1. Svi vi koji zamisljate da su Srbi autohtono stanovnistvo na Balkanu, saberite se. Znam da medju vama ima obrazovanih ljudi. Dokazi da to nije ni vazno ni istina, ocigledni su maltene kao da Zemlja nije ravna ploca, ali nije dovoljno da se procita jedna nenaucna knjiga, kao sto covek ne postane ginekolog, ako pogleda porno film.
    (sasa, 26. oktobar 2020 17:40)

    # Link komentara

  2. Evo za zagora, mada mu je logika ko da je ciko, pise da su svi Ilire smatrali za divljake, ps logicki da li civilizovani narod moze da podivlja pa da postane varvarski, ili to znaci da su bili slobodno, svoji na svome koji su se uvek branili od okupatora?!? I da, dajte ijedan trag tog “doseljavanja” sa karpata? Jednu bitku, jedan sruseni grad, od nas Stba? I da, odakle su se doselili vasi austrijsnci i nemci, cihe stavove promovisete?
    (ponovo cenzurisani Gruzanin, 26. oktobar 2020 14:01)

    # Link komentara

  3. Bitno je da brinemo o rimskim tvrdjavama...
    (Ana, 25. oktobar 2020 17:54)

    Pitanje je da li su to uopšte rimske iskopine ili su nam samo tako rekli u cilju satiranja srpske istorije.
    (r.a.t.m., 26. oktobar 2020 12:14)

    # Link komentara

  4. Izložba će trajati do kraja oktobra, a nakon toga se seli u druge gradove u Srbiji, Aleksandrovac, Brus, Kraljevo, Beograd, Pirot i druge, Izložba će trajati do kraja oktobra, a nakon toga se seli u druge gradove u Srbiji, Aleksandrovac, Brus, Kraljevo, Beograd, Pirot i druge...

    Kad su vec tamo bilo bi dobro da posete i na zalost zaboravljenu, prelepu, a potpuno devastiranu tvrdjavu Koznik koja se nalazi izmedju Brusa i Aleksandrovca. Inace, sasvim slucajno sam je "otkrio" gledajuci google maps, kad sam poslom trebao da idem za Aleksandrovac. Strasno kako nemamo znanja i postovanja za nasu istoriju.
    (Covek po imenu Uve, 26. oktobar 2020 11:22)

    # Link komentara

  5. @dule konjoslav prvi: Ko je uopste ikad govorio da su Sloveni dosli iz nekih azijska stepa? Govorilo se da su sa Urala dosli na Balkan. A Ural sigurno nije stepska povrsina. I ta teorija se moze naci u raznim knjigama medjunarodnih i domacih istoricara. To sto takozvani autohtonisti tvrde da je cela evropska civilizacija nikla na Balkanu (i da su naravno Srbi, Makedonci, Albanci, Hrvati itd., (samo promenite narod, svi imaju iste price), glavni izvor svega i svacega), retko ko moze da uzme za ozbiljno dok se ne postave validni dokazi. Za sada ih nema. Nekada su ilirska plemena vazila za varvare, sada se svi otimaju oko nasledja kojeg ustvari uopste nema. Imaju svi svog Deretica. Svi Balkanci govore o njihovoj drevnoj kulturu, samo nikako da je danas nadjemo medju njima. Bice da nam je kultura ipak samo sljivovica, pecenje, kolo i price o junastvu, ratu i pogibiji. I sve to u najblizijoj kafani.
    (Zagor, 26. oktobar 2020 10:47)

    # Link komentara

  6. Ako ce da je obnavljaju ko Golubacku, bolje ne.
    (kako god, 26. oktobar 2020 10:24)

    # Link komentara

  7. Sramota je što su država i grad Kraljevo toliko zauzeti u krađi kroz razne "projekte" obnove ulica i trgova da na Maglič niko nikad nije ni pomislio. Taj most o kome se priča da je postojao godinama nije bio u zvaničnoj upotrebi, toliko se iskrivio da je i pitanje bilo kako je izdržao onoliko koliko jeste.
    (Kraljevačnin, 26. oktobar 2020 09:45)

    # Link komentara

  8. EU je finansirala obnovu Golubačke tvrđave, Turska je finansirala obnovu Ramske tvrđave...

    Eto, samo neka nađu neku državu da finansira i obnovu Magliča...
    (MasteriX, 26. oktobar 2020 08:30)

    # Link komentara

  9. Ajd što ovi neki kažu da smo se doselili na ove prostore, pa majku mu valjda bi doneli nešto iz tih stepa, Kirgistana, Gruzije, Turske. Ispade da smo kao gologuzani sa motkom u rukama došli ovde?! Teško da će biti tako.
    (dule konjoslav prvi, 26. oktobar 2020 08:25)

    # Link komentara

  10. Jbg, šta će vam most? Pamet u glavu pa ga napravite na nekoj livadi. Ugledajte se na nas BeograDŽane pa u park. Kafići, restorani.... ma ludilo bato, parice ima samo da kaplju.
    (dule konjoslav prvi, 26. oktobar 2020 08:18)

    # Link komentara

  11. Pišite o nekadašnjem Žrnovu.
    (Miki, 26. oktobar 2020 07:59)

    # Link komentara

  12. Predivna tvrđava na izuzetnom mestu.
    Pogledajte to neiskorišćeno blago Srbije. Prava je šteta.
    [link]
    (chillout, 26. oktobar 2020 07:23)

    # Link komentara

  13. OBNOVA !!!
    (Zoki, 26. oktobar 2020 05:51)

    # Link komentara

  14. Bruka i sramota, prvo tih ljudi koji zive u neposrednoj blizini a ne cine nista, a posle i komplet svih nas. Svaba, Francuz, Englez od svakog svog dvorca koji je preziveo vekove napravio atrakciju, a nama se pred ocima raspada i to malo sto imamo. Ma koja bre Evropa, nismo ni za Sibir!
    (Privatni detektiv Djido Mova, 25. oktobar 2020 23:18)

    # Link komentara

  15. da nije na Balkanu....
    (Mr.Montenegro, 25. oktobar 2020 23:04)

    # Link komentara

  16. Redovno smo isli, sada vise ne, nije dostupna. Lokalna vlast ne moze ni jedan pristojan most da napravi. Da poplave nisu odnele i onaj stari, i preko njega bi se i dalje prelazilo, iako je godinama na istom stajala tabla da most nije siguran.
    Da li je moguce da jedna opstina jedan most ne moze da napravi? Neverovatno.
    A imajuci u vidu da nisu jos uvek uradjeni obecani mostovi od spomenute poplave, na zalost, ovde je sve moguce...
    (Bob, 25. oktobar 2020 23:01)

    # Link komentara

  17. A mozda neki zmaj iz nove vlade, primeti ostatke tvrdjave, kad proleti pod rotacijom, zureci sluzbeno na pecenje? I da, neku aerudrum bi pomogao, da slecaju vazduplohovi?!? Zna se da prasici nisu nesto, kad se olade!
    (ponovo cenzurisani Gruzanin, 25. oktobar 2020 23:00)

    # Link komentara

  18. Godinama se spustam kajakom Ibrom od Usca do Maglica. Na toj deonici
    Ibra treba napraviti (zameniti dotrajale ili srusene) visece mostove na 4 mesta.
    Sta je tu problem?
    -Finansije: Opstina koja gazduje ovim delom Srbije ima zaposlene sposobne mlade ljude koji samo treba da pogrebu internet!!! Pustite ih da rade! Pouzdano znam-fondovi EU su spremni za ovakav poduhvat!!! Republika: da doda i ona!
    -Ko projektuje: U Srbiji postoji Inzenjer projektant koji samo radi visece mostove i ima tzv. veliku licencu za TO. Raspisite tender za projekat! Javice se!
    -Ko da izvede: Opet tender i onaj koji je to vec radio!
    -Ko da kontrolise radove a ko da atestira most: ima ga u nasoj Srbiji vec 60 godina.
    Znaci: IMA SVE ovde. Ima i materijal!
    Kakav bi to poduhvat bio! Predivan viseci most: Lep na oko, vitak, bezbedan. Most na Zepi ostade u drugoj zemlji!
    Prvi od cetiri do Usca.

    I na kraju...Gde je problem..... da namernici obidju Maglic sledeceg oktobra...hajde stvarno da vidimo gde je problem?
    (Kajakas na divljoj vodi, 25. oktobar 2020 18:34)

    Srbija brale. Mislim da si razumeo sta sam rekao ili da prevedem - da slavimo ako bude jedan most (naravno betonski). Od tvoje ideje "mogu da ostanu samo dugmici" - kapiras naravno ovaj citat.
    (samo cu reci, 25. oktobar 2020 22:18)

    # Link komentara

  19. Obilazim je godinama, i znam kakva je bila nekad a kakva sada. Poprilično je urađeno u odnosu na pre 20 godina. Imate naravno i stazu od podnožja. Ali stvarno bi bio greh da se ne obnovi kao npr Golubac ili Ram. Predivan pogled i na onu kafanu koju neko dole spominje 🤪. Da činjenica je da viseći most nije bio neko rešenje i da treba nešto jače i čvšće. Idite, obiđite, vredi ali u svako doba godine popeti se i uživati.
    (Milo, 25. oktobar 2020 21:10)

    # Link komentara

  20. Sposobno rukovodsko grada Kraljeva. Jos od poplava se par mostica ne mogu kompletno funkcionalno osposobiti.
    Smesna investicija za boljeg domacina, a ne za grad. Ali...
    (bravo, 25. oktobar 2020 21:06)

    # Link komentara

  21. Ma mi smongradiki na istim mestima gde su bila ilirsko-tribalska, pa rimska, pa romejska utvrdjenja. Sahranjivali smo svoje na istim grobljima, gde su to radili ovi isti pre nas, gradili smo iste kuce, koristili istu grncariju, ma sve smo radili skoro 100% isto...

    E sada, dali postoji jedan narod koji negde dolazi iz nekih dalekih stepa, a pri tom prihvati nacin zivota starosedeoca u celosti, jos su im kuce i keramika isti pre i nakon sto su nekim cudom preplivali Dunav?

    Odgovor je jednostavan: nije bilo doseljavanja Srba na Balkanu.
    (chupavi, 25. oktobar 2020 20:55)

    # Link komentara

  22. To je slika i prilika ove naše bede. Madjari nam obnoviše Golubac, Turci Ram a mi ništa.
    (Drakče, 25. oktobar 2020 20:53)

    # Link komentara

  23. kad ce gondola?
    (strucnost ispred politike, 25. oktobar 2020 20:25)

    # Link komentara

  24. Planiinar: opisao si svoje komsije kojima zavidis sto su pre tebe otisle u Beograd.
    (Slon, 25. oktobar 2020 20:15)

    # Link komentara

  25. Kao dete sam je gledala i slikala odozdo, s puta, kad smo na nekoj ekskurziji prolazili tuda. Volela bih da je vidim, jer poslednjih godina dosta obilazim tvrđave širom Balkana. Prošle godine obišla sam Golubac, Ram, Caričin grad i sve tri u Herceg Novom. Razmišljala sam i o Baču. Ali, ova će definitivno biti sledeća. Još uvek je toplo, pa je pravo vreme da se iznajmi nešto udobno kod autorent-a i obiđe još koje lepo mesto. Ove godine smo previše vremena proveli u kući, treba malo biti i na suncu, to podstiče imunitet.
    (Marina, 25. oktobar 2020 19:54)

    # Link komentara

  26. Ma nista nije nase sve je vizantija.
    Nemoj slučajno da Srbi nesto izgrade.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (Ivanko, 25. oktobar 2020 16:46)

    --

    U 12. veku, Vizantija nije bila ni na 200 km od Maglica pravom linijom, a u 13. je cak nije ni bilo. Tek je obnovljena 1261. posto su je krstasi osvojili i okupirali skoro 60 godina.

    Interesansno da su na Rudniku pronadjeni ostaci UGARSKOG utvrdjenja (najverovatnije iz 11. veka), tako da su nase komsije sa severa i Bugari, nase komsije sa istoka, verovatno bile veca pretnja po Maglic nego Vizantija.
    (DEDA CVETKO, 25. oktobar 2020 19:25)

    # Link komentara

  27. Postoji viseći most, kakva crna skela.
    (smor, 25. oktobar 2020 19:25)

    # Link komentara

  28. Поред саме ибарске магистрале, а нема прилаз, тј мост....... Требало би да се обнови маглич...... Туризам је гладан садржаја
    (ИБАРСКА ЛАСИЦА, 25. oktobar 2020 19:24)

    # Link komentara

  29. Dal ste normalni da ovo ostane u korovu?

    Pa u normalnom delu Evrope od ovoga bi zivela bar 2 okolna sela, a izgled i prica o tvrdjavu i proslosti tog naroda svako bi znao ko prodje tuda.

    Ne treba mnogo, internet ima svako ako vec ne zna da otputuje od lokalnih političari drugde sem do Paralije
    (Bio vido, 25. oktobar 2020 19:09)

    # Link komentara

  30. Godinama se spustam kajakom Ibrom od Usca do Maglica. Na toj deonici
    Ibra treba napraviti (zameniti dotrajale ili srusene) visece mostove na 4 mesta.
    Sta je tu problem?
    -Finansije: Opstina koja gazduje ovim delom Srbije ima zaposlene sposobne mlade ljude koji samo treba da pogrebu internet!!! Pustite ih da rade! Pouzdano znam-fondovi EU su spremni za ovakav poduhvat!!! Republika: da doda i ona!
    -Ko projektuje: U Srbiji postoji Inzenjer projektant koji samo radi visece mostove i ima tzv. veliku licencu za TO. Raspisite tender za projekat! Javice se!
    -Ko da izvede: Opet tender i onaj koji je to vec radio!
    -Ko da kontrolise radove a ko da atestira most: ima ga u nasoj Srbiji vec 60 godina.
    Znaci: IMA SVE ovde. Ima i materijal!
    Kakav bi to poduhvat bio! Predivan viseci most: Lep na oko, vitak, bezbedan. Most na Zepi ostade u drugoj zemlji!
    Prvi od cetiri do Usca.

    I na kraju...Gde je problem..... da namernici obidju Maglic sledeceg oktobra...hajde stvarno da vidimo gde je problem?
    (Kajakas na divljoj vodi, 25. oktobar 2020 18:34)

    # Link komentara

  31. Tvrdjava nije previse ocuvana,trebalo bi poprilicno sredstava da dobije privlacan izgled.Ocuvati postojece bedeme od rusenja nije dovoljno.Posetite slican kompleks negde u zapadnoj Evropi i prepisite recept.
    Nemojte nikako po principu"znamo mi kako treba" , jer naravno nemamo pojma!!
    (Darko, 25. oktobar 2020 18:30)

    # Link komentara

  32. Bitno je da brinemo o rimskim tvrdjavama...
    (Ana, 25. oktobar 2020 17:54)

    # Link komentara

  33. tc maglič, eto rešenja. gondola do vrha , brdo kafića sa autentičnim kamenjem iz srpske istorije, prenesemo most iz bg ...
    (tik tak, 25. oktobar 2020 17:53)

    # Link komentara

  34. Ne razumem. Mi smo se parkirali u blizini jedne kafane, presli put i mostic i popeli se na vrh. To je bilo kada si tek poceli da uredjuju stepenice u blizini tvrdjave.
    (Kako nije dostupna, 25. oktobar 2020 17:41)

    # Link komentara

  35. Kucajte na you tubu kanal Drone Recon a snimal je Maglic castle i uzivajte
    (checkmate, 25. oktobar 2020 17:35)

    # Link komentara

  36. Samo nemojte davati mašti na volju kao kod obnove dunavskih tvrđava!
    (Petar, 25. oktobar 2020 17:14)

    # Link komentara

  37. Moze da se pridje sa druge strane. Ja tu dovodim koze da pasu. I molim drzavu da to obnovi bojim se za koze. Veru se po zidovima i malo, malo pa se neki zid urusi. Briga me za to staro kamenje. Ama ima nogu neka da salomi.
    (Coban, 25. oktobar 2020 17:08)

    # Link komentara

  38. Tvrđava je sasvim dostupna - sa planine, a to što je vama u Beogradu "dostupnost" uslovljena saznanjem koliko blizu možete da se parkirate na asfaltiranom parkingu, po toj logici skoro nijedna tvrđava i nije dostupna u Srbiji.

    A i bolje je da ostane tako. Nema većeg zadovoljstva za ljubitelja prirode nego da se pomuči da dođe na neko takvo mesto i shvati da je sam i da nema nikog da se pentra na zidine da bi uslikao selfi sa napućenim ustima.
    (planinar, 25. oktobar 2020 16:50)

    # Link komentara

  39. Do tvrđave se može spustiti pešice sa Stolova, kao što su skoro neki i uradili. Samo je povratak malo teži. Ne znam da li može za jedan dan, pošto je ove planinare spasavala GSS...
    (Akva man, 25. oktobar 2020 16:49)

    # Link komentara

  40. Bio sam tamo, popeo se na tvrđavu, bio na zidinama. Prelepo je ljudi. Koliko su lepi vrhovi planina oko tvrđave, pa tek Ibarska klisura. Znali su naši stari gde treba da prave državu.
    (Drakon, 25. oktobar 2020 16:48)

    # Link komentara

  41. Svaka cast. Prosirio sam vest fejsom. Sirite dalje, mozda jednog dana apel stigne cak i do vlade Srbije.
    (DEDA CVETKO, 25. oktobar 2020 16:48)

    # Link komentara

  42. Ma nista nije nase sve je vizantija.
    Nemoj slučajno da Srbi nesto izgrade.
    (Ivanko, 25. oktobar 2020 16:46)

    # Link komentara

  43. Beli jorgovane

    Za prave ljubitelje prirode i očuvanja iste do Magliča se može doći i bez mosta i skele, a slažem se sa tobom za ove šugave novokomponovane turbo pink turiste
    I NEKA IM BUDE NEDOSTUPAN
    (ReMa, 25. oktobar 2020 16:45)

    # Link komentara

  44. Слажем се да твржаву/град треба реконструисати да би се сачувала и спречило љено пропадање изазвано зубом времена - али се не слажем са изградњом моста,сматрам да треба забранити и рад скеле,тако да би приступ тврђави остао доступан само онима који су спремни да препливају Ибар.
    Сви они,који желе да у двориште тврђаве ушетају колима а иза себе оставе празне флаше и кесе-онемогућити приступ јер они одлазе у посету да би направили СЕЛФИ,украли каменчић из зидина,урезали своје име у стабло дрвета,оставили празну флашу цоца цоле .....
    (Бели Јоргован, 25. oktobar 2020 16:30)

    # Link komentara

  45. i nek ostane nedostupan investitorima iz c. gore, njihovim kaficima i apartmanima. zna se od koga je ta para dosla
    (miljenko, 25. oktobar 2020 16:05)

    # Link komentara