Jasno je da sport napreduje i da je tesko porediti ere, ali velika trojka je toliko podigla nivo tenisa da to vise nema veze sa erama, vec iskljucivo sa njihovom briljantnoscu. Pre neki dan sam gledao neki isecak sa Wimbledona kada je igrao Mekenro. Imao sam utisak da to igraju neki amateri koje vidjam svako vece dok vozim bajs po novosadskom keju. Bukvalno je delovalo smesno i jadno, nakon sto sam se za ovih 15 godina navikao na ovaj termonuklearni nivo tenisa. Mogu samo da zamislim kako je to tek izgledalo kad su igrao Lejver na prelazu izmedju amaterske i profesionalne ere. I u ostalim sportovima je ostvaren napredak, ali ni izbliza toliko. Nikome danas nije smesan onaj Maradonin gol u Meksiku. Naprotiv, i dalje je jednako zadivljujuc. Nikome nisu smesni Dzordan, Dzabar i Leri Bird. Ali ova tri momka su toliko podigli nivo sporta da, nazalost, njihovi veliki prethodnici danas deluju bukvalno kao amateri. A Novak je uspeo da iskoraci cak i u odnosu na njih i da postane najveci medju najvecima.
(Dusan, 12. jul 2021 21:48)
Lejver je 1962. kad je uzeo prvi grand slem bio daleko lošiji od Rosewall-a pa i od 33-godišnjeg Panča Gonzalesa. U profi konkurenciji ne bi ništa uzeo.
Recimo 1963. kad je otišao u profesionalce, nije ništa uzeo, sva 3 pro slema je uzeo Rosewall. 1965. je 2 od 3 Pro slema uzeo Rosewall, a te godine je i 37-godišnji Pančo Gonzales ima 5-3 skor protiv 10 godina mlađeg Lejvera (ukupan h2h je 43-22 za Lejvera ali je on bio u najboljim godinama a Pančo je imao 36-41 godine kad su igrali te mečeve, čak ga je i sa 41. godinom dobio 3-2 u poslednjoj sezoni).
Od tih pre-open era igrača verovatno je Gonzales bio najbolji pa onda Rosewall i Lejver tu negde.
(meda, 12. jul 2021 21:24)
Nadal je do juce bio jedini koji je u kalendarskoj godini osvojio 3 GS na tri razlicite podloge (RG, WB, USO 2010)... S tim sto Djokovic ima istorijsku priliku da predje igricu ako osvoji USO u septembru i postavi rekord za narednih 70 godina... Treba reci da je Djokovic jedini u istoriji koji je vezao u 4 razlicita navrata 3 ili vise GS titula- ovo mu je treci niz sa 3 GS titule, jednom je vezao 4 GS, ali za razliku od Lejvera na tri razlicite podloge!!!
(realnost, 12. jul 2021 21:06)
Novak je u jednom Momentu držao sva četiri Grand Slema na tri različite podloge plus završni Masters, to niko do sada nije uspeo pa čak ni Lejver
(Zevs, 12. jul 2021 21:04)
Zadnja rečenica bi moćnije zvučala da se kaže više od pola veka nego pet decenija, isto kao što pola miliona moćnije zvuči nego petsto hiljada.
(dakiliz, 12. jul 2021 20:59)
Kad je Lejver uzeo prvi grand slem 1962. bio je daleko od najboljih pro igrača (Ken Rosewall, 33. godišnji Pancho Gonzales). Sledeće godine kad je postao Pro nije mogao ni jedan meč protiv njih da dobije, Ken Rosewall je uzeo sva 3 Pro slema (US Pro, Wembley Pro, French Pro) 1963. I 1965. je Ken Rosewall uzeo 2 od 3 Pro slema, tek 1966. je Lejver postao najbolji teniser.
Pro slemova je Ken Rosewall uzeo 15, Pancho Gonzales 12, Lejver 8.
(meda, 12. jul 2021 20:40)
Igraci mladji od naseg nola imaju osvojen 1GS.A on kao proigrao u tridesetim haha
(dr.Roddick, 12. jul 2021 14:49) I da znas da si u pravu pomalo. 42 godine od Lejverovog vezivanja prva tri slema je bila 2011. Do tada i bese slabasna konkurencija (a svi znamo ko je do 2011. nakupio najvise slemova). Tek od 2011. krece prava konkurencija (a opet, svi znamo ko je od te godine najvise osvojio slemova). Pozdrav za tebe i samo bez sekiracije. Hehe
(..., 12. jul 2021 18:26)
Preracunao sam bodove da nije bilo pandemije i Nole bi imao 9565, a Medvedev 8500. Medvedev bi do kraja godine branio 5480, dok bi Nole samo 2395.
U ovoj situaciji do Sinsinatija se oduzima 50% bodova u Hamburgu, Vasingtonu i Torontu. OI se vise ne boduju, a za Hamburg i Vasington se nisu prijavili. U Sinsinatiju Noletu se brise 1000 bodova, a Medvedevu 180.
Posto je sve izvesnije da Nole nece igrati nista do US opena sem mozda OI, Medvedev ima jednu teoretsku sansu da bude 1. na ATP ukoliko osvoji i Toronto (Montreal) i Sinsinati. Tada bi imao 11440 bodova, a Nole 11113.
Sumnjam da je u mogucnosti da osvoji oba mastersa. Posle toga, ako Nole osvoji US open, sto mu je glavni cilj, do kraja godine je siguran na 1. mestu cak i da ne igra, jer Medvedev brani sve bodove sa vecih turnira, sem Indian Velsa gde bi mogao da osvoji 955 bodova, a neki manji turniri se nece ni igrati.
(Nikola, 12. jul 2021 18:00)
Nole pod hitno da promeni tehničkog sponzora, angažuje vrhunskog stilistu i frizera..Od juče su izgled opreme, elegancija i stajling postali najbitniji faktori u izboru najboljeg svih vremena..
(Emilio Pascucci, 12. jul 2021 17:37)
Све је то лепо, али то су мање битни рекорди. Човек је најбољи играч тениса икада! Капирам да ће од данас у глави имати следеће:
- Олимпијско злато
- Маргарет Корт (24 ГС)
- Штефи Граф 377 седмица на првом месту
- Завршни Мастерс куп, Федерер (6)
- Прво место на крају године, Пит Сампрас (6)
ОИ ће вероватно играти и за 3 године, тако да ће бити наде ако сада не оде. Још 5 ГС да престигне и женског рекордера, још 48 седмица (мање од годину дана) да престигне Штефи Граф. Што се завршног турнира тиче, Федерер му бежи за један, дакле још два и ту ће држати рекорд, а већ за 6 месеци може бити сам на листи са 7 првих места на крају године, с обзиром да дели прво место са Сампрасом.
(Тони Старк, 12. jul 2021 16:39)
"Lejver je takav podvig napravio 1969, kao i sedam godina kasnije."
1976 (sedam godina kasnije) nije Rod Lejver ponovio taj uspeh. Već prvi put u amaterskoj konkurenciji 1962god i onda sedam godina kasnije 1969god u profesionalnoj konkurenciji. Vredi istaći da je Rod Lejveru bilo zabranjeno da se takmiči na GS jer je igrao profesionalne turnire, a GS su do 1969god bili amatersko takmičenje. Odnosno, igralo se za slavu a ne za pare. Ko zna koliko bi on GS osvojio da mu je bilo dozvoljeno da se takmiči ili da su GS profesionalizovani kao što su danas.
(Djoksa, 12. jul 2021 16:31)
Mogu samo reći posle svih ovih godina, da je onaj Jumko sve vreme bio u pravu. Stvarno je ovo postalo dosadno . Kako mu ne dosadi da ih povazdan mlati?
(VUK, 12. jul 2021 16:19)
Zorane, malo se raspitaj pre nego što lupiš. Federer nikad nije osvojio prva tri GS u karijeri. 2009 kad je uzeo RG, i Vimbldon, na AO je izgubio od Nadala u finalu 3 :2, a na US openu je izgubio finale od Del potra 3:2. Dakle, igrao je u sva 4 finala, samo što je 2 izgubio u 5 setova. Bio je blizu, ali nedovoljno.
(Tihi, 12. jul 2021 15:49)
One godine kad je osvojio Rolan Garos,Federer nije osvojio Australijan open i US open. Ali i pored toga, tri puta je osvojio po tri Gren slema u sezoni, samo ne prva tri.
(Vule, 12. jul 2021 15:46)
One godine kad je osvojio RG, to je isto postigao i Federer, pa je na USO izgubio od Del Potra.
Zorane, to je bila 2009 godina. Te godine Federer je izgubio u finalu Australije od Nadala (cuvene suze za vreme govora), nakon cega je osvojio Roland Garos (pobedio Soderlinga u finalu) i Wimbledon (pobedio Rodicka u finalu) i igrao finale US Opena gde je porazen od Del Potra.
(Dejan Eric, 12. jul 2021 15:41)
One godine kad je osvojio RG, to je isto postigao i Federer, pa je na USO izgubio od Del Potra.
(Zoran, 12. jul 2021 15:17)
Čudite li se za ovolike minuse koje ste dobili? Verujem da ne.
Australian Open 2009 je osvojio Nadal pobedivši upravo Federera u finalu
(jovanka, 12. jul 2021 15:39)
@Zoran
Te godine je Federer izgubio u finalu Australian Opena, tako da nisi u pravu. Ali bitno da si ti ostavio svoj komentar.
(Sportista, 12. jul 2021 15:31)
Valja napomenuti da je u Lejverovo doba AO igran na travi. Tako da je Novak prvi koji je osvoijo prva tri GS na tri različite podloge.
(sugarfree, 12. jul 2021 15:23)
Samo jedna mala dopuna: AO se do 1985.godine igrao u decembru i bio je poslednji GS u godini. Preskače se 1986.(nije igrano),a tek od 1987.godine se igra u Januaru i tako postaje prvi GS u godini a ne četvrti.Tako da Rod Lejver je osvojio prva 3 GS 1969 a to su bili:Rolan Garos,Vimbldon i US open...
(Srđan, 12. jul 2021 15:22)
Istorija tenisa i sporta uopšte će zauvek pamtiti što će Đoković postati prvi čovek u 21. veku koji je u jednoj sezoni(godini) osvojio sva 4 najprestižnija turnira nego Marejeva 2 vezana olimpijska zlata.
Grand Slamovi > OI u tenisu
(Petar, 12. jul 2021 15:10)
Jedini teniser u istoriji koji je osvojio prva 3 Gren Slema u sezoni na 3 različite podloge, 1969 se AO igrao na travi! Zvuči šašavo ali može da zaređa i dva kalendarska slema zaredom!
(Vuk, 12. jul 2021 15:08)
Cinjenica je da je Novak juce odigrao skoro pa ocajan mec.Sta bi bilo oda je odigra dobro ? Sta treba da se desi da bi novije generacije tenisera dobile Novaka u ovako vaznim mecevima? Jedino da izadje na teren bez reketa,ili sa povezom na ocima.
(Dragan, 12. jul 2021 15:01)
Interesantno da od tolikih veličina Bjorg, Mekinro, Konors, Lendl...Sampras, Agasi...
Pričam o Open eri i ATP... znači od 1973.
Samo je Džim Kurijer dolazio dva puta na Vimbldon sa osvojena prva dva GS u sezoni.
Ni Nadal 2009. nije jer Soderling je to sprečio...ni Federer jer uvek je tu Pariz...
Evo sada je Novak otišao i dalje... ogroman pritisak će biti na US open... ljudi možda i nisu svesni koliko su blizu skoro pa nemogućeg.
(onako, 12. jul 2021 15:00)
Bože zdravlja ako dočekamo US open titulu, ništa više neće biti isto.
Učinio je u ovom sportu više nego iko. Respect svima, ali Nole je nešto sasvim van svih kalupa.
(Stefan, 12. jul 2021 14:56)
Ali niko nije imao 3 prva GS na 3 različite podloge, jer je Rod Lejver dvije osvojio na travi AO i W. Komentator meča na Sportklubu je izjavio to u toku prenosa. 🏆🥇🎾. Tennis masterclass by Novak.
(Vashoon, 12. jul 2021 14:50)
Treba se pri tome uvek naglasiti, da je Lejver svoja tri od 4 gren slema osvojio na travi, tada se nije igralo na betonu, jedino je sljaka ostala u Parizu i naravno trava na Vimbledonu. Znaci Noletovo dostignuce je mnogo, mnogo teze + Nole je imao dva najjaca (pored njega samog) tenisera u istoriji i ubedljivo najjaceg tenisera svih vremena na sljaci, to sve Lejver nije imao!
Cak se trvda podloga sa US Opena i Australian Opena razlikuje dosta :-)
(ovo ono, 12. jul 2021 14:47)
Da bas mu je konkurencija…ono top vrhunska… tenis je u zadnjih 10 godina na najnizim granama… ne kontam ko to jos gleda?
(hercegovina_berliner_montenegro, 12. jul 2021 14:45)
Ноле је Г.О.А.Т. по још једном од многих параметара у тенису, јер је једини тенисер у историји који је у три узастопне деценије узимао ГС турнире..
(Рајко Ђукановић, 12. jul 2021 14:45)
Kao i obicno, sjajan tekst, uz jednu trivijalnu gresku: nije za 42, vec za 52 godine. Lejver je osvojio prva 3 GS davne 1969. godine.
(Rade, 12. jul 2021 14:37)
Bože zdravlja ako dočekamo US open titulu, ništa više neće biti isto.
Učinio je u ovom sportu više nego iko. Respect svima, ali Nole je nešto sasvim van svih kalupa.
(Stefan, 12. jul 2021 14:56)
Treba se pri tome uvek naglasiti, da je Lejver svoja tri od 4 gren slema osvojio na travi, tada se nije igralo na betonu, jedino je sljaka ostala u Parizu i naravno trava na Vimbledonu. Znaci Noletovo dostignuce je mnogo, mnogo teze + Nole je imao dva najjaca (pored njega samog) tenisera u istoriji i ubedljivo najjaceg tenisera svih vremena na sljaci, to sve Lejver nije imao!
Cak se trvda podloga sa US Opena i Australian Opena razlikuje dosta :-)
(ovo ono, 12. jul 2021 14:47)
Interesantno da od tolikih veličina Bjorg, Mekinro, Konors, Lendl...Sampras, Agasi...
Pričam o Open eri i ATP... znači od 1973.
Samo je Džim Kurijer dolazio dva puta na Vimbldon sa osvojena prva dva GS u sezoni.
Ni Nadal 2009. nije jer Soderling je to sprečio...ni Federer jer uvek je tu Pariz...
Evo sada je Novak otišao i dalje... ogroman pritisak će biti na US open... ljudi možda i nisu svesni koliko su blizu skoro pa nemogućeg.
(onako, 12. jul 2021 15:00)
Jedini teniser u istoriji koji je osvojio prva 3 Gren Slema u sezoni na 3 različite podloge, 1969 se AO igrao na travi! Zvuči šašavo ali može da zaređa i dva kalendarska slema zaredom!
(Vuk, 12. jul 2021 15:08)
Ali niko nije imao 3 prva GS na 3 različite podloge, jer je Rod Lejver dvije osvojio na travi AO i W. Komentator meča na Sportklubu je izjavio to u toku prenosa. 🏆🥇🎾. Tennis masterclass by Novak.
(Vashoon, 12. jul 2021 14:50)
Cinjenica je da je Novak juce odigrao skoro pa ocajan mec.Sta bi bilo oda je odigra dobro ? Sta treba da se desi da bi novije generacije tenisera dobile Novaka u ovako vaznim mecevima? Jedino da izadje na teren bez reketa,ili sa povezom na ocima.
(Dragan, 12. jul 2021 15:01)
Zorane, malo se raspitaj pre nego što lupiš. Federer nikad nije osvojio prva tri GS u karijeri. 2009 kad je uzeo RG, i Vimbldon, na AO je izgubio od Nadala u finalu 3 :2, a na US openu je izgubio finale od Del potra 3:2. Dakle, igrao je u sva 4 finala, samo što je 2 izgubio u 5 setova. Bio je blizu, ali nedovoljno.
(Tihi, 12. jul 2021 15:49)
Ноле је Г.О.А.Т. по још једном од многих параметара у тенису, јер је једини тенисер у историји који је у три узастопне деценије узимао ГС турнире..
(Рајко Ђукановић, 12. jul 2021 14:45)
Istorija tenisa i sporta uopšte će zauvek pamtiti što će Đoković postati prvi čovek u 21. veku koji je u jednoj sezoni(godini) osvojio sva 4 najprestižnija turnira nego Marejeva 2 vezana olimpijska zlata.
Grand Slamovi > OI u tenisu
(Petar, 12. jul 2021 15:10)
Valja napomenuti da je u Lejverovo doba AO igran na travi. Tako da je Novak prvi koji je osvoijo prva tri GS na tri različite podloge.
(sugarfree, 12. jul 2021 15:23)
Kao i obicno, sjajan tekst, uz jednu trivijalnu gresku: nije za 42, vec za 52 godine. Lejver je osvojio prva 3 GS davne 1969. godine.
(Rade, 12. jul 2021 14:37)
Mogu samo reći posle svih ovih godina, da je onaj Jumko sve vreme bio u pravu. Stvarno je ovo postalo dosadno . Kako mu ne dosadi da ih povazdan mlati?
(VUK, 12. jul 2021 16:19)
One godine kad je osvojio RG, to je isto postigao i Federer, pa je na USO izgubio od Del Potra.
Zorane, to je bila 2009 godina. Te godine Federer je izgubio u finalu Australije od Nadala (cuvene suze za vreme govora), nakon cega je osvojio Roland Garos (pobedio Soderlinga u finalu) i Wimbledon (pobedio Rodicka u finalu) i igrao finale US Opena gde je porazen od Del Potra.
(Dejan Eric, 12. jul 2021 15:41)
One godine kad je osvojio Rolan Garos,Federer nije osvojio Australijan open i US open. Ali i pored toga, tri puta je osvojio po tri Gren slema u sezoni, samo ne prva tri.
(Vule, 12. jul 2021 15:46)
One godine kad je osvojio RG, to je isto postigao i Federer, pa je na USO izgubio od Del Potra.
(Zoran, 12. jul 2021 15:17)
Čudite li se za ovolike minuse koje ste dobili? Verujem da ne.
Australian Open 2009 je osvojio Nadal pobedivši upravo Federera u finalu
(jovanka, 12. jul 2021 15:39)
Све је то лепо, али то су мање битни рекорди. Човек је најбољи играч тениса икада! Капирам да ће од данас у глави имати следеће:
- Олимпијско злато
- Маргарет Корт (24 ГС)
- Штефи Граф 377 седмица на првом месту
- Завршни Мастерс куп, Федерер (6)
- Прво место на крају године, Пит Сампрас (6)
ОИ ће вероватно играти и за 3 године, тако да ће бити наде ако сада не оде. Још 5 ГС да престигне и женског рекордера, још 48 седмица (мање од годину дана) да престигне Штефи Граф. Што се завршног турнира тиче, Федерер му бежи за један, дакле још два и ту ће држати рекорд, а већ за 6 месеци може бити сам на листи са 7 првих места на крају године, с обзиром да дели прво место са Сампрасом.
(Тони Старк, 12. jul 2021 16:39)
Nole pod hitno da promeni tehničkog sponzora, angažuje vrhunskog stilistu i frizera..Od juče su izgled opreme, elegancija i stajling postali najbitniji faktori u izboru najboljeg svih vremena..
(Emilio Pascucci, 12. jul 2021 17:37)
Samo jedna mala dopuna: AO se do 1985.godine igrao u decembru i bio je poslednji GS u godini. Preskače se 1986.(nije igrano),a tek od 1987.godine se igra u Januaru i tako postaje prvi GS u godini a ne četvrti.Tako da Rod Lejver je osvojio prva 3 GS 1969 a to su bili:Rolan Garos,Vimbldon i US open...
(Srđan, 12. jul 2021 15:22)
@Zoran
Te godine je Federer izgubio u finalu Australian Opena, tako da nisi u pravu. Ali bitno da si ti ostavio svoj komentar.
(Sportista, 12. jul 2021 15:31)
Jasno je da sport napreduje i da je tesko porediti ere, ali velika trojka je toliko podigla nivo tenisa da to vise nema veze sa erama, vec iskljucivo sa njihovom briljantnoscu. Pre neki dan sam gledao neki isecak sa Wimbledona kada je igrao Mekenro. Imao sam utisak da to igraju neki amateri koje vidjam svako vece dok vozim bajs po novosadskom keju. Bukvalno je delovalo smesno i jadno, nakon sto sam se za ovih 15 godina navikao na ovaj termonuklearni nivo tenisa. Mogu samo da zamislim kako je to tek izgledalo kad su igrao Lejver na prelazu izmedju amaterske i profesionalne ere. I u ostalim sportovima je ostvaren napredak, ali ni izbliza toliko. Nikome danas nije smesan onaj Maradonin gol u Meksiku. Naprotiv, i dalje je jednako zadivljujuc. Nikome nisu smesni Dzordan, Dzabar i Leri Bird. Ali ova tri momka su toliko podigli nivo sporta da, nazalost, njihovi veliki prethodnici danas deluju bukvalno kao amateri. A Novak je uspeo da iskoraci cak i u odnosu na njih i da postane najveci medju najvecima.
(Dusan, 12. jul 2021 21:48)
Igraci mladji od naseg nola imaju osvojen 1GS.A on kao proigrao u tridesetim haha
(dr.Roddick, 12. jul 2021 14:49) I da znas da si u pravu pomalo. 42 godine od Lejverovog vezivanja prva tri slema je bila 2011. Do tada i bese slabasna konkurencija (a svi znamo ko je do 2011. nakupio najvise slemova). Tek od 2011. krece prava konkurencija (a opet, svi znamo ko je od te godine najvise osvojio slemova). Pozdrav za tebe i samo bez sekiracije. Hehe
(..., 12. jul 2021 18:26)
"Lejver je takav podvig napravio 1969, kao i sedam godina kasnije."
1976 (sedam godina kasnije) nije Rod Lejver ponovio taj uspeh. Već prvi put u amaterskoj konkurenciji 1962god i onda sedam godina kasnije 1969god u profesionalnoj konkurenciji. Vredi istaći da je Rod Lejveru bilo zabranjeno da se takmiči na GS jer je igrao profesionalne turnire, a GS su do 1969god bili amatersko takmičenje. Odnosno, igralo se za slavu a ne za pare. Ko zna koliko bi on GS osvojio da mu je bilo dozvoljeno da se takmiči ili da su GS profesionalizovani kao što su danas.
(Djoksa, 12. jul 2021 16:31)
Novak je u jednom Momentu držao sva četiri Grand Slema na tri različite podloge plus završni Masters, to niko do sada nije uspeo pa čak ni Lejver
(Zevs, 12. jul 2021 21:04)
Preracunao sam bodove da nije bilo pandemije i Nole bi imao 9565, a Medvedev 8500. Medvedev bi do kraja godine branio 5480, dok bi Nole samo 2395.
U ovoj situaciji do Sinsinatija se oduzima 50% bodova u Hamburgu, Vasingtonu i Torontu. OI se vise ne boduju, a za Hamburg i Vasington se nisu prijavili. U Sinsinatiju Noletu se brise 1000 bodova, a Medvedevu 180.
Posto je sve izvesnije da Nole nece igrati nista do US opena sem mozda OI, Medvedev ima jednu teoretsku sansu da bude 1. na ATP ukoliko osvoji i Toronto (Montreal) i Sinsinati. Tada bi imao 11440 bodova, a Nole 11113.
Sumnjam da je u mogucnosti da osvoji oba mastersa. Posle toga, ako Nole osvoji US open, sto mu je glavni cilj, do kraja godine je siguran na 1. mestu cak i da ne igra, jer Medvedev brani sve bodove sa vecih turnira, sem Indian Velsa gde bi mogao da osvoji 955 bodova, a neki manji turniri se nece ni igrati.
(Nikola, 12. jul 2021 18:00)
Nadal je do juce bio jedini koji je u kalendarskoj godini osvojio 3 GS na tri razlicite podloge (RG, WB, USO 2010)... S tim sto Djokovic ima istorijsku priliku da predje igricu ako osvoji USO u septembru i postavi rekord za narednih 70 godina... Treba reci da je Djokovic jedini u istoriji koji je vezao u 4 razlicita navrata 3 ili vise GS titula- ovo mu je treci niz sa 3 GS titule, jednom je vezao 4 GS, ali za razliku od Lejvera na tri razlicite podloge!!!
(realnost, 12. jul 2021 21:06)
Lejver je 1962. kad je uzeo prvi grand slem bio daleko lošiji od Rosewall-a pa i od 33-godišnjeg Panča Gonzalesa. U profi konkurenciji ne bi ništa uzeo.
Recimo 1963. kad je otišao u profesionalce, nije ništa uzeo, sva 3 pro slema je uzeo Rosewall. 1965. je 2 od 3 Pro slema uzeo Rosewall, a te godine je i 37-godišnji Pančo Gonzales ima 5-3 skor protiv 10 godina mlađeg Lejvera (ukupan h2h je 43-22 za Lejvera ali je on bio u najboljim godinama a Pančo je imao 36-41 godine kad su igrali te mečeve, čak ga je i sa 41. godinom dobio 3-2 u poslednjoj sezoni).
Od tih pre-open era igrača verovatno je Gonzales bio najbolji pa onda Rosewall i Lejver tu negde.
(meda, 12. jul 2021 21:24)
Zadnja rečenica bi moćnije zvučala da se kaže više od pola veka nego pet decenija, isto kao što pola miliona moćnije zvuči nego petsto hiljada.
(dakiliz, 12. jul 2021 20:59)
Da bas mu je konkurencija…ono top vrhunska… tenis je u zadnjih 10 godina na najnizim granama… ne kontam ko to jos gleda?
(hercegovina_berliner_montenegro, 12. jul 2021 14:45)
Kad je Lejver uzeo prvi grand slem 1962. bio je daleko od najboljih pro igrača (Ken Rosewall, 33. godišnji Pancho Gonzales). Sledeće godine kad je postao Pro nije mogao ni jedan meč protiv njih da dobije, Ken Rosewall je uzeo sva 3 Pro slema (US Pro, Wembley Pro, French Pro) 1963. I 1965. je Ken Rosewall uzeo 2 od 3 Pro slema, tek 1966. je Lejver postao najbolji teniser.
Pro slemova je Ken Rosewall uzeo 15, Pancho Gonzales 12, Lejver 8.
(meda, 12. jul 2021 20:40)
Da bas mu je konkurencija…ono top vrhunska… tenis je u zadnjih 10 godina na najnizim granama… ne kontam ko to jos gleda?
(hercegovina_berliner_montenegro, 12. jul 2021 14:45)
Cinjenica je da je Novak juce odigrao skoro pa ocajan mec.Sta bi bilo oda je odigra dobro ? Sta treba da se desi da bi novije generacije tenisera dobile Novaka u ovako vaznim mecevima? Jedino da izadje na teren bez reketa,ili sa povezom na ocima.
(Dragan, 12. jul 2021 15:01)
"Lejver je takav podvig napravio 1969, kao i sedam godina kasnije."
1976 (sedam godina kasnije) nije Rod Lejver ponovio taj uspeh. Već prvi put u amaterskoj konkurenciji 1962god i onda sedam godina kasnije 1969god u profesionalnoj konkurenciji. Vredi istaći da je Rod Lejveru bilo zabranjeno da se takmiči na GS jer je igrao profesionalne turnire, a GS su do 1969god bili amatersko takmičenje. Odnosno, igralo se za slavu a ne za pare. Ko zna koliko bi on GS osvojio da mu je bilo dozvoljeno da se takmiči ili da su GS profesionalizovani kao što su danas.
(Djoksa, 12. jul 2021 16:31)
Nole pod hitno da promeni tehničkog sponzora, angažuje vrhunskog stilistu i frizera..Od juče su izgled opreme, elegancija i stajling postali najbitniji faktori u izboru najboljeg svih vremena..
(Emilio Pascucci, 12. jul 2021 17:37)
Све је то лепо, али то су мање битни рекорди. Човек је најбољи играч тениса икада! Капирам да ће од данас у глави имати следеће:
- Олимпијско злато
- Маргарет Корт (24 ГС)
- Штефи Граф 377 седмица на првом месту
- Завршни Мастерс куп, Федерер (6)
- Прво место на крају године, Пит Сампрас (6)
ОИ ће вероватно играти и за 3 године, тако да ће бити наде ако сада не оде. Још 5 ГС да престигне и женског рекордера, још 48 седмица (мање од годину дана) да престигне Штефи Граф. Што се завршног турнира тиче, Федерер му бежи за један, дакле још два и ту ће држати рекорд, а већ за 6 месеци може бити сам на листи са 7 првих места на крају године, с обзиром да дели прво место са Сампрасом.
(Тони Старк, 12. jul 2021 16:39)
Mogu samo reći posle svih ovih godina, da je onaj Jumko sve vreme bio u pravu. Stvarno je ovo postalo dosadno . Kako mu ne dosadi da ih povazdan mlati?
(VUK, 12. jul 2021 16:19)
Istorija tenisa i sporta uopšte će zauvek pamtiti što će Đoković postati prvi čovek u 21. veku koji je u jednoj sezoni(godini) osvojio sva 4 najprestižnija turnira nego Marejeva 2 vezana olimpijska zlata.
Grand Slamovi > OI u tenisu
(Petar, 12. jul 2021 15:10)
Kao i obicno, sjajan tekst, uz jednu trivijalnu gresku: nije za 42, vec za 52 godine. Lejver je osvojio prva 3 GS davne 1969. godine.
(Rade, 12. jul 2021 14:37)
Ali niko nije imao 3 prva GS na 3 različite podloge, jer je Rod Lejver dvije osvojio na travi AO i W. Komentator meča na Sportklubu je izjavio to u toku prenosa. 🏆🥇🎾. Tennis masterclass by Novak.
(Vashoon, 12. jul 2021 14:50)
One godine kad je osvojio Rolan Garos,Federer nije osvojio Australijan open i US open. Ali i pored toga, tri puta je osvojio po tri Gren slema u sezoni, samo ne prva tri.
(Vule, 12. jul 2021 15:46)
One godine kad je osvojio RG, to je isto postigao i Federer, pa je na USO izgubio od Del Potra.
(Zoran, 12. jul 2021 15:17)
Čudite li se za ovolike minuse koje ste dobili? Verujem da ne.
Australian Open 2009 je osvojio Nadal pobedivši upravo Federera u finalu
(jovanka, 12. jul 2021 15:39)
Samo jedna mala dopuna: AO se do 1985.godine igrao u decembru i bio je poslednji GS u godini. Preskače se 1986.(nije igrano),a tek od 1987.godine se igra u Januaru i tako postaje prvi GS u godini a ne četvrti.Tako da Rod Lejver je osvojio prva 3 GS 1969 a to su bili:Rolan Garos,Vimbldon i US open...
(Srđan, 12. jul 2021 15:22)
Treba se pri tome uvek naglasiti, da je Lejver svoja tri od 4 gren slema osvojio na travi, tada se nije igralo na betonu, jedino je sljaka ostala u Parizu i naravno trava na Vimbledonu. Znaci Noletovo dostignuce je mnogo, mnogo teze + Nole je imao dva najjaca (pored njega samog) tenisera u istoriji i ubedljivo najjaceg tenisera svih vremena na sljaci, to sve Lejver nije imao!
Cak se trvda podloga sa US Opena i Australian Opena razlikuje dosta :-)
(ovo ono, 12. jul 2021 14:47)
Bože zdravlja ako dočekamo US open titulu, ništa više neće biti isto.
Učinio je u ovom sportu više nego iko. Respect svima, ali Nole je nešto sasvim van svih kalupa.
(Stefan, 12. jul 2021 14:56)
Interesantno da od tolikih veličina Bjorg, Mekinro, Konors, Lendl...Sampras, Agasi...
Pričam o Open eri i ATP... znači od 1973.
Samo je Džim Kurijer dolazio dva puta na Vimbldon sa osvojena prva dva GS u sezoni.
Ni Nadal 2009. nije jer Soderling je to sprečio...ni Federer jer uvek je tu Pariz...
Evo sada je Novak otišao i dalje... ogroman pritisak će biti na US open... ljudi možda i nisu svesni koliko su blizu skoro pa nemogućeg.
(onako, 12. jul 2021 15:00)
Jedini teniser u istoriji koji je osvojio prva 3 Gren Slema u sezoni na 3 različite podloge, 1969 se AO igrao na travi! Zvuči šašavo ali može da zaređa i dva kalendarska slema zaredom!
(Vuk, 12. jul 2021 15:08)
Preracunao sam bodove da nije bilo pandemije i Nole bi imao 9565, a Medvedev 8500. Medvedev bi do kraja godine branio 5480, dok bi Nole samo 2395.
U ovoj situaciji do Sinsinatija se oduzima 50% bodova u Hamburgu, Vasingtonu i Torontu. OI se vise ne boduju, a za Hamburg i Vasington se nisu prijavili. U Sinsinatiju Noletu se brise 1000 bodova, a Medvedevu 180.
Posto je sve izvesnije da Nole nece igrati nista do US opena sem mozda OI, Medvedev ima jednu teoretsku sansu da bude 1. na ATP ukoliko osvoji i Toronto (Montreal) i Sinsinati. Tada bi imao 11440 bodova, a Nole 11113.
Sumnjam da je u mogucnosti da osvoji oba mastersa. Posle toga, ako Nole osvoji US open, sto mu je glavni cilj, do kraja godine je siguran na 1. mestu cak i da ne igra, jer Medvedev brani sve bodove sa vecih turnira, sem Indian Velsa gde bi mogao da osvoji 955 bodova, a neki manji turniri se nece ni igrati.
(Nikola, 12. jul 2021 18:00)
Zadnja rečenica bi moćnije zvučala da se kaže više od pola veka nego pet decenija, isto kao što pola miliona moćnije zvuči nego petsto hiljada.
(dakiliz, 12. jul 2021 20:59)
Ноле је Г.О.А.Т. по још једном од многих параметара у тенису, јер је једини тенисер у историји који је у три узастопне деценије узимао ГС турнире..
(Рајко Ђукановић, 12. jul 2021 14:45)
Zorane, malo se raspitaj pre nego što lupiš. Federer nikad nije osvojio prva tri GS u karijeri. 2009 kad je uzeo RG, i Vimbldon, na AO je izgubio od Nadala u finalu 3 :2, a na US openu je izgubio finale od Del potra 3:2. Dakle, igrao je u sva 4 finala, samo što je 2 izgubio u 5 setova. Bio je blizu, ali nedovoljno.
(Tihi, 12. jul 2021 15:49)
Igraci mladji od naseg nola imaju osvojen 1GS.A on kao proigrao u tridesetim haha
(dr.Roddick, 12. jul 2021 14:49) I da znas da si u pravu pomalo. 42 godine od Lejverovog vezivanja prva tri slema je bila 2011. Do tada i bese slabasna konkurencija (a svi znamo ko je do 2011. nakupio najvise slemova). Tek od 2011. krece prava konkurencija (a opet, svi znamo ko je od te godine najvise osvojio slemova). Pozdrav za tebe i samo bez sekiracije. Hehe
(..., 12. jul 2021 18:26)
Jasno je da sport napreduje i da je tesko porediti ere, ali velika trojka je toliko podigla nivo tenisa da to vise nema veze sa erama, vec iskljucivo sa njihovom briljantnoscu. Pre neki dan sam gledao neki isecak sa Wimbledona kada je igrao Mekenro. Imao sam utisak da to igraju neki amateri koje vidjam svako vece dok vozim bajs po novosadskom keju. Bukvalno je delovalo smesno i jadno, nakon sto sam se za ovih 15 godina navikao na ovaj termonuklearni nivo tenisa. Mogu samo da zamislim kako je to tek izgledalo kad su igrao Lejver na prelazu izmedju amaterske i profesionalne ere. I u ostalim sportovima je ostvaren napredak, ali ni izbliza toliko. Nikome danas nije smesan onaj Maradonin gol u Meksiku. Naprotiv, i dalje je jednako zadivljujuc. Nikome nisu smesni Dzordan, Dzabar i Leri Bird. Ali ova tri momka su toliko podigli nivo sporta da, nazalost, njihovi veliki prethodnici danas deluju bukvalno kao amateri. A Novak je uspeo da iskoraci cak i u odnosu na njih i da postane najveci medju najvecima.
(Dusan, 12. jul 2021 21:48)
Valja napomenuti da je u Lejverovo doba AO igran na travi. Tako da je Novak prvi koji je osvoijo prva tri GS na tri različite podloge.
(sugarfree, 12. jul 2021 15:23)
Kad je Lejver uzeo prvi grand slem 1962. bio je daleko od najboljih pro igrača (Ken Rosewall, 33. godišnji Pancho Gonzales). Sledeće godine kad je postao Pro nije mogao ni jedan meč protiv njih da dobije, Ken Rosewall je uzeo sva 3 Pro slema (US Pro, Wembley Pro, French Pro) 1963. I 1965. je Ken Rosewall uzeo 2 od 3 Pro slema, tek 1966. je Lejver postao najbolji teniser.
Pro slemova je Ken Rosewall uzeo 15, Pancho Gonzales 12, Lejver 8.
(meda, 12. jul 2021 20:40)
@Zoran
Te godine je Federer izgubio u finalu Australian Opena, tako da nisi u pravu. Ali bitno da si ti ostavio svoj komentar.
(Sportista, 12. jul 2021 15:31)
Lejver je 1962. kad je uzeo prvi grand slem bio daleko lošiji od Rosewall-a pa i od 33-godišnjeg Panča Gonzalesa. U profi konkurenciji ne bi ništa uzeo.
Recimo 1963. kad je otišao u profesionalce, nije ništa uzeo, sva 3 pro slema je uzeo Rosewall. 1965. je 2 od 3 Pro slema uzeo Rosewall, a te godine je i 37-godišnji Pančo Gonzales ima 5-3 skor protiv 10 godina mlađeg Lejvera (ukupan h2h je 43-22 za Lejvera ali je on bio u najboljim godinama a Pančo je imao 36-41 godine kad su igrali te mečeve, čak ga je i sa 41. godinom dobio 3-2 u poslednjoj sezoni).
Od tih pre-open era igrača verovatno je Gonzales bio najbolji pa onda Rosewall i Lejver tu negde.
(meda, 12. jul 2021 21:24)
Nadal je do juce bio jedini koji je u kalendarskoj godini osvojio 3 GS na tri razlicite podloge (RG, WB, USO 2010)... S tim sto Djokovic ima istorijsku priliku da predje igricu ako osvoji USO u septembru i postavi rekord za narednih 70 godina... Treba reci da je Djokovic jedini u istoriji koji je vezao u 4 razlicita navrata 3 ili vise GS titula- ovo mu je treci niz sa 3 GS titule, jednom je vezao 4 GS, ali za razliku od Lejvera na tri razlicite podloge!!!
(realnost, 12. jul 2021 21:06)
One godine kad je osvojio RG, to je isto postigao i Federer, pa je na USO izgubio od Del Potra.
Zorane, to je bila 2009 godina. Te godine Federer je izgubio u finalu Australije od Nadala (cuvene suze za vreme govora), nakon cega je osvojio Roland Garos (pobedio Soderlinga u finalu) i Wimbledon (pobedio Rodicka u finalu) i igrao finale US Opena gde je porazen od Del Potra.
(Dejan Eric, 12. jul 2021 15:41)
Novak je u jednom Momentu držao sva četiri Grand Slema na tri različite podloge plus završni Masters, to niko do sada nije uspeo pa čak ni Lejver
(Zevs, 12. jul 2021 21:04)