Slučaj Humska: Hoće li više ta pouka?

Ispasti glup u društvu ne samo da nije strašno, nego može da bude i veoma korisno – tako najbrže naučite da se našalite na svoj račun, a od toga nema mnogo bitnijih stvari. Problem je samo kada ispadate glupi u društvu često. Stalno. Kad god vam se za to pruži prilika.

Od sedam miliona građana Srbije njih sedam miliona je znalo da je na skali od 1 do 10 potencijal za incidente na utakmici Srbija – Albanija upravo deset. Čovek bi pomislio da je ta svest dovoljna da budemo ekstremno oprezni i vrlo uzdržani u reakcijama.

Pošaljite komentar
  1. Dosli bi pameti kada bi se utakmica registrirala 3:0 za Albaniju jer utakmica se mogla nastaviti poslije "zmaja sa zastavom" ali su navijaci upali i utakmica vise nije imala smisla pokraj tolike mrznje i nereda..
    Zar je problem veci ako se zavijorila karikatura nepostojece Velike Albanije od paljenja legitimnih zastava Albanije i Nato saveza?
    (pravda, 26. oktobar 2014 20:33)

    # Link komentara

  2. Procito sam pazljivo ovaj clanak gosp.Novakovica mogu Vam reci da je jako jako dobro poceo ali nije rekao ono najbitnije, ili srdj celoga dogadjaja. Gosp. Novakovicu,Dron je pusten u 37 ili 38 min,pre toga bilo je incidenata i par prekuda! Utakmica je pocela sa himnom Albanije, sta je bilo u toku intpniranje himne?! dali ste culu zvizduke? dali ste culi fasisticke pozive 20 000 ljudi na stadionu? da li ste culi reci, ubij kolji,ubij hrvata da nema siptara za brata!itd. Na VIP lozi sedi Predsednik Drzave Nikolic! sramota. Predsednik Drzave trebao odmah napustiti stadion ( gladiatorsku arenu gde se trazilo da se ubiju i kolju ,,siptari,,. Da li ste gledali film o Sparti? sve ovo se desilo pre drona gosp. Novakovicu! 25000 ljudi protiv 45!? Ovo ste trebali objasniti Vasem Narodu/
    (meti, 26. oktobar 2014 17:33)

    # Link komentara

  3. pa kažnjena je samo srbija, albanci bi tako na kraju izgubili, ostala jim utakmica u tirani, a srbiji prazne tribine protiv portugala i danske..
    (dare, 25. oktobar 2014 14:42)

    # Link komentara

  4. Halo bre, ovo je neverovatno. Zasto se ljudi fataju aludiranju na dron , kao inteligentna provokacija Albanaca itd. Zasto se ne bave cinjenicama. Cinjenice mogu pomoci albanskom i Srpskom narodu. Racizam i nasilje na stadionu i Humskoj nije problem koji se desio slucajno te veceri, Ako gospoda iz UEFA kazu da Albanija nija eatovala sa Srbijom , oni stvarno nemaju pojma o Balkanu. Svi znamo da je ratovao ceo Balkan. Srbija sto pre pocinje sa lecenjem svog stanovnistva od mrznje koja se plasirala vise od 30 god. i mrznja prema narodima koji zive u komsiluku. I sada se to vraca kao bumeranga. Mislim da ce i u buduce Srbijanski sport stradati upravo zbog ispiranja mozgova bolesnom dnevnom politikom,..
    (Joakim, 25. oktobar 2014 09:39)

    # Link komentara

  5. Respect! Inteligentno i iskreno
    (dobrica, 24. oktobar 2014 14:35)

    # Link komentara

  6. Odličan tekst. Ipak , ostaje pouzdano nejasno: Tko je poslao dron?
    (crtani, 24. oktobar 2014 13:50)

    # Link komentara

  7. Zbog ovakvih tekstova sam I počeo da čitam B92 pre nekoliko godina.
    (NikolaC, 24. oktobar 2014 12:14)

    # Link komentara

  8. "guja" sasvim si to lepo rekao, šta ima ja da se bićujem zato što je bogdanov idiot a ministar nesposoban". Albanac sam i apsolutno se slažem sa tobom i durgima koji misle da je potrebno krivca ili krivce nazvati imenom i prezimenom ( kad se dokaže krivnja) a ne pojednostavljivati i generalizovati u stilu "Srbi su ovakvi ili onakvi" Albanci su ovakvi ili onakvi". Komunikacije je čudo.
    (Fair, 24. oktobar 2014 11:23)

    # Link komentara

  9. Autor: "Ako bi me neko pitao da na osnovu svog životnog iskustva odredim jednu osobinu koju vidim kao tipično albansku (u smislu da je tamo prisutnija nego drugde i da pokriva veliku većinu pripadnika tog naroda), rekao bih – nerazumevanje koncepta sopstvene odgovornosti. Ili nepriznavanje, ne pravi razliku."
    Ok,ali s druge strane ja zaista ne vidim nešto veći osećaj samokritike ni u Srbiji(čast izuzecima).Kod Albanaca me zaista ne čudi manjak samokritike,jer, ipak,govorimo o narodu koji je kontinuirnao bio u daleko lošijoj poziciji od Srbije (izolacija, tranzicija iz klanovskog u moderno društvo, stigmatizaciju i sl. uglavnom jer su drugačiji).Ne opravdavam,naravno,taj manjak samokritičnosti kod Albanaca,ali ipak smatram da je zbog navedenih razloga to nekako shvatljivije kod njih nego u Srbiji,kojoj sa izuzetkom miloševićijanske ere nije baš falilo meda i mleka.
    S druge strane netrepeljivsot prema Albancima je i dalje malo neopravdano velika (kao i svaka druga netrepeljivost bilo gde i protiv bilo koga). u Srbiji. Ne verujem da će kontinuirane kritike, optužbe i netrpeljivost prema njima promeniti njihov stav prema Srbiji i poboljšati srpsko-albanske odnose.Pametniji ipak popušta, pa onda i onog drugog čini pametnijim...pitanje je ko će prvi..ja kažem onaj veći, stariji brat....

    Fair (iapk ima i "drugačjih" Allbanaca :)
    (Fair, 24. oktobar 2014 11:04)

    # Link komentara

  10. Ne bih ulazio u detalje ove analize, osim da je 90% profesionalna (a u onih 10% može da stane dosta toga), ali šta bi hteo sa vama da podelim je činjenica da su mediji u Albaniji redovno naglašavali da jedino pozitivno u Beogradu je bilo to što su futbaleri Srbije bili profesionalni do krajnosti i da su se odnosili fer prema gostima.
    (Ludi balkanci, 23. oktobar 2014 19:59)

    # Link komentara

  11. text je perfektno uredjen i zadovoljava srpski narod, a kakve su cinjenice na terenu bile to vas nezanima, o tome nije bitno vazno je da text za vas pase.
    (brax, 23. oktobar 2014 19:11)

    # Link komentara

  12. Nas napolje iz klalifikacije. I onako se necemo klalifikovati.
    (Gospodin, 23. oktobar 2014 16:52)

    # Link komentara

  13. Kolega Novakovicu, i ja sam novinar, dosta dugacak analiticki tekst, ali zasto prenebegavas skandiranja 32000 gledalaca uvredama UBIJTE ALBANCE!! O ovome ni jedno slovo iz tvog pera. Ovo skandiranje je opasnije, isto kao dolivanje benzina na vatru, necu da verujem da ti podrzavas takva skandiranja koja su opasnija od jednog drona i zastave, bara da si spomenuo u tekstu ova skandiranja, opravdao bi i Kodeks novinarski. Ovako kako stoji u tekstu, samo je subjektivizam i nista drugo. 1971 i 72 sam bio ucenik u Tehnickoj skoli u Lazarevcu, tada nije bilo nacionalizma, mogao sam spavati i na klupi pored ulice, a danas taj Lazarevac je postao Kolumbija. Srdacan pozdrav i kolegijalni iz Orahovca.
    (shaip Shala, 23. oktobar 2014 10:07)

    # Link komentara

  14. I have read column through google translator, and some of the comments as well. As a Greek from Greek minority in Albania, had the chance to read comments in Albanian blogs too. I see that situation was tense since the beginning of the game and reached climax when drone landed. I totally condemn that provocation as well as I am stunned by 32 thousand fans shouting in chourous “Kill Kill Albanians” which for the sake of truth, should be said, that they started even before the kick off. A lot of objects were thrown on pitch, coins, flairs, bottles during the game. You guys all are messed up. You can’t resolve differences by “ubi ubi”, nor by provocation with illicit maps. We all got to share the peninsula, be civilized both of you.
    (stefanis Konduri, 21. oktobar 2014 00:48)

    # Link komentara

  15. tako se to radi: [link]
    (db157, 20. oktobar 2014 17:24)

    # Link komentara

  16. Tekst je novinarski uradjen perfektno, ali je potpuno promasio poentu dogadjaja. Verovali ili ne, fudbal jeste najvaznija, ali SPOREDNA, stvar na svetu. Kad ti premijer jedne zemlje posalje rodjenog brata da ti proseta na sred utakmice zastavu sa mapom kojom ti oduzima bar 10% tvoje, vec zbog iste zemlje krnje teritorije, tu nema nista sporedno i bas nikakve veze nema sa fudbalom. To sto se sve desava na fudbalskom stadionu je samo scenografija. To sto se istovremeno desi da svi srpski mediji pretrpe hakerski napad, ni to nema veze sa fudbalom, a ni sa nikakvim srpskim medijima. To sto tvoj fudbaler koji nekako dohvati tu zastavu sa mapom, istog sekunda dozivi napad dva protivnicka igraca ni to nema veze sa fudbalom. To sve ima vezi sa ovima sa kojima smo igrali fudbal, i sa njihovom zeljom da nam dokazu da ce da nam uzmu jos teritorije i da mi tu nista ne mozemo. E tekst bi trebao da je o tome i tome kako da se od toga odbranimo, a odgovor nije tako sto cemo kao devojcice da ih gledamo kako otimaju zastavu nasem saigracu i nije tako sto cemo da ih branimo dok ne odu van terena i nije tako sto cemo da se sikiramo sta ce UEFA ili ko vec da nam kaze. Nego je tako sto cemo da ustanemo i da pocnemo da se branimo, bez obzira sto ce sutradan neko da objavi unapred spremljen tekst da smo divljaci jer se jer branimo, odakle na smelost. U nedostatku boljih primera sta u tim trenucima treba raditi, nazalost ostao je primer Ivan Bogdanov na svoju zemlju u utorak uvece nije dao.
    (Ivan, 20. oktobar 2014 16:25)

    # Link komentara

  17. Tekst gosp.Novakovica realno postavlja stvari. Ako izuzmemo emocije koje uvek koristimo kao opravdanje kad uradimo nesto glupo, prvo sto nije jasno kako toliki broj policajaca nije u stanju da spreci utrcavanje desetak huligana na teren. Osnovni zadatak policije je da SPRECI bilo kakvo nasilje prema ucesnicima utakmice. jedan vod policije mora biti na stazi samo da skuplja te ludake , hapsi i odmah kod sudije za prekrsaje. Cemu sluzi Zakon o sprecavanju nasilja na utakmicama????? To sto vam protivnik primenjuje sva sredstva da bi ostvario prednost ne znaci da i vi treba da sebi sve dozvolite. Sudija Etkinson je poznat u Evropi kao ozbiljan sudija. trebalo je pozvati ekipu na klupu. a kapiten naseg tima da zatrazi od sudije da obezbedi regularne uslove za igru. vredjanje protivnika (ne samo Albanaca nego generalno svakoga ko igra protiv nas) je na zalost dokaz primitivizma i niske kulture nasih ljudi. to je vec pitanje nivoa svesti nas Srba. Moramo nauciti da ne mozemo vredjati svakoga ko igra neku utakmicu protiv nas. vi ustvari ne navijate za svoju reprezentaciju nego protiv svake druge. sto se tice albanskog gesta on je proracunat i podmukao. ali nama njihov gest sluzi iskljucivo da bismo opravdali nase pogresne postupke i prikazali ih kao opravdanu reakciju na njihov gest.moramo nauciti da ne mozemo vredjati sve i svakoga, da naucimo da ne zvizdimo himni bilo koje zemlje, da gosta obezbedite cak i kad ga ne volite. postoje neke civilizacijske nirma koje su obavezne.
    (Nenad Arsenovic, 19. oktobar 2014 23:17)

    # Link komentara

  18. Fantastičan tekst, jedino se ne bih složila sa rečenicom da "treba razgovarati sa Bogdanovim i objasniti mu da je njegovo ponašanje štetno za reprezentaciju, sport i državu", nešto u tom stilu ste rekli. Mislim da se Bogdanovu te stvari ne mogu objasniti, jer njega to ne zanima. Njega zanima lični publicitet i skretanje pažnje na sebe, jer na drugi način to ne može, već samo pravljenjem gluposti.
    (Milena Pavlović, 19. oktobar 2014 17:42)

    # Link komentara

  19. Bravo! Svaka misao na mestu.
    Kada bi neki od zvanicnika koji imaju moc da SADA nesto promene ovo procitali, vec bi mnogo moglo da se uradi.
    Ali, potrebno je i da sto vise nas "obicnih" ovo procita.
    (Vladimir-WDM, 18. oktobar 2014 16:31)

    # Link komentara

  20. A onaj lik sto je upao u kadar? O njemu ni reci.
    (Gos'n, 18. oktobar 2014 16:16)

    # Link komentara

  21. Sjajan novinarski tekst! Dodao bih samo jos jednu stvar koja je zaboravljena. Pojedinac, njegovi postupci i njegova razmisljanja solo, drasticno se razlikuju od istog tog pojedinca u masi. To vazi za vecinu zivih bica na ovoj planeti, tako i medju ljudima.

    Posetilaca na jednoj sportskoj priredbi ima svakakvih, ali apsolutna odgovornost za losu organizaciju stoji na FSS. I za to ce biti posledica. Znam da u ovoj situaciji trebamo stajati zajedno za pravdu, ali pitanje je kada ce Karadzic prihvatiti odgovornost, da li ce doci taj dan.
    U ovom slucaju, sasvim je ocigledna namera Albanske strane da dodje do prekida utakmice i pored kazni koje slede za njihovu organizaciju i njihove igrace, UEFA bi se trebala pozabaviti upletenoscu igraca sa drzavnim vrhom i politickom pozadinom incidenta. Napad njihovih igraca zbog one zastave, van svake je pameti. Jedina prava reakcija koja je trebala uslediti jeste da su albanski igraci prisli i pomogli Mitrovicu da se ta politicka provokacija sto pre ukloni.
    E to bi bio sportski duh i pre svega duh nekoga ko nema isplaniran incident u glavi.

    Ta reakcija je bila potpuno suprotna i zbog toga bi oni trebali biti kaznjeni nekim vrlo drasticnim kaznama, za primer, tipa dozivotna zabrana profesionalnog igranja fudbala. Tacka.
    (Paradoks, 18. oktobar 2014 15:51)

    # Link komentara

  22. Vlada, pogađa u centar, kao i uvek. Sjajan tekst, sabio, bravo!
    (Telcontar, 18. oktobar 2014 13:45)

    # Link komentara

  23. Albanci su talog evropskog kontinenta i bilo kakva analiza i relativitacija tog startnog hiljadu puta potvrđenog aksioma je izlišna.
    (giga, 18. oktobar 2014 11:35)

    # Link komentara

  24. G.novakovic je "majstorski" napisao clanak...da izgleda "realan, nepristrastan i sl" a da pritom srbska strana ostane cista, fer itd. Nije sve pocelo dronom, samo je zavrseno njime. Mnogo je ranije pocelo, od trenutka dali dozvoliti ili ne navijacima albanije dolazak, te stvarati neke liste i slicne gluposti. Onda na stadionu fasistickk poziv na ubijanje i sve ostalo poznato i vidjeno. DRON: koja bi reakcija bila srbskih igraca i navijaca da je bila drzavna zastava albanije? ISTO. Ili zastava kosova? Opet ISTO. Ili hrvatske? Bolje da ne pitam. Mitrovic je proglasen herojem za hvatanje zastave, zasto druga strana se proglasava teroristickom? A hajka srbskih igraca i navijaca da se preotme zastava? Izmice novinaru. Sve u svemu, srbska strana se uvek opravdava da lako pada na provokacije (?!) drugih, i toliko. Pa se cudi novinar zasto nisu reagovali makedonci, grci i crnogorci: pa izgleda nisu pali na provokaciju. Srbi uvek neduzni, nevini ipak uvek na gubitku. Svaka cast za neke iskrene komentare citalaca, na zalost malo njih. Na kraju: malo je bilo paljenja i lomljave pekara albanaca, jos i ubistvo kako se navodi makedonca: sigurno je albanac sa makedonije, mozda goranac eventualno. Urazumite se i ne verujte vise svojim lazima...niko im ne veruje sem vas.
    (ylber, 18. oktobar 2014 11:12)

    # Link komentara

  25. Sve je to lepo i politički korektno. Ali uvek ima ali. Mi smo u ratu već malo više od 20 godina. U pravom ratu, ali ratu bez pravih ciljeva. Tadić posle 17. marta izjavljuje da Srbija nikad neće koristiti vojsku. Što je nije raspustio onda. Premijerov brat se bije sa žandarima, a onda očekuješ da ti isti žandari spreče da neko u direktnom prenosu viče Vučiću pederu ili neutrališe huligane pri ulasku u teren na utakmici. Treba žandar da gleda u pasulj da nisu kobre i brat preko terena pošli na večeru kod keve i ćaleta.
    I prestanite više da budete preobjektivni. Kad imaš interes i kad se boriš za njega objektivnost ne postoji. Nije objektivnost da se na ovom sajtu objavi stotine nepristojnih komentara Albanaca, a srpski se cenzurišu. Od gladnih se ne očekuje da budu mudri. Uskrati mu pravo da kaže bar ovde šta misli, sledeće što će uraditi je paljenje neke pekare, albanske, turske, goranske...pa i srpske. Politička koreknost u gladnoj zemlji pravi ekspres lonac od iste.
    Smanjite malo to samobičevanje. Šta imam ja da se bičujem što je Bogdanov idiot i što je ministar policije nesposoban. Ili obrnuto. Ne tražite od Srba da budu više mudri nego što su ostali pokvareni. To je jednostavno nemoguće.
    (guja, 18. oktobar 2014 10:59)

    # Link komentara

  26. Analiza desavanja-nikad bolja!!!!Na zalost morace da nas kazne.Pravicu zurku i slaviti kad prvi put budemo iskulirali provokaciju.I onda na miru gledamo kako druge kaznjavaju
    (dule, 18. oktobar 2014 10:54)

    # Link komentara

  27. (dragan1982, 18. oktobar 2014 09:38)

    Dragane, licemjerno je propagirati mržnju prema nekome i ne očekivati da to izazove istu reakciju suprotnog usmjerenja na drugoj strani.
    Evo primjera kod nas Hrvata. Jedan postotak ljudi je kritizirao bivšeg ministra Jovanovića zato jer nije reagirao na paljenje hrvatske zastave za vrijeme utakmice Srbija-Hrvatska. To je po meni pogrešno. Mi nismo ti koji trebaju na to reagirati. Vi ste. Mi trebamo reagirati kad se na našim stadionima čuju povici "Za dom" ili "Srbe na vrbe" i to oštro osuđivati. Svako treba da uređuje svoje dvorište.
    Zašto trebamo reagirati? Zato jer kad netko od naših širi mržnju prema nekoj skupini, oni ne šire mržnju u jednom smjeru ; šire ju u oba smjera. Taj krug se treba nastojati zatvoriti, a na ovoj utakmicu su obje strane radile kružnice po njemu.
    Kako bi Albanci mogli reagirati na pjesmu koja poziva na njihovo ubijanje? Sa smiješkom možda?
    Ne možeš reći da su oni znali što će se skandirati na utakmici i svejedno igrali. Vaša međusobna mržnja nije urođena i nešto s čim se treba pomiriti. Oni imaju svako pravo ući u utakmicu s očekivanjem da će stvari ići nabolje.
    A što se tiče prekršaja, vidio sam dva oštrija. Ne znam koji su to konkretno bili igrači jer nisam imao zvuk na streamu.
    (Leo, 18. oktobar 2014 10:46)

    # Link komentara

  28. Apsolutno saglasan ! Odsustvo većeg broja policajaca u uniformi bi svakako sprečilo uletanje u teren . Na jednoj fotografiji se vidi da je ograda-kapija na severu širom otvorena ! kako je to moguće ? Ne mogu da shvatim da FSJ nije tražio doživotnu zabranu prilaza stadionima gde igra reprezentacija licu čiji je egzibicionistički gest u Djenovi koštao tu istu reprezantaciju i celu naciju neigranja na evropskom prvenstvu 2014/te? Trebalo bi da dobije zabranu pristupu bilo kojoj sportskoj priredbi , a on se trijunfalno šeta stadionom !!! Gospodin zadužen za bezbednost iz FS u efiru na RTS reče da je lično upozorio policiju da "pijani IB sa grupom od 100 navijača CZ ide prema stadionu …" Videćemo kako će UEFA reagovati . Ako nas je 1992/ge Larsson izbacio iz evropskog prvenstva u Švedskoj da bi Danci otišli umesto reprezentacije tadašnje Jugoslavije ( možda i najjače u to vreme) , ako smo kažnjeni posle Đenove jer je bilo eklatantno šta se dogodilo , biće kako će biti . I siguran sam da bi bila kažnjena Albanska strana , što se može i desiti , ali ne treba da zatvorimo oči na bacanje petardi, baklji, uletanje na teren i tuču "tvrdim predmetom" Albanskog igrača od strane huligana … Laseri, zviždanje himni, uzvikivanje pogrdnih tekstova je stvar opšte kulture i domaćeg vaspitanja, a i jedno i drugo nam je , na žalost na ulici . A ulice su nam, takve kakve su . Bravo za tekst
    (Milan, 18. oktobar 2014 10:27)

    # Link komentara

  29. (Leo, 18. oktobar 2014 00:39)

    albanci su znali pre utakmice sta ce se pevati na tribinama tako da to ne moze biti nikakvo opravdanje..ne znam gde su to srpski igraci startovali grubo na albance ako mislis ono od tadica kad pogadja albanca u grudi sa loptom a on se zbog toga izlezava 3 minuta onda da..igrali smo grubo.ne moze se pristati na utakmicu sa znanjem sta ce se pevati na tribinama i onda kasnije plakati kako je to grozno itd..to je licmerstvo.srpski igraci su se ponasali korektno ,loric cana je poceo da tuce onog navijaca umesto da su ga poceli gurati dovoljno bi bilo on njega na pod pa sa pesnicom ,to je isto jedan od razloga zasto su dobili batine u tunelu i sa time je cana svesno rizikovao zdravlje svojih igraca.
    (dragan1982, 18. oktobar 2014 09:38)

    # Link komentara

  30. E konačno da se čuje glas razuma a ne samo ratnohuskacke baljezgarije bez trunke odgovornosti i brige ni za koga do sopstvene fotelje
    (lily, 18. oktobar 2014 08:37)

    # Link komentara

  31. Ma ovo sve politike neke udaraju :), jos cemo i u eu da udjemo.
    (milan, 18. oktobar 2014 05:06)

    # Link komentara

  32. Ovo oko reflektora: Raspored je bio poznat pre 8 meseci. Na oba stadiona je vec pojacavana snaga reflektora u poslednjih petnaestak godina, dakle operacija je relativno jednostavna. FSS je objavio da je namenio sredstva za tu namenu (i to sredstva koja je ranije dobio od UEFA), baš kao i za zamenu terena na Partizanovom stadionu. Dakle, bilo je vrlo izvodljivo spremiti stadion na vreme.
    (razjašnjenje, 18. oktobar 2014 04:51)

    # Link komentara

  33. dada,sve ste lepo ovo napisali i u potpunosti ste u pravu.
    a sad da malo drugi kritikuju vas
    npr.u prebiju nekog francuza negde ,nrp u Srbiji ,Francuski mediji tog trenutka pocinju da "bruje" o tom incidentu i tako danima.
    npr. desi se da bude napadnut Americki gradjanin,Americki mediji tog trenutka krecu sa vestima o tom incidentu.
    i tako dalje.

    Desi se napad na Srbe ili ubistvo nekog Srbina negde van Srbije,B92 i drugi srpski mediji/novinari ni jednu vest o tome da napise,ma ni da spomenu i ako se desi da se nesto o tome kaze/napise na TV retko kad moze da se cuje,a na sajtu b92 i sajtovima ostalih medija je uvek ta vest pri dnu,kao slucaj sa paljenjem prodavnce Srbina na KiM pre nekoliko dana.
    Ili prebijanje Srbina u Nemackoj pre par meseci
    ili ubistvo Srpkinje u Austriji pre mozda jedne godine.
    niko od srpskih novinara nista nije napisao,niti trazio krivca.
    Ako albanci zapale srpsku prodavnicu tekst koj napisete napisete tako da onaj ko cita u stvari "skapria" da je srbin sam sebi spalio,ili je u pitanju neki mafijaski obracun.

    Eto,niste ni vi cvecke,to je jedna tuzna istina srpskih novinara.
    za vas su uvek Srbi krivi i niko drugi.
    na sajtu B92 mozete svakodnevno da procitate raznorazne uvrede na racun Srba i Srbije.
    sumnjam da se tako nesto desava po Francuskoj,Engleskoj,SPaniji,Albaniji,Americi itd.
    (Nislija, 18. oktobar 2014 03:47)

    # Link komentara

  34. Svaka cast!!!
    (beograd/moskva, 18. oktobar 2014 03:33)

    # Link komentara

  35. Nasi klubovi i reprezentacija su najveci sponzori i donatori UEFA-e.Placju kazne posle svake utakmice!!UEFi nije u interesu da nas izbaci,jer od koga ce posle da dobija pare,zato, sto se toga tise mozete da se uspokojite. :)
    (SRB, 18. oktobar 2014 03:11)

    # Link komentara

  36. Apsolutno se slazem sa ocenom situacije i delim misljenje da nasa reprezentacija treba da igra bez publike.
    (djura, 18. oktobar 2014 02:55)

    # Link komentara

  37. Pa da, realno, dovoljno je da ti klinci samo čuju priče očevidaca koji su bili na Kosovu, ili da pogledaju klipove, bilo ih je na yt., o zlodelima terorista i albanaca, i oni će biti puni mržnje.
    Ne daj bože da je nečiji deda ili ćale izgubio glavu.
    I onda nam uvale da igramo sa Albanijom? UEFA mozgovi.
    Pa ja se divim što smo izdržali 40 min. To je za pohvalu. Iskreno sam mislio da kada krene himna Albanije, da će huligani već tada da izlete na teren.
    Ali mi smo odoleli i tome. Onda je zastava zavijorila sa drona. I tu smo bili strpljivi. Ali kada je Mitrović uspeo da dohvati zazstavu, u nadi da će cela farsa da prođe i da će najzad meč da se nastavi, albancima je sve to bilo malo pa su fizički nasrnuli na njega. E tada više nisu ni navijači izdržali.
    Jedno je provokacija, ali da nas još i bijete na domaćem terenu, pa čekaj malo..

    Tako sam ja video i doživeo sve ovo, a naravno sto ljudi sto ćudi... neka svako misli kako želi.
    (pozdrav, 18. oktobar 2014 02:48)

    # Link komentara

  38. Jedan on najboljih tekstova i analiza ikad napisanih u nasim medijima, ali nazalost opet na sumornu temu.
    Kao sto je neko komentarisao ispod mene, ovo ti trebalo prevesti na engleski i siriti po svim medijima.
    (anonimac3, 18. oktobar 2014 02:20)

    # Link komentara

  39. Dobar i prevashodno pozeljan tekst, kao i svaki koji vodi ka bilo kom obliku preispitivanja. Problem je sto ce ga mahom procitati oni koji su svega odavno svesni, a nece uticati vaspitno ni na Bogdanova, ni na drzavu, ni na "stakloresce". Vidim da, valjda Albancima, smeta sta-god-da-je-uzvikivano s tribina. Smeta i svakom drugom normalnom coveku. No, kako to gledati necemo, budite iskreni pa priznajte da ni "srbijanska repka" ne bi bila docekana cvecem u Tirani, Zagrebu, Tuzli ili gde god. Ruzni su ti povici i to jako, ali su, na zalost svih istinskih ljubitelja sporta, odavno neizostavni deo dekora vecine meceva izmedju pojedinih nacija. Svi smo to culi i niko to ne negira. Jedini pravi novitet je dron. Ostalo je vec vidjeno. Kao Srbina, sramota me je mnogo cega svakodnevno, a da sam Albanac stideo bih se da progovorim bilo sta posle onog slavlja i svega sto mu je prethodilo.
    (Marko, 18. oktobar 2014 02:06)

    # Link komentara

  40. Ja najiskrenije ne želim da patetišem, ali treba da razumete nešto.
    Teško da će i ovo biti pouka kada imamo toliko žrtava među nama iz ex ratova koji su nas zadesili. Ne razumem ljude koji očekuju da mržnja nestane, kao da su ti nemili događaji bili pre 200 godina. Imate ljude koji su izgubili sve, koji su videli sve i svašta, koji u sebi nose taj bol, i koji su bili na tribinama!
    Nama je oteta zemlja na kojoj nam je ispisano pola naše istorije, od strane tih Albanaca koji su došli na naš stadion.da nas provociraju.
    Šta ste očekivali, da ih gađamo buketima cveća, i da skandiramo Kosovo je Albanija? Jer kao što i sami vidite, ima dosta ljudi koji su i dalje pod utiscima ratova, stradanja, bombi i nepravde!
    Ti pitaš kada ćemo naučiti lekciju, izvući pouke iz grešaka?
    Ja pitam kada će prestati da nas provociraju sa lomljenem tabli na kojima je ćirilica, sa zastavama u centru grada na kojoj je Velika Albanija, kada će prestati da nas podsećaju na crna vremena?
    Ja mislim da pojedini ljudi nisu ni svesni kolika je u stvari ovo bila provokacija, najbolje je pitati one kojima su crno-crvene zastave visile iznad glave kada su im spaljivali kuće, terali iz zavičaja i ubijali porodicu!, a ne one koji su sve ratove proveli ispred TV ekrana!
    (1983, 18. oktobar 2014 01:44)

    # Link komentara

  41. @jasko

    Kada u Albaniji budu postojala dva razlicita misljenja povodom ovog dogadjaja, mozemo da pricamo o cemu god hocete. Mozete sada slobodno nastaviti da pratite portal B92 i uzivate u razlicitim misljenjima kako izmedju Srba, tako i Hrvata, Crnogoraca, Makedonaca i svih ostalih koji ovde komentarisu.
    (el serbe, 18. oktobar 2014 01:26)

    # Link komentara

  42. ~Taj momak, Zoran Mirković,...Batica...mnogi Srbi i dan danas to slave kao šmekerski potez...Srećna okolnost je što su današnji srpski fudbalski reprezentativci povukli na Baticu.
    -Kamo srece da jesu.Kad je Batica uradio to rekao sam drugarima da dobijamo 100% iako smo gubili 1-0 i ostali sa 10 igraca.Da su ovi `danas` kao Batica ne bi nas Simunic krljo,nego mi njih i mi bi prosli.Srce i emocije su iracionalne i ne moze se ocekivati logika...a,ipak pobede srca su uvek vece i vrednije!

    ~2. Da li je zaista Ivan Bogdanov bio na terenu?
    -Niko ne bi znao da vi mediji ne pravite njegovu `promociju`!

    ~...jednu osobinu...tipično albansku...nerazumevanje koncepta sopstvene odgovornosti...
    -Ovo mnogo podrazava i hrani SAD i EU.Ali mnogo!!!

    ~...srpska osobina: ekstremnost u svemu, najbolji smo ili najgori, nema ništa između. Grozna osobina...
    -Mozda logicki.Medjutim kad je srce u pitanju ili dusa tu se ceni sam onaj koji ide `na sve ili nista`!Nema kalkulacije i trgovine,samo skok u izazov!Svi veliki duhovi uspevali su ovom osobinom.Zato se ne slazem da je grozna...bas ta osobina donela nam je titulu najsportskije nacije na svetu i epitet Sparte nove ere.Drugo bez ekstrema covek ne moze naci ni sredinu...slazem se delimicno.Ako se nikad ne sazri i ne pronadje sredina,onda (p)ostaje ruzna osobina.Kao `put` je jedina vredna pomena!

    ~...samo je grčka država oštro regovala.
    -Jedina ima S300!

    Tekst iz kog se puno da nauciti i konteplacijom mnogo tog prizvati k` svesti.
    (Zahvaljujem!, 18. oktobar 2014 01:26)

    # Link komentara

  43. Dobar tekst osim, citiram: Ako se podrazumeva da niko, ni Ivan Bogdanov, niti bilo ko u ovoj zemlji ne želi kaznu za Srbiju, zašto niko nije pričao sa njim o mogućim posledicama?... kraj citata.

    Komentar: Sta ima ko sa njim da prica? On mu dodje ko neki faktor ovde? Dovoljno je da se samo kaznjavaju takvi primeri. Pitanje zasto nije kaznjen za prethodne prestupe? Treba doneti i sprovoditi zakon ko u Engleskoj. Izadjes na teren i odmah po brzoj proceduri dobijes 3 godine zatvora. Mislim da posle toga komotno moze da se povuce obezbedjenje sa stadiona. Ovako kada ne postoji sankcija, visestruki povratnici su sasvim logicna stvar. Zato je on i veca vest od npr udaranja Mitrovica od strane albanskog igraca itd itd. Do kada cemo placati imidz dezurnih budala? Setite se i slucaja Kovacevic. Tome treba da se direktno stane na put. Sto se tice politike i izvestaja novinara, generalno novinskim clancima vise ne verujem i citam ih sa rezervom jer ima dosta spinovanja. Ako npr nisu dokazali da je brat premijera ucestovao u izgredima, sto su to mediji objavljivali? U modernom drustvu mozes ti da pomislis svasta ali da nekoga optuzis bez dokaza je ozbiljan prestup. Svrha tog diskreditovanja je predstojeci susret sa albanskim premijerom, tj odrzavanje istog. I nek prestanu vise da prave nauku od toga. Nema uslova da dodje i nek ceka jos 70 godina za dolazak. Dosta vise te lazne europeizacije gde je svako sa svakim dobar. Licemerstvo je to.
    (Elvir, 18. oktobar 2014 00:54)

    # Link komentara

  44. "U toku samog sukoba albanski fudbaleri ponašali su se ekstremno nesportski, koristeći svaku priliku da zadaju udarac."

    Slažem se s jednim dijelom teksta, ali tekst ipak treba pročistiti od nekih generaliziranja, od kojih mi ovo najviše smeta. Dakle, nisu se svi albanski nogometaši ponijeli ekstremno nesportski, več troje (koliko sam ja vidio). A inače, mada su se srpski nogometaši ponašali ektremno korektno i ljudski za vrijeme sukoba, treba primjetiti i da su tijekom utakmice načinili par grubljih prekršaja, dok nisam primjetio nijedan takav start od Albanaca. Hoću reći da njihovo ponašanje nije baš toliko skandalozno kako se predstavilo u članku. I njihova reakcija je na neki način bila bila ljudska, s obzirom na to da se tijekom većeg dijela utakmice čulo navijanje "Ubij zakolji da šiptar ne postoji".
    (Leo, 18. oktobar 2014 00:39)

    # Link komentara

  45. Ma da, do 42 minute sve je bilo bajno, ni zvizduka tokom albanske himne, ni baklje na terenu, ni uzvika "ubij, kolji da siptar ne postoji" a onda se pojavio prokleti dron i sve upropastio. Malo morgen!
    (Mahankshi Tumin, 18. oktobar 2014 00:38)

    # Link komentara

  46. Civilizovan, gradjaski, kritican, vecinom objektivan sportski tekst ! Svaka cast ! Uz opasaku da se moglo za jos jednu nijansu ostrije prici nasim navijacima i nasedanju na provokacije. Toliko su se osilili da imam osecaj da ih neki igrac popreko pogleda odmah bi se obrusili na njega nevezano iz koje navijacke skupine dolaze i koji je sport u pitanju. Mislim da bi o tome trebalo u Drzavi da se ozbiljno pozabave jer postaje opasan drustveni fenomen Supernavijac- osecaju se svemocno !!!
    (Optimus, 18. oktobar 2014 00:37)

    # Link komentara

  47. Zaista odličan komentar.Jedina primedba je na ocenu ponašanja naših igrača.Pokušali su da zaštite svoje kolege, sa suprotne strane, i to je zaista pohvalnoi iako je očigledno sve bilo poznato, ako ne svima,onda sigurno pojedinim Albanskim igračima.Provokacija je upravo bila usmerena na igrače, na njihovu reakciju.Publika bi par minuta negodovala,par dimnih bombi i to je to.To čudo je letelo iznad terena,iznad naših igrača, a ne iznad tribina.Nema nikakve potrebe da igrači ili rukovodstvo tima "izvode" neku akciju ili reakciju na tako nešto.Trebalo je pustiti da izvedu to što su hteli da izvedu, jer je bilo jasno ko i šta želi, povući igrače do klupe ili van terena, i kada se "cirkus" i utakmica završi iskoristiti to na koji god hoćemo način.Ako nam je već selektor stranac,i verovatno ne poznaje političke probleme dva naroda,ili ga to jednostavno ne interesuje,čudi me da npr. Ivanović ili Kolarov, kao najstariji,i igrači koji igraju u velikim klubovima i po čitavoj Evropi, nisu shvatili situaciju i bolje odreagovali
    (Ilija Čvorović, 18. oktobar 2014 00:27)

    # Link komentara

  48. @jasko
    "Hvali", karakteristicna nepravilnost u govoru ljudi sa Kosova, i Srba i Albanaca.
    Mozes se predstavljati i kao Fransoa, to nista ne menja, samo potvrdjuje cinjenice iz teksta.
    (dekius, 18. oktobar 2014 00:24)

    # Link komentara

  49. Odlican komentar gos. Novakovica. Samo bi dodao nesto o navijanju. I prije nego se dogodio dron kakvo je ono navijanje bilo. Kad neko navija to jest vrijeda, pali zastave, zvizdi himni, ubacuje predmete, baklje i slicno onda za vecinu su to divljaci, nacisti ali samo ako se to radi u Zagrebu, Sarajevu,Skoplju i td a sad mozda i u Tirani ,ali kad valjda po 20-ti put to slusamo u Beogradu ili recimo gledamo koristenje sjekira u Novom Sadu opet su drugi krivi. Da se razumijemo muka mi je od tih scena ma gdje bili a najvise me bole kad gledam od svojih, jer opet kazem neradi drugom ono sto nezelis da dugi radi tebi.
    (zima, 18. oktobar 2014 00:21)

    # Link komentara

  50. Dobar tekst, kao sto smo navikli od Vladimira Novakovica, ali sam nakon njega naleteo na tekst istog autora, napisan za "The Guardian", gde on samom sebi upada u usta, jer u tom tekstu daje preterani publicitet Ivanu Bogdanovu, dok u tekstu na B92 kritikuje one koji to cine!?

    Mogu da shvatim da mu je tekst bio narucen, ali zasto ga nije bolje iskoristio i, pre svega, mislim da je onda licemerno da se na "domacem terenu" pravi lud i osudjuje ono sto je sam uradio na svetski poznatom sajtu Guardian-a.

    Pored svega, drzim do toga da je V. Novakovic definitivno nas najbolji sportski novinar i cestitam mu na tekstu.
    (NemanjaBGD, 18. oktobar 2014 00:21)

    # Link komentara

  51. Dobar komentar, ali nije bas tacan. Nije sve pocelo od trenutka provokativne zastave nego mnogo pre, npr. bacanjem pirotehnickim sredstvima-zamalo da se pogodi sudija i albanski igrac, ubij ubij siptara, zastava albanije nije bila prikazivana kako je regulisana protokolom. Kakav je narod Srbije kad ne moze da tolerisa 30 navijaca, uglavnom reporteri, slikar i novinari Albanije. U kojem veku zivite, kad sve sto americki, albanski, hrrvatski, evropski itd. videte, smeta vam. Molim vas objektivnije. A to sto albanske medije pisu, tu ste poptuno u pravu. Bilo je divljanja i u Peistini, ali jos nesto-UEFA zna da albanski navijaci nikad nisu pravili probleme.
    (Zigi, 18. oktobar 2014 00:10)

    # Link komentara

  52. mene je zanimao tvoj komentar o zvizdanju albanske himne gde sw nisu čuli samo pojedinci nego čitav stadion i oni uzvici ubij siptara.....
    (dejo, 18. oktobar 2014 00:09)

    # Link komentara

  53. citam text redom i slažem se dosta toga ali kad naidje na rubriku albanci onda mogu reći da si preterao a i kad kažeš da su odbili da nastave meč pa pobogu covece ljudi su fizički napadnuti i tuceni pa kako da nastave a potreseni?
    (dejo, 17. oktobar 2014 23:59)

    # Link komentara

  54. Poštovani Vladimire,
    čestitke na komentaru, hirurški precizno, istinito. Tačno ste izneli sve važne činjenice. Želim samo jednu malu dopunu da Vam dam. Naime po novim pravilima UEFA je dala sugestiju o mestu odigravanja utakmica obzirom da ni jedan stadion u zemlji ne ispunjava sve propisane uslove.Po njihovoj proceni stadion Partizana ima manje nedostataka nego ostali stadioni kod nas. Glavni razlog za odluku da se ne igra na stadionu Crvene Zvezde je osvetljenje /pogledajte sliku kad ide TV prenos sa Marakane, pa ga uporedite sa bilo kojim prenosom koji je tada na drugim programima, videčete da je slika sa preovlađujućom žutom bojom/, koje ne odgovara standardima koje zahteva nova digitalna tehnologija,a sve zbog kvaliteta prenosa koji mora na svim stadionima da bude isti.
    FSS će u narednom periodu zajedno sa UEFA-om i Crvenom Zvezdom, otkloniti ovaj problem tako da će tehnički Marakana ispunjavati sve potrebne uslove što se osvetljenja tiće, već tokom sledeće godime.
    Još jednom komplimenti na komentaru.
    Pozdrav Jovan Burmaz
    (Jovan Burmaz, 17. oktobar 2014 23:58)

    # Link komentara

  55. 1. SCG-BIH, koliko bese povredjeih bosanaca, od "bombi i petardi" bacenih na njih
    2. Srbija - Hrvatska, rukomet, bese li ono sekarama napaduti navijaci Hrvatske u Novom Sadu ?
    3. Da li bi srpski navijaci/igraci reagovali drugacije da j na zastavi bila mapa Albanije, a ne Velike Albanije ? A zastava je Albaska, Velikoalbanska i ne postoji.

    Samokriticnost opasnoi hvali srpskopm narodu..
    (jasko, 17. oktobar 2014 23:47)

    # Link komentara

  56. Stvar je vrlo jasna.Na stadion može da uđe bilo ko.Samo da ima kartu.U normalnim državama se ulazi na stadion sa nekom identifikacijom.U Engleskoj npr. jedna noga u terenu 5 godina,obe noge 10 godina zatvora.Sudija je na samom stadionu.Kamere snimaju sve.Na zastavi Celtica napisao IRA,doživotno zabranjen ulaz na Celtic Park...Majmunski krici,petarde sve se snima i kažnjava...Kada se takav zakon donese i počne da primenjuje u Srbiji,ubrzo će i problem " navijača " biti rešenen.
    Ali,to je utopija.Ne može to u Srbiji.Plašim se da ćemo zbog huligana vrlo brzo biti izbačeni iz svih Uefinih takmičenja.Klupskih i reprezentativnih.
    Ajde da jednom uradimo nešto korisno za sebe,za društvo a da nije pod moranjem,nego zato što prepoznajemo normalne,prave vrednosti.
    (Otac Makarije, 17. oktobar 2014 23:31)

    # Link komentara

  57. Tesko da bi ovakva provokacija bilo gde na Balkanu prosla bez zestoke reakcije publike, tako da je u trenutku kada je dron doleteo vec bilo kasno... Recimo da publika nije uletela, da je bilo vise milicije... Igraci bi se svakako potukli oko drona, usledio bi nastavak sa po 9 igraca u naelektrisanoj atmosferi i pitanje je da li bismo izvukli povoljan rezultat. Na osnovu cega bismo mi tako bolje prosli i na osnovu cega bi UEFA kaznila Albance? Nema dokaza da je dron njihov, utakmica se odigrala. Bila bi kazna kao za Partizan-Totenhem. Albanci bi opet ispunili cilj, a nasa reprezentacija bi bila ostecena. Mislim da je policija ta koja je trebalo, kad vec nisu sprecili ulet drona, da prekine utakmicu, da zaustavi gledaoce, a sve albanske igrace koji su se potukli oko drona da privede. E onda bi se doznalo da li su imali veze sa time, pa ako jesu, lepo policija saopsti da su privedeni zbog teskog dela protiv opste bezbednosti, i onda bi bilo osnova da se registruje 3:0 za nas. Kao sto su u Djenovi priveli nase navijace zbog izgreda, tako mi privedemo njihove igrace zbog ucesca u politickom incidentu. To bi mislim bio jedini povoljan ishod po nas, ali zvuci kao naucna fantastika da neko iz komande policije odradi taj posao. Mozda zato sto nam je vlast tako sposobna...
    (Uros, 17. oktobar 2014 23:30)

    # Link komentara

  58. Iskreno treba reci da bi i vi otimali velikosrpsku zastavu od npr igraca Albanije.Redari su udarali igrace Albanije,navijaci takodjer.Policija nije dovoljno ucinila da zastite igrace Albanije od linca.Maltretiranje i pretres igraca Albanije u svalacionici....Nicim se ovo sve nemoze opravdati.Uglavnom ocekujte zestoku kaznu naravno i igraci albanije pojedini ne svi ce dobiti neke kazne.Pozdrav iz Tuzle i nadam se da cete konacno objaviti moj post u nekom vasem mediju.
    (dino, 17. oktobar 2014 23:25)

    # Link komentara

  59. Ja ne idem na reprezentaciju jer se tamo iskljucivo peva ko ne skace... I ubi, ubi... Na svakoj utakmici se zviždi himnama protivnika. Pre par godina zviždalo se i mučenim, pravoslavnim jermenim. Čista mržnja. Svi to znaju i ne sećam se da je ikad ijedan političar ili fudbalski radnik rekao nemojte to da radite, jer to nije ok. To ne znači da je dron u redu, ali mi moramo da popravimo sebe da bi mogli bilo sta da zamerimo drugima.
    (Pogba, 17. oktobar 2014 23:25)

    # Link komentara

  60. Objektivno gledano ja stvarno ne vidim nacina kako bi to moglo biti 3-0 za Srbiju.
    Huligan udara albanskog igraca stolicom po ledjima !?! ( zbog slicne stvari su Danci kaznjeni sa 0-3), redar koji je zaduzen za red i mir, udara albanske igrace !?!, sovinizam na tribinama, bacanje kamenja i kovanica, Bogdanov i pajdasi love zrtve po terenu,...sa druge strane kakve veze ima provokacija dron sa zastavom sa albanskim igracima, nema nikakvih dokaza, teoretski ga je mogao upravljati bilo ko. I da je ta zastava toliko veci grijeh od stolice po ledjima i sovinistickih parola - ne bi rekao. Vidjeli ljudi svog crnog orla na crvenom, u atmosferi mrznje i posebnog psihickog stanja normalno da su krenuli braniti svoj simbol, bas su oni razmisljali dal je tu sad komad Grcke ili Crne Gore ucrtan u zastavu. Pa majku mu staru budite malo realni, kakvih 3-0. Nova tekma na neutralnom terenu je najpravednije. I objavite komentar molim.
    (Dogg Pound, 17. oktobar 2014 23:18)

    # Link komentara

  61. Novakoviću, udaj se za mene (ako dozvole istopolne brakove)! :P
    (NNN, 17. oktobar 2014 23:17)

    # Link komentara

  62. odlichan tekst, josh kad be oni koji organizuju mecheve i vode drzavu umeli da chitaju gde bi na bio kraj... Jedini siguran otkaz u sluzbi u Srbiji stize od Sv Petra.
    (Moravac, 17. oktobar 2014 23:17)

    # Link komentara

  63. Nece. Srbi su vecinski bas ovakvi kakvi su bili na stadionu. I to ne oslikava samo ponasanje na stadionu vec svakodnevni zivot. Na ulici, u skoli, u saobracaju, na poslu, u medijima..... Pink, RTS, Alo, Informer, Kurir. Nadam se da bar Vi sa b92 necete uci u to kolo, ali lagano klizite. :(
    (santa justa, 17. oktobar 2014 22:43)

    # Link komentara

  64. Ne znam , ja ne bih toliko detaljno i filozofski o svemu pisao i pristupio.
    Kad se dogodi nešto što ne bi trebalo, i krene rusvaj, uvek ima krivaca na obe strane. Ali pitanje mora da bude jasno i prosto: Ko je sve ovo započeo?
    Odgovor je Albanska strana.
    Jesmo krivi za ulazak navijača, i za mnoge druge stvari, sem recimo zvižduka u toku himne, to je standadno na utakmicama velikih rivala, ili par baklji, bože moj, to nije dobro ali to je fudbal.
    Međutim, ako vas neko na ulici napadne nožem, vi se nekako odbranite, a posle nađete neku motku i prebijete napadača, nisam baš siguran da ste JEDNAKO krivi za celu situaciju kao i vaš napadač, tj ''žrtva''.
    Jer ceo tekst me navodi da smo nekako jednako krivi i mi i oni, a ipak mislim da su Albanci ovaj put jedini krivci, to je samo moje mišljenje.
    (Petar, 17. oktobar 2014 22:39)

    # Link komentara

  65. dokle god i mi budemo crtali mape velike srbije (jer kao, to ne moze biti uvredljivo za nase susede), urlali 'ubi siptara', 'noz zica srebrenica'... (nakon tolike krvi nedužne/nepotrebno prolivene na svim stranama), ubijali(!) inostrane navijace nasred beograda (hrabro/casno 10 na jednog) - nema na sta da se zalimo kada nam vrate istom merom, ili da samozadovoljno likujemo kada neke druge kazne za (ne manje bolesno) skandiranje 'za dom spremni'.
    nema boljeg ili losijeg naroda, svi smo mi ljudi, manje-vise isti, sa slicnim zeljama, osecanjima, potrebama. na zalost, bolesni pojedinci/grupe/partije postoje na svim stranama, u svim drzavama. ali, samo u nenormalnim drustvima tih 10% idiota vlada vecinom i propagira nasilje, huliganizam, ubijanje - bez ikakvog straha od posledica..
    nista.. mene je sramota zbog nas. a neka se za njihove srame oni.
    (bh, 17. oktobar 2014 22:31)

    # Link komentara

  66. Dobar tekst. Jedina zamerka autoru a I ostalim novinarima u Srbiji je da huligane nazivaju navijacima. Navijaca je na stadionu bilo oko 8000 hiljada, koliko ih je bilo I protiv Francuske, ostali su dosli da vicu ubi, zakolji a po prilici I da nabodu po nekog Albanca.
    (che, 17. oktobar 2014 22:13)

    # Link komentara

  67. Tekst je zaista odlična analiza i potpuno se slažem sa navedenim stvarima.
    Međutim, kad dobar deo publike na stadionu Partizana viče "ubij, zakolji ... " itd, to je za mene isto kao kad pun Maksimir viče "za dom spremni". Klanje je klanje. To mora da se jasno osudi, a naročito je važno da to urade i sami fudbaleri. Ovako, naši igrači su, kad su saznali da utakmica neće da se nastavlja, izašli na centar i aplaudirali publici. Sad oni mogu da kažu da je to bilo namenjeno "pravim navijačima", šta god to značilo. Ništa ne vredi što se nose oni transparenti "No to racism" pre utakmice, ako narod nema priliku da vidi kako se neki fudbaler jasno i glasno distancira od nekog konkretnog ispada, šovinističkog, rasističkog, kakvog god. Ovako ispada da igrači potpuno podržavaju ponašanje svakog ko je bio na tribinama te večeri i da su im na tome zahvalni.

    I samo bih se osvrnuo na "argumente" albanskih čitalaca kako nema dokaza da su dronom upravljali Albanci. Molim vas, uozbiljite se. Nije smešno, ali baš nimalo.
    (Alphonse-Marie-Adolphe de Neuville, 17. oktobar 2014 22:02)

    # Link komentara

  68. Dragi i postovani pisce ove pripovetke,opsiran si i pišeš o posledicama.Tesko da se od toga mozemo pomaci dalje ako ne sagledamo uzroke.Kad krov prokišnjava trazi se uzrok.Kad auto stane opet se trazi uzrok.Kad imamo fudbalere koji ne mogu da pokažu timsku igru,opet je potreban uzrok.Kad imamo mnogo huligana i kad oni daju ton i svi ih se bojimo,onda opet treba traziti uzrok.
    Uzrok su izgubljeni kriterijumi vrednovanja.Uzrok je sto su nepismeni zauzeli pozicije i oteli sve sto se oteti moglo i kao takvi (bogati i prestižni)postali uzor za mlade.Ministar porucuje da se ne krade nego da se kraducka.Glava koja ne moze da zavrsi regularnu i pravu skolu i fakultet(ne racunam na kojekakve skolice i fakultetcice)ne moze razaznati uzroke bilo cega.Albanci su Albanci.Srbi su Srbi.Nemci su Nemci.Nema tu velike razlike kad se gleda covek.Razlika je u izgrađenosti sistema i tek onda prosvecenosti.Dokaz za to je da u sistemima na zapadu niko ne moze da iskace,jer kadrovi koji drže poluge sistema imaju kapacitet za to.Nas interesuje Srbija.Ostali neka resavaju svoje probleme.Ako nas pozovu da pomognemo,uradićemo to ako smo u prilici.Napisi nam svoje misljenje o uzrocima a ja vec pisem to i pokusavam naci najbrze puteve za nadoknadjivanje vremena koje su nam ukrali zli i primitivni.Ukrali i okruzeni primitivcima koje su angažovali kao zastitu udarili pogresne pravci vrednosti.Kako usmeriti mlade na stvaralastvo i postovanje civilizacijskih vrednosti?Pokusajmo dati preporuke za taj posao.
    (Milorad, 17. oktobar 2014 22:01)

    # Link komentara

  69. Lep članak, ali totalno pogrešni i tendeciozni zaključci. Ovaj tekst i Ivan Bogdanov su paradigma (primer) društva u kome živimo. Autor nije naveo dve ključne činjenice, koje sve njegove tvrdnje negiraju. Prva, su "navijači" sa antisemitskim transparentom na utakmici Partizan-Totenhem. Tom transparentu ste dali preveliki značaj, ali niko od "navijača" nije uhapšen do danas, iako su iskreni navijači Partizana to izričito tražili. Zašto do danas nije poznato ko je stajao iza tog transparenta??? Drugo, činjenica da je brat jednog premijera bukvalno pretučen, bez nekog "vidljivog razloga", ali je zato brat drugog premijera, koji je navodno "vodio" bespilotnu letelicu pušten sa "vidljivim razlogom". Zašto??? Kada odgovorite na ova dva pitanja, možda Vam nešto i poverujem. Nadam se da ćete objaviti ovaj komentar. Pozdrav!
    (Rihard, 17. oktobar 2014 21:56)

    # Link komentara

  70. Sjajan tekst, potpisujem svaku reč.
    (Dragisa, 17. oktobar 2014 21:36)

    # Link komentara

  71. sasvim prosecan, ali prosecan tekst. Nekoliko saveta autoru ukoliko bude citao ovo.
    1. Vidi se da nikada nisi prisustvovao utakmici u bilo kom sportu cim se cudis nad redarima. Redari su tu da bi klinci uzeli 500-1000 dinara maksimalno a posrednici od saveza uzimaju 2000 dinara po coveku i po svom izboru daju redarima ( zato 500-1000, izracunaj kolko je bilo redara, kolko je to para, i vidi kakav je to kriminal).
    2. Obezbedjenje. Prva stvar kada krenes da se bavis obezbedjenjem bilo koga, bilo cega jeste da te nauce da ukoliko se neko nameri da nesto uradi, to ce i uraditi a tebi je samo da mu to maskimalno onemogucis ( ubili su djindjica, ubili su kenedija). Redarima ne pada napamet da pretresaju vodje navijaca jer ce popiju par samara, u najboljem slucaju. Policiju bas briga jer ukoliko se izgubi faktor nebezbednosti na utakmicama, ode dnevnica, odose beneficije.
    3. Srbi. Naseli smo na provokaciju, jeste pogresno je al razmisljaj ti hladne glave kad ti nad stadionom u leti albanska zastava ( ameri bi do sada sravnili npr iran da su ovo uradili).
    4. Albanci. U poslednjih 10 godina su amnestirani za sve sto su uradili, zato i imaju hrabrosti da rade to sto rade.

    Poruka: izgradimo jaku drzavu i niko nam nece moci nista. Pozdrav i dovidjenja
    (borko, 17. oktobar 2014 21:32)

    # Link komentara

  72. Kad smo kod Djenove,tada prilikom 'navijanja' Bogdanova i ekipe, domaci (Italijanski) daleko brojniji navijaci su svo vreme (koje nije bilo malo) mada u cudu, ali mirno posmatrali neprijatne i po njih rizicne prizore.
    Policija i druga sluzbena lica su odradili svoj posao; Srbija je diskvalifikovana, vinovnici privedeni a Italija prosla dalje
    (Midl, 17. oktobar 2014 21:26)

    # Link komentara

  73. Odlican tekst koji vecinom obuhvata misljenje svih realnih, normalnih ljudi u nasoj zemlji. Citam svakakve komentare, ali moram vam reci da moramo biti pazljiviji i obazriviji prema Albancima. Ziveo sam medju njima u njihovom glavnom gradu i mogu vam reci da su tamo pristojni i kulturni,kao i da mnogo njih ne voli sunarodnike iz KiM,ali to ipak ne znaci da nece stati u njihovu zastitu i podrsku. Njih krasi sloga,jednoumlje i spremnost da jedan drugom pomogne ma gde bilo i pod kojim bilo uslovima bez razlike dali se medjusobno poznaju. Vecinom su islamske veroispovesti (oko 70%), dok su ostali hriscani (rimokatolici oko 20%, a ostali su pravoslavni), ali to za njih ne predstavlja narociti problem zato sto su iz doba posle II Svetskog rata oni postali totalno sekularna drzava,pa podele takvog tipa unutar njihove nacije ne postoje! Projekat Velike Albanije polako ali sigurno postaje realnost.Prvo zbog nataliteta a drugo zbog te sloge i spremnosti da se uradi sve zarad viseg cilja. Nas je zapad oducio od ideje Velike Srbije, ali njih jos uvek podrzava. Jednostavno sluze kao aparat velikim silama za stvaranje nereda i sukoba kad god je to potrebno na Balkanu, sto smo u ovom slucaju opet osetili na svoju kozu,mozda zato sto smo ugostili Putina i nismo podrzali sankcije EU prema Rusiji ali sta reci.Vec je 21. vek a mi jos nismo naucili najvazniju lekciju iz istorije. Samo Sloga Srbina Spasava!Dobro i zakoni,njihovo sprovodjenje,rad,red, disciplina...Ma fali nam mnogo toga...Ziveli!
    (Chupavi, 17. oktobar 2014 21:22)

    # Link komentara

  74. Uglavnom dobra i detaljna analiza, uz par zamerki: 1. uefa je ponudila Srbiji i Albaniji da ih razmesti u razlicite grupe, ali su oba saveza to odbili; 2. izneseni stereotipi o albancima i srbima su suvise reduktivni i spekulativni, i ne koriste nikome.
    Medjutim, jedna stvar me je zaista ostavila jako zbunjenim. Autor teksta zavrsava citirajuci preporuku kolege - 'rad na dva koloseka: prema spoljnom svetu jedinstveno, kod kuće direktno, iskreno i sasvim kritički'. Isti ovaj autor juce u Guardinu ima tekst u kome je GLAVNA tema Ivan Bogdanov (za koga do tada u Engleskoj niko nije cuo), i u kome iznosi ostru kritiku Srbije, ne samo sto se tice organizacije utakmice, nego i u mnogo sirem drustveno-politickom smislu.
    O cemu se radi? Moze li autor da pojasni? Da li mu je Guardian isjeckao i izmontirao originalni tekst? Ili autor iz srpske navike (da se posluzim jos jednim stereotipom, koji je mnogo tacniji i bolniji) dobrovoljno i nepromisljeno radi u korist svoje stete?
    (kalatozov, 17. oktobar 2014 21:22)

    # Link komentara

  75. Juče je Vladimir Novaković objavio tekst sa sličnom temom na strani "Gardijana":
    There was a familiar face in Serbia v Albania riot – but why was he there?
    [link]

    Vredi pročitati i uporediti. Ne bih dalje komentarisao.
    (Informator, 17. oktobar 2014 21:19)

    # Link komentara

  76. Bravo ! Sjajna analiza i akcenat na pravim stvarima ! Vredelo je potrositi vreme na citanje ovog teksta. Na zalost mnogo je onih koji nece razumeti ovu pisaniju i pre ce za sve optuziti Albance. Cak ce i iskaljivati svoj bes nad neduznim ljudima iz okruzenja. Zao mi je samo dece koja vec dugo ne mogu da uzivaju u lepoti sporta, vec su zbog nesposobnosti ovih i onih prinudjeni da pisustvuju ovakvim scenama.
    (bolebre, 17. oktobar 2014 21:12)

    # Link komentara

  77. odlicno... prevesti na engleski i proslediti u inostranstvo dosledno, cisto da se vidi da postoji zdrava svest u ovoj zemlji


    takodje valjalo bi ovo odstampati i bacati kao letke iz aviona.... ili modifikovanog drona ;)
    (zigot, 17. oktobar 2014 21:06)

    # Link komentara

  78. Da su ovo uradili u mom kraju na bilo kom terenu ne bi živi izašli, ali smo već navikli da zbog naše neodlučnosti i kolebanja oko svega svaka suša u bg radi šta hoće. Zamislite da u moskvi nemačka izbaci SS zastavu. Ni savet bezbednosti ih ne bi spasio, bilo bi direkt sibir svi koji su se zatekli i još bi iz berlina se izvinjavali sledećih 70 godina.
    (boki, 17. oktobar 2014 21:06)

    # Link komentara

  79. Svaka čast na tekstu. Najbolji, najtačniji, i najobjektivniji tekst koji sam ikada pročitao o stanju na ovim prostorima. Iako je tekst orginalno posvećen stanju u fudbalu, može da se iskoristi u bilo kojoj sferi života u srbiji i okolini. Ovo bi svi trebalo da pročitaju, da dobro razmisle o tome, i onda da se bace u taj kako i sam tekst kaže već zakasneli rad. Odavno je prošlo vreme da se srbi i mnoge komšije manu divljaštine i okrivljavanja drugih za svoje neuspehe (makar i bili u pravu), i ozbiljno počnu baviti problemima koji su bitni u životu. Težak rad će da donese garantovane rezultate, a ne vejovanje i klevetanje.
    (Bojan, 17. oktobar 2014 21:01)

    # Link komentara

  80. Mislim da ce UEFA nazalost ovaj put da bude ostra, tj da ce na nama ostaviti pouku za sve da u buduće ne prave ovakve nerede na međunarodnim manifestacijama. Vjerovatno ce da dodjele minus 3 boda za obe ekipe (ako ne i vise), ogromne novčane kazne, pojedinačne kazne za igrače, a pitanje je hoce li se igrati i druga utakmica a pogotovo ponavljanje ove. Nadam se da nece biti toliko ostri i drastični pa da nas izbace iz kvalifikacija (naravno i albance sa nama, jer je njihova odgovornost podjednaka cak i veca). Volio bi da grijesim ali sve mi se cini ovakav scenario vrlo mogućim. Najzalije mi je igrača i iskrenih navijača Srbije, a ne ovih bogdanova i kojekakvih... Kako god Banjaluka ce uvjek da bude uz Srbiju.
    (banjalucanin, 17. oktobar 2014 20:56)

    # Link komentara

  81. vidim da svi pominju bogdanova.ok,ne podrzavam ni djenovu ni ovo sad(mada ljudi pricaju da je on inace sasvim normalan decko).nego me zanima ciji su ti navijaci vojnici,tj te vodje.i sa severa i sa juga.ovaj napravio skandal i pre neko vece opet na terenu.ne verujem da nije dobio amin.vodje-diluju drogu,oruzje,ubijaju raketama decu po tribinama,izazivaju da se maloletnici ispijeni mrznjom kolju i ubijaju po ulici...a oni?vodje?godinama su tu te vodje i niko im nista ne moze.ili nece da im uradi,zato sto im oni sluze za nesto
    (duledudule, 17. oktobar 2014 20:53)

    # Link komentara

  82. Научи шта је расизам па коментариши.
    Komentar poslat iz B92 Android™ aplikacije (Android Robot by Google, CC BY 3.0) (чекај, чекај, 17. oktobar 2014 20:28)

    Menjas temu? Da li je "ubi, zakolji.." onda Fasizam? Sovinizam? Sadomazohizam?

    Ili mozda prosto srpska kultura?

    Poenta je da uopste ustvari nije vazno sta je. "Ubi, Zakolji.." govori dovoljno, bez potrebe da se kategorizuje. A srpski mediji ni reci o tome! Zasto?
    (Wait or not, all the same, 17. oktobar 2014 20:49)

    # Link komentara

  83. Odlican tekst! Sve sto je receno je tacno. Kritika na nas racun je apsolutno ispravna i za razliku od nekih drugih komentara nije vodjena jednom od, kako kaze novinar, nase dve ekstremne osobine(najgori smo i za sve smo mi krivi), vec uperena na to da se isprave stvari koje nas blate. Ovakvim pristupom problemu i pisanju o istom, kritike koje su upucene Albancima, a i UEFA-i jos vise dobijaju na snazi.
    (Valjda ce biti bolje..., 17. oktobar 2014 20:41)

    # Link komentara

  84. Nemam niti jednu primedbu na sve napisano, možda se negde moje mišljenje razlikuje ali to su nijanse u pitanju.
    Jedina svetla tačka u svoj toj obostranoj bruki bili su naši reprezentativci.
    Problem je što ovako, situaciju oko utakmice vidi dva od deset Srba, dva smatraju da smo mi skoro nevini, a ostalih šest utrčavaju u teren, pale pekare ili to zdušno podržavaju.
    Dok se taj odnos ne promeni nema nam spasa.
    (Milko, 17. oktobar 2014 20:38)

    # Link komentara

  85. Svi koji su gledali utakmucu su videli šta se desilo i svako ima pravo na svoju interpretaciju.To što je neko sportski komentator ne znači da je u pravu,odnosno da nije nešto zaboravio da napiše.Na primer da je kazna za Kruševac posledica ogromnog pritiska Engleskog fudbalskog saveza,kome su se priključili svi njihovi mediji,a i političari uključujući premijera.Niko od Engleza nije ni jednu ružnu reč izjavio ili napisao o njihovim fudbalerima i savezu,zbog ružnih reakcija,provokacija i tuči,u kojoj su i oni(engleski fudbaleri) bili aktivni učesnici.Ali su zato sve nas proglasili za divljake.Pa ko je onda rasista?Tada niti jedan gledalac nije istrčao na teren,ali su gledaoci na provokaciju Engleza verovatno trebali kulturno(aplauzom ili osmehom) da odreaguju.Drugo ne vidim to potenciranje Bogdanova,ako mu nije zabranjen ulazak na stadion ili mu suspenzija istekla,on ima pravo da prisustvuje utakmicama.Pa da li lopovu,koji odleži kaznu,treba zabraniti doživotno da ulazi u prodavnicu?A treća stvar mislim da izbor Marakan ne bi značajno promenio dešavanja,jed bi se samo sve,oko drona,ispaniralo na drugi način.
    (idemo dalje, 17. oktobar 2014 20:36)

    # Link komentara

  86. Ovo nije tekst, nego knjiga. Sigurna sam da ce posluziti da Srbija bude drasticnije kaznjena nego sto zasluzuje a Albanija samo opomenuta kao sto redovno ne zasluzuje.
    (Svetlana, 17. oktobar 2014 20:29)

    # Link komentara

  87. (Wait Wait, 17. oktobar 2014 18:20)

    Научи шта је расизам па коментариши.
    (чекај, чекај, 17. oktobar 2014 20:28)

    # Link komentara

  88. @Gazebo

    Zastava jeste fasisticka, ne zelim da crtam kako i zasto ste uvredili cetiri druge nacije, ne samo Srbe.
    Drugo vasi igraci napadaju i nasrcu na domacina na njegovom terenu, ako pratis fudbal onda znas da je to cista provokacija igraca protivnickog tima.
    Trece, nema razloga da nama Srbima govorite nesto o toleranciji, ber ne vi Albanci koji nemate nacionalne manjine ili ste ih skrajnuli u potpunosti. Vi ste etnicki cista drzava, to pokazuje popis crno na belo, samo argumenti i cinjenice.
    Mozete da proverite na internetu koliko razlicitih nacija zivi u Srbiji.
    Svako dobro komsija i molim redakciju za objavu, hvala.
    (el serbe, 17. oktobar 2014 20:26)

    # Link komentara

  89. Svaka cast Vladimire Novakovicu!Tekst koji sam procitao ostavio me bez daha,jos jednom hvala i veliko BRAVO.Mozda ce nam ovaj pametni tekst pomoci,ko zna?Bog dao da hoce!
    (Kornjaca, 17. oktobar 2014 20:21)

    # Link komentara

  90. Sto se tice onoga da niko ne bi uradio nista svesno da povredi reprezentaciju, ja jos nisam video nikakvu osudu dogadjaja sa utakmice od strane, inace raspevanog, Terzica ili bilo koga iz Crvene Zvezde.Meni je to dovoljno , a i svakom iole pametnom.
    (SoCal, 17. oktobar 2014 20:18)

    # Link komentara

  91. Sjajan tekst i istina ziva.
    Smokritika ko je kriv: FSS se godinama hvali o neverovatnim fudbalskim centrima, a svedoci smo pranja para kroz sminkanje stadiona pri tome ne dozvoljavajuci da dva najveca kluba krenu sa izgradnjom PRVIH FUDBALSKIH CENTARA koji prate sve bezbednoste standarde pocev od antiteroristickih! Tako danas imamo da ni jedan nas stadion po svim standardima UEFA ne ispunjava elementarne uslove za igru u nizerazrednim ligama a kamo li medjunarodne utakmice. O organizaciji FSS od prisustva nasih ljudi u UEFA kuci fudbala, profesionalnoj ligi do strategije razvoja fudbala od 5 - 25 godina ne zelim ni da picam. ZAKON O SPORTU godinama smo svedoci hvalisanja MOSa kako je jedan od najboljih ali ni do dana danasnjeg nismo videli njegovu primenu (borba protiv nasilja u sportu) osim u slucaju oporezivanja klubova za sve i svasta i PRIVATIZACIJA. NAVIJACI da njih nema ne bi bilo fudbala i uvek ce biti pravih i krivih (huligani ogranizacija koja cini zla na tribinama u svoje ili necije ime - vojska za vise ciljeve odavno postala), samo je potrebno svesti krive na minimum.
    MI i ZAPAD: Malo je pozitivnih stvari dobijeno sa Zapada, ali smo vise nego bilo koja nacija dobili batina od tog Zapad. Smeta im nas otpor ne njihove kvazi standarde, smeta im to sto ne prihvatamo ono sto nam namecu (ah taj inat tim se dicim to nema svak) i taman kad misle da su nas unistili i pokorili mi se izdignemo jos jaci iz pepela kao Feniks. Svi znate o cemu pricam...zato jedinstveno.
    (Istina, 17. oktobar 2014 20:14)

    # Link komentara

  92. bravo za članak.
    normalan....
    (dex, 17. oktobar 2014 20:11)

    # Link komentara

  93. Nikakvo obezbedjanje ne bi sprecilo nerede! Silom ne mozes pobediti masu od 25000 pobesnelih ljudi. Odgovor je u samo-cenzuri. Srbija mora da shvati da smo mi, u ovom momentu, nesposobni da kontrolisemo svoje emocije na sportskim desavanjima i jedini nacin da se to pobedi jeste da zabranimo sami sebi da dovodimo gledaoce ili da ih dovodimo u najmanjoj mogucoj meri.(Branislav, 17. oktobar 2014 18:16)Kao što onaj engleski fudbaler izjavio, slična reakcija bila bi i na Vembliju kada bi se na dronu pojavila zastava IRE,a irski fudblaleri pokušali da sačuvaju zastavu.To nisu huligani ili pobesneli navijači.Ne kažem da na stadionu nije bilo huligana,ali ogromna većina je došla da u miru gleda utakmicu,ali teško je ostati miran posle one provokacije i reakcije Albanskih fudbalera.Nije na teren istrčalo 25000 navijača,već desetak.A da se nešto slično desilo u Tirani svi navijači,redari,obezbeđenje i policija bi došli da tuku fudblaere Srbije.Treba se kazniti FSS i MUP zbog loše organizacije,ali zbog desetak ljudi istrčalih ne teren,posle onakvih provokacija, ne treba od toga praviti veliku dramu.
    (morfijum, 17. oktobar 2014 20:10)

    # Link komentara

  94. Izgleda da je Srbima ponos nedozvoljen.
    Ne znam koji bi narod iskulirao svoj ekvivalent ovakve provokacije.
    Mislim da je, s obzirom na rizik i provokaciju, dobro da stotine nisu upale na stadion.
    Ono je gotovo ništa.
    (Trajan, 17. oktobar 2014 20:10)

    # Link komentara

  95. U zivotu nisam procitao bolju kritiku na racun sporta u Srbiji i sve sto je vezano za i oko nje! Svaka cast, kada bi cesce ovakvi tekstovi bili objavljivani, mozda bi se e dozvali pameti...
    (Stara Skola, 17. oktobar 2014 20:05)

    # Link komentara

  96. Bravo! Hvala na odličnom tekstu!
    (pera kojot genije, 17. oktobar 2014 20:05)

    # Link komentara

  97. Posle cetiri dana kolektivnog ludila konacno da neko napise nesto normalno i realno! Poceo sam da sumnjam dali sam ja normalan citajuci tekstove i komentare u kojima je sasvim normalno da kada te neko provocira imas pravo da preskocis ogradu i malo ga "prodrmas"! Sa druge strane ljudi nemogu da se nacude sta ima lose u tome da s'vremena na vreme pustis neki leteci objekat na teren u toku utakmice! Da se ja pitam obe reprezentacije bi izbacio iz kvalifikacija ali posto se nepitam vise sam nego siguran da ce nas rasturiti za ovaj prekid a oni dobiti novcanu kaznu! O Bogdanovu sta reci, sledeca stepenica je predsednik Srbije svakako je vladar ovog Sveta i nasih zivota! Sve u svemu onaj divljak na RTS-u posle utakmice je stavio tacku na i, i objasnio da zivimo u teskim vremenima!
    (Monteri iz Jajca, 17. oktobar 2014 20:04)

    # Link komentara

  98. Zanimljiv teks. Do sada najzreliji tekst ali ne mogu da se slozim sa zakljuckom da sve zavisi od nas. Cist primer je gospodin Ivan Bogdanov ili kako se vec zove. Smatram da svako drustvo koje zeli da napreduje uklanja ili demoralise ljude koji su "problematicni", blago receno. Dok god budemo imali "profesionalne huligane" (citaj, osobe koje svesno iz sopstvenog koristoljublja cine zla) koji obavljaju razne poslove za razne "profesionalne dobrocinitelje" (citaj, osobe koje svesno iz sopstvenog koristoljublja cine zla), i koji za nedela bolje zive od fakultetski obrazovanog coveka, zemlja Srbija nece ugledati svetlost. Da su takvi tamo gde treba da budu ili im je ispran mozak kao sto rade na zapadu ne bi se mi obrukali vec samo nase komsije i strani mediji ne bi pisali to sto pisu. Zamislite samo da su na stadionu bili istinski ljubitelji fudbala bez ekzistencionalnih i moralnih problena na provokaciu bi gledali sa gadjenjem a zvizdeli bi zbog ocajne utakmice i lose igre Srpske reprezentacije. Zato poslati "profesionalnim huliganima" tamo gde im je mesto a da im prave drustvo "prfesionalni dobrocinitelji" e to zavisi od svih nas. Da za pocetako pocnemo da mislimo svko svojom glavom.
    (JoVo, 17. oktobar 2014 20:00)

    # Link komentara

  99. Odličan prilog, a kako bi tekstovi ovog autora bili još bolji, skrenuću mu pažnji na jednu stvar: Otišao si previše u širinu, zaboraviši neke stvari iz samog centra.
    Npr, u delu "Srbi" fali analiza dela utakmice od početka do ulaska letelice. Ako već pričamo o našim "gresima" na ovoj utakmici, tu je skandalozno "navijanje" i bacanje pirotehničkih sredstava i raznih drugih predmeta na teren. "Ubi Šiptara" rečima i ubi Šiptara pogotkom tvrdim predmetom u glavu su jako veliki prekršaji.

    Dodao bih samo i moje viđenje kako bi objektivne kazne trebalo da izgledaju:

    Ulazak letelice ne može da spreči ni 10.000 policajaca, možda neka PVO. Zato se to može jedino preventivno delati užasno drastičnim kaznama, takvim da nikome više ne padne na pamet da tako nešto uradi. Ja lično bih izbacio Albaniju iz kvalifikacija, pa nek naredni letači misli i o tome da mogu i nisko da padnu.

    Srbiji bih nešto blaže kaznio za nesposobnost organizovanja utakmice, pre svega po pitanju bezbednosti gostujućih navijača. Sa jedno 5-10 utakmica igranja na svom terenu bez publike, da imamo dovoljno vremena da uvežbamo kako da 500 redara spreči da neko sa stolicom prođe pored njih i mlati igrače po sopstvenom izboru.

    Što se očekivane kazne tiče, biće sjajno ako budemo imali priliku da na bilo kom terenu odigramo sve preostale utakmice, uključujući i 2 sa Albanijom. Mislim da naš tim i u takvim uslovima ima šanse da se bori za jedno od prva dva mesta, iako realno igra dosta ispod svojih mogućnosti.
    (Goci, 17. oktobar 2014 20:00)

    # Link komentara

  100. Gospodine Novakovicu,iako nisam imao prilike da citam vase ranije clanke na ovaj vas tekst imam dve primedbe:
    Prva vasa konstataciju da "U toku samog sukoba Albanski fudbaleri ponašali su se ekstremno nesportski, koristeći svaku priliku da zadaju udarac",pitam ja vas kome su to Albanski fudbaleri zadavali udarce??,ko ima po licu i vratu oziljke udaraca,redari na stadionu,srpski fudbaleri? Cana je branio svog saigraca od huligana sa crnom majicom koji je stolicom udario Baljaja (vasa slika to jasno prikazuje)
    Drugo,zastava nije nikakav "fasisticki simbol" nego etnicka karta Albanaca koji zive u ovim prostorima sa likom dva projektanata Albanske nezavisnosti 1912.
    Pitam ja vas kakav to znak na ledjima nosi onaj tzv.navijac Ivan ili kako ga svi nazivaju "Ivan Grozni ",ili onaj drugi huligan koji je udario Canu stolicom,da li je taj znak isto 'fasisticki" ili je to po vama "patriotski znak" a ovaj Albanski fasisticki.
    Za ostatak teksta se u potpunosti slazem sa vama.

    Na kraju zajednicka slika igraca Lazio:Cane,Berishe,Mitrovici i drugova
    NAJBOLJE POKAZUJE DA FUTBALERI NEMAJU VEZE SA ONIM STO SE DOGODILO NA STADIONU i treba svima biti jasno.
    (Gazebo, 17. oktobar 2014 19:56)

    # Link komentara

  101. "Ako bi me neko pitao da na osnovu svog životnog iskustva odredim jednu osobinu koju vidim kao tipično albansku (u smislu da je tamo prisutnija nego drugde i da pokriva veliku većinu pripadnika tog naroda), rekao bih – nerazumevanje koncepta sopstvene odgovornosti. Ili nepriznavanje, ne pravi razliku. "

    Ovo je odlika svih država ili naroda koji u jednom trenutku pomisle da su moćniji od svih. Može se primeniti na Ameriku, pa čak i na nas, sve dok nas NATO nije naučio gde nam je mesto.
    (Veverica, 17. oktobar 2014 19:54)

    # Link komentara

  102. Mene iznenadjuje koliko antisrpskih komentara... A inace, tekst je odlican. Realan i iskren sto malo ko hoce da prihvati.
    (Miki, 17. oktobar 2014 19:50)

    # Link komentara

  103. Dragi G. Novakovicu,

    Vrlo vrlo dobar tekst. Ali, mislim, mozda gresim, da po ovom vrlo dobro pisanom tekstu hocete da svi zaborave skandiranje da se ubiju Albanci (siptari) kao i to da Presednik Srbije (prisutan u stadiumu) nije nijednom to osudio. Po mom misljenu ako neko to ne usudi onda to podrzava. Molio bi te da sutra da pises o tome pomalo jer to se nigde ne pominje ni u Vladinim ni u nezavisnim medijima.

    Hvala mnogo na razumevanju.
    (citalac Albanac, 17. oktobar 2014 19:46)

    # Link komentara

  104. Fenomenalan clanak!
    (Stari Vujadin, 17. oktobar 2014 19:35)

    # Link komentara

  105. Odlican tekst. Po meni, daleko najveci propust je bila organizacija utakmice. Jednostavno je NEDOPUSTIVO da navijaci mogu da udju na teren. Da je to bilo spreceno, sad bi samo mogli da cekamo u miru kakvu ce kaznu UEFA da da Albancima za drona.
    (Rade, 17. oktobar 2014 19:34)

    # Link komentara

  106. Albanci su bili napadnuti i kad su otisli prema stadionu od hotela do stadiona, srbi kamenovali autobus..ko bi mogao da nastavi igru u takvim uslovima gde publika ulazi u stadion i udara igracima kao sto su to i uradili!?
    (brax, 17. oktobar 2014 19:33)

    # Link komentara

  107. Odlican komentar i ugao posmatranja drustva kroz fudbal i cele ove situacije. Well done
    (nn, 17. oktobar 2014 19:32)

    # Link komentara

  108. Pa da,dobar komentar , pre svega poucan , za unutrasnju upotrebu. G-din Novakovic koliko se trudio , ostao je pristrasan i ne razlikuje se bitno od RTS-a i drugih medija. Ponavlja neproverene informacije kao optuzivanje Olsi Rame kao "pilota" leteljice. Do dan danas nemamo zvanicnog saopstenja od MUP Srbije. Sta sledi: imamo posla s dezinformacija!Do sada nemamo nikakav dokaz da je oko sa albanske strane ima veze s dronom. Ako je G-din Novakovic ozbiljan novinar ne moze da se ponasa koja hoce linc. E sad za mene najgore:G-ne novinaru kako niste pomenuli ani recju preko 40 minuta divljackog urlanja : Ubij,zakolji da siptar ne postoji.E pa ako to nije sovinizam,rasizam onda ja sam englez
    Znaci za Vas to nije nista! I takvim misljenjem to drustvo ce ostati na tom nivou,znaci bez promena vise od 20 godina. Probudite se ljudi !!!
    (Bardhyl, 17. oktobar 2014 19:31)

    # Link komentara

  109. Dobro zar u Srbiji nema nitko da vam objasni pravila UEFA. šanse da se utakmica ponovo odigra na neutralnom terenu su minimalne. Najvjerojatnija kazna će biti 3 : 0 za Albaniju i maksimalna novčana kazna za Albaniju zbog političke provokacije. Srbija će proći gadno, prvo jer joj se ponavljaju izgredi, upad huligana i napad na igrače Albanije, a pogotovo rasističko skandiranje. Posebno će se uzeti u obzir i to da je publika upozorena na nedolično ponašanje i mogući prekid utakmice i prije albanske provokacije i upada huligana. U opciji je i oduzimanje bodova, ali ta opcija je aktuelna samo ako dođe do ponovne utakmice na neutralnom terenu, i to oduzimanje bodova za obadva tima. Sankcije Srbiji u svakom slučaju biti će ogromne i neće se odnositi samo na ovaj ciklus kvalifikacija već će biti na vremenski period.
    (Neutralni promatrač, 17. oktobar 2014 19:30)

    # Link komentara

  110. slika sve govori.
    (brax, 17. oktobar 2014 19:25)

    # Link komentara

  111. Ivan Bogdanov sigurno nije toliki idiot da pred kamerama celog sveta u Djenovi napravi incident posle koga ide sigurno u zatvor. Dobio je za to kompenzaciju od onih koji su incident narucili. I onda od svih ljudi na svetu da on utrci na teren???? Slucajnost sigurno nije.
    (Mare, 17. oktobar 2014 19:14)

    # Link komentara

  112. Živio sam po bivšim eks YU republikama i između ostalog na KiM (otac mi je bio vojno lice). Nikad me nisu vaspitavali da mrzim. Osjetili smo, ja i moja porodica, na sopstvenoj koži posledice rata ali sam pokušavao da budem uvijek na strani onih ljudi, koji svojom unutrašnjom borbom staju iznad primitivnih ljudskih poriva. Mi jesmo napaćen narod. Dovoljno je ovo što se desilo zadnjih 25 godina i da imamo jednu sredinu punu baruta a siguran sam da je Humskoj bilo najviše onih koji dolaze sa ratnih područja. Znali su to Albanci pa su ponijeli šibice... Meni je krivo što smo podlijegli provokaciji ali masa je reagovala kako je reagovala, sada je na redu država i institucije. Država mora da se suoči sa situacijom a ne da je zaboravi. Kao što su evidentno zaboravili Đenovu. Institucije moraju da imaju plan da edukuju mlade. Da skrenu pažnju na neke bolesne pojave i da ih eliminišu. Vrijeme će da pokaže ko je ko. Albanci će uvijek imati pretenzije na naše djelove zemlje ali i uvijek spremni da izsceniraju neki haos kako bi prikazali svijetu da su oni žrtve. Još kad uzmemo njihove kriminalne radnje od kojih imaju novca i da dio tog novca ulažu u prljavu kampanju, onda znamo da se nije lako boriti sa njima. Manje ponosni, više mudri. Kad bi još imali dobar standard po glavi stanovnika, siguran sam da bi nas neko, strašno teško, mogao izprovocirati.
    (delija iz pg, 17. oktobar 2014 19:14)

    # Link komentara

  113. Autor teksta je prespavao prvih 41 minutu i sad pokusava realno dati analizu dogadanja....molim autora da napise i jedan tekst na zbivanje do 41 minute i kako ocjenjuje ponasanje publike do tada
    (..., 17. oktobar 2014 19:14)

    # Link komentara

  114. Mislim da je sve otislo do djavola onog dana kad je na derbiju ubijen navijac od strane drugog navijaca(sa sve raketom na stadionu) i sve proslo nerazjasnjeno. Ovaj dogadjaj daje legitimitet svim danasnjim navijacima da mogu da rade na stadionu sta hoce jer znaju da ce proci nekaznjeno.
    (zeljko, 17. oktobar 2014 19:11)

    # Link komentara

  115. Svaka cast za clanak
    vrlo kompleksno, odlicno uradjeno !
    (Partenon, 17. oktobar 2014 19:07)

    # Link komentara

  116. Kratko i sažeto.
    (Jovan™, 17. oktobar 2014 19:07)

    # Link komentara

  117. (Arbeni 23, 17. oktobar 2014 17:59)

    mi mozda jesmo potkupljiv narod ali ako mislis da bi srbin ovakvim upravljao?! pre bi srbin verovatno ruke sebi isekao. a da ste vi potkupljivi i bez problema zrtvujete svoje igrace da se ne vrate kuci,sto je lako moglo da se desi, videlo se.Jer sam iznenadjen, pozitivno, sto je samo desetak navijaca krenulo na njih!

    inace pozitivan tekst,u realnom svetlu!
    (stara, 17. oktobar 2014 19:06)

    # Link komentara

  118. Novakovicu, mnogo sam hvalio tvoje kolumne, mislim da si i ovdje neke stvari dobro i hrabro napisao. Ali, neshvatljivo mi je da se u ovoj ali i mnogim slicnim analizama sa srpske strane kao pocetak svega navodi ulazak drona. Kao da je do 42.minuta vladala idilicna atmosfera a bili smo svjedoci nevidjene atmosfere linca Albanaca. Od neprekidnog skandiranja 30 hiljada ljudi sa pozivima na ubijanje do gadjanja albanskih igraca bakljama, predmetima, topvskim udarima. Hajde sto to nije osudio autor kolumne nego je ovo nasilje promaklo i predsjedniku Srbije koji je sjedio u lozi i kasnije izjavio (sic!) da ce Albancima trebati stoljeca da se primaknu civilizaciji i oslobode se mrznje prema Srbima. U nekim normalnim zemljama bi pojedinci poput Tome Nikolica bili procesurani kao huskaci aktuelnih napada na radnje Albanaca u Srbiji.
    (sudnji dan, 17. oktobar 2014 19:04)

    # Link komentara

  119. Sjajan text ! HVALA!
    (Alan Ford, 17. oktobar 2014 19:03)

    # Link komentara

  120. Osecam se veoma tuzno i zatvoreno tu gde zivim. Nisam ni Srbin, Hrvat, Crnogorac… vec Rusin u Srbiji. Necu da mrzim ni Srba ni Hrvata niti nekog drugog, ali dokle vise da slusam da je Srbija ovo uradila, Hrvatska ono I tako u nedogled? Kad ce te se urazumiti da smo svi isti na balkanu?! Ostavimo istoriju/povijest za sobom. To se desilo I gotovo. Ali nemojte zaboraviti jedno. Da ste svi ziveli u slozi I miru dok vas politike nije unistila I naucila da mrzite jedni druge. Pa vi ne samo da mrzite druge vec I sebe. Necu vise da slusam nikakve pesme o vasem usranom ratu! Ostavite vec to! Pomozimo jedni drugima da se podignemo na noge a ne da se vredjamo I ratujemo. Molim vas da skinete te vise ponosne “GRANICE” I da se sve vrati na normalu! A za to nam netreba ni Amerika ni Rusija ni EU. Rusin/Ruthenian. Hvala.
    (Jugoslavija, 17. oktobar 2014 19:00)

    # Link komentara

  121. Kompletna analiza ... možda je još nešto moglo da stane ali ... možda se zbog dužine ponegde nešto i izgubi...
    Autor je rekao sve ono što mi je prošlo kroz glavu u ova tri dana, ... Činjenica je da je sve viđeno što je naša strana skrivila udesetostručeno zahvaljujući prisustvu Ivana Bogdanova na terenu.
    Veći autogol nije mogao da nam se desi..
    Ono što bih dodao kada je u pitanju stalno i vrlo iritantno odugovlačenje Albanskih igrača kod izvođenja prekida je kulminacija toga u 30 i nekom minutu i činjenica da je izvođač faula najmanje gledao prema šesnaestercu ili lopti ... te sam kada se dron pojavio na terenu pomislio (a znajući - mislim kao i ostatak Srpskog auditorijuma da su oni u stvari došli da naprave prekid) "vidi pa on je ovo čekao" ...
    Posle svega ispalo je da inije sve bilo savršeno izvedeno jer taj prekid je bio savršena scena za upad drona i mislim da bi proizveo još veći efekat.
    Dron je kasnio !? ... Da li je neko mislio o ovome ? Hmmm ... Da li ovo možemo dokazati? ... Teško ...
    Činjenica je da su ovi što se dronom ponose dali ideju svim mogućim vrstama fanatika od podnožja planine Fuji do plaža Kalifornije kako mogu da učine ovaj svet nesigurnim i manje prijatnim mestom za život i nadam se da će u UEFA-i to neko prepoznati
    (Dejan, 17. oktobar 2014 18:59)

    # Link komentara

  122. Pa nakon ovog incidenta izgleda da nemano stadion koji ispunjava uslove
    (Stefan, 17. oktobar 2014 18:58)

    # Link komentara

  123. Jos jednu sitnicu bih dodao. Te veceri je bilo nemoguce pristupiti bilo kojoj internet stranici nasih najpopularlijih medija. Ne zelim nikog da reklamiram ali su sa jednog poznatog sajta na Bl. i onog smeca na Kur. kukali da su pod hakerskim napadom. Cisto da se dobije sira slika bezobrazluka, a ni B92 tad nije radio kako treba
    (ko se boji vuka jos?, 17. oktobar 2014 18:55)

    # Link komentara

  124. A kako će fudbaleri Albanije nastaviti meč kad su ih tukli navijači i kad su imali posjekotine po glavi i tome slično? I što niste u tekstu naveli "fer" navijanje srbijanskih navijača tokom intoniranja himne i čitavo vrijeme (41 minut) "ubij šiptara i tome slično?
    (samo pitam, 17. oktobar 2014 18:47)

    # Link komentara

  125. Molba za autora: moze li jedan tekst o stanju u srpskom fudbalu ( FSS, klubovi, navijaci)? Ali iskreno, do kraja!
    (nele, 17. oktobar 2014 18:47)

    # Link komentara

  126. Bogdanov je tako dobro došao Albancima da se pitam koliko je to slučajno.
    (poštar, 17. oktobar 2014 18:43)

    # Link komentara

  127. NAJBOLJI TEKST IKADA!!!
    (Dejka_Cirih, 17. oktobar 2014 18:39)

    # Link komentara

  128. Bravo Vladimire,

    kao čovjek iz svijeta sporta, trenutno na magistarskim studijama u Beču iz iste oblasti, moram priznati da bolji tekst odavno nisam pročitao, jako temeljno i korektno. Bio bih najsrećniji da je sudija odnio delegatu utakmice fizički predmet koji je uticao na normalan tok utakmice ili tzv. dron, utakmica nastavljena i po mogućnosti protivnik poražen. Naš temperament to ne dozvoljava, dron ne bi ni sletio da smo hladni kao Norvežani... U budućnosti želimo bih da vidim novi stadion sa najvećim mogućim sígurnosnim sistemima i advokatskom kancelarijom koja će svakog prestupnika sportske priredbe odmah procesuirati i izricatí kaznene mjere. U rekordnom roku bi smo zaveli red, vjerujte, dokazano. Želim da ostanemo "žestoki momci" ali na pravi način i u pravom ringu. Problema, na kraju krajeva, ima svuda. U susret problemu! Možemo mi to upakovati bolje, kao što Latini vijekovima rade... Do sledeće utakmice, ostajte mi zdravo i srećno!
    (Dimnjačar, 17. oktobar 2014 18:36)

    # Link komentara

  129. U ovom, inace odlicnom komentaru, autor je samo propustio da u podnaslovu Albanci spomene izvjestavanje i komentarisanje dogadjaja od strane famoznih E novina jer po tonu i nivou mrznje prema Srbiji tu i pripadaju.
    (Srdjan Jovanovic, 17. oktobar 2014 18:31)

    # Link komentara

  130. Nije los komentar generalno ali veoma mi je velika frka u glavu samo kad mi se vrti u glavu jedno jedino skandiranje 35 hiljada ljudi, 41 jedan minut, uz prisustvo Predsednika tih samih navijaca: Ubij, Pokolji, Da Siptar ne Postoji!a u artiklu toga nema kago bi trebalo da bude! Bravo Srbijo, a bese albanci 200 godina kasne po Predsedniku koji je uzivajo tih 41 minuta skandiranja!
    (jele, 17. oktobar 2014 18:27)

    # Link komentara

  131. Браво за текст! Буквално сви повећи страни медији ових дана брују о "српском дивљаштву, расизму и нетрпељивости". Дејли мејл, Сан, Марка, Газета дело спорт, Кориере дела сера, Дојче Веле на својим насловним странама грувају слике Ивана Богданова, ћелавих хулигана са бакљама у руци итд. Као да је читав свет заборавио да је Србија дала милионе жртве у рату са нацистима. Опаметимо се људи!
    (veerghoen, 17. oktobar 2014 18:23)

    # Link komentara

  132. Čestitam autoru na sjajnom tekstu. Samo još da ovo dopre do usijanih glava.
    (Dečko koji obećava, 17. oktobar 2014 18:22)

    # Link komentara

  133. Epa sad ga stvarno preteraste! Aman,ja sam protiv svakog nasilja i verbalnog i fizickog ali ne razumem neke stvari. Vi novinari za sve sto urade nasi navijaci da ne kazem huligani napravite takvu dramu kao da je smak sveta! Pa svako ko prati sport zna da se iste takve cak i gore stvari desavaju u Evropi i svetu. Vredjanja,majmunski urlici,pljuvanja pa to ima u svim ligama,cak i u Engleskoj,Spaniji,Italiji,da ne govorim o ovim manjim,ali ne o tome se ne pise i ne komentarise vec samo o Srbima kada to urade!
    (Hell, 17. oktobar 2014 18:20)

    # Link komentara

  134. Gospodine Novakovicu, vasem tekstu fali samo jedna stvar: da li je skandiranje od 30.000 grla "ubi, zako.. da siptar ne postoji" rasizam ili nije?

    Vi veoma dobro pisete da medjusobno morate direktno, iskreno i kriticki? Ima video na Youtube gde i deca od 12-13 godina skandiraju tako!!! Ima li iko normalan u Srbiji da pise o ovome?

    Po meni, a i po vecini u civilizovanom svetu, ovakvo skandiranje i ovakva mrznja je skandalozinje od svih ostalih desavanja na terenu!

    Hocemi li iskreno? Ili je to po vama sporedna stvar?

    Rasizam se kaznjava od UEFE 100 puta vise od svih ostalih boranija.
    (Wait Wait, 17. oktobar 2014 18:20)

    # Link komentara

  135. Nikakvo obezbedjanje ne bi sprecilo nerede! Silom ne mozes pobediti masu od 25000 pobesnelih ljudi. Odgovor je u samo-cenzuri. Srbija mora da shvati da smo mi, u ovom momentu, nesposobni da kontrolisemo svoje emocije na sportskim desavanjima i jedini nacin da se to pobedi jeste da zabranimo sami sebi da dovodimo gledaoce ili da ih dovodimo u najmanjoj mogucoj meri. Reprezentacija treba da igra pred praznim stadionom narednih 5 - 10 godina. Ovu meru treba sami sebi da odredimo. Nece biti lako ali ovom merom bi u velikoj meri otupeli ostricu huliganima koji vladaju stadionima.
    (Branislav, 17. oktobar 2014 18:16)

    # Link komentara

  136. Solidan tekst kao i onaj u Gardijenu, o kome necu ovde da iznosim misljenje.

    Jedna stvar fali, a to je analiza motiva odlaska na fudbalske utakmice, i posebno one sa našim komšijama. Naime, najposećenije (i to ubedljivo) utakmice naše reprezentacije u poslednje 4 godine su protiv Hrvatske i Albanije. Dakle, masa neće da gleda Pogbu, Azara, već i mnogo većem broju dolazi na utakmice gde može da ima što neposredniji kontakt s "neprijateljem" i ispoljava svoju šovinističku stranu kroz "ubij" ikonografiju. A u neprijatelja treba uvrstiti i Englesku, i ne čudi što se rasizam i antisemitizam pojavio baš na utakmicama sa mladim Englezima, odnosno na utakmici s Tottenhamom.
    (Labud, 17. oktobar 2014 18:14)

    # Link komentara

  137. Hrvati vas spominju "krajnje korektno" jer jednostavno za njih kao članicu EU-a i NATO-a ne postojite kao problem...sve je u vama i nemojte ni da pomislite da itko od vaših susjeda ima ikakvo suosjećanje prema srbiji.

    Okrenite se ispravljanju vaših grešaka sami, ne očekujte da će to za vas napraviti netko drugi niti ne krivite NATO, ili Ameriku za vlastite probleme.

    Pamet u glavu, ispadate smiješni.
    (DarthVadak, 17. oktobar 2014 18:11)

    # Link komentara

  138. Odlicna analiza. Realan prikaz stvari. Zaklucak teksta odlican jer sugerise na akciju u pozitivnom smislu i obuhvata sve gradjane Srbije. Mislim da se narod menja i to je dobro jer moglo je biti zaista gore i na utakmici i posle nje. Drugim recima, postoji pomak u pozitivnom pravcu sto se tice navijaca, jer navikli smo da budu mnogostruko problematicniji u slicnim situacijama. Najveci propust na utakmici? Tim iz policije koji je planirao logistiku i obesbedjenje pre utakmice. Veliki minus za njih, jer plan im je totalno pao u vodu. Nije problem sto je uleteo dron, problem je sto su uleteli navijaci posle toga i stim dokazali da sistem obezbedjenja ne funkionise. Sta je radila obavestajna sluzba pre utakmice i to je prica za sebe. Pustili im drona sa krova crkve, pa zar je to moguce. Stvari se menjaju, tehnologija napreduje, tek cemo imati vakve dronove. U svakom slucaju nadam se da je lekcija naucena - iduci put nista ne prepustiti slucaju.
    (Samokritik, 17. oktobar 2014 18:10)

    # Link komentara

  139. Izuzetno korektan i objektivan tekst kao i uvek gospodine Novakovicu.

    Koliko sam mogao da ispratim medije u zemlji i inostranstvu niko nije dotakao jedan detalj sa utakmice. Mozda je ovo sto sam primetio nevazno ali u svakom slucaju voleo bih da cujem misljenja u vezi sledeceg:

    Svi smo videli u prenosu utakmice da su albanski reprezentativci bukvalno od prve sekunde utakmice na svaki moguci nacin pokusavali da "ukradu vreme" odnosno da odugovlace sa nastavkom igre prilikom prekida. Naravno da na prvi pogled to nije nista cudno, i da je to standardna pojava kada je razlika u kvalitetu dve ekipe ogromna. Autsajder pogotovo na gostujucem terenu u 99% situacija koristi ovakvu taktiku. Medjutim, nacin na koji su to albanci radili ja odavno nisam video. Podseticu vas na situaciju iz 34. minuta kada igrac Agolli A. dobija zuti karton zbog odugovlacenja. Posle nekog bezazlenog faula na centru igralista, cekali smo nekih 2-3 minuta da se nastavi igra. Toliko da je Etkinson morao da mu pokaze zuti karton. Isti igrac posle samo nekoliko minuta rizikuje crveni karton prilikom izvodjenja kornera usled slicnog odbijanja da izvede isti. Licno smatram da je neverovatno toliko rizikovanje bez odredjenog "naredjenja" da se bas na takav nacin pristupi izvodjenju svakog prekida.

    Verovatno je cilj bio dodatno provociranje navijaca (sto je naravno uspelo do te mere da su divljaci sa tribina bacali i sito i reseto na izvodjaca kornera) a mozda je i cekanje drona bilo u pitanju...
    (Troublesome, 17. oktobar 2014 18:10)

    # Link komentara

  140. Dobar smo narod samo imamo jednu manu da lako bivamo isprovocirani,ali moram priznati reagovali smo kao što bi većina reagovala.Moramo verovati u bolje sutra I u pravednu I pozitivnu odluku Uefa,ostalo će doći samo...
    (Mornar, 17. oktobar 2014 18:06)

    # Link komentara

  141. odlican tekst!
    (V., 17. oktobar 2014 18:03)

    # Link komentara

  142. THE tekst!
    (fecalitades, 17. oktobar 2014 17:59)

    # Link komentara

  143. Gde je dokaz da su albanci upravljali dronom? Vrz osnovu cega smatrate da su sigurno albanci? Hvala!
    (Arbeni 23, 17. oktobar 2014 17:59)

    # Link komentara

  144. @Bob Rock: nije se to odnosilo na MUP Srbije, već na potpuno odsustvo bilo kakve komunikacije sa albanskim savezom i njihovim organima bezbednosti. Pravilo je, da kada se radi o meču visokog rizika organi bezbednosti obe države sarađuju i dele podatke o kriminalcima i opasnostima do kojih može da dođe.
    Inače, Vladimire, bravo za tekst.
    (Neko spolja, 17. oktobar 2014 17:56)

    # Link komentara

  145. @partizan-leglo kriminala

    Partizan je leglo kriminala sto je vas Ica Bogdanov utrcao u teren protiv Albanaca i sto je hteo da zapali golmana Stojkovica u Djenovi. Bravo! Jes' tako!
    (info, 17. oktobar 2014 17:53)

    # Link komentara

  146. Brale odlican clanak. Jedino sto je vreme proslo odavno 1992 a mi smo sve vozove propustili. Po meni drzava treba da zabrani dolazak na stadion I da se svi mecevi ili igraju pred praznim tribinama ili ne igraju uopste.
    (Johny Logan, 17. oktobar 2014 17:51)

    # Link komentara

  147. Samo navijaci da su se suzdrzali, albanija bi bila drasticno kaznjena, ovako ce vise gledati nas. To su oni i hteli, mi smo ispali glupi.
    (BB, 17. oktobar 2014 17:45)

    # Link komentara

  148. Bogdanov-6. … Serbia-0
    (englez, 17. oktobar 2014 17:44)

    # Link komentara

  149. Jedan od boljih tekstova koje sam procitao u skorije vrijeme.Samo mala ispravka,nije savez izabrao JNA prije Marakane nego Marakana ne ispunjava uslove.
    (BB13, 17. oktobar 2014 17:44)

    # Link komentara

  150. Odličan tekst. Nadam se da će autor da nastavi da piše ovako dobre i ozbiljne tekstove i da će prestati da se sprda sa čitaocima sa raznim Ezilima, Ćelstremima i sl...
    (Višekruna, 17. oktobar 2014 17:42)

    # Link komentara

  151. Dobar tekst ali samo jedna mala korekcija naime na Marakani se ne igra jer ne ispunjava uslove, osvetljenje nije sredjeno tako da UEFA ne bi dozvolila da se igra i da je FSS gurao tu ideju. Cini mi se da je novac dobijen od UEFA da se to sanira, kao i travnjak na JNA, ali jednostavno to je veci posao i treba vise vremena da se zavrsi.
    (Coa, 17. oktobar 2014 17:39)

    # Link komentara

  152. Bravo. Odlican tekst. Samo da dodam na ovo, da je prekjuce na rts-u neko iz fss izjavio kako im mup srbije ne da uvid u spiskove kriminalaca i huligana.
    (Bob Rock, 17. oktobar 2014 17:34)

    # Link komentara

  153. Odlican tekst. Ali, bojim se, da ga niko nece procitati ili primiti k svesti.
    (gradjanin, 17. oktobar 2014 17:33)

    # Link komentara

  154. svaka cast za ovaj clanak , samo bi dodao su nas je jedan covek i jedan klub unazadili 100 godina zarad velikog projekta da od malog klubica stvore veliki i jedini klub u ovoj zemlji sa svim sta to nosi a imali smo prilike videti kakvo nam je prvenstvo i rezultati reprezentacije i pitanje je samo dokle ce to zlo da traje .....
    (partizan-leglo kriminala, 17. oktobar 2014 17:30)

    # Link komentara

  155. Jedan od najvecih problema Srba je sto stalno napadamo svoje i istecemo nase mane/probleme dok ostali to zataskavaju.Albanci drugima ni ne govore da je ono zastava fasisticke velike Albanije,ni ne pominju da su njihovi igraci napali nase zbog sklanjanja te lazne zastave vec se brane svim snagama a mi sve isticemo.

    Zato nazalost zapadni mediji ni ne znaju za tu istu zastavu ili za prvi fizicki napad albanskih igraca koji je izazvao uletanje na teren.Po svim pravilima mi bi trebali da dobijemo utakmicu 3-0 ali retko to javno podseca Evropljane dok Albanci skacu i lazu o dogadjajima
    (NikolaJ, 17. oktobar 2014 17:29)

    # Link komentara

  156. Potpisujem!
    Bravo Vladimire.
    (Vojislav YVR_BGD, 17. oktobar 2014 17:28)

    # Link komentara

  157. Fudbalska atmosfera je urusena ostankom Tomislava Karadzica na mestu predsednika FSS uprkos zeljama citave nacije da on ode.
    Taj covek ima zastitu drzave i zbog njega se stvara zla krv.
    Danas se desava nesto sto je ranije bilo nezamislivo, a to je da se ljudi okrecu protiv sopstvene reprezentacije zbog predsednika, kriminalaca i menadzera koji razaraju A selekciju.
    Uz to drzava stiti huligane koji su u stvari njihovi glasaci i ljudi koji cuvaju stare istrosene i korumpirane strukture.
    Sama cinjenica da mesta u reprezentaciji nema za Nevena Subotica i Filipa Kostica koji su najverovatnije trenutno dva ponajbolja srpska igraca dovoljno govori za sebe.
    Pogledajte koliko puta godisnje se nas predsednik Nikolic slika sa Tomislavom Karadzicem u znak njegove velike podrske, kao i svi ostali politicari, to vam dovoljno govori da se nista nece promeniti!
    Opet ce Ivan Bogdanov da izleti na teren i u sledecim kvalifikacijama, jer je taj huligan ujedno zastita trulom Savezu kao i truloj drzavi... svi svima sluze kao izgovor za nesposobnost i korupciju!
    (Ja bre, 17. oktobar 2014 17:28)

    # Link komentara

  158. Svaka čast za studiozan i analitičan komentar!
    (Dragan Jurić, 17. oktobar 2014 17:27)

    # Link komentara

  159. Ne gledaju samo zvezdini navijaci utakmicu! Mada mogao bi ovakav jedan dobar i realan tekst i o navijacima obe strane i njihovim doprinosima nasem fudbalu ako smete. Mozete da krenete od spomenutog vodje severa.
    (Liga sampiona, 17. oktobar 2014 17:22)

    # Link komentara

  160. Koji dobar tekst, slazem se 100 %!
    Ovo treba prevesti na engleski i poslati stranim medijima.
    (Данац, 17. oktobar 2014 17:21)

    # Link komentara

  161. Sjajan tekst! Ovo je B92 kakvog volim citati...
    (Dijasporac, 17. oktobar 2014 17:19)

    # Link komentara

  162. izbaciti srbiju iz naredna 4 ciklusa kvalifikacija!
    (drogbagalata, 17. oktobar 2014 17:18)

    # Link komentara

  163. samo da kazem ili objavite ili ne objavite ne moze nikoga stititi bilo koji pasos ako je napravio krivicno djelo pa bio to americki ili vanzemaljski
    (dado, 17. oktobar 2014 17:16)

    # Link komentara