1. I rimljana i turaka je bilo beznadežno malo. Kruševac je prvi za turskog sultana osvojio neki Mahmut BegoVIĆ 1412 godine. Taj Begović je POTURICA, nije turčin.
    Turaja u Turskoj ima oko 12 % i tamo su građani četvrtog reda, najzaostaliji. Ostali su poturčeni Srbi, Grci, Bugari, Ukrajinci, Jermeni a Erdogan je Gruzin.
    I rimljani su isto tako vladali. Kad se priča o Rimskom carstvu, ne pominje se kultura Vizantije, Izraela, Egipta i drugih. Sve je to POSTOJALO i dalje, ali pod drugom upravom.
    Ove mostove gradili su SRBI.
    (aleksandar, 12. septembar 2022 08:44)

    # Link komentara

  2. Da li je neko čuo za rimski most na reci Moravici koji se nalazi u selu Kumanica podno Golije?
    Ako nije niko sramota.
    Neka dodju da vide sta je istorisko blago u okolini Ivanjice i sta je pravi rimski most.
    (G.p, 11. septembar 2022 18:23)

    i cuo i bio. ako je neko egzibicionista, kad se predje most u kumanici, udri levo stazicom u sumu. na pobrezju, da jos mozes gledati nazad ka reci i putu, odlicno mesto za ljubavisanje
    (key and peele, 12. septembar 2022 06:54)

    # Link komentara

  3. "Stručnjaci"......metalne klamfe,zalivene olovom su isključivo koristili Rimljani.....a,slažem se da je sadašnji izgled mosta,"Osmanlijski tip gradnje". Naravno da su,Osmanlije koristili već postojeću infrastrukturu,obnavljajući već,postojeće mostove,na postojećim rutama,puteva.
    (Vladimir, 12. septembar 2022 00:27)

    # Link komentara

  4. Nije jedini, isti takav most nalazi se na reci Moravici u podnožju sela Kumanica, kod Ivanjice.
    (Liiša in, 11. septembar 2022 21:54)

    # Link komentara

  5. most posle rekonstrukcije nije kao sto je bio, imate slike na netu kakav je bio pre rekonstrukcije svodovi su bili rimski
    (ljubovija, 11. septembar 2022 20:17)

    # Link komentara

  6. Nekada je i gradnja imala morala. Danas sto brze, sto jeftinije samo da izgleda.
    (Si, 11. septembar 2022 20:14)

    # Link komentara

  7. Da li je neko čuo za rimski most na reci Moravici koji se nalazi u selu Kumanica podno Golije?
    Ako nije niko sramota.
    Neka dodju da vide sta je istorisko blago u okolini Ivanjice i sta je pravi rimski most.
    (G.p, 11. septembar 2022 18:23)

    Sva sreca pa postoji Google, pa se moze procitati da taj most osim imena nema veze sa Rimljanima. Sagradjen pre sest vekova od strane Osmanlija.
    (Banja Luka, 11. septembar 2022 19:53)

    # Link komentara

  8. Most su sagradili Turci ja ne znam kako neko moze da prosipa ovde gluposti da su ga sagradili Rimljani.
    (Sogard, 11. septembar 2022 18:36)

    # Link komentara

  9. Da li je neko čuo za rimski most na reci Moravici koji se nalazi u selu Kumanica podno Golije?
    Ako nije niko sramota.
    Neka dodju da vide sta je istorisko blago u okolini Ivanjice i sta je pravi rimski most.
    (G.p, 11. septembar 2022 18:23)

    # Link komentara

  10. A znači posle Rimljana a pre Turaka u Srbiji niko ništa nije znao da gradi. Pa ni one silne crkve, manastire i razne objekte po Srbiji. Recimo Dušanov most u Skoplju, izgrađen baš za vreme njegove vladavine. Znači ni Rimljani ni Turci nemaju ništa sa tim. Mislite da po Srbiji u to vreme nisu građeni mostovi? Ovi je običan most, nije neki veliki građevinski poduhvat, tako da su ga u svakom slučaju, u kom god periodu da je građen, gradili verovatno domaći neimari.
    (only fools and horses, 11. septembar 2022 18:02)

    # Link komentara

  11. Deluje malo orijentalno ovako izuvijan...
    (triamon, 11. septembar 2022 17:53)

    # Link komentara

  12. Most na fotografiji ima luk koji je tipično turski. Nađite bilo gde u svetu rimski most sa takvim lukom. Međutim, moguće je da su Osmanlije obnovile most koji je već postojao.
    (Zok1, 11. septembar 2022 17:51)

    # Link komentara

  13. To kao prvo nije Rimski vec Turski most napravlje okvirno u 16 veku... gradjen je po uzoru na rimske mostove......ako vec prepisujete sa. tekstova po netu onda nadjite sve relevantne cinjenice. Mozda je u vreme Rimskog carstva tu postojao most ali to svakako nije ovaj.....
    Mi smo specijalci za izvrtanje cinjenica.
    (trt, 11. septembar 2022 17:38)

    # Link komentara

  14. Kao istoricar, mogu da potvrdim da je u pitanju klasican most iz turskog perioda. Uporedite njegov izgled sa Starim mostom u Mostaru i sve ce vam biti jasno. Rimski i turski mostovi se medjusobno razlikuju u izgledu i arhitektonski. Naime, rimski mostovi imaju puno manjih lukova i obicno su ravni. Naravno, narod ga ne zove bez razloga rimski, posto je verovatno ranije na tom mestu postojao most iz tog perioda. Nisu Turci izmisljali toplu vodu, vec su gradili puteve i mostove gde su oni vec postojali u proslosti. Otprilike se tako nesto i danas praktikuje
    (Kruna, 11. septembar 2022 17:33)

    # Link komentara

  15. Na prostoru Balkana nisu ziveli Rimljani,vec smo mi ziveli i pripadali smo Rimskoj imperiji,17 Imperatora Rimskoga carstva su bili nasi ljudi,kao i posle u vereme Osmanskog carstva...mnogi veziri su buili nasi ljudi...Tako jednoga dana kada nas vlast pusti da udjemo u EU koja ce trajati hiljadama godina moguce je da ce imati i Komesare sa nasega prostora...
    (Arhelkog, 11. septembar 2022 17:27)

    # Link komentara

  16. @Mile BAS

    I treba da te bude sramota. Jadni mi ako su nam i ostali istoricari kao ti. Taj most,kao i most u Kumanici zaista jesu Turci gradili, iako se oba u narodu nazivaju "Rimski most".

    "Turci u pravu ste, šta Rimljani znaju o gradnji :-(" Kakve ovo veze ima sa zivotom? Sad je Turcin onaj ko kaze da je most turski? I ko je rekao da Rimljani ne znaju da grade? Svasta.
    I turski se pise malim slovima u "...da je most Turski". Sramota za jednog istoricara.
    (Marko, 11. septembar 2022 16:58)

    # Link komentara

  17. U Srbiji moguce da je jedini
    (SrbizCg, 11. septembar 2022 16:28)

    # Link komentara

  18. Mile BAS, nemoj da se sekiras, istorija je svakako 90% laz a i ti imas svojih bisera koje si prosipao ovde.
    (traktorista, 11. septembar 2022 16:05)

    # Link komentara

  19. Kako me je sramota kao istoričara kada neko ko je iz Srbije lupeta da je most Turski i da ne razlikuje gradnju...
    (Mile BAS, 11. septembar 2022 13:49)

    Crni Mile, očigledno nisi prisustvovao časovima maternjeg. Sramota za takvog "istoričara". A most jeste ipak turski.
    (mile puk`o ko bas, 11. septembar 2022 16:00)

    # Link komentara

  20. Nekada davno na Hvaru sam video drveni čamac star 100 godina. S njim su ribari išli na ribarenje. Rekoše mi da je na njemu vremenom promenjena svaka daska. Dakle na njemu nije bilo ničeg od originalnog materijala od kojeg je napravljen. Ali čamac je ostao. Tako je verovatno i sa ovim mostom, popravljan je, možda su na njemu svaki kamen promenili, ali most je ipak ostao, možemo reći još iz rimskog doba.
    Što se tiče Rimljana na Balkanu, šteta je što nisu ostali. Danas bi bili deo moćnog carstva koje se prostire od Britanskih ostrva do Crnog mora.
    (Kozar, 11. septembar 2022 15:55)

    # Link komentara

  21. Fejk.
    (Emir, 11. septembar 2022 15:51)

    # Link komentara

  22. Kako me je sramota kao istoričara kada neko ko je iz Srbije lupeta da je most Turski i da ne razlikuje gradnju . To samo dokazuje ili da je mlađi (ovde su krive škole) ili da nije bio prisutan na časovima , kada im je to profesor pričao.
    Ustvari , ma i akvadukte su pravili Turci u pravu ste, šta Rimljani znaju o gradnji :-(
    (Mile BAS, 11. septembar 2022 13:49)
    I treba da vas je sramota, zbog vasih tvrdnji! Istorijski i gradjevinski je utvrdjeno da je most napravljen u 16.veku! Rimljani tada nisu postojali na ovim prostorima, nego bas Turci, koji su ga i sagradili! Na tom mestu je mozda nekad pre toga postojao most koji su sagradili Rimljani, ali je taj most odavno bio srusen, pa je mozda zbog toga zaziveo naziv rimski most!
    (sir oliver, 11. septembar 2022 14:10)

    # Link komentara

  23. Kako me je sramota kao istoričara kada neko ko je iz Srbije lupeta da je most Turski i da ne razlikuje gradnju . To samo dokazuje ili da je mlađi (ovde su krive škole) ili da nije bio prisutan na časovima , kada im je to profesor pričao.
    Ustvari , ma i akvadukte su pravili Turci u pravu ste, šta Rimljani znaju o gradnji :-(
    (Mile BAS, 11. septembar 2022 13:49)

    # Link komentara

  24. Iz aviona se vidi da je to tipican turski stil gradnje. Most je star mozda par stotina godina.
    (Bobi, 11. septembar 2022 11:55)

    # Link komentara

  25. Rimski most koji su napravili Turci.
    Svakako jako značajan i treba ga čuvati.
    (tomatelo, 11. septembar 2022 09:42)

    # Link komentara

  26. Prelep je, preporuka da se obidje.

    Preporuka lokalnoj upravi je da bolje obelezi mesto skretanja sa glavnog puta.

    Od glavnog puta ide makadam, mada prilicno dobar, i ima nekoliko km do mosta, rekao bih 3, 4km.

    Svakako ako preporuka da odete
    (s mile, 11. septembar 2022 09:17)

    # Link komentara