- Komentari -
  1. Pogledati dokumentari film: Bog i Hrvati
    (Emigrant, 23. oktobar 2019 20:32)

    # Link komentara

  2. Slazem se sa tobom, to su Istrijani, kao Hrvati se izjašnjavaju uglavnom oni koji su se doselili iz Dalmacije ili Hercegovine i tako ih pravilno treba i zvati kao sto su mi oni mnogo puta i napomenuli.
    (Srle, 23. oktobar 2019 14:47)
    Također, znatan dio Srba, pogotove one u Hrvatskoj u Baniji, Lici i Dalmaciji, treba zvati pravim imenom - Vlasima, jer to i jesu pravoslavni Vlasi koji su se doselili za vrijeme turske okupacije, a poslije je od njih politika napravila Srbe.
    (Ivan iz Zagreba, 23. oktobar 2019 19:45)

    # Link komentara

  3. Veći dio filma je izmišljotina iz raznih razloga. Koliko god to ljudima u Srbiji zvučalo nevjerovatno, Dijana Budisavljević nije djelovala ilegalno nego uz podršku vlade NDH, suglasnost samog Ante Pavelića, a pogotovo je imala podršku Kardinala Stepinca....

    (Ivan iz Zagreba, 23. oktobar 2019 15:08)

    Nego sta! Onog istog Stepinca koji je davao blagoslov ustasama pred klanje. I onog istog Pavelica za kojeg se sigurno zna (svedoci) da je kao suvernire cuvao decije oci!

    U kakve bajke vi tamo preko verujete?! Ako vas nije sramota srpske, jevrejske i romske dece neka vas bude sramota onih hrvata koji su stradali od te iste ustaske ruke. Ili verujete da se ni to nije desavalo?!
    (sasa, 23. oktobar 2019 19:06)

    # Link komentara

  4. Meni je otac govorio da je malo ko od naših, tj Srba voleo ili podnosio Jevreje pre 2. Sv Rata. To istina nije bio genocid, ali rasizam sigurno jeste.
    (Dijasporac, 23. oktobar 2019 19:01)

    # Link komentara

  5. Kao zahvalnost za nemerljivu hrabrost i plemenitost dobila je ulicu u Lisičijem potoku(Beograd?) od čitavih 200 metara.
    Ali zato Wilson ima bulevar.
    Mislite o tome.
     (Čekajući asteroid, 23. oktobar 2019 18:25)

    # Link komentara

  6. Ivan iz zagreba- moja mati je ostala siroce kod kozare kada su joj ustase I njemci ubili roditelje. A,sada ti mozes da pricas price
    (Lucky boy, 23. oktobar 2019 18:07)

    # Link komentara

  7. Hrvati su bili najveci zlocinci u tom velikom ratu, prevazisli su po monstruoznosti i nemce i japance.
    Ali za razliku od njih nikada se nisu suocili sa svojim zlocinima i zato su i dalje puni kompleksa i mrznje, sto se kaze u svom blatu.
    (Ki, 23. oktobar 2019 17:43)

    # Link komentara

  8. Blago današnjim Hrvatima, koji se usuđuju da ovde pišu o pomoru Jevreja u Beogradu. Osnovna stvar koju prećutkuje njihova propaganda je da su Jevreje ubijali nacisti, a ne Srbi.
    Po potrebi, Hrvati i eksplozivom uništavaju svaki spomenik posvećen NOB-u, ali kad Evropa slavi Dan pobede, Hrvati se diče da su antifašisti.
     (Propaganda, 23. oktobar 2019 17:39)

    # Link komentara

  9. Sistematsko ubijanje dece... Pa ima li neko zlo vece od toga? Kako to moze neko da čini? Gde je granica... Ima li je uopšte? Za mene i dalje neshvatljivo
     (vaske, 23. oktobar 2019 17:16)

    # Link komentara

  10. ‘...na ovim našim predjelima izgleda bili i zvijeri i janjad. Svi su bili i zločinci i žrtve.’
    (Tutankamon, 23. oktobar 2019 12:40) Samo su Srbi mnogo, mnogo vise bili janjad i zrtve, a Hrvati vecinom kao zveri i zlocinci. Ima tu dosta primera ali da ne razvlacimo temu previse - samo jedna rec: Jasenovac. Od toga Hrvate nista ne moze oprati.
    (a vi kako ‘te?, 23. oktobar 2019 16:15)

    # Link komentara

  11. @ nn
    Dijana Budisavljević je uspila spasit srpsku dicu jer su joj Nijemci to omogućili, a ne ne radi toga šta je ustaški režim bija human.
    NJemci nisu intervenirali za židovsku i romsku dicu i njih je stigla smrt.
    Ustaški režim je svojom ideologijom, svojim zakonima i provedbom tih zakona i ideologije istinsko i nepatvoreno zlo koje u svojim namjerama nije uspilo ne zbog toga šta se humaniziralo već zbog toga šta je poraženo.
    Svatko ko opravdava i umanjuje ustaše zločine uspoređujući ih sa ovim ili onim neka se okrene prema svojoj dici i zamisli strah u njihovim očima dok skapavaju od gladi u ustaški logorima.
    (miro split, 23. oktobar 2019 16:04)

    # Link komentara

  12. Hrvati, pokojna baba je iz okoline Zadra a deda mi je iz Like. U svim okolnim gradovima i selima partizani su bili Srbi i tek poneki Hrvat. Hrvati svi su bile ustase. Nasi su izbegli ustaski pokolj jer ih je opozorio otac jednog ustase iz susednog sela! Brat od dede je otiso u slovenacku brigadu nob i cesto dolazio u liku. Jedini hrvati koji su bili u nob su bile bivse ustase koje su pred kraj rata presli na drugu stranu. Dakle price da je vecina hrvata bila u nob je kao kad bi rekli da je vecina nemaca bilo protiv hitlera. Gola i cista laz! Pravdati mucenje i pokolj dece i nevinih devojaka i mladica je zlocin sam za sebe. Kako vas samo nije sramota?!
    (sasa, 23. oktobar 2019 16:02)

    # Link komentara

  13. Veći dio filma je izmišljotina iz raznih razloga. Koliko god to ljudima u Srbiji zvučalo nevjerovatno, Dijana Budisavljević nije djelovala ilegalno nego uz podršku vlade NDH, suglasnost samog Ante Pavelića, a pogotovo je imala podršku Kardinala Stepinca. Da nije imala podršku nabrojanih, ne bi bilo ništa od njene misije spašavanje djece. Također, za one koji ne znaju, nisu sva srpska djeca postala siročad i/ili izbjeglice zbog ustaških pohoda po Bosni. Znatan dio te djece bio je po zbjegovima u šumama zbog sukoba partizana i četnika. Nadam se da će uredništvo B92 imati dovoljno objektivnosti da objavi ovaj post, pa ako se i ne slažu s njime.
    (Ivan iz Zagreba, 23. oktobar 2019 15:08)

    # Link komentara

  14. Inače Budisavljevići su relativno mala grupacija i svi potiču iz predela Lika, Bsnija Kordun.
    (braka, 23. oktobar 2019 14:57)

    # Link komentara

  15. e,
    Slazem se sa tobom, to su Istrijani, kao Hrvati se izjašnjavaju uglavnom oni koji su se doselili iz Dalmacije ili Hercegovine i tako ih pravilno treba i zvati kao sto su mi oni mnogo puta i napomenuli.
    (Srle, 23. oktobar 2019 14:47)

    # Link komentara

  16. @nn malo samo da pogledate istini u oci ,bilo bi vas sramota, pisete lazi o Srbima, uveravate da ste biii antifasisti ustvari lazete jer prisvajate Srbe, za ustase sve vise pricate da su bili Srbi samo da bi sprali ljagu s sebe, s druge strane ste glavni u regionu u sirenju mrznje, propagirate ustaske pokrete jos i danas ali zato nemate srama da ovde popujete
    (toliko o vama, 23. oktobar 2019 14:41)

    # Link komentara

  17. (MIRO, 23. oktobar 2019 13:02)

    Miro gresis, Srbija je bila okupirana i na interesne zone rasparcana sa kvislinskom vladom koja se nista nije pitala. Sva ubistva Jevreja je organizovala i sprovela Nemacka, odnosno njhovi oficiri, ili ko je vec u lancu komande bio zaduzen za to. Ljoticevci im jesu pomagali u smislu logistike, ali je bitno reci da su ti ljoticevci imali izuzetno malu podrsku u narodu, mozda i ispod 1%. Rat im je bio sansa da pokazu svoje odvratno fasisticko lice, ali stavljati srbiju i srbe u istu ravan sa nacistima je ili neznanje ili mnogo pokvareno i bezobrazno.
    (Oskar, 23. oktobar 2019 14:37)

    # Link komentara

  18. Na kraju, smatram da je i inace teska glupost podela ljudi na rase, nacije, religijsku pripadnost... Pazi, verujes u nesto i to te automatski svrstava u bolju, ili losiju osobu.
    (Trovach, 23. oktobar 2019 13:53)

    korektno razmisljanje, takve podele postoje samo na niskoj razini svesti i jos uvek pogadjaju opako veliku vecinu, koliko god da se
    mi trudili tu ne mozemo ama bas nista, svako je tamo gde i pripada;)
    (amin, 23. oktobar 2019 14:35)

    # Link komentara

  19. @Niks Fersten
    Nije Srbija donela rasne zakone vec nemacka okupatorska vlast u Srbiji, koja je i istrebila Jevreje (takodje ubijala sve Srbe koji su se bunili protiv Nemaca). Za vasu informacijiu, logor Staro sajmiste (danas na Novom Beogradu), u kome je stradao najveci broj Jevreja iz Srbije, bio je na teritoriji NDH a ne Srbije. Za razliku od okupirane Srbije, Hrvatska je, dakle. bila Nezavisna drzava, odani saradnik nacisticke Nemacke, ciji se stanovnici nisu mnogo bunili protiv nacista, izuzev u Dalmaciji,gde je i ziveo veliki broj Srba. i ta Hrvatska ne samo da je donosila rasne zakone vec, sto je mnogo indikativnije, sistematski i zverski istrebljivala Srbe, Rome i Jevreje. Jel sad jasna razlika??
     (lola, 23. oktobar 2019 14:20)

    # Link komentara

  20. @dnevna doza prosecnog Srbende, uzimaš zanemariv primjer, globalno gledano, iz kojeg izvlačiš zaključak kao da si imao hrpu argumenata. Sama tema je obimna ali kada bi se posmatrala šira slika svi su na ovim našim predjelima izgleda bili i zvijeri i janjad. Svi su bili i zločinci i žrtve.
    (Tutankamon, 23. oktobar 2019 12:40)
    Care,rođeni deda mi je pričao da su obični nemački vojnici povraćali na zverstva Hrvata.Gledao svojim očima jer je bio u grupi za streljanje.Imao je tada sam 9 godina...Lokalni pop(sveštenik) nosi 2950 ljudi na duši...Da,da sveštenik pa ti se moli tom istom Bogu....I posle me ljudi pljuju što na istom sajtu podsmevam se popovima....
    (dnevna doza prosecnog Srbende, 23. oktobar 2019 14:04)

    # Link komentara

  21. @imigrant...Romi i Jevreji su takodje pripadnici bele rase. Romski jezik spada u indoevropsku grupu jezika, tako da je srodan sa slovenskim, romanskim i germanskim jezicima. Baskijski i ugro-finski jezici ne spadaju u indoevropsku grupu jezika, pa ipak se narodi koji govore tim jezicima svrstavaju u belu rasu. Romi i Jevreji imaju tamniji ten, ali po svim drugim karakteristikama se razlikuju od crne rase. Na kraju, smatram da je i inace teska glupost podela ljudi na rase, nacije, religijsku pripadnost... Pazi, verujes u nesto i to te automatski svrstava u bolju, ili losiju osobu.
    (Trovach, 23. oktobar 2019 13:53)

    # Link komentara

  22. ... gde su ta deca, tih 10.000 Srba na kraju zavrsili? Jesu li ta deca postali građani drugih država, pripadnici drugih nacija, znaju li ta deca ko su i šta su? Znate li šta je to 10.000 dece, samo polovina od njih da je imala potomstvo,to bi bio mali grad u Srbiji... strašnoooo
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (andrak, 23. oktobar 2019 11:40)

    Pokatoliceni,pola sabora su njihovi potomci.To se moze primjetiti iz toga sto se takmice koji ce pokazati vecu mrznju prema Srbima.A i onaj Ponjava iz Vukovara mi je sumnjiv.
    (Cento, 23. oktobar 2019 13:52)

    # Link komentara

  23. @Ragnar...Ne lupaj. Po ocu sam Hrvat, a po majci Srbin (iz Subotice sam i pricam/pisem srpski) i uzasavam se svakog sovinizma. Znam mnogo dobrih i nekoliko losih ljudi koji su pripadnici jednog, ili drugog naroda.
    (Trovach, 23. oktobar 2019 13:42)

    # Link komentara

  24. Za preostale Jugoslovene ne znam, ali mislim da se Srbi i Hrvati danas podjednako mrze.
    (Dijasporac, 23. oktobar 2019 13:35)

    # Link komentara

  25. Drugi film je to u kojem sam nastupio i dao svoj skroman doprinos.
    Objavio sam na Facebook profilu sliku uz popratni komentar :
    U mom drugom filmu radnja nas vodi u razdoblje 1941-1945, dakle drugog svjetskog rata na ovim prostorima, gdje sam glavnoj glumici koja spašava žene i djecu iz nekih logora i zatočeništva pomoćnik u kući. Žena se vodila načelom humanosti, te je smatrala da svatko zaslužuje život i činila sve da što više žena i djece se oslobodi. Nekako bih se i ja vodio tom logikom, u ludim vremenima ipak treba ostati čovjek, pa makar i trpio zbog toga.
    (Mischel Posavec, 23. oktobar 2019 13:04)

    # Link komentara

  26. Pa i Srbija je imala rasne zakone pa u Srbiji je ubijeno više Jevreja nego u NDH, Beograd je prvi grad u Evropi koji je pobio sve svoje Jevreje! Klubovi iz Srbije su igrali prijatleljske fudbalske utakmice sa klubovima iz NDH a privrednici su isli na sajmove u Zagreb!
     (MIRO, 23. oktobar 2019 13:02)

    # Link komentara

  27. Publika u Puli je 99% Istrani a ko god šta govori Istrani kažu da nisu Hrvati već I strani ili Italijani. Jedino zajedničko sa hrvatima ih veže rimokatolička crkva.
     (e, 23. oktobar 2019 13:00)

    # Link komentara

  28. A jel se u džem stavlja konzervans? ;)
    Simpatični voditelji,a i gošća.
    (s1pac, 23. oktobar 2019 12:59)

    # Link komentara

  29. zločini NDH nikada nisu bili tabu tema ni u HR ni u bivsoj drzavi,vec naprotiv,svi znamo da se o tome samo pričalo a nijedna strana od svih silnih strana u tom ratu nije bila nevina i to se nije bas isticalo a samo Ustaše su bili organiziraniji i imali zaleđe nacista.I pored takvih monstruma zamisli jedna žena je uspijela spasiti 10 tisuća djece.Stvarate mit kako bi opravdali svoje postupke a znamo svi koja je vojska i prva i zadnja u Europi istrazivana za genocid a 50 godina kada se Svijet dogovorio da to vise nije nacin ratovanja neka vojska i neka afrička plemena eto primjenise opet takve načine.
    Vi umirujete svoju nečistu savjest pa se nemozete dogovorite jel zbilja samo u NDH bilo logora za djecu iz koje vidi pored najmonstruoznijeg režima jedna zena spasi toliko djece a naravno drugdje su nacisti ubijali samo obitelji bez djece,jesu li vecina Hrvata ipak bila u NOBu i iz kojeg razloga ili su to sve bili Srbi ali ih je prethodno NDH sve pobila i tako,sve je to predstava za narod koja se vec pokazala da steti najvise onima tko obmanjuje svoj narod a izgleda da Ustaše i dalje imaju uspijeha jer takvim nekritičkim sagledavanjem gura narod u nove tragedije sto se opet pokazalo nedavno.Vi kako hoćete,Hrvatima manje vise svejedno ali voljeli bi imati realnije susjede i mirno okruženje,samo pitanje je dali to zele i elite u Srbiji pa i okolo
     (nn, 23. oktobar 2019 12:49)

    # Link komentara

  30. @dnevna doza prosecnog Srbende, uzimaš zanemariv primjer, globalno gledano, iz kojeg izvlačiš zaključak kao da si imao hrpu argumenata. Sama tema je obimna ali kada bi se posmatrala šira slika svi su na ovim našim predjelima izgleda bili i zvijeri i janjad. Svi su bili i zločinci i žrtve.
     (Tutankamon, 23. oktobar 2019 12:40)

    # Link komentara

  31. Prva polovina intervjua neslušljiva zbog upadanja voditelja u reč gošće, pustite ženu da priča, pobogu..
    (Sivi soko, 23. oktobar 2019 12:33)

    # Link komentara

  32. Ovde se provlaci jedan Trojanski konj koji koristi srbske žrtve za svoju manipulaciju. A to je da se ne mogu "rasni" zakoni u Hrvatskoj primenjivati prema Srbima, jer su Srbi i Hrvati iste rase. Rasni zakoni u NDH su mogli biti samo prema drugim rasama tj pomenutim Romima i Jevrejima. Dok su zločini prema Srbima bili iz religioznih, tj ideoloških razloga. Ali zločini prema Srbima se nikako ne smeju provlačiti kroz "rasne" jer je u pitanju ista rasa.
    (imigrant, 23. oktobar 2019 11:32)

    Jevreji kažu za sebe da su "rasa", iako su religijska grupa, pa valjda onda i Katolici vide sebe kao "rasu", a "Pravoslavne" kao drugu "rasu".... naravno, sve to nema veze sa etničkim poreklom, ali koga je to briga, kada imaš silu mogu i perverzni da "postanu" normalni.....
    (goran, 23. oktobar 2019 12:26)

    # Link komentara

  33. Hrvati i Vikinzi,su najkrvolocniji narodi,ili izrodi,u ljudskoj istoriji.
    (Ragnar, 23. oktobar 2019 12:02)

    Koliko ste alergični na istinu i propagirate mitomaniju kako su Srbi bili dobri momci s čak dva antifašistička pokreta.
    Skoro trećina ustaša su bili Srbi i Jevreji, Jevreji čak više nego Srbi, neki od najgorih ustaša su bili Srbi, Pavelićeva desna ruka, čovjek od najvećeg povjerenja i komandant generalštaba vojske je bio Srbin, general Đuro Grujić, a osim toga četnici su bili saveznici s ustašama, Momčilo Đujić je bio jedan od najboljih Pavelićevih prijatelja.
    A Srbija je donesla rasne zakone prije Hrvatske i Srbija je proglašena "judenrein" DVE GODINE prije NDH!
    (Niks feršten, 23. oktobar 2019 12:25)

    # Link komentara

  34. Citat iz autobiografije Meše Selimovića "Sjećanja" u kojem objašnjava razloge odlaska u antifašistički pokret otpora ustaškom zlu:

    "Užasan genocid koji su ustaše počele da sprovode protiv Srba u Bosni i Hercegovini, nečuveni zločini na koje se uho teško moglo naviknuti jer takvo masovno varvarstvo nije bilo poznato u istoriji, stradanje čitavih srpskih krajeva, zatiranje svega živog, sve je to natjerivalo čovjeka da se odredi, ili da se suprostavi ili da se demorališe. Za mene je to bilo pitanje humaniteta: da nisam prišao revoluciji, da se nisam suprostavio zločinima, nikad više ne bih mogao sebe da poštujem. A živjeti bez samopoštovanja nije lako."
    (nnn, 23. oktobar 2019 12:16)

    # Link komentara

  35. NDH nije kažnjena nikada a RH je nastavak te tvorevine
    (ende, 23. oktobar 2019 12:09)

    # Link komentara

  36. Hrvati i Vikinzi,su najkrvolocniji narodi,ili izrodi,u ljudskoj istoriji.
    (Ragnar, 23. oktobar 2019 12:02)

    # Link komentara

  37. Dana Budisavljevic i Diana Budisavljevic ovo je samo za sebe jedno malo cudo.

    Divne zene hvala vam.
    (sasa, 23. oktobar 2019 11:51)

    # Link komentara

  38. Malo ih ovaj film "opere" i sve u redu, oni su dobri momci...
    (klm, 23. oktobar 2019 11:41)

    # Link komentara

  39. ... gde su ta deca, tih 10.000 Srba na kraju zavrsili? Jesu li ta deca postali građani drugih država, pripadnici drugih nacija, znaju li ta deca ko su i šta su? Znate li šta je to 10.000 dece, samo polovina od njih da je imala potomstvo,to bi bio mali grad u Srbiji... strašnoooo
     (andrak, 23. oktobar 2019 11:40)

    # Link komentara

  40. Nacija kojoj pripadaju ove nase komsije, izuzev nekolicine, protkana je mrznjom i nikada ih ne smemo posmatrati drigacije do trenutka do kojeg ne budu sebe suocili sa zlocinima na kojima je nastala tadasnja i sadasnja drzava. Strahota
    (Satiricno produktivan lik, 23. oktobar 2019 11:37)

    # Link komentara

  41. Ovde se provlaci jedan Trojanski konj koji koristi srbske žrtve za svoju manipulaciju. A to je da se ne mogu "rasni" zakoni u Hrvatskoj primenjivati prema Srbima, jer su Srbi i Hrvati iste rase. Rasni zakoni u NDH su mogli biti samo prema drugim rasama tj pomenutim Romima i Jevrejima. Dok su zločini prema Srbima bili iz religioznih, tj ideoloških razloga. Ali zločini prema Srbima se nikako ne smeju provlačiti kroz "rasne" jer je u pitanju ista rasa.
    (imigrant, 23. oktobar 2019 11:32)

    # Link komentara

  42. Moje majke otac sad ima 87 godina.Preživeo je 14.oktobra 1941 godine kada su decu i žene izvodio na streljanje.Kaže da su Hrvati 5 puta bili agresivniji od nacista(nemaca).Veća zverstva su pravili po kraju od nemaca.Specifična stvar da se kroji istorija na ovim prostorima.Ja sam živ svedok priča svog dede.Naredne generacije će učiti drugačiju istoriju u kojoj će biti Srbi zločinci za vreme 2 sv.rata...
    (dnevna doza prosecnog Srbende, 23. oktobar 2019 11:15)

    # Link komentara