- Komentari -
  1. Jel moguce da niko ne komentarise ovu AstroErica? Nije losa profilna :)
    (xx, 27. januar 2022 15:57)

    # Link komentara

  2. Astronomi amateri i obični posmatrači noćnog neba priželjkuju da vide za života eksploziju Betelgeza. Moglo bi im to biti poslednje što bi videli kao i čovečanstvo u celini. Betelgez nam je skoro u predsoblju, na "samo" 600 svetlosnih godina od Zemlje!
    (alejandro, 9. januar 2022 18:10)

    # Link komentara

  3. Al najjaci su mi ovi sto veruju u taj veliki prasak.. Kad cujes definiciju njega sto je tamo neki naucnik samo predstavio to kao teoriju, je samo po sebi nezamislivo, kamo li to uvesti u literaturu. pa i u srednjem veku je bilo naucnika koji su tvrdili da je zemlja ravna ploca, pa su ljude spaljivali za suprotna misljenja. Ne bih da pametujem ali mi u sustini ne znamo ni 1% o svemiru, sve ostalo su puka nagadjanja bez ikakvih cvrstih dokaza osim pretpostavki.
    (marko, 9. januar 2022 17:02)

    # Link komentara

  4. @Posmatrac...Naucnici su vise puta rekli da je to bezbedna razdaljina za supernovu tog tipa. Kada bi se na toj udaljenosti sudarile kombinacije neutronskih zvezda i/ili crnih rupa bilo bi bas gadno. To bi sterilisalo Zemlju i unistilo ozonski omotac.
    (Trovach, 9. januar 2022 08:13)

    # Link komentara

  5. Ovi koji očekuju (astronomi, ljubitelji posmatranja noćnog neba...) da za zemaljskog života vide umiranje Betelgeza moglo bi da im se desi da im to bude i poslednje što bi videli kao i celokupnom čovečanstvu. Jednostavno preblizu je. Oko 609 svetlosnih godina.
    (stipa babur, 9. januar 2022 08:05)

    # Link komentara

  6. ***…**
    Za nas se dogodilo pre 120 miliona godina, a za foton koji je produkt eksplozije se dogodilo ovog trenutka jer za foton vreme stoji. Tako da oladite s tim, dogodilo se pre 120 miliona godina. Iz jedne perspektive jeste, iz druge nije.
    (E8, 08. januar 2022 20:54)
    ***…**

    Aj ne lupetaj . Ako neznaš , nauči , nije sramota naučiti , sramota je ovako lupetati .
    Da , desilo se pre 120 miliona godina .
    Po tebi je foton zapravo celokupni svemir pa se kao foton nalazi u celom svemiru a nije čestica svetlosti koja putuje .
    Ti bi trebao da znaš da kada se rodilo vreme ,rodio se i prostor koji se širi . To je zapravo prostorvreme . Početak vremena je veliki prasak . Hokingov praatom.
    Uzmi čak i Stari zavet i knjigu postanja (sa greškama u prevodima tokom 2000 godina) ako ne veruješ u nauku . I Bog reče nek buge svetlost i bi svetlost i razdvoji tamu i vide da je dobro , i bi veče i bi svetlost dan prvi .
    Ovo se uopšte ne razlikuje od eksplozije velikog praska i Hokingovog praatoma iz čije se eksplozije desilo prostorvreme.
    Dakle i Hoking i Biblija ti kažu jedno te isto samo ti tvrdiš da je upravo foton kao čestica svetla zapravo ceo svemir ,zavisno iz perspektive .
    Sedi jedan !
    (Marvin, 8. januar 2022 22:19)

    # Link komentara

  7. Za nas se dogodilo pre 120 miliona godina, a za foton koji je produkt eksplozije se dogodilo ovog trenutka jer za foton vreme stoji. Tako da oladite s tim, dogodilo se pre 120 miliona godina. Iz jedne perspektive jeste, iz druge nije.
    (E8, 8. januar 2022 20:54)

    # Link komentara

  8. Ovi što komentarišu da se to desilo pre 120 miliona godina godina,prvo bi trebali da nauče da je svetlosna godina mera za udaljenost a ne za vreme
    (Ćure, 08. januar 2022 12:03)

    A ti bi trebao da znas da je brzina svetlosti konstantna u vakumu. Jeste svetlosna godina mera za udaljenost, ali reprezentuje daljinu koju svetlost predje za 1 zemaljsku godinu. Tako, svetlost sa te zvezde putuje 120M godina da stigne na zemlju. I da, jesu videli sta se desilo pre 120m godina.
    Sunce ke udaljeno od Zemlje 8 i nesto svetlosnih minuta. Kada bi sada nestalo sunce mi bi imali svetlost jos tih 8 i nesto minuta. Kapiras li sad ?
    (mr.wolf, 8. januar 2022 18:05)

    # Link komentara

  9. Kako da ne, ne znaju šta se dešava na samoj planeti a znaju šta se događa na 120 svetlećih godina od Zemlje
    (petar, 8. januar 2022 17:25)

    # Link komentara

  10. @Trovach
    Koliko je 500 ly bezbedna udaljenost, ne bih da proveravamo. Po nekim izvorima, zona sterilizacije bi bila i do 2000 ly. Ako su zone unistenja tolike, to bi mogao biti jedan od razloga "velike tisine" u svemiru, nasuprot ocekivanom broju planeta sa zivotom.

    Ali da bi bilo spektakularno, u to nema sumnje!
    (Posmatrac, 8. januar 2022 16:25)

    # Link komentara

  11. Fantazija !
    (BG, 8. januar 2022 14:36)

    # Link komentara

  12. Ovi što komentarišu da se to desilo pre 120 miliona godina godina,prvo bi trebali da nauče da je svetlosna godina mera za udaljenost a ne za vreme
    (Ćure, 08. januar 2022 12:03)

    - U pravu ste, svetlosna godina je mera za udaljenost, ne za vreme. Ako je zvezda udaljena 120 miliona svetlosnih godina, zvezda je udaljena toliko da svetlosti treba 120 miliona godina da od te zvezde stigne do nas. To znači da se dogadjaj koji na toj zvezdi generiše svetlost koju mi vidimo danas, desio pre 120 miliona godina. Isto tako kad pogledate u krater na Mesecu, vi vidite taj krater sa zakašnjenjem od jedne i po sekunde. Kad pogledate erupciju na Suncu, ta erupcija se u stvari desila pre 8 minuta. To “kašnjenje” je zbog vremena kojoj svetlosti treba da od objekta doputuje do nas da bismo je mi videli.
    (Zemljoradnik, 8. januar 2022 14:27)

    # Link komentara

  13. Realno se dogodilo pre 120 mil godina,prema tome to je to!😏
    (Zoc, 8. januar 2022 14:22)

    # Link komentara

  14. Eeee, kad se na ovu temu jave razni "znalci", pa pocnu da prosipaju pamet. Divota jedna, a neke stvari se uce i u osnovnoj skoli. Brzina svetlosti zna se kolika je u sekundi. To puta 365 dana je svetlosna godina. Znaci vreme i put koji je svetlost presla za to vreme je proslost-istorija, tako i dodjosmo do onih 120 miliona.
    (S.M.Kuća, 8. januar 2022 14:16)

    # Link komentara

  15. Trovach

    Ja rekoh bas ona eksplodirala, kako bi to bio epski spektakl. Nadam se da cu moći to doživeti, mada nasi životi su jako kratki u poređenju sa svemirskim.
    (justsomeone, 8. januar 2022 13:59)

    # Link komentara

  16. @Ćure
    Gledajući prostorno što dalje, to gledamo vremenski sve više u prošlost. Osnovne ideje i principi Specijalne teorije relativnosti. Na još mnogo većim udaljenostima, treba koristiti Opštu teoriju, jer prostorvreme više nije euklidski.
    (sima, 8. januar 2022 13:41)

    # Link komentara

  17. Ovi što komentarišu da se to desilo pre 120 miliona godina godina,prvo bi trebali da nauče da je svetlosna godina mera za udaljenost a ne za vreme
    (Ćure, 08. januar 2022 12:03)

    Mislim da niste u pravu! Ne zove se slučajno svetlosna godina.
    (Neki Drmr, 8. januar 2022 13:37)

    # Link komentara

  18. Ovi što komentarišu da se to desilo pre 120 miliona godina godina,prvo bi trebali da nauče da je svetlosna godina mera za udaljenost a ne za vreme
    (Ćure, 08. januar 2022 12:03)

    vreme stoji dok se svetlost kreće?
    (PSV, 8. januar 2022 13:37)

    # Link komentara

  19. ko zna kad se to desilo, možda ima 400 miliona godina,njima slika dosla juče
    (PSV, 8. januar 2022 13:35)

    # Link komentara

  20. Ovi što komentarišu da se to desilo pre 120 miliona godina godina,prvo bi trebali da nauče da je svetlosna godina mera za udaljenost a ne za vreme
    (Ćure, 8. januar 2022 12:03)

    Auuuu druze, al si lupio i ostao ziv! Naravno da je svetlosna godina mera za razdaljinu, ali je sama zvezda udaljena 120 miliona svetlosnih godina, pa je tacno toliko nasih godina i potrebno da njena svetlost stigne do nas. Tako da su ljudi u pravu, do nas tek sada dolazi informacija o eksploziji koja se odigrala dok su dinosaurusi vladali zemljom.
    (Kobster, 8. januar 2022 13:09)

    # Link komentara

  21. I mi (naši atomi) smo nastali od ostataka eksplozije supernove od pre nekih 5 milijardi godina.
    (dzigi, 8. januar 2022 12:55)

    # Link komentara

  22. Ovi što komentarišu da se to desilo pre 120 miliona godina godina,prvo bi trebali da nauče da je svetlosna godina mera za udaljenost a ne za vreme
    (Ćure, 08. januar 2022 12:03)

    Au druže, svetlost putuje brzinom oko 300.000 m/s, što znači da ako je nešto 120 miliona svetlosnih godina udaljeno, to se nalazi na oko 10^18 km od zemlje. Znači da bi mi videli neki događaj u svemiru, potrebna je svetlost, a da bi svetlost doputovala od 10^18 km udaljenosti, potrebno joj je 120 miliona godina. Tako da je istina da se taj događaj odigrao pre 120 miliona godina a mi ga tek sada videli. Isto tako ako bi neko vanzemaljci sa te udaljenosti u ovom trenutku posmatrali zemlju, videli bi dinosauruse na njoj.
    (ja, 8. januar 2022 12:50)

    # Link komentara

  23. Ovi što komentarišu da se to desilo pre 120 miliona godina godina,prvo bi trebali da nauče da je svetlosna godina mera za udaljenost a ne za vreme
    (Ćure, 08. januar 2022 12:03)

    образовни систем Србије је дефинитивно заказао у твом случају
    (Вук Караџић, 8. januar 2022 12:43)

    # Link komentara

  24. видим да пише 120 милона светлосних година, значи пре 120 милона година.
    (Вук Караџић, 8. januar 2022 12:42)

    # Link komentara

  25. није експлодирала док су посматрали већ вероватно пре неколико милона година (зависи од удаљености)
    (Вук Караџић, 8. januar 2022 12:41)

    # Link komentara

  26. Fenomenalno, Svemir stalno reciklira, stvara novo od starog. Sav sastav koji zvezda izbaci kada se stvore uslovi stvara nesto novo !
    (Mici, 8. januar 2022 12:38)

    # Link komentara

  27. @Ćure

    U pravu si da je to mera za razdaljinu ALI za razdaljinu koju svetlost predje za 120 miliona godina prema tome ono sto sad vidimo na zemlji zapravo i jeste svetlost koja je putovala 120 miliona godina! Nemoj mnogo da se pravis pametan, kad nisi.
    (Milos, 8. januar 2022 12:12)

    # Link komentara

  28. Ovi što komentarišu da se to desilo pre 120 miliona godina godina,prvo bi trebali da nauče da je svetlosna godina mera za udaljenost a ne za vreme
    (Ćure, 8. januar 2022 12:03)

    # Link komentara

  29. Za ove što kažu da istorija nije bitna, jer prošlost ne postoji, ovo je najbolji dokaz da nisu upravu, jer kad god pogledamo u zvezde mi ustvari vidimo prošlost, isto je i kad gledamo i u zidove svog stana ili kuće koji su sagrađeni pre na primer 40 godina ili kad se prisećamo onoga što smo nekada naučili i znali, epa sve je to prošlost i istorija, sadašnjost je samo odraz prošlosti u realnom trenutku.
    (Hammer, 8. januar 2022 12:01)

    # Link komentara

  30. Znači, direktan snimak događaja od pre 120 miliona godina.
    (Snorke, 8. januar 2022 11:42)

    # Link komentara

  31. Niste li malo preterali sa "u realnom vremenu" sa nečim što je bilo pre 120 godina?
    (026, 8. januar 2022 11:36)

    # Link komentara

  32. Jako bih voleo videti supernovu Betelgeza. On je udaljen oko 500 svetlosnih godina i to je bezbedna udaljenost. Ako je budem video za zivota, to ce znaciti da je ona nastala pre oko 500 godina. Kada se to desi, bice sjajnija od punog meseca.
    (Trovach, 8. januar 2022 11:27)

    # Link komentara

  33. Мислим да је експлодирала пре посматрања. :)
    (Бабинџем, 8. januar 2022 11:23)

    # Link komentara

  34. Nestade zvezda ko hrvatijansaki kraljevi hahahaha...
    (ban Kulin, 8. januar 2022 11:22)

    # Link komentara

  35. Desilo se pre 120 miliona godina. Nice. Mi svedoci i učimo iz toga!
    (466453, 8. januar 2022 11:19)

    # Link komentara

  36. Realno vreme????
    (milomir.dv, 8. januar 2022 11:18)

    # Link komentara

  37. @paja....neću....
    Blago budalama.
    (Antibot, 8. januar 2022 11:17)

    # Link komentara

  38. Jel ima ovo neke posledice po Covidu ?
    (paja sas jaja, 8. januar 2022 11:07)

    # Link komentara

  39. Како да не
    (Нећу_Да_Носим_Маску, 8. januar 2022 11:06)

    # Link komentara