- Komentari -
  1. Da li postoji bela materija i bela energija?
    (Мladenče, 16. april 2022 19:09)

    # Link komentara

  2. upustati se u osporavanje nekih teorema i postavki je za danasnje naucnike kao negirati muhameda muslimanima, momentalno sledi fatva, procice jos mnogo vremena dok se ljudski duhovni i misaoni kapaciteti ne oslobode ogranicenja, a elektronicariima, masincima, hemicarima i ostalima svaka cast na dostignutom
    (deda, 9. februar 2021 09:16)

    # Link komentara

  3. Dopala mi se jedna recenica koju procitah.. Verovatnoca da DNK struktura sa svojom kompleksnoscu nastane spontano i bez upliva spoljne inteligencije je ista kao i da se avion sastavi sam od sebe. Ali sta cete.. Naucnici postali zarobljenici prihvacenih naucnih dogmi i u tom smislu su gori od predstavnika crkve koju neki od njih toliko preziru. Dok se toga ne oslobode, nece biti ni veceg napretka u nauci.
    (snesko belic, 17. januar 2021 03:35)

    # Link komentara

  4. Kod svakog "termina" treba da razlikujemo njegovu: "prirodnu", "intuitivnu" i "teorijsku" - fazu. Jer problem oko značenja teorijskih termina delom nastaje i zbog samog načina na koji se novi termini uvode u naučnu teoriju. Najčešće se uzima neka već postojeća reč iz prirodnog jezika, kojoj u procesu građenja same teorije intuicija naučnikova nameće jedno novo, najpre zamagljeno, višeslojno značenje, pri čemu sasvim otpada izvorna leksička definicija reči; a onda, kada je teorija već sasvim oformljena, taj termin konačno dobija svoje precizno značenje vezano samo za tu teoriju. Zatim nastajanje nove naučne teorije uvek je praćeno sukobljavanjem suparničkih modela. Tako i sada u kosmologiji postoji više kandidata za „tamnu materiju“: stabilne supersimetrične čestice, masivne čestice sa slabim interakcijama i & a postoje i alternativne teorije koje mogu objasniti tzv gravitacione efekte tamne materije, na primer, one koje se bave modifikacijama gravitacije pri malim ubrzanjima i tsl. Problem savremene fizike i kosmologije je taj što je rasprava oko njihovih naučnih termina uvek vezana za poznavanje "tehničkog jezika" tih struka. Zato sam i ponudio primer sa "etrom" jer je taj primer daleko lakši za sagledavanje. Fresnelova teorija (koju je podržavao Lorenc) je podrazumevala je postojanje „etarskog vetra“ a suparnička škola Stoksova je tvrdila "da na površini Zemlje nema etarskog vetra" (koju je podržavao Majkelson).
    (zoran stokic, 13. januar 2021 13:20)

    # Link komentara

  5. Teoriju velikog praska je postavio Belgijanac, Zorz Lemetr, koji je bio astronom ali i katolicki svestenik. Ali nije postavljena napamet, postaljena jer se uklapala u merenja koja pokazuju da se svemir siri kao da je nastao u jednoj tacki. Hoking nije bio ubedjen da je tacna, ali ona se definitivno uklapa u ono sto vidimo.
    ---
    Ma sta vidimo? Da se univerzum siri? I? To je dokaz da je nastao velikim praskom? To je logicki nonsens. Pa i gibanica u rerni se siri pa nije nastala Velikim praskom (dovodi joj se energija ali mi i ne znamo da li univerzum dobija energiju odnekud za sirenje). Mi uopste ne razumemo cak ni zasto se univerzum siri i da li se zaista siri tako kao sto mislimo. Belgijanac, katolicki svetenik nije mogao logicki da mrdne od mita o Postanju a teorija Velikog praska je plodno tlo nasla bas u USA gde svaka teorija o prirodi koja ima bilo kakvo naslanjanje na Bibliju ima prolaz. To uopste ne znaci da Bog nije stvorio univerzum ali dokaza za to ima i koliko i dokaza za Veliki Prasak. Uostalom, ako je i bilo tog famoznog velikog praska, sta ga je izazvalo? To je ito tako mogla da bude Rec Bozja kao i bilo sta drugo. Posmatranja dubokog svemira tj njegove daleke proslosti uopste ne pruzaju cvrst dokaz da je svemir nastao velikim praskom. Dokaza o postojanju tamne materije takodje nema. Teorije su zapravo samo pretpostavke koje naucnici pokusavaju da logicki uklope u poznate cinjenicne okvire i fizicke zakone, nista vise.
    (Deus, 13. januar 2021 08:16)

    # Link komentara

  6. Matematika naprosto i nije nauka, ali to je tek najveći tabu od svih. Fizika jeste u glibu jer je i u fizici sve više matematike, a sve manje eksperimenta.
    (CATAPA, 11. januar 2021 15:45)
    Fizika 21. veka je namerno i pobegla u sferu gde eksperiment nije moguć kako bi prikrila svoju inferiornost.
    Matematika i jeste jedina nauka, dečko, i kao takvu, čistu i antimanipulativnu je i proganja i mrzi ostatak paranaučnog polusveta (a posebno "teorijski fizičari", što je zapravo kontradikcija u samom imenu) koji sebe nazivaju naučnicima u doba posle postmodernističkog uličarskog paljenja sistema naučnog znanja. Upravo kompleksirani "naučnici" što bi u odsustvu konkretnih rešenja odjednom da budu filozofi i šire taj narativ su uzrok ovakvih nedoumica, lepo im je Alan Sokal objasnio neke stvari za sva vremena....u roku od 2 minuta. Čuj, antimaterija-nešto što je postojalo samo zato što je neko rekao da mora da postoji (formulacija i gora od inkvizitorske u 15 veku) sad odjednom možda i ne postoji...pocepajte diplome i kupite kultivator.
    (Kvantno "ne znam", 12. januar 2021 22:43)

    # Link komentara

  7. Mislim da pre ne postoji nego što postoji tamna materija.
    (Jedan, 12. januar 2021 15:44)

    # Link komentara

  8. Neka ste vi meni živi i zdravi ali davno je ovo zaključio konzilijum kod Bate u kafani. I to gotove bez rasprave.
    (disko nindža, 12. januar 2021 14:39)

    # Link komentara

  9. "Sve tacno, samo morate da imate u vidu da je teorija Velikog praska nastala bas u Americi a pod uticajem mita o Postanju."
    Teoriju velikog praska je postavio Belgijanac, Zorz Lemetr, koji je bio astronom ali i katolicki svestenik. Ali nije postavljena napamet, postaljena jer se uklapala u merenja koja pokazuju da se svemir siri kao da je nastao u jednoj tacki. Hoking nije bio ubedjen da je tacna, ali ona se definitivno uklapa u ono sto vidimo.
    (T, 12. januar 2021 11:26)

    # Link komentara

  10. teoriju tamne materije su smislili (((oni))). pametnom dosta. takodje simbol nase je jezik zmije a zmija nikad ne govori istinu.
    (ivica, 12. januar 2021 09:12)

    # Link komentara

  11. Ja sam negdje pročitao da je ukupna energija svemira jedanka 0 i da je zato svemir ravna ploča koja se konstanto širi i koja se nikada neće vratiti unazad u stanje iz koje je krenula. To su navodno uspjeli dokazati eksperimentom na južnom polu gdje su ispitivali pozadinsku radijaciju kroz nekakve radijacijske spektre valjda, nemam pojma. Uglavnom na to se vrlo rado nakačio R. Dawkins , evolucijski biolog i samoprozvani ateist br. 1 u svijetu.
    (Vjernik, 12. januar 2021 08:30)

    # Link komentara

  12. Pitanje za ateiste, da li bi ljudi znali za reč pravda, i sreća, da ne postoji nepravda ili nesreća? Kako bi um to pojmio?
    (5ar, 11. januar 2021 14:06)
    Kao manju ili veću koncentraciju dopamina i drugih neurotransmitera. Posmatraš problem naopako: naša osećanja uzrokuju i stimulišu lučenje određenih hormona koje onda kao takva i detektujemo. Sredstva za smirenje ili drugi narkotici nisu "lažni" nego samo veštački način postizanja istog. U oba slučaja nije "zdravo" mozak držati trajno u debalansu jer se navikava na novi nivo hemijske koncentracije.
    Problem "istine" nije mnogo drugačiji. Svaka istina ili laž može se razložiti na veliki broj malih koje su onda vrlo strogo definisane logičkim ILI operandom. Šta je problem sa religijskim poimanjem "istine"? Pa upravo to da se ne dozvoljava raščlanjivanje na pojedinačne male istine ili laži. Ili ceo paket ili ništa. Monoteistički "Bog" je ili svemoćan (i kontradiktoran) ili ga nema; ako je stvorio ljudski mozak (najsavršeniju mašinu koju znamo) onda je stvorio i univerzum, ako kontroliše jedno, onda kontroliše i drugo.

    Pitanje za tebe: da li bi "Bog" postojao da ljudi nemaju sposobnost da lažu? Pod "laž" ne podrazumevam samo negativno, isti mehanizam koji nam omogućuje da nekoga prevarimo (neistinom) je i onaj koji nam proizvodi zadovoljstvo umetnosti. Autentični "religijski" doživljaj nije samo jednak autentično umetničkom, to je isto. Problem je što je onaj religijski "paket", paket kiča, masovnog surogata za umetnost.
    (CATAPA, 12. januar 2021 07:54)

    # Link komentara

  13. @bertigo, pogledajte pravopis srpskog jezika u nekoj knjižari.
    (rebro, 12. januar 2021 00:44)

    # Link komentara

  14. Sve je laž i obmana oko nas. Zašto to ne bi bila i crna materija?
    (313, 11. januar 2021 23:28)

    # Link komentara

  15. ali zato postoji bela materija....pitajte na Kosovu i Albaniji.
    (baba vanga, 11. januar 2021 22:28)

    # Link komentara

  16. Ne pistoji ništa osim energije,pozitivna i negativna energija se smenjuju,od nicega postane sve,od svega postane ništa i tako naizmenicno,sve je iluzija i mi smo iluzija,mi ne postojimo,nema ništa osim energije :(
    (cobo, 11. januar 2021 17:49)

    # Link komentara

  17. Meni se sviđa teorija da je tamna materija, u stvari, sačinjena od minijaturnih crnih rupa, koje su možda nastale kad i Svemir (primordijalne). Toliko su male da ih ne možemo detektovati ili videti, ali mnogo ih je, pa utiču na okolnu materiju. Crna rupa može biti i mikroskopska a, teoretski, može se iskoristiti kao izvor energije hvatanjem Hokingove radijacije.
    (Gradimir, 11. januar 2021 15:59)

    # Link komentara

  18. Zamišljam čajanku grupe vrhovnih vanzemaljaca ili Boga sa svojim drugarima kako slušaju sve ovo,smeju se i jedan kaže, ajde da trolujemo ove miševe, ubrzaj sad onu galaksiju!
    (oće kaki neće kaki, 11. januar 2021 15:50)

    # Link komentara

  19. nauka oduvek uvodi neke konstante koje joj pomazu u shvatanje sveta oko sebe. sta mislite sta je PI.
    broj koji nam pomaze da dodjemo do nekih pribliznih resenja , povrsina kruga recimo.
    tamna materija je pokusaj objasnjenja nekih pravila koje smo uocili a nismo znali da ih definisemo ni objasnimo.ne znaci da tako nesto postoji .
    (sasa, 11. januar 2021 12:13)
    Da, ali to onda nije fizika nego matematika. Fizika je (kao što joj ime govori) nauka koja se bavi realnim, fizičkim, a ne matematičkim pretpostavkama. Fizičkim fenomenima, a ne matematičkim problemima.
    I sasvim pojednostavljeno: u fizici na primer ne postoje negativne vrednosti. Čak (recimo) naelektrisanje koje nazivamo "negativnim", fizički je negativno samo radi analogije sa matematičkim modelom. Ne postoji nekakav "negativni kilogram", bukvalno svaki gram mase u kosmosu je "pozitivan" (ili negativan, zovi ga kako hoćeš). Nema ni "negativnog vremena" pa je i nekakva "negativna brzina" takođe nonsens, čak i nezamisliv. Ili, ako ćemo da je brzina uvek odnos puta i PROTEKLOG vremena, onda je brzina zapravo uvek negativna.

    Fizički modeli (i pretpostavke) uvek mogu da se predstave matematičkim ekvivalentom, matematičkim jezikom. Obrnuto uopšte nije obavezno, kao u onom najjednostavnijem primeru, ono što je matematički tačno može da bude fizička besmislica.

    Matematika naprosto i nije nauka, ali to je tek najveći tabu od svih. Fizika jeste u glibu jer je i u fizici sve više matematike, a sve manje eksperimenta.
    (CATAPA, 11. januar 2021 15:45)

    # Link komentara

  20. Nije sramota promeniti mišljenje, sramota je biti glup, potcenjivati drugoga i verovati u zablude.
    (Www, 11. januar 2021 10:34)





    ma, jok!
    sramota je svako malo dijametralno menjati mišljenje i tražiti da te zbog toga tretiraju kao autoritet, a još veća sramota je slepo verovati takvima, i, još, to gorljivo podržavati sa strane...
    (zlatno doba!, 11. januar 2021 15:40)

    # Link komentara

  21. @Shamgar. Univerzum jeste Bog.
    (Pera, 11. januar 2021 15:37)

    # Link komentara

  22. Veze nemate !!!
    (BG, 11. januar 2021 15:35)

    # Link komentara

  23. Ovi naucnici samo nesto lupetaju
    (Klonja, 11. januar 2021 11:58)

    Stvarno. Sva sreća da postoji internet pa možeš da nam ukažeš na to.
    (Srđan, 11. januar 2021 15:33)

    # Link komentara

  24. Pogledaj te film na You t."Bog Čudesa"tu ćete videti naucno objasnjenje o postojanju tvorca..
    (bertigo, 11. januar 2021 13:36)

    Istinski vjernik ne trazi naucno objasnjene o postojanju tvorca.
    (Medicinskipobratim, 11. januar 2021 15:10)

    # Link komentara

  25. Direktna posledica "meditacija o kosmosu" su: racunar, mobilni telefon i satelitska komunikacija i navigacija uz pomoc koje si ostavio svoje bisere ovde da ih proucavaju tvoji potomci.
    (ivan, 11. januar 2021 12:19)
    Ne, nije nikakva "direktna posledica". I to je mit. "Meditacija o kosmosu" je bilo (bar) otkad postoji civilizacija, pa nije bilo ničeg od pomenutog. Naprosto naučno-tehnološki progres ide u svim sferama podjednako, nivo je konstantno veći i veliki skokovi ni u jednoj oblasti nisu mogući. Sve što si pomenuo je (uslovno) direktna posledica pronalaska tranzistora i/ili raketnog motora, a čak i ako su se ti pronalasci dogodili gotovo istovremeno, nemaju direktne veze jedan sa drugim, a ni sa kosmologijom tog vremena.

    Kada bi tako smatrao "direktne posledice" onda su najveći broj naučnih otkrića i tehničkih pronalazaka direktne posledice ljudske potrebe za ratovanjem, najprimitivnije od svih.
    (CATAPA, 11. januar 2021 15:09)

    # Link komentara

  26. Nista nije apsurdno u Kosmosu i sve je definisano s nekim razlogom i ciljem. Nekad su ljudi grmljavinu smatrali ljutnjom Bogova...danas imamo metereologiju. Crna materija mozda zahteva neku skroz novu percepciju i tehnologiju da bi se objasnila....naravno i vremensku epohu. Ja licno mislim da se ceo Kosmos krece svijetlosnom brzinom u odnosu na prostor gde on prestaje i da su Crne Rupe ventil koji odrzavaju koheziju svemira i njegovu svjetlosnu putanju. Definitivno Sam siguran da smo mi ljudi jedina intelegentna bica u Kosmosu. A bog Ako postoji onda Mora da je vrsta artificijalne intelegencije jer Jedino ona moze sve da zna i da nikada ne gresi.
    (Samir, 11. januar 2021 15:05)

    # Link komentara

  27. Gle sve ove "stručnjake" nad stručnjacima u komentarima. Gde su vam Nobelove nagrade kad bolje znate od svakoga?
    (Nikola, 11. januar 2021 12:26)

    na njihovu žalost, gledanje u pasulj još uvek nije priznata naučna disciplina... zato su ljuti na nauku.
    (neutralni felš, 11. januar 2021 15:00)

    # Link komentara

  28. Lično nikada nisam ni mislio da tamna materija postoji iz nekoliko razloga. Mudrijaši nikada nijesu naveli koji su kantar koristili da bi izmerili težinu materije u galaksiji i zatim zaključili da je nema dovoljno pa je potrebna neka tamna materija da je drži na okupu(galaksiju)da se ne raspadne. Drugo nisu uračunali obrtni momenat galaksije i silu koja ona stvara kao kod vrteške i time drži galaksije od raspadanja kao što nijesu uračunali energiju Etra. Primetio sam da svi ti takozvani teorijski fizičari kako ih ja nazivam Apstrakni Filozofi postupaj sa realnošću kakvom bi oni hteli da bude pa tako i štimuju svoje teorije a ne onakva kakva jeste. Zato fizika i nije mrdnula od Tesle na ovamo samo se stvari minijaturizuju i na pjedestal dižu pogrešne teorije....
    (Djoka, 11. januar 2021 14:58)

    # Link komentara

  29. ako nema crne materije kako se svemir siri trebao bi onda da se skuplja uzajamnim privlacenjem galaksija tj.gravitacijom ipak je svemir za nas velika nepoznanica i ako proracuni vaze na zemlji u svemiru mozda vredede neki drugi zakoni koje mi nemozemo da shvatimo
    (banacanin, 11. januar 2021 14:57)

    # Link komentara

  30. вероватније је постојање паралелних светова (квантна физика) него ли тачност теорије праска - па ипак је данас та теорија општеприхваћена - "напредовање" у знању само увећева наше незнање - стотине нових проблема које неко научно решење отвара -
    (бг, 11. januar 2021 12:17)

    postojanje paralelnih univerzuma nije dokazano u kvantnoj fizici ili u bilo kojoj drugoj naucnoj teoriji. ta pretpostavka je uvedena da bi se objasnilo postojanje zivota za koji je verovatnoca vrlo mala. iz tih razloga su predlozili da postoji beskonacno mnogo univerzuma i u vecini njih ne postoji zivot. za postojanje tih univerzuma ne postoji ni jedan dokaz a i vrlo je verovatno da ne postoji ni mogucnost da se ta pretpostavka proveri.
    (bla, 11. januar 2021 14:33)

    # Link komentara

  31. Kako čovek dokazuje da nešto ne postoji ? A tek koliko para i godina potrošiše ovi pre njih koji tvrdeše da to postoji ? Šarlatanstvo na visokom nivou . Bolje bi bilo svima nama da razmišljamo šta ostavljamo deci kao amanet...Nema vajde od ovog palamuđenja...Meditacije o Kosmosu su ekvivalent šta atom u molekuli vode misli o okeanu ? Okeanu je to briga koliko i Kosmosu briga o čoveku.
    (Ceki opinionista del cazzo, 11. januar 2021 08:37)


    kuka i motika protiv nauke i tehnike.
    (neutralni felš, 11. januar 2021 14:33)

    # Link komentara

  32. Kada je 1905. Majkelson napravio varijaciju Fizovog merenja - kretanja Zemlje u odnosu na etar - zaključio je da se “ne može ustanoviti kretanje Zemlje u odnosu na etar. Brzina svetlosi ne zavisi od kretanja Zemlje”!
    (zoran stokic, 11. januar 2021 12:17)
    Michelson–Morley eksperimentom je "dokazano" nepostojanje etera sa po njima shvaćenim svojstvima tog "medijuma". To je zaključak kao kad bi zaključio da automobil nema motor zato što nema auspuh. A ako ide i ne vidi se dim, da će neizbežno uskoro da se zaustavi. Sve potpuno logično? Da, ali automobil je električni.
    (Dejan Vu, 11. januar 2021 14:32)

    # Link komentara

  33. Najzanimljivija su mi šizofrena cepanja ovih koji misle da naučnici "skrivaju istinu" i da ih sistemski lažu...
    (Dr., 11. januar 2021 12:39)

    ... a popove i političare slušaju, ne trepću.
    (neutralni felš, 11. januar 2021 14:29)

    # Link komentara

  34. Nista nije apsurdno u Kosmosu i sve je definisano s nekim razlogom i ciljem. Nekad su ljudi grmljavinu smatrali ljutnjom Bogova...danas imamo metereologiju. Crna materija mozda zahteva neku skroz novu percepciju i tehnologiju da bi se objasnila....naravno i vremensku epohu. Ja licno mislim da se ceo Kosmos krece svijetlosnom brzinom u odnosu na prostor gde on prestaje i da su Crne Rupe ventil koji odrzavaju koheziju svemira i njegovu svjetlosnu putanju. Definitivno Sam siguran da smo mi ljudi jedina intelegentna bica u Kosmosu. A bog Ako postoji onda Mora da je vrsta artificijalne intelegencije jer Jedino ona moze sve da zna i da nikada ne gresi.
    (Samir, 11. januar 2021 14:20)

    # Link komentara

  35. Univerzum je nastao posle "Velikog praska", onog momenta kad je Bog prs'o. Kako god da okrenes, Boga ga je napravio?
    (Eugen, 11. januar 2021 14:19)

    # Link komentara

  36. U Srbiji se uvek ide iz krajnosti u krajnost. Ili si gedza, koji ne ume da upali peglu,ili su naukopoklonik koji ne vidi ništa sem nauke i samo nauke.
    A uvek je sredina i balans bio presudan u životu. Ta životna vaga je i strpljenje, i mir i sloboda, pa čak i istina. Pitanje za ateiste, da li bi ljudi znali za reč pravda, i sreća, da ne postoji nepravda ili nesreća? Kako bi um to pojmio? Tu dolazimo do slobode koju nam je univerzum dao, da ne kažem Tvorac - da ne uvredim prepametne ljude...
    A opet, ne treba se ukopavati u emocije i religiju, jer je vreme ili - ili. Da bi sebi obezbedio ( NORMALAN ) život, moraš misliti oštro, bez dogmi, bez mnogo emocija i vere u neki krajnji sud, jer život je sada.
    Da nije nauke, ne bi mogao da pišem ovaj komentar; opet, da nema sve ove tehnologije, ne bi bio kraj sveta.. i td. Sredina, zlatna sredina i široki vidici, a ne jedna grupa, ne jedan stav o nečemu o čemu realno NIKO nema pojma.
    (5ar, 11. januar 2021 14:06)

    # Link komentara

  37. Mislim da je najveći problem proteklih decenija bilo to što su pokušavali da bukvalno izmisle nešto što se uklapa u model svemira koji su postavili. Umesto da nauka ide tamo gde je argumenti i saznanja vode, izmišljaju se tamne materije, tamne energije i slične nebuloze kako bi nečije jednačine ispale tačne.
    (Mojo, 11. januar 2021 10:25)

    Ako činjenjice ne odgovaraju teoriji, promenite činjenice.

    Albert Einstein
    (SPQR, 11. januar 2021 14:05)

    # Link komentara

  38. "Tamna materija" je margina greške relativističke fizike, tačnije metafizike. Pohvalno je što se neki vraćaju na Njutna, to je makar zdrav početak. Ni Njutn ne objašnjava sve, ali ono što objašnjava je zakon i neoborivo.
    Teorija relativiteta ima i unutrašnju kontradiktornost zbog koje je neodrživa: ako je brzina gravitacione interakcije dve mase jednaka brzini svetlosti ("najveća"), onda to neizbežno znači da je moguće gravitaciono polje bez mase. To bi dalje značilo da crne rupe ne samo da nemaju ogromnu masu, nego memaju uopšte. Ili imaju minimalnu, koliko su realne materije "usisale" tokom svog postojanja. Otprilike tolika je greška relativističke fizike, odnosno da one "tamne" materije i energije ima deset puta više od one "svetle", nazovimo realne.
    Osnova njutnovske fizike, realne fizike je da je brzina gravitacije, gravitacione interakcije beskonačno velika, odnosno trenutna. "Trenutno" u relativističkoj fizici ne postoji i zato su skovane besmislice o zakrivljavanju prostora, dilataciji vremena (matematičke "dimenzije") pa eto i ta o nekakvoj mističnoj materiji i energiji od koje je i "sagrađen" skoro čitav kosmos, osim 10%. Uzgred, Ajnštajn je i tvorac "teorije" po kojoj ljudi koriste samo 10% svog mozga, pa je to zgodna analogija mozga i kosmosa. Obe te teorije su naravno obične gluposti, ali je ova druga (o mozgu) odavno odbačena. Cenim (po istoj analogiji) da u nju još veruje samo 10% najortodoksnijih budala. U onu prvu, isto samo obrnuto, veruje 90% budala.
    (Pundit, 11. januar 2021 14:03)

    # Link komentara

  39. Kad budemo u mogućnosti provozati se letelicom oko crne rupe, oko pulsara, magnetara, tad ću biti zagrejan za svemir, do tad, sve ovo je za mene viša matematika i svaki moj komentar bi bio suvišan.
    (Coa, 11. januar 2021 13:54)

    # Link komentara

  40. Pogledaj te film na You t."Bog Čudesa"tu ćete videti naucno objasnjenje o postojanju tvorca..
    (bertigo, 11. januar 2021 13:36)

    # Link komentara

  41. Gle sve ove "stručnjake" nad stručnjacima u komentarima. Gde su vam Nobelove nagrade kad bolje znate od svakoga?
    (Nikola, 11. januar 2021 12:26)

    Gde i ideje - u kanalizaciji.
    (maxy, 11. januar 2021 13:11)

    # Link komentara

  42. Da, verovatno je sve stvorio "bog"... (Komar, 11. januar 2021 10:48)
    @
    Ajnstajn i Njutn su tvrdili upravo to da je sve stvorio Bog. Ne znam da li su oni za nase strucne komentatore dovoljno veliki naucni autoriteti posto za njih nauka podrazumeva iskljucivo ateizam. Moc propagande je zapanjujuca a od neukih ljudi su daleko stetniji oni pogresno nauceni, nepokolebljivi u svojoj ogranicenoj iskljucivosti.
    (veliko B, 11. januar 2021 12:52)

    # Link komentara

  43. (Ivan, 11. januar 2021 11:51)
    Da, ali te nadogradnje teorije, koje kasnije padaju u vodu, samo komplikuju tu nauku i cine da se pravi totalna konfuzija koja nema veze sa stvarnoscu. To su implanti koji vestacki treba da odrze tu tezu velikog praska, koji je kao akt slicajnosti u temelju nauke o evoluciji. Nama je akt stvaranja sa stanovista nauke nedokuciv, prosto iz cinjenice da je ovako velicanstven sklad, pocev od nepojmljivih kosmickih velicina, sve do najsitnijih mehanizama mikroorganizama, fantasticne kreacije dnk...delo inteligentnog dizajna. Postoje mnogi veliki umovi, koji posto su sagledali delo, odnosno usli u uvid o mehanizmu delovanja zivog i nezivog sveta, kosmickih pojava...samo su izneli cinjenicu inteligentnog dizajna i akta svemoguceg stvaranja. Nisu iz petnih zila radili na tome da nabuzde tezu o slucajnom nastanku. Pa se evo kao sada, ispostavlja da je taj vestacki kreiran u naucnim krugovima sistem, nesposoban da odrzi samog sebe.
    (Pedja, 11. januar 2021 12:46)

    # Link komentara

  44. Za ove koji tvrde kako naucnici nemaju pojma... da li ste ikada prisustvovali casu matematike kada se do resenja zadatka dolazi pretpostavkom?
    (rile, 11. januar 2021 12:43)

    # Link komentara

  45. mene vise cudi da je teorija evolucije prihvacena, i to tako da je zabranjeno u casposima i medijima "od autoriteta" to dovoditi u pitanje. A sve sto je dokazano u vezi te teorije, fakticki nije dokazano, ili je nakon "dokaza" na mala vrata kasnije opovrgnuto. A carls Darvin je nekakva ikona "moderne" nauke...A to sa vanzemaljcima se ocekuje da bude nova medijska senzacija i kampanja...ja licno cu tome pridavati znacaj i konotaciju koju pridajem i sadasnjim desavanjima.
    (moderan je keve mi, 11. januar 2021 09:23)

    Odakle poceti? Teorija evolucije postojala je vec i pre Darvina, on je samo pronasao mehanizam kako evolucija funkcionise (prirodna selekcija). Na mala vrata? Covek je cuvao svoja saznanja godinama jer mu se nije svidjalo koliko ce to sve promeniti (covek je hteo da bude pop) i objavio je knjigu tek kad je shvatio da je jos jedan covek (Alfred Rasel Vales) dosao do istog saznanja i da ce objaviti svoja saznanja. Tako mu je oteo slavu ispred nosa i da je slucajno bilo obrnuto sad bi ti ovde trubio protiv Alfred Rasela a ne Darvina. Bilo kako bilo, od objave "Postanka vrsta" do danas samo se nizu dokazi u prilog prirodnoj selekciji. Darvin je, napravio i mnoge predikcije, koje su se ispostavile tacnim mnogo godina kasnije (npr da biljke umeju da se orijentisu prema "gore" i "dole" - za to je bilo potrebno da druga nauka otkrije let u kosmos. On je radio i eksperimente, koje mozes i ti da radis u svojoj kuci ako imas pet saksija istog cveca. Zato je on ikona.
    (ivan, 11. januar 2021 12:43)

    # Link komentara

  46. Molim urednike da imaju što više ovakvih tekstova jer imamo jaku zajednicu astrofizičara na sajtu i može se svšta videti u komentarima.Vrsnih li znnalaca.
    (Pera, 11. januar 2021 12:41)

    # Link komentara

  47. Najzanimljivija su mi šizofrena cepanja ovih koji misle da naučnici "skrivaju istinu" i da ih sistemski lažu...
    (Dr., 11. januar 2021 12:39)

    # Link komentara

  48. Ono sto vam nistu rekli jeste da je Tamna Materija bila "poslednja slamka" koja bi po naucnicima mogla da objasni Veliki Prasak
    -CMB (kosmicka mikrorerna) gde temperatura varira samo +- 0.001K kao i neverovatni temperaturni paterni apsolutno se ne poklapaju sa BigBangom
    -RedShifts gde je zapazeno da se univerzum siri, se poklapa takodje i sa drugim "kosmogonijama"(teorijama nastanka univerzuma) pa i sa nastankom univerzuma iz Svetog Pisma, gde pise da je Bog "rasirio nebesa"
    -Teorija inflacije univerzuma, izlazi iz okvira fizike, inflaton cestica nikad nije vidjena nigde u okvirima fizike.
    -Veliki Prasak se kosi sa svim zakonima Fizike i Termodinamike "Materija se ne može uništiti, niti ni iz čega stvoriti, ona može samo da se menja i da prelazi iz jednog u drugi oblik."
    -----
    Sve tacno, samo morate da imate u vidu da je teorija Velikog praska nastala bas u Americi a pod uticajem mita o Postanju. Veliki prasak kaze da je svemir nastao bukvalno ni iz cega tj jedne tacke singulariteta o kojoj ne znamo apsolotno nista. Toerija velikog praska se uklapala u mit o Postanju jer tamo univerzum ima svoj pocetak. Ljudskom umu je jedino bliska ta teorija jer je i covek bice konacnosti sa cak vrlo kratkim zivotom. Zivot ima pocetak, tok i kraj. Takvu logiku je prebacio u mit o Postanju, i u teoriju Velikog Praska. Teorija stacionarnog stanja kaze da je univerzum oduvek postojao ali ta teorija prosto nije bliska ogranicenoj covekovoj logici o obaveznom pocetku i kraju.
    (Deus, 11. januar 2021 12:36)

    # Link komentara

  49. Uf, koliko je samo anstrofizičara ovuda ...Lol !
    (Tramuntana, 11. januar 2021 12:34)

    # Link komentara

  50. Nasli dokaze da MOZDA uopste ne postoji...Ohoj zbogom mozgu, mozda jeste,mozda nije ali svakako nije sigurno dok medjutim jok...dajte bre ljudi i posle veruj nauci. Pa ovakve tvrdnje ima svaki drugi " Mile " ispred trafike posle treceg vinjaka...da ima diplomu i da ga okupas bio bi naucnik sa Harvarda, mozda...
    (demagog, 11. januar 2021 12:32)

    # Link komentara

  51. Sve je to relativno...
    (Faruk Hadžibegić, 11. januar 2021 12:31)

    # Link komentara

  52. Gle sve ove "stručnjake" nad stručnjacima u komentarima. Gde su vam Nobelove nagrade kad bolje znate od svakoga?
    (Nikola, 11. januar 2021 12:26)

    # Link komentara

  53. Kako čovek dokazuje da nešto ne postoji ? A tek koliko para i godina potrošiše ovi pre njih koji tvrdeše da to postoji ? Šarlatanstvo na visokom nivou . Bolje bi bilo svima nama da razmišljamo šta ostavljamo deci kao amanet...Nema vajde od ovog palamuđenja...Meditacije o Kosmosu su ekvivalent šta atom u molekuli vode misli o okeanu ? Okeanu je to briga koliko i Kosmosu briga o čoveku.
    (Ceki opinionista del cazzo, 11. januar 2021 08:37)

    Direktna posledica "meditacija o kosmosu" su: racunar, mobilni telefon i satelitska komunikacija i navigacija uz pomoc koje si ostavio svoje bisere ovde da ih proucavaju tvoji potomci. i da im se smeju. A to je samo delic inovacija proizaslih iz kosmologije. Diajapazon korisnog znanja proteze se od fizikalne terapije do nuklearne energije.
    (ivan, 11. januar 2021 12:19)

    # Link komentara

  54. Fajerabend :”nema ni jedne ideje, ma kako drevne i apsurdne, koja nije kadra poboljšati naše znanje“. Kad naučnik “stvara” “sve je u igri” to je kreativan proces koji uključuje slučajne i iracionalne momente. Antički Grci su smatrali da smrtni ljudi udišu vazduh, a Bogovi udišu "etar" - spoljašnje nebeske sfere su ispunjene "nepropadljivim" etrom i u njemu se kreću planete i zvezde. Dekart je antički etar uveo u fiziku. Njutn je pokušavao da pomoću etra objasni postojanje gravitacije i toplote. Kada je 1905. Majkelson napravio varijaciju Fizovog merenja - kretanja Zemlje u odnosu na etar - zaključio je da se “ne može ustanoviti kretanje Zemlje u odnosu na etar. Brzina svetlosi ne zavisi od kretanja Zemlje”! Uprkos tome Lorenc 1909: "Jedna od najvažnijih naših pretpostavki biće da etar ne samo ispunjava svo prostranstvo između molekula, atoma i elektrona, već i prožima sve te čestice; ako se čestice kreću, etar je uvek u miru". Slično kada je Nobelov komitet 1907. dodelio Majkelsonu nagradu za fiziku, on u svom obrazloženju nije ni spomenuo "ether drift test". Čak i posle objavljivanja svoje opšte teorije relativnosti 1916. - sve negde do 1920. - Ajnštajn je često govorio i pisao da "etar postoji. Saglasno opštoj teoriji realtivnosti, prostor se ne da zamisliti bez etra tj. kontinuuma koji ima neka fizička svojstva". Polako naučnici su "debelokošci" pre nego što odbace neki "pojam" uvešće mnoge "pomoćne" hipoteze ne bi li spasli svoju teoriju.
    (zoran stokic, 11. januar 2021 12:17)

    # Link komentara

  55. вероватније је постојање паралелних светова (квантна физика) него ли тачност теорије праска - па ипак је данас та теорија општеприхваћена - "напредовање" у знању само увећева наше незнање - стотине нових проблема које неко научно решење отвара -
    (бг, 11. januar 2021 12:17)

    # Link komentara

  56. nauka oduvek uvodi neke konstante koje joj pomazu u shvatanje sveta oko sebe. sta mislite sta je PI.
    broj koji nam pomaze da dodjemo do nekih pribliznih resenja , povrsina kruga recimo.
    tamna materija je pokusaj objasnjenja nekih pravila koje smo uocili a nismo znali da ih definisemo ni objasnimo.ne znaci da tako nesto postoji .
    (sasa, 11. januar 2021 12:13)

    # Link komentara

  57. Kao i teorija struna, godinama su je istraživali, dokazivali.... Ćao. Ako nema tamne materije onda pada u vodu gomila teorija kao što je veliki prasak ili da smo nastali od majmuna, činjenica je da objasniti ljudima suštinu postojanja je nešto slično kao objasniti leptirima srednjevekovnu špansku istoriju ili vevericama arhitekturu. To jednostavno nije za naše mozgove, niti ćemo ikada "evoluirati" u tom smeru viših dimenzija.
    (fudbalista, 11. januar 2021 12:07)

    # Link komentara

  58. @Shamgar, 11. januar 2021 11:35
    Ako si toliki skeptik sto se tice nauke, ne bi bilo lose da budes korektan pa iste te principe sumnje primenis i na boga. Ni jedan validan dokaz tokom covecanstva nije prezentovan koji bi potkrepio postojanje bilo kog boga.
    (nisi korektan, 11. januar 2021 12:03)

    # Link komentara

  59. Univerzum je stvorio Bog tvorac
    (Shamgar, 11. januar 2021 11:35)

    Јупитер, Амон Ра, Зевс, Јахве, Один, Алах, Брахма или Маниту?
    Неки тотално десети деда Мраз?
    Дај његов број да га нешто питам...
    (питам за друга, 11. januar 2021 12:00)

    # Link komentara

  60. Ovi naucnici samo nesto lupetaju
    (Klonja, 11. januar 2021 11:58)

    # Link komentara

  61. da bi se saznala prava istina treba menjati sistem i ljude koji ove lazi plasiraju i koji nas kontrolisu.naucnici vise ne znaju sta da izmisle,zaobilaze naucne metode,postavljaju besmislene teorije,pretpostavke,vise i sami ne znaju gde udaraju.covek treba da se probudi da razmislja svojom glavom,trezveno,logicki,realno,da slusa svoju intuiciju da bi dosao do istine.

    istina je veoma lepa,zato je i kriju od ljudske rase,zato imamo ratove,deca umiru od gladi,svake godine neki novi virus,rat,sve vise bogatih a sve vise siromasnih.kriju se presudne stvari da bi ljudi ziveli normalno.jednog dana ce sve doci na svoje mesto ali pre toga ljudska rasa mora totalno da se prmeni,da razmislja svesno.500g nas lazu to nije malo,u skolama nas uce pogresno,indoktrinacija od ljudi je na veoma visokom nivou,a sistem vrednosti ne postoji.obican covek mora nekako da shvati da ga lazu,svaki dan u medijima dobijamo netacne informacije,truje nam se pamet,zdravlje...mi smo u ratu protiv onih koji zele da nas potpuno kontrolisu,da ne razmisljamo svojom glavom,pogledajte oko sebe sta se desava,koju muziku slusamo,koje emisije gledamo,sta nam se servira,svaki dan virusi mutiraju,vakcine!!!ljudi probudite se dok ne bude kasno ili nas nece biti.ovaj period je prekretnica za opstanak ljudi i imao jako malo vremena!!!evo i naucnici se aktivirali da nam s.... mozak.svaki dan samo lazu!!
    (zz, 11. januar 2021 11:57)

    # Link komentara

  62. svetlost je jača od tamu
    (maler, 11. januar 2021 08:54)

    Ne kaze se svetlost nego svetlos.
    (Vukajlo, 11. januar 2021 11:55)

    # Link komentara

  63. Da, verovatno je sve stvorio "bog"..."
    to sto je navedeno nije apriori zakljucak da je tako, vec je prevashodno objektivni skepticizam prema teoriji koja je vise SF nego pomenuta alternativa.
    Medjutim u tvojoj reakciji dominira upravo ta nenaucna, ne znam cime izazvana negativna emocija prema toj mogucnosti. Verovatno iz "civilizacijske tekovine" da fakticki zelimo sebe da posmatramo kao potomke majmuna, a izbegavamo mogucnost da smo Bozija tvorevina, sto upucuje da su nam kognitivni procesi programirani na samounizenje i destrukciju.
    Teorija velikog praska je mnogo veca dogma i religija od kreacionizma.
    (Pedja, 11. januar 2021 11:15)
    Sa tom 'malom'razlikom, dragi Pedja, sto ta teorija moze da de menja ako se dokaze drugacije za razliku od ovih crkvenih.
    (Ivan, 11. januar 2021 11:51)

    # Link komentara

  64. ahaaa zato su ukinuli seriju Dark matter , sad mi je jasno !
    (profesor Dušan, 11. januar 2021 08:37)

    Ako se pokaže da se kretanje nebeskih tela uklapa u taj matematički model bez tamne materije, mene više brine šta će biti sa trećom sezonom His Dark Materials!
    (Gost, 11. januar 2021 11:42)

    # Link komentara

  65. Ono sto vam nistu rekli jeste da je Tamna Materija bila "poslednja slamka" koja bi po naucnicima mogla da objasni Veliki Prasak
    -CMB (kosmicka mikrorerna) gde temperatura varira samo +- 0.001K kao i neverovatni temperaturni paterni apsolutno se ne poklapaju sa BigBangom
    -RedShifts gde je zapazeno da se univerzum siri, se poklapa takodje i sa drugim "kosmogonijama"(teorijama nastanka univerzuma) pa i sa nastankom univerzuma iz Svetog Pisma, gde pise da je Bog "rasirio nebesa"
    -Teorija inflacije univerzuma, izlazi iz okvira fizike, inflaton cestica nikad nije vidjena nigde u okvirima fizike.
    -Veliki Prasak se kosi sa svim zakonima Fizike i Termodinamike "Materija se ne može uništiti, niti ni iz čega stvoriti, ona može samo da se menja i da prelazi iz jednog u drugi oblik."
    -Konacno, tamna materija i tamna energija ne postoje.
    Dakle, sve teorije po pitanju slucajnog nastanka univerzuma odnosno BigBenga su pale i nastavljaju da padaju kako sve vise imaju saznanja o univerzumu.
    Naravno da su Njutnove teorije tacne, podsetimo se da je verovao da postoji Bog stvoritelj.
    -Sansa da je univerzum nastao slucjano ne postoji.
    -Nas univerzum je toliko fino podesen da je veliki prasak morao da bude slucajno precizan 1/10⁶⁰ snage atoma. Ta sansa i preciznost moze da se poredi sa tim kao da balasirate na naostrenoj olovci 14 biliona godina. Univerzum je stvorio Bog tvorac
    (Shamgar, 11. januar 2021 11:35)

    # Link komentara

  66. Da li vasi minusi znace da ipak mislite da covek utice na Kosmos ?
    Glupost je glupost ,ali moze biti jos ruznija u sprezi sa arogancijom.
    Banalno pitanje Da li ste ocistili sneg ispred kuce u kojoj bivstvujete? Ovo pitanje i te kako ima veze sa vasim komentarima.Razmislite o tome pre nego sto resavate misterije Univerzuma.
    (ceki opinionista del cazzo, 11. januar 2021 11:30)

    # Link komentara

  67. @Komar
    Ko vam garantuje ovbojici da bog nije stvorio veliki prasak...sve oko nas... zamislite da ste obojica u pravu...
    (Srđa Zlopogleđa, 11. januar 2021 11:30)

    # Link komentara

  68. nauka i treba da traga stalno za odgovorima... nije svaka teorija konacna. Bog nam je dao razum da mislimo ucimo i tragamo za resenjima....jedino tako čovečanstvo moze da napreduje. Mi jos nismo sigurni i ne znamo šta radimo na ovoj planeti. Sigurno je i to da nismo sami u Svemiru i da ima nešto mnogo više i jače od ljudskih bica. Zato ucite, trazite, i imajte otvoren um za nova saznanja.
    (profesor penzioner, 11. januar 2021 11:20)

    # Link komentara

  69. "Da, verovatno je sve stvorio "bog"..."
    to sto je navedeno nije apriori zakljucak da je tako, vec je prevashodno objektivni skepticizam prema teoriji koja je vise SF nego pomenuta alternativa.
    Medjutim u tvojoj reakciji dominira upravo ta nenaucna, ne znam cime izazvana negativna emocija prema toj mogucnosti. Verovatno iz "civilizacijske tekovine" da fakticki zelimo sebe da posmatramo kao potomke majmuna, a izbegavamo mogucnost da smo Bozija tvorevina, sto upucuje da su nam kognitivni procesi programirani na samounizenje i destrukciju.
    Teorija velikog praska je mnogo veca dogma i religija od kreacionizma.
    (Pedja, 11. januar 2021 11:15)

    # Link komentara

  70. Nauka je vazna, da objasni ono sto nam Bog daje.
    (penzioner, 11. januar 2021 11:11)

    # Link komentara

  71. """"Da, verovatno je sve stvorio "bog"...
    (Komar, 11. januar 2021 10:48)"""

    Naravno da je sve stvorio Bog.
    (marko, 11. januar 2021 11:05)

    # Link komentara

  72. @Komar, bog svakako nije stovrio svemir, ali tvrditi da je tačka eksplodirala u ništavilu i onda je nastao svemir je ravna verovanju u deda Mraza. Povrh svega su "izračunali" da je svemir star 13 milijardi godina. Na osnovu čega? Nemoj samo onaj C14 da pominješ.
    (rebro, 11. januar 2021 11:03)

    # Link komentara

  73. Najbolje su prošli oni naučnici koji su tridesetak godina
    proučavali nešto čega nema i za to primali žestoke plate
    i dobijali brojne nagrade.
    (misli, 11. januar 2021 11:02)

    # Link komentara

  74. Kad procitam komentare na vesti iz nauke, bude mi drago sto sam otisao iz zemlje. Ljudi koji se ne razumeju imaju samopouzdanje da se blamiraju i lupetaju. Juce, na vest da je na Kopaoniku nestalo struje i da se ljudi smrzavaju po sobama, ljudi se nasladjuju. Ne samo da smo zatucan i glup, nego smo i zloban narod. Strasno je u sta smo se pretvorili.
    (Djoda, 11. januar 2021 10:06)

    Na zalost sve si u pravu, ta smelost i arogancija iznosti misljenje o stvarima u kojima nemamo pojma, zavist da komsiji crkne krava su jedne od divnih osobina koje nas krase. Djon smo postali, dno. Steta, ima divnih ljudi ovde
    (Sofronije, 11. januar 2021 10:54)

    # Link komentara

  75. @Kao ni teorija "velikog praska" !!!
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (sima, 11. januar 2021 10:08)

    Da, verovatno je sve stvorio "bog"...
    (Komar, 11. januar 2021 10:48)

    # Link komentara

  76. To što neko ne razume brojne dokaze Darvinove teorije ne znači da oni “ne postoje” - nego da on nije naučio sve što treba da bi ih razumeo.
    (BoKi, 11. januar 2021 10:48)

    # Link komentara

  77. Nisu ove teme za Srbe, oni su najstariji narod. Ove stvari su u pećini zabranjene jer su palamudjenje i dela sotone. Najlepše je moliti se bogu pravoslavnom od pre 140000000 godina, kada su zapadnjaci još čuvali amebe, a mi leteli na pravoslavnim skejtbordima na pogon čiste vere od Karaburme do Krsta.
    (tocka, 11. januar 2021 10:38)

    # Link komentara

  78. ima nesto ali ne mozemo da dokazemo sta je to i niko ga nije video, ali verujemo u njega jer bez toga ne znamo da objasnimo neke pojave - zar tako naucnici nisu ismejavali religiju?
    (marica, kriv, razumevanje..., 11. januar 2021 10:38)

    # Link komentara

  79. Iz koje rupe izlaze ovi protivnici nauke? Navikli ljudi na dogme pa ne kapiraju principe naučne misli. Nije sramota promeniti mišljenje, sramota je biti glup, potcenjivati drugoga i verovati u zablude.
    (Www, 11. januar 2021 10:34)

    # Link komentara

  80. Svi će na kraju morati da prihvate Nikolu Teslu a da odbace teoriju relativiteta za koju je i sam Ajnštajn rekao da nije tačna,..... U suprotnom će nauka ostati u ćorsokaku
    (gen, 11. januar 2021 10:27)

    # Link komentara

  81. Mislim da je najveći problem proteklih decenija bilo to što su pokušavali da bukvalno izmisle nešto što se uklapa u model svemira koji su postavili. Umesto da nauka ide tamo gde je argumenti i saznanja vode, izmišljaju se tamne materije, tamne energije i slične nebuloze kako bi nečije jednačine ispale tačne.
    (Mojo, 11. januar 2021 10:25)

    # Link komentara

  82. Nikad nije ni postojala
    (Neplivač, 11. januar 2021 10:24)

    # Link komentara

  83. Gledao sam bezbroj emisija o Kosmosu - sve te silne teorije koje ,,dokazuju,, pa ove nove sto obaraju prethodna,,dokazivanja,, - ako nesto siluje zdrav razum To je teorija ,,velikog praska,, - pazi ideju- pre toga nije nista bilo ni postojalo a onda se u ,,prasku,, sve iznedrilo i traje ?! Apsurdno je sto naucnici sve sto vide kroz teleskope i sto analiziraju je Proslost - a o buducnosti jednako kao ni mi ostali - Pojma nemaju !!
    (Stanko -obicaji su stariji od zakona !, 11. januar 2021 10:21)

    # Link komentara

  84. "Tamna materija" je samo teoretski model koji objašnjava ono što se vidi posmatranjem kretanja galaksija. Da za nju ne postoji nikakav dokaz, niti da se išta zna o njoj to možemo da čujemo i u emisijama popularne nauke gde se o svakoj temi priča veoma uprošćeno pa čak i pogrešno. Evo samo primera radi "Ništa ne može da pobegne gravitaciji crne rupe!", a zapravo važe iste jednačine kao i za bilo šta drugo, ako ste dovoljno daleko nemate nikakav problem. Ne treba mešati teoretske modele, sa empirijski dokazanim stvarima.
    (Markus1975, 11. januar 2021 10:20)

    # Link komentara

  85. @Kako čovek dokazuje da nešto ne postoji ? A tek koliko para i godina potrošiše ovi pre njih koji tvrdeše da to postoji ? Šarlatanstvo na visokom nivou . Bolje bi bilo svima nama da razmišljamo šta ostavljamo deci kao amanet...Nema vajde od ovog palamuđenja...Meditacije o Kosmosu su ekvivalent šta atom u molekuli vode misli o okeanu ? Okeanu je to briga koliko i Kosmosu briga o čoveku.
    (Ceki opinionista del cazzo, 11. januar 2021 08:37)

    Plitak si kao plehani tanjir.
    (sale, 11. januar 2021 10:13)

    # Link komentara

  86. Kao ni teorija "velikog praska" !!!
    (sima, 11. januar 2021 10:08)

    # Link komentara

  87. Kad procitam komentare na vesti iz nauke, bude mi drago sto sam otisao iz zemlje. Ljudi koji se ne razumeju imaju samopouzdanje da se blamiraju i lupetaju. Juce, na vest da je na Kopaoniku nestalo struje i da se ljudi smrzavaju po sobama, ljudi se nasladjuju. Ne samo da smo zatucan i glup, nego smo i zloban narod. Strasno je u sta smo se pretvorili.
    (Djoda, 11. januar 2021 10:06)

    # Link komentara

  88. Kako čovek dokazuje da nešto ne postoji ? A tek koliko para i godina potrošiše ovi pre njih koji tvrdeše da to postoji ? Šarlatanstvo na visokom nivou . Bolje bi bilo svima nama da razmišljamo šta ostavljamo deci kao amanet...Nema vajde od ovog palamuđenja...Meditacije o Kosmosu su ekvivalent šta atom u molekuli vode misli o okeanu ? Okeanu je to briga koliko i Kosmosu briga o čoveku.
    (Ceki opinionista del cazzo, 11. januar 2021 08:37)

    Neka si ti njima objasnio. Sad im se gace tresu od istrazivanja iz kucne laboratorije, napravljene u kuhinji istrazivaca sa diplomom koju su videli samo ti koji koriste frazu "pametnom dosta" na kraju komentara.
    (Pekar, 11. januar 2021 10:05)

    # Link komentara

  89. Tamna materija postoji,tamna materija ne postoji ! Svemir se širi,svemir se ne širi ! Otišli na mesec pre par decenija ,posle toga nije više interesantno pa šalju sonde ! Pre 10,15 godina otvorila se rupa u ozonu,gotovo,čovečanstvo izumire.Danas zagadjenje nikada veće,rupa u ozonu se smanjila !I tako dalje...Samo lud čovek može da poveruje u gluposti koje se plasiraju u medije !
    (DuleSavic, 11. januar 2021 10:04)

    # Link komentara

  90. Citam komentare i kapiram zasto smo tu gde jesmo kao narod. Kapiram zasto su svi nasi najveci umovi pobegli sa Balkana da bi postali ono sto su na kraju i bili. Mi smo ko Arapi mislimo da sve znamo i to da znamo najbolje!!!
    (dusan, 11. januar 2021 09:57)

    # Link komentara

  91. Vidim da se u komentarima javljaju eminentni srpski astrofizičari, svi stručnjaci moj do mojega...
    (nastavi da gledas pink, 11. januar 2021 09:53)

    # Link komentara

  92. Iš, iš, ne troše vaše pare. Ajde razlaz, nazad u pećine.
    (Sikter, 11. januar 2021 09:48)

    # Link komentara

  93. Hahaha... na vise nivoa... hahahaaaa...
    (Bozidar, 11. januar 2021 09:37)

    # Link komentara

  94. Pa ni ljudska glupost nikada nije viđena ili u potpunosti objašnjena a ipako postoji.
    (Alexandar, 11. januar 2021 09:35)

    # Link komentara

  95. наука је чудо,ево наш академик костић тврди и да косово не постоји
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (научењаци, 11. januar 2021 08:13)

    Kome je Kosovo granica uma, i ne treba da raspravlja o svemiru.
    (..., 11. januar 2021 09:34)

    # Link komentara

  96. I ako trose pare, trose svoje, koje im dao neko. Cisto da podsetim, ne postoji neki globalni tita koji kaxe gde treba da se trose pare. A sada to sto vama pilicima to nejasno i sto vam ne treba, ne znaci da treba svi da odustanu od nauke
    (pravnik, 11. januar 2021 09:33)

    # Link komentara

  97. Jedini sarlatani ste vi koji tako komentarisete.
    Nauka se konstantno preispituje a da je nije ne bi ti burazeru kuckao nista sad i leteo avionom itd.
    Jedino palamu*nje je ono crkveno.
    Ajd' zdravo.
    (macak lucifer, 11. januar 2021 09:32)

    # Link komentara

  98. (tesla, 11. januar 2021 08:36)
    mene vise cudi da je teorija evolucije prihvacena, i to tako da je zabranjeno u casposima i medijima "od autoriteta" to dovoditi u pitanje. A sve sto je dokazano u vezi te teorije, fakticki nije dokazano, ili je nakon "dokaza" na mala vrata kasnije opovrgnuto. A carls Darvin je nekakva ikona "moderne" nauke...A to sa vanzemaljcima se ocekuje da bude nova medijska senzacija i kampanja...ja licno cu tome pridavati znacaj i konotaciju koju pridajem i sadasnjim desavanjima.
    (moderan je keve mi, 11. januar 2021 09:23)

    # Link komentara

  99. Ono kad neko silne skole zavrsi, a onda shvati da je potpuno beskoristan i "osudjen" na dokolicu do kraja zivota i glumu da nesto radi iako nista ne radi, tj. da od toga sto radi vajde nema.
    (Eugen, 11. januar 2021 09:20)

    # Link komentara

  100. Зашто коментаришете на овакав начин, а користите интернет?
    (Алекса, 11. januar 2021 09:16)

    # Link komentara

  101. Zasto se na ovakve vesti javljaju ljudi koji ne znaju tablicu mnozenja i misle da je zemlja ravna ploca koju drze slonovi i kornjace a pritom ti isti ljudi smatraju da imaju nesto pametno da kazu na ovakve teme
    (Markos, 11. januar 2021 09:14)

    # Link komentara

  102. Srbi došli s' pijac da raspravljaju o astrofizici. Aj' sad' svi natrag na gledanje farme!
    (A vi 'ta radite?, 11. januar 2021 09:14)

    # Link komentara

  103. palamuđenja...Meditacije o Kosmosu su ekvivalent šta atom u molekuli vode misli o okeanu ? Okeanu je to briga koliko i Kosmosu briga o čoveku.
    (Ceki opinionista del cazzo, 11. januar 2021 08:37)
    Kada bi bio obrazovan, onda bi znao kako naučna istraživanja funkcionišu, koliko su informacije iz jedne oblasti nekada primenjive u drugima.
    (Zoran, 11. januar 2021 09:13)

    # Link komentara

  104. Nauka napreduje smrću svakog velikog naučnika čuh negde. Drugim rečima, dok ovi koji su karijere i doktorate izgradili na tamnoj materiji ne odu na onaj svet, nema ni priče o nekoj novoj teoriji koliko god bila tačna.
    (Srbin, 11. januar 2021 09:06)

    # Link komentara

  105. Problem je nepoznavanje prirode svetlosti. Tu je kljuc. Ako nesto ne propusta svetlost , a to je to nesto sto zovu tamna materija , ili skrece svetlost, to ne znaci da to nesto ne postoji. Dakle tajna se krije u daljem istrazivanju svetlosti. Kada se bude znalo daleko vise o elektromagnetnim zracenjima znace se vise i o tamnoj materiji. A dokazivati da nesto ne postoji je suludo, samo postojanje tamne materije je dokazano, ali ne zna se sta je to, pa su to nesto i nazvali tamna materija.
    (Aluvial, 11. januar 2021 09:06)

    # Link komentara

  106. Celoj to savremenoj kosmologiji ce se smejati kao sto se danas smejemo antickoj astrologiji. 99% tih teorija od velikog praska, tamne materije, sirenja univerzuma su nusta drugo do naucne gipptese koje su nedokazive...
    (Branko, 11. januar 2021 09:05)

    # Link komentara

  107. Problem je sto svaki naucnik moze da tvrdi ovo ili ono i ne postoje dokazi ni za sta. Samo eto,dodje neko i kaze nesto uz neko klimavo obrazlozenje. Zivimo u 21 veku,jos nemamo sliku zemlje bez foto sopa. Jos raspravljamo (i tek cemo) da li smo lopta ili krug...Sve sto je postojalo izgleda da vise ne postoji...
    (Gudalo, 11. januar 2021 09:00)

    # Link komentara

  108. Боље би нам било да ти научници почну озбиљније да се баве са црном масом и црним рупама у људским мозговима, док они тамо горе нешто открију одосмо ми доле у вечна ловишта.
    (Миле, молер из Батајнице., 11. januar 2021 08:58)

    # Link komentara

  109. Lako je iznositi na svetlost dana, teorije, istinite, poluistinite i na kraju lazne tj. neistinite a da pri tome ne snosite ama bas nikakve posledice, za dobar konto na racunu. Ogradjujem se, cast pravim znalcima.
    (Dragan, 11. januar 2021 08:56)

    # Link komentara

  110. Sve teorije koje naučnici donesu, za par godina demantuju.
    (herpul, 11. januar 2021 08:56)

    # Link komentara

  111. svetlost je jača od tamu
    (maler, 11. januar 2021 08:54)

    # Link komentara

  112. e bem ga sad
    (maler, 11. januar 2021 08:54)

    # Link komentara

  113. Kako čovek dokazuje da nešto ne postoji ? A tek koliko para i godina potrošiše ovi pre njih koji tvrdeše da to postoji ? Šarlatanstvo na visokom nivou . Bolje bi bilo svima nama da razmišljamo šta ostavljamo deci kao amanet...Nema vajde od ovog palamuđenja...Meditacije o Kosmosu su ekvivalent šta atom u molekuli vode misli o okeanu ? Okeanu je to briga koliko i Kosmosu briga o čoveku.
    (Ceki opinionista del cazzo, 11. januar 2021 08:37)

    # Link komentara

  114. ahaaa zato su ukinuli seriju Dark matter , sad mi je jasno !
    (profesor Dušan, 11. januar 2021 08:37)

    # Link komentara

  115. Iskreno razocaran sam smerom kojim ide nauka,pa jos malo bice da ni vanzemaljci ne postoje.
    (tesla, 11. januar 2021 08:36)

    # Link komentara

  116. Tako je... dva put ništa je ništa, matematika je jasna... crva nije ni bilo...
    (Goran, 11. januar 2021 08:34)

    # Link komentara

  117. Poslednji naucnik umro je negde sredinom proslog veka, a ovo danas su ...
    (Pipi, 11. januar 2021 08:34)

    # Link komentara

  118. Ne poznaju veći deo planete Zemlje, a pričaju o svemiru... smešno
    (Vladimir, 11. januar 2021 08:32)

    # Link komentara

  119. Nauka...
    (?!?, 11. januar 2021 08:29)

    # Link komentara

  120. Za nastavak razmišljanja čovečanstva istina je razorna...
    (Mediocritical, 11. januar 2021 08:22)

    # Link komentara

  121. pa kazem ja da je zemlja ravna
    (Sasa, 11. januar 2021 08:17)

    # Link komentara

  122. наука је чудо,ево наш академик костић тврди и да косово не постоји
    (научењаци, 11. januar 2021 08:13)

    # Link komentara