Ronda: Grad na litici

„Ako dugo gledaš u ponor, ponor će se zagledati u tebe“

Izvor: Deutsche Welle
Pošaljite komentar
  1. Uncharted 4...
    (..., 6. oktobar 2019 17:55)

# Link komentara

2. ronda je biser andaluzije... a to je itekako kompliment imajuci u vidu da se u toj regiji nalaze jos i gradovi poput kordobe, granade, kadiza, sevilje, pa i gibraltara (iako je u pitanju druga drzava); plaze i mala turisticka mesta na kosta del sol da ne pominjemo, kao ni prelepa, uspavana, lenja 'pueblos blancos, bela sela anadaluzije, nacickana po brdima. jedino o cemu morate voditi racuna u rondi su uzasne, preterane cene po restoranima i kafeima. jeste prelepo i puno turista, ali nema nikakvog opravdanja da prosecan obrok platite 50-100% skuplje tamo nego u malagi, granadi ili kadizu. s te strane me malo podseca na veneciju (u negativnom smislu).
    (andreas kisser, 6. oktobar 2019 12:30)

3. Meni je Andaluzija broj 1 od svega sto sam videla u Evropi, a videla sam skoro sve, osim istocne evrope.
    (info, 6. oktobar 2019 10:30)

# Link komentara

4. U Alziru postoji kopija ovog grada, zove se Konstantin.
    (putnik, 6. oktobar 2019 10:29)

5. @koridor do koride, 05. oktobar 2019 22:53

Kolega komentator, kao da sam ja ovo napisao. Sevilja je jedini grad pored Beograda gde sam se osećao kao kod kuće. Jedino prednost pri penzionisanju dajem Malagi zbog blizine mora. Ah ta AndaluFija!
    (Dejan, 6. oktobar 2019 09:36)

# Link komentara

6. Znam da nisam originalan sa komentarom, ali zaista bi bilo divno da ovako dobrih tekstova bude iz svih oblasti. Oni vraćaju nadu da ćemo jednom umaći opštoj intelektualnoj denivelaciji medija.
    (knotson, 6. oktobar 2019 09:18)

7. @Sonic A na koji autoput misliš uopšte? Ne postoji autoput od Malage do Ronde ili Marbelje do Ronde.
    (Фрфљави, 6. oktobar 2019 08:30)

# Link komentara

8. Da te vodim na liticu?
    (Sa Parkinga, 6. oktobar 2019 05:59)

9. Divan prikaz Ronde u kojpj je bio I Washington Irvine pocetkom osamnaestog veka kad je kao ambassador USA putovao u društvu jednog ruskog diplomate naravno na kojima. Sve opisano u knjizi The Tales of Al Hambra.
    (Milo, 5. oktobar 2019 23:52)

# Link komentara

10. 2004. sam bio tamo. Amsterdam-Malaga (avion)-Ronda-Arcos dela Frontera- Sevilja - Granada. Ovo je trajalo 8 dana, onda jos 7 dana u Nerhi na moru. Posle sam godinama pricao da mi je san da se penzionisem u Sevilji. Ne znam da li cu biti u stanju da to ostvarim, ali mnogo je dobro - ta energija podseca na nasu zemlju, ali je potpuno sirovo, ta ludacka toplota (koju inace dobro podnosim i sa 58), flamenko koji sam doziveo u Sevilji... pitam ja tu u hotelu za flamenko, oni mi daju neke turisticke prospekte... ja pitam: gde idu lokalci, gde idete vi? I tako zavrsim u mestu iz bajke, jednostavno, nista napucano, a flamenko cupa iz srca...
    Za mene licno je Andaluzija tri koplja iznad Barselone. A Madrid je na pola puta.
    (koridor do koride, 5. oktobar 2019 22:53)

# Link komentara

11. Svaka cast novinaru za ovaj clanak. Bravo.
    (Laki, 5. oktobar 2019 22:35)

12. Andalucía je moja slabost. Ziveo sam na nekoliko mesta u provinciji Malaga. Marbella, San Pedro de Alcántara, Estepona i neko vreme u samom gradu. Od 2001 pa tamo negde do 2005. Imam prijatelje sa kojima sam u kontaktu i dan danas. I tako ja tamo negde 2010 pricam mojoj sadasnjoj dragoj, koja je valesijanka, kako je Malaga i okolina nesto najbolje sto moze da se dozivi, a ona lepo iskoristi priliku i kaze : "E pa ovog leta hocu da idemo tamo". I tako, smestili se u San Pedru kod jednog mog prijatelja koji tamo ima neke svoje hotelcice i svaki dan na drugo mesto. Kaze moja draga, necu na plazu, plazu imam i u valensiji. Naravno obavezna poseta Rondi, ostala zena bez daha. Toplo preporucujem Coin i tamosnji muzej vina (jedna ogromna taverna sa vinima, sirevima i prsutom). Jednom smo gazda i ja, tamo neke davne 2003, mislim, odande izasli cetvoronoske u sitne sate. Castim turu ja , pa turu on, pa probaj ovo vino, pa ovaj sir, pa ovu prsutu i tako... Toplo prporucujem planinsko selo Benahavís. Fantasticno mesto, priroda i hrana (nema gde se ne jede dobro u spaniji). Spanci su divan narod i topli ljudi. Andalucía je rubin na kruni spanskog gostoprimstva. Nesto najslicnije Srbiji u srecna vremena.
    (Grobar-España, 5. oktobar 2019 22:31)

# Link komentara

13. Ronda, grad na litici sa najvisim kamenim mostom.Vino, korida i prelep pogled na krajolik.Arhitektura jedinstvena.Grad koji se mora posetiti u obilasku Andaluzije.
    (perazdera, 5. oktobar 2019 22:01)

14. Zanimljivo što sam bio u Rondi pre 2 dana :) a nadam se da ću za koji dan opet da dopunim utiske. Ovaj grad je definitivno jedan od bisera Andaluzije a i cele Španije.
    (Predrag, 5. oktobar 2019 21:57)

# Link komentara

15. Bio sa suprugom 2016. g. u novembru, kod kolega Španaca iz Ronde u gostima, a nakon povratka iz mirovne misije u Libanu gde sam sa Špancima delio i dobro i zlo. Predivni ljudi, domaćini a Ronda i okolina ostavlja bez daha najblaže rečeno. Nikako autoputem, samo lokalnim putevima koristeći navigaciju. Gde god se stane, kadrovi iz filma. Oni sigurno nisu svesni kako su blagosloveni što žive na takvom mestu i regiji. Ulazak u koridu i maltene svuda se plaća ali vredi svake pare, naravno uz obaveznu posetu muzeka Banditosa.
    (Oficir VS, 5. oktobar 2019 20:30)

16. Ja na mislio na kemenjarsku RONDU iz Velsa... Takođe grad
    (veljko, 5. oktobar 2019 20:25)

# Link komentara

17. Lepo mesto za dnevni izlet. Ja sam bio jednog decembra, bilo je i tada dosta turista ali ne previse.
    (a vi kako ‘te?, 5. oktobar 2019 17:53)

18. Ронда је прелепо место. Необичан крајолик је интересантан колико и литица. Поглед са видиковца се урезује дубоко у памћење. Нестварно лепо.
    (Соња, 5. oktobar 2019 17:52)

# Link komentara

19. Prepurucujem da se izbegne autoput i ide planinskim putevima (ima ih nekoliko) jer je priroda prelepa. Odmor za oči nakon urbicida Koste del Sol.
    (sonic, 5. oktobar 2019 17:38)

20. Prelep gradić sa vec čuvenim kanjonom koji bukvalno prolazi kroz sam centar. Ima free parking za kampere na 10 min peške od glavnog mostića.
    Bili u oktobru, i temperatura savrsena. Jedino smo u Sevilji imali 38 uveče u 21h, 10.oktobra. Ostatak Andaluzije savršen za posetiti baš u ovom mesecu
    (lignjoslav, 5. oktobar 2019 17:14)

# Link komentara

21. Prekrasno mesto koje bih svakome preporucio da ga poseti. Ostavice vas bez daha. Jedini prblem su stravicne vrucine u tom Andaluzijskom delu Spanije tokom jula i avgusta.
    (ma idi ..., 5. oktobar 2019 17:06)