- Komentari -
  1. монден
    Суштина хришћанства је да се радујеш због победе живота над смрћу, под условом да си способан за радост. Христос воскресе!
    (Пеђица, 30. jun 2017 23:43)

    # Link komentara

  2. A sta je to Lazar uradio? Определио се правилно и спасоносно.

    Poginuo... Али је победио у духовном рату.

    Onda su svi lideri... Нису, мораш да имаш и праву веру и права дела.

    Nebeski narod koji vise od 100 godina...
    У последњих 100 година Срби су дали и више светитеља него остатак Европе.

    Nebeski narodi su oni koji doprineli...
    Да је Грцима ваљало паганство они би га задржали. Јевреји нису дали никакву идеју човечанству него се Бог открио човечанству преко њих. Додуше, имали су идеју разапињања Бога. Управо је месијански Јеврејин Енрико Јосиф рекао за Србе да су небески народ.

    Takvi mogu da se nazovu nebeskim narodom. Грци могу због православља, а Јевреји такође због православља. Има и таквих.

    Kako su Srbi zaduzili covecanstvo, koja su srpska dostignuca koja ces jednog dana izneti pred boga. Мучеништво за Христа и борбу за крст часни и слободу златну.

    Stvaranje mitova i zivljenje iluzije..
    Како ко.

    Ali takvi poput tebe ne mogu da podnesu istinu...
    Истина је увек иста, радуј се, Христос воскресе!
    И не заборави да је Дарвинова теорија претварања жабе у принца највећа превара у историји.

    [link]/
    (Слава Богу!, 30. jun 2017 23:32)

    # Link komentara

  3. "Цар Лазар се у име целог србског народа врло искрено определио за Царство небеско. То је наш идентитет од ког нема бежања." 
    @(Пеђица, 29. jun 2017 13:14) 

    A sta je to Lazar uradio? Poginuo u bitci kao mnogo drugih lidera tog vremena.
    Onda su svi lideri koji su se zrtvovali za svoje zemlje mucenici a njihov narod nebeski.
    Nebeski narod koji vise od 100 godina ne moze da osnuje iole pristojni drzavu i koji vazi za jedan od najkriminalnijih naroda u evropi.
    Nebeski narodi su oni koji doprineli da se ova planeta prosvetli, stari Grci koji su zapoceli filozofiju, medicinu, matematiku, pa onda jevreji sa uvodjenjem monoteizma i davanjem ideje covecanstvu o jednom svemocnom kreatoru.
    Takvi mogu da se nazovu nebeskim narodom. Kako su Srbi zaduzili covecanstvo, koja su srpska dostignuca koja ces jednog dana izneti pred boga.
    Stvaranje mitova i zivljenje iluzije kojom se odbija cinjenica da smo evropski narod koji je prosvetljen na nivou neke africke drzave?
    Ali takvi poput tebe ne mogu da podnesu istinu vec ce uvek izmisljati neke mitove i ostati zarobljeni u vremenu dok se ceo svet usavrsava i uzdize.
    (Amerikanac, 30. jun 2017 14:28)

    # Link komentara

  4. "Цар Лазар се у име целог србског народа врло искрено определио за Царство небеско. То је наш идентитет од ког нема бежања."
    @(Пеђица, 29. jun 2017 13:14)

    Govori u svoje ime. Moj identitet nije.


    Ко те пита, то нам је дато, нема бежања.
    (Слава Богу, 29. jun 2017 23:49)

    # Link komentara

  5. "Цар Лазар се у име целог србског народа врло искрено определио за Царство небеско. То је наш идентитет од ког нема бежања."
    @(Пеђица, 29. jun 2017 13:14)

    Govori u svoje ime. Moj identitet nije.


    Да ли верујеш у Дарвинову теорију претварања жабе у принца?
    (Слава Богу, 29. jun 2017 22:44)

    # Link komentara

  6. "Цар Лазар се у име целог србског народа врло искрено определио за Царство небеско. То је наш идентитет од ког нема бежања."
    @(Пеђица, 29. jun 2017 13:14)

    Govori u svoje ime. Moj identitet nije.
    (siki, 29. jun 2017 19:19)

    # Link komentara

  7. Suština hrišćanstva jeste u centralizaciji moći nad religijom.Izmisliti jednog jedinstvenog boga nametnuti taj moniteistički princip što većem broju naroda i što većim narodnim masama i na taj način uspostaviti neku vrstu monopola nad religijom, da bi kasnije napravio preduzeća - crkve i katedrale, kako bi ubirao plodove - veliki novac iz novostečenog monopola.
    (monden, 29. jun 2017 18:28)

    # Link komentara

  8. "Svetiliste su razorili nemci." 

    Ne, nego Danci i njihov karalj Valdemar I of Denmark i biskup Absalon koji ima veliki spomenik u centru Kopenhagena 

    [link]
    (roadrunner, 28. jun 2017 22:00)

    За наше претке је сваки Герман био Немац, т.ј. нем човек. Нема разлога а су им немачки језици звучали милозвучније него нама данас.
    (Јабучило, 29. jun 2017 17:57)

    # Link komentara

  9. Pravoslavlje nema nista pagansko u sebi.
    Slava, zadusnice, crven konac i sve to sto ste dole naveli je zapisano u bibliji, onaj koji zeli da spozna istinu ce naci a ako ne nadje to znaci da zeli da zadrzi svoje prethodno uverenje. Drugi narodi nemaju te obicaje jer ne znaju da pravilno tumace bibliju.
    (Joc@, 29. jun 2017 15:17)

    # Link komentara

  10. @Pedjica Zanimljivo je kako ostaci državnog aparata rimske imperije obavljaju posao i dalje iako im je poslodavac odavno zatvorio svoju firmu. Svaki pomen predhrišćanske istorije svog naroda shvataju kao napad na svoju ideologiju. "Novi faraoni zidaju u duhu ono što su stari zidali u kamenu". Mislim da viši stepen autošovinizma ne postoji. (Komša, 29. jun 2017 12:21)

    Чуј римске империје. Твоја дрога дефинитивно није здрава.
    Православље је изнад нације, језика, рода, империја, фараона, словенства...
    (Пеђица, 29. jun 2017 14:19)

    # Link komentara

  11. Hrišćanski misionari koji su pre nekoliko vekova Srbima nametali svoju veru, pravili su previše kompromisa, pa je pravoslavlje na ovim prostorima u suštini nastalo i ostalo kao paganski sinkretizam -neiskreno prema starim božanstvima, a neiskreno i prema Hristu. (imho, 29. jun 2017 12:13)

    Цар Лазар се у име целог србског народа врло искрено определио за Царство небеско. То је наш идентитет од ког нема бежања.
    (Пеђица, 29. jun 2017 13:14)

    # Link komentara

  12. Али, Пеђице и Исус=Аз=Исток=Агни=Јагње (Божије). Све потиче из истог извора и не треба се тога ни плашити ни стидети. (димитор градина, 29. jun 2017 12:20)

    Да, а тај извор је библијски Бог.
    (Пеђица, 29. jun 2017 13:12)

    # Link komentara

  13. @Pedjica
    Zanimljivo je kako ostaci državnog aparata rimske imperije obavljaju posao i dalje iako im je poslodavac odavno zatvorio svoju firmu.
    Svaki pomen predhrišćanske istorije svog naroda shvataju kao napad na svoju ideologiju.
    "Novi faraoni zidaju u duhu ono što su stari zidali u kamenu".
    Mislim da viši stepen autošovinizma ne postoji.
    (Komša, 29. jun 2017 12:21)

    # Link komentara

  14. Али, Пеђице и Исус=Аз=Исток=Агни=Јагње (Божије). Све потиче из истог извора и не треба се тога ни плашити ни стидети.
    (димитор градина, 29. jun 2017 12:20)

    # Link komentara

  15. Hrišćanski misionari koji su pre nekoliko vekova Srbima nametali svoju veru, pravili su previše kompromisa, pa je pravoslavlje na ovim prostorima u suštini nastalo i ostalo kao paganski sinkretizam - neiskreno prema starim božanstvima, a neiskreno i prema Hristu.
    (imho, 29. jun 2017 12:13)

    # Link komentara

  16. Mozda je nama Srbima ovako "dobro" zato sto se jos uvek nismo odrekli paganskih obicaja i okrenuli se Bogu jednom i jedinom.
    (Mrle, 29. jun 2017 11:51)

    # Link komentara

  17. Bas je tako! To sto je crkva prihvatila PAGANSKE bogove i proglasila ih za sveta lica da bi naterala slovene da prihvate (znaju se metode "sirenja hriscanstva" u to vreme. Juzna i Severna Amerika su odlicni primeri. Ne razlikuje se pravoslavlje od njih) hriscanstvo. Jos u starom rimu su izmisljeni sveci da bi zamenili Rimske bogove kojih nisu mogli da se odreknu. Zna se zasto se bozic pada na dan na koji se pada. Tad je bio slavljen Rimski bog sunca. Za svakog sveca koji je najjaci u nekom delu planete moze se naci pandan u religiji koja je bila jaka tu u vreme pre hriscanstva (Pera, 29. jun 2017 07:26)

    Свети Вид је историјска личност из трећег века. Идолопоклоничко клањање сунцу је мрак. Господ Исус Христос, у божићном тропару описан као Сунце Правде, је историјска личност. Нема разлога да се плашиш светлости.
    (Пеђица, 29. jun 2017 11:38)

    # Link komentara

  18. Pozdrav svim pravoslavnim hrišćanima i poziv da se ipak vrate na veru svojih predaka :-) (Milutin, 29. jun 2017 08:08)
    Важи, од Адама и Еве може много да се научи.
    (Пеђица, 29. jun 2017 11:34)

    # Link komentara

  19. Pustinjska sekta došla, zatrla našu staru kulturu i nametnula nam neke haljine i pustinjske običaje iz doline Eufrata. Treba se osloboditi tog ogavnog inženjerisanog sujeverja nastalog tako što je car Konstantin objedinio kult sirotinje (hrišćanstvo), kult bogatih (mitraizam) i rimsku oficijalnu religiju imperijalnog kulta i nametnuo kao novu religiju sveta. Vi što mislite da Eufrat i Tigar izviru iz raja, izvolite u taj raj i zbogom!
    (Zadrigo, 29. jun 2017 08:15)
    ___…__

    Za sve si upravu
    samo si malo pogresio za Tigar i Eufrat.

    Jeato to sada tamo pustinja
    ali
    je to područje pre 10 000g bilo zaista rajsko!!

    Tada nije bilo pustinja već veoma plodno i puno vegetacije sa plodovima

    skoro sve stare sorte voća i povrć potiču iz te regije a pogotovo grozdje

    ljudi su imali sve na dohvat ruke, nisu morali nista da gaje...
    Ali se onda promenila klima i pretvorilo se u pustinju
    (LaleGator, 29. jun 2017 11:24)

    # Link komentara

  20. @Pedjica
    "pretke vredi pominjati samo pred istinitim bogom"
    Pedjolino,Slovenski bogovi su preci Slovena.Oni nisu gospodari Slovena već roditelji (dakle,pokazao si da ne razumeš ono što mrziš ).
    Potrudi se da naučiš nešto pre nego bilo koga "spališ na lomači".Razmišljaš kao Romej.
    (Komša, 29. jun 2017 11:16)

    # Link komentara

  21. @andreas kisser - tačno,ali ja nisam ni pominjao Lužičke Srbe u tom kontekstu već sam ih pominjao u vezi belih konja (uz ogradu) i religijske i kulturne povezanosti.
    Inače,pad Arkone je najbolje posmatrati kao završni čin jednog istorijskog procesa - germanskog teritorijalnog širenja na istok i hrišćanskog "propovedanja" na tim teritorijama.
    Ako za polaznu tačku uzmemo "granicu prema Srbima" na Labi iz 805.g. pa na to dodamo Lomničku bitku (9.4.922.) gde je izginulo 120000 Lužičana,pa trovanje slovenskih knezova prilikom mirovnog sastanka nešto kasnije,severne krstaške ratove,videćemo da je sve to,zaključno sa Arkonom deo jedne kampanje.
    Padom Arkone zadat je najteži udarac Slovenima jer su duhovno dezorjentisani (svetilište nije imalo samo obrednu važnost već su Sloveni verovali da odatle duše putuju u Irij).
    Posle Slovena tadašnjem "svetskom poretku" su kao protivnico ostali samo Litvanci,koji su najduže pružali otpor.
    Litvanska tvrdjava Pilenaj pada u ruke hrišćana tek 1336.g.- branioci tvrdjave odbijaju da prime hrišćanstvo i izvršavaju masovno samoubistvo (veće nego u Masadi-4000 ljudi).
    (Komša, 29. jun 2017 10:59)

    # Link komentara

  22. Треба приметити да Световид и Вид нису иста божанства. У јединственој митологији/дивонији свих европских народа и цивилизација (грчке, римске, словенске, келтске, германске и скандинавске), па преко староегипатске, блискоисточно-сумерско-месопотамске до северноиндијске постоји 12 божанстава (у ствари 24, јер постоји увек пар мушко-женско) у којој Световид заузима 3. место, а Вид (као једно од соларних божанстава) 7. место. Дакле, та јединствена дванаестичност изгледа овако: 1.Сварог, 2. Варуна. 3.Световид, 4. Саваот, који су богови родитељи-оснивачи и соларно-хтонска божанства 5. Бел, 6. Дан, 7. Вид, 8. Гор, 9. Добро, 10. Ђерв, 11. Жива-Сива/Шива, 12. Свемир-Свесвет (као скуп свих 7 соларно-хтонских узетих заједно). Интересантно је приметити да је у словенској дивонији Вид познат и под следећим именима: Сем, Род, Родгост, Југ, Јапод. Они који боље познају Световидов кип који је нађен у реци Збруч на острву Рујан знају да он садржи 12 приказа божанстава што потврђује речену универзалну 12-ичност, уз још једну „ситницу“: на врху кипа се налази капа/шубара која представља и 13. божанство: Increato, Неизрециви, Неисказиви, Нестворени које је персонификација неограничене количине воде (не заборавите потопне Кронове-Бадбове-Тијаматине воде након цикличних ледених доба која се појављују као што је то утврдио Миланковић независно од људске активности).
    (димитор градина, 29. jun 2017 10:56)

    # Link komentara

  23. (Boze Spasi, 28. jun 2017 23:03)

    Ako su navodi Orbinija tačni, to, onda, znači da mi nemamo nikakve veze sa Slovenima, pošto su naši koreni iz Male Azije.Bar, prema navodima srpskog istoričara Miloša S. Milojevića.
    (monden, 29. jun 2017 10:26)

    # Link komentara

  24. @Perunovic Budva
    Postoji super knjiga, "Slovenska mitologija".
    (Milanko, 29. jun 2017 09:00)

    # Link komentara

  25. Град у Бугарској, Видин. Има оно ' Од Видина па до Дрине воде, кад је Ђорђе Србијом завлад'о'. У Видину су се некад изјашњавали Србима. А Видин је по Виду
    (romantičar, 28. jun 2017 21:04)
    Slovensko ime grada je Bdin, a danasnje ime je dobio po tvrdjavi baba Vida koju je izgradila istoimena zena(baba).
    Sam grad nikada nije bio u sastavu Srbije. 1885 godine smo opsedali Vidin, a oni su ga fanaticno branili tako da nema govora da su sebe smatrali Srbima. Sa druge strane Bugari su nekada bili Tatarsko pleme, a danas spadaju u Slovene primili su slovenski jezik obicaje kulturu. Posto je Srbija jedina slovenska nacija blizu Bugara, oni jesu u neku ruku Srbi
    (Ja, 29. jun 2017 08:35)

    # Link komentara

  26. Čuj pagani.
    Pa temelji hršćanstava su u drevnoj religiji isočnih indievropljana (iako su Jevreju semitski narod).
    Iz istog izvorišta je i Vid.
    (Istina, 29. jun 2017 08:23)

    # Link komentara

  27. Pustinjska sekta došla, zatrla našu staru kulturu i nametnula nam neke haljine i pustinjske običaje iz doline Eufrata. Treba se osloboditi tog ogavnog inženjerisanog sujeverja nastalog tako što je car Konstantin objedinio kult sirotinje (hrišćanstvo), kult bogatih (mitraizam) i rimsku oficijalnu religiju imperijalnog kulta i nametnuo kao novu religiju sveta. Vi što mislite da Eufrat i Tigar izviru iz raja, izvolite u taj raj i zbogom!
    (Zadrigo, 29. jun 2017 08:15)

    # Link komentara

  28. "Svetiliste su razorili nemci. Temeljno i sa ogromnom.mrznjom. Ta njihova mrznja, prezir i gadjenje prema slovenima je postojala jos i tada."

    Arkonu nisu razorili Nemci vec danski kralj Valdemar I koji je, da ironija bude veca, ime dobio po svom dedi po majci Vladimiru Monomahu, knezu Kijeva, dakle Slovenu. Sve je to opisano u "Padu Arkone", a jos precizniji podaci, kojima se Kostic i koristio, su u delima Saksa Gramatikusa, savremenika Valdemara I i njegovog licnog biografa.
    Inace, pokrstavanje svih naroda, a narocito Slovena je sprovodjena nasilno, valjda odatle vucemo taj gen da se opiremo nasilnicima. To sto smo jedini narod (mislim uz Makedonce) koji slavi slavu je iz razloga sto nismo hteli da se odreknemo kulta predaka, pa je svako to kucno bozanstvo zamenjeno nekim hriscanskim svecem. Arkona na ostrvu Rigen (nemacki) ili Rujan (slovenski naziv) je bila poslednje utociste paganstva medju Slovenima.
    (Slavisa Vukosavljevic, 29. jun 2017 08:11)

    # Link komentara

  29. Pozdrav svim pravoslavnim hrišćanima i poziv da se ipak vrate na veru svojih predaka :-)
    (Milutin, 29. jun 2017 08:08)

    # Link komentara

  30. Ono kad se u hiljadama godina na jedan dan poklope dva različita dogadjaja pa se onda naglaba koji je "pravi" i istinitiji...
    (Već vidjeno, 29. jun 2017 08:04)

    # Link komentara

  31. @Perunovic Budva
    Postoji super knjiga, "Slovenska mitologija".
    (Milanko, 29. jun 2017 07:44)

    # Link komentara

  32. Није то баш тако. Свети Вид је литургијски потпуно прихваћен светац, а име му је, као и многим другим свецима прилагођено србском језику. Није Србима природно да називају свеце Маркос, Лукас, Петрос...
    То је нормално и код других народа да прилагођавају имена- Јован, Јан, Џон, Ђовани, Јоанис, Жан, Жуан, Јохан, Јахиа...
    (Пеђица, 28. jun 2017 20:17)
    Bas je tako! To sto je crkva prihvatila PAGANSKE bogove i proglasila ih za sveta lica da bi naterala slovene da prihvate (znaju se metode "sirenja hriscanstva" u to vreme. Juzna i Severna Amerika su odlicni primeri. Ne razlikuje se pravoslavlje od njih) hriscanstvo. Jos u starom rimu su izmisljeni sveci da bi zamenili Rimske bogove kojih nisu mogli da se odreknu. Zna se zasto se bozic pada na dan na koji se pada. Tad je bio slavljen Rimski bog sunca. Za svakog sveca koji je najjaci u nekom delu planete moze se naci pandan u religiji koja je bila jaka tu u vreme pre hriscanstva
    (Pera, 29. jun 2017 07:26)

    # Link komentara

  33. Неће вам се свидети ово што ћу написати али Свевид је Сотона или Нефилим, пали анђео и уклапа се у Вавилонски култ Сунца посвећен Луциферу од стране кабалиста, други народи га зову Зевс, Митра, Озирис, Аполоион, Абадон,Сотона, Вишна .
    (iq125, 29. jun 2017 07:05)

    # Link komentara

  34. Nisu arkonu razorili nemci vec danci.
    A i nemci i danci su bili u dobrim odnosima sa slovenima dok nisu pokrsteni
    (Aleksandar, 29. jun 2017 06:52)

    # Link komentara

  35. Šteta sto su hrišćani temeljito uništili sve ostatke paganskih religija pa se sad oslanjamo na kojekakve neopaganske izvore. Nisam religiozan preterano, ali iz istorijskih razloga bilo bi lepo da znamo vise o slovenskim bogovima.
    (Vladimir, 29. jun 2017 06:02)

    # Link komentara

  36. Igrom slucaja nosim prezime po slovenskom bogu Perunu,pa ako moze neki tekst o njemu,ili jos tekstova o Iliro-Slovenima...Unaprijed zahvalan.
    (Perunovic Budva, 28. jun 2017 21:20)
    O Perunu znaš dosta i sam, samo što je i on hrišćanski "obrađen" tako da mu se ime ne zna, već ga pominjemo kao Elajah ili Ilija, Ilija "Gromovnik".
    (CATAPA, 29. jun 2017 04:46)

    # Link komentara

  37. znam jednog Vida. dobar batica. dobro ime.
    (dzo, 29. jun 2017 04:34)

    # Link komentara

  38. Vratite kalendar za 13 dana, dobijate 15 jun. Odete na wikipediju i vidite da katolici 15 juna slave St. Vitus, hriscanski svetac sa Sicilije.
    Isti svetac je bio zastitnik Saskih rudara koji su u vreme pre kosovskog boja preplavili Srbiju.
    U SPC kalendaru se taj dan vodi ka sveti car Lazar i 40 000 mucenika (stradali na Kosovu).
    Mozda je u to doba godine inace bilo obelezavanje dana posvecenog Svetovidu, pa su Srbi ta 2 stopili u 1. Al za Svetog Vitusa je veoma lako proverivo.
    (Milan Stojadinovic, 29. jun 2017 04:30)

    # Link komentara

  39. I tako vam je, braco moja, pravoslavlje mesavina paganstva i hriscanstva, a ne "cista Hristova vera". Ko hoce "cistu Hristovu veru" neka se drzi Biblije i samo Biblije!

    Hriscani nikad nisu uspeli da skroz uniste staroslovensko kulturno nasledje vec su ga samo zamaskirali. Danasnji 'Hriscanski' praznici su ustvari samo prefarbani paganski visoki festivali. A da li je vase kulturno nasledje monoteisticka religija nekog hebrejskog plemena bazirana na egipatskim/vavilonskim/asirskim i ostalim mitovima ili kultura vasih sopstvenih slovenskih predaka. To je na svakom da odluci. No, gledajuci na ovaj 'crkveni' kalendar, narod je izgleda vec sam odlucio.
    (Novi Sad, 29. jun 2017 02:21)

    # Link komentara

  40. SLAVA BOGOVIMA, POMEN PRECIMA! (SvarogovSin, 28. jun 2017 20:16)

    Богови незнабожаца су демони.
    Претке вреди помињати само пред истинитим Богом, а то је Онај од кога дрхте демони.
    Слава Господу Исусу Христу!
    (Пеђица, 29. jun 2017 01:56)

    # Link komentara

  41. koga zanima ova tema nek posluša "1168-sivi oblak stao nad Arkonom"- the Stone
    (berserker, 29. jun 2017 01:51)

    # Link komentara

  42. Sveti Vitus ??? Hajde malo da izmislimo !!! Vidovdan je bio sada je a i biće dan paganskog božanstva starih Srba( ili Slovena ako hoćete) zvanog Svevid,Svetovid,Vid. Kakav vas sv.Vitus spopao ! (Dejan Marinković, 28. jun 2017 20:07)

    Имаш у Пећкој патријаршији фреску Светог Вида из 1330. године.
    (Пеђица, 29. jun 2017 01:39)

    # Link komentara

  43. @ Перуновић

    Перун је небески бог громовник. Име му значи ударач, онај који бије (првобитно значење глагола "прати" било је "ударати"). Балтички народи Перуна знају под именом Перкунас. Перунове одлике је код нас преузео свети Илија.
    (Јабучило, 29. jun 2017 01:03)

    # Link komentara

  44. "Шест месеци борба траје,
    Али Никлот не да град.
    Шест месеци не престаје
    Да за удар удар даје,
    Бол за бол и јад за јад."
    (Јабучило, 29. jun 2017 00:44)

    # Link komentara

  45. Ja se nikad nisam ni osjecao hriscaninom, niti me to posebno interesuje. Ali Sloven uvjek...Hriscanstvo nam je nametnuto od onih koji se u njemu bolje snalaze.
    (pero, 29. jun 2017 00:20)

    # Link komentara

  46. Bio sam na najsevernijem Nemackom ostrvu Rügen (Rujan) i obisao Rt Arkonu gde se nalaze ostaci slovenske tvrdjave koju more ugrozava, potkopava i odnosi. Prelepo ostrvo, nekakav blaženi mir sam osećao tamo za vreme boravka.U blizini je i mesto gde se nalazi crkva u kojoj se čuva kamena krstionica,s prikazom Svetovida. U mnogim umetnickim kolonijama po ostrvu rezbare njegove toteme. Mislim da ima 3 lica a ne 4 kako stoji u tekstu. Procitao sam i knjigu "Pad Arkone propast paganstva" tako da me je taj utisak i drzao sve vreme boravka na ostrvu.
    (Miomir, 29. jun 2017 00:05)

    # Link komentara

  47. ja sam ateista, koji na naše paganske običaje gledam sa poštovanjem a prihvatam kao kulturnom zaostavštinom, dok na hrišćanstvo , crkvu i slične vere gledam ko plagijat i umetanje u naš srpski korpus.
    (goxy, 29. jun 2017 00:02)

    # Link komentara

  48. @I tako vam je, braco moja, pravoslavlje mesavina paganstva i hriscanstva, a ne "cista Hristova vera". Ko hoce "cistu Hristovu veru" neka se drzi Biblije i samo Biblije!
    (Biblicar, 28. jun 2017 21:39)


    paganstva? odakle nekom pravo da neku drugu cistu vjeru naziva paganstvom, a pri tom uzdize svoju!??
    Dolaskom neke nove vjere hrišćanstvo prelazi u paganstvo, po tvom?
    porušiti tudje vjekovne hramove, pretvoriti ih u nove bogomolje i pricati kako si jedini prav i cist?? odvojiti ljude od svoje istorije, obicaja... pisane istorije.. nadasve bozije i pravicno...mozda moglo nekad nekom.... a i ti koji sve to iznjedriše, svoju vjeru ne promjeniše.. i dalje se dobro drze izmedju sebe u zatvorenom krugu i ne idu dalje od staroga zavjeta! ne smem ni pomenuti ime, jer mi komentar nece objaviti....
    (djuro, 28. jun 2017 23:47)

    # Link komentara

  49. Hah, zanimljivo vidjenje:

    [link]
    (Petar, 28. jun 2017 23:42)

    # Link komentara

  50. Sa paganskom religijom su na Balkan dosli mnogi bogovi i bogcici. Religije su izmisljavale sve moguce imaginacije samo da bi navele narode da placaju danak u velikim izmisljotinama kako bi popovi ziveli kao kraljevi a siromasni umirali od gladi i bolesti jer su verovali lazovima velikog kalibra. Svako mora da zna da je svako bog samom sebi a posle sve ostalo. Prvo mora da nahrani sebe i svoju porodicu a potom sve ostale. Prevaranti i lazovi ne smeju biti priznati kao neko koji postoji iznad njih.
    (Deda Radovan i Kompanija, 28. jun 2017 23:27)

    # Link komentara

  51. Одличан текст! Слава Световиду!
    (Милорад, 28. jun 2017 23:25)

    # Link komentara

  52. @Biblicar

    I zapisi iz Mesopotamije. Dobro bi ti doslo da ih procitas. Naravno, prevedeni su. Pa ces da vidis sta je Biblija u stvari.
    (NoName, 28. jun 2017 23:15)

    # Link komentara

  53. Видовдан је још један у низу доказа који смо ми Срби пагани. Старославенског бога Вида који нема ама баш никакве везе са хришћанством је СПЦ, не могавши искоренити паганске обичаје, прво именовала свецем и у црквени календар га уврстила уместо светог Амоса, који се славио на данашњи дан под црним словом, а онда га од 1913 превела у црвено слово и нерадни дан. И тако један политеистички бог постаде у монотеистичкој религији светац. А што би нас пак то и чудило? Имамо ми и горих обичаја попут оног гошћења и преждеравања на задушнице по гробљима и гробовима. O tempore, o mores...
    (Runner, 28. jun 2017 20:52)

    ne razumem zbog cega se iscudjavate nad ovim kao da ste otkrili neki vrhunski dokaz istorijske prevare!? pa to je opste poznato i ne odnosi se samo na srbe, vac na sve evropske narode severno od mediterana koji su na silu pokrsteni od strane svojih 'elita', plemenskih i klanovskih vodja. svi evroopski narodi ukljucujuci i srbe su samo povrsno pokrsteni, a ispod te glazure je ostala natalozena paganstina (u nasem sluacju: slave, zadusnice, badnjak, itd).

    @komsa

    luzicki srbi nemaju teritorijalne veze sa arkonom i ostrvom rugen, jer su ziveli isuvise juzno. rugen je bio na teritoriji obodrita, a ispod njih su ziveli veleti (danasnja sira okolina berlina), pa tek juzno od njih luzicki srbi.
    (andreas kisser, 28. jun 2017 23:11)

    # Link komentara

  54. Tekst je preuzet iz knjige "Kraljevstvo Slovena", pisac je Marvo Orbini. Izdata je 1601 godine i opisuje istoriju svih slovenskih plemena. Preporučujem svakome da pročita, ali najnovije izdanje iz 2016-te godine, kada je prvi put na srpski prevedena kompletna knjiga. U ranijim izdanjima na srpskom jeziku nisu bile prevedene prve 290 strane, jer se u njoj opisuje istorija Slovena pre 13-og veka. Prema ovom piscu Sloveni su poreklom iz Skandinavije odakle su 1460 godine pre Hrista krenuli da se šire po Evropi
    (Boze Spasi, 28. jun 2017 23:03)

    # Link komentara

  55. I tako vam je, braco moja, pravoslavlje mesavina paganstva i hriscanstva, a ne "cista Hristova vera". Ko hoce "cistu Hristovu veru" neka se drzi Biblije i samo Biblije!
    (Biblicar, 28. jun 2017 21:39)

    Ih, da je samo pravoslavlje. Idi u Rim da vidiš šta je mešavina.
    (nedostizni, 28. jun 2017 23:00)

    # Link komentara

  56. Južni Sloveni nikada nisu znali za Boga ili božanstvo po imenu Svetovid. To je fama koja se provlači u pseudonauci još od kraja 19. veka, a proistekla je iz nekritičkog prihvatanja izvora koji govori da su baltički Sloveni u 9. veku poštovali Boga zvanog Sventovit ili Zvantevit. Vidovdan je praznik sv. Vita (Vida) hrišćanskog mučenika, isto kao što je Đurđevdan praznik sv. Georgija (Djordja) hrišćanskog mučenika, Mitrovdan praznik sv. Dimitrija hrišćanskog mučenika itd. Ko želi da se više informiše o tom pitanju, evo mu linka
    [link]
    (Mark Pawlowsky, 28. jun 2017 22:55)

    # Link komentara

  57. Svetiliste su razorili nemci. Temeljno i sa ogromnom.mrznjom. Ta njihova mrznja, prezir i gadjenje prema slovenima je postojala jos i tada.
    (A.B., 28. jun 2017 20:13)

    Razorili su Danci
    (RE, 28. jun 2017 22:46)

    # Link komentara

  58. svetovid - all seeing eye;)
    (svemirska policija, 28. jun 2017 20:42)

    Znači, plagirali ga masoni?!

    Jedan od simbola masona je piramida sa svevidećim okom iznad nje.
    (On Sveti Vid, a ja kratkovid, 28. jun 2017 22:45)

    # Link komentara

  59. St Vitus...odlican bend!
    (bojan, 28. jun 2017 22:36)

    # Link komentara

  60. neki se ovdje srame što smo prenjeli vida u hrišćanstvo. To je ljudi za ponos. svjest naših predaka i dalje u nama živi i to je vrlo lјepa stvar. čitav svijet se ponosi svojim pred hrišćanskim religijama jer se Na taj način razlikuju nacije jedna od druge i te stare religije nam mnogo Toga o Nama samima objašnjavaju.
    (sveti vid, 28. jun 2017 22:34)

    # Link komentara

  61. Što se mene tiče, nisam znao za svetog Vida. Ja sam Vidovdan pamtio kao dan Kosovskog boja. Mislim da nije bilo Kosovskog boja da ovaj dan ne bi bio toliko značajan.
    (samo da kazem..., 28. jun 2017 22:34)

    # Link komentara

  62. Hm, neko bi pomislio da su Srbi, ili ajde Sloveni nekad ziveli od Balkana do Baltika, a da ovde uopste nije bilo doseljavanja, odnosno mozda su dosle manje grupe i plemena koje su germani besomucno istrebljivali...ali opet kako se protiviti germanskom ucenju istorije.
    (ja, 28. jun 2017 22:30)

    # Link komentara

  63. Tor je Tor, nordijska bozanstva su po meni superiornija ?
    (ma, 28. jun 2017 22:26)

    # Link komentara

  64. @Štazi
    Nisu.Dobro se zna razlika.Sveti Vit je živeo 303.g a njegov kult jeste počeo da se razvija u 6-7-8 veku baš zbog Slovena.Zapravo pokušaj da se Sloveni pokrste (recimo u X veku je deo njegovih mošriju prenet u Prag baš zbog toga).
    Nisu Sloveni tako brzo (a ni tako rado) primili Hrišćanstvo.To je proces koji je trajao vekovima i uglvnom na dva načina - primanjem slovenske elite u "odabrano društvo" hrišćanskih vladara ( Romejski način) i dopuštanje njima da obave posao ili brutalnom silom i korišćenjwm sveže pokrštenih naroda (germani i skandinavci).
    Za razliku od Balkana,gde je primenjivano prećutkivanje slovenske religije u istorijskim spisima,kod nemačkih i skandinavskih istoričara imamo deteljne opise načina života i religije naših predaka.Iako ostrašćeni Hrišćani oni su dali značajan doprinos istoriji Slovena.
    Recimo,u Dušanovom zakoniku ima član koji zabranjuje spaljivanje pokojnika i osudjuje one koji to čine i čak se kao mogući saizvršioci pominju sveštenici - ni u Dušanovo vreme još nije bila iskorenjena vera naših predaka.
    (Komša, 28. jun 2017 22:21)

    # Link komentara

  65. Samo nam fali jos sujeverja i paganstva, pa da zaboravimo na civilizaciju i uvedemo rituale umesto obrazovanja. Auuu...
    (21 vek, 28. jun 2017 22:10)

    # Link komentara

  66. "Svetiliste su razorili nemci."

    Ne, nego Danci i njihov karalj Valdemar I of Denmark i biskup Absalon koji ima veliki spomenik u centru Kopenhagena

    [link]
    (roadrunner, 28. jun 2017 22:00)

    # Link komentara

  67. Oдушевљен сам овим текстом, не зато што о овоме читам први пут, већ зато што сам самостално проучавајући ону праву нескривену историју Срба а не Бечко- Берлинску историју по којој смо се ваљда падобранима право ниоткуда спустили на Балкан и где ето све почиње тек од.VII века, дошао до озбиљних и чињеницма поткрепљених открића. Деца у руским школама уче о својој пра постојбини око Црног мора. Уче о томе да је један исти народ нкон велике поплаве кренуо у расејање узводно уз реке које се уливају у то море... Уз Дњепар, Дњестар, Дунав и Дон. Своје нове државе у расејању неки су назвали Рас... Рашка, а неки Рас... Расија како се изговара и данас на руском Русија... Да... то је део те праве прехришћанске историје. Стари словени су заправо пра Срби са својим веровањима, боговима... Световид, Свевлад, богиња Сербона, Троглав. Неки Срби су касније својој планини дали име Триглав, неки Срби су реку назвали Морава, а неки други Срби су државу назвали истим српским именом, Моравска. Они који су махом радили у пољу назваше Пољаци, а неки од Срба баш као полуострво Рујан назваше један месец у години. И уместо да сви буду то што јесу, Срби и да владају целим светом, жудећи за које чиме, над многима други владају и диригују.
    (Aлександар, 28. jun 2017 21:59)

    # Link komentara

  68. Boze pomozi !
    (Vladimir, 28. jun 2017 21:57)

    # Link komentara

  69. Krajnje vreme je da se Sloveni vrate svojoj praotačkoj veri...

    I manu judejskih misticizama...
    (Sibirski tigar, 28. jun 2017 21:52)

    # Link komentara

  70. Svaka nacija i religija imaju nesto pagansko sto je ostalo ukorenjeno, neko sujeverje ili neki obicaj, ali ni jedna nema priblizno kao Srbi pravoslavci. Slava, zadusnice, vidovdan, 40 dana od sahrane, onda ima neki praznik kada se plete cvece oko kuce (zaboravio sam kako se zove).
    Ali sve ovo ne sprecava pravoslavce da tvrde kako imaju najcistiju religiju i ako se 70% njihovih obicaja ne pominje nigde u bibliji ili nekoj od svetih knjiga.
    (Amerikanac, 28. jun 2017 21:52)

    # Link komentara

  71. Mi juzni Sloveni smo zesci kriptopagani, ne znam kako stoje ostali slovenski narodi sa ovim paganskim obicajima, koliko su toga zadrzali?
    (dzhbg, 28. jun 2017 21:48)

    # Link komentara

  72. I tako vam je, braco moja, pravoslavlje mesavina paganstva i hriscanstva, a ne "cista Hristova vera". Ko hoce "cistu Hristovu veru" neka se drzi Biblije i samo Biblije!
    (Biblicar, 28. jun 2017 21:39)

    # Link komentara

  73. Vid je bio vrhovni bog kod Slovena. Divno prikazano u monografiji prof. Natka Nosila "stara vera Srba i Hrvata"
    (Mara, 28. jun 2017 21:27)

    # Link komentara

  74. Igrom slucaja nosim prezime po slovenskom bogu Perunu,pa ako moze neki tekst o njemu,ili jos tekstova o Iliro-Slovenima...Unaprijed zahvalan.
    (Perunovic Budva, 28. jun 2017 21:20)

    # Link komentara

  75. Град у Бугарској, Видин. Има оно ' Од Видина па до Дрине воде, кад је Ђорђе Србијом завлад'о'. У Видину су се некад изјашњавали Србима. А Видин је по Виду
    (romantičar, 28. jun 2017 21:04)

    # Link komentara

  76. Zaštitnik ratnika. Prirodno je da su se srbi klanjali ratniku... Dugo je poštovan od strane slovena i nakon pokrštavanja, lako možemo naći kod nas dokaze za to.
    (Vido, 28. jun 2017 21:01)

    # Link komentara

  77. ova slika,svetovid dragana jovanovica?
    (oder so, 28. jun 2017 21:00)

    # Link komentara

  78. @Dejan M. i Kosingas Srbi su Vitusa preimenovali u Vida po svom Bogu Svetovid kada su na silu pokrštavani, da bi svoje pagansko božanstvo nastavili da poštuju i kao Hrišćani. Pročitajte lepo tekst. Nema greške.
    (ŠTАZI, 28. jun 2017 20:52)

    # Link komentara

  79. Видовдан је још један у низу доказа који смо ми Срби пагани. Старославенског бога Вида који нема ама баш никакве везе са хришћанством је СПЦ, не могавши искоренити паганске обичаје, прво именовала свецем и у црквени календар га уврстила уместо светог Амоса, који се славио на данашњи дан под црним словом, а онда га од 1913 превела у црвено слово и нерадни дан. И тако један политеистички бог постаде у монотеистичкој религији светац. А што би нас пак то и чудило? Имамо ми и горих обичаја попут оног гошћења и преждеравања на задушнице по гробљима и гробовима. O tempore, o mores...
    (Runner, 28. jun 2017 20:52)

    # Link komentara

  80. @A.B. - Nisu Nemci već Danci pod vodjstvom kralja Valdemara i opata Absalona i njihovi saveznici Saksonci (Henrik).
    Ali Germani su učinili sve da Limes Serbicus iz 805. pomere na današnju granicu Nemačke.
    Presudna je bila bitka na Lomčini (4.9.922) kada je u sukobu sa Germanima stradalo 120000 Srba ali i kasnije trovanje slovenskih knezova prilikom pregovora i "pomirenja".
    Posle toga su usledili severni krstaški rat,da bi na kraju Arkona ostala odsečena.
    Zanimljivo je da srpski knez Milduh(Miliduh),za kojeg se predpostavlja da je pofinuo 806. "još uvek spava i čeka trenutak da ustane i krene u borbu" po legendi.Slično legendi o Arruru npr.(i slično Svarogu).
    (Komša, 28. jun 2017 20:49)

    # Link komentara

  81. svetovid - all seeing eye;)
    (svemirska policija, 28. jun 2017 20:42)

    # Link komentara

  82. Svaka nacija i religija imaju nesto pagansko sto je ostalo ukorenjeno, neko sujeverje ili neki obicaj, ali ni jedna nema priblizno kao Srbi pravoslavci. Slava, zadusnice, vidovdan, 40 dana od sahrane, onda ima neki praznik kada se plete cvece oko kuce (zaboravio sam kako se zove).
    Ali sve ovo ne sprecava pravoslavce da tvrde kako imaju najcistiju religiju i ako se 70% njihovih obicaja ne pominje nigde u bibliji ili nekoj od svetih knjiga.
    (Amerikanac, 28. jun 2017 20:32)

    # Link komentara

  83. Овај, само да кажем да Видовдан, овај који ми обележавамо, који је у црквеном календару и који нам је посебно значајан... није неки Св. Вид из Паганије којем се клањају Срби.
    Овај "наш" Св. Вид је мученик из првих векова хришћанства и њему је посвећен данашњи дан.

    Хвала.
    (Пепе, 28. jun 2017 20:26)

    # Link komentara

  84. Sveti Vitus nema nikakve veze sa Svevidom ili Svetovidom - bogom mudrosti drevnih Srba.
    (Kosingas, 28. jun 2017 20:23)

    # Link komentara

  85. Hvala na ovom lepom tekstu.
    Dodao bih da je Arkona (slovenski Atos) bila poštovana i od drufih naroda,pa čak i od nekih hrišćanskih vladara koji su slali skupocene poklone.
    Naš slavni pesnik Vojislav Ilić napisao je pesmu "Slovenski knez" koju je posvetio poslednjem braniocu Arkone, knezu Nikoltu (Bodriću) u želji da ostavi pomen na ovaj deo naše prošlosti.
    Može se pronaći podatak da bele konje,koji su tada korišćeni za gatanje (uz koplja) još uvek odgajaju Lužički Srbi ali nisam siguran koliko je to tačan podatak.
    Preporučujem knjigu "Pad Arkone" od Rastka Kostića.
    (Komša, 28. jun 2017 20:21)

    # Link komentara

  86. Lep tekst za promenu od dnevnopolitickih desavanja.
    (momke, 28. jun 2017 20:18)

    # Link komentara

  87. "Primanjem hrišćanstva kult Svetovida je zamenjen Svetim Vidom. Međutim ime hrišćanskog sveca je Sveti Vit (Vitus), tako da Sloveni nisu u potpunosti prihvatili sveca, već su zadržali svoje ime."

    Није то баш тако. Свети Вид је литургијски потпуно прихваћен светац, а име му је, као и многим другим свецима прилагођено србском језику. Није Србима природно да називају свеце Маркос, Лукас, Петрос...
    То је нормално и код других народа да прилагођавају имена- Јован, Јан, Џон, Ђовани, Јоанис, Жан, Жуан, Јохан, Јахиа...
    (Пеђица, 28. jun 2017 20:17)

    # Link komentara

  88. Niste morali da idete čak do Arkone. Planina Ozren se do pre 150 godina zvala VIDIN.

    SLAVA BOGOVIMA, POMEN PRECIMA!
    (SvarogovSin, 28. jun 2017 20:16)

    # Link komentara

  89. Svetiliste su razorili nemci. Temeljno i sa ogromnom.mrznjom. Ta njihova mrznja, prezir i gadjenje prema slovenima je postojala jos i tada.
    (A.B., 28. jun 2017 20:13)

    # Link komentara

  90. Sveti Vitus ??? Hajde malo da izmislimo !!! Vidovdan je bio sada je a i biće dan paganskog božanstva starih Srba( ili Slovena ako hoćete) zvanog Svevid,Svetovid,Vid. Kakav vas sv.Vitus spopao !
    (Dejan Marinković, 28. jun 2017 20:07)

    # Link komentara