- Komentari -

Ko je "pobegao" u dolare, spasio se

Građani koji su prethodnih godina evre zamenili za dolare i štedeli u američkoj valuti, zbog promena kursa zaradili su 15 odsto.

Izvor: 24 sata
Pošaljite komentar
  1. KO JE POBEGAO IZ OVE ZEMLJE , SPASIO SE !!!…!!
    (LJilja, 6. jun 2012 15:15)

    # Link komentara

  2. Savet i ti dobronameran.Spekulacije se nikad ne isplate.Nemojte to nikada da radite.
    (goran, 5. jun 2012 15:58)

    # Link komentara

  3. Gde je sada guverner Šoškić da nam objasni kako je najbolje štediti u dinarima?
    (Maximin, 5. jun 2012 13:38)

    # Link komentara

  4. Slazem se sa komentarom da treba imati dve valute (ili i vise, ko moze). Diversifikacija umanjuje rizik (naravno, i potencijalnu zaradu). Trgovina valutama je cista spekulacija, i veoma mali broj profesionalaca je uspesan na duzi rok. Amateri prosto nemaju sanse.
    (bokius, 5. jun 2012 13:36)

    # Link komentara

  5. Na ovome svetu postoji samo jedna RELATIVNO jaka valuta, a to je zlato. Mada i vrednost zlata moze da oscilira, ali samo na krace staze. Na duzi rok vrednost zlata raste zbog inflacije koja je neizbezan proces u svim ekonomijama sveta, pa i onim najjacim. Ipak, i tu treba znati kada kupiti, gde, u kojim apoenima itd.
    (Mrdjo, 5. jun 2012 13:16)

    # Link komentara

  6. Bojim se da velika vecina stanovnistva u Srbiji stedi dugovima to jest, nema nikakvu ustedjevinu i zivi od danas do sutra. Kome god da smo tada duzni, taj kome smo duzni neka brine da li smo duzni u evrima ili dolarima. :)
    (Igor, 5. jun 2012 12:23)

    # Link komentara

  7. Nama je naš pop Mihajlo još pre godinu dana rekao da je Amerika propala i da kupujemo samo ruske rublje! A pre neki dan ga vidim u menjačnici, menja dolare!
    (Sloba, 5. jun 2012 12:05)

    # Link komentara

  8. Najbolje je imati i EUR i USD. Kupovati kad je jeftinija jedna ili druga. Tako se osigurate od brige i nerviranja. Diversifikaciju proširite ulogom u neki Inv.ili penzioni fond, onda je to pun pogodak.
    (Ivan S:, 5. jun 2012 11:51)

    # Link komentara

  9. U kakav cirkus se ovaj svet pretvorio. Kakav cirkus su mediji. Totalna komedija. Pre nekoliko meseci slusali smo price o apokalipsi koja samo sto nije dosla zbog problema oko podizanja limita zaduzivanja SAD-a. Tad smo slusali price o krahu SAD-a i dolara a ovih dana samo slusamo hvalospeve o dolaru. Muka mi je...
    (Dorcolac, 5. jun 2012 10:27)

    # Link komentara

  10. @matori

    A da ste se intaligentno uclanili u DS, pa kupili za taj novac loz ulje pre podizanja akciza ? Pa ga onda prodali drzavnim institucijama, jer se samo one greju na loz ulje.
    (Svi u spekulante, 5. jun 2012 10:20)

    # Link komentara

  11. @Vik
    Slazem se u svemu sem za evropske jake valute. Od kada su skinuli CHF sa zlatne podloge, i to je jedan obican papir, kao i EUR i USD.
    (shone, 5. jun 2012 09:52)

    # Link komentara

  12. Ko je stedeo u dolarima, nije zaradio 15%, nego nije izgubio 15% kao ostali. U Srbiji ne moze da se zaradi, nego se gubi manje ili vise. Kad skoci evro, sve poskupi, kad skoci dolar, poskupi gorivo, pa zbog toga sve drugo.
    (Nikola, 5. jun 2012 09:51)

    # Link komentara

  13. A zasto ne uzmemo za referentnu godinu 2000. Tada je dolar bio 1,2 evra. Da ne govorim da je kamatna stopa na dolare u proteklih 12 godina bila u proseku daleko niza nego na evre. Dakle, nije se isplatilo preci na dolare 2000. Zapravo, od 2000. do 2008. najvise se isplatilo stedeti u dinarima jer je kamata na dinarske uloge bila u tom periodu iznad 15% godisnje a kurs je prakticno bio stabilan, sa malim padom do 2006 a zatim jacanjem do 2008.
    (Goran, 5. jun 2012 09:45)

    # Link komentara

  14. "A kako se to inteligentno menja ? Hajde reci da i mi tako menjamo.. :)"

    Nema tu velike inteligencije. Valute su roba kao i svaka druga. Ono što im diktira vrijednost jeste količina i odnos ponude i potražnje. Ne postoji "realna" vrijednost neke valute, niti "realno" pokriće za vrijednost neke valute. Današnji odnos ponude i potražnje određene valute (a posebno dolara) je uglavnom diktiran špekulantskim aktivnostima sa ciljem da se zaradi na promjenama valute.

    Primjer. Hipotetička situacija. Kada bi neko ko posjeduje 10 milijardi dolara htio da zamijeni dolare u dinare, to bi stvorilo ogromnu trenutnu potražnju za dinarom. S obzirom da se radi o velikoj sumi, to bi dinaru na deviznom tržištu itekako povećalo vrijednost, a vlasnike dinara učinilo na trenutak veoma "bogatim" ljudima.

    To je samo jednostavan primjer kako novac jednostavno mijenja vrijednost, i ljude iz trenutka u trenutak nesvjesno čini siromašnijim ili bogatijim. Monetarni sistem i tokovi novca su stvar koja bi morala da se izučava već u osnovnim školama.
    (čombe, 5. jun 2012 09:38)

    # Link komentara

  15. Sigurno je da je kriza uticala na odnose medju valutama a li i to je normalno posebno kada se zna da dolar nije ojacao na zdravoj osnovi nego najvise zato sto je evro zakasljucao.
    (milan, 5. jun 2012 09:13)

    # Link komentara

  16. Moze dolar evru pod prozor pljunuti, zivi bili pa videli.
    (electric_mojo, 5. jun 2012 09:03)

    # Link komentara

  17. Po svemu sudeci retki su se spasli (mozda gospoda iz Narodne Banke koji su pratili"trend" i tu informaciju nisu konstantno i ubedljivo sherovali plebsu. Ipak se ovde plasiraju austrijski(evropski)novci pa treba stititi njihove interese.
    (DiMiZivimo, 5. jun 2012 09:00)

    # Link komentara

  18. Zadnjih sto godina dolar predstavlja sigurnost za sve ljude koji stede ili zele da ustede.On se dokazao u krizama,ratovima i zato ljudi imaju poverenja u njega.
    (mujcinovic salih, 5. jun 2012 08:58)

    # Link komentara

  19. iako je ova statistika tacna , realno vrednost necega je onolika kolika je njena kupovna moc , jedno vreme su Evropljani odlazili u USA da kupuju , sada malo obratno , ali vazno je da se okrece . Stvarna vrednost neke valute je sta i koliko cega se moze kupiti za istu , ako su ovde banane 2 EUR a u USA 2.5 USD onda niko nista nije ustedeo , sem ako u Srbiji neko ne stedi u dolarima a to je vec domen cudnog ....
    (Bernanke Joca, 5. jun 2012 08:48)

    # Link komentara

  20. Ovo sve vazi za one sto imaju stednju u nekoj stranoj moneti. Nego sta semo sa OGROMNOM vecinom Srba u Srbiji kojima je jedini kontakt sa devizama...KREDIT indeksiran prema evru, svajcarskom franku ili ponekad dolaru??? Ne znam kako je u Srbiji, ali ovde gde ja zivim te sitne bankarske operacije: (100-2OO€) uopste se ne isplate jer provizija banke "pojede" zaradu.
    (pa fino, 5. jun 2012 08:45)

    # Link komentara

  21. Sve sami strucnjaci za sve i svasta... cudo do sada nismo stigli nivo Svajcarske sa tolikom pameti. A i ove vesti su postale gore od ispiranja mozga, svaki dan suvi senzacionalizam, a strucnjaci puni utisaka.
    (pa_sta, 5. jun 2012 08:31)

    # Link komentara

  22. Bio je dolar i jaci od evra, i vise nego duplo jaci od marke. Ko moze da predvidi kretanje valuta on se moze obogatiti ali sve je to kocka za "obicnog gradjanina".Na tome se moze i izgubiti veliki novac za kratko vreme.Samo konverzija odnese nekoliko procenata .
    (Krle, 5. jun 2012 08:22)

    # Link komentara

  23. Dobro se sećam da je pre deset godina dolar vredeo 70 dinara tj. 1.17 evra. Tako da vam je računica kratkoročna i jednostavno promašena. odnose među valutama na globalnom finansijskom tržištu ne formiraju nikakve tržišna kretanja već manipulanti iz jednog jedinog centra. Naravno, o ovome se malo zna. Malo više o kajmanskim i devičanskim ostrvima, najmanje o prašku "Arielu".
    (Tozovac, 5. jun 2012 08:20)

    # Link komentara

  24. Živeo dolar smrt evru!
    (amer, 5. jun 2012 08:13)

    # Link komentara

  25. To se videlo iz aviona samo šteta što nisam imao ozbiljnije pare pa da lepo zaradim. Ne može dolar da bude 65 dinara večno, a ni da bude 60% slabiji od evra. Ovaj 1:1.2 kurs je već realniji. Mada, kad se USA zaleti, pašće i to bliže 1:1.
    (ZR023, 5. jun 2012 08:12)

    # Link komentara

  26. Ako dnevno ne pratiš kursne razlike i ne reaguješ zamena se ne isplati. Euro/dolar sve vreme osciluje od 1,20 do 1,50 i možeš lepo da se zafrkneš pošto je sve to posledica špekulacije velikih igrača.
    (Sajdžija, 5. jun 2012 07:58)

    # Link komentara

  27. U zadnja tri dana citam tri teksta o 'super dolaru'?! Da nije opet rec o narucenim tekstovima, kao oni o 'idealnom trenutku za kupovinu stanova'?

    Moze da se gleda i na drugi nacin na dolar: ko je pre tri-cetiri godine imao ustedjevinu u dolarima 'pukao' je vise od 50%. Dolar je valuta bez realnog pokrica svoje vrednosti u stvarnim vrednostima i odrzava se u glavnom ratovima i otimanjem od drugih. On je trenutno samo bolji od evra zbog toga sto je euro jos gori ali nikako nije rec o 'jakoj' valuti na duzi rok.

    U evropi postoje dve jake valute: svajcarski franak i norveska kruna.
    (Vik, 5. jun 2012 07:46)

    # Link komentara

  28. Ljudi, siguran sam da bilo koja od ove dve (dolar/evro) valute pukne, nama se svima jako lose pise pa makar cuvali ustedjevinu i u kriptonijumu. Falice nam lebac suvi!
    (Walther, 5. jun 2012 07:41)

    # Link komentara

  29. A kako se to inteligentno menja ? Hajde reci da i mi tako menjamo.. :)
    (kamicak011, 5. jun 2012 07:38)

    # Link komentara

  30. Da ,dok konvertujes evro u dinare pa u dolare ode ti 6 procenta ,pa kad jednog dana sve to uradis ali obrnuto(da bi zaradio) ,izgubis jos toliko...
    Pa kad saberes izgubio si 12 procenta ,a zaradio si cir na zeludcu!
    A isto ti sve bude na kraju....
    (slavko, 5. jun 2012 07:36)

    # Link komentara

  31. Није се спасИо, него спасАо.
    (Говори српски !, 5. jun 2012 07:36)

    # Link komentara

  32. i bash ces da uzivas na tajlandu za te dolare...cim dolar skoci tamo sve poskupi...biraj neku drugu destinaciju
    (bojan, 5. jun 2012 07:31)

    # Link komentara

  33. Onome ko nema ništa je svejedno.
    (dinar, 5. jun 2012 06:43)

    # Link komentara

  34. Imam 210 eura ustedjevine. Neznam da li da ih prebacim u dolare da se spasim?
    (Jale, 5. jun 2012 05:37)

    # Link komentara

  35. ja sam pobegao u ameriku, sad imam dolare. to mu valjda dodje na isto.
    (354efd, 5. jun 2012 05:16)

    # Link komentara

  36. Naravno, ko zna zna. Ja sam za sada dobar 4.500 hiljade u dolarima samo jer sam inteligentno menjao. Kad dodjem do čistih pet hiljada evra zarade na kursnoj razlici odoh na Tajland i ne vracam se dok sve ne ode :)
     (matori, 5. jun 2012 05:06)

    # Link komentara