1. Niko nikada kao A.A!
    (boki, 24. jul 2022 21:19)

    # Link komentara

  2. Fišer se borio da šahisti budu bolje plaćeni, bili su bedno plaćeni... šah u stagnaciji salbo se plaća.
    Čuvena trojka u tenisu Rodza, Novak, Nadal je svaki od njih zaradio preko 100 miliona evra. Šahisti su prema njima puka sirotinja.
    Uzmite film najplaćeni je Kruz (više decenija snima) i zaradio oko 100 miliona e. A filmovi su (gde on igra) strašno puno zaradili....Film je prava privredna grana.
    Miški tenis je preplaćen.
    (Andjela, 23. jul 2022 19:50)

    # Link komentara

  3. Inače, Nipomniši je više puta odgovarao na pitanja novinara kako se pravilno izgovara njegovo prezime i izgovara se Nipomniši :)
    (Locutus, 22. jul 2022 14:31) # Link komentara

    Као ни речи из других страних језика (укључујући и имена), тако ни речи из руског не могу са 100% прецизности да се пренесу у друге азбуке. Презиме Непомнящий, изговара се на руском с нагласком на О, што значи да су остали самогласници у речи ненаглашени, и по правилима руског језика самим тим и редуковани, односно не изговарају се онако како су написани. Почетно "Н" је умекшано, слично као наше Њ. Глас "Щ" се изговара слично као стопљено "шћ" или "шч" на српском. За преношење руских имена у српски језик постоје правила у Правопису, и по тим правилима редуковање самогласника се НЕ ПРЕНОСИ, дакле, самогласници се преносе онако како су написани. Умекшано Н се преноси као наше Њ, затим "ий" на крају се преносе као "и", а умекшава се и друго Н, јер је после њега самогласник Я. Дакле - Непомнящий = Њепомњашчи. Уколико би пробали да изговор на руском пренесемо латиницом и специјалним знацима, без обазирања на било који правопис, онда би то било отприлике овако - "n'ipomn'ašči".
    (Rutina, 23. jul 2022 18:04)

    # Link komentara

  4. Ranije je bilo pravilo da ako neko odustane od borbe za titulu njegov protivnik automatski postaje šampion.Da li se ovo sada menja pošto bi Rus dobio titulu.
    (rajko, 23. jul 2022 17:46)

    # Link komentara

  5. Ako niste primetili već 10godina o šahu se više skoro ništa niti piše niti zna. U rubrikama je nekad bilo "Sport i šah". Do te mere ga nigde nema da možemo pomisliti da se više ni ne igra.
    (Misa BMW, 22. jul 2022 11:15)

    Prvo, ne prica se o sahu jer mi nemamo uspesne sahiste, itekako o njemu pricaju Rusi, Indijci, Norvezani....


    Tako ce se neko cuditi sto se ne prica vise o tenisu kada se Djokovic penzionise.

    Drugo, danas su medju omladinom, u nekoj meri sah zamenile odredjene video igre, jer su i one nadmetanje umova.

    Ja, koji sam osvajao neke omladinske medalje u sahu, tvrdim da kompetetivne video igre zahtevaju isti nivo rada, talenta i inteligencije, kao i sah kako bi se dostigao vrh, i treba prihvatiti da su te igre ono sto je Sah bio u vreme SFRJ.

    Svaki sport je u svojoj sustini igra i nadmetanje, pa i sah, pa i e-sport.
    (Robin Hud, 23. jul 2022 14:44)

    # Link komentara

  6. najkvalitetniji igrac u novijoj eri saha.
    (plazoje, 23. jul 2022 10:01)

    # Link komentara

  7. @Miloš - imenjače, situacija je takva da se normalnima gade ljudi koji ne razmišljaju svojom glavom i kao papige ponavljaju ono šta pročitaju sa zapadnih medija - a ako neko na zapadu izjavi bilo što protiv "pravovjernih" stavova, odmah mu sljeduje otkaz.
    Potrudi se sam, naći ćeš previše primjera.
    (Miloš, 23. jul 2022 00:57)

    # Link komentara

  8. Aktuelna situacija je takva da se normalnom čoveku gadi biti na metar od Rusa, razumem ga!
    (Miloš, 22. jul 2022 23:34)

    # Link komentara

  9. Kasparov kaze da je odstupanje od onoga sto zele od vas hrabrost, a za Djovica kaze da je budala sto se ne vakcinise!
    (Prle, 22. jul 2022 11:13)

    Kasparov je marioneta propagandne masinerije, prodao se za pare, a glumata filozofa.
    (Pljuvac svih stilova, 22. jul 2022 21:42)

    # Link komentara

  10. (Veliki brat, 22. jul 2022 19:38)
    u kakvim je godinama bio spaski 1972? pa čovek je imao 35 godina.fišer svega 5 manje.spaski je bio svetski prvak i imao je čitavu vojsku sekundanata uza sebe.jednostavno fišer je bio najjači igrač te epohe
    (slobinator, 22. jul 2022 21:00)

    # Link komentara

  11. Karlsen je mid
    (Džejk Lokli, 22. jul 2022 20:42)

    # Link komentara

  12. Занимљиво је да су то учинила тројица велемајстора, двојица са запада,и један под контролом запада. И сваки пут када је требало да играју против Руса. Пораз боли.
    (Петар, 22. jul 2022 11:34) # Link komentara

    Bravo!
    (Sah mat, 22. jul 2022 16:27)
    ma stvarno?! baš se uplašio od nepa kojeg je oduvao pre par meseci.nep se u'''rao u tom meču.u drugom delu meča karlsen ga je tukao kao malo dete.ono nije bio meč dostojan meča za prvaka sveta.jasno je da ni nep ni ding ne zaslužuju da nose naziv svetskog šampiona.imali smo nekih takvih i u prošlosti.seća li se neko recimo halifmana?
    (slobinator, 22. jul 2022 20:27)

    # Link komentara

  13. karpov koji je bio još mlad i zelen... 1976...
    njegovi mečevi sa kasparovom stekli su epitet epskih i to je bio vrhunac popularnosti šaha.
    (slobinator, 22. jul 2022 14:02)

    Mečevi između Karpova i Kasparova spadaju među najneizvesnije u istoriji mečeva za svetskog prvaka, ukupan rezultat bez remija je 21-19 za Kasparova (uz 104 remija), a bez poništenog meča 1984. godine rezultat je 18-14 za Kasparova (uz 64 remija).

    Inače, većina misli da bi Karpov najverovatnije izgubio meč 1975. godine protiv Fišera, da je igran, ali da bi ga u sledećem meču pobedio.

    Generalno, Spaski kad je izgubio od Fišera, već je bio u godinama, slično kao Karpov protiv Kasparova, plus tu je politički pritisak da se meč dobije po svaku cenu, dok kad igraju dva sovjeta za titulu, za "partiju" je svejedno koji će pobediti pa nema takvog pritiska.
    Da je Spaski mogao da igra opuštenije, bez političkog pritiska, meč bi bio neizvesniji, ali bi Fišer opet verovatno dobio, međutim nakon toga ne bi imao baš toliko samopouzdanje kad igra protiv igrača iz SSSR, pa bi u meču 1975., da je igran, Karpov imao dobre šanse.
    (Veliki brat, 22. jul 2022 19:38)

    # Link komentara

  14. ...pogledaj neke end-gejmove Karlsena da vidiš kako čovek polako ali sigurno jede protivnika i koristi minimalnu prednost koju ima da ga matira. Talj, Kapablabnka, Fišer i ostali su mogli te njihove "magije" da izvode jer protivnici nisu bili dovoljno kvalitetni i dozvoljavali su to.
    (Miličić Darko NBA šampion, 22. jul 2022 12:44)

    Ma da, protivnici tih starih majstora nisu znali ništa, bili su duduci koji su im nameštali pozicije za prelepe matne slike...
    Pogledaj partiju Short-Kasparov sa Belgrade Investbank turinira (1989), osim odigrana 103 poteza koliko bi još poteza trebalo do mata?


    on je dosegao razinu 2882 ELO sto je za sve ostale sadasnje i bivse igrace znanstvena fantastika...
    (Donny Brasco, 22. jul 2022 13:29)

    Izgleda da Locutus nije pročitao tvoj komentar, pa komentariše kako rejting ne znači ništa, eto on pobeđivao protivnike jače za 200-400 poena, ne kapira da je kriva napredovanja na ELO listi više logaritamska nego linearna ;)
    Što si bliži vrhu, za isti dobijanje istog broja poena treba ti višestruko više vremena i rada.
    Inače, barijeru od 2800 prvi je preskočio Kasparov još 1990. godine istovremeno oborivši Fišerov rekord od 2785, a 2000. godine je imao rejting 2851.
    Relativno gledano, Fišerov rejting je možda i jači, jer nije imao iza sebe čitavu armiju sekundanata i celu federaciju kao igrači iz SSSR.

    Igrači iz SSSR su mogli imati veći rejting, ali su na turnirima često međusobno remizirali čuvajući snagu za protivnike sa Zapada.
    (Veliki brat, 22. jul 2022 19:33)

    # Link komentara

  15. Bio na spaski korcnoj u domu sindikata borba za prvaka. To su bila vremena kada se sah i pratio a i poprilicno igrao. Sada su vesti samo ako neki sahista zavrsi u rubrici skandal ili zivot i stil.
    (poz, 22. jul 2022 19:32)

    # Link komentara

  16. Šah je tako retko poslednjih godina u medijima, pa ne mogu da propustim priliku iako nije tema: početnici u šahu, prokrstarite youtube - om, puno toga zanimljivog ima, pogotovo ako znate engleski ili ruski.
    (Zoran, 22. jul 2022 19:26)

    # Link komentara

  17. Smesno je citati komentare ljudi koji pojma nemaju o sahu. Kazu sad kompjuteri sve rade za igrace, a Karlsen i u 100. potezu odigra potez kao kompjuter. Da mu i tad nije kompjuter pomogao? Svakako decko ima 120+ pobeda i 0 poraza u klasik mecevima, tako da je suludo diskutovati o GOAT tituli u sahu, jer je to poprilicno jasno. Isto tako ne verujem da je Nepo razocaran sto je Magnus odustao, jer svi znamo kako se proveo prosle godine. Jedini nacin da neko drugi bude sampion je ovaj, da Karlsen odustane.
    (Magnus > Nakamura, 22. jul 2022 18:06)

    # Link komentara

  18. Пре свега лепо је коначно видети једну шаховску вест. Затим и оволико коментара.
    Ми смо шаховски народи много више него фудбалски, не сме то пасти у заборав тек тако.

    Магнус јесте геније и јесте арогантан. Свакако један од најбољих икада. Најбољи не постоји, мада је Фишер вероватно био најдоминантнији у смислу лакоће решавања противника.
    Видим да се пише да данашњи шахисти немају појма па зато Магнус доминира. Слажем се али донекле само. Магнус доминира на менталном плану. Али за то се изборио сам, против легенди попут Ананда и Крамника и многих других. Затим је одржавао ниво, није паничио у цајтноту и тешким позицијама и зато је то што јесте, а други га се плаше и губе на психу. Карлсен је стекао репутацију безгрешног тако да чак и када погреши противници тешко то препознају. Постоје играчи који играју без респекта према њему и они га побеђују. Иванчук нпр га се не плаши мада он је стара гарда. Алиреза је до сада показивао мањак респекта, мада од овог турнира кандидата је видео где му је реално место.
    Динг му је такође правио проблеме велике, и он нема страха али код њега зависи на коју ногу устане или је ли ковид или није, временска зона и слично. Када је у елементу, није слабији од Магнуса уопште чак бих рекао да је и јачи играч јер Магнус је једна јака константа, док Динг иде од сјаја до очаја.
    Никако не треба подцењивати другог играча света и јединог преко 2800 уз Магнуса.
    (Чаки, 22. jul 2022 17:07)

    # Link komentara

  19. Ne volin Nakamuru, ni one sestre Botez, tipična youtube čeljad.
    (Netijak, 22. jul 2022 16:28)

    # Link komentara

  20. Занимљиво је да су то учинила тројица велемајстора, двојица са запада,и један под контролом запада. И сваки пут када је требало да играју против Руса. Пораз боли.
    (Петар, 22. jul 2022 11:34) # Link komentara

    Bravo!
    (Sah mat, 22. jul 2022 16:27)

    # Link komentara

  21. @Izhlapjeli starac Pa ti pametni uzmi fritz pa uci uz njega i vrlo brzo ces se razocarati,jer je knjiga MAJKA svega!! To ti kaze sahista od 1865 rtg poena.
    (Samegabri, 22. jul 2022 16:21)

    # Link komentara

  22. zato sto je u pitanju rus...jest da je najavljivao da se nece boriti za titulu prvaka sveta.znao je vrlo dobro da to moze da bude Nepo.

    da je protivnik bio Nakamura predomislio bi se...naredjenje nemoj protiv rusa!!!

    bas odvratan lik!!!
    (dd, 22. jul 2022 11:50)
    mislim da nije to , on je odavno najavio takvu mogucnost
    (Milan, 22. jul 2022 16:21)

    # Link komentara

  23. Ti ili ne znas ili si ocito ograniceno stupidan da izvalis tako nesto, ne sagledavajuci cinjenice zbog rusofilske zaslepljenosti.

    Magnus je obranio titulu u dva navrata, sergeja karjakina 2016 godine i protiv nepomnichija 2021 godine.

    Informisi se malo i istrazi pa mozda i neces lupati gluposti.
    (PatriJota, 22. jul 2022 11:51
    I protiv Karuane je odbranio
    (Milan, 22. jul 2022 16:19)

    # Link komentara

  24. Hajmo redom. Kaže, ostvario je cilj, popeo se na vrh, nije dalje motivisan. E sad se setite Đokovića koji se popeo na vrh i brani to mesto 7 godina. To je genije. Pri tome mora da korsti i mozak i telo.

    Šta kaže Karpov, to je hrabrost. Hrabar u šahu je bio sam Fišer. Sa svojim zahtevim o premenama u šahu i odustajanju zbog ne prihvatanja. Federacija ga nije posluašala, i od tada je šah u neprestanom opadanju. Ništa ne znaći kratkotrajno interesovanje pojavim filma.

    Nije tačno da Magnus nije gubio, gubio je od računara, drugog bodeža u šah, prvi je odbijanje jedinog istinskog šahovskog genija, Fišera. Zapavo i da su prihvatili Fišera, opet bi šahu bilo presuđno. Šah je izgubio čar. Tek sutra kad telefon bude imao snagu superkomjutera ili implantant u vama.
    (Šahista, 22. jul 2022 12:21)
    ne kaze se Karpov nego Kasparov
    (Milan, 22. jul 2022 16:18)

    # Link komentara

  25. Za sve koji kažu da bi Karlsen lako dobio Nepoa (Nipomniši), moram da pomenem sledeće:
    1) Nepo je u tom meču, koji je na kraju ubedljivo izgubio, bio bolji u prvih nekoliko partija, ispustio je par ozbiljnih šansi...onda je zbog toga psihički pao i izgubio ubedljivo.
    2) Nepo je već pokazao da je nešto naučio iz tog meča. Na turniru osam kandidata ostvario je rezultat vredan 2905 ELO poena, pobedivši sa 1.5 poenom prednosti, bez izgubljene partije...a tamo su bili i Nakamura, i Ding, i Karuana, i Firuzija itt. Takav rezultat odavno niko nije ostvario na turniru kandidata. Još impresivnije je bilo videti koliko je Nepo psihički sazreo, iako je vrlo taktički i napadački orijentisan igrač, igrao je zrelo, bez preteranog rizika, koristeći svoje šanse. Mislim da je imao dobre šanse da takav dobije Karlsena, i misim da je na neki način nefer što mu Karlsen nije dao priliku za revanš - da ga je dobio i drugi put onda bi to bilo to. Čak mislim da će Nepou biti teže protiv Ding Lorena, zbog stila igre... Uostalom Nepo je imao pozitivan rezultat protiv Karlsena pre tog lošeg meča
    (Hmmmm, 22. jul 2022 15:59)

    # Link komentara

  26. Kad sam bio klinac, osamdesetih godina, Kasparov mi je bio veliko nadahnuće čega me je danas pomalo sramota jer je devedesetih nažalost pokazao svoje pravo lice. Sada mislim da je licemerna gnjida što mi svako malo potvrđuje. Evo i ovde se poistovećuje sa Magnusom iako je on napustio FIDE i otišao na profesionalni SP isključivo radi para...
    (ko ne pamti iznova proživljava, 22. jul 2022 15:51)

    # Link komentara

  27. Komentari o sahu danas i sahu nekada su najbesmislenije mlacenje prazne slame. Evo ja sam el.tehnicar, sta je Tesla za mene, ja znam sto puta vise od njega? Lako je sad meni, putevi su napravljeni i milione puta isprobani. Ali obrtno magnetno polje je izmislio Genije Nikola. Ne ja ili bilo ko drugi.
    Tako i u sahu: puteve su trasirali dzinovi kao Kapa, Nimcovic, na primer, i mnogi drugi. Lako je danas uz Fritzove i ostale softvere i masine biti pametan.
    (Izhlapjeli starac, 22. jul 2022 15:44)

    # Link komentara

  28. Pazi Nake kako troluje :) Ne volim Karlsena ali bi ga odrao svejedno, Naka moze samo da kevce. Mada mu priznajem da je u rapidu jedan od najboljih.
    Nepo i Liren, nemam pojma, svakako nijedan nece odbraniti titulu.
    Bilo bi cool da se Kramnik ili Vishi vrate i izdominiraju :)
    (Ns, 22. jul 2022 15:34)

    # Link komentara

  29. Treba mu dostojni protivnik. Prošli put je sa onim Rusem bilo truć truć i posle ga pojeo !
    (JPR24, 22. jul 2022 15:05)

    # Link komentara

  30. Mozda posle Karpova, Kasparova, Botvinika, Talja, Bobi Fišera, danas šahisti imaju racunare proekcije i sve, ovi to nisu imali pa su sami po sebi veci genijalci uostalom nadji sta isti Karlsen priča o Karpovu pa ces videti ko je najveći!
    (miki, 22. jul 2022 11:38)

    Druze ti ozbiljno gresis ako mislis da je lako igrati sah u danasnje vreme kada postoje kompjuteri. Bas zbog toga sto su svima dostupne masine u danasnje vreme se moras mnogo temeljinije pripremati jer znas da se i drugi pripremaju pomocu masine i memorisu jako puno poteza i kombinacija.
    Sta treba da prica Karlsen? Da govori za sebe da je najveci?
    (ja, 22. jul 2022 15:00)

    # Link komentara

  31. Hahaxacaxaxa, njemu naporno i dosadno, a on najnaporniji i najdosadniji igrac u istoriji saha !!
    SARLATAN !!
    federer je barem istrpeo k***nje od strane djoke i rafe..
    (Dandio, 22. jul 2022 14:59)

    # Link komentara

  32. @Петар

    Da, da, Fišer je recimo bio poznat kao marioneta kolektivnog zapada i po svojoj ljubavi prema Jevrejima. Magnus je pominjao da bi se mogao povući još i pre meča sa Karuanom (bez obzira na ishod), tako da ovo uopšte nije neočekivano, naročito nakon što je lane razmontirao Nepa. To je doslovno najsramotniji poraz u istoriji mečeva za titulu. Magnus jednostavno ne želi da dalje ponižava dečka i trajno ga psihički urniše. Siroti Nepo je ionako već morao na terapiju.

    @ksLazy

    Alireza jeste vanserijski talenat, ali će mu biti potrebne još godine i godine da stasa kao ozbiljan igrač i počne da konstantno pravi vrhunske rezultate. Prag je za dve klase ispod, i već je više-manje dostigao svoj vrhunac.

    @Danilo
    Ko god te učio da troluješ, nek ti vrati pare
    (Joey's pigeon, 22. jul 2022 14:44)

    # Link komentara

  33. (Locutus, 22. jul 2022 14:02)
    rejting ne znači ništa.moj najveći rejting u karijeri je bio 2200 i tada sam pobeđivao igrače sa 2300 ili 2400.godine 2006 sam remizirao na beograd openu sa petostrukim prvakom moskve velemajstorom vasjukovom koji je imao 400 poena više od mene.jednostavno moj rejting nije realan jer ne mogu da se posvetim šahu profesionalno.
    (slobinator, 22. jul 2022 14:34)

    # Link komentara

  34. Inače, Nipomniši je više puta odgovarao na pitanja novinara kako se pravilno izgovara njegovo prezime i izgovara se Nipomniši :)
    (Locutus, 22. jul 2022 14:31)

    # Link komentara

  35. Nije se ni zasitio ni ništa, njemu smeta format u kom se igra.
    (svasta, 22. jul 2022 14:21)

    # Link komentara

  36. Логично. Пробајте да играте баскет само против деце где сте доминантни и тако деценију нпр.

    Нормално је да би вам досадило и да би сте желели да играте само против себи сличном а он тренутно нема ту могућност.
    (Vigel, 22. jul 2022 14:15)

    # Link komentara

  37. Hikaru Nakamura, Amerikanac, je daleko talentovaniji, inteligentniji i bolji igrac od Magnusa Karslena, svedjanina. Hikaru, Amerikanac i izgleda bistro, za razliku od Karlsena, svedjanina koga krase kromanjonske kosti glave.
    (Danilo, 22. jul 2022 13:44)

    Karlsen je norvezanin, a taj Nakamura ne moze ni u brzopotezni sah da ga pobedi.
    (Kaiser Roger, 22. jul 2022 14:14)

    # Link komentara

  38. "Ostati motivisan nakon što se popnete na 'Olimp' šaha je kao da se popnete na Mont Everest drugi ili šesti put. Ljudima je potrebna svrha".

    Mnogi ovo ne shvataju... I između ostalog, zato je Novak veliki šampion. Ali i Rafa i deda Roger koji se i dalja nada nekom svom Mont Everestu.
    (Randy Marsh, 22. jul 2022 14:02)

    # Link komentara

  39. ušao sam da vidim komentare nadajući se da ću videti nešto pametno,kad ono gomila baljezganja.neki lik kaže za fišera da je šarlatan.čovek koji je uveo revoluciju u šahovsku igru.sa 13 godiba je tukao prvaka amerike u večno zelenoj partiji sa žrtvom dame.tukao je svoje protivnike sa nulom u mečevima.igrao je na turnirima sam protiv celog sovjetskog tima.spaskog je unakazio u rejkjaviku.karpov koji je bio još mlad i zelen ne bi ga mogao ugroziti u tom meču 1976,međutim posle je i sam izrastao u šahovsku gromadu koja je vladala deset godina.njegovi mečevi sa kasparovom stekli su epitet epskih i to je bio vrhunac popularnosti šaha.današnji šah je sa tim online igranjem i erom kompjutera prilično upropašćen i ogoljen.u njemu nema više one lepote kakvu smo mogli videti u mečevima starih majstora.karlsen je dominantan jer se više ne pojavljuju igrači kalibra kasparova,karpova,pa ni kramnika ili ananda.razumem ga da mu je dosadno,ali opet od toga živi.jedino ako smatra da je već dovoljno zaradio ili da na neki drugi način može zaraditi više
    (slobinator, 22. jul 2022 14:02)

    # Link komentara

  40. Magnus je sigurno najbolji sahista svih vremena, to nitko u sahovskom svijetu niti ne dovodi u pitanje. Stvar je jednostavna, sah se egzaktno boduje i svaki igrac ima tocno onaj renking koji i zasluzuje, niti milimetra manji niti veci.. on je dosegao razinu 2882 ELO sto je za sve ostale sadasnje i bivse igrace znanstvena fantastika, napredovati na toj razini cak i 20-30 bodova je gotovo nemoguce..nijedan drugi igrac nije niti blizu a Carlsen drzi razinu vec 10 godina.. te bodove ne mozes dobiti nikako osim konstanto sjajnim rezultatima.. a sto se tice toga da su racunala jaca od ljudi u kalkulaciji to nikome ne bi smjelo biti cudno.. najbolji kompjuteri imaju snagu oko 3500 ELO sto je kvantni skok u odnosu na snagu covjeka, i nikada nece biti drugacije.. Sah je najposteniji "sport" opcenito jer se samo u sahu zna da vrijedis onoliko koliki ti je ELO, to nikada nijedan sahist nece dovesti u pitanje.. ako imas veci ELO sigurno si bolji, tu je pocetak i kraj svake price, igrac koji ima ELO npr. za 200 manji od protivnika na nekoj ozbiljnoj razini vjerojatno nece tog protivnika u klasicnom sahu nikada uspjeti pobjediti..
    (Donny Brasco, 22. jul 2022 13:29)

    Rejting nije dobro merilo za igrače iz različitih epoha jer postoji inflacija rejtinga. Nekad je najjači šahista imao rejting oko 2600, danas preko 2800. Najveća razlika između prvog i sledećeg je bila kada je Fišer postao prvak sveta. Razlika od 200 rejting poena odgovara verovatnoći pobede od 76%.
    (Locutus, 22. jul 2022 14:02)

    # Link komentara

  41. Hikaru Nakamura, Amerikanac, je daleko talentovaniji, inteligentniji i bolji igrac od Magnusa Karslena, svedjanina. Hikaru, Amerikanac i izgleda bistro, za razliku od Karlsena, svedjanina koga krase kromanjonske kosti glave.
    (Danilo, 22. jul 2022 13:44)

    # Link komentara

  42. @miki
    lupetanje i gledanje prošlosti sa nostalgijom. koliko god ti stariji šahisti jesu bili genijalni, ne treba nipodaštavati veličinu magnusa karlsena. fišer je još krajem prošlog veka govorio da je šah izgubio čar za vreme pola morfija sto godina ranije. karlsen i nepomnjači su prošle godine imali, citiram, "najprecizniji meč ikada". bukvalno su igrali kao kompjuteri celu partiju. šah evoluira kao i sve ostalo.
    (DrMilan, 22. jul 2022 13:44)

    # Link komentara

  43. Miličić Darko NBA šampion, 22. jul 2022 12:44)

    Današnji svetski prvak bi verovatno pobedio svetskog prvaka od pre 60 godina. Svetski prvak u sprintu iz sredine 20 veka danas ne bi ušao ni u finale. Ali nije u tome poenta. Poenta je u tome ko je koliko bio dominantan u svoje vreme, i koliko je uneo inovacija u igru. Po tome se meri ko je najveći. Danas svi pričaju o Mesiju i Ronaldu, a Pele je bio prototip budućnosti, napr, i osvojio je 3 mundijala, što današnji igrači mogu da sanjaju. Po tome se meri ko je najveći, a ne po tehnološkim inovacijama koje su naravno doprinele da šahisti danas igraju sjajno.
    (Nadležni, 22. jul 2022 13:38)

    # Link komentara

  44. Ovde uglavnom komentarisu ljudi koji o sahu pojma nemaju , ali bi zeleli da ulete u elitno drustvo sahista,sto je oduvek trend.
    Prag i Alireza ? To su klinci koji u klasicnom sahu nemaju sta da traza jos uvek ni protiv mnogo slabijih , a ne Magnusa.
    Prag je daleko od ozbiljnih rezultata, a Alireza gura rejting u nemackim ligama gde pobedjuje 2600 ELO igrace,a kad dodje medju superGM ekipu, redovno je u zadnja 4. Ima jos mnogo da uci.Rapid i blic sah je druga prica, ali i tu je Magnus uvek pri ili na vrhu.
    Prosli put je oduvao Rusa bez problema, a Rus je prosle i ove godine oduvao sve ostale. Nakamura je smesan lik...Odavno nije ono sto je mogao, okrenuo se strimovanju jer je shvatio da mu je buducnost tu,a protiv Magnusa ima skor kao Luksemburg protiv Engleske. Karlsenu karijera u zenitu ? Koliko smesnih likova komentarise lika kome je sah dosadio jer nema vise izazova...
    Covek je toliko dominantan zadnjih 10 godina i uvek se nadje neko pametan da objasnjava kako se uplasio, kako pada, kako nije vise to to, a niko mu na rang listi nije ni blizu...
    (Voja, 22. jul 2022 13:31)

    # Link komentara

  45. Magnus je sigurno najbolji sahista svih vremena, to nitko u sahovskom svijetu niti ne dovodi u pitanje. Stvar je jednostavna, sah se egzaktno boduje i svaki igrac ima tocno onaj renking koji i zasluzuje, niti milimetra manji niti veci.. on je dosegao razinu 2882 ELO sto je za sve ostale sadasnje i bivse igrace znanstvena fantastika, napredovati na toj razini cak i 20-30 bodova je gotovo nemoguce..nijedan drugi igrac nije niti blizu a Carlsen drzi razinu vec 10 godina.. te bodove ne mozes dobiti nikako osim konstanto sjajnim rezultatima.. a sto se tice toga da su racunala jaca od ljudi u kalkulaciji to nikome ne bi smjelo biti cudno.. najbolji kompjuteri imaju snagu oko 3500 ELO sto je kvantni skok u odnosu na snagu covjeka, i nikada nece biti drugacije.. Sah je najposteniji "sport" opcenito jer se samo u sahu zna da vrijedis onoliko koliki ti je ELO, to nikada nijedan sahist nece dovesti u pitanje.. ako imas veci ELO sigurno si bolji, tu je pocetak i kraj svake price, igrac koji ima ELO npr. za 200 manji od protivnika na nekoj ozbiljnoj razini vjerojatno nece tog protivnika u klasicnom sahu nikada uspjeti pobjediti.. ili mozda jednom od 1000 puta.. ovaj koji ima vecu snagu ima toliku prednost da se to laiku tesko moze i objasniti ali poraz slabijemu mu je prakticki neminovan..
    (Donny Brasco, 22. jul 2022 13:29)

    # Link komentara

  46. miki
    Aha, super. Znaci Novak, Rafa i Rodzer su zapravo krs teniseri, Stef Kari je daleko od najboljeg sutera svih vremena, Bolt je spor, Felps ni u top100 plivaca,... jer imaju napredniju tehnologiju???? Jos lik bez blama kaze da je sarlatan Fiser bolji od Karlsena, kakva odvala. Vrati se u dom, deda...
    (Kozuki Oden, 22. jul 2022 13:28)

    # Link komentara

  47. Čovek se priprema sa Fantasy Premier Ligu pa nema vremena
    (barba, 22. jul 2022 13:21)

    # Link komentara

  48. Klica ove odluke je začeta još 2018: posle meča protiv Karuane, Karlsen je rekao da bi napustio šah da je izgubio.
    (Zoran, 22. jul 2022 13:19)

    # Link komentara

  49. Da ne bude zabune, Viši Anand je Viswanathan "Vishy" Anand.
    (Sapienti sat, 22. jul 2022 13:16)

    # Link komentara

  50. Izgleda da mu se u poslednje vreme vise igra poker nego sah...
    (All Star, 22. jul 2022 13:11)

    # Link komentara

  51. Igrati na svake dve godine je previse cesto.Cetiri godine bi bilo taman,kao u fudbalu.Shvatam i da protiv istog protivnika nema sta da dobije,samo da izgubi.Ko je najveci ikad,tesko je reci.Tacno je da sada sahisti imaju pomoc kompjutera u pripremama.Ali je tacno i da je Karlsen dobio najduzu partiju u istoriji meceva za sampiona,dobivsi ovog Rusa,mislim posle vise od 130 poteza.Rus se posle toga raspao...
    (Aca bg, 22. jul 2022 13:04)

    # Link komentara

  52. Vise saha molim vas. Dotakli smo dno! Hvala
    (realnost, 22. jul 2022 13:02)

    # Link komentara

  53. Kao prvo mečevi za titulu svetskog šampiona se igraju prečesto i samim tim degradiraju titulu. Drugo, besmisleno je da se igra samo 12 ili 14 partija po klasičnom tempu i da onda ako bude nerešeno titulu odlučuju blic ili još gore armagedon parije. Ako je titula za klasičnog prvaka onda treba da se igra po klasičnom tempu i to 24 partije kako je to bilo dugo vremena. Sada imamo situaciju da zbog malog broja partija igrači ne rizikuju već igraju samo na remi i onda čekaju poslednju armagedon partiju koja je skoro pa čista sreća. Bezveze.
    (Locutus, 22. jul 2022 12:17)
    Netačno je da se mečevi za titulu igraju često. svake dve godine je baš kako treba. Dalje 12 partija je dovoljno. Ako je nereseno titula ostaje braniocu ne treba igrati ni rapid ni blic akamoli onu glupost armagedon.
    vidim par komentara o lepoti saha u proslosti. Naravno kada su protivnici dopustali da takticari pokazu kvalitet. napretkom stockfisha , lelazero i ostalih pokazalo se da se sah igra poziciono od prvog poteza, te stoga nema tzv. lepote. Šah je logička igra kome je do lepote neka gleda zalazak sunca ili lepo umetničko delo. Kakva budalaština, čuj ,šah su uništili kompjuteri.
    (catch22, 22. jul 2022 13:02)

    # Link komentara

  54. Kasparov kaze da je odstupanje od onoga sto zele od vas hrabrost, a za Djovica kaze da je budala sto se ne vakcinise!
    (Prle, 22. jul 2022 11:13)

    A zar iko normalan uzima za ozbiljno ono sto kaze Kasparov?
    (Vasa, 22. jul 2022 12:58)

    # Link komentara

  55. Aj sve, al sto igraju ŠAH u ovim "dresovima" prepunim reklama... Gadi mi se ovaj svet
    (Vaše ime, 22. jul 2022 12:55)

    # Link komentara

  56. Mozda posle Karpova, Kasparova, Botvinika, Talja, Bobi Fišera, danas šahisti imaju racunare proekcije i sve, ovi to nisu imali pa su sami po sebi veci genijalci uostalom nadji sta isti Karlsen priča o Karpovu pa ces videti ko je najveći!

    Najaci su mi ljudi koji misle da svet pocinje od njihovog rodjenja pa im je najbolji kosarkas Lebron, fudbaler Nejmar i Mbape, bokser prosjecni Antoni Joshua koji je vec mlad i najboljim godinama popio batina jer nisu culi za Alija, frejzera, holfilda i sl.
    (miki, 22. jul 2022 11:38)

    Meni su najjači ljudi koji misle da sport ne napreduje i da je sve i njihovo doba bilo najbolje. Jesu danas računari veoma važna stavka ali i kvalitet igrača je mnogo veći jer igra jednostavno napreduje, pogledaj neke end-gejmove Karlsena da vidiš kako čovek polako ali sigurno jede protivnika i koristi minimalnu prednost koju ima da ga matira. Talj, Kapablabnka, Fišer i ostali su mogli te njihove "magije" da izvode jer protivnici nisu bili dovoljno kvalitetni i dozvoljavali su to. Jednog dana će nego doći i biti bolji od Karlsena, Lebrona, Ronalda jer sport napreduje i to je neizbežno, samo se bojim kako ćete prihvatiti to ljudi poput tebe
    (Miličić Darko NBA šampion, 22. jul 2022 12:44)

    # Link komentara

  57. Nije Karlsen " prešao igricu ". Šah je neiscrpan i šteta za ovakvu odluku. Potpuno nelogično
    (kimiko, 22. jul 2022 12:43)

    # Link komentara

  58. Potpuno ga razumem. Osmislio sam preko 150. neverbalnih IQ testova, nakon cega sam u jednom trenutku osetio nedostatak motivacije jer zaista vise nisam imao sta sebi i drugima da dokazujem. Tada ono sto volis, postane opterecenje i jedino sto pozelis jeste da se udaljis. Taj "trenutak" traje vec godinu i po dana.
    Ima potpunu podrsku.
    (Sasa, 22. jul 2022 12:27)

    # Link komentara

  59. A joj dragi @Petre pa 2021 je Carlsen rasturio izazivaca Rusa kao bugarsku skupstinu. Zadnje 4 partije nije trebalo ni igrati.
    (Tetak od analiticara, 22. jul 2022 12:27)

    # Link komentara

  60. Mozda posle Karpova, Kasparova, Botvinika, Talja, Bobi Fišera, danas šahisti imaju racunare proekcije i sve, ovi to nisu imali pa su sami po sebi veci genijalci uostalom nadji sta isti Karlsen priča o Karpovu pa ces videti ko je najveći!

    Najaci su mi ljudi koji misle da svet pocinje od njihovog rodjenja pa im je najbolji kosarkas Lebron, fudbaler Nejmar i Mbape, bokser prosjecni Antoni Joshua koji je vec mlad i najboljim godinama popio batina jer nisu culi za Alija, frejzera, holfilda i sl.
    (miki, 22. jul 2022 11:38)

    Decko, Carlsen je pobedio Karpova kad je imao 13 godina. I ti stavljas Karpova ispred Magnusa na vecnoj listi? Toliko o tome koliko si ozbiljan.
    Cuj - danas sahisti imaju racunare.
    Pa da, to je sigurno razlog sto je Carlsen sahovski genije.
    Kao kad bi rekao da je lik koji je izmislio tocak verovatno veci genije od Tesle i Ajnstajna, ali da je ovoj dvojici bilo lako jer su ziveli u doba kad je tehnologija bila razvijena i to im je omogucilo da ostvare takva dostignuca na polju nauke. Eto, tako zvuci tvoj argument. Da je tip koji je izmislio tocak tada imao sve sto su imali Tesla i Ajnstajn, ko zna sta bi bilo? Pa tacno - niko ne zna sta bi bilo. I zato o tome uopste ne treba da se prica. Za istoriju je vazno samo ono sto se desilo i to se jedino racuna. Sve ostalo su nagadjanja i pretpostavke.
    (Puh, 22. jul 2022 12:23)

    # Link komentara

  61. Pustite coveka na miru. U depresiji je.
    (Nisam odavde, 22. jul 2022 12:22)

    # Link komentara

  62. Hajmo redom. Kaže, ostvario je cilj, popeo se na vrh, nije dalje motivisan. E sad se setite Đokovića koji se popeo na vrh i brani to mesto 7 godina. To je genije. Pri tome mora da korsti i mozak i telo.

    Šta kaže Karpov, to je hrabrost. Hrabar u šahu je bio sam Fišer. Sa svojim zahtevim o premenama u šahu i odustajanju zbog ne prihvatanja. Federacija ga nije posluašala, i od tada je šah u neprestanom opadanju. Ništa ne znaći kratkotrajno interesovanje pojavim filma.

    Nije tačno da Magnus nije gubio, gubio je od računara, drugog bodeža u šah, prvi je odbijanje jedinog istinskog šahovskog genija, Fišera. Zapavo i da su prihvatili Fišera, opet bi šahu bilo presuđno. Šah je izgubio čar. Tek sutra kad telefon bude imao snagu superkomjutera ili implantant u vama.
    (Šahista, 22. jul 2022 12:21)

    # Link komentara

  63. Ti ili ne znas ili si ocito ograniceno stupidan da izvalis tako nesto, ne sagledavajuci cinjenice zbog rusofilske zaslepljenosti.

    Magnus je obranio titulu u dva navrata, sergeja karjakina 2016 godine i protiv nepomnichija 2021 godine.

    Informisi se malo i istrazi pa mozda i neces lupati gluposti.
    (PatriJota, 22. jul 2022 11:51)

    A ti tako prepametan nisi uspeo da shvatiš razliku između 2016. i 2022. godine.
    (rat je u Ukrajini ako ne znaš, 22. jul 2022 12:19)

    # Link komentara

  64. Kao prvo mečevi za titulu svetskog šampiona se igraju prečesto i samim tim degradiraju titulu. Drugo, besmisleno je da se igra samo 12 ili 14 partija po klasičnom tempu i da onda ako bude nerešeno titulu odlučuju blic ili još gore armagedon parije. Ako je titula za klasičnog prvaka onda treba da se igra po klasičnom tempu i to 24 partije kako je to bilo dugo vremena. Sada imamo situaciju da zbog malog broja partija igrači ne rizikuju već igraju samo na remi i onda čekaju poslednju armagedon partiju koja je skoro pa čista sreća. Bezveze.
    (Locutus, 22. jul 2022 12:17)

    # Link komentara

  65. Занимљиво је да су то учинила тројица велемајстора, двојица са запада,и један под контролом запада. И сваки пут када је требало да играју против Руса. Пораз боли.
    (Петар, 22. jul 2022 11:34)


    Ti ili ne znas ili si ocito ograniceno stupidan da izvalis tako nesto, ne sagledavajuci cinjenice zbog rusofilske zaslepljenosti.

    Magnus je obranio titulu u dva navrata, sergeja karjakina 2016 godine i protiv nepomnichija 2021 godine.

    Informisi se malo i istrazi pa mozda i neces lupati gluposti.
    (PatriJota, 22. jul 2022 11:51)

    # Link komentara

  66. zato sto je u pitanju rus...jest da je najavljivao da se nece boriti za titulu prvaka sveta.znao je vrlo dobro da to moze da bude Nepo.

    da je protivnik bio Nakamura predomislio bi se...naredjenje nemoj protiv rusa!!!

    bas odvratan lik!!!
    (dd, 22. jul 2022 11:50)

    # Link komentara

  67. Ha, smesan je ovaj Kasparov.
    Vec je bilo nekoliko diskusija o njegovoj licnosti ovde.
    Moje licno iskustvo sa njim kada sam pokusao da ga intervjuisem kao novinar Radio Indeksa tamo neke 1986.godin je katastrofalno. Pre toga sam ga obozavao. Cak sam i voleo to sto mu je tata bio Vajnstejn, jer je taj cikica napisao jednu od mojih omiljenih sahovskih knjizica u mladosti: kombinacije i zamke u otvaranju.
    A onda je pocetak raspada SFRJ pokazao kakav je zaista covek - iako je Milunka Lazarevic bila kao njegova druga majka, i stala svojim iskustvom, sirinom i ugledom u FIDE iza tog sovjetskog decacica, on joj je nije javljao kada je rat poceo. Stavise, od prvog dana je stao na stranu Hrvata. Medjutim, sve to nije ono najgore, ono najgore ima veze sa ovim tekstom i sa mojom prvom recenicom da je smesan.
    Naime, on nije odustao od titule zato sto je bio zasicen kao Karlsen ili je hteo da se igra pod njegovim pravilima kao Fiser - naprotiv, on je hteo da VLADA. Obzirom da nije uspeo da obori (iako je lobirao na sve strane) tadasnjeg predsednika FIDE on je osnovao novu sahovsku organizaciju da bi tamo VLADAO. Pridruzilo mu se nekoliko, uglavnom neruskih, igraca, da bi ga na kraju svi razocarani napustili zbog njegovog karaktera. Naneo je nepopravljivu stetu svetskoj sahovskoj organizaciji jer su nekoliko godina bila dva svetska sampiona.
    Dakle, iako on sebe trpa u kos sa sampionima koji su odustali iz nekih realnih razloga, on nije taj - on je to ucinio da bi rusio FIDE.
    (rusitelj, 22. jul 2022 11:46)

    # Link komentara

  68. Po mom skromnom misljenju, malo se plasi nadolazecih zvezda kao sto je Prag, eventualno Alireza. Bolje otici kao najbolji svih vremena nego cekati da te klinac iz Indije prestigne za godinu-dve. Tu je i manjak motiva svakako, ali je svoj vrhunac vec odavno dostigao, polako pocinje da pada.
    (ksLazy, 22. jul 2022 11:42)

    # Link komentara

  69. Ako niste primetili već 10godina o šahu se više skoro ništa niti piše niti zna. U rubrikama je nekad bilo "Sport i šah". Do te mere ga nigde nema da možemo pomisliti da se više ni ne igra.
    (Misa BMW, 22. jul 2022 11:15)
    Možda kod nas, ali šah je pogotovo zadnjih godina itekako popularan svuda. Dosta poznatih velemajstora koji snimaju na yt, kao i neki poznati "strimeri" su razlog toga. Slažem se kod nas vrlo malo se priča o šahu, ako si na to mislio...
    (Jaime Lannister, 22. jul 2022 11:42)

    # Link komentara

  70. Da se ne lažemo, Karlsen je već najveći ikad i može mu se
    (Miličić Darko NBA šampion, 22. jul 2022 11:

    Mozda posle Karpova, Kasparova, Botvinika, Talja, Bobi Fišera, danas šahisti imaju racunare proekcije i sve, ovi to nisu imali pa su sami po sebi veci genijalci uostalom nadji sta isti Karlsen priča o Karpovu pa ces videti ko je najveći!

    Najaci su mi ljudi koji misle da svet pocinje od njihovog rodjenja pa im je najbolji kosarkas Lebron, fudbaler Nejmar i Mbape, bokser prosjecni Antoni Joshua koji je vec mlad i najboljim godinama popio batina jer nisu culi za Alija, frejzera, holfilda i sl.
    (miki, 22. jul 2022 11:38)

    # Link komentara

  71. Kada su u januaru pitali Magnusa, koji je inače veliki ljubitelj tenisa, da li prati Australian open, rekao je "ne, ove godine bojkotujem". A zna se zbog čega je bojkotovao, tako da - najbolji šahista se solidarisao sa najboljim teniserom, a sada bi mi trebali da se solidarišemo sa njim i pozdravimo njegovu odluku.
    (Rodni, 22. jul 2022 11:37)

    # Link komentara

  72. Занимљиво је да су то учинила тројица велемајстора, двојица са запада,и један под контролом запада. И сваки пут када је требало да играју против Руса. Пораз боли.
    (Петар, 22. jul 2022 11:34)

    # Link komentara

  73. Kmuz upotrebu računara i kombinacija sah je izgubio čari, sah iz proslog veka kada su dominirali Sovjeti na čelu sa genijalnim Botvinikom, Smislovim, Taljom, Spaskim, Petrosjanom, Karpovim i Kasparovim i usamljenim Bobi Fišerom je nesto se vise nikad nece desiti, ne zna se koji je bio veci genije, u Moskvi se šah pratio kao fudbal po 100 hiljada ljudi gleda prenos uživo to su bile nestvarne neponovljive zlatne godine!
    (miro, 22. jul 2022 11:34)

    # Link komentara

  74. Sad ce Magnus da porobi fantasy manager.
    (Dzo, 22. jul 2022 11:34)

    # Link komentara

  75. Sta ima vise kome da se dokazuje. Odlazi sa stilom, nepobedjen. Potpuno ispravna odluka, kontroverzna je samo onima koji ne poznaju prilike u sahovskom svijetu.
    (Danko, 22. jul 2022 11:31)

    # Link komentara

  76. Iskreno neocekivano za mene iako je pre turnira kandidata ovo najavio. Malo ko je uzeo izjavu za ozbiljno.
    Neverovatno, ostaje gorak ukus da svetski sampion mozda nece biti trenutno najbolji igrac. Kao i doza nepostovanja pema Janu. Zasluzio je drugu sansu posle onog debakla.
    Ali izgleda da Magnusa definitnovno zamara priprema za dugu klasicnu debatu.
    (ikac klisa, 22. jul 2022 11:25)

    # Link komentara

  77. Da se ne lažemo, Karlsen je već najveći ikad i može mu se
    (Miličić Darko NBA šampion, 22. jul 2022 11:18)

    # Link komentara

  78. Karlsen je obrazlagao odluku vec nekoliko meseci unazad, pa je ovo ocekivana odluka. Prvo, nema nekog kvalitetnog izazivaca. Karjakin ga je jedini mucio, ali sada Karjakin ima zabranu ucestvovanja. Pod dva, verovatno se i zasitio. Za pripremu ovakvog formata treba izuzetno mnogo, rekao je on sam da ne moze da posveti 6 meseci svake 2 godine za pripremu. I trece, problem je format. Mnogo partija klasicnog saha onogucava ljudima kompjutersku pripremu, pamcenje razlicith poteza i slicno. Kada se igra brzi sah, to je dosta teze i tu se vidi ko je zapravo kakav. Tako da je njegova odluka na mestu. Ako nema motiv, bolje da prepusti nekom ko ima.
    (Bradilic, 22. jul 2022 11:17)

    # Link komentara

  79. Nema to veze sa Rusima. Čovek je rekao da mu više to ne predstavlja izazov. Prešao igricu i to je to.
    (Ivan, 22. jul 2022 11:17)

    # Link komentara

  80. Ako niste primetili već 10godina o šahu se više skoro ništa niti piše niti zna. U rubrikama je nekad bilo "Sport i šah". Do te mere ga nigde nema da možemo pomisliti da se više ni ne igra.
    (Misa BMW, 22. jul 2022 11:15)

    # Link komentara

  81. Kasparov kaze da je odstupanje od onoga sto zele od vas hrabrost, a za Djovica kaze da je budala sto se ne vakcinise!
    (Prle, 22. jul 2022 11:13)

    # Link komentara

  82. Zasitio se covek, desava se..
    (Che, 22. jul 2022 11:12)

    # Link komentara

  83. Magnus je genije. Čovek više nema motiva.
    (Aki, 22. jul 2022 11:11)

    # Link komentara