Tadić: Ne razmišljam o podeli

Beograd -- Ne predlažem podelu Kosova, o tome mogu da razmišljam samo ako sve ostale mogućnosti budu iscrpljene, pojašnjava predsednik Srbije Boris Tadić.

Izvor: B92, Beta, Tanjug
Pošaljite komentar
  1. Mislim da je kasno za podelu{bolje ista nego nista} jer je taj voz vec otisao zahvaljujuci Kostunici! Tadic je podrzavao autisticne izjave i stavove Kostunice isuvise dugo! Ipak jos poneko pamti sta se sve desavalo !
    (Demokrata, 2. oktobar 2008 14:18)

    # Link komentara

  2. Konacno.Podela je najbolje resenje,a da li je,realno, moguca?Mislim da jeste,a evo i zasto.Kosovo je,do sada,priznato od strane 47 drzava.Sumnjam da ih,u svetlu sveopstih dogadjaja,ikada,moze biti vise od 80.To bi znacilo da Kosovo nikada ne bi imalo puni suverenitet na celoj svojoj teritoriji,bas kao ni stolicu u UN,ni mesto u vecini drugih medjunarodnih organizacija.Kada se iskristalise situacija i jasno prikaze nepostojanje pune suverenosti,krenuce se u resavanje problema drugim putem,tj.podelom.Rusi ce podrzati nas stav kakav god bio,drzave EU koje su priznale Kosovo nece morati da povlace priznaje,a obzirom da bi i Srbija priznala Kosovo nakon podele,sve bi stalo u okvire medjunarodnog prava.SAD bi zadrzale Bondstil,priznale novu realnost,drasticno popravile svoj imidz u ovom delu sveta i opet na volseban nacin predstavile sebe kao miroljubiv narod predan demokratiji.Uz saglasnost Rusije,EU i SAD Albanci bi bez problema prihvatili podelu.Vise ne bi bilo otvorenih pitanja na Balkanu i isti bi imao svetlu buducnost u EU i pravdoljubivom svetu.Naravno referendum u Srbiji se podrazumeva,ali smatram da ce ishod ici u korist podele.Mislm da ce se stvar upravo ovako odvijati.
    (Nikola, 1. oktobar 2008 01:42)

    # Link komentara

  3. Tadic kandidat za "politicara godine". Pa ovako kako se ponasa u zadnje vreme najbolje bi bilo da bude kandidat medju navecim iluzionistima godine kada vec predvidja da ce kosovari uci u nove pregovore o stausu Kosova u okviru Srbije. Zamislite takvu situaciju da albanci udju u pregovore sa Srbijom i prihvataju nekakvu autonomiju u okviru Srbije i kazu recimo ambasadorke SAD u Pristini "izvinite gdja Kajdanov ali morate da se vratite u SAD posto vise nismo nezavisna drzava, prihvatili smo autonomiju u okviru Srbije". Pa i mala deca bi se nasmejala ako neko kaze bajku s takvom sadrzinom.
    (Kosovastar, 30. septembar 2008 22:13)

    # Link komentara

  4. O čemu razmišljaš Tadiću-Koštunice ako ne o podeli!? Možda o MRMOTU zavijenog u omotu od čokolade.Vidim ja da Tadić razmišlja da srpsku javnost dribla sa Kosmetskom pričom još koju deceniju-dve, ali to je potrošena i izraubovana mantra gospodine.
    (milutin, 30. septembar 2008 21:43)

    # Link komentara

  5. Ja glasam za LDP ali mislim da sad Ceda malo previse filozofira, a moje misljenje siguran sam, deli jos mnogo ldpovaca. Treba ziveti toleratno svugde kao sto se zivi u Vojvodini, ali onaj ko misli da ce Srbi i Albanci na Kosovu u skorije vreme moci da zive normalno taj laze sebe.A mi volimo Srbiju i govorimo istinu. Srbima sa severa bice bolje u Srbiji nego u nezavisnom Kosovu. Zato podrzavam ovu inicijativu Tadica jer vazni su ljudi a ne teritorije. Ceda se pravi vecim katolikom od Pape. Takve ideje je predlagao i Zoran, a nedavno i Protic iz DHSS. Ili je i Protic po Cedi poceo da prica gluposti?
    (raz(uzdani)um, 30. septembar 2008 21:22)

    # Link komentara

  6. Gospodine presednice kako da
    podeles kosovo kad tamo brani 20.000 Nato vojnici suverinitet Kosovo.
    nema suverenitet Srbija u kosovo kad nema ni vojske ni policije.
    Srbija ne dobije nista od avakvih retorika
    (ramush, 30. septembar 2008 21:18)

    # Link komentara

  7. Ocajan tajming. Sad kad smo imali neke sanse da nasa inicijativa prodje u UN on porucuje da u stvari i ne mora. Uzgred, malo je iskocio iz ustavnih nadleznosti
    (miroslav, 30. septembar 2008 20:41)

    # Link komentara

  8. Kakva podela?
    Sa tim priznaje da je Kosovo nezavisno i sad hoce da ga deli po etnickim granicama.

    Kosovo je deo Srbije, i dokle god Srbija i njeni politicari budu stajali pri tome, dotle ce Srbija da ima argumente za svoj stav.
    Drzava ne gubi prava na deo zemlje zato sto su sile tako odlucile ili zato sto je ta drzava optuzena na nepravdu ka manjinama.

    Ako bi smo pratili taj model, Nemacka bi trebala biti Jevrejska drzava, Francuska Algerija, Engleska bi trebala biti Indija, Turska bi cela trebala biti Kurdistan a Amerika pola Indijanska i ostalo Africka drzava, Irska i Meksiko.
    (Al Rasool bin Allah, 30. septembar 2008 20:27)

    # Link komentara

  9. To bi bilo sasvim OK, naravno ako veliki nemaju nista protiv. Sigurno ce biti "patriota" koji ce ovo docekati na noz jer nisu u stanju nikada nista da shvate ali to je vec samo njihov veciti problem.
    (Bg boy, 30. septembar 2008 18:17)

    # Link komentara

  10. Ne razumem ove argumente albanskih politicara da je Kosovo "medjunarodno priznata drzava" pa prema tome ne moze da se deli. Zaista smesno zvuci kada takvo nesto izjavljuju kosovski Albanci koju su svoju "drzavu" dobili deljenjem malo vise medjunarodno priznate Srbije. Ako se Srbija moze deliti po etnickim linijama i jednoj nacionalnoj manjini kao sto je albanska davati pravo da formira svoje etnicke para-drzavice, tek ova nefunkcionalna i nedemokratska nacionalisticka tvorevina priznata samo zbog americkih pritisaka koju su stvorili na Kosovu moze da se deli. Nije 'drzava Kosova" nikakva sveta krava pa da bude nedodirljiva a kosovski Albanci kada se budu spustili na zemlju i kada se otrezne od ovog nacional-romanticarskog sna u koji su zapali, vrlo brzo ce ukapirati da su im i 70% Kosova koji su dobili premnogo za ono sto su pokazali na Kosovu. Cisto da potsetimo: u zadnjih devet godina kosovski Albanci su proterali 70% kosovskih Srba tako da su danas svi veci gradovi na Kosovu u potpunosti etnicki cisti, ubili su nekoliko hiljada Srba, porusili desetine srpskih manastira i crkava, zauzeli na desetine hiljada srpskih kuca i imanja, preostale Srbe su sikanirali kako su stigli, za premijere su birali ratne zlocince i kriminalce a falsifikovanje istorije i fabrikovanje mitova ili cinjenicu da su sva srpska groblja koja su ostala u oblastima u kojima su danas Albanci vecina su oskrnavljeni da ne spominjemo... Da sam na mestu Albanaca bio bih jako zadovoljan i sa 50% Kosova a na snove o tzv "presevskoj dolini" bih zaboravio.
    (mm., 30. septembar 2008 18:13)

    # Link komentara

  11. Naravno da je ovo maks sto se moze dobiti. Oni koji pricaju da je Kosovo Srbija vide samo pustu zemlju i manastire. A ne i 2 mln. Albanaca...Zato manastire i sever Srbiji; ono drugo neka im je na volju...i nikad vise Bratstvo i Jedinstvo.
    (Dejan, 30. septembar 2008 18:02)

    # Link komentara

  12. Secate li se one decije igre slicicama? Zvala se pola-celo! Ne lici li ovo sve na igru? Ah, pa da, politika je u stvari samo igra. Kad nije moglo celo Kosovo, daj sad pola! Razumno nema sta! Samo je razum dosao sa zakasnjenjem od nekoliko decenija. Od Kosovo sad napraviti politicki rulet bilo bi opasno, a igramo jos bez uloga.
    (Prevodilac, 30. septembar 2008 17:59)

    # Link komentara

  13. ... zasto bi iko trazio teritorije Srbije Crne Gore ili Makedonije gde zivi vecinsko albansko stanovnistvo u slucaju podele Kosova kada tamo nije vrseno etnicko ciscenje koje je bilo jedini razlog za svu ovu nepravdu prema Srbiji?
    (muamua, 30. septembar 2008 17:37)

    # Link komentara

  14. Mislim da bi trebalo raspisati referendum o tom pitanju. Verujem da je većina građana za podelu. Ta podela treba da bude rezultat ponovnih pregovora. Srbija ima dobru pravnu poziciju a Kosovo ima dobar argument u kvalitetnom priznanju. Nek pregovori počnu! Šta se čeka. Ja verujem da se i SAD mogu privoleti na to. Gospodo sad sledi lobiranje da se ugrabi ono što je potencijalno moguće a to je podela.
    (pero, 30. septembar 2008 17:26)

    # Link komentara

  15. Ima nas nekoliko na ovom sajtu koji se godinama ovde ubise pisuci o tome kako Kosovo treba podeliti, ali sve je to palo na gluve usi. Ja licno sam se za tu opciju zalagao jos pre rata na Kosovu. Sada je veliko pitanje da li cemo uspeti u ovome, jer je Kosovo sada nezavisna i priznata drzava. Zasto uvek kasnimo i zasto uvek cinimo stvari tezima nego sto jesu? Zamislite da stojite na peronu i treba da se ukrcate na voz. Umesto da udjete u voz dok on stoji, vi cekate da voz krene. Onda umesto da uskocite u voz dok on jos uvek ide polako, vi trcite za njim dok on ubrzava. Konacno odlucite da uskocite u voz, ali on sada vec ide toliko brzo da verovatno nece uspeti. Eto, takva je bila nasa drzavna politika u poslednjih 30 godina.
    (pksg, 30. septembar 2008 17:19)

    # Link komentara

  16. Mislin da je Srbima najbolje poslusat savijet koji Dodik daje Hrvatimau BiH: Zgrabite ono sta mozete, pustite snove. I ima covik pravo. Triba uzet ono sta se moze sad, koga briga sta ce bit za 100 200 godina, mozda nas nece ni bit. Bolje vrabac u ruci nego golub na grani...
    (splico, 30. septembar 2008 15:55)

    # Link komentara

  17. pa naravno da ce doci do podele... sve ovo se i radi da bi ga na kraju podelili...
    zato, svako onaj ko kaze da je kosovo izgubljeno nek samo malo ukljuci mozak pa ce shvatiti sta nasi politicari rade..
    (B, 30. septembar 2008 15:30)

    # Link komentara

  18. Ako mi neko ukrade 10 evra, i policija kaze "Sam si kriv sto pare nisi bolje cuvao, sad priznaj realnost", da li cu ja da pristanem da mi se vrati 2 evra? I ako pristanem, kakav sam ja to covek? I kakav god da sam covek, kakav je svet u kojem zivim???
    (Nenad, 30. septembar 2008 15:22)

    # Link komentara

  19. Tadica izgleda niko nije obavestio da niko ne moze da deli nesto sto NEMA, vec samo ono sto ima.
    (Radoljub Kanjevac, 30. septembar 2008 14:38)

    # Link komentara

  20. Ko misli da Predsednik krši ustavne odredbe i položenu zakletvu, očogledno je više nego zlonameran. Tekst zakleteve kaže da će Predsednik sve svoje snage usmeriti ka očuvanju Kosova i Metohije u sastavu R.Srbije, a gdin Tadić to upravo i radi. Ja imam utisak da on sve od sebe daje da spreči nezavisnost Kosova. Ovom izjavom je samo hteo da napomene da ako, i pored upregnutih svih svojih ličnih i državnih resursa, ne bude mogao da zadrži Kosovo u sastavu Srbije, da će razmišljati i o podeli. Po meni to ne da nije izdaja, nego je čin vrhunskog patriotizma i državničke mudrosti. Sa druge strane, oni koji kritikuju Tadića da se kasno setio ove opcije, očigledno nemaju apsolutno nikakvog iskustva u strategiji i taktici. Pa valjda u pregovore krećete tražeći najviše moguće za sebe da biste mogli da dobijete manje, ali opet zadovoljavajuće. Da smo krenuli u razgovore odmah tražeći podelu, niti bi nas bilo ko ozbiljno shvatao, niti bismo imali osnov da tražimo od Međunarodnog suda pravno shvatanje, niti bismo sada uopšte pominjali kao mogućnost da bar deo teritorije Kosova sačuvamo u sastavu R.Srbije. Malo treba i mućnuti glavom, a ne samo jurcati.
    (krle, 30. septembar 2008 13:18)

    # Link komentara

  21. Podela je najbolja, zao mi je ali je tako.Tako bi se zavrsila drama oko Kosova!
    (borkes, 30. septembar 2008 13:13)

    # Link komentara

  22. Pa zasto da ne? Zapadne sile su prekrojile celu Jugoslaviju (a deda im nju nij ostavio u amanet). Neki se boje da bi podela Kosova donela dalje podele u regionu. "Region" i svi ostali su opet vazniji od Srbije i njene teritorije-ne zaboravite- Kosovo je srpska teritorija! I interesi Srbije mroaju biti na prvom mestu-treba se boriti za ono sto jedna mala drzava u nasoj pozciji moze da postigne.
    (UF, 30. septembar 2008 13:10)

    # Link komentara

  23. mislim da je podela najbolje resenje i svi mi smo to znali ali niko to nije javno hteo da kaze,bravo za predsednika bolje da proba da se izbori za sever kosova nego da nam uzmu sve.
    (gedza025, 30. septembar 2008 12:37)

    # Link komentara

  24. Pocela je trgovina.
    Terotirije za demokratiju i Evropsku uniju!
    Koliko bi samo dobili za Vojvodinu i Rasku oblast?
    (Peca, 30. septembar 2008 12:31)

    # Link komentara

  25. Nažalost kao ni Koštunica ni Tadić ne priznaje realnost tj. činjenicu da smo u ratu izgubili Kosovo. I da Kosovo jedino u ratu može da se povrati. Pošto je šansa da u ratu sa NATO vratimo kosovo ravna „0“ (mislim bilo bi samoubistvo Srbije) ostaje samo opcija da se prihvati činjenica da smo ostali (zbog potpuno naopake politike Miloševića) bez Kosova. Trošenje resursa države na UN i „međunarodno pravo“ je isto pogrešno jer je to nastavak „rata“ sa SAD samo drugim sredstvima. Umesto da što pre normalizuje odnose sa SAD Srbija i dalje sa supersilom „ratuje“ na duže staze gledano Srbija će sve više propadati i nestajati. Ako bi u savezu sa SAD i EU Srbija pak uspela da postane normalna država, ekonomski najrazvijenija na Balkanu, onda bi i kosovari bili zainteresovani da budu u savezu sa Srbijom pa bi granice bile manje važne, postojao bi nesmetani protok ljudi, robe i ideja.
    (Katica, 30. septembar 2008 12:24)

    # Link komentara

  26. Potpuno podrzavam ovaj stav naseg predsednika, koji ce razmotriti sve moguce opcije. Kosovo je izgubljeno pa izgubljeno, za to nije Boris kriv, ali ipak svakodnevno vrsi pregovore i trazi odluku Medjunarodnog suda kako bi koliko toliko popravio situaciju. A podela bi u ovom trenutku za Srbiju predstavljala premiju...
    (Sascha88, 30. septembar 2008 12:17)

    # Link komentara

  27. Potpuno ispravna odluka, samo sa velikim zakashnjenjem. Svi dobro znamo da kosovo nije prodato od strane ni jednog drzavnika, vec ga je prodalo srpsko stanovnishtvo koje je tamo zivelo do 99.godine.Javna je tajna da je 80% Srba koje je tamo zivelo prodalo svoje kuce, stanove i imanja kosovskim Albancima te 1999.godine,tako da ne znam i kada bi nekim chudom Kosovo ostalo deo Srbije, gde bi se oni vratili.Tachnije, oni i sada mogu da se vrate dole, ali lepo da ponovo kupe stanove,al nisu ludi jer im je sad dobro i u Srbiji.Zalim samo onih 20% koji nisu imali shta da prodaju i mislim da je za njih sasvim realno i najbolje da se sachuva bar severni deo kosova da bi ,ako josh imaju zelju,mogli da se vrate dole.
    (svi.to .znamo, 30. septembar 2008 12:10)

    # Link komentara

  28. Izgleda da Tadic ne moze vise da bezi od "rebalansa" Balkana, kada to pocne politicari znaju da ce Srbija navise da izgubi, zato blago nama sto vas imamo inace bez vas gde bi smo mi jos bili
    (Ilir, 30. septembar 2008 12:03)

    # Link komentara

  29. Kosovo je proglasilo nezavisnost prosle godine.
    Zamislite situaciju u toku drugog svetskog rata u kojoj u trenutku okupacije Srbije od strane Nemackih vlasti, neko iz Srbije krene da deli sa Hrvatima Srem i posle prizna to njihovo pravo za vjek i vejkova? Nema toga.
    Ako vi mislite da ce ova hegemonija Amerike da traje - pogresili ste. Treba strpljenja. I sacekati nasih pet minuta.
    (IkeNs, 30. septembar 2008 11:50)

    # Link komentara

  30. Lako je i svima onima koji zive i rade u inostranstvu da pametuju. Oni su otisli da zive svoj zivot. I ja bih otisao, jer dok se sve sredi, ako se sredi, prodje zivot.
    A ljudi su se borili i umirali i prilikom raspada Jugoslavije. Ljudi cine vreme, a oni se menjaju. Kosovo odavno nije ono sto je bilo iz perioda nasih epskih pesama. Njegov kraj je poceo odavno jos u periodu Jugoslavije, tada je trebalo razmisljati i kontrolisati populaciju, tada je moglo nesto da se uradi. Koja god stranka da je dosla na vlast, ne bi mogla da zaustavi otcepljenje. Kao sto ni Milosevic nije uspeo - bombardovali su nas. Ne zbog cistke koju je sproveo, vec zbog komunizma i svega onoga sto se desavalo prilikom raspada Jugoslavije. Tadanismo bili, kao ni sada sto nismo ni sa kim u alijansi ili politickom/vojnom savezu i zato smo nemocni.
    (Zemunac, 30. septembar 2008 11:25)

    # Link komentara

  31. Pošto Srbija želi Kosovo bez Albanaca a kosovskim Albancima ni na kraj pameti ne dolazi srpska uprava i poštovanje građanskih prava manjinskog srpskog stanovništva trenutno jedino svrsishodno rešenje je administrativna podela Kosova. Protivnici ove ideje ne iznose nikakvu argumentaciju osim da je to srpska teritorija od vajkada... Ali stanje na terenu je potpuno drugačije i ono diktira ovakve događaje.
    Makedonija i C. Gora pametno rezonuju nepriznavajući Kosovo jer senka događanja na Kosovu se nadvila i nad ove dve države tako da može biti signal albanskim separatistima da lako dođu do teritorija u kojima su većinsko stanovništvo.
    Nažalost,nepostojanje dugoročne strategije i demokratske tradicije u ove dve države može prouzrokovati iznenadno priznavanje Kosova radi održavanja monopola u vlasti.
    (Dejan PG, 30. septembar 2008 11:23)

    # Link komentara

  32. Kasno Borivoje, kasno je za podelu.
    Kako je... kako je nasa diplomatija i politika losa. Kako niko ne razmislja unapred dva koraka. Kako niko ne razume poruke iz sveta. Tokom pregovora nekoliko puta ispod stola je bila ponudjena podela Kosova. Ali nasa pregovaracka komisija je to glatko odbila.A sad kada to niko ne nudi i na to ne bi sada ni pristao, mi bi se usrecili i sa podelom. Podelu je trebalo prihvatiti pre godinu-dve kad nam je bila nudjena. Sada je kasno za to.
    (Mexikanac, 30. septembar 2008 11:20)

    # Link komentara

  33. Na drugu stranu, Tadic mora da zna da za svaku opciju on mora imati i podrsku okolnih drzava a posto podela Kosova bi donela do potencijalne podele Makedonije, Crne Gore i Presevske doline.
    Preševska dolina tj. Preševo i Bujanovac su previše male sredine da bi došlo do nekih većih problema koji se ne bi mogli riješiti. Taj problem maltene i ne postoji niti će ga neko pokušati stvoriti. Govorimo o Kosovu a ne o centalnoj Srbiji. Zapadna Makedonija je već nešto drugo. I tamo stanje nije sjajno još od sukoba sa albanskim ekstremistima.
    U Crnoj Gori je zasad nemoguće bilo šta jer Albanaca nema u velikom broju. Jedino se situacija na Kosovu može odraziti na zapadnu Makedoniju.
    (Nenad, 30. septembar 2008 11:18)

    # Link komentara

  34. Pa da li si normalan covece???Alooo! Pa to se ne govori! Izgleda da se uplasio da ce da prodje inicijativa pred medjunarodnim sudom. Ovo mu je genijalno skoro kao i ono "da cemo se za Kosovo boriti samo mirnim sredstvima". Sad kad je to ispalo uspesnije od ocekivanog, on prica o podeli.
    (Alooo, 30. septembar 2008 10:55)

    # Link komentara

  35. Lako je vama da delite zemlju za koju su se nasi ocevi borili.
    (rade, 30. septembar 2008 10:50)

    # Link komentara

  36. Mesto da se ova nasa drzava uredjuje po normama normalnog sveta i da se stvari zavrsavaju one se razvodnjavaju i odugovlace.Trosi se ogromna energija i novac na besmislana diplomatska putovanja po belom svetu koji nece nicemu doprineti.Njima vreme kupuju aktuelni politicari koji misle da ce se tako najlakse odrzati na vlasti.I kad bi nam dali Kosovo,sto se naravno nikad nece desiti, da li znamo sta cemo sa njim?
    (Mirjana, 30. septembar 2008 10:47)

    # Link komentara

  37. Prvo, zaklinjemo se u Ustav, Kosovo je dio Srbije, ne priznajemo nezavisnost Kosova, itd itd. a sada predsjednik Srbije koji se zakunuo u cjelovitost Srbije ide protiv Ustava, pristaje na podjelu, ...! Svašta, ali od dosljednosti ništa! Kako god razni čitatelji ovu vijest komentirali meni ona više vuče na lagano priznavanje javnosti da od povratka Kosova neće biti ništa (što je nama nesrbima uvijek bilo jasno) a da se za podijelu Kosova tek treba izboriti. Naravno, da se ni to neće dogoditi, ali za početak neka se javnost hrane i tom mogućnošću. Poslije se lako može reći da smo sve probali ali nije uspjelo. Inače, trebaju svi Srbi znati da su Kosovo dobili 1912. protiv volje Albanaca ali i da su ga izgubili samo zbog svog odnosa prema Albancima na Kosovu. NIKADA se Kosovo ne bi uspjelo odvojiti da je odnos bio malo ljudskiji...
    (bardhyl shqiptari, 30. septembar 2008 10:41)

    # Link komentara

  38. Ovakvi stavovi se u diplomatiji nikad ne iznose "slučajno". Ta izjava je najverovatnije plod nekih događanja u međunarodnoj zajednici. A dali sam u pravu, pokazaće vrlo brzo reakcije Zapada, kosovskih Albanaca i Rusije. Ako se ne bude eksplicitno odbila ta ideja, onda nešto ima na tome.
    (Nebojša, 30. septembar 2008 10:38)

    # Link komentara

  39. Izgleda da je Tadic sada rekao ono sto je odavno znao. Da vise Kosovo u Srbiji nece biti. Ali, ako posle 9 godina posle rata, posle vise od 2 godine pregovora oko statusa i posle proglasenja nezavisnosti koja je priznata od najmocnijih zemalja sveta, onda ce on ispasti neozbiljan pred medjunarodnom zajednicom. Zato, ja kao albanac, plasim se od ove izjave Tadica sa 0(od 0-10).
    Na drugu stranu, Tadic mora da zna da za svaku opciju on mora imati i podrsku okolnih drzava a posto podela Kosova bi donela do potencijalne podele Makedonije, Crne Gore i Presevske doline, onda ni Makedonija ni Crna Gora ne bi podrzali taj stav sto bi donelo i do suprotstavljanja sa zapada.
    (Visar, 30. septembar 2008 10:30)

    # Link komentara

  40. Šta fali podeli, bolje išta nego ništa. Sa druge strane, kada tadić spomine podelu, to znači da je u toku priprema terena da se javnosti saopšti kako naša inicijativa pred međunarodnim sudom neće uroditi plodom, tj, da skupština UN neće ni izglasati u korist naše strane.
    (Boris, 30. septembar 2008 10:29)

    # Link komentara

  41. Bravo za pragmatizam! Konacno da se neko odvazi da pomene podelu, pa to je jedino pravo resenje! Nadam se da nije kasno. Borise Decko Borise!
    (environmentalist, 30. septembar 2008 10:26)

    # Link komentara

  42. Ма не уцењују они црногорску власт да призна косово,него плаћају црногорску власт да призна косово.
    (пд, 30. septembar 2008 10:15)

    # Link komentara

  43. Odlichno!
    Podela odmah i pricha o Kosovu zatvorena zauvek! I Toma da se slozi a onda da se bavimo nekim drugim stvarima.
    (-, 30. septembar 2008 09:55)

    # Link komentara

  44. To CARE!Jedini ti imas pored mozga i ...!Svi drugi samo gledaju fotelju i zavlace narod u nedogled.To bi i pokojni Zoran uradio,i zato su ga dusmani i ubili.U podelu treba ukljuciti i ostale delove gde Albanci zive,i posle toga sa njima prekinuti sve odnose za navek!
    (Zoran Sydney, 30. septembar 2008 09:55)

    # Link komentara

  45. Uopste ne podrzavam narodnjacko-tadicevsku politiku prema Kosovu.Uzasnuta sam sto neko trosi nase zivote i ovo malo snaga na mitove i svoje mesto u ljusicevskoj kvazi -istoriji.Kosovo smo od predaka kao celinu dobili,kao celinu ga izgubili,ko nam je dao pravo da ga delimo,a ako je do tradicije i mitomanije: velikasi, proklete im duse, na komate razdijelise carstvo. Zasto je smak sveta da Kosovo bude vecinski albansko sa manjinskim srpskim stanovnistvom,pod albanskim rukovodstvom?Verovatno ima i sto godina(mozda manje,ne sporim,nisam istoricar) kako je tamo vecinsko albansko stanovnistvo,a od tih godina gotovo 90 je srpska vlast.Valjda je neka nebeska i zemaljska pravda da to budu i Albanci ili se virus rasizma i fasizma rasirio u "sve pore naseg drustva"?
    ((Vlast)a, 30. septembar 2008 09:48)

    # Link komentara

  46. Boris Tadic moze da deli imovinu koju je stekao njegov deda, njegov otac ili licno svoju imovinu. Boris Tadic zbog ove svoje izjave mora odmah da PODNESE OSTAVKU na funkciju PREDSEDNIKA SRBIJE jer je ta izjava u suprotnosti sa Ustavom Srbije. U Ustavu Srbije pise da je Kosovo i Metohija sastavni i neotudjivi deo Srbije. Da li posle ove sokantne izjave Borisa Tadica o podeli Kosova i Metohije i ne postovanja Ustava Srbije, Boris Tadic uvodi diktaturu i bezakonje u Srbiju????
    (KARADJORDJE, 30. septembar 2008 09:38)

    # Link komentara

  47. Ako se malo odmaknemo u vremenu i prostoru, podela je jedino dugoročno realno rešenje i za nas i za ceo region. Mi kao sve vreme mislimo o 2 miliona albanaca na Kosovu? Malo sutra, mislimo samo o malobrojnim srbima koji su tamo ostali jer nisu imali gde i jako teško žive. Ne mislimo čak ni o onim srbima koji dobijaju plate i pomoći kako bi tamo ostali. Mi stalno nekog moramo da žalimo. Daj da završimo stim, damo šansu ljudima da tamo žive i da se skuće...i da svi idemo dalje.
    (Ela, 30. septembar 2008 09:35)

    # Link komentara

  48. Gospodine Predsednice, nasa drzava ima dve rak rane -Kosovo i korupciju, ako resite oba ta problema kao sto mi se cini da hocete, glasacu za Vas do kraja zivota.
    (Srdjan, 30. septembar 2008 09:20)

    # Link komentara

  49. Podrzavam Predsednika u razmisljanju o podeli Kosova,to je jedno od resenja koje i nama (Srbiji) moze da odgovara u ovom trenutku!Najzad,vrlo je vazno da i taj problem resimo kako bi mogli dalje,uz resavanje Haskog problema,buducnost bi nam bila znatno bolja....nadam se!!!
    (Dragan, 30. septembar 2008 09:18)

    # Link komentara

  50. Pa dobrojutro... to je najbolje rešenje od samog početka, albance je svejedno bilo nemoguće naterati da živimo u zajedničkoj državi. Ovako bi bar nešto uspeli da sačuvamo...
    (Pera kojot, 30. septembar 2008 09:18)

    # Link komentara

  51. Ah, najzad je i zvanično izgovorena reč "podela". U prevodu: "daj šta daš"...
    (Mashinovodja, 30. septembar 2008 09:08)

    # Link komentara

  52. Mi žurimo u integracije a očekujemo da drugi u ime demokratije budu kažnjeni prekidom integracija u EU
    zbog Srbije.Nije realno takvo očekivanje.
    Govoriti o podeli nečega što očigledno nije tvoje je nerealno. Opet govoriti o podeli države a juče je donet Ustav Srbije na velika zvona, i nad kojem su izvršili zakletvu je u najmanju ruku neodgovorno.
    Bez obzira što je realnost surova ovakve izjave nisu državničke jer nigde se u svetu nije nešto tako čulo i to od najviše institucije države.Raspredanje i teze mogu građani da vode a državnici ne bi trebalo, da ne kažem ne smeju, da govore ništa van Ustava dok ga ne promenu.Takve izjave se daju kada si diplomatski za to pridobio više od polovine sveta.Ovako je to samo priznanje poraza dipolmatije
    i to u jeku dešavanja oko Generalne Skupštine UN i mišljenja Međunarodnog suda.
    Šteta je već naneta davno sada se samo sagledava.
    Todorović Radivoj, Šabac
    (Todorović Radivoj, 30. septembar 2008 08:53)

    # Link komentara

  53. Pozdravljam hrabrost predsednika Tadica da makar pomene mogucnost podele Kosova.
    (Mimovic Predrag, 30. septembar 2008 08:51)

    # Link komentara

  54. Konacno neko da se osmeli i da kaze ono sto je neminovnost! Bravo za Borisa. Puna podrska.
    (Aleksandar, 30. septembar 2008 08:50)

    # Link komentara

  55. Državnik.
    (Leonida, 30. septembar 2008 08:45)

    # Link komentara

  56. Tadic poceo drzavnicki zrelo da se ponasa.Pa normalno je da je podela jedina zdrava opcija.
    (igor, 30. septembar 2008 08:43)

    # Link komentara

  57. Tako je to kad "od gotovog napraviš veresiju". Posle bi pristao i da skupljaš mrvice sa stola - ali ti ni to neće dati, a nekmoli šta drugo.
    (Zox, 30. septembar 2008 08:33)

    # Link komentara

  58. Podela je najbolje i najpostenije resenje.
    (Nikola Rasic, 30. septembar 2008 08:29)

    # Link komentara

  59. Nisam za podelu, cak mislim da je nemoguca. Kosovo je, ili nase ili nije nase. Ni fzicki, ni ekonomski, ni kulturoloski, Kosovo se ne moze deliti. Osim ako pod podelom Tadic ne podrazumeva Leposavic sa okolinom, sto je podela, kao kad svinja i kokoska zele da naprave hemendeks. Jedna daje sunku, a druga jaje!
    (kuvar, 30. septembar 2008 08:25)

    # Link komentara

  60. Brine me izjava predsednika iz nekoliko razloga. Iako je inicijativa jos uvek pred GS i tek ce biti pred MSP, on glasno razmislja o mogucoj podeli KiM. "Spreman sam da razmislim i na tu temu", kaze. Da li je nasa drzava vec privatizovana? Zar na tu temu ne bi trebalo da se sprovede referendum i da narod kaze da li je spreman da se odrekne dela svoje teritorije. Taj mandat nema niko drugi, niti na tu temu moze glasno da razmislja u svoje ime. Kakve to poruke saljemo svetu?
    (Aleksandar, 30. septembar 2008 08:01)

    # Link komentara

  61. hvala bogu da se kogod sitio da je i to moguce, tribalo je to odavno resiti na taj nacin pa ne bi moj drug poginuo u ratu 99. slava mu
    (realno vojvodjanin, 30. septembar 2008 07:54)

    # Link komentara

  62. ...I?...je li toliko bolelo da se to kaze? Preziveli smo, eto. Sunce izaslo opet, planeta nije stala...ali konacno disemo i idemo sigurno napred.
    (Max Cohen, 30. septembar 2008 07:52)

    # Link komentara

  63. Konačno neko od vlasti da prizna da Kosovo više neće biti celo u Srbiji i da se traga za drugim rešenjima.
    (pgab, 30. septembar 2008 07:39)

    # Link komentara

  64. Dobro je da si se setio ali bolje ikad nego nikad.
    ps. Koštunica će uz jutarnju kafu da padne u nesvest kad čuje ovo : )
    (Nemanja, 30. septembar 2008 06:32)

    # Link komentara

  65. E sada si se setio oko Podele Kosova,ako nema drugog resenja...
    Pa covece sada je kasno i ne znam kako si mogao to sada da predlazes? Sada kada je Kosovo otislo zauvek!
    Joj ko vodi Srbiju, mi iz inostransva ne mozemo vise da gledamo katastrofalne politicare koji izazivaju samo podsmeh u shtampi u Americi i Kanadi.
    (Miroslav, 30. septembar 2008 06:11)

    # Link komentara

  66. Tadic polako ali sigurno postaje kao Milosevic. Ovo pokazuje da Srbija nije ozbilna kad kaze da se radi o principu integriteta drzave. Ako se granice menjaju jednom, to sigurno nece zavrsiti samo na Kosovu. U tom slucaju, albanci ne gube nista.
    (Arbeni, 30. septembar 2008 05:47)

    # Link komentara

  67. Da, samo jaca Srbija koja se bavi sobom u kontekstu sveta i evropskih integracije je i najbolja opcija za narode koji u njoj zive! Bravo!
    (And, 30. septembar 2008 05:37)

    # Link komentara

  68. Koliko ja znam, onoliki pregovori prodjose i sve druge opcije su vec propale, jedino podelu niko nije javno pomenuo sve do sada. Zato treba unapred razmisljati sta posle podele. Hoce li to narednih 50 godina biti kao Kipar ili ce se ti narodi nekako izmiriti(sto bi bilo najprirodnije) i krenuti dalje. Naravno , ako se Srbi izvine Albancima (sto bi bilo normalno), onda moraju i oni Srbima, a za trenutnu administraciju na Kosovu izvinjenje deluje kao pretezak potez.
    (Ivana, 30. septembar 2008 05:33)

    # Link komentara

  69. Gospodine Tadicu, ne deli se nesto sto je tvoje moralno, istorijski i pravno!
    (Stefan iz Kanade, 30. septembar 2008 05:32)

    # Link komentara

  70. Ovo je očigledno sondiranje javnog mišljenja sa najviših pozicija. Slažem se da Kosovo treba podeliti i pravno-formalno (pošto je de fakto već podeljeno), ali ukoliko se previše čeka pa sve evropske zemlje priznaju Kosovo u komunističkim granicama, biće kasno i za to. Ne zaboravimo da će Albanci sto posto tražiti Preševsku dolinu, koja je od izuzetne važnosti za Srbiju, ukoliko se Kosovo bude delilo, tako da ni pregovori oko podele ne bi bili laki.
    (Mladen Simić, 30. septembar 2008 04:32)

    # Link komentara

  71. Podela? Kakva podela? Pa podela je deo problema, ne deo resenja! Ako se slozimo da deo Kosova uzmu Albanci, a deo mi ostali, sta ce biti sa Juznom Srbijom (Presevskom dolinom)? Tamosnji Albanci ce opet imati neke ideje o podeli ili uzimanju svega ili sta god. Mislim da to nije u redu. Ako ode celo Kosovo - OK, kad ojacamo, vraticemo ga. A ako pristanemo na podelu, onda je prica gotova zauvek. A one fore "Srbija treba na Albance da gleda kao na svoje gradjane" je nemoguca, jer oni 100-tinak godina to odbacuju. Kako ces na nekog gledati kao na clana svoje zajednice kad on apriori tu zajednicu odbacuju 100%? Dakle, prvo treba da se resi ona "nova realnost" od tamo neke 1912, da se obavi ekspres analiza ko je za sta kriv, ko nije bio spreman na saradnju i slicno, dakle da se problem jasno artikulise, a onda je lako. Ako su Srbi stalno sabotirali saradnju - molim lepo, uzmite nam sve, napravite tu Veliku Albaniju i pustite nas vec jednom na miru. Ali, u tom slucaju "Zbogom EU!", hvala, ali NE, hvala! A cinjenica je, da u pojedine krajeve pod albanskom vlascu srpska noga nikada nije krocila, ni pod Titom, ni pod Milosevicem, pa vi sad vidite ko je tu koga sabotirao! A kad je poceo II. svetski rat, Albanci su Italijane videli kao oslobodioce, ne kao okupatore i sad Srbi krivi sto se na Albance ne gleda kao na lojalne gradjane Srbije? Kako je to Evropa toliko osetljiva na "patnje" Albanaca, a za Kurde ne daje ni pet para? Podela nikad!
    (svi (ni)su isti, 30. septembar 2008 04:15)

    # Link komentara

  72. Svaka čast za Tadića. Suludo je verovati da će se povući priznanja. Treba biti realističan i izvući maksimum iz onoga što je preostalo a to je podela. Kosovo nije izgubljeno politikom ove vlasti nego politikom sukobljavanja sa svetom i svojim građanima bilo da su u Prištini ili u Beogradu.
    (pero, 30. septembar 2008 03:57)

    # Link komentara

  73. bravo. najzad, gde stade djindjic, vi produzite
    (dragan, 30. septembar 2008 03:56)

    # Link komentara

  74. Drago mi je da nasi zvanicnici razmatraju i jednu realnu opciju za status Kosova...
    (Duffman, 30. septembar 2008 03:02)

    # Link komentara

  75. Moramo da priznamo da je Srbija ipak napredovala u poslednjih 10-ak godina. Danasnji predsednik Srbije ne samo da gostuje na RTS-u, za razliku od Slobe, vec ima i umerena i stalozena politicka misljenja. Fino!
    (Igor S, 30. septembar 2008 03:02)

    # Link komentara

  76. Malo porazgovarao sa Bushom, i odmah je moguca i podela...
    (true SERB, 30. septembar 2008 03:00)

    # Link komentara

  77. Mozda, ali da nama ide 80% i da ostatak bude demilitarizovana zona.
    (Bojan, 30. septembar 2008 02:56)

    # Link komentara

  78. Konačo da se neko sjeti i te ideje. Podjela je najbolje rješenje ALI ne takva podjela da Srbiji pripadne samo sjever Kosova. Prisjetimo se da je sa Kosova protjerano oko 250 hiljada nealbanaca. Srbiji barem 35% teritorije Kosova i mirna Bosna.
    (Nenad, 30. septembar 2008 02:48)

    # Link komentara

  79. Ceo parlament stao, nema novih zakona, nema viznih olaksica a Tadic vako ladno da radikalima adut, da ga i sledeca 3 meseca mogu zvati izdajnikom, i krsiocom ustava. Opet se dize prasina da narod ne vidi korupciju u srzi nase vlade.
    (Goran, 30. septembar 2008 02:22)

    # Link komentara

  80. Da se o najširoj autonomiji razmišljalo pre 30 godina albanci ni za milion godina ne bi imali "državu" kakvu danas imaju. Separatističke težnje bi uvek bile prisutne, ali nikada ne bi mogle preovladati.
    (pactko, 30. septembar 2008 02:22)

    # Link komentara

  81. Glasač sam LDP-a, podržavam politiku predsednika Tadića prema Kosovu i mislim da je jedina realna (sa čim se verovatno neće složiti mnogi moji istostranački simpatizeri). Zašto? Suštinski, mi smo Kosovo izgubili i jasno je da ono nikada više neće moći da bude u sastavu Srbije, da Albanci više nikada neće želeti da žive sa nama. Da, tamo je bilo mnogo terora i mi smo izgubili pravo na upravljanje Kosovom zbog Miloševićeve politike. Ipak, da li sada tamo Srbi žive bezbedno, ono malo što ih ima? Da li iz osvete zbog zločina tamo moraju da postoje novi zločini? Da li jedno zlo opravdava drugo? Zar nisu i njihovi lideri ratni zločinci, doduše neosuđeni, kao što su bili i naši? Da li je, ipak, Kosovo proglasilo nezavisnost protivno međunarodnom pravu? Da li je u redu da postoji 200 hiljada izbeglica sa Kosova i da kažemo da nam je to kazna za naša proterivanja i naša ubijanja? Da li je to rešenje - dragi Albanci, zato što ste trpeli teror, neosporno, sada imate pravo da radite isto? Ja mislim da nije. Ništa nije crno-belo. To što je Milošević bio zločinac, ne znači da su sa suprotne strane ratni lideri bili cveće. Ne znači da njihovi ratni lideri ne bi radili zločine u istoj razmeri da su imali srpsku silu na svojoj strani, uostalom, kao što danas rade na mnogo sofisticiraniji i neprimetniji način. Da ne govorim da nije uspostavljen neki balans zadovoljenja ishodom, da nijedna strana ne bude potpuno zadovoljna, što je dobro zbog stabilnosti i pomirenja. Ne verujem da može da dođe do pomirenja ako je jedna strana izgubila sve, a na kraju je kakvo-takvo pomirenje i suživot najvažnije. E zbog svega ovoga mislim da je Tadićeva politika jedina moguća.
    Dakle, Albanci imaju samoproglašenu državu i mi im ništa ne možemo po pitanju suvereniteta. Međutim, mi u neku ruku držimo ključ njihovih integracija. Činjenica je da oni nikada neće ući u UN bez naše saglasnosti (tj. onih koji podržavaju nas), da ćemo mi ući najverovatnije pre njih u EU (a EU je jasno rekla da neće uslovljavati naš ulazak priznanjem Kosova) i tako ih onemogućiti da oni uđu tamo, kao i u mnoge duge institucije. Dakle, nedostaju im neki elementi državnosti, koji su veoma značajni. Znam, mnogi će reći da ne treba samo naš cilj da bude sabotiranje drugoga, ali nije to cilj, nego je cilj trajno rešenje problema. Još ako međunarodni sud pravde presudi u našu korist, Kosovo, iako ima podršku najvećih svetskih sila, neće biti u povoljnoj poziciji. Zbog svih ovih okolnosti, čelnici Kosova će morati da kroz 2,3,5,10 godina razmišljaju o nekim novim pregovorima sa Srbijom, jer nikako drugačije neće imati punu državnost i prohod u neke važne institucije. I tada bi moglo da se desi da svaka strana dobije ponešto i izgubi ponešto. Mi ne možemo da dobijemo pun suverenitet nad Kosovom, ali možemo nad određenim sredinama gde žive Srbi i tako im obezbedimo miran život. Albanci ne mogu da dobiju celo Kosovo, ali mogu da dobiju pun suverenitet. I sve to praćeno obezbeđivanjem prava manjina na obe strane i mnogih drugih ljudskih prava. Onda bi posle nekog vremena, kao što se dešava sa Srbijom i drugim bivšim republikama SFRJ, došlo do ekonomskog, pa svakog drugog povezivanja teritorija. Pa barem bi živeli jedni pored drugih i ne bi se ubijali, za početak, ako već (trenutno) nismo sposobni da živimo jedni sa drugima.
    Eto, zato se ja ne slažem sa priznavanjem Kosova od strane Srbije, zato što to ne bi rešilo problem i jedna strana bi ostala oštećena, a o pomirenju ne bi bilo ni govora, jer je za pomirenje potrebno dvoje. Da ne govorim zašto je ova Tadićeva inicijativa bolja od nekih suludih DSS inicijativa o tužbama protiv celog sveta i sličnih "genijalnih" ideja na tragu SM. Puna podrška predsedniku Tadiću u normalizaciji prilika sa susedima i započinjanju napokon normalnog života!
    (Matija, 30. septembar 2008 01:58)

    # Link komentara

  82. Pa valjda je sad i onima sa najnizim IQ-om, jasno na sta se ide. Da lobiranje Tadica i Jeremica (po svetu), NIJE bacanje vremena "nizasta".
    Ukoliko je Kosovo nemoguce spasiti celo onda treba spasavati ono sto moze. A ako bui se pokusalo sa daljom podelom Srbije (u smislu Bujanovca, Preseva itd.) ne vidim razlog zasto bi Republika Srpska (sa 1 500 000 ljudi) ostala po strani (dogovora).
    (Pedja, 30. septembar 2008 01:50)

    # Link komentara

  83. Kosovo je mogao samo: Dr:ZORAN zadrzati, niko drugi, zato ga nazalost nema.
    Sve drugo su samo beskrajne bajke.
    (Dilber, 30. septembar 2008 01:44)

    # Link komentara

  84. Ako je mogla da se deli Srbija zasto ne bi moglo da se deli i ova nakaradna tvorevina? Ja znam za sebe da nikada necu biti lojalni gradjanin nekom Kosovu isto tako kako ni Albanci nisu bili lojalni Srbiji u poslednjih pola veka.
    Albancima je bar to jasno da razumeju ako nista drugo i ako dobro razmisle bice im jasno sta im je vesi interes i da ne ponove greske koje smo mi cinili.
    Pitam se samo da li je ova izjava takticna u svetlu predstojece Generalne Skupstine UN i da li ce nam naskoditi ili pomoci da stignemo do cilja.
    (Y not, 30. septembar 2008 01:38)

    # Link komentara

  85. Ma jeli? Sad si se setio?!?
    (kasno Marko na Kosovo stize, 30. septembar 2008 01:28)

    # Link komentara

  86. Nista drugo nego probni balon. Da nije tako, Tadic to ne bi ni pominjao.
    (SrleP, 30. septembar 2008 01:27)

    # Link komentara

  87. Kako mozes da delis nesto sto ti nije otac ostavio u nasledje???!!!
    Nikakva podela zbog privremene okupacije a Amerika ce da se urushi sama u sebe brze nego sto je bilo ko predpostavljao,malo strpljenja molim!
    (D.Savic,Paris, 30. septembar 2008 01:26)

    # Link komentara

  88. "Zaklinjem se da cu sve svoje snage posvetiti ocuvanju suvernosti i celine teritorije Republike Srbije, ukljucujuci i Kosovo i Metohiju kao njen sastavni deo, kao i ostvarivanju ljudskih i manjinskih prava i sloboda, postovanju i odbrani Ustava i zakona, ocuvanju mira i blagostanja svih gradjana Republike Srbije i da cu savesno i odgovorno ispunjavati sve svoje duznosti".

    Ovo je tekst zakletve predsednika drzave, koju je polozio Boris Tadic, 15. februara ove godine.
    (clan 114. ustava, 30. septembar 2008 01:05)

    # Link komentara

  89. Konačno i zvanično je neko pomenuo podelu! Najbolje je rešenje kojim nije zadovoljna ni jedna strana, s' tim što bi srpska ovim bila malo zadovoljnija.
    Cenim da ovo nije samo prazna priča, već naznaka nečeg o čemu se i u svetu dugo razmišlja.
    (Srki, 30. septembar 2008 00:58)

    # Link komentara