- Komentari -

Ne pada nam na pamet fiksiranje CHF

Beograd -- Narodnoj banci Srbije ne pada na pamet da fiksira kurs švajcarskog franka, jer bi u tom slučaju gubici po bankarski sektor bili nesagledivi, kaže Tabakovićeva.

Izvor: Tanjug
Pošaljite komentar
  1. Kad Svajcarska nije uspela da veze kurs tj da ga drzi na vestackom nivou mislim da tu ni jedna mala Srbija ne moze puno da uradi. Ali verujem da postoji neko resenje I da NBS treba nesto da uradi.
    (Macak, 28. januar 2015 15:49)

    # Link komentara

  2. Naravno. Sto bi ti radila svoj posao ?! Bolje je i lakse pustiti gradjane da propadnu i bankrotiraju. Maksimalna nesposobnost !
    (joj, 27. januar 2015 10:27)

    # Link komentara

  3. Makedonija ima fiksni kurs evra od kad postoji evro.
    Hrvatska ima fiksni kurs evra, sa manim padovima, skoro minornim.
    BiH ima fiksni kurs evra.
    Ali Srbija uporno ima fluktuiracki kurs kojim se bogate uvoznici i razni mesetari.
    Koja smo mi banana od drzave...
    (Aristotel, 27. januar 2015 04:51)

    # Link komentara

  4. propadosmo.
    (emmilija, 27. januar 2015 04:30)

    # Link komentara

  5. Banka je banka.
    (Boki, 27. januar 2015 04:24)

    # Link komentara

  6. Zato što mi nismo Island i političarima nije u interesu bolji život gradjana već interesi banaka.
    (ísland, 27. januar 2015 03:04)

    # Link komentara

  7. Zena je zmaj!!!!
    (forza Roma, 27. januar 2015 02:56)

    # Link komentara

  8. Uzeo sam kredit 2008 god. kad je EUR bio 75 din. a CHF 65 din. Posto sam tada imao platu 34000din... Danas mi je plata 36000 din. CHF 122 din. a mesecna rata stambenog kredita 25000 din.
    (dno dna, 26. januar 2015 19:38)

    Gospodine, ako su ove brojke tacne vas problem nije franak ni evro ni njihov odnos ni sta se to sa njima desava u svetu, vas problem je dinar i sta se sa dinarom desilo u ovoj zemlji. Politicari ove zemlje su znaci nastampali ogromne kolicine dinara i time vama maltene prepolovili platu i bacili vas u duznicko ropstvo. Ako su ove vase brojke tacne.

    Ako vam je za utehu, veoma aktivno ste pomogli da se u ovoj zemlji ocuva "socijalni mir". Slava vam.
    (laza, 27. januar 2015 02:45)

    # Link komentara

  9. Fukara ostaje fukara...
    (Nema tu..., 27. januar 2015 01:57)

    # Link komentara

  10. ostavka,ostavka!!! treba slediti scenario zemalja iz regiona i tako najuriti banke!!
    (bata, 27. januar 2015 01:53)

    # Link komentara

  11. Zakon o obligacionim obavezama kaze:

    Načelo monetarnog nominalizma

    Član 394

    Kad obaveza ima za predmet svotu novca, dužnik je dužan isplatiti onaj broj novčanih jedinica na koji obaveza glasi, izuzev kad zakon određuje što drugo.


    *Dakle korisnici kredita i chf i euro, ako ste dobili novac u dinarima, u dinarima treba i da ga otplatite.



    UGOVOR O KREDITU

    Pojam

    Član 1065

    Ugovorom o kreditu banka se obavezuje da korisniku kredita stavi na raspolaganje određeni iznos novčanih sredstava, na određeno ili neodređeno vreme, za neku namenu ili bez utvrđene namene, a korisnik se obavezuje da banci plaća ugovorenu kamatu i dobijeni iznos novca vrati u vreme i na način kako je utvrđeno ugovorom.


    *ovo definise da banka moze da naplati glavnicu i kamata. I to je sve. nema ugradnje za obradu zahteva, nema ugradnje za kursne razlike, nema slicnih prevara. ovo vam ljudi vazi za sve kredite, ne samo za stambene. Bankarski sistem treba preokrenui naglavacke i urediti, ovo je potpuno besmisleno kako trenutno funkcionise. Lihvari.
    (hoodligan, 27. januar 2015 01:04)

    # Link komentara

  12. Jel i dalje mislite da bi to bilo u redu?
    (Mare, 26. januar 2015 21:17)

    Mare niko od tebe nije trazio ni dinar. Ili izvrces namerno celu pricu kao bot ili si sve pogresno shvatio.

    Nije poenta da drzava placa necije rate (bio kredit u eurima ili CHF) vec je da banka osim na kamati (po zakonu OVE DRZAVE) ne moze na kreditu da zaradi ni po kom drugom osnovu (citaj kursnim razlikama). To je poenta koju bankarski botovi pokusavaju da zatrpaju ovakvim komentarima. To je ono sto je bitno.

    A sto se tice uzimanja tvojih para podrobnije: sta mislis ko ce otplati sve kredite osigurane kod NKOSKA (i u eurima i u CHF) ako drzava ne pocne da postuje SVOJE sopstvene zakone i ne natera banke da se odreknu ekstra profita za koje su tako zapeli? Sta ce biti kad vecina(opet i euro i CHF) sa stambenim kreditima bankrotiraju? Onda ce da ti zagrebu po novcaniku sa povecanim porezom, umanjenom platom i slicnim stvarima da nadoknade ono sto su banke osigurale kod njih. A banka ce i dalje trljati ruke i zavlaciti masne novcanice u guvernerkin (citaj politicarev) dzep. Probaj da otvoris oci. Nisu ljudi kupili stanove da bi tebi postali neprijatelji, vec da bi ostavili nesto svojoj deci. To nesto nam je drzava upravo uskratila. I bice joj debelo naplaceno kad vise ne bude obican gradjan mogao da trpi. Neprijatelj ti je onaj ko ti ne da radis zato sto mora da radi njegova surnjaja, onaj sto je zaposlio kumovog malog umesto tebe i onaj sto je supruginim roditeljima smanjio platu/penziju. Taj.
    (neimenovani izvor, 27. januar 2015 00:24)

    # Link komentara

  13. Kad drzava nema para vi nas rebnete vecim porezima i otimacinama,kad neki gradjani puknu vi im mahnete. E zato posto svi verujete premijeru sad se slikajte i stedite,da nam drzava ne bankrotira,a ljudi nek crkavaju u dugovima.
    (anticenzura, 27. januar 2015 00:02)

    # Link komentara

  14. Mi gorimo, a ona se češlja. Pa ovo je uvreda za zdrav razum!!!
    (maca, 26. januar 2015 23:04)

    # Link komentara

  15. Danas me zvali iz banke zbog kasnjenja rate,pitaju kad cu,a ja pitam koliko je rata,ona kaze 179 svajcaraca puta 124...a na moje pitanje koliko je to dinara,cekao sam pola minute da izracuna i kad ne padoh sa stolice~nepune 4000 dinara mi je veca rata... ova ***** treba u JKP~u da cisti ulice!!!!!
    (gradjanin, 26. januar 2015 22:57)

    # Link komentara

  16. @dno dna

    Izvinite ali vas problem nisu ni kredit, ni banka, ni svajcarac, vas problem je vase radno mesto i vasa plata ! Od 2008 do danas inflacija je bila preko 50% a vasa plata je povecana samo za 5.9% ! Imali biste problem i bez kredita.
    (Samo polako, 26. januar 2015 22:37)

    # Link komentara

  17. meni je doktor radulovic hirurg spasio zivot, inace diplomac iz pristine, kakvi ste vi snobovi , razlog zbog cega smo tu gde smo, nemate kulturu, vaspitanje, nista, etiketirate ljude odakle su, pa nisu svi mogli da se rode i zive u bg, hvala dokotore radulovicu jos jednom iako ste diplomac iz pristine
    (marko, 26. januar 2015 22:37)

    # Link komentara

  18. ovo je jedina vlast u istoriji od koje mogu da se dobiju boginje...
    (pribil, 26. januar 2015 21:29)

    # Link komentara

  19. Osim sto se arogantno ponasa prema javnosti i novinarima od pocetka njenog guvernovanja nista drugo nije uradila za gradjane. Ne znam da li svoju platu obracunava u evrima ili svajcarcima, ali znam da je ogromna. Svakim danom se susrecem sa novim novcanicama na kojima je njen potpis (eto i ona udje u istoriju). Danas u vestima cujem da ona placa komunalije. Laze, ne placa ona nista (ni struju ni komunalije ni porez na imovinu...). Moglo je da se sledi primer Madjarske ili Hrvatske. Ali nije. Pitam se koliko je ona i njeno okruzenje dobilo na ruke od tih banaka. Te lihvarske banke su davale kredite u dinarima a obracunavali u svajcarcima i evrima. Uzimajte povoljne dugorocne kredite, govorio je Dinkic. Ali nije rekao da vam sutra niko ne garantuje posao. To je jedino nekadasnji guverner Radovan Jelasic rekao, pa ga je Tadic zbog toga smenio. Banke su obracunavale date kredite u stranim valutama pod izgovorom da je dinar riskantan. Ok, cak i da je tako, ali da li je normalno da neko sa glavnicom od 50000 svajcaraca na kraju sa kamatom plati 120000??? Drzava je i te kako kriva jer je tim bankama dozvolila da nekontrolisano rade i pljackaju gradjane. Cak sto vise uveren sam da su politicari u tesnoj simbiozi sa bankama. Kako to da na ovom svetu sve moze propasti samo banke ne? A guvernerka? Otvoreno nam je rekla ko vas ... Uzivajte, bice jos i gore.
    (Rajan, 26. januar 2015 21:27)

    # Link komentara

  20. vratiće NKOSK naše kredite, izgubio sam posao, rata mi je narasla sa 15 000 na 45 000 dinara, dužan sam 10 000 eura više nego što sam podigao, a država je subvencionisala taj kredit... vrednost nekretnine je pala za 30%, ja više ratu neću plaćati, a ne bi trebali ni ostali klijenti... pa kad se pojavi u Srbiji 30 000 nekretnina, da vidimo šta će i kada građevinska industrija raditi??? Jorgovanka, nesrećo jedna, podnosi ostavku, kad ne znaš šta da radiš!!!
    (soki, 26. januar 2015 21:26)

    # Link komentara

  21. Zašto sastanak u sledeći Ponedeljak ponovo??? Vrlo jednostavno u Petak je naplata prve rate po novom astronomskom kursu.Koji će tada biti jos veći nego danas,jer se plaćaju krediti.Da vide koliko ljudi može da plati ovu ratu,pa da po tome procene koliko je kritično.
    (chf, 26. januar 2015 21:24)

    # Link komentara

  22. Broj kredita u CHF: 22000
    Svaki dužnik je zbog promene kursa u gubitku: 10000-20000 evra (da uzmemo da je prosek 15000)
    Ukupna šteta koju bi CHF dužnici da im država nadoknadi: 330 miliona evra
    Novac koji bi svaki građanin Srbije platio: 50 evra

    Znači moju porodicu bi ovo koštalo 200 evra. Pritom živimo kod supruginih roditelja jer nemamo novca ni za podstanarstvo. Jel i dalje mislite da bi to bilo u redu?
    (Mare, 26. januar 2015 21:17)

    # Link komentara

  23. Za polupismene botove i ostrascene zaposlene u bankama izvod sa jednog drugog domaceg sajta koji se ne boji da zauzme zdravorazumski stav pogled sa pravne strane:


    u trenutku kad je doneta odluka i kada je zabranjeno zaduživanje u chf 2011. godine, valutna klauzula je odredba ugovora protivna prinudnom propisu (odluci nbs) i kao takva je ništava. na ovo ne utiče činjenica da je ugovor ranije zaključen, jer on i dalje nije u potpunosti izvršen.

    2. nemoralnost. bez obzira na to da li ugovaranje zabranjeno ili ne, ukoliko je nemoralno (a valutna klauzula u švajcarcima to jeste) ugovaranje je ništavo (član 104 zakona o obligacionim odnosima)

    3. član 46. tada važećeg zakona o zaštiti potrošača, po kome je nepravična ugovorna odredba (koja je po zakonu i ništava) ona koja za posledicu ima nesrazmeru između prava i obaveza, to jest okolnost da se izvršenje ugovora značajno razlikuje od onoga što je potrošač osnovano očekivao.

    4. zabranjeni su zelenaški ugovori. po zoo, ugovor je zelenaški ako je posledica lakomislenosti, zavisnosti, teškog materijalnog stanja ili nedovoljnog iskustva i ako postoji nesrazmera u davanjima.
    list **** 26.01.2015.

    Ovi komentari mogu biti vrlo korisni ljudima koji su zaduzeni u CHF pri donosenju odluke o daljim koracima. Ako ovo prodje na sudu, a efektiva vec ima nekolicinu ponistenih ugovora na koje se sudovi vec pozivaju - lihvari se nece lepo provesti. Posebno kad ovo isto urade i ljudi koji imaju kredite u EURIMA.
    (neimenovani izvor, 26. januar 2015 21:06)

    # Link komentara

  24. Pa mi Madjarskoj nismo ni do clanaka, ma nismo 3% sta je Madarska o cemu vi bre pricate. Primitivizam i neosnovano samopouzdanje i bezobrazluk koje vi i ostali sarlatani iz vase stranke imate da podcenjujete druge a sami ste jedna velika nula, jedno nista koje ni za sta nije sposobno, pa cak ni da prekopira neciji zadatak. Vi ste sujetni jer ne znate nista i bezobrazni ste do bola. Nesposobni ste, sa vama je izgubljena rec NARODNA a ostala samo banka, koja propada nalik na ostale prevarantske srpske banke.
    (stevan, 26. januar 2015 21:06)

    # Link komentara

  25. bilo me je sramota dok sam ovo citala, isto kao i kada sam citala sta su bankari rekli!
    (cica, 26. januar 2015 21:05)

    # Link komentara

  26. Logika kaže:-ako imaš sto posto siguran posao,zdrav si kao dren i zarađuješ evre,uzmi kredit u evrima.Sve drugo je čista glupost,mada je svaki dug loš drug,jer ako nisi ekonomski nezavisan ti si bukvalno rob.Nikad kredit,nikad rob.Sloboda je zakon.
    (nnn, 26. januar 2015 21:00)

    # Link komentara

  27. Ako je ova Jorgobanka u pravu,to je sada.Svaka odbrana ovih neznalica i kockara sa kreditima bila bi pogubna za ionako kilavo tržište kapitala pa i po ceo makroekonomski sistem zemlje koji je ionako na staklenim nogama... kurs dinara je davno trebalo da bude bar 15o d. i na njegu odbranu je bačeno samo u prošloj godini preko milijardu i po evra,da bi se zaštitili ovi što imaju kredite u stranoj valuti,koji su apsolutna,da kažem ništavna manjina ali od sirotinje se otima i oni se direktno finansiraju preko malog,nerealnog kursa evra,tj.preko prejakog dinara.I to im je malo nego ponovo traže nešto,valjda da se uvede solidaran porez i direktno da im ide na račune.Još jedno 1o-2o% od peMzija,valjda bi bili srećni...
    (klipeta, 26. januar 2015 20:48)

    # Link komentara

  28. Nesaglediv gubitak za narodnu banku se dogodio kada je ova zena uopste postavljena na njeno celo tako da sta god i da se desi i li uradi ni u dzep ni i z dzepa.
    (Jezavac, 26. januar 2015 20:46)

    # Link komentara

  29. Ah ti zli ljudi koji uzimaju kredite i unistavaju nevine banke...
    (Zfsshkbcf, 26. januar 2015 20:46)

    # Link komentara

  30. trenutno ne postoji pravi model koji je bilo koja drzava u Evropi primenila za resenje problema kredita indeksiranih u svajcarskim francima. Gotovo svaki model koji je neka drzava primenila je vise privremenog karaktera odnosno resenje koje samo odlaze problem i nasa NBS smatra da treba zajedno sa bankama da pronadje neko bolje resenje koje ne bi ostetilo ni drzavu,a ni gradjane.
    (herkules s, 26. januar 2015 20:44)

    # Link komentara

  31. Ne pada vama nista na pamet
    (Vasilije, 26. januar 2015 20:39)

    # Link komentara

  32. Кредит је немогуће вратити.Прочитајте књигу Ивана Пернара "Новац као дуг"
    (milan, 26. januar 2015 20:37)

    # Link komentara

  33. @ Xale

    U principu sam saglasan sa vama. Niko nikoga ne primorava da uzme kredit. Banke postavljaju svoje uslove, gradjani i kompanije ih prihvataju. Da li ima mesta tuzbama zbog nezakonitih kamata i ostalih radnji kojima su banke ovde skolne treba da utvrde oni koji placaju rate za kredite.
    Medjutim, ako Vi i ja treba da placamo greske u poslovanju Agrobanke, Univerzal banke i ostalih propalih banaka onda mi nije jasno zasto za njih ne vazi rizik poslovanja, vec ceh njihovih losih procena placaju svi gradjani Srbije. Priznacete da tu nema ni malo fer pleja. Jedni uslovi vaze za banke (poslujemo kako hocemo, ne snosimo nikakav rizik) a potpuno drugi za gradjane (vas kredit, vas rizik).
    I na kraju bas me briga za stabilnost bankarskog sistema, narocito ovog zelenaskog u Srbiji. Ako im ne odgovara neka idu. U svakom slucaju pojavice se drugi koji ce videti interes da posluju u Srbiji.
    (Silver Surfer, 26. januar 2015 20:16)

    # Link komentara

  34. "Dodala je Centralna banka nema nameru da zadire u odnos klijent-banka, ali da će koristiti sve raspoložive mehanizme kako se ne bi doveo u pitanje porast udela nenaplativih kredita."

    Znaci cedi narod koliko mozes.
    (Danijela, 26. januar 2015 20:07)

    # Link komentara

  35. Ja sam jedan od 22000 gradjana koji su uzeli stambeni kredit u CHF.
    Uzeo sam kredit 2008 god. kad je EUR bio 75 din. a CHF 65 din. Posto sam tada imao platu 34000din i hteo da obezbedim krov nad glavom, a tada su drzava i banke bukvalno na svakom koraku reklamirale stambene kredite, ja sam odlucio da uzmem stambeni kredit. Posto nisam bio platezno sposoban za kredit u EUR, bankar mi je predlozio kredit u CHF sa manjom kamatom sa kojim sam se platezno mogao uklopiti ... Potpusujem kredit dobijam dinare (banka se nije zaduzila u svajcarcima), kupujem eure i isplacujem prodavca stana. Mesecna rata 12000 din. podnosljivo !
    Samo posle 6 meseci na kucnu adresu mi stize od banke koverat u kojem je tabela za povecane mesecne rate sa povecanom kamatom uz obrazlozenje da zbog desavanja na trzistu finansija kamata na st.kredit se uvecava. I tako iz godinu u godinu mesecna rata se rapidno povecava ...
    Danas mi je plata 36000 din. CHF 122 din. a mesecna rata stambenog kredita 25000 din. i dugujem vise nego sto sam dugovao pre 6.5 godina ! PLJACKA !!!
    (dno dna, 26. januar 2015 19:38)

    # Link komentara

  36. Kako vam ne pada na pamet,da odbijete pola sume od plate koju primate,sram vas bilo sve do reda u vladi,najgore zivim kako ste vi dosli na vlast,evro ide na 123 din,pa vi izracunajte za koliko novca narod radi,za manje od 200€,a kad evro raste i cene rastu.Nemamo za hleb,za osnovne zivotne namirnice,sramota,nadam se da ce ovaj narod shvatiti da treba da izadjemo na ulice,jer ne vredi sto mi vise cutimo,vi nas vise jasete!
    (hmm, 26. januar 2015 19:30)

    # Link komentara

  37. ne razumem,
    ne zeli da ugrozi finamsijsku stabilnost drzave?

    pa kakva joj je to stabilnost kada dinar klizi prema dole svakoga dana
    (nema deda mraza, 26. januar 2015 19:27)

    # Link komentara

  38. Doticna persona ne moze da nadje daljinski od tv a kamoli pare koje je sklonila Borka. Borka je bila ultra, mega i giga dr. strucnjak u odnosu na ovu spodobu koja se predstavlja kao guvernerka
    (pera, 26. januar 2015 19:25)

    # Link komentara

  39. a ti i tvoja platica mozete li ?
    misli da izdrzite !!!
    (davitelj, 26. januar 2015 19:18)

    # Link komentara

  40. Nismo ni sumnjali da su gradjani za vas robovi, i da ste mislili nesto da uradite za njih/nas.
    (Hm, 26. januar 2015 19:09)

    # Link komentara

  41. stručnjak?
    (neznam ne znam, 26. januar 2015 19:09)

    # Link komentara

  42. Prvo pojedine banke najave da ce nesto uciniti kako bi olaksali otplatu kredita (cak i posalju mailove korisnicima kredita), a onda se sve sastanu (sto je nezakonita kartelizacija) vecaju pet sati (!?) i kazu nema nista, ko vas sisa. Ok to smo od banaka negde i ocekivali. Onda Jorgovanka kaze i mi cemo ponuditi neko resenje iduce nedelje (gde sad da otkazuje frizera) i pojavi se danas i kaze isto sto i bankari, ko vas sisa. Argument, to bi ostavilo nesagledive gubitke za bankarski sektor. Koje gubitke? Pa banke su u danu, samo po osnovu rasta CHF profitirale preko 200 miliona evra!! To je bre vise nego profit 100 najvecih srpskih preduzeca za godinu dana. Jednom nesrecnom Simpu je naplacen porez na ekstraprofit pre 10 godina. Zena govori ciste lazi, prvo je pricala kako su i banke zaduzene u chf (sad nigde to vise ne pominje), a sad o nesagledivim gubicima, kojih nema.

    I uopste ne znam cemu nam se uopste obracaju. Sta sastance satima, najavljuju konferencije danima, kad od svega na kraju bude, sami ste krivi kad ste ovce, a poznato je cemu one sluze. Ok to smo znali i sami. Eto i ona se pita sto su ljudi uzimali kredite u chf kad nam to nije valuta. Ono nije ni Evro, ali nekako to drzimo pod kontrolom?!?! Cekaj pa i ta kontrola kosta, trose se neke pare za odbranu kursa, zar to nije iz levog u desni dzep gospodjo Tabakovic?

    Ona bre ko da je sef udruzenja banaka a ne guverner NBS.
    (Najlepsa je kumina frizura, 26. januar 2015 19:08)

    # Link komentara

  43. NBS mora da resi ovaj problem, zato sto je NBS i izazvao ovaj problem. Naime, NBS propisuje nacin na koji ce banke da posluju u Srbiji, i NBS je dozvolio bankama da indeksiraju rate u stranim valutama, sto je vrlo diskutabilno sa zakonske strane. I sada kada domaca valuta slabi u odnosu na strane, a gradjani grcaju, NBS se pravi blesav. Isto tako kada su banke jednostrano povecale iznos kamatnih stopa na stetu gradjana (kada je Svajcarska Centralna banka preko noci CHF "fiksirala" za EUR), NBS se opet pravio blesav, pa su se gradjani sami organizovali i svoju pravdu potrazili, a kasnije i dobili na sudu. Zakljucak - NBS ne zeli da stiti gradjane ove zemlje (kao sto to rade sve druge centralne banke), niti zeli da stiti trziste, nego zeli da stiti iskljucivo inostrane banke koje posluju u Srbiji. Sa takvom "poslovnom politikom" NBS trziste stambenih kredita ima da propadne za nekoliko godina u potpunosti...
    (Milomir Mandic, 26. januar 2015 19:05)

    # Link komentara

  44. Cekajte braco, jel vas terao neko motkom da podizete kredit u Svajcarcima? Nju ne branim, ali taj Pristinski univerzitet u to vreme je bio cenjen! Drzava smanjuje plate i penzije, a trazite vama da otplacuje kredit, pa kako Vas nije sramota?
    (rafole, 26. januar 2015 19:01)

    # Link komentara

  45. Da li neko zna primer nečega dobrog što je ova vlast učinila za svoje gradjane? Ovaj problem nije tako težak za rešavanje, samo ako ima volje. Zašto ova žena prima toliku platu?!
    (Pokušavam da se setim, 26. januar 2015 19:00)

    # Link komentara

  46. znam da nasi komentatori ne mirisu nista sto je hrvatsko, ali evo jedne stvari kao putokaza: zasto kao Hrvati ne osnujete jako i aktivno udruzenje gradjana koji su podigli kredite u CHF i konstanto vrsite pritisak na drzavu? Ne udruzenje na papiru, vec da se stvarno angazujete. Pisanje komentara na netu nece nista pomoci, sem sto ce se mozda malo dati oduska besu. Istu preporuku imam i za druge probleme u ovoj jadnoj zemlji: moraju se gradjani izboriti, nista im nece pasti s neba, jer ova drzava ne brine o svojim podanicima ni u jednom aspektu, iako je to upravo funkcija drzave.
    (akcija a ne kuknjava, 26. januar 2015 19:00)

    # Link komentara

  47. I zasto je ona sazvala konferenciju?! Sta je rekla? Nista, osim da ne zna kako da resi problem.
    (snezana, 26. januar 2015 18:58)

    # Link komentara

  48. Gospođo Guvernerko, valjda bi primarni cilj trebao da bude zaštita naroda od pljačke od strane lihvarskog bankarskog sektora?
    (Normalan čovek, 26. januar 2015 18:46)

    # Link komentara

  49. u srbiji dizati kredit na 25 godina?!pa sta da kazem osim ludost,a ljudima koji su podigli kredit u svajcarcima neka je bog na pomoci,jer ocigledno je jasno iz izjave da ostajete sami
    (bob, 26. januar 2015 18:41)

    # Link komentara

  50. Ova zena je sramota za svoju profesiju
    (Miodrag, 26. januar 2015 18:24)

    # Link komentara

  51. "Kakvo resenje takvo i sledece glasanje."
    (JA, 26. januar 2015 16:47)

    -Poštovani JA,
    pogrešna ti je procena, jer naši građani glasači nažalost imaju kratku pamet. Na prošlim izborima izgubili su i povukli se iz politike kao bogati ljudi genijalni lideri koji su do besvesti obećavali. Zato je bilo potrebno skoro 15 godina da narod prepozna velike prodavce magle, koji su se mnogo obogatili. Ovi danas došli su na vlast zahvaljujući propagiranju socijalističkih ideja o socijalnoj pravdi u čemu je prednjačila gospođa Jorgovanka. Uz to najveći uticaj da prethodni izgube izbore bila je reklama na RTS pred drugi dnevnik gde siromašna porodica na KiM sedi ispred polupraznih tanjira, a eparhija Raško-Prizrenska moli građane da uplate SMS za narodnu kuhinju. Znači, potrebno je još 15 godina da naivni narod shvati da ga ovi nikada neće odvesti dalje od lažnih obećanja. Nama trebaju vođe koje sve čine da ovom siromašnom i napaćenom narodu olakšaju teškoće posledica nemilosrdne pljačkaške tranzicije.
    (Nenad, 26. januar 2015 18:24)

    # Link komentara

  52. Ne volim naprednjake, ali slažem se. Rešenje uvek postoji - prodaj stan i vrati pare banci.
    (Igor, 26. januar 2015 18:20)

    # Link komentara

  53. Tabanka je nevidjen strucnjak!!! Izucila je te jake skole i dosla na mesto puna iskustva. Gde su pobornici partije da je hvale danas?
    (Marijin Sinisa, 26. januar 2015 18:19)

    # Link komentara

  54. To je zato što je završila prištevski, prestižni faks, pa ne može da joj padne na pamet ništa pametno!!!!
    (anti_partiJota, 26. januar 2015 18:18)

    # Link komentara

  55. Koliko iskrivljenih činjenica u komentarima. Ima li ovde nekog koji poštuje zakon, potpisane ugovore sa bankama. Ne mogu da verujem da ljudi potpisuju ne pročitane ugovore ili ugovore na svoju štetu. Ako banke krše ono što piše u ugovorima o visini kamatnih stopa ili bilo šta drugo, ništa lakše nego da se organizuju ljudi, tuže i razvale banke. Ima li ovde ikog ko je pljunuo banci u lice dok je uzimao kredit. ima li ikog ko bi se bunio da je slučajno svajcarac propao pa se stanovi kupe za 1000e.
    Neko reče da je država savetovala da se uzimaju krediti u švajcarcima??? U kom to svemiru?
    Drugi reče da država ne štiti svoje gradjane. Pa upravo štiti ogromnu većinu koja nema nikakve veze sa ovim da troškovi manjine (koja je uzgred i bolje stojeći sloj društva) postanu troškovi većine. Većina nikad nije ni mogla da dodje blizu ovakvih kredita. Činjenica je da su prikazana primanja za dobijanje kredita u velikom broju slučaja frizirana i da korisnici kredita rizikuju znatno više, izigravajući agenciju za osigranje kredita i državu. Čast izuzetcima.
    Znam šta sledi: tatin sin, SNS bot, sve dobio za dzabe, ...gluposti...
    (Xale, 26. januar 2015 18:16)

    # Link komentara

  56. Ma, frizura ti je vhr. Šta te briga za ostalo.
    (hegel, 26. januar 2015 18:15)

    # Link komentara

  57. Ni do nogu nismo Madjarskoj, bruka od zemlje.
    (NS, 26. januar 2015 18:12)

    # Link komentara

  58. Cekajte, kako diplomac iz Pristine zna da ce se banke povuci? Mislim, Hrvatska i Madjarska su povukle iste poteze, i banke ne napustaju te drzave!? Ova je placena 5000 evra samo da se goji i nista vise... Nego, ne tako davno je rekla da je na nju pokusan atentat, jer je na tragu ,,kiparskih para"... Gde su Jorgovanka???
    (dex, 26. januar 2015 18:02)

    # Link komentara

  59. Gotovi smo... Nas 22.000 za početak!
    [Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0)] (Cvele, 26. januar 2015 15:25)

    Silno grešiš. Broj kredita je 22000, a broj ljudi koji će propasti je pomnožen sa najmanje tri puta, koliko broji članova prosečna porodica. A gde su roditelji, babe, dede, sestre, braća, prijatelji ljudi koji upravo propadaju. Da li iko misli da se celokupna finansijka kriza ne reflektuje na sve pomenute.Onda dolazimo do fine cifre koja bi na sledećim izborima imala izuzetan ucenjivački potencijal za formiranje Vlade. Očito niko ne razmišlja...
    (GagY, 26. januar 2015 18:00)

    # Link komentara

  60. 20.000 gradjana sa kreditima indeksiranim u chf. Svakom od njih je preostala glavnica porasla za oko 20% u jednom danau, recimo na preostali dug od 50.000eur, sada je preko 60.000eur. Banke u danu zaradise oko 200 miliona eur ni krive ni duzne - da zanemarimo predhodni rast chf u odnosu na eur (2008-2011). Zar mislite da ce neko da mrdne repom da zastiti gradjane u situaciji kad moze da se ogrebe za parce kolaca? Da se hoce moze na razne nacine da se reaguje - ali zivi bili pa videli - nece uciniti ama bas nista. Licemerno je sto nude rastezanje na jos neku godinu otplate. Mogu npr ladno da narede da se chf indeksiranje prebaci u eur na dan 01.01.2015 gde je odnos eur-chf bio 1-1,2. U odnosu na 1-1,6 iz 2008 godine banke su vec extra omastile brkove i bez ove katastrofe koja se sada desava!
    (ogy, 26. januar 2015 17:55)

    # Link komentara

  61. Ajde ovako, da dam malo podstrek Guvernerci i ostalim na vlasti: 
    Ako mi omogućite da konvertiram dug iz Chf u Eur po fer uslovima (npr. da mi rata u eur bude kao da sam bio uzeo kredit u eurima pre 6 godina), ja cu glasati za vas na sledecim izborima. Obecavam!
    (Zoki, 26. januar 2015 15:06)

    Pa idi u banku i predloži im to. SNS glasove od siromašnih ljudi po Srbiji kupuje za 1000 dinara, baš će tebi da poklone 10-20 hiljada evra za jedan glas. Od takvih kao ti, koji bi prodali glas zbog lične koristi koja uništava državu je ova zemlja i propala.
    (Mrle, 26. januar 2015 17:54)

    # Link komentara

  62. Mogli bi se ugledati na Madjarsku (prretekli su nas već 20 godina), gde su oni to konvertovali pre par godina! Zato jer Orban viktor vodi brigu o građanima svoje zemlje, dok ovde svaka vlast voli samo sebe! Valjda neće ni ona dugo sa ovakvom bahatošću!
    (mikivrb, 26. januar 2015 17:37)

    # Link komentara

  63. Kakav drzak odgovor o bitnoj temi. Soskic je za nju gospodin.
    (Sasha88, 26. januar 2015 17:30)

    # Link komentara

  64. Virus Siriza zavladao Srbijom. Mi stvarno očekujemo da finansijska oligarhija koja je i postavila Vladu i Džorgovanku, nama izađe u susret?! Smešno. Kamate nisu problem, one su ok i u skladu sa tržištem u Evropi, tu ne očekujem izmene. Manje razlike moraju postojati, jer smo mi ipak na duže staze dosta rizično tržište - a to se plaća skupljim kreditima (npr. u Ukrajini je pre 5 godina bio mir kao i u Belgiji, ali su i tada ukrajinske kamate bile veće od belgijskih - sad vidimo i dokaze zašto to tako mora - ulagač osigurava svoje pare, a osiguranje je uvek skuplje za rizična ponašanja). Ono što je problem su naša bedna primanja - nama evro skoči za jadnih 5% i mi dižemo frku, dotle smo došli. Nije nama problem što evro skače danas; problem je što NIKAD neće da se vrati na niži nivo. Svake nedelje izađe info da će "dinar sutra biti najslabiji u odnosu na evro", i redovno je dinar u toku godine najjači prvog januara. Od 2008. plate su porasle 20%, a evro 50% (o cenama nećemo, tek su one podivljale - uz komentar da kod nas poskupljuje i roba koja nema ni trunku stranog materijala, osim goriva - valjda za svaki slučaj). Jedino što nas evrorobove drži u boljem položaju od vas frankoroblja, je što nas ima daleko više, pa bi država nešto ipak morala da uradi (i radi i danas). Vi ćete, na žalost, izgleda biti pušteni niz vodu - ako neko uspe da sa bankom postigne lični dogovor, super; ako ne, pola će propasti, pola neće. Za oligarhe i Džorgovanku to je sasvim prihvatljiv procenat.
    (Tja..., 26. januar 2015 17:28)

    # Link komentara

  65. samo jedno pitanje za nbs gde i kako mogu proveriti da li se moja banka prilikom davanja kredita zaista zadužila u francima ili u evrima.
    (sandor, 26. januar 2015 17:27)

    # Link komentara

  66. Nije u redu da banke snose gubitke zbog franka, ali je u redu da sami gradjani potpuno snose gubitke. Pritom, krediti su na pocetku dati pod zelenaskim uslovima, uz visok profit bankama, koje kada bi sada vala od tog profita mogle da odboje neku paru.

    Vlada Srbije, MMF i banke organizovano rade na potpunom upropascavanju najsiromasnijih slojeva stanovnistva u Srbiji. I prilicno su svesni toga.
    (MJ, 26. januar 2015 17:26)

    # Link komentara

  67. Svako ko stiti zelenase, mora sa njima u zatvor!!
    (Vladimir, 26. januar 2015 17:23)

    # Link komentara

  68. u Mađarskoj su neke banke bankrotirale, a veće austrijske se nisu povukle zbog Austrougarske, dugogodinje partnerstvo se ne ruši tek tako, iz Srbije bi sigurno neke banke otišle
    (zORAN, 26. januar 2015 17:17)

    # Link komentara

  69. trazili ste.. glasali ste.. pa uzivajte..
    (pedja, 26. januar 2015 17:17)

    # Link komentara

  70. Zato kad propadne 5 banaka građani Srbije mogu da daju 1.000.000.000 evrica i niko ih nista ne pita. Kad ce neka Siriza ovde?
    (NN, 26. januar 2015 17:14)

    # Link komentara

  71. kakva bahatost, pa vjericu radetu da su postavili za guvernerku bolje bi bilo od ove gospodze cice
    (tuga, 26. januar 2015 17:10)

    # Link komentara

  72. malo mi deluje,ga gospodja nema pojma da radi svoj posao....neznam samo za sta ona prima platu?? NESPOSOBNI STE
    (vlaja, 26. januar 2015 17:10)

    # Link komentara

  73. Ovo ne treba ni komentarisati. Klikom na ovaj link se vidi saopstenje Centralne banke Poljske objavljeno DVADESETOG januara, sa zajednickog sastanka banaka, ministarstva finansija i centralne banke sa preporukama oko chf kredita. Jedna od njih, po meni i najpravednija da se negativna vrednost libora uracuna u kamatu.
    Nasa guvernerka u zaostatku od 6 dana zakazuje sastanak za neki ponedeljak...

    [link]
    (Zare, 26. januar 2015 17:08)

    # Link komentara

  74. Žena je lepo rekla,ne zeli da ugrozava bankarski sektor,na otimanje gradjanima i iz levog i iz desnog dzepa smo takodje navikli...npr.isplata kredita po srednjem a naplata po prodajnom kursu,za početak
    (fcrs, 26. januar 2015 16:53)

    # Link komentara

  75. Samo sam cekao da je vidim(cujem).Ova zena je moj idol.Cudi me samo kako nije i u ovom obrazlozenju citirala nekog omiljenog joj pisca.Ovo je takva sprdacina da covek nema reci.Inace,primetili ste svi koji citate komentare na ovu vest da nema botova.....Njihov omiljeni lik trenutno je Tomas Man tako da su zaokupljeni time.Korisnici kredita u CHF sta da vam kazem...srecno...(nisam sarkastican ali mislim da nema resenja,ovo je katastrofa od drzave).
    (Valter, 26. januar 2015 16:48)

    # Link komentara

  76. Predizborno obecanje SNS je bilo resenje kredita u CHF. LAZ!

    Kakvo resenje takvo i sledece glasanje.
    (JA, 26. januar 2015 16:47)

    # Link komentara

  77. Glava ne služi samo za montiranje novih frizura...
    (Može biti samo je*an...., 26. januar 2015 16:40)

    # Link komentara

  78. Fiksiranje svicarca ce u Hrvatskoj imat gubitke od 400m sto je 10% od zarade banaka koja je 4mlrd, u takvoj konkurenciji i visokoj kapitalizaciji banaka i smanjenoj potraznji za kreditima banke ce se stisnut za tih 10%.
    (e-tugo, 26. januar 2015 16:39)

    # Link komentara

  79. Kakvo bahato,prepotentno obraćanje na konferenciji za novinare!Strašno ko odlučuje o našoj sudbini.Sve normalne zemlje stale su u zaštitu svojih građana samo kod nas se odluke donose natenane,ima vremena dok dužnici ne počnu da izvršavaju samoubistvo.Pozivam sve koji nemaju trajni nalog kod banaka da ne plate ratu sledećeg meseca pa kad banke vide da su u problemu valjda će same ponuditi neko normalno rešenje.
    (dragan, 26. januar 2015 16:37)

    # Link komentara

  80. Vi nama da odgovorite kako u EU je najveca kamata po bilo kom osnovu maximum 7% a te iste banke kod nas dizu kamate cak do 50-60% po pojedinim kreditima.Ko im omogucuje takav ekstra profit i ko od toga osim banaka takodje ostvaruje astronomsku dobit.Da li je NBS tu da stiti interese naroda,privrede i drzave ili banaka a zarad ogromnih zahvalnica u novcu vama zbog politike koju vodite u odnosu na banke.
    (Mere stednje, 26. januar 2015 16:36)

    # Link komentara

  81. Moramo ih pustiti da kradu jer ako im zabranimo, napustiće naše tržište !? Da li je ovo normalno ?
    (Bosko, 26. januar 2015 16:34)

    # Link komentara

  82. Nemate vi pameti
    (Realnost, 26. januar 2015 16:32)

    # Link komentara

  83. Veruje li neko da se ova žena nešto pita ili da se razume u njen posao?
    (pera, 26. januar 2015 16:26)

    # Link komentara

  84. A pada li Ti napamet da daš ostavku?
    (Dubioza, 26. januar 2015 16:18)

    # Link komentara

  85. Dala si izjavu, pojavila se, a sad pravo kod frizera-da ne boli glavica!!!
    (Borko, 26. januar 2015 16:18)

    # Link komentara

  86. Žena vam je rekla da se snalazite sami. Neće mađarski ni hrvatski model. Ona je tu da zaštiti interese stranih banaka i to vam je jasno rekla. Bilo kako bilo odraće vam kožu sa leđa, napredno
    (SNS4ever, 26. januar 2015 16:17)

    # Link komentara

  87. у праву је јоргованка.........свако се учи на својим грешкама, зато се задужујте у динарима.......
    (ИБАРСКИ ВУК, 26. januar 2015 16:14)

    # Link komentara

  88. e blago nama sa tobom. vas je gospodjo, vučić tako nagradio sa tom pozicijom guver. da niste ni svesni. a tek što je on u zoni sumraka. ..
    (garavi, 26. januar 2015 16:11)

    # Link komentara

  89. Sram te bilo *guvernerko Tabakovic. Nisam ja digao kredit u svajcarcima da bih besneo kao VI i ostala bratija u politici, nego da se skucim, da imam krov nad glavom. Za razliku od vas i vasih pajtosa koji pijete KRV ove jadne drzave i naroda, lezilebovici sa ogromnim platama. Znam ja da me niko nije terao kako neki jadno komentarisu"ko ih je terao da dizu kredit". Duzni ste da reagujete kao sve zemlje u okruzenju sa normalnim guvernerima, oni znaju znanje a vi... Vi ste samo figura sa ogromnom platom i velika neznalica na polju bankarstva kao i tog posla koji radite.Sram vas bilo!
    (veseljko, 26. januar 2015 16:09)

    # Link komentara

  90. Dobro jutro Kolumbo!

    Dodju na vlast i tek onda kazu da nigde na svetu nema vekne hleba od 3rsd. Zalsono je sto vecina glasaca u Srbiji veruje bajkama (da ne kazem lazima) politicara.
    (otac Makarije, 26. januar 2015 16:07)

    # Link komentara

  91. A zašto je u mojoj banci razlika između kupovnog i prodajnog kursa chf bila 19! dinara? A za eur ,,samo" 8.
    (Slučajno?, 26. januar 2015 16:07)

    # Link komentara

  92. Iz cijeg dzepa ide u tvoj dzep 5000 evra jel iz dzepa tvoga cace ili pak tih ljudi(i svih nas) za ciju te sudbinu zaboli,ma ...
    (ebo ti as ater lopovsku., 26. januar 2015 16:04)

    # Link komentara

  93. Ponedeljaka je bilo i biće
    (chf, 26. januar 2015 16:02)

    # Link komentara

  94. Pamet?
    (Markes, 26. januar 2015 16:01)

    # Link komentara

  95. ovi više brinu za strane banke nego za nas
    (jocika, 26. januar 2015 16:01)

    # Link komentara

  96. Da mi je znati sta ti radis na tom mestu, zeno Bozija?
    (perasombor, 26. januar 2015 15:56)

    # Link komentara

  97. Najbolje za sve je da se kredit prevede u Eur po vazecim uslovima banke na dan odobrenja kredita
    (Jasmina, 26. januar 2015 15:53)

    # Link komentara

  98. nemogu da shvatim da ti strana banka postavlja uslove u svojoj zemlji. to ti je kad pustiš stanara da stanuje radi šta hoće postavlja ti uslove i ima veća prava nego ti.
    (mića, 26. januar 2015 15:53)

    # Link komentara

  99. Mađarska ekonomija je mnogo jača nego naša i njihova stabilnost je na zavidnom nivou! Ko je bre ova tabakoviceva da kaže da je mađarski pristup loš a pritom nije ponudila ni jedan plan zaštite ljudi???????
    (pegava viršla, 26. januar 2015 15:52)

    # Link komentara

  100. Lepo neko napisao da se provere banke, tojest u kojoj valuti su se one zaduzile. Ako su banke zaduzile euro, a vezivale korisnike za franak onda da se sve lepo konvertuje u euro na dan kada se banka zaduzila i da se svi krediti spram toga nanovo sracunaju sa sve kamatama pa da se vidi ko kome dodje koliko. Rizikovsli su ljudi, ali su banke napravile pljacku jer su sebe zaduzivale u euro, baratale tom valutom, a ljude vezivale za franak. To nije primer u svim zemljama, cak sta vise to je primer samo u par zemalja, a Srbija je jedna od njih. Da se razumemo ja sam zaduzen u krunama norveskim jer u Norveskoj zivim, ali mi sve ovo ide na zivac jer je pljackanje obicnog sveta na foru od strane banaka.
    (Citajte ljudi, 26. januar 2015 15:45)

    # Link komentara

  101. a koga stiti guvernerka? gradjane ili banke?
    (jedan narod jedna drzava jedna stranka, 26. januar 2015 15:44)

    # Link komentara

  102. Naravno, zasto bi vi SNSovci zastitili svoje gradjane kao madjari! Vi cete odrati kozu sa ledja gradjana!! Svi vasi polupismeni clanovi vlade samo kradu i pune svoje dzepove dok se od gradjana samo otima!!!!
    (star, 26. januar 2015 15:42)

    # Link komentara

  103. Necete Vi doneti nijedno resenje koje Vam ne odobre oni koji su Vas doveli na vlast i koji Vas placaju,a to su pre svega vlasnici kvazi banaka koje ovde posluju i deru i narod i privredu.
    Kad biste samo predlozili resenje koje zadire u profit raznih Rajfajzena,Hipalpeadrija,NLB ova ili Komercijalne banke kojom vlada EU dobili biste nogu u guzicu bas od tih koji su vas doveli tu gde ste.
    Ovaj narod nema cemu dobrom da se nada od vas.
    (nesa, 26. januar 2015 15:33)

    # Link komentara

  104. Mene zanima zbog cega su svi gradjani duzni da vracaju dugove propalih banaka (Agrobanka, Univerzal....) i tako fakticki primorani da preuzmu dubiozu njihovog rizicnog poslovanja, a kada je u pitanju sudbina obicnog gradjanina opetrecenog kreditom, narocito u svajcarcima, onda se vrlo cesto potezu objasnjenja kako je kredit svojevrstan rizik koji preuzima svaki gradjanin prilikom podizanja istog. Na kraju ispada da je sistem tako ustrojen da banke ne snose nikakav rizik poslovanja.
    (Silver Surfer, 26. januar 2015 15:33)

    # Link komentara

  105. Ma da, opušteno, čemu žurba. Tek smo izašli iz perioda praznika i ne treba pereterivati sa radom. Možemo da sačekamo još koju nedelju da vidimo da li je neko planirao da izvrši samoubistvo i da vidimo koliko će banke biti "dobre" na ovim kursnim razlikama.
    (Čiča Mrsoje, 26. januar 2015 15:31)

    # Link komentara

  106. ma prihvatili bi vi to madjarsko resenje i pre samih madjara...nego "nekom" ne odgovara to resenje, pa nek ispasta narod, kao i uvek...
    (luka od praziluka, 26. januar 2015 15:27)

    # Link komentara

  107. Gotovi smo... Nas 22.000 za početak!
    (Cvele, 26. januar 2015 15:25)

    # Link komentara

  108. Kadar Edukons NS nam posle 11 dana izađe i kaže... Ništa. Ako su jedino u Srbiji Rusi mogli da dobiju za siću NIS, ako su jedino u Srbiji jedino oni mogli da imaju 51% u propaloj priči oko južnog toka, onda otkud čuđenja na ovu lakrdiju od saopštenja posle 11 dana od franko-cunamija. Bravo, samo napred u službu krupnog prljavog kapitala stečenog jednom "big scam" transakcijom sledeće sadržine:
    - 2007. i 2008. nudi i puštaj besomučno kredite u CHF na nivou 1.6/1, bez ikakvog zaduživanja u toj valuti. Znači, nikakav hedž, nego klasična prevara jer banke nameštaju sve tečajeve - kako kamatnih stopa (Libor rigging) oko koga se još i tek će lomiti koplja u SAD i VB, tako i kurseve valuta.
    - Onda kad je ojačao švajcarac, brže prestaj sa ponudom tih kredita klijentima da ne bi neki kojim slučajem bio na dobitku u nekom trenutku u budućnosti.
    Ko ovo ne razume, džaba mu. Prava banana država.

    Kad neko kaže što ste uzimali kredite u CHF, to je najveća podvala zdravom razumu. Pa u kojoj valuti da uzmem?! Kao da je bilo 29 indeksacija, pa da kažeš ajde pa što si u baš toj jednoj od 29. Bilo je dve. Ili vezano za evro ili za švajcarac. To je kao da odeš u prodavnicu i staneš ispred rafa gde uredno stoje mleko od 2,8 i 3,2% mlečne masti. Ti uzmeš od 2,8% i posle tri godine shvatiš da se truješ aflatoksinom. Onda ti pametnjakovići kažu, pa što nisi uzeo od 3,2%, to nije bilo otrovano, ko ti kriv. Pih, kakvo zatupljivanje i podvaljivanje zdravom razumu.
    (Uništeni korisnik CHF kredita, 26. januar 2015 15:24)

    # Link komentara

  109. Vidim iz Hrvatske i Madjarske se sve banke povukle zbog njihovih resenja za CHF...
    (Stefan, 26. januar 2015 15:21)

    # Link komentara

  110. pa ste hteli sns i jorgovanku,nije valjao šoškić,pa sad ćutite i trpite!!! što se niste bunili kad su vršili pritisak na šoškića da podnese ostavku,kad su promenili zakon o nbs gde ste tada bili da se pobunite kad su ukinuli nezavisnost nbs?
    (roko, 26. januar 2015 15:20)

    # Link komentara

  111. Kad je bio Soskic guverner, ona ga je napadala za bezobrazno visoku platu.. Od kad je ona zasela sa tom istom platom... promenila je plocu, ali i frizuru..
    (bane, 26. januar 2015 15:19)

    # Link komentara

  112. postovana,Vas posao ,za koji primate platu (kolika je,to znamo)je da nadjete resenje.Vi to ne smete,jer ne zelite da se zamerite bankarskom zelenaskom kartelu.Sve ce te da uradite,samo da ne pomognete gradjanima,a kao,pomoci ce te im..demagogija u punom zamahu
    (nislija, 26. januar 2015 15:17)

    # Link komentara

  113. Да, наша решења пишу ММФ и стране банке, а Мађарима Мађари!!
    (popeye, 26. januar 2015 15:14)

    # Link komentara

  114. Doći će i vama Siriza!
    (Ernesto, 26. januar 2015 15:12)

    # Link komentara

  115. Bio je zakon da rata kredita ne sme da bude veca od 50% plate...jel tako...onda je svajcarac ripao kako je ripao i nikom nista...sada ima ljudi koji placaju i preko 80% od plate...od drzave ama bas nista ne ocekuju osim da se dozvoli da ko hoce izvrsi eutanaziju...nikada se vi gore necete boriti za one dole...dogovor je moguc samo izmedju vas gore,kao na primer drzava i advokati a ostali nek se piiip...
    (Milan Krstic, 26. januar 2015 15:09)

    # Link komentara

  116. Sramota! Toliko nekompetencije se nije moglo ni zamisliti! Sram vas bilo, pa to su vasi gradjani u problemu!
    (Slavko, 26. januar 2015 15:09)

    # Link komentara

  117. Ajde ovako, da dam malo podstrek Guvernerci i ostalim na vlasti:
    Ako mi omogućite da konvertiram dug iz Chf u Eur po fer uslovima (npr. da mi rata u eur bude kao da sam bio uzeo kredit u eurima pre 6 godina), ja cu glasati za vas na sledecim izborima. Obecavam!
    (Zoki, 26. januar 2015 15:06)

    # Link komentara

  118. Šoškić je za tebe car!
    (Petrović, 26. januar 2015 15:05)

    # Link komentara

  119. Ovo je početak kraja SNS-a!
    (CHF bot, 26. januar 2015 15:03)

    # Link komentara

  120. Lepo rečeno.... Šta ste vi uradili za sebe u poslednje 2 godine? Ja (guvernerka) sam zaradila 150.000€, a vi zaduženi...ma ko vas šiša!
    (akademac, 26. januar 2015 15:02)

    # Link komentara

  121. Bez žurbe, sačekajte da ljudi propadnu i problem će se rešiti sam od sebe.
    (nenad, 26. januar 2015 15:00)

    # Link komentara

  122. Pitanje za Guvernerku.Ako sam u Aprilu 2014-te eure promenio u dinare po kursu 113,60 din za 1e (u pitanju je nasledstvo) verujući vašim savetima da stedimo u dinarima orocio sam ih u domaćoj banci na godinu dana kamata 8%.Ulog nije bio mali i do danas po kursu 123,50 din sam u gubitku preko 700-800 eura a do Aprila ima da bude i preko 1 000e.GUVERNERKA DA LI JE TO NORMALNO?
    (nenad2, 26. januar 2015 14:57)

    # Link komentara

  123. Nece oni uraditi nista. NBS kao "regulatorno" telo interesuju krediti osigurani kod NKOSK. Zasto? Problem postoji i isti je za sve kredite. Bezvezarija. Ali kad pocne propast korisnika, propasce i jos ponesto. O tome treba brinuti, posle ce biti kasno kao sto je i ovaj problem trebalo resavati dok je franak bio fiksiran.
    (Avvocato, 26. januar 2015 14:56)

    # Link komentara

  124. Neki dan sam dao komentar na vest da ce u ponedeljak da se oglasi o ovome,i napisao sam da ce ovo reci. Koji smo mi Srbi jadnici da nas ovakvi ljudi vode. Nazalost ovaj narod se prodaje za dzak brasna i kesicu bombona i siguran sam da ovde nikad nece biti bolje jer onaj ko laze o "ukradenim glasackim listicima" sutra isto tako moze i da pokrade izbore.
    (prijatelj, 26. januar 2015 14:49)

    # Link komentara

  125. Beznam zasto se uopste i obracala javnosti, kada nista nije rekla! Neznam zasto se NBS ponasa tako poslusnicki prema bankama, kada je ocigledno da su chf krediti spekulativni i ilegalni, koji su doveli do emormne pljacke gradjana Srbije! Mislim da je sada vreme da vlast odluci na cijoj je strani, na strani banaka i eksploatatora ili na strani naroda koji ih je doveo tu gde jesu! Ako se ne stave na stranu naroda sto je normalno da se desi, na sledecim izborima narod ce to kazniti, pa ce doci u situaciju da oni polazu racune za to sta su radili i sta su trebali da rade a nisu, novoj vlasti! Kao sto prethodnici polazu njima! A sto se nas korisnika chf kredita tice ovo nas nece omesti u nameri da se borimo za pravdu,do Strazbura i gde god treba, do neba!!!
    (dragan, 26. januar 2015 14:48)

    # Link komentara

  126. Па наравно. ”Брзо па кусо”. На овоме треба да се седи још барем једну деценију. Може Српска кичма још да издржи. Само ви товарите.
    (Сима, 26. januar 2015 14:48)

    # Link komentara

  127. Sledeceg ponedeljka vec treba da se plati uvecana rata, pa cenim da je trebalo bar malo da se potrudite da nadjete resenje pre toga. A da, ipak je bolje uzeti malo vise para...
    (gunner, 26. januar 2015 14:47)

    # Link komentara

  128. Ovako se drzava stavlja na stranu gradjana od cijih para prima toliku platu!!! Bravo gospodjo i bravo vlado nasa! Uzas....
    (Igor, 26. januar 2015 14:47)

    # Link komentara

  129. ne treba nama ni asteroid ni zemljotres ni poplave mi imamo sns, proklinjem dan kad ste dosli na vlast
    (antibot, 26. januar 2015 14:44)

    # Link komentara

  130. Ne treba Jorgovanka da se brine da se banke napustiti srpsko trziste. Pogledajte profit banaka u poslednje dve godine u Srbiji. Oni ce se zabetonirati ovde.
    (ozon, 26. januar 2015 14:42)

    # Link komentara

  131. Jedno je pričala kad je bila u opoziciji a drugo kada je došla na vlast. Ne kaže se džabe ''daj čoveku vlast da vidiš kakav je''. Tebi se ne žuri, sa 500.000 platom ne osećaš teškoće sa kojim narod jedva živi. Tebi je izgleda glavna okupacija nova frizira, novi komletić i novi okvir za naočare.
    (Srbin, 26. januar 2015 14:42)

    # Link komentara

  132. Od smanjenja plate nisam je ni cuo ni video.
    (Pomoravac, 26. januar 2015 14:41)

    # Link komentara

  133. hahaha! naredne nedelje je? superiska! mogli ste famozni sastanak da prebacite za narednu godinu posto je evo vec 26. januar, tako da ce ovih jedanaest mjeseci i nedelju dana da prolete za sekund.
    (neko, 26. januar 2015 14:41)

    # Link komentara

  134. Jedna od vecih bruka SNS-a.
    (Boki, 26. januar 2015 14:41)

    # Link komentara

  135. Pa zar je moguće da će NBS još Čekati? Ni jedna banka nije napustila Mađarsku. Ajde da vidimo koje će banke sada otići iz Hrvatske!
    Daj bože da odu od nas, ali neće. Štiti ih vlast.
    (FRANSOA, 26. januar 2015 14:40)

    # Link komentara

  136. Pa naravno da neces, jer radis za kolonisticke strane banke, koje su ovde zasticene ko beli medvedi.
    (Istocno indijska kompanija, 26. januar 2015 14:40)

    # Link komentara

  137. ona prica,dinar pada,evro raste,gora zeleni.....
    (nevidljivi panter, 26. januar 2015 14:37)

    # Link komentara

  138. Resenje je jednostavno. Ni drzava ni poreski obveznici ne treba da placaju umesto nas.Neka banka dokaze da je zaduzena u chf i nikom nista.Ali one su se zaduzivale u eurima i imaju extra profit od 65% za 6 godina.Moj primer: 28.000 eura dobio a kazu danas 44.700 eura da sam dobio. Koja banka nije zaduzena u chf neka konvertuje kredit u eure na dan uzimanja kredita i resen poblem.Drzava ne dotira nista, Banke zaradjuju dogovorenu kamatu a duznici nisu prevareni i vezani su za euro. Doneti i primeniti zakon jednostavno a ne kosta i banke sprecene u extra profitu--prevari
    (Misa - Resenje, 26. januar 2015 14:36)

    # Link komentara

  139. Ako je narod zaboravio, vi ne biste smeli. Svojevremeno ste ubadjivali narod kako je dobro uzimati kredite u CHF a danas necete resenje kao Madjari. Malo obraza ne bi stetilo.
    (mikin, 26. januar 2015 14:36)

    # Link komentara

  140. Jedino i jedino pitanje za banke i NBS. Da li su duzne u chf prema inostranstvu,ako jesu neka to i dokažu inspektorima NBS.Ako nisu neka vrate extra profit kojim su nas zadužili. Lako je proveriti a i po zakonu je
    (Misa - Resenje, 26. januar 2015 14:35)

    # Link komentara

  141. Samo što nije rekla ko vas bre šiša gradjani jedni!!!
    (Ivan, 26. januar 2015 14:34)

    # Link komentara

  142. "Guvernerka je rekla da regulatori na drugim tržištima još nisu došli do optimalnog rešenja ovog problema" Kojih trziste? Svi vec uveliko donose mere,ti jos ni sastanak nisi imala.Ja da sam na mestu guvernerke,vec bi izgorela,ne bi spavala dok ne resimo problem,da bih opravdala platu koju zaradjujem,da je ne primim.Ti si za januar primila platu,a nisi je zaradila.
    Lepo meni roditelji rekli "nemoj dete u visu pisarsku,da nas ne sramotis.Doktoriraj u medicini ili tehnickim naukama,da budes uvazena."
    (Kamikaza, 26. januar 2015 14:34)

    # Link komentara

  143. Do kada cemo mi ovu zenu, koja pojma nema o bankarstvu da placamo 5000 evra mesecno?
    (do kada, 26. januar 2015 14:32)

    # Link komentara

  144. Неће банке отићи, сувише су им високе марже да би отишле. Ни Мађари немају лоше решење: по њему, камата би после конверзије била у висини последње камате пре скока швајцарца. Узгред, пласман новца је посао банака, па је логично да оне сносе ризик свог посла, а не сви за њих и због њих. Али, то су решења која одговарају нама, становницима. Вама који владате не одговарају- е сад, да ли је то провизија, страх за безбедност или нешто друго, видеће се.
    (Гоги, 26. januar 2015 14:29)

    # Link komentara

  145. -"Ona je najavila da će predstavnici NBS-a i banaka o tome razgovarati na sastanku naredne sedmice. "
    Ne lipsi magarce do zelene trave!

    - "Guvernerka je rekla da regulatori na drugim tržištima još nisu došli do optimalnog rešenja ovog problema i zato je neophodno, smatra, da se sve prednosti i mane alternativnih modela pažljivo razmotre. "
    Najbolje da sacekamo jos jedno 30-ak godina, taman dok isteknu ovi krediti.

    - "NBS kao regulatorno telo pre svega zanimaju oni krediti građana u švajcarskim francima koji su osigurani kod Nacionalne korporacije za osiguranje stambenih kredita (NKOSK)"
    U prevodu, zanima ih samo ono sto ce drzava agencija za osiguranje kredita morati da plati bankama.

    -"Ne mislim da Srbija ima loše đake koji treba da prepisuju loša rešenja"
    pa da, Srbija je u svemu bolja od Madjarske, ne znam sto se I poredimo sa njima ;-)

    -"banke bi se povukle sa srpskog tržišta, što nikako nije cilj."
    Verovatno im je prihvatljivije da se ljudi isele iz Srbije nego banke, a to sto se godisnje preko 30 000 ljudi iseli to nije problem!!! Strasno
    (Dejan, 26. januar 2015 14:29)

    # Link komentara

  146. Неће банке отићи, сувише су им високе марже да би отишле. Ни Мађари немају лоше решење: по њему, камата би после конверзије била у висини последње камате пре скока швајцарца. Узгред, пласман новца је посао банака, па је логично да оне сносе ризик свог посла, а не сви за њих и због њих. Али, то су решења која одговарају нама, становницима. Вама који владате не одговарају- е сад, да ли је то провизија, страх за безбедност или нешто друго, видеће се.
    (Гоги, 26. januar 2015 14:29)

    # Link komentara

  147. "Ona je najavila da će predstavnici NBS-a i banaka o tome razgovarati na sastanku naredne sedmice."
    Jorgovanka se inace ubija od posla,nema vremena,kao ni bankari.Dug ostaje,a rade refinansiranje.
    NBS na pamet ne pada da fiksira kurs svajcarca,jer ni sama to ne cini.
    Udruzite se zahtevate arbitrazu za nepokretnosti,procenu vrednosti i utvrditi kolika je zaista vrednost nepokretnosti.
    Inflacija i deflacija inace sluze za pljackanje da nemas pojma kolika ti je rata.
    Jorgovanka,nije izasla sa zvanicnim podacima,koliko je svajcaraca zaista bilo u bankama.Treba peglati arhiv pun prasine,pa ce se kostim isprljati.Ne sme se iskljuciti ni opcija da nema pojma gde i kako da trazi,pa ce joj instrukcije davati ona uplakana Ljiljana Dragutinovic,ekonomski ekspert.
    (Igor, 26. januar 2015 14:28)

    # Link komentara

  148. Ok, necete hrvatsko resenje, necete madjarsko resenje, znaci da znate sta necete. A kad ce neko u NBS znati sta hocete tj koje resenje je prihvatljivo za banke u Srbiji (posto vas ocigledno ne interesuje sta je najbolje za stanovnike Srbije)?
    (kinez, 26. januar 2015 14:25)

    # Link komentara

  149. A jel' može islansko rešenje: Island je ukinuo valutnu klauzulu, proglasio je protivustavnom i protivzakonitom, nacionalizovao banke i uhapsio veliki broj direktora banaka?
    (Luiz, 26. januar 2015 14:25)

    # Link komentara

  150. Licumuri. Dali ste bankama da se ponašaju lihvarski na tržištu, a sad mlatite o nekim "ishitrenim i pravednim rešenjima". Gadite mi se. Nemam nikakve dignute kredite, ali ovako podlo istupanje u javnosti nisam do sada čuo. pri tom ista ova individua da nije guverner bi mlatila u Skupštini o krađi države i banaka svojih gađana,
    (Nemanja, 26. januar 2015 14:24)

    # Link komentara

  151. I da, još: da država plati kredite u CHF, potrošačke kredite, dugove po karticama, dugove u kladionicama, zimovanje, letovanje i naravno džabe struja, komunalije, zaboravih novi mobilni a za ženu nakit i garderoba, meni neki rolex, i koji izlazak ono kao šta pije kafana. Tetki što mi donosi lek zahvalnica. Na čemu li je ova zemlja-kafana zvana Srbija?
    (Beogradjanin, 26. januar 2015 14:22)

    # Link komentara

  152. ni mi necemo vas. ali opet, tu ste...
    (pf, 26. januar 2015 14:22)

    # Link komentara

  153. Hocemo novu frizuru...izes Chf
    (romanista, 26. januar 2015 14:16)

    # Link komentara

  154. Banke bi se povukle isto kao banke u Mađarskoj - nijedna! Imaju ovde izuzetne marže i kamate,a domaće su elegantno zatvorene.
    Pomozite ovim ljudima da pošteno vrate svoje kredite! Sa kamatom i fer-DA , BEZ ZELENAŠENJA!!!
    (Dečko koji obećava, 26. januar 2015 14:14)

    # Link komentara

  155. a sto je dinar 123,to nista.
    (dzordz, 26. januar 2015 14:13)

    # Link komentara

  156. Kakva drzava takva guvernerka .
    (branislav, 26. januar 2015 14:13)

    # Link komentara

  157. Nema ona pojma!!!
    (dejan, 26. januar 2015 14:13)

    # Link komentara

  158. Stvarno naši političari imaju veliku sposobnost da toliko pričaju,a ne kažu ništa.
    (Jovica NS, 26. januar 2015 14:11)

    # Link komentara

  159. Guvernerka ne prima platu 650.000, da bi se suprotstavljala bankama i mesetarima, vec da bi siromasila narod.
    Sve devizne dugove, treba prekonvertovati u dinarske, na dan zakljucivanja ugovora, a sav teret i gubitak MORAJU SNOSITI BANKE!!!
    One su EKSTRAPROFITERI uz blagoslov drzave i to se ne sme dopustiti. Kojoj banci se ne dopada, momentalno zamrzavanje sredstava, oduzimanje i CAO!!!
    (Peja, 26. januar 2015 14:10)

    # Link komentara

  160. "Ne mislim da Srbija ima loše đake koji treba da prepisuju loša rešenja"
    Ne,mi cemo vratiti prazan papir.
    Nismo li malo prepuni sebe, ha?
    (Sly, 26. januar 2015 14:03)

    # Link komentara

  161. Oćemo , nećemo... Kad si na vrhu, sve stvar htenja.
    (Djoshica, 26. januar 2015 14:03)

    # Link komentara

  162. u koji ponedeljak gospodjo Jorgovanka?
    (jorgovan, 26. januar 2015 14:03)

    # Link komentara

  163. e bravo...nek si ti nama rekla!!! vrlo mudro, ohrabrujuce i nadasve pametno od gospodje kvazi guvernerke! samo me interesuje koliko su analize trajale da bi ovako pametnu izjavu pustila u etar...SRAMOTA...Toliko o brizi za gradjane.
    (boki, 26. januar 2015 14:00)

    # Link komentara

  164. Bruka od institucije, države i žene! Šta je čovek bez stava i mišljenja, bolje da se nije ni oglasila! Ustvari i nije! Tuga!
    (Jorgovanka, 26. januar 2015 13:59)

    # Link komentara

  165. Srpska banka, Razvojna banka,Univerzal banka, Agro banka, šta je kod ovih banaka i naših chf kredita isto ? Isto je ponašanje Narodne banke koja ništa ne preduzima da se nešto uradi i reši.
    (Marko, 26. januar 2015 13:59)

    # Link komentara

  166. i mi smo OVU vest cekali danas? Da je nekakav sastanak.sledece nedelje? Lako je njoj gospodji "Strpljenspasen" sa 500000 plate da ne zuri,mi cemo tesko izgurati jos par rata s ovim kursom
    (pera, 26. januar 2015 13:58)

    # Link komentara

  167. A koje to sledece nedelje da razgovarate sa bankarima?
    (jorgovan, 26. januar 2015 13:57)

    # Link komentara

  168. Sram Vas bilo kako ste spori i neazurni! Imate nekoliko ponudjenih vrlo pravednih resenja za obe strane a vi oklevate! Ugledajte se malo na okolne drzave koje rade u interesu svojih gradjana, a ne tajkuna
    (i, 26. januar 2015 13:55)

    # Link komentara

  169. Kakva ishitrena rešenja gospodjo. Pa ovo traje već 8 godina ? Zašto ne kažnjavate banke ? Zašto niste kaznili ni jednu banku zbog jednostranog podizanja kamata ? Zašto se ne proverava ju tvrdnje da se za naše kredite nisu zaduživale u francima ? Koja je svrha postojanja Narodne banke ? Vaše saopštenje se ne razlikuje od saopštenja Udruženja banaka ? Sramota.
    (Beogradjanin, 26. januar 2015 13:54)

    # Link komentara

  170. Svaka normalna zemlja tj vlada odmah je reagovala u zaštiti onih koji su ih i birali, svaka sem Srbije, čije ustanove rade u korist stranih banaka i krupnog kapitala. Biće Srbija prosperitetna po cenu sve i jednog Srbina, sramota ko nas vodi!
    (Običan građanin, 26. januar 2015 13:49)

    # Link komentara