je na ćirilici, većina ljudi u Srbiji svojeručno pisano uglavnom koristi čirilicu, latinica se mahom koristi na internetu zbog uređaja koji su sa latiničnim pismom. Nisam protiv latinice, ali više preferiram ćirilicu i smatram je za svoje pismo, a što se tiče ovih koji podržavaju navodni nestanak ćirilice ili slave nekakvo njeno nestajanje ne mogu, a da ne kažem da je upitanju klasičan fašizam.
    (doktor, 15. mart 2023 20:16)

    # Link komentara

  100. Ћирилица i latinica su naša pisma. Promoviše se kako se ћирилицом piše sve manje, a to nije istina, podjednako se koriste oba pisma.
    (Anti, 15. mart 2023 20:16)

    # Link komentara

  101. Латиницу у Србију као окупациону меру уводе Аустроугари.
    (Јабучило, 15. mart 2023 20:13)

    # Link komentara

  102. trebali bi se Srbi pobrinuti za to, jezik ste izgubili, sačuvajte bar pismo,mi Hrvati smo jezik ocuvali ali izgubili smo pisma čirilicu i glagoljicu.Uvijek je zanimljivo kad imate nesto autentično
    (eto, 15. mart 2023 20:12)

    # Link komentara

  103. Sve ostalo mi je latinica. Nju sam naucio u prvom razredu a cirilicu sam ucio u trecem razredu osnovne skole.
    (Goran, 15. mart 2023 19:33)

    Znači da si iz Hrvatske, mi smo u 3. razredu počeli učiti ćirilicu!
    (Neradno sposoban, 15. mart 2023 20:10)

    # Link komentara

  104. srbi govore hrvatskim jezikom.
    (ivana, 15. mart 2023 18:48)

    Ajde probajte da napravite tablicu od 1000 riječi, da bude srpski, hrvatski, češki, poljski i ruski.

    Ova 4 jezika osim srpskog imaju sve slične riječi, slično se pišu i/ili se slično izgovaraju.

    A srpski veze s vezom nema, sa preko 8000 turcizama ko i da nije slavenski jezik, nema gotovo nikakve sličnosti s ovih 4 navedenih jezika, npr. svi imaju neku varijantu tisuće, jedino Srbi kažu hiljada.
    (Linguini, 15. mart 2023 20:07)

    # Link komentara

  105. Fukara na latinici ili ćirilici, je svejedno fukara. Tako da veći problem imamo u samom značenju reči fukara, a ne u pismu.
    (Brza Fotografija, 15. mart 2023 20:06)

    # Link komentara

  106. negujmo ćorolicu.
    (neutralni felš, 15. mart 2023 20:03)

    # Link komentara

  107. A gde je azbuka
    (stanovnik banana drzave, 15. mart 2023 20:02)

    # Link komentara

  108. Ako želiš da ti stranci dođu u hotel, restoran, kafanu, onda ćeš to oglasiti na latinici. Ako želiš da prodaš proizvod izvan Srbije onda ćeš proizvod predstaviti na latinici. Ako želiš da tvoju štampu i imternet portale prate u ex Jugoslaviji piši na latinici.
    (harwy, 15. mart 2023 19:59)

    # Link komentara

  109. "Stvar je otišla toliko daleko da se u medijima mogu čuti i nakaradni konstrukti poput borkinja, generalica, bekica itd", navodi ovaj lingvista.
    Да ли неко зна шта значи БЕКИЦА???
    Остале незграпне речи бар разумем, мада звуче ужасно.
    (pera filolog, 15. mart 2023 19:55)

    # Link komentara

  110. Moja teorija je, da samo ćirilićno "и" zauzima bitno previše prostora kod pisanja i štampanja, što utiče na brzinu i prostor koji zauzima neki tekst, a gde su ostali znakovi. Ljudi smo u suštini jako praktična bića i sasvim podsvesno koristimo pismo koje je jednostavno efikasnije u svakodnevnom životu. Nikakav zakon ne može protiv naše prirode.
    (Nassim Nicholas Taleb, 15. mart 2023 19:52)

    # Link komentara

  111. PS. Grci se drze svog pisma, i ne odistaju. Zasto?
    (Desa, 15. mart 2023 18:57)

    Drže se svog pisma koje je izvorno njihovo, hiljade godina unazad.

    Jednako tako arapski, hebrejski, japanski, korejski, kineski, to su sve baš njihova pisma i samo njihova.

    A Srbi nemaju pismo koje su sami izmislili, nego su slučajno u istoriji više koristili ćirilicu pa se to onda smatra srpskim pismom.
    (Homo Sapiens, 15. mart 2023 19:52)

    # Link komentara

  112. Тужна сенка некада великог народа...
    (Copab, 15. mart 2023 18:03)
    Izvini, a kad smo to mi bili veliki?
    Извини, а кад смо ми то били велики?
    ?????? ? ???? ??? ?? ?? ????? ????????
    (Unuk ribolovca na Loznicu, 15. mart 2023 19:49)

    # Link komentara

  113. srbi govore hrvatskim jezikom.
    (ivana, 15. mart 2023 18:48)

    Опет се неко од Балашевића про*ерава?
    (Cile, 15. mart 2023 19:46)

    # Link komentara

  114. Ne koristim cirilicu, i ne osecam da mi je to hendikep. Vise me brine ovo izrugivanje sa nasim jezikom, a i damama; psiholoskinje, sudkinje, ekonomistkinje i slicne jezicke idioterije, a bogami i sarkasticni izgled tih novih termina, e to me brine, cak mi se i gadi.. A cirilica ce polako odumirati, a to ce se i ubrzati sa nekom prisilom da ostane ziva..
    (Dali Bocek, 15. mart 2023 19:42)

    # Link komentara

  115. Zapadna propaganda
    (da, 15. mart 2023 19:34)

    # Link komentara

  116. Zao mi je. Na poslu pisem cirilicom jer radim u nacionalnoj firmi. Sve ostalo mi je latinica. Nju sam naucio u prvom razredu a cirilicu sam ucio u trecem razredu osnovne skole. Ja ne vidim opasnost u nekoriscenju cirilice u svakom momentu. Da smo iz Srbije podseca nas smece na svakom koraku, zagadjene reke, cirilicno ponasanje u drustvenom zivotu, cirilicno ponasanje u saobracaju, cirilicna iskrenost u politici. Hvala, hocu da budem Srbin Latinicar koji je pravoslavne veroispovesti. I latinica i cirilica su srpska pisma. Mozete lupati i dezinformisati narod koliko hocete ali mi volimo jednako oba pisma.
    (Goran, 15. mart 2023 19:33)

    # Link komentara

  117. Odumire kao i mnoga pisma pre nje. Prirodan proces.
    Ili bi egipcani morali da pisu hijeroglifima?
    Da se razumemo.. to je prvo pismo koje sam naucio, ali ne podnisim kada mi nesto naturaju silom.
    Zakon ukinuti trenutno posto je ruglo
    (bole, 15. mart 2023 19:30)

    # Link komentara

  118. Ne zivim u Srbiji vec 7 godina ali jos uvek se potpisujem na cirilici
    (dzaja, 15. mart 2023 19:29)

    # Link komentara

  119. I cirilica i latinica su srpska pisma i deo naseg identiteta. Ne treba zabranjivati nijedno od ova dva pisma!
    (kekec, 15. mart 2023 19:28)

    # Link komentara

  120. Dok god je ćirilica primarno pismo u upotrebi u osnovnim školama, ona ne može da padne u zaborav. Upotreba ćirilice u osnovnom obrazovanju dobro je prihvaćena i niko odatle ne želi da je izbaci. Očigledno je, međutim, da je većina građana Srbije više naklonjena latinici kao pismu za svakodnevne potrebe, dok manjina pokušava da im nametne ćirilicu i smatra da na to ima pravo.
    (marko, 15. mart 2023 19:28)

    # Link komentara

  121. ne korisrim ćirilicu. Ne mislim da zbog toga gubim identitet. Koliko ja znam u nas su oba pisma ravnopravna.
    (ja, 15. mart 2023 19:28)

    # Link komentara

  122. И текст написан латиницом и већина коментара...
    (@8018, 15. mart 2023 19:27)

    # Link komentara

  123. Важно да се србује где се стигне.
    (Објављен коментар, 15. mart 2023 19:25)

    # Link komentara

  124. Ja ne koristim ćirilicu. I ne pada mi napamet da je koristim.
    (Quot homines tot sententiae: suus cuique mos., 15. mart 2023 19:25)

    # Link komentara

  125. Lingvisti bi trebalo da znaju da se jezik ponasa kao zivi organizam. On se menja, evolvira, nekada na bolje a nekada ne. I upravo pokusavati da ogranicite taj njegov razvoj je nasilje nad jednim prirodnim procesom. Kao kada bi majka aktivno radila na tome da joj dete vecito ostane petogodisnjak sto je drzi za suknju, boreci se da ne odraste i postane odrastao, samostalan covek.

    Truditi se da ogranicite evoluciju jednog jezika (koliko god vam se ona ne svidjala) tamo nekim zakonima, savetima, odborima, jednom recju na silu - je nemoguca misija i nesto sto je unapred osudjeno na propast. Pitajte crkvenjake iz vremena Vuka Karadzica.
    (DC, 15. mart 2023 19:24)

    # Link komentara

  126. Opet preko leđa ljudi. Nisu isto javna preduzeća i privrednici. Uzmimo na primer ovaj portal (ili bilo koji drugi medij, prodavnicu, blog..bilo šta), zašto bi oni forsirali ćirilicu i tako sebe ograničavali samo na tržište Srbije kada se srpski jezik govori i/ili razume regionalno? Da li tražite da se neko odrekne zarade? Da li biste vi to uradili? Da li bi to uradila konkurencija?
    (Nemanja, 15. mart 2023 19:21)

    # Link komentara

  127. koga briga?? koristite sta zelite.
    (aca, 15. mart 2023 19:20)

    # Link komentara

  128. Ja bas ne bih rekao. Kao neko ko zivi u inostranstvu, svaki put kad dodjem iznenadim se koliko je sve vise i vise cirilicnih natpisa po gradu. Cak i barovi, kafici, “kul” mesta sa metropolitskim duhom sve cesce su sa natpisom na cirilici.
    (Thom, 15. mart 2023 19:19)

    # Link komentara

  129. Da na sutra okupira Mađarska, bez posla ne bi ostali nastavnici fizike i matematike nego nastavnici srpskog. Njima je jedinima stalo do te gomile pravila koje do besvesti uturaju u mozgove dece (pritom imaju nizi normativ (praktično veću platu!) Zbog, o moj boj, pregledanja pismenih zadataka) nego nastavnici matematike ili informatike, fizike, hemije i sl
    (Eto, 15. mart 2023 19:19)

    # Link komentara

  130. Latinica +
    ćirilica -
    (kurajber, 15. mart 2023 19:15)

    # Link komentara

  131. Zelim da znate da smo mi ovo napravili. Prije ujedinjenja 95% knjiga i novina kod vas bile su na cirilici. A vid' sad.
    Nasi i vatikanski planovi se uvijek ostvaruju!!!
    :D
    (Pijani zlotvor, 15. mart 2023 19:14)

    # Link komentara

  132. Copab




    sedi na avion i pravac Moskva.
    (kurajber, 15. mart 2023 19:13)

    # Link komentara

  133. А којим писмом ви пишете?
    (Петар, 15. mart 2023 19:12)

    # Link komentara

  134. Polako ali sigurno nestaje Srbija,a vi pricate o cirilici,kao da je to najveci problem.
    (Zoran YNWA, 15. mart 2023 19:11)

    # Link komentara

  135. Kome treba cirilica Ko se njom u svetu sluzi
    (Colak Luka, 15. mart 2023 19:07)

    # Link komentara

  136. Koja je korist od cirilice u danasnje vreme?
    (RW#0, 15. mart 2023 18:08)

    Као када неко пита, каква корист од уметности. Наавно да се може живти и без ње. Али има људи који воле лепе ствари. Нпр мени су ружна латинична слова ијл, то је ово: ijl, па љ, lj, i њ, нј. А и капице на словима су непријатне, нарочито на великим ČĆŽŠĐ, пема ЧЋЖШЂ.
    (zare, 15. mart 2023 19:07)

    # Link komentara

  137. Sada ce ovi sto se zalazu za ravnopravnost pisama jos jednom izvredjat Cirilicu.
    (Sombor, 15. mart 2023 19:06)

    # Link komentara

  138. Još poražavajuće je što je svaka treća reč klincima neki anglizam (engleska reč). Jezik treba da se usavršava, a ne da se pretvara u drugi postojeći.
    (Ivan, 15. mart 2023 19:04)

    # Link komentara

  139. Zasto bismo koristili cirilicu? Koja je korist od nje? Vecina sveta ne koristi to pismo, to je cinjenica, samo se mi pravimo pametni.

    Da razumem Ruse i Bugare, jer nemaju nista drugo, ali srpskoj cirilici treba dozvoliti da umre prirodnom smrcu i prikloniti se Zapadu i po pismu.
    (anon, 15. mart 2023 19:04)

    # Link komentara

  140. Odavno nisam procitao bolju vest od ove!
    (Mirsad Ulcinj, 15. mart 2023 19:03)

    # Link komentara

  141. U Bugarskoj, koja je clanica EU, bas sve je iskljucivo na ciriluci. U Grckoj i Kipru je sve takodje na njihovom alfabetu. Dakle, opet je problem iskljucivo u nama, a u isto vreme su nam puna usta patriotizma, pravoslavlja, majke Rusije itd.
    (Vojislav, 15. mart 2023 19:03)

    # Link komentara

  142. Latinica nije "pomoćno pismo u odnosu na 'matičnu' ćirilicu". Ono je ravnopravno sa ćirilicom.
    Ćirilica nije ni jedino naše pismo, niti prvo, niti su je Srbi izmislili, niti je Srbi jedino koriste.
    Srpski jezik koristi dva pisma, a pre ćirilice je koristio čak i glagoljicu. Bugarski sveštenici su je izmislili, a njime se služe mnogi slovenski, i neslovenski narodi, uključujući i Mongole.

    Naš uticaj na Balkanu se samo smanjuje ako insitiramo na ćirilici. Nažalost, njeno vreme je prošlo i treba da kompletno predjemo na latinicu. Što pre to uradimo, to bolje. De facto stanje je takvo, i nijedan veštački zakon ili pravila je neće sačuvati.
    (Bender, 15. mart 2023 19:02)

    # Link komentara

  143. I ovde pljuju ljudi na latinici. Vrh.
    I egipcani vise ne koriste hijeroglife. Izgubili identitet.
    Sve u korak sa vremenom. Kome nije jasno, bas mi je zao, ali ljudi streme ka tome da se bolje i brze sporazumevaju. Samo mi i dalje mislimo da je cirilica nesto specijalno, i hrvati smisljaju nove reci.
    Dva zatucana naroda, svako na svoj nacin.
    (Iwanhoo, 15. mart 2023 19:02)

    # Link komentara

  144. Супер Кљусе ту д рескју!

    Њииииихаааааа!
    (Јабучило, 15. mart 2023 19:01)

    # Link komentara

  145. Krenite od ovog sajta, ima samo latinica.

    Kud ćeš danas sa ćirilicom, latinica je jednostavno prevladala u svetu, sve je na latinici!

    Nekad su Sloveni imali glagoljicu, pa gde je danas?!
    (Leta Semoa, 15. mart 2023 18:59)

    # Link komentara

  146. I ako je 1%, mnogo je.
    (Bandolero, 15. mart 2023 18:59)

    # Link komentara

  147. Sve sto se desava diriguje politika.
    Pa tako i ovo s cirilicom.
    PS. Grci se drze svog pisma, i ne odistaju. Zasto?
    (Desa, 15. mart 2023 18:57)

    # Link komentara

  148. Све је то зато што Југославија, и изнад свега ЈУГОСЛОВЕНИ нису стављени ван закона. Југословен је по природи ствари анти-Србин и као такав нема шта да тражи у Отаџбини. То је корен из кога следи све и латиница, и ауто-шовинизам и атеизам и ино не-Српско понашање. Али ово питање очигледно представља превелик залогај.
    (Домаћински, 15. mart 2023 18:56)

    # Link komentara

  149. Svi kukaju za ćirilicom a 90% komentara na latinici... Stavite onda lepo i na telefon ćirilicu...

    Realno koristim latinicu jer na poslu komuniciram na nekoliko jezika (kad bi stalno menjao sa latinice na ćirilicu poludeo bih od praznog hoda).

    Ukratko - smanjenje prisustva ćirilice je direktna posledica globalizacije.
    (Alex V, 15. mart 2023 18:53)

    # Link komentara

  150. koliko ono bese budzet za kulturu 1%?
    (noname, 15. mart 2023 18:52)

    # Link komentara

  151. srbi govore hrvatskim jezikom.
    (ivana, 15. mart 2023 18:48)

    # Link komentara

  152. Да није запослених у државној управи, не би ни тих 10% писало ћирилицом. Срамота
    (Ja, 15. mart 2023 17:5

    Jeste, vi ste naši heroji....
    Koliko ste se uhlebili to je najmanje sto mozete da uradite.
    (Neko treći, 15. mart 2023 18:47)

    # Link komentara

  153. Nestaje ćirilica totalno u Srbiji.
    Naredni korak je promjena kalendara i Božić isto kad i katolićki.
    Onda nakon nekog vremena i povratak na katolićku vjeru.
    Onda prepisat hrvatski rječnik.
    I šta je još ostalo?
    Ujefinjenje i promjena imena.

    @(cmok, 15. mart 2023 17:54)




    Prvo vi da vratite 500 hiljada srpskih reči na ekavici koje ste pokrali od Vuka Karadžića kada ste prepisivali njegov rečnik,

    interesantno je da RIMokatolički konvertiti koji imaju najteži oblik identitetske šizofrenije u svakom smislu te reči, sebi najviše daju za pravo da drugima popuju šta i kako treba da čine, a evo par primera iz jezika koji ilustruju njihovu šizofreniju:

    ekavica: REČ, REČ_enica
    ijekavica: R_ij_EČ, REČ_enica,

    očekivali biste da kažu R_ij_EČENICA, ali ne, u ovom slučaju katolički konvertiti se koriste prađedovskom štokavskom srpskom ekavicom, (zaboravili da promene dok su prepisivali).

    ekavica: metar, meriti
    ijekavica: metar, mjeriti, po istom principu, a ovako je u još 500 hiljada drugih primera:

    sestra, a ne sijestra
    tetka, a ne tijetka
    žena, a ne žijena
    nećaka, a ne nijećaka itd.
    (Hammer, 15. mart 2023 18:47)

    # Link komentara

  154. Čuvajmo ćirilicu...prvo pismo svih Slavena,do Češke i Moravske.
    (kolega sa fakulteta Ćirila i Metodija, 15. mart 2023 18:44)

    # Link komentara

  155. nije tačno...
    (PFK, 15. mart 2023 18:10)

    Slažem se, mnogi ne znaju ni jedno pismo da pišu !
    (Nikola, 15. mart 2023 18:44)

    # Link komentara

  156. Pa mi smo nepismen i neobrazovan narod u svakom pogledu...a koristiti ćirilicu je najveća glupost...gde se to još koristi?
    (Srbenda, 15. mart 2023 18:43)

    # Link komentara

  157. To se zove evolucija. I ćirilica je došla posle nečega, tako će i nešto drugo doći umesto nje. Ko garantuje da će se i srpski jezik sačuvati? Ako su istinite pretpostavke da će u narednih 100 godina od 6000 svetskih jezika ostati mali deo, slabo nam se piše i po tom pitanju. Opet, evolucija. Bolno za prvu generaciju ali naredne neće znati za drugo. Kao što niko od vas ne kuka za glagoljicom ili staro-slovenskim pismom.
    (knez, 15. mart 2023 18:41)

    # Link komentara

  158. Cemu?
    Ako neko pismo narod ne zeli da koristi, iz bilo kog razloga, zasto mu ga silom naturate?
    Da se razumemo, nemam baz nista pdotiv same cirilice, to je prvo pismo koje sam naucio u zivotu,,
    Ali i te kako imam protiv kada mi bilo sta naturaju silom.
    Kao i gomila pisama u istoriji.. prirodno odumire.
    Ili bi egipcani morali da pisu hijeroglifima, iranci klinastim pismom... Zato sto je to 'tradicija'?
    (bole, 15. mart 2023 18:40)

    # Link komentara

  159. Nestaje ćirilica totalno u Srbiji.
    Naredni korak je promjena kalendara i Božić isto kad i katolićki.
    Onda nakon nekog vremena i povratak na katolićku vjeru.
    Onda prepisat hrvatski rječnik.
    I šta je još ostalo?
    Ujefinjenje i promjena imena.
    (cmok, 15. mart 2023 17:54)

    Ne vidim da su se Grci i Bugari odrekli svog pisma iako su prešli na novi Milankovićev kalendar. To što naša crkva živi odrođena i otuđena od svog naroda i živi po potpuno drugom kalendaru je naš mnogo veći problem od upotrebe latinice
    (Zacvo, 15. mart 2023 18:38)

    # Link komentara

  160. Latinica je neformalno narodno pismo, svuda ga ljudi koriste sem ako ih zakon ne obavezuje. A po ovom procentu, znači da više ljudi upotrebljava latinicu nego što po anketama KiM smatra i dalje delom Srbije (nekih 85% po Demostatu).

    To što nam telefoni nisu namešteni na ćirilicu, to krivite koga god hoćete, tehnološka revolucija je pobedila, i sa svakom sledećom generacijom će sve manje dece koristiti ćirilicu. Ako vam je toliko žao ćirilice, setite se da je nastala po nalogu bugarskog cara, i napravljena uz pomoć grčkih pisara.
    (Dule, 15. mart 2023 18:35)

    # Link komentara

  161. За све вас што се питате и "питате" зашто је азбука битна - ако је не будете нјеговали, джаба вам булјук дуката од дјубрета зарадјених.

    Ако уопште схватите...
    (дејкилдкени, 15. mart 2023 18:35)

    # Link komentara

  162. Jezik pa i pismo je zivi organizam i nemoguce ga je forsirati dekretima. Ako 90 posto ljudi koristi latinicu, onda sigurno postoji dobar razlog za to. Koga briga sta je bilo pre 500 ili 1000 godina, gubljenje vremena na nesto sto je nepovratno, samo unazadjuje ono sto jedino relevantno: buducnost.
    (dekret, 15. mart 2023 18:33)

    # Link komentara

  163. Овај народ од кад се одрекао своје вере и Крсне Славе 1945. године сваким даном срља све дубље до коначног нестанка. Латиница наметнута због оних тамо преко Дрине, данас доминира међу Србима. А проценат функционално неписмених у Србији је исто тако поражавајућа. Сваки народ би, овакво идеално скројено писмо за свој језик, чувао као очи у глави, али не и Срби којима је све туђе слађе. Нема нама спаса.
    (Комша, 15. mart 2023 18:32)

    # Link komentara

  164. Ne leži u tim grmovima zec, u kojim vi mislite. Pre svega, živimo u digitalnom dobu i većina pisanja se obavlja digitalno. Ćirilica i bilo šta digitalno nisu u najboljim odnosima. Da koristim ćirilicu na telefonu i kompjuteru, samo da bi svaki čas nekome nešto dokazivao (valjda koliki sam Srbin), a onda svaki čas prebacivao tastaturu da bih kopirao deo teksta ili ukucao stranicu na netu neće se desiti. Kad pišem rukom pišem ćirilicom, ali na to otpada tačno tih 10% koje ste naveli. Koliko god je lepo, u digitalnom dobu ćirilica je nepraktično pismo i tu je kraj svih nadanja o masovnijoj upotrebi.
    (djokolada, 15. mart 2023 18:30)

    # Link komentara

  165. Blago nama ako cemo cuvanjem cirilice imati svetliju buducnost.
    Od tradicije i kulturnog identiteta niko ne ide u buducnost. Nije strasno sto 10% pise cirilicom, strasno je sto 99% smatra da je obrazovanje steceno u skoli i na faksu sve sto je potrebno u zivotu, sto se osnovna srednjoskolska matematika smatra strasnim baukom i sto 90% ljudi kvadratnu jnu ne zna da resi cak i ako im date celu formulu.
    (K, 15. mart 2023 18:25)

    # Link komentara

  166. Onaj deo koji se odnosi na nakaradnu rodnu ravnopravnost je skroz ok medjutim latinica je vise nasa nego cirilica a i ne vidim da Rumunima nesto smeta to sto vise nema cirilice.
    Kao sto nam je titlovanje umesto sinhronizacije filmova pomoglo u ucenju stranih jezika tako nas je i poznavanje i upotreba latinice olaksalo ucenje stranog pisma.....a vredis onoliko koliko jezika znas.
    (trt, 15. mart 2023 18:24)

    # Link komentara

  167. Uvesti zakon da se mora ne samo pisati na cirilici, vec da se obavezno mora i RAZMISLJATI na cirilici, he, he, he. Pola Srbije koristi dva padeza i ne zna gramatiku, a problem je koristenje 10% cirilice?.
    (Nostradamus, 15. mart 2023 18:24)

    # Link komentara

  168. Čak i ovi što se zgražavaju u komentarima pišu latinicom :)
    (Ujka, 15. mart 2023 18:23)

    # Link komentara

  169. Преци су нам је сачували у ропству, док су их усташе у логоре слали због ње, а ми је се у миру одричемо. Срамота свих нас!
    (буразер, 15. mart 2023 18:22)

    # Link komentara

  170. Ćirilica je precenjena.
    (Bog, 15. mart 2023 18:02)

    Stvarno? Koliko bi dao?
    (Marija, 15. mart 2023 18:20)

    # Link komentara

  171. Koliko Srba danas koristi nase prvo pismo glagoljicu?
    (Ser Kokeza od FSS-a, 15. mart 2023 18:15)

    # Link komentara

  172. Свега се одричемо..
    (?Срб_и_ја, 15. mart 2023 18:14)

    # Link komentara

  173. Samo latinica. Ćirilica je glupost.
    (Latiničije, 15. mart 2023 18:14)

    # Link komentara

  174. Šta je sa kaznenim odredbama Zakona? Valjda su i one dio tog akta. Postotak (10 %) govori da u tom grmu leži zec, a imamo, hvala Bogu, i akademike, samo se rijetko ili nikako ne oglašavaju. Kao da i njima prija što je stanje takvo kakvo je.
    (Olja, 15. mart 2023 18:10)

    # Link komentara

  175. nije tačno...
    (PFK, 15. mart 2023 18:10)

    # Link komentara

  176. Drzava Srbija treba da cuva i neguje Cirilicu. A ja mogu samo da volim i nastavicu da volim cirilicu.
    (Ns, 15. mart 2023 18:08)

    # Link komentara

  177. Koja je korist od cirilice u danasnje vreme?
    (RW#0, 15. mart 2023 18:08)

    # Link komentara

  178. I treba da nestanemo kao narod kad sami trčimo ka provaliji. Gubimo identitet.
    (Ambis, 15. mart 2023 18:06)

    # Link komentara

  179. WTF! Baš bzvz.
    (Triput, 15. mart 2023 18:06)

    # Link komentara

  180. Ja je koristim 0%
    (Jaaa, 15. mart 2023 18:05)

    # Link komentara

  181. Некада ме је срамота што сам припадник овог народа. Колико смо посрнули, видљиво је на сваком кораку. Не користимо своје писмо, језик нам се претворио у бљувотину, не поштујемо никога, градови и села су нам сметлишта, све нам је старо, запуштено и никога није брига. Влада корупција, влада подмуклост, похлепа и самовоља. Тужна сенка некада великог народа...
    (Copab, 15. mart 2023 18:03)

    # Link komentara

  182. Ćirilica je precenjena.
    (Bog, 15. mart 2023 18:02)

    # Link komentara

  183. Ovo nije tačno, a razloga za lažna predstavljanja koliko Srbima nisu bitni "koreni" u ovom trenutku ima na pretek.
    (alek, 15. mart 2023 18:01)

    # Link komentara

  184. Zbog toga se svakako ne treba brinuti, nećemo ostati manje pismeni sa njom ili bez nje.
    (cole, 15. mart 2023 17:59)

    # Link komentara

  185. pogledajte prvo koje pismo koristimo na telefonima, onda pogledajte sajtove na kojima se informisemo, strane firme koje dokumentaciju imaju na latinici, mediji koji takodje koriste latinicu u velikom obimu i onda se zapitajte ZAŠTO?
    (ludak, 15. mart 2023 17:58)

    # Link komentara

  186. Да није запослених у државној управи, не би ни тих 10% писало ћирилицом. Срамота
    (Ja, 15. mart 2023 17:55)

    # Link komentara

  187. Nestaje ćirilica totalno u Srbiji.
    Naredni korak je promjena kalendara i Božić isto kad i katolićki.
    Onda nakon nekog vremena i povratak na katolićku vjeru.
    Onda prepisat hrvatski rječnik.
    I šta je još ostalo?
    Ujefinjenje i promjena imena.
    (cmok, 15. mart 2023 17:54)

    # Link komentara

  188. Само?
    (гост, 15. mart 2023 17:53)

    # Link komentara