1. To da li nacija postoji ili ne, je više filozofsko pitanje. I sam sam sklon da je apstrahujem (naciju) i da živim život gradjanina sveta, ali me na žalost nivo svesti kod nas i u okruženju uvek iznova i iznova podseti da velika većina, uključujući i same političke elite, nije u stanju tako da razmišlja. Imajući to u vidu, a i uzimajući u obzir opšte prihvaćeni narativ o Srbima kao dežurnim krivcima za sve loše što se na ovim prostorima dogodilo u poslednjih tridesetak godina, krajnje je opasno apriori prigrliti mondijalističke ideale, pa čak i kad su podržani iskrenom humanističkom idejom. Istorija nas uči da bi onda naše komšije u nama videle boksera spuštenog garda i nastavili bi još žešće da udaraju nego do sada. U konkretnom slučaju, smatram da Crna Gora ima puno pravo na nezavisnu državu, pa čak i na svoju naciju. Ipak, to u Crnoj Gori generiše ogromnu tenziju jer se do pred Drugi svetski rat preko 90% Crnogoraca izjašnjavalo kao Srbi(što je temeljna razlika u poredjenju sa Austrijancima koji se nikad nisu izjašnjavali kao Nemci). Decenije komunizma su svest o srpskom poreklu dobrano relativizovale i donekle su umanjile taj procenat, ali je on i početkom devedesetih ostao značajan. Zbog toga, a i zato što je instant i po ubrzanom tempu, proces desrbizacije je u Crnoj Gori znatno zahtevniji nego što je to bio u Bosni ili Hrvatskoj. I da, slažem se da je crkva u mnogome doprinela desrbizaciji stavom da samo pravoslavni mogu biti Srbi.
    (Prokrvljeni udovi, 25. maj 2020 16:56)

    # Link komentara

  2. Koliko vidim, nastavnica nije rekla ništa pogrešno. Na primer, Austrijanci govore nemačkim jezikom i ne pada im na pamet da izmišljaju austrijski jezik niti da prave austrijsku katoličku crkvu.
    (Bgd, 25. maj 2020 11:29)

    Neki Austrijanci ga i zovu austrijski. Mada, može se reći da je to bavarski nemački. Jer nemački ima mnogo dijalekata. Kao drugo, katolička crkva je jedna, ne postoji austrijska, američka, italijanska,...
    (nagard, 25. maj 2020 16:50)

    # Link komentara

  3. Аустријанци јесу Немци, али због Другог светског рата наметнут им је табу германства. Хабзбурзи су били једна од најмоћнијих династија када су немачке земље биле подељене на 1300 држава и државица. Нису успели да се наметну као немачки ујединитељи те су њихове земље остале изван уједињене Немачке. У том смислу, Црна Гора је српска Аустрија. Да ли су династијске поделе и засебне државе довољне за стварање народа? Вероватно јесу, уколико подела довољно дуго траје, а нарочито ако постоји и географска дистанца. Поготово све то прати или намеће страховита бољшевичка индоктринација (у ЦГ) или британско/амерички окупациони интереси (Аустрија и Немачка).
    (Hrundi V. Bakshi, 25. maj 2020 16:43)

    # Link komentara

  4. Ljudi koji zive na Kipru sebe NE ZOVU "Kipranima", vec ili Grcima ili Turcima!!
    A svi zive na Kipru!! I NE POSTIJI "Kiparska" Pravoslavna Crkva vec Grcka Pravoslavna Crkva!! Isto tako (staro) Rimske gradjevine u Libiji se zovu "Rimske gradjevine", a ne Libijske gradjevine, prema tome Manastiri i Crkve na KiM se nemogu nazivati Kosovskim* kao ni Crnogorskim u Crnoj Gori!
    I drugo odrednica "Srbin"u Crnogorskim popisima kao i u prozi NE ZNACI "Pravoslavac", vec "Pravoslavac" znaci "Pravoslavac" kao sto "Turcin" NE ZNACI Musliman, vec znaci "Turcin" (nasuprot Milogorskoj Propagandi).
    Uciteljica je u Pravu.
    (Petar S., 25. maj 2020 14:28)

    # Link komentara

  5. Pričali smo za hrvate da su pokatoličeni srbi, bosanci srbi muslimanske veroispovesti itd, i svi pobegoše od nas, pa ljudi urazumite se šta mi imamo kome da držimo predavanja koje je nacije valjda oni znaju najbolje..
    (Doktor direktor, 25. maj 2020 13:26)

    Potpisujem, a zašto se ovim pitanjem bavi samo srpski narod, to je čista politika i borba za prevlast na nekoj teritoriji, nema šta drugo biti, oni koji to komentarišu nisu svjesni toga, srpski narod sve više gubi uticaj na teritoriji ex.yu i politička Srbija misli da će ovakvom pričom zaustaviti taj trend. To je nemoguće, Srbija je ta koja je podržala crkvu i njenu teoriju da Srbi mogu biti samo pravoslavne vjere, to je van svake pametni i nigdje ne postoji. U Francuskoj danas ima 5 miliona muslimana koji su srcem Francuzi, svih rasa. Na taj se način pravi država a ne nametanje svega i svačega, da ne nabrajam...
    (geraamo, 25. maj 2020 14:14)

    # Link komentara

  6. Ajde ne smarajte, imaju pravo da se izjasnjavaju kako zele, nacija je ionako izmisljen pojam.
    (sasha, 25. maj 2020 14:07)

    # Link komentara

  7. Indoktrinacija je kada se cela Crna Gora klanja čika Branu i šapatom izgovaraju njegovo ime, dok im se sinovi zbog droge ubijaju ko zveri, a montenegrinski političari ih ubeđuju da to nije ništa, nego su problem crkvene litije. Otpadnici bi hteli i živoga sveca, Svetog Vasilija Ostroškog, da otmu i na njemu zarađuju!
    (Ahtung, 25. maj 2020 13:52)

    # Link komentara

  8. žao mi je ali nacija je samo priča, duboka, ponegdje i fatalna, priča koja nas ponekad čuva ali uglavnom i tjera na isključivosti... ne postoji nacija u krvi u DNK... mi vjerujemo u te priče, one nam pomažu kad smo ugroženi ili nas tjeraju na osvajanje, ali i znajte i moral je priča i krščanstvo također... indetitet je možda važan ali svako ima pravo stvarati svoj novi indentitet...
    (atma, 25. maj 2020 13:47)

    # Link komentara

  9. Pa oni nisu normalni. Postoje Srbi koji po regijama Balkana zive! Licani, Hercegovci, Crnogorci, Srbijanci, Vojvodjani, Bosanci, Kosovari.. Itd. I svi su pravoslavci
    (Goran, 25. maj 2020 13:38)

    # Link komentara

  10. Koliko vidim, nastavnica nije rekla ništa pogrešno. Na primer, Austrijanci govore nemačkim jezikom i ne pada im na pamet da izmišljaju austrijski jezik niti da prave austrijsku katoličku crkvu. (Bgd, 25. maj 2020 11:29)

    ... ali pri tome oni ostaju Austrijanci, nijedan Austrijanac sebe ne smatra Nemcem! Isti jezik, ista vera ali - razlicita istorija i tradicija, i zato su Austrijanci poseban narod!
    (Spasoje N. Stanimirovic, 25. maj 2020 13:37)

    # Link komentara

  11. Pričali smo za hrvate da su pokatoličeni srbi, bosanci srbi muslimanske veroispovesti itd, i svi pobegoše od nas, pa ljudi urazumite se šta mi imamo kome da držimo predavanja koje je nacije valjda oni znaju najbolje..
    (Doktor direktor, 25. maj 2020 13:26)

    # Link komentara

  12. Onda kad neki nastavnik bude ucio decu da crnogorska nacija postoji hoce li isto tako tuziti nastavnika za brutalnu politicku indoktrinaciju?

    Ja bih za spominjanje postojanja crnogorske nacije svakako tuzio!

    Ne treba dozvoljavati da se deci ispira mozak politickim lazima i da ih se indoktrinira u organizovani kriminal!
    (Miloje, 25. maj 2020 13:16)

    # Link komentara

  13. U stvari koren problema lezi u nerazumevanju. "Nationality" kako vam stoji u pasosu je ono sto se u nasem jeziku zapravo prevodi kao "drzavljanstvo". I ono je istovetno nazivu drzave - francusko, nemacko, srpsko, crnogorsko, americko... "Ethnicity" kako vam takodje stoji (mozda) u pasosu se u nasem jeziku prevodi kao "nacionalna pripadnost", "etnicko poreklo", svojevremeno u SFRJ "narodnost", a to je etnicko osecanje drzavljana - tako imate Amerikance japanskog, nemackog, engleskog, irskog, srpskog porekla, recimo... Problem nastaje sto se nepoznavanjem jezika Natioanlity vezuje za Ethnicity, pa nastaje laicko shvatanje da je Drzavljanstvo Crne gore isto sto i Etnicka pripadnost Crnogorskom narodu. To naravno ne znaci da neko nema pravo da se oseca i Nationality American, i Ethnicity American. Ljudi imaju pravo da misle o sebi sta god zele... Govoriti da Crnogorci ne postoje podjednako je glupo kao i toliko drasticno kaznjavati zbog toga da neko misli da su svi ljudi Marsovci, ili Dzedaji, ili Srbi...
    (Patria, 25. maj 2020 13:15)

    # Link komentara

  14. Ko joj je dao otkaz bosanci i crnogorci mi smo sve zvali dodjosi! Nastavnica je u pravu-- istorijski je tacno da su se crnogorci smatrali da su SRBI a posle raspada bivse Jugoslavije svi zamisljaju i ulizuju se koje kome pa iz licnih interesa nece vise da budu SRBI.Zalosno je sta stranci rade sa srpskim narodom!ZATO SRBI TREBA JAKO DA PAZE KOGA BIRAJU ZA VODJU!
    (anonimno, 25. maj 2020 13:14)

    # Link komentara

  15. A sta ce onda ime starohercevacke reke Sutjeske za ime skole u CG? To sto im je trecina drzave Stara Hercegovina, nije problem? Crna Gora, ko sto stalno se pravda Milo, jeste malena. Al se posteno prosirila na Staru Hercegovinu I druge krajeve pa je sad Velika.
    Bas si pametno ovo zakljucio, Stara Hercegovina je istorijsko podrucje , nije drzava,od Stare H je i Srb uzela npr Prijepolje,kao sto su Crnoj Gori uzeli Skadar ,Pec i metohiju uglavnom. Al najace ti je ovo za skolu,odje si doktorirao. Pa CG imas skolu Pavle Rovinski,Jugoslavija ,Maksim Gorki itd,
    U banja Luci ima skola Njegos,u Beogradu Sava Kovacevic itd,potpuno si pobrkao loncice...
    (bu2nin, 25. maj 2020 13:13)

    # Link komentara

  16. Kod nas je još gora situacija , uče decu da smo divljaci i da smo od nekud došli u 8 veku, a kako je jedan robovlasnički sistem bio divan vrhunac civilizacije...Ali nema otkaza...
    (Geometar, 25. maj 2020 13:11)

    # Link komentara

  17. Bilo bi dobro da se zapitaju oni koji tvrde suprotno, jel dobro na lažima graditi državu i može li laž išta dobro izroditi? Priznali ste KiM iako niste morali, šaljete generale na proslavu oluje, zatvarate i matletirate popove, odrekli ste se vere i tradicije na nagovor kriminalca i švercera koji je spreman ući u dil sa crnim vragom samo da zadrži vlast. Niko vam ne spori državu, i danas nakon svega imate u Srbima braću. Možemo se naljutiti na vas kao na člana porodice ali vas se ne možemo odreći, mi smo jedna krv.
    (sjfhj, 25. maj 2020 12:47)

    # Link komentara

  18. Vidim komentare kako i Svajcarci i Austrijanci govore nemacki i da nisu napravili svoje jezike, ali zasto bi ako je to 90% isti jezik. Samo se pitam kad ce se ovo balkansko ludilo vise zaustaviti, traje vec 30 godina, mnogo je.
    (Mile, 25. maj 2020 12:38)

    # Link komentara

  19. Milo ima najveću podršku u trima nacijama: Bošnjaci, Albanci i Cetinjani. Jedino sa ovim poslednjima je nemoguće pregovarati.
    (sa terena, 25. maj 2020 12:35)

    # Link komentara

  20. Pa postoje ...ateisti koji se nazivaju Crnogorcima i pravi Crnogorci koji su praoslavci vernici i najbolji Srbi. Albanci su dole Albanci , muslimani Bosnjaci, katolici Hrvati i to je to. Svako normalan i ne zlonameran zna da je to tako.
    (Kosta, 25. maj 2020 12:34)

    # Link komentara

  21. Nekada je za Crnogorca najveca uvreda bila da mu se kaze da nije Srbin. A sada ...
    (Pivska bratstva, 25. maj 2020 12:33)

    # Link komentara

  22. Strašno je kad ljudi vide svoju naciju i kulturu isključivo kroz prizmu negiranja drugih nacija i kultura.

    Ne znam kako je u drugim delovima sveta, ali na našim prostorima ovog ima kao pleve i niko nije nevin.
    (dule, 25. maj 2020 12:33)

    # Link komentara

  23. @naravno napraviće milo od nje mučenicu što je mnogo gore po milogorce nego da su je pustili da priča.
    (zmitjkoe, 25. maj 2020 12:31)

    # Link komentara

  24. Naravno da postoji i ne znam povod zbog cega je nastavnica uradila to sto jeste. Govorim kao neko ko nema nikakve veze sa Crnom Gorom, ali se cinjenice ne smeju negirati.
    (Milan Indjija, 25. maj 2020 12:24)

    # Link komentara

  25. Meni samo nije jasno kako može postojati "nacija" koja broji 200 000 ljudi pogotovo kada se Milo Đukanović, kao tvorac te nacije, tokom devedesetih izjašnjavao kao Srbin koji govori srpskim jezikom i isticao da mu se zgadio šah zbog šahovnice, kada je obećavao Crnu Goru do Neretve i govorio kako je izdaja kritikovanje pohoda na Dubrovnik. Takođe, poglavar tzv. CPC Miraš Dedeić je tokom devedesetih bio veliki Srbin koji je izjavljivao da je Tuđman slovenski Hitler i da Italija ima pravo na Istru i Dalmaciju ukoliko Hrvatska pokuša da se odcepi od Jugoslavije. Uporedite tadašnje i sadašnje stavove ta dva čoveka pa će vam biti jasna društvena i nacionalna šizofrenija u CG.
    (Isidor, 25. maj 2020 12:23)

    # Link komentara

  26. @Vesna, to nije misljenje ili stav to je jedostavno istina a ne znam sto smo i mi Srbi poceli kao da se stidimo da stvari nazivamo onako kako jesu
    (ace, 25. maj 2020 12:22)

    # Link komentara

  27. A oni sto su 40 godina kolektivno doktrinirali generacije s komunizmom, socijalizmom i jugoslovenstvom, niko nije odgovarao, a narod nam se ni danas nije oporavio od tog trovanja
    (Ali Baba, 25. maj 2020 12:18)

    # Link komentara

  28. A sta ce onda ime starohercevacke reke Sutjeske za ime skole u CG? To sto im je trecina drzave Stara Hercegovina, nije problem? Crna Gora, ko sto stalno se pravda Milo, jeste malena. Al se posteno prosirila na Staru Hercegovinu I druge krajeve pa je sad Velika.
    (Maleševac, 25. maj 2020 12:15)

    # Link komentara

  29. Правда за наставницу!
    (Goran, 25. maj 2020 12:14)

    # Link komentara

  30. Ако постоје Бошњаци и хоће да се тако зову треба да постоје и Црногорци и треба да им се жеља за таквим називом поштује ! Исто тако Срби су Срби гдегод они тако желели па и у Црној Гори!
    (Суперхик, 25. maj 2020 12:12)

    # Link komentara

  31. Те приче да Срби непоштују Црну Гору и сличне су глупост,поштовање било које државе директно зависи од тога како се она опходи према свом или било ком другом народу.Политика се мења,а истина не може,она може само да се спутава.Народ то зна и понаша се у складу с тим,а казне су нешто што се памти и пише негде ко допринос у борби за истину која ће поново доћи.
    (Лука, 25. maj 2020 12:11)

    # Link komentara

  32. Eto, sada uce neku novu istoriju
    (Cica D., 25. maj 2020 12:10)

    # Link komentara

  33. Zasluženo otkaz. Nije njeno da to predaje u skoli. A naravno milova propaganda mašinerija će ovo da iskoristi maksimalno.
    (Mare, 25. maj 2020 12:01)

    # Link komentara

  34. За истину - отказ. За лаж - држава. Велика је душа те храбре жене.
    (Из Чикага моји, 25. maj 2020 11:54)

    # Link komentara

  35. A je l' imaju dokaz da je rekla nešto "brutalno" netačno? Pošto se pozivaju na neku indoktrinaciju a rade istu.
    (..., 25. maj 2020 11:50)

    # Link komentara

  36. Moraš poštovati Državu u kojoj živiš...
    (keja, 25. maj 2020 11:36)

    # Link komentara

  37. Koliko vidim, nastavnica nije rekla ništa pogrešno. Na primer, Austrijanci govore nemačkim jezikom i ne pada im na pamet da izmišljaju austrijski jezik niti da prave austrijsku katoličku crkvu.
    (Bgd, 25. maj 2020 11:29)

    # Link komentara

  38. Čojstvo i junaštvo na delu.
    Bravo crnogorci.
    (prohibiCia, 25. maj 2020 11:28)

    # Link komentara

  39. a sta je pogresno rekla?
    (sramota, 25. maj 2020 11:27)

    # Link komentara

  40. Sada neka ide da se zali Svetom Vasiliju Ostroskom! Cist bezobrazluk ove prosvetne radnice kaznjen je na pravi nacin.
    (naravno, 25. maj 2020 11:25)

    # Link komentara

  41. То је наставница која има част и образ.
    (Cисоје, 25. maj 2020 11:23)

    # Link komentara

  42. Ako je tacan citat sa kraja teksta, onda je nastavnica sve u pravu.
    (ja, 25. maj 2020 11:23)

    # Link komentara

  43. Bravo za odluku! Ne moras je voleti ali se mora postovati.
    (CG, 25. maj 2020 11:21)

    # Link komentara

  44. Zena je rekla samo istinu.
    (Nesa, 25. maj 2020 11:14)

    # Link komentara

  45. Za ovakve gluposti i treba da dobije otkaz, umesto da decu vaspitava, ona se bavi politikom ?!!
    (Ispravna odluka, 25. maj 2020 11:13)

    # Link komentara

  46. "U istoriji su se zvali Srbi, ovo su bili Srbi iz Srbije, a ovo Srbi iz Crne Gore. E sad pošto se Crna Gora odvojila kao ravnopravna država, niko ne voli da mu se ljudi po nacionalnosti zovu Srbi nego Crnogorci, iako nacionalnost kao Crnogorska ne postoji", navode Dnevne novine da je rekla nastavnica.
    (pera kojot, 25. maj 2020 11:11)

    # Link komentara

  47. Pa mislim da ništa drugo nije ni mogla da očekuje, takve stvari se ipak ne rade. Svoje stavove i mišljenje nije smela da prpagira u školi, pogotovo ne deci!
    (Vesna, 25. maj 2020 11:11)

    # Link komentara

  48. Pa i ne postoje .
    (Zax, 25. maj 2020 11:10)

    # Link komentara

  49. Sve junak do junaka, napali na nastavnicu!
    E moja Crna Goro!
    (Ljubo NS, 25. maj 2020 11:09)

    # Link komentara

  50. I šta je žena pogrešno rekla?
    (Baja st. Patak, 25. maj 2020 11:04)

    # Link komentara