- Komentari -

Samo kredit za stan košta 4.500 EUR

Beograd -- Za kupovinu stana od 50.000 evra uz pomoće subvencionisanog kredita, potrebno je u startu uračunati još oko 4.500 na ime propratnih troškova.

Izvor: 24 sata
Pošaljite komentar
  1. Psiholozi kazu da jedna od par najstresnijih dogadjaja u zivotu su:
    Razvod, smrt u porodici i kupovina kuce ili stana sa uzimanjem stambenog kredita.

    Na zalost, banke su u biznisu i sa ciljem da prave profite...

    U USA, gde su nekretnine malo skuplje od Srbije, troskovi kupovine ili promene kredita su vrlo skupi i kostaju oko 4% od vrednosti kredita...

    U gradu New York-u, jos morate da doplatite porez na stambeni kredit koji uzimate, koji ide i do 2,25%...

    Sto ce da kaze, da ceo proces vas kosta do 7%....pa racinajte....a glavobolje oko papirologije, da Vam to i ne spominjem.....

    E sad, sta da Vam kazem kad da svakodnevne banke odobre manje od 9% molbi....

    U tom slucaju, posto ne mozete da odete i da podnese molbu u svaku ili mnogo banaka, onda uzmete brokera, koji ce to za Vas da ucini....

    Posto cesto sami ne moteze da zavrsite posao i zelite da skocite sa mosta, broker vam pomogne, ako je moguce i naplati za to 2-3%, ali se potrudi da vam nadje najbolji i najeftiniji kredit.

    Ljudi koji su vec kupovali, prodavali svoje stanove i kuce, i uzimali kredite, posle par takvih transakcija, imaju svoje advokate i brokere koji zavrse ceo posao, a da se oni i ne pojave na finalnom sastanku gde se menja vlasnistvo.

    Znam da je jedan od bankarskih problema sto se u Srbiji malo stambenih kredita izdaje i onda su one prihvatile da naplacuju vise....mali promet kupaca, troskovi postoje, pa hajde naplati vise, jer namju izbora!
    (Djordje, 26. mart 2012 17:12)

    # Link komentara

  2. @ Neko: A da gledamo ovako: Živiš kao podstanar 30 godina. I za tih 30 godina platiš 36.000 eura.
    Poslije 30 godina: NEMAŠ STAN i NEMAŠ 36.000 eura.

    Plaćati kredit jeste skuplje, ali to je dugoročno investicija!
    (neso, 26. mart 2012 15:39)

    # Link komentara

  3. Ne znam šta više imamo od nerviranja, čudjenja, vatanja za glavu itd. Motke u šake!
    (Sale, 26. mart 2012 14:45)

    # Link komentara

  4. zar nije naknada za gasenje tekuceg racuna ukinuta po novom zakonu o zastiti korisnika fin. usluga?

    secam se 2005. je procena nekretnine kostala 50EUR... batica je dosao, bacio pogled na zgradu cca 10 sekundi spolja, usao u stan obisao ga za 30 sekundi i to je to...
    (Alfa, 26. mart 2012 13:31)

    # Link komentara

  5. Nedavno sam kupila stan u Kopenhagenu. Zgrada iz 1940., cijena kvadrata 2100 eura, stan na solidnoj lokaciji 3-4 min od metroa i isto toliko od gradske plaze. Kamate, doduse varijabilne: 2,2%. Troskovi kupovine negdje oko 3500 eura, a tu ulazi: hipoteka, promjena vlasnistva u katastru, troskovi advokata, troskovi bankarske garancije i usluga.
    Izracunala sam da je odgovarajuci stan u Beogradu skuplji. Jeste da je odgovarajuci kvadrat u Bgd oko 1500 eura, ali su kamate na kredit 7%. Na 30 godina stan u Bgd ispadne skuplji i to je strasan paradoks kada se uzme da je Kopenhagen poznat kao veoma skup grad.
    (KPD, 26. mart 2012 13:29)

    # Link komentara

  6. Ko je jos video da se od banke zajme pare? Pa banke upropascuju i vlade drzava, a ne malu boraniju. U banci imam samo tekuci racun i sef. Racun,jer moram da primam platu preko njega, a sef da tamo drzim ustedjevinu (podeljenu u bar tri valute). Nisam jos skupio za stan, ali se super osecam jer imam nesto sto sam uspeo da ustedim. Dobar sam podstanar i to je bilo jasno svakom gazdi kod koga sam bio. Redovno placam sve dadzbine i cuvam stan kao da je moj. Ovo mi je do sada dva puta omogucilo da snizim cenu rente. Zbog krize, nema vise ni dobrihpodstanara i gazde su spremne da mi (uglavnom) izadju u susret. Celu ovu pricu pricam da vam pokazem da nekada i vi mozete diktirati uslove, a ne samo banka.
    (rodja, 26. mart 2012 12:10)

    # Link komentara

  7. @Ivana "Ovako, jeste papreno skupo, ali je bar nase!" tu logicku gresku prave skoro svi. Nije nazalost vase sve dok se zadnja rata ne otplati. Komunisticki krediti i ovi danas su dve razlicite price. Citajte malo bolje sta potpisujete i konsultujte strucnjake pre ulaska u aranzmane koji traju 20 i vise godina. Tesko je biti podstanar ali je duznicko ropstvo jos teze pogotovo sto u Srbiji ne postoji privatni bankrot, tako da lako moze da se dogodi da djeci ne ostane stan nego samo dugovi.
    (obi van, 26. mart 2012 12:01)

    # Link komentara

  8. Uz ove sitne troskove ide sladeci oglas ... prodajem jednosoban stan u Zelezniku 40m2 + 3m2 T u izvornom stanju (izvornom citaj kao: nikad nista nisam ulozio u njega a zgrada je stara 37 godina, sto znaci renoviranje kupatila minimum 2.500 e, renoviranje kuhinje 2.000 e, parket, nove instalacije, gletovanje i krecenje 2.500 e, stolarija i sredjivanje terase 1.500 e). Vlasnik stana c u pregovorima velikodusno da ti spusti cenu na 47.500 e i ne zaboravi derikoze iz agencije koje ti uzimaju sitnih 3% sto u ovom slucaju dodje oko 1.300 + takse i overe, tako da na kraju kupis stan za 50.000 a kad si vec dao tolike pare valjda ces i da renoviras a ne da zivis u baraci ... suma sumarum 57.500 a kad ispalatis kredit citava prica se zavrsava na cifri od 90.000. Da li je ovo realno? Ako pitamo, agencije, prodavce, bankare izgleda da jeste ...
    (Kome je bitno moze saznati, 26. mart 2012 11:37)

    # Link komentara

  9. Kursne razlike, kursne razlike, kursne razlike!!! Kredit realiziju po srednjem kursu NBS, a Vama traze da vracate po prodajnom kursu banke u kojoj ste uzeli kredit. Zelenasi, nista drugo.
    Ali i sa svim ovim troskovima, suprug i ja smo morali da kupimo stan, jer sta znaci iznajmljivati stan ceo zivot. Posle 30 godina zivota kao podstanari, sta bismo dobili mi i nasa deca. Nista! Najmanje 30.000-40.000 EUR ostavili bismo nekom stanodavcu, pa on za 30 godina moze da da bar ucesce svojoj deci za stan, i onda ispadne na kraju kako smo mi kupili stan nekom drugom. Ovako, jeste papreno skupo, ali je bar nase! Ne moze da dodje neki stanodavac i da mi kaze kako moram da se selim, jer hoce ne znam sta da radi sa tim stanom...
    (Ivana, 26. mart 2012 11:07)

    # Link komentara

  10. Od kada je ucesce trosak odobravanja kredita? Lepo je sto neko hoce nesto da analizira, ali je bez veze ako se na silu zeli pokazati da je nesto skupo, pa po cenu da se izvrce istina. Pogotovo ako ne zeli da kaze sta je priroda nekih od troskova. Niko ne bije po usima da se uzme kredit sa osiguranjem kod NKOSK, samo neka vide koliko kosta ako je bez tog osiguranja, ima i ta opcija.
    (Aleksandar Stevanovic, 26. mart 2012 10:49)

    # Link komentara

  11. Уф, те банке....оно чувено "одржавање текућег рачуна"! Скоро 300 динара сваког месеца (Уникредит банка), ем измишљотина, ем астрономски! Тако би "Инфостан", нпр. могао да нам уведе намет звани: "отварање улазних врата у згради, отварање врата лифта"...и слично. Разочарава ме подршка Народне банке Србије оваквим бесмисленим наметима.
    (Дерикоже, 26. mart 2012 10:19)

    # Link komentara

  12. Inace, nije tacno da banke uzimaju 2% za obradu kredita, vec 0,5%. Sada sam u procesu kupovine pa sam pitao u 3 vece banke.
    Sve popisane troskove i ceo proces kupovine kredita imate na [link] (ako nekog interesuje). Uglavnom je vezano za prodaju stanov u naselju Stepa Stepanovic ali moze da posluzi i drugima. Da su troskovi veliki, jesu ali nisu svi tacno prikazani ovde.
    (Ivan, 26. mart 2012 09:57)

    # Link komentara

  13. sama drzava te tera da je mrzis i da ti se gadi
    (razocaran, 26. mart 2012 09:44)

    # Link komentara

  14. Pre godinu dana digao sam stambeni kredit, prilikom objasnjenja bankarke sta je to NKOSK i cemu sluzi, kako ce NKOSK da placa moju ratu ako ja ne budem mogao dok banka ne proda stan i sl...rekao sam:OK, a ako ja vratim sve rate uredno, hocete mi vratiti taj novac kad otplatim kredit. Odgovor: Ne, to nam je garancija za Vasih 6 rata. Opet sam dao predlog: deponovacu na deviznom racunu kod Vas 6 rata, pa neka stoje, ako zatrebaju, ako ne placam, uzmite ih. Naravno, ni na to nisu pristali, bez adekvatnog odgovora...PROTIV LOPOVA SE NE MOZETE IZBORITI, JER OBRAZA NI CASTI NEMAJU!
    (Marko, 26. mart 2012 09:43)

    # Link komentara

  15. Baš me briga koliko košta kredit jer su kredit dizali samo povlašćeni građani Rima a mi varvari (nezaposleni, privatnici i ne stranački ljudi) ne postojimo. Mi smo građani drugog reda. Vama država subvencioniše Dulić se slika kupujete stanove i sad je to neki problem. Baš me briga. Ali stvarno me briga.
    (Gorgi, 26. mart 2012 09:40)

    # Link komentara

  16. Ko uzme kredit za kutiju od 40kvm za 50000 eur ima ozbiljan problem sa ekonomskom inteligencijom. Zao mi je svakog ko uzima kredit u ovoj zemlji. Uzasno je kako "rade" sirotinju. Sirotinja uvek najskuplje zivi - bilo I bice, ali moram reci da snosi deo odgovornosti za neodgovorno ekonomsko ponasanje. Ima stanova super za 100eur samo malo izvan grada, Kaludjerica, Bolech, Mirjevo,Avala, samo birajte, I to od 70kvm + cist vazduh, plus rastereceni od bilo kakve zaduzenosti. Recimo da iznajmljujete 30 godina stan od 70kvm u Kaludjerici za 100 eur. Platicete 36000 eur tih 70kvm za 30 godina. E sad, ako uzmete 50000 eur kredita za 40kvm na 30 godina, na kraju placate banci oko 97 000 eur!!! Alo, devedeset sedam hiljada eur!!! Razlika je 61 000 eur koje za 30 godina vise placate ako uzmete kredit. Ljudi moji, da li umete da racunate!?!?! Vi svejedno placate to na 30 godina umesto da budete podstanari koji nisu savremeni robovi + usteda od 61000 eur koje mozete iskoristiti za sta zelite.
    (Neko, 26. mart 2012 09:39)

    # Link komentara

  17. Cista pljacka!

    Mi kao narod moramo da uradimo nesto povodom toga. "Oni" su ugasili nase drzavne banke, doveli njihove privatne i sada nam rade sta god hoce.

    Zanimljivo je napraviti poredjenje za kredit od 50.000 u Nemackoj (to je njima mala suma al' ajd') kolike su dazbine tamo?
    (G*nesh, 26. mart 2012 09:24)

    # Link komentara

  18. Ako ste golje i nemate za stan u Novom Beogradu kupite auto kome se obaraju sedista. Ja sam to nekada radio u Bubi kojoj se sedista i ne obaraju. I pitajte vase roditelje zasto su sve pojeli i propili i plivali u moru a nisu stedeli za nesposobnog sincica.
    (Sta uopste trazite u banci ?, 26. mart 2012 09:13)

    # Link komentara

  19. Ja trenutno uzimam subvencionisani kredit. I nije tacno da je obrada 2% vec 0.5%. Ta tarifa je kod svih vecih banaka. Kod ovih manjih nisam proveravao jer mislim da samo lud covek moze ici kod manjih banaka po kredit. Tamo ima mnogo vise mahinacija i prevara. Slazem se sa prethodnim komentarima da je NKOSK cista vazdusnarina (tolike pare ni zasta) a brzina celog procesa zavisi od samog investitora i sluzbenice u banci koja vam radi kredit. Mora to sve biti uhodano dobro da vam ustedi vreme i novac...Zakljucak: Sve oci otvorene i pazite se! Slazem se da je veliki napor potrebno uloziti zarad subv. kredita ali se ipak isplati na kraju krajeva. Ja to samo gledam kroz ukupnu sumu koju treba vratiti na kraju - poprilicno velika razlika!...Ipak znaci mnogo tih 20% beskamatnih novaca.. Pozdrav i svako dobro svima!
    (Miljan, 26. mart 2012 09:12)

    # Link komentara

  20. Svakoga u srbiji ko udje u banku da trazi kredit a posle kuka da su banke lopovi i zelenasi treba maljem u glavu...!
    (Zoran, 26. mart 2012 09:08)

    # Link komentara

  21. krediti i treba da budu sto nepristupacniji da bi ih sto manje ljudi uzimalo jer su najvece zlo i zelenasenje koje je legalizovano.
    (Dzok, 26. mart 2012 09:00)

    # Link komentara

  22. Beobanka VS Ujedinjeni Regioni Srbije
    (Glasam za Beobanku, 26. mart 2012 08:59)

    # Link komentara

  23. Danas zaista treba biti lud pa uci u banku i traziti kredit.
    Skoro sam otisao na sajt jedne banke iz ciste znatizelje da vidim kakvi su uslovi jer sam ranije bio zagrejan,pa reko da vidim sta se promenilo u odnosu na taj period,i zatekao sam ovo:

    Primer kreditiranja:
    Iznos Rok otplate Rata NKS, varijabilna EKS
    30.000 EUR 360 meseci 191 EUR 6,55% 7,10%

    Troškovi koji padaju na teret klijenta, a koji ulaze u obračunati iznos efektivne kamatne stope

    Iznos od 150 EUR u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS (0,50% od iznosa odobrenog kredita) jednokratno, na ime naknade Banke za puštanja kredita u korišćenje. Plaćanje se vrši pre puštanja kredita u korišćenje.
    100 RSD na ime troškova obrasca dve menice
    205 RSD na ime troškova povlačenja osnovnog Izveštaja iz Kreditnog Biroa
    100 EUR, u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan plaćanja, na ime troškova izrade procene tržišne vrednosti nepokretnosti koja je predmet hipoteke. Klijent plaća trošak izrade procene tržišne vrednosti nepokretnosti na 3 godine ukoliko se radi o stambenom prostoru, odnosno svake godine ukoliko se radi o poslovnom prostoru
    10 EUR, u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan plaćanja, na ime troška izdavanja izvoda iz registra nepokretnosti
    30 EUR, fiksni administrativni trošak NKOSK-a, u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan plaćanja, a na ime naknade za obradu zahteva za osiguranje kredita kod NKOSK
    Iznos od fiksno 525 EUR (1,75% od iznosa kredita), u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan plaćanja, a na ime premije osiguranja kredita kod NKOSK-a
    40 EUR na godišnjem nivou, u dinarskoj protivvrednosti po srednjem kursu NBS na dan plaćanja, na ime premije osiguranja imovine koja je predmet hipoteke
    550 RSD na ime sudskih taksi za overu založne izjave
    60 EUR + 8000 RSD na ime naknade nadležnog registra nepokretnosti za upis hipoteke.



    Troškovi koji padaju na teret klijenta, a koji ne ulaze u obračunati iznos EKS

    Troškovi dobijanja različitih uverenja od poreskih organa u svrhu pribavljanja dokumentacije neophodne za odobrenje stambenog kredita
    Troškovi sudskih taksi za overu drugih dokumenata odnosno drugih izjava neophodnih za upis hipoteke u nadležni registar nepokretnosti
    Troškovi pribavljanja dokumentacije po različitim osnovama u svrhu odobrenja stambenog kredita
    Troškovi sudskih taksi za overu pred-ugovora i ugovora o kupoprodaji
    Troškovi pribavljanja građevinske dozvole kod izgradnje kuće, odnosno dozvole za izvođenje ostalih građevinskih radova na stanu/kući
    Troškovi plaćanja poreza na prenos apsolutnih prava ili troškovi plaćanja PDV kod kupovine novogradnje
    Troškovi poreza na imovinu
    Troškovi poštarine
    Ostali troškovi u vezi sa sticanjem stambenog prostora u vlasništvo


    Sta reci STARA DOBRA KIRIJA, a sve sto pretekne preko toga ,ako pretekne lepo u slamaricu pa za 30 godina izbrojite sta ste ustedeli.

    Ovde na pozajmljenih 30000 vracate 68000,pod uslovom da se ne razbolite,da imate posao i da se nedesi "kriza" u sledecih 360mesei ili 30 godina,a iz veceg stana kao podstanar,uvek mozete da predjete u manji ili jeftiniji na drugoj lokaciji.

    Od banke bezim kao djavo od krsta!!
    (nemam stan, 26. mart 2012 08:54)

    # Link komentara

  24. Ovo je stvarno strasno sta bankari rade. Zamislite sledecu situaciju. Ja proizvodim mleko na primer. I u prodavnici svojoj stavim cenu mleka, i pored napisem plus troskovi obrade mleka u proizvodnji. Kao sto je mleko moj proizvod, tako je kredit proizvod banke. Kakvi troskovi obrade?! O cemu se ovde radi?! Najbolje je od svega sto to nikome ne izgleda nelogicno.
    (kone, 26. mart 2012 08:38)

    # Link komentara

  25. Заиста скупо када се сабере шта све и коме треба плаћати. Зашто плаћати обраду кредита 2% од укупне одобрене суме, зар банци није довољна камата коју плаћамо годинама? И има једна олакшавајућа околност, а то је уплата за проверу кредитног бироа од 205.00 рсд је бесплатна до краја јуна, тј. свако има право на један бесплатан годишњи извештај. Да је боља економска ситуација и сигурност у зарадама, све би ово било лакше подношљиво, а овако је ово све ипак једна велика авантура са недокучивим крајем.
    (Goksi, 26. mart 2012 08:28)

    # Link komentara

  26. NKOSK = vazdušarina
    (Nemanja, 26. mart 2012 08:28)

    # Link komentara

  27. ... zaboravili ste da dodate da se papiri od banke do NKOSK-a setaju minimum mesec dana i to ako imate vezu, sto je katastrofa. pored toga postoji dosta sluzbenika banaka koji jednostavno nemaju iskustva ili nisu dovoljno informisani pa razlog naknadnog jurcanja papira je sqmo njihova odgovornost. Sluzbenik banke bi trebao da je u stanju da obrazlozi i da vas uputi u celokupan proces i to hronoloski. tada vasa jurnjava papira traje svega par dana. pozdrav
    (petar pan, 26. mart 2012 08:25)

    # Link komentara

  28. Šta kaže NBS za ovu Obradu kredita od 2%. Kolika je razlika u poslu da se obradi kredit od 1.000.000 i 1.000 evra. Pa samo se ukucaju 3 nule više i uzme se skoro 20.000 evra. Zar onda nije pošteno da se obrada kredita (ako ova stavka uopšte treba da postoji) bude fiksna od recimo 50 evra.
    (Talični Tom, 26. mart 2012 08:17)

    # Link komentara

  29. ...ne pomazite vise, molim vas....
    (lozac, 26. mart 2012 08:12)

    # Link komentara

  30. Supruga i ja smo pre par meseci prosli pakao zvani subvencionisani kredit. Kosta ne samo mnogo novca (na stan od 50.000 eura troskovi realizacije kredita su nas kostali tacno 4.855 eura), vec i mnogo zivaca i gubljenja vremena. Racunajte da na svaki papir koji vam banka trazi treba jos 2-3 papira, pecata, potpisa. Ludilo sa placanjem kojekakvih taksi, nepovezanost baza podataka poreske uprave, banaka, katastra itd. stvara opsti haos i nerviranje. A tek muke sa investitorom. Tek tu se vidi koliko smo neuredjena drzava u svakom segmentu. Jedino ako morate, inace se ne upustajte u avanturu u Srbiji zvanu stambeni kredit.
    (Marko, 26. mart 2012 08:06)

    # Link komentara

  31. a overa kupoprodajnog ugovora u sudu i uspostavljanje hipoteke?? negde oko 700eur pa navise...
    (kupac, 26. mart 2012 07:42)

    # Link komentara

  32. cuj obrada zahteva je 2% od velicine kredita. znaci neko to da pregleda i ukuca u kompjuter uzme par hiljada evra...
    (hmm, 26. mart 2012 07:41)

    # Link komentara

  33. Najveca pljkacka je razlika u kursu!
    (Bolesna Srbija, 26. mart 2012 07:38)

    # Link komentara

  34. Hvala B92 za ovaj tekst da narod shvati pozadinu Racunica je jednsotavna, na kupljenih npr. 10.000 stanova u celoj zemlji to je 50 miliona dolara, pa vi sada vidite koje su to cifre. Kada se tome jos doda nerealno visoka m2 stana, da se zavrti u glavi...
    (Free Bird, 26. mart 2012 07:01)

    # Link komentara

  35. U zemlji u kojoj ima proizvodnje u tragovima, nema zivota. Ne treba ocekivati zivot kada na politickoj sceni imamo ovakve. Politicari lepo zive, oni su uspesni biznismeni jer prodaju godinama maglu a mi smo ovce koje stoje u redu za klanje, tako treba.
    (Predrag, 26. mart 2012 07:00)

    # Link komentara

  36. kolko god neupucenima ovo izgledalo kao strasna cifra, nije ni priblizno tacna. Ja sam prosle godine uzeo subvencionisani stambeni kredit na stan vrednosti 56.000 evra, i pored ucesca od 5.600 evra (tada je bilo 10posto), za ostale troskove dao sam jos oko 4.000 evra. Na primer, ovde se ne spominje kursna razlika koja je u mom slucaju bila preko 600 evra. Interesantna je ovde i racunica gde 2 odsto od 50.000 iznosi 500 evra :)
    (sone, 26. mart 2012 07:00)

    # Link komentara

  37. Izvešaj Kreditnog biroa 205
    List nepokretnosti 1.100
    Upis hipoteke 14.100
    banku kod koje se uzima kredit 1.000

    Za upis hipoteke je previsoko,ali ove ostale gluposti i cista pljacka.
    Kakve veze ima zivotno osiguranje sa kreditiranjem?
    Sta je ona nekava garancija ili mora i stan i zivotno osiguranje?
    Ovo je cist kriminal.Banke ako klijent nema da otplacuje,banke prepustaju prodaju klijentima,a duzne su da uzmu stan nazad,vrate glavnicu -2% zadrzavajuci kamate.
    Ovde je kreditiranje izgubilo svaki smisao,sve je na ruku mafije
    (Carko, 26. mart 2012 06:41)

    # Link komentara

  38. ZELENAŠI!!!
    (Sale, 26. mart 2012 05:51)

    # Link komentara

  39. strasno.
    (Arni Seknusem, 26. mart 2012 04:41)

    # Link komentara