JUTA: U planu vrednosni vaučeri umesto povraćaja novca za nerealizovane turističke aranžmane

Direktor Nacionalne asocijacije turističkih agencija Srbije JUTA (YUTA) Aleksandar Seničić najavio je danas da bi do 10. maja trebalo da bude predstavljen model vrednosnih vaučera, koji bi umesto povraćaja novca bili kompenzacija za turističke aranžmane koje su građani Srbije uplatili za predstojeće leto, a koji bi ostali nerealizovani usled pandemije koronavirusa.

Izvor: B92, Beta
Pošaljite komentar
  1. Imam uplaćeno za avgust ali sam se predomislio i više mi se ne ide. Poslaću advokata po pare
    (Mihajlo, 20. maj 2020 02:40)

    # Link komentara

  2. @IgorBS
    Svaka čast za komentar, slažem se 100 %
    (Saša, 7. april 2020 16:44)

    # Link komentara

  3. Kako se agencije svaki put pozovu na opste uslove putovanja tako i mi mozemo ds se pozovemo na iste.Samo stvarne troskove mogu da uzmu a ostatak moraju da vrate.Tako im pise u OUP.Pare nisu prebacili partnerima ni hotelima to se radi kasnije kad krenu aranzmani a cartere su morali da zakupe.to bi bio jedini trosak.Jel vi stvarno mislite da smo mi idioti?Hocu svoje pare nazat i necu vaucer ne zanima me niciji model.Kada je njihova guzica u pitanju onda trijaza pa opsti uslovi puyovanja pa drndaju samo da ne bi vratili pare a kada mi hocemo da otkazemo putovanje e onda nista ne moze nista.
    (Ana, 6. april 2020 10:48)

    # Link komentara

  4. Ne razumem vas ljudi. Vantedno je stanje, ne samo kod nas nego u celom svetu. Svi imamo uplaceno more ili spremamo novac za more, i molimo boga da se sto pre zavrsi ova situacija. Ja treba da idem maja meseca i ako mi agencija ponudi septembar ili i maj sledece godine ja cu prihvatiti...sta mozete sad sa tim novcem kad ne znamo hocemo li preziveti...aman ljudi...okrenite se oko sebe...umiru nam prijatelji...
    (Zoka, 6. april 2020 00:25)

    # Link komentara

  5. Za koji dan će biti zvanična informacija oko toga. Mislim da će se prekopirati nemački model sa vrednosnim vaučerima u iznosu koji ste platili (i valutna klauzula koliko je to bilo u eur na dan uplate) koji se mogu iskoristiti do kraja 2021. Ako neko ne otputuje do tada, tek onda će se moći potraživati novac. Nemci su tako usvojili pre neki dan, samo još čekaju odobrenje EU komisije. Pošto mi nismo EU, stvar je samo odluke naše vlade. Razlog za sve ovo je taj što su agencije većinu sredstava prebacile svojim partnerima po zemlji ili inostranstvu i ako bi počelo masovno vraćanje mnogi ne bi imali da vrate jer novac više nije kod njih pa bi bankrotirali a tek bi tad putnici ostali bez ičega. Plus hiljade ljudi iz agencija na birou rada. Zato je i bila (globalna) kampanja "Ne otkazuj putovanje, pomeri datum. Sačuvajmo turizam zajedno". (Don't cancel your trip, change the date, Let's save tourism together.)

    A izjava da agencije ne rade i da su prekinuti tokovi novca i da za firs minut ne važe opšti uslovi putovanja samo štete branši. Nije narod glup.
    (Mirka, 5. april 2020 23:35)

    # Link komentara

  6. Slazem se da zakon kaze drugacije, ali ko je ovo mogao predvideti svi su u problemu i u celom svetu su stala putovanja, vanredno je stanje i mislim da ce se naci resenje i da niko nece biti ostecen, ljudi samo malo vise razumevanja, da se svi nadamo da ce sto pre proci i da se lepo vratimo putovanjima!
    (Natalija, 5. april 2020 23:29)

    # Link komentara

  7. (C i n i k, 04. april 2020 20:49)

    Ako bankrotiraju ne moraju nista.
    (komunizam traje, 5. april 2020 13:08)

    # Link komentara

  8. @“Ako agencija nema novca da vrati,neka proglasi bankrot i aktivira osiguranje,pa nam vratite nas novac.”

    Problem je što bi u tom slučaju SVE agencije postale nelikvidne, što i dotični iz YUTE svaki put govori. Slično kao što bi sve banke popucale kad bi svi poželeli da podignu sav svoj novac iz banaka. Koja god da je banka pukla, gradjani su se namučili da dodju ponovo da dodju do svog novca, nije bilo baš lako - dodjem ja na šalter i podignem...

    To se neće desiti iz dva razloga:
    1. kad bi sve agencije bankrotirale, ljudi bi opet ostali bez svog novca, kao što je neko napisao da je bilo sa S.A.B -om, kad nije dobio sve svoje pare nazad. Jer garancije nisu dovoljne da se svima sve vrati.
    2. Mnogo ljudi bi ostalo bez posla u agencijama, što država ne ni dozvolila. Na sav glas pričaju kako im je stalo do svakog radnog mesta.

    3. kad je prošlih godina neka od agencija pucala, bila je reč o prevari ili proneveri, ali u ovom slučaju na žalost ili sreću agencije nisu ništa krive, jer su radile kako je propisano - prebacili pare stranim partnerima, pa sad nisu kod njih...

    Sve u svemu, čekam, pa ću da vidim šta će biti. Iskreno se nadam da ću da putujem - pocetkom jula.
    (Aleksandar, 5. april 2020 09:54)

    # Link komentara

  9. Hmmm onaj ko hoce pare taj ce ih i dobiti na izvolte ili na sudu sa placenim sudskim troskovima.....koliko znam postoji fond a i drzava stoji kao garant sa onim svojim zakonom.
     (trt, 4. april 2020 23:52)

    # Link komentara

  10. Msm da ce svi koji su platili letovanje od jula i moci na more.
    Ali ne razumem kako moze bilo koja Agencija da sprecava povrat novca u slucaju raskida ugovora za aranzmane koji su placeni za jul/avgust?
    Nemaju pravo to da rade.
    Mogu oni da traze pomoc iz budzeta i sl.ali nemaju pravo nikome da zadrze novac,mogu da naplate neke sitne troskove ako su ih imali sto sumnjam i da ljudima vrate pare,tako i pise u svakom ugovoru njihovom.
    Medjutim, msm da ce sve biti ok za jul/avgust i da nma razloga da ljudi otkazuju more.
    Mozda sam nerealni optimista ali tesko mi da razumem da citav svet stane i ne radi nista godinama?
    Sem toga (za nasu zemlju nema tih podataka) u svakoj zemlji je stopa smrtnosti oko 2 do 3% zarazenih i u 99% je rec o starijim ljudima koji vec imaji neki tezi bolest i ima sve vise ozdravelih koji su prelezali covid 19.
    Zao misto kod nas nema podataka o tome ngo se trude da sto vise zaplase narod.
     (C i n i k, 4. april 2020 20:49)

    # Link komentara

  11. Zašto se YUTA još uvek tako zove ? Koliko znam nema više Yugoslaveskih agencija pa kako onda može biti Yugoslavensko udruženje turističkih agencija ? Ko njih uopše finansira ? Koja im je svrha ?
     (Netko iz mase, 4. april 2020 15:18)

    # Link komentara

  12. Za skuplje aranžmane se isplati uzeti advokata, dobijate 100% jer imate ugovor koji je potpisala ta ista agencija o otkazu putovanja zbog više sile...kad bi više turista tužilo agencije sigurno bi se zbog sudskih troškova zatvorila svaka druga...tako bi eliminisali sve neozbiljne agencije...odluka vlade Srbije nije zakon, odluka mora biti u skladu sa zakonom, tako da pravnu težinu ima samo ugovor koji ste sklopili sa agencijom.
     (Netko iz mase, 4. april 2020 15:12)

    # Link komentara

  13. "YUTA GARANCIJA PUTOVANJA
     je pre svega namenjena putnicima koji svoje poverenje poklone agencijama koje su uključene u ovaj jedinstveni sistem, sa ciljem povratka poverenja putnika u turističke agencije.

    Osim Zakonom predviđenih uslova koje moraju da ispune organizatori putovanja garancija se izdaje na minimalni iznos od 200.000 eur i ova vrste polise osiguranja pokriva osiguranje od insolventnosti i naknade štete putnika."
    Bas su svrsishodni opisu i nameni koju su napisali. Ccc..
     (Srbijo medju Javorima, 4. april 2020 10:13)

    # Link komentara

  14. Svasta, kakvo je ovo grubo krsenje zakona i kakvo izvesno lobiranje i pristrasnost ka turistickim agencijama i iskljucivo njihovom dobru od strane JUTE koja bi trebala biti objektivna i koja bi pre svega trebala zastititi prava potrosaca.
    Koji put se ide na stetu potrosaca? Zna li neko jedan slucaj gde je bilo suprotno? Ja nisam cuo...
     (cirkus kolorado, 4. april 2020 10:07)

    # Link komentara

  15. добили смо ваучер на целу суму коју смо уплатили супруга и ја за пут у Мароко и ваучер важи до јуна следеће године. И шта ми фали? Захваљујем агенцији на пословном односу и сигурно ћу путовати са њима.
     (Предраг К., 3. april 2020 20:18)

    # Link komentara

  16. "zašto uopšte misliti da se neće ići na letovanje u Julu, Avgustu, Septembru?"
    Ja ne mislim, već ZNAM da neću ove godine ići u Grčku na letovanje. Otkazala sam putovenje PO UGOVORU i USLOVIMA koji su mi dati na potpis. Turistička agencija SADA (pre četiri nedelje) IGNORIŠE taj ugovor i čak "čeka rešenja Vlade Srbije"(?), da bi mi dostavila USLOVE i TROŠKOVE stoniranja! PO KOM PRAVNOM OSNOVU?
    (nada22, 3. april 2020 11:26)

    # Link komentara

  17. YUTA je samo nekakvo udruzenje turistickih agencija,nas ste vec jednom prevarili,sab travel.Posto je bilo osigurano,vratili su nam deo para,ostali duzni svakom u proseku oko 15000 dinara.Ja ne zelim i necu svake godine nekom da poklanjam svoj novac.Nisam ja kriv sto je izbila zaraza,u ugovoru pise da to spada pod visu silu,i moraju da vrate novac.Uplatio sam 40% taj prvi minut i nigde ne pise da je to van pravila,ugovor je isti za sve.A ovo sto si izjavio opciji pod posebnim uslovima, koji podrazumevaju popuste i za koje ne važe opšti uslovi ugovaranja", je veoma bezobrazno i neozbiljno.Gde to pise u ugovoru?Ugovor je isti za sve.Ako agencija nema novca da vrati,neka proglasi bankrot i aktivira osiguranje,pa nam vratite nas novac.
    (turista, 3. april 2020 09:10)

    # Link komentara

  18. Ko god je uplatio letovanje, imao je opciju i osiguranja istog. Za simbolicnu cifru. Nas je izaslo 4.500din za letovanje od 1900e.

    Natavno, do juna i jula ce situacija biti cista, ne treba nista otkazivati, ali ne shvatam da ima ljudi koji ce umesto para dobiti vaucere?!
    (Djura Jaksic, 02. april 2020 16:13)

    Isto msm da ce u juli/avgust biti sasvim ok, nsm ipk siguran za juni, medjutim, si ti bas siguran da ti osiguranje pokriva i ovaj slucaj?
    Msm, si se obratio osiguranju?
    Meni se cini da ova prica koja je globalna, nece biti proglasena osiguranim slucajem, pogotovo ako jos dobijes kao zamenu vaucer.
     (C i n i k, 3. april 2020 02:16)

    # Link komentara

  19. Gospodine Seničiću, uz Ugovor o putovanju smo dobili i Opšte uslove putovanja koje je agencija sama propisala i čine sastavni deo ugovora. Sram vas bilo, ne zamajavajte javnost da ti uslovi ne važe za first minute, vaučere neću jer mi Agencija nije tražila da joj pozajmim novac nego uplatim konkretan aranžman. Mojom uplatom nisam postao akcionar agencije da bih snosio posledice njenog problema u poslovanju kao što nisam godinama ranije imao benefite njihove dobiti! Pljačka u najavi
     (IgorBS, 2. april 2020 18:08)

    # Link komentara

  20. Letovanje? Moze ali u Srbiji Brale. Pa sta vi mislite da cemo da otvorimo granice cim se smiri pandemija, pa da nam uleti virus... Nema otvaranja granica do jeseni.
    (Nesa, 2. april 2020 18:05)

    # Link komentara

  21. Cista propaganda
     (jovo, 2. april 2020 18:00)

    # Link komentara

  22. Covek je izneo gomilu neistina i bez ikakve odgovornosti obmanjuje javnost. Strasno
     (Ivan Brankov, 2. april 2020 17:52)

    # Link komentara

  23. ahhahhahahhahahhahahhahhahhahahhahahhahhahahhahhahahahahhah muko nasa......hahhahahahhahahhaha
     (Sale30, 2. april 2020 17:44)

    # Link komentara

  24. Ahahhaa vratice sve pare u skladu sa ponudom odnosno ugovorom kakvi crni vauceri. Ako se otkaz letovanja refundira 100% do recimo zadnjih mesec dana pre pocetak ima to i da vrate. Vec vidim gomilu bankrotiranih agencija i tuzbi...
    (Vlado, 2. april 2020 17:44)

    # Link komentara

  25. @djo, 02. april 2020 16:21


    Ne bi trebalo da se ide na more, zato što privreda trenutno mnogo trpi. Treba nadoknaditi ovo vreme/promet koje će firme stajati. I postoje firme koje su već vanredno stanje iskoristile i ljude poslale na godišnji odmor, da radnici ne bi finansijski trpeli.


    Hotelijeri i turizam koja je jedna grana privrede će se izvući kao i uvek da li od strane država ili od strane klijenata koji će aranžmane plaćati sigurno skuplje kada sve ovo prodje.
     (Forza Juve, 2. april 2020 17:38)

    # Link komentara

  26. Neću vaučere, hoću na more. Plivaću sa maskom.
     (Časlav, 2. april 2020 17:36)

    # Link komentara

  27. Kakva laz, tokovi novca nisu prekinuti, to je apsolutno netacno, drugo ti first minuti nisu nikakvo opravdanje, to je svestan popust agencija, nisu ni oni bez agencijske zarade, tako da je to smesan izgovor. Drzava mora da stane na put ovom privatnom udruzenju koje se uporno reklamira kao neka zvanicna institucija, u sred krize, ljudi ostaju bez posla i ne primaju plate oni zadrzavaju neciji novac za neizvrsenu uslugu, totalno bespravno.
     (voodoo, 2. april 2020 17:34)

    # Link komentara

  28. Juta je samo jedno strukovno udruzenje, kao napr. udruzenje trgovaca, pekara... Ona moze da daje predloge, savete, preporuke, ali se zapravo nista ne puta i nema nikakva ovlascenja. Zato, ako ne mozete dobiti ono sto ste uplatiti zna se: inspekcija, tuzba, pa dalje.... Agencija mora priloziti sve dolaze da je vas novac prebacila hotelijeru, prevozniku... a ako kojim slucajeva jeste, a nije, hotlijer isti mora vratiti za neizvrsenu uslugu. Dakle, samo zakon kakva Juta kakvi bakraci.
    (S, 2. april 2020 17:20)

    # Link komentara

  29. Kao što neko reče, osiguranje aranžmana je ok opcija. Lično, zbog prirode posla kojim se bavim, uglavnom biram preko bookinga sa opcijom besplatnog otkazivanja. Bude skuplje ali lično mi odgovara tako. E sada, dosta ljudi jedva skrpi za letovanje pa je svaki dodatni trošak problem. Ako kažem da treba putovati u skladu sa sopstvenim mogućnostima pobraću gomilu minusa.
    (SaleBg, 2. april 2020 17:01)

    # Link komentara

  30. molim ovog nesposobnog kre*ena da se vise ne oglasava. Lopina...
     (koronAVirus, 2. april 2020 16:46)

    # Link komentara

  31. u prevodu uzecemo vam pare u svakom sl.dali isli na turisticku turu ili uzeli neki proizvod za taj novac
     (shanker, 2. april 2020 16:35)

    # Link komentara

  32. A od države, vaučer za banju Vrujci.
     (Jarić T Živadin, 2. april 2020 16:32)

    # Link komentara

  33. To je obicna glupost. Hotelijeri moraju da se ukljuce u sve ovo, ako su unapred uzeli novac za usluge koje nisu pruzene moraju da izvrse povracaj istog kao i agencije. Znaci li to da je vanredno stanje samo na stetu klijenata? Da probam da uzmem kredit od banke pa cu im vratiti u narednih 150 god.
    (Dejan, 2. april 2020 16:24)

    # Link komentara

  34. zašto uopšte misliti da se neće ići na letovanje u Julu, Avgustu, Septembru?
     (djo, 2. april 2020 16:21)

    # Link komentara

  35. Ko god je uplatio letovanje, imao je opciju i osiguranja istog. Za simbolicnu cifru. Nas je izaslo 4.500din za letovanje od 1900e.

    Natavno, do juna i jula ce situacija biti cista, ne treba nista otkazivati, ali ne shvatam da ima ljudi koji ce umesto para dobiti vaucere?!
    (Djura Jaksic, 2. april 2020 16:13)

    # Link komentara