1. ZNATE ZASTO? Jer dzaba diploma..evo drugarice i ja radimo po buticima, prodavnicama, menjacnicama sa fakultetskih diplomama.
    prvo meni ne pada na pamet da dete maltretiram da uci, vec cu taj novac da izdvajam za neki biznis. to ako ostanemo u banana drzavi, nadam se da necemo.
    (marija, 12. decembar 2019 08:31)

    # Link komentara

  2. Obrazovni sistem prevaziđen. Deca treba da uče sa razumevanjem , a ne da bubaju gradivo. I kad sam ja išao u školu pre 30+ godina sistem je bio prevaziđen. Danas pažnja i koncentracija kod dece je daleko manja. Ali koga to briga situacija je postavljena tako da đaci idu u školu da bi prosvetni radnici primali plate , a ne da bi se đaci obrazovali za budućnost.
    (Hm, 6. decembar 2019 11:01)

    # Link komentara

  3. Postoji problem zbog čega je finski model u startu osuđen na propast kod nas. U Finskoj su prosvetni radnici najbolje plaćeni ljudi u državnoj službi, imaju veće plate od lekara koji rade u državnim ustanovama, skoro tri puta veće plate od policajaca i na nivou sudija osnovnih sudova. Samim tim, konkurencija za rad u prosveti je veoma jaka pa je i kadar koji radi u obrazovanju vrhunski. Da li možete da zamislite tako nešto kod nas?
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (dux, 5. decembar 2019 19:06)

    Ovaj komentar je pravi primer kako je Srbe lako manipulisati.
    Ovo sto je napisano, ne da nije tacno, nego nije bi blizu istini, sto se lako moze proveriti. Nastavnici u Finskoj su placeni daleko manje od lekara, kao i u svim drugim zemljama, placeni su, recimo manje nego u Kanadi iako je standard slican. Ali nasim ljudima dovoljno je da ti zvucis uverljivo i svi odmah poveruju. Tako Vucic vlada, prica gluposti, a ljudi se primaju na njih.
    (Siga, 5. decembar 2019 22:33)

    # Link komentara

  4. Osnovna škola je postala deveti krug pakla, deca se u srednjoj skoro pa odmore od iste. Sećam se hemije za osmi - ja koja sam išla u jaku beogradsku gimnaziju i imala odličnu ocenu iz tog predmeta, morala sam da sedim satima nad njihovim udžbenikom da bih naučila gradivo i pomogla u popravljanju ocene. Deca koja su normalne inteligencije i prosečnih radnih navika jednostavno ne mogu da sažvaću knjigu koja kao da je pisana za studente. Zamrzela su predmet za ceo život. Počnimo od toga. Želimo li školu koja ne može da funkcioniše bez obrazovanog roditelja koji mora da uskače u pomoć ili obrazovnu ustanovu koja će kod najmlađih buditi samostalnost i entuzijazam za dalje školovanje.
    (мирјана, 5. decembar 2019 22:29)

    # Link komentara

  5. @ pa.

    To je notorna laz. Ja i moje kolege redovno na pojedinim predmetima obaramo preko 50% studenata, a jedna kleginica obara i po 90%. Nasi poslovi nisu nimalo ugrozeni zbog te prakse jer je i sama skola upoznata sa cinjenicom da vecina studenata ne uci i ne radi nista. Studenti imaju mogucnost da se zale na ocenu komisiji ali kad komisija pogleda da stdent tokom celog semestra nije radio nista, tu sve pada u vodu. U SAD sve dok profesor casno i posteno obavlja svoju duznost ne mora da se brine za svoju poziciju zbog predavanja, a mesanje drugih kolega ili bilo koga u to kakve ocene daje studentima ili da vrse pritiske je skoro ne zamislivo. I ako ima kakvih pritisaka to je ugavnom da se studentu da jos jedna sansa da prodje ispit i nista vise od toga. Autonomija profesora se itekako postuje i ceni!
    (Profesor u SAD, 5. decembar 2019 21:54)

    # Link komentara

  6. u odeljenju moje ćerke samo dvoje dece ne sluša narodnjake. pod narodnjacima podrazumevamo sve od izvorne do ovih današnjih remek-dela. dvoje. od 30. ok, sad će neko da kaže da obrazovanje i muzika nisu povezani, ali jesu. više nego što mislite. i muzika i književnost i drama, pa na kraju kritičko mišljenje, pa politika.
    problem je i to što je osnovna škola fax. da, da, dodju klinci iz škole sa spiskom oblasti koje treba da se obrade, objasne, rastumače i ispituju.
    (anajeana, 5. decembar 2019 21:32)

    # Link komentara

  7. zapravno nase skole jesu bzv, i to sve zbog ovih koji pljuju po sega mega, a velicaju fakultete gde zavrsi 1% upisanih...
    (sojche, 5. decembar 2019 10:17)

    Nastavni plan i program ogromnne većine američkih biznis fakultata i poslovnih škola je sličan programu tih naših sega mega koje su ovde predmet sprdnje. Studenti i rade i studiraju, uče samo najosnovnije, većina stanovništva ima završen koledž (dok kod nas zvanično samo 10 odsto stanovništva ima završen fakultet), a profesor koji bi oborio većinu studenata što je kod na redovna praksa dobio bi otkaz jer bi se postavilo pitanje kako on prenosi znanje i zašto studenti ne mogu da savladaju gradivo. Kod nas je bubanje knjiga od 1000 strana na ceni, iako se nakon ispita u glavi sve "naučeno" izbriše po principu shift/delete otprilike, dok razni pametnjakovići mudruju da je samo takvo obrazovanje ono pravo.
    (pa.., 5. decembar 2019 20:26)

    # Link komentara

  8. To su deca, onih koji su bili deca 90ih. Ljudi pogresno misle da je najveca katastrofa rata u direktnim posledicama, ali ovo sto je oseca kasnije je daleko gore, jer ce proci nekoliko generacija dok stvari ne dodju na nivo pre rata.
    (Tazo, 5. decembar 2019 19:27)

    # Link komentara

  9. Bas i meni Finska pala na pamet. Obrazovanje oranda bude relevantno i korisno. Nazalost mi tesko prihvatamo promene i nemamo jaku volju da menjamo sistem.
    (Gorila, 05. decembar 2019 16:10)

    Postoji problem zbog čega je finski model u startu osuđen na propast kod nas. U Finskoj su prosvetni radnici najbolje plaćeni ljudi u državnoj službi, imaju veće plate od lekara koji rade u državnim ustanovama, skoro tri puta veće plate od policajaca i na nivou sudija osnovnih sudova. Samim tim, konkurencija za rad u prosveti je veoma jaka pa je i kadar koji radi u obrazovanju vrhunski. Da li možete da zamislite tako nešto kod nas?
    (dux, 5. decembar 2019 19:06)

    # Link komentara

  10. A u drugim državama đaci kao vole da idu u školu....Preteraste
    (kg, 5. decembar 2019 18:34)

    # Link komentara

  11. Moje dete ide u 5 razred. Evo danas je došao iz škole, dobio je 3 iz matematike na kontrolnom. Ja onako razočaran pitam ga kako su ostali prošli. Kaže sinak 1x4,2x3,3x2 i 12x1.Ja da sam na mestu njihove nastavnice dao bih momentalno otkaz jer očigledno nisam za taj posao. Jedino njihovo angažovanje na času je izdeklemovati sve na tabli po sistemu ko razume shvatiće. Ostali bože moj imate privatne profesore pa platite. Ko nema para i nema nekog izbora.
    (statuskan, 5. decembar 2019 17:10)

    # Link komentara

  12. Zbog posla kojim se bavim (zdravstvo) cesto sam u kontaktu sa decom, od kojih vecinu cine srednjoskolci. Toj deci apsolutno nista ne drzi paznju duze od 2 minuta, ponasaju se na nivou predskolaca i potpuno su nezainteresovani za bilo sta drugo osim telefona i drustvenih mreza. Izmedju ostalog, strasno je i to sto se ta deca (a posebno devojke) kada idu u skolu, na casove, oblace kao da idu na splav. Da li je moguce da ti roditelji ne vide kako im se cerka obukla za skolu... Srednjoskolci imaju jako lose uzore u medijima a vecinu njih nista drugo osim medija i drustvenih mreza ne zanima. Mislim da je problem jako tesko resiv jer je citav sistem vrednosti u drustvu uzasan i da ce morati da prodje nekoliko decenija da se nesto promeni na bolje. Ovo sad je katastrofa.
    (Milan, 5. decembar 2019 16:59)

    # Link komentara

  13. U skolama ih uce da budu dobri podanici i da doprinesu slavi drzavnog aparata tj. blagostanju drz. sluzbenika. Ko ce zdravog instikta pristati na tako nesto?
    (Vala bas, 5. decembar 2019 16:51)

    # Link komentara

  14. slažem se. Jako tužan rezultat.
    (pahuljka, 5. decembar 2019 16:45)

    # Link komentara

  15. Zakasnis na prvi cas prepodnevni,dobijes neopravdani I nemogucnost da prisustvujes casu.Zasto? Zar neopravdani nije dovoljno? Onda se pokupis I odes kuci da ne blejis 40 minuta po hodnicima.Profesori- pesagozi.HA,HA,HA.
    (boban, 5. decembar 2019 16:44)

    # Link komentara

  16. Moderni pedagozi i psiholozi ce upropastiti to skolstvo jos vise... Deci data sva prava, kroz tv ne mogu da nauce apsolutno nista (klasicno ispiranje mozga), ucitelji/nastavnici usled gore pomenutih pravila izgubili autoritet skroz a ne zele da sebi prave probleme pokusavajuci na silu da objasne bahatim delikventima osnove ljudstva... Dok se ovoj bahatoj omladini ne ukinu apsolutno sva prava ovo ce biti sve gore i gore. I sam sam otac (trenutno male bebe) i strah me hvata posredstvom "modernih" medija i ucenja dokle ce da stigne, koliko god se trudio da ga vaspitam na pravi nacin...
    (kadnezelispriznatiistinu, 5. decembar 2019 16:41)

    # Link komentara

  17. dacho


    svi ovde govore o kreativnom ucenju i razmisljanju , pa to sto su dobila za domaci ce ih podstaci da razm kreativno i da zadatak odrade koliko mogu ili je mozda bolje ds ne dobiju nista pa da imaju vrrmena za igru do mile volje? od prvog razreda se uce red rad i disciplina a ne od srednje skole..mnogi su kontradiktorni u komentarima, hoce kreativno a nece , mnogo je tesko..a onaj sto je napisao za matematicki zadatak sin i cos , sta ce mu to u zivotu , pa to ti ne treba ali sistematican nacin razmisljanja i logicko zakljucivanje koje se razvija ucenjem takvog matem.problema je cilj zadatka a to ce ti yrebati u zivotu sutra ako uopste razumes..
    (laik, 5. decembar 2019 16:19)

    # Link komentara

  18. Kao profesor mogu vam reci da niste ni svesni koliko je UNISTEN citav obrazovni sistem. Naravno da je kriva drzava, naravno da je sa namerom unistila obrazovni sistem uvodjenjem privatnih skola,tolerisanjem raznih kvazi ispostava drzavnih fakulteta, tolerisanjem Pristinskog univerziteta...ali i sami smo donekle krivi. Kad kazem mi, mislim na nas prosvetare. Imate i dalje kolega koji pokusavaju posteno i odgovorno da rade svoj posao ali onda budu suoceni sa pritiscima od direktora,roditelja,lokalnih mocnika,politicara...i sam sam to iskusio proslog leta. I onda dodjete u situaciju da se borite sa vetrenjacama ili da se prepustite i pustite da vas gaze?! Nije lako boriti se, ali ako svi odustanemo...sta smo?! Vecim delom smo odustali, verujte! A niko u drzavi ne razmislja kako vratiti dostojanstvo profesoru, kako mu vratiti autonomiju, kako napraviti instituciju od skole! Mogao bih ovako ceo dan da pisem...ali kao da to neko bitan cita.
    (Kavrić, 5. decembar 2019 16:18)

    # Link komentara

  19. Danas počeo sajam-nauke....PISA je pokazala "smokvin list" tj. golotinju naše prosvete i pedagogije u državi. Ovi naučni-cirkusi su kao svaki cirkus ZABAVA, nikakve veze sa naučnim DUHOM. Žao mi je nekih volontera koji su zloupotrebljeni u tom sega-mega-turbo-pink panađuru....
    (natalija, 5. decembar 2019 16:14)

    # Link komentara

  20. Nasleđe komunizma. Posledica ideje da svi teže za nekim intelektualnim napretkom, želja za tzv. društvenom nadgradnjom. To se pokazalo kao kriva procjena jer većina teži za lagodnim životom i u to se ne uklapa mnogo intelektualnog napora već zadovoljenje primarnih potreba. Zato Zapad obrazuje mnogo praktičnije abivsi komunisti misle da autolimara interesuje filozofija, matematika, hemija... Školski program je ostao isti kakav je bio pre 35-40 godina a svet se promenio. Nisu deca na Zapadu pametnija već je obrazovanje praktičnije. Kinezi su to razumeli i zato imaju rezultate plus kod Kineza strah od konkurencije, ta ima ih milijardu i po. U Srbiji i na Balkanu ništa se strašno nije desilo, samo treba da se primene zapadni recepti. Široko obrazovanje je samo za gimnaziju i univerzitet, sve ostalo mora da bude usko uz struku koju će neko da radi i naučiti ga kako da živi od te struke.
    (prosto ko pasulj, 5. decembar 2019 16:14)

    # Link komentara

  21. Bas i meni Finska pala na pamet. Obrazovanje oranda bude relevantno i korisno. Nazalost mi tesko prihvatamo promene i nemamo jaku volju da menjamo sistem.
    (Gorila, 5. decembar 2019 16:10)

    # Link komentara

  22. pa da, zaposleni u skoli svi dosli preko veze, pola njih ni nema diplomu ili imaju kupljenu. a i stil zovota koji se propagira je jeziv..stavi silikone da ulovis bogatog muza pa nek te prebija i radi ti sta hoce ili daj da se bacim na brzu zaradu, gudra, pistolj ovo ono..
    vrednosti koje se cene, sto vise nekog zavrnes to si pametniji..
    (Ana, 5. decembar 2019 15:59)

    # Link komentara

  23. Kada čitava društvena zajednica počne da se odnosi prema učitelju sa strahopoštovanjem uz zahvalnost što civilizaciju gura napred, onda će školstvo funkcionisati. Ocena nije bitna već strast i želja za napredovanjem koju nastavnik treba da probudi u djaku
    (Školarnik, 5. decembar 2019 15:55)

    # Link komentara

  24. Деца не виде перспективу у овој земљи још од основне школе па тако и у образовању. Ја сам дипломирао на државном универзитету и имам сестру први средње која свако мало размишља како ће да оде на запад да живи кад порасте јер види брата како се мучи од када се вратио кући и не може да се запосли на иоле нормално место и за пристојан новац да ради о струци и да не говорим. Шта ћете више од тога, школа је постала фарса, више ће код куће научити уз учене и паметне родитеље. Ја се само надам да ћу успети својој сестри да обезбедим школовање после средње у иностранству и да тамо остане и не пати се, јер ако ниси повезан партијски или на неки други начин твоја диплома не вреди ништа, као и моја која скупља прашину.
    (Дарко, 5. decembar 2019 15:52)

    # Link komentara

  25. Meni u životu ne znači mnogo to što znam da je sin**2(x)+cos**2(x)=1 ili da je E=h*?? To mi neće pomoći kada idem da tražim kredit, pa u banci počnu da me mažu sa kamatnim stopama i ostalim bajkama. Pomoći će mi ako me neko nauči da postavim pravo pitanje - "A koliko ću ja vama na kraju da platim ako uzmem 100000 dinara na tri godine?", to jest ako me nauči da nema glupih pitanja i da uvek treba istraživati i proveravati.
    (Predrag, 05. decembar 2019 13:31)

    E vidiš Predraže meni znače taj sin i cos, meni elektroinženjeru. Znače mi da "dovedem" struju do te tvoje banke kako bi taj tvoj bankar mogao da na kompjuteru, koji je opet zasnovan na matematici, omogući tebi kredit. Ne školuju se svi za ekonomiste i pravnike da bi bubali. Obrazuju se ljudi i za lekare, inženjere, idu na zanat... Mene naše školstvo, kao krug ljudi gde se ja krećem nije sprečilo da napredujem u životu i karijeri. Da je bolje školstvo, verovatno bi mi i uspesi bili veći, ali se ne žalim i ovako kako je sada. A te tvoje "životne" veštine su mene učili roditelji. Počevši od toga da sam platim u prodavnici, preko plaćanja računa pa do rabote sa bankarima. Pri čemu sam morao SAM da razmišljam svaki put šta i kako i šta treba. Pozdrav od ljubitelja cosinusa i sinusa!
    (dokle, 5. decembar 2019 15:52)

    # Link komentara

  26. "učenici u Srbiji nisu zainteresovani za školu. Ne vide da ona ima nekog smisla. Demotivisani su, u školu idu po navici i zato što moraju. Deca školu doživljavaju kao izolovano ostrvo i slabo je povezuju sa svojim životima. I ovo je nešto najstrašnije što je moglo da nam se dogodi."

    Zar to nekoga treba da cudi? Surova realnost. Jedino u Srbiji je inzenjer manje placen od tehnicara, jedino skola u Srbiji ne znaci nista. Jedino u Srbiji je glavna maksima "nije bitno sta si zavrsio, vec sta znas da radis"! Jedino u Srbiji visokoobrazovani kadar bude penzionisan sa penzijom od 250€!
    Jedino u Srbiji ima vise kupljenih diploma nego stvarno zasluzenih. Jedino u Srbiji i ministri imaju falsifikate diploma. Jedino u Srbiji jedan vlasnik TV kanala drzi lekcije jednom akademiku. Ne treba nikoga ovo da cudi.
    (nikos, 5. decembar 2019 15:51)

    # Link komentara

  27. '' Decu treba učiti da razvijaju kritičko mišljenje'',kažu. Samo ne znam gde smeju da upotrebe to kritičko mišljenje.
    -U svojoj kući ne smeju jer dok su pod NJIHOVIM krovom ima da slušaju šta im se kaže.
    -U tuđoj kući ne smeju jer ''današnje snajke samo odgovaraju''.
    -Na poslu ne smeš jer uzbunjivači završavaju u pritvoru.
    -U društvu ne smeš jer će ti nečiji batinaši razbiti glavu.
    -Ne smeš čak ni na društvenim mrežama jer će ti botovi disati za vratom.
    (Matija, 5. decembar 2019 15:48)

    # Link komentara

  28. Sve su unistile privatne skole i privatni fakulteti!!!!
    Naravno sa vladajucom garniturom kako u Srbiji,RS tako i u okruzenju. Hiperprodukcija diploma i politicko zaposljavanje. Bice jos gore!!!
    (RS, 5. decembar 2019 15:48)

    # Link komentara

  29. Ko hoće da uči taj će i da uči, ko neće uzalud i dobar sistem, oduvek bilo tako. Spoljni uticaj je takođe manje bitan, mi koji smo rasli devedesetih znamo kakve su zvezde bili tadašnji kriminalci poput Kneleta, Giške, Kristijana i drugih pa nismo nosili trenerke i kajle i nismo se latili pištolja, ako neko posrne zbog toga što se Luna povatala sa nekim u Zadruzi od njega svakako ne bi bilo ništa u životu.
    (realan sam, 5. decembar 2019 15:46)

    # Link komentara

  30. Prevazisli smo ovu temu milion puta. Ne mogu da pisem nesto sto sam vec pisao zadnjih 10-20 godina, da pricam ne mogu ni to, naprave me na budalu. Jedino sto mogu da kazem i pricam, normalni ljudi, sadasnji i buduci roditelji - samo je Mars nedostizan, bezite iz ove zemlje gde god vas noge nose, ako ne zbog vas onda zbog dece.
    (Klm, 5. decembar 2019 15:45)

    # Link komentara

  31. Ovo nije problem od juce. Ja sam zavrsio gimnaziju davne 2002-e i meni su se smejali skoro svi iz razreda sto sam redovno isao na nastavu i sto nisam imao skoro nijedan izostanak (osim za regrutaciju i takmicenja).
    Otac nije voleo kad dobijem 1, a nepravdani ili izostanak su mu jos vise smetali. Za njega je to bilo uzasno nepostvanje profesorima i skoli koje sam mogao da pokazem.
    A ni na fakultetu nije bilo nista bolje, na cetvrtoj godini od nas 5-6 koji smo bili na smeru jedini sam bio koji je redivno isao na predavanja i imao sve uredne beleske. A da zalost bude jos veca uglavnom sam jedini i bio na predavanjima. Doduse tad mi se nisu smejali, bar ne u lice, jer su znali da u suprotnom nema belezaka.

    Danas 17 godina kasnije ja sam profesor na fakultetu i itekako radim na tome da se istorija ne ponovi. Tako da sam dobro poznat po tome da se na sva predavanja mora ici jer u suprotnom ispit poloziti neces (jer pojma neces imati na ispitu).
    A zato to radim? Jer znam da taj odnos koji deca razviju prema skoli ce biti isti kada jednog dana nadju posao. Radice samo da ga odrade, nece se truditi i nista nikad nece postici. Kada to radi jedan ili dva djaka nije problem, ali kad radi cela skola onda jezte jer je dobro pitanje u kom smeru ide celo drustvo...
    (Profesor, 5. decembar 2019 15:23)

    # Link komentara

  32. (Djed Gavrilo, 05. decembar 2019 12:13)

    Svaka ti je na mestu, odavno nisam pročitao komentar koji tako jasno ukazuje na suštinu problema.

    Nemam šta da dodam ili oduzmem, samo poruka mladim roditeljima i onima koji to žele da budu, deca nisu ono što vi želite da ona budu, saznajte njihove mogućnosti i pomozite im da ih radom smisleno razvijaju, kroz igru, učenje, pomoć u kući...budite i roditelji i najbliži prijatelji svoje dece.
    (@Laki, 5. decembar 2019 15:10)

    # Link komentara

  33. Školujem troje dece. Najstarije dete je druga godina fakulteta, dvoje dece su u gimnaziji. Moja iskustva, posmatrajući njihovo školovanje su sledeća: 90% nastavnika i profesora nezainteresovano. Svako rukovodstvo škole (direktor, sekretar, nekakava školska veća...) ima samo jedan cilj: kako da otme pare roditeljima učenika. Zainteresovanost nastavničkog i profesorskog kadra je vidljiva jedino kada su rekreativne nastave i ekskurzije, jer se tada dele dnevnice koje su u visini dve mesečne plate prosvetnog radnika, što mu dodje kao 13 i 14 plata. Na školsko nasilje se ne odgovara (dok slučaj ne dospe u medije) da se ne bi "talasalo" i time se ugrozilo mesto direktora škole i razne "kombinacije" koje škola sa direktorom i odredjenim ljudima od poverenja ima. Sistem ocenjivanja je katastrofalan. Izgleda da svi moraju da budu odlični, nastavnici i profesori su pod pritiskom odredjenih uticajnih roditelja, kao i pod pritiskom direktora. Jednostavno, u školstvu je zavladala uranilovka. Nepotpisan pakt izmedju direktora, učenika, roditelja, nastavnika i profesora po kojem niko nikoga ne sme da pipne, kako bi svi bili mirni i da nikome ne padne napamet da radi svoj posao.
    (Čubura je Raj, 5. decembar 2019 15:09)

    # Link komentara

  34. Tesko ce Srbija napred, nece vise druge zemlje da vuku ove koji kaskaju a ljudi su zeljni boljeg zivota i za sebe i za svoju decu nauceni na greskama svojih roditelja. Ja sam ovo shvatio pre 4 godine i napustio svoju domovinu i roditelje da bi mojoj deci i meni bilo bolje, jer tesko jedinke mogu nesto da preduzmu da se situacija promeni a ja ne zelim da se ceo zivot borim sa vetrenjacama. Srbija je prvo kao drustvo posrnula i nikakav ekonomski napredak to nece resiti, kada se drustvo promeni iz korena onda ce i ekonomski aspekti zivota sami po sebi da se poboljsaju znacajno, ali tesko da ce do toga doci u narednih 20-30 godina....
    (Steva Djubre, 5. decembar 2019 14:35)

    # Link komentara

  35. Moja ćerka je u Rusiji zavšila desetoletku. Tamo nema ocena već se dete prevodi iz razreda u razred. Muku smo imali da je upišemo u treći gimnazije i da se nostrifikuje svedočanstvo jer nema ocena. Tamo se nastavnici bave decom. Mnogo se čita. Obzirom da je Rusija bogata pečurkama ima li su predmet iz mikologije. Kada je došla u našu gimnaziju odskakala je znanjem u odnosu na vršnjake. Završila 14 beogradsku gimnaziju i bez ikakvih problema upisala medicinu. To je samo pokazatelj kako se u inostranstvu bolje radi. Kod nas deca u školu kao da idu na audiciju u Zvezde granda. Nema školske unuforme kakvu sam ja imao. Školska uniforma postoji u Japanu, Africi, Engleskoj, Rusiji, Americi. U školu se ide jer je zakonski obavezna a ne zarad edukacije
    (Vini pu, 5. decembar 2019 14:27)

    # Link komentara

  36. Kada detetu dam dvojku, uz obrazloženje da je to ocena koju dobija zbog truda uloženog da nauči napamet, da veću ocenu može da dobije tek kada bude razumeo o čemu se zaista radi u temi o kojoj smo razgovarali, suočim se sa cunamijem nezadovoljstva, roditelja, razrednog starešine, direktora, jer se radi o odličnom učeniku. Takvim sistemom rada stvaramo generacije veoma opasnih ljudi, onih koji bez ikakvog razumevanja sveta oko sebe, samo upornim radom, koji ipak ne može da nadomesti njihova, intelektualna ograničenja, dospevaju na mesta na kojima rukovode, upravljaju zajednicom i određuju smer ove države. Razmislite o tome kada procenjujete važnost obrazovnog sistema...
    (dux, 5. decembar 2019 14:25)

    # Link komentara

  37. a moji drugari razmisljaju da decu skoluju u Srbiji. Zivimo u USA inace.
    (investSmart, 5. decembar 2019 14:19)

    # Link komentara

  38. Kakvi vlasnici takvi i radnici! To je Srbija, njena vlast i narod.
    (Njakavi, 5. decembar 2019 14:19)

    # Link komentara

  39. Zato što se u Srbiji ne ceni rad ,trud,marljivost u radu.Nego se više cene ljudi koji znaju da manipulišu ,kradu,majstori su za razne malverzacije da ljudima prodaju maglu i tako dalje... ima mnogo loših primera.Ljudi koji su završili fakultete moraju da rade poslove za koje nisu se školovali da bi samo preživeli.A sve to posmatraju mladi ljudi i upijaju ono sve loše iz sredine u kojoj žive.I ONDA POSTAVLJAJU SEBI PITANJE,pa ćemu toliki trud i ućenje ako ja moram da radim kod nekog ~tajkuna ~ za bedni minimalac,ako je tako onda ću pre da odem u inosranstvo,ako ništa drugo barem se tamo ceni i plaća rad.I JOŠ NEŠTO ZANASTVO UMIRE U SRBIJI JER RODITELJI OD MALIH NOGU IH UĆE DA OD TOGA NEMA NIŠTA,TOBOŽE VIDI MENE KAKO SE JA MUĆIM,ZAR TI TO TRBA U ŽIVOTU.oVO SU SAMO NEKI PRIMERI A IMA PUNO TOGA ŠTO MLADI LJUDI NEMAJU VOLJE I ŽELJE DA UĆE.
    (nenad, 5. decembar 2019 14:16)

    # Link komentara

  40. Slazem se u potpunosti sa vecinom komentara u vezi rijalitija,sunda od muzike,zatupljivanja naroda preko medija i politike ,djubreta i deponija i haosa koji vlada u ovom sistemu! Ali koram da kazem da su nam obrazovanje i skolstvo jako jako opsirni....nas djak kad izadje iz srednje skole,recimo sa nekog zanata,on pojma nema nista o tome! Auto limar i elektricar ponavlja i polaze iz biologine,hemije,matematike!!!! Previse opsirno ucimo a nema razloga! Pogledajte nemce,samo usko obrazovanje! Samo uce ono sto bi hteli da rade! Mi se vec u osnovnoj skoli zatupljujemo i zatrpavamo sa milijardu informacija koje nam mozda nikad u zivotu nece trebati! Skolstvo mora da se reformise totalno,u potpunosti! U nemackoj se deca do 4tog razreda igraju, a ovaj nas vec dva puta ponavljo razred jer ne moze da nauci trigonometriju,nacrtnu geometriju i jednacinu sa dve ne poznate! Budalastina
    (miksererrr, 5. decembar 2019 13:59)

    # Link komentara

  41. Čemu panika, pomenu li iko brojne učenike, pobednike najvećih takmičenja ? Šta će nam sivilo i prosek u obrazovanju ? Suština je da se učenicima koji hoće da uče, koii ne beže s časova i koji su premerni u vladanju omogući nesmetan razvoj i obezbedi perspektiva kako bi ostali u Srbiji, a ne suprotno, ds se sva pažnja usmeri na ponavljače i bahate učenike !
    (Boris Banović, 5. decembar 2019 13:55)

    # Link komentara

  42. i 2000te se bežalo non stop. Škola da valja nešto ne bi se tako zvala. 21 vek je škole su nam po programu iz 19og veka i posle što je dosadno.
    (blob, 5. decembar 2019 13:51)

    # Link komentara

  43. PISA test nije pokazao da deca kasne i beže iz škole. To pokazuju zapisi u e-dnevniku ili papirnom dnevniku. To pokazuju zapisnici sa roditeljskih sastanaka, sa odeljenskih i nastavničkih veća. PISA test je pokazao da se kod nas u školama i na fakultetima učenici ne stavljaju u realne životne situacije, već se teraju da bubaju, bubaju i bubaju. Umesto da mlade ljude podstičemo da razmišljaju kreativno, da u učenju i radu koriste sva raspoloživa sredstva (neka donesu formule na pismeni iz matematike ili fizike, to im neće pomoći ako ne znaju da ih primene). Meni u životu ne znači mnogo to što znam da je sin**2(x)+cos**2(x)=1 ili da je E=h*ν? To mi neće pomoći kada idem da tražim kredit, pa u banci počnu da me mažu sa kamatnim stopama i ostalim bajkama. Pomoći će mi ako me neko nauči da postavim pravo pitanje - "A koliko ću ja vama na kraju da platim ako uzmem 100000 dinara na tri godine?", to jest ako me nauči da nema glupih pitanja i da uvek treba istraživati i proveravati.
    (Predrag, 5. decembar 2019 13:31)

    # Link komentara

  44. Riba uglavnom smrdi od glave. Problem uvek pocinje od toga sto drzava nije pravna i ljudi jednostavno ne cene vrline i pravi kvalitet. U Srbiji se nista ne dobija na zaslugu, i naravno da ce svi biti depresivni i nemotivisani i da ce traziti precice i magicna resenja. To je zacaran krug i sami smo krivi, niko nas ne tera da zaposljavamo preko stranke i da sve radimo ispod zita. To je karakter i 'duh nacije'. Mislim da gradivo samo po sebi nije problem, niti roditelji i doktori koji daju izostanke, mislim da su veci problem ljudi koji predaju. Znam sad da ce se mnogi uvrediti, ali svi smo imali profesore koji su pokusavali da zainteresuju decu i ciji casovi nisu ljudima padali kao neke obaveze i one koji su tu da lece komplekse i ostre svoj ego posto su u ucionici oni bog i batina. Takodje smo imali profesore koji dopustaju da klinci divljaju i nista ne rade na casovima. Izmedju ova tri slucaja kladio bi se da su ova poslednja dva 90% nastavnog kadra. Ljudi ne znaju svoj posao niti razumeju decu, roditelji znaju da se skola u Srbiji ne ceni a deca nece da uce napamet nesto od cega ne vide instant korist u realnom zivotu, sto ne mogu primeniti na sebe ili sto se moze izgooglati za 2 sekunde. (sto je opet problem loseg profesora) Svi su pomalo krivi, ali promena uvek mora da pocne sa vrha hijerarhije.
    (Novi Sad, 5. decembar 2019 13:24)

    # Link komentara

  45. Ovde pominju ucenike od 16,17 god i neki pubertet a ne vide da je problem jos u prvom razredu osnovne skole i potpunog unistenja deteta jos u tom periodu! Da trenutno ne prolazim kroz to ne bih ni bio svestan svega toga ali kazite vi meni da li je normalno da dete koje ide nepuna 2 meseca u skolu dobija domace zadatke da sama izmisle i napisu TEKSTUALNI MATEMATICKI ZADATAK i to ne jedan nego 5,slovima PET!! U matematici rade vec sabiranje sa nepoznatima,aloooo deca idu u skolu dva meseca,ja se samo pitam kad su stigli da prodju u nauce sva slova a kamoli da predju na pisanje tekstova i za njihov uzrast slozenih matematickih zadataka?! To je bolestan sistem nastave i umesto da decu nesto nauce i zainteresuju za dalje skolovanje oni im ubiju svu volju i zelju za sam odlazak u skolu a kamoli za nesto vise i onda sav pritisak prebacuju na roditelje da moraju sa decom da rade itd,sto naravno da nije problem ali osnovno znanje treba u skoli da steknu a ne kod kuce jer cemu onda sluzi ta skola ako ti dnevno sa detetom moras da provedes 3,4 sata u ucenju i kad dodas na to jos toliko koliko je u skoli dobijes da dete provede u ucenju 7,8 sati dnevno i kad ono da nadje vremena za sebe,za igru,za druzenje sa drugom decom? I ponavljam u pitanju je prvi razred osnovne skole koji pohadjaju 2 meseca!
    (Dacha, 5. decembar 2019 12:57)

    # Link komentara

  46. Deca ne razumeju ono što uče, ni zašto to uče, ni kako će to primeniti u daljem životu. Nažalost došli smo do ivice, i na toj ivici moramo odbaciti deo balasta. Ne radi se ovde samo o nekom pokušaju olakšavanja deci, već o potrebi za restruktuiranjem obrazovnog sistema. Nažalost time bi mnogi ostali bez posla i sa umanjenim zaradama i socijalni mir je deo razloga što se niko ne usuđuje da išta menja. Svakako da svaki predmet ima određeni značaj, ali nema isti značaj za svako dete i da treba omogućiti deci da imaju izborne predmete, time im već od petog razreda omogućiti specijalizaciju i pripremu za srednju školu. Izbor između knjiga za lektiru na časovima srpskog, izbor između detaljne obrade određenih istorijskih tema i obaveze da se o određenim temema zna manje detaljno, izbor između jednog ili više stranih jezika, izbor između početnog i viših nivoa poznavanja informatike, izbor između likovnih i muzičkih umetnosti, smanjene gradiva geografije i biologije... I pojednostavljenje istih... I tako dovođenja deteta do specijalizacije u svojim zanimanjima ali davanja više vremena za oblasti koje izabere ali i dokolice jer to su ipak deca. Uvođenje novih načina predavanja, deca danas reaguju na video sadržaje, ne na pisanu reč i imaju mnogo manji prag pažnje. Glavni problem je što oni znaju da moraju da idu u školu, a ne vide dobit iz iste... Da ne pričam o srednjim školama upisanim reda radi i večitim studentima i njihovoj izgubljenosti zbog loše osnove koju su dobili.
    (Aragorn, 5. decembar 2019 12:56)

    # Link komentara

  47. Данашња катастрофа у образовању почиње најпре ужасном Шуваровом реформом седамдесетих год. у бившој нам СФРЈ. Од '90. до '92. дешава се огроман одлив мозгова (објавила "Политика" пре неколико год. статистику да је у дијаспори од 1992. до 2007. год. било 6400 врхунских доктора наука, магистара, високо квалификованих инжењера, доктора специјалиста, што је око две трећине данашњих чланова наше Српске академија наука и уметности). Но, деведесетих чак није спао квалитет наставе како би се очекивало спрам тадашње свеопште ситуације, што је парадоксално. Ти "грозни у суморни" уџбеници тада никоме нису сметали, а данас сметају(не кажем да су били идеални). Политика се тада макар није увукла у основне и средње школе; свакако не као што је то данас случај; знају ми они много о Ђиласу и Вучићу, а још им слине вире из носа. Од 2000-тих до данас ситуација спада муњевито. Најпре, после 2000-тих родитељи постају генерације рођене од '67. до' 75. год. које су од '91. до' 93. "пресечене" добро нам познатим свеопштим немилим дешавањима, у најосетљивијем тренутку животног "узлетања". И уместо да буду у школама и факултетима, били су инструментализовани и провели време у протестима на улици. Те генерације су данас родитељи, и, дан данас су и даље потпуно "обезглављени/заслепљени", разочарани и надасве недозрели, својој деци допуштају СВЕ (буквално!), правдају све јер забога они нису могли, нису имали, и, увек им је неко други крив за све. Заправо очекују да школа буде сервис за чување деце док они јурцају покушавајући да компензују своје неостварене пориве, потребе, новац, заслепљени "америчким сном" који у Америци одавно превазиђен и непостоји више. Оптерете сопствену децу приватним спортом, три језика, два цртања, пливањем, три балета и на све то школа - "Шта зна дете шта је 200 кила"! Беже од родитељства.
    Од 2003. г., за време демократа, смена наставничке генерације решена угуравањем "и ногама и рукама" у просвету кадра који је КАТАСТРОФАЛАН, само зарад странке, дневне политике и "куповине" социјалног мира. То се и данас ради, него шта! Тиме је просветни систем доведен до квалитативног и финансијског колапса - ма како ми желели да нам је друштво, чињеница је да ми заправо спадамо у сиромшнија друштва. Наставници су постали управо колеге које су факултет и школе "позавршавали" на протестима, част мањини. Сада није ни у реду да тек тако остану без посла. Од 2000-тих на овамо, под маском РЕФОРМИ, донесено је енормно много закона и амандмана у образовању - благо речено, катастрофалних, који се мењају на скоро па годину дана, недозвољавајући било какав континуитет и дугорочно планирање. Малим платама натерали су наставнике да чекају у истом реду са ученицима у пекари за кифлу и јогурт, и док је тако не може да буде добро, мада сада се то нешто поправило, али далеко је од оптималног; "када су мајстор и шегрт били исто?" Наставници, као и лекари, све више администрације пишу, а ученици нам све неписменији. Рече лепо у коментарима "Љубица": "...od kada psiholozi i pedagozi diktiraju kako treba raditi situacija u našim školama je nikada gora. Sve dok.... se priča o preopterećenoj deci mislim da nećemo mrdnuti odavde gde smo sad". Родитељи су преотеретили дацу, а не школа. Разноразним издавачима и "шушумигама" је дозвољено да издају уџбенике. Општи јавашлук. Права деце су од њих самих направила дезорјентисана бића "у простору и времену". И опет се ученици и студенти мало мало па изводе на протесте, уместо да седе и раде на себи. Толико смо сви заглибили да би требало да радимо као Јапанци, даноноћно, а не да филозофирамо, тражећи услове Немачке или Швајцарске, а имамо две банке у џепу. Родитељи децом говоре о политици уместо да са њима разговарају НПР. о болестима зависности и полно преносивим болестима - деца појма немају о томе! Незрели су до бола. Али, зато се редовно фамилијарно у кући гледа ријалити програм и сви учесници се знају у по' дана и ноћи, а ко је нпр. Милутин Миланковић немају појма. Празнина живота и одсуство родитељске иницијатице (које не мора да постоји и буде остварена само новцем), попуњава се укљиченим ријалитима и агресивним филмовима по цели дан. Дакле, са децом се не ради нигде, ни у кући, ни у школи, ни у друштву. Онда их образује Јала брат, и разне друге сподобе. Просто.
    (Kompozitor, 5. decembar 2019 12:47)

    # Link komentara

  48. secam se srednje skole devedesetih, srpski jezik. profesorka pita oko procitanog dela, javlja se zvezda odeljenja, izdeklamuje sve po knjizi analizu. i onda se profesorka okrece drugoj zvezdi odeljenja, vecitom kontrasu sa svojim misljenjem i kaze - ajde da vidimo i tvoje misljenje. devojka je imala ostar jezik, pogadjala srz moralnih problema kod tolstoja, anu karenjinu, secam se kako je opljuvala karamazove, prezirala ivu andrica, tacno se secam kako nam je bilo super da ih slusamo. onda smo odgovarali mi sitna boranija i zamuckivali, ali smo imali njih dvoje kao osnovu da bar nesto beknemo. ali to je profesorka prepoznala kvalitet i pustila da se razvija. i to je i cenila, oboje su bili najbolji djaci, a razliciti.
    deca su vam zombiji zato sto placate kablovsku i internet.
    gospodin dole brani cerku koja uci sta je palatalizacija. pa glasovne promene su glavna greska svih nepismenih. ako ne bude znala sta je palatalizacija i ostale promene, govorice "knjigi", "precednik", "izcediti"...
    (samo kazem, 5. decembar 2019 12:46)

    # Link komentara

  49. Sve polazi iz "kuće". Kakvi su roditelji, deca su još i dobra, ili što bi se reklo ne pada iver daleko od klade. Odnosno od ovakvih roditelja bolja deca i ne mogu da budu. Što se sistema tiče, upravo su ga ti roditelji kreirali, a sada se na isti toliko žale. Naravno, uvek je najlakše optužiti nekog drugog, u ovom slučaju školu, televiziju ili nekog trećeg, kao da je sve to palo sa Marsa ili došlo od jednog čoveka. Kao da su svi roditelji akademici i kod kuće slušaju samo klasičnu muziku. Realnost je da isti ti roditelji seku vene za "narodnjacima" i posle se čude što deca žele da im žive "estradni život". Sve polazi iz kuće i dok se to ne promeni, ne postoji sila na svetu koja će bilo šta promeniti. Nikakve zabrane, reforme i zakoni tu ništa neće da promene (pokušano je mnogo puta, ali ovo nije Švajcarska da bi se bilo kakvi zakoni poštovali), dok ljudi sami ne uvide da oni kreiraju svoj život u najvećoj meri, pa i po pitanju vaspitanja dece.
    Ovakve vesti inače služe samo da bi se ljudi još malo lažno iščuđavali, iako svi znaju da je ovakva ili slična situacija bila oduvek i da se jednostavno nikada ništa nije promenilo. Očigledno još niko nije uvideo da on sam treba da se promeni da bi uopšte očekivao od sistema da se promeni. Svako dobro.
    (Mrgud, 5. decembar 2019 12:39)

    # Link komentara

  50. Široko se propagira koncept "deca ne treba da bubaju nego da se uče razmišljanju i zaključivanju". Ne znam kako je ova mantra zaživela (verovatno zato što dobro zvuči) ali to je neostvarivo (i naučno je dokazano da je neostvarivo). Ne može ništa da zaključi mozak u kome nema konkretnih činjenica već samo principi.

    Iskušenjima u školi deca čeliče karakter. To je najvažnije sa čim treba da izađu iz škole a može se postići na razne načine, i moderne i zastarele.

    Bilo bi sasvim zadovoljavajuće kad bi naša deca završavala osnovnu školu sa temeljnim znanjem matematike i engleskog (i ostalog u razumnoj meri).
    (Zoran, 5. decembar 2019 12:39)

    # Link komentara

  51. Dajte molim vas još Kristijana, Luna, Kija i ostale akademske građane još više na TV-u. Dajte Džeja da priča kako je krao po Italiji, dajte još kriminalaca da deca vide kako oni žive pa da samo prosude da li se više isplati nešto pročitati ili ukrasti.
    (Bad Spenser, 5. decembar 2019 12:37)

    # Link komentara

  52. I sta mislite ko je kriv za ovo? Pa sistem. Nije se mjenjao zadnjih 100 godina.
    (rango, 5. decembar 2019 12:36)

    # Link komentara

  53. Nema više učitelja sada ima samo predavača,nema više roditeljske discipline ,deca su zaštićena rade šta hoće a uzore traže u pevaljkama sa Granda i PINKA.
    (Laki 1959, 5. decembar 2019 12:35)

    # Link komentara

  54. Mislim da komentari tipa đaci nisu zainteresovani stvarno pokazuju stanje u našoj državi. Izreći jednu takvu glupost dokazuje da kolikom nam je "stručni" kadar u prosveti zaista stručan.
    Imamo tri i više izdavača knjiga sa različitim sadržajima.
    Dete u šestom razredu treba da protumači sledeću rečenicu: "Hidroenergetski potencijal koji utiče na makroekonomski razvoj" !!!
    Treba da se zapitamo kuda nas je odvela "Bolonja".
    Danas deca rade testove iz geografije, istorije, biologije i ostalih društvenih predmeta i jedino tako dobijaju ocene.
    Šta je sa usmenim izražavanjem? Zašto uče Srpski jezik kada ne mogu da ga vežbaju u toj školi?
    Da ne pominjemo motivaciju profesora za rad nakon totalne degradacije ne samo položaja nego i plata.
    Kako danas živimo i radimo viđamo decu samo na 3-4 sata dnevno. Pa zar nije jasno da su duže u školi nego sa nama i da ti isti profesori treba da ih uče ne samo gradivu nego i ljudskim načelima i principima.
    A onda "DECA NISU ZAINTERESOVANA ZA ŠKOLU"
    Pa draga doktorko Babić, ne treba Vi da posmatrate i da radite ispitivanja na deci, nego na ljudima koji definišu ovakav sistem u državi.
    (Ja robot, 5. decembar 2019 12:34)

    # Link komentara

  55. Moja komšinica ima unuka koji ide u osnovnu školu, od trideset učenika u razredu dvanaest je sa svim pticama ostali su obični odlični i vrlo dobri. Da li je to normalno da je dvanestoro dece talentovano i za matematiku, hemiju, fiziku, srpski, muzičko, likovno, sport i da ne nabrajam dalje. Moj kum drži kafić u blizini jedne beogrdske gimnazije, deca u školu idu fakultativno, češće su kod nega u kafiću nego u školi. Da li možete da verujete da je nekima od njih išao u školu da pravda časove jer su ga ta deca zamolola da se predstavi kao njihov roditelj a profesori ni nemaju pojima koko izgledaju njihovi roditelji. Deca dođu u školu samo kada su spremna i odgovaraju kada su spremna, kada dobiju dobru ocenu tog trenutka brišu iz memorije sve što su napamet naučili. Na kraju šta ih briga dok postoji Megatrend i mogućnost kupovine obrazovanja.
    (Gagi, 5. decembar 2019 12:30)

    # Link komentara

  56. Treba rešiti uzrok ovog problema a ne posledicu.
    Prvo reforma u samom državnom sistemu. Kako se država ophodi prema porodici. Da se ne emituju razni rijaliti programi i kojekakve bljuvotine koje truju omladinu i naravno porodicu. Na televiziji i svim ostalim medijima treba da se promoviše porodica i prave vrednosti života.
    Treba napraviti pravu reformu u prosveti i izabrati samo ono što je od koristi za jednu naciju ,a ne deci serviramo svakakve gluposti i šta treba i šta ne treba .
    Nastavnici treba da se motivišu za rad . a ne da ih opterećuju sa svakakvim administrativnim obavezama .Oni više pišu nekakve izveštaje i razne gluposti kako bi opravdali svoj rad ,a najmanje se posvećuju upravom radu sa decom. Za to je kriva država.
    Sistem obrazovanja je do pre 20 godina u Srbiji bio daleko bolji nego sad. Od kad su se pojavili privatni fakulteti sve je počelo da ide nizbrdo . Kažu da se u poslednjih tridesetak godina pojavilo više doktorata nego što je bilo od devedesetih pa unazad sto godina. Silni doktorati a obrazovanje nam nazaduje. Upravo je to što deprimiran na prvo mesto roditelje a posle i same đake.Svi bi do diplome bez rada ,a za to je kriva niko drugi no sama država.
    Meni kao nastavniku koji radi 17 godina, na stručnom usavršavanju koje opet kao obavezno , drži predavanje kako ja treba da radim sa decom , osoba koja nema ni jedan dan rada u nastavi . Šta više treba da pričamo .
    (CC CC, 5. decembar 2019 12:27)

    # Link komentara

  57. Najstrašnije nam se vec odavno dogodilo. Ovo je samo jedna od blazih posledica.
    (Coyote, 5. decembar 2019 12:20)

    # Link komentara

  58. Kakvi roditelji takva i deca. Osnov za sticanje radnih navika je porodično vaspitanje, pa tek onda škola, šira društvena zajednica. Zašto je nestalo osnovnog porodičnog vaspitanja je pitanje za sociološka, ekonomska i politička istraživanja i prevazilazi moći nas običnih ljudi.
    (@Laki, 5. decembar 2019 12:18)

    # Link komentara

  59. Ljudi,to je tako od 1955.(kad sam posao u prvi razred).Samo su se razlikovali učitelji,nastavnici i profesori sa posebnim darom i svešću o edukaciji.Pamtim i danas neke od njih.Oni su ostavljali pečat i otvarali neke vidike.Pamtim i one koji su tražili da učiš napamet.Nisu razumeli suštinu misaonog procesa.Skolski sistem je bio loš a kadrovi su bili takvi kakvi postoje.Danas je isto.Mozda su kadrovi(obzirom na status u poslednjih nekoliko decenija)nešto slabiji,a možda i nisu,jer je posle onog rata bila izrazita kriza školovanih.
    Funkcionalno osposobljavanje za život pocinje i završava se u porodici.Ucenik koji ponese tu logiku iz porodice dostiže svoju funkcionalnu sposobnost u oblasti za koju je sposoban.
    Učitelj i nastavnik može program(onaj najbolji-ovaj ne valja)sprovesti samo prema učenicima koji su poneli osnovu iz porodice.
    Sarcevic je jedan od odličnih ministara,ali nema on tu ingerenciju da promeni sve ono sto nastane od rodjenja do polaska u školu.
    “Spavaj sine ili cero,imaćeš vremena da radiš.”
    “Dete mi se žali na učitelja da ga maltretira da zaključuje...””Zamisli dao mu jedinicu.”
    “Sedi,ja ću to sloziti.”
    “Kad porastes sve će ti se samo kazati.”
    “Nemam vremena da te čekam,daj da ti ja zakopcam patike...”
    Ove i hiljade drugih krilatica(roditeljskih gluposti)prate naši decu,od rodjenja.
    Malo ko zna da se skoro sve osnove čoveka prave zaključno sa 5 godina(ovo ne sme da se tumaci bukvalno).
    Maksimalno 6 predmeta i fakultativno sedmi koji bi se zvao Život i zdravlje.
    Onih 6 po izboru i neka svako kroz istrazivanje i zaključivanje spozna ono sto je odabrao.
    Trenutno to Nebi bilo sasvim moguće,jer nema kadrova za tako nešto,ali bolje je da se odmah krenu i zajedno sa decom nauci.
    PS.
    Lično mislim da sam najviše naučio kroz rad(od starijih,generacije i mladjih),nego u svih dvadesetak godina raznih skola.
    Imao sam srecu da sam u kući uhvatio startni “kapital”.Nisu me štitili,neradom,niti su me primoravali na rad,ali su bili iza mene i uvek me bodrili da sam rešavam ono sto je moj nivo.Nekako iz senke su me stavili na trasu koja podrazumeva i upotrebu misaonog u onome sto rešavam.
    Pored njih bih rado nabrojao Učitelje,nastavnike i profesore,kao i kolege sa posla,koji su bili super likovi,ali to ovde sad nije tema.
    (Djed Gavrilo, 5. decembar 2019 12:13)

    # Link komentara

  60. Psiholog ili baš ne zna ili naduvava stvari čisto jer narod voli da misli kako su oni jedna od retkih normalnih generacija, a mladji sve gori i gori i naravno jer se to čita da uzme i pare.
    (TekTek, 5. decembar 2019 12:08)

    # Link komentara

  61. 1. Nastavnicima plate minimalno 120.000 dinara.

    2. Forsiranje samo matematike, srpskog jezika i engleskog jezika. Ostali predmeti fakultativni uz aktivno učestvovanje učenika u istim uz modernizaciju pratećeg programa.

    3. Ukidanje ocena do petog razreda.

    4. Novčane sankcije roditeljima za nevaspitanje deteta

    5. Krivična odgovornost sa zatvorskim i novčanim kaznama roditeljima za napad na nastavnika

    6. Ukidanje besmislenih srednjih škola sa forsiranjem dva ili tri programa, tipa gimnazijskog, proizvodnog i usluznog.

    7. Uvođenje mnogo ozbiljih viših škola sa najrazličitijim profilima edukacije, poput trenutnog srednjoškolskog profilnog obrazovanja ali na mnogo konkretnijem i višem nivou

    8. Ukidanje akreditacije svim Sega-Mega fakultetima


    Plate nastavanika i profesora povećati sa novembrom, odnosno isplatiti decembarsdku zaradu od 120.000 i razliku novembraske do 120.000 dinara.

    Reforme obrazovanja sprovesti od 01.09.2020. na svim nivoima.

    Rezultate očekivati tek za 12 godina, kada više ne bude postojao niti jedan učenik sa starim tipom obrazovanja. skolskog programa uništi ovakav sistem obrazovanja.
    (Bane, 5. decembar 2019 12:07)

    # Link komentara

  62. Pa mi mozda nismo najškolovaniji ali smo zato najpametniji.Mi jednostavno sve znamo,ne postoji nesto na ovoj zemaljskoj kugli sto mi ne znamo.I jednostavno to se vidi i oseti na svakom koraku,jednostavno nam toliko dobro ide da to svi vide.I ne mogu recimo sada nama neki nepismeni ljudi da budu na vlasti,jer mi ih biramo a posto smo mi toliko pametni nece sigurno da budu na vlasti neki koji to nezasluzuju.Jer samo kada vidimo kakvi pametni,harizmaticni,sposobni ljudi su nam na vlasti prosto sam ponosan na nas sto smo ih izabrali.Koliko smo pametni to moze da se vidi cim pustis neki nas kanal Pink,Heppy,RTS,Prva cak i Studio B koji je vazio za neki glup gradski kanal sada je postao vrhunac nase pameti.
    (Tool, 5. decembar 2019 12:07)

    # Link komentara

  63. Isto je bilo i pre 15 godina kad sam ja zavrsila fakultet (drzavni, u Beogradu). Secam se da sam ga upisala sa mislju u glavi da i onako studiram bezveze, jer se necu ni zaposliti sa tom strukom (hemija) koju jako volim. Fakultet mi je ostao u lepom secanju ali i jedna situacija sa polaganja biohemije, iz koje sam dobila 9. A tu ocenu sam dobila uz komentar da profesor 'ne moze da mi da 10, jer nisam nabrojala sve bakterije na latinskom iz neke grupe, vec samo 5-6'. Nijedna od njih mi u struci nikad nije trebala, zaboravila sam ih u roku od 5 minuta nakon izlaska sa ispita. Shvatate li koliko je besmisleno bubanje napamet po 30 naziva na latinskom i to bakterija, pa po 30 gljivica itd?? Ima preko 200 naziva lad se sve sabere... Skolstvo nam je katastrofa od osnovne pa do doktorskih studija, i da se ne lazemo - uvek je i bilo.
    (uh, 5. decembar 2019 12:00)

    # Link komentara

  64. Nacija puna "tumora".
    Država i ne postoji, a deca će da budu za primer, kako da ne!!
    (psiho Delija, 5. decembar 2019 11:59)

    # Link komentara

  65. "Što ne leči lek leči gvožđe. Što ne leči gvožđe, leči oganj" Mihail Aleksandrovič Bakunjin, ruski revolucionar.
    Pošto mi lekove odbijamo i više volimo da dobrovoljno konzumiramo otrov tj. učimo da je za probleme koji nastaju zbog nacionalizma lek još više nacionalizma, onda će morati da rade ovi drugi lekovi pre ili kasnije jer je to kosmčki zakon. Nadam se pre dok ne bude skroz kasno.
    (Koča, 5. decembar 2019 11:58)

    # Link komentara

  66. Stvarno, pa to je problem zadnjih 30 godina a vama je tek sada dospelo do mozga, pa uzor im je zadruga, parovi, veliki brat, itd.
    (alen, 5. decembar 2019 11:58)

    # Link komentara

  67. Problem je taj što sada nastavnici kleče na kukuruzu od strane pretpostavljenih, dok ih roditelji kritikuju... pre je bilo obrnuto pa nam nije valjalo- evo rezultata, odnosno produkta reforme od strane "modernih" psihologa, doktora i analitičara. Jedan od predloga: dati nastavniku ovlašćenja u njegovoj učionici kao što ima privatnik u svom preduzeću, i postaviti kamere u svaku učionicu kako bi direktor i prosvetna komisija imali uvid u svaki čas koji požele da nadgledaju, i onda neće biti zabušavanja ni od strane učenika, ni od strane nastavnika.
    (Bizmark, 5. decembar 2019 11:44)

    # Link komentara

  68. Sve je ovo normalno u državi koja pušta onog prevaranta Miroljuba da javno govori da je škola debilana.
    (Goran, 5. decembar 2019 11:38)

    # Link komentara

  69. No problemo.
    Kupiće diplome.
    (Parni Valjak, 5. decembar 2019 11:35)

    # Link komentara

  70. U Holandiji se ide od 12e u srednju. Imas samo 7 predmeta koja su medjusobno povezana. Moras pre srednje (znaci pre 12e) da znas sve osnove racunara i Office paketa (Word, Excel, Powerpoint). Nema table na casovima nego prezentacije. Pisani zadaci i oralno ispitavanje isprintovano ili uz Powerpoint prezentaciju. Mobilni telefoni nisu dozvoljeni i moraju da se predaju kad se ulazi u skolu. Skolstvo ima holisticki pristup gde se testira razumevanje materije umesto bubanja, Roditelji nadgledaju kucne zadatke, uce od 14e kucne obaveze (kuvanje, ciscenje), svi idu na sport a i izlaze. U 16 (nizom srednjom) se zaposlis ili u 18 (posle gimnazije) upises se na faks u drugom gradu da studiras i da zivis samostalno. U 18 svi idu napolje da zive sami.
    (Holandjanin, 5. decembar 2019 11:34)

    # Link komentara

  71. Deca vide da ne moraju da uče da bi napredovali.
    Diplomu mogu uvek da kupe, a život će ih naučiti ostalo ...
    (Dejan, 5. decembar 2019 11:30)

    # Link komentara

  72. Tema je za plakanje, isto kao i stanje u školstvu i državi uopšte šta god dodirneš kontaminirano, nažalost deca uvek ispaštaju...
    (s tron, 5. decembar 2019 11:30)

    # Link komentara

  73. Sta hocemo, kad i sami znamo da nasoj drzavi prosveta nikad nije bila na prvom mestu, a mislim da nam buducnost najvise zavisi od toga kakva nam je prosveta ,kako vaspitavamo i kako obrazujemo svoju decu.
    (joker, 5. decembar 2019 11:30)

    # Link komentara

  74. Umesto da se naš obrazovni sistem ugleda na najbolji (Finski) mi i dalje kopiramo Amere. Njihov sistem je takav da se deca ocenjuju na osnovu testova koja imaju tri ili više ponuđenih odgovora. Čuveni režiser Majkl Mur je napravio film o obrazovnim sistemima raznih država. Skoro je bio na nekoj od televizija a mislim da ga ima i na YT. Ja bih ljude iz ministarstva prosvete na silu naterao da ga pogledaju i dao im rok od 6 meseci da promene naš sistem. Ako već ne znaju šta treba da rade (ili su, možda, dobili takvu instrukciju u šta duboko verujem) neka uče od najboljih. Sa druge strane udžbenike nam za decu pišu Nemci!? Skoro 70% tržišta udžbenika drži nemačka firma Klet. Bivši ministar prosvete Srđan Verbić je to hteo da zaustavi pa je popio otkaz. Očigledno da je problem mnogo dublji i da isključivo zavisi od sistema koji treba promeniti. Ali oni koji održavaju ovakav sistem ne žele da ga menjaju iz ličnog koristoljublja.
    (Nix, 5. decembar 2019 11:24)

    # Link komentara

  75. A sprdamo se sa privatnim školama gde je način i program rada kako tako garant da će se nešto i naučiti. Paradigma praznine
    (Aleksandar, 5. decembar 2019 11:13)

    # Link komentara

  76. Kako seješ tako žanješ.
    (stalker, 5. decembar 2019 11:09)

    # Link komentara

  77. U moje vreme negde osamdesetih god. prošlog veka, kada sam bio gimnazialac, najslabiji učenici su odlazili na pedagoške akademije ili neke fakultete za profesore.Od njih danas poznajem mnoge direktore škola i nastavnike i profesore. Svi oni koji su bili u to vreme odlični, otišli su na tehničke nauke,medicinu i slično.
    Zato od onih koji danas rade u školama, ja bolje i ne očekujem.
    Ovo nije ništa lično, ali molim sve starije neka se prisete i potvrdiće moje zapažanje.
    (xy, 5. decembar 2019 11:07)

    # Link komentara

  78. Je li nam neko silom za idole nametnuo kafanske prangije i njihove đuvegije ubice, narko dilere i razbojnike ? – Nije.

    I šta u takvom okruženju gde je doslovce sve okrenuto naopačke, gde jedan Marjan Rističević izleti iz Farme i daje ocenu Rektora i profesora univerziteta očekujete od dece?
    Ona koja imaju dovoljno pameti i svesti pobeći će glavom bez obzira svesna da u prokletoj avliji, carstvu ludila i nemorala nemaju šta da traže, a ona koja za to nemaju kapaciteta pokušaće da se kvalifikuju za „kontroverzne biznismene“ i „starlete“ ( prave izraze već znate ) .
    E, to je ( mislim ) najgore što naciji može da se dogodi:
    Deca beže sa gađenjem od nas – roditelja ....STIDE NAS SE. Stide se porekla i situacije u koju smo ih doveli, a mi roditelji se nadamo i radujemo da nam deca odu što dalje, pa makar ih i ne videli više.
    Ne znam da su se negde roditelji tome nadali i radovali osim u nacističkim konc logorima.

    Ali nije pošteno da za to krivimo Vučića, Dačića i ostale. Njih na vlasti održava naša glupost, kukavičluk, podmitljivost i pokvarenjaštvo i dok to buja ostaće oni na vlasti ....ili doći još gori.....
    (Bojan Todorović, 5. decembar 2019 11:01)

    # Link komentara

  79. ne zaboravimo da UVEK moze gore
    (Goran NS, 5. decembar 2019 10:59)

    # Link komentara

  80. Ispravka:

    Nije "nam se dogodilo" - izabrali smo.
    Kao i sve ostalo što nam se kao posledica dešavalo i dešava - izabrali smo sami.
    Od kad se je ludilo požarevačkog Nerona o još luđe mu gospođe prelilo i kontaminiralo sporomisleću, lako kvarljivu masu ( nebesku - dakako ) otkako je sve logično, normalno, smisleno i pristojno odbačeno sa gordošću umišljenih glupaka, a sve kako bismo mi "njima" jednom vratili milo za drago, jer "dosta su oni nas" ( pa dodajte šta vas trenutno tišti ) a sve pod komandom našeg Slobe – slobode, i vernih mu saboraca koji i dalje jašu – mi sami krojimo svoju sudbinu i sve što nam se dešava od '88 pa na ovamo plod je domaće pameti, mudrosti i poštenja.

    Je li nam neko silom nametnuo Miloševića? - Nije.
    Je li nas neko terao da preteći njegovo ludilo srljamo u rat protiv celog sveta ? – Nije.
    Je li nam neko branio da se pogledamo u ogledalo i prizemimo? – Nije.
    Je li nas neko naterao da posle slabašnog pokušaja otrežnjenja opet izaberemo najgore od najgorih da nas dotuku i ogule do kostiju sve što im je promaklo ranije? – Nije.
    Je li nas neko silom naterao da se prodajemo kao najjeftinije drolje za šaku soli, sendvič, litar zejtina, a da sve svoje prodamo za bednu platicu džabolebaroša u državnoj službi? – Nije
    Je li nas neko naterao da se pretvorimo ( ili samo ogolimo i pokažemo ) u primitivne životinje čiji se život pretvorio u besomučno celodnevno balavljenje pred serviranom pornografijom ?
    Nije.
    (Bojan Todorović, 5. decembar 2019 10:58)

    # Link komentara

  81. Radim u skoli. Predajem tehnicko i fiziku. Sistem je skroz zastareo i pregazen internetom. Razlog: skolski sistem sluzi pre svega tome da se niko ne bini (nastavnici da imaju posla, deca da imaju gde da budu, a roditelji da mogu da se nesmetano ne bave decom.

    Plate prosvetara nisu problem nego to sto je internet toliko bolji izvor informacija, da je deci totalno dosadno da u grupi slusaju mene. Svi bi na svoj telefon i cepaj. To dovodi do totane otudjenosti u realnom svetu.
    (Eto, 5. decembar 2019 10:58)

    # Link komentara

  82. Naravno, najlakse je optuziti decu sto je sistem ocajan.. obratite paznju kakve clanke objavljujete, jer ovo stvarno nema smisla. Prvo, problem je u obrazovnom sistemu, skolskim programima od pretproslog veka, izuzetno losim predavacima koji apsolutno blage veze nemaju pre svega o pedagogiji a o materiji o kojoj predaju ne zelim govoriti, cast izuzetcima. Kako mlad covek da bude motivisan da se bavi naukom kada se njihova braca, sestre, roditelji koji su se mucili i posteno stekli neku diplomu ne mogu zaposliti u struci ? Nemojte optuzivati mlade ljude, oni su nam samo slika trenutnog stanja u drzavi. Mlade ljude je itekako moguce motivisati, strategija nam je totalno porgresna. Osim toga, PISA test je relevantan samo u odredjenoj oblasti struke i ne moze biti adekvatan pokazatelj koliko su nasi mladi "pametni", kako je neko naveo.
    (nex, 5. decembar 2019 10:58)

    # Link komentara

  83. Nisu krivi rijalitiji, problem je mnogo dublji. A kreće iz kuće. Neće nastavnik napraviti od vašeg deteta da bude vredno i posvećeno, to je posao roditelja. Posao roditelja je da usmeri dete na prave vrednosti. Ne može ono da gleda rijalitije ako ga roditelj nije naučio na to. Da ste vodili dete u pozorište, možda bi imalo drugi sistem vrednosti. Neće dete u školi da radi domaći, nego kod kuće. I kod kuće će da uči ono što mu se ispredaje u školi. Opet je odgovornost roditelja da se potrudi da ceo taj proces detetu bude zanimljiv, a ne uteruje strah i preti kaznama za loše ocene. Naravno da će dete dobiti traume od škole tako. Ako se uzdate u državu i sistem, onda ste na krivom putu. Vrednosti koje dete ima nosi iz kuće. Pa ko ga je drugi nego roditelji naučili da od učenja nema vajde. Nisu mu to nastavnici govorili, a nije moglo to dete od 12 godina ni samo da zaključi. Pa roditeljima je samo bitna ocena u školi, ne šta je dete naučilo. Nisam čuo da se roditelj žalio što nastavni program nije dobar ili što njegovo dete nije naučilo dovoljno, nego se žale ako ne dobije veću ocenu koju ni ne zaslužuje. Budite ljuti na koga hoćete za lične nauspehe i neuspehe vaše dece, ali za vaše dete je krivica isključivo vaša.
    (brm, 5. decembar 2019 10:55)

    # Link komentara

  84. Da, sve je to zbir loših uslova u samom okruženju u kome učenik živi. Društvo nije obezbedilo adekvatne instrumente za afirmaciju tih istih "loših"učenika a jeste represivne mere i odsustvo skoro svake želje da učeniku pomogne umesto da ga kažnjava.
    I u osnovnim školama, posebno višim razredima 6-8 kao i u srednjim školama značajan procenat nastvnika i profesora samo ispriča lekciju, odradi svoj čas i učenici i ne smeju da pitaju jer su luzeri pred drugim učenicima koji isto nisu razumeli gradivo koje je ispričano bez interakcije sa učenicma, a isto se dešava i kada učenik želi da pita profesora a dobije često odgovor da "ima u knjizi ili drugi vid odsustva želje" profesora da učenik zaista razume što je nastavno osoblje odradilo, bolje da je neko pročitao lekciju i da zvoni za kraj časa. Čast izuzecima u redovima nastvnika i profesora. TO JE ISTINA zašto su rezultati LOŠI, nisu deca loša, već SISTEM.
    (Roditelj, 5. decembar 2019 10:52)

    # Link komentara

  85. Problem je sistemski.Uzrokovan je stalnom tranzicijom.
    U vreme SFRJ sistem možda jeste bio zastareo,društvene nauke obogaljene dogmatskim pristupom ali je bar bio sistem.
    Činjenica je da su tadašnji drugovi komunisti mislili da će večno vladati ,pa su na narod gledali kao na resurs koji im je potreban jer su bili dovoljno pametni da shvate da je za njihovo blagostanje potrebno da neko radi.A da bi neko radio/stvarao on mora da zna.
    Drugi razlog reda u školstvu je bio takodje logičan - njihova deca su ,bar do završene srednje škole/gimnazije išla sa svom ostalom decom u školu - nije bilo privatnih.
    Vodeći računa o kvalitetu nastave vodili su računa o ŠKOLOVANJU SVOJE DECE.
    Sada imamo ekonomsko- političku elitu čija deca ne idu sa našom u školu (od malih nogu paze da se ne mešaju sa ostalima ) pa nemaju neki poseban interes da uredjuju školski sistem više nego što je to motačima kablova potrebno.
    Pri tome ne mislim samo na ovaj sada period - od devedesetih je počelo raslojavanje a sada to samo bode oči.
    Da li vratiti obavezno školovanje pod državnu upravu to ne znam ("Ne sam školovala od vremena pa do sada") ali poverenja u sadašnji sistem i volju elite da omogući RAVNOPRAVNE USLOVE SVAKOM DETETU nemam.
    (Komša, 5. decembar 2019 10:51)

    # Link komentara

  86. Nije uopste cudno.Sistem vrednosti je poremecen na svim nivoima i to nam se odrazava na sve nas a nakraju i na decu.To urusavanje traje vise od 20 godina.Secam se kad me moj sin kad bio u prvom razredu pitao ,, zasto treba da uci".Ja sam ibjasnjavala a on me inda pitao kako to da ja i njegov otac zavrsili fakultete i zivimo dan za danom a otac njegovog druga zavrsio osam razreda i imaju 3 kuce i vikendicu i idu more na zimovanje.
    (Teodora, 5. decembar 2019 10:49)

    # Link komentara

  87. Normalno kada nam je školski program prenatrpan nebitnim informacijama. Deca uopšte ne nauče suštinu. Teraju ih da selpo nauče neke stvari, a ne umeju da im prenesu znanje. Školski sistem zahteva korenite promene, al da to urade ljudi od struke i predavači,a ne neko ko to nikada nije radio. Ja sam predavač i odlično znam kako se prenosi znanje i nema potrebe da se uči napamet.
    (SKARLET, 5. decembar 2019 10:49)

    # Link komentara

  88. A sto bi pa ucila?Pusti "pink" vidi da Miljana za nedelju dana zaradi kao doktor.....
    (djoleeeeee., 5. decembar 2019 10:46)

    # Link komentara

  89. Sve zemlje ex Yu su u bunaru po pitanju obrazovanja i bit će još gore ako se ne uvedu reforme. Finci to najbolje rade, Jel sramota raditi po već isprobanom sistemu druge zemlje?
    (billy_the_cat, 5. decembar 2019 10:44)

    # Link komentara

  90. U torbi ima po 9-10kg knjiga za osnovce koje se stampaju samo da bi uzeli pare - iz nekih predmeta po 3-4 knjige. Gomile informacija da se bubaju a logike niotkuda. Kazu deca beze iz skole kao da je to razlog loseg PISA testa a ne profesori koji su nekompetentni za predavanja. A kako ce i biti za mizernu platu. Decu uce roditelji kod kuce jer dobijaju gomilu domacih zadataka a u skoli rade samo testove. Razredi po 30 djaka. I na kraju ono sto svi pisu koji je detetu stimulans da uci kada je postalo sramota reci da imas fakultet? Nekada se titula stavljala u potpis.
    (Mica, 5. decembar 2019 10:43)

    # Link komentara

  91. Javna tajna da nam je skolstvo raspad. Kao i zdravstvo, sudstvo ...
    (Vesa, 5. decembar 2019 10:42)

    # Link komentara

  92. Propala drzava
    (Realan, 5. decembar 2019 10:39)

    # Link komentara

  93. To je rezultat "sprovefenih reformi u obrazovnom sistemu", od Gaše Kneževića do Šarčevića .
    ps
    Problem je što se zločinački poduhvat - nastavlja.
    (Logičar, 5. decembar 2019 10:39)

    # Link komentara

  94. A u isto vreme mi sve najbolje znamo, potcenjujemo sve narode sveta, raskrinkavamo sve svetske zavere, jer smo, zaboga, najpametniji (a i najlepši).
    (J., 5. decembar 2019 10:38)

    # Link komentara

  95. Naša deca imaju više testova i ocenjivanja usmenim putem nego časova na kojima uče gradivo...
    (DMX, 5. decembar 2019 10:37)

    # Link komentara

  96. Ja prva, kao roditelj dve srednjoskolke smatram da je naša škola odnosno metode učenja i prenošenja znanja odavno prevaziđena. Rekla sam im davno da su u sistemu koji ne možemo da promenimo i da se snalaze i plivaju kako znaju jer ih neko ocenjuje i rangira. Više sam ih ja naučila kući nego škola sve ove godine počevši od opšte kulture pa dalje. Ne dozvoljavam bespotrebno izostajanje sa časova prosto da me bi sebi napravile više posla, ali recimo kad je bio štrajk taksista, jer su obe škole u centru, bila sam spremna, da je još malo potrajalo, da ih pustim da ne idu u školu dok se ne završi i otvoreno bih rekla da im nisam dala da idu. Ko nije imao decu zadnjih 15 godina taj ne zna koliko su knjige glupe i besmisleno napisane, koliko ima nastavnika koji ne znam kako su uopšte dobili taj posao, itd i taj ne može da komentarise. Ovakvo školstvo nam uopšte ne treba.
    (jasamaja, 5. decembar 2019 10:34)

    # Link komentara

  97. Ministarstvo može da se pozabavi korupcijom pri izdavanju udžbenika. Gramatika srpskog jezika za 1. gimnazije je copy/paste iz nekog fakultetskog suvoparnog udžbenika koji ja kao stručnjak jedva razumem. Znam preko prijatelja koji piše zbirke kako ide proces "selekcije". Velike pare su u pitanju. Nastavnici su prepušteni sami sebi jer s takvim udžbenicima oni moraju deci da diktiraju šta treba da nauče. Eto bar nešto čim ministarstvo može da se pozabavi, mada je to kap u moru medija, rata, siromaštva, kriminala itd
    (Darko, 5. decembar 2019 10:31)

    # Link komentara

  98. Radio sam kratko kao nastavnik matematike u jednoj osnovnoj skoli. Situacija je bila sledeca: ucenik mi je kasnio na cas jer je morao, na putu do skole, da ode da kupi palacinku i s'obzirom da je bila velika guzva on je zakasnio 15min. Ja sam ga izbacio sa casa, ali mi je nakon toga pedagog napomenuo da to ne smem da radim jer je osnovna skola obavezna i bez obzira na razlog ja moram da pustim ucenika na cas. Kada ucenici, kao i vecina nas, budu znali svoje obaveze, a ne samo prava, onda ce i ovom narodu biti bolje.
    (Bojan83, 5. decembar 2019 10:28)

    # Link komentara

  99. Uskoro ce biti jos gore posto se danas obrazovanje ismeva a glorifikuje se primitivizam
    (nemanja, 5. decembar 2019 10:28)

    # Link komentara

  100. Sve je ovo posledica gomile raznoraznih reformi obrazovnog sistema u poslednjih 20+ godina. Deca imaju sva prava a obaveze nikakve. Kada ne uče i dobijaju jedinice kriv je predavač jer ih nije "zainteresovao". Zvuči paradoksalno ali obrazovni sistem u prošlom veku je bio efikasniji nego što je danas. Hoće li ko od odgovornih iz vlade, Zuov-a, ministarstva zbog strateških promašaja u oblast obrazovanja snositi ikakvu odgovornost?
    (Evropa ili smrt, 5. decembar 2019 10:28)

    # Link komentara

  101. Ko ima novca diplomiraće na privatnom fakultetu, ko nema radiće za Nemce.
    (Henry Chinasky, 5. decembar 2019 10:27)

    # Link komentara

  102. Istina je da nam je školstvo katastrofalno već decenijama unazad.
    Profesori i učitelji na državnim fakultetima i školama dolaze tamo da odrade fond časova pro forme i baš ih briga da prenesu znanje.
    Druga stvar još gora jeste da ono kako mi izučavamo odredjene oblasti nema veze sa životom, tj. veoma malo se kod nas radi na praktičnom znanju.
    Ljudi kod nas kada izadju iz srednje stručne škole ili fakulteta ne znaju gde je levo i nisu dovoljno osposobljeni za kvalitetno obavljanje ni manje složenih poslova za koje su se školovali.

    Tuga je kada se čovek zamisli malo bolje i konstatuje da provede u školovanju 16 ili više godina života a realno nije osposobljen na život i posao!
    (Brdjanin, 5. decembar 2019 10:25)

    # Link komentara

  103. "Pogledajte malo udžbenike pa će vam biti jasno zašto deca nemaju volju da uče. Skoro sam gledao šta uči moja ćerka iz srpskog, 6. razred osnovne škole. To je bukvalno iživljavanje nad decom"

    Ja mislim suprotno. Gradivo je olaksano i prepolovljeno u odnosu na ono sto smo mi nekad ucili. Deca u 6. razredu npr iz biologije imaju lekcije od po 2-3 strane na kojima je vise slika nego teksta. Trazi im se osnovno znanje npr ako je lekcija disanje da znaju sta ono znaci i da covek ima dusnik, dusnice i dva plucna krila. Problem nije u gradivu nego u celom sistemu u drzavi, unistenim medijima, obespravljenim nastavnicima i poruci da nam ne treba znanje da bismo dosli do posla.
    (Biba, 5. decembar 2019 10:25)

    # Link komentara

  104. Najgluplje tumacenje rezultata PISA testova ikada. Ako strucnjaci ovako tumace rezultate, nema nade za bolje. Idite na njihov sajt i pogledajte testove. Shvaticete da testovi testiraju funkcionalno znanje, a ne reprodukciju gradiva. Zahtevaju da se procita i razume tekst, primene neka stecena znanja (matematika, nauka, finansije), procitaju grafikoni. Testiraju se deca od 15g, nivo matematike koji im je potreban se nauci do sestog razreda. Makar imali 100 neopravdanih godisnje, ako su prosla razred i nesto naucila, trebalo bi da imaju ta znanja.
    (drvobradi, 5. decembar 2019 10:25)

    # Link komentara

  105. Roditelji, roditelji i još jednom roditelji. Ja kada stisnem svoga, na nenasilan način naravno, ide u školu pevajući.
    (DeepBlue, 5. decembar 2019 10:25)

    # Link komentara

  106. Normalno da su deca demotivisana kada su karte unapred podeljene, kada deca bogatih imaju unapred spremljene diplome, kada se zna koliko košta koja diploma srednje ili fakulteta, magistratura, doktorat. Kada se zna koliko košta i ko dobija koje radno mesto. Kada moraš da odeš u inostranstvo da bi neko počeo da ceni tvoje pošteno stečeno znanje i obrazovanje. O čemu mi ovde pričamo, kakvom crnom sistemu kada postoji samo jedan, lopovski. Hvala na objavljenom komentaru.
    (Milan, 5. decembar 2019 10:23)

    # Link komentara

  107. U ovoj zemlji najdeficitniji je zdrav razum.
    Ako stitite svoje dete od nastavnika kome ga ostavljate da ga vaspitava dok vi radite dete ce to da iskoristi, jer mu je u prirodi da bude buntovno, i trazi krivine. Taj nastavnik zasluzuje svu vasu zahvalnost, jer radi najvazniji i najtezi posao umesto vas.
    Drugi problem su mnogobrojni zaposleni u ministarstvu prosvete, koji nemaju dodirnih tacaka sa vaspitavanjem dece, i u praksi ne znaju nista, al znaju sve u teoriji, i odatle diktiraju pravila i zakone nastavnicima, najcesce kopirajuci zapadne zakone, bez smisla. Pravila treba da postoje da zivot olaksaju, a ne reda radi.
    (Sic, 5. decembar 2019 10:23)

    # Link komentara

  108. Rezultat konstantne negativne selekcije: i deca (vrapci na grani) znaju da za mnoga zaposlenja u Srbiji, državna, strane i privatne poslodavce - kvalifikacije nisu bitne - već nemanje kičme i odgovarajuća partijska knjižica.
    (AdamR, 5. decembar 2019 10:21)

    # Link komentara

  109. zapravno nase skole jesu bzv, i to sve zbog ovih koji pljuju po sega mega, a velicaju fakultete gde zavrsi 1% upisanih... zivim na zapadu, i ovde je osnovna skola u odnosu na nasu osnovnu skolu, kao sega mega u odnosu na najbolji fax kod nas... dakle ovde deca samo dobiju temu, onda sama po interenetu traze o temi i pisu referate... tako da za godinu dana iz neke tamo isotirje obrade 5 velikih tema, dok kod nas udzbenik istorije sacuvaj boze, prodjes 1000 godina istorije, i to sada ako imas takvig nastavnika, moras svaki datum da bubas napamet.. pa kom detetu ce se to svideti??? sto najgore to konstatno bubanje, i tzv opsta kultura kojim se bombarduju deca, je samo zaglupljivanje ljudi i praktnicno jedino si sposoban da u muzickoj slagalici budes prvi i dobijes tepih kao nagradu... ovde opet na zapadu, najveci strucnjaci sa kojima sam radio od geografije znaju do istoka nemacke evropu, a od istorije, pa ja znam 50 puta bolje o istoriji njihove zemlje nego oni sami... ali dzabe objasnjavati ovo bilo kome....
    (sojche, 5. decembar 2019 10:17)

    # Link komentara

  110. Nije ovo najstrasnije sto je moglo da nam se dogodi, ovo je samo posledica najstrasnijeg sto je moglo da nam se dogodi..
    (pionir, 5. decembar 2019 10:17)

    # Link komentara

  111. Kod nas je skola da bi se postao akademski gradjanin, a ne kvalifikovani radnik na trzistu rada.
    (lenstina, 5. decembar 2019 10:16)

    # Link komentara

  112. Pa sto bi neko ucio i gubio vreme kad vecina s diplomama ne radi u struci vec po trafikama, obezbedjenjima, kaficima.
    Veci je benefit biti clan stranke (bilo koje koja je na vlasti) nego imati diplomu
    (zip Niš, 5. decembar 2019 10:15)

    # Link komentara

  113. Totalni sunovrat naroda, kao i sve sto unistis za 20 godina, treba ti bar duplo vise da oporavis, znaci ovako ce biti sigurno jos 50 godina i to ako odmah krenemo da radimo na popravljanju sistema
    (Kosta, 5. decembar 2019 10:15)

    # Link komentara

  114. Škole u Srbiji, ovakve kakve su, postoje da bi prosvetni radnici primali platu. Tako je bilo kada sam ja išao u školu, pre mnogo godina. Verujem da je sada još gore.
    (dejan76, 5. decembar 2019 10:15)

    # Link komentara

  115. Moje dete ide u peti razred osnovne skole i mislim da svaki dan ide tamo kao po kazni. Koliko god se trudili da ga motivisemo, dzabe. Vuce ranac od 5kg minimum, tamo ga ceka odeljenje sa uzasnim medjuljudskim odnosima..
    (Mickey, 5. decembar 2019 10:13)

    # Link komentara

  116. Sve dok se već davno odrasli ljudi pitaju o školovanju, ono neće biti kvalitetno. Pitajte neke malo promišljenije učenike kako školovanje danas izgleda. Verujte da ćete dobiti izuzetno konstruktivne predloge o poboljšanju. Ali, džaba, šta klinci znaju kako im je? Ako mene pitate (a, hvala Bogu, ne pitate), treba uvesti obavezan psihotest pre zapošljavanja bilo koga ko treba raditi sa decom i omladinom i, naravno, strožije disciplinske postupke za učenike. Svima je neko drugi kriv. Učenici jesu bezobrazni preko svake mere, ali profesori većinom ne umeju da razdvoje svoje životno nezadovoljstvo od posla. A o programu koji je daleko iza vog vremena da ni ne pričam....
    (Generacija Z, 5. decembar 2019 10:12)

    # Link komentara

  117. " učenici u Srbiji nisu zainteresovani za školu. Ne vide da ona ima nekog smisla. Demotivisani su, u školu idu po navici i zato što moraju. Deca školu doživljavaju kao izolovano ostrvo i slabo je povezuju sa svojim životima. I ovo je nešto najstrašnije što je moglo da nam se dogodi."
    Pa kad deca vide da im diploma ne znači mnogo, plagijatori i ljudi sa lažnim diplomama postaju ministri, direktori, pa čak i predsednici, a oni što se trude, uče završe u roku rade za 40-tak hiljada, šta nas čudi.
    (bimmer, 5. decembar 2019 10:11)

    # Link komentara

  118. Kakvi politicari, akademici, svestenstvo, roditelji..- takvi i omladinci. Sveopsta dubioza i degradacija.
    (SveUFulu, 5. decembar 2019 10:09)

    # Link komentara

  119. Drzava ne stiti nastavnike i profesore. Moze roditelj da se izivčjava na njima kako hoce i kad hoce. Sa druge strane da li znate da sada najmanje 30% diploma privatnih fakulteta zaposeda mesta nastavnika u skolama? Srbijo hoces li da se ubijes? ZASTO SE NA OVO ĆUTI? Prethodna vlast je izrodila fantomske fakultete, a za ovu sam glasao da ih eliminise makar iz skolstva, ali nista. KOME APELOVATI, KOGA MOLITI, OSIM BOGA, koji jedino moze pomoci. Mislimo na buduce narastaje, na druge , na sebe, na drzavu...
    (radnik skole, 5. decembar 2019 10:09)

    # Link komentara

  120. Deca vide da nema vajde od skole.
    Neki mukotrpno uce, zavrse i nemogu dobiti poso.
    Ili idu preko grane ili se prekvalifikuju ili moraju kupiti jos neku diplomu . Zalosno ali istinito. Samo veze rade.
    (Tomislav, 5. decembar 2019 10:08)

    # Link komentara

  121. youtube generacija
    (iv13, 5. decembar 2019 10:07)

    # Link komentara

  122. Kao Narod imamo viševekovni problem: ne razumemo potrebu za preciznom artikulacijom svojih misli, što se može razviti jedino obrazovanjem. Zato konfuzno i mislimo i konfuzno se izražavamo i to dovodi do nakaradne komunikacije koja za posledicu ima čitavu lavinu nesporazuma koja eskaliraju nefunkcionalnom prepirkom tipa "Ko je u pravu - Ja, naravno", zatim svađu sa uvredljivim sadržajem, a ubrzo dolazi pesničenje kao argumentacija, jer bolje nema. Na kraju ludila omanji ili pravi rat nije isključen. Da se i ne spominje kakve sve propratne pojave razvija takva egzistencija: bahatost, zavist, neempatiju, malodušnost, nerad i nered, nemaštinu, nasilje...Naše obrazovanje NE RAZVIJA KOD DECE PRECIZNO IZRAŽAVANJE SVOJIH MISLI, jer je bubatorsko...deca uče napamet tuđe misli i rečenice, pa nema ni potrebe da misle, neko je već sve smislio pre njih i za njih. Deca stasavaju u iste takve ljude: funkcionalno nepismene - kada pročitaju tekst, mogu da ga ponove na bazi memorije, ali ne razaznaju fine detalje koji treba čoveka da opredele za istinosne sudove. Takvi ljudi su ne upotrebljivi kako za život tako i za posao, gde moraju donositi ISPRAVNE odluke svakodnevno. Vrlo mali procenat ne odgovara ovom opisu i oni ne mogu popraviti otužan prosek nacije. U prevodu, ako je Tesla bio Srbin, to za prosek Srba ne znači ama baš ništa...
    (Tin, 5. decembar 2019 10:07)

    # Link komentara

  123. A ne. Mi smo najpametniji i najsposobniji. Šta znaju jedan Nemac ili Šveđanin.
    (Necko, 5. decembar 2019 10:07)

    # Link komentara

  124. E to je razlika između zapada i nas, vani mladi oce znanje, tu kod nas okruzeni depresijom, korupcijom, roditeljima na rubu zivcanoga sloma gube volju za bilo cim. Unisteni smo svi skupa, i nisu krivi politicari, krivi smo sami jer ne znamo reci dosta. Gledam svoje dijete, kreativno i zivo, samo gleda kako da nesto zalijepi, napravi, izreze slozi a ja zivcan nisam u stanju ni selotejp da mu dam, odljepili smo ljudi.
    (edi, 5. decembar 2019 10:06)

    # Link komentara

  125. Ucenici nisu nimalo naivni Vide oni unapred da ce im za posao u buducnosti trebati veza ili jednostavno diploma sa privatnog fakulteta Ako nista od toga ne uspe tu je uvek kamion ili klinika u Nemackoj
    (libere, 5. decembar 2019 10:06)

    # Link komentara

  126. Kapitalizam braćo !?
    (aca, 5. decembar 2019 10:06)

    # Link komentara

  127. Pa samo im puštajte i dalje rijaliti programe biće to još gore. Nekada smo bili medju najboljima.
    (VJ, 5. decembar 2019 10:06)

    # Link komentara

  128. bitno da svaki dolaze pancir, s-400, mi-35 i ostalo gvožđe
    (nema veze, 5. decembar 2019 10:05)

    # Link komentara

  129. Za očekivati!
    (Dejan, 5. decembar 2019 10:03)

    # Link komentara

  130. Sve je tacno.
    Roditelj sam deteta koje skolu dozivljava upravo kao sto je opisano. Borimo se sa suprugom da preokrenemo dozivljaj, ali avaj, skola je takva kakva je. Knjige su postale nerazumljive i za nas starije, kao da osnovci idu na fakultet, a ne da treba da steknu najobicnije osnovo znanje. Ko ce nama roditeljima da vrati zivce i vreme koje gubimo dok deci objasnjavamo ono sto treba sami da skontaju iz knjige ili, ne daj boze, da skontaju od nastavnika koji se jos drze srednjovekovnih metoda prenosenja znanja? I ko ce biti kriv sto ce vecina dece iz skole izaci kao zombi, shvatajuci jedino da od znanja nema koristi u zivotu, vec samo ako nesto muljas ili se uclanis u stranku?
    (Timocanin, 5. decembar 2019 10:02)

    # Link komentara

  131. Мењајте градиво!
    Смањите број часова!
    Избаците неке предмете!
    (Американац, 5. decembar 2019 10:01)

    # Link komentara

  132. Temelj svake države su školstvo i zdravstvo. Ko to ne shvati nestaće. Mi nismo shvatili.
    (Boža, 5. decembar 2019 10:01)

    # Link komentara

  133. Jel ovo kao niko nije znao. Pa ovako je još od 90' kada je školstvo počelo da ubijanjem i samo-uništavanjem. A da, i ranije je bilo kojekakvih "epizoda" sa reformama (Šuvar i usmereno obrazovanje), pa vraćanje na "kobajagi" staro. Da ne pominjem nezainteresovane nastavnike i profesore koji imaju decenijama male plate. Da ne pominjem odnos države prema obrazovanju kojoj je važnije da kojekakve nevladine organizacije „ne talasaju“ i gde su „prava dece“ izdignuta iznad prava uništene dece.
    Dalje, pa pogledajte tolerisanu bahatost roditelja koji dovode svoje „pulene“ svako jutro i odvoze svako veče. Pogledajte samo da je glavni interes škola da u večernjim časovima izda što više sala i učionica zarad dopunjavanja kase (samo je pitanje čije)….
    Hoćete dalje ?????
    (Opaučeni, 5. decembar 2019 10:00)

    # Link komentara

  134. Nama je obrazovanje zaglavljeno negde u šezdesetim
    (civor, 5. decembar 2019 10:00)

    # Link komentara

  135. I onda se svi sprdaju sa privatnim engleskim skolama po Dedinju. To je za glupe tatine sinove i decu diplomata. Ono, njima je lako. Nista ne uce bla bla. Ovo je slika opsteg stanja u zemlji, a buducnost ne izgleda bas svetlo.
    (klasa, 5. decembar 2019 09:59)

    # Link komentara

  136. Zasto da se trudis kad mozes da kupis diplomu, doktorat... sta god ti padne napamet...

    Cilj je nepismeno/zaglupljeno stanovnishtvo. Pravis podanike a ne gradjane, vlasti nisu potrebni gradnani zato shto se gradjanima tesko upravlja a podanicima podelis po sendvich i po 'ilnadu dinara.
    (lerr, 5. decembar 2019 09:59)

    # Link komentara

  137. sta ocekujete od dece kad su rijaliti i sponzoruse merilo kvaliteta
    (ziko, 5. decembar 2019 09:55)

    # Link komentara

  138. Uče nam decu lažnu istoriju lažnu geografiju,biologiju,veronauku...lažnu fiziku...nebitno gradjansko namerno iskomplikovanu matematiku...teraju decu da previše uče napamet pesmica umesto da obrade što više pisaca i pesnika...umetnost,mislim na muzičko i likovno je samo u tragovima zastupljeno i premalo fizičkog.

    Da ne pričamo o tome kako nam država stalno stavlja do znanja da deca ne pripafsju nama...

    dobra stvar su Jezici i informatika.
    (DMX, 5. decembar 2019 09:55)

    # Link komentara

  139. Televizije koje propagiraju polu-svet i normalizuju nepismenost.
    Partijsko zaposljavanje i sveopsta pojava da se sa kupljenom diplomom moze biti predsednik, ministar , direktor.
    Velicanje materijalizma i konzumerizma.
    Cinjenica da se zatupljenom nacijom lakse moze vladati.

    Nisu potrebni pisa testovi da se vidi kakav su moralni i intelektualni raspad mladje generacije.

    Sve sto vredi odlazi. Ostace sendvicari i motaci kablova da jedu jedni druge, uz pesmu Dare i slicnih.
    (Nenad, 5. decembar 2019 09:53)

    # Link komentara

  140. Shvatila deca da je skola debilana :-). Redovna skola daje samo osnovu, problem je sto deca misle kad zavrsim fax zavrseno je ucenje i onda dodje do razocarenja kad shvate da nista ne znaju.
    (Nikola, 5. decembar 2019 09:52)

    # Link komentara

  141. Deca imaju Pink i Hepi.Ne treba im škola.Srbija 21 veka...
    (dnevna doza prosecnog Srbende, 5. decembar 2019 09:50)

    # Link komentara

  142. Nepriznajem ta njihova testiranja, znase da su nasa deca naj pametnija to se vidi i po rezultatima u svetu
    (Slobodan Zika Jalovina, 5. decembar 2019 09:50)

    # Link komentara

  143. Nas sistem skolstva je uzasan, deca imaju stres od skole, mrze je, zato sto im oduzima 90% vremena.
    Gradiva su preopsirna, teska, vecina mora da uzima dodatne casove, zbog toga su svi pod tenzijom. Kada se nesto radi na silu, ne moze da valja.
    (sasa jokic, 5. decembar 2019 09:49)

    # Link komentara

  144. Sve snage drustva su upregnute da do ovoga dodje.Pink,grand,segamegagiga strucnjaci,rijalitiji,navijaci,nazovi pravni sistem itd,itd.Moze li i hoce li iole normalan covek da se zapita kako i pre svega zasto?
    (kale, 5. decembar 2019 09:48)

    # Link komentara

  145. pa kad na zivotnim primerima vide da naporan rad nije garancija za kvalitetan zivot. A to jos podrzava veliki broj roditelja.

    A Jala brat Senida i ostali dodatno oblikjju merila vrednoati. O reality programima mi je mrsko i govoristi bilo sta
    (ironik, 5. decembar 2019 09:47)

    # Link komentara

  146. Za takvo stanje u prosveti je kriva isključivo država. Svojim nakaznim zakonima, od škola je napravila svratišta za decu, umesto mesta gde se stiču znanja. Od profesora je napravila vreće za udaranje, jer ih tuće ko stigne, direktori, razredne starešine koje su primile pare od roditelja jer njihov ljubimac ne može da ima keca, deca i na kraju sama država. Ako deca nemaju pojma, onda je kriv profesor, jer država postavi pitanje, "a čemu ste naučili decu, gospodine profesore". Ako ih terate da uče, a neznanje kaznite sa jedinicom, ili ne daj Bože da đaka oborite, onda vas optuže "za nepoštovanje demokratskog prava srpskog deteta da ne zna". Mene su optuživali da ću decu pobiti matematikom, jer sam decu žestoko pritegao kada je matematika u pitanju, jer su iz osnovne škole došli bez elementarnih znanja, a meni je dobro znanje matematike bilo potrebno da bih radio elektro predmete. Vukovci nisu znali da saberu dva razlomka ili osnovne računske operacije sa decimalnim brojevima. Dokle god škola bude bila obavezna, a to znači, prolazim u naredni razred, znao ne znao, dokle god budu postojali nakazni zakoni, koji decu štite i onda kada tu zaštitu ne zaslužuju, dokle god u prosvetu budu dolazili tatini i mamini sinovi i oni koji su dno struke, od đaka u Srbiji neće biti ništa. Dokle god profesori u školama budu bili socijalni slučajevi, a ne dobro plaćeni jer rade strateški važnu stvar za državu, od škole i školaraca neće biti ništa. Državo, opameti se već jednom, stanje je kritično.
    (Bivši profesor, 5. decembar 2019 09:46)

    # Link komentara

  147. Pa uvek je tako bilo, ne znam šta se čude, a završio sam srednju '08.
    (Nikola, 5. decembar 2019 09:46)

    # Link komentara

  148. Tuga zaista.
    Mozda nije lose potpuno izmeniti obrazovni sistem. Ako ne znamo kako-mozemo prepisati od drugih evropskih zemalja, gde je skola zapravo interesantna, fokusirana na razvijanje talenata i ‘jake strane’ svakog deteta (napr. Ako neko nije zainteresovan za matematiku-ne treba muciti dete sa tim i jos praviti da se dete oseca kao glupo, vec pomoci detetu da razvija stranu koja mu vise lezi, napr. muzika, ili istorija...).
    Skole su kod nas takve da prave prosek od dece, sto se jasno vidi u rezultatima. Nikada fizicar nije bio zainteresovan za filozofiju, biti je geograficar zaintrigiran hemijom.. Ni be treba - osim kod nas.
    Nadam se da cemo sto pre napustiti ovaj staromodni sistem skolovanja i okrenuti se buducnosti i razvijanju novih predmeta.
    (Tina, 5. decembar 2019 09:43)

    # Link komentara

  149. Nase obrazovanje je na nivou 1948.godine, od osnovne skole do fakulteta.Ceni se "bubanje", a na kreativnost.Kada neko /djak, student.../ ima svoj stav pada na svakom ispitu, sto je pogresno.Prolaze samo bubalice, ulizice, tradicionalisti, šablonisti....Ne postoji selekcija talentovanosti.Kome ide sport uce ga matematiku; ko zna matematiku teraju ga na sport; ko zna da slika teraju ga na muziku, a talentovanog muzicara teraju da slika itd. sve suprotno talentu i predispozicijama!
    (dr Dragan, 5. decembar 2019 09:43)

    # Link komentara

  150. ima gore,tek ce da vidimo...
    (cale, 5. decembar 2019 09:42)

    # Link komentara

  151. Sistem ne postoji, privatni fakulteti unistavaju obrazovanje, zaposlenje ne ovisi o obrazovanju već od sistema da li imate vezu, hvala
    (veteran, 5. decembar 2019 09:37)

    # Link komentara

  152. Ne mozete negativne vrednosti emitovati na TV svaki dan, a ocekivati da se to ne primi medju decom, pa se sada iscudjavate sta se dogadja. Negativne vrednosti krecu od politike, preko Zeljka Mitrovica i njegovog djubreta na Pinku preko starleta i rijalitija, sund muzike, kroz najgore blato od medija, novina, vesti, unistene kulture, djubreta i stroke na ulici, deponijama, nasilja u porodici, skoli i drustvu, pa sve do dece.
    (Mile, 5. decembar 2019 09:36)

    # Link komentara

  153. Samo im vi plasirajte rijalitije i nema problema. U nepoštovanju starijih, nevaspitanju i ostalim nemoralnim stvarima omladina je sigurno na samom vrhu. O (ne) znanju, nepismenosti da i ne govorim.
    (macky, 5. decembar 2019 09:35)

    # Link komentara

  154. Pogledajte malo udžbenike pa će vam biti jasno zašto deca nemaju volju da uče. Skoro sam gledao šta uči moja ćerka iz srpskog, 6. razred osnovne škole. To je bukvalno iživljavanje nad decom. Za šta će im u životu silne definicije i onoliko detaljna gramatika. Neće svako studirati srpski. Možda je bitnije da čitaju knjige, da diskutuju o njima? Palatalizacija, jednačenje suglasnika i slično joj sigurno neće doneti mnogo sreće u životu (osim ako ne postane nastavnik srpskog). I ostale knjige su slične. Pune beskorisnih podela, definicija a suštine i prakse nigde.
    (Dejan, 5. decembar 2019 09:34)

    # Link komentara

  155. Shodno svim realnim parametrima društva mi smo daleko daleko prebacili sve logične i teorijski moguće proračune... Leteli smo daleko dalje i više, i preko svih zakona aerodinamike i bez goriva, preko svih PONR tačaka bez povratka... E sad, to jeste fenomenalno, i neverovatno, ali isto tako neminovno, da dalje ne može, a alternative ni zemlje ni države za koju bi se uhvatili nema više...
    (Mediocritical, 5. decembar 2019 09:28)

    # Link komentara

  156. Ukinite privatne fakultete i raznorazne ispostave svih fakulteta, zaposljavanje preko stranke
    Deci je danas savrseno jasno kako drustvo funkcionise.
    Zasto bi se mucili kada toliko primera imaju (za mene negativnih) na svakom koraku
    (objektivan, 5. decembar 2019 09:26)

    # Link komentara

  157. da imam mogućnosti i da sam na poziciji, ja bih ga promenio...bili bi vrhunski...
    (tami, 5. decembar 2019 09:24)

    # Link komentara

  158. A što bi deca uopšte išla u školu i učila kad vide da se diplome kupuju a doktorati plagiraju bez problema? Kad neko položi 15 ispita za dva dana na fakultetu ili ne zna kako mu se zove master rad,da li je to normalno? A o onima koji završavaju neke izmišljene fakultete i zvanja tipa operativni menadžer da ne pričam.I šta je to uopšte operativni menadžer?
    (Debeli Sava, 5. decembar 2019 09:24)

    # Link komentara

  159. Predlazem,pod hitno,uvodjenje jos jednog ili vise rijaliti programa kako bi stanje bar za malo popravili! I naravno ,vratite nam Micu Megatrend! A mi cemo,u medjuvremenu,da budemo ''mladici'' koji su nekoga prebili,izboli nozem,''navijaci''..itd! Kakva skola!!!
    (Mladjan, 5. decembar 2019 09:21)

    # Link komentara

  160. Za glupiranje na YT njihovi idoli kupuju skupocene automobile,dok gledaju svoje roditelje kako krpe kraj sa krajem
    (markozr, 5. decembar 2019 09:21)

    # Link komentara

  161. Kao neko ko radi u prosveti, obrazuje buduće nastavnike i aktivno prati dešavanja i tendencije u našem obrazovnom sistemu primećujem da od kada psiholozi i pedagozi diktiraju kako treba raditi situacija u našim školama je nikada gora. Sve dok nastavnici ne budu imali dozvolu da svoj posao rade onako kako ih učimo i sve dok ne prestane da se priča o preopterećenoj deci mislim da nećemo mrdnuti odavde gde smo sad. Naprotiv nastavićemo da klizimo (blago rečeno) ka još nižim mestima....Ili problem da rešimo tako što se isključimo iz svih testiranja i zanemarimo sve izvešraje i pokazatelje i slušamo i verujemo kada nam kažu da Srbija u reformi obrazovnog sistema postiže najbolje rezultate i da smo dobili pohvale....
    (Ljubica, 5. decembar 2019 09:18)

    # Link komentara

  162. Mislim da to nije tacno.
    Nas ministar obrazovanja je dao izjavu, pre neki dan, povodom rezultata PISA tesova da to nema veze sa zivotom i da novinari ne treba da postavljaju glupa pitanja. Drugim recima, po ministru, sve je u najboljem redu.
    Ja bih pre verovao ministru nego rodjenim ocima, on ocigledno bolje vidi nego mi ostali. Na kraju krajeva za to je i placen od strane svih nas, da bolje vidi.
    (Vlada, 5. decembar 2019 09:17)

    # Link komentara

  163. То се догодило крајем прошлог века. Добродошли у реалност глупости.
    (ПоследњиСрбијанац, 5. decembar 2019 09:15)

    # Link komentara

  164. Izuzetno ocekivani rezultat, kad budemo hteli da se pogledamo u ogledalo i realno kazemo sta u njemu vidimo mozemo ocekivati da na ovim testovima napredujemo.
    (Invisible, 5. decembar 2019 09:14)

    # Link komentara

  165. Primaju oni i pomocne radnike :(
    (cobo, 5. decembar 2019 09:11)

    # Link komentara

  166. Prosveta je najveća proizvodna industrija svake zemlje, a ko to nije shvatio osudjen je na izumiranje.
    (istina, 5. decembar 2019 09:09)

    # Link komentara