- Komentari -
  1. Ne mogu da nađu grob jer je izmišljen. Nikad nije ni postojao.
    (Zoran, 20. oktobar 2019 00:12)

    # Link komentara

  2. @Nikola ‘58
    Kao sto vidimo, pripadnici nebeskog genocidnog naroda svojataju i Dzingis Kana, kao sto uostalom svojataju i svakog drugog. Sramota ih 500 godina ropstva pa kradu tudje :)
    (Ante, 17. septembar 2019 17:51)

    # Link komentara

  3. @Zalosno neznanje
    Majstore, strucnjace, genije.... i pre Osmanlija je postojao svet, zamisli. Mongoli su stigli do Beca pre Osmanlija, njihov Kan, Kublaj Kan je umro od starosti pod zidinama Beca i samo iz tog razloga Mongoli nisu osvojili i Bec. Oni su bili nepobediva sila svog vremena. Osmanlije su dolazile do Beca i dobijale po nosu. Mongoli su se sami povukli da bi sahranili Kublaj Kana i izabrali naslednika, a sve je to moralo da se obavi u Mongoliji.
    (SOS, 17. septembar 2019 17:48)

    # Link komentara

  4. Znači ako civilizacija padne eto nam mongola na konju opet, mudro čekaju..
    (gzola, 17. septembar 2019 08:27)

    # Link komentara

  5. izmisljen lik, nesto kao isus
    (zmajmun, 16. septembar 2019 23:58)

    # Link komentara

  6. Po nekoj verziji navodno je Tisa zaustavljena gde je on potom sahranjen da bi opet pustili Tisu da protece ... samo kazem...
    (deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

    to je Atila Hunski
    (radojica, 16. septembar 2019 23:24)

    # Link komentara

  7. Nije on trazio da mu se ne zna grob vec je to tradicija Mongolskih vladara! Dzingis Kan je dosao na kapije Beca i Evropa Bogu da zahvali na tradiciji Mongola, na domak Beca on umire i kompletna Mongolska vojska se vraca i povlaci nazad da oplakuje i sahrani svoga gospodara! Da su nastavili dalje od Evrope kakvu danas poznajemo ne bi ostalo ama bas nista!!!
    (N., 15. septembar 2019 23:54)

    Majstore, ti si tu nešto pobrkao. Nisu do kapija Beča stigli Mongoli, već turski sultani Sulejman I Veličanstveni i nešto kasnije Mehmed IV. Džingis-kan je umro mnogo ranije i to u Kini tokom opsade grada Jinčuana.
    (Žalosno neznanje, 16. septembar 2019 22:24)

    # Link komentara

  8. (deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

    aj vrati se na brdo. to sto si rekao vazi za atilu bica bozijeg a ne za dzingis kana... omg
    (mrk, 16. septembar 2019 21:02)

    # Link komentara

  9. U Evropi postoje tri drzave gde su narodi potomci Mongola. To su Madjari, Finci i Bugari.
    (razum, 16. septembar 2019 19:00)

    # Link komentara

  10. Ako nekog bas interesuje prica o Mongolima, "Dan Carlin's Hardcore history" podcast ima serijal koji se zove "Wrath of the Khans". Toplo preporucujem.
    (Dan Carlin, 16. septembar 2019 18:49)

    # Link komentara

  11. @Djenka
    Jasno, a ti si strucno utvrdio koja je knjiga starija od 16 veka. Evo i Mongole su prevarili, ne znaju oni svoju istoriju, ali je znaju Deretic i slicni.
    (..., 16. septembar 2019 15:32)

    # Link komentara

  12. @petar
    Kinezi nemaju ama bas nikakve veze sa nestankom mongolskog carstva. Nikakve! Kinezi su uvek bili losi ratnici, terorisao ih je ko je hteo, iako ih je uvek bilo vise nego protivnika. Dovoljno je videti sta su im radili Mongoli, pa kasnije Japanci, ili skorije Britanci i Japanci.
    (..., 16. septembar 2019 15:31)

    # Link komentara

  13. @adriano_galliani
    Japan se pokazao kao najsrecnija drzava tog vremena. Nisu oni pobedili Mongole, nego je oluja unistila mongolsku flotu koja je krenula na Japan.
    (..., 16. septembar 2019 15:29)

    # Link komentara

  14. @Arch Enemy
    Aleksandar Veliki je pri stupanju na vlast vec imao najmocniju armiju tog vremena, koju je stvorio njegov otac i pripremao je za napad na Persiju, imao je iskusne generale svog oca, bogatstvo, uticaj, moc.
    Dzingis nije imao nista od toga. Kao dete je bezao od ubica, bio rob i kao dete i kao odrastao covek, decenijama se borio i na kraju uspeo da ujedini mongolska plemena u mocnu drzavu od koje je stvorio najvecu kontinentalnu drzavu u istoriji covecanstva (kasnije Britanija bila veca, ali teritorija nije bila povezana kopnom).
    Dzingisova drzava je postojala dugo posle njega, nije bilo rata za nasledstvo, Aleksandrov se raspala odmah posle njega.
    Dzingis je ratovao protiv ozbiljnih i mocnih drzava, Aleksandar osim Persije nije imao ozbiljne rivale, sve su to u to vreme bila obicna plemena.
    (..., 16. septembar 2019 15:23)

    # Link komentara

  15. @Robert
    Dzingisa je drzava koju je stvorio itekako nadzivela i posle njega se cak znatno sirila i jacala. Vrhunac je dostigla za vreme njegovog unuka, Kublaj Kana. Trajala je dugo posle Dzingisa.
    (..., 16. septembar 2019 15:19)

    # Link komentara

  16. Evo odakle inspiracija za Dothrakije iz GOTa.
    (CND, 16. septembar 2019 15:08)

    # Link komentara

  17. @andrak
    Mozda nije pravio lepe zgrade u koje ce da zevaju danasnji polupismeni turisti, ali je povezao tadasnji svet, povezao Zapad sa Istokom, stvorio “put svile”, modernizovao diplomatiju, napravio najefikasniji sistem komunikacije u dotadasnjoj istoriji, na osnovu toga stvoreni su postanski i komunikacioni sistemi u Evropi i kasnije Americi, koji su bili neprvazidjeni sve do kraja 19 veka. Uz to, njegova vojna organizacija je najsuperiornija u istoriji covecanstva.
    (alo, 16. septembar 2019 15:06)

    # Link komentara

  18. @Ante
    Kako je to pravedno surov covek koji pri osvajanju Kine pobije 40 miliona ljudi? Bukvalno postoje zapisi o planinama od ljudskih tela koja su ostajala za njim. I to je pravedna surovost?
    (alo, 16. septembar 2019 15:00)

    # Link komentara

  19. da bi se razumeli u potpunosti, nijedan od osvajaca ne bi pretrpeo kritiku ratnog zlocinca po danasnjim a I tadasnjim standardima...Aleksandar, uzor gotovo svim osvajacima nakon njega,je npr spalio Tebu ,polis koji je tradicijom a I moci bio u nivou onoga sto vecina poistovecuje sa Atinom I Spartom ,narocito u prvoj polovini 4og veka pne, a celo stanovnistvo pobio ili prodao u roblje. nisu bolje prosli ni Persepolis a ni Tir (mada je osvajanje Tira jedna od najvecih pobeda u drevnoj istoriji). Cezar je takodje bio sklon genocidima ,u Galiji narocito o cemu I sam pise u svojim delima na temu. Lista moze da se nastavi do modernih vremena,ali je sustina da vecina bude opcinjena njihovim vojnim uspesima bez obzira na cenu ili sredstva. Sto se Aleksandra Velikog tice on je verovatno jedinstven ,kada se uzmu u obzir godine ,nepobedivost I brzina kojim je postigao sve svoje uspehe

    na redakciju apelujem da daje vise ovakvih clanaka, kvalitetom informacija odskace od svakodnevne kolotecine
    (anti-reklamozder, 16. septembar 2019 13:04)

    # Link komentara

  20. Cudi me da hrvati ne svojataju Dzingis Kana? Mozda zbog toga jer imaju tako bogatu (saznajemo u poslednje vreme) antifasisticku proslost. Ne zele da se identifikuju sa jednim osvajacem i masovnim ubicom?
    (Nikola '58, 16. septembar 2019 13:04)

    # Link komentara

  21. Da nam je vise vise ovakvih clanaka a manje Vucica, golih sisa i guzica nacija bi nam bila mnogo bolja!!!!
    (Nikola, 16. septembar 2019 00:32) # Link komentara
    Vaš glas je zabeležen - hvala na trudu.

    Istina, kao i manje Djilasa, Lutovaca, Pajtica, Zelenovica, Jeremica, Obradovica i Stefanivica, uostalom, kao i mnogih drugih.
    (Sasa, 16. septembar 2019 12:32)

    # Link komentara

  22. Po nekoj verziji navodno je Tisa zaustavljena gde je on potom sahranjen da bi opet pustili Tisu da protece ... samo kazem...
    (deset s lukom, 16. septembar 2019 12:22)

    # Link komentara

  23. Isto važi i za Aleksandra Velikog, jednog od najvećih osvajača u istoriji čovečanstva.
    (Aleksandar, 16. septembar 2019 12:13)

    # Link komentara

  24. @andrak
    Jer je bio veliki osvajac, zato ga postovati... Ne moras da ga volis ali moras da postujes. Mislis li da su u africi i juznoj americi zahvalni svojim kolonijalistima? Dosli, oteli, silovali, ubijali domicilno stanovnistvo i ostavili bedu za sobom. Ni jednog velikog osvajaca ne treba voleti jer niko nije osvajao pregovorima ali moras ih sve postovati.
    (srb, 16. septembar 2019 11:08)

    # Link komentara

  25. ... jedan od mnogih osvajača koji iza sebe nije ostavio nikakvo ozbiljno kulturno nasleđe, nikakvu valjanu tekovinu ljudskog roda... samo gene, koje je širio silovanjima i smrt naroda koje je pokoravao... apsolutno ništa korisno za ljudski rod nije ostola iza njega... zašto ga poštovati?
    (andrak, 16. septembar 2019 10:35)

    # Link komentara

  26. Neka probaju da ga nadju preko Google Maps, ako tamo u Mongoliji ima interneta.
    (Bodibond, 16. septembar 2019 10:17)

    # Link komentara

  27. Nije bio Mongol nego belac, kao i Atila (Zoro, 15. septembar 2019 19:47)

    Naravno. Igrao ga je Džon Vejn u holivudskom filmu "Osvajač" (čuveni film sniman u pustinji gde su vršene nuklearne probe, što je upropastilo zdravlje celoj ekipi).
    (Miki, 16. septembar 2019 10:11)

    # Link komentara

  28. I onda su napravili gresku . Prvi genicid su Mongolu napravili nad Kinezima. Ali Kinezi nista ne zaboravljaju i tako jednog jutra vise Mongola bilo nije. Ostalo je par miliona cisto da podseca kako se zlocin ne isplati i kako sve treba vratiti.
    (petar, 16. septembar 2019 09:38)

    # Link komentara

  29. On je osvajac a nasi generali koji su branili svoju zemlju, svoje vojnike i kasarne su ratni zlocinci. Casa je nekada polu prazna a nekada polu puna.
    (DEX, 16. septembar 2019 09:23)

    # Link komentara

  30. Nama su Mondoli pričali legendu kako su vojnici koji su pratili pogrebnu povorku ubijali čak i životinje na koje su naišli usput. Posle sahrane ubili su i sve prisutne na sahrani. Nakon toga, otpustili su branu koja je ranije napravljena da se skrene reka koja je bila u blizini. Reka je potekla preko mesta na kojem je sahranjen, a onda je i njegova garda izvršila samoubistvo (na drugom mestu) Oni vole da prave razne legende o ovim događaju ali definitivno ne bi voleli da neko pronađe to mesto.
    (all, 15. septembar 2019 18:44)

    Nije to kralju za dzingis kana nego za atilu hunskog i veruje se da je sahranjen na podrucju danasnjeg titela tu je dunav skrenut i pusten ponovo preko groba
    (logican sled okolnosti, 16. septembar 2019 08:59)

    # Link komentara

  31. kakve veze sa otkrivanjem grobova ima cinjenica da je malo puteva?
    Nije ni Tutankamonov grob bio pored autoputa! Nisu ni actecke gradjevine po Meksiku...
    Jednostavno, nije se jos uvek ovim bavilo dovoljno ljudi!
    Neka Mongolija raspise nagradni fond dovoljno velik... i naci ce ga, sigurno!
    (ene, sad..., 16. septembar 2019 08:18)

    # Link komentara

  32. Veliku zelju imam da posetim Mongoliju (Simujle, 15. septembar 2019 17:41)

    Ponesi obavezno sator sa sobom. Tamo nema hotela.
    (Radojle, 16. septembar 2019 08:01)

    # Link komentara

  33. Simujle

    samo ako si ljubitelj ribe. Ostalo, pustara brate, al baš.
    (Oliver Nedeljković, zapamtite to ime, 16. septembar 2019 07:50)

    # Link komentara

  34. Njegov grob se nalazi sa banatske strane tise preko puta titela.

    Ne treba vam nacionalna geografija za to.
    (ntt, 16. septembar 2019 07:35)

    # Link komentara

  35. "Reč je legendi o Tamerlanu, tursko-mongolskom kralju iz 14. veka ..."

    Ovo zaista nema veze sa istinom. Pored toga sto nije kralj, jos manje je tursko-mongolski. Mozda ste mislili na TURKIJSKO-mongolski sto bi bilo dosta preciznije. Ovo je cesta greska, a Mongoli se veoma ljute na ovu gresku.
    (BarryFerguson, 16. septembar 2019 05:03)

    # Link komentara

  36. O kakvoj civilizaciji Dzingis Kana vi Srbi govorite?Istinska istorija kaze da su Mongoli koji su dosli u Evropu najnecivilizovani narod u Evropi.Istorija kaze kada je bila najezda Mongola u Evropu Mongoli su sve zivo usput poubijali i sve spalili nista nije ostalo iza njih gde su oni prosli! Bili su svirepi i divlji narod i mozete zamisliti kako su unistili Srbe koji su ziveli na prostoru dananje Madjarske jer Madjari su poreklom HUNI TJ. MONGOLI KOJI SUSE SILOM NASELILI I UNISTAVAJU SRBE OD KAD SU TU DOSLI!Ne znam kakvu istoriju vi citate i zasto vas najveci ubica u istoriji fascinira!
    (Anonimno, 16. septembar 2019 02:50)

    # Link komentara

  37. @dnevna doza prosecnog Srbende

    Ti nemas ni pravo ni kvalifikacije da odredjujes koliki je ko ratnik. Posto je cinjenica da je Dzingis Kan osvojio najvecu teritoriju u istoriji, onda je on najveci osvajac. Jos kada se zna da nije nasledio ni drzavu, ni vojsku, ni vlast, za razliku od konkurencije, njegov uspeh je jos veci.
    (alo, 16. septembar 2019 01:35)

    # Link komentara

  38. Interesantno je da tolika zemlja cuci izmedju 2 sile (Rusija i Kina) i da je toliko godina niko nije anektirao.
    (Gau, 16. septembar 2019 01:27)

    # Link komentara

  39. Da nam je vise vise ovakvih clanaka a manje Vucica, golih sisa i guzica nacija bi nam bila mnogo bolja!!!!
    (Nikola, 16. septembar 2019 00:32)

    # Link komentara

  40. Река је измештена да би се сахранио Аларих, визиготски краљ и освајач Рима из 410.г. Поздрав!
    (Io sono..., 16. septembar 2019 00:16)

    # Link komentara

  41. Nije on trazio da mu se ne zna grob vec je to tradicija Mongolskih vladara! Dzingis Kan je dosao na kapije Beca i Evropa Bogu da zahvali na tradiciji Mongola, na domak Beca on umire i kompletna Mongolska vojska se vraca i povlaci nazad da oplakuje i sahrani svoga gospodara! Da su nastavili dalje od Evrope kakvu danas poznajemo ne bi ostalo ama bas nista!!!
    (N., 15. septembar 2019 23:54)

    # Link komentara

  42. anti-reklamozder, 15. septembar 2019 17:53

    Za Atilu se pouzdano zna da je u pitanju Tisa, sveta reka Huna, sta vise njegov grob se 90% nalazi u Srbiji. Cuo sam o nekim spekulacijama na osnovu dostupnih podataka da je sahranjen u okolini danasnjeg beceja/novog beceja. Ali tesko da ce to neko pronaci, jer su ga sahranili na dubini od bar 20-30 metara pri cemu je korito Tise, kao i svake ravnicarske reke, promenilo tok 100 puta da danas. Tako da se mozda neki paor obraduje jednog dana.
    (nemke, 15. septembar 2019 23:44)

    # Link komentara

  43. Zlotvor silovatelj ubica, jedna od najgorih osoba u istoriji...
    (Marko, 15. septembar 2019 23:13)

    # Link komentara

  44. Mongoli slave i romantizuju najveceg koljaca svih vremena, i sve ok. A kada Francuzi i Englezi recimo obelezavaju neki rat iz 18-og veka onda ih optzuju za kolonijalizam. Srbi, hoce li Mongoli da uzmu neke imigrante iz zemalja koje su osvajali i da ih puste da zive od socijalne pomoci ili to pravilo vazi samo u slucaju Engleza i Francuza?
    (Amerikanac, 15. septembar 2019 23:03)

    # Link komentara

  45. Najveći masovni ubica u istoriji planete. I Hitler je za njega bio malo dete.
    (pivljanin, 15. septembar 2019 22:51)

    # Link komentara

  46. Pitajte Deretica, on sve zna ;)
    (Debela Berta, 15. septembar 2019 22:50)

    # Link komentara

  47. veliki strateg i osvajac. da je osvajao u poslednja 2 vijeka bio bi najveci zlocinac uz Cezara i mnoge druge ali istorija je cudna !!!
    (sima strahota, 15. septembar 2019 22:42)

    # Link komentara

  48. Najvece carstvo, tj. teritorija iz jedne celine ikada kojom je vladao jedan covek, kasnije Britanija, ali ne iz celine vec sa kolonijama je imala vecu povrsinu... Kapa dole za Dzingisa...
    (Hmm, 15. septembar 2019 22:38)

    # Link komentara

  49. Nemački vojnici napali su SSSR, a ne “nacistički”.
    (Aco, 15. septembar 2019 22:36)

    # Link komentara

  50. Ako će mo baš u detalje i sveobuhvatno praviti komparaciju najveći vojskovodja i osvajač je ipak Alexander The Great za kojeg se takodje ne zna gdje je sahranjen!
    (Arch Enemy, 15. septembar 2019 22:35)

    # Link komentara

  51. znao je on ako ga pronađu da će ga poslali u hag da mu sude za ratne zločine....
    (ja sam, 15. septembar 2019 22:20)

    # Link komentara

  52. (dnevna doza prosecnog Srbende)

    Pročitah svu (u Srbiji) dostupnu literaturu o najvećem ratniku ikad, ali ovo za švalera, prvi put sam sad čuo... Pa čovek je imao samo dve žene, ceo svoj život, zato je i bio tako veliki... Meni je žao što mi (evropljani) učimo o mongolima iz zapisa koje su pravili hrišćanski sveštenici, koji veze sa istinom nemaju... Svima je poznato, a nažalost i nauka je prihvatila, da se deca zaostala u razvoju, zbog kosih očiju nazivaju mongoloidi... Zašto ih ne zovu japanoidi ili kinezoidi... Samo zato što je jedanom pruskom svešteniku to bilo logično...
    (Znam ja nas, 15. septembar 2019 22:16)

    # Link komentara

  53. @ Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene! (dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)

    Nisam siguran da bi silovanje trebalo poistovecivati sa svaleracijom...
    (Kuper Gari, 15. septembar 2019 22:14)

    # Link komentara

  54. Dzingis , Atila , Makedonski , Hitler cudna podudarnost ...
    (Mile okati, 15. septembar 2019 22:07)

    # Link komentara

  55. pa kad nije ni postojao
    (aj, 15. septembar 2019 22:00)

    # Link komentara

  56. Naravno da je Srbima interesantan čovek koji je doneo kugu u Zapadnu Evropu. Srećom, Japan se pokazao kao tvrd orah..
    (adriano_galliani, 15. septembar 2019 21:31)

    # Link komentara

  57. U nekim kulturama grobovi moćnika su reprezentativne strukture oko kojih se stvaraju nacionalne mitologije, setimo se egipatskih piramida ili grobnica kineskih careva. To su sedentarne, vekovne države. Nije slučajno da istorija i arheologija uzalud 'traže' (koliko baš?) grobove trojice najvećih osvajača, koji su komandovali pokretnim armijama i koje su sopstvene državne tvorevine jedva nadživele.
    (Robert, 15. septembar 2019 21:21)

    # Link komentara

  58. Nemojte ga tražiti. Poštujte mrtve.
    (Mala, 15. septembar 2019 21:06)

    # Link komentara

  59. Grob je na Viminacijumu. 100%. Samo elektrana da uplati avans i Miško će da objavi otkriće.
    (Dečak iz kolone, 15. septembar 2019 21:03)

    # Link komentara

  60. Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene!
    (dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)
    Ne, za tebe je Milosevic najveci
    (Ognjen, 15. septembar 2019 21:03)

    # Link komentara

  61. Postavite pravu sliku Dzingis kana... Ova nije njegova... On nije bio žute rase... Dosta lažne istorije...
    (Sirmium, 15. septembar 2019 21:03)

    # Link komentara

  62. @dnevna doza prosecnog Srbende
    Uglavnom to nije njegovom zaslugom. Iako on jeste imao tu cast da prvi odabere zenu koju ce silovati iz okupiranog grada, ipak nije imao nesto previse djece. Ali njegov sin jeste i to 40. Onda unuk Kublaj Kan 22 priznata sina i ko zna koliko djece koje nije priznao nego ostavio silovanim zenama. Pritom znacajan faktor koji je pomogao da se njegova krvna linija tako umnozi jeste to sto su masakrirali okupirane gradove i njihove vojske. Zapravo u odnosu na tadasnji broj ljudi na planeti, to su bili ubjedljivo najveci masakri i genocidi ikada u nasoj civilizaciji. Dakle, silovanja i genocidi, i ti pokusas na sve to da ispadnes saljiv i odusevljen u komentaru....
    (Nikola, 15. septembar 2019 21:03)

    # Link komentara

  63. Mozda je na Suvoj planini?
    (Ja, 15. septembar 2019 20:55)

    # Link komentara

  64. @Simujle

    sto se nama zelis ?
    (Ljubisa livac, 15. septembar 2019 20:53)

    # Link komentara

  65. Sve što se o Džingis Kanu može pročitati jako me interesuje. Hvala
    (@, 15. septembar 2019 20:44)

    # Link komentara

  66. Zanimljivo... Samo što ste zaboravili procenu da je njegova vojska tokom osvajanja Kine i ostalih zemalja probila oko 40 miliona ljudi.
    (Djole_Kg, 15. septembar 2019 20:26)

    # Link komentara

  67. Nije grob Džingis Kana sakriven nakon sahrane, pre 800 godina zato što je neko tada predvideo da bi danas neko mogao da ga oskrnavi, nego iz nekih drugih razloga, najverovatnije iz određenog verovanja, na primer o besmrtnosti ili slično. Nije poenta 1227. godine bila u tome da se grob Džingis Kana zaštiti od eventualne pohare, nego da se ne zna (da se nikad ne sazna) gde se grob nalazi, dakle da se ne utvrdi da ovaj grob postoji...
    (Džingis Kanova baština, 15. septembar 2019 20:24)

    # Link komentara

  68. Jedan od najvećih zlikovaca u istoriji.
    (Fed club, 15. septembar 2019 20:23)

    # Link komentara

  69. Zna se nego kriju zato sto nije bio mongol.
    (red zmaja, 15. septembar 2019 19:57)

    # Link komentara

  70. Nije bio Mongol nego belac, kao i Atila
    (Zoro, 15. septembar 2019 19:47)

    # Link komentara

  71. Dzingis Kan nije bio "Mongol" i nije bio divljak na konju koji je silovao sve pred sobom. Bio je, kao i ostali kanovi, veliki vladar koji je vladao skoro celokupnom Azijom. Zato i nema njegovog groba, traze ga medju konjskim kostima, u nekim ravnicama, zamotanog u neku fiktivnu kozu divljih ljudi. U knjigama napisanim pre 16tog veka sve lepo pise. velika Tartarija, broj ljudi, konja, bogatstvo itd. Ima i starih mapa gde je lepo napisano gde se nalazila, koliko je pokrivala. Ali od 16tog veka neko pise drugu verziju istorije.
    (Djenka, 15. septembar 2019 19:30)

    # Link komentara

  72. Mongoli slave i romantizuju najveceg koljaca svih vremena, i sve ok. A kada Francuzi i Englezi recimo obelezavaju neki rat iz 18-og vrka onda ih optzuju za kolonijalizam. Srbi, hoce li Mongoli da uzmu neke imigrante iz zemalja koje su osvajali i da ih puste da zive od socijalne pomoci ili to pravilo vazi samo u slucaju Engleza i Francuza?
    (Amerikanac, 15. septembar 2019 19:17)

    # Link komentara

  73. Mongoli ne zele da se pronadje njegovo telo, ne zelim ni ja, a nije zeleo ni Dzingis Kan. Zato sto bi bilo ponizavajuce za najveceg osvajaca u istoriji covecanstva da mu telo drze u nekom muzeju, kao sto je to slucaj s faraonima.

    Dosta je zanimljivija ova prica o Tamerlanu, inace nama vaznom zbog toga sto je potukao Osmanlije 1402 kod Angore, sultana Bajazita (Muratov sin) stavio u kavez, a Stefana Lazarevica oslobodio zarobljenistva i dozvolio mu da se vrati u Srbiju. Tako je nastala Despotovina Srbija i tako su usporena osmanska osvajanja u Evropi.
    Inace, sto se Tamerlana tice, 1941 godine sovjetski istrazivac je otvorio njegov grob i uzeo telo za ispitivanje. U grobu se nalazio natpis na kojem je pisalo “kada ja ustanem, svet ce drhtati”! Uz pretnju da ce onaj ko se usudi da uznemiri njegovo telo, na sebe navuci bez osvajaca surovijeg od njega. Dva dana posle toga, Hitler je napao SSSR.

    Kada je naucnik zavrsio s istrazivanjem, vratio je Tamerlanovo telo u grobnicu, uz islamske obicaje. Dva dana posle toga Nemci su se predali kod Staljingrada.
    Iz tog dogadjaja poticu price o “smaku sveta” ukoliko se uznemiri Dzingis Kan.
    (..., 15. septembar 2019 18:55)

    # Link komentara

  74. Blago? Dao bih se kladiti da nema ništa u njegovom grobu. Njima je blago bilo dobri konji. Sa osvojenim blagom nisu znali što će. Trošili su ga za podmićivanje uhoda i kraljeva. Nisu gradili gradove jer su smatrali da gradovi "uljenuju" ratnike, što i jeste istina, zato su i pobijedili Kineze, iako su bili puno malobrojniji. Bio je surov, ali pravedno surov, nikad bez smisla i razloga. Ali je dopuštalo različite religije i sve, samo da mu se pokore. Bio sam fasciniran njime, pročitao sam sve što ima veze s njim...
    (Ante, 15. septembar 2019 18:52)

    # Link komentara

  75. U Zarkovu je sahranjen uz intoniranje obe himne (srpcke i mongulie). Saznace se kada budemo radili kosmodrom "Zarkonur"
    (esi mi dobar !, 15. septembar 2019 18:51)

    # Link komentara

  76. Nama su Mondoli pričali legendu kako su vojnici koji su pratili pogrebnu povorku ubijali čak i životinje na koje su naišli usput. Posle sahrane ubili su i sve prisutne na sahrani. Nakon toga, otpustili su branu koja je ranije napravljena da se skrene reka koja je bila u blizini. Reka je potekla preko mesta na kojem je sahranjen, a onda je i njegova garda izvršila samoubistvo (na drugom mestu) Oni vole da prave razne legende o ovim događaju ali definitivno ne bi voleli da neko pronađe to mesto.
    (all, 15. septembar 2019 18:44)

    # Link komentara

  77. Pitali njega o kineskom zidu. On reče"zid nije problem, problem su ljudi na njemu ". Uvrzo kineski oficir otvara kapije kineskog zida i Kan zauzima celu Kinu.
    (zoki, 15. septembar 2019 18:34)

    # Link komentara

  78. Ne verujem da je sahranjen sa blagom ! Tada bi ova lepa legenda bila grubo narušena !
    (Superhik, 15. septembar 2019 18:33)

    # Link komentara

  79. @dnevna doza prosecnog Srbende
    Pa ne bih rekao da je bio svaler, nekako vise silovatelj!
    (X, 15. septembar 2019 18:31)

    # Link komentara

  80. posto je grenland danski onda je kao drzava mongolija, najnenaseljenija zemlja...inace zvanicno pismo im je cirilica
    (yy, 15. septembar 2019 18:27)

    # Link komentara

  81. koliki tekst ostavio sam pola za sutra... veliki hit dzingis kan... 70ih poznate nemacke grupe koje se tako i zvala
    (iks, 15. septembar 2019 18:25)

    # Link komentara

  82. zanimljiv clanak.

    inace za ovakve osvajace nije cudna ovakva prica...primera radi slicna je situacija sa Atilom (zna se da je izmesten tok reke kako bi bio sahranjen,I spekulise se da je Tisa) dok je npr situacija oko posmrtnih ostataka Aleksandra Velikog bila jos zamrsenija I imala dalekosezne politicke posledice ,obzirom da je borba za telo vodjena vec izmedju generala kojima su povereni razliciti delovi carstva, a sarkofagu sa telom (koje je cuvano u zlatnom pa u staklenom sarkofagu) je npr posle nekih 700 godina zametnut svaki trag dolaskom Hriscanstva kao zvanicne vere.

    istorijski pozdrav :)
    (anti-reklamozder, 15. septembar 2019 17:53)

    # Link komentara

  83. Veliku zelju imam da posetim Mongoliju
    (Simujle, 15. septembar 2019 17:41)

    # Link komentara

  84. Možda (bar po meni nije naveći ratnik) ali je definitivno najveći švaler... 16 miliona ljudi sa prostora njegovog carstva nosi njegove gene!
    (dnevna doza prosecnog Srbende, 15. septembar 2019 17:37)

    # Link komentara