Izabrana najmanje prijateljska zemlja na svetu: Standard vrhunski, ali...

Austrija se našla među najmanje prijateljskim zemljama sveta prema strancima. Ova zemlja je zauzela 24. mesto od 52 destinacije u istraživanju Expat Insider 2022. koje je objavio InterNations. Ova alpska zemlja se nalazi na trećem mestu po kvalitetu života, ali zaostaje kada su u pitanju prijateljski odnosi sa stranim državljanima.

Izvor: TU Magazin
Pošaljite komentar
  1. wiener@ ne mogu ja promijeniti vaše mišljenje niti pokušavam, vjerujte ako hoćete. Ali meni ne možete prodavati ništa iz svog repertoara. Vidite ja sam znao da će se Jugoslavija u krvi raspasti pa sam se opskrbio znanjem već par godina prije čitajući stare političke spise i povijest političkih stranaka 200 godina unazad na ovim prostorima i neke stvari imam u malo prstu.
    (omniameamecumporto, 5. oktobar 2022 00:35)

    # Link komentara

  2. (omniameamecumporto, 3. oktobar 2022 20:27) 

    Svako može da citira Srbe da bi ocrnio Srbe. I dalje tvrdim da lupetaš. Ne pada mi na pamet da diskutujem o tvojim "argumentima". Tvrdnja da su ti obični Srbi simpatični me podseća na ono nisam rasista, imam crne prijatelje.
    (wiener, 4. oktobar 2022 19:55)

    # Link komentara

  3. Wiener@ krivo ti se čini u mome okruženju uvijek su mi Srbi bili prijatelji. I taKo je uvijek. Nisam ono što misliš, ali reagiram uvijek na floskule koje stalno podmećete a to najviše mrzim. Ako pričam o politici ne pričam o običnim ljudima, zapravo nikad ne mislim na njih. Ali poznajem srpsku povijest više nego Hrvatsku baš zato da bi na floskule i stereotipe mogao odreagirati. Ne nisam mrzitelj srpstva jer vjerujem u gostoljubivost običnog Srbina što sam i sam doživio na proputovanju kroz Srbiju do juga skroz.
    Zato ne cijeni krivo a rasprava uvijek može ali argumentirana ne možeš mi podmetati jer ja čitam ono što su Srbi o srpskoj povijesti pisali, to mene zanima. Ali nemojte nam podmetati da nas nije nigdje bilo, bili smo itekako smo bili samo i jednom kulturnijem okruženju gdje se nisu sjekle glave i nabijalo na kolac pa nismo niti trebali ratovati,ali sačuvali smo se to nam teorija genoma pokazuje. Nismo isti narod ali smo bliski a opet različiti.
    (omniameamecumporto, 3. oktobar 2022 20:27)

    # Link komentara

  4. (Koki, 2. oktobar 2022 10:25)

    Ja sam u jednom komentaru i naglasio da se radi o isptivanju među takozvanim ex-pat osobama ali ne vidim zašto su oni merodavni. Znam takve osobe jer radim sa njima. Njih ni ne interesuje da se zauvek skrase u Austriji već su ovde poslom, znači pravi gastarbeiteri, jedino što imaju dobra zanimanja. Ne uče nemački ali očekuju prijateljstva sa lokalnim ljudima.
    (wiener, 3. oktobar 2022 11:57)

    # Link komentara

  5. Po mom isustvu to bi bila Madjarska. Bila sam u Becu nekoliko dana i nisam imala osecaj da sam u tudjoj zemlji. Svuda su bili i previse ljubazni. To je doduse bili pre vise godina, mozda se nesto i promenilo. Moracu otici ponovo, ali u Madjarsku vise nikad!
    (vera u Boga, 3. oktobar 2022 09:08)

    # Link komentara

  6. Jole ti si bio u Austriji na skijanju ko i ja na Skijatosu. U Austriji na skijanju najmanje je Austrijanaca.
    (omniameamecumporto, 2. oktobar 2022 23:07)

    # Link komentara

  7. mozda su nacionalisti, ali nisu fasisti i nacisti...ne lupaj gluposti
    (Neko, 2. oktobar 2022 08:21)

    Pa ni Austrijanci danas nisu nacisti. To je bilo pre 80 godina.
    (wiener, 2. oktobar 2022 18:36)

    # Link komentara

  8. Puno puta sam bio u Austriji na skijanju ali neću više. Super su staze, planine i infrastruktura ali, za moj ukus, ima previše neprijatnih ljudi. Naravno, ogromna većina su normalni ljudi ali jedan deo ljudi su neprijatni, iracionalni i agresivni i zbog toga im više neću ostavljati pare. Nisu oni krivi, jednostavno su takav narod.
    (Jole, 2. oktobar 2022 11:53)

    # Link komentara

  9. lion@ Hrvatska nije nasljednica kvislinške države koju su stvorile Ustaše niti Njemačka nije Hitlerova nasljednica niti Rusija Putinova . Ali Ustaše ste stvorili vi mučnim atentatom u skupštini. Četnici su pak postojali prije i scenarij za neko buduće stvaranje velike Srbije od Apisa koji potpisuje atentate, crna ruka,ubistvo vlastitog prozapadnog kralja Obrenovića. Karađorđević je ušao u rat ali nije bio mio zapadu jer je bio prorus.
    Ne možete nama inspirirati nešto jer mi smo u isto vrijeme imali vrlo jak NOP.
    Zlotvora Ustaše u Hrvatskoj nitko ne doživljava niti ne rehabilitira. Imali ste i vi Nedića, popa Đujića...its koji su odradili svoj posao.
    (omniameamecumporto, 2. oktobar 2022 11:33)

    # Link komentara

  10. Nije da nas ne vole ,nego nas ne poštuju , sa punim pravom , jer su nacija u kojoj svaki član drustva ima svoju ulogu koju jako odgovorno i vredno obavlja . Vrlo su štedljivi ,ne nameću se , ne hvale se , ne pate od kompleksa, već u ranoj mladosti znaju ko su i šta su i za šta se trude i rade , u suštini su potpuna suprotnost balkanskim narodima ,a o ostalim migrantima ne vredi ni raspravljati. Nije istina da ne vole sve strance , ako ste vredni, radni i pošteni bićete vrlo brzo prihvaćeni , čak i dobri prijatelji . A svako do dodje u ovu zemlju da bude na teretu države ne zaslužuje ni da bude prihvacen .
    (Ana, 2. oktobar 2022 11:01)

    # Link komentara

  11. @wiener, mozda su nacionalisti, ali nisu fasisti i nacisti...ne lupaj gluposti
    (Neko, 2. oktobar 2022 08:21)

    Pa nisu ni današnji Austrijanci nacisti i fašisti. U Beču od kraja drugog svetskog rata vladaju socijaldemokrate. Spomenici ljudima koji nisu bili nacisti ali su bili antisemiti su redovno oskrnavljeni i vodi se diskusija da li da se oni uklone ili da im se da novi kontekst koji ne negira prošlost ali i tematizuje antisemitizam.

    Na žalost Srbi danas jesu veći nacionalisti, sviđalo se to nekom ili ne.
    (wiener, 2. oktobar 2022 10:48)

    # Link komentara

  12. I da dodam, nisu Austrijanci daleko od teksta, ali Srbi su zadnji koji trebaju da to komentarišu. Za razliku od Beograđana, koji su i u mom gostoprimstvu nadmeni i arogantni, bio sam domaćin i jednom Austrijancu i Nijemcu iz Bavarske. Njihova direktnost i realno sagledavanje stvari (nakon 5-6 piva) - otvoreno priznaju da su zatvoren narod i teško zaključuju prijateljstva, ali su isto tako bili odlični gosti - zanimalo ih je sve u vezi sa Balkanom, htjeli su da čuju sve strane naše priče, kulturu - u jednom momentu me Nijemac pita šta je u stvari, taj srpski "inat" - ostao sam u čudu da je to pojam kojim jedan prosječan Bavarac barata. Uglavnom, zahvalni na gostoprimstvu, na svoj neki hladan način, ali pokazali krajnje poštovanje mjestu, ljudima i običajima gdje su došli. To Srbi nemaju. Vi ne poštujete mjesto i ljude gdje dođete i onda se čudite kad je neko nadmen prema vama. Isti su i Bosanci, Hrvati, Bugari, Rumuni, Turci...otud austrijska težina u prihvaćanju.
    (cosmo, 2. oktobar 2022 10:44)

    # Link komentara

  13. (omniameamecumporto, 2. oktobar 2022 00:37)

    Meninse čini da je tvoja "specijalnost" antisrpstvo a ja sa takvim ljudima nemem šta da diskutujem. Ne znam šta tražiš na srpskom portalu.
    (wiener, 2. oktobar 2022 10:37)

    # Link komentara

  14. Jesu neljubazni, to svedoce mnogi amerikanci, kanadjani, australijanci i sl sa kojima radim. Vidim da je vecina komentara ovde od nasih gastajbartera, ali oni uglavnom i nisu ucestvovali u ovoj anketi. Ko je bio u Kanadi i Americi, znace o cemu pricam kada kazem da su Austrijanci potpuno neljubazni
    (Koki, 2. oktobar 2022 10:25)

    # Link komentara

  15. Ako se ne varam anketa je radjena madju nekim expat-online-nomadima, ta ekipa obicno govori engleski solidno ili dobro i oni se uglavnom druze izmedju sebe. Tesko ce bilo gde neki lokalac investirati energiju u pravo prijateljstvo sa nekim ko je dosao na par meseci pa ce da zapali. Da ne govorimo a ti likovi erovatno ne placaju porez, u principu su socijalni paraziti koji trose lokalne resurse. Ergo, dodji da zivis u Austriju, zaposli se regularno da zajednica od tebe ima nekakvu korist, placaj porez itd. i upoznces i ljude.
    (Žika, 2. oktobar 2022 09:59)

    # Link komentara

  16. Ko o čemu, Srbi o toleranciji. Pa vi, Srbi, ne možete sa nama iz Bosne (Srbima, mada ne volim nacionalni epitet uz sebe, ali radi tematike) komunicirati bez nadmenosti i visine. Radim u finansijskom sektoru u cijelom regionu, sa obrazovanim ljudima i arogancija Srba je najgora u regionu. Posebno Beograd. Ali, najgore je kad dođete kod nas i u mom gradu, u mom gostoprimstvu, gledaš me sa visine. I tako se ponašate svagdje i iščuđavate se Austrijancima.

    Kako neko reče, dobri su Austrijanci, kakvi ste vi, Srbi.

    Od naroda regiona, kao uljudne izdvajam Slavonce, Makedonce, ljude iz Istre i Slovence ruralnijih krajeva, posebno oko Maribora.
    (cosmo, 2. oktobar 2022 09:46)

    # Link komentara

  17. Postuj tudje i postovace tvoje.I najbitnije,ne daj na sebe.Na mene su par puta pokusali,nisam dao na sebe i da vidis kako smo sada dobri.Poz iz Nemacke
    (gastika, 2. oktobar 2022 09:38)

    # Link komentara

  18. Potpuno je razumljivo što
    bivša, pobeđena i smanjena imperija ne voli strance ! Ta zemlja je bila Zapadno rimsko carstvo , Habzburška monarhija, Treći Rajh... Austrija je zadržala nepoverenje u bivše kolonizovane narode pa i u samu Nemačku !
    (Superhik, 2. oktobar 2022 08:31)

    # Link komentara

  19. @wiener, mozda su nacionalisti, ali nisu fasisti i nacisti...ne lupaj gluposti
    (Neko, 2. oktobar 2022 08:21)

    # Link komentara

  20. (mihajlo1974, 01. oktobar 2022 09:29)

    Kako je moguce da za tako kratko vreme zaboravis srpski??? Ja zivim duze u Americi i nisam ga zaboravila a nemam Srbe u okolini i srpski ovde pricam samo sa svojom decom koji su bili mali kad su dosli u Ameriku. Moja deca govore srpski besprekorno govorice i njihova deca ja cu se zato potruditi.
    (Lea USA, 2. oktobar 2022 07:49)

    # Link komentara

  21. (strejt auta nemačka guzica, 01. oktobar 2022 13:16)

    Koji su ti to argumenti za toliku ljubav prema Rusiji? Zeznuli nas 100 puta ali nas nikada nisu napali.

    Pa ni Nigerija nas nikada nije napala.
    (igg, 2. oktobar 2022 06:56)

    # Link komentara

  22. @Igrom slučaja jesam upoznao i Irance i Saudijce i pola planete proputovao i bio u Iranu puno puta. Irance sam sreo i u Austriji, gde god da su to je jedan neverovatno ljubazan i fin narod. Problem je politika i ostalo, a Saudijici su sušta suprotnost onome što si napisao, drzao sam im treninge i tamo nema ni malo ovoga gore sto si napisao. Da ne prepricavam sta sam sve doživeo s njima. Ali su ubedljivo najgori narod s kojim sam imao prilike da se susretnem i saradjujem.
    (ja, 01. oktobar 2022 15:12)

    A u cemu si ti njih trenirao, sigurno nije bio sport. Obrazovanje sticu u zapadnim skolama, uglavnom americkim. Ja nisam proputovao pola sveta, ali sam osim Amerike i Srbije ziveo na bliskom istoku, uglavnom sam bio baziran u Dzubailu i Damamu. Sve sto kazem je istinito, ti samo prepricavas predrasude, pojma nemas. Iranci koji su izbegli Sijate su jedna prica, ali Sijati tamo vladaju i stvaraju probleme ne samo u Jemenu i Saudijskoj Kraljevini, vec i u Izraelu. Ti upoznao neke u Austriji i sad sve znas? Idi tamo pa ih podrzi i pridrzi. Ako bi te prepoznao s nase strane zaliva, molio bi se ti za Saudijce, nasj prediuzimaci su daleko efikasniji od njih
    (Splavar, 2. oktobar 2022 04:14)

    # Link komentara

  23. wiener@ koje pesme...Njemačka nije imala sa kim ratovati jer njezini saveznici bili su smejurija ,ali bila je jaka i to samo ona i pitanje bi bilo kako bi sve završilo da se Ameri nisu uključili a za to su krivi Nijemci sami jer su počeli nagrizati američku ekonomiju i blokirati joj brodovlje prije nego što su se ovi uključili. Srbija je pak prije ww1 vodila dva balkanska rata i bila je u grifu. Pusti pesme Srbija je imala plan kako za sebe uzeti dijelove južnoslavenskih zemalja jer se smatrala pobjednicom, ali saveznici nisu tako mislili.Srbi su željeli uzeti dio Mađarske sve preko Pečuha ali prijatelji i saveznici nisu dali jer Srbija već tada nije bila prozapadno orijentirana. Zato je i kralj Obrenović izgubio glavu jer je bio okrenut zapadu, no vi ste već tada htjeli prorusa Karađorđevića. I kad nije uspjelo onda ste izbacili mantru da je kralj kao bio dobar i Hrvatima nešto dao preko kraljevine SHS. A sve ste učinili kako bi ostvarili ciljeve,čak su vas Francuzi ismijali i to nedavno i zadnji put kad ste prikazali najveći broj žrtava u tom ratu u koji ste pribrojili i dva balkanska rata. Francuzi su se čak potrudili i dokazali vam prema demografskim kretanjima i popisu iz onog vremena da iznosite neistine. Čudno , a samo vanjska politika i orijentacija prema istoku krivi su što niste dobili veliku Srbiju već je stvorena SHS ali iz te ljubavi izašli su atentati u skupštini u Beogradu. Puno sam ja knjiga pročitao a specijalnost mi je povijest političkih stranaka Balkana.
    (omniameamecumporto, 2. oktobar 2022 00:37)

    # Link komentara

  24. Nisu mi ostali u lepom secanju za vreme sankcija. Isao ssam na intervju gde su oni drzali neku softversku firmu. Auustrijanac i nasa pricaju, ne znam tacno sta, ali po drzanju tela vidim sledece: Nasa verovatno malo bezobrazno odreagovala, a ovaj je prema njioj kao da je nize bice. Sreca ne primise me tamo.
    (Zoran, 2. oktobar 2022 00:13)

    # Link komentara

  25. E tu se malo zapitajte kakovu jalovu vanjsku politiku
    vodite. Na strani pobjednika a tako neshvačeni.
    (omniameamecumporto, 01. oktobar 2022 19:24)

    istorija je najbolja profesorka, a ona nas uči da sto si veći zlotvor bio u velikom i ww2 ratu to si bolje prošao kasnije.
    (lion, 1. oktobar 2022 23:40)

    # Link komentara

  26. Nije ni čudo, još od Marije Terezije ih Srbi brane, jašu i i dalje se u Beču više govori srbski od nemačkog! Pa ko bi ostao hladnokrvan! Jedini način je test na srpski gen, pa kad se utvrdi kakve sve krvi imaju čistokrvni, možda i ćilirica bude službeno pismo!!!
    (Realnost, 1. oktobar 2022 23:29)

    # Link komentara

  27. Nemci ne podnose Austrijance, kao i oni njih..znaci nema veze s balkancima uopšte... Vrlo nadrndan i nadmen narod iskreno nemci su bolji.. Iz iskustva
    (Mina, 1. oktobar 2022 23:09)

    # Link komentara

  28. Putovao sam dosta po Evropi, po meni najljubazniji narod je u Portugalu.
    (kulov, 1. oktobar 2022 22:52)

    # Link komentara

  29. Ovo blage veze nema sa zivotom. Najgori za strance su Arabija (izuzetak Oman), Kina, Japan i tome slicno. Pa cetrdeset praznih mesta. Pa skandinavija. Finci su dobri ali su teski kao crna zemlja. Austrija, fini ljudi, vole da se shale, samo te njihove shale samo oni razumeju. Ali stalno se nesto sprdaju, nama strancima je to tesko razumeti. Kao sto oni nikad ne bi shvatili beograCki satrovacki. Treba odrasti u takvoj sredini. Potvrdjujem sve sto su drugi pisali, gastosi (turci, arapi, balkanci) se kriminalno ruzno ponasaju u Bechu, a zive u uslovima kao kod nas najgora sirotinja posle drugog svetskog rata. Ali zato "kod kuce" (gde idu max jednom godisnje) u turskoj, hrvatskoj, srbiji, egiptu, gde god... kule, lavovi, mermer, zlato... nije ni cudo sto ih austrijci ne podnose, ni ja ne mogu takvu nekulturu i bahatost da smislim. bilo gde.
    (svuda podji, 1. oktobar 2022 22:24)

    # Link komentara

  30. Sve se. Neki iz Austrije javljaju koji su dugo tamo i negiraju sve iz teksta. Pa jeste treba da dođu u Srbiju da se kur.. a kako će ako ovde ljudi budu svesni da su oni tamo niža i rasa i klasa?
    (Samo su Švajcarci gori nacionalisti od Austrijanaca, 1. oktobar 2022 20:40) 

    Ja ovde nisam druga klasa, a Srbi su veći nacional8sti od Autrijanaca. Ne lupaj gluposti kad ne znaš.
    (wiener, 1. oktobar 2022 21:33)

    # Link komentara

  31. (omniameamecumporto, 1. oktobar 2022 19:24)

    Francuska je i te kako podržavala Srbiju. Bila je najbolji saveznik u to vreme kao što i pesme svedoče. A Rusija bi bila napadnuta i tako i tako jer je Nemačka htela rat. Nisu se oni stavili na stranu Srbije već na svoju, jer su znali šta ih čeka. Takvi mitovi ne smeju se prenositi sprkoj deci bezveze.

    Budite ponosni na sticanje nezavisnosti kroz snagu naših predaka i manite se manipulatora Rusa.
    (wiener, 1. oktobar 2022 21:23)

    # Link komentara

  32. Sve se. Neki iz Austrije javljaju koji su dugo tamo i negiraju sve iz teksta. Pa jeste treba da dođu u Srbiju da se kur.. a kako će ako ovde ljudi budu svesni da su oni tamo niža i rasa i klasa?
    (Samo su Švajcarci gori nacionalisti od Austrijanaca, 1. oktobar 2022 20:40)

    # Link komentara

  33. Wiener@ jasno da Rusija nije objavila rat Austriji već je Nikolaj molio Srbe da izglade stvar sa Austrijom i ne ulaze u rat jer Rusija nije spremna za taj rat.
    Dakle Rusija je ušla na silu i potpuno nespremna. Dok je vojska bila vani Lenjin je srušio cara, a Srbija nije poentirala ništa vizavi Rusije što nije čudno jer Lenjin nije imao nikakvog interesa za Srbiju. Ali je čudno što Englezi i Francuzi nisu bili šire ruke prema saveznici Srbiji . E tu se malo zapitajte kakovu jalovu vanjsku politiku
    vodite. Na strani pobjednika a tako neshvačeni.
    (omniameamecumporto, 1. oktobar 2022 19:24)

    # Link komentara

  34. cobo@
    Pošto ti bolje od mene znaš status mog šuraka u Beču-gde živi, kolika mu je stanarina, plata kao i koliko "odvaja od usta" na mesečnom nivou da bi uštedeo onda si verovatno ti oženjen njegovom rođenom sestrom a ne ja.
    Eto! Nisam ni znao da mi je žena udata za nekog cobo-a.
    (Zoran, 1. oktobar 2022 19:00)

    # Link komentara

  35. Kao prvo država ne poseduje stanove ako nisu za državne potrebe i državne službenike,kao drugo taj tvoj šurak zaradjuje premalo jer inače ne bi dobio potvrdu da useli u 50% subvencirani stan,a to što špara kod nas se kaže-špara od usta :(
    (cobo, 1. oktobar 2022 16:18)

    Pretpostavljam da se radi o Gemeindewohnung. Vlasnik tih stanova u Beču je grad Beč vlasnik, van Beča su mislim opštine tako da je istina država izdaje te stanove. Oni jesu jeftini, ali je granica plate ipak visoka, 3500€ neto mesečno ili 50 hiljada € godišnje, upravo sam video na stranici grada Beča. Tako da i ljudi koji dobro zarađuju mogu da dobiju takve stanove. Potrebno je samo obrazloženje za potrebom. Beč izdaje preko 240 hiljada takvih stanova.
    (wiener, 1. oktobar 2022 17:46)

    # Link komentara

  36. Ljudi ne shvacaju da ta austrija, svedska, njemacka, norveska ne bi bili bogati da nemaju jeftinu ragu tj kolone stranaca. Upravo oni im dizu bdp rade poslove koje pravi austrijanac nece raditi. Kad je tako onda bi trebali biti prisiljeni i trpiti drugacije ponasanje tih stranaca. A ne s visoka i puno puta s naglasenim prezirom gledat u njih. Inace za svaku krpu ima zakrpa, sjecam se jedne zgode kad su svicarci koketirali da udju u evropsku uniju. Protivnici eu su stavljali ogromne plakate gdje je svicarska predstavljena kao rasni konj koji vuce kola puna kesa djubreta. Ta kola su predstavljala eu, a najvece kese djubradi su bile austrija i njemacka.
    (gadni, 1. oktobar 2022 17:31)

    # Link komentara

  37. Da su najmanje prijateljska zemlja moze se reci... istina je negde tu ali kako prema kome. Prema evropljanima su super tj cenice te i postovati ako si toga vredan ako nisi dobices tretman kakav zasluzujes(znaci sve po zasluzi). Sa druge strane poprilicno su neljubazni prema indijcima i afrikancima(pa cak i obrazovanim) pa cak i prema njihovim mladim studenatima koji dodju tu na usavrsavanje. Kad na kraju pogledas nisu ljubitelji onih koji nisu belci.
    (Sombor, 1. oktobar 2022 17:04)

    # Link komentara

  38. @Јабучило,

    1830. kažeš pomogli a šta je bilo 1835. kad smo doneli liberalni i sobodarski ustav za to vreme ko se uz Otomanske vlasti najviše protivio i intervenisao u tome - pa braća Rusi.
    Oni su nam istorijski prijatelji isto koliko tamo neki Poljaci, nemojte gajiti iluzije o njima.
    (Istoričar, 01. oktobar 2022 15:22)

    Русија као изразито аутократска и у то време прилично феудална земља сигурно није благонаклоно гледала на развој напредних друштава. Није се са тим уставом слагала ни Аустрија. Тај устав је био премодеран за своје време. И треба да нам служи на част. Мада је и Милошу лакнуло када је укинут.
    (Јабучило, 1. oktobar 2022 16:48)

    # Link komentara

  39. Crna Gora?
    (xoxo, 1. oktobar 2022 16:46)

    # Link komentara

  40. Ako postujes zakone bilo koje drzave, vredan si, ponasas se kulturno, ne deres na ulici itd. svugde ce te prihvatiti. Na zalost realnost je posve drugacija, i za ovakvu listu upravo su "najzasluzniji" oni koji su dolaskom u xy drzavu sa sobom doneli sve ono sto je neprihvatljivo. Ne znam da li je istina ali davno sam cuo da se u Svedskoj, dok nisu dosli stranci, stanovi i kuce gotovo i nisu zakljucavali. Ako je tako sta ocekivati od Svedana nego da te dozivljavaju kao kamen u cipeli.
    (Vot iss yo nem, 1. oktobar 2022 16:41)

    # Link komentara

  41. Šta bi trebali Austrijsnci? Grliti se i ljubiti sa balkanskim i ostali krimosima? Zbog takvih kulturan i pristojan svijet sa ovih prostora je pod nepovjerenjem i sumnjom i mora se dokazivati mnogo jače nego da je iz neke civilizirane drzave.
    (Milorad Blagojevic, 1. oktobar 2022 16:37)

    # Link komentara

  42. Zoran@
    Kao prvo država ne poseduje stanove ako nisu za državne potrebe i državne službenike,kao drugo taj tvoj šurak zaradjuje premalo jer inače ne bi dobio potvrdu da useli u 50% subvencirani stan,a to što špara kod nas se kaže-špara od usta :(
    (cobo, 1. oktobar 2022 16:18)

    # Link komentara

  43. Srbija je u vrhu, hrvatska na dnu.
    (Milan, 1. oktobar 2022 16:03)

    # Link komentara

  44. Ljudi ne mozete osudjivati nekoga na racun nekih tekstova,anketa i pausalnih ocjena nadrndanih osoba koje do podne mrze sebe a popodne sve oko sebe. Imam prijatelje ne samo iz Austrije vec iz Njemacke,Nizozemske,Skandinavskih zemalja,CH... Ne govorim o nasim gastozima vec o etnickim drzavljanima. Necete vjerovati i oni su krvavi ispod koze kao i mi. Ljudi jesu u pocetku suzdrzani dok ne upoznaju osobu a nakon toga se ponasaju kao i mi izmedju sebe. Vjerovatni razlog tome je slabo poznavanje jezika zemlje domacina. Ako osoba zivi godinama u Austriji( ili bilo kojoj drugoj zemlji) i zna samo pozdraviti na njemackom ,kupnju obavlja u jugo trgovinama a za ostalo se sporazumjeva dok ga ruke ne zabole sta ocekujete? Da vas zovu kuci u goste? Puno Austrijanaca i Njemaca se trajno preseljavaju u HR. I djeca i roditelji idu u skolu. Ovi prvi redovno a ovi drugi da nauce jezik zemlje u kojoj zele zivjeti. To se zove postovanje i razmisljanje unaprijed. Ali najveci razlog zasto dolaze je cinjenica da Austrija i Njemacka nisu vise ono sto su bili. Oni su totalno razocarani. Nedavno sam dobio susjede na selu. Obitelj iz Koblenza. Muz i zena+2 odrasle djece. Svi fakultetski obrazovani. Sagradili novu kucu,posadili maslinik,vinograd,vocnjak.. Motiv preseljenja? Osobna sigurnost,priroda,zdrava hrana,blizina mora,autoputa i aerodroma. Prodali sve u DE i dosli da uzivaju. Rade On- line i zezaju se sa ex sugradjanima koji moraju gledati face koje im nisu po volji a moraju ih trpjeti.
    (Max, 1. oktobar 2022 15:55)

    # Link komentara

  45. A za ove što vole Rusiju, koliko ja znam Srbija je postala nezavisna iz svoje snage kroz ustanke i razne ugovore a Rusija je oslobodila Bugarsku. Ni ruska uloga u prvom svetskom ratu nije tako jasna. Rusija nije objavila rat Austriji već je Nemačka objavila rat Rusiji i Francuskoj nakon što Rusija naredila mobilizaciju zbog sumnje da će ih Nemci napasti. Ruski doprinos srpskim interesima je u današnjoj Srbiji precenjen. A evo i sad dovode Srbiju u tešku situaciju zbog suludog rata u Ukrajini. Ne vidim zašto volite Rusiju uopšte.
    (wiener, 1. oktobar 2022 15:38)

    # Link komentara

  46. @Jabučilo...Procitaj nesto o Sanstefanskom miru, pa ces videti koliko nas Rusi vole. Uzgred, moja prabaka je bila Ruskinja, ali ne zelim da ih nekriticki velicam.
    (Trovach, 01. oktobar 2022 14:46)

    А знаш ли след догађаја који су довели до Санстефанског мира? Све о ратовима 1876-78. и окретању Србије Аустроугарској? Руси се ту сврставају уз, и чине глупу грешку, тада оданијег савезника, Бугаре.
    (Јабучило, 1. oktobar 2022 15:26)

    # Link komentara

  47. @Austrija je Švajcarska za siromašne.
    (Miloš Milosavljević, 01. oktobar 2022 11:59)

    Mozda, ali narod bira Austriju iz razloga sto je bliza. E sad ako bi se ti mlatio novcanikom, ajde probaj s nekim iz SAD. Moji masinisti nose kuci jednom nedeljno ko svakcarski doktori mesecno, zaista je besmisleno meriti se Sebastianom K..com. Zivi gde volis, ne podcenjuj nikoga. Sam ponekad zazalim sto me tako nesto nije privlacilo da za vikend mogu u Bgd za pet sati voznje, zarada se ionako potrosi
    (Splavar, 1. oktobar 2022 15:26)

    # Link komentara

  48. @Јабучило,

    1830. kažeš pomogli a šta je bilo 1835. kad smo doneli liberalni i sobodarski ustav za to vreme ko se uz Otomanske vlasti najviše protivio i intervenisao u tome - pa braća Rusi.
    Oni su nam istorijski prijatelji isto koliko tamo neki Poljaci, nemojte gajiti iluzije o njima.
    (Istoričar, 1. oktobar 2022 15:22)

    # Link komentara

  49. @Jabučilo...Procitaj nesto o Sanstefanskom miru, pa ces videti koliko nas Rusi vole. Uzgred, moja prabaka je bila Ruskinja, ali ne zelim da ih nekriticki velicam.
    (Trovach, 1. oktobar 2022 14:46)

    Nemoj zalaziti u bolne teme, šta misliš koliko građana ove zemlje zna za Sanstefanski mir i ruski plan da Bugarsku državnu granicu pomeri do Raške.
    (toričelijev ogled, 1. oktobar 2022 15:15)

    # Link komentara

  50. A gde je tu Vasko Zabata molim!
    (Volim Sushi, 1. oktobar 2022 15:12)

    # Link komentara

  51. @A ti si ih upoznao? Absolutno gresis, izuzetno obrazovan narod s mladom populacijom koja gori od zelje da se otvori svetu.

    Igrom slučaja jesam upoznao i Irance i Saudijce i pola planete proputovao i bio u Iranu puno puta. Irance sam sreo i u Austriji, gde god da su to je jedan neverovatno ljubazan i fin narod. Problem je politika i ostalo, a Saudijici su sušta suprotnost onome što si napisao, drzao sam im treninge i tamo nema ni malo ovoga gore sto si napisao. Da ne prepricavam sta sam sve doživeo s njima. Ali su ubedljivo najgori narod s kojim sam imao prilike da se susretnem i saradjujem.
    (ja, 1. oktobar 2022 15:12)

    # Link komentara

  52. MEKSIKO. Najbolji ljudi .
    Rio

    da, a tek zene;)
    (rio grande, 1. oktobar 2022 15:00)

    # Link komentara

  53. "@Mrki: Radio sam u Austriji 6 meseci u jednoj IT firmi i svi Austrijanci su bili super prma meni"

    Ovd se prica za olos koji juri socialnu pomoc i zivot djabe, a ne IT strucnjake, pobogu!!
    (Toxic_PR, 1. oktobar 2022 14:56)

    # Link komentara

  54. Dobri su Austrijanci kakvi smo mi ljudi
    (mihajlo1974, 1. oktobar 2022 09:29)

    Završena tema, dajte sledeći članak.
    (Goran, 1. oktobar 2022 14:55)

    # Link komentara

  55. @Jabučilo...Procitaj nesto o Sanstefanskom miru, pa ces videti koliko nas Rusi vole. Uzgred, moja prabaka je bila Ruskinja, ali ne zelim da ih nekriticki velicam.
    (Trovach, 1. oktobar 2022 14:46)

    # Link komentara

  56. Ama iz kog razloga ih volite, aman?
    (Mikii, 01. oktobar 2022 10:53)

    Kako vajni evropejac barata sa turcizmima, nista gore nego kad se opanak pocipeli...
    (zemun, 1. oktobar 2022 14:44)

    # Link komentara

  57. Jesu izdali Karađorđev ustanak, jesu nas izdali na Berlinskom kongresu i predali ustaničku Hercegovinu i Bosnu Austrijancima, jesu usred Velikog rata usred okupacije Srbije završili ratovanje i ostavili nas na cedilju, jesu u drugom ratu pomogli uspostavljanju Brozove grobnice za Srbe, jeste se u 90tima pijani Jeljcin grlio sa kaubojskom ekipom koja je proglasila Srbe za jedine krivce, ljubio se sa Klintonom koji nam je namestio Srebrenicu, jesu predali Prištinski aerodrom - ali brate, nisu nas nikad napali. I to je nešto. Znamo kako su nas ostale sile tretirale kroz istoriju. Čak i kad bi nam glumili saveznike, znali su da udare po nama.
    (strejt auta nemačka guzica, 01. oktobar 2022 13:16)

    Али су омогућили да Србија 1830. постане суштински независна. Такође, Русија је за време устанака била у јеку Наполеонових ратова, а Французи су им 1812. ушли у Москву.

    Берлински конгрес. Није ни понашање Србије било скроз црно-бело што се тиче поштовања договореног. Почев од тврдоглавости око уласка у рат са Турцима до окретања Аустрији.

    У Први светски рат су ушли због нас, и само и искључиво због њиховог притиска су савезници пристали да евакуишу нашу војску. После се Русија распала.

    Други светски рат. Комунисти помогли да се васпостави комунистичка власт. Нема то везе са руском издајом.

    Деведесете стоје у целости.
    (Јабучило, 1. oktobar 2022 14:42)

    # Link komentara

  58. Nemaju oni nista protiv da im cistite wc kao mnogi u komentarima, ali da si konkurencija za menadzersku poziciju imaju i te kako protiv.
    (Vlada, 1. oktobar 2022 13:27) 

    Ovo uopšte nije tačno. Upravo obrazovaniji stranci koji mogu da postanu manageri trpe najmanje diskriminacije, jer i sami rade sa obrazovanim ljudima bez predrasuda. Situacija je generalno bolja nego pre 30-40 godina. Ljudi ispod 50 nemaju mnogo predrasuda, mada je netrpeljivost prema muslimanima prisutna, posebno jer su jako vidljivi, religiozni i patrijarhalni. U Austriji mladi ljudi generalno nisu članovi nijedne religije, što je evropski trend i muslimani se u to ne uklapaju. A onda dođe i onaj Albanac poreklom iz Severne Makedonije i puca na ljude po centru grada. Mada su muslimani pomagali policiji da ga savladaju, ali takve stvari nisu dobre ni za koga.
    (wiener, 1. oktobar 2022 14:40)

    # Link komentara

  59. Eh da, zameramo nešto Austrijancima.. A svi zaboravili histeriju pre korone kako će se u Srbiji naseliti migranti... Mi smo kao "bolji", ali samo dotle dok nama isto "zlo" ne zakuca na vrata. Busamo se u grudi kako smo gostoprimljivi, ali samo prema strancima čiji je standard viši od našeg. Ne volimo ni Srbe iz RS, dobro se sećam kako smo ih zvali 90gih. Umesto izbeglice bili su "pobeglice".
    (Djoksa, 1. oktobar 2022 14:35)

    # Link komentara

  60. pa nisu sredili svoju državu da bi puštali sirotinju iz celog sveta da tu dolazi i uživa.
    (mile, 01. oktobar 2022 08:17)

    Pa naravno, ljubomorno cuvaju oteto i opljqckano od te iste sirotinje
    (Vaše ime, 1. oktobar 2022 14:08)

    # Link komentara

  61. Грешиш. Нисмо снисходљиви према Русима. Волимо их, зато им понекад и прогледамо кроз прсте.
    (Јабучило, 01. oktobar 2022 10:36)

    Ama iz kog razloga ih volite, aman?
    (Mikii, 01. oktobar 2022 10:53)

    Православни Словени који су нам историјски често помагали и уз које преко двеста година ратујемо са истим непријатељима? Да не пишем историјске трактате... Једино су нас озбиљно заврнули деведесетих, али су тада објективно били немоћни, а власти из тог периода се и сами стиде.
    (Јабучило, 1. oktobar 2022 13:59)

    # Link komentara

  62. Slično kao u Sloveniji. Na prvi pogled etnički tolerantni ali iza leđa puna usta etničkog rasizma. Jednostavno naviknuti na urednost, preciznost i pedantost pa im smeta slobodnije ponašanje došljaka. Tako je i u Nemačkoj, Berlin i Minhen su nebo i zemlja. Minhen je daleko zatvorenija i konzervativnija sredina od kosmopolitskijeg Berlina.
    (milan, 1. oktobar 2022 11:22)

    U svim sredinama domicilno stanovnistvo ocekuje od dodjosa da se prilagode.

    Radio sam u Sloveniji i upoznao sam ih dobro. Po pitanju slobodnijeg ponasanja dosljaka ne vidim neku razliku izmedju nas i njih.

    Studirao sam u Beogradu a jedan deo zivota sam bio u Novom Sadu i isto to sam video kod nasih. Djodje Srbin iz Republike Srpske i iza ledja mu se smeju kako govori. Iako po Vuku verovatno pravilnije govori od nas.
    (Covek, 1. oktobar 2022 13:50)

    # Link komentara

  63. Javio nam se i EU Citizen.
    (Ta sloboda da ispljuneš unutrašnju žuč je neverovatna, 1. oktobar 2022 13:39)

    # Link komentara

  64. na gitarata ...
    (Simonovic, 1. oktobar 2022 13:39)

    # Link komentara

  65. Ama iz kog razloga ih volite, aman?
    (Mikii, 01. oktobar 2022 10:53)

    љубав је обострана. него да питам, да ли је Немачка медицина најбоља?
    (мајко мила, 1. oktobar 2022 13:38)

    # Link komentara

  66. Možda zato što su ih prenaselili doseljenici!
    (cukce, 1. oktobar 2022 13:33)

    # Link komentara

  67. Potpuno tacno. Ko nema dovoljno drustvene inteligencije da ralikuje kurtoazno smeskanje od prijateljstva reci ce da ovo nije tacno. Austrijanci veoma dobro razlikuju ko je Austrijanac a ko nije, medjutim ni medju sobom oni ne znaju sta je zapravo prijateljstvo. Na univerzitetu svima puna usta multikulturalnosti, a kad se izadje i malo se napiju pocnu da pljuju po svim imigrantima kako bi im drzava bila najbolja na svetu samo da nije toliko imigranata. Nemaju oni nista protiv da im cistite wc kao mnogi u komentarima, ali da si konkurencija za menadzersku poziciju imaju i te kako protiv.
    (Vlada, 1. oktobar 2022 13:27)

    # Link komentara

  68. Evo kad nemam problem s tim ama uopste!
    (Kradu mi nick, 1. oktobar 2022 13:25)

    # Link komentara

  69. Грешиш. Нисмо снисходљиви према Русима. Волимо их, зато им понекад и прогледамо кроз прсте.
    (Јабучило, 01. oktobar 2022 10:36)

    Ama iz kog razloga ih volite, aman?
    (Mikii, 01. oktobar 2022 10:53)

    Jesu izdali Karađorđev ustanak, jesu nas izdali na Berlinskom kongresu i predali ustaničku Hercegovinu i Bosnu Austrijancima, jesu usred Velikog rata usred okupacije Srbije završili ratovanje i ostavili nas na cedilju, jesu u drugom ratu pomogli uspostavljanju Brozove grobnice za Srbe, jeste se u 90tima pijani Jeljcin grlio sa kaubojskom ekipom koja je proglasila Srbe za jedine krivce, ljubio se sa Klintonom koji nam je namestio Srebrenicu, jesu predali Prištinski aerodrom - ali brate, nisu nas nikad napali. I to je nešto. Znamo kako su nas ostale sile tretirale kroz istoriju. Čak i kad bi nam glumili saveznike, znali su da udare po nama.
    (strejt auta nemačka guzica, 1. oktobar 2022 13:16)

    # Link komentara

  70. @genijalac
    Pun si viceva ko g**no vitamina. Kad izmišljaš priču potrudi se da bude barem malo suvisla.
    Hitler je anektirao Austriju 1938, ako se ne varam. To će reći da se tada bezmalo nijedan današnji 80+ Bečlija nije ni rodio.
    Inače, moj šurak je otišao u Beč pre skoro 7 godina. Regulisao je status fol ženidbom za EU citizenku. Letos mu je produžen boravak na 10 godina bez ikakvi problema. Prošle god. je dobio državni stan sa 50% subvencioniranom stanarinom i to na 2 min. od U- bahn linije pa je za najviše pola sata na kojem hoće delu grada. Radi kao moler i zaradom pokrije troškove a preostane mu oko 1200 Eura za štednju. Za stalno je zaposlen i cenjen u firmi pa mu je poslodavac letos povisio satninu zbog opštih poskupljnja. Po njegovoj priči, do sada nije osetio ni najmanju netrpeljivost ili neprijatnost od Austrijanaca. Cak naprotiv. Često dobija i bakšiš kad uspešno završi posao.
    (Zoran, 1. oktobar 2022 13:11)

    # Link komentara

  71. MEKSIKO. Najbolji ljudi .
    (Rio, 1. oktobar 2022 13:11)

    # Link komentara

  72. Da sam Austrijanac ni ja ne bih bio srećan na navalu stranaca,sigurno. Zemlja,mala,lepa,skockana,uređena. Nije za svakoga,realno.
    (milutin, 1. oktobar 2022 13:04)

    # Link komentara

  73. Slično kao u Sloveniji. Na prvi pogled etnički tolerantni ali iza leđa puna usta etničkog rasizma. Jednostavno naviknuti na urednost, preciznost i pedantost pa im smeta slobodnije ponašanje došljaka. Tako je i u Nemačkoj, Berlin i Minhen su nebo i zemlja. Minhen je daleko zatvorenija i konzervativnija sredina od kosmopolitskijeg Berlina.
    (milan, 01. oktobar 2022 11:22)

    Jest, ali samo ako ostaneš u okviru prvog metro-prstena, gde žive ljudi što plaćaju 2500€ kiriju samo da bi živeli u centru kosmopolitskog velegrada i koji u životu nisu videli stranca. Čim izadješ iz prstena, kod Arapa i Turaka i običnih Nemaca, ni t od tolerancije. Mržnja, otuđenost, agresivnost. A van pomenutog prstena živi 80% Berlinaca.
    Što se tiče zatvorenost Minhena, mislim da je to stereotip. I u njegovom centru, još skupljen nego berlinskom, žive velikom većinom bogati ljudi postmaterijalnih i postmodernističkih stavova (možeš videti po izbornim uspesima Zelenih), i oni su fol otvoreni, kako i ne bi, kad im multikulturalni eksperiment (koji se sve više pretvara u totalno i nekontrolisano ludilo) nije u dvorištu, nego napolju prema periferiji, daleko im od toplih, da ne kažem snobovskih domova, u kojima razvijaju svoje vanzemaljske teze mega-toleranciji
    (strejt auta nemačka guzica, 1. oktobar 2022 12:58)

    # Link komentara

  74. Ne znam o cemu govorite. Radio sam u Austriji 6 meseci u jednoj IT firmi i svi Austrijanci su bili super prma meni, prihvatlili su me od prvog dana i druzili smo se punp i van posla. Inace, po struci sam softverski inzenjer i dosta sam putovao poslovno (pre korone). Najbolji utisak su mi ostavili Portugalci, a ubedljivo najagori Francuzi (pre svega Parizani) i Finci. Ovi drugi su toliko pakosna nacija, mi im po pakosti nismo ni do kolena!
    (Mrki, 1. oktobar 2022 09:41)

    Ovo sa Parizanima mogu samo da potvrdim. Neprijatni ljudi. Austrijanci kao mi Balkanci. Ako si dobar prema njima, oni su prema tebi.
    (Goran, 1. oktobar 2022 12:57)

    # Link komentara

  75. @Očigledno nisu upoznali Saudijce koji bi trebalo da su na prvom mestu, pa onda dosta praznih mesta, pa ostali. A ubedljivo najljubazniji narod na svetu su Iranci, potpisujem.
    (ja, 01. oktobar 2022 08:22)

    A ti si ih upoznao? Absolutno gresis, izuzetno obrazovan narod s mladom populacijom koja gori od zelje da se otvori svetu. Princ bin Salman je uradio veliki posao u tom smislu, ali Covid je to malo usporio. Inace tekst je o emigraciji koja u KSA jos uvek ne postoji. Do skoro se tamo moglo samo sa Ikamom, 5 godina biznis vizom ili na studije Prorokovog putovanja. To se promenilo jos pre dve godine, kao i mnogo drugih stvari, ali kako bi ti to znao kad samo zelis pljucnuti po narodu i kulturi koju ne poznajes, a bas si nasao koga da nam propagiras. Da, Iran je bas divna zemlja, ajd zivi tamo pa nam posalji komentar
    (Splavar, 1. oktobar 2022 12:50)

    # Link komentara

  76. Gde god da se podje, do pridoslice je. Domacin je takav kakav je, nece i ne treba se imigrantima prilagodjavati. Ziveo sam u raznim SAD drzavama, kao i u zemljama Persijskog zaliva, nijedan prigovor nemam. Negde mi se dopalo vise, negde manje, sasvim sam ok sad na Floridi. U EU nikad nisam bio jer nisam imao zelju da budem, ne bi imalo svrhe otici negde gde ne zelis biti. Ako vam je pozitivan stav svaki komsiluk ce vas prihvatiti i imacete iste mogucnosti kao i lokalci onog momenta kad dobijete neki legalni status, nazalost SAD su verovatno najteze po tom pitanju, ali ko zeli taj i moze
    (Splavar, 1. oktobar 2022 12:36)

    # Link komentara

  77. Pa, majku mu, kakvi god da su, imena naroda se pišu velikim slovom. Pogotovo je sumnjivo što si nas napisao velikim, a ostale malim.
    (jsx, 1. oktobar 2022 12:32)

    # Link komentara

  78. То се мисли на оне који живе на социјали, грбачи вредног народа.
    (Из угла, 1. oktobar 2022 12:31)

    # Link komentara

  79. Očigledno nisu upoznali Saudijce koji bi trebalo da su na prvom mestu, pa onda dosta praznih mesta, pa ostali. A ubedljivo najljubazniji narod na svetu su Iranci, potpisujem.
    (ja, 01. oktobar 2022 08:22)

    Iranci su ljubazni zato sto imaju komleks da pokazu to posto su u izolaciji isto kao i mi sto imamo potrebu da nekog ugustimo da bi dokazao da si ljubazan kao narod. Tradicija im je isto takva da kod njih nemozes da odbijes da nejedes itd.
    (liman2, 1. oktobar 2022 12:05)

    # Link komentara

  80. Pametni ljudi
    (Obrad, 1. oktobar 2022 12:01)

    # Link komentara

  81. Austrija je Švajcarska za siromašne.
    (Miloš Milosavljević, 1. oktobar 2022 11:59)

    # Link komentara

  82. Slično kao u Sloveniji. Na prvi pogled etnički tolerantni ali iza leđa puna usta etničkog rasizma. Jednostavno naviknuti na urednost, preciznost i pedantost pa im smeta slobodnije ponašanje došljaka. Tako je i u Nemačkoj, Berlin i Minhen su nebo i zemlja. Minhen je daleko zatvorenija i konzervativnija sredina od kosmopolitskijeg Berlina.
    (milan, 1. oktobar 2022 11:22)

    # Link komentara

  83. Nikakvo čudo da nisu baš oduševljeni strancima jer dovoljno je pogledati crnu hroniku pa ti sve bude jasno. Užasna nedjela ćine uoravo stranci, naravno ne svi ali daleko veći procenat nego li su u populaciji. Kriminal razne vrste, krade autamobila, droga, pljačke, nasilje, ubistva, prevare, laganje, socijala, primitivno ponašanje, buka u stanovima, preglasna muzika, krade na radnom mjestu, prostitucija, prošnja na ulici, lose obavljanje posla itd. Ima stranaca koji su se prilagodili i koji su blizu standardu ponašanja domaćina ali i oni imaju problema zbog lose slike o auslenderima i treba im dugo vremena da steknu povjerenje jer domaći misle da se samo pretvara do prve prilike. Prijateljstva, kumstva i posjećivanje kod kuće domaćih i auslendera to su teške iznimke. Ausledneri se druže međusobno i ima kvalitetnih ljudi kao što ima i domsćih koji su ispod standarda svoje drzave.
    (Ag, 1. oktobar 2022 11:18)

    # Link komentara

  84. Kao turista netrpeljivost sam osetio samo u Ceskoj i to na par mesta.Kod Nemaca,Italijana,Austrijanaca uvek sve najbolje.Svi ljubazni i usluzni.
    (Pera kojot, 1. oktobar 2022 11:11)

    # Link komentara

  85. ...ja i supruga seli u poznati autenticni austrijski restoran u becu da veceramo, dupke pun, al %90 gostiju stari ljudi od sigurno preko 80g. Tek posle ukapiramo 20.april hitlerov rođendan...
    (genijalac, 1. oktobar 2022 11:07)

    # Link komentara

  86. @ Наша снисходљивост према Русима нас је уканалила за вјек вјеков.

    Грешиш. Нисмо снисходљиви према Русима. Волимо их, зато им понекад и прогледамо кроз прсте.
    (Јабучило, 01. oktobar 2022 10:36)
    ne greši, sve je tačno napisao..
    (pk, 1. oktobar 2022 10:55)

    # Link komentara

  87. Грешиш. Нисмо снисходљиви према Русима. Волимо их, зато им понекад и прогледамо кроз прсте.
    (Јабучило, 01. oktobar 2022 10:36)

    Ama iz kog razloga ih volite, aman?
    (Mikii, 1. oktobar 2022 10:53)

    # Link komentara

  88. Bio neko vreme u Becu i jezio sam se od ponasanja, narocito Turaka. Mada, ni naši nisu zaostajali. I ja bih bio neprijateljski nastrojen. Poštuj domaće i niko ti neće praviti problem.
    (Jovan, 1. oktobar 2022 10:53)

    # Link komentara

  89. @ Наша снисходљивост према Русима нас је уканалила за вјек вјеков.

    Грешиш. Нисмо снисходљиви према Русима. Волимо их, зато им понекад и прогледамо кроз прсте.
    (Јабучило, 1. oktobar 2022 10:36)

    # Link komentara

  90. Ovo ispitivanje nije izvedeno među neobrazovanim doseljenicima i izbeglicama, tako da ovo za nedolično ponašanje pada u vodu. Istina je da se stranci u Beču ponašaju bahatije nego u manjim mestima, ali ako to ne rade u Beču su prihvaćeniji nego u malim mestima. To je normalno. Za doseljenike je uvek bolje u velikim gradovima. Ali verujem da su britanski ili američki doseljenici nzadovoljni. Postoje zemlje gde se lakše prave prijateljstva sa lokalnim stanovništvom.

    Ja sam u Austriju došao kao klinac i od samog početka sam se lakše družio sa ljudima u Beču nego van njega. Svi moji dobri drugari i drugarice su rođeni ovde iako veliki broj ima strano poreklo, evropsko, istočnoazijsko i afričko, bilo i latinoameričko. Svi smo i visoko obrazovani, minimum viša škola. Tako da je to otprilike to okruženje gde se kreću i ljudi u ovom istraživanju. Stranci su generalno prihvaćeni, ali prijateljstva ne nastaju tek tako. Def8nitivno za to postoje i bolje zemlje.
    (wiener, 1. oktobar 2022 10:23)

    # Link komentara

  91. živim u Austriji evo na današnji dan 10 godina. Živeo sam i u Beču dve godine. Sve zavisi od Vas. Država je puna nas balkanaca, austrijanci su izučili sve moguće škole sa nama, što pozitivne što negativne. Al ako ste vredni i radni, poštujete druge, tako ćete biti i tretirani. gde god sam radio sa Austijancem uvek je više voleo da radi sa nekim Yugom što oni kažu, nego sa turčinom, rumunom, afganistancem i slično.
    Tako da važi ona stara prema svetcu i tropar.
    (milan, 1. oktobar 2022 10:20)

    # Link komentara

  92. Kad u neko mjesto dodju dvojica, jedan sa punim a drugi sa praznim novcanikom njihovi utisci se totalno razlikuju. Kako god dodju, turisticki ili da rade svejedno je.
    (kaplar, 1. oktobar 2022 10:13)

    # Link komentara

  93. @Оптимиста - слажем се 100%. Наша снисходљивост према Русима нас је уканалила за вјек вјеков.
    Аустрија је дивна земља. Ако се понашаш културно, научиш језик, не пљујеш њихово и не истичеш своје преко границе доброг укуса, Аустријанци ће те прихватити као рођеног.
    (DJ KRMAK, 1. oktobar 2022 10:01)

    # Link komentara

  94. Da , obo si rekli strani neradnici koji zive na socijali, dolaze pijani kad auszrijanci idu na posao. Bec je multokulturalan vec 500 godina. Glavni grad velike carevine pruzio je utociste i obrazovanje mnogim hrvatima, cesima,
    slobacima, srbima, ukrajincima itd, kroz stoljeca.
    Dan danas postoji zakon o mogucnosti Studija u becu iz svih zemalja koje su nekad bile u au monarhiji..
    (Igorsulic, 1. oktobar 2022 09:44)

    # Link komentara

  95. Prva dva komentara baš u stilu najčuvenijeg Austrijanca...
    (XP, 1. oktobar 2022 09:44)

    # Link komentara

  96. "Ova alpska zemlja se nalazi na trećem mestu po kvalitetu života, ali zaostaje kada su u pitanju prijateljski odnosi sa stranim državljanima."

    Mozda bas tu lezi odgovor na ovu konstataciju.
    (nokos, 1. oktobar 2022 09:42)

    # Link komentara

  97. Ne znam o cemu govorite. Radio sam u Austriji 6 meseci u jednoj IT firmi i svi Austrijanci su bili super prma meni, prihvatlili su me od prvog dana i druzili smo se punp i van posla. Inace, po struci sam softverski inzenjer i dosta sam putovao poslovno (pre korone). Najbolji utisak su mi ostavili Portugalci, a ubedljivo najagori Francuzi (pre svega Parizani) i Finci. Ovi drugi su toliko pakosna nacija, mi im po pakosti nismo ni do kolena!
    (Mrki, 1. oktobar 2022 09:41)

    # Link komentara

  98. Austrija, koju sticajem okolnosti dosta dobro znam, izvan Beča, koji je nešto kao ogromni neokomunistički maligni tumor, :) i još par gradova, pre svega Graca, sasvim OK država sa prilično normalnim ljudima, iako.su Germani, razume se,.ipak Germani, ali u odnosu na Nemačku i Švajcarsku, to je prilično prijatan i opušten svet. Međutim, ove parazitske i plaćeničko-kvislinške leevičarake anomalije dovele.su do toga da samo što nisu uveli obaveznu vakcinaciju, i da su u mnogim stvarima uzorni vojnici woke projekta zavođenja totalitarizma na zapadu, mada se stvari menjaju, i otpor takvoj politici jača. To ne znači da će skoro biti pogodna za naseljavanje slobodoljubivih ljudi, no, ako se vlast radikalno promeni, uticaj pete kolone, tj. pre svega socijalista i (crveno)zelenih opadne a Austrija napusti EU, nije nemoguće da to ponovo postane relativno slobodna i prijatna država za život.
    (EU Citizen, 1. oktobar 2022 09:32)

    # Link komentara

  99. zanimljivo, gde god krenem na putu mi samo dobri ljudi
    (negativac, 1. oktobar 2022 09:30)

    # Link komentara

  100. Kao prvo oprostite na mom losem Srbskom jeziku i pravopisu.Zivim u Austriji od 89.God.Potpuno sam prihvacen od njih,ali i ja se pridrzavam njihovih zakona i kulture ponasanja.Gore navedeno nije istina!Nije donekle.Vidjam nase ex Yu.Gradjane kako se ponasaju,oblace se trenerke kao da nemaju sta drugo obuci .Kad nas narod prica kao da se sadjamo,glasni salakrkani.Jagnjad,prasad u parkovima peku,ispred stanova na trotoarima licno sam vidio.Bugari,Rumuni pokradose Boga Oca.Pored svega 2.Generacija govori polomljen njemacki.Dobri su Austrijanci kakvi smo mi ljudi
    (mihajlo1974, 1. oktobar 2022 09:29)

    # Link komentara

  101. Jel srbija učestvovala u izboru?
    (ana, vucko, mali, nole, seselj, 1. oktobar 2022 09:21)

    # Link komentara

  102. Prema strancima su 'ljubazne' siromasne zemlje sa slabim zivotnim standardom , jer zive od turizma .
    (trkol, 1. oktobar 2022 09:18)

    # Link komentara

  103. Kamo sreće da je više država kao što je Austrija uređena. Vojno neutralni. Gledaju svoja posla. Vrlo su korektni prema dobrim saradnicima i dobrim radnicima i ljudima. Hvala im za '99. god. kada su rekli " Ne, preko našeg neba ne mozete leteti i bombardovali Srbiju"
    (Una, 1. oktobar 2022 09:05)

    # Link komentara

  104. Hm, Češka, Slovačka, Mađarska....? Ima li ih na listi?
    (Toni, 1. oktobar 2022 08:58)

    # Link komentara

  105. Ja sam se u Austriju doselio kao devetnaestogodisnjak, prije evo devetnaest godina. Austrija nije samo Bec gdje uglavnom vazi sve gore navedeno. Po manjim mjestima i selima slika je dijametralno suprotna. Cim Austrijanci vide da si vrijedan, radan, posten apsolutno ce te brzo prihvatiti. To kako se mnogi stranci, prije svega u Becu ponasaju, na koji nacin iskoristavaju drzavu i socijalni sistem da ne zalazim dalje u kulturoloske ogromne razlike, to se kod nas ne bi 2 dana tolerisalo.
    Generalno, posten narod, za razliku od stranca, nece te za****i.
    (South park, 1. oktobar 2022 08:45)

    # Link komentara

  106. Nije tačno, u Austriji ima i te kako mnogo stranaca ali Austrija ne drži poput nemaca milione neradnika, narod koji je dosao iz celog sveta hrli uglavnom za pare koje nemci daju tim mnogim izbeglicama, dok onim strancima koji vredno rade zakidaju na svakom ćošku.Austrija to bolje radi, ne upliće se puno u stranu politiku, kod izbeglica prvo dobro procene kolko i da li ce ih primiti, Austrija ne šalje vojsku gde god zarati pa samim tim i ne utiče na to da milioni ljudi iz celog sveta moraju bežati u Zap. Evropu. Ko dodje kao tzv. gastarbajter i pošteno zarađuje svoj hleba siguran sam da u Austriji nema nekih problema.
    (Istina, 1. oktobar 2022 08:43)

    # Link komentara

  107. Očigledno nisu upoznali Saudijce koji bi trebalo da su na prvom mestu, pa onda dosta praznih mesta, pa ostali. A ubedljivo najljubazniji narod na svetu su Iranci, potpisujem.
    (ja, 1. oktobar 2022 08:22)

    # Link komentara

  108. Pametni Austijanci, oni su sebi najvažniji drugi ih ne zanimaju. Ljudi iz Srbije treba da uče od njih naše ponašanje prema strancima iz drugih zemalja je suviše otvoreno do mere koja nam nanosi štetu.
    (Optimista, 1. oktobar 2022 08:20)

    # Link komentara

  109. pa nisu sredili svoju državu da bi puštali sirotinju iz celog sveta da tu dolazi i uživa.
    (mile, 1. oktobar 2022 08:17)

    # Link komentara