- Komentari -
  1. Ubrzo da pravite ćopavog Zagorca od blata rođaci!!
    (Tileta I, 29. januar 2021 00:32)

    # Link komentara

  2. Sponemik je predimenzioniran, pokusva da sugerira laznu velicinu (Srbija je i kada su je proglasili carstvom jedva bila veca od danasnje drzave). Ovaj stil prosto nije primeren 21. veku. Za turizam (koji se rado navodi kao razlog za gradnju) je ovako nesto potpuno irelevantno, mozda se dopadne nekom Kinezu ali u principu ovakve "turisticke atrakcije" nisu danas nikome interesantne. Ja sam posetio sve relevantne evropske gradove i mogu vam reci, ako je neko hteo turisticku atrakciju i resenje u interesu svih, trebao je da na trg postavi muzej savremene umetnosti (contemporary art museum). U svim gradovima gde je napravljeno tako nesto zgrada i prostor ispred postali su pravi magnet za mlade ljude i turiste. Ovo je prosto povratak u proslost prema njenoj danasnjoj interpretaciji a u skladu sa naprednjackom drzavnom ideologijom.
    (Orbis Tertius, 28. januar 2021 17:50)

    # Link komentara

  3. Kič
    (Bez ukusa, 28. januar 2021 17:19)

    # Link komentara

  4. Dok živimo sve lošije i jadnije, sve više veličamo prošlost.
    Razumem da treba poštovati istoriju i td... ali treba gledati i budućnost.
    Dižemo zgrade i spomenike kao da živimo u Švajcarskoj, a treba samo
    izaći malo napolje, prošetati sivim ulicama Srbije, videti ta oronula, umorna lica, kako se oblače ljudi jer nemaju dinara u dzepu. Ništa više, samo to.
    Ali šta da se radi kad ti od rođenja peru mozak da je ok da crnčiš za siću, da je u redu da te lažu i mažu, da ne postoji rešenje za neki bolji standard..Ostaje ti samo da se pomiriš sa tim i da se svađaš oko nekog spomenika...
    (simke, 28. januar 2021 17:03)

    # Link komentara

  5. Fantastično❕
    (Gm, 28. januar 2021 15:18)

    # Link komentara

  6. "...Stefan Nemanja, veliki župan Raške, rodonačelnik je vladarske dinastije Nemanjića i tvorac moćne srpske države..."

    Ako je ova današnja "moćna" Srbija u nekakvom srodstvu sa tom njegovom srpskom državom, bolje da ga odmah razmontirate i sklonite - mogao bi naprasno da "zarđa" i "umre" od stida i sramote...
    (Fekalikus Serbikus, 28. januar 2021 14:27)

    # Link komentara

  7. Zašto mnogi koji poznaju istoriju preskaču ili svesno prećutkuju Srbiju u vreme Rajka Čauševića? Bila je samo malo manja nego u vreme Cara Dušana.
    (Toplica Milan i Kosančić Ivan, 27. januar 2021 16:59)

    Juznjak ne zezaj narod. Rajko Causevic je istina vrlo simpatican kriminalac iz grupe Pink Pantera. I Opet je u sredini sedme decenije uhapsen za pljacku ili kradju u EU.
    (Lala, 28. januar 2021 12:50)

    # Link komentara

  8. Idi kaži Severnim Makedoncima da se car Dušan krunisano u Skoplju i da zaslužuje da ima spomenik u Skoplju, ali naravno ako dozvole Iliri-Albanci koji svojataju Nemanjiće a ruše njihove crkve.
    Balkan.
    (David - nije srpski ćutati, 27. januar 2021 14:02)

    Kao prvo,drzava je promenila ime u S.Makedonija,ali ne postoje Severnomakedonci,vec Makedonci.Kao drugo,Car Dusan IMA spomenik u Skopju i to u centru grada.
    (Skopje, 28. januar 2021 11:58)

    # Link komentara

  9. Aparat, pa da ga tako reklamiramo Strancima????
    (niko i ništa, 28. januar 2021 11:29)

    # Link komentara

  10. Šta je ovo susjedi, spomenik Gandalfu.
    (a ja dobre emisije, 28. januar 2021 11:05)

    # Link komentara

  11. Mrzitelji, vi bi morali da znate da je mrznja bolest pre svega.
    (C i n i k, 27. januar 2021 21:57) 

    Haha ko se javlja!
    (Ironični, 28. januar 2021 09:21)

    # Link komentara

  12. @Torrente, sve navedene drzavice su bile slavenske drzavice pod utjecajem i pod vrhovnom vlascu Bizanta, znaci pravoslavne. Nikakve veze nisu imale ni sa Srbima ni sa Srbijom.
    (Ruairidh, 28. januar 2021 02:42)

    # Link komentara

  13. A neko bi pomislilo da se velicinom spomenika lece neki ili neciji kompleksi. Sto veci spomenik, to manji narod izgleda. Ne vidim nesto da Italijani dizu spomenike rimskim imperatorima ili Francuzi svojim kraljevima. Mi smo mentalno jos u srednjem veku.
    (Mile, 28. januar 2021 01:28)

    # Link komentara

  14. Tu je trebao stajati spomenik Titu. Ali .......? Srbi ko Srbi.
    (Dalibor, 27. januar 2021 18:31)

    Slažem se
    (deki, 28. januar 2021 01:16)

    # Link komentara

  15. Koliko su platili a koliko je umetnik dobio?
    Elem, Nemanja oslonjen na Vizantiju.
    To je smer i za budućnost.
    (Vasilije, 28. januar 2021 00:17)

    # Link komentara

  16. Zašto mač a ne krst? Daj šta daš. Mogla je da bude zvezda petokraka.
    (R49, 27. januar 2021 23:36)

    # Link komentara

  17. O boze me sacuvaj. Zasto u Beogradu? Oladite malo od te ljubavi prema Beogradu i gradite malo po Srbiji. Naprimer ovaj spomenik bi bio super u Nisu a i blize je Raskoj oblasti. Najbolje bi bilo da je u Podgorici ali sad je to, jelte, druga dtzava pa nemere.
    (EZeljko, 27. januar 2021 23:26)

    # Link komentara

  18. Knjigu u šake deda, ako ti nije kasno sada. Bili pravoslavni vekovima pre nego što se Sv. Sava rodio ?!!!
    (Jovan, 27. januar 2021 21:32)
    Da, nije on preveo Srbe u hriscanstvo bili su vec hriscani, samo je dobio episkopiju ne cak ni nezavisnu crkvu kako mi ucimo.
    Sta nije jasno?
    (Bzvz, 27. januar 2021 23:07)

    # Link komentara

  19. Pišite vi šta god hoćete, ali ovaj spomenik će u narodu biti poznat kao Aleksandar Veliki.
    (Darko, 27. januar 2021 22:55)

    # Link komentara

  20. @David - nije srpski ćutati: pa u Skopju i ima spomenik Caru Dusanu, ne znas stvarno?
    (Slovenac, 27. januar 2021 17:17)

    Zar nije uklonjen posle pobune albanaca koji su se i biste Cara Dusana prepali?
    (C i n i k, 27. januar 2021 21:58)

    # Link komentara

  21. Welcome to Skoplje 2021 !
    (Goran, 27. januar 2021 17:24)


    Sta Skoplje ?!
    Mi smo podigli spomenik nasoj istorijskoj licnosti, nista tudje nismo postavili na trgu, ni trijumfalne kapije ni slonove ni lavove, i ti si mozda dobrodosao tamo tako i nka ostane, ali u SRB nisi i ntrba da ims veze sa SRB, niti da te zanima sta je SRB podigla i kome!
    Mrzitelji, vi bi morali da znate da je mrznja bolest pre svega.
    (C i n i k, 27. januar 2021 21:57)

    # Link komentara

  22. Gagi, dapače, sljedeći posjet Beogradu i svakako ću otići pogledati spomenik.
    Drago mi je ako ste vi Beograđani zadovoljni, prije svega. Pozz
    (Davor, 27. januar 2021 21:51)

    # Link komentara

  23. Tu je trebao stajati spomenik Titu. Ali .......? Srbi ko Srbi.
    (Dalibor, 27. januar 2021 18:31

    Spomenik tom vasem Titu podignite vi u hr!
    (C i n i k, 27. januar 2021 21:51)

    # Link komentara

  24. ne znam ko jos veruje u pricu o arapskim investitorima i toboze skidanju krsta zbog njih...
    (asomakum doo, 27. januar 2021 21:42)

    # Link komentara

  25. Da si mi ti ziv i zdrav, Srbi su bili pravoslavci VEKOVIMA pre nego sto se Sveti Sava i rodio. Doduse, ne svi, i bez svoje crkve, ali su svakako bili pravoslavci.
    (DEDA CVETKO, 27. januar 2021 20:11)

    Knjigu u šake deda, ako ti nije kasno sada. Bili pravoslavni vekovima pre nego što se Sv. Sava rodio ?!!!
    (Jovan, 27. januar 2021 21:32)

    # Link komentara

  26. @Milena
    Какво бестидно лагање! Ево шта је стварно рекао Рукавишњиков, има и снимак на сајту РТС:
    Znate, i ja sam sebi postavio to pitanje kada mi je rukovodstvo iz Beograda u jednom trenutku reklo da u ruci Stefana Nemanje ipak treba da bude mač, a ne krst. Ja sam se iskreno iznenadio. Međutim, kada sam radio ostale segmente spomenika uzeo sam u obzir izmenu i dodao nove nijanse, uključujući izraz lica. Ja sam skulptor, gubim se u formalnostima. Kada su mi rekli da žele mač, ja sam rekao u redu, slušam.
    А није дошао на отварање јер се разболео од короне.
    Лажи не пролазе, а штајге више нема.
    (Милан, 27. januar 2021 21:21)

    # Link komentara

  27. Spomenik je kvaziistorijski šljašteći KIČ, faraonski groteskno predimenzioniran i čini zgradu bivše Glavne železničke stanice smešnom, kao i ceo prostor trga...
    ----
    Spomenik ima sasvim korektne dimenzije s obizorom koliko je veliki prostor na kome se nalazi. Ono sto moze da smeta je boja zezla ali ono ce vremenom obiti tamnu bronzanu boju i nece se tako videti. Spomenik ce vremenom nesto i oksidisati i bice zelnkast pa ce imati i patinu starog sto ga cini zanimljivijim. A zgrada stare zeleznicke stanice niti je neko remek delo arhitekture niti ce sav taj krs od starih zgrada oko nje stajati tu vekovima jos. A spomenik hoce.
    (Deus, 27. januar 2021 21:13)

    # Link komentara

  28. Pročitao sam sve komentare i niko da pita? Da li može da istrpi jači zemljotres od nelegalno građenih zgrada (a i dalje se grade masovno u Zemunu) na altini i plavim horizontima?
    (Plotun počasni, 27. januar 2021 21:12)

    # Link komentara

  29. Koliko je spomenik visok i od cega je izliven?
    (sone, 27. januar 2021 21:09)

    # Link komentara

  30. 100 evra po kilu!!!
    (rax, 27. januar 2021 21:07)

    # Link komentara

  31. Stranci ce misliti da ovo ima veze sa Tolkinom
    (aparat, 27. januar 2021 21:06)

    # Link komentara

  32. Svaka cast na blamiranju.
    (Slavica, 27. januar 2021 21:05)

    # Link komentara

  33. Oko kipa podici statue Hobita i spomenik ima smisla... Gandalf
    (klima uredjaj, 27. januar 2021 21:05)

    # Link komentara

  34. U ovoj prici fale jos samo Frodo, Sam i Golum
    (..., 27. januar 2021 21:04)

    # Link komentara

  35. Na macu napisati eskalibur i lik pljunuti Merlin
    (Opa, 27. januar 2021 21:03)

    # Link komentara

  36. Zašto mnogi koji poznaju istoriju preskaču ili svesno prećutkuju Srbiju u vreme Rajka Čauševića? Bila je samo malo manja nego u vreme Cara Dušana.
    (Toplica Milan i Kosančić Ivan, 27. januar 2021 16:59)

    Ne znam da ti odgovorim ali znam da se spomenik vidi iz Zemuna. Bar ja sam na 11 spratu kod Šilerove i odavde izgleda malen. Nadao sam se da će biti bar kao spomenik Hristu na glavi šećera. Mada i taj u Riu je samo 33 metra visok nego je na pravom mestu. Visoko, visoko. Ovaj je trebao da bude na kalvariji. Ali neka imamo mi naših znamenitih građana u Zemunu pa ćemo već nekog da zalijemo.
    (Gaša zemun, 27. januar 2021 21:02)

    # Link komentara

  37. Cena bronze 6,15€ x 80 000kg. Mozda informacija nekom vredi.
    (jest, 27. januar 2021 20:55)

    # Link komentara

  38. Može li netko objasniti kako to da se među srpskim kiparima nije našao nitko dovoljno kvalificiran da osmisli spomenik u duhu nacionalne tradicije.
    Zar sve moraju Rusi...
    (vlada, 27. januar 2021 20:41)

    # Link komentara

  39. Srbija je nastala tek za vreme vladavine njegovog sina. Najveći doprinos Stefana Nemanje je što je posle 100 godišnjeg ćutanja ilirskih plemena na raskol, Raška stala na stranu pravoslavne crkve i što je posle rata sa rođacima za presto usitnio Duklju i jedan njen deo (Zetu tj Crnu Goru i delimično Travuniju tj Hercegovinu) nagovorio da pođu istim putem. Naravno nagrada je bila ta što je on postao Veliki Župan na uštrb svojih rođaka koji su nosili kraljevsku krunu u Duklji i koji su do tada vladali svim ilirskim plemenima. On je dobio vlast i dinastiju ali i samo deo teritorija, jer nije uspeo zbog Švaba i Mlečana da ujedini i ostala plemena pod pravoslavnom crkvom.
    Drugim rečima nije se puno razlikovao od SNS i SRS iz 90ih. Zato mu i postavljaju spomenik.
    (Snesko, 27. januar 2021 20:35)

    # Link komentara

  40. Veličina ove veličanstvene statue uticaće na porast našeg BDP-a.
    (Mikac, 27. januar 2021 20:31)

    # Link komentara

  41. Zagledani u daleku prošlost jer nam je sadašnjost toliko dobra i budućnost svetla.
    (Nenad, 27. januar 2021 20:27)

    # Link komentara

  42. ovaj umalo veci od vucka!
    (singrrr!, 27. januar 2021 20:26)

    # Link komentara

  43. Ako je Stefan Nemanja bio katolik kako onda objašnjavaš sledećih par činjenica:

    1) rođeni brat Stefana Nemanje, izvesni humski knez Miroslav Zavidović, naručio je za svoje potrebe jevanđelje koje mu je ispisano 1186. godine, reč je o pravoslavnom jevanđelju kojeg mi danas nazivamo Miroslavljevo jevanđelje...

    2) drugi rođeni brat Stefana Nemanje, Stracimir Zavidović u Čačku podiže crkvu Svetog Vaznesenja Gospodnjeg, to je pravoslavna crkva koja i dan danas postoji tamo...

    *a moje pitanje glasi, kako je moguće da su oba starija brata Stefana Nemanje i Miroslav i Stracimir, očito bili pravoslavci, a da Nemanja koji je u toj porodici bio najmlađi brat nije bio pravoslavac, malo nam tu nedostaje logike.
    (Hammer, 27. januar 2021 17:58)
    Kako je moguce da kod mene svi pravoslavci a ja katolik? Eto moguce je sve!
    (S, 27. januar 2021 20:24)

    # Link komentara

  44. Žao mi je što moj Srbski narod ne vidi da mu je nametnuta,u to vreme,nova istočnjačka religija...hrišćanstvo.Vladari koji su nametali religiju su Nemanjići i zato ih crkva i veliča i u istoriji nameće kao osnivače Srbske državnosti...ali Srbska država postoji puno godina pre Nemanjića...Srbi su imali svoju izvornu religiju...od pamtiveka....sa vrhovnim bogom i bogovima...nije im trebalo tamo neko novopečeno sektaško hrišćanstvo...Ali...pobednici pišu istoriju...nadamo se da će se Srbi jednog dana osvestiti iz hiljadugodišnje kome...
    (Sirmium, 27. januar 2021 20:20)

    # Link komentara

  45. A gde je krst
    (sasa, 27. januar 2021 20:16)

    # Link komentara

  46. Krst nije nametnut to je simbol hrišćanstva.
    (Istoričar, 27. januar 2021 15:48)

    --

    Reci to Karlu Velikom koji je pobio skoro 4 miliona paganskih Germana da bi im nametnuo krst.
    (DEDA CVETKO, 27. januar 2021 20:15)

    # Link komentara

  47. Tvorac srpske drzave je knez Viselsav 780 godine !
    (Istina, 27. januar 2021 20:13)

    # Link komentara

  48. Sv. Sava ili Rastko Nemanjić uvodi narodu pravoslavlje i osniva SPC jer dobija autokefalnost od Carigradskog patrijarha
    (Zvezdaš, 27. januar 2021 19:12)

    --

    Da si mi ti ziv i zdrav, Srbi su bili pravoslavci VEKOVIMA pre nego sto se Sveti Sava i rodio. Doduse, ne svi, i bez svoje crkve, ali su svakako bili pravoslavci.
    (DEDA CVETKO, 27. januar 2021 20:11)

    # Link komentara

  49. a moje pitanje glasi, kako je moguće da su oba starija brata Stefana Nemanje i Miroslav i Stracimir, očito bili pravoslavci, a da Nemanja koji je u toj porodici bio najmlađi brat nije bio pravoslavac, malo nam tu nedostaje logike.
    (Hammer, 27. januar 2021 17:58)


    To je isto kao da pitas kako je moguce da je Hasan Pasa Predojevic bio musliman, a rodjen kao pravoslavac. Pa promenili su veru.


    @(Za veceru, 27. januar 2021 18:51)



    Epa tu sam te čekao, pa neće biti da su svi promenili veru i da su sa katoličanstva prešli na pravoslavlje; ako je Nemanja prešao sa katoličanstva na pravoslavlje, jer su mu posedi bili bliže Romeji odnosno Vizantiji, zašto bi onda Miroslav i Stracimir prešli na katoličanstvo kad su im neposredno iznad glava bili Ugari-katolici s obzirom na to gde se nalazila Miroslavljeva kneževina, odnosno Stracimirova župa, usput NE postoje dokazi da su Miroslav i Stracimir menjali veru, a ni za Nemanju ne postoje nedvosmisleni dokazi osim da je s vremena na vreme šurovao sa papom.
    (Hammer, 27. januar 2021 20:11)

    # Link komentara

  50. Koliko je koštao i jesu to platile "srpske pare" ili neka tetka?
    (Opus, 27. januar 2021 20:05)

    # Link komentara

  51. malo je stidljiv ispao
    (marsej 1934, 27. januar 2021 19:59)

    # Link komentara

  52. Grupica autora, 27. januar 2021 17:30)

    Spomenik je kvaziistorijski šljašteći KIČ, faraonski groteskno predimenzioniran i čini zgradu bivše Glavne železničke stanice smešnom, kao i ceo prostor trga. Po svemu više liči na Gandalfa ili nekog moćnog rendžera, nego na čuvenog srpskog vladara koji je zaslužio valjda neki normalan spomenik, a ne da bude cirkuska atrakcija za pijane studente. Fali mu samo disko kugla da se vrti iznad glave, i doživljaj će biti potpun!
    Malo je postalo dosadno da svakoga ko želi da izdvoji mišljenje od stada nazivate tim besmislenim pojmom... pazi - AUTOšovinista. Šta je to, čovek koji obožava sve druge narode, a mrzi svoj narod, svoju porodicu i sebe, valjda???
    (Joca, 27. januar 2021 18:44)

    Prvo, ja se nigde ne osvrnuh na to da li je u pitanju kic ili ne.
    Drugo, nesto si mi nervozan...
    Trece, stado postoji i u Kini, Americi, Rusiji, Francuskoj, nastavi niz, a to sto ti jednodimenzionalno vecito imas potrebu da se od istog diferenciras, vise govori o tebi nego o stadu, kada vecito stado juris, vecito ce ti se stado i "javljati", i kada ga ima, i kada ga nema. Da nisi zapravo deo nekog drugog stada, ma koliko ti to bilo uzasavajuce da priznas?
    (Grupica autora, 27. januar 2021 19:57)

    # Link komentara

  53. (Joca, 27. januar 2021 18:44)

    Ispravka, htedoh da napišem "cirkuska atrakcija za pijane TURISTE", a ne pijane studente.
    (Joca, 27. januar 2021 19:50)

    # Link komentara

  54. @Мач уместо крста?
    Чега се ми то стидимо и коме се ми то дводоравамо?
    (Милан, 27. januar 2021 12:43)

    Pa Arapima tu u komšiluku. Rekao je autor spomenika da su mu to rekli kao razlog.
    (Randy Marsh, 27. januar 2021 19:50)

    # Link komentara

  55. (lifeisgood, 27. januar 2021 18:45)

    Možda je to zato što se skoro sve radi naopako i na silu, pa narod ne može i neće da ćuti. Evo recimo, da li ste čuli da je jedina osoba iz žirija koja je stručna za ovo pitanje dala ostavku kad je čula šta se sprema i kakav će spomenik biti... Proguglajte malo i videćete...
    (Joca, 27. januar 2021 19:47)

    # Link komentara

  56. Nekako mi ne liči na Nemanju.
    (Srbin, 27. januar 2021 19:37)

    # Link komentara

  57. Spomenik nije u duhu naseg vremena. Ne bi se ni Nemanjicima svideo. Oni su bili ktitori savremene umetnosti svog vremena, gradili su manastire u duhu izricito vremena u kome su ziveli, a nisu u 13. veku isli da kopiraju anticki Rim ili Carigrad cara Konstantina. Pa pogledajte Decane. Taj stil je svojstven tom vremenu. Dakle radi se o percepciji vremena. Ovaj spomenik je dodatno i na pogresnom mestu. Nemanjici su godinama trazili energijski pogodna mesta za svoju umetnost. Stefan Lazarevic je nekoliko godina obilazio Srbiju pre nego sto je nasao mesto za Manasiju. Sto se mene tice ja bih ga uklonio, ma koliko kostao, jer steti ime te velike porodice, i raspisao bih konkurs za spomenik u duhu 21. veka.
    (Cokoladica, 27. januar 2021 19:37)

    # Link komentara

  58. Vama smeta sto su neki protiv spomenika.Napravite neki park pa pravite
    spomenike na svakih 10m ali od svog novca. Mi tamo ici necemo niti cemo
    biti protiv gradnje istih. Vi grijesite isto ko i pripadnici LGBT
    populacije, niko ih ne pita za sexualno opredelenje a oni uporno
    paradiraju.
    (eto tako, 27. januar 2021 19:36)

    # Link komentara

  59. Samo što više spomenika, a deca nek se leče preko SMS-a, nema veze što se gušimo od zagađenja jer za filtere nema para i što su nam škole ko šupe, a putevi iz 19.veka.
    (Lol, 27. januar 2021 19:33)

    # Link komentara

  60. Moćna srpska država...
    (Branko, 27. januar 2021 19:31)

    # Link komentara

  61. Čudno drži mač, kao da mu je ruka utrnula.
    (Zema, 27. januar 2021 18:26)

    Krst i mač se ne nose isto, al' šta znaju ovi probisveti, kao aj' samo zameni, sačuvaj Bože.
    (pazi stani vidi gledaj, 27. januar 2021 19:31)

    # Link komentara

  62. Spomenik po ukusu najveceg estete vesica.
    (Mozda me pamcenje ne sluzi, 27. januar 2021 19:29)

    # Link komentara

  63. Kao prvo, postolje je ruzno, nekako nezgrapno sklopljeno. Delovi su zlatne boje, sto je takodje cudno i ne uklapa se. Zatim, dole su nekakve rupe i krateri a ruci je mac (doduse, poza uopste nije planirana za mac, to se i vidi) pa sve u svemu deluje kao neki unistitelj, destruktivac. Nije katastrofa, ali moglo je to puno bolje.
    (mile, 27. januar 2021 19:27)

    # Link komentara

  64. Zašto mač a ne krst ?
    (3210, 27. januar 2021 12:39)

    Da može da se mačuje.
    (uji, 27. januar 2021 19:26)

    # Link komentara

  65. Mač na dole je mir ,mač na gore je poziv na rat.To bi trebali da znaju.Sramota koliko se brukamo.Simbolike u spomenicima su jasne.Postoji i simbolika kada je ličnost na konju prednja noga podignuta ubijen je ,obe noge u kasu da je preminuo mirno itd
    (LineaBg, 27. januar 2021 17:27)
    Tako je. Mač dole krst gore. Mač spreman a krst poziva na veru u bolje sutra
    (Zvezdaš, 27. januar 2021 19:16)

    # Link komentara

  66. Čemu polemika o maču i krstu kada je Stefan Nemanja bio ratnik. Uredu nekako bi bilo najbolje da u jednoj ruci drži mač a u drugoj krst kao simbol pokrštavanja naroda. Sv. Sava ili Rastko Nemanjić uvodi narodu pravoslavlje i osniva SPC jer dobija autokefalnost od Carigradskog patrijarha
    (Zvezdaš, 27. januar 2021 19:12)

    # Link komentara

  67. Malo je to...
    (Smuleco, 27. januar 2021 18:59)

    # Link komentara

  68. A krst je smetao Arapima.
    (Stanislav, 27. januar 2021 18:56)

    # Link komentara

  69. a moje pitanje glasi, kako je moguće da su oba starija brata Stefana Nemanje i Miroslav i Stracimir, očito bili pravoslavci, a da Nemanja koji je u toj porodici bio najmlađi brat nije bio pravoslavac, malo nam tu nedostaje logike.
    (Hammer, 27. januar 2021 17:58)

    To je isto kao da pitas kako je moguce da je Hasan Pasa Predojevic bio musliman, a rodjen kao pravoslavac. Pa promenili su veru.
    (Za veceru, 27. januar 2021 18:51)

    # Link komentara

  70. Аутор споменика Стефану Немањи Александар Рукавишњиков је за РТС одговорио зашто се споменик који је постављен разликује од оног који је победио на конкурсу? Стефан Немања сада уместо крста у једној руци држи мач. Због чега је дошло до те промене и зашто је порушена симболика читавог споменика: "Знате, рекло ми је руководство из Београда, да није у реду да Стефан Немања боде очи крстом инвеститору "Београда на води", ипак треба да буде мач, а не крст. Ја сам се искрено изненадио, када су ми рекли да желе мач, и џихад, а не крст и православње? Ја сам рекао у реду, слушам." На откривање скулптуре 27. јануара, неће бити аутора Александра Рукавишњикова.
    (Milena, 27. januar 2021 18:47)

    # Link komentara

  71. Zaboga kakvo pitanje, naravno da je bolje da ima mač u ruci nego krst! Hteli su prvo da mu stave krst, ali onda bi neko ukrao onaj žir ispod njega. Što je sigurno, sigurno je!
    (Joca, 27. januar 2021 18:45)

    # Link komentara

  72. Pročitao sam većinu komentara na ovu vest i pitam se-"da li smo uopšte kao nacija normalni",da li sve što se uradi mora da se kritikuje,sta se dešava sa nama?Mi smo protivnici sami sebi ne treba nama drugi neprijatelj...Čitam i ne verujem!!!
    (lifeisgood, 27. januar 2021 18:45)

    # Link komentara

  73. (Grupica autora, 27. januar 2021 17:30)

    Spomenik je kvaziistorijski šljašteći KIČ, faraonski groteskno predimenzioniran i čini zgradu bivše Glavne železničke stanice smešnom, kao i ceo prostor trga. Po svemu više liči na Gandalfa ili nekog moćnog rendžera, nego na čuvenog srpskog vladara koji je zaslužio valjda neki normalan spomenik, a ne da bude cirkuska atrakcija za pijane studente. Fali mu samo disko kugla da se vrti iznad glave, i doživljaj će biti potpun!
    Malo je postalo dosadno da svakoga ko želi da izdvoji mišljenje od stada nazivate tim besmislenim pojmom... pazi - AUTOšovinista. Šta je to, čovek koji obožava sve druge narode, a mrzi svoj narod, svoju porodicu i sebe, valjda???
    (Joca, 27. januar 2021 18:44)

    # Link komentara

  74. Kad tu postavimo Peruna bice nam bolje.
    (not, 27. januar 2021 18:42)

    # Link komentara

  75. proci ce i ova valst ali traume tesko
    (es, 27. januar 2021 18:42)

    # Link komentara

  76. Konačno i spomenik nekom ko nije streljan, a ni osuđen da doživotnu...
    (Vaso, 27. januar 2021 18:39)

    # Link komentara

  77. Moćne :))))
    (Blagoje, 27. januar 2021 18:39)

    # Link komentara

  78. Tu je trebao stajati spomenik Titu. Ali .......? Srbi ko Srbi.
    (Dalibor, 27. januar 2021 18:31)

    # Link komentara

  79. Sledeći spomenik neka bude Despotu Stefanu Lazareviću. I ako ne bude težak bar 400 tona ništa niste uradili, možete da ga postavite tipa kod onih stadiona od blizanaca, pa kad dođu ovi "navijači" da navijaju za komunističke tvorevine, da se ipak prisete da su Srbi.
    (Privatni detektiv Djido Mova, 27. januar 2021 18:30)

    # Link komentara

  80. Čudno drži mač, kao da mu je ruka utrnula.
    (Zema, 27. januar 2021 18:26)

    # Link komentara

  81. Kič. Kič. Kič. I tačka :))
    (Neko, 27. januar 2021 18:25)

    # Link komentara

  82. (gagi4, 27. januar 2021 17:00)

    Da, stvarno narod izvoljeva sa tim metroom. Umesto da lepo ide iz pustog Makiša gde će da ugrozi vodoizvorište iz koga se napajamo vodom.... pa onda kroz lepe nenaseljene predele i Beograd na vodi, oni hoće da ide gde ima najviše ljudi i da povezuje Stari i Novi Beograd.
    Gde to ima da se metro gradi u naseljenim mestima!!!
    (Joca, 27. januar 2021 18:23)

    # Link komentara

  83. Nemanja nije bilo ime nego nadimak Stefanov. Pogotovo ne u to vreme... davala su se imena a ne nadimci kao danas. Kršteno ime mu je bilo Stefan. Kasnije Nemanja u skorijoj istoriji postaje i ime.
    (LineaBG, 27. januar 2021 16:24)

    Stefan nije kršteno ime. To je u to vreme bila titula. Stefan je od grčke reči za krunu.
    (Ha, 27. januar 2021 18:23)

    # Link komentara

  84. @ ... Malo mi se gadi sva ta demokratija i da svako moze da kaze i uradi sta mu je volja!
    (gagi4, 27. januar 2021 17:00)
    Tako je Gagi! Ljudi vole demokratiju, slobodu govora, gde svako može da bude "stručnjak" u bilo čemu. A slavne istorijske ličnosti uvek bili vladari diktatori koji su uvek stavljali " ljutu travu na ljutu ranu" (tj. mač pre krsta).
    Srbi još plaču za Titom. Takav nama treba!
    Mi se demokratije još učimo a trebaće jedno 200 godina da nešto i naučimo.
    (Rade M, 27. januar 2021 18:17)

    # Link komentara

  85. Zasto mac u ruci, a ne petokraka?!
    (., 27. januar 2021 18:16)

    # Link komentara

  86. @Torrente
    Samo sto nijedna o pomenutih nije bila nikakva srpska drzava.
    (., 27. januar 2021 18:11)

    # Link komentara

  87. @marko
    Pozdravio te tvoj deda, verni Jugosloven i obozavatelj lika i dela Karadjordjevica, osnivaca Jugoslavije.
    (., 27. januar 2021 18:08)

    # Link komentara

  88. Sve je To, bilo pa prošlo. Srbija je na kolenima i zemlja koja polako, ali sigurno nestaje.
    (Milos Radunkovic, 27. januar 2021 18:06)

    # Link komentara

  89. Zao mi je sto nije postavljen na neki veći pijadestal, trebalo je da ide u visinu jos barem 20m, možda i više, da bi dominirao trgom i tim delom grada. Ovako deluje kao neki lokalni spomenik za tu mikro lokaciju. Kad je već napravljen monumentalno, falio je samo korak...
    (Pera, 27. januar 2021 18:06)

    # Link komentara

  90. ja volimo što se ovi nerviraju
    mogli su oni da ga podignu pa stave krst
    ovako crkavanje od muke,ako....
    (Domodedovo, 27. januar 2021 18:06)

    # Link komentara

  91. @Welcome to Skoplje 2021 !
    (Goran, 27. januar 2021 17:24)
    Ne baš tako! Ovo je prvi spomenik začetniku srpske države i volio to neko ili ne veličanstven je! (Mač ili krst... dušebrižnici neka odluče.) A Skopje, ono je komedija, vrh smejurije! Em se tzv. "makedonci" kite tudjim perjem, em je kičerica prava!
    (Rope, 27. januar 2021 18:03)

    # Link komentara

  92. Cini mi se malo pdevelik. Mi u Zg. na glavnom nom trgu imamo kralja Tomislava, ali je puno manji i dobro se uklopio u ambijent. Prostor u Bg. je otvoreniji, ali bez obzira na to, na prvu mi se cini da je spomenik malo pretenciozan zbog svoje fizicke impozantnosti.
    (Davor, 27. januar 2021 16:54)

    Davore, izvoli, dodji, poseti Beograd, a ja te uveravam, da nije spomenik tako velik kao sto mnogi komentarisu! Naime, sticem utisak da to govore oni koji su spomenik videli samo na slici, a veruj mi, sasvim je drugacije uzivo! Prostor je ogroman i savrseno se uklapa!
    (gagi4, 27. januar 2021 18:02)

    # Link komentara

  93. Nije umro kao katolik, ali je rođen kao katolik. Njegov sin Stefan Prvovenčani nikada nije vratio krunu papi i ne postoji ni jedan jedini dokaz o njegovom ponovnom krunisaanju od strane Svetog Save. Dakle, za prvo krunisanje postoje dokazi a za navodno drugo krunisanje ne. A imajte u vidu da se u to vreme crkve još nisu toliko udaljile jedna od druge.

    @(Danilo, 27. januar 2021 16:05)



    Ako je Stefan Nemanja bio katolik kako onda objašnjavaš sledećih par činjenica:

    1) rođeni brat Stefana Nemanje, izvesni humski knez Miroslav Zavidović, naručio je za svoje potrebe jevanđelje koje mu je ispisano 1186. godine, reč je o pravoslavnom jevanđelju kojeg mi danas nazivamo Miroslavljevo jevanđelje...

    2) drugi rođeni brat Stefana Nemanje, Stracimir Zavidović u Čačku podiže crkvu Svetog Vaznesenja Gospodnjeg, to je pravoslavna crkva koja i dan danas postoji tamo...

    *a moje pitanje glasi, kako je moguće da su oba starija brata Stefana Nemanje i Miroslav i Stracimir, očito bili pravoslavci, a da Nemanja koji je u toj porodici bio najmlađi brat nije bio pravoslavac, malo nam tu nedostaje logike.
    (Hammer, 27. januar 2021 17:58)

    # Link komentara

  94. Samo da ne prođe kao spomenik Janošu Hunađiju na zemunskom keju. Ukrali mu mač posle par dana (ne nisu ga ukrali zemunci, nismo ni na lošem glasu zbog rođenih zemunaca) već pripiti student iz unutrašnjosti.
    (Zemunac bez uspeha, 27. januar 2021 17:57)

    # Link komentara

  95. monumentalni kič.
    (skoplje like this, 27. januar 2021 17:55)

    # Link komentara

  96. On je okupirao Kosovo.
    (A, 27. januar 2021 17:54)

    # Link komentara

  97. Sveti Stefan Mirotocivi je prikazan sa macem.... Hm....
    (Posmatrac, 27. januar 2021 17:54)

    # Link komentara

  98. Koliko samo poznavalaca "prave istorije" ima u komentarima, to je fascinantno. Zadržaću se samo na imenu ovog srpskog vladara. To nije nikakvo "specijalno" srpsko ime, a koren mu je u jevrejskom imenu Nehemiah. Slovenizovano je, kao i veliki broj naših imena istog porekla i zato zvuči kao da je "naše". Draga braćo, nije strašno nešto ne znati, strašno je podučavati druge svom neznanju. Pokušajte da se držite pisane istorije ukoliko je moguće, inače lako možete ispasti glupi u društvu.
    (Miroljub, 27. januar 2021 17:47)

    # Link komentara

  99. Nemanja je osnivač prve srpske samostalne, suverene države. Višeslav je prvi naš vladar poznat po imenu, ali on i njegovi naslednici su bili vazali Vizantije i bili su postavljani od vizantijskih careva. Zato je Nemanja toliko važan.
    (Miki, 27. januar 2021 17:45)

    # Link komentara

  100. Titu su Srbi,napravili mauzolej.
    (Brajan, 27. januar 2021 17:38)

    # Link komentara

  101. Hvali krst umjesto maca, inace je bas lijep. Pozdrav iz CG!
    (SrBiCg86, 27. januar 2021 15:22)

    Krst fali ali ne hvali se. Ili nedostaje krst-adekvatniji izraz. U CG stalno kažu hvali???
    (LineaBG, 27. januar 2021 17:31)

    # Link komentara

  102. Lepo je videti autosovinisticko kmecanje. Da je visok 70cm opet biste se zgrazali, da je visok 7m, opet biste mrzeli ne to sto mu je podignut spomenik i motive za njegovo podizanje, nego sto je uopste postojao.
    Pacenici.
    (Grupica autora, 27. januar 2021 17:30)

    # Link komentara

  103. Mač na dole je mir ,mač na gore je poziv na rat.To bi trebali da znaju.Sramota koliko se brukamo.Simbolike u spomenicima su jasne.Postoji i simbolika kada je ličnost na konju prednja noga podignuta ubijen je ,obe noge u kasu da je preminuo mirno itd
    (LineaBg, 27. januar 2021 17:27)

    # Link komentara

  104. Sta vredi ako zgrada poste ostane onakva i ne vrate joj staru fasadu...Takodje zgrada zeleznicke stanice trebala je malo bolje da se uradi...Sa vise detalja na fasadi..Da izgleda reprezentativnije..Takodje cela okolina mora da se obnovi..Svaka fasada i da se napravi park ispred...Nesto kao ispred zagrebackog glavnog kolodvora
    (John Snow, 27. januar 2021 17:26)

    # Link komentara

  105. Drži mač kao da će orahe njime da mlati! Iz aviona se vidi da je spomenik projektovan da drži krst a ne mač, otud i taj položaj tela. Osim toga postament a i sam spomenik su nepotrebno predimenzionirani u klasičnom neo-komunističkom ruskom stilu koji nikako ne odgovara našoj arhitekturi.
    (Kum Žoržo, 27. januar 2021 17:25)

    # Link komentara

  106. Stefan Nemanja - tvorac NEKADASNJE moćne srpske države.
    Ili u prevodu, imao sam, to nije imanje!
    (Eto!, 27. januar 2021 17:24)

    # Link komentara

  107. Welcome to Skoplje 2021 !
    (Goran, 27. januar 2021 17:24)

    # Link komentara

  108. Zasto ima mač a ne krst !!?!?!?Trazile komsije iz Beograda na vodi???
    (Surovoiskrenaosoba tzv.realista, 27. januar 2021 17:05)

    Ahahahaha!! Bravo, u sred srede!!!!
    (Smuleco, 27. januar 2021 17:21)

    # Link komentara

  109. @David - nije srpski ćutati: pa u Skopju i ima spomenik Caru Dusanu, ne znas stvarno?
    (Slovenac, 27. januar 2021 17:17)

    # Link komentara

  110. meni se samo ne svidja ovo na sta ste ga stavili.
    ovaj slem sto vi zovete ne lici ni na sta.

    stavili ste nesto ko dzinovsko jaje i na njega izbuseni taj slem.
    znaci toliko izgleda lose da nemam reci.

    ako ste vec hteli stavite slem sta ce vam ovo jaje ispod.

    iz daljine izgleda isto ko neko odromno pile hoce poleti prvi put.
    (komedija, 27. januar 2021 17:15)

    # Link komentara

  111. Da je postament normalnih dimenzija, sam spomenik bi i mogao da prođe.
    (zozonpb, 27. januar 2021 17:14)

    # Link komentara

  112. na krovu beograđanke treba dignuti Milošu spomenik od 46 metara i 160 tona, tek da se zna ko je Tata.
    (Mihajlo O., 27. januar 2021 17:12)

    # Link komentara

  113. @3210

    Zasto mac a ne krst pitas? Mozda zato sto je Stefan Nemanja bio ratnik i vladar celog svog zivota a zamonasio se 3 godine pred smrt? Na crkvenim freskama i mozaicima normalno da ce biti prikazan sa krstom jer je ipak to crkva. Covek je kao vladar proveo 30 godina a 3 godine kao monah tako da bi pravicnije bilo da drzi i zezlo/ceptar u ruci nego krst.
    (Vlada, 27. januar 2021 17:05)

    # Link komentara

  114. Zasto ima mač a ne krst !!?!?!?Trazile komsije iz Beograda na vodi???
    (Surovoiskrenaosoba tzv.realista, 27. januar 2021 17:05)

    # Link komentara

  115. Nemanja mač, Sveti Sava krst, a Dušan bič za sve ove odrođene nato plaćenike i smutljivce! Sve po redu, živi bili pa videli!
    (Zoran 2, 27. januar 2021 17:03)

    # Link komentara

  116. Najvoljeniji vladar i vladar koji je vladao Srbima duže od svih vladara u istoriji je Josip Broz Tito, sviđalo se to vama ili ne!
    (Berliner, 27. januar 2021 16:01)

    budimo realni, milošević je bio voljeniji i popularniji. i ujedno napravio mnogo veće zlo od tita.
    (kiki, 27. januar 2021 17:03)

    # Link komentara

  117. 23metra visok, 80tona težak a košta?... Državna tajna....
    (Brka, 27. januar 2021 17:01)

    # Link komentara

  118. Srpska država je postojala i imala vladare i teritorije mnogo veće i mnogo pre Nemanjića - čisto istine radi
    (Trn, 27. januar 2021 12:32)

    ali niko, baš niko da spomene da je najveća tvorevina srpskog naroda (ujedno i najtrajnija) bila jugoslavija. jedina država koja je po veličini prevazišla dušanovo carstvo, a i skoro triput duže trajala (72 godine, a dušanovo carstvo 25).
    (xox, 27. januar 2021 17:00)

    # Link komentara

  119. Bas bih voleo da vidim taj spomenik, koji bi se svima svideo! Voleo bih da vidim i gde bi stajao, a da svima bas tu odgovara! Bila bi zanimljiva i metro linija koja bi svima odgovarala, jedino sto bi imala mnogo stanica, posto bi ih bilo ispod svake zgrade i kuce u Beogradu! Evo, javio se i neki Atanckovic, danas, koji vec najavljuje da ce da ga srusi ili premesti, valjda zato sto se njemu ne svidja?!? Malo mi se gadi sva ta demokratija i da svako moze da kaze i uradi sta mu je volja!
    (gagi4, 27. januar 2021 17:00)

    # Link komentara

  120. Odgovor onima koji tvrde da su Srbi imali zemlje mnogo pre i mnogo veće od Nemanjića. Mnogo pre, svakako, Srbi nisu pali s Marsa 1150. godine. Mnogo neće, ne. Najveća Srbija pre Nemanjića je ona kneza Časlava Klonimirovića koja je malo veća od Nemanjine, ali znatno manja od Milutinove Srbije.
    (Lazar, 27. januar 2021 13:18)

    Zašto mnogi koji poznaju istoriju preskaču ili svesno prećutkuju Srbiju u vreme Rajka Čauševića? Bila je samo malo manja nego u vreme Cara Dušana.
    (Toplica Milan i Kosančić Ivan, 27. januar 2021 16:59)

    # Link komentara

  121. Cini mi se malo pdevelik. Mi u Zg. na glavnom nom trgu imamo kralja Tomislava, ali je puno manji i dobro se uklopio u ambijent. Prostor u Bg. je otvoreniji, ali bez obzira na to, na prvu mi se cini da je spomenik malo pretenciozan zbog svoje fizicke impozantnosti.
    (Davor, 27. januar 2021 16:54)

    # Link komentara

  122. Treba spomenik stavit pod video nadzor.
    Verovatno ce protivnici Rusije i protivnici svega srpskog pokazati da su neljudi.
    (Ns, 27. januar 2021 15:23)

    A može li neko da voli Srbiju a da nije rusofil? Da li vi pomahnitali radikal-rusofili dozvoljavate takvu mogućnost?
    (SrBske patriJote dele lekcije, 27. januar 2021 16:53)

    # Link komentara

  123. Radi istorijske korektnosti i radi objektivnih proporcija treba dici spomenik marsalu titu visine dva kilometra.
    (let 3, 27. januar 2021 16:53)

    # Link komentara

  124. Berliner, koliko Srba ti je to reklo?
    Broj. Kada i gde?
    (Kladovo, 27. januar 2021 16:50)

    # Link komentara

  125. To sto se dogadjalo pre ajde recimo 1000 godina dok je doticni bio na vlasti niko ne zna tacno i sve se nagadja .Mi verujemo u nesto sto je neko napisao i rekao u to vreme.
    Nisam pobozan i ne idem u crkvu ali postujem sve vere koje postoje u svetu,svako ima pravo da veruje u sta hoce ,ali da pritom ne namece svoje verovanje drugom.Moje je misljenje da je sve sto se tice Crkve,Boga,Hriscanstva u svetu pisano i propovedano da se stekne vlast i njeni podanici.Tako je dan danas
    Ako je Stefan Nemanja bio pobozan covek ,gde je i to njegovo verovanje prevladalo u njemu,a pritom i ratnik onda je trebao biti krst u desnoj ruci umesto maca,pesnica na srcu,ali i mac dovoljno velik da se vidi da je on branio to sto veruje i da je spreman da to ponovo uradi
    Hvala
    (Nino, 27. januar 2021 16:40)

    # Link komentara

  126. Nije to nikakav Stefan Nemanja, već hrpa bronzanog metala od 80t, i visine od 23m. Kult obožavanja I klanjanje spomenicima i kipovima je bogohulna idolatrija, koja je svojstvena primitivnom paganskom praznoverju. Nažalost, praznoverje I idolatrija su, čak i u 21.veku, veoma rasprostranjeno u Srbiji, a da stvar bude tragičnijbto indukuje aktuelna vlast uz podršku SPC.
    (Totem od 23 metara, 27. januar 2021 16:33)

    # Link komentara

  127. Чему толико правдање, зашто мач а не крст!? Постоји једноставно, јасно историјско и логично објашњење. Велики Жупан Стефан Немања је творац уједињене средњовековне Српске државе. Није је створио Крстом. Овај споменик представља земаљског Владара Немању, не каснијег Монаха и Св. Симеона Мироточивог!
    (незналице, 27. januar 2021 16:32)

    # Link komentara

  128. Tezak je za sve pare!
    (sasa jokic, 27. januar 2021 16:32)

    # Link komentara

  129. Ogroman broj autošovinista, trolova, Jugoslovena i Hrvata u komentarima. Samo konstatujem.
    (marko, 27. januar 2021 16:29)

    # Link komentara

  130. Da je duplo manji, pa djene djene! Ovako predimenzioniran za prostor i lepu zgradu železničke stanice...
    (mokisa, 27. januar 2021 16:29)

    # Link komentara

  131. A zasto nosi mac umesto krsta ?
    (Dule, 27. januar 2021 16:29)

    # Link komentara

  132. Tema spomenika je ista prodaja magle kao i "teme" gondole i diploma. Skretanje pažnje od strane drugova i drugarica sa teme ubijanja beba (abortusa) i drugih komunističkih nasilja. Inače naravno - besmisleno trošenje otetog novca slobodnih ljudi...
    (Jr, 27. januar 2021 16:26)

    # Link komentara

  133. Nemanja, da te stvarno interesuje mogao bi da pronađeš kako je nastalo ime Nemanja, zašto su ga davali i zašto je kasnije običnom narodu bilo zabranjeno da ga daju deci.
    Da te stvarno interesuje.
    (Stefan-Dušan, 27. januar 2021 14:09)

    Nemanja nije bilo ime nego nadimak Stefanov. Pogotovo ne u to vreme... davala su se imena a ne nadimci kao danas. Kršteno ime mu je bilo Stefan. Kasnije Nemanja u skorijoj istoriji postaje i ime.
    (LineaBG, 27. januar 2021 16:24)

    # Link komentara

  134. Svaki onaj stecak u Bosni i na Sandzaku je stariji od bilo koje crkve ili dzamije. Znam da se ne slazes sa ovim ali objasni sebi kako je moguce da je
    crkva dozvoljavala porodicama a pogotovo majstorima da prave te spomenike.
    Najvece lazi su u crkvi napisane.
    (Bosanac, 27. januar 2021 14:08) 

    Samo delimično si u pravu.
    Stećak je deo naše kulture i to je jedino tačno.
    Ono što si propustio je da su pre stećaja pravljene gromile - pogledati istrazivanje profesora Djordja Jankovića koji je mapirao područja na kojima su pronadjene - od zapadne Bugarske današnje i severne Albanije pa sve do Cetine...
    U početku (datiraju vec od 4,5 veka) su zakrivane drvetom ,koje je je kasnije korisceno kao žrtvenik za "parastose" a posle od kamena (u gromilama nije bilo pokojnika jer su gradjene na humkama u kojima se čuvalo telo pokojnika pre spaljivanja).
    Onda ,kada smo prešli na sahranjivanje po hrišcanskom obredu zidane gromile su se zadržale ...kasnije i krajputaši...
    Ako ispratimo odnos prema pokojniku od sahranjivanja ispod ognjista,do izmestanja pokojnika izvan kuce pa i kasniji razvoj društva bice mam jasno da su i gromile i stecaci i krajputaši samo karike u tom lancu.
    Nemaju nikakve veze sa Bogumilima,kao što "crkva Bosanska" isto nema - Bosna je područje na kojem su se izgonjeni Bogumili u jednom trenutku osecali sigurno i to je sve.
    Radilo se o veoma pismenim ljudima tog vremena,monasima uglavnom tako da su price o poreklu od njih komicne.
    Nešto nisu pravili decu...
    (Komša, 27. januar 2021 16:23)

    # Link komentara

  135. Biće i krst kad napravimo spomenik Svetom Savi i to 50m visok! Daće Bog!
    (Zoran, 27. januar 2021 16:22)

    # Link komentara

  136. Srbicg@ Dobro ako Hvali krst....
    (sasa jokic, 27. januar 2021 16:20)

    # Link komentara

  137. Najmocniji srpski vladari su bili Mehmed Pasa Sokolovic i Josip Broz Tito.
    (Iskerno, 27. januar 2021 13:21)

    Ajde sto trolas. Ali da dobijes toliko pluseva, sramota.
    (ljAXE, 27. januar 2021 15:18)


    Šta je tu čudno. To su upravo svi ni koji Stefanu umesto krsta dadoše mač....sramota je ali to oslikava današnju Srbiju. Moralno posrnulu i duhovno propalu prvo pod komunistima a sada njeno uništavanje nastavljaju njihova deca zadojena globalizmom a koja su zadnjih 20 godina na vlasti.

    Možete lupati negativne do sutra ali to ne menja činjenicu da ste izdajnici koji se samo predstavljaju da su Srbi.
    (Historia magistra vitae est, 27. januar 2021 16:19)

    # Link komentara

  138. A đe je krst u ruci, mesto mača??
    (Smuleco, 27. januar 2021 16:13)

    # Link komentara

  139. Hvali krst umjesto maca, inace je bas lijep. Pozdrav iz CG!
    (SrBiCg86, 27. januar 2021 15:22)

    Neko ili nešto se hvali ili kudi, a neko ili nešto nam fali. Neko ima neku falinku = nedostatak. Faliti = nedostajati. Hvaliti = lepo govoriti o nekome i nečemu i sl.
    (Lala iz Banata, 27. januar 2021 16:12)

    # Link komentara

  140. Srpska država je postojala i imala vladare i teritorije mnogo veće i mnogo pre Nemanjića - čisto istine radi
    (Trn, 27. januar 2021 12:32)

    Koje su to teritorije bas me interesuje ?

    Znam za Vlastimirovice, ali oni nisu imali distaniju od 200 godina kao Stefan Nemanja.
    (hours of love, 27. januar 2021 13:10)
    ---…--
    *Neretljanska Kneževina u srednjoj Dalamciji (sa sve Bračem, Hvarom i Korčulom)

    *Zahumlje (južniji deo Dalmacije oko poluostrva Pelješac)

    *Travunija (od Dubrovnika do Boke)

    Kap što se da videti, postojale su još tri srpske države i 300 godina pre Nemanjića.
    (Torrente, 27. januar 2021 16:12)

    # Link komentara

  141. Populizam
    (Nucky Thompson, 27. januar 2021 16:07)

    # Link komentara

  142. Evo gledam sliku vec pola sata i ne vidim sta je ono na cemu stoji Nemanja. Izgleda ko kinder jaje.
    (West coast, 27. januar 2021 16:07)

    # Link komentara

  143. Sta ce nam ovo..
    (Milos, 27. januar 2021 16:06)

    # Link komentara

  144. Ako je umro kao monah Sumeon, i kasnije proglašen za Svetog Simeona Mirotičivog, zašto se onda potencira njegov vladarski aspekt!?
    (Ahtung, 27. januar 2021 16:05)

    # Link komentara

  145. Stefan Nemanja je umro kao katolik ili su mene lagali da je njegov sin
    vratio krunu papi.
    (LZN, 27. januar 2021 13:29)

    Nije umro kao katolik, ali je rođen kao katolik. Njegov sin Stefan Prvovenčani nikada nije vratio krunu papi i ne postoji ni jedan jedini dokaz o njegovom ponovnom krunisaanju od strane Svetog Save. Dakle, za prvo krunisanje postoje dokazi a za navodno drugo krunisanje ne. A imajte u vidu da se u to vreme crkve još nisu toliko udaljile jedna od druge.
    (Danilo, 27. januar 2021 16:05)

    # Link komentara

  146. @ Nemanja, da te stvarno interesuje mogao bi da pronađeš kako je nastalo ime Nemanja, zašto su ga davali i zašto je kasnije običnom narodu bilo zabranjeno da ga daju deci.
    Da te stvarno interesuje.
    (Stefan-Dušan, 27. januar 2021 14:09)

    Evo stvarno me interesuje pa Vas molim da mi objasnite ili da me uputite na neki izvor. Ja se zovem Nemanja od 1981. godine i do devedesetih ih je u mom gradu bilo tek nekolicina.
    (Nemanja, 27. januar 2021 16:03)

    # Link komentara

  147. Najvoljeniji vladar i vladar koji je vladao Srbima duže od svih vladara u istoriji je Josip Broz Tito, sviđalo se to vama ili ne!
    (Berliner, 27. januar 2021 16:01)

    # Link komentara

  148. Dusan Silni > Stefan Nemanja...anyday
    (Vlad, 27. januar 2021 14:52)

    Dušan Silni>Despot Stefan Lazarević>A.V.>Stefan Nemanja...anyway
    (Dokonik, 27. januar 2021 15:55)

    # Link komentara

  149. Zasto spomenik Stefanu Nemanji u Beogradu kad on nikada nije vladao BEogradom ? Bolje da je podignut Nikoli Tesli on je mnogo vise doprineo boljem zivotu ne samo naravno Srba vec celog covecanstva !!!
    (Vesna, 27. januar 2021 15:53)

    # Link komentara

  150. Treba da prestanemo da lažemo sebe.Stefan Nemanja je kršten kao katolik.Bio je veoma okrutan i nadaleko poznat kao surov vladar.Nezavisni izvori kažu da se ne zna broja očiju koje je iskopao Bogumilima.Masovna zverska ubistva bila su svakodnevna pojava.
    U njegovo vreme pojam Srbija nije bio poznat,ovo što nam pričaju nema veze sa istinom.Raška,Duklja,Ras...to su bili tada poznati geografski pojmovi.Istorija koju učimo zadnjih 150 godina je prevara i laž.
    (Branko, 27. januar 2021 15:52)

    # Link komentara

  151. Mene interesuje zašto ime Nemanja nije bilo popularno u našem narodu donedavno. Ako, jelte, izuzmemo komunistički period, kako je moguće da nema znamenitih "Nemanja" u srpskoj istoriji kroz vijekove, a otac nacije je Nemanja?
    (Nemanja, 27. januar 2021 13:15)


    Nomen Est Omen.
    Ne zna se šta je gore, Nemanja ili Strahinja...

    @(Tisina tamo !, 27. januar 2021 13:38)




    Nemanja se u srednjem veku izgovaralo sa poluglasom u smislu u kojem bismo mi to danas zapisali nečem sličnom kao Nemmanije, to bi verbalno moglo bolje da se dočara, a samo ime znači "neko ko nema mane" ili nema + mane = Nemmanie, Nemanije ili Nemanja danas.
    (Hammer, 27. januar 2021 15:52)

    # Link komentara

  152. Kič
    (achtwn, 27. januar 2021 15:51)

    # Link komentara

  153. Samo Makedonci u svetu imaju više spomenika od nas. Podatak za nepoverovati...
    (Goran Loznica, 27. januar 2021 12:41)

    Ovo je laz.

    Daj izvor ove informacije.
    (hours of love, 27. januar 2021 13:11)
    ---…--


    Ma kakvi podaci covek sedi i ceka kad ce da pocne da pada sneg da moze da kuka u komentarima kako niko ne cisti ,a takvi ni ispred svoje zgrade nikada ne ciste ...
    (Cisto baljezganje o svemu i svacemu bez trunke znanja o temi koje u krajnjem slucaju moze bti opasno..., 27. januar 2021 15:48)

    # Link komentara

  154. Trebao je spomenik biti duplo veci, u inat ovim mrziteljima svega srpskog.
    (Novi Sad, 27. januar 2021 15:48)

    # Link komentara

  155. Srbi su kao i većina sveta pokršteni. Znači, krst nam je nametnut, a mač je uvek bio tu kao simbol moći. Jasno? Ne vidim gde ovde ima stida? Ti se stidi zato što se dičiš nametnutim simbolom. Oružje(u ovom slučaju mač) je od postojanja sveta bio predmet ljudske diplomatije.
    (Salle, 27. januar 2021 15:15)

    Lupio si za sve pare. Pogledaj sve freske Nemanje. U ruci drži krst. Krst nije nametnut to je simbol hrišćanstva.. Mač nikada nije bio predmet ljudske diplimatije
    (Istoričar, 27. januar 2021 15:48)

    # Link komentara

  156. Sam spomenik je OK. Vise bih voleo krst (ili, jos bolje, knjigu ili skeptar), umesto maca, ali daj sta das. Medjutim, postament je da te dobri Bog sacuva i sakloni, izgleda kao dzinovska gomila bronzanog krsa. Dajte, molim Vas, dovedite ljude iz Cernobila da sav taj krs zakopaju u betonski sarkofag da se ne vidi.
    (DEDA CVETKO, 27. januar 2021 15:48)

    # Link komentara

  157. Kao prvo treba krst umesto maca. Kao drugo, ni taj mac sto su stavili se ne drzi tako.
    (Miki, 27. januar 2021 15:45)

    # Link komentara

  158. Koliko on tacno kosta ?
    (ostade mi malo majoneza na prljavoj bradi od snsendvica, 27. januar 2021 15:44)

    # Link komentara

  159. Pravi kičeraj. Šta če Nemanji mač?
    (Gradjanin, 27. januar 2021 15:43)

    # Link komentara

  160. Srb i CG

    NE KAZE se HVALI, nego FALI...
    (mich, 27. januar 2021 15:43)

    # Link komentara

  161. Ne daju Investitori Arapi BW krst!
    Kažu, može mač.
    (Mare, 27. januar 2021 15:43)

    # Link komentara

  162. Lepo je videti da Srbi podižu spomenik jednom katoliku!
    (MIRO, 27. januar 2021 15:41)

    # Link komentara

  163. A koliko beše košta?
    (Utovskizabonje Urtalzaponje, 27. januar 2021 15:40)

    # Link komentara

  164. Šta je sporno sa izgradnjom spomenika i uređenjem Savske obale, odnosno čitavim projektom Beograd na vodi? Više vam se svidja "Štajga", zardjali šleperi na pristaništu i raspale kuće u "Savamali"...tome služi vlast, da servisira grad i poboljšava izgled i infrastrukturu. Prethodna me nije baš uverila da je preduzimljiva, ni približno...
    (Šta je?!, 27. januar 2021 15:38)

    # Link komentara

  165. postavite onda i Tita ,koji je unistio Srpsku drzavu,volite vi i njega.
    (Nikola, 27. januar 2021 15:28)

    # Link komentara

  166. Treba spomenik stavit pod video nadzor.
    Verovatno ce protivnici Rusije i protivnici svega srpskog pokazati da su neljudi.
    (Ns, 27. januar 2021 15:23)

    # Link komentara

  167. Hvali krst umjesto maca, inace je bas lijep. Pozdrav iz CG!
    (SrBiCg86, 27. januar 2021 15:22)

    # Link komentara

  168. Kao statičar konstrukcija kažem ...daj Bože da tlo izdrzi ovo opterecenje.. konstrukcija hoće Temelj odnosno fundament definitivno ...ali tlo pokazace vreme...uzgreb spomenik deluje bas impozantno
    (Miroslav Celic, 27. januar 2021 15:21)

    # Link komentara

  169. Dosta više s tim spomenikom breeeee! Smorili ste nas.
    (oink, 27. januar 2021 15:20)

    # Link komentara

  170. Najmocniji srpski vladari su bili Mehmed Pasa Sokolovic i Josip Broz Tito.
    (Iskerno, 27. januar 2021 13:21)

    Ajde sto trolas. Ali da dobijes toliko pluseva, sramota.
    (ljAXE, 27. januar 2021 15:18)

    # Link komentara

  171. Slikaju ga sa oreolom a pravio genocid nad slovenskom bracom koja nisu bili hriscani. Sramota me je ovog spomenika...
    (saki6, 27. januar 2021 15:15)

    # Link komentara

  172. Мач уместо крста?
    Чега се ми то стидимо и коме се ми то дводоравамо?
    (Милан, 27. januar 2021 12:43)

    Srbi su kao i većina sveta pokršteni. Znači, krst nam je nametnut, a mač je uvek bio tu kao simbol moći. Jasno? Ne vidim gde ovde ima stida? Ti se stidi zato što se dičiš nametnutim simbolom. Oružje(u ovom slučaju mač) je od postojanja sveta bio predmet ljudske diplomatije.
    (Salle, 27. januar 2021 15:15)

    # Link komentara

  173. trebao je veci da bude...ali nazalost ne moze da bude toliko velik i sakrije one solitercine koje su grade iza, a koje su izoblicile lep zeleni gradic, Beograd, i unistile mu dusu i tolpinu
    (velicina, 27. januar 2021 15:14)

    # Link komentara

  174. Jesu ga oni to farbali u patinasto zelenu boju?
    (442 do BG, 27. januar 2021 15:12)

    # Link komentara

  175. Baš smo moćni.
    (View, 27. januar 2021 15:09)

    # Link komentara

  176. Prolazih Bosnom sredinom 80-tih, vidim gradi se. Rekoše mi: Imaće šta de se ruši. Tada to nisam kontao.
    (Čoban čuva ovčice, 27. januar 2021 15:08)

    # Link komentara

  177. Stefan Nemanja apsolutno zaslužuje spomenik, ne samo u Beogradu nego i u drugim gradovima. Međutim, ovo realizovano rešenje nema ni estetike, ni sklada, ni dostojanstvenosti.... Ajde figura i nekako, ali ovo bizarno postolje, naivna simbolika ... celokupna predimezioniranost svega. Sramota! Napravili su od spomenika sprdnju , a od Nemanje karikaturu poput spomenika Petru Velikom u Moskvi. Ni prineti jednom Đorđu Jovanoviću, Rosandiću, Ubavkiću, Soldatoviću..itd itd
    (Anna, 27. januar 2021 15:07)

    # Link komentara

  178. Stefan Nemanja je umro kao katolik ili su mene lagali da je njegov sin
    vratio krunu papi.
    (LZN, 27. januar 2021 13:29)

    Tip je izmišljena istorijska ličnost. Ne treba trošiti puno reči na ove nebuloze.
    (Pik, 27. januar 2021 15:03)

    # Link komentara

  179. Dusan Silni > Stefan Nemanja...anyday
    (Vlad, 27. januar 2021 14:52)

    # Link komentara

  180. Ne ulazeci u politicki i ekonomski aspekt, spomenik je predimenzioniram sobzirom na to da je bezizrazajan i bez energije, tako da ostavlja neki mrtvacki utisak. Pozlaceni postament ne bih komentarisao..
    (n!k, 27. januar 2021 14:45)

    # Link komentara

  181. Zanima me zašta su molili ovaj otac i sin nakon što su se zamonašili. Npr. na početku članka stoji da je Stefan Nemanja, zajedno sa sinom Savom, jedan od utemeljivača Srpske pravoslavne crkve jer se borio protiv bogumila. Da li se Stefan molio Bogu da mu oprosti grozne zločine koje je počinio protiv pripadnika te vere? Jer ako nije, onda je imao veliki problem. Šta drugo reći o čoveku koji je odsecao jezike i žive spaljivao pripadnike bogumila?! Da li bi to Isus Hrist odobrio? On koji je zadnje noći svog života na zemlji u Getsimanskom vrtu oštro ukorio apostola Petra kad je pokušao da ga spase odsekavši mačem uho prvosveštenikovom robu koji je sa ruljom došao da uhapsi Isusa ni krivog ni dužnog! Isus je iscelio uvo tom čoveku, a Petru rekao da vrati mač u korice, jer će svi koji se mača dohvate, od mača i poginuti. Da nije bitna ova izjava ne bi je zapisali apostoli Matej i Jovan! Što se tiče grandioznog spomenika Stefanu Nemanji, to je još jedan dokaz da ljudi imaju megalomansku potrebu da iza sebe ostave neki trag, po kome će biti upamćeni. Taj novac se mogao potrošiti na bolnice, zaštitu prirodne sredine, škole itd. Stefan Nemanja je samo nemoćni mrtvac, te njemu neće biti od nikakve koristi grdosija od spomenika njemu u čast. A gradu Beogradu? Pa kako kažu - o ukusima se ne raspravlja.
    (Ramamti-Ezer, 27. januar 2021 14:34)

    # Link komentara

  182. A sta su Bogumili neki srednjevekovni hipici? To su radili svi u Evropi sa sektama od Francuza do Vizantinaca tako da je bio u koraku sa tadašnjom modernom Evropom.
    (Zoki, 27. januar 2021 13:22)

    Zvuči upravo kao razlog zašto se u normalnim zemljama u 21. veku više ne lože na srednjevekovne vladare.
    (Nemanja, 27. januar 2021 14:33)

    # Link komentara

  183. Kada naprave spomenik Svetom Savi neka stave krst, Nemanja je mačem napravio državu.
    Mač je trebao biti veći.
    (ivan, 27. januar 2021 14:27)

    # Link komentara

  184. Srbi ne bi bili Srbi da se u nečemu slažu
    (zole, 27. januar 2021 14:24)

    # Link komentara

  185. Mene interesuje zašto ime Nemanja nije bilo popularno u našem narodu donedavno. Ako, jelte, izuzmemo komunistički period, kako je moguće da nema znamenitih "Nemanja" u srpskoj istoriji kroz vijekove, a otac nacije je Nemanja?
    (Nemanja, 27. januar 2021 13:15)

    Занимљиво питање. Носим то име од 1971. године и био сам јединственог имена.
    (Један Немања, 27. januar 2021 14:23)

    # Link komentara

  186. Uh koliko je tu gvožđa.
    (Djido, 27. januar 2021 14:20)

    # Link komentara

  187. Zašto mač a ne krst?
    (Petar JR, 27. januar 2021 14:17)

    # Link komentara

  188. Kad se promene vremena nacionalnog pomodarstva...rećićemo da je to Gandalf ili Saruman.
    (...kroz gusto granje, 27. januar 2021 14:17)

    # Link komentara

  189. Moćna srpska država!? Ma idi begaj.
    (Ervin, 27. januar 2021 14:12)

    # Link komentara

  190. Nemanja, da te stvarno interesuje mogao bi da pronađeš kako je nastalo ime Nemanja, zašto su ga davali i zašto je kasnije običnom narodu bilo zabranjeno da ga daju deci.
    Da te stvarno interesuje.
    (Stefan-Dušan, 27. januar 2021 14:09)

    # Link komentara

  191. Odora i mac, i to mali, kakva glupost. Bolje onda krst il saka na srcu, grudima. Snazno i miroljubivo. Ako je mac onda valjda uniforma oklop sta vec.
    I taj stomacic, tako je bezveze, pogotovo sa spusteno blago glavom tj bradom. Celo bi trebalo da ,,para oblake,, uzdignuta vilica tj brada. Duje mocno i ponosito. Msm... ovo kao da je izasao iz kafane u nekoj poludepresiji. I te sake, trebalo bi da su krupnije, snagu da predstavlja, pogotovo zbog ,,zakona,, koji drzi u saci. Bitno da mu nadlaktica velika a uska ramena i izbacen stomak. O fensi bradi necu ni da polemisem. Al aj sve to i da je okej. Polozaj drzanja maca je neprirodan. Cist promasaj
    (Aksiom, 27. januar 2021 13:00)

    Meni ne smeta to, smeta mi što će trg biti osvetljen u boji raznim svetlima, crveno, zeleno, jer sam to video sinoć na probi osvetljenja, što je skandalozno uz spomenik istorijske ličnosti. Eto samo to da maknu i biće kao ok.
    (NikolaBg, 27. januar 2021 14:09)

    # Link komentara

  192. A sta su Bogumili neki srednjevekovni hipici? To su radili svi u Evropi sa sektama od Francuza do Vizantinaca tako da je bio u koraku sa tadašnjom modernom Evropom.
    (Zoki,


    Svaki onaj stecak u Bosni i na Sandzaku je stariji od bilo koje crkve ili dzamije. Znam da se ne slazes sa ovim ali objasni sebi kako je moguce da je
    crkva dozvoljavala porodicama a pogotovo majstorima da prave te spomenike.
    Najvece lazi su u crkvi napisane.
    (Bosanac, 27. januar 2021 14:08)

    # Link komentara

  193. I dalje ne kontam na cemu on to stoji
    (Meda, 27. januar 2021 14:05)

    # Link komentara

  194. Nisam ni znao da imamo mediju komentatorima toliko poznavaoca umetnosti , istoričara sve sami genijalci koji bi da se oni pitaju sve bolje uradili koji bi sada i krst umesto mača da stave .. Pa čak znaju i da je pre Nemanje bila i veća srpska država ... Toliko mržnje i zavisti kao da te komentare ne pišu Srbi... Strašno u šta smo se pretvorili ...
    (Aleksandar M., 27. januar 2021 14:04)

    # Link komentara

  195. Mene zanima koliko kosta i zasto se Stefan Nemanja prevrce u grobu. Hvala
    (srna, 27. januar 2021 14:04)

    # Link komentara

  196. Srpska država je postojala i imala vladare i teritorije mnogo veće i mnogo pre Nemanjića - čisto istine radi
    (Trn, 27. januar 2021 12:32)

    Izvor: Deretić? Prije Nemanje pa i u njegovo vrijme bili smo vazali Vizantije. Prije toga podanici Vizantije, Bugarske i Samuila prema situaciji. Bila je Raska i mnogo prije Nemanjica slažem se, ali tek od njih kreće stvaranje jake i stabilne srpske države koja ce za kratko od kneževine postati međunarodno priznata kraljevina a potom i carevina.
    (UT, 27. januar 2021 14:03)

    # Link komentara

  197. Kakav nepravilam polozaj neprirodan drzanja maca!
    Zbog cega to? Sprdacina
    Isfeminizirano deluje
    (cirkus, 27. januar 2021 14:03)

    # Link komentara

  198. Iskreno, Mehmed paša Sokolović nije bio ničiji vladar a Tito je vladao nad Srbima a nije bio srpski.
    PS: Idi kaži Severnim Makedoncima da se car Dušan krunisano u Skoplju i da zaslužuje da ima spomenik u Skoplju, ali naravno ako dozvole Iliri-Albanci koji svojataju Nemanjiće a ruše njihove crkve.
    Balkan.
    (David - nije srpski ćutati, 27. januar 2021 14:02)

    # Link komentara

  199. Da nije malo kičerica
    (Scotland, 27. januar 2021 14:01)

    # Link komentara

  200. Inače nije bio neki osvajač i vojskovođa, tako da ne znam šta će mu mač u ruci?! Logičnije bi bilo da su mu stavili krst u ruku, pošto je podigao dosta manastira i crkvi. I na kraju glavno pitanje, šta će uopšte u Beogradu? Nikada nije ni bio za života u Beogradu, jer tada i nije bio u rukama Srba. Logičnije bi bilo da su u Raškoj negde postavili spomenik. Sve u svemu, velili kičeraj. Ako je ovo najbolji Ruski vajar kako ovi kažu, onda i Rusi imaju veliki problem u glavi.
    (Privatni detektiv Djido Mova, 27. januar 2021 14:00)

    # Link komentara

  201. Mene interesuje zašto ime Nemanja nije bilo popularno u našem narodu donedavno. Ako, jelte, izuzmemo komunistički period, kako je moguće da nema znamenitih "Nemanja" u srpskoj istoriji kroz vijekove, a otac nacije je Nemanja?
    (Nemanja, 27. januar 2021 13:15)
    Mozda je bilo ali nisu bili znameniti.
    (kakvo pitanje, 27. januar 2021 13:57)

    # Link komentara

  202. Meni spomenik moćno izgleda. I lep mi je. Postament koji je bio najviše sporan u startu zbog svoje veličine me je na kraju baš prijatno iznenadio. Odlična, kreativna ideja. Sto se mene tiče odličan 5 za umetnika, jedva čekam da spomenik vidim uživo. Nadam se da će se u njega utisnuti i duh našeg bića koji se oseti u svim našim starim bogomoljama.
    (posmatracica sa strane, 27. januar 2021 13:57)

    # Link komentara

  203. B92

    Srpska država je postojala i imala vladare i teritorije mnogo veće i mnogo pre Nemanjića - čisto istine radi
    (Trn, 27. januar 2021 12:32)

    Dobro, i? Sta si time hteo/la da kazes? Stefan Nemanja je prvi ujedinio srpske zemlje. Do tad su imali 300 drzavica i vladara. Svako selo jedna drzava. Mozda mislis da je trebalo svima njima podici spomenik.
    (Srbi namćori, 27. januar 2021 13:55)

    # Link komentara

  204. Zanimljivo je koliko ljudi pita zašto mač, a ne krst i koliko drugih na to odgovara, argumentujući svoje razloge.

    Ne znam za vas, ali meni je najčudnije kako to spomenik nije onakav kakav je pobedio nakonkursu, pa makar držao u ruci varjaču ili kriptonit. Dakle, neka komisija je nešto odlučila, a onda smo dobili nešto drugo. Činjenica da je zamenjen krst, posebno je zanimljiva i mnogima iritantna, ali nije suština pitanja.

    Dakle, po čijoj volji i odluci je pobedničko rešenje izmenjeno?
    (samo objasnite, 27. januar 2021 13:49)

    # Link komentara

  205. Zoki, шта није у реду? Треба ли ићи у корак са тамо неком Европом, и треба ли то да буде оправдање за злочине које неко учини? Убијати? Због? Моћ, власт, доминација по сваку цену? Проклето је све то, не треба ти цртати, надам се!
    (Rusty, 27. januar 2021 13:48)

    # Link komentara

  206. Vratite nam zeleznicku stanicu a Nemanja moze i u Makis
    (Maja, 27. januar 2021 13:47)

    # Link komentara

  207. @Zoki Ja sam mislio da se Srbi ponose svojom hrabrošću. A ne da tako promjene vjeru preko noći. I hrišćanstvo je bila sekta svojevremeno. Sve je sekta dok se ne skupi određen broj članova.
    (D'Angelo Russell, 27. januar 2021 13:45)

    # Link komentara

  208. Ne znam šta Nemanjić treba da drži u ruci, ali u svakom slučaju mač se ne drži tako.
    (Locutus, 27. januar 2021 13:43)

    # Link komentara

  209. Odgovor na pitanje zasto mac umesto krsta je 555-333.
    (Pera vodovodzija, 27. januar 2021 13:42)

    # Link komentara

  210. Tradicije i jezički sistem - predstavljaju referentni okvir - čiji obrasci determinišu: percepciju, način mišljenja, pogled na svet, opštu formu ponašanja – naša asocijacije, osećanja, sećanja, našu orijentaciju u svetu – od nje zavisi naš opstanak! Ovi obrazci nisu sakrosanti, nešto vanvremeno, apsolutno, zauvek dato i oni neprestano prolaze kroz empirijske provere, ako postaju nedelotvorni u održavanju društva - stvaramo nove referetne okvire - koji nas vode ka uspešnijoj organizaciji iskustva i novim znanjima. Nažalost u našem referentnom okviru još nije došlo do smene - mitske svesti - kritičkom. Kritičkog stava prema mitovima, religijskim istinama, stava da se o svemu može argumentovano raspravljati, tradicije stvorene u antičkim gradovima, evropski su gradovi preuzeli u 12 veku, sa Abelarom (1079-1142) i golijardima, i ona tada počinje da silazi u svakodevni život, na ulice, među građane. Ako je Nemanjicima bilo teško da procene prednost koje za održanje društva vodi kritičke kulturne matrice zapadnih gradova iz 13 veka, pa su načinili grešku, nama ne sme biti. "Poricati grešku – dvostruka je greška", kao što je kazao Monteskije; a "ponavljanje te greške", evo i u 21 veku, treba smatrati "kugom razuma", kako je to nazvao Fransis Bekon. Nema boljitka bez - objektivnosti - a nje nema bez „nadmetanja“ konkurentskih ideja, bez kritičke tradicije, tolerancije, u društvenim ustanovama koje treba da obezbede slobodne rasprave.
    (zoran stokic, 27. januar 2021 13:40)

    # Link komentara

  211. Mene interesuje zašto ime Nemanja nije bilo popularno u našem narodu donedavno. Ako, jelte, izuzmemo komunistički period, kako je moguće da nema znamenitih "Nemanja" u srpskoj istoriji kroz vijekove, a otac nacije je Nemanja?
    (Nemanja, 27. januar 2021 13:15)


    Nomen Est Omen.
    Ne zna se šta je gore, Nemanja ili Strahinja...
    (Tisina tamo !, 27. januar 2021 13:38)

    # Link komentara

  212. ""Zašto mač a ne krst ?
    (3210, 27. januar 2021 12:39)""

    Da je krst, onda bi bilo zašto krst? Javili bi se ateisti ili neki drugi da kritikuju jer u Srbiji žive i druge veroispovesti.
    Jel sam u pravu, ali iskreno?
    (marko, 27. januar 2021 13:38)

    # Link komentara

  213. Ovo je po želji Miroljuba Petrovića
    -Pod mač.
    (Sale, 27. januar 2021 13:37)

    # Link komentara

  214. Ruski neoklasicizam 21. veka, srpskog postkomunističkog neopravoslavnog stila u neomakedonskom maniru.
    (Lala iz Banata, 27. januar 2021 13:33)

    # Link komentara

  215. Stvarno smo mitomani.
    (DM32, 27. januar 2021 13:33)

    # Link komentara

  216. Stefan Nemanja je umro kao katolik ili su mene lagali da je njegov sin
    vratio krunu papi.
    (LZN, 27. januar 2021 13:29)

    # Link komentara

  217. Lik koji je najpoznatiji po masovnom ubistvo bogumila koji su se inače zalagali za to da se ne idolizuje autoritet i vladari. Toliko o tome

    @(..., 27. januar 2021 12:44)



    Vrlo tendeciozno napisan komentar koji se uglavnom ne zasniva ni na kakvim činjenicama, a istorijski podaci o bogumilima kazuju sledeće:

    1) bogumili se po prvi put pojavljuju s kraja 10-og i s početka 11-og veka u srednjevekovnoj Bugarskoj

    2) po svom učenju bogumili su bili baštinici sirijske masalijanske hrišćanske verske sekte

    3) Sveti Sava ih je nazivao babunima ili bogumilima kako su ih inače zvali Bugari gde je taj pokret i nastao, Stefan Prvovenčani ih je nazivao arijancima, ali ih je, za razliku od Svetog Save, poprilično loše i netačno opisao

    4) bogumili dospevaju u Nemanjićku državu u 12-om veku i to nakon što su proterani iz Bugarske

    5) svoje jeretičko učenje bogumili su zagovarali i pod Nemanjićima, ali su zbog odbijanja da se ne povinuju vlastima največim delom proterani dalje na zapad, pre svega u Bosnu, a neki su odande nastavili ka jugu Francuske ili severu Italije, jedan broj bogumila je telesno kažnjavan, a njihovi istaknuti prvaci su bili pogubljeni.
    (Hammer, 27. januar 2021 13:29)

    # Link komentara

  218. Imali smo srpske vladare i pre Nemanjića, bizarno je kako to od sebe krijemo i u školi, i ovako u životu kada dođu situacije da se pominju istorija, Srbija, Srbi...
    (Dostinika, 27. januar 2021 13:28)

    # Link komentara

  219. Мач уместо крста?
    Чега се ми то стидимо и коме се ми то дводоравамо?
    (Милан, 27. januar 2021 12:43)
    Онима који зидају оне зградурине иза.
    (Лујан, 27. januar 2021 13:25)

    # Link komentara

  220. Lik koji je najpoznatiji po masovnom ubistvo bogumila koji su se inače zalagali za to da se ne idolizuje autoritet i vladari. Toliko o tome
    (..., 27. januar 2021 12:44)

    A sta su Bogumili neki srednjevekovni hipici? To su radili svi u Evropi sa sektama od Francuza do Vizantinaca tako da je bio u koraku sa tadašnjom modernom Evropom.
    (Zoki, 27. januar 2021 13:22)

    # Link komentara

  221. Najmocniji srpski vladari su bili Mehmed Pasa Sokolovic i Josip Broz Tito.
    (Iskerno, 27. januar 2021 13:21)

    # Link komentara

  222. A zasto je skinut krst i stavljen mac?
    (matori 2, 27. januar 2021 12:56)

    Vladar voli mač koji je okrenut krst naopačke.A ovaj raspali šlem asocira na stanje u našoj zemlji a ne na Vizantiju.To su opasne poruke.Zna se simbolika svih spomenika isto je kao u heraldici.Beda.
    (LineaBg, 27. januar 2021 13:19)

    # Link komentara

  223. Odgovor onima koji tvrde da su Srbi imali zemlje mnogo pre i mnogo veće od Nemanjića. Mnogo pre, svakako, Srbi nisu pali s Marsa 1150. godine. Mnogo neće, ne. Najveća Srbija pre Nemanjića je ona kneza Časlava Klonimirovića koja je malo veća od Nemanjine, ali znatno manja od Milutinove Srbije.
    (Lazar, 27. januar 2021 13:18)

    # Link komentara

  224. Srpska država je postojala i imala vladare i teritorije mnogo veće i mnogo pre Nemanjića - čisto istine radi
    (Trn, 27. januar 2021 12:32)

    @ Trn
    Posebno velike teritorije je Srbija imala 1090. godine. a Nemanici vladali otprilke od 1170.-1370., a onda dođoše Turci.
    (Ranko, 27. januar 2021 13:16)

    # Link komentara

  225. Mene interesuje zašto ime Nemanja nije bilo popularno u našem narodu donedavno. Ako, jelte, izuzmemo komunistički period, kako je moguće da nema znamenitih "Nemanja" u srpskoj istoriji kroz vijekove, a otac nacije je Nemanja?
    (Nemanja, 27. januar 2021 13:15)

    # Link komentara

  226. Za one koji pitaju zašto mač a ne krst. Šta mislite, šta je Nemanja držao u ruci dok je širio granice svoje zemlje i ujedinjavao Srbe u jednu državu, krst ili mač? On se zamonašio i "prigrabio" krst tek kada je svetovnu vlast preneo na sina Stefana. Otac prvog srpskog arhiepiakopa i prvog kralja iz roda Nemanjića, stekao je oreol oca srpske državnosti mačem. Hilandarska povelja sasvim je dovoljan pokazatelj njegove delatnosti na polju vere i prava, čime je utabao put duhovnom radu svoga sina Save.
    (Lazar, 27. januar 2021 13:15)

    # Link komentara

  227. Nit su Nemanjići prva srpska vladarska dinastija, nit je Sveti Sava prvi ko je omogućio srpskoj crkvi samostalno funkcionisanje, jeste da su oni naša najvažnija i najuspešnija srednjevekovna dinastija, ali treba naglasiti da je i pre njih srpski narod imao i svoju državu i svoje dinastije, ali i svoju crkvu. Po jednom od Porfirogenetovih spisa, Srbi su imali svoju eparhijsku crkvu još u 7-om veku i to u Maloj Aziji u okviru Romeje odnosno Vizantije, a na prostoru današnje Turske u gradu pod tadašnjim nazivom Gordoserbon, to naselje se nalazilo u okviru autonomne oblasti koju su Grci nazivali Serbohorija, može se naći na internetu, između ostalog i na engleskoj vikipediji, a za one koji ne veruju evo link:

    [link]
    (Hammer, 27. januar 2021 13:14)

    # Link komentara

  228. Samo Makedonci u svetu imaju više spomenika od nas. Podatak za nepoverovati...
    (Goran Loznica, 27. januar 2021 12:41)
    vidi se da nisi izaso dalje od loznicu
    (Jovan Mišić, 27. januar 2021 13:13)

    # Link komentara

  229. Mene stvarno mrzi da non stop pišem jedno te isto . Višeslav je osnivač Srpske države u 8 veku . Pobogu pogledajte vikipediju ne morate naučnu istoriju.
    (Borg, 27. januar 2021 13:13)

    # Link komentara

  230. A zasto je skinut krst i stavljen mac?
    (matori 2, 27. januar 2021 12:56)

    Covek nije bio prosvetitelj i hodocasnik nego osvajac i ratnik i drzavu je izgradio na macu.
    (hours of love, 27. januar 2021 13:12)

    # Link komentara

  231. Samo Makedonci u svetu imaju više spomenika od nas. Podatak za nepoverovati...
    (Goran Loznica, 27. januar 2021 12:41)

    Ovo je laz.

    Daj izvor ove informacije.
    (hours of love, 27. januar 2021 13:11)

    # Link komentara

  232. Srpska država je postojala i imala vladare i teritorije mnogo veće i mnogo pre Nemanjića - čisto istine radi
    (Trn, 27. januar 2021 12:32)

    Koje su to teritorije bas me interesuje ?

    Znam za Vlastimirovice, ali oni nisu imali distaniju od 200 godina kao Stefan Nemanja.
    (hours of love, 27. januar 2021 13:10)

    # Link komentara

  233. Spomenik kao spomenik nije sporan, no meni se ne svidja njegova lokacija. Prvo, ogroman je, takvi spomenici bi trebali da se nalaze na nekom trgu ili nekom sirem mestu, a ne ispred bivse Zeleznicke stanice, ne vidim kakve veze imaju spomenik Stefanu Nemanji i Zeleznicka stanica, a posebno i Beograd na Vodi koji je potpuno novo naselje, a koji treba da ima tu blizu spomenik vladaru iz 12. veka?? Idealno resenje bi recimo bilo Trg Slavija, umesto fontane, samim tim sto je blizu i Hram Svetog Save pa se idealno uklapa.
    (Relanost, 27. januar 2021 13:10)

    # Link komentara

  234. Fascinantno.
    (Kim Džong Un, 27. januar 2021 13:09)

    # Link komentara

  235. Srpska država je postojala i imala vladare i teritorije mnogo veće i mnogo pre Nemanjića - čisto istine radi
    (Trn, 27. januar 2021 12:32)

    da da, car dusan je takodje stvorio mocnu srbiju. Naravno osvajanjem i otimanjem tudjeg!
    (evo kazem, 27. januar 2021 13:08)

    # Link komentara

  236. ""Zašto mač a ne krst ?
    (3210, 27. januar 2021 12:39)""

    Da je krst, onda bi bilo zašto krst? Javili bi se ateisti ili neki drugi da kritikuju jer u Srbiji žive i druge veroispovesti.
    Jel sam u pravu, ali iskreno?
    (marko, 27. januar 2021 13:07)

    # Link komentara

  237. Odora i mac, i to mali, kakva glupost. Bolje onda krst il saka na srcu, grudima. Snazno i miroljubivo. Ako je mac onda valjda uniforma oklop sta vec.
    I taj stomacic, tako je bezveze, pogotovo sa spusteno blago glavom tj bradom. Celo bi trebalo da ,,para oblake,, uzdignuta vilica tj brada. Duje mocno i ponosito. Msm... ovo kao da je izasao iz kafane u nekoj poludepresiji. I te sake, trebalo bi da su krupnije, snagu da predstavlja, pogotovo zbog ,,zakona,, koji drzi u saci. Bitno da mu nadlaktica velika a uska ramena i izbacen stomak. O fensi bradi necu ni da polemisem. Al aj sve to i da je okej. Polozaj drzanja maca je neprirodan. Cist promasaj
    (Aksiom, 27. januar 2021 13:00)

    # Link komentara

  238. A zasto je skinut krst i stavljen mac?
    (matori 2, 27. januar 2021 12:56)

    # Link komentara

  239. Lik koji je najpoznatiji po masovnom ubistvo bogumila koji su se inače zalagali za to da se ne idolizuje autoritet i vladari. Toliko o tome
    (..., 27. januar 2021 12:44)

    # Link komentara

  240. Мач уместо крста?
    Чега се ми то стидимо и коме се ми то дводоравамо?
    (Милан, 27. januar 2021 12:43)

    # Link komentara

  241. Samo Makedonci u svetu imaju više spomenika od nas. Podatak za nepoverovati...
    (Goran Loznica, 27. januar 2021 12:41)

    # Link komentara

  242. Zašto mač a ne krst ?
    (3210, 27. januar 2021 12:39)

    # Link komentara

  243. Gigantska istorija. Ogroman i bogat iskustvom smo narod.
    Stalno u borbi, za drzavu, za opstanak, za pravdu.
    Kako god se zvali osvajaci i potencijalni suparnici. Ugarska, Otomanska imperija,do danasnjih vremena.
    Cvrst su temelj Nemanjici postavili,trebalo bi upregnuti malo snage, i napraviti kvalitetan i film i seriju o njima.
    Zadužili su nas.
    Prosvecenije nacije od nas, volele bi da im istorija ima ovakva autenticna događanja, poput nasih Nemanjica i njihove vekovne borbe, za identitet i stvaranje srpske drzavnosti.
    (Legolas, 27. januar 2021 12:38)

    # Link komentara

  244. Подршка за Немањиће и за све оно што су оставили иза себе.
    Срамота за нас као народ што ништа не знамо о Србији прије Немањића и одричемо се 5 вјекова преднемањићке Србије...
    (☢ Иду дани...☢, 27. januar 2021 12:34)

    # Link komentara

  245. Srpska država je postojala i imala vladare i teritorije mnogo veće i mnogo pre Nemanjića - čisto istine radi
    (Trn, 27. januar 2021 12:32)

    # Link komentara