- Komentari -

Da li živimo u Matriksu? "Naš svet je pikselizovan"

Mnogi su se nakon gledanja filma Matrix zamislili nad mogućnošću da živimo u nekoj vrsti simulacije, odnosno kompjuterskog programa koji je kreirala naprednija inteligencija. No ova ideja nije nešto novo. S ovim se problem naučnici i filozofi "zabavljaju" već vekovima.

Izvor: index.hr
Pošaljite komentar
  1. Da li nas neko posmatra iz Andromeda galaksije.Teorija imas milion,da smo mi jedan molekul u telu nekog naprednog organizma koji odradjujemo posao i umiremo kao celije koje su stekle svoju inteligenciju.A mozda smo i neki projekat nekih 6D bica koja ni ne vidimo.Svaka teorija je logicna,jer niko ne moze da dokaze da je tako,a niko ne moze da dokaze i da nije.
    (Gronko, 24. novembar 2022 13:38)

    Ovo je realno zanimljiva hipoteza da smo celije viseg bica i verovatno je inspirisana teorijom mikrokosmosa, tj da je u nama mikro kosmos koji je u haosu i koji u toku svog zivotnog veka treba da uredimo.
    (Ali G, 13. decembar 2022 22:54)

    # Link komentara

  2. Ukoliko krenemo sa pretpostavkom da nešto kontroliše našu stvarnost i upravlja njom, mislim da je isuviše osiono uopšte pomisliti da smo mi u stanju to i da razumemo.
    (Marko NS, 8. decembar 2022 09:54)

    # Link komentara

  3. Energetski nivoi zaista podsećaju na princip rada računara. Asimetrija količine materije i antimaterije (bez koje ne bi bilo ničega jer bi sve izreagovalo), zatim asimetrija veličine čestica i krpljenje rupa u modelu Higsovim bozonom, kombinovane mase neutrino čestica, "bagovi" koji se ispoljavaju prilikom eksperimenata poput "Double-slit" ili "Delayed-choice quantum eraser" takođe upućuju na nesavršenost našeg univerzuma i inženjerski pristup tj. štelovanje parametara eksperimenta.

    Iako sam ateista, sve sam više ubeđen da je ceo Svemir eksperiment koji izvode očigledno neka mnogo inteligentnija bića u njihovom Univerzumu koji opkoljava naš.
    (Locutus, 27. novembar 2022 18:46)

    # Link komentara

  4. Naš mozak ima ograničenja mogućnosti, samim tim što je organski. Možemo umom obuhvatiti bukvalno ceo kosmos, možemo otkriti sve prirodne zakone koji postoje, ali... postoje neke stvari izvan prirode, i stoga izvanljudskog uma, koje ljudski um ne može da razume te za mnoge te stvari i ne postoje. Nepostojanje nije nepostojanje, nego postojanje bez nas. Upravo te stvari koje ne može shvatiti govore da živimo u jednom Matriksu, materijalnom zatvoru...
    (Onako samo usput, 24. novembar 2022 14:52)

    Jos ovakvih komentar ako je moguce hvala.
    (Man, 26. novembar 2022 17:16)

    # Link komentara

  5. @Daimonion Za Homo sapijens ne postoji sveznanje, niti - metod - koji otključava sve brave! Život je stalno rešavanje tekućih problema. Preživeli smo, na pr, ledeno doba tako što smo bili sposobni da izmislimo nove alate (harpun), nove forme (strategiju i taktiku lova)...B.List i D. Mekmilan, na pr, izmislili su novi način kako spojiti hemiske molekule - novi alat za izgradnju molekula - koji nam pomaže da pravimo nove lekove. U 21 veku se zaturilo to - da smo potencijano svi "naučnici" - imamo predispoticije za učenje i stvaranje novog, za rešavanje "problema"; pri rešavanju koristimo razne teorije i razne metode. Za proveru, na pr, rešenja problema planetarnog kretanja, koristimo PREDVIĐANJA koje neka teorija nudi. U svojoj disertaciji "O putanji planeta" Hegel je pomoću dijalektičkog metoda 114 g., posle Njutnove dinamike, dokazao da se planete kreću po Keplerovim zakonima. On je izveo dedukciju o stvarnom položaju planeta, ali bez Urana. Promakla mu je činjenica da je Heršel 1781., bio otkrio planetu Uran; nije uspeo da predvidi ni postojanje Neptuna. Leverije (Njutnova dinamika) je predvideo postojanje nove planete - ona je 1846. otkrivena (Neptun). Po Njutnovoj dinamici, za razliku od Hegelove, planete se ne kreću prema Keplerovim zakonima; planete bi se kretale po Keplerovim elipsama jedino ukoliko jedna drugu ne bi ometale u tom kretanju. A ometaju se. Stoga je Njutn morao da smisli teoriju perturbacije, iz koje proizilazi da se nijedna planeta ne kreće po elipsi.
    (zoran stokic, 26. novembar 2022 12:27)

    # Link komentara

  6. Sve - samo da nema BOG'a!!!

    Tora - Evanđelije - Quran

    Sve drugo su ideologije, a čovek neče da živi pod BOŽJU volju...
    (Sale, 24. novembar 2022 13:16)

    Samo što je Rod stariji.
    (Rodnoverac, 26. novembar 2022 11:50)

    # Link komentara

  7. Prva stvar : Dok se pitaš -živ si, a to je dobro, bez obzira na odgovor! Druga stvar ako neko ne zna jer smatra da je komplikovano ili izuzetno teško doći do istine, ne mora da znači da baš niko ne zna, jer eto nekom se čini da se to ne može saznati. Raduje me što ljudi ipak razmišljaju o ovim temama. Treća stvar nekad je bolje ne znati
    (mali Građanin, 25. novembar 2022 21:51)

    # Link komentara

  8. Sta god da je, iz ove se koze ne moze... A "zli dusi" uvek traze neko opravdanje da budu zli.
    (hm, 25. novembar 2022 20:11)

    # Link komentara

  9. A šta je sa onim: "Zašto sam ja ja a ne neko drugi?"
    (deki, 25. novembar 2022 14:57)

    # Link komentara

  10. Pa šta i da je simulacija??? Šta to konkretno menja??? Hoću jednostavno da budem bolji čovek i prema drugima a i prema sebi to je sve...dok ne dodje vreme da se moj život stvaran ili simuliran završi.
    Igor

    zelim ti srecu, srecu na beskrajnom putu;)
    (psb, 25. novembar 2022 09:00)

    # Link komentara

  11. Lepo je na jednom mestu naci toliko inteligentnih i mastovitih komentara.Lepo i tuzno.Jer istina je mnogo jednostavnija,a sve ostalo je stvoreno da se ne prepozna. ,,I kako je do neprepoznavanja dovedena sustina prevare’’-Kad fazani lete-AZRA .Zamislte da se jednog dana probudite,u staklenoj tegli,ili mobilnom telefonu...Sta god da je,ne mozemo izaci.Spoljni svet posmatramo iznutra.I u tome je fora .Unutrasnji svet posmatramao spolja,ubedjeni u suprutno.Nauceni smo,ili napravljeni,da verujemo u ono sto ne vidimo.Znamo brzinu svetlosti,videli smo da je Zemlja sfernog oblika i videli smo slet na Mesec i slet za ,Dan mladosti’(slet su videli malo stariji,oni iz tegle).Znaci,unutrasni svet posmatramo,iznutra,verujuci da vidimo spoljni svet,i niko nas ne moze razuveriti u tu cinjenicu,jer mi znamo,nismo ludi,obrazovani smo,diplomirani smo,imamo dobro zaposlenje,dobro smo placeni,redovno citamo,informisemo se,razmisljamo,kultivisemo se...Ne damo se prevariti !
    E,dragi moji,ne daju se ni oni!Od okova,preko tegle,do ajfona,sve su smislili da bi nas drzali u poslusnost i zavisnost.Danas suptilnije i bezbolnije nego ikada.Uspeli su da nas ubede da smo slobodni,u meri da smo spremni da ginemo za sopstveno ropstvo.Oni?Ko su oni?Pa,sve sto znamo,sve sto verujemo ,sva ubedjenja i otvoren um,postoje da ne spoznamo,ko su.
    (SPARTAK, 25. novembar 2022 08:29)

    # Link komentara

  12. moze restart?
    (Belmont, 25. novembar 2022 06:15)

    # Link komentara

  13. U glavnom potpisujem najveci deo stvari koje su iznete u obimnom komentaru. Samo jedna ispravka,najbliza zvezda nama je Proksima Kentauri 4,3 svetlosne godine udaljena. Do nje bi covek brzinom od 300000 km/s putovao 4 god i par meseci,a ne 2000 god
    (jednom i zora svanuti mora, 24. novembar 2022 18:00)

    Mislio sam na najbližu zvezdu koja sa sistemom planeta koji imaju potencija za život...
    Izvinjavam se što nisam bio koncizan.
    (Moram da kažem, 25. novembar 2022 04:53)

    # Link komentara

  14. @zoran stokic

    Prosli put ste zastupali naivni falsifikacionizam, sada metodoloski instrumentalizam - oba stanovista su odbacena. Sta ste zavrsili, da li ste imali opstu metodologiju? Citajte Hajdegera i Hegela, nijedan ne zastupa korespondisticku teoriju istine! Za njih ova dilema nije moguca!
    (Daimonion, 25. novembar 2022 00:29)

    # Link komentara

  15. Pa šta i da je simulacija??? Šta to konkretno menja??? Hoću jednostavno da budem bolji čovek i prema drugima a i prema sebi to je sve...dok ne dodje vreme da se moj život stvaran ili simuliran završi.
    (Igor, 24. novembar 2022 22:05)

    # Link komentara

  16. Poziciju Homo sapijensa anticipirao je Ksenofan: "Ne otkrivaju bogovi smrtnicima sve od početka, ali tokom vremena, tražeći, nalazimo ono što je bolje. Sigurnu istinu niko nije saznao i neće je saznati o bogovima i stvarima o kojima govorim; ali ako iko ikada istinu nekim slučajem saopšti, sam to neće znati: jer sve je samo istkana mreža nagađanja". Epistemologija nam kaže ovo isto samo na sofisticiran način. Ni mit, ni teologija, metafizika, pa ni nauka nisu iz "principskih" razloga u stanju da otkriju skrivenu suštinu stvarnosti! Stare klasične teorije istine izražavaju zdravorazumsko shvatanje - da je istinito ono mišljenje koje odgovara stvarnosti. Ali šta je "stvarnost"? Nerešivo! Zato nauka koristi ne-klasične teorija istine: koherencije, pragmatične i tsl. "u kome jedna uverenja neće protivurečiti drugimm uverenjima"; "neko uverenja treba prihvatiti kao istinita ako ona dobro 'rade', tj, ako uspešno orijentišu našu praksu, ako postupajući u skladu sa njima uspemo da ostvarimo svoje namere i ciljeve u smislu predviđanja budućih događaja i tsl. Pozivanje na „odgovara svarnosti“ je zaobiđeno. Ni nauka ne otkriva "skrivenu suštinu stvarnosti". Pomoću nauke izgrađujemo ekološke niše, preživljavamo i to je sve!
    (zoran stokic, 24. novembar 2022 21:28)

    # Link komentara

  17. Filozofija se konacno spustila medj narod! Ljudi koji ne mogu da procitaju tri recenice Dekarta (sta demon cini sa cuvenim "cogito ergo sum", kakav je odnos sa Laplasovim demonom...) Lajbnica, Kanta, Hegela, Bergsona... raspravljaju o vremenu, nebicu... Kako je za Parmenida samo bice kugla, zasto Demokrit atome shvata kao nedeljive, ali razlicitih oblika, da li zato sto je gluplji od srednjoskolaca :))
    (Daimonion, 24. novembar 2022 20:36)

    # Link komentara

  18. A da li i ta "napredna" civilizacija zivi u svom matriksu i nju kontrolise jos naprednija civilizacija pa tako do n+1 civilizacija i da li negde tamo daleko postoji predsednik napredne civilizacije
    (Milos, 24. novembar 2022 12:58)

    Moj Miloše, svakakve akrobacije će izmisliti, samo da se izbegne zabranjena reč - "Bog"
    (pope, 24. novembar 2022 20:24)

    # Link komentara

  19. Brateeee koliko trošenja energije oko bezvrednih stvari. Ima priča dje je čovek sanjao da je leptir. Kada se probudio nije znao da li je čovek koji sanja da je leptir ili je leptir koji sanja da je čovek. Oba stanja su besmislena. Ja nikada ne bih uzeo onu piliulu od Morfeja koja bi me vratila u tobože "stvarni svet." Koja je razlika izmedju njegovog stvarnog sveta i matrixa? Nikakava. U matrixu mogu te ubiti mašine i u realnom svetu koliko su njih "slobodnih" pobile mašine? Zašto biste me uzimali od jednih i dali drugima? Ono što je važno jeste SVEST da znaš da li je nešto san ili java a ne da ja menjam mesto. Možeš ako ti sama promena mesta daje neki boljitak. U slučaju filma Matrix uopšte ne. Tako da onaj Sajfer koji je hteo da se vrati u Matrix je potpuno legitimna i razumljiva jedina je razlika da ja želim DA ZNAM da je to mesto u kome obitavam Matrix. i za kraj ovoga malenog izlaganja. Koiko misliš da ćeš živeti pre nego što umreš? I da li znaš da mrtvi ne znaju ništa ni da su bili bogati ili siromašti ili matrix ili java... Prah si i u prah ćeš se vratiti šta će biti sa svim tim vašim znanjem i inteligencijama i parama i slavom i bogatstvom? Ostaće sećanje? Koliko će ono da traje vek ili dva pre nego što nestane. Težite vječnim i nepropadljivim stvarima dok nije kasno.
    (Djoka, 24. novembar 2022 20:13)

    # Link komentara

  20. rad je unistio coveka
    istina

    zene!
    (rajska jabuka, 24. novembar 2022 18:34)

    # Link komentara

  21. Matrix je hteo puno toga da nam kaze, vise je dokumentarni film neko fantastika. Istina zbog potreba filma su promenili neke stvari koje su braca reziseri planirali ali je studio smatrao da su previse komplikovane za razumeti i da ce samo zbuniti gledaoce
    (Ombre, 24. novembar 2022 14:02)

    Tada su bili braća režiseri, a sada su sestre režiserke. Šta ćeš, Matriks.
    (Miloš Ilić, 24. novembar 2022 18:19)

    # Link komentara

  22. Antropomorfizam u svom punom sjaju! Glupostima nikad kraja...
    (Dr., 24. novembar 2022 18:16)

    # Link komentara

  23. @Moram da kažem
    U glavnom potpisujem najveci deo stvari koje su iznete u obimnom komentaru. Samo jedna ispravka,najbliza zvezda nama je Proksima Kentauri 4,3 svetlosne godine udaljena. Do nje bi covek brzinom od 300000 km/s putovao 4 god i par meseci,a ne 2000 god
    (jednom i zora svanuti mora, 24. novembar 2022 18:00)

    # Link komentara

  24. Živimo u molekularnom matrixu
    (Proka, 24. novembar 2022 17:54)

    # Link komentara

  25. @gost

    Evo ga jos jedan hiper inteligentan prosvetljeni radnik na trafici
    (vazi brt, 24. novembar 2022 17:27)

    # Link komentara

  26. Predsednik najnaprednije od svih tih najnaprednijih civilizacija živi baš ovde kod nas, u Srbiji.
    (Miloš Bg, 24. novembar 2022 13:51)

    Ne znam samo kako vam ne dosadi... može li bez njega da prodje? Njegovi kultisti i njegovi antikultisti imaju zajedničko ISTI.
    (XP, 24. novembar 2022 17:20)

    # Link komentara

  27. Romanticne boje - San 1985
    (Nikola, 24. novembar 2022 17:08)

    # Link komentara

  28. rad je unistio coveka
    (istina, 24. novembar 2022 16:58)

    # Link komentara

  29. Ako smo u Matriksu onda je Srbiju kodovao student na praksi nakon zavrsenog kursa prekvalifikacije u IT.
    (Bojan, 24. novembar 2022 16:56)

    # Link komentara

  30. Ma, strah od smrti. Verovatno sva živa bića, a sigurno sve životinje imaju strah od smrti. Mi i "tanatofobiju" definišemo samo kao "strah od smrti VEĆI nego što je to normalno" 😀 Koliko je "normalno"? Ljudi će da nateraju sebe da veruju i u najveće fantazije samo da bi odagnali ili bar smanjili taj rezidentni strah. Ako postoji išta "izvan", onda postoji, "mora da postoji" i nekakva "šansa" da nakon kraja ima još nešto, nekakav "bonus za dobro vladanje" (raj/pakao, reinkarnacija
    Ova "matriksologija" nema veze sa naukom. To je religija, dakle šoubiznis, prodavanje zjala.) ili makar "lutrija" (matriks). Naš animalni i analogni mozak nije u stanju da kreira analogiju za "ništa", čak ni kao "apstraktno ništa"; mnogo vremena je prošlo dok nismo smislili i sam znak za "nulu", a čak ni nula nije ono "ništa" koje nas sve proguta, a i dalje je jednako prazno.
    E pa neki jednostavno hoće sebe da ubede da "ništa" nije prazno, da nije prazan skup. Neka bude, eto "ništa" nije prazno, naprotiv je sačinjeno od jako mnogo "ničega". Je li lakše tako?

    Kakvi matriksi, religijske i parareligijske budalaštine! Pazi kad su sebi skovali i govor: "informaciona fizika"! WTF? To može da bude samo oksimoron, a ne naučna disciplina (sa naglaskom na ono "disciplina" jer nauka bez discipline nije nauka).
    (CATAPA, 24. novembar 2022 16:52)

    # Link komentara

  31. Pa kako bre od toliko matriksa mene baš Srbija zapadne!?
    (budala, a koči!, 24. novembar 2022 15:04)

    E jesi lud! Nasmeja nas baš!
    (lule, 24. novembar 2022 16:46)

    # Link komentara

  32. Bravo Tihana! Divno napisano. Naravno, pismenost, logika, znanje će biti meta seljačke sprdnje koja caruje našom zemljom. To se lepo vidi iz komentara.
    (Krsta, 24. novembar 2022 16:45)

    # Link komentara

  33. Naš svet nije pikselizovan već paralizovan.
    (Josip, 24. novembar 2022 16:32)

    # Link komentara

  34. Što više ljudi budu verovali u ovo to će više biti ubistava i samoubistva. Ljudi će jednostavno pokušavati da izađu iz simulacije. Ja lično ne verujem ni u šta što vidim ili čujem. Tj nisam siguran ni u šta. Jako čudna stvar. Uživam u raznoraznim stvarima ali sve uzimam sa razervom. Možda i ovo na čemu pišem nije stvarno. Možda niko neće ovo ni da pročita,niko stvaran. Šta ako je sve namešteno? Kako da znam da ljudi stvarno postoje? Kako da znam da ja postojim? Ako umirem zašto sam rođen? Da li sam rođen da bih služio i na kraju umro? Da li je ovo "pakao"? Čemu strah od bilo čega ako svakako na kraju umireš? Čemu bilo kakve kazne za bilo kakvo delo? Da li da verujem u Boga da ne bih pomišljao na sva ona pitanja koja sam postavio? Kako da verujem u Boga kada se to jednostavno protivi mom biću i umu? Prosto boli koliko je moj um slab i ne može da skapira nešto poput pojma beskonačnosti. Odoh sad da gledam fudbal inače mi Matriks ne gine.
    (iosonostefan, 24. novembar 2022 16:25)

    # Link komentara

  35. Cobra Tate je rekao istinu o matriksu!!!!
    (Andrew Tate, 24. novembar 2022 16:22)

    # Link komentara

  36. Ako je neko napravio virtualni svet, onda tom logikom mogu i oni da naprave virtualni svet. Sto znaci da ide sa mnogo slojeva duboko, svetovi u svetovima. A posto mi nismo jos napravili takvu simulaciju, to znaci da smo ili prvi ili na dnu svih tih svetova. Sto je malo verovatno. Tako da mozda jeste simulacija, ali malo verovatno da je komojuterska.
    (Mislilac, 24. novembar 2022 16:14)

    # Link komentara

  37. Hmm...ako uzmemo da je (posebno na zapadu) generalno prihvaceno da bez SAD ne bi znali definiciju reci "dobro", EU je simbol demokratije, a Rusija je agresor (bez razloga) zbog kog je svima iznenada skuplji zivot....skole sluze da bi nas obrazovale (da smo nastali sasvim slucajno iz nicega), a moderna medicina postoji da bi nas lecila, DA...rekao bih da je rec o Matriksu. I ne treba mi naucni dokaz za to :D
    (Nemojte molim vas, 24. novembar 2022 16:11)

    # Link komentara

  38. Neko zlostavlja mene u tegli.
    (bddnn, 24. novembar 2022 16:06)

    # Link komentara

  39. Ali ne dajmo se zavaravati, sama zavera zvana život, kao i najbliža zvezda, do koje nas deli dve hiljade godina kretanjem 300 000 km u sekundi...
    (Moram da kažem, 24. novembar 2022 13:18)

    Najbliža zvezda Zemlji je Sunce, do koje se brzinom od 300 000 km u sekundi stiže za nešto više od 8 minuta.
    Ako si mislio na najbližu drugu zvezdu, ona je u sistemu Alpha Centauri, i udaljena je oko 4.3 svetlosne godine, dakle nije reč o nikakvih 2000 svetlosnih godina.

    I sredi malo misli, ni pravnici ne prave takve kilometarske rečenice, gde dok stigneš do poslednjih reči u rečenici, zaboraviš šta je pisalo na početku.


    A za simulaciju... mislim da idemo u pogrešnom smeru i pravcu. Zamislimo da nekim domoricma pokažete telefon ili tablet, sa nekim fotografijama ili video snimcima drugih delova Zemlje, npr. gradovima, velelepnim zgradama i sl.
    Ostavite im taj telefon ili tablet, a oni krenu da ga "proučavaju", nekako naprave uveličavajuće staklo, analiziraju piksele, "vide" praktično matricu RGB piksela, na osnovu toga prave razne modele i teorije... a u stvari su promašili suštinu, suština nije u tim pikselima, oni su samo SREDSTVO da se pokaže neka suština.

    Tako i naša nauka, juri za modelima mikročestica, a one su samo SREDSTVO, onosno medijum, u kome postojimo mi kao umna i duhovna bića, čija suština ne mora biti u tim mikročesticama, što verovatno i nije.
    Ali, ko da se bavi suštinom, jer važnije je da otkrijemo nešto što će doneti novac ili bolje oružje...
    (Veliki brat, 24. novembar 2022 16:06)

    # Link komentara

  40. Na neki način, da! Ja sam oslobođen ali nemam vremena da vam objasnim kako.
    (Neo, 24. novembar 2022 15:47)

    # Link komentara

  41. Prazna nagadjanja, potpuno isto kao evolucija, Veliki prasak itd. Cisto verovanje, ni "n" od nauke. A masa pada u trans jer ovo rekla "struka", a kad im pomenes Boga prevrcu ocima i pokisavaju da budu cinicni. Ne shvataju da je u pitanju ista stvar, neko veruje u Boga, neko u "nauku", a niko nema cvrste dokaze.
    (Vaše ime, 24. novembar 2022 15:45)

    # Link komentara

  42. @zare:

    A ko je stvorio sve ostalo, uključujući i vanzemunce!?
    (kognitivna disonanca, 24. novembar 2022 15:44)

    # Link komentara

  43. @нисмо баш сви морони, ništa je već nešto.
    (Dexamethasonneomycin, 24. novembar 2022 15:44)

    # Link komentara

  44. Ne zivimo u kompjuteru. Univerzum je prirodni hologram i time se fizicki zakoni mogu hakovati i podesavati. Planeta je svesno bice i doprinosi funkcionisanju lokalnog holograma. Univerzum je svest i inteligencija sa beskonacno detalja i sve nastaje iz misli. Medjutim mi smo ovde porobljeni od grupe zlocestih vanzemaljaca, laznih bogova.
    (all seeing eye, 24. novembar 2022 15:42)

    # Link komentara

  45. Naravno da je simulacija.
    (Djuka, 24. novembar 2022 15:40)

    # Link komentara

  46. симулација ?!?

    бласфемија !!

    спалите их !!

    једина истина је, да је све (простор-време, енергија-маса, физички закони / информације) настало из ничега! то је тако логично ...

    Важи.
    (нисмо баш сви морони, 24. novembar 2022 15:36)

    # Link komentara

  47. I sta cemo sad?
    (DS, 24. novembar 2022 15:06)

    nista, uopste nas ne zanima planeta majmuna;)
    (civilizacija Q, 24. novembar 2022 15:29)

    # Link komentara

  48. a taj ludi naucnik sto sve kontrolise i igra se svima je naravno Srbin.
    (nikolatt, 24. novembar 2022 15:19)

    # Link komentara

  49. A ono sto tekst ne pominje je - ako napredna civilizacija ima simulacije ukljucujuci nas, zasto oni moraju da budu iole slicni nama ili razumljivi nama? Ko kaze da nisu toliko beskonacno iznad nas da je nasa simulacija samo projekt nekog fakultetskog strebera?

    I da jesmo, i da nismo u simulaciji, nikad necemo znati. I da Bog postoji, ko kaze da nije simuliran.

    I sta cemo sad?
    (DS, 24. novembar 2022 15:06)

    # Link komentara

  50. Pa kako bre od toliko matriksa mene baš Srbija zapadne!?
    (budala, a koči!, 24. novembar 2022 15:04)

    # Link komentara

  51. Окамова оштрица је принцип који налаже да објашњење било ког феномена треба да прави што је мање могуће претпоставки.

    Теорија да реалност није симулација има толико (невероватних) претпоставки да их је тешко набројати.
    (Мишко, 24. novembar 2022 14:53)

    # Link komentara

  52. Naš mozak ima ograničenja mogućnosti, samim tim što je organski. Možemo umom obuhvatiti bukvalno ceo kosmos, možemo otkriti sve prirodne zakone koji postoje, ali... postoje neke stvari izvan prirode, i stoga izvanljudskog uma, koje ljudski um ne može da razume te za mnoge te stvari i ne postoje. Nepostojanje nije nepostojanje, nego postojanje bez nas. Upravo te stvari koje ne može shvatiti govore da živimo u jednom Matriksu, materijalnom zatvoru...
    (Onako samo usput, 24. novembar 2022 14:52)

    # Link komentara

  53. Ja živim, čekam Nea pa krećemo u borbu protiv konpjutora.
    (Dubrovnik, 24. novembar 2022 14:50)

    # Link komentara

  54. moram da kažem: popij lekiće i nazad u osnovnu školu. Najbliža zvezda je udaljena oko 4.5 svetlosnih godina, a ne 2000.
    (Domaćin, 24. novembar 2022 13:39)
    najbliža zvezda planeti zemlji je udaljena oko 149000000 kolometara.
    nekolicina stanovnika(inteligentnih, (šta to tačno znači, ne znam)) je zove sunce... ali i to je upitno...
    (zlaja, 24. novembar 2022 14:47)

    # Link komentara

  55. (Перица, 24. novembar 2022 14:01)
    kako znamo da smo inteligentni?
    točak ili put na mesec ili dezodorans ili ručni sat ili....
    obična projekcija sopstvenog ega...
    (zlaja, 24. novembar 2022 14:42)

    # Link komentara

  56. Значи све може. Свака жива теорија је прихватљива. Само никако Бог ништа нема са тим
    (Самурај_са_југа, 24. novembar 2022 13:38)
    Natavno da ima Boga. Ako zivimo u simulaciji ona se ne odvija na racunaru vec u umu. Tako je nekako razmisljao i Maks Plank
    (Bla, 24. novembar 2022 14:42)

    # Link komentara

  57. Jedini "razuman" odgovor za onu teoriju da kada umremo ponovo se rodimo je upravo matrix!
    Iskreno se nadam da nismo deo toga vec da postojimo i svedocimo (doduse nesvesno) necemu mnogo vecem i mnogo kompleksnijem od matrixa!?
    Nisam veliki vernik, ali se nadam da postoji bozanstvo nama nepojmljivo i neshvatljivo kako bi dalo neku svrhu naseg bivstvovanja.
    (karlito, 24. novembar 2022 14:42)

    # Link komentara

  58. Najbitnije pitanje je sledece. Ako zivimo u simulaciji jel mozemo uticati na nju? Izaci iz nje, iskoristiti je nekako, preci igricu sto bi se reklo. Ako ne mozemo nista onda za nas bukvalno nema razlike dal je nas svet stvaran ili je simulacija
    (simulacra, 24. novembar 2022 14:40)

    # Link komentara

  59. U ovom svetu postoje vrlo jasni i precizni duhovni zakoni. Kao da ih je neko zapisao u nasa srca, neko od cijeg imena prezaju "nedostizno intelignetni entiteti iz dalekih galaksija".
    (It is I, 24. novembar 2022 14:40)

    # Link komentara

  60. Mi smo svi pikseli odnosno svetlo koje emituje svetlo i upija svetlo. I projektor i antena u jednom i kao takav mehanizam - prozor u 3d svet.

    Najjaci argument u prilog tome da zivimo u simulaciji je Belova teorema. 1 cestica dok se ne posmatra nema definisanu tezinu i poziciju - ona je talas verovatnoca. Cim se posmatra, dobije definisanu tezinu i poziciju.

    Za one koji igraju igrice - map fog. Nema potrebe da je cela mapa ucitana i renderovana, to je preveliki zalogaj i za najjace procesore i graficke karte. Ucitavaju se samo oni delovi koje pogledas i ti sam aktiviras - isto tako je i u slucaju kvantne mehanike.
    (liberta, 24. novembar 2022 14:40)

    # Link komentara

  61. Ne znam za svet, ali Katar trenutno živi u Matrixu od jednog piksela -- PIKSI RULES!!!!!
    (4An, 24. novembar 2022 14:39)

    # Link komentara

  62. Kakva gomila gluposti.
    (Mario, 24. novembar 2022 14:28)

    # Link komentara

  63. Iskren da budem meni još uvek nije jasno kako je izračunato ono pi=3,14 ?! A imam 44god.
    (gorski, 24. novembar 2022 14:27)

    # Link komentara

  64. bullshit!
    (bozja cestica, 24. novembar 2022 14:23)

    # Link komentara

  65. Pa vrlo je moguce da zivimo u nekom matriksu ili paralelnom univerzumu, barem ja duboko verujem u to.Postoje neobjasnjive fizicke pojave za koje ljudi nemaju objasnjenja, i ono najbitnije sto je pomenuto u tekstu a to su fizicke konstante odnosno prisutnost matematike svuda oko nas.Sto vise ovakvih tekstova.
    (Masinac, 24. novembar 2022 12:48)
    Koje su to pojave? Nije sarkazam.
    (Filip, 24. novembar 2022 14:22)

    # Link komentara

  66. @Domaćine
    Na'rani prasiće i ne tipkaj dugmiće.
    (Moram da kažem, 24. novembar 2022 14:16)

    # Link komentara

  67. >>Probajte da se ubijete. Pa ako se probudite znaci da je bila simulacija.
    Nisi pogledao Matrix, očigledno.
    (Kont, 24. novembar 2022 14:11)

    # Link komentara

  68. Matrix, nego šta!? Samo što nije pikselizovan, jer nije digitalna, nego kvantna simulacija.
    (Neplivač, 24. novembar 2022 14:08)

    # Link komentara

  69. Matrix je hteo puno toga da nam kaze, vise je dokumentarni film neko fantastika. Istina zbog potreba filma su promenili neke stvari koje su braca reziseri planirali ali je studio smatrao da su previse komplikovane za razumeti i da ce samo zbuniti gledaoce
    (Ombre, 24. novembar 2022 14:02)

    # Link komentara

  70. Други закон термодинамике - ентропија мора да расте.

    Тероија 1) Материја се не ствара, то значи да је једини начин да се повећава ентропија материје да се повећава мера њене неуређености - ентропије.

    Живот уређује материју и да је Теорија 1 тачна живот не би могао да постоји јер никакви „локљлни поремећаји" не би могла да се објасне.

    Теорија 2) Ентропија материје и ентропија информација које ствара живот се сабирају. Пошто је ентропија информација неограничена, то значи да ће живот постојати свуда где може да постоји и трајати док производи нове информације.

    У тренутку када одређени тип живота више није способан да произведе нове информације, једини начин да се повећа укупна ентропија је масовно изумирања и повећање ентропије материје.

    Теорија 2 објашњава постојање интелигентног живота.
    (Перица, 24. novembar 2022 14:01)

    # Link komentara

  71. Probajte da se ubijete. Pa ako se probudite znaci da je bila simulacija.
    (znam ja, 24. novembar 2022 13:58)

    # Link komentara

  72. A da li i ta "napredna" civilizacija zivi u svom matriksu i nju kontrolise jos naprednija civilizacija pa tako do n+1 civilizacija i da li negde tamo daleko postoji predsednik napredne civilizacije
    (Milos, 24. novembar 2022 12:58)


    Predsednik najnaprednije od svih tih najnaprednijih civilizacija živi baš ovde kod nas, u Srbiji.
    (Miloš Bg, 24. novembar 2022 13:51)

    # Link komentara

  73. Evolucija je dugotrajan proces. Da li cu ja da dostignem nivo savrsenog bica... Hmmmm, mislim da necu, medjutim, ima ljudskih bica bica koja misle da su savrsena.
    (mile, 24. novembar 2022 13:48)

    # Link komentara

  74. Welcome to West World, koga interesuje ova tema preporucujem seriju WW.
    (Kosta, 24. novembar 2022 13:46)

    # Link komentara

  75. Bio je ukusan ovaj hamburger. Nisam ni primetio da je digitalan
    (Belić, 24. novembar 2022 13:42)

    # Link komentara

  76. Ajd’ sad da pročitam neki pametni komentar.
    (Ned Z, 24. novembar 2022 13:05)

    gde je zapelo, bila je prilika?
    (pametan komentar, 24. novembar 2022 13:41)

    # Link komentara

  77. @moram da kažem: popij lekiće i nazad u osnovnu školu. Najbliža zvezda je udaljena oko 4.5 svetlosnih godina, a ne 2000.
    (Domaćin, 24. novembar 2022 13:39)

    # Link komentara

  78. Значи све може. Свака жива теорија је прихватљива. Само никако Бог ништа нема са тим
    (Самурај_са_југа, 24. novembar 2022 13:38)

    # Link komentara

  79. Problem je sto mi mozemo da vidimo samo 13 milijardi godina,i to se zove poznati svemir,ono sto se naziva nepoznati ne mozemo da vidimo jer svetlost iz tog dela verovatno nikad nece stici do nas.
    Jako je diskutabilno ako mi zivimo u trodimenzionalnom svetu da shvatimo nesto sto je verovatno cetvorodimenzionalni(to je kao kad bi bubasvabi objasnjavao kako se koristi mobilni telefon).
    Ako se svemir siri,pitanje je u sta se siri.Ako se ne siri,gde stoji,gde se nalazi?
    Iako sam pobornik naucnih cinjenica,mnogo toga u vezi svemira se bazira na pretpostavkama.Da li nas neko posmatra iz Andromeda galaksije.Teorija imas milion,da smo mi jedan molekul u telu nekog naprednog organizma koji odradjujemo posao i umiremo kao celije koje su stekle svoju inteligenciju.A mozda smo i neki projekat nekih 6D bica koja ni ne vidimo.Svaka teorija je logicna,jer niko ne moze da dokaze da je tako,a niko ne moze da dokaze i da nije.
    (Gronko, 24. novembar 2022 13:38)

    # Link komentara

  80. ...john macdonald, planeta sanjara (wine od the dreamers), 1951. godina...

    ...na nekoj dalekoj planeti stanovnici se zabavljaju tako sto se ulazeci u neke kapsule ukljucuju direktno u mozgove zemljana i onda se igraju, prave haos, upravljaju njihovim zivotima i ponasanjem...
    (kraja, 24. novembar 2022 13:24)

    # Link komentara

  81. Prvo, sam život ako ga isključivo naučno posmatramo... Od supernove i 13 milijardi godina ekspanzije svemira... Preko koacervata i čorbe od vode i života, evolucijom svih vrsta, sa čovekom na vrhu evolucije, sa najrazvijenim "intelektom i inteligencijom" kako se atropocentrično egoistično savršeno smatramo.
    Dakle spermatozoidi jajne ćelije, dnk, ćelije, metabolizam, krvotok, krv, limfa , gvožđe u krvi, za oksidoredikcioni proces disanja, pluća puna kapilara površine tri teniska terena, bubrezi kao filteri, ćelije koje metabolički razmenjuju belančevine, ugljene hidrate, praveći energiju, tetive, mišići, hrskavice, kosti, oči koje pretvaraju fotone u električne impulse, uši koje zvučne talase pretvaraju u električne impulse sprovodeći ih do milijarde neuronskih ćelija koje nisu spojene već poput ogromnog kompjutera kondezatorskim međuprostorom razmenjuju električne impulse, koji čine memoriju i stečeno znanje, u neouronskim sazvežđima u korama mozga, koje se stiče iskustvima... Tako stičemo autentičnost. Ali ne dajmo se zavaravati, sama zavera zvana život, kao i najbliža zvezda, do koje nas deli dve hiljade godina kretanjem 300 000 km u sekundi, je van naših kapciteta percepcije, kao što i svaki majmun poseduje 99,99% slične hardverske performanse.
    Dakle dolazimo do zaključka da je čovek jedina vrsta na zemlji, za koju neobirivo iznosim činjenicu, koji ima mogućnost odlučivanja i izbora... U odnosu na sve ostale vrste, koje su lišene te mogućnosti, već su genetski veoma predodređene i ponašanjem, kao predatori, kao plen, kao paraziti, gde kompeticijom jačih gena parenjem i razmnožavanjem jačaju svoju genetsku strukturu i vrstu. Obezbeđujući i kvalitet i brojnost za opstanak vrste.
    Šta htedoh reći, ako je ovaj fizički oblik života, slobodno mogu reći zavere iz svega opisanog, jer niko od nas nije zaslužan ni za život, ni za gene koji su mu dati...
    Ako je on projekat superiornijih bića, koje smatramo od kada je sveta i veka bogovima, a naučnici ih uporno brišu...
    Onda je on prost test, kao u Odiseji 2001. Koja dotiče i filozofski odnos simbioze sa AI.
    Ali da ne izgibim nit od poente...
    Ako je sve čista evolucija, onda naš intelekt nije dovoljno razvijen da prenebregne sva iskušenja koja kao bića preduzimamo i mešamo se u 13 milijardi godina fino tjuniranog dnk lanca koji čini život, sa ambicijama ga ga hakujemo kao i čitavu prirodu, koju smo upropastili, i raštimovali ugrožavajući i sam život, jer ako bogova nema, nema nam ni pomoći, naučnici majmuni!
    (Moram da kažem, 24. novembar 2022 13:18)

    # Link komentara

  82. Sve - samo da nema BOG'a!!!

    Tora - Evanđelije - Quran

    Sve drugo su ideologije, a čovek neče da živi pod BOŽJU volju...
    (Sale, 24. novembar 2022 13:16)

    # Link komentara

  83. ocekujem lude komentare ovde...
    (dragan, 24. novembar 2022 13:09)

    # Link komentara

  84. Ajd’ sad da pročitam neki pametni komentar.
    (Ned Z, 24. novembar 2022 13:05)

    # Link komentara

  85. Ja se posla pola litar vinjak već 25 godina svaka dan borim protiv matrixa...osećam da mu je dužnost zarad čovečanstvo!
    (ratnik iz boce, 24. novembar 2022 12:55)

    # Link komentara

  86. Jedini "demon" je nasa retardirano uslovljena misao koju ocigledno jos ne znamo korististi kad i gdje treba.
    (Anomalija, 24. novembar 2022 12:51)

    # Link komentara

  87. Pa vrlo je moguce da zivimo u nekom matriksu ili paralelnom univerzumu, barem ja duboko verujem u to.Postoje neobjasnjive fizicke pojave za koje ljudi nemaju objasnjenja, i ono najbitnije sto je pomenuto u tekstu a to su fizicke konstante odnosno prisutnost matematike svuda oko nas.Sto vise ovakvih tekstova.
    (Masinac, 24. novembar 2022 12:48)

    # Link komentara

  88. Matrix vam kreiraju mediji.
    Kao servis politike & kapitala.
    Naivni "to" zovu Demokratija.
    (gost, 24. novembar 2022 12:44)

    # Link komentara

  89. "svemir je programska simulacija kojom upravlja napredna vanzemaljska vrsta"
    U današnje vreme se nazivaju vanzemaljci, uvek se to zvalo Bog. Sa vanzemaljcima je problem, u čemu ono žive? U simuliranoj stvarnosti koju im simuliraju neki treći vanzemaljci? Tako da je ta varijanta sa vanzemaljcima tanka, problem samo pomra jedan stepenik od nas.
    (zare, 24. novembar 2022 12:42)

    # Link komentara