- Komentari -

Šest banaka nam kroji kurs dinara

Beograd -- Šest velikih banaka praktično određuje visinu kursa dinara u odnosu na evro. Oni kupuju i prodaju evro i svakako mogu da isteraju kurs na nivo koji im odgovara.

Izvor: Novosti
Pošaljite komentar
  1. Isto tako samim stampanjem novaca od strane drzave ce na trzistu biti vise novaca i past ce mu vrijednost.
    Stampanje novaca ide samo na stetu gradjanima jer imaju manje, nesto je povoljnije za izvoznike kojima proizvodi pojeftine na stranom trzistu.
    Stampanje para bi bilo dozvoljeno samo u situaciji kad bi se s tim parama ulozilo u neso sto ce moci vratit te iste pare.
    Bilo kakvo stampanje za pokrivanje rupa je ravno smrti a to vecina radi bas tada da zakrpa rupe koje je napravila drzava sama a sve na kraju plati narod jer popije na placama koje manej vrijede, kupovna moc i tako.
    Kad se intervencija radi na porezima dira se samo odredjena skupina, kad se intervenira na novcu placaju apsolutno svi, zato to rade samo pametni ili glupi, mozemo se slozit da smo mi svi izmedju i necemo stampat lovu.
    (tito, 9. jun 2012 17:57)

    # Link komentara

  2. Obratite malo paznju da na kraju svakog meseca kad pristignu rate za kredite dinar iznenada naglo opadne,a s pocetka meseca malo ojaca (gazda milutin, 07. jun 2012 17:31)
    - Kada rate dospevaju zavisi isključivo od toga kada je kredit uzet. Koliko neznanja i paušalnih ocena ovde, na kojima se dalje jos grade teorije...
     (cartman, 8. jun 2012 04:29)

    # Link komentara

  3. @ Sale.
    A sta mislis da se desava kad NBS prodaje evre?
    (Roki, 7. jun 2012 22:25)

    # Link komentara

  4. @ Mazanje. I ja sam pokusao Vladimiru Dz da objasnim da se ovde ne radi o piramidalnim semama kradje stedisa. Isto tako sam siguran da je nemoguce da sest banaka moze da uradi ovako nesto. Jednostavno, nijedan zdrav osnov ne postoji u nasoj zemlji da bi kurs bio stabilan. A najgore od svega je sto mu ljudi daju minuse iako se ne razume mnogo u ekonomiju.
    (Roki, 7. jun 2012 21:51)

    # Link komentara

  5. @Vladimir Dz - To sto si na Wikipediji procitao clanak o Fraction Banking ne znaci da to treba da ti bude odgovor na svako pitanje iz ekonomije.

    O Fraction Banking mozemo da diskutujemo, ali to ovde nije uzrok. Ovde je rec o tome zasto kurs dinara "fluktuira", i za to ti banke nisu krive.

    Kriva je Nardona Banka, odnosno Vlada Srbije koja se zaduzuje za vise novaca nego sto je nastampano, pa zato NBS mora da stampa jos novca. Sto uzrokuje da vrednost tog novca opada.

    Lepo je rekao Makedonac, u svim zemljama u okruzenju ekonomija je takodje losa, pa im kurs ne oscilira toliko kao u Srbiji, jer su im Vlade iole odgovornije od nase.

    Kada bi neko mogao da stampa dijamante, i njima bi vrednost brzo opala.
    Nije Frakciono Bankarstvo i banke krivo za svaku stvar u ekonomiji, iako bi nasi drzavnici voleli da tako mislimo.

    Avramovic je prestao da stampa dinare i kurs se stabilizovao. Cim su ga pritegli da pocne da stampa pare, dinar je krenuo da pada.

    Takodje, fluktuirajuci kurs je i glavni razlog nesigurnosti i razloga zasto strane firme ne ulazu u Srbiju.
    (Mazanje, 7. jun 2012 19:26)

    # Link komentara

  6. mesetarenje !!!
    (monkmaw, 7. jun 2012 19:23)

    # Link komentara

  7. Ma , sta to radite bre , kod nas u Makedonija i vise ne znam od kad
    evro se dvizi izmegju 61,2 do 61,5 denara , kod Hrvata isto je izmegju 7,1 do 7,6 kuna , pa koji to kurac radite , narod gubi pare a zaragjuju samo banke i interesna grupe , tajkuni i mafija , *** to vec jednom , kao bolje je za izvoz , ma ... je bolje samo oni prave bogatstva a ispasta narod . **** to vec jednom
    (Skopje MKD, 7. jun 2012 17:45)

    # Link komentara

  8. @Vladimir Dz. Necu da ulazim u piramidalne seme, ali nisi u pravu. Glavne investicione odluke banaka se prvenstveno odnose na davanje zajmova, kao i na ulaganje u hartije od vrednosti koje nose mali rizik (uglavnom drzavne obveznice i zapisi). Takodje, deo novca ulazu na devizno trziste (FOREX).
    (Roki, 7. jun 2012 17:36)

    # Link komentara

  9. Obratite malo paznju da na kraju svakog meseca kad pristignu rate za kredite dinar iznenada naglo opadne,a s pocetka meseca malo ojaca
    (gazda milutin, 7. jun 2012 17:31)

    # Link komentara

  10. pa naravno, znajte da uvek sve sto ide na stetu naroda, ide u korist pojedinca...
    (sunshine, 7. jun 2012 17:27)

    # Link komentara

  11. 10 godina ja pricam da je ova zemlja skrojena po uputstvima banaka, ovdasnje mafije i tajkuna !!!
    (sale novosadjanin, 7. jun 2012 15:30)

    # Link komentara

  12. Slozenost koja se povezuje sa
    finansijskim sistemom je samo maska.Stvorena da prikrije jednu od drustveno najparalizirajucih struktura,sa kojom je covecanstvo ikad bilo suoceno.Niko nije tako beznadezno porobljen od onih koji pogresno veruju da su slobodni-Johan Volfgang Gete.Pre mnogo godina,Centralna Banka SADtj."Federalne Rezerve"napravila je dokument pod nazivom
    "Moderna Mehanika Novca"Ova publikacija u detalje objasnjava institucionalizovan nacin pravljenja novca
    Svrha ovog prirucnika je da opise osnove
    procesa pravljenja novca.Vlada SAD odlucuje da joj treba novac.Pozove Federalne Rezerve od kojih
    zatrazi,recimo,10 milijardi dolara.Federalci odgovaraju: "Naravno,
    kupicemo 10 milijardi obveznica od vas"Onda americka vlada uzima papir,
    naskraba nesto po njemu da bi izgledalo zvanicno,i to nazove "dr₧avnom obveznicom"Tom papiru onda zada vrednost i nakupi ih do 10 milijardi dolara.I to posalje Federalnim Rezervama Zauzvrat,ljudi iz Federalnih Rezervi skupe svoju impresivnu gomilu papira.Samo ovoga puta nazivajuci ih
    novcem federalnih rezervi.Takodje dajuci im vrednost od 10 milijardi dolara.Federalci uzimaju te "note"
    i razmene ih za obveznice.Vlada SAD uzima tih 10 milijardi federalnih "nota",i deponuje ih na racun u banci I nakon ovog cina ove "note"
    zvanicno postaju legalan novac.Uvecavajuci tako za 10 milijardi
    dolara novcanu masu SAD.I eto ga!Deset milijardi svezeg novca je napravljeno.Tako to i kod nas funkcionise.
    (Bankar amater, 7. jun 2012 14:54)

    # Link komentara

  13. Na vodecim pozicijama tih banaka nalaze se partijski ljudi. Tako da me ne bi cudilo da iz svega toga korist izvlace politicari i partije, a sve to na stetu ovog napacenog naroda.
    (Pera, 7. jun 2012 14:52)

    # Link komentara

  14. Kurs u Srbiji je svakako kontrolisan od necije strane, tj. svakako ga ne odredjuje trziste. Mene ovo podseca na 2008 kada je evro u isto vreme kao i sada poceo da pada da je u avgustu mesecu bilo apsurdno s obzirom na cene promeniti evro u dinar, a onda je krajem septembra poceo da raste, a rasle su i cene zajedno sa njim.
    (krs, 7. jun 2012 14:44)

    # Link komentara

  15. hvala @Vladimir Dž
    (dejan, 7. jun 2012 14:32)

    # Link komentara

  16. UUUUf,otkrivena vruca voda.Pa jedna ili dve banke kontrolisu sudbinu celog sveta...
    (Zoki, 7. jun 2012 14:32)

    # Link komentara

  17. Њихов западни свет воде школовани, паметни и писмени. Наш свет су водили бравари, молери, заваривачи, алатничари и њима слични. Часна професија. Зато су они ЗАПАД а ми балкан.
    (машинбравар, 7. jun 2012 14:10)

    # Link komentara

  18. Povlacenjem svih depozita iz banaka za maximum dva meseca bi satrli banke i bankarski sistem. Problem je sto su bankari mnogo bolje obrazovani i organizovaniji, pa se od ovog stite godinama. Kad bi se stedise dogovorile i ovo odradile, banke bi se posle toga mnogo bolje ponasale prema deponentima.
    (Povucimo sve pare, 7. jun 2012 13:50)

    # Link komentara

  19. @Roki – Ne, to što si ti napisao je glupost. Banke ne ulažu višak novca na devizno tržište. One prave piramidalni sistem praveći pare iz ničega. Jednom kad predstanu da duvaju piramidu one kupe pravo materijalno bogatstvo u zamenu za papir.

    Ako ukucaš u google recimo: banks hoarding money, not lending…shvatićeš da uprkos tome što leže na parama od hiljade milijardi dolara one neće da izdaju ljudima pare. Monetarni sistem nije monetarni, on je robovlasnički.
    (Vladimir Dž, 7. jun 2012 13:45)

    # Link komentara

  20. Glupost. Banke ulazu visak sredstava na devizno trziste, sto je najnormalnije. S druge strane, slab dinar smanjuje vrednost dinarske imovine banaka i cisto sumnjam da bankama odgovara da klijenti ne mogu da im vracaju kredite zbog rasta kursa. Kurs se odredjuje na medjubankarskom trzistu, ali njegove oscilacije su rezultat mnogobrojnih faktora (inflacija, neto izvoz, deficit u budzetu,politicka nestabilnost, itd.).
    (Roki, 7. jun 2012 12:47)

    # Link komentara

  21. Dajte spisak tih banaka...
    (Sharky, 7. jun 2012 12:11)

    # Link komentara

  22. Trebalo bi formirati Udrženje za zaštitu prava korisnika bankarskih usluga, a do tada, jednostavno bi trebalo što pre i što više ljudi da ugasi svoje račune kod tih 6 banaka (treba jasno istaći kojih to 6 banaka nama kroji kapu, odnosno prazni već prazne džepove). Te banke treba proglasiti za ''društveno neodgovorne banke''.

    Nemam vremena time da se bavim jer se, kao i svi vi, borim da zaradim platu, koja mi je, kao što lepo rekoste, od početka godine manja za skoro 10% zahvaljujući ''društveno neodgovornim bankama''.
    (Milica, 7. jun 2012 12:09)

    # Link komentara

  23. "Problem koji se gomila već vekovima i oko kojeg će biti borbe pre ili kasnije, jeste narod protiv banaka"

    - Lord Acton (1834-1902) engleski istoričar.
    (Vladimir Dž, 7. jun 2012 12:00)

    # Link komentara

  24. Bože, kakvo je to pitanje : koje banke? Pa, logično, one koje imaju najviše novca da otkupom obveznica kreditiraju državu. Možda su moguća mala odstupanja, dakle, možda i mala, ali nađite listu najjačih (najboljih) banki u Srbiji (nije teško, vole da se hvale :) i to je to.
    (lada, 7. jun 2012 11:23)

    # Link komentara

  25. U Evropi uvode nove propise koji kazu da je bolje da propadaju banke a ne drzave. A nama banke kroje sudbinu. Menjaju kurs kad i kako hoce.Samo da se zna ko je gazda u ovoj propaloj drzavi.
    (pedja, 7. jun 2012 11:23)

    # Link komentara

  26. @Mazanje – To što ti pišeš je bacanje prašine, tekst je OK samo što pokriva jako mali deo problema.

    Banke izdaju nov novac (95% ukupnog novca) sa vrlo malo pokrića svaki put kad zajmimo pare od njih. Takozvani keš predstavlja beznačajnu sumu i nema efekta na ukupan sistem, tu je da te vara. Nov (kreditni) novac se stvara onog trenutka kada dođete u banku da pozajmite pare (digitalan, hartije od vrednosti...), te pare se izdaju na osnovu depozita množenjem sa faktorom multiplikacije. Banke drže jedan deo depozita najvećim delom kako bi se stvorila iluzija da krediti dolaze od štednje. Ovakav novac se još zove novac sa dugom jer kad pozajmite nov novac on mora i da se vrati svom izvoru gde se više neće vraćati u opticaj već nestaje trajno. Kad bi sistem ovako funkcionisao, kao protočni bojler, nov novac se izdaje a rate se vraćaju za pozajmljeni, količina para bi bila fiksna i ne bi imali inflaciju. Međutim, svaki put kad se izda kredit fali količina para za kamatu.

    Zato nas država i banke teraju da se zadužujemo jer novim zaduženjem dolivamo kamatu koja nedostaje sve do momenta kad smo se svi zadužili, tj kad nema novih robova. Tad se sistem urušava. Matematički je nemoguće vratiti sve kredite – sistem je piramida, duboko kriminalan.

    Ovaj sistem je nažalost legalan i zove se Fractional reserve banking. To je moderna forma ropstva, Matrix koji ne vidimo. Milošević nije dao nas ovako porobe i to je bio osnovni i jedini razlog bombardovanja. To piše u dokumentima globalista.
    (Vladimir Dž, 7. jun 2012 11:16)

    # Link komentara

  27. "Odličan" članak o "Šest banaka nam kroji kurs dinara", samo ne saznasmo ništa o tih šest banaka.
    (Još samo suština, 7. jun 2012 10:49)

    # Link komentara

  28. rece bajatovic pre neki dan "ne treba na mmf"
    eto zasto nam "ne treba"...da bi gospoda radila sta im se prohte. MMF donosi mere i pravila koji nisu idealni ali su daleko bolji od ovog sto ovi nasi rade
    (niks, 7. jun 2012 10:34)

    # Link komentara

  29. Pa ako evro pada, neka ga NBS kupuje!
    (sale, 7. jun 2012 10:20)

    # Link komentara

  30. Pogledajte koje banke imaju najnovije, nalepše i najveće zgrade u Srbiji, pa će te ih možda i sami prepoznati.
    (idijot, 7. jun 2012 10:06)

    # Link komentara

  31. dajte imena tih sest banaka molim
    treba prekinuti odmah sve odnose sa njima.
    naravno ko moze
    (dejan, 7. jun 2012 09:48)

    # Link komentara

  32. masinbravar je bio tata!
     (nebeski Srbin, 7. jun 2012 09:47)

    # Link komentara

  33. А ти би наравно био лепа вила да си у њиховој позицији? Уз то, имаш интернет и вероватно немаш проблем са снабдевањем воде, струјом, храном, и осталим благодетима овог света. Шта ти више треба од тога ? Хвала им на свему ако су они заслужни за то.А ако кукаш за посао, имаш 200 огласа свима требају радници.
    (@matori, 7. jun 2012 09:38)

    # Link komentara

  34. kada vec tako kazete da nam 6 banaka kroje sudbinu u srbiji korektno bi bilo ako ste u pravu da nam i saopstite imena tih banaka ali ako niste u pravu/ bar ja tako mislim/bilo bi potrebno da se izvinite i nama a i pomenutim bankama jer svako mora da odgovara za vest koju daje u medije
    (neso kraljevo, 7. jun 2012 09:37)

    # Link komentara

  35. Kojih sest "velikih" banaka, molicu?
    (jovan, 7. jun 2012 07:56)

    Nezgodno je da ih objave, jer su to banke, koje je je doveo Dinkić i DOS, koji hara već 12 godina u raznim kombinacijma i skraćenim verzijama Srbijom, a kako stvari stoje još 4 god. će harati (iako je sve poharano).
    (pera, 7. jun 2012 09:34)

    # Link komentara

  36. Jadno je kako neko može ovako da mlatne na jednom ozbiljnom sajtu i da redakcija to objavi. Te banke očigledno koriste priliku da višak svojih sredstava obrnu na međubankarskom tržišti koje postoji kao takvo. Najlakše je za sve što se u ekonomiji dešava okriviti banke koje , činjenica je zarađuju na kamatama ali isto tako i u dogovoru sa ovom propalom državom veštački održavaju privredu u životu.
    Uostalom, gde je račun tim baknama da kurs skoči u nebesa pa da narod nema od čega da im vraća i plaća kamate???
    (građanin, 7. jun 2012 09:33)

    # Link komentara

  37. Ako je to tačno, onda te banke mogu i zlonamerno da izazivaju ovakve oscilacije evra ne bi li naterali NBS da otvori šlajpik. Znači ne reaguje tržište, kako se ubiše da nam objasne kojekakvi ekonomski eksperti, već je sve režija da se jadni bankari "potkrpe" kojim evrićem iz deviznih rezervi NBS.
    (man, 7. jun 2012 09:26)

    # Link komentara

  38. ja bih pre reko da su banke unistile narod i privredu a to im je neko omogucio
     (daca, 7. jun 2012 09:12)

    # Link komentara

  39. Kakvo mazanje ociju. Kakav spin. Banke ne "kroje" kurs dinara, nego samo reaguju na dostampavanje para koje radi naravno nasa "vlada u tranzitu".

    Raspitajte se malo kako funkcionise proces od kada Narodna Banka nastampa pare dok taj novac ne dodje "na ulicu", pa cete znati "ko je kriv za kurs". Ali drzava krije takv informacije.
    (Mazanje, 7. jun 2012 09:11)

    # Link komentara

  40. tekst je ocajan... naravno da banke kroje kurs. banke kupuju i prodaju devize za svoje klijente. klijenti im daju naloge. dakle klijenti banaka kroje kurs. pitanje je ko su im klijenti. to istrazite...
    (bg, 7. jun 2012 08:54)

    # Link komentara

  41. Kako šest najvećih banaka stvara ponudu i potražnju i određuje kurs?!?!? A ko štampa dinare?? Da li država vraća dugove inostranim poveriocima u krompiru??? Da li firme vraćaju dugove inostranstvu u dinarima?? Dajte malo istraživanja!
    (Liberal, 7. jun 2012 08:51)

    # Link komentara

  42. Imaju li te banke imena?
    (y@, 7. jun 2012 08:45)

    # Link komentara

  43. u mojoj banci kredit se naplacuje po srednjem kursu evra svakog 5. u mesecu, tako da verujem da ga namerno dopumpavaju :(
    (mille, 7. jun 2012 08:42)

    # Link komentara

  44. Oni bre pljackaju narod kao i Sloba preko banaka pa Dacic je expert u tome a imao je i od koga da nauci poso...Bajatovic,Mrkonjic ma sve kadar extra!!
    (NORMALAN, 7. jun 2012 08:37)

    # Link komentara

  45. E, ako sam dobro shvatio ovih šest banaka je jače od NBS, jer je očigledno da međusobnim mahinacijama ucenjuju NBS i muzu joj devizne rezerve. Da li ?
    Ili je guverner NBS ucenjen nečim ili je nesposoban ili duva u istu tikvu za skromnu nadoknadu ?
    A u međuvremenu bedno ostaci naše bedne privrede postaju još bedniji, mi skoro svi (neki ne) takođe.....
    Dođe mi da ... ma svašta mi dođe da....!
    (Bojan, 7. jun 2012 08:22)

    # Link komentara

  46. To Srbija ocekuje devize nase dijaspore koji dolaze na letnje odmore, pa navodno dinar jaca.
    (Despot, 7. jun 2012 08:19)

    # Link komentara

  47. ja ipak verujem da kurs dinara ima itekako veze sa mnogobrojnim kompanijama cija sedista se nalaze na kipru, liberiji, kajmanskim ostrvima...ili bolje reci off shore kompanije koje se u srbiji imaju svoje trgovinske lance a bankovne racune u inostranstvu, pa je logicno da dinare koje ovde zaradjuju, konvertuju u evre koje iznose iz drzave na svoje racune sirom sveta... sta mislite gde miskovic, beko i drugi imaju svoje evro-racune? a tek oni manje poznati vlasnici kladionica, turistickih agencija, hotela, kazina i slicno... pa nisu budva,sveti stefan, limasol i larnaka nastali elitni turisticki i dzet-set centri od tri, cetri meseca radnickog turizma, nego sto srpski i crnogorski biznismeni pa i estradni umetnici u beogradu "zaradjuju" a tamo trose... puno vise deviza na taj nacin izadje iz zemlje, nego sto gastarbajterskim putem ili beznacajnim izvozom udje. mislim da u tome lezi sustina slabljenja dinara.
    (B.Mikic, 7. jun 2012 08:18)

    # Link komentara

  48. Dajte imena tih banaka. Te koje kroje kurs i tempiraju da kurs skoči na kraju meseca kada dolaze na naplatu rate za stambene kredite, njih treba imenovati. Pa neka znaju ljudi ko im guli kožu, zato što su hteli da reše stambeni problem.
    (Srbin, 7. jun 2012 08:12)

    # Link komentara

  49. Kojih sest "velikih" banaka, molicu?
    (jovan, 7. jun 2012 07:56)

    # Link komentara

  50. Onda NBS neka emituju hartije od vrednosti u Evro. Pa nek izvrse pritisak na Evro :-)
     (NBS, 7. jun 2012 07:42)

    # Link komentara

  51. Ja sam se frapirao kad sam posle duzeg vremena provedenog u Kanadi dosao u svoj rodni grad i na strafti od 300m izbrojao 23 banke!
    Naravno da ne poredim drzave, to bi bilo neukusno. No, u Kanadi postoji samo 5 banaka i sve su kanadske--Bank of Montreal, Royal Bank, CIBC, TorontoDominion i Scotiabank.
     (Zblanuti, 7. jun 2012 07:07)

    # Link komentara

  52. Koje banke? Da li može neko drugi da se uključi? Jako loš tekst.

    Mogli bi da se angažujete da ispitate kako je u utorak ujutru pre 8h evro otišao sa 117 na 120 i nazad u roku od pola sata. Na 30-ak miliona evra, koliko prosečno NBS proda, neko je obrnuo 100 miliona dinara, tj. neko je zaradio oko milion evra.
    (Oki, 7. jun 2012 06:49)

    # Link komentara

  53. Mozda ima nesto u ovom tekstu, ali vise lici na neko zamazivanje ociju. Celu sumnju potkrepljuje to sto se nigde ne navodi ko je taj izvor informacija, niti imena banaka. Cini se da je ceo tekst napisan samo da bi se nesto napisalo. Zalosno.
    (DSK, 7. jun 2012 06:46)

    # Link komentara

  54. A gde je spisak tih banaka?
     (Dobar glas, 7. jun 2012 06:41)

    # Link komentara

  55. Cek cek, ko je ovde lud. A to sto je srbija uvezla struje u januaru i sve to placala eur, a prodavala nama po jeftinijim cenama u rsd to nije uticalo. To sto je agrobanka pukla sa 300 mil eur kapitala to je isto tek tako. Pa su krive velike banke bog slabog eur-a. ko pise ovakve tekstove nek se vrati na prvu godinu slobodno.
     (smrz, 7. jun 2012 06:39)

    # Link komentara

  56. @matori

    dodje mi da zaplacem!!!!!!!!
    (durlanac, 7. jun 2012 06:35)

    # Link komentara

  57. @matori... Ako si citao sto i ja, a mislim da jesi, posto pominjes doticne, bice ti jasno da oni za jadan dinar i ne znaju, njih interesuje iskljucivo dolar, i njegovi neprijatelji, funta, evro, franak...
     (A?, 7. jun 2012 05:50)

    # Link komentara

  58. Koja smo mi banana.
    (bananamen, 7. jun 2012 05:36)

    # Link komentara

  59. @matori

    idi, bre, spavaj. ne ide ti nikako...
    (6ueh5, 7. jun 2012 05:15)

    # Link komentara

  60. Banke su samo paravan za Rotsilde i Rokfelere, ne budite naivni. Unistili su funtu pre, sada evro, dinar je ocigledno sledeci...
     (matori, 7. jun 2012 04:44)

    # Link komentara