Split: Od crvenog do grada koji će pobediti sve varvare

Split viđen sa Marjana - osunčana, lepa zver od kamena koja se spušta niz obronke Mosora sve do luke. Razjapljenih lučkih čeljusti zver ljubi more, okrenuta ka uskom prolazu između Brača i Šolte.

Izvor: dw.com
Pošaljite komentar
  1. Ubjedljivo najljepsi grad bivse Jugoslavije koji ipak zasluzuje malo sire, otvorenije i tolerantnije ljude, kojih je i bilo ranije vise nego sad. Medjutim, postoje i razlozi zasto je to tako, neopravdani ali i opravdani!
    (Steel, 8. april 2021 09:12)

    # Link komentara

  2. @Mantis "Pa Srbi su i bili amebe...."

    NE, mi NISMO bili vrsnjaci sa amebama i dinosaurusima, ali zato jesmo uz Bugarsku, najznacajnija i najprepoznatljivija juznoslovenska drzava i kultura, a to uopste nije malo.
    (ketiS, 6. decembar 2020 02:11)

    # Link komentara

  3. @ (mario, 3. decembar 2020 12:59)
    Pa Srbi su i bili amebe i to one,
    koje su izazvale smrtonosne
    proljeve u dinosaurusa i zato su
    svi oni izumrli. kmek
    (Mantis, 6. decembar 2020 00:28)

    # Link komentara

  4. Dalmacija ilj Istra na hrvatskom ne znaci nista, Kosovo na albanskom ne znaci nista.Jel vam sad jasno zasto postoji identifikacija medju pojedinim narodima na Balkanu?
    (ad nauseum, 1. decembar 2020 12:37)

    Tko sve ne komentariše, majko mila.
    Ne znaš nijednu riječ na albanskom, ali znaš da Kosovo ne znači ništa na albanskom.
    Eve ti malo besplatnog kursa albanskog jezika.
    Albanski: Kos
    Srspski : Kiselo mlijeko,
    daljne školovanje se plaća.
    (Južni susjed, 6. decembar 2020 00:24)

    # Link komentara

  5. Iskreno, nema nikakve svrhe "prepucavti" se sa susedima na temu njihove "p..s taking" istorije, jer se u njihovom slucaju ona svodi na "preslikavanje sadasnjosti na proslost", pa shodno tome ovu danasnju post-YU Hrvatsku koja postoji od kraja 20-og veka, "teleportuju" u sve moguce prosle vekove.
    (ketiS, 1. decembar 2020 22:10)
    Ma zato ste vi nastali prije ameba i zato je celi svet nastao od srba.
    Inaće vidi se da imaš kompleks jer samo pišeš komentare na temu hrvatskog turizma pošto nisam nikad vidio da si napisala nešto na temu turizma u Srbiji ..?vjerojatno kod vas u turizmu cvetka cveće,pa nemaš što komentirati ili prigovoriti.
    Da pogodim kod vas navala stranih turista?
    (mario, 3. decembar 2020 12:59)

    # Link komentara

  6. Nemaju svrhe te besmislice i prepucavanje, sem da efektno ilustruju samootkrivenog uživaoca mentalno stanje!
    (stupidarij, 2. decembar 2020 12:26)

    # Link komentara

  7. @ ketiS
    Čitanje je jedno, a aktivno sudjelovanje drugo. Nemoj se zavaravati da upravo tvoj angažman nije perjanica tih "besmislica" .
    (obostrana uživancija, 2. decembar 2020 10:56)

    # Link komentara

  8. @prepucavanje

    E, pa to bas i ne mogu da ti obecam, jer "uzivam" u citanju susedskih besmislica.
    (ketiS, 2. decembar 2020 03:26)

    # Link komentara

  9. (Tuga s juga, 1. decembar 2020 10:54)

    Za Dubrovčanina, Dubrovčanin Medo Pucić:

    Mladi Srbi budmo mi,
    Braća jedne misli svi,
    Misli sloge, misli slave,
    Misli ljubve bratske prave,
    U nas gleda narod sav!

    Neka pravi Srbin svak,
    Dobro pamti naš barjak;
    On je modar, crven, bio;
    Medj ociljem krstaš mio;
    U nas gleda narod sav.
    (give peace a chance, 2. decembar 2020 01:32)

    # Link komentara

  10. @ ketiS
    Iskreno se nadam da ćeš se preporuke ubudeće i sama čvrsto pridržavati.
    (prepucavanje, 1. decembar 2020 23:10)

    # Link komentara

  11. Iskreno, nema nikakve svrhe "prepucavti" se sa susedima na temu njihove "p..s taking" istorije, jer se u njihovom slucaju ona svodi na "preslikavanje sadasnjosti na proslost", pa shodno tome ovu danasnju post-YU Hrvatsku koja postoji od kraja 20-og veka, "teleportuju" u sve moguce prosle vekove.
    (ketiS, 1. decembar 2020 22:10)

    # Link komentara

  12. Dalmacija ilj Istra na hrvatskom ne znaci nista, Kosovo na albanskom ne znaci nista.Jel vam sad jasno zasto postoji identifikacija medju pojedinim narodima na Balkanu?
    (ad nauseum, 1. decembar 2020 12:37)

    # Link komentara

  13. Vi nama Ducica ja vama Ujevica...
    Danas plamsaš samo od krvi najboljih
    što su maču dali svoja tela spravna,
    blešteći u duhu i u čistoj volji,
    božanstvena zemljo pravoslavna;

    Juče ti si bila moćna i velika,
    i za usne dece mleko, med i vino,
    dok se ne skrhaše pod gradom čelika
    grudi tvoje dece, srpska domovino.

    Sutra, sabirući i danas i juče,
    zasjaćeš u duhu i u živoj moći.
    Jer će slavu sloma unuci da uče
    kao zoru spasa iza teške noći.

    Al’ ni novi narod, niti ponos međa
    nikad više neće da ti ovaj vrati,
    ponositi pogled iza hrabrih veđa
    što su znale divski u ponor gledati.

    Tvoje mirno čelo pod pretnjom užasa,
    i vijanjem vetra strave i strahote,
    i molitvu tamnu i gluva nebesa,
    to je danas vreme najveće lepote.

    Augustin Tin Ujević
    (Tuga s juga, 1. decembar 2020 10:54)

    # Link komentara

  14. Lepo receno, lepo opisano i mislim dotakli srž tog prelepog Dalmatinskog grada.K
    Koji ja rado sa porodicom svake godine posećujem i probam mojon deci ridjenoj u Beogradu dočaram taj prelep grad
    (Natasa, 1. decembar 2020 09:40)

    # Link komentara

  15. Američki istoričar Fine je pokušao u svojoj knjizi rekonstruisati srednjovekovnu istoriju Balkana i konstatovao je da o hrvatskoj srednjovekovnoj državici skoro da nema istorisjkih izvora i da se dosta toga zasniva na mitovima nastalim u 19-estom veku.
    Jovan Dučić je bio zapanjen istorijskom grandomanijom Hrvata. Iz studije Jovana Dučića:
    "Za vreme takozvanih nezavisnih hrvatskih kraljeva vodila se u severnoj Dalmaciji postojana borba između Vizantije, Venecijanaca i Mađara! Ne vidimo kad je ova Dalmacija bila bez vlasti jednog od ovih triju? I kad su to slobodno vladali nezavisni hrvatski kraljevi? Tomislav je uzeo počasnu titulu kralja (925) ali je bio samo "prokonsul" guvernator vizantijski; a Držislav je dobio (988) to isto pravo, ali je bio "eparh" i "patricije" vizantijski. A ovo je ipak malo drukče nego nezavisnost srpskih vladara!"
    Toliko o političkom značaju. O kulturnoj zaostavštini te tvorevine ni govora.
    (...., 30. novembar 2020 16:12)
    Prijatelju dragi, kazes americki istoricar Fine, neki drugi istoricari su posli u arhive u Becu i Budimpesti a i u Vatikan i tamo je sve napisano. Sve svjetske enciklopedije pisu o Hrvatskome kraljevstvu i pisu o poslije personalnoj uniji s Ugarskom. Ugari to malo drugacije gledaju ali Hrvatska je uvijek bila posebna u njihovom kraljevstvu. Ugarski palatin nije imao vlast u Hrvatskoj, Hrvati su imali Bana. A Jovana Ducica ne zelim ni komentirati, to je jedan veliki hrvatomrzac i sovinista prema Hrvatima.
    (Ruairidh, 1. decembar 2020 09:10)

    # Link komentara

  16. @Tuga s juga
    Haa haa, nećeš ti okupirati ni NS ni BG jer si ti već okupiran u Dubrovniku od muške srpske populacije.
    Mic po mic
    (ccvvrrcc, 1. decembar 2020 09:00)

    # Link komentara

  17. Gospodine, vi nama konstantno govorite kako nemamo istoriju,
    pisce, kulturu i onda kada vam dam malo stariji podatak vi meni
    da se manem istorije. Pa nećemo tako, tek smo se zagrejali.
    Šta je 1857. za jednu takvu kulturu poput hrvatske?

    (Ruairidh, 30. novembar 2020 13:27)
    ~~~…~~
    Nigdje, baš nigdje nisam dirao u vašu kulturu, čisto iz
    pristojnosti. Samo je čuvajte, no ne "naturajte" onima kojih
    to uopće ne interesira. Nego, zašto vas toliko interesiraju Hrvati,
    pa kopate po starim papirima kako bi dokazali ~ što??
    Da nas nema ili da nas nije bilo? Tu smo i tu ćemo ostati,
    sviđalo se vama ili ne. Ako ništa drugo, onda smo si bar
    državu obranili i stvorili 05.08.1995-e i taj dan je za nas
    svetinja, a vi si brojite godine od prije 15.000, vaše pravo.
    (Mantis, 1. decembar 2020 01:11)

    # Link komentara

  18. Pre 500 godina su Nemci dolazili u Srbiju da nadniče po rudnicima. Veze s mozgom nemaš.
    Dar

    a japanci su u suzama u poznatom užurbano dramatično0m tonu molili da i oni džabe kopaju samo da nekako dođu u srpske rudnike
    (japos kopa jače, 1. decembar 2020 00:55)

    # Link komentara

  19. Ja bi bas volio da mi Hrvati okupiramo Nis i Novi Sad. Mislim kad je bal nek je maskembal. Zelim biti prvi Hrvat koji ima teritorijalne pretenzije prema Srbiji. Uzeo bi vam i Beograd ali nije fora. Morao bih ratovati sa Crnogorcima I Bosancima koji su ga vec okupirali. Zato na njega nemam pretenzije. Znaci zadovoljilo bih se sa ova 2 NN grada. Svakako su to gradovi u kojima su se Hrvati naselili u davna vremena. Tamo Srba nikad nije ni bilo dok ih Rankovic nije izmislio. Tamo su zivjeli Hrvati i Rimljani. Pa blizu Novog Sada se rodio i nas veliki Ban Jelacic. Toliko strahopostovanje imate prema nama da ste mu obnovili kucu. Upssss, ako nastavim jos malo zvucat cu kao poneki Srbi.
    Ja ipak volim svoj Dubrovnik a od Nisa I Novog Sada bih uzeo samo koju Nislijku ili Novosadjanku. Ove ostale muske populacije mi je previse i u Dubrovniku. Neka je vama.
    (Tuga s juga, 30. novembar 2020 21:00)

    # Link komentara

  20. (dasezna, 30. novembar 2020 14:59)
    Naravno, recite Rusima, Poljacima i ostalim Slavenima da su svi oni Srbi.
    (Ivan, 30. novembar 2020 17:20)

    # Link komentara

  21. Američki istoričar Fine je pokušao u svojoj knjizi rekonstruisati srednjovekovnu istoriju Balkana i konstatovao je da o hrvatskoj srednjovekovnoj državici skoro da nema istorisjkih izvora i da se dosta toga zasniva na mitovima nastalim u 19-estom veku.

    Jovan Dučić je bio zapanjen istorijskom grandomanijom Hrvata. Iz studije Jovana Dučića:

    "Za vreme takozvanih nezavisnih hrvatskih kraljeva vodila se u severnoj Dalmaciji postojana borba između Vizantije, Venecijanaca i Mađara! Ne vidimo kad je ova Dalmacija bila bez vlasti jednog od ovih triju? I kad su to slobodno vladali nezavisni hrvatski kraljevi? Tomislav je uzeo počasnu titulu kralja (925) ali je bio samo "prokonsul" guvernator vizantijski; a Držislav je dobio (988) to isto pravo, ali je bio "eparh" i "patricije" vizantijski. A ovo je ipak malo drukče nego nezavisnost srpskih vladara!"

    Toliko o političkom značaju. O kulturnoj zaostavštini te tvorevine ni govora.
    (...., 30. novembar 2020 16:12)

    # Link komentara

  22. Dragi moji, čitam komentare i svaki put kad krene ovo prepucavanje, čije je šta, koje bio prvi, čiji je duži...itd, a bez ikakve koristi za bilo koga, uzalodno trošenje enrgije, živaca i čega sve, ja se nadovežem pa kažem, da možde nije loše reći da veći deo Evrope pripada Italiji (rimsko carstvo), Mađarima (u vreme Atile hunskog), itd da ne nabrajam carstva i vladare. Da li je ovoliko dokonih ljudi na balkanu, koji nemaju drugu zanimaciju nego da avetaju po prošlosti, izgleda da jeste. Ko more, ko brdo, ko ravnicu, opustitet se, veselite se, takmičite se i uživajte u životu sa sebi bliskim ljudima i svim ostalim dobrim ljudima, bez obzira na versku, nacionalnu ili rasnu pripadnost. istorija je bila pre nas, biće i posle nas, iskoristite ovaj život da se veselite i druge da usrećite.
    (Alexa, 30. novembar 2020 15:10)

    # Link komentara

  23. (Mantis, 30. novembar 2020 00:21)

    Gospodine, vi nama konstantno govorite kako nemamo istoriju, pisce, kulturu i onda kada vam dam malo stariji podatak vi meni da se manem istorije. Pa nećemo tako, tek smo se zagrejali. Šta je 1857. za jednu takvu kulturu poput hrvatske?

    (Ruairidh, 30. novembar 2020 13:27)

    Imate moj link iz 00:31, pa gledajte. Inače Franjo Rački je rekao da su se svi Sloveni u početku zvali Srbi.
    (dasezna, 30. novembar 2020 14:59)

    # Link komentara

  24. Split je Hrvatski grad vec vise stotina godina. U Splitu je bio i crkveni sabor 928 godine na kojemu je bio i Kralj Tomislav. (Vatikanski izvori). U Splitu i u cijeloj Dalmaciji je zivjelo romansko stanovnistvo koje je bilo pod utjecajam Bizanta, a poznato je da su oni pravoslavci. Pa onda ako netko spominje stare crkve i pita gdje je bio oltar u pravu je, to su ostaci bizantskih bazilika, ne srpskih nego bizantskih. Grob Kralja Tomislava je bio u crkvi Solinu, koja je unistena od strane Turaka. Dalmacija i Split su nakon Turaka bili pod vlascu Venecije i izgubili su Hrvatski identitet, tek im se vratio kada je Dalmacija potpala pod Austriju. Da je stanovnistvo bilo pravoslavno vjerojatno bi dobili srpski identitet, posto su bili skoro stopostotno katolici dobili su Hrvatski. Popisi stanovnistva U doba Austrije o kojem neki komentatori pisu da nema Hrvata u Splitu je vjerojatno istina jer su se svi Slaveni popisivali isto, znaci nema ni Srba nego Slaveni ili Slovina. Poslije toga su neki srpski krugovi sve Slavene pretvorili u Srbe i mit je krenuo i tesko ga je ispraviti. Pravi povjesnicari to znaju ali nisu glasni i nitko ih ne slusa.
    (Ruairidh, 30. novembar 2020 13:27)

    # Link komentara

  25. Više cenim jedan kubik čistog zraka iz morske uvale pokraj Starog Grada nego milion kubika zagađene atmosfere vašeg prljavog i smrdljivog velegrada.
    (slovenac, 30. novembar 2020 12:42)

    # Link komentara

  26. @Pravi Toni

    A teško ćeš naći većih barbara od onih koji su klali i ubijali srpsku djecu baš u Splitu.Jasenovcu,Prebilovcima i širom Hercegovine.
    (evo ti Toni, 30. novembar 2020 11:19)

    # Link komentara

  27. @Đes bijo 91?
    Ne postoji nista hrvatsko 1000g, sve je podizano i gradjeno u slavu i kao deo mletacke, ugarske ili austrougarske monarhije.Ne mozete staviti nigde pridev hrvatski jer to nije postojalo.Isto kao kad bi Albanci ili muslimani BiH rekli da su dzamije njihove, a sve su podizane od i u slavu osmanske imperije, zato valjda postoji i toliko "razumevanje" medju vama.Srbija 15v ima slikarstvo koje po stilu moze pripadati ranoj renesansi.Da te podsetim, to je Srbija Stefana Lazarevića i kasnije poslednjih Brankovica, svi u rodu sa vizantijskim porodicama Paleologa, Kantakuzina. Taj odliv ljudi iz Vizantije je i uticao na pocetak renesanse.Nema jace veze nego izmedju antickog sveta i grcko-pravoslavnog hriscanstva(a mozes otici do Ravene i pogledati jer je tamo najbolje ocuvana) A ni renesansa nije originalni pravac, to je recikliranje i ozivljavanje anticke umetnosti.Sve do baroka Zapadna Evropa nema svoj originalni umetnicki pravac.
    (Petar, 30. novembar 2020 11:17)

    # Link komentara

  28. @(Đes bijo 91?, 30. novembar 2020 02:25)

    Pre 500 godina su Nemci dolazili u Srbiju da nadniče po rudnicima. Veze s mozgom nemaš.
    (Dar, 30. novembar 2020 10:41)

    # Link komentara

  29. Srpska kultura je nepostojeci pojam.

    (Đes bijo 91?, 30. novembar 2020 02:25)

    Tvoje obrazovanje je nepostojeće. Porediti kulturne tragove moćne srpske srednjovekovne države sa kulturnom zaostavštinom malene hrvatske srednjovekovne državice je kao porediti francusku književnost sa književnošću afričkog plemena zumba tumba lumba. Nema kulturnih tragova hrvatske srednjovekovne države. U današnjoj Hrvatskoj ima kulturnih tragova stranih imperija, ali nema kulturnih tragova hrvatske srednjovekovne države. Zaista je tragikomično i žalosno toliko busanje u prsa poluobrazovanih balkanskih nesrećnika sa tuđom kulturom, tuđim carevima, tuđim imperijama...

    Druga stvar, srpska narodna epska poezija je prevedena na sve evropske jezike i o njoj su vrlo visoko mišljenje imali vrhunski umovi 19-estog veka (Gete, Puškin, Jakob Grim....). Doduše, prevedene zbirke srpske narodne poezije su se pojavile u Evropi u doba procvata romantizma što im je olakšalo proboj, ali ipak će ostati zabeleženo da je ta poezija imala izvanrednu recepciju među intelektualnom elitom tog doba.

    Hrvati sa dubrovačkom kulturom em nemaju veze jer je ta kultura anacionalna, em je dubrovačko-dalmatinska književnost često od italijanskih kritičara označavana kao plagijatorska i malo vredna. Ona jeste značajna sa istorijskog stanovišta, ali nema baš neku vrednost sa umetničkog aspekta.

    Što se tiče pisaca 19-stog veka najprevođeniji je od južnoslovenskih pisaca Njegoš.
    (nnn, 30. novembar 2020 10:01)

    # Link komentara

  30. @ činjenica
    Što se može!? Umjesto autentičnog i neponovljivog Mira, javlja se - neizbježna - predvidljiva i ponovljiva Keti. Pa imamo kao činjenicu sunovrat i stila i duha!
    (nadomjestak, 30. novembar 2020 09:45)

    # Link komentara

  31. Netalentovana patetična baljezgarija. Sa sve dosadnim Koenom kao "suvislijim" kandidatom za Nobela od Dilana. Tipično balkansko poimanje stvari, neznanje kosmičkih razmera.
    (Futre, 30. novembar 2020 09:30)

    # Link komentara

  32. @ ketiS
    To što ti ne bi dala 20 "Splitova" za jedan Beograd ima jednaku vridnost kao i činjenica da ja ne bi dala jedno Pučišće na Braču za 10 Beograda. Nadam se da smo se razumili.
    (ista mira, 30. novembar 2020 09:08)

    # Link komentara

  33. Миро, јави се.

    Ти си аутентичан и непоновљив.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Лаерт, 29. novembar 2020 09:56) # Link komentara I nije Hrvat :)
    (Činjenica, 30. novembar 2020 08:09)

    # Link komentara

  34. A po čemu su to Srbi oslobodioci, a Austrougari okupatori. Osim u našim srBskim glavama. Uostalom, jesu li nas oni zvali da ih mi oslobađamo ili je naša vojska otišla u Split za koga 99% srpskih vojnika nije ni znalo gde je i okupirala ga, kao i celu današnju Hrvatsku.
    (Aleksandar, 29. novembar 2020 15:37)
    Pre neku godinu kad bila bitna godišnjica od završetka velikog rata ekipa rts stigla i do Splita gde neki baš baš matori hrvatski istoričar, (dedica bukvalno) ili kustos muzeja iz Splita pokazao zvaničan pismeni dokaz poziva jedne jedinice iz srb da pomogne u oslobađanju. Moguće da to može da se nađe na yt. Takav isti postojao i da srbi oslobode delove crne gore. Problem je samo što se sad svi prave tute i kažu ko vas zvao. Videli otišla mast u propast i daj da kao k..e pređemo na stranu pobednika. Ne bi postojali da to nisu uradili. To im kaže i njihov zvanični profa sa zagrebačkog sveučilišta Klasnić, ali on je fer i pošten.
    (bm, 30. novembar 2020 08:05)

    # Link komentara

  35. U ratu '91-95 u Splitu je bio logor LORA u samom gradu.
    Tu su mučeni i ubijani Srbi na najmonstruozniji način.To su radili možda i ovi koji komentarišu na našem portalu.Vidi se po minusima.
    I vi zločinci imate obraza da se javite.
    (ccvvrrcc, 30. novembar 2020 07:41)

    # Link komentara

  36. Za dobrim konjem se i dobro praši
    (M.Bolan, 30. novembar 2020 07:34)

    # Link komentara

  37. "Sve u svemu dala bih deset Hrvatski, za jednu Srbiju, odnosno 20 "Splitova" za samo jedan Beograd"
    KetiS

    A ja bi radije zivio 100 godina u bogatstvu nego jedan jedini dan u bijedi.
    (Mirkec, 30. novembar 2020 03:33)

    # Link komentara

  38. KetiS

    Srpska kultura je nepostojeci pojam.
    Knjizevnici, kipari, slikari iz 15,16,17 st u srbiji NE POSTOJE.
    Sam kusturica je to potvrdio prilikom dizanja tzv andricgrada, 'srbija je preskocila renesansu radi turaka i ovo je sad ispravljanje te greske'.
    Zato sto nemate pokusavate bezocno krasti od hrvatske, od gundulica do andrica. U 20 stoljecu pisce imaju i albanci, kuzis?
    Hrvatski pisci, profesori, arhitekti itd radili su po cijeloj europi... od praga, bratislava, budimpeste pa do talijanskih gradova. Jos prije 500 godina.
    Citaj malo o tome, iznenadit ces se.
    Mletacki gradici? Pa guglaj tko je gradio, zna se to. A tko je onda gradio beograd?
    Imena kao kalemegdan, tasmajdan, dorcol, avala, ada ciganlija, neimar, karaburma... zvuce nekako... pa neugodno mi je izustiti, ali turski i arapski.
    Cinjenica je da ste vi puuuuuno duze vremena zivjeli u istoj drzavi s mekom i medinom nego zagrebom. I to se vidi.
    Mi svoj biograd imamo na moru, sta ce nam ovaj na dunavu?
    Ajte, molim vas.
    (Đes bijo 91?, 30. novembar 2020 02:25)

    # Link komentara

  39. „Toni“, mi Hrvati pišemo barbari. A ne „varvari“. A tesko da ces naci vecih barbara od onih koji su 91. gadjali Split, Zadar, Šibenik, Dubrovnik, Vukovar itd itd itd
    (Pravi Toni, 30. novembar 2020 00:35)

    # Link komentara

  40. [link]
    (dasezna, 30. novembar 2020 00:31)

    # Link komentara

  41. Austrijski popis iz 1857. za područje krunovine Dalmacije:

    380000 Srba,
    45000 Italijana,
    1000 Albanaca,
    320 Jevreja,
    0 Hrvata.

    Toliko o istorijskom kontinuitetu.
    (dasezna, 29. novembar 2020 17:43)
    ~~~…~~
    Nema razloga da ti ne vjerujemo.
    Vidi ti se po očima da si poštena osoba.
    Nego, što će nam podatak iz 1857-e god.?
    Niti jedna osoba s tog popisa više nije
    živa i ne predstavljaju baš ništa.
    Mislim da ti je vrjedniji podatak iz
    zadnjeg popisa u Hrvatskoj, nego stari
    prašnjavi, koji ionako ničemu ne služe.
    Savjet, ne kopaj po starim papirima,
    možeš grdo oboljeti na pluća, a sve
    zbog gluposti. … i ja tebi
    (Mantis, 30. novembar 2020 00:21)

    # Link komentara

  42. Koliko Hrvaćana ovde hahah. Placa Turisticka zajednica Kroacije radnike da promovisu, a? Necemo kod vas, hvala lepo, pozdrav.
    (ivan, 30. novembar 2020 00:08)

    # Link komentara

  43. Neverovatno je da svaki put kada se pojavi putopis o nekom gradu iz danasnje Hrvatske, odmah sa hrvatske strane krecu price o navodnoj, ovdasnjoj "ljubomori", zbog tih mletackih "gradica", dok deo komentatora sa ove strane, zapocne pricu o "vracanju" Italiji ili nekom drugom tog "parceta" Jadrana, sto opet susede dovodi do ocaja i samo jos vece "utripovanosti", da imaju nesto sto niko nema. Shvatite vec jednom, da ogromnu vecinu ovdasnjih gradjana vase more uopste ne zanima. Takodje, vama nema na cemu da se zavidi, jer vam je drzava skromna mesavina svih mogucih susednih kultura, ukljucujuci i srpsku, dok bilo cega hrvatskog gotovo da i nema. Na kraju i sam clanak je tipicno levicarski nastrojen, zasnovan na ideoloskim "tripovima" iz vremena druge Jugoslavije, koji su onemogucavali objektivnu i cinjenicnu analizu svega sto se izdogadjalo krajem 20-og veka. Sve u svemu dala bih deset Hrvatski, za jednu Srbiju, odnosno 20 "Splitova" za samo jedan Beograd.
    (ketiS, 29. novembar 2020 22:37)

    # Link komentara

  44. (Marko, 29. novembar 2020 20:41)

    Podaci sa Wikipedia-e nisu pouzdani, jer tu može da piše ko šta hoće. Da nebi bilo sumnje oko onoga što sam dole napisao, šaljem vam fotografiju originala.
    link
    (dasezna, 29. novembar 2020 22:01)

    # Link komentara

  45. Meni je najjace kad srbi krenu s pricom o ljubomori.
    Koliko lud moras bit za to?
    Prosjecni hrvat za hrvatsku vjeruje da je jedna od najljepsih zemalja koje uopce postoje a za srbiju misli da je hard core vukoj***na.
    Doslovno ne zelimo ni kvadratni centimetar srbije, dok bi vi dali dupe i presli na budizam samo da imate dubrovnik, a sta bi napravili za jos 1244 otoka ne zelim ni zamislit.
    Pa cijela vasa povijest i kompletna vasa ideologija bazira se na tome da dokazete da hrvati ne postoje, jer ako hrvati ne postoje onda to ne moze biti hrvatska sto znaci da moze biti srbija.
    Malo morgen.
    (Đes bijo 91?, 29. novembar 2020 22:01)

    # Link komentara

  46. Ау бре, Сплит... Ја не видех веће сељане од тог Сплита. Цео град би требао да иде код логопеда.
    (Византинац, 29. novembar 2020 21:43)

    # Link komentara

  47. Aleksandar@Ко је звао Аустроугаре 1914. у Србију?Док су они убијали,силовали,пљачкали код нас,све је било у реду а кад смо ми узвратили посету то је названо окупацијом.
    (Милан, 29. novembar 2020 21:29)

    # Link komentara

  48. Ovaj je "ante" hrvat 100 %
    (Patetika i čorbast pasulj, 29. novembar 2020 21:25)

    # Link komentara

  49. Split je grad koji sav svoj razvoj duguje kralju Aleksandru Karađorđeviću, koji je po definisanju jugoslovensko-italijanske granice želeo da napravi ozbljniji grad i luku koja bi bila pandan Italiji. Geografija, koja je Split smestila na polovinu obale odigrala je presudnu ulogu da se taj grad proglasi za glavni grad i politički centar nove Primorske banovine, a na neskrivenu ljubomoru Dubrovnika i Zadra bivšeg glavnog grada austrijske krunovine Dalmacije, sada u Italiji.
    Taj interesantan grad od 1918. do danas doživeo je neverovatne promene. Od ultra Jugoslovena i monarhista, preko partizana i komunista i čuvenog Titovog govora na rivi, plakanja za istim zajedno sa Delijama, do davljenja vojnika i parada ustaškog HOS 90-ih zajedno sa koncertima Doris Dragović i Tompsona.
    Čudan mentalitet, mentalitet malog Napoleona tako tipičan za Srbe i Hrvate kojem treba dobro preispitivanje. Možda ovaj komentar bude od pomoći.
    (dasezna, 29. novembar 2020 20:49)

    # Link komentara

  50. Ma ubise se od ugostiteljstva ove godine,a i sledece i ne samo oni nego svaki gradic na primorju....sledeca godina ce isto biti kilava,crno im se pise!
    (Munem ti blavora, 29. novembar 2020 20:47)

    # Link komentara

  51. (dasezna, 29. novembar 2020 17:43)

    To vam je cista dezinformacija
    Ko zna nemacki neka izvoli, izvor [link]/
    76 Hrvati, Srbi 18,5
    Basierend auf der Volkszählung von 1857 hatte das Königreich Dalmatien 415.628 Einwohner. Nach einer Analyse der Volkszählung von 1857 waren 318.500 (76,5%) Einwohner Kroaten, 77.500 (18,5%) Serben und ca. 20.000 sprachen Italienisch (5%). Königreich Dalmatien - [link]
    (Marko, 29. novembar 2020 20:41)

    # Link komentara

  52. @che
    све набројано је или римско или млетачко или српско осим хрватске процесије крижа и можда међимурске попевке.
    рођени сам сплићанин, а већ скоро 30 година не живим у свом родном граду. могу на дуго и на широко ко је и зашто крив. знам да ни дан данас не знам чиме сам ја заслужио мржњу својих суседа и пријатеља? вршњака и старијих, осим својим српским пореклом и ја и моја породица. не свих, али довољне већине. а то сам осетио од својих малих ногу још почетком седамдесетих. ни дан данас ми није јасно чиме смо вас задужили за толику мржњу. упознао сам Србију и Србе и колико год били несавршени Срби немају тај ген мржње према несрбима. могу додуше одлично да се мрзе међусобно. најжалосније је што је Сплит данас, а и задњих 40так година од када ја памтим, пијемонт усташтва. оног истог које га је дало фашистичкој Италији у 2ср. и сви су увек добродошли да владају Сплитом само да су католици - Хрвати, Аустроугари, Млечани. ако су недајбоже православци онда је то дозвољено истребити без имало гриже савести. а што је најгоре огромна већина сплићана потомци су Далматинаца односно племена Срба које је насељавало подручје данашње Далмације и отока. па види само своје и имена и презимена својих суграђана. нису они само будзашто хтели у унију са Србијом 1918. они су то звали ослобођењем. погледај цркву Светог Николе на Марјану из 12 столећа. данас католичку цркву. али где се налазио олтар у црквици. а колико је таквих црквица и базилика на подручју данашње Далмације и Хрватске уништено? чудимо се данас исламским фундаменталистима. исти такви фундаменталисти до скоро су били католички свештеници. они су главне архитекте, а понегде и извршитељи страшног геноцида над свему православном. али их своја света вера оправдава!? (звучи познато) доћи ће можда некад неком од њих упит од Духа Светога да открију тајне злочина које су њихови претходници учинили и да открију план затирања Србства и православља у подручју на којем су начинили данашње самосталне католичке државе. то негде стоји записано.
    (раб, 29. novembar 2020 20:39)

    # Link komentara

  53. Meni su i Split i Rijeka ruzni gradovi. Osim Ljubljane, na Balknu nisam video lep grad. Lično mišljenje.
    (ON, zti, 29. novembar 2020 20:27)

    # Link komentara

  54. Mediteranski grad za "nase" uslove relativno veliki,sa velikom aglomeracijom od Omisa do Trogira nakupi do 300k stanovnika.Ima sve sto treba za ugodan zivot,a leti je kao u kosnici,sto mu daje jos veci smek.Vole svoj grad i Hajduk.Centar su Dalmacije i prvi koji se bune ko se sve doselio u Split su sami Splicani,ali tako je to svuda.Po meni jedan od najlepsih gradova bivse Jugoslavije.
    (boban,nis, 29. novembar 2020 20:25)

    # Link komentara

  55. (seljadin, 29. novembar 2020 15:01)

    Imas nekoliko velikih problema sa svojom bajkom. Prvi ti je da je Dalmacija pod Italijom bila jako kratko vrijeme, to ti dođe ko da Njemačka zeli vratiti Francusku,jer je bila par godina pod njihovom okupacijom. Drugi, Talijana u Istri, gdi ih jedino i ima u nekom broju,ima samo 6%. Tamo ih živi 12,543, u ostatku Hrvatske još 5200. O Mađarima da i ne pričamo. Ja svako malo naletim na neku stranicu koja poziva na vraćanje Vojvodine, Hrvatskoj... to zvuči nerealno, kao i tvoja priča.
    (leptirica, 29. novembar 2020 20:22)

    # Link komentara

  56. Kakave varvare? Pa to totalno varvarski grad. Osim Zagreba, i Rijeka i Pula su mentalitetom daleko ispred.
    (Toni, 29. novembar 2020 20:10)

    # Link komentara

  57. Manite nas vise Jugoslavije. Ima tamo dobrih ljudi ali vecina nije takva. Svima smo im zivote spasili i stvorili drzave a oni nas ubijali kad god su stigli. Nisu vredni ni da se okrenemo za njima. Srbija treba da gradi dobrosusedske odnose ali da gleda ka Madjarskoj i Rumuniji kao prvim i najbitnijim komsijama a u pitanju su drzave koje zajedno imaju gotovo 30 miliona stanovnika. Sa njima imamo resena pitanja a ova plemena ce ponovo pozeleti sa nama kada budemo lideri na ovim prostorima po svemu ali zaista ne kad kaze predsednik.
    (Milica, 29. novembar 2020 20:03)

    # Link komentara

  58. Tito je govorio : Svaka nasa republika pojedinacno bi bila niko i nista.....
    Posledice raspada Jugoslavije ce se osecati narednih vekova, jer je situacija koja je prethodila takodje trajala vekovima, Rim, tj. Mlecani, tj. Italija, je bila u posedu Dalmacije tokom kontinuiteta od 2000 godina...

    Italija je svojski pomagala da se Hrvatska otcepi tj. da Jugoslavija propadne, kad sam pricao s jednim Italijanom o tome, on je rekao da je to u interesu Italije, jer ce tako lakse povratiti svoju Dalmaciju i Istru, oni se nadaju Krimskom scenariju, da svi koji rade u drzavnoj upravi dobiju plate u rangu Italije i da onda nema nikakve pobune protiv vlasti. To je naravno na dugi rok, oni cekaju da se promene okolnosti, a za luku je zainteresovana i Madjarska.

    Na dugi rok Hrvatska gubi obalu, a mozda i delove koje je uzela od Madjarske, naime Madjarska daje drzavljanstva svima koji su iz Hrvatske poreklom.
    (seljadin, 29. novembar 2020 15:01)
    Boze covjece gdje ti zivis? Pricao ti s jednim Talijanom o Hrvatskoj? Gdje? Ispred trgovine, s pivom u ruci? Italija se grcevito bori da se ne raspadne a imaju pretenzija prema Hrvatskoj. Vidis te srednjevjekovne price postoje izgleda samo u jos nekim glavama u Srbiji i Rusiji. I kad vam se kaze da ste izazvali ratove jer ste htjeli Veliku Srbiju, negirate. Strasno
    (Srecko, 29. novembar 2020 19:34)

    # Link komentara

  59. “Ante” , Kontra mraku kontra sili je geslo tebi omrazene Torcide. A ti imas veze sa Splitom kao ja sa Surdulicom. Jugoslavencina, prigazilo te vrime.
    (Torcidas, 29. novembar 2020 19:06)

    # Link komentara

  60. Kao sto rece Dragan Jovanovic u 2h kvalitetnog tv programa: Banana Split, Banana Šibenik...
    (koronarius, 29. novembar 2020 19:01)

    # Link komentara

  61. (Oki, 29. novembar 2020 17:13), prijatelju svi hrvatski portali su puni srpskih komentatora, cak i neki lokalni. Pa ako mozete vi u nas, mogu i ja u vas!
    (Ruairidh, 29. novembar 2020 18:51)

    # Link komentara

  62. A po čemu su to Srbi oslobodioci, a Austrougari okupatori. Osim u našim srBskim glavama. Uostalom, jesu li nas oni zvali da ih mi oslobađamo ili je naša vojska otišla u Split za koga 99% srpskih vojnika nije ni znalo gde je i okupirala ga, kao i celu današnju Hrvatsku.
    (Aleksandar, 29. novembar 2020 15:37)
    Svaka ti je na mjestu i sve si točno napisao.
    Naravno da srpski vojnici nisu imali pojma gdje je Split osim srpskih vođa koje su iskoristile slom AU i tako su htjeli domaći se izlaska Srbije na more. A mantra je da je to bilo kao nekakvo oslobađanje uostalom bolje bi nam bilo u Hrvatskoj da smo ostali sa Austrijiom već što smo bili u Jugoslaviji.
    (mario, 29. novembar 2020 18:36)

    # Link komentara

  63. O kojoj ljubomori pričate ujke ? I svaki put se pitam, ali sad želim odgovor jednog od vas. Šta će toliko ujkica na srpskom portalu, zar nemate vaše ?? Pa mene u životu ne bi interesovalo da zavirim u vašu politiku, sport ili kulturu... Puno virite u tudja dvorišta, i to sve zbog neizlečive frustracije (kompleksa).
    (Oki, 29. novembar 2020 17:13)
    Ma naravno mi imamo kompleks samo ne znam na što??ili frustracije, pa vi ste silom htjeli oteti tuđe i tko ima kompleks?Imate kompleks jer niste pomorska zemlja jer nemate izlaz na more imate frustracije jer je Hrvatska u EU, a vi još pred vratima, pa jer ste turistički na dnu, po standardu na dnu itd itd, a što onda to Srbija ima, a da nama nedostaje?jedno veliko ništa.
    (mario, 29. novembar 2020 18:30)

    # Link komentara

  64. @ Oki
    Mi (i) ovdje virimo u naše dvorište, u našu politiku, sport i kulturu, a koji su iz nekog razloga redovite teme na ovom portalu. Ili misliš da Split, Dubrovnik, Rovinj i sl pripadaju vašem dvorištu? Usput, sudrži se od neumjesnih i bezobraznih etiketiranja, kako vidiš mi se sličnim epitetima ne služimo.
    (Nenad -ZG, 29. novembar 2020 18:26)

    # Link komentara

  65. @(Nenad, 29. novembar 2020 17:18)
    Ni mi vama za sve što ste nam napravili devedesetih od Vukovara do Dubrovnika.
    I da u Hrvatskoj nitko ni u primislima ne želi nešto sa vama jer dosta ste nas muzli od 1945-1991 tako da samo se vi držite svoga pašalauka.
    (mario, 29. novembar 2020 18:25)

    # Link komentara

  66. sta je kulturan, tolerantan grad i pravna drzava

    [link]
    (zijo, 29. novembar 2020 18:12)

    # Link komentara

  67. O kojoj ljubomori pričate ujke ? I svaki put se pitam, ali sad želim odgovor jednog od vas. Šta će toliko ujkica na srpskom portalu, zar nemate vaše ?? Pa mene u životu ne bi interesovalo da zavirim u vašu politiku, sport ili kulturu... Puno virite u tudja dvorišta, i to sve zbog neizlečive frustracije (kompleksa).
    (Oki, 29. novembar 2020 17:13)

    Ko o čemu, Srbin o ljubomori... :)

    Prijatelju, samo na koju foru mi možemo biti ljubomorni na vas..? Na šta to točno čovjek može bit ljubomoran kod vas..?
    Pa bi ste nama u rangu Bugarske ili Bosne, di ćeš na takvu ekipu bit ljubomoran..?

    Baš svašta... :)
    (Ružmarinka, 29. novembar 2020 18:07)

    # Link komentara

  68. Čak ni Miljenko Smoje koji je napravio remek djelo Malo misto, Jugoslavija je plakala dva puta, kada je umro Josip Broz Tito i kada je umrla Bepina, nije mogao u Velom mistu da opiše Split jer to je naprosto nemoguće. Mnogi su stereotipi o Splitu i zablude. Takozvani crveni Split odnosio se samo na Varoš, ali to su bili crveni katolici, bolje stoji naziv crvene pape. Bilo je orijunaša, ali u malom broju. Kada je umro veliki Mustafa Nadarević kao fenomen se spominje da je to jedan od rijetkih ljudi van Splita kojeg Splićani vole. Osamdesetih godina u Startu je izlazio cijeli serijal o Splitu, pobudio je veliku pažnju i kontraverze. Tada se mnogo pisalo o splitskom bgetu. Tamo sam odrastao i taj mali dio grada je mnogo mračniji nego svi dablinski pabovi, javne kuće i svratišta kočijaša Zaključen je rečenicom da Split uvijek prevazidje samoga sebe. Goran Milić kaže da je najidealniji grad za življen Split, Marjan, tri predivne šetnje uz more u zavisnosti od vitra i vremen. Statistika je nauka. Nepobitna istina je da je Split po broju stanovnika dao najviše antifašista na svijetu i najviše olimpijaca. Još je veća stina da su se svi oni birili za svoju 'Rvatsku. Proglasili su je na Pijaci sa Vladimirom Nazorom. Razvoj industrije, dolazk velikog broja oficira koji su dobijali stanove i neprihvatanje došljaka iza brda i Hercegovaca stvorili su crni Split,a u ratu i nakon rata to samo je poprimilo jasne crte. Sve do sada je pobidio splitski dišpet, pa će pobjediti i sadašnji trenutak
    (Dex Dejvid dexdavid2@gmail.com, 29. novembar 2020 18:00)

    # Link komentara

  69. Robert@ Pa ti ne znas sta pricas. Da sta Split ima. Ka prvo osnova ga je rimski car Dioklecijan koji je napravija Dioklecijanovu palacu koja i danas sve turiste ostavi u cudu. Nije to neka palacica nego ogromna palaca. Ima akvadukt, sfinge, obeliske, peristil, jupiterov hram, katedralu sv Duje, tvrdavu Gripe itd itd. Dubrovnik, Split, Zadar, Sibenik, Pula, Opatija, Rovinj, Trogir, Omis, Hvar, Korcula, Varazdin i more drugih gradova i otoka. Unesco i njegov popis svjetske bastine u Hrvatskoj. Prirodna bastina ubraja Plitvicka jezera i bukove prasume. Kulturna bastina ubraje sljedece. Dioklecijanova palaca, gradska jezgra Dubrovnika, gradska jezgra Trogira, Eufrazijeva bazilika, Sibenska katedrala, starogradsko polje na Hvaru, stećci, mletacka utvrda u Sibeniku i mletacka utvrda u Zadru. Nematerijalna kulturna bastina je zvoncari kastavstine, hrvatsko cipkarstvo, procesija kraljice Ljelje u Gorjanima, Hvarska procesija kriza, festa svetog Vlaha u Dubrovniku, proizvodnja drvenih djecijih igracaka Hrvatskog Zagorja, Sinjska alka, becarac, nijemo kolo, klapsko pjevanje, Medimurska popevka, Mediteranska prehrana, suhozid, tradicija izrade licitara, Istarsko dvoglasno pjevanje i sviranje na istarskoj ljestvici, ekomuzej batana i cekamo da ude u nematerijalnu bastinu ojkanje. A di su drugi spomenici ka npr Pulska arena koja ne moze uci jer se koristi za koncerte. Puni smo ih i ako se ne varam kad zbrojimo sve ovo dolazimo do istog broja ka jedna Spanjolska
    (Che, 29. novembar 2020 15:03)

    Pa i sve da je tačno to što si napisao, jednom kad čovek otputuje u Španiju i vidi njihova prirodna i istorijska bogatstva, plaže i more - taj čovek više nikada ni ne pomisli na nekakve Hrvatske, Slovenije, Bugarske.

    Zapad će uvek biti zapad, a Balkan uvek Balkan.
    (Robert, 29. novembar 2020 17:56)

    # Link komentara

  70. Austrijski popis iz 1857. za područje krunovine Dalmacije:

    380000 Srba,
    45000 Italijana,
    1000 Albanaca,
    320 Jevreja,
    0 Hrvata.

    Toliko o istorijskom kontinuitetu.
    (dasezna, 29. novembar 2020 17:43)

    # Link komentara

  71. Vezano za broj Srba u Splitu (vidim da se vode polemike), a preuzeto sa srpskog portala P - portal (p-portal.net) iz članka "Nestajanje Srba u Splitu", do stvaranja zajedničke države, 1918. g., demografska struktura stanovništva je sljedeća:

    1880. g. Hrvati - 14 262 (98,27%),
    … Srbi - 73 (0,5%)
    … Ostali - 178 (1,23%)
    … Sveukupno - 14 513

    1890. g. Hrvati - 15 461 (98,50%)
    … Srbi - 116 (0,74%)
    … Ostali - 120 (0,76%)
    … Sveukupno - 15 697

    1900. g. Hrvati - 16 460 (88,75%)
    … Srbi - 138 (0,74%)
    … Ostali - 1 949 (10,51%)
    … Sveukupno - 18 547
    … 1910. g. Hrvati - 18 031 (84,23%)
    … Srbi - 180 (0,84%)
    … Ostali - 3 196 (14,93%)
    … Sveukupno - 21 407

    Dakle, ponavljam još jednom - portal je srpski (u Hrvatskoj).
    Ako ne vjerujete nama, Hrvatima,
    valjda vjerujete vašima (Srbima).

    P.S. P - portal je informativni internetski portal Srba u Hrvatskoj koji je pokrenulo Srpsko privredno društvo "Privrednik" iz Zagreba.
    (Maja, Zadar, 29. novembar 2020 17:38)

    # Link komentara

  72. za beograd na vodi split rovinj i rab su ružna pačeta
    (bgnv, 29. novembar 2020 16:38)

    Ljepote Hrvatske i Srbije ne idu u istu rečenicu... Ne možeš uspoređivat ljepote Italije i Mađarske, npr...

    Po ljepoti Hrvatska je za Srbiju ko Severina vs Marija Šerifović
    (Pionir, 29. novembar 2020 17:35)

    # Link komentara

  73. @Ante
    Suza mi kanula koja patetika
    (Koji hit, 29. novembar 2020 17:33)

    # Link komentara

  74. mislim da bi hrvati i srbi ujedinjeni na pravi način dali velike stvari čovječanstvu a ovako samo trošimo snagu bez veze rasipamo život na gluposti
    (ivica, 29. novembar 2020 14:23)
    Nikada nije trebalo da se ujedinimo, u bilo kom obliku. Našem jadnom kralju vrane popile mozak ili bile više sile. Da nije bilo Juga, bili bismo možda korektan komšiluk, ko li će ga znati. Mada sumnjam, napadali biste nas sa švabama, komšijski. Drugačije se odnosimo prema okupatorima. Mi na naš, a vi na vaš, prepoznatljiv. Oba luda na svoj način.
    (bm, 29. novembar 2020 17:30)

    # Link komentara

  75. @ivica. Samo što dalje od vas. Srbi su naučili lekciju iz 1941-ve. Pokušala "braća" opet '91-ve da nas dokrajče, ali ste se debelo prevarili. Nema više komunista da vas sa ludim Srbima smeste u istu državu posle genocida koji ste napravili nad mojim narodom. Mi i vi braća? NIKADA! NIKADA vam poklanu srpski decu i Jasenovac oprostiti neću!
    (Nenad, 29. novembar 2020 17:18)

    # Link komentara

  76. Genocidna država.
    (Nenad, 29. novembar 2020 17:14)

    # Link komentara

  77. O kojoj ljubomori pričate ujke ? I svaki put se pitam, ali sad želim odgovor jednog od vas. Šta će toliko ujkica na srpskom portalu, zar nemate vaše ?? Pa mene u životu ne bi interesovalo da zavirim u vašu politiku, sport ili kulturu... Puno virite u tudja dvorišta, i to sve zbog neizlečive frustracije (kompleksa).
    (Oki, 29. novembar 2020 17:13)

    # Link komentara

  78. za beograd na vodi split rovinj i rab su ružna pačeta
    (bgnv, 29. novembar 2020 16:38)

    # Link komentara

  79. Gde su se izjasnjavali tako?U Splitu tih godina nije zivelo vise od 15 hiljada ljudi,a ti pricas o desetinama hiljada.Samo ne razumem sta imas ti licno od tih lazi,mozda veci osecaj vrednosti?
    (Xnodeh,plavi bechar, 29. novembar 2020 14:22)

    1910.godine 25000 stanovnika, toliko o tvojim istinama
    (nenad, 29. novembar 2020 15:05)

    1910.g. po službenom popisu stanovništva, kao Srbi se izjasnilo 0,84% stanovnika Splita. Najviše ikada zabilježeno, po popisu stanovništva 1971.g. 8,51%. 1910.g. po popisu stanovništva 84,23% se izjasnilo kao Hrvati. Tako da se po ovom vidi da se nikako nije moglo desetine hiljada izjasniti kao Srbi, prije jedva nekoliko desetina, bez hiljada. Kao izvor korišten članak dr. Svetozara Livade, Biološki slom i nestajanje Srba u Hrvatskoj.
    (leptirica, 29. novembar 2020 16:35)

    # Link komentara

  80. "Kontra mraku, kontra sili"

    To će uvijek biti moj Split, Split Miljenka Smoje, Mosora, Lučića, TBFa, Borisa i Dina, Kukoča i Ivaniševića... I ostalih.
    Hoće li se vlaji adaptirati, ili bilo ko drugi, nije me briga.
    I to govorim ko Zadranin. Nismo "crveni", i ne trebamo ni biti. Nego trebamo biti "kontra mraku, kontra sili", gdje smo upravo i upali, djelom se može opravdati, shvatiti, i pronači "olakšavajuće olakotnosti", ali brate, dosta je bilo.
    U džepu bogatiji, u duši siromašniji.
    To nisu Dalmatinci. Što sam stariji, sve sam više svjestan, da smo mi Hrvati agresivno preuzeli pojam Dalmatinski samo za nas, i sad se čudimo kako nešto fali. Fali. Fali one različitosti, onom ćemo smo se rugali, divili se, plašili, ali je i to bila Dalmacija. Pa i ovi s kamena što su došli, i to su Dalmatinci. Ironično, upravo oni su najsličniji tim Srbima s Bukovice, i za nas su bili isti. A sad kao, oni najviše održavaju tu mržnju. Uz huligane, naravno, što je i veći paradoks, kao, navijači Hajduka postali "fašisti"..
    Osnivači kluba nam se u grobu okreću ko ventilatori.
    (Ante, 29. novembar 2020 16:32)

    # Link komentara

  81. od crvenog splita do svastike na poljudu
    sta ti je karakter
    najslicniji im milogorci
    (djerdj, 29. novembar 2020 16:24)

    # Link komentara

  82. Proputovah svet zadnjih 30 godina!! U Americi sve zive nacije videh i zuti, crni, beli, crveni, mulati, latini i svi su ponosni Amerikanci. U Evropi pogledajte npr. Holandiju ili kako se odnedavno zove, Nizozemsku! Ni manje zemlje ni više rasa!! Ima jos bezbroj primera da ne nabrajam redom. I sada su oni ponosni svojom zemljom i ima mesta za sve njih bez obzira odakle potiču i koje su rase i religije. Samo kod nas iz bivse drzave ne mozemo da se dozovemo pameti i dalje brojimo krvna zrnca. Isti ili mnogo slican jezik imamo, isti mentalitet, isti humor, prelep narod a opet svi nesto dokazuju da su bolji od ovih preko puta, preko reke, preko mosta... Više se razlikuje Nemac iz Minhena i onaj gore iz Hamburga nego Beogradjanin i Zagrepcanin. Nikako da shvatimo suštinu i da napredujemo ekonomski bez medjusobnog saplitanja. A imamo mnogo dobar primer Češke i Slovačke kako to treba da se radi. Niti imaju more, niti im je potrebno, Švajcarsku i Austriju da ne pominjem. Slovačka npr. ima 3 puta veći BDP i od Hrvatske i od Srbije. Ekonomija i dubok dzep, kada sve sebi mozes da priuštiš, rešava ove naše malogradjanske probleme.
    (Sava, 29. novembar 2020 16:03)

    # Link komentara

  83. Prelepi Split
    (Saša, 29. novembar 2020 15:53)

    # Link komentara

  84. 1910.godine 25000 stanovnika, toliko o tvojim istinama
    (nenad, 29. novembar 2020 15:05)
    I to su desetine hiljada koji se izjasnjavaju Srbima?stvarno si mnogo pametan,prosipaj tu kafansku istoriju svojim drugarima
    (Xnodeh,plavi bechar, 29. novembar 2020 15:47)

    # Link komentara

  85. Čemu ovakvi tekstovi i koga više ovde interesuje to pisanje o gradovima i ljudima koji nam nisu prijatelji niti su nam to ikada bili. Zasto ne pišete o Solunu, Temišvaru, Bitoljiu,Pragu...o mestima i gradovima i ljudima gde ima šta da se vidi, gde smo dobrodošli i gde nemaju negativan stav prema nama. Kome se dopada Split i splićani neka ide i neka uživa u nemojte nam više nametati taj jugonostaličarski ukus.
    (Sneško, 29. novembar 2020 15:46)

    # Link komentara

  86. Split je sve o cemu srbi sanjaju. Dive se Splitu al nikako da prebole da je Split utvrda Hrvatstva
    (Mario, 29. novembar 2020 14:09)

    Морам да признам да још нисам срео човека и Србина у Београду који ми је било кад споменуо Сплит. Ни у негативном, ни у позитивном контексту. Провуче се понекад кроз разговор, као и многи други градови, али апсолутно нико и никад не прича о Сплиту. При томе сам ја био у том Сплиту пуно пута, задњи пут 1990, и немам апсолутно никакво мишљење о истом. Дакле, буквално као да не постоји. Није ми јасно зашто се толико обмањујете да било кога из Србије интересујете. Са друге стране, ваше интересовање према Србији је огромно, као да ми имамо море а не ви. То што дође нешто Срба на море везе нема са реалном сликом, и питање је да ли их је више од Хрвата који посете Београд и Србију. Стално виђан хр таблице по Београду, верујем да је већина Срба, али 100% знам да има пуно Хрвата. Што се тиче саме теме Сплита, па са тим градом највише има везе онај који га је правио и развијао кроз векове. Ако знамо да се Хрвати тек од скоро спомињу у историји, какве онда они уопште имају везе са историјским Сплитом.
    (mr, 29. novembar 2020 15:44)

    # Link komentara

  87. Kakav je Split danas videli smo u pokušaju linča Srpskih
    vaterpolista.1918. su oduševljeno dočekali Srbe pravoslavce
    da ih oslobode.Na desetine hiljada su se tada izjašnjavali
    kao Srbi katolici.
    (a, 29. novembar 2020 10:02)

    A po čemu su to Srbi oslobodioci, a Austrougari okupatori. Osim u našim srBskim glavama. Uostalom, jesu li nas oni zvali da ih mi oslobađamo ili je naša vojska otišla u Split za koga 99% srpskih vojnika nije ni znalo gde je i okupirala ga, kao i celu današnju Hrvatsku.
    (Aleksandar, 29. novembar 2020 15:37)

    # Link komentara

  88. Split,grad licimura i malih ljudi!
    (Munem ti blavora, 29. novembar 2020 15:36)

    # Link komentara

  89. Za Split je najbolje da bude otvoren grad. Taj grad je bio Rimski, Mletački, Jugoslovenski sada je Hrvatski. Ko zna čiji će biti za 100 - 200 godina. Ima svoju autentičnu Dalmatinsku kulturu koju treba negovati.
    Zato se treba zalagati i za demokratiju i za otvoreno društvo. Svaki šovinizam za Split je opasan zato što ga udaljava od onoga što u stvari jeste.
    (Dejan, 29. novembar 2020 15:29)

    # Link komentara

  90. Heni Erceg, novinarka Ferala o svom Splitu:

    "Sada iznova istražujem grad u kojemu sam rođena, nakon godina kućne izolacije, ali nemir je uvijek prisutan, jer to je takav grad, paradoksalan, pitom i grub istodobno, okrutan oduvijek, a od devedestih još i pozornica tolikih “zaslužnih” likova koji su Split naprosto preuzeli kao svoj ratni plijen. Takve skupine neandertalaca naravno ne vole svjedoke svojih nedjela, pa nije ništa neobično da te na ulici nazivaju Jugoslavenom. I misle, jadni, da te time vrijeđaju."
    Viktor Ivančić o ponašanju putnika iz voza Split-Knin-Split malo nakon Oluje:

    "Višesatnu pauzu u Kninu pučanstvo je koristilo da temeljito opelješi dućane, samoposluge, zanatske radnje, napuštene stanove i kuće, čak i staje. Bijela tehnika je bila naročito na cijeni, no uzimao se i namještaj, sve što bi palo pod ruke, posteljina, srebrnina, šerpe i tanjuri, umjetničke slike, lusteri, tepisi, zaostali prehrambeni artikli… A s prvim mrakom, kada bi se umorni putnici vratili doma, dočekivala bi ih nasmijana obiteljska lica: “Što si nam, tata, donio iz Knina?"
    (simpa su mi Splićani, 29. novembar 2020 15:28)

    # Link komentara

  91. Ja sam rodjen 1992. i apsolutno ne patim za HR. Ludim kada moja generacija insistira da se ide na Adu Bojanu ili u HR, kao da smo rodjeni u Jugoslaviji. Uopste ne kapiram sto cale tako odusevljeno prica o moru tamo kad se dobro secam crnogorskog primorja iz detinjstva - kamenjar, vonja i odvratna boja mora. A severnije moze biti samo gore. Fotke iz vazduha hrvatskog primorja su lepe (jer su takve fotke uvek lepe), tu i tamo neki mletacki grad je OK, ali realno mnogo bolje mozete naci u Grckoj (ako pricamo o necemu sto je blizu). Bolja arh. nalazista, gradivi, nac. parkovi, plaze. Sve bolje. A ne brinete se za bezbednost i ne morate na engleskom da pricate zbog prekih pogleda.
    (ivan, 29. novembar 2020 15:26)

    # Link komentara

  92. Na dugi rok Hrvatska gubi obalu, a mozda i delove koje je uzela od Madjarske, naime Madjarska daje drzavljanstva svima koji su iz Hrvatske poreklom.
    (seljadin, 29. novembar 2020 15:01)

    pa šta ti imaš od toga oće li tebi biti veća plaća zato ? e moj seljadine
    (bašar bašar, 29. novembar 2020 15:23)

    # Link komentara

  93. Perfektan članak. Lirski opisao istoriju Balkana poslednjih 100 god. I moram didati, koja bi to vojska dozvoli rulji da se popne na tansporter, a da jednog vojnika ubije. Ova sekvenca je i istina i o ratu i ulozi Hrvatske.
    (Reci to na glas, 29. novembar 2020 10:37)

    Ista ona vojska koja prstom nije mrdnula u ljeto devedesete kad su naoruzani teroristi postavili balvane na prometnice...zamisli to u Europii na pragu 21.og stoljeca?
    (Srecko, 29. novembar 2020 15:23)

    # Link komentara

  94. Splicani ne mogu da pobede varvare, kako da pobede sami sebe? Retko vidjeni divcosi, najslicniji su im siptari. Valjda se zato toliko vole.
    (Zorana Obradovic, 29. novembar 2020 15:16)

    # Link komentara

  95. Gde su se izjasnjavali tako?U Splitu tih godina nije zivelo vise od 15 hiljada ljudi,a ti pricas o desetinama hiljada.Samo ne razumem sta imas ti licno od tih lazi,mozda veci osecaj vrednosti?
    (Xnodeh,plavi bechar, 29. novembar 2020 14:22)

    1910.godine 25000 stanovnika, toliko o tvojim istinama
    (nenad, 29. novembar 2020 15:05)

    # Link komentara

  96. Nije to o crvenom splitu mit.
    Hajdukovci su odbili igrat serie a i ligu ndh pa otisli na vis, a igraci rnk splita su poubijani u ww2. Recimo, jedan od onih ubijenih dilera kojima je presudio filip zadlav... njegov dida je bio narodni heroj po kojem se zvala skola. Split je i dan danas crven, pusti vlaje, tamo zive i rade ante tomic i pavicic, a o feralovcima da ne pricam.
    Bolje bi bilo da se sami zapitate koji je vas dio krivnje da ljudi koji su plakali za titom desetak godina kasnije spale zastavu sfrj.
    Izabrali ste slobu, zeljeli ste veliku srbiju i to je sva istina. Ovo ostalo je posljedica.
    (Pijani zlotvor, 29. novembar 2020 15:04)

    # Link komentara

  97. Robert@ Pa ti ne znas sta pricas. Da sta Split ima. Ka prvo osnova ga je rimski car Dioklecijan koji je napravija Dioklecijanovu palacu koja i danas sve turiste ostavi u cudu. Nije to neka palacica nego ogromna palaca. Ima akvadukt, sfinge, obeliske, peristil, jupiterov hram, katedralu sv Duje, tvrdavu Gripe itd itd. Dubrovnik, Split, Zadar, Sibenik, Pula, Opatija, Rovinj, Trogir, Omis, Hvar, Korcula, Varazdin i more drugih gradova i otoka. Unesco i njegov popis svjetske bastine u Hrvatskoj. Prirodna bastina ubraja Plitvicka jezera i bukove prasume. Kulturna bastina ubraje sljedece. Dioklecijanova palaca, gradska jezgra Dubrovnika, gradska jezgra Trogira, Eufrazijeva bazilika, Sibenska katedrala, starogradsko polje na Hvaru, stećci, mletacka utvrda u Sibeniku i mletacka utvrda u Zadru. Nematerijalna kulturna bastina je zvoncari kastavstine, hrvatsko cipkarstvo, procesija kraljice Ljelje u Gorjanima, Hvarska procesija kriza, festa svetog Vlaha u Dubrovniku, proizvodnja drvenih djecijih igracaka Hrvatskog Zagorja, Sinjska alka, becarac, nijemo kolo, klapsko pjevanje, Medimurska popevka, Mediteranska prehrana, suhozid, tradicija izrade licitara, Istarsko dvoglasno pjevanje i sviranje na istarskoj ljestvici, ekomuzej batana i cekamo da ude u nematerijalnu bastinu ojkanje. A di su drugi spomenici ka npr Pulska arena koja ne moze uci jer se koristi za koncerte. Puni smo ih i ako se ne varam kad zbrojimo sve ovo dolazimo do istog broja ka jedna Spanjolska
    (Che, 29. novembar 2020 15:03)

    # Link komentara

  98. Tito je govorio : Svaka nasa republika pojedinacno bi bila niko i nista.....
    Posledice raspada Jugoslavije ce se osecati narednih vekova, jer je situacija koja je prethodila takodje trajala vekovima, Rim, tj. Mlecani, tj. Italija, je bila u posedu Dalmacije tokom kontinuiteta od 2000 godina...

    Italija je svojski pomagala da se Hrvatska otcepi tj. da Jugoslavija propadne, kad sam pricao s jednim Italijanom o tome, on je rekao da je to u interesu Italije, jer ce tako lakse povratiti svoju Dalmaciju i Istru, oni se nadaju Krimskom scenariju, da svi koji rade u drzavnoj upravi dobiju plate u rangu Italije i da onda nema nikakve pobune protiv vlasti. To je naravno na dugi rok, oni cekaju da se promene okolnosti, a za luku je zainteresovana i Madjarska.

    Na dugi rok Hrvatska gubi obalu, a mozda i delove koje je uzela od Madjarske, naime Madjarska daje drzavljanstva svima koji su iz Hrvatske poreklom.
    (seljadin, 29. novembar 2020 15:01)

    # Link komentara

  99. Split je poseban grad bez dileme,imaju specifičan duh,smisao za humor,a s druge strane su prilično introvertni,ne vole pretjerano došljake,što je čudno,obzirom da su turistički i lučki grad?!Kako i zašto su od "crvenog" postali ljuti desničari i nacionalisti,to je već za sociološko proučavanje?Hrvatima bih poručio da život nije počeo 1991g,veliko državne ideje nisu samo Srpske,istorija nas je naučila i drugim idejama i činjenicama,poput one Hrvatska do Drine,Zemuna i Budve.Pozdrav svim ljudima dobre volje i s pogledima u budućnost!
    (War Inside My Head, 29. novembar 2020 15:00)

    # Link komentara

  100. @Nelson, slazem se. Inace primorci su potomci Ilira i oni jesu drugaciji od ostatka Hrvata u danasnjoj Hrvatskoj.
    (llirian, 29. novembar 2020 14:59)

    # Link komentara

  101. Nenad, koliko bolestan moras biti da takvu patolosku laz izvalis? Split i Dalmacija su kolijevka Hrvatstva. To se rodila prva hrvatska drzava 925.
    (Marko, 29. novembar 2020 14:54)

    # Link komentara

  102. Split je sve o cemu srbi sanjaju. Dive se Splitu al nikako da prebole da je Split utvrda Hrvatstva
    (Mario, 29. novembar 2020 14:09)
    Знаш како нас тангира Сплит? Ево сваки дан мислимо о њему и плачемо. Поготово вас и вашу усташију од државе створену на геноциду.
    (Страхиња, 29. novembar 2020 14:48)

    # Link komentara

  103. Samo jos malo. Blizi se dan kada ce se Srbi i Italijani dogovarati kome ce pripasti i Rijeka i Split i Zadar i Sibenik I Dubrovnik...

    I onda se cudite zasto vas ne vole
    (zgclon, 29. novembar 2020 14:43)

    # Link komentara

  104. Mario
    Split je stariji od same Hrvatske i to mnogo. Nije on nikakva utvrda hrvatska već stara rimska luka, koju su poput Dubrovnika čuvali Rimljani i Mleci. Dubrovnik je bio republika za sebe.
    (NikolaBg, 29. novembar 2020 14:40)

    # Link komentara

  105. Imamo i mi svetski mnogo poznatiji grad, urbanu i alternatinu mašinu za izbacivanje ideja i ljudi, a to je Niš. Pišite malo više o nama, ipak je Srbija mnogo naprednija od tamo nekih ljudi sa kamena. Nišavo reko moja.
    (Mile Dodik, 29. novembar 2020 11:54)
    Tako je,Nis je mnogo svetski poznatiji grad makar u Split godisnje dodje 5 mil. turista vise.Ajde bre vise vi nerealni i napredni
    (Xnodeh,plavi bechar, 29. novembar 2020 14:24)

    # Link komentara

  106. Hrvati su kroz istoriju imali veze sa Splitom kao mi sa Tokiom.
    (Nenad, 29. novembar 2020 13:54)

    ako tako stvarno misliš šta reći ? a mi smo tako bliski narodi možda opet dođe nekako sve na svoje jer ovo što je sad to je pokora. mislim da bi hrvati i srbi ujedinjeni na pravi način dali velike stvari čovječanstvu a ovako samo trošimo snagu bez veze rasipamo život na gluposti
    (ivica, 29. novembar 2020 14:23)

    # Link komentara

  107. Kakav je Split danas videli smo u pokušaju linča Srpskih
    vaterpolista.1918. su oduševljeno dočekali Srbe pravoslavce
    da ih oslobode.Na desetine hiljada su se tada izjašnjavali
    kao Srbi katolici.
    (a, 29. novembar 2020 10:02)
    Gde su se izjasnjavali tako?U Splitu tih godina nije zivelo vise od 15 hiljada ljudi,a ti pricas o desetinama hiljada.Samo ne razumem sta imas ti licno od tih lazi,mozda veci osecaj vrednosti?
    (Xnodeh,plavi bechar, 29. novembar 2020 14:22)

    # Link komentara

  108. @Pa da, da vas Arsenije Čarnojević nije izveo iz Srbije, ne bi ni postojali.
    Pravi Hrvati su Zagorci, lepi ljudi, kulturni, blage naravi.
    Pozdrav iz Šumadije.

    HA HA!
    (Nelson, 29. novembar 2020 14:20)

    # Link komentara

  109. 1990-te zadnji put JRM... i nikad više čak ni tranzit kroz kroasaniju...
    (nemačka soška, 29. novembar 2020 14:15)

    # Link komentara

  110. nekad bila kasaba, a danas
    (ranzo, 29. novembar 2020 14:12)

    # Link komentara

  111. Split je sve o cemu srbi sanjaju. Dive se Splitu al nikako da prebole da je Split utvrda Hrvatstva
    (Mario, 29. novembar 2020 14:09)

    # Link komentara

  112. Cela Dalmacija i sire(sve od Herceg Novog i Prevlake pa zaključno sa Istrom)bila je jedna raja.Mala razlika u veri,ali za pametne(preovladjivali) to je bilo bogatstvo više.
    Nekom drugom nije stimalo to.
    Taj neko drugi je unosio iskre razdora?a raja kao svaka raja,nije to prepoznavala u meri u kojoj je trebalo.
    Bas zbog toga ,oni kojima nije odgovaralo da isti narod(samo razlikovan po nekim sitnicama odnosa prema bogu)pravi svoj zemaljski raj(smatrali su a i danas smatraju,da to pravo pripada samo njima)napravise iracionalnim ono sto je racionalno.
    Sve se može i sve se treba popraviti,alo je jedini uslov:OSLOBODITI SE IRACIONALNOG I ne slusati one koji ga potpisuju.Ima ih i ovde međju komentatorima.
    (Djed Gavrilo, 29. novembar 2020 14:05)

    # Link komentara

  113. Ne mogu Srbi prezaliti raspad Juge i sto su svi pobjegli od njih, a najvise zale za Hrvatima.
    (nogomet, 29. novembar 2020 13:13

    I na osnovu čega si to zaključio? Ovog teksta?! Hahaha, niste ni svesni koliko ste nebitni, pogotovo mlađim generacijama koje ne pamte bivšu državu. Samo što dalje od nas i daleko vam lepa kuća.
    (Blok 70a, 29. novembar 2020 14:02)

    # Link komentara

  114. Koga briga
    (Koji hit, 29. novembar 2020 13:59)

    # Link komentara

  115. Svaki dan tekst o njima. Slucajno? Naravno da ne.
    (pamet u glavu, 29. novembar 2020 13:57)

    # Link komentara

  116. Hrvati su kroz istoriju imali veze sa Splitom kao mi sa Tokiom.
    (Nenad, 29. novembar 2020 13:54)

    # Link komentara

  117. Preuredili smo ga malo 1991.godine.
    (Nenad, 29. novembar 2020 13:53)

    # Link komentara

  118. Pored pravoslavne Grčke u Hrvatsku da idem? Pre bi se obesio.
    (Nenad, 29. novembar 2020 13:52)

    # Link komentara

  119. Samo lupajte reklamu komsijama, bravo! Koga briga za split, realno 100 nasih turista nece otici tamo za vreme godisnjih odmora, niti treba!
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Nele, 29. novembar 2020 12:13) # Link komentara

    Nece turisti jer nemate novaca za Hr,al zato ce sezonski radnici iz srbije navalit da zarade za kruh
    (Hr, 29. novembar 2020 13:48)

    # Link komentara

  120. Jedini varvari tamo su ustaše. Hvala Bogu ima i normalnog naroda.
    (Iz prvog lica, 29. novembar 2020 13:48)

    # Link komentara

  121. Šta ćemo u Splitu? Evo ja iskreno ne verujem da ću ikad posetiti Hrvatsku jer ne želim da me neko vredja ili napadne samo zato što sam Srbin. Nemam ništa protiv Hrvata, ali ne želim da idem tamo gde nisam dobrodošao. Imamo ceo svet da putujemo. Toliko lepih mesta i po Srbiji i po Evropi. A vi se uhvatili te Hrvatske ko pijan plota. Smarate mnogo.
    (Ložač kotlare, 29. novembar 2020 13:46)

    # Link komentara

  122. manite nas vise te jugoslavije
    (boki89, 29. novembar 2020 13:45)

    # Link komentara

  123. Jedina dva grada na Balkanu koja sa pravom mogu da budu uobraženi i da se prave važni svojim geofrafskim položajem i svojom lepotom su Split i Dubrovnik.
    (3310, 29. novembar 2020 12:01)

    Hajd' za Dubrovnik i da se kaže. Balkanska Venecija. Grad - država koja je postojala skoro 1 000 godina kao samostalna zbog neopisivog bogatstva trgovaca. Čak su Dubrovčani birani za važne ljude okolnih srednjovekovnih država zbog njihove moći i znanja u upravljanju.

    Ali ubaciti jedan Split u isti koš sa Dubrovnikom? Šta taj grad osim Rive ima toliko posebno i istoriski značajno? Plaže su im kao na Adi Ciganliji.

    Jedan Rovinj je za Split Monako.
    (robert, 29. novembar 2020 13:31)

    # Link komentara

  124. Samo pravoslavna Grčka uzo i sirtaki parakalo perimene Hellas!!!
    (velizar, 29. novembar 2020 13:30)

    # Link komentara

  125. 1917 se izjasnili kad smo im guzice spasavali da su Srbi, bili Srbi do 41 pa postali Ustase, pa od 45 Jugosloveni i docekase mukice 95 da se nazovu Hrvatima.. Hahahahaha koja komedija majko mila.
    (Privatni detektiv Djido Mova, 29. novembar 2020 13:25)

    # Link komentara

  126. Neko je tu lepo napisao da imamo Niš i to je istina. Čuveni grad elektronike čuvena fabrika EI 28000 radnika MIN 20000 radnika posle BG i ZG Niš je bio treći grad industrije u Jugi. Grad rimskog cara Konstantina njegove mediane zatim Čegar i čuvena pogibija vojvode Sinđelića zatim grad Ćele kule i uzidane lobanje srpskih junaka. Grad prelepe i očuvane niške tvrđave pored reke Nišave gde se održava čuveni filmski festival. Prebogat grad istorija bogata mnogi ga osvajali ali je Niš ostao svoj poseban za svojim čuvenim laganima i mezetlucima i jedan jedinstven. Ipak pošteno ako ćemo da pričamo Split je jedan jedini na svetu. Najsportskiji najlepši naj naj u svakom smislu grad bivše juge stara pesma Nima Splita do Splita važi zauvek.
    (Uroš, 29. novembar 2020 13:23)

    # Link komentara

  127. Samo ime Split znači rascep, razdor. U Splitu su hrišćani ubijani, surovi car Dioklecijan je zverski ubijao i muči0o hrišćane. Jeste hrišćanstvo pobedilo ali tragovi su otali...
    (dragan, 29. novembar 2020 13:19)

    # Link komentara

  128. "Afrika sa strujom"
    Vi ste Afrika bez struje..
    (most, 29. novembar 2020 13:16)

    # Link komentara

  129. "Afrika sa strujom"
    Vi ste Afrika bez struje..
    (most, 29. novembar 2020 13:16)

    # Link komentara

  130. Ne mogu Srbi prezaliti raspad Juge i sto su svi pobjegli od njih, a najvise zale za Hrvatima.
    (nogomet, 29. novembar 2020 13:13)

    # Link komentara

  131. Iz iskustva, uz sarajevo najveća EX YU kasaba,!
    (Arch Enemy, 29. novembar 2020 13:00)

    # Link komentara

  132. Grad je uistinu bio crveni grad a onda je katolicka crkva krenula masovno da naseljava hergegovacke hrvate koji su teske ustase tako da imamo ovaj grad split koji nije ni sjena grada Miljenka Smoje!
    (djidji, 29. novembar 2020 13:00)

    # Link komentara

  133. Lip tekst. Komentare ne mogu citat, stra me sta bi nasa. Pozdrav iz NY. Ja cu danas sa moju novosadjanku da idem u srpaku kafanu u Lower Manhattan i u Astoria radnju sa nasi prsut.
    (Splicanin, 29. novembar 2020 12:56)

    # Link komentara

  134. @ Mile Dodig
    Samo kroz splitsku zračnu luku prošlo je 2019. godine 3,3 miliona putnika. A koliko je putnika došlo i prošlo kroz tvoj "svetski mnogo poznatiji" Niš?
    (blesimetar, 29. novembar 2020 12:49)

    # Link komentara

  135. @ Mile Dodig
    Samo kroz splitsku zračnu luku prošlo je 2019. godine 3,3 miliona putnika. A koliko je putnika došlo i prošlo kroz tvoj "svetski mnogo poznatiji" Niš?
    (blesimetar, 29. novembar 2020 12:49)

    # Link komentara

  136. Split je divan. Supetar, Bol jos bolji. Imao i prvu ljubav tamo.Simpatisao 'Ajduk. Medutim sve je to istorija. Nema neke nostagije. Slepo crevo ste u Hrvatskoj.Jel dizelke jos uvek voze do Splita? Kakva pruga za Bugojno. Drugo, ni Zagorci Vas nevole. Lepsa mi je obala Dunava, Tise, Save i bezbrojni kanali od Vaseg mora.
    (Bobinho NS, 29. novembar 2020 12:44)

    # Link komentara

  137. @PaDa Уби мене носталгија за млечанима које смо протерали да би ви у њега уселили... вероватно због тог никада нисам ни био у Сплиту, али зато скокнем до Трста, Венеције, Вероне, Падове, Вићенце, Болоње, Фиренце, Милана, кад год сам у прилици...
    (Закржљала расо, 29. novembar 2020 12:40)

    # Link komentara

  138. Ne sirite mrznju, Split je kao iz bajke.
    (roarrr, 29. novembar 2020 12:17)

    # Link komentara

  139. Samo lupajte reklamu komsijama, bravo! Koga briga za split, realno 100 nasih turista nece otici tamo za vreme godisnjih odmora, niti treba!
    (Nele, 29. novembar 2020 12:13)

    # Link komentara

  140. A zasto se kod nas pise o Splitu? Kome to treba?
    (Conditional, 29. novembar 2020 12:13)

    # Link komentara

  141. Split - uobražen.

    Ali može mu se...

    Jedina dva grada na Balkanu koja sa pravom mogu da budu uobraženi i da se prave važni svojim geofrafskim položajem i svojom lepotom su Split i Dubrovnik.
    (3310, 29. novembar 2020 12:01)

    # Link komentara

  142. Највећа трагедија града Сплита у историји је улазак српске војске 1918.године. Од тог дана до данашњег бујица заосталих српких горштака са Динаре се свакодневно спушта у град, прима католичанство, протерује потомке Млетака и мења структуру, културу, и вредности једног града који је био цивилизација вековима док су срби и хрвати тимарили турске и аустријске коње... све оно чиме се данас хрвати диче у Сплиту има везе са њима исто колико и са србима из Призрена... и тако је са сваким приморским градом...
    (Закржљала расо, 29. novembar 2020 11:58)

    # Link komentara

  143. Aaaaa, što je? Što vas mući i što vam nije jasno "komšije"? Mući vas nostalgija? ili možda to što je Split Hrvatski ,a ne Srbijanski? Mući vas odnos Splićana prema vama?. Ta tko je vama kriv , što ste se sami i dragovoljno svrstali u najgore i najveće neprijatelje Hrvatskog naroda i najveće razaratelje istoga, ikada u povijesti ? Mogli ste dijeliti taj isti Split i cijelu Hrvatsku sa nama , ali velika Srbija vam mirišala bolje. Sada vam ostaje , tek nostalgija....
    (Pa da, 29. novembar 2020 10:38)

    Nemaš pojma koliko smo nostalgični. Daleko vam lepa kuća...
    (Zema, 29. novembar 2020 11:57)

    # Link komentara

  144. Imamo i mi svetski mnogo poznatiji grad, urbanu i alternatinu mašinu za izbacivanje ideja i ljudi, a to je Niš. Pišite malo više o nama, ipak je Srbija mnogo naprednija od tamo nekih ljudi sa kamena. Nišavo reko moja.
    (Mile Dodik, 29. novembar 2020 11:54)

    # Link komentara

  145. Imamo i mi svetski mnogo poznatiji grad, urbanu i alternatinu mašinu za izbacivanje ideja i ljudi, a to je Niš. Pišite malo više o nama, ipak je Srbija mnogo naprednija od tamo nekih ljudi sa kamena. Nišavo reko moja.
    (Mile Dodik, 29. novembar 2020 11:53)

    # Link komentara

  146. @ koronarius
    Bajke su na drugom katu ( spratu). Zasto stalno pokusavas spojiti nespojivo. Talijani ( Mlecani)su u HR bili okupatori. Srbi preko JNA su to isto pokusali biti. Kako bi bilo da ja napisem : samo malo doci ce Madjari po Vojvodinu a Turci po ostalo. U cijeloj HR od Istre do Dubrovnika Talijani su bili manjina. I danas ih ima manje od 20k u HR. Oni su inace poznati ratnici pa ce da udare na zemlju u kojoj skoro i nema Talijana. A vi ? Toliko vas je bilo u HR sa naglaskom na Split da niste u stanju napraviti crkvu( hram) evo vec 90 godina. Okanite se Tarabica,Deretica i ostalih gluposti. Mozda vas ima vise ali sigurno niste ludji od nas. U svako doba ste dobrodosli kao gosti u suprotnom nemojte da dolazite da ne pozalite. Opet bi nas ako treba " vasa ruska braca" naoruzala a vas ostavili na cjedilu. A za Njemce i USA ne treba trositi rijeci na cijoj strani bi bili.
    (Max, 29. novembar 2020 11:52)

    # Link komentara

  147. Samo jos malo. Blizi se dan kada ce se Srbi i Italijani dogovarati kome ce pripasti i Rijeka i Split i Zadar i Sibenik I Dubrovnik...
    (koronarius, 29. novembar 2020
    Hoce, kad na vrbi rodi grozdje.Samo dodjite zarko vas cekamo.Kad ce to biti jos malo.Kako se poznaju velikosrbi samo da im je ratova i otimanja tudjeg.Hrvati nikad nisu rekli da bi nesto iz Srbije do k neki ne mogu prezaliti postojanje Hrvatske.Zato neka puknu jer to im je jedino preostalo.
    (Samos, 29. novembar 2020 11:46)

    # Link komentara

  148. Zabijanje glave u pesak za sve istinske karakteristike Splita. Sviđa mu se komentar profesora u 4 zida, a ignoriše stanje na ulicama. Zato nam se i dešava sve ponovo i ponovo. Vražija divizija - ali dočekali su nas sa cvećem. NDH - ćuti zbog bratstva i jedinstva. Maspok - ma nije to povampireno ustaštvo. Brisanje Srba iz ustava Hrvatske - može im se iako je protivustavno. Udri na Srbe da više nijedan ne ostane - to nije ratni zločin. Čik se izjasni da si Srbin (iako si lojajni građanin i prezivaš se Popović) - ali Srbi mora da su im nešto skrivili (samo šta?!). 20+ godina kasnije rulja hoće linč srpskih sportista - riva podržava. Koliko jadan i bedan moraš biti da napadaš nekog tako. Ali to su oni.
    (МилошПБ, 29. novembar 2020 11:45)

    # Link komentara

  149. Afrika sa strujom
    (medjed, 29. novembar 2020 11:44)

    # Link komentara

  150. @pa da. E nek si nam rekao. Samo istorija srpsko -hrvatskih odnosa ne pocinje od 1991. Mada htv i neki mediji I hrvatski istoricari tako javljaju I dalje. Mozda da se procita nesto I o 1918,I naravno 1941. God. Mozda I o Hrvatskoj u Zemunu. Da . Dobro je da vise nismo zajedno. Mozda ce vremenom odnosi postati bolji.
    (Darko, 29. novembar 2020 11:43)

    # Link komentara

  151. Ma split je provincijska blebetaonica, samo su oni umislili da su nešto bitno!
    (Rade, 29. novembar 2020 11:26)

    # Link komentara

  152. tu je rupa na mojoj mapi
    (dalje, 29. novembar 2020 11:22)

    # Link komentara

  153. Vidim danas svaka druga vijest o Hrvatskoj.
    (mario, 29. novembar 2020 11:20)

    # Link komentara

  154. Samo jos malo. Blizi se dan kada ce se Srbi i Italijani dogovarati kome ce pripasti i Rijeka i Split i Zadar i Sibenik I Dubrovnik...
    (koronarius, 29. novembar 2020 10:58)
    Ahaa kako da ne, ali malo morgen.
    Možete samo sanjati i gledati more na televizoru.
    Naravno ima opet nekih ovdje o teorijama kako su hrvati u stvari srbi katolici što sve čovjek neće pročitati.
    (mario, 29. novembar 2020 11:19)

    # Link komentara

  155. Niti mogu njihov dijalekat, na koji su oni toliko ponosni (u mojim ocima je to govorna mana), da slusam, niti mogu aroganciju i ubedjenje da su nesto bolji od drugih samo zbog toga sto su se tu rodili da podnesem. U biti su jedna provincijska, sirova, dobrim delom neobrazovana, podmukla, zla kamarila patoloski ubedjena u nekakvu svoju velicinu koja se samo u njihovim palanackim glavama nalazi.
    (Eugen, 29. novembar 2020 11:16)

    # Link komentara

  156. Samo jos malo. Blizi se dan kada ce se Srbi i Italijani dogovarati kome ce pripasti i Rijeka i Split i Zadar i Sibenik I Dubrovnik...
    (koronarius, 29. novembar 2020 10:58) # Link komentara

    Jedva cekamo.
    Lijepo cemo vas ugostit.
    (Hr, 29. novembar 2020 11:15)

    # Link komentara

  157. @Igor
    Evo mene na primer. Zanima me samo kako si uspeo da smislis tako pametan komentar koji ostavljas svaki put na tekstove kao sto su ovi. Pri tome sam siguran da nisi rodjen u Srbiji.
    Da je manje takvih sa jedne i druge strane mnogo bi se lepse zivelo ovde.
    (PatriJota, 29. novembar 2020 11:11)

    # Link komentara

  158. Napustio sam Split avgusta 91. Prvi put sam zaplakao kad sam zaustavio auto, izašao i pogledao ga, poslednji put. Znao sam da ga nikad više posetiti neću. Ostavio sam divnu devojku, dobar broj prijatelja, ali nisam hteo ostaviti život, u njemu. Makar, život više nikad nije bio isti.
    Čudan i težak grad, kao i miris Rive. Ljudi slični, puni života ali samo predveče, uz balote i bevandu (nisam je nikad pia). Prelepe, vatrene i teške devojke, uzgajane na katoličkim kanonima ipak spremne za ljubav, nekad i pregaziti sve.
    Danas sam mator ali se setom sećam mojih rukometašica i odbojkašice Kaštela. Samo sećanje mi je i ostalo.
    (White Wolf, 29. novembar 2020 11:10)

    # Link komentara

  159. Bio u vojsci tadasnjoj 1989 u Divuljama kod Trogira. Isao svakih Par Dana u Split.
    Osjecalo se tada da stize rat i ustasija.
    Grad i nije los Ali du stanovnici losi i zli.
    Znam da su to vlasi iz imotske krajine i hercegovine. Najgori su
    Molim za objavu komentara
    (trtmrt, 29. novembar 2020 11:06)

    # Link komentara

  160. Samo jos malo. Blizi se dan kada ce se Srbi i Italijani dogovarati kome ce pripasti i Rijeka i Split i Zadar i Sibenik I Dubrovnik...
    (koronarius, 29. novembar 2020 10:58)

    # Link komentara

  161. Užice su organizovale?????
    (gramatika, 29. novembar 2020 10:54)

    # Link komentara

  162. Split,grad licemere i malih ljudi!
    (Munem ti blavora, 29. novembar 2020 10:52)

    # Link komentara

  163. Najveći gubitnik kao grad zbog nestanka Jugoslavije. Jednostavno darom prirode Split je predodređen za “veće” države. Meni je moj ćaća rekao sedamdesetih godina “Jugoslavija će propasti jer nije uradila prugu Bugojno - Split”. Nažalost ćaća je pohodima. Put preko Zagreba za Osjek -Peštu je ne logičan i ne racionalan. Lako je bitisati na moru kada imaš zaleđe.
    (cvijetc majlo, 29. novembar 2020 10:47)

    # Link komentara

  164. Bljuc
    (Ja., 29. novembar 2020 10:46)

    # Link komentara

  165. Mnogo “lenj” grad....dosadan
    (Moler, 29. novembar 2020 10:44)

    # Link komentara

  166. split - precenjena kvazikosmopolitska kasaba. njihovo je pravo da se predstavljaju kako god zele, nase je ludilo da to promovisemo i tamo odlazimo
    (petar markovic, 29. novembar 2020 10:42)

    # Link komentara

  167. Aaaaa, što je? Što vas mući i što vam nije jasno "komšije"? Mući vas nostalgija? ili možda to što je Split Hrvatski ,a ne Srbijanski? Mući vas odnos Splićana prema vama?. Ta tko je vama kriv , što ste se sami i dragovoljno svrstali u najgore i najveće neprijatelje Hrvatskog naroda i najveće razaratelje istoga, ikada u povijesti ? Mogli ste dijeliti taj isti Split i cijelu Hrvatsku sa nama , ali velika Srbija vam mirišala bolje. Sada vam ostaje , tek nostalgija....
    (Pa da, 29. novembar 2020 10:38)

    # Link komentara

  168. Perfektan članak. Lirski opisao istoriju Balkana poslednjih 100 god. I moram didati, koja bi to vojska dozvoli rulji da se popne na tansporter, a da jednog vojnika ubije. Ova sekvenca je i istina i o ratu i ulozi Hrvatske.
    (Reci to na glas, 29. novembar 2020 10:37)

    # Link komentara

  169. Kad su NK Hajduk dodali prefiks hrvatski vidjeli se da je to sovinizam. Sada je to HNK Hajduk. Strasno i bolesno je to.
    (Milos Vuk, 29. novembar 2020 10:34)

    # Link komentara

  170. od crvenog grada do desnicarske rupe koja prednjaci u ustasluku i sovinizmu da ga i normalni hrvati zovu grad slucaj. sledece je da bude glavni grad nezavisne drzave dalmacije
    (nenad, 29. novembar 2020 10:31)

    # Link komentara

  171. Koga briga?
    (Igor, 29. novembar 2020 10:30)

    # Link komentara

  172. Kako ono reče Otac nacije Dobrica... Laž je Srbinu od Boga dana.
    (Joe Rosicky, 29. novembar 2020 10:30)

    # Link komentara

  173. Jedini grad na svijetu na kojeg je pucao istoimeni razarac.
    (milky, 29. novembar 2020 10:04)

    # Link komentara

  174. I ja sam zivio u Rijeci do rata (Srbin), lijepi su ti gradovi na Mediteranu i klima je posebna. I ljudi su generalno ok. Ali sta vrijedi kad postoji prevelik broj tih ljudi tamo (ne svi) zarazen bolescu nacionalizma, pa se moras sramiti zbog onog sto jesi. A nisi birao kako ces se roditi i to ti je jedina "mana". I mozes biti uspijesan i dobar koliko hoces, sve dzabe za taj prevelik dio ljudi. Tu manu ne mozes ispraviti. I oba rjesenja nisu dobra, reci da si Srbin, bices stigmatizovan, skrivaj porijeklo i ne mozes sebe u ogledalo pogledati. Sad zivim u Zapadnoj Evropi i to ima svojih prednosti. Naravno i mi Srbi imamo gomilu mana i nismo uvijek tolerantni prema strancima. Ali ovdje dajem svoje misljenje za Split, jer je to tema clanka.
    (RI, 29. novembar 2020 10:03)

    # Link komentara

  175. Kakav je Split danas videli smo u pokušaju linča Srpskih
    vaterpolista.1918. su oduševljeno dočekali Srbe pravoslavce
    da ih oslobode.Na desetine hiljada su se tada izjašnjavali
    kao Srbi katolici.
    (a, 29. novembar 2020 10:02)

    # Link komentara

  176. Mnogo lep grad sa duhom mediterana ali stanovnici dobar dio mnogo desnicarski nastrojeni sto kvari taj njegov šarm.
    (Vasa, 29. novembar 2020 10:02)

    # Link komentara

  177. Od crvenog do crnog.
    A upravo je odlika crnog ta potcenjivačka oholost i to ubeđenje da si bolji od drugog zato što si rođen negde.
    (multimilijarderi, milijarderi i obični milijunaši, 29. novembar 2020 10:01)

    # Link komentara

  178. Dobar tekst.
    (imunitet krda,, 29. novembar 2020 09:57)

    # Link komentara

  179. Миро, јави се.

    Ти си аутентичан и непоновљив.
    (Лаерт, 29. novembar 2020 09:56)

    # Link komentara

  180. I skoro svi ti "urbani" Splicani osim 1% Talijana imaju srpsku genetiku jer su posle velike kuge u XIV veku doselili u Split iz stare Hercegovine,poprimili katolicku viru te postali "ljuti Dalmatinci" :)
    (cobo, 29. novembar 2020 09:55)

    # Link komentara

  181. ...ime autora odlicnog teksta
    (nesto fali...., 29. novembar 2020 09:44)

    # Link komentara

  182. Volim Split i Dalmaciju !
    (Sale, 29. novembar 2020 09:37)

    # Link komentara

  183. Mnogo vas se onomad dirala ova nostalgija....
    (Konfeder i EU, 29. novembar 2020 09:18)

    # Link komentara

  184. Zanimljiv tekst.Split ce pobediti sve varvare, sme onih koji zive u njemu. Oni ce pobediti Split.
    (DJ KRMAK, 29. novembar 2020 09:18)

    # Link komentara