- Komentari -

Stanovi pojeftinili, porez sve veći

Beograd -- Vrednost stanova i kuća u Srbiji pala je u poslednje tri godine za četvrtinu. Porez na njih u istom periodu porastao je i do 250 odsto.

Izvor: Blic
Pošaljite komentar
  1. Eh da su zivi Nusic i Domanovic imali bi smo jos Nobelovaca. Ovde ima tema za pisanje za'ebalo vek. Bitno je da znamo da to oni uvode zbog nas da bi bolje ziveli a ne kao stio maliciozni ovde tvrde zbog punjenja njihovih malih kofercica.
    (pera, 28. januar 2015 00:36)

    # Link komentara

  2. tek ce pasti cene, banke otimaju gradjanima stanove!
     (pazi sad, 27. januar 2015 13:05)

    # Link komentara

  3. Nosilac stanarskog prava na stanu u svojini gradjana placa porez na imovinu, a vlasnik stana ne placa nista. Nosilac stanarskog prava na stanu u svojini gradjana placa stanarinu, tekuce i investiciono odrzavanje stana i zgrade u kojoj se stan nalazi, a vlasnik stana ne placa nista. Nosilac stanarskog prava na stanu u svojini gradjana placa porez veci i od vlasnika slicnog stana u istoj zgradi. SVE OVO JE MOGUCE SAMO U SRBIJI I NIGDE VISE.
    (Bando lopovska, 27. januar 2015 11:52)

    # Link komentara

  4. Ljudi nemojte da pisete takve stvari kao sto je 'pljacka' i slicno.

    Nije to nikakva pljacka ja prvi redovno izmirujem porez i trazim da povecaju na 2% godisnjeg poreza od vrednosti imovine. Dakle ako neko ima stan od 100.000 eura u Beogradu realno je da placa 2000 eura godisnje za porez na imovinu i jos oko 2000 eura godisnje za odrzavanje zgrade. Da to je ono sto nas tek ceka jer se ne moze vise izdrzati ovo stanje sa oronulim fasadama. Zato molim gradske vlasti da sto pre uteraju OBAVEZU da svi placaju oko 2% od vrednosti stana za odrzavanje zgrada a ne kao sada sto je slucaj 500 dinara mesecno za lift i nikom nista.

    Ziveti u svom stanu znaci imati obaveze. Prema zgradi, prema gradu, prema opstini, prema distribuciji i prema telfonu. Zato bi trebalo biti daleko isplativije ziveti u kuci. Samo sto bi kuce trebale da imaju nesto veci porez.

    Uglavnom sve u svemu porez je dobrodosao i podrzavam povecanje poreza. Nadam se da ce to pomoci da nasa drzava vise nema deficit. Ja ne zelim da se zaduzujemo vise vec da svi placamo vece poreze.
    (Beograd, 27. januar 2015 05:48)

    # Link komentara

  5. Miško
     (Nikola, 27. januar 2015 02:39)

    # Link komentara

  6. Bez brige, uskoro ce III WW, trenutno sviraju predgrupe.
    Kad izadje glavni bend lova ce biti samo za potpalu ili da se zamota neki persun , buahahaha.
    (Dete iz komsiluka, 27. januar 2015 01:36)

    # Link komentara

  7. @градска такса
    "У свим уређеним државама се плаћа сваке године порез (такса) на некретнине"

    Nije istina ! I ne brkajte pojmove !
    [link]/
    (Bla. bla, bla, 26. januar 2015 21:31)

    Ako ja dobro razumem ovu mapu i nemacki, u SAD nema poreza na nekretnine?

    Hahahah. Pa ovde u SAD deru sa porezom na nekretnine. Hahahaha.
    (Zoran, 27. januar 2015 01:22)

    # Link komentara

  8. @ економиста без портфеља

    Diana Dragutinovic "sedi" u NBS dok je Vucicev sef kabineta skoro postao neki tip koji je bio sef kabineta Mladjanu Dinkicu dok je bio ministar finansija. Narocito je po vladi dobro rasporedjen kadar URS-a. Tako da se, fakticki, nije mnogo promenilo osim skracenice imena stranke koja je na vlasti. Nije DS, vec je SNS.
    A ovaj gospodin sto se zalaze za oporezivanje onih koji su kupili stan u doba Milosevica vidi se da ga je obuzela naprednjacka podela gradjana. Mnogo toga se moze zameriti Milosevicu, ali ako nista drugo omogucio je gradjanima da otkupe stanove. Inflacija je bila ideja same drzave, kako bi se isisale devize gradjana koje su imali kao ustedjevinu za crne dane. Ali, istu tu inflaciju su iskoristili i gradjani pa su neki stvarno bagatelno otkupili svoje stanove. Tako nesto im demokrate, a i ovi naprednjaci nikad ne bi dozvolili. Iako se cini da je tu drzava ostecena mnogo ipak nije bas tako. Velika vecina tih srecnika imala je obavezu da od stupanja u radni odnos mesecno izdvaja odredjenu sumu, koja se automatski odbijala od plate, u takozvane fondove solidarnosti. Neki su izdvajali ceo radni vek, pun staz, neki krace, uglavnom, do raspada drzave. Ima i onih koji su izdvajali ta sredstva i stan nikad nisu dobili. Ali, to vec ima veze sa nasim sklonostima da zloupotrebljavamo sistem.
    Sto se mene tice porez na prvi stan se ne bi placao. Samo pitanje je kako bi se onda hranio ceo taj parazitski aparat.
    (Silver Surfer, 27. januar 2015 01:13)

    # Link komentara

  9. Vidim da se ljudi gadjaju pojmovima poreza - zeleo bih da objasnim kako to izgleda u Austriji i Nemackoj (zivim 9 u Becu - a a pre toga 16 u Minhenu). Prvo, nema godisnjeg operezivanja na nekretnine. Porez se plati drzavi samo jednom kada se kupi nekretnina. Ako neko pravi posao od rentiranja, to se mora registrovati i na to se kao na svaku zaradu mora platiti porez. Znaci u Srbiji u stanovima i kucama gde vlasnici zive - tu uopste ne bi trebali da se placaju porezi. I jos jedna stvar. Vidim da neki komentarisi u stilu "dao Milosevic stanove ljudima za 100 maraka". Nije nista dao, nego je gde je god mogao zeleo da njegov destruktivnom sistem neki kes kapne. Ti stanovi su vec bili dobijeni u prosloj nam od zlate je sada pravili - drzavi i to od strane firmi u kojima su ljudi radili. Znaci - da se ne gadjamo pojmovima - ipak su ljudi kroz svoj rad to zaradili i svaka porodica je dobijala stan prema svojim potrebama sto je humanije nego ovo danas u kapitalizmu. Nemas love za kiriju - mars na ulicu. E pa jos jedna st Siriza je pobedila - radujte se radnicka i srednja klasa. U misiju rupu bezace bankovne "elite". Videcete - sirice se po Evropi. Pocelo je.
    (Dule, 27. januar 2015 00:04)

    # Link komentara

  10. Na ulice!
     (?, 27. januar 2015 00:01)

    # Link komentara

  11. Najobicnija pljacka!Trzizna vrednost se racuna ljudima koji nemaju nameru da prodaju svoje stanove a i kada bi prodavali, tesko da bi uspeli po toj ceni.Najpametniji su ispali oni koji imaju nelegalne nekretnine i nisu ih legalizovali.
    (Trzisna pljacka, 26. januar 2015 20:42)

    Na žalost niste u pravu,to što nekretnina nije legalna nema veze sa porezom, porez se plaća i na ne legalizovane objekte .Lopovi su na sve mislili.
     (nema, 26. januar 2015 23:00)

    # Link komentara

  12. Poceo sam u 46. godini da ucim svedski, srecom imam i hrv. pasos. Hvala vlastima Srbije sto u ovim godinama umesto da gubim svaku zelju da se bilo gde selim, ja svakodnevno dobijam nov impuls cim procitam vesti.
     (Dan, 26. januar 2015 22:50)

    # Link komentara

  13. Људи не виде план: повећати потез, натерати људе да у градовима продају станове некој агенцији или фирми, и потом добити велики проценат људи подстанара и онда у граду сви имају омчу око врата. А да Слоба није онако поделио станове, већ да су остали државно власништво, сада би једним потезом продали све неким странцима и сви би преко ноћи били подстанари.
     (Милош, 26. januar 2015 22:17)

    # Link komentara

  14. @градска такса
    "У свим уређеним државама се плаћа сваке године порез (такса) на некретнине"

    Nije istina ! I ne brkajte pojmove !
    [link]/
    (Bla. bla, bla, 26. januar 2015 21:31)

    # Link komentara

  15. " npr. za stan od 100.000 evra porez od 1.500 evra ili 180.000 dinara godišnje, tada govorimo o evropskim porezima"

    Cemu iznosenje proizvoljnih neistinirih informacija ? Ako ne znate ne komentarisite ! Kakvi evropski porezi na imovinu ? U vecini evropskih zemalja porez na imovinu ne postoji ! Na pr. nema ga u Nemackoj koja je vodeca zemlja EU ! Da li ste culi za misljenje nemackog Ustavnog suda u vezi sa ovim ? verovatno da niste a nisu ni nase secikese na celu sa Dijanom Dragutinovic !
    (E moj druze........., 26. januar 2015 21:04)

    # Link komentara

  16. A sta da kazu ljudi koji su kupili stan na kredit, otplacuju rate i placaju porez kao da je taj stan njihov a realno nije. Neka i banka placa porez na taj stan na koji polaze pravo u slucaju da ne mogu da platim ratu.
    (jolanda, 26. januar 2015 20:55)

    # Link komentara

  17. Ovde sve kasni pa i poreznici. Dok je bilo love porezi su bili mali...sad kad nema love porezi skočili. Mi smo bre antiprotivni
     (dare 011, 26. januar 2015 20:49)

    # Link komentara

  18. Najobicnija pljacka!Trzizna vrednost se racuna ljudima koji nemaju nameru da prodaju svoje stanove a i kada bi prodavali, tesko da bi uspeli po toj ceni.Najpametniji su ispali oni koji imaju nelegalne nekretnine i nisu ih legalizovali.
    (Trzisna pljacka, 26. januar 2015 20:42)

    # Link komentara

  19. Na primer ako imate stan u Sloveniji ne plaćate porez na stan, šta je bre ovo hahahahahahaha pa koji su to nameti pobogu, ali biće bolje biće hahahaha
     (žalosna sova, 26. januar 2015 20:37)

    # Link komentara

  20. Glasali ste, patite i nije mi vas zao. Naprotiv, grohotom se smejem.
     (Bojan, 26. januar 2015 20:35)

    # Link komentara

  21. Ukinuti porez na stanove u kojima vlasnici stanuju! Na osnovu čega se ti stanovi oporezuju, oni ne akumuliraju nikakav prihod, šta se onda oporezuje?
     (nema, 26. januar 2015 19:42)

    # Link komentara

  22. E ako Kragujevcani mogu da ne placaju porez necemo ni mi. Nismo budale, ne vise! Sramota
     (bv, 26. januar 2015 19:26)

    # Link komentara

  23. @Ex SNS, Kamo srece da je porez harac. Harac je bio 10%. Sadasnji porez je mnogo veci.
    (Srki, 26. januar 2015 19:25)

    # Link komentara

  24. U Nisu za poslovni prostor preko 100 m2 u zoni bez kanalizacije bez vode sa septickom jamom porez od 17000 na 74000 ! Sramota!
    (bidza, 26. januar 2015 19:23)

    # Link komentara

  25. Mali su to još uvek porezi. Kad se uvede porez od 1-1,5% tržišne vrednosti stana, npr. za stan od 100.000 evra porez od 1.500 evra ili 180.000 dinara godišnje, tada govorimo o evropskim porezima i realnom padu cena. Ovo je još uvek igranka pred katastrofu.
    (Tax man, 26. januar 2015 19:00)

    # Link komentara

  26. Mora parazitski sistem da se nahrani.
     (para vrti, 26. januar 2015 18:47)

    # Link komentara

  27. Srbija - insajder regiona
     (seljak e, 26. januar 2015 18:46)

    # Link komentara

  28. Treba porez da se razdvoji na dve grupe!. U jednoj grupi su oni koji su stan uzeli po trzisnoj vrednosti za kes ili na kredit pa ga otplacuju, a u drugoj grupi su oni koji su stanove dobili na poklon od slobodana milosevica za par desetina ili stotina maraka. Toj drugoj grupi sto su takoreci dobili staove na poklon treba udariti porez!
    (Aca, 26. januar 2015 18:16)

    # Link komentara

  29. Порез се повећава 250% за три године а држава која зеленаши сопствене грађане не треба ни да постоји. Свакоме је боље без ње.

    У праву је један од коментатора: порез на станове су нам прво напаковали ДС и УРС екипа (Тадић, Ђелић, Дијана Драгутиновић, Цветковић, Динкић) а затим су су на овај харач накачиле и СНС пијавице да би финансирале партијско запошљавање.
    На следећим изборима гласам за ону странку која обећа укидање пореза на некретнине (на које је иначе већ плаћен порез на рад и материјал кроз градњу и још једном приликом куповине)!!!
    (економиста без портфеља, 26. januar 2015 18:13)

    # Link komentara

  30. Oporezujte vazduh,deri sirotinju do kraja.Vise ce vas voleti.
    (Danubewalker, 26. januar 2015 16:48)

    Tako i treba!!!

    Sirotinja ih je i birala, pa nek sad kusaju svoju corbu, a nije sala, sto ih vise deru, oni ih vise vole, to je za jedno ozbiljno psihijatrijsko ispitivanje!!!
    (to raste samo u Srbiji!, 26. januar 2015 18:11)

    # Link komentara

  31. I NAFTA pada pa nista. Dobro da nisu povecali cenu benzinu. Jel to FINSKI recept da divljaju porezi posto ove nedelje zelimo da budemo Finci? Jel u Finskoj zaposle 100 000 ljudi u drzavnim preduzecima i institucijama godisnje? Povecaj poreze SMANJI POTROSNJU - ljudi dobijaju otkaze. Grcka 6 godina ne moze iz toga da se izvuce.
    Sto se tice debate Beograd-Unutrasnjost, sve drzavne institucije su u beogradu i stotine hiljade ljudi rade u njima. Srbija Sume su u Beogradu a ne u Kragujevcu na primer sto bi bilo logiznije jer je to centar Sumadije.
    (Bas sam dosadan, 26. januar 2015 18:06)

    # Link komentara

  32. Ovde je porez harač !
    Služi za plate i reprezentaciju stranačkih vojnika na državnim jaslama. Svuda je porez normalan ali i primeren, ali svuda ljudi znaju kako se troše pare od poreza, a mi se zajmimo da bi gradili objekte,puteve koje nikako da napravimo, ali zato imamo Poresku i ostala državna jasla koji zarađuju u proseku preko 600 e, ni za šta. Te plate ,za taj nerad i javašluk,plaćaju građani i privatnici, kroz enormne poreze za sve i svašta !
    Katastrofalan sistem.
    (Ex SNS, 26. januar 2015 18:02)

    # Link komentara

  33. У свим уређеним државама се плаћа сваке године порез (такса) на некретнине. И од тога се финансира функционисање града. Искључиво. Грађанин са друге стране ништа више не плаћа граду ни директно ни индиректно.
    У Срвистану све је дуплирано. Српски грађанин не види да му је од плате већ одфикарен допринос за градски буџет, да из свога џепа плаћа одвоз смећа и сличне градске сервисе...итд.
    Него добро то. Има једна друга ствар. Зашто разноразни Мишковићи не плаћају градски порез на њихове
    непродате станове? Ти станови ипак нису без власника.
    (градска такса, 26. januar 2015 17:54)

    # Link komentara

  34. Eh, kamo lepe srece da stanovi i kuce mogu da se prodaju po vrednosti na koju ih proceni poreska uprava!
     (Nikola, 26. januar 2015 17:20)

    # Link komentara

  35. Nista nije bolje ni u Svilajncu cene nekretnina po kojima se obracunava porez na imovinu su prenaduvane odnosno kostaju kao novogradnja i ako su star po 20 i vise godina.
    Svi nameti se formiraju od opstinske vlasti metedologijim koja je samo njima poznata a na stetu svih gradjana i po paritetu gastrbajsterskom a mi koji radimo za jedva 20000 dinara svrstanim smo od celnika opstine u isti kos sa nerealnim cenama uvecanim da ponovim cak i vise od 50 % kako kazu prosecna trzisna vrednost nekretnine .
    Proverite cene nekretnine gospodo pre nego sto izrazite vrednost poreza.
    (Svilajncanin, 26. januar 2015 17:20)

    # Link komentara

  36. moje ime - to sto si napisao za Novi Sad je mrtvo slovo na papiru , jedno je koliko pripada a drugo koliko se dobija a drzava je mnogonduzna Novom Sadu po raznim osnovama
     (antiFranjevac, 26. januar 2015 17:18)

    # Link komentara

  37. Smanjujete plate-penzije, podižete poreze, hranu ste dali strancima-monopol, ....Nije čudo što vas MMF tapše po ledjima, jer narod lepo vraća kredite.....Lako je tako vladati,,....sada rasprodajte Telekom, EPS...poslednje dve firme koje vrede i pune budžet i ajmo svi u Dunav, pošto za nas nema mesta u vašoj, Noevoj barci...A posle opet promenite ime, da se zaboravi ko ste vi, ustvari...Neće ni biti bitno...
    (VBA, 26. januar 2015 17:11)

    # Link komentara

  38. to ima samo u Srbiji...posto ste nam kozu vec odrali,sta je sledece?
     (vlaja, 26. januar 2015 17:11)

    # Link komentara

  39. Sve je ovo smislila Diana Dragutinović koju je doveo DS, a onda je preuzeo SNS, tj. JorgOvanka.
    Naravoučenije: Stranački apetiti za punjenjem budžeta su nepresušni... u svakoj stranci.
    (Marko, 26. januar 2015 17:05)

    # Link komentara

  40. Oporezujte vazduh,deri sirotinju do kraja.Vise ce vas voleti.
     (Danubewalker, 26. januar 2015 16:48)

    # Link komentara

  41. A ne da bude kao u Beogradu bez dugova ali sa 15-16 miliona evra(cini mi se da je ta suma u pitanju) Srbija dotira GSP. Nek povecaju porez ili nek otpuste viskove ljudi pa nek plate prevoz.Ili nek ga ukinu skroz , pa onda mozda i porez mose da padne
    (tokamak, 26. januar 2015 15:59)

    U pravu si za ovo, ali...
    Beograd JEDINI nema pravo na transfer novca iz republickog budzeta. Sve opstine i gradovima zakonski dobijaju novac svake godine. Recimo, Novi Sad ima dosta veci budzet po glavi stanovnika od Beograda.
    Osim toga, zakonom je regulisano da Beograd JEDINI dobija 70% od poreza na plate koji je prikupljen na teritoriji grada, a sve ostale opstine i gradovi dobijaju 80%.

    Dakle, jos jednom, ovo za GSP je sramota, ali neka vrate Beogradu 80% kao sto imaju svi, plus zakonske transfere i Beograd ce imati sasvim dovoljan budzet.

    Nije korektno da se komentarise nesto tako izolovano, jer ispada da svi finansiraju Beograd.

    Sta tek reci o milijardu evra pomoci FAS-u, koji se ne nalazi u Beogradu, ili o gotovo isto tolikoj pomoci Sartidu. Dakle, Smederevo koje ima gotovo 20 puta manje stanovnika, dobice milijardu evra, to je kao da Beograd dobije 20 milijardi evra za pokretanje industrije.

    Budite malo objektivniji.
    (moje ime, 26. januar 2015 16:46)

    # Link komentara

  42. Glasali ste,gledajte,propast Srbije,jos malo,pa nestalo....al mi bas drago za ove nazadnjacke glasace,neka vide polako za koga su glasali!Istina ce izaci na videlo kad tad,neko ce morati da plati za ovu pljacku jadnog i siromasnog naroda!!!
    (milenko, 26. januar 2015 16:45)

    # Link komentara

  43. @more dosta vise, 26. januar 2015 16:07 Pa nemoj da ga placas.Sto pre se pravni sektor i tumaci obetoniraju tim bolje.Da se gladan narod zrtvovao 90-tih da sve placaju sta i koliko osmisle,Milosevic bi jos bio na vlasti.
    (Tron, 26. januar 2015 16:44)

    # Link komentara

  44. Kancer (poznatiji kao drzavni aparat) se prosirio a hrane polako nestaje, pa krece panika
    (001, 26. januar 2015 16:35)

    # Link komentara

  45. Tražili ste, gladujte....
     (Može biti samo je*an...., 26. januar 2015 16:33)

    # Link komentara

  46. Ništa novo. Razum i pamet odavno ne stanuju u Srbistanu. Totalni privredni kolaps i smanjenje prihoda pokušavaju da nadomeste povećanjem poreza. Pa odakle genijalci da narod plaća porez? Ispade da onaj koji živi na Ibarskoj živi u ekstra zoni (zagađenja valjda). Baš me interesuje kada će gospoda iz Nemanjine početi da se sele na Ibarsku, Besni fok, da grade vile uz Zrenjaninski put... Zbogom pameti...
    (Zaboravljeno koferce, 26. januar 2015 16:11)

    # Link komentara

  47. kako vas nije sramota vise da dizete poreze kad ste nam sve drugo smanjili ? Od cega ? Da li vi mislte da su vam ove cene realne evo ja dajem po 1900 opstini da mi otkupi stan pa cu ja lako da nadjem sebi neki drugi i da ustedim resto. Ovo je dranje u zemlji gde se proda ukupno tridesetak stanova mesecno ovo je iditotizam. kao da zele da nas sve nateraju da se odselimo iz Srbije.
    I dokle vise evo meni porez 1000 evra godisnje to je 3 plate prosecne a zalim se opstini i gradu dve godine da popave rupe na trotoaru koje su ostale od njihovih radova i nikom nista ! Cemu ja onda to placam ? Zasto uopste se placa porez na nekretninu u kojoj se zivi to nije luksuz nego zivotna potreba. Pa nijedna zemlja sem nas i crnogoraca nema taj porez u ex yu .Sram vas bilo
    (more dosta vise, 26. januar 2015 16:07)

    # Link komentara

  48. Tako i treba.Cela lokalna samouprava treba da se finansira od takvog poreza. Pa sad ako neko oce da zaposli jos ljudi u lokalu ond mora da poveca porez. A ne da bude kao u Beogradu bez dugova ali sa 15-16 miliona evra(cini mi se da je ta suma u pitanju) Srbija dotira GSP. Nek povecaju porez ili nek otpuste viskove ljudi pa nek plate prevoz.Ili nek ga ukinu skroz , pa onda mozda i porez mose da padne
    (tokamak, 26. januar 2015 15:59)

    # Link komentara